Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:07
immetjes schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:31:
[...]

Leest de Topicstart eens zou ik zeggen. Deze staat gewoon tussen de providers.

[...]

Ik ben me ook een beetje aan het orienteren qua cloudopslag. Maar is 10/10 Mbps goed? Dat is 1.5MBps. Dus 10TB upload duurt dan ruim 2200 uur (=90 dagen)? Wow! Nou ja, mijn 10GB foto's (ja zo weinig) duur dan maar 13min.
Ik heb zelf 1TB geupload met ~300 kbyte/s. Duurt inderdaad lang... maar als het er eenmaal opstaat, dan is het enkel nog incremental. :+ Maar dat is wel bij een andere provider (unlimited voor 36 euro/j was een aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-07 09:59
Ook net Arq gekocht. Ze hebben onlangs ondersteuning voor OneDrive toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik vraag me wel af welk type encryptie Arq toepast.

Ze zijn daar nogal geheimzinnig over, security through obscurity?
@arqbackup What encryption algorithm Arq uses? AES 256 or something else?
@mariozullo AES 256
ARQ Backup is vooral leuk als je een Mac gebruikt, voor Windows heb ik fijnere ervaringen met CloudBerry Backup. Een tientje goedkoper met ondersteuning voor Amazon Glacier en Google Nearline.

Met de optie de bestanden te comprimeren en te encrypten met AES-256

Ah, Google heeft ook een cold data storage dienst, genaamd Google Nearline, goedkoper dan Amazon Glacier. https://cloud.google.com/storage/docs/nearline-storage

[ Voor 146% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-05-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

Ik kreeg gisteren dit bericht van Pogoplug:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0RfX3kZ80U08BNmnIFqBE8fn/full.jpg

Blijkbaar stoppen ze met hun gratis dienst.

Voor zover ik het overzie staan de diensten gecombineerd met de aanschaf van hardware pogo's hierbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Voor 80 euro per 4 jaar heb ik Office 365 4 jaar, met daarbij 1TB OneDrive. Data wordt eerst geëncrypt met BoxCryptor (zelf de betaalde versie, maar kan ook gratis). Als hekkensluiter heb ik nog Crashplan Family (gedeeld met 2 andere familieleden) welke de gecodeerde files ook nog eens backupped.

Backup-veiligheid:
Lokaal > OneDrive > Crashplan.

Diefstal-veiligheid:
Lokaal: Bitlocker > BoxCryptor.
Remote: BoxCryptor encryptie key > OneDrive Two Factor inlog OF BoxCryptor encryptie key > Crashplan inlog > Crashplan encryptie key.

Alles volledig geautomatiseerd (van nature) en veiliger kan haast niet.

Kosten?
OneDrive: gratis, want inbegrepen, anders 1,70 p/m
BoxCryptor: 3 euro p/m (maar kan ook gratis)
Crashplan: 10,50 euro p/m gedeeld door 3 personen (max 10 PC's) = 3,50 p/m

OneDrive is 1TB, Boxcryptor en Crashplan unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lees veel over mensen die backups naar OneDrive zetten, maar mijn ervaring met OneDrive is
uploaden fullspeed, downloaden kansloze speed. Kwam er pas achter toen ik een shitload aan foto's en filmpjes wilde overhevelen wat veel gezucht en gesteun opleverde. Weet niet of het iets tijdelijks was, maar ik raad wel aan om je setups te testen door eens te proberen iets terug te zetten :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

2Dutch schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:27:
Lees veel over mensen die backups naar OneDrive zetten, maar mijn ervaring met OneDrive is
uploaden fullspeed, downloaden kansloze speed. Kwam er pas achter toen ik een shitload aan foto's en filmpjes wilde overhevelen wat veel gezucht en gesteun opleverde. Weet niet of het iets tijdelijks was, maar ik raad wel aan om je setups te testen door eens te proberen iets terug te zetten :)
Onedrive is qua downloadsnelheid inderdaad gelimiteerd. Ik dacht op zo'n 5mbit, uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik heb liever full upload dan full download.

Uploaden zorgt ervoor dat het in de backup staat, en veilig staat.
Download doe je enkel als er iets mis is gegaan. Waarschijnlijk gebeurt dat niet, en zo wel ben ik al lang blij dat het er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Anoniem: 207968 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:11:
[...]

Onedrive is qua downloadsnelheid inderdaad gelimiteerd. Ik dacht op zo'n 5mbit, uit mn hoofd.
Onder W8.1 ben ik ook niet tevreden over de snelheid van het syncen, maar met Windows 10 lag het downloaden op zo'n 5 MB (megabyte) per seconde.
Het kan toeval zijn, maar ze hebben natuurlijk onedrive in win10 veranderd.
Overigens heb ik zelf een nas als backup, belangrijkste zaken gaan onedrive op (idem voor familie). Nog Nas bij mijn ouders inrichten en laten syncen, dan is alles helemaal op orde. Encryptie doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
geenstijl schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:55:
[...]
Onder W8.1 ben ik ook niet tevreden over de snelheid van het syncen, maar met Windows 10 lag het downloaden op zo'n 5 MB (megabyte) per seconde.
Het kan toeval zijn, maar ze hebben natuurlijk onedrive in win10 veranderd.
Overigens heb ik zelf een nas als backup, belangrijkste zaken gaan onedrive op (idem voor familie). Nog Nas bij mijn ouders inrichten en laten syncen, dan is alles helemaal op orde. Encryptie doe ik niet aan.
Vermoed dat het geen toeval is, want in Win7 is de snelheid helemaal om te janken, evenals het opmerken van de sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit mijn backupstrategie te heroverwegen. Na een avontuur bij Crashplan een jaar geleden heb ik vanwege het gebrek aan uploadsnelheid en de kosten gekozen voor een eigen oplossing (pc met schijven in meterkast familie) en Crashplan Free met data overpompen via internet. Mijn datalijn is 50/50 glasvezel.

Nu sta ik op het punt dat ik óf extra schuifruimte moet aanschaffen, óf toch naar een cloudoplossing moet. Nu hoor ik hier goede ervaringen met SOS backup. Na een trial ben ik daar wel enthousiast over de snelheid, maar ben toch benieuwd of hier geen haken en ogen aan zitten behalve het feit dat je data in de cloud staat.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Blijkbaar heeft iedereen z'n backupstrategie al in orde? Of alles (weer) offline gedaan?
Ik heb besloten om toch bij Crashplan Free te blijven. Alles eens even opschonen scheelt heel wat data. In anderhalve maand moet alles nu zijn overgezonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
koelkast schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:52:
Blijkbaar heeft iedereen z'n backupstrategie al in orde? Of alles (weer) offline gedaan?
Ik heb besloten om toch bij Crashplan Free te blijven. Alles eens even opschonen scheelt heel wat data. In anderhalve maand moet alles nu zijn overgezonden :)
Ik zit nog steeds bij Pogoplug. Via IBOOD ooit een online backup afgesloten voor 30 euro. Maar volgens mij is er daarna nooit meer geld afgeschreven. Kost ~3 euro per maand. Beetje brakkige software soms (niet te grote mappen uploaden, maar per map) maar het werkt. Snelheid is mwa, maar alles wordt goed opgeslagen en is terug te halen.

En heb alles op mijn nas, dat backup ik naar een schijf en dus online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-07-2024
He!

Snelle online backup provider gezocht!

Dit hele forum al doorgespit (en vele anderse sites) maar ben er nog niet uit.
Ben opzoek naar een goede online backup, nu ik van KPN af ben.
Eisen:
- upload min. ca. 10mbps
- persoonlijke encryptiesleutel
- minimaal 1 terrabyte opslag, maar liefst onbeperkt
- ca. 5 euro per maand (max. 10)
- graag toegang met IOS app

Ik lees hier dat SOS online backup snel is, maar heb het een tijdje getest met een trial en ik kom niet boven de 2 Mbps uit. Ook heeft SOS online backup geen iphone app waarbij je de bestanden kunt openen.

Verder getest: idrive (erg traag!), crashplan (redelijk ca. 600 kbps), Carbonite (video's niet automatisch upload, snelheid?), Backbone (traag + te simpel), Livedrive (geen persoonlijke sleutel), Jottacloud (wel wat sneller maar geen persoonlijke sleutel).
Ook kwam ik de Nederlandse Backuphive tegen, nieuwe dienst, medewerkers reageren snel, lijkt sneller te zijn dan bovenstaande maar heb er niet zo'n betrouwbaar gevoel bij nog als ik de site zie (zelfde software als SOS).

Hopelijk heeft iemand goed advies! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
koelkast schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:52:
Wat ik tegenwoordig heb:
• Synology DS410 als primaire backup in huis (foto's, video's, en documenten), (4,5TB netto, Synology Raid)
• mijn oude eTrayz als tweede backup in huis (3TB netto, Raid 0)
• mijn 2G-server buiten de deur als derde backup (alhoewel ik daar max 500GB kwijt kan, en dat raakt een keer op), kost volgens mij 3,60 EUR per maand (ik heb hier ook websites op draaien)
• Amazon Glacier als maand-backup (kost me momenteel ongeveer 3,50 USD per maand, en dat gaat langzaam omhoog)

Wat ik overigens ook doe is alle foto's en filmpjes van een telefoon syncen naar mijn DS410 op het moment dat het toestel thuis opgeladen wordt. (En vanaf daar wordt ie dus nog drie keer gebackupt.)

Op mijn DS410 staan ook nog films en series, en ivm ruimtegebrek staan de wat minder belangrijke film en series op mijn eTrayz (alles uiteraard te bereiken via het Powerline-netwerk).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre5
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05-2023
Slechte ervaringen met monstercloud.co.uk. Backup wordt alleen uitgevoerd als de betreffende gebruiker, met administrator rechten, ingelogd is. Op mijn Windows Server is in het weekeinde niemand ingelogd, maar backup moet uiteraard wel uitgevoerd worden. Gaat dus niet. Na 2 dagen account daarom opgezegd, bevestiging gekregen dat account gesloten was, inloggen was ook niet meer mogelijk, maar krijg mijn geld niet terug. Ze proberen echt alles om onder de 14 dagen garantie uit te komen. Ik wordt min of meer beledigd omdat ik een backup wil uitvoeren zonder dat de administrator is ingelogd (dat is "dom", "ouderwets", "moet je niet willen", etc) en allerlei onjuistheden waarom ze niet terugbetalen (account zou niet gesloten zijn, ondanks dat zij een bevestiging daarvan gestuurd hebben). Op inhoudelijke argumenten wordt niet ingegaan, wel dreigen met juridische stappen. PayPal claim gestart, vervolgens nog zwaardere dreigementen met juridische stappen en claim van GBP 450. KPN etc hebben erg slechte service, maar zo agressief, onredelijk en dreigend als bij monstercloud.co.uk heb ik het nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 23:45
henk004! schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:23:
He!

Snelle online backup provider gezocht!
Ik lees ff mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Mr_Blobby schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:20:
[...]
Duplicati + filesync = backup :)

Ik maak met Duplicati dagelijks een backup naar de BoxSync folder zodat die automatisch naar één van mijn vele 50 GB Box.com accounts wordt geupload.
De nieuwe (preview 2.0) versie van Duplicati heeft nu ook een mooie webinterface en geen noodzaak meer om full backups te draaien. Daarnaast zijn AES encryptie en het feit dat het opensource is, grote pluspunten voor mij.
onedrive[30gig]+dropbox[3gig]+box[10gig]+duplicati+boxsync = Backup en een locale backup van onedrive op externe usb's 2x2 Tbyte

Ik maak van mijn files dagelijks 3x backup.
Eerst locale prullebak....
Raak ik een file kwijt in mijn werkdir [dropbox] kan ik online verschillende versies herstellen ook offline.
Als dat niet lukt kan ik op Onedrive de [dropbox] files herstellen uit prulleback online.
Als dat niet lukt kan ik op box mijn dropbox files herstellen.
Ik gebruik de gratis versie zit te denken aan betaald als upload/download snel is...:)
En dan de externe usb's in kluis! Brandvrij natuurlijk...:) O-)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Heel interessant topic, waarvoor dank.

Hier reeds veel antwoorden op mijn vragen gevonden, maar ik zit toch nog met een paar vragen, misschien voor de hand liggende antwoorden, maar ik vind ze niet.

Ik zie bij vele providers opties voor 1 PC of meerdere PC's. Hoe wordt dit in de praktijk afgedwongen? Ben het niet van plan, maar als je een 1 PC abo neemt, hoe belet men je van op PC1 de map c:\backup_pc1 en op PC2 de map c:\backup_pc2 te backuppen??

Sommige providers bieden de optie externe schijven te backuppen. Dit zou voor mij zeker een noodzaak zijn. Echter, als die externe schijf niet voortdurend ingeschakeld en dus niet voortdurend "beschikbaar" is, kan ik er dan zeker van zijn dat de provider na verloop van tijd "denkt" dat de bestanden van op de externe schijf niet meer tot de backup behoren want ze zijn nooit meer "zichtbaar" op de PC? Maw, hoe zit het met de retentie, veronderstel ik? Maw, kan ik er met een gerust geweten mijn externe schijf dumpen, dat ding afkoppelen en in de kluis stoppen en er zeker van zijn dat mijn data er binnen 2 jaar nog staat (gesteld dat ik de fees blijf betalen uiteraard)?

UPDATE: in een review over Carbonite vind ik het volgende:
I was told that all files backed on their server must stay on my computer. When I move them elsewhere, the newest backup will no longer include those files. So, it appears that the backup is overwritten each time. Not what I need.
Inderdaad niet wat ik wil. Weet iemand me hier meer over te vertellen? Is een nogal cruciaal punt. Dank!

UPDATE. Oef man, was dat net even schrikken. Het koude zweet brak me net uit. In afwachting dat ik begin met het cloud backup verhaal, was ik hier op kantoor mijn ca 250 Gig familiefoto's op een externe schijf eens aan het overlopen. Bleek een volledige jaargang foto's "verdwenen". En laten daar nu net foto's tussen zitten die je écht, maar dan écht niét wil verliezen. Weg. Weg. Weg. Koud zweet. Heb thuis nog een paar externe schijven liggen met backups maar deze is de "master photo". Wellicht staan de vermiste foto's nog wel ergens op een kopie op de externe schijven thuis maar toch... Lichte paniek.

Dan herinner ik me plots dat ik de hele map foto's begin dit jaar naar één van mijn storage servers hier op kantoor gekopieerd had (geëncrypteerd, uiteraard) en daar zitten de vermiste foto's nog wel tussen. Opluchting. Ben die boel nu aan het restoren naar de externe schijf. Man man. OK, als dat geen overduidelijk bewijs is dat die cloud backup absoluut broodnodig is, weet ik het ook niet meer.

[ Voor 38% gewijzigd door demichel op 18-08-2015 13:45 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
demichel schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:40:

UPDATE: in een review over Carbonite vind ik het volgende:

[...]

Inderdaad niet wat ik wil. Weet iemand me hier meer over te vertellen? Is een nogal cruciaal punt. Dank!
Dit is volgens mij precies het verschil in "Cloud Storage" en "Online Backup".

- Cloud Storage is een vorm van opslag die werkt als een offsite externe schijf waar je files kan dumpen en dan lokaal kan deleten zonder dat ze extern verdwijnen.

- Online Backup is een mirror van de files die je van tevoren aangeeft en dus alleen bestaan zo lang ze lokaal ook bestaan.

Misschien is de naam van het topic dan ook niet helemaal correct met de inhoud :+

Ik heb inmiddels 10TB hubiC draaien, vandaag maar eens even mee pielen _/-\o_ :9~

[ Voor 20% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-08-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:37
Ook ik zit met een gelijkaardig probleem.
Onze PC heeft heel wat aan data staan. De foto's worden manueel geplaatst op onedrive, dus die staan al redelijk veilig.
Daarnaast heb ik ook nog zo'n 10Gb aan data die zeer belangrijk zijn dus die zou ik graag veilig stellen, maar niet manueel. Die zaken staan op verschillende plaatsen, dus een google drive optie is niet helemaal haalbaar denk ik. Het mag iets kosten, maar hoe minder hoe liever natuurlijk. :+

Momenteel gebruik ik het gratis iDrive hiervoor (daar krijg ik 15Gb). Tot voor de herinstallatie van mijn PC enkele maanden geleden ging dit perfect, maar sindsdien wordt er nog maar zelden geupload. Ik kan er dus niet meer op vertrouwen...

Na het doorspitten van dit topic en zelf ook wat rond te zoeken lijkt:
https://cloud.google.com/storage-nearline/
me wel de moeite. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben of iets gelijkaardigs kunnen aanraden?
Nog een bedenking: ik zou liefst gebruik maken van een service van een "gevestigde waarde" binnen de clouddiensten.
Kent iemand/iemand ervaring met:
https://www.backdrive.nl/online-backup/online-backup-basis
?
Bedankt om mee te denken!

[ Voor 4% gewijzigd door cadsite op 19-08-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Domme vraag misschien maar stel, ik heb 300 gig foto's/videos te backuppen. Wat belet me (op wat werk en gedoe na dan) om dan 20 gratis 15 gig OneDrive accounts aan te maken en foto's daar (netjes door een scriptje in blokjes van 500 MB gezipped en geëncrypteerd uiteraard) te gaan dumpen? Heeft Microsoft daar een slimmigheidje voor bedacht om dat moeilijk/onmogelijk te maken?

Heb je gelijk een oplossing van Microsoft en kans dat die morgen "verdwijnen" lijkt me nihil. En heb je een volledig gratis backup (met wat gedoe, akkoord).

Of mis ik wat? Zie het wellicht te eenvoudig.

[ Voor 3% gewijzigd door demichel op 19-08-2015 16:10 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je mist niks, maar om er 20 emailaccounts voor te creëren vind ik wel veel werk. Een beetje de Nederlandse mentaliteit tot het uiterste doorgedreven ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
SidewalkSuper schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:19:
Je mist niks, maar om er 20 emailaccounts voor te creëren vind ik wel veel werk.
Och wat heet veel werk, ik maak een hotmailtje aan in twee minuten.
SidewalkSuper schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:19:
Een beetje de Nederlandse mentaliteit tot het uiterste doorgedreven ;) :)
En ben dan nog wel Vlaming.

Nu ja, ik heb zo ongeveer een terra te backuppen, dus 60, 70 accounts is wat te veel van het goeie, ik zoek maar verder naar een betalende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Tot nu toe erg tevreden over hubiC.
Ik zou alleen graag willen dat ik geüploadete bestanden kan verifiëren adhv een crc ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Ik heb hubic ook even getest maar ik mis encrypted opslaan e.d.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Boxcryptor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:50
Zojuist een hubiC accountje aangemaakt om het eens te proberen. Ziet er goed uit, heb het ook gelijk ingesteld op m'n Synology NAS ('Cloud Sync' package). Kan ik bestanden gewoon in een map/share gooien en gaat het vanaf daar naar hubiC.

Moet zeggen dat die 10TB voor €50 euro wel erg aantrekkelijk is, ben ik gelijk van al m'n backupzorgen af. Maar eerst nog een poosje proberen met gratis account.
Enige nadeel is de 10Mbit begrenzing waar ik in dit topic over las.

Heb de Windows applicatie ook even geïnstalleerd, daar zit ook een backupmogelijkheid in (rechtermuisknop op map en dan kiezen voor 'hubiC > Create backup'.) zag ik. Je kunt dan als kleinste interval 1 uur kiezen en je kunt meerdere versies bijhouden. Dat werkt mooi tegen een cryptolocker lijkt mij.

Wel jammer dat je het maar voor één user kunt gebruiken, anders was het ook gelijk een goede gezinsoplossing geweest. Ik krijg 10TB nooit alleen vol :+ (met een gezin ook niet, maar toch).

HiDrive is ook erg interessant (o.a. vanwege meerdere accounts), maar loopt behoorlijk in de papieren qua maandbedrag als je een beetje redelijke hoeveelheid opslag wil (1TB). 40 euro per maand is dan behoorlijk veel.

Edit: Na nog wat geprobeerd te hebben is hubiC het toch ook niet, de punten hier geven wel een vrij goede conclusie eigenlijk. Grootste nadelen voor mij: het is erg traag (max. 800kB/s upload lijkt het) en je kunt er niet met eigen spul (SFTP o.i.d.) naar connecten. Had gisteren de Synology NAS eraan gekoppeld en een map met 19GB aan foto's erin gezet. Maar vanochtend had hij nog amper wat gekopieerd (stond net 160MB op ofzo). Dat is mij niet betrouwbaar genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
The TOS clearly states that the hubiC service is offered on a best effort basis, nothing is guaranteed, and price can change any time with a short 30 day notice.
Dat zou voor mij de reden zijn om het niet te nemen. Ik houd het bij mijn eerder beschreven oplossing, die bevalt vooralsnog prima en is niet prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
pven schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Dat zou voor mij de reden zijn om het niet te nemen. Ik houd het bij mijn eerder beschreven oplossing, die bevalt vooralsnog prima en is niet prijzig.
Dat is nog steeds deze setup?

Ik zit er nu aan te denken om een OVH dedicated servertje te nemen. De 500GB zou ik opzich wel mee uit de voeten kunnen.
Voordeel is dat je zelf kan inrichten en dus elke tool kunt gebruiken die je wilt. Ook kun je de server nog andere taken laten doen omdat je volledig OS tot je beschikking hebt.

Zie ook: OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ja, klopt. AWS is nu ongeveer 4USD per maand, maar dat heb ik er voor over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik Crashplan om te backuppen.
Dit kan op een synology, maar neemt veel geheugen in beslag en dat vind ik niet fijn op mijn ds215j.
Ik heb crashplan geinstalleerd op mijn NUC en die kan via drivemappings bij mijn NAS.
Crashplan heeft ongelimiteerde ruimte en je kan aangeven wat je wilt doen met bestanden die je verwijderd.
Je kan dus ook bestanden lokaal verwijderen, terwijl deze dan nog wel in je crashplan central storage blijven staan.
Alles wat belangrijk is, gaat dus van laptop, pc of nuc naar de NAS. En de NUC zet het in de cloud.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
ThinkPadd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:42:
Zojuist een hubiC accountje aangemaakt om het eens te proberen. Ziet er goed uit, heb het ook gelijk ingesteld op m'n Synology NAS ('Cloud Sync' package). Kan ik bestanden gewoon in een map/share gooien en gaat het vanaf daar naar hubiC.

Moet zeggen dat die 10TB voor €50 euro wel erg aantrekkelijk is, ben ik gelijk van al m'n backupzorgen af. Maar eerst nog een poosje proberen met gratis account.
Enige nadeel is de 10Mbit begrenzing waar ik in dit topic over las.

Heb de Windows applicatie ook even geïnstalleerd, daar zit ook een backupmogelijkheid in (rechtermuisknop op map en dan kiezen voor 'hubiC > Create backup'.) zag ik. Je kunt dan als kleinste interval 1 uur kiezen en je kunt meerdere versies bijhouden. Dat werkt mooi tegen een cryptolocker lijkt mij.

Wel jammer dat je het maar voor één user kunt gebruiken, anders was het ook gelijk een goede gezinsoplossing geweest. Ik krijg 10TB nooit alleen vol :+ (met een gezin ook niet, maar toch).

HiDrive is ook erg interessant (o.a. vanwege meerdere accounts), maar loopt behoorlijk in de papieren qua maandbedrag als je een beetje redelijke hoeveelheid opslag wil (1TB). 40 euro per maand is dan behoorlijk veel.

Edit: Na nog wat geprobeerd te hebben is hubiC het toch ook niet, de punten hier geven wel een vrij goede conclusie eigenlijk. Grootste nadelen voor mij: het is erg traag (max. 800kB/s upload lijkt het) en je kunt er niet met eigen spul (SFTP o.i.d.) naar connecten. Had gisteren de Synology NAS eraan gekoppeld en een map met 19GB aan foto's erin gezet. Maar vanochtend had hij nog amper wat gekopieerd (stond net 160MB op ofzo). Dat is mij niet betrouwbaar genoeg.
Ik heb nog nooit onder mijn max upload gehaald. De 10mbit limiet is al sinds eind 2014 eraf, dus vind een lijstje met issues van anderhalf jaar geleden wat dat betreft niet echt up to date genoeg.
Dat over die 5GB limiet heb ik nog niet gemerkt, zal ik eens ff testen. :)

Hoe heb je gemerkt dat het maar voor één user is. Ik heb dit nog niet getest, maar wilde het nog doen met de laptop van mijn ouders. :)

Laatste backup die ik deed was iets van 6GB en duurde een uurtje ofzo.

Volgens hubiC zelf is de 50 euro per jaar voor 10TB prijs gewoon permanent en de TOS zegt niks over dat ze de prijs eenzijdig mogen aanpassen. Volgens mij is het geregeld bij wet. Je hebt gewoon een contract en dat verleng je per jaar. Als de prijs omhoog gaat, zal die hetzelfde moeten blijven tot het eind van dat jaar.
Kun je aub ff quoten waar ze dat zo vermelden, voor het geval ik er overheen heb gelezen.
https://hubic.com/en/contracts/Contrat_hubiC_2014.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-08-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nog maar eens naar kijken dan. Dit was mijn conclusie na een paar uurtjes. Misschien te snel geoordeeld :)
De link in m'n vorige bericht was uit maar 2014, dit tweakblog is uit november 2014: Rune's Tweakblog: hubiC: Franse Cloud Storage
Hij is wel positief. De app voor telefoon om data van telefoon naar cloud te backuppen is ook wel handig.

Maar nu inderdaad de vraag of ik met één abbonement ook vanaf meerdere clients (eigen PC, eigen laptop, laptop vriendin, eigen telefoon, telefoon vriendin) naar HubiC kan uploaden... Dan zou het ideaal zijn.

Voor m'n telefoon (Android) heb ik dit weekend de Microsoft OneDrive app geinstalleerd. Heb daar 30GB, dus ruimte zat om foto's van m'n telefoon naar te uploaden. Ingesteld dat hij alleen via wifi upload en alleen bij opladen, dus daar heb ik geen last EN geen omkijken meer naar.

[ Voor 89% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
vraagje voor de crashplangebruikers:
vinden jullie het niet vervelend dat je afhankelijk bent van je crashplan-account om spul terug te kunnen halen? Misschien klopt mijn info niet, maar stel ik heb deze situatie:

mijn laptop backupt via crashplan naar een NAS, waarvan ik weer een rsync-backup ergens anders heb. Stel laptop en nas zijn weg door brand/overstroming/etc. Hoe kom ik dan bij de data van die rsync-backup? Ik moet dan toch een crashplan archive associaten met mijn nieuwe laptop?

volgens mij zijn de stappen:

pak de externe hdd met de rsync-backup van de crashplan archieven
pak nieuwe computer/laptop
installeer crashplan
login met bestaande account
koppel het crashplan archief
restore de data

klopt dit?

zo ja, zijn jullie niet bang dat je op een gegeven moment om wat voor reden dan ook (Stel geen internet oid) kunt inloggen bij crashplan en dus je archive niet kunt openen? Ik vind het een hele handige service, maar het grootste nadeel voor mij lijkt te zijn dat de files die gebackupped zijn niet gewoon met een standaard filebrowser terug te halen zijn. Als je alles rsyncd naar een remote externe hdd kan je die zonder moeilijkheden op elke pc openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Je kan adopt een pc doen, en zo een restore draaien.
waar ik meer mee zit is de key om te restore staat in keypass op de nas die gebackupped word op crashplan waar bewaren julllie die?

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Nog wat aanvullingen voor de topicstart:
Amazon
Amazon heeft ook een dienst die voor foto's vrij goedkoop is: Amazon Cloud Drive
Unlimited photo storage, plus 5 GB for videos and files for just $11.99 per year
Het werkt via een client op je desktop, maar bijv. Synology heeft er ook ondersteuning voor volgens mij. Hier staat iemand die het gebruikt met z'n Synology.

Jottacloud
Verder is Jottacloud nog niet genoemd in dit topic zie ik. Zelf geen ervaring mee, maar kwam het tegen in m'n zoektocht. Is een Noors bedrijf, servers staan ook fysiek in Noorwegen, of in landen met gelijkwaardige/betere privacyrechten.
  • 5GB gratis
  • Onbeperkte opslag voor 7,50 euro per maand
Onbeperkt != onbeperkt, ze hanteren een FUP.
Although Jotta does not limit bandwidth or storage on Unlimited Subscription plans, we reserve the right to limit excessive abuse. The Users total storage and network usage may be deemed excessive if your usage greatly exceeds the average usage of Jotta customers. As an example, we would define storage consumption over 10 TB as excessive and beyond the scope of normal usage.
Zie ook punt 15: https://www.jottacloud.com/terms-and-conditions/

hubiC
En hubiC wordt in dit topic ook vrij veel over gesproken maar staat nog niet in de topicstart.
  • 25GB gratis
  • 100GB voor 1 euro per maand / 10 euro per jaar
  • 10TB voor 5 euro per maand / 50 euro per jaar

Ik ging net even naar www.strato.nl en kreeg deze popup:
Strato HiDrive 100GB - Nu één jaar gratis, alleen 1 euro set-up kosten (daarna 5 euro per maand)
De 'Bestel nu' knop linkt naar hier.

Doe er je voordeel mee, heb het zelf niet nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 13:22
Ik heb de OP even flink onderhanden genomen. Er zijn een aantal providers verdwenen en een aantal toegevoegd. Ook zijn er diverse prijsaanpassingen doorgevoerd :)

Mocht ik nog wat gemist hebben, dan hoor ik dat graag!

• SidewalkSuper
Ik heb net met de laptop van mijn ouders getest dat hubiC (in ieder geval onder het 10TB account plan) toelaat dat er meerdere computers gesynchroniseerd worden qua backups.

Ik heb het tooltje draaien op mijn eigen pc en kan onder Backups nu 2 kopjes zien: "This computer" en "Other computers".
Bij Other zie ik de backup staan die ik op de laptop van mijn ouders maak en onder This staan mijn eigen backups. Werkt heel fijn, maar ik vraag me wel af of ik backups dezelfde naam kan geven. Het lijkt me dat er dan conflicten ontstaan.

• ThinkPad
SidewalkSuper schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:50:
Ik heb net met de laptop van mijn ouders getest dat hubiC (in ieder geval onder het 10TB account plan) toelaat dat er meerdere computers gesynchroniseerd worden qua backups.

Ik heb het tooltje draaien op mijn eigen pc en kan onder Backups nu 2 kopjes zien: "This computer" en "Other computers".
Bij Other zie ik de backup staan die ik op de laptop van mijn ouders maak en onder This staan mijn eigen backups. Werkt heel fijn, maar ik vraag me wel af of ik backups dezelfde naam kan geven. Het lijkt me dat er dan conflicten ontstaan.
Grappig, heb je nog een PC/laptop om mee te testen (of een VM)? Ben wel benieuwd....
Heb hubiC op Twitter gevraagd of ik bijv. ook 6 PC's kan backuppen met 1 abonnement van 10TB.

• SidewalkSuper
ThinkPadd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:57:
[...]

Grappig, heb je nog een PC/laptop om mee te testen (of een VM)? Ben wel benieuwd....
Heb hubiC op Twitter gevraagd of ik bijv. ook 6 PC's kan backuppen met 1 abonnement van 10TB.
Kan wel ff in een VM doen ja, is alleen van hetzelfde ip dan. Weet niet of ze dat gebruiken om iets te checken.

• ThinkPad
SidewalkSuper schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:05:
[...]

Kan wel ff in een VM doen ja, is alleen van hetzelfde ip dan. Weet niet of ze dat gebruiken om iets te checken.
Dat zou in mijn geval ook zijn, als het werkt zou ik mijn laptop & PC + laptop vriendin, broertje, zusje e.d. backuppen.

• SidewalkSuper
ThinkPadd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:07:
[...]

Dat zou in mijn geval ook zijn, als het werkt zou ik mijn laptop & PC + laptop vriendin, broertje, zusje e.d. backuppen.
In een VM als derde machine werkt het ook gewoon. :)

• ThinkPad
SidewalkSuper schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:39:
[...]

In een VM als derde machine werkt het ook gewoon. :)
Nice. Hoe ziet het erop hubiC uit? Kun je de data van verschillende PC's nog wel uit elkaar houden?

• Waah
Hubic ziet er wel interessant uit ja. Nu ff aan het testen en heb tussen de 300 kb/s tot 2mb/s. Toch best netjes met mijn 20mbit upload. Ongeveer 1 gb per half uur ongeveer hier via 5g wifi. Zal de PC ook nog testen en dan kijken hoe het lijkt en uit elkaar wordt gehouden.

• SidewalkSuper
ThinkPadd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:21:
[...]

Nice. Hoe ziet het erop hubiC uit? Kun je de data van verschillende PC's nog wel uit elkaar houden?
Op hubiC kan ik de data alleen uit elkaar houden als ik bij de 1e backup de backup een naam geef als "Laptop Jan - Fotos" of zo. Het heeft verder geen ingebakken identifiers.

[edit]
Trouwens, ik heb 1 file van 12GB in zo'n backup zitten en die is zonder problemen geüpload. Dus dat van die 5GB limiet per file klopt ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-09-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:59
Ik gebruik Arq (Mac) ivm met Google Nearline, heb ongeveer 40gb aan foto's, betaal ongeveer €0,40 per maand. Wel aanrader, online Back-up naast externe harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik gebruik zelf mega. Eerste 50GB is gratis. Erna is 500GB voor 100 dollar per jaar. Nadeel is dat het alleen via hun app of webbased app je files kan uploaden.

Maar bij justcloud.com kan je unlimited gigs voor 54 dollar per jaar krijgen. Ook kan je ftpen naar je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zonet Copy.com accountje gemaakt, vriendin gelijk ff lid gemaakt (via referral) en daardoor beiden van de standaard 15GB naar 20GB gegaan :9

Op mijn telefoon (Android) de client geïnstalleerd en hoppa gelijk alle foto's gesynced. Ook even op telefoon van m'n vriendin (iPhone) geïnstalleerd en daar synct hij nu ook mooi.

Ik had op haar telefoon eerst de OneDrive app geïnstalleerd, maar die heeft 3 dagen gedraaid op de achtergrond en misschien 10 (van de 3600) foto's geupload :S Niet echt betrouwbaar dus, zelfs met bij het slapengaan de app open gezet (telefoon continu verbonden met wifi). Met Copy.com lijkt het nu al een stuk beter te gaan.

Edit: Ook de Copy.com app heeft de hele nacht kunnen backuppen, maar vanochtend waren er maar 160 foto's geupload. Nu met de app open komt er af en toe een foto bij, maar echt super gaat ook dit, net als OneDrive, niet. Wat is dit toch!? :(

[ Voor 90% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

interessant topic, wou dat ik het tegen was gekomen voor ik een jaarcontract met iDrive was aangegaan. Maar goed, vond 44 dollar voor 1 jaar 1 Tb opzich niet zo'n slechte deal. Je krijgt trouwens eigenlijk 2x 1Tb. 1 Tb als backup ruimte, 1Tb die kunt gebruiken om bestanden te syncen over meerdere apparaten. Software werkt tot nu toe prima op Macbook, Windows desktop en Android telefoon.

Ik verblijf veel in het buitenland waar ik met langzamer internet zit dan Nederland, dus in die zien heb ik geen last van het feit dat iDrive door anderen als traag wordt ervaren. Ik zit nu eenmaal met 2mbit upload dus daar is verder weinig aan te doen. Al met al zelf wel tevreden maar ga dit topic zeker bookmarken om volgend jaar een betere keus te maken.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-07 20:07
Hier een TransIP VPS + Big storage 2TB (verbruik 1,2TB momenteel) als backup voor mijn Synology 414 dmv Rsync. De VPS gebruik ik daarnaast voor allerlei webtools.

Zojuist door het even bijlezen van dit topic een Hubic account aangemaakt, test aangezet met de foto map + encryptie) en eens kijken hoelang hij erover gaat doen om die 25GB te vullen :) Ik zal mijn ervaringen met Hubic delen zodra ik deze heb.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 09-09-2015 08:08 ]

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:18
Ik heb 2 computers en een laptop. Ik maak met Bitreplica wekelijks een full back-up op mijn My Cloud NAS, en dan dagelijks een incrementele back-up. Verder heb ik een mini pc naast mijn NAS gezet die dagelijks tussen 21:00 en 2:00 kijkt of er wijzigingen zijn op de NAS en backupt/wijzigt eventueel die bestanden.

Die mini-pc gebruik ik zelf ook om over FTP grote bestanden voor m'n werk naar de cloud te uploaden. Zo hoef de andere computers niet onnodig aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
lubbertkramer schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:07:
Hier een TransIP VPS + Big storage 2TB (verbruik 1,2TB momenteel) als backup voor mijn Synology 414 dmv Rsync. De VPS gebruik ik daarnaast voor allerlei webtools.

Zojuist door het even bijlezen van dit topic een Hubic account aangemaakt, test aangezet met de foto map + encryptie) en eens kijken hoelang hij erover gaat doen om die 25GB te vullen :) Ik zal mijn ervaringen met Hubic delen zodra ik deze heb.
En? Zal inmiddels hopelijk wel klaar zijn toch :P
Hoe heb je de encryptie gedaan? En hoe doe je het uploaden? Vanaf je PC (onder Windows), of vanaf VPS/Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-07 20:07
ThinkPadd schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:47:
[...]

En? Zal inmiddels hopelijk wel klaar zijn toch :P
Hoe heb je de encryptie gedaan? En hoe doe je het uploaden? Vanaf je PC (onder Windows), of vanaf VPS/Synology?
25GB zat zo vol, sneller dan hier beschreven was. Niet echt in de gaten gehouden hoe snel hij gemiddeld was maar in de middag aangezet en in de avond foutmelding dat ie vol zat.

Encryptie gewoon via de Synology NAS gedaan, krijg de keuze om een encryptiekey aan te maken.

Encryptie NAS

Kort samengevat overweeg ik het wel serieus als backup omgeving. Ik laat alleen wijzigingen op de NAS uploaden. Ik zal de map eens verwijderen en kijken hoelang een restore duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 07:47
ThinkPadd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:02:
[...]

Dat is nog steeds deze setup?

Ik zit er nu aan te denken om een OVH dedicated servertje te nemen. De 500GB zou ik opzich wel mee uit de voeten kunnen.
Voordeel is dat je zelf kan inrichten en dus elke tool kunt gebruiken die je wilt. Ook kun je de server nog andere taken laten doen omdat je volledig OS tot je beschikking hebt.

Zie ook: OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!
Ik heb ook een OVH server, 2tb aan opslag. Ideaal om te gebruiken als backupserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
lubbertkramer schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:30:
[...]

25GB zat zo vol, sneller dan hier beschreven was. Niet echt in de gaten gehouden hoe snel hij gemiddeld was maar in de middag aangezet en in de avond foutmelding dat ie vol zat.

Encryptie gewoon via de Synology NAS gedaan, krijg de keuze om een encryptiekey aan te maken.

[afbeelding]

Kort samengevat overweeg ik het wel serieus als backup omgeving. Ik laat alleen wijzigingen op de NAS uploaden. Ik zal de map eens verwijderen en kijken hoelang een restore duurt.
Dankje voor je terugkoppeling :) hubiC is niet verkeerd met 10TB voor 5 euro per maand.
Amens schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:28:
[...]

Ik heb ook een OVH server, 2tb aan opslag. Ideaal om te gebruiken als backupserver :)
:) Ik probeer zo'n KS-1 te krijgen, maar dat is bijna onmogelijk :-( En de KS-2 die jij hebt is mij eigenlijk net weer te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 07:47
ThinkPadd schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:32:
[...]

Dankje voor je terugkoppeling :) hubiC is niet verkeerd met 10TB voor 5 euro per maand.

[...]

:) Ik probeer zo'n KS-1 te krijgen, maar dat is bijna onmogelijk :-( En de KS-2 die jij hebt is mij eigenlijk net weer te duur.
Het is alsof het lot ermee speelt.. net na het typen van mijn berichtje krijg ik een mailtje van OVH dat mijn server down is, er gaat nu een beheerder kijken naar het probleem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:47:
Zonet Copy.com accountje gemaakt, vriendin gelijk ff lid gemaakt (via referral) en daardoor beiden van de standaard 15GB naar 20GB gegaan :9

Edit: Ook de Copy.com app heeft de hele nacht kunnen backuppen, maar vanochtend waren er maar 160 foto's geupload. Nu met de app open komt er af en toe een foto bij, maar echt super gaat ook dit, net als OneDrive, niet. Wat is dit toch!? :(
Beperkingen qua verbinding..denk niet dat ze rekening houden met het feit dat wij hier in NLD zeer deftige internetspeeds hebben. Als hun kant de bottleneck is of vanwege beleid wordt gecapt, valt het voor mij al af. Zal even zoeken in een spreadsheetje wat ik ooit heb gemaakt wat de speeds waren voor de cloud/backupaanbieders.. Mega is ook pokketraag tegenwoordig, die haalt 1/10 van m'n 100 Mbit, terwijl in het begin de volledige snelheid werd gehaald. Als je een gratis account niet de fatsoenlijke speeds geeft om goed te kunnen beoordelen, gaat niemand upgraden lijkt me...

Wat voorbeelden qua uploadspeed (heb vooral up getest, het was ff voor een eerste impressie):
altdrive 700 Kb/s
bitcasa 1 MB/s
copy 1,9 MB/s
cyphertite 500 kB/s
crashplan 400 kB/s - 2,4 MB/s
cubby 5,3 MB/s
idrive 5,5 MB/s up, 1 MB/s down
jottacloud 1,5 MB/s
mediafire 1,3 MB/s tot 1,7 MB/s
memopal 1,1 MB/s
mozy home/sync 2,5 - 2,8 MB/s
sos online backup 500 kB/s
spideroak 800 kb/s tot 1,8 MB/s
sugarsync 1,4 MB/s
wuala 3 - 5 MB/s

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 25-09-2015 09:31 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zelfs met die snelheden zou hij na één nacht wel meer dan 160 foto's moeten hebben geupload. Blijkbaar is het gewoon lastig om op iOS zo'n bups foto's te uploaden, gezien MS OneDrive en Copy.com zich er beiden in verslikken. En hubiC had volgens mij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 14:38
ThinkPadd schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:32:
[...]

hubiC is niet verkeerd met 10TB voor 5 euro per maand.
Of 50 euro per jaar voor 10TB. Weet niet wat de snelheid is maar mij lijkt het wel interessant.
Denk dat ik eens ga proberen. Is een gokje van 50 euro maar aan de andere kant, is nu niet dat het verloren geld zou zijn mocht het niet voldoen aan mijn verwachtingen (die eigenlijk niet zo groot zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:30:
Zelfs met die snelheden zou hij na één nacht wel meer dan 160 foto's moeten hebben geupload. Blijkbaar is het gewoon lastig om op iOS zo'n bups foto's te uploaden, gezien MS OneDrive en Copy.com zich er beiden in verslikken. En hubiC had volgens mij hetzelfde probleem.
Zou het zo zijn dat je phone na zoveel tijd in de stand-by/powersave ofzo schiet?
Dat zou verklaren waarom geen enkele app ze overgegooid krijgt.
Ik heb overigens alleen gemeten met desktop-apps, over iOS apps kan ik niks zeggen..

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 25-09-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kenhas schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:30:
[...]

Of 50 euro per jaar voor 10TB. Weet niet wat de snelheid is maar mij lijkt het wel interessant.
Denk dat ik eens ga proberen. Is een gokje van 50 euro maar aan de andere kant, is nu niet dat het verloren geld zou zijn mocht het niet voldoen aan mijn verwachtingen (die eigenlijk niet zo groot zijn)
Kun je het dan niet beter eerst één maand proberen :? hubiC is wel geinig (veel ruimte voor weinig geld), maar het nadeel vind ik dat je alleen met hun eigen client kan syncen van- en naar hubiC.

Strato HiDrive doet bijv. ook 'rsync', zodat je ook met eigen scripts e.d. kunt synchroniseren. Of bijv. met je Synology NAS uploaden naar HiDrive.

Ze zijn echter wel flink duur dus dat houdt mij nu nog tegen.
2Dutch schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:32:
[...]

Zou het zo zijn dat je phone na zoveel tijd in de stand-by/powersave ofzo schiet?
Dat zou verklaren waarom geen enkele app ze overgegooid krijgt.
Ik heb overigens alleen gemeten met desktop-apps, over iOS apps kan ik niks zeggen..
Nee, heb expres de telefoon weggelegd met app open, scherm aan, verbonden met WiFi.

En eerlijk gezegd vind ik die vraag ook minder interessant, als je daar al op moet gaan letten dan heb je dus grote kans dat veel van je bestanden niet gebackupt worden, met andere woorden: je kunt er niet op vertrouwen dat alles safe is.
Een backup moet volledig automatisch gaan, anders ga je het vergeten.

Ik ben dus benieuwd hoe anderen het aanpakken om data vanuit iOS te backuppen. Met Android gebruik ik nu 'DS Cloud' om de data te backuppen naar m'n Synology, wat perfect werkt (als ik een foto maak wordt deze gelijk geupload als ik op WiFi zit (kan ook over 3G/4G maar dat vreet data). Maar dat is niet in de cloud, dus offtopic hier ;) Maar met Copy.com en hubiC ging het op Android ook als een trein.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:
Nee, heb expres de telefoon weggelegd met app open, scherm aan, verbonden met WiFi.

En eerlijk gezegd vind ik die vraag ook minder interessant, als je daar al op moet gaan letten dan heb je dus grote kans dat veel van je bestanden niet gebackupt zijn. Een backup moet volledig automatisch gaan, anders ga je het vergeten.

Ik ben dus benieuwd hoe anderen het aanpakken om data vanuit iOS te backuppen. Met Android gebruik ik nu 'DS Cloud' om de data te backuppen naar m'n Synology, wat perfect werkt. Maar dat is niet in de cloud, dus offtopic hier ;) Maar met Copy.com en hubiC ging het op Android ook als een trein.
Agreed, als ze apps bieden moeten ze ook zorgen dat deze zorgeloos fullspeed kunnen backuppen. Heb je toevallig al eens contact gezocht met een van die aanbieders met opmerkingen over het backuppen via iOS? Overigens altijd verstandig om ook het support-contact met bedrijven eens uit te proberen: ook een belangrijk puntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:
[...]

Kun je het dan niet beter eerst één maand proberen :? hubiC is wel geinig (veel ruimte voor weinig geld), maar het nadeel vind ik dat je alleen met hun eigen client kan syncen van- en naar hubiC.

Strato HiDrive doet bijv. ook 'rsync', zodat je ook met eigen scripts e.d. kunt synchroniseren. Of bijv. met je Synology NAS uploaden naar HiDrive.

Ze zijn echter wel flink duur dus dat houdt mij nu nog tegen.

[...]
hubiC kan ook gemount worden dmv hubiCfuse
Daarna moet het als een normale drive werken. Dus zou rsync bijv ook mogelijk moeten zijn.
Ik heb het niet getest dus weet het niet precies, maar ik zou zeggen probeer het eens met een gratis account.

Ook kan via Cloud Sync een Synology gesynchroniseerd worden met hubiC

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
2Dutch schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:40:
[...]

Agreed, als ze apps bieden moeten ze ook zorgen dat deze zorgeloos fullspeed kunnen backuppen. Heb je toevallig al eens contact gezocht met een van die aanbieders met opmerkingen over het backuppen via iOS? Overigens altijd verstandig om ook het support-contact met bedrijven eens uit te proberen: ook een belangrijk puntje :)
Nouja fullspeed is opzich niet eens nodig, maar ik had ook geen duidelijk zicht op de voortgang. Er stond volgens mij niet echt een duidelijke voortgangsindicator bij. Het leek er eerder op alsof de apps niet 'zagen' dat er allerlei bestanden nog geupload moesten worden.
SidewalkSuper schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:32:
[...]

hubiC kan ook gemount worden dmv hubiCfuse
Daarna moet het als een normale drive werken. Dus zou rsync bijv ook mogelijk moeten zijn.
Ik heb het niet getest dus weet het niet precies, maar ik zou zeggen probeer het eens met een gratis account.

Ook kan via Cloud Sync een Synology gesynchroniseerd worden met hubiC
Thanks, maar dat ziet er vrij ingewikkeld uit. Niet iets wat je in 5 min. hebt draaien op een NAS (waar je ook niet de mogelijkheid hebt om zomaar allerlei libraries te kunnen installeren). Wel bedankt voor het delen though, misschien wel handig voor iemand met een Linux systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Misschien is het Synology-verhaal dan wel interessant voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
SidewalkSuper schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:38:
Misschien is het Synology-verhaal dan wel interessant voor je :)
Die had ik al eens geprobeerd, maar werkte niet echt fantastisch. Sowieso trok het de CPU van m'n DS114 helemaal dicht (stond constant op 99% / 100% te stampen tijdens het syncen), maar ook had hij nog maar amper wat geupload na een hele nacht stampen (terwijl een rsync naar m'n ouders gewoon meerdere GB's in één nacht zonder problemen overpompt, internetverbinding (40/4) ligt het niet aan).

Heb nu een snellere NAS (DS715) dus misschien binnenkort nog eens proberen :) Blijft echter staan dat ik liever een wat basalere functie gebruik zoals 'rsync'. Dat vraagt een stuk minder CPU-power aan mijn kant en is dus beter geschikt voor low-powered apparaten zoals een NAS.

Het is ook niet perse een vraag hoor, heb m'n backup nu wel goed in orde (PC's backuppen naar NAS, de NAS stuurt elke nacht de backups naar de NAS bij m'n ouders en vice versa), maar het was meer om m'n bevindingen even te delen. Op papier lijkt het allemaal erg mooi, maar in de praktijk valt het dus met bijv. backuppen op iOS of vanaf NAS naar hubiC backuppen best tegen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2015 11:44 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:30:
Strato HiDrive 100GB - Nu één jaar gratis, alleen 1 euro set-up kosten (daarna 5 euro per maand)

Dank voor de tip: toch eens geprobeerd voor die ene euro: handige apps voor m'n Synology en Mac, speeds zijn (met veel kleine files, dus sowieso nooit fullspeed) niet verkeerd met 3,3 - 5,5 MB/s richting HiDrive. Is gebaseerd op rsync, zit encryptie in, kortom: Duits paranoide ;)
Als ik echt een 1:1 kopie van mijn docs/pics en die van de missus maak heb ik de 100 GB wel nodig :+ Maar daar zitten VM's enzo bij, die maak ik net zo snel opnieuw aan dus die kan ik simpel excluden (naar de NAS is het zo overgezet via Gigabit natuurlijk), maar voor de speedtest/spielerei ga ik voor de gein eens de hele meuk overslingeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22
Vandaag ook maar eens gebruik van gemaakt, bedankt voor het delen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Iemand Backblaze B2 al gezien? :)
Veelbelovend als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:34:
Iemand Backblaze B2 al gezien? :)
Veelbelovend als je het mij vraagt.
Ziet eruit als een zakelijke oplossing. Goedkoop met GB-ruimte, maar wordt prijzig als je de backup nodig hebt (5 cent per Gb als je het nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:30:

Bedankt! Op de valreep op 30 september afgesloten.

Zag trouwens net dat ze het verlengd hebben t/m 01-11-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
koelkast schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:11:
[...]

Ziet eruit als een zakelijke oplossing. Goedkoop met GB-ruimte, maar wordt prijzig als je de backup nodig hebt (5 cent per Gb als je het nodig hebt).
Zie het als een deep-archive oplossing. Of inderdaad als backup, en hoe vaak heb je zo'n grote restore dat het echt serieus geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Weet iemand een backup programma die ik zo kan instellen dat het programma maandelijks full backup, wekelijks differentiële en dagelijks een incrementele backup draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Welk OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Windows 7 Home Premium 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701233

De laatste tijd gebruik ik Backupxl.
Je kunt met de standaard versie 3 computer verbinden.
Ik heb mijn MacBook en mijn PC beide verbonden op het zelfde account.
Uploaden duurt wel even, maar dat is bij alle online backup providers wel het geval.

Met Backupxl kun je alleen maar een backup maken van je bestanden en foto's enz, maar dat is voor mij voldoende.
En ik betaalde bijna niets, 1,99 per maand -> 23,88 per jaar, voor onbeperkte opslag.
Voor dat bedrag wil ik niet het risico lopen om mijn bestanden kwijt te raken.

Je kunt het ook een maandje gratis proberen, dus voor de mensen die nog iets zoeken, zou ik zeggen: Probeer het een keer. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Voor betalen wat je echt gebruikt (per GB) vind ik dit een aanrader:

https://www.arqbackup.com/features/

[ Voor 7% gewijzigd door ivo-nl op 11-10-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 701233 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:30:
De laatste tijd gebruik ik Backupxl.
<knip>
Je kunt het ook een maandje gratis proberen, dus voor de mensen die nog iets zoeken, zou ik zeggen: Probeer het een keer. d:)b
AD_DC Geregistreerd op 7 oktober 2015, 1 post ;)

Ben ook even bezig met sync.com nav een tip uit Het 'welke cloud-opslag' topic.. Ook encrypted, Canadees. Via de Mac-app werkte het overgooien aardig rap (5-7MB/s), het lijkt behoorlijk op Dropbox, maar heeft bv ook de optie om secure bestanden te delen (wachtwoord instellen). En de 500 GB versie is ook niet zo prijzig (49 dollar) en dan kun je bv ook voor shares rechten instellen. Als je de eigen encryptie niet vertrouwt kun je daar altijd nog een tooltje overheen gebruiken :+ Genoeg stuff om nog even uit te proberen: MultiCloudbackup is ook wel leuk van opzet (encryptie, lokaal, cloud, SMB) maar daar zit weer geen betrouwbaar bedrijf achter...toch even een poging mee wagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 20:26

miekol

erm

Iemand hier ervaring met Multicloudbackup?

Best een gaaf idee. Soort Arqbackup (encrypte backups op cloud oplossingen), maar dan kun je het over meerdere cloud diensten verdelen en gratis in tegenstelling tot Arq.

Maar ben altijd wel beetje huiverig als iets gratis is...

Ben zelf (nu KPN Backup Online ermee op houdt) aan het testen met Jottacloud en Hubic. Jottacloud spreekt me erg aan omdat het Noors is, maar de Mac OS X client is helaas wat buggy. Die is al twee keer uit het niets gestopt met backuppen (gepauzeerd) en enige oplossing lijkt rebooten. Snelheden waren 500kb/s - 1,5mb/s met 20 Mbit upload van Ziggo.

Ook ontbreekt de selective sync optie. Plus punt is dan weer de ios app, die is wel fijn. En de camera upload werkt goed, alleen sorteert deze de foto's van oud naar nieuw en kan nergens vinden hoe je dit omkeert. Onhandig als je eerst door 1000 foto's oid moet scrollen om bij de laatste te komen. Daarnaast hebben ze geloof ik ook geen API, dus 3rd party tools als Expandrive kun je niet gebruiken.

HubIc heb ik echt pas nét geinstalleerd. Kan er nog weinig over zeggen, lijkt wel aardig te werken. Upload is wel stuk sneller, zo'n 2MB/s. En werkt ook met Expandrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Eerder dit jaar naar iemand gestuurd via DM nav een opmerking dat ik Openstack gebruikte als backuplokatie. Gezien alle varianten die hier langskomen dump ik die van mij ook maar.

Ik sla mijn backup op bij CloudVPS. Daar heb ik al een jaar of vijf een aantal VPS'en. Die liet ik backuppen via een dagelijks snapshot via hen. Sinds ergens vorig jaar hebben ze daarvoor een script die de backup wegschrijft naar hun Openstack implementatie. Dit werkt via Duplicity (zie http://www.cloudvps.com/c...x-backup-to-object-store/). Ik krijg die ruimte gratis (nou ja, tot 10 GB maar dat is voor de VPS'en ongeveer voldoende). Dit werkt prima met het script en alles wat ik wil kan. Zo kwam ik aan deze opslaglokatie voor de desktop.

Voor de desktop gebruikte ik Crashplan naar volle tevredenheid. Niet echt duur en behalve de tergend trage upload geen klagen. Maar toch afgelopen kerst eens aan het knutselen geslagen om te kijken of het niet wat is om ook in eigen opslag te plaatsen. Hierbij heb ik niet gekozen voor Duplicity omdat deze niet werkt (dacht ik) op windows en ik het ook met een GUI wil op windows. Na wat zoekwerk kwam ik uit bij Cloudberry Online Backup (zie http://www.cloudberrylab....ckup-windows-desktop.aspx). Dit programma heb ik een paar weken gratis getest en het deed wat ik wilde:
  • verschillende profielen kunnen maken
  • per profiel aan kunnen geven wat er gebackupt moet worden en wanneer/hoe vaak/hoe lang etc.
  • makkelijk kunnen restoren van bestanden of de hele handel, met keuze van de eventuele versie
  • geen opslag in .tar (heeft het hierboven genoemde script van CloudVPS wel maar dat is daar minder irritant)
  • het moest overweg kunnen met Openstack; immers biedt CloudVPS dit aan en daar wil ik het hosten
  • indien mogelijk moest de backup ook andersom kunnen (dus van cloud naar lokaal of van cloud naar cloud), meer voor toekomstig gebruik voor een extra backup.
  • encryptie van de bestanden
  • bepaalde extensies kunnen uitsluiten
Het programma is niet gratis, maar de kosten vielen mij mee (€ 30 lifetime licentie). Daarnaast zijn de kosten voor de ruimte bij CloudVPS nu voor mij iets van 5 euro per maand (met 110 GB opslag inmiddels, wordt uiteraard meer in de tijd). Dit laatste is omgerekend ongeveer vergelijkbaar met wat ik per jaar aan Crashplan kwijt was.

Het implementeren is geen moeilijk karwei. Als je de gegevens van CloudVPS hebt en een gebruiker aanmaakt voor Openstack (of Objectstore zoals ze dat noemen, zie de link hierboven waar dat wel uitgelegd staat; anders op hun site in de FAQ ook wel), kun je die gegevens invoeren in de software bij Openstack. Dan profiel(en) aanmaken waarbij je het Openstack account koppelt en gaan met de handel.

Ik heb eigenlijk vooral voor CloudVPS gekozen omdat ze in NL zitten en de servers ook. Er zijn veel meer spelers waarbij je met bovenstaande software van Cloudberry terecht kunt en ook eigen lokaties, externe HD etc kan. Ook het bewezen stabiele platform van CloudVPS, mijn ervaringen met hun en hun hoge servicelevel (ook al neem je geen SLA af) gaven eigenlijk ook geen noodzaak om verder te kijken.

Toevoeging van nu:
Inmiddels gebruik ik deze methode ongeveer een jaar. Nog steeds geen klagen. Ik laat elk uur de gewijzigde bestanden bijwerken bijvoorbeeld, al kan dat vaker of minder vaak natuurlijk. Upload gaat supersnel en restore is met de software simpeler dan simpel: zoek het bestand, kies de gewenste versie en klaar. Ook een groot voordeel is dat ook van shares een backup kan worden gemaakt, wat bij Crashplan nooit kon.

Ik heb nu ook profielen gemaakt om op een externe HD te zetten wat ik wil, af en toe die aan de pc hangen en met één muisklik wordt alles weer toegevoegd. Binnenkort nog toevoegen dat de VPS'en naar mijn PC worden gebackupt vanaf de Openstack opslag, ook weer simpel een profiel voor aanmaken en gaan.

Excuses voor de lange post. :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bij allerlei backuptools heb ik zoiets van: wat als de app (bij een update van je eigen OS bv) niet meer werkt, kun je dan nog bij je spullen? Als ik er maar via een browser bij kan ben ik al blij, hoef er niet per se bij via een app. Als je al genoeg cloudstorage hebt en graag zelf wilt encrypten, loop je zoals we hier lezen aan tegen: ken het bedrijf niet, app is lang niet bijgewerkt, app is brak, app is niet gebruiksvriendelijk, werkt niet onder nieuwere OS-en, onstabiel na update en geen ondersteuning...

Vooralsnog bevalt sync.com me aardig goed. Hun informatie is zover ik het kan beoordelen erg open en transparant (https://www.sync.com/pdf/sync-privacy.pdf). Erg Dropbox-achtig, alhoewel hun iOS-app minder fancy is. De Mac-app ziet er al helemaal Dropbox-achtig uit :P Ik gooi niet zo heel vaak data over, maar an sich zou ik gewoon kunnen (selective) syncen omdat er versiebeheer en recoveren van verwijderde bestanden aanwezig is, ik maak toch regelmatig backups op mijn NAS + een externe disk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gratis opslag

Volgens de reacties is de onderliggende techniek ownCloud. 1TB bij een Nederlandse partij is niet verkeerd.
Maar ik weet niet of je dit als backup mag zien, ownCloud is meer een soort Dropbox idee volgens mij.

Edit: Het is een invite-only systeem:
Hoi,

Je aanvraag voor STACK is geregistreerd. Elke dag geven we meer mensen toegang tot STACK. Houd je mail dus goed in de gaten voor jouw invite voor 1000GB gratis opslag.

Met vriendelijke groet,

TransIP
Wel vaag trouwens, bij het registreren zag ik alleen:
code:
1
{"success":true,"reason":"","element":null,"data":[],"errors":[]}
op de pagina waar ik heen werd gestuurd
8)7 maar ik kreeg wel het mailtje uit de quote, dus het zal wel goed zijn gegaan

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2015 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
50 euro per maand voor 10TB, lol doei TransIP.
Jammer, maar helaas.
Als ze nou net als hubiC 10TB voor 50 euro per jaar bieden, ben ik wel om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55

mux

99% efficient!

Het is interessant als extra offsite backuplocatie. Ik draai nu op één lokale kopie, één in de cloud (Crashplan Central) en één offsite bij een vriend. Is op zich niet verkeerd om m'n belangrijkste bestanden te boxen en kopiëren naar dat TransIP ding. Uiteraard is hun encryptie een wassen neus, dat doen we lekker zelf.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Maar die 1TB variant mag je eindelijk niet als Online Backup zien. Je kan er je bestanden neerzetten, maar die worden niet gebackupped.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ultimation schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:50:
Maar die 1TB variant mag je eindelijk niet als Online Backup zien. Je kan er je bestanden neerzetten, maar die worden niet gebackupped.
Dat ligt aan je definitie van backup. Ik backup naar een externe server die verder ook niet gebackupt wordt, maar ik zie dat wel als backup van mijn Synology (die in huis staat). :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55

mux

99% efficient!

Het is gewoon één extra offsite backuplocatie. Natuurlijk is dat geen complete backupoplossing, maar die heb ik al (in zijn meest minimale vorm). Het kan echter geen kwaad om je backups te diversificeren.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee hoe je naar Stack kunt syncen? Dat gaat vast niet via rsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nee volgens mij geen rsync helaas, je kunt een webdav koppeling maken las ik. Ik ben nu strato HiDrive en hubiC aan het testen icm mijn synology. Dit zou een mooi alternatief kunnen zijn. Kreeg als klant een mail gisteren, maar toen bleken de 1e 1000 invites al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 16:31
Sinds kort ook de 10TB van Hubic genomen. Tot nu toe erg tevreden zowel up als download gaat met meer dan 10MB/s soms zelfs 14MB/s dus ver boven de 10Mb/s die ze aangeven. Ook de backup mogelijkheid is ideaal. Makkelijk aan te geven hoe vaak er gebackupt moet worden en hoeveel revisies er bewaard moeten blijven. En dat alles voor 5 euro per maand.
Ik heb via een Referal besteld en nog eens 500Gb bovenop de 10TB gekregen :) Dus mochten er mensen interesse hebben heb ik nog wel een referral over ;)

Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/2_zpstml0dbzg.png

Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/1_zpshlu7bdyi.jpg

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 13:41
Is Hubic veel sneller dan OneDrive?
Zit met een 200mbit down en 10mbit up verbinding om een kleine 500gig te uploaden vanaf mijn synology.
Dit gaat vooral over foto's en films die ik echt niet kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

djeck schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:01:
Sinds kort ook de 10TB van Hubic genomen. Tot nu toe erg tevreden zowel up als download gaat met meer dan 10MB/s soms zelfs 14MB/s dus ver boven de 10Mb/s die ze aangeven. Ook de backup mogelijkheid is ideaal. Makkelijk aan te geven hoe vaak er gebackupt moet worden en hoeveel revisies er bewaard moeten blijven. En dat alles voor 5 euro per maand.
Ik heb via een Referal besteld en nog eens 500Gb bovenop de 10TB gekregen :) Dus mochten er mensen interesse hebben heb ik nog wel een referral over ;)
Toevallig gister even de app van ze binnengehaald om ze vandeweek weer eens uit te proberen :)
Ze hadden heel lang een snelheidsbeperking van 10 Mbit/s, die is nu geheel vervallen? (ook niet bv. na zoveel GB geüpload te hebben ofzo?). Ze zijn qua prijzen in ieder geval aantrekkelijk, en in de EU. Zag al wel dat veel encryptietools ondersteuning voor de dienst hebben ingebouwd, ook een pluspunt.

Als ik jou 500 GB kan geven door een nieuw accountje aan te maken met jouw referral, zie ik em graag per DM tegemoet :) Krijg zelf dan 5 GB bovenop de 25 GB begreep ik, misschien net genoeg om 1 mapje te backuppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 16:31
Gaat inmiddels nog veel harder, je kan hier echt gas geven, zo schiet het uploaden wel op 8)

Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/uplo_zpskkhtryia.jpg

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 20:35
Ik zou graag files van een externe HDD encrypted willen opslaan op onedrive. Ik gebruik hiervoor boxcryptor, echter kan deze alleen maar files encrypten als ze de bestanden offline weergegeven worden.

Het gaat om bestanden van een externe HDD die ik tijdens het uploaden aangesloten wil houden en daarna niet meer. Ik kan niet alle bestanden op de HDD van mijn laptop te plaatsen daar is op de laptop HDD te weinig ruimte voor.

Heeft iemand een oplossing voor het encrypten van de files, deze plaatsen op onedrive (offline) zodat mijn externe HDD daarna weer de kast in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

djeck schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:02:
Gaat inmiddels nog veel harder, je kan hier echt gas geven, zo schiet het uploaden wel op 8)

[afbeelding]
A server error has occurred. Please try again. Contact our support if the problem persists.

Server response : 405 - Not Allowed
Geen goede indruk :P Bij het inloggen via de site krijg ik ook een mooie Franse error.
Later deze week nog maar een keer proberen :)
Hij doet het alweer. Wel ff vaag :P

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 03-11-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Hubic gaat hier ook wel lekker snel 30 a 60 MB/s en soms 90+ MB/s (Met de test account)
Ik ga nu een jaar proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Lijkt allemaal super dat Hubic... maar hoe doet die het met losse foto's? Bestanden van 1,5GB tikt snel door dus dat is mooi. Maar ik ken genoeg backup-software die na elke upload eerst eens 10 seconden gaat nadenken welke file die daarna eens zal doen.... En dan schiet het voor mij nog weinig op.

Vanavond anders maar eens een testje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Gangster93 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:28:
Ik zou graag files van een externe HDD encrypted willen opslaan op onedrive. Ik gebruik hiervoor boxcryptor, echter kan deze alleen maar files encrypten als ze de bestanden offline weergegeven worden.

Het gaat om bestanden van een externe HDD die ik tijdens het uploaden aangesloten wil houden en daarna niet meer. Ik kan niet alle bestanden op de HDD van mijn laptop te plaatsen daar is op de laptop HDD te weinig ruimte voor.

Heeft iemand een oplossing voor het encrypten van de files, deze plaatsen op onedrive (offline) zodat mijn externe HDD daarna weer de kast in kan?
Dat kan met Duplicati. Je kan een geautomatiseerd backup schema instellen, maar ook zelf de backup handmatig starten. Prima oplossing met AES-256 encryptie!
Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste