Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Online Backup Topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

Inleiding
In dit topic kan je discussiëren over de online backup aanbieders. In het overzicht hieronder zie je een aantal bekende providers. Mis je een provider? Stuur me dan een DM

Providers
BackupRuimte - Consument back-up
Providerhttps://www.backupruimte.nl/
Software
Ruimte10Gb
Beveiliging:
Prijs per maand€ 2.00
Prijs per jaar€ 24.00
OpmerkingAndere plannen beschikbaar

livedrive - Backup
Providerhttps://www2.livedrive.com/
SoftwareWindows MacOS
Ruimte
Beveiliging:TLS
Prijs per maand€ 7.99
Prijs per jaar€ 95.88
OpmerkingAndere plannen beschikbaar

Amazon - Simple Storage Service
Providerhttps://aws.amazon.com/s3/
SoftwareWindows MacOS
Ruimte
Beveiliging:
Prijs per maand€ -
Prijs per jaar€ -
Opmerking$0.0245 per GB

Amazon - Photos Storage
Providerhttps://www.amazon.com/clouddrive/home
SoftwareWindows MacOS Android iOS
Ruimte100Gb
Beveiliging:
Prijs per maand€ 1.99
Prijs per jaar€ 23.88
OpmerkingAndere plannen beschikbaar, alleen voor foto's

InterNL - Acronis Backup
Providerhttps://internl.net/acronis-backup/
Ruimte50Gb
Beveiliging:Encryptiesleutel
Prijs per maand€ 6.00
Prijs per jaar€ 72.00
Opmerking

Jottacloud - Jottacloud Home
Providerhttps://www.jottacloud.com/en/
Ruimte
Beveiliging:
Prijs per maand€ 7.50
Prijs per jaar€ 90.00
OpmerkingGratis tier 5Gb, meerdere plannen beschikbaar

hubiC - hubiC
Providerhttps://hubic.com/en/
SoftwareWindows MacOS Linux Android iOS
Ruimte100Gb
Beveiliging:
Prijs per maand€ 1.00
Prijs per jaar€ 12.00
OpmerkingGratis tier 25Gb, meerdere plannen beschikbaar

Strato - HiDrive
Providerhttps://www.strato.nl/cloud-storage/
Ruimte1000Gb
Beveiliging:AES 128
Prijs per maand€ 1.00
Prijs per jaar€ 12.00
OpmerkingEerste jaar, daarna 7,5 per maand. Meerdere plannen beschikbaar

Crashplan - Crashplan
Providerhttps://www.crashplan.com/en-us/
SoftwareWindows MacOS Linux
Ruimte
Beveiliging:
Prijs per maand€ 10.00
Prijs per jaar€ 120.00
OpmerkingPer computer

Idrive - Idrive Personal
Providerhttps://www.idrive.com/
Ruimte5Tb
Beveiliging:
Prijs per maand€ 4.34
Prijs per jaar€ 52.12
OpmerkingJe betaald jaarlijks

Backblaze - Backblaze Unlimited Backup
Providerhttps://www.backblaze.com/
SoftwareWindows MacOS
Ruimte
Beveiliging:
Prijs per maand€ 6.00
Prijs per jaar€ 72.00
Opmerking

Tresorit - Premium
Providerhttps://tresorit.com/
SoftwareWindows MacOS Linux Android iOS
Ruimte500Gb
Beveiliging:AES 256
Prijs per maand€ 10.00
Prijs per jaar€ 120.00
Opmerking

Wasabi - Pay As You Go
Providerhttps://wasabi.com/
Software
Ruimte1Tb
Beveiliging:SSL
Prijs per maand€ 5.99
Prijs per jaar€ 71.88
OpmerkingPer TB

Scaleway - Scaleway C14 Cold Storage
Providerhttps://www.scaleway.com
Software
Ruimte
Beveiliging:
Prijs per maand€ -
Prijs per jaar€ -
OpmerkingKosten: Eerste 75GB is gratis, daarna €0.002 per GB per maand. Let op: komen nog egress kosten bij.

Scaleway - Scaleway Object Storage
Providerhttps://www.scaleway.com
Software
Ruimte
Beveiliging:
Prijs per maand€ -
Prijs per jaar€ -
OpmerkingKosten: Eerste 75GB is gratis, daarna €0.01 per GB per maand. Let op: komen nog egress kosten bij. Transfer tussen hot en cold storage is gratis.

Laatste aanpassing: 10-11-2020

[Voor 130% gewijzigd door MaNDaRK op 10-11-2020 21:21. Reden: Update]

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Ik heb ervaring met zowel KPN Online Backup als Crashplan. M'n KPN Online backup ervaring is wel 1 jaar oud.

KPN Online Backup
Eén grote showstopper: Waardeloze software voor Mac OS X. Ik had er veel problemen mee en ben overgestapt naar een andere aanbieder.

Crashplan Family
Pro's:
- Prima software op zowel Windows als Mac OS X;
- De software is goed te configureren: Op oude computers weinig compressie en file-deduplication, op nieuwe computers max compressie en file-deduplication. Hierdoor heeft Crashplan een minimale performance impact.
- De software compressie is krachtig, wat veel tijd scheelt in het uploaden.
- Goed beveiligd;
- Te gebruiken met meerderen tegelijkertijd, ook buiten het eigen huishouden. Je moet elkaar wel vertrouwen wegens het delen van het wachtwoord.
- Goede service desk;
- Ieder bestand heeft een ongelimiteerde version history;
- Echt onbeperkt, geen wazige adders onder het gras.
- Als de dienst je niet bevalt kun je het op ieder moment stopzetten. Ik geloof dat je dan zelfs het overgebleven geld terug krijgt gestort.
- Je kunt makkelijk bij je bestanden via de website, maar ook via een iPhone en iPad app (vast ook Android).
- Je kunt ook aangesloten hard drives mee backuppen.
- Je krijgt optioneel een automatisch e-mailtje als een van de aangesloten computers een aantal dagen offline is geweest.

Con's:
- Het is Amerikaans (wat gezien de encryptie weinig hoeft uit te maken, maar toch);
- De snelheid is beperkt. Up- en download snelheid is maximaal zo'n 300 tot 500kB/sec.
- Als je bestanden restored van meerdere versies terug, dan reageert de server best traag. Het werkt uiteindelijk wel. Als je gewoon de laatste versie wilt terughalen is de snelheid normaal.

Met betrekking tot de snelheid het volgende. Tijdens het uploaden zal hij niet altijd de volle bandbreedte gebruiken, dat komt dan voornamelijk omdat het systeem dan bestanden aan het comprimeren is, of bij veel kleine bestanden. Ik vind dat acceptabel.

Dit is m'n overzicht van verbonden computers. Ik gebruik dus het familie plan, m'n zus, ouders, vriendin en ikzelf gebruiken het - ik heb alleen het wachtwoord.

[Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 25-06-2013 15:22]

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vandaag Crashplan ingesteld om 500GB aan foto's veilig te stellen. Alleen meldt Crashplan na het instellen doodleuk dat er 191 bestanden van in totaal 175MB in de directory zitten, in plaats van 47.000 foto's en 500GB.. Iemand een idee? Ik heb geen bestandextensies op de negeerlijst staan.

(klikbaar)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ken het. Op dit moment bij mij:

Maar goed, even anderhalve week flink laten stampen en het is klaar. In het vervolg komt er maximaal 10GB of 20GB per keer bij, dat is mijnsinziens prima te doen met 5Mb/s.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sefyu
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-04 21:06
Op Windows heeft iedereen denk ik wel JRE geïnstalleerd staan.

Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar je kan gemakkelijk verschillende datasets restoren:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trm0001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-03-2016

trm0001

Mr. Spareparts

Ik kreeg gisteren dit bericht van Pogoplug:

Blijkbaar stoppen ze met hun gratis dienst.

Voor zover ik het overzie staan de diensten gecombineerd met de aanschaf van hardware pogo's hierbuiten.

The Youless + Windsharing + Solar, Eco Friendly type. (2000kwh winddelen & 2000kwh PV - Prive verbruik: 1200kwh)

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:36
ThinkPad schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:47:
[...]

En? Zal inmiddels hopelijk wel klaar zijn toch :P
Hoe heb je de encryptie gedaan? En hoe doe je het uploaden? Vanaf je PC (onder Windows), of vanaf VPS/Synology?
25GB zat zo vol, sneller dan hier beschreven was. Niet echt in de gaten gehouden hoe snel hij gemiddeld was maar in de middag aangezet en in de avond foutmelding dat ie vol zat.

Encryptie gewoon via de Synology NAS gedaan, krijg de keuze om een encryptiekey aan te maken.

Kort samengevat overweeg ik het wel serieus als backup omgeving. Ik laat alleen wijzigingen op de NAS uploaden. Ik zal de map eens verwijderen en kijken hoelang een restore duurt.

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-04 12:45
Sinds kort ook de 10TB van Hubic genomen. Tot nu toe erg tevreden zowel up als download gaat met meer dan 10MB/s soms zelfs 14MB/s dus ver boven de 10Mb/s die ze aangeven. Ook de backup mogelijkheid is ideaal. Makkelijk aan te geven hoe vaak er gebackupt moet worden en hoeveel revisies er bewaard moeten blijven. En dat alles voor 5 euro per maand.
Ik heb via een Referal besteld en nog eens 500Gb bovenop de 10TB gekregen :) Dus mochten er mensen interesse hebben heb ik nog wel een referral over ;)

| geen |

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-04 12:45
Gaat inmiddels nog veel harder, je kan hier echt gas geven, zo schiet het uploaden wel op 8)

| geen |

• Sefyu
  • Laatst online: 12-04 21:06
Ik gebruik inmiddels naar tevredenheid Duplicati + Google Cloud Nearline.

Duplicati doet wat 'ie moet doen, backuppen met encryptie en uploaden naar Google. Snelheid is zo'n 1,6MB/s zo ik me herinner. Kan natuurlijk een stuk sneller, maar het is veel beter dan dat stronttrage Crashplan. Daarnaast is m'n data in de EU opgeslagen.

De backup van zo'n 670GB duurde totaal iets van 9 dagen (niet continue geupload, though).

De prijs vind ik alleszins schappelijk:

Als ik het zo zie, dan gaat het nog wel een tijdje duren voordat m'n rekening boven een tientje per maand uit zal komen. De opslag kost $0.01 per maand per GB, en daar komt nog iets bovenop voor die read requests en dergelijke.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:50

mvdam

EV-Gekkie

Hier sinds enkele dagen (weer) KPN-Backup-Online gebruiker. Vlotte backup :)

In 24u 1,75TB gedaan. Op mijn 500/500 lijn :)

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:50

mvdam

EV-Gekkie

@MaNDaRK Wil je de TS aanpassen mbt tot de wijzingen bij KPN? :)

Vanmorgen alle 4 de abonnementen die we zakelijk / privé hadden lopen opgezegd. De miep aan de andere kant had tot nog wel 3 keer toe informatie nodig waarom ik ook alweer op wilde zeggen..

Maargoed zeg nou zelf, hier lusten de honden toch geen brood van?

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Amazon Drive is vanaf de eerstvolgende verlenging niet meer unlimited :(

2TB gaat 120 usd per jaar kosten (verder heb ik nog niet gekeken)

Hier het overzicht van de nieuwe plans. Grofweg dus 60 usd per TB per jaar.

Iemand tips voor een alternatief welke goed met Hyperbackup van synology werkt?

[Voor 26% gewijzigd door pven op 08-06-2017 07:41]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:06:
Voor wie privacy niets interesseert (of encryptie gebruikt):

Zelf nu sinds een maand G-Suite in gebruik van Google. Eigenlijk voor bedrijven maar ook als particulier met een website te gebruiken. Heb mijn mail nu ook via G-Suite lopen ipv mijn eigen hosting. dus alle mails naar mijn website komen in een gmail-achtige inbox.

8 euro/maand, onbeperkte opslag (op de site staat: tot 5 gebruikers 1TB per gebruiker... maar ik heb toch echt al 2,5TB aan data staan). Upload is prima, werkt goed samen met Hyper Backup van mijn NAS.

Gekozen omdat ik ook alle foto's van mijn telefoon sync naar Google Drive (via google foto's). Nu één centrale locatie waar alles in de cloud staat. En alles wat direct naar de cloud gaat sync ik weer naar de NAS zodat ik het zowel off-line als online heb.
Ik heb het geluk 'ooit' een Google Apps suite aangemaakt te hebben vóór ze de regels aanpasten.
Helaas :+ krijg ik maar 15GB per account, maar mag op mijn domeinnaam wel 100 gebruikers ( met allemaal eigen opslag ) aanmaken.

[Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 07-07-2017 09:20]

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-04 10:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Backblaze springt er wel gelijk handig op in met een speciale actiepagina voor Crashplan-gebruikers:

https://www.backblaze.com...ernative-backup-solution/

En een vergelijking met Carbonite. _O-

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-04 15:49
Crashplan was met hun prijsstelling en features gewoon good enough maar blijkbaar is daar geen ruimte meer voor.
Met die laatste zin ben ik het eens. Crashplan (consumer market) ging o.a. ten onder aan die gebruikers die honderden TB's op de servers hadden staan. Ja, ik weet het "unlimited", maar geen enkel bedrijf kan tegen die prijs werken.

Voorbeeld is nu Google G-Suite. Geroemd (ook hier) door hun opslag en snelle toegang. Kost minder dan € 10 per maand en volgens hun voorwaarden mag iedere gebruiker 1TB opslaan (totaal 5 gebruikers).

Maar Google is tot nu toe erg makkelijk geweest in het toekennen van ruimte (zie bijgaand screenshot van een gebruiker uit de VS). Maar door dit soort praktijken worden bij deze provider straks de teugels ook weer flink aangehaald.

[Voor 4% gewijzigd door Ynnoz op 13-09-2017 00:09. Reden: Typo's]

• caspertje19
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-04 09:10
OkselFris schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:04:
Ik heb de laatste tijden heel wat backup tools geprobeerd om Crashplan te vervangen. belangrijkste waren dan Backblaze en iDrive. Backblaze werkt prima, snelheid is goed, maar ik mis de locale backup browser en een fatsoenlijke retentie tijd. iDrive bijna erg goede vervanger, veel potentie maar de snelheid is matig en het is een geheugen vretend programma, en jawel nog steeds 32bits.
Waar haal jij vandaan dat idrive een geheugen vretend programma is ? Ik ervaar juist het tegenovergestelde met Crashplan. Ik heb zon 1,2 TB in me backup van Crashplan en ik moet de service gewoon elke dag een keer stoppen om het geheugen weer vrij te maken...800 MB gebruik is geen uitzondering en met idrive ligt het verbruik vele malen lager. Bijgevoegd een screenshot van me systeem dat misschien net 1 uur op gestart is:

https://tweakers.net/ext/f/fu3pJplvJ2w2u7rSIkpBBibM/thumb.png

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Eric_1993 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:51:
Ik gebruik Duplicati naar tevredenheid sinds kort. Ik merk dat Duplicati de temp folders wel op mijn C: schijf opslaat wat tevens een SSD is. Ik vraag mij af of het kwaad kan voor de SSD of dat ik moet overwegen om de temp folder te verplaatsen naar een HDD.

Heeft iemand advies hierover?
Inmiddels hier ook Duplicati met Stack (en encryption) in gebruikt. Net de eerste backup gerunt. Gaat best wel prima.

Heb er niet hele gevoelige gegevens opstaan, maar om even te testen wel leuk :). Iemand al ervaring met het restoren? Ook valt me op dat TransIp niet echt hoge uploadsnelheden kan hebben :'(.
https://tweakers.net/ext/f/Tx9hPLYQUHjJjW642rVraZVQ/full.jpg

[Voor 5% gewijzigd door Kecin op 19-04-2018 00:30]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-04 21:45

copykat

Good copy isn't bad

--Niels-- schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:23:
[...]

Als je je back-up openklapt (dus op het hoofdscherm) dan heb je daar de optie om logbestanden te bekijken en een repair uit te voeren.
De enige die ik zie is de highlighted verify:

Is dat de gene die je bedoeld?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:51

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Hmmmmm.

Zie nu in reviews dat Jottacloud blijkbaar een hun grote backup klanten beetje aan het beperken is:

Ze hadden hun unlimited in 2017 al teruggebracht naar 10TB, maar nu is er een fair-use meen ik actief die kijkt naar het 'gemiddelde' van alle gebruikers... Oftewel je hebt geen idee meer waar de grens ligt. Dat melden de klagers dus ook niet helaas :(

Ik heb 'maar' 2-3TB, dus nog ver van de vorige limiet van 10TB. Geen idee of dat tot dit soort problemen gaat leiden.

Aangezien ik Duplicati wil gebruiken heb ik geen last van andere 'nadelen' van Jottacloud die hun eigen applicaties wel hebben (geen block level / incremental backups, geen zero-knowledge encryptie).

Sync.com wordt ook door Duplicati ondersteund. Is voor 2TB wel iets duurder dan Jottacloud en komt bij een aantal review sites er erg goed uit.

Overigens:
Jannick schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:41:
Voor de rest gebruik ik G Suite ook nog voor het normaal opslaan van bestanden en met het Business abonnement krijg je gewoon onbeperkte data :D
Volgens de specs van G Suite is onbeperkt pas onbeperkt bij meer dan 5 gebruikers. Heb je minder gebruikers dan is het max 1TB per gebruiker...

[Voor 18% gewijzigd door Mars Warrior op 31-05-2019 17:42]

http://www.team-mediaportal.com/

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik kreeg deze nog van iDrive omdat ik daar klant ben geweest: https://www.idrive.com/idrive/signup/el/internal90 (nb: dit is geen refer, dit is de URL zoals ik hem kreeg)

(Tegenwoordig ben ik blij met Google)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kris50 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:41:
Hoi,

ik had er misschien moeten bijvertellen dat ik een gewone huisgebruiker ben, geen bedrijf.
Dat maakt het niet minder vervelend als je straks alles kwijt bent door ergens op 1 externe schijf te besparen. Zeker als je de kosten van die externe schijf van €100 (noem maar wat) uitsmeert over 4 of 5 jaar.
Inderdaad bij blackblaze gaat de back-up vanaf een nas maar alleen in de b2 abonnementen of backup storage en die kosten wel wat meer dan de 120€ die ik als limiet ergens wel voorzie.
Het zou meer kunnen kosten, of minder. Afhankelijk van wat jij nodig hebt. Aangezien je niet aangeeft hoeveel je initiële backup is en met hoeveel je denkt dat je backup zal groeien, is het moeilijk om met je mee te rekenen / denken :)

Begin je met 1TB, komt daar 100GB per maand bij en download je eigenlijk nauwelijk iets, dan kost 1 jaar Backblaze B2 je $97. Oftewel €85. Ruimschoots binnen je limiet van €120.

Wat ik me net bedenk, ik zou natuurlijk in mijn PC een HDD van 6Tb kunnen inploffen, daar alle belangrijke data opzetten en de backup zo naar backblaze doen.
Let erop dat zo'n schijf die altijd draait, net als je nas, vatbaar is voor ransomware. Met een losse schijf die om de maand een keer wordt aangesloten heb je dat veel minder.

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Member ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Monga schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:18:
Die 15 per maand is alleen voor teams, waarbij een team uit minimaal 5 betalende gebruikers bestaat. Dus dan kom je op minimaal 75 per maand voor onbeperkte opslag.
Klopt, is alleen voor teams. En ik zie nu inderdaad dat er een minimum user limit is van 3 betalende gebruiker (geen 5).

Adhole.org - A free, privacy-oriented, DNS that blocks tracking, ads and phishing | Metasearch.nl - A free, privacy-respecting, metasearch engine

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:31
Get!em schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:35:
Toevoeging, bij de onbeperkt (Personal) voor €7,5/m is de upload snelheid gelimiteerd, zodra je over de 5TB opslag komt..... :X
Dat staat in de minpunten ;-) maar om het even aan te vullen de speed caps. Die zijn IMHO niet eens zo dramatisch tot 10 TB.
Ynnoz schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:28:
[...]

Probeer eens Duplicatie op je NAS.
Zal eens kijken naar Duplicati. Als dat zonder teveel gedoe werkt en niet stuk gaat na een jaar, is dat nog wel een alternatief.

• lolgast
  • Laatst online: 10:13
Krypt schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:12:
[...]

Ik gebruik ook duplicati voor backup naar stack momenteel. Zo ongeveer 300GB in gebruik bij stack. En zit ook te kijken naar vervanging.

Maar hoe heb jij duplicati ingesteld voor B2? Want ik begreep dat duplicati ook een deel download bij een backup. Wordt ook als punt aangehaald met Azure blob te gebruiken als backup.

[Edit]
Lees net op een andere post ergens dat je 1GB per dag gratis mag downloaden; kan het echter niet direct vinden op de site. Bedoel je deze kosteloze limieten?
Ik bedoel die limieten inderdaad, maar momenteel gebruik ik daar 0 van. Ik kwam dit blog van Backblaze tegen:
https://www.backblaze.com...ti-backups-cloud-storage/

Daar hebben ze het over de setting -backup-test-samples=0. Die spreekt voor zich denk ik :)

Dit was een tussentijds overzicht na 2 van de 3 opdrachten afgerond. Zoals je ziet kun je ook limieten instellen zodat je niet opeens onverwachte kosten maakt.

[Voor 21% gewijzigd door lolgast op 15-11-2020 08:58]

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Member ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kwam onderstaande Object Storage Price Comparison tegen. Vond het zelf een mooi overzichtelijk plaatje qua kosten. Backblaze lijkt de beste trade-off tussen storage en egress costs imho.

Bron: https://www.qualeed.com/en/qbackup/cloud-storage-comparison/

[Voor 8% gewijzigd door Freekers op 16-11-2020 15:39]

Adhole.org - A free, privacy-oriented, DNS that blocks tracking, ads and phishing | Metasearch.nl - A free, privacy-respecting, metasearch engine

• ronaldvr
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11-04 20:54
Koofr heeft een eigen subreddit:
https://www.reddit.com/r/koofrnet/

Waar ze over de lifetime zeggen:
Hi,

There is a set limited amount of lifetime plans that we will sell. It is a special promotion we decided to run, and it is far from tons of users buying lifetimes. Most users still appreciate the value Koofr brings by subscribing as a regular yearly subscription customer.

So no, we will not be closing the service any time soon. More probable is that we decide to stop selling lifetimes early if the balance between yearly and lifetime would actually become a problem. Also, only certain sizes are available as lifetime, and the rest never will be. As mentioned, lifetimes are a promotional effort and not a long term offer.

Also, if you worry about Koofr being a long term viable business, we will be more than happy to see you subscribe to our 100gb yearly plan instead of lifetime
Overigens komt er bij de Stacksocial actie ná de promocode met 15% korting blijbaar nog wel BTW over.... waardoor het totaal op USD 175 uitkomt:

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:58
tyson69 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:32:
[...]

Met de kortingscode kom je op $102, dat is ongeveer €90

Vaag, wat doe ik verkeerd?

Ik denk dat jou +- €90 ex btw is.

[Voor 4% gewijzigd door MerijnB op 27-11-2020 10:42]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:06

13art

Moderator Mobile
MerijnB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:22:
[...]

Hoe kom je aan die 90 euro? of is dat ex btw?
MerijnB schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:37:
[...]

[Afbeelding]

Vaag, wat doe ik verkeerd?

Ik denk dat jou +- €90 ex btw is.
Met de kortingscode die ik er bij zette. Er kwam bij mij geen btw bij nee. Geen idee waarom niet. Heb betaald met PayPal. Zou niet uit moeten maken maar goed. Geen idee waarom niet bij iedereen zo gaat. Heb niet gesjoemeld met gegevens oid.

[Voor 74% gewijzigd door 13art op 27-11-2020 11:08]

...

• ronaldvr
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11-04 20:54
Jabbah schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:49:
Ik wil graag de 1TB lifetime account aanschaffen bij Koofr via stacksocial.com, maar ik heb nog geen Koofr account. Hoe werkt dit? Krijg je na aanschaf een coupon code die je bij het aanmaken van een Koofr account kan verzilveren o.i.d.?

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Bij mij loopt de upload naar Koofr nog. Hij is op 44% (190GB, 415GB totaal) en hij loopt met vlagen, maar de Synology hyperbackup bestanden zijn ook allemaal bestanden van 50MB dus dat is qua upload niet zo efficient.

Waar het kan trekt hij wel mijn upload van 25Mbps vol. Ik weet niet wanneer bestanden worden gevalideerd maar ik heb niet het idee dat er hele delen van de upload falen.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:11
mithras schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:18:
Bij mij loopt de upload naar Koofr nog. Hij is op 44% (190GB, 415GB totaal) en hij loopt met vlagen, maar de Synology hyperbackup bestanden zijn ook allemaal bestanden van 50MB dus dat is qua upload niet zo efficient.
[Afbeelding]

Waar het kan trekt hij wel mijn upload van 25Mbps vol. Ik weet niet wanneer bestanden worden gevalideerd maar ik heb niet het idee dat er hele delen van de upload falen.
(komt dit screenshot vanaf je Synology? Ik ken alleen de resource monitor->netwerk en dat ziet er anders uit)

Gisterenavond werd de verbinding tot 2x toe verbroken, waarna de backup automatisch 'suspended' wordt.

Vannacht ging hij wel weer de gehele nacht door. Van de 10MB upload gebruikt hij er tussen 4-9MB/s.
En inmiddels is 600GB succesvol gebackupped zonder verdere connectie-problemen.

• vnauta
  • Laatst online: 04-04 09:31
All,

Ik kwam per toeval volgende tweet tegen.

Van wat ik begrijp heeft Dropbox een backup service. Maar dat doen ze door je document te kopieren naar hun storage en te vervangen met links. Dus dan ben je bij wijze van jouw lokale kopie kwijt. Of lees ik dit verkeerd?

https://twitter.com/secre.../1346761062511595522?s=20

• maxgaav
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-04 12:25
Zoals zovelen moest ik ook mijn gratis Stack van 1Tb (in de cloud) laten schieten door het falen van TransIP. Helaas, want ik gebruikte het best veel.

Alternatieven te over natuurlijk, maar ik wilde nu een service die echt zero-knowledge encrytion biedt, zoals ook mijn gratis accountje bij Sync.com heeft. Dat laatste werkt op zichzelf prima, maar de interface en snelheid ben ik minder enthousiast over.

Lang gezocht en gewikt en gewogen. Services overwogen als Tresorit en pCloud. En de combi van Arq of Duplicati (encryptiesoftware) met zoiets als Google Drive of iDrive. Totdat ik stuitte op nieuwkomer Icedrive, gevestigd in de UK.

Gratis account van 10Gb genomen, en de Mac app gedownload. Flink mee gespeeld. Mooie interface en lekker snel. Helaas was encrytie alleen bij een betaalde versie te krijgen.

Ik was echter zo enthousiast, dat ik de volgende dag een lifetime 1Tb abo heb genomen. Voor de eenmalige prijs van slechts €139,- Da's het voordeel van uitdagers steunen 8)

Het werkt allemaal prima, ook de encryptie. Er is alleen nog geen sync-app voor de Mac. Maar die komt naar zeggen later dit jaar. Dashbord is helder en fraai. Support reageert snel.

Als je Googlet op 'Icedrive vs pCloud' of 'Icedrive vs Sync.com', vind je de nodige positieve reviews.

Dus wie z'n Stack mist en voor weinig geld weer 1Tb (of meer) in de cloud wil, is Icedrive wellicht een goed alternatief.

[Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 12-01-2021 21:27. Reden: Referrals is niet de bedoeling]

• markweb4871
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-04 19:21
vanaalten schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Ah, ik las het verkeerd, ik las het alsof 'ie inderdaad alleen de archief-file controleerde.

Dank ook voor de info over Duplicati! Ik gebruik al een tijdje Duplicity (eh, enkel verify nog nooit gebruikt...) en overwoog even om op Duplicati over te stappen: vooral omdat Duplicati de mogelijkheid lijkt te hebben om het back-up proces te pauzeren. We hebben hier een mager 50/5Mb/s internetlijntje en zo af en toe wordt er ~30GB data als backup weggestuurd - terwijl we ondertussen aan het thuiswerken en Netflix streamen doen. Dan is een pauze-knop wel gewenst.

Maar Duplicatie wil - onder Linux - graag de Linux-versie van dot-net installeren en dat ging mij toch net even te ver, dus vooralsnog niet gedaan.
Ik heb positieve ervaringen met Duplicacy. Werkt snel en restores gaan ook perfect. Met Dupliacti liep ik vaak tegen errros aan en raakte de database corrupt.

https://duplicacy.com/

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:31
PatrickV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:19:
crap, was vergeten er bij te zetten dat het om een NAS gaat.
Heb een feenas setup staan met daar op een VM met windows die ik nu gebruik voor backups.
(netwerk drive die gemapt is).

Backblaze personal ondersteund niet het backuppen van netwerk schijven.
Jottacloud. Heb ik werken en best tevreden.
Is een sync, totdat je het naar de archive-map verplaatst. Maar als je dat niet wil (zoals ik) kan je rsync rclone gebruiken. Zo sync ik vanaf de NAS een deel geencrypt naar Jottacloud. Het andere deel doe ik unencrypted (video/foto) zodat ik via de app een soort Google Photos heb.

er is een (upload)snelheidslimiet vanaf 5TB die steeds strenger wordt. Dus het ligt aan hoeveel data je écht gaat stallen, en wat te traag wordt.....

https://docs.jottacloud.c...1114-reduced-upload-speed

tot noch toe zeer tevreden mee. De photo-app kan beter (geen search) maar voor de prijs....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
@JeroenE
ik heb dat hier gehaald

Maar ik heb waarschijnlijk verkeerd gekeken. Moest bij HiDrive kijken ipv managed backup. Daar kost het inderdaad 18 euro/maand

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:05

LankHoar

Professionele amateur

rvk schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:36:
[...]

Oorzaak is throttling door Carbonite zelf. Schijnbaar is dat een bekend probleem.

[...]

https://www.reddit.com/r/...e_getting_slow_downloads/
Poeh lekker dan. Ze zijn niet bepaald gratis (betaal 145$ omdat ik ook graag alle video's automatisch wil backuppen), en dan vind ik zo'n belabberde downloadsnelheid wel erg karig. Vooral omdat ze zelf dit zeggen:

Dat is dan op zijn minst gezegd misleidend... In mei loopt mijn 2e (of 3e?) jaar af, dan toch maar eens gaan kijken naar een alternatief. Heb in totaal 1.7 TB data, wat me een maand of 4-5 zal kosten te herstellen op dit tempo :X

-EDIT- misschien toch maar weer terug naar CrashPlan. Ben overgestapt toen zij stopten en Carbonite aanraadden. Een beetje een fout zo te merken..

-EDIT 2- daad bij het woord gevoegd en gelijk maar CrashPlan trial gestart :+ Zodra die backup over is dan is het doei Carbonite :w

[Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 03-04-2021 13:42]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True