Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 34 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 28.736 views

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 09:29
een KV1-S is pas OP op het moment dat hij je raakt en schade doet. Aangezien je dan eigenlijk al zo goed als weg bent. En die dingen bouncen nog best wel wat shells. Vaak zat aim je zijn machinegun bounce je zijn turret of die 70 graden plaat. Het is heel afhankelijk van. Ik heb laatst met mijn ARL v39 3 van die dingen totaal weggeschoten, maarja ze hebben dan ook geen vuur tegen mij kunnen leveren. Als dat wel zo was geweest was ik in 2 schoten weg.

En je kant de standaard WoT speler, die laat zich maar al te graag afschieten en durft niet het hoekje om te rijden waardoor de Kv1S weer kans krijgt om te reloaden. Na een schot met 2 man rushen is een instant death voor die KV1S.

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 22:56
Wat is achterliggende gedachte dat de in de tree T54E een medium is en T54 heavy? T69 vond ik niet echt lekker maar die T54E is een heerlijke tank

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

redwing schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:59:
[...]

In een random weet 9/10 niet of de KV-1S al geschoten heeft of niet. Wat je dan ook meestal ziet is dat je makkelijk die 15 seconden krijgt om te reloaden. Daarnaast ben je 1 tegen 1 ook niet snel binnen 15 seconden dood dus meestal kun je nog wel een 2e keer schieten wat ook iedere tier 6 zeker dood schiet. Ook in T6 vs T6 is ie gewoon OP.

Wat je ziet is dat zo'n beetje alle tanks met een derp gun OP zijn vanwege bovenstaande reden. In randoms kun je meestal gewoon 1* schieten en als je dan om het hoekje gaat staan zijn er maar weinig die je gelijk durven aan te vallen waardoor je gereload bent voordat er wel iemand komt.
Juist die lange reload icm middelmatige armour maakt het niet OP.

Ja, totale nOObs durven niet die hoek om, maar je hoeft maar een iemand tegen je te hebben die het wel snapt en je hebt een probleem. Heb je iemand die het snapt en een snelle tankt en je bent gewoon dood. De AMX12t heeft zowat laagste t6 armour, maar maakt gehakt van een KV-1S die met z'n eerste schot gemist heeft. En accuracy is ook al niet de sterkste kant van de KV-1S...

Ik vind de KV-1S juist voorbeeld van een goed gebalanceerde tank, eentje met extreem positieve dingen (gun damage, hoge snelheid/wendbaarheid voor een heavy) tegenover extreem slechte dingen (reloadtijd, flutarmour en HP voor een heavy). Sterker nog, in mijn Type 58 (ook t6) heb ik juist graag een KV-1S tegenover me, omdat de meeste KV-1S-rijders zichzelf overschatten >:)

Soittakaa Paranoid!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03 13:51
hopiconjo schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:24:
Wat is achterliggende gedachte dat de in de tree T54E een medium is en T54 heavy? T69 vond ik niet echt lekker maar die T54E is een heerlijke tank
Of de T21 en T71 light tanks? Tja, ze hebben gewoon lights, mediums en heavies gecombineerd zodat ze niet naar 2 tank trees hoefden te splitsen.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-03 22:33
De KV-1S wil anders nog best wel eens bouncy wezen maar daarentegen vond ik de KV-1S niet bepaald OP te noemen. Gewoon erg sterk in de handen van iemand die de sterke punten weet uit te buiten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

dion_b schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:26:
[...]
Ik vind de KV-1S juist voorbeeld van een goed gebalanceerde tank, eentje met extreem positieve dingen (gun damage, hoge snelheid/wendbaarheid voor een heavy) tegenover extreem slechte dingen (reloadtijd, flutarmour en HP voor een heavy). Sterker nog, in mijn Type 58 (ook t6) heb ik juist graag een KV-1S tegenover me, omdat de meeste KV-1S-rijders zichzelf overschatten >:)
Ben ik het helemaal mee eens, vandaar ook dat ik zeg dat hij in randoms OP is aangezien het merendeel van de mensen daar niet aanvallen zodra hij geschoten heeft. Wat je dan hebt is dat je wel de voordelen (hoge alpha) maar geen last van de nadelen hebt (lange reload). Daardoor is ie OP, niet omdat het zo'n goede tank is :) (alhoewel het ook zeker geen slechte tank is)

[removed]

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 15:55
Met mijn Churchill VII neem ik het graag op tegen een KV-1S hoor ;) Met de topgun kom ik gewoon door de voorkant van de KV-1S heen, dus met 5-6 schoten is ie dood. Als hij mazzel heeft, heeft hij dan 2 keer kunnen schieten, niet genoeg om mij te killen (zeker niet frontaal)

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 18:55
Anoniem: 512842 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:59:
Hoewel ik afgelopen weekend aangaf op zoek te zijn naar een Tier III of Tier V premium, is er uiteindelijk toch een SU-122-44 in mijn garage beland :P

Eigenlijk vond ik hem te duur (dankzij de invite code van atticus182 viel het trouwens mee; nogmaals dank) en ben ik nog niet zo ervaren met Tier VII, maar 2 keer zoveel credits verdienen als in een Tier V premium is toch wel aantrekkelijk. Bovendien is de combinatie van snelheid en hoge alpha damage zeldzaam, en lijkt het me een erg leuke tank om te spelen :)

Nu maar hopen dat 'ie ook zo goed is als iedereen hier en op het WoT forum zegt :P Ik ga iig mijn best doen er beter mee te spelen dan met de IS :D
Geen dank O-) ik heb nog 7 codes over dus als iemand interesse heeft (gratis) :*)

De SU-122-44 vind ik echt geweldig!

Aquarium op de Gram || x570 \\ 5950x \\ 32GB \\ RTX3080

• ed31
  • Laatst online: 23-06-2018
Heeft t zin om de top engine van de t54e1 te unlocken?
Geeft maar 10 pk's extra maar wel 25.000XP
En waarschijnlijk moet je dan ook tracks upgraden voordat die engine er in kan?

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 18:10

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Anoniem: 467485 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:00:
Probleem: WoT en Windows 8.
Een vriend van mij is fanatiek gamer en die probeer ik ook aan de World of Tanks te krijgen. Maar hij vindt de WOT graphics niet mooi genoeg en speelt dus nog steeds Tombraider en meer van dat rondrennen-met-geweertjes-gedoe, want het moet allemaal mooi en snel. Ik heb het probleem op zijn pc aangezien: downloaden vanaf www.worldoftanks.eu gaat goed. Starten van de launcher, downloaden en uitpakken ook. Maar bij start game gaat het mis. De launcher verdwijnt gewoon uit beeld, zonder foutmelding. Ik weet dat de Windows 8 discussie hier eerder voorbij is gekomen, maar waar moet hij nog meer op letten? Ik heb hem de Systeemvereisten van World of Tanks gestuurd.
Alvast bedankt. 8)7
Het wil wel eens zijn dat WoT op de achtergond meedraaid maar je het dus niet ziet, opstarten geeft dan dat wat je beschrijft, hij verdwijnt gelijk weer omdat er dus al een gameclient draait.
Je kan via ctrl+shift+esc taakbheer oproepen en dan in het 2e tab (processen) even rechtsklikken op worldoftanks,exe en dan proces beeindigen kiezen.
Hierna WoT opnieuw opstarten.
Andere optie is pc opnieuw opstarten.
Wat betreft windows 8 en wot dat moet geen probleem zijn alleen dokan benodigd voor XVM gaat je hoofdbrekers kosten en dan is het de vraag of je het ooit voor elkaar krijgt.

WoT kan heel mooi zijn als je alles op max zet hoor.

Star Citizen referralcode

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 07:22

dynosu

Orly ?

dokann op windows 8 levert mij 0 issues op. Is ook nooit een probleem geweest.

wot draait bij mij prima op windows 8 en alles op max settings.

Anoniem: 512842

Zo, BT-7 is elite nu, dan is het nu tijd om me mentaal voor te bereiden op de A-20 :P

Trouwens, bij deze wil ik dion_b bedanken voor deze tip:
dion_b schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:32:
Tja, het zijn wel lights, maar geen scouts. Je moet dus meer in groepsverband spelen. Dan kun je met hun hoge snelheid flanken terwijl iemand anders (in een zware medium of TD bijvoorbeeld) de vijand frontaal bezig houdt.
Na de eerste match van vandaag waarin ik faalde door de heuvel op Karelia te willen overnemen en daardoor binnen 30 sec. werd afgeschoten door een Pz 1 C, besloot ik minder te scouten en meer te flanken. Sindsdien alle battles 300+ dmg en 75% gewonnen :D

Mooiste was toen onze KV-1 niet door een Churchill III heenkwam. Hij hield hem wel bezig, dus kon ik mooi achter de Churchill III gaan staan en schoot hem helemaal af. Leverde me ook een Ace Tanker badge op :*)

Benieuwd of dit ook lukt met de A-20. Heeft iemand daar überhaupt goede ervaringen mee? Op het WoT forum helemaal niemand namelijk :P Zal iig een lastige grind worden, maar ik hoop dat de T-34 en met name de T-34-85 het waard zullen zijn :D

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 19:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

World of Mutated Undead Zombies 15 matches.. 2 gewonnen.. Dank je wel WarGaming om zo ignorant te zijn om geen Skill Based matchmaking te implementeren waar heel de community al 2 jaar op zit te wachten terwijl een ieder maar geld blijft pompen in het waardeloos bedrijf die niet naar de community luistert. :r

[Voor 9% gewijzigd door Nemean op 22-04-2013 17:45]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 512842 schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:39:
Zo, BT-7 is elite nu, dan is het nu tijd om me mentaal voor te bereiden op de A-20 :P

Trouwens, bij deze wil ik dion_b bedanken voor deze tip:

[...]

Na de eerste match van vandaag waarin ik faalde door de heuvel op Karelia te willen overnemen en daardoor binnen 30 sec. werd afgeschoten door een Pz 1 C, besloot ik minder te scouten en meer te flanken. Sindsdien alle battles 300+ dmg en 75% gewonnen :D

Mooiste was toen onze KV-1 niet door een Churchill III heenkwam. Hij hield hem wel bezig, dus kon ik mooi achter de Churchill III gaan staan en schoot hem helemaal af. Leverde me ook een Ace Tanker badge op :*)

Benieuwd of dit ook lukt met de A-20. Heeft iemand daar überhaupt goede ervaringen mee? Op het WoT forum helemaal niemand namelijk :P Zal iig een lastige grind worden, maar ik hoop dat de T-34 en met name de T-34-85 het waard zullen zijn :D
Als je geduld heb kan ik vanavond met een A-20 gaan rijden. Nog niet gedaan, maar stond op lijst van t4's die ik wel eens wilde uitproberen. En met beetje geluk is m'n M5 dan eindelijk klaar met XP verzamelen voor Chaffee (55k in een t4 grinden is niet leuk). Iig vaak genoeg door T-35-85 afgeschoten, dus dat laatste zal zeker wel OK zijn :P
Nemean schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:43:
World of Mutated Undead Brainless Donkeys.. nuff said. 15 matches.. 2 gewonnen.. Dank je wel WarGaming om zo ignorant te zijn om geen Skill Based matchmaking te implementeren waar heel de community al 2 jaar op zit te wachten terwijl een ieder maar geld blijft pompen in het waardeloos bedrijf die niet naar de community luistert. :r
Omdat het ondanks alle nadelen nog steeds best leuk en verslavend is :z

IMHO twee opties:
1) constateren dat het ondanks nukken en dingen die je anders had willen zien toch de moeite en het geld waard is.
2) constateren dat de nukken en dingen die je anders had willen zien de lol zodanig verpesten voor je dat je het niet meer gaat spelen.

Ranten maar wel blijven spelen is gewoon jezelf blijven opwiden en je bloeddruk onnodig opjagen. Relax and enjoy

Soittakaa Paranoid!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 00:31
ed31 schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:14:
Heeft t zin om de top engine van de t54e1 te unlocken?
Geeft maar 10 pk's extra maar wel 25.000XP
En waarschijnlijk moet je dan ook tracks upgraden voordat die engine er in kan?
Vraag met hetzelfde af, denk het eigenlijk niet of er moet een geheime stat die de tank iets beter maakt.
Anoniem: 512842 schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:39:
...
Nee, wat ik me er van herinner, slechte gun en mobility. Het grootste probleem is dat veel mensen geen scout willen spelen, maar een medium en dan toch een scout moeten spelen met de bijbehorende scout match making. Met een tier 4 is het niet echt leuk om tegen tier 8 te vechten.

Shuttle st20g5

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Knowuse schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:54:
[...]

Nee, wat ik me er van herinner, slechte gun en mobility. Het grootste probleem is dat veel mensen geen scout willen spelen, maar een medium en dan toch een scout moeten spelen met de bijbehorende scout match making. Met een tier 4 is het niet echt leuk om tegen tier 8 te vechten.
Passief scouten en enorm scoren met alle XP die je krijgt van damage die de zware jongens dankzij jou scoren :Y

Of om het hoekje gaan staan en hen uitlokken zodat de rest van de team ze kan afschieten.

Dat gezegd, het is idd leuker om zelf aars te schoppen, want muv een schot in de reet van een t6 arty ga je met een A-20 in ee t8 match werkelijk niets zinnigs kunnen uithalen met je gun.

[Voor 6% gewijzigd door dion_b op 22-04-2013 18:01]

Soittakaa Paranoid!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

dion_b schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:47:
IMHO twee opties:
1) constateren dat het ondanks nukken en dingen die je anders had willen zien toch de moeite en het geld waard is.
2) constateren dat de nukken en dingen die je anders had willen zien de lol zodanig verpesten voor je dat je het niet meer gaat spelen.

Ranten maar wel blijven spelen is gewoon jezelf blijven opwiden en je bloeddruk onnodig opjagen. Relax and enjoy
Als WarGaming wilt dat deze game een succes blijft, zullen ze wel degelijk iets moeten gaan doen om het spel speelbaar te houden. Een skill based matchmaking is alles behalve moeilijk om te creëren, maar ze vertikken het en waarom? Dat weet niemand en als ik die complot theorieën lees dan geloof ik het ook zeker dat je expres in bagger en prut teams wordt geflikkerd om je winrate naar beneden te laten kelderen.. dat valt al op als je continue platoons tegen over je ziet van ClanWar spelende teams en je zelf vast zit aan een stel random spelers die van mama en papa een tier 8 premium hebben gekregen.

En er is geen reden om te zeggen, jongens we voegen geen Skill Based MM toe.. er zijn meerdere games (O.a. SC2 en BO2 maken er gebruik van en volgens mij had Halo er ook iets van) die het gebruiken omdat mensen interesse hebben in een EERLIJKE en BALANCED matches. Ik speel niet alleen om te winnen, don't get me wrong. Maar als ik win door middel van een roflstomp (na 2 tot 5 minuten) of dat ik verlies na 2 tot 5 minuten dan hou ik daar een smerige smaak aan over in mijn mond. In de 19k matches die ik gespeeld heb sinds de release heb ik hoog uit 100 tot 250 matches gehad die leuk en tof waren om te verliezen (!) omdat deze gebalanceerd waren.

Daarnaast merk ik op dat sinds er steeds meer nieuwe patches gereleased worden hoe slechter de game balanced op tier.. (2 tier 10s extra? Geen probleem, 4 tier 9s extra? Geen probleem, de MM doet het wel).

En is het niet raar dat de community een formule kan bedenken waarin naar voren komt wat het niveaus van de spelers zijn en dat dit nog accuraat is ook? Terwijl FailGaming zich zelf maar vast houdt aan 'winrate' is onze manier van skill beoordeling of iets in die richting wat er in dat interview werd gezegd.

WarGaming moet gewoon is een keertje toe geven en besluiten te luisteren naar de community.. maar dat zal niet gebeuren, nooit niet.

Dat is gewoon waar ik me pissig om maak.. WarGaming logic die er niet is. :r

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 18:53
Nemean schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:07:
[...]

Als WarGaming wilt dat deze game een succes blijft, zullen ze wel degelijk iets moeten gaan doen om het spel speelbaar te houden. Een skill based matchmaking is alles behalve moeilijk om te creëren, maar ze vertikken het en waarom? Dat weet niemand en als ik die complot theorieën lees dan geloof ik het ook zeker dat je expres in bagger en prut teams wordt geflikkerd om je winrate naar beneden te laten kelderen.. dat valt al op als je continue platoons tegen over je ziet van ClanWar spelende teams en je zelf vast zit aan een stel random spelers die van mama en papa een tier 8 premium hebben gekregen.
Gisteren 75% gewonnen, vandaag? Met moeite 50%. Valt me erg vaak op dat als ik een goede streak heb gehad dat ik dan 1 of 2 dagen weer enorm slechte teams krijg.

Daarstraks nog zoiets, 5005hp damage met mijn T110E5, 16 penetrating hits: 312hp damage gemiddeld per hit... met een gun die gemiddeld 400 damage doet... Er zaten killshots bij maar die waren boven de 300hp.

Stichting Hobbyserver

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

wsLy schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:20:
[...]
Daarstraks nog zoiets, 5005hp damage met mijn T110E5, 16 penetrating hits: 312hp damage gemiddeld per hit... met een gun die gemiddeld 400 damage doet... Er zaten killshots bij maar die waren boven de 300hp.
Ik heb de volgende situaties gehad waarin ik echt verbaasd heb gezeten van.. 'dit kan niet..!'

Ik zit in mijn JagdPanzer E-100 (kut tank, I know) er komt een Lorraine (tier 9 med) aan gereden raak hem vol in zijn zijkant en doe hem een whooping 600 damage. Vervolgens wordt ie gedood door een team mate.. vervolgens komt er een T-62A aan geraced die ik vol in zijn zijkant kan schieten.. resultaat dubbele track. En ook hij gaat dood door mijn team mates.. vervolgens komt er een Object 268 frontaal op mij afgereden schiet op hem.. 1264 damage. 8)7 Nu wil ik niet veel zeggen maar op tanks met weinig armor doe ik geen tot weinig damage maar een tank als een 268 kom ik en door heen en damage ik voor meer dan de helft van zijn health. 8)7

Wat mij ook opvalt is dat er soms tanks door het veld rijden die je zou kunnen one-shotten en ze vervolgens 1 tot 20 hp over houden.. dan schiet je er snel nog een keer op en dan heb je een bounce of een 0 damage pen en soms kunnen die 0 damage pens ook gewoon 4 of 5 keer achter elkaar door gaan waardoor ik zoiets heb van screw dit iemand anders sloopt hem maar..

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05-2015
Nemean schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:07:
[...]

En er is geen reden om te zeggen, jongens we voegen geen Skill Based MM toe.. er zijn meerdere games (O.a. SC2 en BO2 maken er gebruik van en volgens mij had Halo er ook iets van) die het gebruiken omdat mensen interesse hebben in een EERLIJKE en BALANCED matches. Ik speel niet alleen om te winnen, don't get me wrong. Maar als ik win door middel van een roflstomp (na 2 tot 5 minuten) of dat ik verlies na 2 tot 5 minuten dan hou ik daar een smerige smaak aan over in mijn mond. In de 19k matches die ik gespeeld heb sinds de release heb ik hoog uit 100 tot 250 matches gehad die leuk en tof waren om te verliezen (!) omdat deze gebalanceerd waren.

Daarnaast merk ik op dat sinds er steeds meer nieuwe patches gereleased worden hoe slechter de game balanced op tier.. (2 tier 10s extra? Geen probleem, 4 tier 9s extra? Geen probleem, de MM doet het wel).

En is het niet raar dat de community een formule kan bedenken waarin naar voren komt wat het niveaus van de spelers zijn en dat dit nog accuraat is ook? Terwijl FailGaming zich zelf maar vast houdt aan 'winrate' is onze manier van skill beoordeling of iets in die richting wat er in dat interview werd gezegd.

WarGaming moet gewoon is een keertje toe geven en besluiten te luisteren naar de community.. maar dat zal niet gebeuren, nooit niet.

Dat is gewoon waar ik me pissig om maak.. WarGaming logic die er niet is. :r
enorm mee eens _/-\o_

• jantje 2
Ik heb vaak als ik een tank uit spel kan verwijderen dat ik die wel graag ff dood wilmaken. Ben nog niet gespot dus ik ga ff snel over het randje heen en bam!!!!!!!!! penetration no damage... en dan ziet die jou krijg je een klap arty staat gefocussed schiet je hem neer Bam bam bam arty shells en dood... GF WG.

Of 3x achter elkaar een batchat bouncen? Alles is mogelijk bij Wargamning. die RNG is zo vaak hard killing. Skill wordt totaal teniet gedaan door die random zooi. Geef mij maar gewoon een hardcore game. Een hit is een hit een bounce is een bounce.

Of die afwijkingen van je kogels, sta je voor een tank kan je nog zijn weakspots niet raken doordat je kogel gewoon scheef uit je loopt gaat, belachelijk gewoon. ( 268 aiming KV4 machiegun at 30 meters ) en dan nog voor elkaar krijgen om op zn angled plate te schieten en bouncen.

Maarja daar moeten we maar mee leren leven, want ansich is de game toch gewoon onwijs gaaf?

Zorg dat die RNG en arties wat minder worden en de game wordt gelijk 200% beter. ( arties vooral * whines * )

[Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 22-04-2013 18:57]

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 18:10

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
wsLy schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:20:
[...]

Gisteren 75% gewonnen, vandaag? Met moeite 50%. Valt me erg vaak op dat als ik een goede streak heb gehad dat ik dan 1 of 2 dagen weer enorm slechte teams krijg.
Jij zit nog op 50%, ik had vanmiddag 11 games.....11 verlies, ben er maar ff mee gestopt..

Star Citizen referralcode

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ShockWave schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:03:
[...]

Jij zit nog op 50%, ik had vanmiddag 11 games.....11 verlies, ben er maar ff mee gestopt..
Zelfde bootje dus.. :N
Ik voel me altijd als 402THUNDER402 als dat soort ongein me overkomt.. en dan in dit clipje;

Hoe vaak ik wel niet op TeamSpeak heb geroepen; "Dude I don't get it, I just don't get it." :-(

[Voor 8% gewijzigd door Nemean op 22-04-2013 19:07]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05 20:04

Thompson

Beeromaniac

Mijn enige frustratie is als je met je platoon met z'n 2en 6 kills haalt, en de rest van je team heeft er 1 of zelfs geen. Verder vooral lekker knallen en genieten :)

Beeromaniac

• User
  • Laatst online: 21-05 19:24
Nemean schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:06:
[...]

Zelfde bootje dus.. :N

[...]

Ik voel me altijd als 402THUNDER402 als dat soort ongein me overkomt.. en dan in dit clipje;
[video]

Hoe vaak ik wel niet op TeamSpeak heb geroepen; "Dude I don't get it, I just don't get it." :-(
Nemean, wat denk je van 8 bounces en 1 crit op een IS-3 die pal voor me staat...

...met een Object 263 en goldammo?

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

User schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:14:
[...]
Nemean, wat denk je van 8 bounces en 1 crit op een IS-3 die pal voor me staat...

...met een Object 263 en goldammo?
Ja das toch gewoon bullsh!t?! :N

• User
Nemean schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:15:
[...]

Ja das toch gewoon bullsh!t?! :N
Ik was zo verbaasd, dat ik niet eens onder woorden kon brengen hoe verbaasd ik was.

• psychoclown
Voor de geïnteresseerden de Pro League Matchday 10: http://www.twitch.tv/esltv_wot
KAZNA vs MOUZ is nu net begonnen :)

Nemean schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:39:
[...]
Wat mij ook opvalt is dat er soms tanks door het veld rijden die je zou kunnen one-shotten en ze vervolgens 1 tot 20 hp over houden..
Hoewel het meeste wel onder de RNG kan vallen is dat er geen van. Je schiet zo vaak mensen naar 1 HP (en ikzelf heb dat ook regelmatig) dat dat niet kan. Ik ben zelf een bij gaan houden hoe vaak ik op 100 uit kom en hoe vaak op 1 en die laatste komt echt 10* vaker voor. Er zit dus gewoon een mechanisme in het spel dat er voor zorgt dat de kans om het net te overleven redelijk groot is (maar wel mits de damage binnen de range van je gun ligt)

[removed]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
psychoclown schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:21:
Voor de geïnteresseerden de Pro League Matchday 10: http://www.twitch.tv/esltv_wot
KAZNA vs MOUZ is nu net begonnen :)
Leuk om te volgen :) leuk ook het commentaar erbij, maakt het spannender om het te volgen. Kan er ook meteen wat geleerd worden.

Het vierde potje zie je een iemand flink falen door 2 keer te missen van dichtbij. Ga je af op dit niveau :+

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15
oosterhofjf schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:12:
[...]

Leuk om te volgen :) leuk ook het commentaar erbij, maakt het spannender om het te volgen. Kan er ook meteen wat geleerd worden.

Het vierde potje zie je een iemand flink falen door 2 keer te missen van dichtbij. Ga je af op dit niveau :+
ja en beide keren had hij ook gewoon ruim de tijd gehad om te richten, blinde paniek bij die gast ..te slecht

• rgras
  • Niet online
User schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:16:
[...]
Ik was zo verbaasd, dat ik niet eens onder woorden kon brengen hoe verbaasd ik was.
'Gods' straf voor het gebruiken van gold ammo. :*)

Anoniem: 512842

Was helaas net te laat voor het eerste gevecht. Ben benieuwd hoe zo'n match in zijn werk gaat; nog nooit gezien namelijk :)

Grappig om te zien trouwens hoe er in de chat óf gezeurd wordt om bonus codes of gekwijld wordt op Melly (niet geheel onterecht overigens :P)

En net nu ik dit typ is er weer beeld, maar weer lekker gaan kijken dan :D

• psychoclown
Kojoottii schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:28:
[...]

ja en beide keren had hij ook gewoon ruim de tijd gehad om te richten, blinde paniek bij die gast ..te slecht
Ik heb wel eens tegenover hem gestaan in de 3v3 ESL maar toen was die niet zo zenuwachtig :P

• Knowuse
redwing schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:29:
[...]

Hoewel het meeste wel onder de RNG kan vallen is dat er geen van. Je schiet zo vaak mensen naar 1 HP (en ikzelf heb dat ook regelmatig) dat dat niet kan. Ik ben zelf een bij gaan houden hoe vaak ik op 100 uit kom en hoe vaak op 1 en die laatste komt echt 10* vaker voor. Er zit dus gewoon een mechanisme in het spel dat er voor zorgt dat de kans om het net te overleven redelijk groot is (maar wel mits de damage binnen de range van je gun ligt)
Die 1hp onthoudt je natuurlijk wel beter omdat het zo irritant is, verder zul je wel een voldoende aantal samples moeten nemen om er iets over te zeggen.

Over skilled mm hebben ze gezegd dat het voor randoms niet komt omdat iedereen dan uit eindelijk op 50% uitkomt. Ik denk echter dat ze bang zijn dat het te eentonig wordt en dat een grote overwinning af en toe de verslaving beter voedt. Ook zijn er waarschijnlijk nog technische beperkingen m.b.t. skill bepalen, stats padding ect.

Shuttle st20g5

Knowuse schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:01:
[...]
Die 1hp onthoudt je natuurlijk wel beter omdat het zo irritant is, verder zul je wel een voldoende aantal samples moeten nemen om er iets over te zeggen.
Ik ben echt aan het turven met nu 12 keer 1 HP over vs 1 keer precies 100. Nu zal ik wat meer samples moeten nemen maar het valt wel op :)

[removed]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Knowuse schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:01:
[...]
Over skilled mm hebben ze gezegd dat het voor randoms niet komt omdat iedereen dan uit eindelijk op 50% uitkomt. Ik denk echter dat ze bang zijn dat het te eentonig wordt en dat een grote overwinning af en toe de verslaving beter voedt. Ook zijn er waarschijnlijk nog technische beperkingen m.b.t. skill bepalen, stats padding ect.
Matches die netjes gebalanceerd worden zijn vaak uitdagender omdat het dan niet alleen op skills maar ook ervaring etc aan komt, dus het eentoniger maken zou geen reden zijn om het niet toe te passen. En statspadding, dat gebeurd nog niet wou je zeggen? :+

• User
rgras schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:38:
[...]
straf voor het gebruiken van gold ammo. :*)
Dus omdat ik er niet met gewone ammo doorheen kom, mag ik geen goldammo gebruiken? :')

Ga eens even iemand anders bashen. :')

• rgras
  • Niet online
User schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:16:
[...]

Dus omdat ik er niet met gewone ammo doorheen kom, mag ik geen goldammo gebruiken? :')

Ga eens even iemand anders bashen. :')
Een IS-3 niet kunnen pennen met 290mm aan penetratievermogen?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:24

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

rgras schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:38:
[...]

'Gods' straf voor het gebruiken van gold ammo. :*)
Sinds gold ammo credits kost moet je wel heel arm zijn om er niet een paar mee te nemen. Iedereen doet het zo ongeveer, waarom zou jij dan de nobele held willen uithangen. Ik noem dat eerder dom.

"Oooh Jeroen!"

• User
rgras schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:09:
[...]

Een IS-3 niet kunnen pennen met 290mm aan penetratievermogen?
Ja, dat zeg ik, waarom denk je dat ik verbaasd was? 8)7

• rgras
  • Niet online
Als je een IS-3 niet kan pennen met 290mm gaat dit je waarschijnlijk niet lukken met 340mm (of zelfs 1000mm) aan penetratievermogen. Op dat moment steekt de 'dobbelsteen-werpende-WG-troll' namelijk een dikke middelvinger naar je op.

[Voor 8% gewijzigd door rgras op 22-04-2013 22:19]

• User
rgras schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:18:
Als je een IS-3 niet kan pennen met 290mm gaat dit je waarschijnlijk niet lukken met 340mm (of zelfs 1000mm) aan penetratievermogen. Op dat moment steekt de 'dobbelsteen-werpende-WG-troll' namelijk een dikke middelvinger naar je op.
Goh, zou het? 7(8)7
Op de een of andere manier heb ik dat probleem met mijn T30 ook heel erg vaak. De afgelopen week heb ik daarmee al een T50/3*arty (en nog wat hoger spul) van de zijkant zonder damage geraakt. Wat dat betreft mogen ze die damage wel eens wat logischer maken. b.v. als je een tank tracked de shell wel door laten vliegen de tank in (met een lagere damage ivm de geraakte track). Drivers/commaners/tracks die een shell vangen zonder de tank damage te geven kan gewoon niet.

[removed]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

redwing schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:50:
Op de een of andere manier heb ik dat probleem met mijn T30 ook heel erg vaak. De afgelopen week heb ik daarmee al een T50/3*arty (en nog wat hoger spul) van de zijkant zonder damage geraakt. Wat dat betreft mogen ze die damage wel eens wat logischer maken. b.v. als je een tank tracked de shell wel door laten vliegen de tank in (met een lagere damage ivm de geraakte track). Drivers/commaners/tracks die een shell vangen zonder de tank damage te geven kan gewoon niet.
Ik schoot van de week met mijn T54E1 tot 2 keer toe dwars door een S-51 heen.. terwijl Killerlicious/DynoZ riep.. 'Nems, wtf is dit jongen!'.. en ik zat.. euh lag ik.. euh wat is dit..

Ik heb ook laatste tijd enorm veel 0 damage pens op arty.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zojuist gespammed door de 100mm clan. Helaas snapten ze de hint niet toen ik aangaf dat dat nogal aan de korte kant was O-)

Soittakaa Paranoid!

• oosterhofjf
Zou gewoon lekker je voordeel doen met die gold shells. Als ik een ferdi met mijn T34 tegenkom, dan kom ik daar wel doorheen met mijn normale shells, maar face to face kan je het niet permiteren om een keertje te bouncen. Enige probleem bij mij is het terugschakelen naar gewone shells. Net een potje dat ik een M6 3 gold shells verkocht :P

Vanavond weer als vanouds met Donderpoes, Dikkop en ilikebananas gespeeld en was weer erg lachen. Zeker toen Donderpoes de nieuwe amerikaanse teir 10 TD wilde zien bij het vijandelijke team :+

Uiteindelijk afgesloten met deze mooie pot:

In het begin kreeg ik meteen een shell van 1k dmg van een tier 5 arty 8)7 Daarna lekker samengespeeld en netjes een team uitgemoord met zn 3e. Toch mooi 12 kills en alle 3 rond de 1100-1300 exp non premium

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Had een replay van mijn Hetzer opgestuurd naar de g33kzone, voor de liefhebber:

• warlord01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Kaap schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:10:
[...]

Sinds gold ammo credits kost moet je wel heel arm zijn om er niet een paar mee te nemen. Iedereen doet het zo ongeveer, waarom zou jij dan de nobele held willen uithangen. Ik noem dat eerder dom.
Ik ben niet dom maar ik weiger het gewoon!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 20:04
dion_b schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:47:
TLDR;

Precies dat, had het zelf niet beter kunnen verwoorden. _/-\o_

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 13:46
Dikke match Neumen!
Je had eigenlijk nog de laatste shell moeten wasten, om met de laatste shell de kill te pakken :P
Maar heel netjes uitgespeeld.
warlord01 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:07:
[...]
Ik ben niet dom maar ik weiger het gewoon!
Dat je tegen gold ammo bent, 'oke'. Ben ik ook.
Je geeft je zelf ingame nu wel een handicap, die niet nodig is. Terwijl andere wel met gold tegen jou spelen.

Als je het niet dom wilt noemen, is het in ieder geval koppig waarmee jij er voor je zelf ingame er niet alles uit haalt, waar andere dat tegen jou wel doen. 8)7

• Knowuse
Nemean schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:14:
[...]
Matches die netjes gebalanceerd worden zijn vaak uitdagender omdat het dan niet alleen op skills maar ook ervaring etc aan komt, dus het eentoniger maken zou geen reden zijn om het niet toe te passen. En statspadding, dat gebeurd nog niet wou je zeggen? :+
Mee eens dat gebalanseerde battle leuker zijn, maar wg vindt dat goede speler de slechte spelers mogen 'fraggen'. Denk trouwens dat dat voor een stukje met de russische metaliteit te maken heeft. Verder werk het huidige model en is het natuurlijk een risico om dat te wijzigen. Het is de vraag of altijd gebalanseerde battles niet sneller saai worden, soms is het gewoon fijn om de best te zijn en een dikke score te halen.

Verder heb je natuurlijk problemen met platoons, stel jij als top speler wilt met twee nieuwe spelers in je clan een paar potjes spelen, wat is dan de rating van het platoon? Een gemiddelde rating van de drie spelers of de rating van de hoogste/laagste speler? Wil je dat de speler met de lage rating in battles met een hoge rating speelt of omgekeerd.

Statspadding gebeurd nu natuurlijk ook, alleen is het nu zuiver voor e-peens. Als je skill bases mm hebt wordt statspadding een manier om mm te beinvloeden. Bijvoorbeeld overdag lekker (semi) afk-en en dan 's avonds genieten van de je lage rating.

Shuttle st20g5

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:55
Vind het zo knap dat iedereen hier altijd 100% accuraat schiet. (waarom anders zo afgeven dat je met 250+ pen niet door tank X komt) Ikzelf ding vaak genoeg op een tank terwijl het in het meest guntige scenario (180 graden haaks erop) er toch doorheen zou moeten komen. Wat mensen vergeten is dat shells niet 100% accuraat zijn, zelfs niet bij een Duitser. Het kan dus wellicht lijken dat je 10 keer dingt op tank X, maar in feite raak je waarschijnlijk een plek met dikker armor onder een grote hoek. Succes met de turret van IS3 bijvoorbeeld.
(dit doet niets af aan ghost-shells en vage 0-crits, maar het gejank hier altijd. 50mm armor onder een grote, dubbele hoek, kom je al niet doorheen stop dus eens met janken en accepteer dat je niet altijd raakt wat je wilt raken)

Stop toch eens met het afgeven op WG, ja RNG bestaat, RNG is wat het uitdagend houd, ja de MM is met vlagen echt waardeloos, ja de prioriteiten van WG zijn niet gelijk aan die van ons gamers. Deal with it. Het blijft gewoon een geweldige F2P game. Kan je het even niet winnen, stop, speel wat anders en ga als je weer ontstresst bent verder. Desalniettemin spelen jullie allemaal dit spel en zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal. Als jullie het zo veel beter weten is er niemand die je tegenhoudt een betere kloon van WoT te maken.

Ow wacht, dat gaat natuurlijk een stapje te ver voor de i-net helden. Nut up or shut up, niemand dwingt je om dit spel te spelen of als ware i-net held je jihad tegen WG hier te delen.
Wellicht een idee om een Rant op Tanks topic te openen, je leest hier meer gehuil en ongefundeerd geneuzel dan in een story of prive.

Even iets anders, zag gister iemand in het plunje van GoT een teamkill maken, netjes is anders......

[Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 23-04-2013 08:56]

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:54:
Even iets anders, zag gister iemand in het plunje van GoT een teamkill maken, netjes is anders......
Was dat bewust of :? Want dan willen we natuurlijk graag weten als iemand met opzet teamkills etc maakt.

"Oooh Jeroen!"

dit doet niets af aan ghost-shells en vage 0-crits,
Dat zijn nu echter precies de dingen waar het hier om gaat. Als ik een T50 recht op zijn zijkant raak met een shell van de T30 (was zelfs een goldshell) en dan geen damage doe, klopt er gewoon iets niet. De shells die ik schiet zijn bekant net zo groot als die tank en zouden volgens de WG regels niet eens 0 damage kunnen doen. Er klopt dus gewoon iets niet in die berekeningen.
Je mag mijn naam er wel bij zetten hoor ;) Als een low tier tankje mensen aan het dwars zitten is door ze te blocken/damagen en duidelijk maakt dat hij niet op gaat houden wil ik nog wel eens een shell zijn kant op laten vliegen. Zeker als ik al in een stock tank zit en ik zie dat hij op tracks aan het schieten is waardoor ikzelf de hele battle niets meer zou kunnen doen.

Je zult trouwens in de battle ook wel gezien hebben dat iedereen wel door had wat er gebeurde want ondanks dat ik gelijk blauw werd (pz38a stond nl. in cap toen ik hem killde) is er niet 1 shell mijn kant op gegaan en was jij de enige die er iets van zei. Netjes is het misschien niet, maar soms is het beter voor het spel om het probleem gelijk weg te werken. Dit was trouwens zelfs de eerste keer in 8k+ battles dat ik blauw werd en de volgende battle was ik ook weer gewoon mijn normale kleurtje.
Kaap schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:58:
[...]
Was dat bewust of :? Want dan willen we natuurlijk graag weten als iemand met opzet teamkills etc maakt.
Ja dat was bewust, zie uitleg hierboven.

[Voor 7% gewijzigd door redwing op 23-04-2013 09:09]

[removed]

• eL_Jay
Rare situatie:
Tier 9 battle, pz38na (oid) die dood wilde, GoT member die daaraan snel gehoor gaf (en blauw werd, maar wel de hele match uitspeelde) Het kan natuurlijk nog genuanceerder zijn, maar ik was bezig met oprukken naar de hill (mines) en opeens is de pz38na dood en zie ik een mede-GoT-er in het blauw (zag toen pas dat er een GoT-er bij zat. (was wel een lekkere pot overigens, eerste pot met top-turret op de t32 en gelijk topgun daily x3)

Nu vind ik niet dat iedereen van onberispelijk gedrag moet zijn (iedereen met +1000 potjes heeft bedoeld/onbedoeld wel een teamkill gemaakt) , bedenk je echter wel dat zolang je met de GoT tags speelt je een vertegenwoordiger bent van deze clan. Gedraag je dan ook zo. (schelden, teamkillen, duwen, chat-vervuilen etc. zouden zaken moeten zijn waar wij ons niet mee bezig moeten houden)

*edit, wilde niet aan name'n'shame doen. Netjes dat je het hier zelf verdedigt, want vanuit mijn perspectief leek het een zuivere team-kill. Maar je hebt gelijk, dan had je waarschijnlijk niet de match afgemaakt in je su-152.
(moet bekennen dat de enige redens dat ik geen shell in je ramde*, dat je GoT-er bent en me hielp een onder de voet gelopen flank terug te winnen) Ben wel van mening dat je niet de juiste keus maakte met je teamkill, maar ikzelf laat mezelf dan ook gewoon afschieten door een teamkiller(tenzij blauw) door o.a. het geld en XP verlies, maar ook omdat ik daarboven probeer te staan.

* Een blauwe teammaat killen/damagen is gelijk aan een enemy qua silver en Xp-gain?

[Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 23-04-2013 09:19]

• User
Vind het zo knap dat iedereen hier altijd 100% accuraat schiet. (waarom anders zo afgeven dat je met 250+ pen niet door tank X komt) Ikzelf ding vaak genoeg op een tank terwijl het in het meest guntige scenario (180 graden haaks erop) er toch doorheen zou moeten komen. Wat mensen vergeten is dat shells niet 100% accuraat zijn, zelfs niet bij een Duitser. Het kan dus wellicht lijken dat je 10 keer dingt op tank X, maar in feite raak je waarschijnlijk een plek met dikker armor onder een grote hoek. Succes met de turret van IS3 bijvoorbeeld.
(dit doet niets af aan ghost-shells en vage 0-crits, maar het gejank hier altijd. 50mm armor onder een grote, dubbele hoek, kom je al niet doorheen stop dus eens met janken en accepteer dat je niet altijd raakt wat je wilt raken)
Dus je wil me hier eigenlijk vertellen dat ik mis schiet op een tank die tegen me aan rijdt?

• ed31
  • Laatst online: 23-06-2018
eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:09:

* Een blauwe teammaat killen/damagen is gelijk aan een enemy qua silver en Xp-gain?
Volgens mij mag je straffeloos killen, maar levert t niets op. Het enige dat je er dan mee opschiet is dat de teamkiller volle mep repairkosten voor z'n kiezen krijgt.
Heb echter al vaak genoeg gezien dat een blauwe teamkiller nog een flinke (positieve) bijdrage levert aan de strijd

Correct me when I am wrong

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• eL_Jay
User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:18:
[...]
Dus je wil me hier eigenlijk vertellen dat ik mis schiet op een tank die tegen me aan rijdt?
Niet mis, maar dat je niet het meest optimale plekje raak, maar bijvoorbeeld een raar richeltje dat er haaks(bijna evenwijdig aan je shell) opstaat waardoor je de gigantische hoek er zelfs niet doorheen was gekomen als het slechts 15mm dik was geweest.
(probeer maar eens een facehuggende e75/is7 te pennen met non-TD AP guns, je hebt de weakspots maar makkelijk is anders)
Je zal toch wel damage hebben gedaan voor de collision? Als ik met mijn e50 ergens tegen aan zou rijden op topspeed en ik doe 0 damage, dan zou ik pas raar opkijken (Maus daargelaten). Gezien hoe bullet/shell balistics in het echt werken kijk ik niet op van bouncende shells. (mijn fullpower HW97k "bounced ook als de hoek maar groot genoeg is) Als je daar RNG, spaced armor en soakende tracks bij optelt, kijk ik maar zelden op van een ghost/ding/0% hit.
ed31 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:22:
[...]

Volgens mij mag je straffeloos killen, maar levert t niets op. Het enige dat je er dan mee opschiet is dat de teamkiller volle mep repairkosten voor z'n kiezen krijgt.
Heb echter al vaak genoeg gezien dat een blauwe teamkiller nog een flinke (positieve) bijdrage levert aan de strijd

Correct me when I am wrong
Dat ben ik zeker met je eens. Als greenwing me niet had geholpen die flank te verdedigen waren we opgerolt. Dan stop ik vanaf nu met het killen van blauwe teammates (deed dat overigens pas als de match beslist was)

[Voor 26% gewijzigd door eL_Jay op 23-04-2013 09:30]

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gisteren toch nog snel even gebruik gemaakt van de aanbieding en de SU-122-44 gekocht. Wat een beest is dat zeg. Je kunt echt duidelijk het verschil maken in de match: dikke alpha damage en snel herladen.

Eerste potje helaas wel verloren, maar toch 61K winst.

• User
eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:25:
[...]

Niet mis, maar dat je niet het meest optimale plekje raak, maar bijvoorbeeld een raar richeltje dat er haaks(bijna evenwijdig aan je shell) opstaat waardoor je de gigantische hoek er zelfs niet doorheen was gekomen als het slechts 15mm dik was geweest.
(probeer maar eens een facehuggende e75/is7 te pennen met non-TD AP guns, je hebt de weakspots maar makkelijk is anders)
Je zal toch wel damage hebben gedaan voor de collision? Als ik met mijn e50 ergens tegen aan zou rijden op topspeed en ik doe 0 damage, dan zou ik pas raar opkijken (Maus daargelaten). Gezien hoe bullet/shell balistics in het echt werken kijk ik niet op van bouncende shells. Als je daar RNG, spaced armor en soakende tracks bij optelt, kijk ik maar zelden op van een ghost/ding/0% hit
Hij stond al tegen me aan. Maar serieus, denk je dat ik na 2 jaar spelen nog steeds niet weet hoe WoT werkt? 8)7
Als ik uit de losse pols dwars door de koepel en romp van een IS4 ram, terwijl ik op een paar honderd meter afstand sta, mag ik toch wel verwachten dat ik ook keihard door de koepel en romp van een IS3 ram, waar ik tegenaan sta, en op het vlakke gedeelte (en cupola) schiet.

Ik heb verdorie 330mm penetration, zijn romp heeft 110mm armour en zijn turret 220mm.

[Voor 3% gewijzigd door User op 23-04-2013 09:33]

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:08
Ik lekker spelen met een KV-1s, mikken op een panther. Achter mij staat een t34-85, die staat ook op die panther te mikken. Ik zie een arty shell flak langs die t-34-85 komen. Mijn eerste reactie was, shit wegwezen.

Ik draai mijn tank om geef vol gas om zo snel als mogelijk weg te komen, en een seconde later bam full HP weg. Een arty shot door een hummel.

FU arty and FU whale!

[Voor 5% gewijzigd door mhindrik op 23-04-2013 09:38]

Alle vragen hebben een antwoord

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:25:
Bij hele grote verschillen in armor vs kaliber gaat dit niet meer op:
If the AP or APCR shell caliber is 3 times or more than the nominal thickness of the armour (such as a 120mm shell hitting a 40mm thick plate), no ricochet will happen even if the impact angle is more than 70° from normal.

• eL_Jay
User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:32:
[...]

Hij stond al tegen me aan. Maar serieus, denk je dat ik na 2 jaar spelen nog steeds niet weet hoe WoT werkt? 8)7
Als ik uit de losse pols dwars door de koepel en romp van een IS4 ram, terwijl ik op een paar honderd meter afstand sta, mag ik toch wel verwachten dat ik ook keihard door de koepel en romp van een IS3 ram, waar ik tegenaan sta, en op het vlakke gedeelte (en cupola) schiet.

Ik heb verdorie 330mm penetration, zijn romp heeft 110mm armour en zijn turret 220mm.
Niet om te kutten, maar je hebt 2 jaar ervaring. Hoezo kijk je dan nog daar van op? Die turret heeft een deftige ronding (en dus 'bouncy' genoeg om zelfs met 400 penetratie niet betrouwbaar OVERAL doorheen te komen)
Ik bedoel niet te zeggen dat je misschoot, maar dat er een plausibele kans is dat je shell een ander punt raakte dan jij denkt of zag.
Ik meen me namelijk te kunnen herinneren dat tracers e.d. niet helemaal accuraat zijn.
(heb zelf overigens problemen om de topturrets op de is3/4/7/8 van de zijkant te penetreren met premiumshells in de e50 en e100 en schiet daarom zelden op de turrets van genoemde IS-en)
djengizz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:38:
[...]

Bij hele grote verschillen in armor vs kaliber gaat dit niet meer op:

[...]
Oke, dat zijn dan idd gamemechanics. In het echt geld dat veel minder. (Hoewel gustav natuurlijk wel door een evenwijdig geplaatst alu-folietje heen ragde.)
In dit geval had de pz38a al 2 of 3 team-tanks geraakt/geblocked/geramd en hij begon de match al met in de chat te roepen dat hij gekilled wilde worden. Dat is niet iemand die op gaat houden.
Kijk, dat had ik dus compleet gemist, ik zag wel dat hij doodwilde, maar verder zag ik enkel de teamkill door jou, geen teamdamage door hem.

[Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 23-04-2013 09:48]

eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:09:
*edit, wilde niet aan name'n'shame doen. Netjes dat je het hier zelf verdedigt, want vanuit mijn perspectief leek het een zuivere team-kill. Maar je hebt gelijk, dan had je waarschijnlijk niet de match afgemaakt in je su-152.
(moet bekennen dat de enige redens dat ik geen shell in je ramde*, dat je GoT-er bent en me hielp een onder de voet gelopen flank terug te winnen)
Dat laatste was wel het voordeel van die pz38a. Juist doordat ik een keer om moest draaien om er van af te raken kwam ik wat later bij die flank (mines, we starten links) aan maar doordat de tanks daar al gespot waren kon ik wel gelijk wat noordelijker aanhouden waardoor ik de hoek goed kon bestoken (en een T44 tegen houden die er om heen probeerde te gaan)
Ben wel van mening dat je niet de juiste keus maakte met je teamkill, maar ikzelf laat mezelf dan ook gewoon afschieten door een teamkiller(tenzij blauw) door o.a. het geld en XP verlies, maar ook omdat ik daarboven probeer te staan.
Wat ik in zo'n geval meestal doe is de afweging maken of het voor de match voordeliger is of niet. Iemand die een keer een shell naar een teammaatje schiet zal ik niet neerschieten. Iemand die echter duidelijk bezig is de match te verzieken (wat trouwens maar zelden gebeurt) wil ik zo snel mogelijk van af zijn.
In dit geval had de pz38a al 2 of 3 team-tanks geraakt/geblocked/geramd en hij begon de match al met in de chat te roepen dat hij gekilled wilde worden. Dat is niet iemand die op gaat houden.
Levert je niets op (maar kost je ook niets) behalve een teamgenoot minder. Bij voorkeur dus alleen blauwe teammaatjes killen als je echt ziet dat ze negatief voor je team bezig zijn.

Als je trouwens volgende keer het Gathering of Tanks channel joint kan ik je gelijk uitleg geven ;)

[removed]

• User
eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:43:
[...]

Niet om te kutten, maar je hebt 2 jaar ervaring. Hoezo kijk je dan nog daar van op? Die turret heeft een deftige ronding (en dus 'bouncy' genoeg om zelfs met 400 penetratie niet betrouwbaar OVERAL doorheen te komen)
Ik bedoel niet te zeggen dat je misschoot, maar dat er een plausibele kans is dat je shell een ander punt raakte dan jij denkt of zag.
Ik meen me namelijk te kunnen herinneren dat tracers e.d. niet helemaal accuraat zijn.
(heb zelf overigens problemen om de topturrets op de is3/4/7/8 van de zijkant te penetreren met premiumshells in de e50 en e100 en schiet daarom zelden op de turrets van genoemde IS-en)
Dat bedoel ik dus, ik ben niet zo stom op een schuin stuk armor te schieten. De bounce marker zat precies op de plek waar ik schoot, dat wil zeggen, de plek waar mijn kanon in zijn turret stak.

• Joindry
  • Laatst online: 22-05 19:52

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Fest schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:32:
Gisteren toch nog snel even gebruik gemaakt van de aanbieding en de SU-122-44 gekocht. Wat een beest is dat zeg. Je kunt echt duidelijk het verschil maken in de match: dikke alpha damage en snel herladen.

Eerste potje helaas wel verloren, maar toch 61K winst.
Dan hebje volgens mij toch het verschil niet gemaakt...
Om even te miereneuken O-)
User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:48:
[...]
Dat bedoel ik dus, ik ben niet zo stom op een schuin stuk armor te schieten. De bounce marker zat precies op de plek waar ik schoot, dat wil zeggen, de plek waar mijn kanon in zijn turret stak.
Het probleem is dat de berekeningen zoals WG zegt dat ze worden gedaan gewoon niet kloppen. Je hebt soms gewoon bounces die niet kunnen kloppen. Oftewel de armor-platen kloppen niet (b.v. overlappend waardoor je op sommige punten dubbel armor hebt) of de berekeningen gaan echt fout, of ze zijn gewoon anders dan WG zegt. Iig klopt er ergens iets niet en krijg je regelmatig hits/bounces die niet kunnen.

Dit trouwens nog losstaand van dat het mechanisme sowieso vreemd is. Zoals al gezegd een driver die een shell kopt voor 0 damage aan de tank zou niet moeten kunnen. Je zou dan een dode driver moeten hebben + nog wat schade aan de tank.

[removed]

• Mr_Size
Ik heb al m'n doelstellingen gehaald dit weekend en optimaal geprofiteerd van de (voor mij) beestachtige special:

- de Hellcat is ingeruild voor de T25/2, echter nog niet mee kunnen spelen. Moest zelfs wat free XP verbruiken om hem te unlocken, want het was bedtijd dus geen tijd meer om te grinden :+

- de Jackson ingeruild voor de T25/AT, waar ik met de stock gun toch al aardig wat prettige potjes mee heb gespeeld. Dit gaat een toppertje worden als ik straks de topgun erop heb :9~

- de JagdpanzerIV verkocht voor de Jagdpanther, hier ben ik vooralsnog wat minder enthousiast over. Ik gebruik dezelfde gun als op de IV, de 8,8 cm dus. Maar voor T7 heeft deze echt wat te weinig pen, dus de battles die ik ermee heb gespeeld vielen niet mee.

- Mijn eerste premium tank aangeschaft: de SU-122-44. Voor mij een nieuwe ervaring, nog niet eerder met zo'n krachtige gun gespeeld. Eerste potje ermee meteen gewonnen, maar daarna 2 potjes verloren en vrij snel dood (waarvan 1 one shot arty :@). Laatste pot van de avond op Erlenberg wel weer een mooie pot ermee gehad, 2600+ dmg gedaan en lekker dwars door IS-en lopen knallen :D
De accuracy en richttijd van deze tank valt wel wat tegen, maar de dmg is heerlijk. Ik moet er nog even flink mee oefenen, maar heb al aardig door hoe ik de gun moet aimen. Ik ga hier heel veel plezier van beleven denk ik :)

• oosterhofjf
eL_Jay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:43:
[...]

Niet om te kutten, maar je hebt 2 jaar ervaring. Hoezo kijk je dan nog daar van op? Die turret heeft Russian magic armour (en dus 'bouncy' genoeg om zelfs met 400 penetratie niet betrouwbaar OVERAL doorheen te komen)
fixed it for you :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Mr_Size schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:58:
De accuracy en richttijd van deze tank valt wel wat tegen
Een GLD is op dat ding wel een vereiste hoor ;)

"Oooh Jeroen!"

• Mr_Size
Kaap schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:00:
[...]

Een GLD is op dat ding wel een vereiste hoor ;)
Ja?, ik zat te twijfelen tussen vents en GLD, heb voor de eerste gekozen.

Ik heb er nu rammer, vents en coated optics opzitten, vents beter inwisselen voor GLD?

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 07:22

dynosu

Orly ?

optics? Zou die inwisselen voor GLD om eerlijk te zijn

• eL_Jay
dynosu schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:09:
optics? Zou die inwisselen voor GLD om eerlijk te zijn
idd, de enige TD waar ik optics op heb is de t49 omdat ik die speel als light. (wellicht dat ik de binocs op de hellcat nog ooit vervang door optics, als ik die tank onder de knie heb)

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Viewrange van die SU zuigt.
Beter versterk je zijn sterke kanten (zoals de gestoorde DPM) ipv compenseren voor zijn zwakheden.

• psychoclown
redwing schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:08:
[...]

Dat zijn nu echter precies de dingen waar het hier om gaat. Als ik een T50 recht op zijn zijkant raak met een shell van de T30 (was zelfs een goldshell) en dan geen damage doe, klopt er gewoon iets niet. De shells die ik schiet zijn bekant net zo groot als die tank en zouden volgens de WG regels niet eens 0 damage kunnen doen. Er klopt dus gewoon iets niet in die berekeningen.
Daar zouden ze een tijdje terug al iets mee doen in een patch als ik mij niet vergis. Als de shell x% van de grote van de tank in beslag neemt je niet kunt dingen of critten. Maarja of ze daar niks meer mee hebben gedaan of dat het niet goed werkt weet ik.

• Mr_Size
Ok, thanks voor de tips :) Optics gaat er af voor GLD, ik ben om :p

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06-2017

mad_max234

AMD Athlon II M320

redwing schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:56:
[...]

Het probleem is dat de berekeningen zoals WG zegt dat ze worden gedaan gewoon niet kloppen. Je hebt soms gewoon bounces die niet kunnen kloppen. Oftewel de armor-platen kloppen niet (b.v. overlappend waardoor je op sommige punten dubbel armor hebt) of de berekeningen gaan echt fout, of ze zijn gewoon anders dan WG zegt. Iig klopt er ergens iets niet en krijg je regelmatig hits/bounces die niet kunnen.

Dit trouwens nog losstaand van dat het mechanisme sowieso vreemd is. Zoals al gezegd een driver die een shell kopt voor 0 damage aan de tank zou niet moeten kunnen. Je zou dan een dode driver moeten hebben + nog wat schade aan de tank.
Hou je er al rekening mee met angel van de armor? Onder een hoek zal armor veel dikker zijn, als je shell dus onder een hoek raakt is armor veel dikker., Arty schiet altijd een boog, als je dan ze zijkant raakt komt de shell in behoorlijk hoek op armor terecht denk ik. Kan mis hebben hoor maar anders zou ik het ook niet weten.

http://forum.worldoftanks...l-guide-on-armor-angling/

[Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 23-04-2013 10:38]

-Andere hobby- -

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 15:10
Ik was gisteren nog aan het ragen op TS dat het vandaag zo slecht ging(niet MM ofzo, maar ikzelf kreeg het gewoon niet voor elkaar). Voor mij is dan ook de su-122-44 de ideale tank om naar toe te gaan :)
Zo gezegd zo gedaan. 1e potje 8 kills, 4k damage en ace tanker. Op mijn 3x. Toen was mijn dag weer goed :D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mr_Size schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:58:
Ik heb al m'n doelstellingen gehaald dit weekend en optimaal geprofiteerd van de (voor mij) beestachtige special:
Woei :)
- de Hellcat is ingeruild voor de T25/2, echter nog niet mee kunnen spelen. Moest zelfs wat free XP verbruiken om hem te unlocken, want het was bedtijd dus geen tijd meer om te grinden :+
Viel mij iig redelijk tegen. Waar de Hellcat snel is met een voor z'n tier erg goede wapen zit je hier met een vrij trage tank een tier hoger te schieten met dezelfde gun. Top gun is marginaal beter, maar nog steeds teleurstellend voor z'n tier. Daar staat marginaal dikkere armour tegenover, maar op t7 is karton niet noemenswaardig beter dan papier. Je moet dus op een andere manier spelen, altijd achter de linies, meer als finisher van al door anderen toegetakelde tanks. Enige echte pre is geweldige gun depression, maar slechte turret armour betekent dat hull-down geen goed idee is.
[...]- de JagdpanzerIV verkocht voor de Jagdpanther, hier ben ik vooralsnog wat minder enthousiast over. Ik gebruik dezelfde gun als op de IV, de 8,8 cm dus. Maar voor T7 heeft deze echt wat te weinig pen, dus de battles die ik ermee heb gespeeld vielen niet mee.
Stock is de JP niet denderend, maar met de tweede 8.8 wordt het ander verhaal, veel meer pen, veel betere accuracy. Verderop kun je ook de 10.5mm met hogere damage maar ook hogere kosten. Als je geld wilt verdienen wil je de 8.8 PaK 43 gebruiken, wil je massamoord doen zonder inkomen, dan is de 10.5 beter.

Tegen de tijd dat je tracks en engine ook vol hebt, ga je dit ding waarderen. Veel beter dan de JPzIV, ook voor z'n tier :)

Soittakaa Paranoid!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-04 09:18
mad_max234 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:36:
[...]

Hou je er al rekening mee met angel van de armor? Onder een hoek zal armor veel dikker zijn, als je shell dus onder een hoek raakt is armor veel dikker., Arty schiet altijd een boog, als je dan ze zijkant raakt komt de shell in behoorlijk hoek op armor terecht denk ik. Kan mis hebben hoor maar anders zou ik het ook niet weten.

Hoe er ook rekening mee dat 330 pen geen 330 is, maar een range. De range loopt dan bv. van 280 - 370.
Je kan dus een ongelukkig schot hebben op angled armor met lage pen. Dat is de RNG helaas.

• Mr_Size
dion_b schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:43:
Viel mij iig redelijk tegen. Waar de Hellcat snel is met een voor z'n tier erg goede wapen zit je hier met een vrij trage tank een tier hoger te schieten met dezelfde gun. Top gun is marginaal beter, maar nog steeds teleurstellend voor z'n tier. Daar staat marginaal dikkere armour tegenover, maar op t7 is karton niet noemenswaardig beter dan papier. Je moet dus op een andere manier spelen, altijd achter de linies, meer als finisher van al door anderen toegetakelde tanks. Enige echte pre is geweldige gun depression, maar slechte turret armour betekent dat hull-down geen goed idee is.

[...]

Stock is de JP niet denderend, maar met de tweede 8.8 wordt het ander verhaal, veel meer pen, veel betere accuracy. Verderop kun je ook de 10.5mm met hogere damage maar ook hogere kosten. Als je geld wilt verdienen wil je de 8.8 PaK 43 gebruiken, wil je massamoord doen zonder inkomen, dan is de 10.5 beter.

Tegen de tijd dat je tracks en engine ook vol hebt, ga je dit ding waarderen. Veel beter dan de JPzIV, ook voor z'n tier :)
LoL, massamoord _O- I like }) Geld verdienen doe ik wel met m'n lieve Premium tankje :p

De verhalen over de T25/2 had ik al eerder gelezen in dit topic, we shall see.. Met de Hellcat ging het in het begin ook echt kut, maar na een tijdje had ik door hoe hem te spelen. Oefening baart kunst bij dit soort tanks (alle tanks eigenlijk wel :p)

• User
defiler1974 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:47:
[...]

Hoe er ook rekening mee dat 330 pen geen 330 is, maar een range. De range loopt dan bv. van 280 - 370.
Je kan dus een ongelukkig schot hebben op angled armor met lage pen. Dat is de RNG helaas.
248mm penetration is nog steeds meer dan 220mm non-sloped armour.

• jantje 2
redwing schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:56:
[...]

Ja dit klopt ook gewoon op internet staan van die filmpjes dat zon kerel op ongeveer 50 meter afstand door de onderplaat van een E100 gaat schieten met verschillende tanks. Met bijvoorbeeld de E5 schiet hij telkens de zelfde plek maar hij bounced van de 7 schoten 2 op de onderplaat zonder aantoonbare reden.

Dit had ik gister ook met een HEAT shell unangled e100 schoot op zijn lfp en die bouncede terwijl mijn 6 voorgaande shells er wel doorheen gingen. Op een of andere manier heb je gewoon X% kans dat een schot bounced zonder aantoonbare reden. ( Bounce ook vaaak op de zijkant van tanks ?)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mr_Size schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:49:
[...]

LoL, massamoord _O- I like }) Geld verdienen doe ik wel met m'n lieve Premium tankje :p

De verhalen over de T25/2 had ik al eerder gelezen in dit topic, we shall see.. Met de Hellcat ging het in het begin ook echt kut, maar na een tijdje had ik door hoe hem te spelen. Oefening baart kunst bij dit soort tanks (alle tanks eigenlijk wel :p)
Yup. Zelfs met een AMX40 kun je soms, als het niet te ver rijden is een nuttige contributie aan een gevecht leveren. Maar ga er niet vanuit dat je regelmatig Top Gun gaat worden met de T25/2. Zelfs als je top tier bent moet je vooral niet getarget worden door beesten als IS, T29, Tiger, Jagdpanther enzo. En als jij op hen schiet ben je (muv de JP) halfuur bezig ze kapot te krijgen.

Vergelijk voor de grap de top gun specs van T25/2 met JP. T25/2 heeft een 90mm met 240 damage en 170 penetration. JP heeft een 10.5cm met 320 damage en 200 penetration.

Maar goed, support tanks hebben ook hun rol. Het is minder modieus, maar zorgen dat die IS met 100 HP niet een laatste schot kan lossen op jullie big guns is net zo belangrijk voor victory als met 3k damage het slagveld rondscheuren, al voelt het niet altijd zo ;)

Soittakaa Paranoid!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-05 11:42
Na lange tijd niet meer wot gespeeld te hebben ben ik dit weekend terug beginnen spelen.
Men eerste indruk toen ik de garage zag was iets van "hmmm ben er precies toch een heel tijdje uitgeweest".
Men KV was nu een KV-1 en een KV-2. KV-1 had elite status en de KV-2 niet maar een extra tankje+garagespot is nooit weg.
KV-3 was nu een tier7 en een T150 was ook toegevoegd.
Buiten deze vond ik nog enkele nieuwe tier1 tankjes die me nog niet bekend waren en een T1E6.

Eerste potje dat ik speelde was direct al een onbekende map voor me en een mode die ik nog nooit gespeeld had. Best wel aanpassen.

Nu ben ik aan het twijfelen welke richting ik uit zal gaan. Zou ik voor de IS-3 gaan grinden op men IS of gaan voor de opvolger van de KV-3 of wat grinden op de arty S-51 om die te kunnen vervangen door een object of dan toch maar een T-21 aanschaffen in de plaats van de M7.
Teveel keuzes maken het niet eenvoudig.

Vraagje: Welke mods gebruiken jullie en wat is er leuk aan die mods?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:54:
[...]
248mm penetration is nog steeds meer dan 220mm non-sloped armour.
Maar hoe zit het met de hoek waaronder de shell de zijkant raakt? Als je met boog schiet zal je shell onder hoek de zijkant raken lijkt me, dus komt er wellicht 50%(meer of minder) bij aan armor die je moet pennen aan armor?

-Andere hobby- -

• jantje 2
Wat een gezeur trouwens over dat obj 263 en IS3 Verhaal. Gooi die replay online User zodat iedereen kan zien hoe het gegaan is.

Dan hoeft niemand hier mee dingen te gaan verzinnen wat er fout gegaan kan zijn en of de hoek wel goed was etc. Soms heb je gewoon van die onzin. Heb ik ook al vaak zat meegemaakt. Ik denk dat User de mechanics zelf ook wel grootendeels begrijpt. Allicht zal er een schot tussen gezeten hebben die verkeerd uitkwam. Maar 8x achter elkaar verkeerd schieten lijkt me niet de oorzaak hier.

[Voor 24% gewijzigd door jantje 2 op 23-04-2013 11:05]

• User
mad_max234 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:01:
[...]

Maar hoe zit het met de hoek waaronder de shell de zijkant raakt? Als je met boog schiet zal je shell onder hoek de zijkant raken lijkt me, dus komt er wellicht 50%(meer of minder) bij aan armor die je moet pennen aan armor?
Welke zijkant? Welke boog?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

User schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:06:
[...]
Welke zijkant? Welke boog?
Ging toch over arty? Zo niet my bad.

-Andere hobby- -

• jantje 2
just for the record... obj 263 is een tier 10 TD ( ja lijkt op de 261 ) echter schiet deze voorruit inplaats van in de lucht met iets minder damage maar wel een betere firerate.

• Mr_Size
dion_b schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:56:
Maar goed, support tanks hebben ook hun rol. Het is minder modieus, maar zorgen dat die IS met 100 HP niet een laatste schot kan lossen op jullie big guns is net zo belangrijk voor victory als met 3k damage het slagveld rondscheuren, al voelt het niet altijd zo ;)
Zeker waar, een tank met 10 HP over kan nog makkelijk 3 kills maken, dus een tank finishen is net zo belangrijk als hem flink damagen :) Ben benieuwd hoe het gaat, vandaag kom ik ws niet aan spelen toe, morgen vrij dus dan moet t wel lukken..

Volgens mij heeft Wsly al wel eens wat aardige potjes met de T25/2 gepost, dus anything is possible :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

jantje 2 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:09:
just for the record... obj 263 is een tier 10 TD ( ja lijkt op de 261 ) echter schiet deze voorruit inplaats van in de lucht met iets minder damage maar wel een betere firerate.
Lol, ja ik had even andere tank ik mijn hoofd, had stukje terug gelezen en dacht dat discussie over arty ging. :+

-Andere hobby- -

• Antrikko
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-12-2017
Het wordt tijd dat 8.5 wordt gereleased, ik wil graag de nieuwe russische lights grinden om zo niet de A-20 te spelen, misschien daarna ook nog eens kijken na de nieuwe Duitse lijn. (maar ik blijf wel mooi weg van de Aufkl. Panther, wat een trollmachine is dat)

• User
Antrikko schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:06:
Het wordt tijd dat 8.5 wordt gereleased, ik wil graag de nieuwe russische lights grinden om zo niet de A-20 te spelen, misschien daarna ook nog eens kijken na de nieuwe Duitse lijn. (maar ik blijf wel mooi weg van de Aufkl. Panther, wat een trollmachine is dat)
Je weet dat de T-80 lijn doodloopt?

• Antrikko
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-12-2017
Ik dacht dat die de A-20 lijn volgde? Dat was in ieder geval zo in de eerste versie van de testserver...
Ach ja, anders proberen we gewoon een andere lijn, als we de T-80 hebben!

• ThousandPounder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04-2017
belgian1 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:59:
Nu ben ik aan het twijfelen welke richting ik uit zal gaan. Zou ik voor de IS-3 gaan grinden op men IS of gaan voor de opvolger van de KV-3 of wat grinden op de arty S-51 om die te kunnen vervangen door een object of dan toch maar een T-21 aanschaffen in de plaats van de M7.
Teveel keuzes maken het niet eenvoudig.
Zit in net dezelfde situatie een maand geleden. (Diablo 3 na 500 uur toch maar opgegegeven. RNG & pay-to-win sucks)
Object arty zou ik je niet aanraden. Verschrikkelijke downgrade t.o.v. S51 en heel lange grind. Maak er ook altijd verlies in.
Voor de splitsing van de KV-reeks was de KV1 en KV3 enorm goed. - beetje OP - Nu mag je niet vergeten dat ze een tier zijn opgeschoven. Dus hou niet aan hetzelfde 'gevoel' vast met de KV reeks.
Persoonnlijk grind ik nu voor de IS-3. Qua speelwijze voor mij leuker

Mij ontbreekt het (veel credits):
Unlocked, maar niet in garage: T-43, ISU-152, KV4, Chinese tier 6 light en med, de T25 AT en binnen enkele dagen de IS-3 en Su-100M1.

Heb de Super Pershing als creditmaker gekocht, helpt wel een beetje. Verre van een uber tank, maar wel eens fun to play. Leuke afwisseling op al m'n, andere tanks (meestal low armor maar snel)

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 22:26
ThousandPounder schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:16:
[...]

Heb de Super Pershing als creditmaker gekocht, helpt wel een beetje. Verre van een uber tank, maar wel eens fun to play. Leuke afwisseling op al m'n, andere tanks (meestal low armor maar snel)
Ik heb ook al een tijdje de SP, heb er nu 150 potjes mee gespeeld en vindt het een leuke tank.. kanon is oké genoeg.. 170 pen is voldoende om op de zwakke plekken er doorheen te komen.. en er zijn toch nog een hoop mensen die niet weten waar je de SP moet raken.. gister werd ik echt door meerdere tanks tegelijk beschoten...ik was tracked en ik heb misschien wel 20 voltreffens moeten verduren in 15 seconde tijd..
waarvan er maar 2 dmg hebben gedaan.. :) echt super..

Enige nadeel van de SP is dat die langzaam is(ik heb wel heb octane fuel).. dus je moet zeer bedachtzaam keuzes maken van waar je heen wilt..

met een verlies potje heb ik vaak wel 20~30K credits.. en met een win 60K +
mad_max234 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:36:
[...]

Kijk maar eens naar de grote van een T30 gold shell (dat is een TD) en de armor aan de zijkant van een arty/T-50. Dat kan gewoon niet bouncen ivm de 3* armor = niet bouncen regel. Maar dat klopt ook want het bounced niet, je doet simpelweg 0 damage. Er is echter ook geen enkele reden om aan te nemen dat het mis is omdat ook in de replays je de shell recht zijn zijkant in ziet gaan en er ook nooit meer uitkomen.

Oftewel er klopt gewoon iets niet :) En dat maakt me op zich niet zoveel uit, het is alleen wel vreemd dat dit er nog steeds in zit.

[removed]

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 13:46
Naar mijn weten heb ik vorig jaar jaar ergens gelezen dat 0 dmg hits, hits zijn die het armor penetreren, maar geen hitboxen raken. (Alle modules zijn opgedeeld in hitboxen).

zie de plaatjes van deze link: http://forum.worldoftanks...pic/141543-hitbox-theory/

Bron: ooit ergens gelezen, maar geen zin om het verder uit te diepen.

Andersom moet je er ook niet wakker van liggen. Je merkt dat jij getrolled wordt door WG maar de vijand heeft er ook last van. En ik heb ook nog nooit iemand horen klagen dat hij alles raak schiet en volle dmg doet.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee