Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dan ga je er ook wel vanuit dat ze daar gericht op zoeken. Maar ik doel meer op de clouddiensten waarvan ook specifiek in de voorwaarden staat dat wat je upload minimaal een beetje gebruikt kan worden. Een flink aantal grotere spelers varieert wat dat betreft vaak van voorwaarden en het is zo wazig dat je moeilijk op de hoogte kun blijven.

Overigens heb ik ook gewoon foto's op Flickr staan, daarvan waren de voorwaarden in orde. Echter heb ik al een tijd niet meer gecontroleerd of dat nog steeds het geval is. Foto's waarvan je niet wilt dat ze ooit in andere handen vallen (bijv. intiem) maak ik gewoon niet, en als ik ze had kwamen ze zeker niet op iets als Flickr terecht. Zelfs niet versleuteld in de cloud. Wat eenmaal op internet staat gaat er nooit meer af. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 17-07-2015 13:37 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Vraag: vrouw wil zich als arts vestigen in BE, werkte eerder al in NL. Zou klein starten, eigen netbook, patiëntendossiers bijhouden via Word (geen geld voor groot systeem, schaal is ook veel te klein). Dacht eerst lokaal te werken op netbook, zaak connecteren met NAS die x maal daags backupt. NAS zou ook op werkplek staan. Om toch voldoende veilig te zijn (brand, water, diefstal, failure), eventueel een extra backup voorzien, al dan niet extern. Vermits het om patiëntgevoelige info gaat en privacy absoluut gegarandeerd moet zijn, zou ik wat advies willen betreffende dergelijk externe backup.

Heel veel data gaat het voorlopig niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
BTSync?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zorg er voor dat de backup niet 1 kopie is, maar je versies kunt terughalen van zeg dagelijks iedere dag en daarna iedere week / iedere maand. Omdat het Word-'administratie' betreft en er dus teksten kunnen blijken verwijderd, en omdat anders gijzelvirussen etc .het erg makkelijk krijgen. Ook niet backuppen door naar een normaal beschikbare fileshare te backuppen: dan wordt die share ook meegenomen door malware. Gebruik voor backuppen een andere account.

Van NAS naar off site backup: bijv met Synology kan je redelijk makkelijk een sync opzetten met een tweede NAS. Of iets als Crashplan (met eigen sync, niet de betaalde dienst: dan komt de data op Amerikaanse servers en dat zal niet mogen wegens de Patriot Act).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Doe dan Syncthing. :P

Edit: Dat was aan Brent.

Zorg ook dat de sync niet automatisch twee kanten op gaat, je wilt niet dat een crash op locatie direct je offsite leegt. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2015 14:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als je je op vreemde netwerken begeeft, vrees ik dat je niet zonder het holepunchen van BTsync kunt.

Op je server kun je dan 3x daags een snapshot maken (of vertrouwen op de backups van BTsync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Die Sync.com ziet er inderdaad heel interessant uit vanwege de standaard end-to-end ecryptie.
Even hun 5 GB free account uitproberen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:27
Giga.gg is ook leuk. Een sociale cloudopslag. Je kan anderr mensen uit bv je team vinden en toevoegen en bepaalde mappen met hun delen. Je hebt volgens mij 250gb gratis en 2gb/maand "preview data" (als in een foto bekijken zonder te Downloaden) als je vrienden uitnodigd krijg je 50GB meer en per 5 vrienden extra turbo

Voor 6$/maand krijg je 10TB en unlimited Turbo

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Toch zou ik een dienst waarbij je btsync keys ingeeft en zo kunt hosten ook wel wat vinden. Makkelijk in gebruik, en makkelijk om te schakelen naar een prive server indien je wilt.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:31
Heeft er iemand hier ervaring met Mediafire? Je krijgt er nu 1TB voor $2,50 per maand, dus dat is wel een aantrekkelijk aanbod.

(zelf wel een gratis account dat ik sporadaisch gebruik overigens, maar ik ben benieuwd of ook de desktop client e.d. een beetje bevalt)

[ Voor 35% gewijzigd door HallonRubus op 24-09-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Fireshade schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:08:
Die Sync.com ziet er inderdaad heel interessant uit vanwege de standaard end-to-end ecryptie.
Even hun 5 GB free account uitproberen. Thanks voor de tip!
Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe? De desktop-app vind ik best rap, alleen via de browser lijkt de boel wel gecapped op 1 MB/s ofzo. Mobiele app is ook nog niet zo gelikt, maar lees dat ze ook nog maar een paar maandjes uit de beta zijn :P

-update-
Heb ze een berichtje gestuurd via het support-formulier en kreeg vanmorgen al een berichtje retour:
The reason for this decrease in speed is because we're pushing the envelope a bit in terms of what a web browser can do, as it is also being tasked with encryption/decryption during file transfers.

We recommend uploading files through the Desktop Agent whenever possible then moving the files to the Vault after they have been uploaded.
Makes sense, en de detour voor de Vaults via de desktop-app is niet ideaal, maar overleefbaar :)
Enige nadeel blijft dat het uppen via pc's waar je geen adminrechten hebt om de sync-app te installeren, maar dat zullen nooit echt vele GB's zijn in mijn geval.

[ Voor 41% gewijzigd door 2Dutch op 20-10-2015 08:38 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

2Dutch schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:00:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe? De desktop-app vind ik best rap, alleen via de browser lijkt de boel wel gecapped op 1 MB/s ofzo. Mobiele app is ook nog niet zo gelikt, maar lees dat ze ook nog maar een paar maandjes uit de beta zijn :P

[...]
Is het alweer een maand geleden!?!
Ik heb het nog niet getest op mijn desktop. Afgelopen tijd veel te druk gehad met 'life happens' en met upgrade van desktophardware en naar Windows 10.
Ik had ze al wel gemaild of ze een Windows 10 universal app of een Windows Phone app gaan ontwikkelen. En die request is opgenomen in hun takenlijst. Ik hoop iig op een universal app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Fireshade schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:36:
[...]

Is het alweer een maand geleden!?!
Ik heb het nog niet getest op mijn desktop. Afgelopen tijd veel te druk gehad met 'life happens' en met upgrade van desktophardware en naar Windows 10.
Ik had ze al wel gemaild of ze een Windows 10 universal app of een Windows Phone app gaan ontwikkelen. En die request is opgenomen in hun takenlijst. Ik hoop iig op een universal app.
No worries :) Er is ook online erg weinig over te vinden..wel op Twitter wat (Canadezen? :P ) die er erg blij mee zijn, maar geen echte hands-on reviews van consumenten. Misschien komt dat ook door de nogal generieke naam..hehe. Zal wel met hardlinks moeten werken om mappen buiten de sync-map te kunnen synchroniseren, ik ga vandeweek nog een beetje prutsen :) De snelle reacties op vragen/opmerkingen is in ieder geval een pluspunt!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Klopt de prijsaanduiding bij Amazon cloud services nog wel? Zie https://www.amazon.com/cl...g?ref_=cd_home_navpricing . Ik neem aan dat hier niet gekeken werd naar Glacier.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de services van Amazon? Zelf ben ik benieuwd hoe simpel het uploaden zal zijn van foto's. Helaas heb ik nog niet kunnen kijken naar de trial.

@TS: Bedankt voor het starten van deze topic! Zeer gewaardeerd om al een overzicht te hebben met alternatieven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Leek me wel leuk om mijn ervaringen hier neer te plempen. Wat ik zoek: veilige, snelle encrypted cloudopslag voor (gezamenlijke) docs/foto's, zo'n 100 - 250 GB is voldoende. Snelheid bij uploaden is redelijk belangrijk maar hoeft niet m'n max speed te zijn, omdat het dmv syncen incrementeel gebeurt. Ben qua "gevoelige" bestanden met mijn wederhelft al overgestapt van Dropbox > Sync. Gaat om overzichtjes (spreadsheets) en wat pdf's en andersoortige documenten. Het is meer een veilige plek voor bestanden, hoef ze niet per se te delen met anderen op fora/via mail, alhoewel er wel een prima share-optie in zit. Voor foto's die ik op fora deel e.d. blijf ik gewoon Dropbox gebruiken, sowieso biedt Dropbox een sloot aan opties qua integratie (favo's in tooltjes, savegames e.d.) en dat mag ook blijven.

Bij Sync.com heb ik dan het volgende lijstje:
+ encrypted bij verzenden en bij opslag (2048 bit RSA, 256 bit AES, SSL en TLS)
+ privacybewust, transparant in wat ze doen (zero knowledge)
+ bieden 2 factor authentication
+ prima snelheid via desktop-app (5 - 7 MB/s)
+ webinterface werkt prettig
+ passwords voor links in te stellen (ook in gratis account)
+ in gratis versie al 30 dagen historie/restore
+ content delen via een url kan worden voorzien van een wachtwoord
+ reageren vlot op vragen

- door de encryptie werkt up/downloaden via browser op max 1 MB/s
- geen app-integratie (voor mij geen punt, maar voor anderen misschien wel)
- iOS-app is nog erg basic, maar biedt wel camera-uploadfunctie
- geen Linux-app (zelf niet nodig, maar vind het wel jammer)

Overig:
Nette prijzen voor betaalde abo's (49 dollar 500 GB / 98 dollar 2 TB), daarbij krijg je ook extra opties (o.a. rechten per share, vervaldata links e.d.) Referral levert beide partijen +1 GB op.

Heb ze gevraagd of er nog een 250 GB-abo komt en kreeg als reactie dat dat voorlopig niet op hun roadmap staat. Voor de meeste standaard gebruikers is 500 GB wel heel erg veel denk ik, ze gokken echter misschien toch wat meer op de bedrijven :) Overweeg Pro 500 GB als ik geen ander gelijkwaardig alternatief boven water krijg de komende maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 30-10-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb geen aandelen, maar ik kreeg toevallig onder ogen dat TransIP een clouddienst gaat beginnen.
  • Vanaf 1000GB
  • Data zou binnen Nederland blijven
  • Bestanden zouden 256bit AES encrypted zijn
https://www.transip.nl/stack/

Heel weinig technische achtergrond informatie dus het is lastig te bepalen of dit een goed alternatief is voor Dropbox en Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ziet er interessant uit. Genoeg om in ieder geval eens de gratis variant te proberen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

3raser schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:46:
Ik heb geen aandelen, maar ik kreeg toevallig onder ogen dat TransIP een clouddienst gaat beginnen.
  • Vanaf 1000GB
  • Data zou binnen Nederland blijven
  • Bestanden zouden 256bit AES encrypted zijn

Heel weinig technische achtergrond informatie dus het is lastig te bepalen of dit een goed alternatief is voor Dropbox en Google Drive.
Toevallig ook voor aangemeld..maar mijn gebruikersnaam met een cijfer (ja, 2dutch ja :P ) leverde meteen een bugje op :+ Maar ze leveren alsnog op. Zal dan een vergelijkbaar lijstje maken, en blijf ook de rest van de diensten uitproberen om een soort van indruk te krijgen hoe en wat op dit moment. Ben geen expert, maar ben wel een redelijk kritische gebruiker. Zal mijn oude lijstje nog eens afgaan, want er kan veel veranderen in een jaar (zijn er sowieso al 3 of 4 gestopt..ook een risico om rekening mee te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb jij al een invite gekregen dan? Ik wacht nog op een e-mail. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:45:
Heb jij al een invite gekregen dan? Ik wacht nog op een e-mail. :)
Ik was eerder dan het invite gebeuren, kon "claimen" en zag tijdens het invullen van gegevens heel snel dat er nog maar 3 (!) plekken over waren.
Leuk om te zien dat je ons nieuwe product STACK wilt gaan proberen! We proberen deze zo snel mogelijk op te leveren, maar ontdekte in jouw geval dat er een klein 'bugje' ontstond omdat je accountnaam met een cijfer begint.

Wij zijn nu bezig om dit probleempje te verhelpen en je zult spoedig alsnog van STACK gebruik kunnen maken. Excuses voor de vertraging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah zo. Ik heb een account vast gemaakt maar moet de invite nog gebruiken om daadwerkelijk stack te krijgen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:56:
Ah zo. Ik heb een account vast gemaakt maar moet de invite nog gebruiken om daadwerkelijk stack te krijgen. :P
Gisteravond even kort gespeeld en via de browser fullspeed (11 MB/s) en via de sync-app voor Mac iets minder vlot maar alsnog rap. Dropbox/OneDrive/Google Drive-achtige storage voor veel (grote) files. Qua encryptie/veiligheid zou ik er geen gevoelige data willen parkeren, wat dat betreft kan Transip volgens mij gewoon bij je data want er wordt niks versleuteld tijdens het uppen afaik. Maar goed dan gaat je snelheid ook omlaag, en dat is voor veel mensen veel belangrijker, snap dat dan ook weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Gisteravond even kort gespeeld en via de browser fullspeed (11 MB/s) en via de sync-app voor Mac iets minder vlot maar alsnog rap. Dropbox/OneDrive/Google Drive-achtige storage voor veel (grote) files. Qua encryptie/veiligheid zou ik er geen gevoelige data willen parkeren, wat dat betreft kan Transip volgens mij gewoon bij je data want er wordt niks versleuteld tijdens het uppen afaik. Maar goed dan gaat je snelheid ook omlaag, en dat is voor veel mensen veel belangrijker, snap dat dan ook weer :)
Ze hebben het op de site over AES 256 encryptie?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

2Dutch schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:13:
[...]
Qua encryptie/veiligheid zou ik er geen gevoelige data willen parkeren, wat dat betreft kan Transip volgens mij gewoon bij je data want er wordt niks versleuteld tijdens het uppen afaik.
Wat is voor jou gevoelige info?
Privefoto's?, bedrijfsgeheimen?

Dat laatste lijkt me ook niet zo slim, prive foto's en video's daar is zo'n dienst toch juist voor bedoelt. Dat je een 'offsite backup' hebt? Ik gebruik nu Google Photo's, daar heb je onbeperkt ruimte als ze de foto's wel iets mogen comprimeren. Omdat ik een compactcamera uit 2011 heb denk ik dat dit in mijn geval niet een heel groot probleem is. Het is meer dat ik nog 'iets' heb als mijn huis afbrandt, of als al mijn laptop en opslag gestolen worden ofzoiets.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

DennusB schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:16:
[...]
Ze hebben het op de site over AES 256 encryptie?
Je sleutel is bekend, dus ze kunnen wel bij je data als ze zouden willen:
SlaSauS in 'nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gr...

Hoeft geen punt te zijn, maar gooien met encryptie als PR-term is aardig hip tegenwoordig, maar zegt niet altijd iets.
Marzman schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:30:
Wat is voor jou gevoelige info?
Privefoto's?, bedrijfsgeheimen?

Dat laatste lijkt me ook niet zo slim, prive foto's en video's daar is zo'n dienst toch juist voor bedoelt. Dat je een 'offsite backup' hebt? Ik gebruik nu Google Photo's, daar heb je onbeperkt ruimte als ze de foto's wel iets mogen comprimeren. Omdat ik een compactcamera uit 2011 heb denk ik dat dit in mijn geval niet een heel groot probleem is. Het is meer dat ik nog 'iets' heb als mijn huis afbrandt, of als al mijn laptop en opslag gestolen worden ofzoiets.
Kasboekje, salarisstroken, dat soort werk. Foto's vind ik niet zo spannend (tenzij je graag nudes online pleurt :P ). Ik vermeld het alleen ter info om volledig te zijn, want trust me: heb genoeg bakken andere meuk bv op OneDrive staan die ik nu bij TransIP ga parkeren (OneDrive is beperkt qua downloadsnelheid), dus ik vind het zeker geen 'slecht' product hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Onedrive heb ik inderdaad ook nog, zo'n oud account van 25 GB.

Salarisstrookjes staan bij mij al online bij een dienst die mijn werkgever gebruikt. Er staan er wel een paar in Google Drive, maar dat is maar heel weinig. Ik had er toen 3 nodig ofzo en alleen die staan er in. Om eerlijk te zijn vind ik salarisstrookjes ook niet zo spannend. Elke maand krijg je een nieuwe en het zijn vooral de jaaropgaven die nog enigszins belangrijk kunnen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Ik zie hier niks staan over tresorit (https://tresorit.com/) Claimen veiliger te zijn dan SpiderOak. En de servers zijn gelokaliseerd in Zwitersland.

Ik ben hier nu naar overgestapt (vanaf dropbox) en ik ben zeer positief verast. De pc software werkt beter dan die van dropbox. Ze hebben mobiele apps, en ook een camera upload functie (wat voor mij een eis is, en maar weinig aanbieders hebben icm met andere dingen als beveiliging etc).

Én ze hebben 2 factor auth, wat voor mij ook een eis is.

Het komt er op neer dat er (volgens mij) maar 2 aanbieders zijn die dit allemaal hebben. 2 factor, veilig, mobiele app en camerma upload functie (dropbox en dus tresorit).

Het is wel voornamelijk gericht op bedrijven, maar het is ook voor particulieren te gebruiken. Goedkoop is het niet a 12€ voor 100gb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mausz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:49:
Ik zie hier niks staan over tresorit (https://tresorit.com/) Claimen veiliger te zijn dan SpiderOak. En de servers zijn gelokaliseerd in Zwitersland.

Ik ben hier nu naar overgestapt (vanaf dropbox) en ik ben zeer positief verast. De pc software werkt beter dan die van dropbox. Ze hebben mobiele apps, en ook een camera upload functie (wat voor mij een eis is, en maar weinig aanbieders hebben icm met andere dingen als beveiliging etc).

Én ze hebben 2 factor auth, wat voor mij ook een eis is.

Het komt er op neer dat er (volgens mij) maar 2 aanbieders zijn die dit allemaal hebben. 2 factor, veilig, mobiele app en camerma upload functie (dropbox en dus tresorit).

Het is wel voornamelijk gericht op bedrijven, maar het is ook voor particulieren te gebruiken. Goedkoop is het niet a 12€ voor 100gb per maand.
Heb er vorig jaar naar gekeken..dit staat er in m'n notes van toen:
10 GB full speed, daarna bandbreedte beperkt, 0,5 GB filesize limiet, alles versleuteld opgeslagen

Toen had het nog wel een gratis variant. An sich niet erg dat het betaald is, maar denk idd dat 10 euro per maand voor de meeste mensen te gortig is. Ook hier ga ik binnenkort weer mee spelen. Wel goed om te lezen dat ze die camera-uploadfunctie hebben, dat is voor veel mensen ook wel een must :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat bedoelen jullie met een camera-uploadfunctie?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gonadan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:02:
Wat bedoelen jullie met een camera-uploadfunctie?
Dat je kunt instellen dat de foto's die je met je smartphone maakt naar keuze automatisch worden geüpload naar de cloud. Dropbox heeft dat sowieso goed ingeregeld, checkt ook bij het aansluiten @ mac of er nieuwe foto's zijn. En dan behalve dat wel graag een schuifje voor: alleen via wifi uploaden..voordat je je databundel er doorheen jaagt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mausz
Tresorit camera upload kan je (ook) instellen voor alleen WiFi. Overigens upload hij ook je geschoten videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor 12 euro per maand is een Synology kopen en zelf beheren wel een stuk goedkoper zeg. Heb je gelijk alles onbeperkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat biedt dat dan boven de functie om gewoon mappen van je telefoon te syncen? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
Tsurany schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:19:
Voor 12 euro per maand is een Synology kopen en zelf beheren wel een stuk goedkoper zeg. Heb je gelijk alles onbeperkt.
Volgens mij is zoiets kopen wel iets duurder dan 12euro.. (niet te spreken over de tijd die het kost, en ik niet heb).

Overigens wil ik dus niks meer zelf beheren. Ik wil dat mijn data veliig is opgeslagen (in europa), zonder dat ik daar dus zelf naar om moet kijken. Voor mij is dat wel 12 euro waard, maar dit zal zeker niet voor idereen zo zijn.

Maar ik vind dat tresorit zeker in het lijstje van de OP mag worden opgenoemd, omdat ze in mijn ogen een van de beste services verlenen (maar wel prijzig...)
Gonadan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:19:
Wat biedt dat dan boven de functie om gewoon mappen van je telefoon te syncen? :?
Omdat ik bij mijn vorige telefoon dat niet kon. Ik heb nu een nexus, en heb niet gekeken of dat daar wel op kon.

--

En bij tresorit kan je ook je app nog weer beveiligen met een password. Volgens mij kan dit bij dropbox niet (dus zodra iemand in je telefoon zit, zit hij ook meteen in je cloud). Dit is bij tresorit iig niet. Lijkt wel of ik aandelen heb. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Mausz op 30-10-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In drie jaar tijd ben je 432 euro kwijt. Daarvoor kan je een apparaat kopen met drie jaar garantie en flinke hoeveelheid opslag. Synology of Qnap bieden vergelijkbare functionaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mausz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:25:
[...]

Volgens mij is zoiets kopen wel iets duurder dan 12euro.. (niet te spreken over de tijd die het kost, en ik niet heb).

Overigens wil ik dus niks meer zelf beheren. Ik wil dat mijn data veliig is opgeslagen (in europa), zonder dat ik daar dus zelf naar om moet kijken. Voor mij is dat wel 12 euro waard, maar dit zal zeker niet voor idereen zo zijn.

Maar ik vind dat tresorit zeker in het lijstje van de OP mag worden opgenoemd, omdat ze in mijn ogen een van de beste services verlenen (maar wel prijzig...)
Hij doelt op het maandbedrag uiteraard en dan uitgezet tegen het aantal maanden waarin je het eruit hebt.

Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat het je nog wel eens tegen kan vallen. Als ik zie wat ik initieel voor mijn thuisserver heb uitgegeven, wat ik aan kosten heb gemaakt om schijven te vervangen omdat ze begonnen te falen na lange tijd gebruik. Dat is nogal wat. Tel daarbij nog de stroomkosten én de hoeveelheid tijd die het zelf beheren kost, dan is een tientje per maand echt niet veel eigenlijk.

Het grote nadeel is dat je op een eigen server nog lekker kunt knutselen en prutsen, plus dat alles via 1 Gb lan beschikbaar is en niet via een gammel internetlijntje of wifi. ;)
Omdat ik bij mijn vorige telefoon dat niet kon. Ik heb nu een nexus, en heb niet gekeken of dat daar wel op kon.
Ik doel meer op het feit dat alle serieuze sync apps die ik gebruikt heb gewoon toestaan dat je folders selecteert en specifiek synchroniseert. De camera map is er dan gewoon een van.
Tsurany schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:30:
In drie jaar tijd ben je 432 euro kwijt. Daarvoor kan je een apparaat kopen met drie jaar garantie en flinke hoeveelheid opslag. Synology of Qnap bieden vergelijkbare functionaliteit.
Maar dan is het niet offsite, kost nog stroom en op schijven heb je geen garantie.

[ Voor 49% gewijzigd door Gonadan op 30-10-2015 13:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
Tsurany schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:30:
Ik begrijp dit niet helemaal. Voor dropbox zou ik niet veel minder geld kwijt zijn geweest. En het vergelijken met een NAS vind ik ook raar, gezien er nogal wat verschil in zit. Technische kennis, stroom, installatie en update tijd, veiligheid, falende hardware, brand, etc.etc. Ik gebruik mijn NAS thuis voor series en films, niet voor mijn belangrijke data.

Iedereen moet uiteindelijk natuurlijk zelf weten wat hij zijn/haar geld waar vind. Ik draag tresorit alleen aan als een goede, veilige, mogelijkheid, maar wel met een iets hoger prijskaartje dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
Gonadan schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:30:
[...]
[...]

Ik doel meer op het feit dat alle serieuze sync apps die ik gebruikt heb gewoon toestaan dat je folders selecteert en specifiek synchroniseert. De camera map is er dan gewoon een van.
[...]
Ja goed punt hoor, weet zelf niet of dit mogelijk is (waarschijnlijk wel). Dan is het eigenlijk gewoon een mooi verkoop praatje van deze bedrijven, waar ik dan in ben getrapt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mausz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:25:
En bij tresorit kan je ook je app nog weer beveiligen met een password. Volgens mij kan dit bij dropbox niet (dus zodra iemand in je telefoon zit, zit hij ook meteen in je cloud). Dit is bij tresorit iig niet. Lijkt wel of ik aandelen heb. 8)7
Dropbox kan werken met een code of je touchID (iOS), zal onder Android dus ook wel een optie voor een passcode bevatten lijkt me. Sowieso altijd je apps waar mensen met hun tengels af moeten blijven voorzien van een extra laagje (code/vingerafdruk). Zo gepiept. In het verlengde: ook waar het kan 2 factor authentication aanslingeren. Dat beetje "ongemak" vind ik verwaarloosbaar.

Heb zelf ook wel een NAS, maar ik vind dat ding meer iets voor als ik series/films kijk en af en toe een back-up op te pleuren. Heb geen zin dat ding 24/7 te laten draaien. Zo dringend hoef ik nergens bij, en hou niet van apparaten die altijd aan staan zonder dat dat per se hoeft. Het makkelijkste is om direct vanaf je pc je bestanden die je veilig wilt stellen richting een opslagdienst pleuren. Anders zit je altijd weer via een ander apparaat te werken/syncen. Om die reden heb ik dus zelf ook graag encrypted opslag voor belangrijk spul, en normale cloudopslag (dat Stack is ideaal so far: eindelijk iets fatsoenlijk snels!) voor meuk die je met anderen wilt delen of extra kopietje van spullen die handig ergens wilt parkeren.

Vergis je ook niet in het volgende: documenten die je graag veilig nog ergens wilt opslaan staan vaak gewoon in een multomap in je boekenkast :P Moet ook nog eens mappen door en het een en ander door de scanner pleuren.

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 01-11-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
nieuws: Microsoft stopt met onbeperkte OneDrive-opslag
Het OneDrive-team schrijft dat sommige gebruikers meer dan 75TB aan data online hebben staan, terwijl het gemiddelde per gebruiker zo'n 5,5GB is.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Ik heb OneDrive altijd al bagger gevonden, voornamelijk vanwege de slechte servers. Lage up/down snelheden, previews laden erg traag, hele mappen downloaden wordt constant afgebroken.

Met zo'n gierige opslaglimiet is er echt alleen de Windows integratie nog een mogelijke reden om voor OneDrive te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als je 'onbeperkt' aanbiedt, en verontwaardigd bent dat mensen het ook zo gebruiken, tsja :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met grote cloud storage met streaming functionaliteit. Of een VPS aanbieder met een grote opslag +10TB. Ik ben het zat om zelf steeds de hardware aan te schaffen en vervangen voor mijn media server. Plus ik wil het goedkoop gebackupt en wel hebben.

Ik heb al verschillende VPS servers maar die bieden over het algemeen maar max 1TB aan opslag. En de cloud storage diensten zijn vrijwel nooit gericht op media streaming.

[ Voor 24% gewijzigd door Seth_Chaos op 04-11-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Wat zijn jullie ervaringen met sync.com op het moment?
Zit eraan te denken over te stappen van Dropbox, heb daar welliswaar onbeperkt 50+gb, maar fatsoenlijke encryptie spreekt mij wel aan.

Met name vragen over:
- snelheid
- mogelijkheid voor het genereren van externe links
- hele mappen openstellen?
- werkt het net zo makkelijk als dropbox met een automatisch syncende map?
- andere nadelen tov dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Justin_ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:22:
Wat zijn jullie ervaringen met sync.com op het moment?
Zit eraan te denken over te stappen van Dropbox, heb daar welliswaar onbeperkt 50+gb, maar fatsoenlijke encryptie spreekt mij wel aan.
Snelheid: via de browser max 2 MB/s (vanwege de encryptie), sync-app 3 MB tot volledige lijnspeed (heb 11,2 MB/s gezien hier) afhankelijk van de bestandsgrootte.
Externe links: je kunt wel links aanmaken om te delen, ze zelfs voorzien van vervaldatum of wachtwoord, maar je kunt (vanwege de encryptie) geen plaatjes in forumposts zetten oid. Je wordt doorgestuurd naar de webinterface waar je het bestand kunt previewen of downloaden
Hele mappen delen met anderen kan, de snelheid is dus wel wel beperkt vanwege de encryptie als er via de browser wordt gewerkt (als de andere geen sync.com-account heeft bv).
Sync.com-app is erg Dropbox-achtig. Je kunt er ook symlinks in zetten (gebruik ik om docs/pictures te backuppen). De app "pollt" elke 10 minuten of er wijzigingen zijn afaik.
Nadelen: De iOS-app (en vermoedelijk ook Android-app) stelt nog niet al te veel voor.

Maak er eens een gratis accountje aan met 5 GB om mee te spelen :)
Zelf zie ik het niet als een volledige Dropbox-vervanger, maar als veilige backupruimte online/via sync-app. De webinterface werkt vlot en is opensource. Heb veel van de bestanden in mijn Dropbox-account overgezet naar Sync, maar blijf bij Dropbox voor bestaande shares met vrienden, het delen van plaatjes/bestanden op fora + de camera-uploadfunctie die beter werkt dan bij Sync : Dropbox synct bij het docken van mijn telefoon bijvoorbeeld.

Als je nog verdere vragen hebt: shoot: ik heb sinds een tijdje een Pro-abo (dus wat meer functies+ ruimte) maar de rest is gelijk aan het gratis abo.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 19-12-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
2Dutch schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:20:
[...]

Snelheid: via de browser max 2 MB/s (vanwege de encryptie), sync-app 3 MB tot volledige lijnspeed (heb 11,2 MB/s gezien hier) afhankelijk van de bestandsgrootte.
Externe links: je kunt wel links aanmaken om te delen, ze zelfs voorzien van vervaldatum of wachtwoord, maar je kunt (vanwege de encryptie) geen plaatjes in forumposts zetten oid. Je wordt doorgestuurd naar de webinterface waar je het bestand kunt previewen of downloaden
Hele mappen delen met anderen kan, de snelheid is dus wel wel beperkt vanwege de encryptie als er via de browser wordt gewerkt (als de andere geen sync.com-account heeft bv).
Sync.com-app is erg Dropbox-achtig. Je kunt er ook symlinks in zetten (gebruik ik om docs/pictures te backuppen). De app "pollt" elke 10 minuten of er wijzigingen zijn afaik.
Nadelen: De iOS-app (en vermoedelijk ook Android-app) stelt nog niet al te veel voor.

Maak er eens een gratis accountje aan met 5 GB om mee te spelen :)
Zelf zie ik het niet als een volledige Dropbox-vervanger, maar als veilige backupruimte online/via sync-app. De webinterface werkt vlot en is opensource. Heb veel van de bestanden in mijn Dropbox-account overgezet naar Sync, maar blijf bij Dropbox voor bestaande shares met vrienden, het delen van plaatjes/bestanden op fora + de camera-uploadfunctie die beter werkt dan bij Sync : Dropbox synct bij het docken van mijn telefoon bijvoorbeeld.

Als je nog verdere vragen hebt: shoot: ik heb sinds een tijdje een Pro-abo (dus wat meer functies+ ruimte) maar de rest is gelijk aan het gratis abo.
Thanks voor de uitgebreide reactie. Ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
Iemand ervaring met Amazon cloud drive ?

https://www.amazon.com/cl...ng?ref_=cd_api_navpricing

voor 60 dollar per jaar onbeperkte opslag of lees ik dat nu verkeerd ?

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Onlineopslagdienst Copy stopt per 1 mei

Copy.com stopt er dus mee. Op zoek naar een andere...

Met dropbox had ik destijds issues dat die vaak de hele map opnieuw ging gaan syncen, daar heb ik dus niet echt zin in.
Daarnet Hubic geprobeerd, maar daar kan je dan geen mappen permanent delen. Ook Mega valt al af omdat je daar met een gratis account slechts 10GB bandbreedte per maand krijgt.

Misschien nog eens btsync een kans geven, we beschikken toch over meerdere servers die permanent online staan.

Edit: btsync valt ook al af, was even vergeten dat die nu ook al betalend zijn.

Nog suggesties?
Belangrijkste vereiste is het delen van enkele mappen met meerdere personen en dat die mappen offline beschikbaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Begrijp ik goed dat je belangrijkste criterium 'gratis' is, de rest is secundair? De topicstart staat vol met tips. Misschien wil je vooral kijken naar de lijst 'DIY clouds'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:34:
Edit: btsync valt ook al af, was even vergeten dat die nu ook al betalend zijn.
Nee hoor. Onbeperkt klassieke shares en die werken ook nog eens beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, gratis is een must :)
Als je een folder wil delen met een groep kan je moeilijk eisen dat zij allemaal gaan betalen daarvoor.
Nu even syncthing opgezet. Ziet er goed uit om een folder tussen 2 devices te syncen, of om een folder te backuppen. Verdere tests gaan nog moeten duidelijk maken of dit deugd voor een grotere groep.
Brent schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:39:
[...]
Nee hoor. Onbeperkt klassieke shares en die werken ook nog eens beter.
OK, dan toch ook nog een poging wagen. Vooral het verbinden met meerdere servers gelijktijdig vond ik daar best wel super van. Vroeger wel nog sync issues gehad indien files offline bewerkt geweest waren, is wel al meer dan een jaar terug, misschien verbeterd ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Er zit een klein foutje in de TS, in de laatste kolom van Seafile staat dezelfde opmerking als bij Tonido

Om nog wat inhoudelijks toe te voegen, ik gebruikte zelf lang Owncloud, heb voor 15 euro/maand een vps die ik soms voor wat testjes gebruik, en die dus prima gebruikt kon worden.

Helaas laatst een brakke upgrade gehad, en nu problemen met permissions :/ Verder werkt Owncloud als een speer, prima web-interface, actieve ontwikkeling, en prima client ook 8)

[ Voor 63% gewijzigd door afraca op 02-02-2016 20:22 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik het goed op https://www.getsync.com/buy/pricing?
Personal eenmalig $39,99? Bij business wordt telkens per jaar vermeld, bij personal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58
De TS zou weer even moeten worden aangepast, per 1 mei stopt Copy en per 15 november is Wuala gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:19
Even een heads up voor iedereen die Mega gebruikt. Dit is het advies van Kim Dotcom over Mega: https://twitter.com/KimDotcom/status/722942842193055745

[ Voor 104% gewijzigd door traxxion op 22-04-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle reviews en vergelijkingen een abonnement voor 50GB bij sync.com afgenomen en vervolgens al mijn bestanden geupload. Na 1 dag was de OS X client nog niet klaar en blijven de bestanden hangen. De app voor iOS is al helemaal niet stabiel. De desktop software heeft grote moeite met bestanden groter dan 800MB.

Gelukkig kon ik mijn geld terugkrijgen, maar nu; wat is een goed alternatief voor dropbox dat buiten de VS plaats vindt? Sync.com is gevestigd in Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

TransIP Stack?

Gebruik het nu een maand. Na OneDrive en Google Drive een verademing hoe de client werkt. Dropbox is even gebruiksvriendelijk, behalve dan dat TransIP naast de client en browserversie ook WebDAV ondersteunt en 1TB gratis ruimte geeft.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Kan niet iemand co-auteur worden gemaakt van de TS?

[Verwijderde gebruiker] Laatst online: 14-09-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Is Pcloud hier al genoemd? 10Gb gratis.. https://www.pcloud.com/cloud-storage-pricing-plans.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik zoek een plek waar ik de bestanden op mijn NAS die me echt dierbaar zijn (fotos en films van vakanties en gezin) veiligkan opslaan. Momenteel zo'n 200gb. Zo goedkoop mogelijk uiteraard, en het liefst met geautomatiseerde sync vanaf mijn NAS. Het gaat me vooral om de backup, het moet ergens staan, de eenvoud van benaderen is minder relevant omdat ik het niet actief verwacht (en hoop) te hoeven gebruiken

Nu kom ik al vrij snel op Hubic uit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:31:
Ik zoek een plek waar ik de bestanden op mijn NAS die me echt dierbaar zijn (fotos en films van vakanties en gezin) veiligkan opslaan. Momenteel zo'n 200gb. Zo goedkoop mogelijk uiteraard, en het liefst met geautomatiseerde sync vanaf mijn NAS. Het gaat me vooral om de backup, het moet ergens staan, de eenvoud van benaderen is minder relevant omdat ik het niet actief verwacht (en hoop) te hoeven gebruiken

Nu kom ik al vrij snel op Hubic uit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Je zou eens kunnen kijken naar 'Stack' van TransIP. Aanmelden dan krijg je binnenkort een invite. Ja het is op invite basis, maar wel 1 TB. Je kan zelfs meerdere accounts aanmaken. Bijvoorbeeld je partner 200 GB toewijzen en zelf 800 GB gebruiken. Ik gebruik het zelfs om mijn VPS naar te backuppen.

Voordelen:
  • 1 TB opslag
  • Opgeslagen in Nederland
  • WebDAV ondersteuning
  • Geen bestand analyse
  • Alle bestand soorten ondersteund
  • Geen maximale bestand grootte
  • Gebruikers beheer (zelf quota toewijzen aan gebruikers)
  • Direct bij TransIP te koppelen aan een eigen domein
  • Voorzien van 256-bit AES versleuteling
Voor een 10tje per maand maak je er 2 TB van en voor 50 euro per maand 10 TB.

[ Voor 70% gewijzigd door xoniq op 24-05-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:36:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar 'Stack' van TransIP. Aanmelden dan krijg je binnenkort een invite. Ja het is op invite basis, maar wel 1 TB. Je kan zelfs meerdere accounts aanmaken. Bijvoorbeeld je partner 200 GB toewijzen en zelf 800 GB gebruiken. Ik gebruik het zelfs om mijn VPS naar te backuppen.

Thanks. Maar hebben zij ook een app voor qnap-NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:42:
[...]Thanks. Maar hebben zij ook een app voor qnap-NAS?
Qnap zal vast wel webdav ondersteunen

[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Thanks. Maar hebben zij ook een app voor qnap-NAS?
Van TransIP zelf:
Omdat STACK volledige ondersteuning heeft voor WebDAV kun je de schijf ook als Netwerkschijf toevoegen aan je (Synology) NAS. Let er wel op dat niet elke NAS (Network Attached Storage) hier ondersteuning voor biedt en je zult dit dus in de documentatie / specificaties van je NAS moeten controleren.

WebDAV is een protocol op het Internet dat een uitbreiding is van het protocol HTTP. De afkorting staat voor Web-based Distributed Authoring and Versioning, wat vrij vertaald neerkomt op webgebaseerd en verdeeld auteurschap met versiebeheer. Dit zorgt ervoor dat je via een dergelijke link ook bestanden kunt wijzigen en uploaden, wat via het 'normale' HTTP protocol niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:45:
[...]

Van TransIP zelf:

[...]
Thanks. Nog nooit van gehoord, ik duik er eens in. In ieder geval een invite aangevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:48:
[...]

Thanks. Nog nooit van gehoord, ik duik er eens in. In ieder geval een invite aangevraagd!
Werkt goed. Ik heb Stack op diverse locaties gemount. VPS voor encrypted backups, mijn servers thuis (snel wat verplaatsen naar Stack via command zodat het net als Dropbox gesynced wordt naar laptop en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Werkt goed. Ik heb Stack op diverse locaties gemount. VPS voor encrypted backups, mijn servers thuis (snel wat verplaatsen naar Stack via command zodat het net als Dropbox gesynced wordt naar laptop en telefoon.
Maar dan zie ik Stack dus gewoon terug als netwerkschijf in mijn Qnap-filemanager, als ik het goed begrijp?

Want dan kan ik inderdaad automatisch backups maken naar Stack. Dat zou ideaal zijn.

Eigenlijk exact wat ik zoek, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:55:
[...]

Maar dan zie ik Stack dus gewoon terug als netwerkschijf in mijn Qnap-filemanager, als ik het goed begrijp?

Want dan kan ik inderdaad automatisch backups maken naar Stack. Dat zou ideaal zijn.

Eigenlijk exact wat ik zoek, dan.
Ja je kan op diverse OS'en gewoon een sync-tool gebruiken zoals bijvoorbeeld Dropbox dit doet maar je kan 'm ook gewoon d.m.v. WebDAV te gebruiken, gebruiken als netwerkschijf. Dat laatste is dus wat ik doe voor backups etc. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:16:
[...]

Ja je kan op diverse OS'en gewoon een sync-tool gebruiken zoals bijvoorbeeld Dropbox dit doet maar je kan 'm ook gewoon d.m.v. WebDAV te gebruiken, gebruiken als netwerkschijf. Dat laatste is dus wat ik doe voor backups etc. Werkt prima.
Ik had mijn invite voor Stack binnen 2 dagen binnen. Vervolgens de Webdav-app voor Qnap geïnstalleerd. De verbinding werkende krijgen was via die app nog eenvoudiger dan een cloudopslag opzetten met de door Qnap ondersteunde cloudaanbieders. 8)7

Het werkt in elk geval perfect voor wat ik nodig heb, het is (vooralsnog) gratis en mijn data staat gewoon in Nederland en ik kan er via elke weg zonder problemen bij. Meer dan ik wilde, voor veel minder dan ik er voor over had. Dat zijn nu de tips waar ik wat mee kan en waarom ik zo blij ben met de Tweakers-community.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:49:
[...]

Ik had mijn invite voor Stack binnen 2 dagen binnen. Vervolgens de Webdav-app voor Qnap geïnstalleerd. De verbinding werkende krijgen was via die app nog eenvoudiger dan een cloudopslag opzetten met de door Qnap ondersteunde cloudaanbieders. 8)7

Het werkt in elk geval perfect voor wat ik nodig heb, het is (vooralsnog) gratis en mijn data staat gewoon in Nederland en ik kan er via elke weg zonder problemen bij. Meer dan ik wilde, voor veel minder dan ik er voor over had. Dat zijn nu de tips waar ik wat mee kan en waarom ik zo blij ben met de Tweakers-community.

Bedankt!
Top dat het zo gemakkelijk ging bij jouw. Je kan ook gewoon een specifieke map koppelen. Zo heb ik op mijn server enkel een 'backups' map gekoppeld zodat die mount niet alles synced wat ik vanaf m'n laptop op Stack gooi. En op m'n laptop heb ik de backups map weer excluded zodat ik die backups niet naar m'n laptop gesynchroniseerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Begrijp ik het volgende goed? :

- Ik heb een Qnap TS210 van 2tb.
- ik neem een 2tb account bij STACK
- Computer maakt ieder uur een backup naar de NAS
- NAS schrijft alles automatisch alles naar STACK dmv WEBDAV

vraag:
- als dit klopt, kan ik de time machine backup dan ook online zetten?
- als dit klopt, kan ik de windows backup (daar ga ik naar toe) dan ook online zetten?

Momenteel kamp ik met wederom een falend schijfje. Nr3 in 4 jaar. Weer 6 tientjes om te vervangen en spannend, want alles staat nog maar op 1 schijf. En 6 a 7 tientjes is ook weer 1 jaar opslag op de cloud.

Maar een totale overstap naar Cloud durf ik ook weer niet.

Stomme dilemma's

[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 05-06-2016 15:33 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik zou sowieso niet 100% op 'de cloud' vertrouwen.
Het blijft "iemand anders zijn computer" ...
En ondanks dat ik dankbaar gebruik maak van verschillende 'stacks' blijft het altijd opslag die op elk moment kwijt 'mag' zijn ( als in niet de laatste of belangrijkste versie )

Zelfs als je betaald, is dat nog geen garantie dat het oneindig zal duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Goed punt. Maakt het des te lastiger :*(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

HallonRubus schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Kan niet iemand co-auteur worden gemaakt van de TS?

[Verwijderde gebruiker] Laatst online: 14-09-2015
Dat kan :) vrijwilligers sturen me even een DM en dan regelen we dat.

[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 10-06-2016 20:12 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 00:34
Ik gebruik http://uptobox.com/ al 2 jaar, dirt cheap en snel. Je kan uploaden via ftp, maar downloaden is enkel via de http interface. Ik ben wel bezig aan een fuse-mount scriptje, maar das linux only.
Ik had mijn premium eens vergeten te verlengen, dus alle bestanden waren verwijderd :(

Toch vraag ik mij af of zo'n dient tegen die prijs een betrouwbare service kan aanbieden... Daarom gebruik ik toch nog steeds google drive voor belangerijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik zit momenteel in Ecuador voor een trip van 6 maanden door Centraal Amerika.

Ivm diefstal wil ik zorgen dat ik al mijn foto's regelmatig upload naar de cloud, internet is hier verassend snel. Vanaf telefoon (android) en laptop ( windows 10).

Heb een asus transformer book gekocht waarbij ik voor 1jaar 1000gb gratis heb, alleen werkt dit niet al te soepel. Dropbox vind iket 10dollar in de maand dan weer prijzig.

TransIP stack een goede optie voor wat ik zoek, of is dit ivm servers in NL traag vanaf hier? Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoeveel ruimte heb je nodig? Is Google Drive een optie (15GB gratis)?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gebruik Transip Stack sinds kort ook. Werkt uitstekend.

Mijn stack space heb ik gemount via webdav en dmv tar en gpg zorg ik dat de backups versleuteld worden overgestuurd.

Backup maken:
# tar cvf - /dir1 /dir2 | gpg --encrypt -default-recipient-self --yes -a --output /stackmountpoint/backupfile.txt

Resultaat van bovenstaand commando is één grote tekstfile met de versleutelde inhoud van alle bestanden in /dir1 en /dir2.

Ik weet niet wat de maximum bestandsgrootte is van Stack, ik ben er in ieder geval nog niet tegenaan gelopen.

Restoren is simpel:

Inhoud opvragen van de backupfile:
# gpg --decrypt /stackmountpoint/backupfile.txt | tar tvf -

File restoren:
# gpg --decrypt /stackmountpoint/backupfile.txt | tar xvf - dir1/subdir/nogeensubdir/bestand.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Ik mis Onedrive in de DIY lijst (met een on-premises Sharepoint deployment - zelfs met Foundation - kun je ook een lokale Onedrive opzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:58
Ursamajor schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:38:
Hoeveel ruimte heb je nodig? Is Google Drive een optie (15GB gratis)?
Zou een optie kunnen zijn, maar ivm gopro filmpjes wil ik eerst STACK gaan testen. Mocht deze nou niet lekker werken dan ga ik inderdaad met drive aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Brent schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:36:
encFS/Boxcryptor zijn ook alternatieven.
Leuk om te weten: encfs4win maakt encfs beschikbaar voor windows!

Helaas lijkt er tot nog toe geen goeie oplossing te bestaan voor encfs op Android, iets dat boxcryptor wél aanbiedt. Gelukkig schijnt boxcryptor compatibel te zijn met encfs, dus is dat het enige compromis dat je moet sluiten.

edit: blijkbaar bestaan er wel opensource encfs-compatibele clients voor Android! Helaas staat geen van beide op F-droid.

[ Voor 28% gewijzigd door RuddyMysterious op 07-07-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dag Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goede cloudopslag dienst die fatsoenlijk werkt, dan ben ik er ook bereid voor om te betalen.

Om het kort te houden, Ik ben opzoek naar OneDrive zoals die was voor windows 10.

Langer: De functie om al je bestanden in een map te zien op je laptop zonder deze te synchroniseren. Een super fijne functie die ze er helaas uit hebben gesloopt op windows 10 (why?) Losse mappen kan je kiezen voor synchronisatie en je hebt de optie bestanden offline beschikbaar maken wanneer ze alleen online beschikbaar zijn en vice versa. Dus een bestand uitpakken in je cloudmap en wanneer die geüpload is verwijderen van je laptop.

Voor zover ik begreep is dropbox een sync programma. Google Drive wil ik niet want ik heb een windows phone. Icloud hetzelfde (tenzij het prima werkt) en veel alternatieven ken ik niet. Wat ik opzoek heeft dus vaak een sync functie maar geen 'online beschikbaar' functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:02
https://www.odrive.com/

Kies een dienst en verbind die met ODrive, en je kunt placeholder files gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Aegir81 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:08:
https://www.odrive.com/

Kies een dienst en verbind die met ODrive, en je kunt placeholder files gebruiken.
Ziet er goed uit. Ik dacht, kan niet want het heeft geen app voor de telefoon, maar daar kan ik natuurlijk gewoon de standaard app blijven gebruiken.

Ben benieuwd. Zal eens een test draaien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin_
Maak al jaren gebruik van Dropbox (keer een stuk of 50+ referrals geregeld waardoor ik een goede 30gb onbeperkt heb), maar nu zit ik er toch aan te denken om oa mijn prive foto collectie ergens in een veilige cloud op te slaan.

Mijn wensen:
- 1tb+ ruimte
- veilig!! privé foto's houd ik graag privé, dus encrypted en gehost in een land waar niet alles by law toegankelijk moet zijn voor instanties.
- betrouwbaar: wil het risico zo min mogelijk lopen dat de dienst vrij plots gestaakt wordt.
- indien mogelijk goede sync app voor windows en ios en evt met keepass samenwerken (dan zou ik helemaal van dropbox af kunnen stappen

Heeft men hier voldoende vertrouwen in Stacks (heb een ongebruikt account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je veiligheid wilt moet je zelf gaan encrypten voordat je het naar een derde partij stuurt, niet vertrouwen op een derde partij die zowel de opslag als de encryptie voor je regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
idd. "vertrouwen" is eigenlijk een term die je helemaal niet wilt bezigen. Op zich vertrouw ik een Nederlandse partij als TransIP wel, maar privacygevoelige data hou ik desondanks toch zelf onder controle door zelf encryptie toe te passen.

Maak daarnaast goed onderscheid tussen een cloud-sync en een backup. Op zich kun je beiden naast elkaar op dezelfde stack account doen maar een sync beschermt lang niet in alle situaties waarvoor je een backup zou willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Leuk om te weten: encfs4win maakt encfs beschikbaar voor windows!

Helaas lijkt er tot nog toe geen goeie oplossing te bestaan voor encfs op Android, iets dat boxcryptor wél aanbiedt. Gelukkig schijnt boxcryptor compatibel te zijn met encfs, dus is dat het enige compromis dat je moet sluiten.

edit: blijkbaar bestaan er wel opensource encfs-compatibele clients voor Android! Helaas staat geen van beide op F-droid.
Gebruik je deze tool? Iemand anders? Toen ik het jaren geleden testte, was de performance, met name door Dokan, buitengewoon matig... Ben benieuwd of dat beter is geworden.

• Justin_
dank voor de reacties. Wellicht dat maar mijn prive foto's eerst rar encrypten en dan backuppen.
Voor dagelijkse Sync Dropbox houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Was is jullie ervaring met data encryptie voor 'data at rest'? Zeker nu de meeste aanbieders in hun voorwaarden van alles met je data mogen, heb ik liever dat ze geen inzage hebben wat ik in de cloud zet.

Ben nu Odrive (niet OneDrive) aan het testen icm Dropbox en Amazone Drive. Mijn eerste indruk is erg goed. Linux agent is nog in ontwikkeling, maar desktop client voor OSX is erg goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Zware Unit op 08-10-2016 19:32 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Voor cloudopslag voor een middelgrote autoclub (ca. 1400 leden; 6 bestuur/commissies) ben ik aan het twijfelen tussen Google Suite voor Bedrijven en Microsoft OneDrive voor Bedrijven. De prijs is ongeveer gelijk met €4 en €5 per gebruiker per maand. Zijn er goede en/of slechte ervaringen te melden met één van deze oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ja, vele. Ook hier op het forum in diverse topics ;)

Gaat het puur om de opslag? Dan zijn het geen voor de hand liggende keuzes. Gaat het (ook) om de mail, agenda, etc. etc. dan zijn er verschillen die je wilt bekijken en gratis proberen. Waar twijfel je?
Zware Unit schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:48:
Was is jullie ervaring met data encryptie voor 'data at rest'? Zeker nu de meeste aanbieders in hun voorwaarden van alles met je data mogen, heb ik liever dat ze geen inzage hebben wat ik in de cloud zet.

Ben nu Odrive (niet OneDrive) aan het testen icm Dropbox en Amazone Drive. Mijn eerste indruk is erg goed. Linux agent is nog in ontwikkeling, maar desktop client voor OSX is erg goed.
Ik wil sowieso een dienst die clientside versleuteld, en versleuteld opslaat. Maar voor 'spannende' zaken (lees: fin administratie etc.) vertrouw ik niet op de versleuteling van de leverancier. Dat versleutel ik ook met bijv. Veracrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, het gaat puur om de opslag. De commissie- en bestuursleden zijn (oudere) vrijwilligers en vaak min of meer digibeet te noemen. De geboden ondersteuning moet dus eenvoudig en betrouwbaar zijn zoals apps voor alle soorten besturingssystemen. Daarom wil ik bij de grote 3 blijven (Dropbox, Drive, OneDrive). Een oplossing 'voor bedrijven' is het beste vanwege het centraal beheer voor rechten van gebruikers en bastanden/mappen. Het voordeel van OneDrive voor Bedrijven is de Office-integratie maar wel tegen een iets hogere prijs ivm Google Suite. De online bewerkmogelijkheid van Office-documenten in Google Suite en de omzetting naar gdoc is een nadeel. Er staat me iets bij dat Microsoft OneDrive voor Bedrijven vaak problemen geeft maar op die zoekterm kan ik op GoT weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Ik zoek een "online harde schijf" niet meer en niet meer minder.
Uiteraard kan ik een netwerkschijf kopen maar het online aspect spreekt mij wel aan.

ik wil de volgende dingen kunnen.
- map via finder / verkenner benaderen als bijvoorbeeld netwerk schijf.
- een app voor lezen via iPhone zal fijn zijn.
- GEEN verplichte synchronisatie, ik hoef niet alles wat online staat op 3 computer te hebben staan.
- 250gb is genoeg en max 30-40 per jaar.
- map moet op meerdere computers te raadplegen zijn ,1x inloggen dus niet elke keer.

iCloud / dropbox / google my drive willen allenmaal syncroniseren en doe je dat niet dan kan je het niet via finder maar enkel online raadplegen en dat wil ik ook niet.

Tot nu toe kom ik uit op strato hi drive maar ik kan er niet achter komen of deze automatisch wil synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Klinkt alsof je ook gewoon STACK zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:45:
Ik zoek een "online harde schijf" niet meer en niet meer minder.
Uiteraard kan ik een netwerkschijf kopen maar het online aspect spreekt mij wel aan.

ik wil de volgende dingen kunnen.
- map via finder / verkenner benaderen als bijvoorbeeld netwerk schijf.
- een app voor lezen via iPhone zal fijn zijn.
- GEEN verplichte synchronisatie, ik hoef niet alles wat online staat op 3 computer te hebben staan.
- 250gb is genoeg en max 30-40 per jaar.
- map moet op meerdere computers te raadplegen zijn ,1x inloggen dus niet elke keer.

iCloud / dropbox / google my drive willen allenmaal syncroniseren en doe je dat niet dan kan je het niet via finder maar enkel online raadplegen en dat wil ik ook niet.

Tot nu toe kom ik uit op strato hi drive maar ik kan er niet achter komen of deze automatisch wil synchroniseren.
Kijk eens bij Coudatcost.com
Of en Hoe het op de lange duur werkt, is afwachten, maar ik heb daar nu een tweetal hostings opgenomen, ( met cyberweek korting ) eenmalig 4€ voor 100 GB en 6€ 200GB
Technisch gezien is het een webstek, maar in de app-install kun je kiezen voor next/owncloud, of zelfs 'niets'
Ook met ftp kun je de boel uploaden.

Het is een lifetime account, het bedrijf bestaat nu al een paar jaar, en ondanks de minder goede reviews, heb ik de gok genomen ( 300GB voor 10€ ;) )
Tot nog toe werkt het zoals ik het wil.

Ze hebben nu ook een aanbieding "cloudstorage" 14$ eenmalig voor 500GB, maar het is mij niet duidelijk hoe het precies in elkaar steekt

Mijn domeinnamen staan bij TransIP, dus als ze verdwijnen, zijn die gewoon 'veilig'

Anders is Stack qua prijs de volgende in lijn ( eigenlijk voor mijn bestanden de eerste, aangezien het een NL bedrijf is )

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 05-12-2016 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 10:12
Ik run een klein bedrijf met 3 werknemers. We werken voornamelijk vanuit ons kantoor, maar ook regelmatig vanuit huis of het buitenland. Het lijkt mij daarom praktisch om vanuit de cloud te gaan werken. De vraag is dan vooral, welke zakelijke clouddiensten werken goed... en vooral veilig? De informatie die we uitwisselen is beslist niet top secret, maar het is toch fijn om te weten dat niet iedereen erin rond kan snuffelen. Het land waarin de data opgeslagen wordt kan denk ik dan ook een rol spelen. Ook moeten we vrij zeker weten dat de data niet verloren gaat, ondanks dat we backups zullen maken. Wie heeft goed advies op dit gebied? Het gaat hier niet om 'goedkoop', maar om 'goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mobilae schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:29:
Ik run een klein bedrijf met 3 werknemers. We werken voornamelijk vanuit ons kantoor, maar ook regelmatig vanuit huis of het buitenland. Het lijkt mij daarom praktisch om vanuit de cloud te gaan werken. De vraag is dan vooral, welke zakelijke clouddiensten werken goed... en vooral veilig? De informatie die we uitwisselen is beslist niet top secret, maar het is toch fijn om te weten dat niet iedereen erin rond kan snuffelen. Het land waarin de data opgeslagen wordt kan denk ik dan ook een rol spelen. Ook moeten we vrij zeker weten dat de data niet verloren gaat, ondanks dat we backups zullen maken. Wie heeft goed advies op dit gebied? Het gaat hier niet om 'goedkoop', maar om 'goed'.
Er is al veel besproken, het zou dus helpen als je feedback geeft in de vorm van eigen overwegingen. 'De cloud' is enorm breed, dus je zult de gewenste functionaliteiten ook moeten duiden. Alleen gmail gebruiken is ook cloud ;)

Ook is het goed om een indicatie te geven van waar de lat van 'goed' ligt (qua financien: is 10 of 100eur/mw/maand te veel, maar ook qua functionaliteit en zekerheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mobilae schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:29:
"de cloud" is een marketingterm voor 'de computer van iemand anders'
Waarom niet het heft in eigen handen nemen, en voor een groot deel zekerheid hebben wat ermee gebeurt.

Zeker op (klein) bedrijfstechnisch gebied, is het dan een optie om bij een Nederlandse hoster / datacenter een stukje rackspace af te nemen, en daar een eigen PC weg te zetten.
Desnoods huur je een jaar een VPS of Dedicated server ( naar gelang de snelheid die nodig is ) met genoeg storage.
Om terug te komen op mijn vorige post, ik heb een vpg 'gekocht' bij cloudatcost, maar dat zou ik je zeker niet aanraden ( locatie Canada, en onzekere 'lifetime' )
in mijn situatie is het niet critical, ik zet een server op, en prul tot het me tegenzit, format/reinstall en opnieuw beginnen.
Nextcloud erop, en ik heb een web-drive waar ik mijn bestanden kan benaderen, zelfs teksten kan bewerken, en agenda's kan bijhouden.

Genoeg NL hosters die het je goed kunnen aanbieden.
Met een beetje ondersteuning kan je eigen ICT afdeling het beheren, en is het 'bijna' alsof alles in je eigen zolderkamer draait.

Op deze manier heb je vrijwel alle sleutels in eigen hand, de fysieke toegang .. dat moet je met het bedrijf daar regelen natuurlijk, maar er zal best beveiliging zijn.
Het kost wel 'iets' maar ook dat heb je grotendeels zelf in de hand, je hoeft geen octo cpu server met 128GB geheugen, en 1PB aan opslag om te beginnen, een BladeVPS bij Transip heb je vanaf 90€/m en kun je achteraf uitbreiden als je ergens krap kom te zitten.

Maar zelfs Onedrive is inzetbaar als centrale opslag, één van de bedrijven waar ik mee samenwerk heeft al de monteurshandleidingen in een readonly staan, de monteurs kunnen vanuit een database het item opzoeken, en de pdf's worden geopend.
Iedereen heeft een beperkte opslag om aantekeningen te maken, of bookmarks en men is tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Wellicht interessant voor sommigen: https://librevault.com, een open source client die functioneert als btsync/resilio. Met slechts 1 secret, die je makkelijk kunt delen, ipv de complexe setup zoals in syncthing. Heb het nog niet gebruikt.

Pagina: 1 2 Laatste