Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 34 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 28.735 views

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-04 09:18
redwing schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:37:
[...]

Kijk maar eens naar de grote van een T30 gold shell (dat is een TD) en de armor aan de zijkant van een arty/T-50. Dat kan gewoon niet bouncen ivm de 3* armor = niet bouncen regel. Maar dat klopt ook want het bounced niet, je doet simpelweg 0 damage. Er is echter ook geen enkele reden om aan te nemen dat het mis is omdat ook in de replays je de shell recht zijn zijkant in ziet gaan en er ook nooit meer uitkomen.

Oftewel er klopt gewoon iets niet :) En dat maakt me op zich niet zoveel uit, het is alleen wel vreemd dat dit er nog steeds in zit.
Ik denk dat physics niet zo ver zijn doorgevoerd. Op het moment dat de shell de tank raakt is het daarna gewoon een kansberekening wat de shell verder doet.

Ik kan me in Real life wel voor stellen dat een shell door een tank heen kan vliegen, zonder schade te doen.
Mijn broer heeft op een leopard 2 gereden en schoot wel eens tijdens oefeningen op IPR's, en daar ging zijn granaat dwars door heen zonder veel schade.

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 19:24
defiler1974 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat physics niet zo ver zijn doorgevoerd. Op het moment dat de shell de tank raakt is het daarna gewoon een kansberekening wat de shell verder doet.

Ik kan me in Real life wel voor stellen dat een shell door een tank heen kan vliegen, zonder schade te doen.
Mijn broer heeft op een leopard 2 gereden en schoot wel eens tijdens oefeningen op IPR's, en daar ging zijn granaat dwars door heen zonder veel schade.
Das wel heel knap. Dus de roodgloeiende scherven die rondspatten bij een penetratie, zijn.... ?

• defiler1974
User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:55:
[...]
Das wel heel knap. Dus de roodgloeiende scherven die rondspatten bij een penetratie, zijn.... ?
Pijnlijk, maar ze hoeven geen vitale onderdelen te raken. Sommige armor is zo dun dat ze gewoon als een blikje cola openscheuren zonder scherven. De granaat kan ook heel blijven, of in het geval van HEAT niet exploderen.

Je kan bijvoorbeeld ook een bak met gereedschap penetreren in een tank.

[Voor 7% gewijzigd door defiler1974 op 23-04-2013 12:59]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Superbabs had me laatst uitgelegd dat alle shells ook verschillende wegen afleggen. Een gold shell vliegt in een tamelijk rechte lijn, waar een AP shell een grotere boog heeft. Als een shell vervolgens onder een bepaalde hoek? aankomt, heb je automatisch een bounce. Daarom krijgen batchats regelmatig bounces. Gisteren ook weer had nog gold erin zitten van CW en had 2 bounces op een batchat. Met AP zou ik er dus wel doorheen moeten komen.

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 22:26
defiler1974 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:58:
[...]

Pijnlijk, maar ze hoeven geen vitale onderdelen te raken. Sommige armor is zo dun dat ze gewoon als een blikje cola openscheuren zonder scherven. De granaat kan ook heel blijven, of in het geval van HEAT niet exploderen.
als je kijkt hoe compact die bemanning op elkaar zit dan is een penetratie bijna altijd wel een hit op crew of apparatuur.. de kracht die in zo'n granaat zit zorgt echt wel voor scherven.. ik heb laatst een BBC docu gezien en daar vertellen die tankers uit WW2 dat die scherven ook enorm dodelijk waren.. en dat shells ook rond ketste in de tank zelf en zo een paar man mee nam de dood in..

• defiler1974
oosterhofjf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:59:
Superbabs had me laatst uitgelegd dat alle shells ook verschillende wegen afleggen. Een gold shell vliegt in een tamelijk rechte lijn, waar een AP shell een grotere boog heeft. Als een shell vervolgens onder een bepaalde hoek? aankomt, heb je automatisch een bounce. Daarom krijgen batchats regelmatig bounces. Gisteren ook weer had nog gold erin zitten van CW en had 2 bounces op een batchat. Met AP zou ik er dus wel doorheen moeten komen.
Dat effect heet muzzle velocity, de snelheid waarmee een shell de loop verlaat.
Bv de ISU 150mm derp gun, heeft een lage velocity, je ziet de shell er ook een tijdje over doen om aan te komen. Daardoor heeft de shell een grotere boog en andere hoek waarmee hij de armor raakt.
Jip99 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:01:
[...]

als je kijkt hoe compact die bemanning op elkaar zit dan is een penetratie bijna altijd wel een hit op crew of apparatuur.. de kracht die in zo'n granaat zit zorgt echt wel voor scherven.. ik heb laatst een BBC doku gezien en daar vertellen die tankers uit WW2 dat die scherven ook enorm dodelijk waren.. en dat shells ook rond ketste in de tank zelf en zo een paar man mee nam de dood in..
We praten hier ook over kansberekening, de kans is niet zo groot, maar wel mogelijk dat een hit geen vitale onderdelen raakt. Je hebt zat onderdelen in zo'n tank, ventilatieroosters, secundair uitgevoerde systemen, stoelen, isolatie, afvoer, gereedschap, kabels enz.....

Een tank is inderdaad compact, maar ook gevuld met deze zaken die scherven kunnen absorberen.
Naast de verhalen van mensen die getroffen worden, zijn er ook verhalen van tanks die wat extra ventilatie kregen, maar gewoon doorreden zonder schade.

• User
defiler1974 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:06:
Een tank is inderdaad compact, maar ook gevuld met deze zaken die scherven kunnen absorberen.
Naast de verhalen van mensen die getroffen worden, zijn er ook verhalen van tanks die wat extra ventilatie kregen, maar gewoon doorreden zonder schade.
Enig idee wat de kinetische energie van zo'n scherf is? Ik denk niet dat die stopt als ie een kabeltje tegenkomt.

En ik wil die verhalen wel eens lezen/zien. Inclusief uitgebreide documentatie.

• Jip99
defiler1974 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:06:
[...]

Dat effect heet muzzle velocity, de snelheid waarmee een shell de loop verlaat.
Bv de ISU 150mm derp gun, heeft een lage velocity, je ziet de shell er ook een tijdje over doen om aan te komen. Daardoor heeft de shell een grotere boog en andere hoek waarmee hij de armor raakt.
[...]

We praten hier ook over kansberekening, de kans is niet zo groot, maar wel mogelijk dat een hit geen vitale onderdelen raakt. Je hebt zat onderdelen in zo'n tank, ventilatieroosters, secundair uitgevoerde systemen, stoelen, isolatie, afvoer, gereedschap, kabels enz.....

jawel er is altijd kans dat je het kan overleven zonder maar enige kritieke schade op te lopen.. maar die is wel heel erg klein hoor volgens mij..

de enige tanks die na vele hits door konden rijden waren vaak Tigers.. en king tigers en dat soort tanks.. want dan waren ze gewoon niet doorboord.. :)

ik heb gaten in T-34's en shermans gezien zo groot als je vuist.. die dingen waren van papier voor de lange 88.. weinig kans dat je 1 hit overleefde zonde schade..

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
jantje 2 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:56:
[...]

Ja dit klopt ook gewoon op internet staan van die filmpjes dat zon kerel op ongeveer 50 meter afstand door de onderplaat van een E100 gaat schieten met verschillende tanks. Met bijvoorbeeld de E5 schiet hij telkens de zelfde plek maar hij bounced van de 7 schoten 2 op de onderplaat zonder aantoonbare reden.
Dat soort dingen wordt pas interessant bij 700 schoten, 7 is niet representatief. Zolang je niet een "sure hit" hebt en dus in het gebied van een RNG zit ga je soms extremen tegenkomen zoals user in zijn 263 tegen een IS-3. Dat is statistisch prima in orde, je staat misschien wel even raar te kijken, maar dat doe je ook wanneer je hoort dat je een grote prijs in de staatsloterij hebt gewonnen. Het is statistiek, het gaat om de grote getallen en extremen horen erbij.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:45
SimpelenLeuk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:52:
Andersom moet je er ook niet wakker van liggen. Je merkt dat jij getrolled wordt door WG maar de vijand heeft er ook last van. En ik heb ook nog nooit iemand horen klagen dat hij alles raak schiet en volle dmg doet.
Ik lig er ook niet wakker van, alleen ook als ik meer schade doe dan ik zou kunnen doen zou ik klagen. Een ammorack raken oid en daarmee een tank one-shotten ok, maar als ik met mijn T50 met een schot ineens 1k damage op een IS3 zou doen ga ik dat ook wel melden. De mechanics moeten gewoon enigszins kloppen, zeker als WG zelf aangeeft wat wel/niet een hit zou moeten zijn. Helaas is dat niet het geval.

[removed]

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 13:46
WOT is geen simulator!!!!

Sommige onder ons moeten dit nog maar eens doorlezen: http://wiki.worldoftanks....nics#Ballistic_Trajectory
http://wiki.worldoftanks.com/Ammo
User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:08:
[...]
Enig idee wat de kinetische energie van zo'n scherf is? Ik denk niet dat die stopt als ie een kabeltje tegenkomt.
Ek = 1/2*mass*velocity^2 B)
^ Another reference to an M1 hit in a similar way by a T-72 can be found in a General accounting office's report about the Bradleys and Abrams performance in the Gulf War:
"CALL cites one incident in which an Abrams was reportedly struck twice by a T-72 tank firing from 2,000 meters. CALL reported that the crew involved in the incident stated that one projectile had bounced off the tank and the other had embedded itself in the armor." Hinton & others, page 24
Wikipedia: Lion of Babylon (tank)
Even kort gezocht op google. Het komt nog wel voor, maar met de vernieuwde technieken en HESH achtige type shells lijkt het mij ook dat bouncen in de praktijk minder en minder voorkomt.
50 jaar terug had je veel groter armor en gun verschillen respectievelijk.

Maar goed ik ga weer verder en scan vanavond de welles nietus discussies even door :O

• User
Ilikebananas schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:20:
[...]

Dat soort dingen wordt pas interessant bij 700 schoten, 7 is niet representatief. Zolang je niet een "sure hit" hebt en dus in het gebied van een RNG zit ga je soms extremen tegenkomen zoals user in zijn 263 tegen een IS-3. Dat is statistisch prima in orde, je staat misschien wel even raar te kijken, maar dat doe je ook wanneer je hoort dat je een grote prijs in de staatsloterij hebt gewonnen. Het is statistiek, het gaat om de grote getallen en extremen horen erbij.
Die situatie van mij was niet helemaal in orde. De kans dat je de loterij 8-9 keer op een rij wint, is ook nagenoeg nul. :P
Goed je huiswerk gedaan! :P
[...]
Wikipedia: Lion of Babylon (tank)
Even kort gezocht op google. Het komt nog wel voor, maar met de vernieuwde technieken en HESH achtige type shells lijkt het mij ook dat bouncen in de praktijk minder en minder voorkomt.
50 jaar terug had je veel groter armor en gun verschillen respectievelijk.
Defiler noemde penetrations, dit zijn bounces. ;)

[Voor 7% gewijzigd door User op 23-04-2013 13:28]

• SimpelenLeuk
redwing schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:23:
[...]

Ik lig er ook niet wakker van, alleen ook als ik meer schade doe dan ik zou kunnen doen zou ik klagen. Een ammorack raken oid en daarmee een tank one-shotten ok, maar als ik met mijn T50 met een schot ineens 1k damage op een IS3 zou doen ga ik dat ook wel melden. De mechanics moeten gewoon enigszins kloppen, zeker als WG zelf aangeeft wat wel/niet een hit zou moeten zijn. Helaas is dat niet het geval.
De mechanics kloppen wel in basis lijnen wel, zoals je in de wiki ook kan lezen welke facetten er wel niet allemaal meegenomen worden.
Enkel wordt de realiteit overrulled door de balancing effect, wat leidt tot minder realitische effecten.
ik zelf vind het concept van dikte variende shell met daarin hitboxen erin slime verzonnen, werkt goed over het algemeen goed.

Een T50-2 kan prima een is3 penatraten (T50 rij ik niet), als je maar op de achterkant schiet.

Waar ik wel minder fan van ben is de enorme kansfactor ingame. Maar dat schijnt essentieel te zijn voor het succes van een game, dat er veel kansen in zitten, heb ik wel eens gelezen. Zo spreek je tijdens het spelen ook weleens van oh wat een geluk of pech heb ik. Mocht dat zo zijn, dan is dat zo. Toch zie ik liever dat de randomness van de shells dmg en penatration wat minder zou zijn. Van +/- 25% naar 15-10% zou ik liever zien dat meer en beter mee genomen wordt dat de damage van de shell op zijn trajectorie meer afhangt van de interne beschadigingen.

• defiler1974
User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:08:
[...]

Heb helaas even geen tijd om de bewijzen te zoeken, kan ook het tegendeel niet vinden.
Ik ga uit van de ervaringen van mijn broer die tankcommandant is geweest en ervaring heeft met echte ammunitie. Hoewel de huidige ammunitie een stuk vervelender is voor tanks omdat ze gebouwd zijn om uit elkaar te spatten in de tank. De WW2 AP rounds hadden dit effect minder.

Aan de andere kant kan ik me ook slecht voorstellen dat een 150mm shell die door eem kleine tank gaat geen schade kan doen. Kleinere rounds die grote tanks raken, kan ik me wel wat bij voor stellen. Je kan altijd nog een luchthapper ofzo eraf schieten. Rijdt die tank toch mooi door.

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 17:54
leuk potje met mijn GW panter......meestal vervloek ik de loop samen met die van de Hummel, allebij zo krom als een banaan soms.

Deze geeft een keer een ander beeld _/-\o_ :

skullcrusher

• psychoclown
  • Laatst online: 08-03 22:33
Die Type-58 en T-35-85 blijven echt wel onwijs goede tankjes zeg, maakt niet zo heel erg uit in welke tier je komt je kunt een team zodanig ondersteunen dat het omgezet kan worden in een win. De PzIV vind ik tot nu toe soms nog een beetje onvoorspelbaar maar kan misschien ook wel aan mijn speelstijl ermee liggen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Antrikko
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-12-2017
Misschien moet ik die T-35-85 ook maar eens proberen, veel goeds over gehoord.
Bovendien is het wel een echt iconische tank uit WWII vanuit de Russische hoek.

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 09:29
Ilikebananas schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:20:
[...]

Op 50 meter alles op de onderplaat schieten waarbij de shell hits op de zelfde plek zitten noem ik toch echt wel een "sure hit" en dit is dus ook geen RNG. Schoten kwamen allemaal vanuit dezelfde hoek op dezelfde plek, geen bounces upper hull en dat soort ongein. Hij heeft dit geintje met meerdere tanks geprobeerd dus ik denk minimaal 100-150 schoten zijn er zowiezo gevuurd ) Hetzelfde gebeurde ook met de T110E4.

De game geeft je gewoon soms een autobounce ( misschien door server lag? ) De keren dat je dus de autobounce heb win je eigenlijk de loterij;) ( al is de autobounce kans wel groter )

Ook al is het een "kleine" meting representatief is het wel daar alle factoren gelijk zijn gebleven. Enige afwijking die is meegenomen met verschillende tanks is de Gun die erop zit( al is de pen hetzelfde of hoger ). als je dit inderdaad 1000x doet kan je zien of een E4 vaker de lfp van een E100 bounced dan een E5 waarna je een verklaring kan zoeken( caliber gun, reload shell type etc etc ) Echter gaat het om deze situatie om de autobounce.

• ed31
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2018
Zoooooo jammer dat t dan weer een NL'er moet zijn die het hele team de aids toewenst omdat ie zelf dood gaat.

4000 battles, 240 eff, winrate 42% in een IS6 en ook nog teamkiller

[Voor 6% gewijzigd door ed31 op 23-04-2013 14:19]

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 19:52

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

2400 eff?Ow zo, gaan we ninja editten...

[Voor 76% gewijzigd door Joindry op 23-04-2013 14:21]

• User
ed31 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:19:
Zoooooo jammer dat t dan weer een NL'er moet zijn die het hele team de aids toewenst omdat ie zelf dood gaat.

En hoe heette die gast en zat ie in een clan? :P

• redwing
Dat zegt ook niemand, maar de devs zeggen dat shell x altijd tank x (beter gezegd armor x) moet doorboren. Als het dan blijkt dat dat niet gebeurt klopt er iets niet. Daar kun je lang over gaan bedenken waarom het niet klopt, feit is gewoon dat de mechanics niet overeenkomen met wat de devs zeggen. Dus is er een probleem, of wat de devs zeggen klopt niet, of de mechanics kloppen niet.
Ik denk dat jij eens moet gaan kijken wat een ervaren mensen er hier in WoT rond rijden :) Al die wiki-dingen zijn echt wel bekend, maar ondanks dat kloppen er gewoon dingen niet.
SimpelenLeuk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:35:
[...]
Een T50-2 kan prima een is3 penatraten (T50 rij ik niet), als je maar op de achterkant schiet.
Voor 1k damage ???
Degene die ik gisteren neer schoot omdat hij ons spel aan het verkloten was was trouwens ook een Nederlander.

[Voor 12% gewijzigd door redwing op 23-04-2013 14:23]

[removed]

• Jip99
waar word de master badge eigenlijk op gebaseerd?. laatst had ik bijna 4k aan dmg gedaan met mijn SP maar ik had niet eens 3de plek zeg maar.. dus dan denk ik hoeveel dmg moet je wel niet doen als je de M wilt hebben?!

ah het word om XP gebaseerd.. hmm maar dan nog.. ik had redelijk wat XP..

tellen de 5x en 3x weekenden ook mee?. want dat krikt het gemiddelde aardig omhoog..

[Voor 27% gewijzigd door Jip99 op 23-04-2013 14:27]

• psychoclown
De Mastery Badge Ace Tanker verkrijg je als je behaalde exp in één potje hoger ligt dan 99% van het gemiddeld behaalde van de exp op die tank van de laatste 7 dagen. Uiteraard exclusief bonussen.

[Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 23-04-2013 14:28]

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 15:10
Is niet op basis van damage, maar op basis van xp. Dus ook spots, damage by spotting, cappen, defenden etc. etc.

• Joindry

Joindry

Jip99 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:26:
waar word de master badge eigenlijk op gebaseerd?. laatst had ik bijna 4k aan dmg gedaan met mijn SP maar ik had niet eens 3de plek zeg maar.. dus dan denk ik hoeveel dmg moet je wel niet doen als je de M wilt hebben?!

ah het word om XP gebaseerd.. hmm maar dan nog.. ik had redelijk wat XP..

tellen de 5x en 3x weekenden ook mee?. want dat krikt het gemiddelde aardig omhoog..
gemiddelde percentiel van spelers de voorbije week. De ace krijg je als jouw verkregen XP in de top 1% zit van verkregen XP van alle spelers die die bepaalde tank gespeeld hebben.
Iedere medaille krijg je maar één keer, een hogere vervangt een lagere.

• oosterhofjf

Okee, wie is dat? soort systeem bedenken om met de hele GOT gemeenschap dit soort mensen heel het jaar door blijven reporten :+

|Weet niet of je namen hier mag noemen, maar mensen die spotten met aids en vrolijk gaan teamkillen wil ik wel weten. Ben ik tenminste voorbereid als ik hem tegenkom.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 19:19
defiler1974 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:42:
[...]

Heb helaas even geen tijd om de bewijzen te zoeken, kan ook het tegendeel niet vinden.
Ik ga uit van de ervaringen van mijn broer die tankcommandant is geweest en ervaring heeft met echte ammunitie. Hoewel de huidige ammunitie een stuk vervelender is voor tanks omdat ze gebouwd zijn om uit elkaar te spatten in de tank. De WW2 AP rounds hadden dit effect minder.

Aan de andere kant kan ik me ook slecht voorstellen dat een 150mm shell die door eem kleine tank gaat geen schade kan doen. Kleinere rounds die grote tanks raken, kan ik me wel wat bij voor stellen. Je kan altijd nog een luchthapper ofzo eraf schieten. Rijdt die tank toch mooi door.
Er zijn ook zat verhalen over tankcrew's die een inslag wel hebben overleeft. Mocht je geinteresseerd zijn in die verhalen dan moet je "With The 11th Armoured" of "By Tank into Normandy" lezen. Meen me ter herinneren dat daar wel het eea uit de doeken werd gedaan.

En zo gek is dat ook niet. Er zijn zat ongelukken die mensen wonderbaarlijk genoeg overleven (neerstortende vliegtuigen, personen die overreden worden vrachtwagens).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Antrikko
Ik heb gisteren m'n ace badge van mijn ARL44 bemachtigd, was op abbey in de weg langs de abbey (De lage, niet degene waardoor je de abbey in kan.) Moest in m'n eentje tegen een tiger en twee T29's. De Tiger rushte dus met heeeel veel geluk ammorackte ik hem voor zo'n 900 damage. Toen de T29 tanks, de ene had de 90mm en de ander de 105, dus natuurlijk de 105 eerst neerhalen.

Dus na een hoop corneren beide tanks afgemaakt met hulp van TD's. Toen ik eenmaal op wou komen stonden er in de bosjes natuurlijk nog een SU152 en een IS te wachten.....dat was het einde van mijn avontuur dan.
Wel mooi 3,5k damage gedaan met de tweede 90mm van de ARL 44. Toch wel een prima tank.

• ed31
oosterhofjf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:33:
[...]

Okee, wie is dat? soort systeem bedenken om met de hele GOT gemeenschap dit soort mensen heel het jaar door blijven reporten :+

|Weet niet of je namen hier mag noemen, maar mensen die spotten met aids en vrolijk gaan teamkillen wil ik wel weten. Ben ik tenminste voorbereid als ik hem tegenkom.
Ik ga geen namen noemen, vindt ook dat dat niet moet mogen......(net zoals op WOT-forum).
Ik kan hier wel van alles gaan roepen over een bepaalde speler, wie zegt dat ik de waarheid spreek?
Misschien wil ik wel iemand die ik ken, zwart maken.
Voordat je het weet vliegen hier allerlei namen over tafel waarbij het de vraag is of het terecht of niet is.....

• Jip99
Antrikko schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:36:
Ik heb gisteren m'n ace badge van mijn ARL44 bemachtigd, was op abbey in de weg langs de abbey (De lage, niet degene waardoor je de abbey in kan.) Moest in m'n eentje tegen een tiger en twee T29's. De Tiger rushte dus met heeeel veel geluk ammorackte ik hem voor zo'n 900 damage. Toen de T29 tanks, de ene had de 90mm en de ander de 105, dus natuurlijk de 105 eerst neerhalen.

Dus na een hoop corneren beide tanks afgemaakt met hulp van TD's. Toen ik eenmaal op wou komen stonden er in de bosjes natuurlijk nog een SU152 en een IS te wachten.....dat was het einde van mijn avontuur dan.
Wel mooi 3,5k damage gedaan met de tweede 90mm van de ARL 44. Toch wel een prima tank.
op een of andere manier onderschat ik die ARL44 altijd.. dan denk ik ohw een franse oldskool tank.. die rollen we ff op.. maar dat ding doet toch best vaak bouncen en dat kanon(top 90mm) is echt super goed voor tier 6.. meer pen dan de Tiger long 88 op tier 7...

• SimpelenLeuk
redwing schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:21:
[...]

Dat zegt ook niemand, maar de devs zeggen dat shell x altijd tank x (beter gezegd armor x) moet doorboren. Als het dan blijkt dat dat niet gebeurt klopt er iets niet. Daar kun je lang over gaan bedenken waarom het niet klopt, feit is gewoon dat de mechanics niet overeenkomen met wat de devs zeggen. Dus is er een probleem, of wat de devs zeggen klopt niet, of de mechanics kloppen niet.
Ik heb nooit zo'n probleem om in de praktijk een bounce te verklaren of een nul dmg hit. Doordat er 25% variantie op de penatration en de locatie van impact zit.
Wat er daadwerkelijk niet klopt aan de mechanics wil ik dan wel weten :*)
[...]

Ik denk dat jij eens moet gaan kijken wat een ervaren mensen er hier in WoT rond rijden :) Al die wiki-dingen zijn echt wel bekend, maar ondanks dat kloppen er gewoon dingen niet.
Dat vind ik dus moeilijk te oordelen. De ene keer is het niveau goed en de volgende pagina zijn het welles nietus discussies op bedroevend niveau. :F Of zijn er newbie vragen bij. Maar de links waren gepost naar een aantal dingen die ik las, maar waren niet specifiek bedoelt voor persoon X. Slects voor mensen die dit nooit gezien of gelezen hadden. Het is ook enorm lastig te oordelen wat het niveau is van een ieder aan de hand van reacties en namen.
[...]

Voor 1k damage ???

Ik heb al wel gekke dingen met mijn T50-2 gedaan, als je maar een goeie siema speler vind. De volle 1000 op een kan ik niet volledig garanderen, maar wel ruim 2k dmg gedaan met enkel een t50-2. Kleine snoeperts worden snel genegeerd.

• SimpelenLeuk
ed31 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:39:
[...]

Ik ga geen namen noemen, vindt ook dat dat niet moet mogen......(net zoals op WOT-forum).
Ik kan hier wel van alles gaan roepen over een bepaalde speler, wie zegt dat ik de waarheid spreek?
Misschien wil ik wel iemand die ik ken, zwart maken.
Voordat je het weet vliegen hier allerlei namen over tafel waarbij het de vraag is of het terecht of niet is.....
Misschien moet je in zo'n geval even contact opnemen met deen GOT admin ingame of op teamspeak. Nu verleid je iedereen van "oh wie is het van GOT", en vertel je het niet. Dan hoeven wij het ook niet te weten en zou het even netjes intern opgelost kunnen worden.
Via een schandpaal als een forum leidt enkel heel got eronder.
(gepost met alle goede bedoelingen /3 )

• ed31
SimpelenLeuk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:45:
[...]

Misschien moet je in zo'n geval even contact opnemen met deen GOT admin ingame of op teamspeak. Nu verleid je iedereen van "oh wie is het van GOT", en vertel je het niet. Dan hoeven wij het ook niet te weten en zou het even netjes intern opgelost kunnen worden.
Via een schandpaal als een forum leidt enkel heel got eronder.
(gepost met alle goede bedoelingen /3 )
Even voor de duidelijkheid: ik had het over een NL'er als in: Nederlander.
Heb 't nergens over GOT of GOT2 gehad

• ThousandPounder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04-2017
Jip99 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:36:
[...]
ik was tracked en ik heb misschien wel 20 voltreffens moeten verduren in 15 seconde tijd..
waarvan er maar 2 dmg hebben gedaan.. :) echt super..
Enige nadeel van de SP is dat die langzaam is(ik heb wel heb octane fuel).. dus je moet zeer bedachtzaam keuzes maken van waar je heen wilt..
met een verlies potje heb ik vaak wel 20~30K credits.. en met een win 60K +
Haha, klopt. Gisteren zat ik 'vast' op dat eilandje in Prokhorovka. De rest was aan de huizen vrij snel neergegaan.
De vijand speelt het slim en komt van 3 kanten tegelijk op me af (8u - 10u - 12u), 1 heavy + 2 meds (waaronder op 12u een super pershing). Enige wat ik kon doen was achteruit rijden om de gap zo groot mogelijk te houden. Heb het nog anderhalve minuut ofzo uitgehouden.

Speel zelf met bino / camo / loader en gebruik hem als sniper. Want mijn ervaring is dat er (te) veel de weakspots van dichtbij heel goed kennen.

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 06:25
Antrikko schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:06:
Misschien moet ik die T-35-85 ook maar eens proberen, veel goeds over gehoord.
Bovendien is het wel een echt iconische tank uit WWII vanuit de Russische hoek.
Ik vind hem heerlijk spelen, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de VK3601H

Floksor

• Jip99
ThousandPounder schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:51:
[...]

Haha, klopt. Gisteren zat ik 'vast' op dat eilandje in Prokhorovka. De rest was aan de huizen vrij snel neergegaan.
De vijand speelt het slim en komt van 3 kanten tegelijk op me af (8u - 10u - 12u), 1 heavy + 2 meds (waaronder op 12u een super pershing). Enige wat ik kon doen was achteruit rijden om de gap zo groot mogelijk te houden. Heb het nog anderhalve minuut ofzo uitgehouden.

Speel zelf met bino / camo / loader en gebruik hem als sniper. Want mijn ervaring is dat er (te) veel de weakspots van dichtbij heel goed kennen.
ja van dichtbij word het wat moeilijker, maar wat ik doe als het maar 1 vijand is is facehuggen!.. dan maar beetje kutten en verwarring veroorzaken... en als het een lage tank is.. dan kan die je commanders hatch ook niet raken..

maar ik weet dat de SP veel klappen kan vangen, dat is het fijne aan die tank!
Floks schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:54:
[...]

Ik vind hem heerlijk spelen, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de VK3601H
ik heb de T-34-85 gehouden, ik vind hm toch iets prettiger "werken" de VK3601 pas verkocht... iets te lage pen met de short 88.. als je raakt doe je het goed.. maar het bounced vaak!.. en met de T-45-85 heb je iets meer pen en kan ik beter flanken..

[Voor 19% gewijzigd door Jip99 op 23-04-2013 15:00]

• Antrikko
Floks schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:54:
[...]

Ook daar heb ik nog niet mee gespeeld, ik heb nog niet zoveel ervaring met meds.
Ik heb de US lijn gevolgd tot aan de Jumbo (alle Sherman varianten zijn erg fijn om mee te spelen vind ik), maar daarna ben ik via de Jumbo naar de M6 gegaan (Pre 8.2 volgens mij, nu kan je via de Jumbo naar de T29)

Ik wil me wel eens wat meer gaan verdiepen in med tanks, veel spelers leven puur en alleen voor mediums.

• SimpelenLeuk
ed31 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:51:
[...]

Even voor de duidelijkheid: ik had het over een NL'er als in: Nederlander.
Heb 't nergens over GOT of GOT2 gehad
Je hebt gelijk ik had een ander post in mijn hoofd van vanochtend, maar dat ben jij niet(net na zitten lezen allemaal). Dus heeft ook totaal geen verband met wat jij poste.
Mijn excuses! O-)

Ongelovelijk hoe hard dit topic gaat, viel me jusit op doordat ik even wat wilde terug zoeken. Is het wellicht niet idee om het wat meer op te splitsen in game mechanics/guides/question etc. En een gewoon koffiepraat achtig topic

• psychoclown
oosterhofjf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:33:
[...]

Onlangs weer begonnen complete idioten in hoge tiers te gaan ignoren, kwam ik na een anderhalve week al op mijn limiet! Kon zelfs niemand meer aan mijn friendslist toevoegen :(

• ThousandPounder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04-2017
psychoclown schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:55:
Die Type-58 en T-35-85 blijven echt wel onwijs goede tankjes zeg, maakt niet zo heel erg uit in welke tier je komt je kunt een team zodanig ondersteunen dat het omgezet kan worden in een win. De PzIV vind ik tot nu toe soms nog een beetje onvoorspelbaar maar kan misschien ook wel aan mijn speelstijl ermee liggen.
Ben op het werk en kan niet geen "games sites" openen, maar is het niet de Russische T-34-85?
De opvolger van de T-34? (dus T 6 medium).
Is inderdaad wel een leuke tank, maar de T-34 is beter imo. Wendbaarder, sneller, acuraat, goeie pen voor z'n tier. Beste moneymaker die ik heb (buiten recent aangeschafte super pershing). Zit bijna aan 2de skill voor iedereen met deze tank. Bino, camo, vertical stabil erop.

Je doet me twijfelen om de Type 58 als volgende aan te schaffen. Op een weekend promotie zal ik wrs niet moeten wachten, is deze niet onlangs geweest?

• Mr_Size
  • Laatst online: 13-04 15:55
Klopt, hij is binnen 5 min al T-35-85, T-34-85 en T45-85 genoemd, maar het is dus de T-34-85 :+
Ik heb hem zelf ook mevrouwtje! :D

• psychoclown
ThousandPounder schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:16:
[...]

Ben op het werk en kan niet geen "games sites" openen, maar is het niet de Russische T-34-85?
De opvolger van de T-34? (dus T 6 medium).
Is inderdaad wel een leuke tank, maar de T-34 is beter imo. Wendbaarder, sneller, acuraat, goeie pen voor z'n tier. Beste moneymaker die ik heb (buiten recent aangeschafte super pershing). Zit bijna aan 2de skill voor iedereen met deze tank. Bino, camo, vertical stabil erop.

Je doet me twijfelen om de Type 58 als volgende aan te schaffen. Op een weekend promotie zal ik wrs niet moeten wachten, is deze niet onlangs geweest?
De 5 zit zo dicht bij de 4 :+

De T-34 en Type T-34 vind ik echt vreselijk en kun je mijn inziens ook niet inzetten zoals die bedoeld is. De T-34-85 en Type-58 daarentegen zijn toch iets mobieler en hebben een vele malen betere gun :)
Ventilation, Rammer en Coated Optics erop en gaan met die banaan!

• Ilikebananas
jantje 2 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:08:
[...]

Op 50 meter alles op de onderplaat schieten waarbij de shell hits op de zelfde plek zitten noem ik toch echt wel een "sure hit" en dit is dus ook geen RNG. Schoten kwamen allemaal vanuit dezelfde hoek op dezelfde plek, geen bounces upper hull en dat soort ongein. Hij heeft dit geintje met meerdere tanks geprobeerd dus ik denk minimaal 100-150 schoten zijn er zowiezo gevuurd ) Hetzelfde gebeurde ook met de T110E4.

De game geeft je gewoon soms een autobounce ( misschien door server lag? ) De keren dat je dus de autobounce heb win je eigenlijk de loterij;) ( al is de autobounce kans wel groter )

Ook al is het een "kleine" meting representatief is het wel daar alle factoren gelijk zijn gebleven. Enige afwijking die is meegenomen met verschillende tanks is de Gun die erop zit( al is de pen hetzelfde of hoger ). als je dit inderdaad 1000x doet kan je zien of een E4 vaker de lfp van een E100 bounced dan een E5 waarna je een verklaring kan zoeken( caliber gun, reload shell type etc etc ) Echter gaat het om deze situatie om de autobounce.
Met "sure hit" bedoelde ik niet of de lfp werd geraakt, dat geloof ik op zich wel. Ik bedoelde schoten waarvan niet berekend hoeft te worden of de shell het armor verslaat. Zoals eerder werd aangehaald zou dit voor bepaalde shells tegen bepaalde tanks zo zijn. Ik moet er even induiken om dit te checken. Bij alle andere schoten komt er een RNG en een kansberekening bij kijken of de shell er doorheen komt en heb je dus kans op extremen. Zo op voorhand denk ik niet dat er een shell in game is die een "sure hit" is tegen de lfp van een E100 en per definitie heb je dan dus te maken met de RNG. Als ik tijd heb zal ik ook het filmpje eens opzoeken. Maar vooralsnog lijkt het mij dat shells van de E4 en E5 niet groot genoeg zijn om zonder penetrationberekeing, met bijbehorende RNG, de lfp van een E100 te verslaan en het zou mij niets verbazen als dit met alle shells/guns zo blijkt te zijn. Als het sample wat je pakt maar groot genoeg is.

• redwing
SimpelenLeuk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:41:
[...]
Ik heb nooit zo'n probleem om in de praktijk een bounce te verklaren of een nul dmg hit. Doordat er 25% variantie op de penatration en de locatie van impact zit.
Wat er daadwerkelijk niet klopt aan de mechanics wil ik dan wel weten :*)
0-damage hit met een T30 op de zijkant van een T50/arty ? En dan wel vanaf 5 meter afstand vol ingezoomd op platte stukken plaat en een gold shell.
Zeker als je bij de hogere tiers komen zijn 0-damage hits op low-level scouts en arty vaak niet te verklaren. Bij lagere levels is dat verschil er niet en kan +/-25% veel verklaren.
[...]
Het is ook enorm lastig te oordelen wat het niveau is van een ieder aan de hand van reacties en namen.
Ik denk dat daar het probleem dan zit :+ Als je weet wat de oude rotten zijn en wie niet kun je heel veel reacties verklaren en weet je ook wie het echt wel goed weet (lees zelf getest/door hun clan getest)
Ilikebananas schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:39:
[...]
Bij alle andere schoten komt er een RNG en een kansberekening bij kijken of de shell er doorheen komt en heb je dus kans op extremen.
Ja, maar die extremen van de RNG zijn vastgesteld op +/-25% penetration. Oftewel je kunt zo uitrekenen wat de hoek is waarop de lfp wordt geraakt en daarmee de effectieve dikte van de lfp. Als die dikte minder is dan de penetration van de shell-25% moet je er altijd doorheen schieten.

[Voor 20% gewijzigd door redwing op 23-04-2013 15:45]

[removed]

• Odyg
  • Laatst online: 08-02-2014
Jip99 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:40:
[...]

op een of andere manier onderschat ik die ARL44 altijd.. dan denk ik ohw een franse oldskool tank.. die rollen we ff op.. maar dat ding doet toch best vaak bouncen en dat kanon(top 90mm) is echt super goed voor tier 6.. meer pen dan de Tiger long 88 op tier 7...
Nou ik speel best veel met mijn ARL44. Zit inderdaad een zeer goede gun op (212pen), maar dat bounce valt vies tegen bij mij.

• Jip99
Odyg schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:43:
[...]

Nou ik speel best veel met mijn ARL44. Zit inderdaad een zeer goede gun op (212pen), maar dat bounce valt vies tegen bij mij.
nou ja de voorkant bounced best wat.. maar komt ook omdat ik dat ding met een tier 5 of 6 tegen kom :)

met tier 7/8 ga je er redelijk makkelijk doorheen

• Odyg
Jip99 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:54:
[...]

nou ja de voorkant bounced best wat.. maar komt ook omdat ik dat ding met een tier 5 of 6 tegen kom :)

met tier 7/8 ga je er redelijk makkelijk doorheen
Ja frontalplate is 120mm en turret 110mm. Als je hem een beetje goed angled kan je tot ongeveer 180mm effective armor komen. Maar die gun is gewoon heerlijk schiet echt door bijna alles heen.

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 00:31
Hij staat weer klaar voor morgen:
EU 0.8.5 patched client pre-download: http://dl.wargaming.net/w.../WoT_0.8.5_eu_install.zip
Zo van Silent stalkers blog afgeplukt.

[Voor 12% gewijzigd door Knowuse op 23-04-2013 16:10]

Shuttle st20g5

• Antrikko
Odyg schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:08:
[...]

Ja frontalplate is 120mm en turret 110mm. Als je hem een beetje goed angled kan je tot ongeveer 180mm effective armor komen. Maar die gun is gewoon heerlijk schiet echt door bijna alles heen.
Ik heb pas de 2e 90mm, maar uit jullie comments kan ik halen dat de 90mm met hoge pen fijner is dan de 105 met meer alpha damage?
Het wapen moet een beetje flexibel zijn, aangezien ik geen vaste speelstijl heb.

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03 13:51
psychoclown schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:28:
De Mastery Badge Ace Tanker verkrijg je als je behaalde exp in één potje hoger ligt dan 99% van het gemiddeld behaalde van de exp op die tank van de laatste 7 dagen. Uiteraard exclusief bonussen.
Nou, Kyozu, als je nog eens goed leest wat je hier schrijft...

Je zegt feitelijk dat je de Ace badge krijgt als je de gemiddelde xp scoort in een potje. Wat je natuurlijk bedoelt te zeggen is dat je op de Ace badge te halen een hoeveelheid xp in een pot moet halen die hoger is dan wat 99% van alle andere spelers met die tank hebben gehaald in de laatste 7 dagen. Het heeft niets met gemiddelden te maken, maar juist met absoluten.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• Jip99
Antrikko schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:10:
[...]

Ik heb pas de 2e 90mm, maar uit jullie comments kan ik halen dat de 90mm met hoge pen fijner is dan de 105 met meer alpha damage?
Het wapen moet een beetje flexibel zijn, aangezien ik geen vaste speelstijl heb.
wat ik op de wiki las is dat de shells van de top 90mm wel low velocity zijn.. daar moet je wel rekening mee houden en van houden zeg maar.. :)

maar 212 pen is super fijn om te hebben op tier 6 :)

Anoniem: 512842

In afwachting van patch 8.5 heb ik besloten de A-20 nog even in de garage te laten staan, aangezien de gun dan ietsje gebuffed wordt.

In plaats daarvan ben ik begonnen aan de Duitse TD's. Valt me tot nu niet mee. Heb het gevoel dat ik een stuk minder kan doen dan in een "normale" tank, en dat blijkt ook uit mijn winrates. In de PzJg I heb ik het zelfs voor elkaar gekregen in een potje 6 XP te halen, met premium :P

En wat is er met de Marder II gebeurd zeg? Op de NA server vond ik het een heerlijke tank, maar die is volgens mij echt heel hard generft. De aimtime en accuracy van die gun is echt belabberd. Zit erover te denken om gewoon de stock gun te gebruiken; heeft meer DPM, betere accuracy en veeel betere aimtime. Enige nadeel is dat ik dan nergens doorheen kom in een Tier V gevecht :'(

• ed31
Knowuse schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:09:
Hij staat weer klaar voor morgen:
EU 0.8.5 patched client pre-download: http://dl.wargaming.net/w.../WoT_0.8.5_eu_install.zip
Zo van Silent stalkers blog afgeplukt.
tnx voor de link
morgen dus 8.5?

• Odyg
Antrikko schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:10:
[...]

Je moet wel met een lange reload tijd kunnen omgaan. Dan is die 90mm dca45 een hele fijne gun. Ik vind het vooral zo leuk omdat de meeste t7 en t8 je gewoon onderschatten.

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 09:29
Ilikebananas schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:39:
[...]

Met "sure hit" bedoelde ik niet of de lfp werd geraakt, dat geloof ik op zich wel. Ik bedoelde schoten waarvan niet berekend hoeft te worden of de shell het armor verslaat. Zoals eerder werd aangehaald zou dit voor bepaalde shells tegen bepaalde tanks zo zijn. Ik moet er even induiken om dit te checken. Bij alle andere schoten komt er een RNG en een kansberekening bij kijken of de shell er doorheen komt en heb je dus kans op extremen. Zo op voorhand denk ik niet dat er een shell in game is die een "sure hit" is tegen de lfp van een E100 en per definitie heb je dan dus te maken met de RNG. Als ik tijd heb zal ik ook het filmpje eens opzoeken. Maar vooralsnog lijkt het mij dat shells van de E4 en E5 niet groot genoeg zijn om zonder penetrationberekeing, met bijbehorende RNG, de lfp van een E100 te verslaan en het zou mij niets verbazen als dit met alle shells/guns zo blijkt te zijn. Als het sample wat je pakt maar groot genoeg is.
Aha je bedoelde inderdaad als hij x3 de armor waarde overstijgt dat je dan niet kan bouncen ( wat denk ik wel ontkracht is en kan nog wel replays opduiken waar ik T50s en batchats of 12ts bounce als een baas )

Laten we zeggen dat de LFP van een E100 180MM unsloped is ( volgens mij is hij niet meer gebuffed afgelopen patches ) de pen van een E5 is 269 als minimale pen roll doet dat ding dus 201MM of pen. Dit zou dus altijd door de LFP van een E100 moeten schieten als deze hem niet angled. RNG komt hier dus niet bij kijken.

Tevens wel bizar inderdaad dat je gewoon 68 pen kwijt kan raken door die RNG nooit eigenlijk bij stil gestaan dat het gewoon zoveel is. In mijn ogen is dit inderdaad een beetje te veel van het goede.

EDIT: ja een ARL kan gevaarlijk zijn, meestal als ik zo'n ding voorbij zie wagglen schiet ik hem door zijn unangled turret sides heen. Die zijn veel makkelijker te raken dan zijn lFP of frontplate aangezien zoals eerder aangegeven dat die 180 MM is. Als je dan een low pen roll krijgt bounce je hem gewoon.

[Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 23-04-2013 16:24]

• Antrikko
Odyg schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:19:
[...]

Je moet wel met een lange reload tijd kunnen omgaan. Dan is die 90mm dca45 een hele fijne gun. Ik vind het vooral zo leuk omdat de meeste t7 en t8 je gewoon onderschatten.
Hetgeen wat mij van beide top wapens afschrikt is de 3,4 sec aimtime. Dit lijkt wel Russische aimtime, en dan kan je niet eens een Vert stab. op je T6 zetten.
Reload maak ik me absoluut niet druk om, ik pas me wel aan.

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05 23:59
BramSd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:15:
[...]

Nou, Kyozu, als je nog eens goed leest wat je hier schrijft...

Je zegt feitelijk dat je de Ace badge krijgt als je de gemiddelde xp scoort in een potje. Wat je natuurlijk bedoelt te zeggen is dat je op de Ace badge te halen een hoeveelheid xp in een pot moet halen die hoger is dan wat 99% van alle andere spelers met die tank hebben gehaald in de laatste 7 dagen. Het heeft niets met gemiddelden te maken, maar juist met absoluten.
Vanuit de wiki:
Mastery Badge: Ace Tanker - Earn more experience in a single battle than the average highest experience of 99% of all players in the same tank within the last seven days.
Oftewel als je 1000 spelers hebt wordt gekeken naar wat de onderste 990 aan hoogste xp hebben gehaald op die tank de laatste 7 dagen. En om dan de badge te halen moet je in een pot meer scoren dan het gemiddelde van deze 990 top waardes.

[Voor 13% gewijzigd door 2crashandburn op 23-04-2013 16:25]

• Odyg
Antrikko schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:23:
[...]

Hetgeen wat mij van beide top wapens afschrikt is de 3,4 sec aimtime. Dit lijkt wel Russische aimtime, en dan kan je niet eens een Vert stab. op je T6 zetten.
Reload maak ik me absoluut niet druk om, ik pas me wel aan.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel last heb van die aim tijd, door dat de reload tijd zo lang is. Dat heeft er weer mee te maken dat ik vaak een beetje een laffe sniper tactiek gebruik. Moving targets is gewoon niet te doen jammer dan :9

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 18:53
T21 aangeschaft, heb gehoord dat dat ding een hel is om te spelen... ben benieuwd.

Stichting Hobbyserver

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:20
Hoe zijn de ervaringen met de T-43? Ik lees daar nogal wat negatieve reacties over. De T-44 en daarop volgende tanks worden over het algemeen positief beoordeeld, maar om daar te komen zit je toch wel een tijd aan een T-43 vast. Is dat een pijnlijke grind of valt dat reuze mee? (Ik vond bijvoorbeeld de Jgpz4 grind niet echt leuk, na de Stug3 en Hetzer, maar gelukkig maakt de JP dat wel goed 8) );

• ed31
wsLy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:02:
T21 aangeschaft, heb gehoord dat dat ding een hel is om te spelen... ben benieuwd.
In het geheel niet mee eens!!!
Hij heeft me positief verrast, lekker snel, wendbaar en snelle laadtijd waardoor je toch zo links en rechts wat schade kunt uitdelen.

Ik vond 't een goede opmaat naar de T71, maar dan zonder autoloader. Speelstijl is hetzelfde.....scouten, al dan niet passief en later arty zoeken en reeds beschadigde enemies opruimen (als support).

Heb er veel lol mee gehad, in de t71 zelfs nog meer dus die heb ik gehouden. Zou echter zo maar kunnen dat ik 'm ooit weer terug koop (nu eerst doorgrinden naar T57Heavy).

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 22:32

Mickroz

Mickroz#2491

Ik vond de T21 bagger, heb hem ook geskipped, de T71 zit ik nog over te twijfelen of ik die hou, want dat is wel een leuke tank!

zit ff de FTR blog te lezen, en zag wat intressante dingen:
- apparently, the premium account buff is not actual anymore ("we don't have to do anything" and "there has been no official premium account buff announcement")
- no plans for extra rewards for players with a lot of battles played
- apparently no special initiative to improve player skill is planned by WG
- also, no special rewards for extremely good players are planned
- it is not considered to introduce team "captains" (players with very good winrate) into random battles' teams
- the devs have considered to reduce the amount of XP needed to train 4th and 5th crew skills, but decided not to do it
- there seems to be a new 0.8.5 low FPS issue (FPS drops 10-20 on some computers), it's unknown when (or whether) this will be solved
- new desert and winter maps will come
- a platoon doesn't have any extra MM weight
- if two identical tanks have a platoon, their MM will be calculated according to the "older tank in the platoon".
- apparently, SerB said on recent community meeting in Kharkov that Maus will recieve a hitpoint buff, its gun however won't be buffed. It will happen in one of the following patches.
- armor penetration indicator shows the ability to penetrate that given armor at 100 meters
- 7/42 format will not be used in CW
- devs thought about implementing a gold ammo for credits hardcap (for example only 1/3 of the total ammo capacity could be loaded with them), but decided not to do it for now
- tanks in garage interface ("carousel") will be completely reworked
there are no plans for special rewards for unlocking a full branch
- 100 percent crew training for credits won't be introduced

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• wsLy
Nja ik zie het wel. Heb toch niet genoeg free xp om hem te skippen :P

Stichting Hobbyserver

• Ilikebananas
jantje 2 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:22:
[...]

Laten we zeggen dat de LFP van een E100 180MM unsloped is ( volgens mij is hij niet meer gebuffed afgelopen patches ) de pen van een E5 is 269 als minimale pen roll doet dat ding dus 201MM of pen. Dit zou dus altijd door de LFP van een E100 moeten schieten als deze hem niet angled. RNG komt hier dus niet bij kijken.

Tevens wel bizar inderdaad dat je gewoon 68 pen kwijt kan raken door die RNG nooit eigenlijk bij stil gestaan dat het gewoon zoveel is. In mijn ogen is dit inderdaad een beetje te veel van het goede.
Wel grappig ik had de cijfers (en de details van het mechanisme) ook niet helemaal op mijn netvlies ;) , maar het verklaart wel een hoop. volgens de weakspotguide van wotguru is de lfp 150 normaal, maar zelfs 233 effectief en op close range zelfs nog hoger. Met die minimale pen van 201 kun je dus best bouncen.

Het is idd erg veel, maar omhoog werkt het ook :P

• Floks
mijn launcher wil niet meer starten... iemand een idee?

Floksor

Anoniem: 512842

Hoewel ik de Marder II nog steeds haat, heb ik er wel een nieuw killrecord mee gevestigd: 12 :*)

Behoorlijke verbetering van mijn 7 kills in de KV-1 op de NA server. Denk ook niet dat ik dat nog ga verbeteren; ben toch niet van plan al mijn low-tier tanks te behouden om te kunnen sealclubben :P

Jammer trouwens dat Premium Accounts niet extra gebuffed worden, hoewel ik niet daadwerkelijk verwachtte dat de voorstellen die laatst voorbij kwamen er ook echt kwamen. Maar had gehoopt op 1.5x snellere crew training oid.
Floks schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:55:
Gebeurt wel vaker. Gewoon WorldOfTanks.exe openen en je kunt gewoon spelen :)

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:53
Floks schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:55:
Toevallig de nieuwe update al binnengehaald en geïnstalleerd?

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15
- apparently, SerB said on recent community meeting in Kharkov that Maus will recieve a hitpoint buff, its gun however won't be buffed. It will happen in one of the following patches.

wat een fucking faalhaas is die gast toch ook, dat zou werkelijk de 4/5e keer zijn dat ze de HP aanpassen...en het maakt werkelijk geen fluit uit. Die ene hit meer of minder die je kan incasseren doet echt niets voor een tank.

Als ze de maus nou eens een fatsoenlijk gun gaven had je tenminste nog een tank die zich fatsoenlijk kan verdedigen, nu is het inderdaad een rijdende HP / XP pool.

• Floks
Anoniem: 512842 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:58:

Gebeurt wel vaker. Gewoon WorldOfTanks.exe openen en je kunt gewoon spelen :)
idd al achter gekomen, nee patch nog niet geinstalled

Floksor

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:48
Kojoottii schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:22:

Als ze de maus nou eens een fatsoenlijk gun gaven had je tenminste nog een tank die zich fatsoenlijk kan verdedigen, nu is het inderdaad een rijdende HP / XP pool.
Niks zo mooi als met een T92 ap shells schieten op een maus. E100 is ook een mooi traget. 8)

die 2000 dmg die je dan doet.

[Voor 4% gewijzigd door wiskid op 23-04-2013 19:05]

• oosterhofjf
Kojoottii schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:22:

wat een fucking faalhaas is die gast toch ook, dat zou werkelijk de 4/5e keer zijn dat ze de HP aanpassen...en het maakt werkelijk geen fluit uit. Die ene hit meer of minder die je kan incasseren doet echt niets voor een tank.

Geef de maus maar een laagje spaced armour :*) maar het is helaas een grote zak sappige hitpoints. Als je ermee om kan gaan is het een erg goede tank, alleen is het vervelend als er zoveel arty aanwezig is..

Alle gekheid op een stokje, vooral de turret mag een buff krijgen, daar kom je gemakkelijk doorheen. De maus is ook zo een beetje de enige waarbij hull down geen zin heeft. Ook zou er meer schoten per minuut mogen komen. Er past een half weeshuis in die tank, genoeg ruimte voor de laders om hun werk snel te doen lijkt me.

Speel de tank ook niet meer omdat ik elke keer bang ben dat ik op malinovka terecht kom en vervolgens rustig wordt afgeschoten door arty, maar goed daar hebben meerdere tanks last van.

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:48
oosterhofjf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:05:
[...]

Speel de tank ook niet meer omdat ik elke keer bang ben dat ik op malinovka terecht kom en vervolgens rustig wordt afgeschoten door arty, maar goed daar hebben meerdere tanks last van.
Het ergste dat ik voor maus spelers op de map heb gezien is dat er 3 aan de open kant kunnen starten... :(

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 18:55
Goed nieuws, eindelijk een fatsoenlijke buff voor de Konisch gun op de 3601H, die ik nu dus met gold ammo (credits) speel omdat hij momenteel zwaar underpowered is qua damage output met normale shells..

VK 36.01 (H):
Shell penetration value of Pzgr. 41 HK of gun 7,5 cm KwK 41 L/58 Konisch changed from 225 mm to 221 mm
Damage, made by shell Pzgr. 41 StK of gun 7,5 cm KwK 41 L/58 Konisch, changed from 65 to 165
Shell penetration value of Pzgr. 41 StK of gun 7,5 cm KwK 41 L/58 Konisch changed from 167 mm to 157 mm

Aquarium op de Gram || x570 \\ 5950x \\ 32GB \\ RTX3080

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 18:10

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Hier alvast de link voor de full install 8.5.

http://dl.wargaming.net/w.../WoT_0.8.5_eu_install.zip

Patchlink is nog niet bereikbaar.... O-)

Star Citizen referralcode

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05-2015
psychoclown schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:12:
[...]

Onlangs weer begonnen complete idioten in hoge tiers te gaan ignoren, kwam ik na een anderhalve week al op mijn limiet! Kon zelfs niemand meer aan mijn friendslist toevoegen :(
tijdje terug die limiet al bereikt :/

is de limiet te laag....of zijn er teveel idioten? :S

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 19:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

SimpelenLeuk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:39:
Dikke match Neumen!
Je had eigenlijk nog de laatste shell moeten wasten, om met de laatste shell de kill te pakken :P
Maar heel netjes uitgespeeld.
Had ik inderdaad kunnen doen maar vond het een beetje lame om te doen en ik kon mezelf niet veroorloven een 0 damage pen te krijgen op die T40 met als resultaat de ronde als nog verliezen omdat ik em niet dood kreeg ;).
eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:54:
(dit doet niets af aan ghost-shells en vage 0-crits, maar het gejank hier altijd. 50mm armor onder een grote, dubbele hoek, kom je al niet doorheen stop dus eens met janken en accepteer dat je niet altijd raakt wat je wilt raken)
Het 'janken' om het maar in jouw woorden te schrijven is gewoon terecht. Met elke nieuwe patch lijken de 0 damage crits meer en meer terug te komen. Het is gewoon onzin als je een 0 damage pen hebt en je uit eindelijk in je after battle report kijkt en 0 critical hits hebt uitgedeeld aan je tegenstander.
Stop toch eens met het afgeven op WG, ja RNG bestaat, RNG is wat het uitdagend houd, ja de MM is met vlagen echt waardeloos, ja de prioriteiten van WG zijn niet gelijk aan die van ons gamers. Deal with it. Het blijft gewoon een geweldige F2P game. Kan je het even niet winnen, stop, speel wat anders en ga als je weer ontstresst bent verder.
Moet je nu serieus het nette jongetje van de klas gaan lopen spelen? :> Het feit dat jij een hand boven het hoofd van WarGaming houdt zegt in principe al genoeg. Indien wij 'tankers' (die ook betalen voor het spel) geen kritische feedback geven of negatief commentaar zal er ook niets veranderen binnen WarGaming. Stel je voor dat alle gamers van Sim City zoals jou waren en niet hadden geklaagd toen ze op de release date niet konden spelen. Dan had het voor een bedrijf als EA gemakkelijk geweest of niet soms? De mensen zijn gaan klagen omdat ze geld in een game hebben gestopt die niet werkte en dat er een illusie was opgewekt waar EA niet aan voldaan heeft en het erge is nog dat EA hun eigen support telefoon nummer censureerde op het forum om klachten te voorkomen. En dat is ook indirect de reden waarom EA al 2 jaar op rij bekend staat als grootste 'schijt' bedrijf.
Desalniettemin spelen jullie allemaal dit spel en zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal. Als jullie het zo veel beter weten is er niemand die je tegenhoudt een betere kloon van WoT te maken.

Ow wacht, dat gaat natuurlijk een stapje te ver voor de i-net helden. Nut up or shut up, niemand dwingt je om dit spel te spelen of als ware i-net held je jihad tegen WG hier te delen.
Wellicht een idee om een Rant op Tanks topic te openen, je leest hier meer gehuil en ongefundeerd geneuzel dan in een story of prive.
Wat heeft kritiek op een spel wat wij als gamers spelen (en ook vaak nog voor betalen) te maken met 'beste stuurlui staan aan wal'? Het feit dat wij 'tankers' klagen en kritiek geven op hoe WarGaming bepaalde zaken aanpakken betekend alleen maar dat wij dit soort ongein en bugs graag zien verdwijnen. Dit heeft absoluut niets te maken met het feit dat wij zelf een game willen maken. Het feit dat jij deze vergelijking maakt zegt meer over jou dan over ons. Daarnaast zie je dat veel spelers hier er last van hebben en dat bevestigd het probleem wat er gaande is. In plaats van je gal te spuwen op discussies als deze zou je ook een andere houding kunnen aannemen en zelf je mening er over kunnen geven maar om iedereen in dit topic voor 'i-net helden' uit te maken lijkt het bijna dat je zelf tot die groep behoort. ;)
redwing schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:23:
[...]
Dit precies. d:)b
En dat bedoel ik nu, WarGaming luistert niet naar de community.. jammer, gemiste kans voor ze.

• redwing
Nemean schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:20:
En dat bedoel ik nu, WarGaming luistert niet naar de community.. jammer, gemiste kans voor ze.
Wat ik de laatste tijd nog het meest apart vind is dat ze schijnbaar toch redelijk makkelijk kleine aanpassingen kunnen doen net voor release ondanks dat ze altijd gemeld hebben dat dat onmogelijk was (prijs v/d shells b.v.) Aan de andere kant maken ze dezelfde fout wel weer meerdere keren (we hebben nu weer een engine die meer als 2* zo duur wordt), wat ze dan wel fixen ingame, maar niet in de pathnotes. Is het nu zo moeilijk om de dingen een beetje kloppend te houden ?

[removed]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Wordt de klasse die je het meest speelt ook meegewogen in de matchmaking of zo?

Ik heb met mijn Sturmpanzer II aardig wat potjes gespeeld om de maps en de physics van artillerie te leren kennen, maar met z'n opvolger Grille (tier 4) kom ik telkens bij minstens 10 tegenstanders uit tier 6+ terecht...

Hierdoor doe ik hooguit 10% damage per schot, maar vaker bounces en richting 3% damage, en de XP komt maar mondjesmaat binnen. Dat schiet niet echt op.

[Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 23-04-2013 22:42]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• wsLy
Vanavond voor het eerst CW's gedaan op Province, zijn momenteel een beetje de landings aan het afgaan en verschillende mappen en tactieken aan het proberen.

Maar ik kan een ding zeggen, Province is echt een rot map voor met tier 10 tanks te spelen... veel en veel te klein... Ik snap dan ook niet waarom een map als Province in de Global Map zit... Iemand van Kazna Kru zei me dat hij ook liever de provincie met die map kwijt was (zijn ze ook kwijt sinds gisteren ofzo :P).

Maarja deze map heb ik dan ook al maanden en maanden niet meer gespeeld aangezien deze alleen voor tier 1-2 is?

Stichting Hobbyserver

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 18:10

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
GW-E bijna binnen nog iets van 4K ofzo eindelijk mijn eerste toptierarty in net geen 2 jaar.
Arty stond niet hoog op de priolijst maar met de opkomende patch van tier X arty's maar even gaan grinden.
Laatste paar dagen gemiddelde damageoutput op de GW Tiger rond de 3K en van de week uitschieter naar 6K en vandaag 5.5K met uiteindelijk een leeg ammorack.. :F.
Ben er voorlopig klaar mee dan...pffff....hoewel de Rusische lijn... heb nog ergens een S-51 crew die zich verveeld... :O

Star Citizen referralcode

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wsLy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:31:
Maarja deze map heb ik dan ook al maanden en maanden niet meer gespeeld aangezien deze alleen voor tier 1-2 is?
Ga je Cunningham crew trainen, kunnen we je eindelijk in een tier 1 zetten voor ESL :P.

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05-2015
ShockWave schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:04:
Hier alvast de link voor de full install 8.5.

http://dl.wargaming.net/w.../WoT_0.8.5_eu_install.zip

Patchlink is nog niet bereikbaar.... O-)
zijn de andere er nu wel? :)

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
TRX schreef op woensdag 24 april 2013 @ 07:19:
[...]

zijn de andere er nu wel? :)
http://dl.wargaming.net/w...2496_84.2432_client.patch

Dit zou de link naar de update moeten zijn (649mb).

• BramSd
Anoniem: 512842 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:58:
[...]

Jammer trouwens dat Premium Accounts niet extra gebuffed worden, hoewel ik niet daadwerkelijk verwachtte dat de voorstellen die laatst voorbij kwamen er ook echt kwamen. Maar had gehoopt op 1.5x snellere crew training oid.
Inderdaad zonde dat er geen extraatjes komen voor Premium accounts. Ik had meer gehoopt op de mogelijkheid bepaalde mappen uit te sluiten o.i.d.
Echter, je noemt hier dat je graag je crew 1,5x sneller wil trainen. Dat is nu net precies iets dat Premium accounts WEL hebben, zij het in de vorm van multiplier op de normale xp.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• Joindry

Joindry

ShockWave schreef op woensdag 24 april 2013 @ 01:34:
GW-E bijna binnen nog iets van 4K ofzo eindelijk mijn eerste toptierarty in net geen 2 jaar.
Arty stond niet hoog op de priolijst maar met de opkomende patch van tier X arty's maar even gaan grinden.
Laatste paar dagen gemiddelde damageoutput op de GW Tiger rond de 3K en van de week uitschieter naar 6K en vandaag 5.5K met uiteindelijk een leeg ammorack.. :F.
Ben er voorlopig klaar mee dan...pffff....hoewel de Rusische lijn... heb nog ergens een S-51 crew die zich verveeld... :O
Voor wanneer staat die arty update op de planning?
Ik moet namelijk nog een 50k op mijn GW tiger, doe dagelijks niet anders dan de daily. Ik ben geen expert in arty das wel duidelijk, heb intussen 200 potjes en nog steeds geen ace tanker. Maar toch zou ik de GW type E willen toevoegen, staat altijd mooi om stof te happen, net zoals mijn Maus. Ben trouwens benieuwd hoeveel HP hij zal bijkrijgen. Om hem terug inzetbaar te maken op CW zal dat wel 1500 ofzo moeten zijn, want dat ding is echt niks meer waard.

Ik vind het trouwens jammer dat ze gekozen hebben geen extra's toe te staan voor mensen die een hele natie researched hebben. Al was het maar -15% upkeepcost. Zou toch leuk zijn.

• Antrikko
Joindry schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:26:
[...]
Ben trouwens benieuwd hoeveel HP hij zal bijkrijgen. Om hem terug inzetbaar te maken op CW zal dat wel 1500 ofzo moeten zijn, want dat ding is echt niks meer waard.

Ik vind het trouwens jammer dat ze gekozen hebben geen extra's toe te staan voor mensen die een hele natie researched hebben. Al was het maar -15% upkeepcost. Zou toch leuk zijn.
Ik denk dat de Maus tussen de 50 en de 500 hp extra krijgt (met 500 als extreem veel) dus ik zou niet te veel hopen.

En ja, ik vind ook dat WG ons wat meer moet stimuleren dmv (kleine) bonussen. Ik speel dagelijks alleen mijn daily doubles, omdat ik niet veel voldoening krijg van het verder spelen.

Volgt er trouwens iemand The Mighty Jingles op youtube? (Bohemian eagle is zijn youtube account)
Hij heeft sinds vorige week een press acount, en de tanks die je dan tevoorschijn kan toveren zijn wel erg uniek. Zo heeft hij gisteren een filmpje geupload met de BT-SV, een soort van super angled T3 monster.

Vraag me toch wel eens af waarom WG veel van deze tanks niet op alle servers beschikbaar heeft gemaakt.

• ed31
Ik zit er over te denken om toch eens een arty lijn op te pakken....puur om weer eens wat anders te spelen.
Welke lijn raden jullie me aan?

Heb een dikke 200 potjes ooit gespeeld in de T57, maar ben afgehaakt bij de m37 vanwege zijn lange reload.....

• BramSd
Ze zouden eens moeten testen op de testserver met een Maus met 5000hp. Kijken of dat veel verschil maakt. Waarschijnlijk blijft het altijd een xp pinata.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
Ik zit er over te denken om toch eens een arty lijn op te pakken....puur om weer eens wat anders te spelen.

Heb een dikke 200 potjes ooit gespeeld in de T57, maar ben afgehaakt bij de m37 vanwege zijn lange reload.....
Bij de duitsers zijn de Grille hummel en GW panter fantastisch.
Relatief lage damage (gecompenseerd met ROF) erg accuraat. De GW panter heeft een turret!!!!!!. Zeer goed in TD-en door de hoge snelheid.

• Odyg
Mensen weten jullie hoelang ze bij Wargaming nog met maintenance bezig zijn?

• Odyg

Ik speel de Duitse lijn ben pas bij de Grille aangezien ik Arty gewoon niet zo leuk vind. Maar moet wel zeggen die grille is ontzettend sterk als je die 2de gun er op hebt!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:24

Wat El-Jay zegt, de Duitse lijn is erg leuk.
Daarnaast heb ik ook genoten van de Russische artylijn, vooral de Su-26 (leukste tank van het spel voor mij), de SU-5 en de SU-8. De SU-14 vond ik een heel nare tank, die grind heb ik niet eens afgemaakt...

Ik heb de GW Tiger nu geresearched, alleen nog wat credits sparen.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:54
Odyg, ik denk eerder dat ze weer een hackaanval hebben, kan er ook niet in komen.

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 07:22

dynosu

Orly ?

Odyg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:46:
Mensen weten jullie hoelang ze bij Wargaming nog met maintenance bezig zijn?
dat weet je nooit zeker :)
CrazyOne schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:54:
Odyg, ik denk eerder dat ze weer een hackaanval hebben, kan er ook niet in komen.
er is een patch/maintenance, heeft niets met hacks of aanvallen te maken.

[Voor 39% gewijzigd door dynosu op 24-04-2013 09:55]

• Joindry

Joindry

BramSd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:40:
Ze zouden eens moeten testen op de testserver met een Maus met 5000hp. Kijken of dat veel verschil maakt. Waarschijnlijk blijft het altijd een xp pinata.
Nog meer waarschijnlijk, alle arty mikt dan gewoon op je. Stel je voor dat je die dan kan oneshotten met een ammorack, instant ace medal op je tank 8)7

• Odyg
CrazyOne schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:54:
Aha, ik dacht misschien is het wel een aangegeven maintenance, maar niet dus. Dan zit er niets anders op dan geduld te hebben!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:24
Het updatebestand heeft een PATCH extensie, ik kan hem niet openen op mijn pc. Is dat een feature of een bug?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Senza221
  • Laatst online: 16-05 22:24
Oké.. er is dus maintenance bezig..?

• ed31
Volgens mij is dit gewoon de maintenance voor de update.......duurt meestal een halve dag

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee