Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik het goed op https://www.getsync.com/buy/pricing?
Personal eenmalig $39,99? Bij business wordt telkens per jaar vermeld, bij personal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
De TS zou weer even moeten worden aangepast, per 1 mei stopt Copy en per 15 november is Wuala gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:32
Even een heads up voor iedereen die Mega gebruikt. Dit is het advies van Kim Dotcom over Mega: https://twitter.com/KimDotcom/status/722942842193055745

[ Voor 104% gewijzigd door traxxion op 22-04-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle reviews en vergelijkingen een abonnement voor 50GB bij sync.com afgenomen en vervolgens al mijn bestanden geupload. Na 1 dag was de OS X client nog niet klaar en blijven de bestanden hangen. De app voor iOS is al helemaal niet stabiel. De desktop software heeft grote moeite met bestanden groter dan 800MB.

Gelukkig kon ik mijn geld terugkrijgen, maar nu; wat is een goed alternatief voor dropbox dat buiten de VS plaats vindt? Sync.com is gevestigd in Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

TransIP Stack?

Gebruik het nu een maand. Na OneDrive en Google Drive een verademing hoe de client werkt. Dropbox is even gebruiksvriendelijk, behalve dan dat TransIP naast de client en browserversie ook WebDAV ondersteunt en 1TB gratis ruimte geeft.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01
Kan niet iemand co-auteur worden gemaakt van de TS?

[Verwijderde gebruiker] Laatst online: 14-09-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Is Pcloud hier al genoemd? 10Gb gratis.. https://www.pcloud.com/cloud-storage-pricing-plans.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik zoek een plek waar ik de bestanden op mijn NAS die me echt dierbaar zijn (fotos en films van vakanties en gezin) veiligkan opslaan. Momenteel zo'n 200gb. Zo goedkoop mogelijk uiteraard, en het liefst met geautomatiseerde sync vanaf mijn NAS. Het gaat me vooral om de backup, het moet ergens staan, de eenvoud van benaderen is minder relevant omdat ik het niet actief verwacht (en hoop) te hoeven gebruiken

Nu kom ik al vrij snel op Hubic uit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:31:
Ik zoek een plek waar ik de bestanden op mijn NAS die me echt dierbaar zijn (fotos en films van vakanties en gezin) veiligkan opslaan. Momenteel zo'n 200gb. Zo goedkoop mogelijk uiteraard, en het liefst met geautomatiseerde sync vanaf mijn NAS. Het gaat me vooral om de backup, het moet ergens staan, de eenvoud van benaderen is minder relevant omdat ik het niet actief verwacht (en hoop) te hoeven gebruiken

Nu kom ik al vrij snel op Hubic uit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Je zou eens kunnen kijken naar 'Stack' van TransIP. Aanmelden dan krijg je binnenkort een invite. Ja het is op invite basis, maar wel 1 TB. Je kan zelfs meerdere accounts aanmaken. Bijvoorbeeld je partner 200 GB toewijzen en zelf 800 GB gebruiken. Ik gebruik het zelfs om mijn VPS naar te backuppen.

https://www.transip.nl/stack/

Voordelen:
  • 1 TB opslag
  • Opgeslagen in Nederland
  • WebDAV ondersteuning
  • Geen bestand analyse
  • Alle bestand soorten ondersteund
  • Geen maximale bestand grootte
  • Gebruikers beheer (zelf quota toewijzen aan gebruikers)
  • Direct bij TransIP te koppelen aan een eigen domein
  • Voorzien van 256-bit AES versleuteling
Voor een 10tje per maand maak je er 2 TB van en voor 50 euro per maand 10 TB.

[ Voor 70% gewijzigd door xoniq op 24-05-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:36:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar 'Stack' van TransIP. Aanmelden dan krijg je binnenkort een invite. Ja het is op invite basis, maar wel 1 TB. Je kan zelfs meerdere accounts aanmaken. Bijvoorbeeld je partner 200 GB toewijzen en zelf 800 GB gebruiken. Ik gebruik het zelfs om mijn VPS naar te backuppen.

https://www.transip.nl/stack/
Thanks. Maar hebben zij ook een app voor qnap-NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:42:
[...]Thanks. Maar hebben zij ook een app voor qnap-NAS?
Qnap zal vast wel webdav ondersteunen

[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Thanks. Maar hebben zij ook een app voor qnap-NAS?
Van TransIP zelf:
Omdat STACK volledige ondersteuning heeft voor WebDAV kun je de schijf ook als Netwerkschijf toevoegen aan je (Synology) NAS. Let er wel op dat niet elke NAS (Network Attached Storage) hier ondersteuning voor biedt en je zult dit dus in de documentatie / specificaties van je NAS moeten controleren.

WebDAV is een protocol op het Internet dat een uitbreiding is van het protocol HTTP. De afkorting staat voor Web-based Distributed Authoring and Versioning, wat vrij vertaald neerkomt op webgebaseerd en verdeeld auteurschap met versiebeheer. Dit zorgt ervoor dat je via een dergelijke link ook bestanden kunt wijzigen en uploaden, wat via het 'normale' HTTP protocol niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:45:
[...]

Van TransIP zelf:

[...]
Thanks. Nog nooit van gehoord, ik duik er eens in. In ieder geval een invite aangevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:48:
[...]

Thanks. Nog nooit van gehoord, ik duik er eens in. In ieder geval een invite aangevraagd!
Werkt goed. Ik heb Stack op diverse locaties gemount. VPS voor encrypted backups, mijn servers thuis (snel wat verplaatsen naar Stack via command zodat het net als Dropbox gesynced wordt naar laptop en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Werkt goed. Ik heb Stack op diverse locaties gemount. VPS voor encrypted backups, mijn servers thuis (snel wat verplaatsen naar Stack via command zodat het net als Dropbox gesynced wordt naar laptop en telefoon.
Maar dan zie ik Stack dus gewoon terug als netwerkschijf in mijn Qnap-filemanager, als ik het goed begrijp?

Want dan kan ik inderdaad automatisch backups maken naar Stack. Dat zou ideaal zijn.

Eigenlijk exact wat ik zoek, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:55:
[...]

Maar dan zie ik Stack dus gewoon terug als netwerkschijf in mijn Qnap-filemanager, als ik het goed begrijp?

Want dan kan ik inderdaad automatisch backups maken naar Stack. Dat zou ideaal zijn.

Eigenlijk exact wat ik zoek, dan.
Ja je kan op diverse OS'en gewoon een sync-tool gebruiken zoals bijvoorbeeld Dropbox dit doet maar je kan 'm ook gewoon d.m.v. WebDAV te gebruiken, gebruiken als netwerkschijf. Dat laatste is dus wat ik doe voor backups etc. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
xoniq schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:16:
[...]

Ja je kan op diverse OS'en gewoon een sync-tool gebruiken zoals bijvoorbeeld Dropbox dit doet maar je kan 'm ook gewoon d.m.v. WebDAV te gebruiken, gebruiken als netwerkschijf. Dat laatste is dus wat ik doe voor backups etc. Werkt prima.
Ik had mijn invite voor Stack binnen 2 dagen binnen. Vervolgens de Webdav-app voor Qnap geïnstalleerd. De verbinding werkende krijgen was via die app nog eenvoudiger dan een cloudopslag opzetten met de door Qnap ondersteunde cloudaanbieders. 8)7

Het werkt in elk geval perfect voor wat ik nodig heb, het is (vooralsnog) gratis en mijn data staat gewoon in Nederland en ik kan er via elke weg zonder problemen bij. Meer dan ik wilde, voor veel minder dan ik er voor over had. Dat zijn nu de tips waar ik wat mee kan en waarom ik zo blij ben met de Tweakers-community.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoppa! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:49:
[...]

Ik had mijn invite voor Stack binnen 2 dagen binnen. Vervolgens de Webdav-app voor Qnap geïnstalleerd. De verbinding werkende krijgen was via die app nog eenvoudiger dan een cloudopslag opzetten met de door Qnap ondersteunde cloudaanbieders. 8)7

Het werkt in elk geval perfect voor wat ik nodig heb, het is (vooralsnog) gratis en mijn data staat gewoon in Nederland en ik kan er via elke weg zonder problemen bij. Meer dan ik wilde, voor veel minder dan ik er voor over had. Dat zijn nu de tips waar ik wat mee kan en waarom ik zo blij ben met de Tweakers-community.

Bedankt!
Top dat het zo gemakkelijk ging bij jouw. Je kan ook gewoon een specifieke map koppelen. Zo heb ik op mijn server enkel een 'backups' map gekoppeld zodat die mount niet alles synced wat ik vanaf m'n laptop op Stack gooi. En op m'n laptop heb ik de backups map weer excluded zodat ik die backups niet naar m'n laptop gesynchroniseerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Begrijp ik het volgende goed? :

- Ik heb een Qnap TS210 van 2tb.
- ik neem een 2tb account bij STACK
- Computer maakt ieder uur een backup naar de NAS
- NAS schrijft alles automatisch alles naar STACK dmv WEBDAV

vraag:
- als dit klopt, kan ik de time machine backup dan ook online zetten?
- als dit klopt, kan ik de windows backup (daar ga ik naar toe) dan ook online zetten?

Momenteel kamp ik met wederom een falend schijfje. Nr3 in 4 jaar. Weer 6 tientjes om te vervangen en spannend, want alles staat nog maar op 1 schijf. En 6 a 7 tientjes is ook weer 1 jaar opslag op de cloud.

Maar een totale overstap naar Cloud durf ik ook weer niet.

Stomme dilemma's

[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 05-06-2016 15:33 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik zou sowieso niet 100% op 'de cloud' vertrouwen.
Het blijft "iemand anders zijn computer" ...
En ondanks dat ik dankbaar gebruik maak van verschillende 'stacks' blijft het altijd opslag die op elk moment kwijt 'mag' zijn ( als in niet de laatste of belangrijkste versie )

Zelfs als je betaald, is dat nog geen garantie dat het oneindig zal duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Goed punt. Maakt het des te lastiger :*(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

HallonRubus schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Kan niet iemand co-auteur worden gemaakt van de TS?

[Verwijderde gebruiker] Laatst online: 14-09-2015
Dat kan :) vrijwilligers sturen me even een DM en dan regelen we dat.

[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 10-06-2016 20:12 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 00:34
Ik gebruik http://uptobox.com/ al 2 jaar, dirt cheap en snel. Je kan uploaden via ftp, maar downloaden is enkel via de http interface. Ik ben wel bezig aan een fuse-mount scriptje, maar das linux only.
Ik had mijn premium eens vergeten te verlengen, dus alle bestanden waren verwijderd :(

Toch vraag ik mij af of zo'n dient tegen die prijs een betrouwbare service kan aanbieden... Daarom gebruik ik toch nog steeds google drive voor belangerijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Ik zit momenteel in Ecuador voor een trip van 6 maanden door Centraal Amerika.

Ivm diefstal wil ik zorgen dat ik al mijn foto's regelmatig upload naar de cloud, internet is hier verassend snel. Vanaf telefoon (android) en laptop ( windows 10).

Heb een asus transformer book gekocht waarbij ik voor 1jaar 1000gb gratis heb, alleen werkt dit niet al te soepel. Dropbox vind iket 10dollar in de maand dan weer prijzig.

TransIP stack een goede optie voor wat ik zoek, of is dit ivm servers in NL traag vanaf hier? Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoeveel ruimte heb je nodig? Is Google Drive een optie (15GB gratis)?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gebruik Transip Stack sinds kort ook. Werkt uitstekend.

Mijn stack space heb ik gemount via webdav en dmv tar en gpg zorg ik dat de backups versleuteld worden overgestuurd.

Backup maken:
# tar cvf - /dir1 /dir2 | gpg --encrypt -default-recipient-self --yes -a --output /stackmountpoint/backupfile.txt

Resultaat van bovenstaand commando is één grote tekstfile met de versleutelde inhoud van alle bestanden in /dir1 en /dir2.

Ik weet niet wat de maximum bestandsgrootte is van Stack, ik ben er in ieder geval nog niet tegenaan gelopen.

Restoren is simpel:

Inhoud opvragen van de backupfile:
# gpg --decrypt /stackmountpoint/backupfile.txt | tar tvf -

File restoren:
# gpg --decrypt /stackmountpoint/backupfile.txt | tar xvf - dir1/subdir/nogeensubdir/bestand.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
Ik mis Onedrive in de DIY lijst (met een on-premises Sharepoint deployment - zelfs met Foundation - kun je ook een lokale Onedrive opzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Ursamajor schreef op zondag 03 juli 2016 @ 07:38:
Hoeveel ruimte heb je nodig? Is Google Drive een optie (15GB gratis)?
Zou een optie kunnen zijn, maar ivm gopro filmpjes wil ik eerst STACK gaan testen. Mocht deze nou niet lekker werken dan ga ik inderdaad met drive aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Brent schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:36:
encFS/Boxcryptor zijn ook alternatieven.
Leuk om te weten: encfs4win maakt encfs beschikbaar voor windows!

Helaas lijkt er tot nog toe geen goeie oplossing te bestaan voor encfs op Android, iets dat boxcryptor wél aanbiedt. Gelukkig schijnt boxcryptor compatibel te zijn met encfs, dus is dat het enige compromis dat je moet sluiten.

edit: blijkbaar bestaan er wel opensource encfs-compatibele clients voor Android! Helaas staat geen van beide op F-droid.

[ Voor 28% gewijzigd door RuddyMysterious op 07-07-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dag Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goede cloudopslag dienst die fatsoenlijk werkt, dan ben ik er ook bereid voor om te betalen.

Om het kort te houden, Ik ben opzoek naar OneDrive zoals die was voor windows 10.

Langer: De functie om al je bestanden in een map te zien op je laptop zonder deze te synchroniseren. Een super fijne functie die ze er helaas uit hebben gesloopt op windows 10 (why?) Losse mappen kan je kiezen voor synchronisatie en je hebt de optie bestanden offline beschikbaar maken wanneer ze alleen online beschikbaar zijn en vice versa. Dus een bestand uitpakken in je cloudmap en wanneer die geüpload is verwijderen van je laptop.

Voor zover ik begreep is dropbox een sync programma. Google Drive wil ik niet want ik heb een windows phone. Icloud hetzelfde (tenzij het prima werkt) en veel alternatieven ken ik niet. Wat ik opzoek heeft dus vaak een sync functie maar geen 'online beschikbaar' functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
https://www.odrive.com/

Kies een dienst en verbind die met ODrive, en je kunt placeholder files gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Aegir81 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:08:
https://www.odrive.com/

Kies een dienst en verbind die met ODrive, en je kunt placeholder files gebruiken.
Ziet er goed uit. Ik dacht, kan niet want het heeft geen app voor de telefoon, maar daar kan ik natuurlijk gewoon de standaard app blijven gebruiken.

Ben benieuwd. Zal eens een test draaien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Maak al jaren gebruik van Dropbox (keer een stuk of 50+ referrals geregeld waardoor ik een goede 30gb onbeperkt heb), maar nu zit ik er toch aan te denken om oa mijn prive foto collectie ergens in een veilige cloud op te slaan.

Mijn wensen:
- 1tb+ ruimte
- veilig!! privé foto's houd ik graag privé, dus encrypted en gehost in een land waar niet alles by law toegankelijk moet zijn voor instanties.
- betrouwbaar: wil het risico zo min mogelijk lopen dat de dienst vrij plots gestaakt wordt.
- indien mogelijk goede sync app voor windows en ios en evt met keepass samenwerken (dan zou ik helemaal van dropbox af kunnen stappen

Heeft men hier voldoende vertrouwen in Stacks (heb een ongebruikt account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je veiligheid wilt moet je zelf gaan encrypten voordat je het naar een derde partij stuurt, niet vertrouwen op een derde partij die zowel de opslag als de encryptie voor je regelt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
idd. "vertrouwen" is eigenlijk een term die je helemaal niet wilt bezigen. Op zich vertrouw ik een Nederlandse partij als TransIP wel, maar privacygevoelige data hou ik desondanks toch zelf onder controle door zelf encryptie toe te passen.

Maak daarnaast goed onderscheid tussen een cloud-sync en een backup. Op zich kun je beiden naast elkaar op dezelfde stack account doen maar een sync beschermt lang niet in alle situaties waarvoor je een backup zou willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Leuk om te weten: encfs4win maakt encfs beschikbaar voor windows!

Helaas lijkt er tot nog toe geen goeie oplossing te bestaan voor encfs op Android, iets dat boxcryptor wél aanbiedt. Gelukkig schijnt boxcryptor compatibel te zijn met encfs, dus is dat het enige compromis dat je moet sluiten.

edit: blijkbaar bestaan er wel opensource encfs-compatibele clients voor Android! Helaas staat geen van beide op F-droid.
Gebruik je deze tool? Iemand anders? Toen ik het jaren geleden testte, was de performance, met name door Dokan, buitengewoon matig... Ben benieuwd of dat beter is geworden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
dank voor de reacties. Wellicht dat maar mijn prive foto's eerst rar encrypten en dan backuppen.
Voor dagelijkse Sync Dropbox houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Was is jullie ervaring met data encryptie voor 'data at rest'? Zeker nu de meeste aanbieders in hun voorwaarden van alles met je data mogen, heb ik liever dat ze geen inzage hebben wat ik in de cloud zet.

Ben nu Odrive (niet OneDrive) aan het testen icm Dropbox en Amazone Drive. Mijn eerste indruk is erg goed. Linux agent is nog in ontwikkeling, maar desktop client voor OSX is erg goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Zware Unit op 08-10-2016 19:32 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Voor cloudopslag voor een middelgrote autoclub (ca. 1400 leden; 6 bestuur/commissies) ben ik aan het twijfelen tussen Google Suite voor Bedrijven en Microsoft OneDrive voor Bedrijven. De prijs is ongeveer gelijk met €4 en €5 per gebruiker per maand. Zijn er goede en/of slechte ervaringen te melden met één van deze oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, vele. Ook hier op het forum in diverse topics ;)

Gaat het puur om de opslag? Dan zijn het geen voor de hand liggende keuzes. Gaat het (ook) om de mail, agenda, etc. etc. dan zijn er verschillen die je wilt bekijken en gratis proberen. Waar twijfel je?
Zware Unit schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:48:
Was is jullie ervaring met data encryptie voor 'data at rest'? Zeker nu de meeste aanbieders in hun voorwaarden van alles met je data mogen, heb ik liever dat ze geen inzage hebben wat ik in de cloud zet.

Ben nu Odrive (niet OneDrive) aan het testen icm Dropbox en Amazone Drive. Mijn eerste indruk is erg goed. Linux agent is nog in ontwikkeling, maar desktop client voor OSX is erg goed.
Ik wil sowieso een dienst die clientside versleuteld, en versleuteld opslaat. Maar voor 'spannende' zaken (lees: fin administratie etc.) vertrouw ik niet op de versleuteling van de leverancier. Dat versleutel ik ook met bijv. Veracrypt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, het gaat puur om de opslag. De commissie- en bestuursleden zijn (oudere) vrijwilligers en vaak min of meer digibeet te noemen. De geboden ondersteuning moet dus eenvoudig en betrouwbaar zijn zoals apps voor alle soorten besturingssystemen. Daarom wil ik bij de grote 3 blijven (Dropbox, Drive, OneDrive). Een oplossing 'voor bedrijven' is het beste vanwege het centraal beheer voor rechten van gebruikers en bastanden/mappen. Het voordeel van OneDrive voor Bedrijven is de Office-integratie maar wel tegen een iets hogere prijs ivm Google Suite. De online bewerkmogelijkheid van Office-documenten in Google Suite en de omzetting naar gdoc is een nadeel. Er staat me iets bij dat Microsoft OneDrive voor Bedrijven vaak problemen geeft maar op die zoekterm kan ik op GoT weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik zoek een "online harde schijf" niet meer en niet meer minder.
Uiteraard kan ik een netwerkschijf kopen maar het online aspect spreekt mij wel aan.

ik wil de volgende dingen kunnen.
- map via finder / verkenner benaderen als bijvoorbeeld netwerk schijf.
- een app voor lezen via iPhone zal fijn zijn.
- GEEN verplichte synchronisatie, ik hoef niet alles wat online staat op 3 computer te hebben staan.
- 250gb is genoeg en max 30-40 per jaar.
- map moet op meerdere computers te raadplegen zijn ,1x inloggen dus niet elke keer.

iCloud / dropbox / google my drive willen allenmaal syncroniseren en doe je dat niet dan kan je het niet via finder maar enkel online raadplegen en dat wil ik ook niet.

Tot nu toe kom ik uit op strato hi drive maar ik kan er niet achter komen of deze automatisch wil synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Klinkt alsof je ook gewoon STACK zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:45:
Ik zoek een "online harde schijf" niet meer en niet meer minder.
Uiteraard kan ik een netwerkschijf kopen maar het online aspect spreekt mij wel aan.

ik wil de volgende dingen kunnen.
- map via finder / verkenner benaderen als bijvoorbeeld netwerk schijf.
- een app voor lezen via iPhone zal fijn zijn.
- GEEN verplichte synchronisatie, ik hoef niet alles wat online staat op 3 computer te hebben staan.
- 250gb is genoeg en max 30-40 per jaar.
- map moet op meerdere computers te raadplegen zijn ,1x inloggen dus niet elke keer.

iCloud / dropbox / google my drive willen allenmaal syncroniseren en doe je dat niet dan kan je het niet via finder maar enkel online raadplegen en dat wil ik ook niet.

Tot nu toe kom ik uit op strato hi drive maar ik kan er niet achter komen of deze automatisch wil synchroniseren.
Kijk eens bij Coudatcost.com
Of en Hoe het op de lange duur werkt, is afwachten, maar ik heb daar nu een tweetal hostings opgenomen, ( met cyberweek korting ) eenmalig 4€ voor 100 GB en 6€ 200GB
Technisch gezien is het een webstek, maar in de app-install kun je kiezen voor next/owncloud, of zelfs 'niets'
Ook met ftp kun je de boel uploaden.

Het is een lifetime account, het bedrijf bestaat nu al een paar jaar, en ondanks de minder goede reviews, heb ik de gok genomen ( 300GB voor 10€ ;) )
Tot nog toe werkt het zoals ik het wil.

Ze hebben nu ook een aanbieding "cloudstorage" 14$ eenmalig voor 500GB, maar het is mij niet duidelijk hoe het precies in elkaar steekt

Mijn domeinnamen staan bij TransIP, dus als ze verdwijnen, zijn die gewoon 'veilig'

Anders is Stack qua prijs de volgende in lijn ( eigenlijk voor mijn bestanden de eerste, aangezien het een NL bedrijf is )

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 05-12-2016 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 10:12
Ik run een klein bedrijf met 3 werknemers. We werken voornamelijk vanuit ons kantoor, maar ook regelmatig vanuit huis of het buitenland. Het lijkt mij daarom praktisch om vanuit de cloud te gaan werken. De vraag is dan vooral, welke zakelijke clouddiensten werken goed... en vooral veilig? De informatie die we uitwisselen is beslist niet top secret, maar het is toch fijn om te weten dat niet iedereen erin rond kan snuffelen. Het land waarin de data opgeslagen wordt kan denk ik dan ook een rol spelen. Ook moeten we vrij zeker weten dat de data niet verloren gaat, ondanks dat we backups zullen maken. Wie heeft goed advies op dit gebied? Het gaat hier niet om 'goedkoop', maar om 'goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mobilae schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:29:
Ik run een klein bedrijf met 3 werknemers. We werken voornamelijk vanuit ons kantoor, maar ook regelmatig vanuit huis of het buitenland. Het lijkt mij daarom praktisch om vanuit de cloud te gaan werken. De vraag is dan vooral, welke zakelijke clouddiensten werken goed... en vooral veilig? De informatie die we uitwisselen is beslist niet top secret, maar het is toch fijn om te weten dat niet iedereen erin rond kan snuffelen. Het land waarin de data opgeslagen wordt kan denk ik dan ook een rol spelen. Ook moeten we vrij zeker weten dat de data niet verloren gaat, ondanks dat we backups zullen maken. Wie heeft goed advies op dit gebied? Het gaat hier niet om 'goedkoop', maar om 'goed'.
Er is al veel besproken, het zou dus helpen als je feedback geeft in de vorm van eigen overwegingen. 'De cloud' is enorm breed, dus je zult de gewenste functionaliteiten ook moeten duiden. Alleen gmail gebruiken is ook cloud ;)

Ook is het goed om een indicatie te geven van waar de lat van 'goed' ligt (qua financien: is 10 of 100eur/mw/maand te veel, maar ook qua functionaliteit en zekerheid)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mobilae schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:29:
"de cloud" is een marketingterm voor 'de computer van iemand anders'
Waarom niet het heft in eigen handen nemen, en voor een groot deel zekerheid hebben wat ermee gebeurt.

Zeker op (klein) bedrijfstechnisch gebied, is het dan een optie om bij een Nederlandse hoster / datacenter een stukje rackspace af te nemen, en daar een eigen PC weg te zetten.
Desnoods huur je een jaar een VPS of Dedicated server ( naar gelang de snelheid die nodig is ) met genoeg storage.
Om terug te komen op mijn vorige post, ik heb een vpg 'gekocht' bij cloudatcost, maar dat zou ik je zeker niet aanraden ( locatie Canada, en onzekere 'lifetime' )
in mijn situatie is het niet critical, ik zet een server op, en prul tot het me tegenzit, format/reinstall en opnieuw beginnen.
Nextcloud erop, en ik heb een web-drive waar ik mijn bestanden kan benaderen, zelfs teksten kan bewerken, en agenda's kan bijhouden.

Genoeg NL hosters die het je goed kunnen aanbieden.
Met een beetje ondersteuning kan je eigen ICT afdeling het beheren, en is het 'bijna' alsof alles in je eigen zolderkamer draait.

Op deze manier heb je vrijwel alle sleutels in eigen hand, de fysieke toegang .. dat moet je met het bedrijf daar regelen natuurlijk, maar er zal best beveiliging zijn.
Het kost wel 'iets' maar ook dat heb je grotendeels zelf in de hand, je hoeft geen octo cpu server met 128GB geheugen, en 1PB aan opslag om te beginnen, een BladeVPS bij Transip heb je vanaf 90€/m en kun je achteraf uitbreiden als je ergens krap kom te zitten.

Maar zelfs Onedrive is inzetbaar als centrale opslag, één van de bedrijven waar ik mee samenwerk heeft al de monteurshandleidingen in een readonly staan, de monteurs kunnen vanuit een database het item opzoeken, en de pdf's worden geopend.
Iedereen heeft een beperkte opslag om aantekeningen te maken, of bookmarks en men is tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Wellicht interessant voor sommigen: https://librevault.com, een open source client die functioneert als btsync/resilio. Met slechts 1 secret, die je makkelijk kunt delen, ipv de complexe setup zoals in syncthing. Heb het nog niet gebruikt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 2 Laatste