Het Online Backup Topic

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

GrtA schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:57:
[...]

Da's een beetje kort door de bocht. Java heeft inderdaad een slechte reputatie doordat het al een aanvalsvector gebruikt word via de browser. Maar op zich staande Java programma's, zoals dus Crashplan, maar ook Matlab en onderdelen van OpenOffice, zijn doorgaans prima in orde.
Kan wel kort door de bocht zijn, maar ik vind java eigenlijk geen optie. Zie ook http://blog.trendmicro.co...-to-use-java-if-you-must/

Waarom niet gewoon een native applicatie ontwikkelen? Crashplan is daar overigens wel mee bezig, zo vertelden ze mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:37
Marzman schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:12:
[...]

Lijkt me dat het dan een stuk duurder zou zijn. Misschien bedoelen ze dat je download na 4 uur afgekapt wordt en dat je dus moet zorgen dat je archieven binnen de 4 uur gedownload kunnen worden.
Ik heb intussen iets meer info gevonden:

http://www.ovh.nl/cloud/faq.xml

Bij: "Kan ik op ieder moment mijn archieven terugzetten?" staat:

De opgeslagen archieven in de OVH Cloud kunnen op ieder moment opgevraagd worden. Afhankelijk van de grootte en benodigde opslagtijd, duurt dit maximaal 4 uur.

Beschikbaarheid na opvragen duurt dus max. 4 uur. Het slechts €0.008 per GB is het erg goedkoop, veel goedkoper dan hard disk storage. Wat is het dan wel? Tapes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
OVH Cloud archives lijkt mij ook wel interessant. Ik verwacht dat het inderdaad tapes zijn net als amazon glacier. Hier lijkt de kostenstructuur echter transparanter, bij amazon moet je oppassen niet te snel je data op te vragen bij herstellen. Dan kan het behoorlijk in de papieren lopen.
Voor zover ik heb gezien kost het €1,- eenmalig registreren. Betaal je niks zolang het nog in het beta stadium is. Daarna kost het dus €0,01 incl btw per GB per maand dat je aan storage gebruikt, ook het herstel kost €0,01 per GB die je hersteld. Dat is het wat betreft kosten.

Bestanden komen pas beschikbaar wanneer je opdracht daartoe geeft, dat duurt max 4uur voor bestanden tot 10GB. Dit heet een sessie en die blijft vervolgens 7 dagen beschikbaar voor herstel.

Connecten kan via FTP/SFTP/RSYNC/SCP, moet dus vanaf zowel een pc als een NAS zoals synology lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
@Jaerock: Zoals jij het beschrijft interpreteer ik het ook. Het lijkt i.d.d. sterk op Amazon Glacier, maar dan veel transparanter qua kosten. Amazon kan behoorlijk uit de hand lopen bij restoren.

Wat mij bovendien bij Amazon tegenstaat is dat het een Amerikaans bedrijf is, en ze dus wettelijk verplicht zijn om instellingen als de NSA toegang te verlenen tot de data. Een Europees bedrijf als OVH kan je tenminste nog het voordeel van de twijfel gunnen.

OVH is een prijsvechter, en o.a. door de berichten in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!" lijkt het erop dat ze mankracht tekort komen om nieuwe servers aan te leveren. Dus als het i.d.d. met tapes werkt: kan je er zeker van zijn dat een request for restore ook binnen 4 uur uitgevoerd wordt, of ben je aan de goden overgeleverd? Ergens op hun website heb ik ook iets gelezen dat ze robots gebruiken hiervoor, maar het hele Cloud Archives gebeuren is nog in een beta stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Die tapes zal inderdaad met robots werken, anders is het geen doen. Het enige wat ze nodig hebben is vrije storage om je archief op de plaatsen zodat je erbij kan. Als ze te weinig storage hiervoor beschikbaar hebben kan er een probleem ontstaan. Ze zullen wel een % aanhouden van het totale tape archief.
Garanties heb je natuurlijk nooit, maar ze zeggen zelf max 4uur voor 10GB dus. Daarna blijft het 7 dagen beschikbaar op die storage, dus je hebt een week je restore opdracht binnen te halen. De cloud wordt voor mij de laatste schakel, voor als ik nergens anders meer vandaan kan restoren. Desalniettemin is het wel verstandig af en toe een willekeurig deel te storen puur ter test.

En het is zoals gezegd nog beta, dus zorg ervoor dat je niet afhankelijk bent van deze back-up. Sowieso is het verstandig je aan de 3-2-1 regel te houden. Een voordeel iig, voorlopig kost het buiten de registratie nog niets ;-)

Voor wat betreft de NSA, dat voorkom je nooit helemaal. Bij amazon kan je ook kiezen voor het datacenter in Ierland, maar inderdaad zijn ze alsnog wettelijk verplicht toegang te geven. Of het in Frankrijk veel beter is weet ik niet. Ik zou er iig encrypted archives met repair bestanden van maken. Ookal zijn het alleen maar mijn vakantie foto's en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Voor mij is de cloud ook een laatste redmiddel, als geen enkel andere backup meer beschikbaar is.

Ik sla sowieso alleen maar encrypted files op, maar ook daar is de vraag wat instanties als de NSA kunnen lezen. AES encryptie lijkt nu ook al gecompromitteerd. Wat is er in encryptiesoftware ingebouwd aan backdoors en welke zwakheden zijn er ingebouwd in de encryptie zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48

Damian

Insane Obtrusion

Wat ik niet terugzie in het overzicht is retentie beleid?

Iemand enig idee hoe dat bij KPN is?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb een paar dagen geleden een backup gemaakt van mijn volledige gmail-account met gmvault. Het is een commandline tool, maar het is erg makkelijk in het gebruik.

Backuppen van 65000+ items duurde ongeveer twee uur.

Als ik ooit de toegang tot m'n gmail kwijtraak, dan heb ik tenminste m'n mail nog...

Ik weet niet of ik het al gepost had, maar voor gewone backups gebruik ik nu al een tijdje Crashplan samen met Cryptsync.

Met cryptsync kopieer ik mijn bestanden naar mijn map voor lokale backups, waar ze opgeslagen worden met AES-encryptie. Ik heb Crashplan ingesteld zodat alles wat in die map staat, geüpload wordt.

Ik gebruik nu 410GB aan ruimte met Crashplan. Maar mijn backupmap is maar 330GB. De rest van die ruimte wordt ingenomen door verwijderde bestanden en oudere versies die makkelijk teruggehaald kunnen worden. Best handig.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Dat had je ook heel makkelijk kunnen doen met Mailstore Home.

Abort, Retry, Quake ???

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

heb een mail met 42$ korting van crashplan om weg te geven

Jsunnyreports

• Damian
  • Laatst online: 11:48

Damian

Insane Obtrusion

thalantis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:22:
heb een mail met 42$ korting van crashplan om weg te geven
Ik heb wel interesse!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• thalantis

thalantis

12200 Wp

hmm kleine letters weer he, ik moet het kado doen aan iemand

*Discount is only available to existing CrashPlan customers, and can only be used to purchase a gift subscription for a recipient that does not already have a CrashPlan subscription history.

You must use the "Click To Gift" button in this email and proceed directly to our online store to select your gift subscription option. Otherwise, our store will not recognize your eligibility to redeem this offer.
Spoiler alert! The recipient of your gift will received an email confirmation immediately upon completion of your purchase. Subscriptions start on the date of purchase.
Offer expires, January 8, 2014 at midnight US Central Standard Time (CST).
Offer is non-transferable, and may not be combined with any other promotional offer (except where such limitation is prohibited by law).

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Jaerock schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:13:
OVH Cloud archives lijkt mij ook wel interessant. Ik verwacht dat het inderdaad tapes zijn net als amazon glacier. Hier lijkt de kostenstructuur echter transparanter, bij amazon moet je oppassen niet te snel je data op te vragen bij herstellen. Dan kan het behoorlijk in de papieren lopen.
Voor zover ik heb gezien kost het €1,- eenmalig registreren. Betaal je niks zolang het nog in het beta stadium is. Daarna kost het dus €0,01 incl btw per GB per maand dat je aan storage gebruikt, ook het herstel kost €0,01 per GB die je hersteld. Dat is het wat betreft kosten.
Ik heb mij vorige week maar eens aangemeld voor de OVH Public Cloud Archives, ofwel PCA.

Gedurende het beta stadium betaal ik slechts €1, daarna €0.008 per GB opslag (ex BTW) en €0.008 per GB voor eventuele restores. Verder geen onkosten aan dataverkeer.

Het duurde ruim een week voordat ik alle mailtjes met inloggegevens e.d. van OVH had ontvangen. Je krijgt wel binnen één dag toegang tot de OVH manager en de (voor mij wat onduidelijke) API, maar de echte PCA toegang duurde ruim een week.

Ik heb wat testen gedaan met WinSCP via een UPC 200/10 Mbps verbinding.

Het werkt als volgt:

Uploaden: je krijgt een inbox map toegewezen op een OVH PCA server. Daar kan je naar uploaden via
FTP/SFTP/RSYNC/SCP. Na het uitloggen worden je files bij OVH aangemerkt voor archivering, en verdwijnen je files uit de inbox. Je kunt daarna alleen nog via de OVH manager zien wat de opgeslagen sessies zijn, je files zijn buiten beeld. Wel kan je de grootte + datum van iedere sessie bekijken, en zien wat de filenamen in de sessie zijn.
Heb een paar testen gedaan met 200 MB files.
De upload snelheid lijkt redelijk constant met ca. 400 kByte/s (ongeveer 1/3 van mijn maximum snelheid)

Restoren/downloaden: Via de OVH manager kan je een session restore request doen. Je krijgt dan een mailtje wanneer je files klaar staan voor download. In het mailtje staat het IP adres van de download server plus een path waar je files staan. De download server is niet hetzelfde als de upload server, kan wellicht per keer verschillen. Je krijgt een outbox map toegewezen waar je files in neergezet worden.
Bij de paar tests die ik heb uitgevoerd duurde het slechts een paar minuten voordat mijn files weer klaar stonden. Misschien bevond mijn data zich nog ergens in een cache, en duurt hij bij langdurige opslag langer om terug te halen (bv. van tapes?). In ieder geval blijven ze hier een week beschikbaar voor download.
De downloadsnelheid varieerde van ca. 1.2 MByte/s (gisterenmiddag) tot 20 MByte/s (vanochtend vroeg).
Blijkbaar afhankelijk van de drukte.

Kortom: het is wat omslachtig, maar het werkt wel. En het is spotgoedkoop vergelijkbaar met andere
aanbieders. Ik wil zo'n 200 GB archiveren, en dat kost slechts €2 per maand. Beat that!
Connecten kan via FTP/SFTP/RSYNC/SCP, moet dus vanaf zowel een pc als een NAS zoals synology lukken.
Dat laatste lukt helaas niet. Het Synology backup package kan alleen RSYNC aan, en blijkt om de een of andere reden niet compatible met PCA. Connecten lukt wel, maar backuppen geeft foutmeldingen.
Er is weinig informatie op internet te vinden over de combi PCA + Synology, maar ik zie dat anderen er ook problemen mee hebben. Ik heb inmiddels ontdekt dat de Syno wel in staat is z'n config backup file (synobkpinfo.db) weg te schrijven, maar daarna houdt het op.
Via de PC met WinSCP, FTP of SFTP lukt het wel.

Edit:
Zojuist ontdekt dat ik meerdere sessies tegelijk kan openen naar de upload server. Die krijgen dan wel allemaal een aparte inbox toegewezen, en zullen ook gearchiveerd worden als verschillende sessies. Op dit moment heb ik er 3 parallel lopen, waardoor ik mijn upload bandbreedte van 1.2 MByte/s ten volle kan benutten.

[ Voor 4% gewijzigd door ReneK op 22-12-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik ben opzoek naar een andere oplossing dan Crashplan die dezelfde mogelijkheden heeft en ongeveer het zelfde kost. Het is ineens alleen nog maar mogelijk om Crashplan te betalen via een creditcard, die ik niet heb. Ik heb al contact gehad met Crashplan maar ze willen (voorlopig) geen betalingen uitzetten via Paypal of die ik via bank kan overmaken.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxkliks
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:36
ik gebruik nu streamnation werkt super en je kunt alles online terug kijken. ook het uitlenen werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 19:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vind ze qua prijs niet helemaal vergelijkbaar, al zal dat ook liggen aan hoeveel je nodig hebt. Om mijn 600GB aan spullen te bewaren bij Crashplan betaal ik $47,50 per jaar. Bij Streamnation zou dat $228,- zijn :P

Ultimation: is een creditcard 'lenen' of een prepaidkaart kopen niet een idee? Gewoon even iemand met je laten meekijken met bestellen, een pakketje voor 4 jaar bestellen en je kan weer een tijd vooruit. Of zelf dus een simpele prepaid kaart kopen als je geen reguliere creditcard wilt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxkliks
Ik vind het wel waard je hebt geen nas meer nodig en iedereen in de familie (ook buitenshuis) heeft toegang tot de video collectie. Voor documenten is het dan niet handig, maar foto's kun je wel uploaden.

[ Voor 18% gewijzigd door gxkliks op 22-03-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ultimation schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:09:
Ik ben opzoek naar een andere oplossing dan Crashplan die dezelfde mogelijkheden heeft en ongeveer het zelfde kost. Het is ineens alleen nog maar mogelijk om Crashplan te betalen via een creditcard, die ik niet heb. Ik heb al contact gehad met Crashplan maar ze willen (voorlopig) geen betalingen uitzetten via Paypal of die ik via bank kan overmaken.
Het hangt er dan echt heel erg sterk vanaf hoeveel GB je wilt opslaan. Ik heb zelf over 10 computers ongeveer 1000GB te backuppen, als je kijkt wat andere aanbieders daarvoor vragen is het heel heel erg rendabel om alleen al hiervoor een Credit Card aan te schaffen :P Als je voldoende aan 50GB hebt zijn er prima andere aanbieders.

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 28-03-2014 12:07 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Ik moet maximaal 500Gb backuppen. Op dit moment is dat 100Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
nevermind

[ Voor 94% gewijzigd door kamerplant op 28-03-2014 13:33 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit met interesse naar Hubic te kijken:
ONLINE BEWAREN
Laat u niet belasten met USB sticks en externe hard drives! Verkrijg opslagruimte om grote volume's aan data op te slaan: foto's, video's, muziek, documenten, etc.

SYNCHRONISEREN
Bewaar uw documenten op ons veilige platform en vind deze in exact hetzelfde formaat, op al uw apparaten, waar u ook bent!

DELEN
Behalve een online bestanden opslagruimte, is hubiC ook een ruimte waar u gegevens kan delen. Stuur bestanden naar uw familie, vrienden en collega's in een simpele klik.
Je krijgt max 10TB en betaalt daar 10 euro per maand voor. Zoals ik het lees verdelen ze je data over drie rekencentra. Ik haal er niet uit of ze dan drie keer je data verdelen, ofdat die 10TB verdeeld wordt.

Ook hebben ze iets voor Linux om mee te syncen. Helaas nog geen rsync.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 16:34
Spideroak heeft nu een tijdelijke actie, $125/year voor onbeperkte backup. Je kan met paypal betalen.

Spideroak heeft clientside encryptie, ondersteund alle OSen, je mag onbeperkt aantal computers backuppen, etc. ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die aanbieding kan ik niet vinden op hun site. Heb je een link? Nu bieden ze alleen $10 per maand voor 100GB. Elke 100GB extra kost $10 per maand. Wordt een duur geintje voor velen van ons, voor mij zou het nu $840 per jaar kosten :P

Ze bieden overigens nog geen installaties voor NAS-systemen, dus dat ze alle OSen ondersteunen klopt (nog) niet helemaal.
pven schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:05:
Ik zit met interesse naar Hubic te kijken
Ik vind het Nederlands op die site af en toe wel tenenkrommend. En van die overduidelijke neppe testimonials/voorbeelden bij de menuknop 'verklaringen' (verklaringen, serieus..?) Begin dan meteen te twijfelen aan hun professionaliteit. Wellicht ten onrechte.

[ Voor 39% gewijzigd door Gizz op 29-03-2014 11:13 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Laatst online: 14-07 20:52
De Spideroak actie (incl voorwaarden) vind je terug op:
https://spideroak.com/blo...ge-honor-world-backup-day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11
Thanks....Ik ga de stap maar wagen: Alles gaat naar de cloud! Uiteraard blijft mijn huidige driedubbele back-up strategie nog even in place (Alles staat op een RAID5 array -ik weet het: RAID is GEEN backup-, die backupped naar een externe RAID5 array EN naar een enkele externe disk en dan staat alles nog eens bij een vriend (via Crashplan), die het ook nog backupped....), maar voor EUR 90 kan ik niet eens een HDD kopen waar alles op past!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:12
Heb nu Crashplan aangezet, maar het gaat met een dikke 977Kb/s. Heb je dan glasvezel voor |:( .
Heb al een fix geprobeerd met deduplicatie in de config, maar dat hielp niet echt.. Ook al eens een nieuwe guid gegenereerd. Mocht allemaal niet baten. Heb ook al gelezen dat contact opnemen met de support afdeling niet een verschil gaat maken..

Ben nu eigenlijk op zoek naar een nieuwe provider die wel gewoon normaal werkt met een normale snelheid. Tips?:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Update: Spideroak is weer afgeserveerd...wat een trage bagger is dat.

Nu weer bezig met Crashplan. Die gaat wel harder, maar ik heb nog een probleem met het feit dat hij willekeurig (zo lijkt het) mijn verbinding helemaal om zeep helpt (netwerkkaart staat dan te bokken op 100% en de CPU ook). Ben daar nog met support over bezig, reageren een stuk beter dan SO iig.

Ik haal tussen de 10 en 20 mb/s, op een glasvezel 300 up en down lijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Wat ik irritant vind aan crashplan, is dat de applicatie zelf niet lekker werkt als je meer dan 1TB moet backuppen dan heeft hij extra mem nodig en dat moet je via config files regelen.

Daarnaast heb ik nu nog 10% te gaan van de 5TB maar daar doet hij moeilijk over, de laaste tijd is de upload ook niet max meer?

En als je lokaal een bestand wist, dan wordt dit ook verwijderd uit de backup :(

[ Voor 11% gewijzigd door it0 op 09-04-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

it0 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:18:
Wat ik irritant vind aan crashplan, is dat de applicatie zelf niet lekker werkt als je meer dan 1TB moet backuppen dan heeft hij extra mem nodig en dat moet je via config files regelen.

Daarnaast heb ik nu nog 10% te gaan van de 5TB maar daar doet hij moeilijk over, de laaste tijd is de upload ook niet max meer?

En als je lokaal een bestand wist, dan wordt dit ook verwijderd uit de backup :(
Niet uit de back-up die je voor het wissen hebt gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:56
Schaamteloze promotie van een eigen post:
Een tijdje terug had ik het idee om data op m'n Linux-machine online te backuppen naar Amazon S3 - en dan wekelijks een full-backup, dagelijks incremental, twee weken bewaren, gecomprimeerd en encrypted.

Uiteindelijk is dat ook allemaal netjes gelukt, krijg ik elke ochtend een info-mailtje van m'n server hoeveel data er is overgestuurd en zo en eens per maand een rekening van Amazon van zo'n $0.20 of zo.

Voor mensen die dit ook willen en graag een HowTo-achtige beschrijving zien:
vanaalten in "Backup naar Amazon S3 - hoe?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Xaero schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:02:
Heb nu Crashplan aangezet, maar het gaat met een dikke 977Kb/s. Heb je dan glasvezel voor |:( .
Heb al een fix geprobeerd met deduplicatie in de config, maar dat hielp niet echt.. Ook al eens een nieuwe guid gegenereerd. Mocht allemaal niet baten. Heb ook al gelezen dat contact opnemen met de support afdeling niet een verschil gaat maken..

Ben nu eigenlijk op zoek naar een nieuwe provider die wel gewoon normaal werkt met een normale snelheid. Tips?:+
No clue.

Wat me wel opviel dat Crashplan hoe-dan-ook nooit harder gaat dan 300kB/s. Alsof er een harde limiet op zit. Hebben anderen dat ook?

Het betreft Crashplan+ Family, 4 jaar vooruit betaald (2,5 jr over ofzo).

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 21-05-2014 16:09 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Soms tikt 'ie bij mij de 400KB/s aan, maar dat is niet zo vaak. Meestal 200-300KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

ben inmiddels aan de bitcasa, heb het 99 dollar year plan.

Prima upload en gebruik het ook als video archief die ik kan benaderen met xbmc ;)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik ben inmiddels met SOS Online Backup bezig, daar haalde ik bij de initiële upload een snelheid van gemiddeld 54Mbps, op zijn max ging er ruim 500Gb aan data per dag naar toe. Je merkt wel dat als er minder te uploaden is, er ook met lagere snelheid wordt geüpload.

Voornaamste reden om bij hun uit te komen is dat ze servers in Londen hebben staan. Maar bij navraag (en nadat alles al was ge-upload) blijkt dat je standaard naar Dallas upload....Nu maar ticket ingediend om naar Londen te verhuizen....

Daarnaast kun je bij de start aanvragen dat je met een eigen private key wilt werken, dan kunnen zij ook je data niet meer decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DancePlaza schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:42:
ben inmiddels aan de bitcasa, heb het 99 dollar year plan.

Prima upload en gebruik het ook als video archief die ik kan benaderen met xbmc ;)
Krijg jij het voor elkaar om een (full)HD bestand te streamen vanuit je Bitcasa-map? Bij mij gaat het goed tot een bitrate van ongeveer 4mbps, maar alles daarboven schokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Laatst online: 16-07 21:05
Iemand enig idee voor een vergelijkbaar iets als CrashPlan? Waar ik gewoon met een PayPal account of iDeal kan betalen? Zie het niet zitten om een CreditCard aan te schaffen voor zo iets...

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:43

JayPe

Ondertitel

Nog even een tip voor diegene die roepen over de upload snelheid van Crashplan (en alle andere aanbieders): De initiële backup duurt inderdaad vaak dagen (in mijn geval zelfs weken, vanwege de zeer beperkte upload van mijn verbinding).

Máár verkijk je niet op deze initiële backup; daarna komt er slechts mondjesmaat data bij. Immers: te backuppen data is belangrijke data: data die jezelf genereert. Dat doe ik niet met Gigabytes te gelijk, maar eerder in de orde van MB's; foto's zijn nog het grootst, maar 'gewone documenten' zijn niet zo enorm.
Backup's maken van games, dvd's of andere downloads in zinloos: die zijn het backuppen niet waard.

Om de initiële backup te bespoedigen biedt Crashplan in iedergeval voor USA klanten de mogelijkheid om een fysieke schijf op te sturen dan wel te retourneren voor een herstel actie. Dat kost klauwen met geld (en is niet in de EU beschikbaar), maar 't is wel iets om over na te denken bij het kiezen van een backup mogelijkheid.
Ik zelf gebruik Crashplan in de "gratis" variant; Ik heb thuis en op drie externe locaties Crashplan draaien. Op de 'familie manier'.
Kost mij:
1) Het onderhoud (tijd van installatie en af en toe een controle)
2) De aanschaf van de schijven. (Ja, gewoon 4 2TB schijven aanschaffen kost immers ook gewoon geld)
3) Energie (thuis één PC altijd aan)

Maar ik heb mijn persoonlijke bestanden nu alleen dáár staan waar ik de mensen in huis ken en vertrouw ( familie )
En ik heb afgedekt dat mijn familie een backup heeft. Zij zien mij toch als de 'techneut' die ze bij problemen inschakelen. Beter vooraf een backup geregeld :-)

Tip 1: Om de 'last' op de lijn te verkleinen: Je kunt de uren waarin Crashplan actief is aangeven.

Tip 2: Bij een wat minder ervaren familie lid: Om de beschikbaarheid van de backup pc's te vergroten heb ik een wake-up in de bios gezet om 3 uur 's nachts en een auto-powerdown in de taakplanner om half 5 's ochtends. Elke nacht is er zo voldoende tijd voor het verzenden en ontvangen van de laatste wijzigingen,. ook als de PC van mijn familie de hele dag niet aan heeft gestaan ;-)

[ Voor 52% gewijzigd door JayPe op 01-07-2014 16:20 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb nu ook inmiddels 11 maanden ervaring met crashplan, maar ben er niet tevreden over.
Mijn vermoeden is dat het niet lekker werkt met bestanden groter dan 1 gig danwel met grote data sets 1+ TB.

Heeft iemand nog aanbevelingen voor 5TB te backuppen headless onder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Waar ben je precies niet tevreden over dan?

Ik heb een hoop bestanden die 1GB+ zijn op Crashplan staan (in een .7zip met encryptie), zonder noemenswaardige problemen (af en toe hoog geheugengebruik van de tray app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Dat na een maand de upload speed van 5Mbit (mijn max) gezakt is naar .5 Mbit.
Dat hij soms hangt en alleen maar 100% cpu vraagt, veel disk io maar niks upload.
Dat hij in het begin ontzettend veel crashed totdat id de config had getweaked van 512mb naar 3184mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben toevallig zelf bezig om te kijken naar een goede en vooral snelle cloudopslag voor tijdelijke opslag en backups (naast mijn NAS). Voor de normale documenten is Dropbox prima, maar ben eens gaan testen met allerlei andere aanbieders en wat opvalt is dat ze eigenlijk bedroevend langzaam zijn. Ook qua (desktop)apps is het sneu gesteld, sommigen zijn echt vreselijk amateuristisch met usability 0, hebben een filesize-limiet waardoor je niks groots kwijt kunt... Bitcasa was vooral erg goed in spammen, ze hadden wel een mooie aanbieding voor een heel jaar (20 dollar voor 100 GB), maar helaas..te traag.

De positieve uitschieter (maar helaas erg wisselvallig: capaciteitsprobleem?) is mega.co.nz. Die haalt op goede momenten gewoon de max van mijn upload. BitTorrent Sync werkt wat anders (altijd 1 bron moet online zijn), maar haalt ook de max van mijn upload (10 MB/s). Copy.com doet het nog redelijk met ongeveer 1,9 MB/s up en een fijne desktop- en mobiele app (is van Barracuda networks).

Bitcasa, Tresorit, Spideroak en Symform zijn al afgevallen..many more to go ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 12:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Maar snelheid is toch minder van belang? De eerste upload kan inderdaad even duren dan, maar daarna werk je toch met incrementals (welke je dan weer in de nachtelijke uren kunt laten lopen)? Daarnaast adviseer ik je ook versioning in de gaten te houden. Syncen is leuk, maar als je een rot (of verwijderd) bestand synct heb je niets meer; het is dan fijn als je toch nog een of enkele versies achter de hand hebt.

Ik gebruik het niet meer omdat ik volledig in de cloud werk waarin we dat hebben afgevangen, maar daarvoor was ik enorm te spreken over het personal plan van Crashplan. Nee, ook niet altijd supersnel, maar voldeed wel aan mijn eisen voor het hebben van externe backups en een enkele restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bastiaan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:40:
Maar snelheid is toch minder van belang? De eerste upload kan inderdaad even duren dan, maar daarna werk je toch met incrementals (welke je dan weer in de nachtelijke uren kunt laten lopen)? Daarnaast adviseer ik je ook versioning in de gaten te houden. Syncen is leuk, maar als je een rot (of verwijderd) bestand synct heb je niets meer; het is dan fijn als je toch nog een of enkele versies achter de hand hebt.

Ik gebruik het niet meer omdat ik volledig in de cloud werk waarin we dat hebben afgevangen, maar daarvoor was ik enorm te spreken over het personal plan van Crashplan. Nee, ook niet altijd supersnel, maar voldeed wel aan mijn eisen voor het hebben van externe backups en een enkele restore.
Het doel voor mij is wat tweeledig: wil ook snel forse bestanden kunnen delen of veel wat kleinere. Om nu niet voor elk doel een andere aanbieder te gaan gebruiken, zoek ik iets wat beide kan.
Dan is het wel fijn dat mijn volledige internetsnelheid wordt gebruikt, en niet zoals ik vaak merk het blijft haperen op 1 Mbit, dat is totaal niet meer van deze tijd. Mijn pc of NAS staat overdag niet aan en dus in de uren dat ik wel online ben moet de boel up to date worden/geüpload worden zeg maar. Versioning is voor bepaalde bestanden zeker wel een belangrijke feature, dat heb ik wel gemerkt bij een aantal keren een hoop werk terugkrijgen via Timemachine backups. Zal eens kijken naar crashplan, zag dat ze een soort van trial aanbieden. Ook even meteen de wensen van de wederhelft inventariseren, want die is al helemaal laks met het maken van backups ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:04:
[...]

Het doel voor mij is wat tweeledig: wil ook snel forse bestanden kunnen delen of veel wat kleinere. Om nu niet voor elk doel een andere aanbieder te gaan gebruiken, zoek ik iets wat beide kan.
Dan is het wel fijn dat mijn volledige internetsnelheid wordt gebruikt, en niet zoals ik vaak merk het blijft haperen op 1 Mbit, dat is totaal niet meer van deze tijd.
Om hier even op terug te komen: alles wat ik heb getest bevalt eigenlijk niet 100%. Google Drive komt nog het beste uit de bus qua snelheid en opties, maar ja: daar zit het qua privacy weer niet helemaal snor, alhoewel dat mogelijk met Duplicati/AES nog wel als veilige backuplocatie in te stellen valt. Ga dit eens testen met kleine (niet zo belangrijke) items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Ik ga denk ik mijn bestanden voortaan bij Dropbox parkeren. Crashplan wilt niet echt mee werken door alleen betalingen via CC te accepteren. En bij Dropbox betaal ik slechts een €10,- voor 1000Gb. Persoonlijk vindt ik dat een goed alternatief om mijn bestanden op te slaan. Dan kan ook gelijk mijn hele locale opslag voor documenten en foto's weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En bij Dropbox betaal ik slechts een €10,- voor 1000Gb.
Dat is toch ongeveer 3x zo duur als Crashplan? Ik betaal net iets minder dan $4,- per maand. Zoals je het nu stelt lijkt het alsof Dropbox goedkoper zou zijn :)

Zelf nog best tevreden met Crashplan, heb er net mijn eerste jaar opzitten. Enige minpunt is dat hij 3x per maand de shares op mijn NAS niet meer goed in de gaten houdt (nieuwe bestanden ziet hij niet). Nu ondersteunen ze dat ook officieel niet en met 2 muisklikken heb ik het opgelost (even de map uit- en weer aanvinken), dus ik kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ultimation schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:01:
Ik ga denk ik mijn bestanden voortaan bij Dropbox parkeren. Crashplan wilt niet echt mee werken door alleen betalingen via CC te accepteren. En bij Dropbox betaal ik slechts een €10,- voor 1000Gb. Persoonlijk vindt ik dat een goed alternatief om mijn bestanden op te slaan. Dan kan ook gelijk mijn hele locale opslag voor documenten en foto's weg.
Het is geen geld voor 1 TB aan data, maar ja: gebruik je die 1 TB en zo ja: dan gaat het wel ff duren voordat je alle bestanden geüpload hebt, want Dropbox is niet bepaald vlot. Toch jammer dat Dropbox niet iets heeft van 100 GB voor 2 dollar per maand ofzo, dat is voor de meeste gebruikers toch veel interessanter denk ik. De integratie van Dropbox is natuurlijk wel subliem vergeleken met de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Het is eerder zo dat ik Dropbox al veel gebruik voor werk en voor thuis zou het ook geen gek idee zijn. Ik zit nog te twijfelen voor andere oplossingen, zo wil ik in de toekomst aan de gang met een DMS en een goede scanner met OCR om al mijn persoonlijke administratie te digitaliseren en online op te slaan. Dit zou ook met Dropbox weer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Laatst online: 16-07 21:05
Ik zat er ook aan te denken om Google Drive / Dropbox te gaan gebruiken als backup zijnde. Maar in principe is dit toch gewoon syncen en niet echt backup? Dus ook als het bestand op m'n server weg is verwijderd die hem ook op de Google Drive / Dropbox?

Helaas is CrashPlan alleen nog maar CC ja... :(

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

GAITii schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:01:
Ik zat er ook aan te denken om Google Drive / Dropbox te gaan gebruiken als backup zijnde. Maar in principe is dit toch gewoon syncen en niet echt backup? Dus ook als het bestand op m'n server weg is verwijderd die hem ook op de Google Drive / Dropbox?
Ja dat klopt. filesync!= backup
Helaas is CrashPlan alleen nog maar CC ja... :(
Dan haal je bij een benzinepomp of online of zo een pre-paid creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 16:58
it0 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

[...]

Dan haal je bij een benzinepomp of online of zo een pre-paid creditcard.
Duplicati + filesync = backup :)

Ik maak met Duplicati dagelijks een backup naar de BoxSync folder zodat die automatisch naar één van mijn vele 50 GB Box.com accounts wordt geupload.
De nieuwe (preview 2.0) versie van Duplicati heeft nu ook een mooie webinterface en geen noodzaak meer om full backups te draaien. Daarnaast zijn AES encryptie en het feit dat het opensource is, grote pluspunten voor mij.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:27
it0 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Je kan bij een crash bij filesync toch wel al je data terughalen? alleen als je de schijf zelf formatteerd en die wijzigingen laat synchroniseren ben je het toch kwijt? (en er blijven bij dropbox toch ook kopien bewaard va bestanden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:43

JayPe

Ondertitel

filesync != backup

Zo belangrijk om dat niet te vergeten. En een backup die via een automatische rsync naar een tapedrive ging,.. nekte mij ooit bijna: Servercrash, dus tape backup gebruiken om terug te zetten.. Alleen vergeten de automatische job eerst uit te zetten: Tape erin, en direct begon een nieuwe backup te lopen, waardoor de tape direct onbruikbaar werd.

Ik gebruik Crashplan privé rrouwens naar meerdere machines op meerdere locaties. Niets via RAID of ZFS, maar gewoon naar 'enkel voudige schijven'. Zonder abokosten dus, omdat Crashplan géén Paypal ondersteund.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:15
Als Mac-gebruiker kan ik de combinatie Arq-software en Amazon S3/Glacier van harte aanbevelen, 1x doen en verder vergeten.

Wel gebruik ik daarnaast een normale backup met een externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Wat kost je dat zo bij Amazon? Ik heb altijd het idee dat het schrikbarend duur kan worden doordat je bijvoorbeeld geen zicht het op het aantal request dat moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Qua opslag is Glacier volgens mij tot 6TB goedkoper dan Crashplan (uitgaande va $0.01/GB), en 't heeft waarschijnlijk een hogere uploadsnelheid. Maar ik zie het niet zo zitten om extra te moeten betalen om bestanden terug te halen dan ook nog te moeten wachten voordat de backup beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Ik backup eigenlijk alleen mijn documenten en foto's, dat is te overzien. Voor alsnog betaal ik niet veel, paar $, voor mij ook nog beetje aftasten. Opslag kost $0,01/GB, restore kost wel wat extra (afhankelijk van snelheid etc), maar doe je alleen in worst-case scenario.

Crashplan/Backblaze, leuk natuurljk, maar ik zie het nu niet om je hele harddisk te uploaden.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ik heb mijn echte kritieke data (zo'n 100GB) staan bij rsync.net. kost me $120 per jaar (via FreeNAS discount) Reden dat ik ervoor heb gekozen is rsync (over SSH), canary service, uncapped snelheid en uitgebreide support (ze helpen je zelfs met de meest vage scripts die je zelf fabriceert) en de servers staan in Zwitserland.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Een jaar lang gratis (onbeperkte)online backup van Backdrive. CODE: BD2014RAM
https://www.backdrive.nl

Gister geinstalleerd, en lijkt snel te uploaden. ik zit tenminste op mijn maximum, maar dat is maar 300kb/s dus dat zegt niet heel veel denk ik.

Ben benieuwd of ze volledige snelheid upload toelaten. 34 euro per jaar onbeperkt backup (voor extra opties als op afstand benaderen ed. betaal je extra. Backup van je NAS helaas ook, via netwerk backup werkt niet) is niet duur, en nu dus een jaar gratis. Hoefde geen betaalinfo in te voeren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Waah schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:20:
Een jaar lang gratis (onbeperkte)online backup van Backdrive. CODE: BD2014RAM
https://www.backdrive.nl

Gister geinstalleerd, en lijkt snel te uploaden. ik zit tenminste op mijn maximum, maar dat is maar 300kb/s dus dat zegt niet heel veel denk ik.

Ben benieuwd of ze volledige snelheid upload toelaten. 34 euro per jaar onbeperkt backup (voor extra opties als op afstand benaderen ed. betaal je extra. Backup van je NAS helaas ook, via netwerk backup werkt niet) is niet duur, en nu dus een jaar gratis. Hoefde geen betaalinfo in te voeren ook.
Lijkt me een reseller van Livedrive, maar ik kan het mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 57963 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:57:
[...]

Lijkt me een reseller van Livedrive, maar ik kan het mis hebben...
het is sowieso een reseller. Maar is goedkoper dan livedrive en ze ondersteunen 3 pc's ipv 1 pc in het basispakket. Verder lijkt het gelijk ja. 34 euro p/j lijkt me niet duur voor online backup? maar wel jammer dat de NAS niet in de backup valt. Dat heb ik met mijn huidige wel (cloudoplossing van Pogoplug). Maar daarvan is de software soms wat brak (te grote mappen kan ik niet toevoegen, dat soort dingetjes. Backups zelf gaan wel goed gelukkig)

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 12-12-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Waah schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:01:
[...]

het is sowieso een reseller. Maar is goedkoper dan livedrive en ze ondersteunen 3 pc's ipv 1 pc in het basispakket. Verder lijkt het gelijk ja. 34 euro p/j lijkt me niet duur voor online backup? maar wel jammer dat de NAS niet in de backup valt. Dat heb ik met mijn huidige wel (cloudoplossing van Pogoplug). Maar daarvan is de software soms wat brak (te grote mappen kan ik niet toevoegen, dat soort dingetjes. Backups zelf gaan wel goed gelukkig)
Maakt mij ook helemaal niets uit hoor dat ze resellen. Het is enkel fijn om te weten welke partij de infrastructuur levert, want dan kan men dat meenemen in de overweging wel of niet voor een dienst te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 57963 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:14:
[...]

Maakt mij ook helemaal niets uit hoor dat ze resellen. Het is enkel fijn om te weten welke partij de infrastructuur levert, want dan kan men dat meenemen in de overweging wel of niet voor een dienst te kiezen.
Het is inderdaad LiveDrive. Met datacenters in de EU. uit een ander topic:
Anoniem: 641027 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:11:
[...]

Klopt. Heb even voor de zekerheid geïnformeerd. Je kan het een jaar lang vrijblijvend proberen. Je hoeft niet zelf te annuleren. Een maand voor het aflopen van de periode krijg je optie om te verlengen, dit is per maand. Doe je niets, dan stopt het automatisch. Mij bevalt het tot nu toe heel goed!

Heb net nog even gekeken en de code werkt nog steeds, dus voor de liefhebbers:

Een jaar lang gratis (onbeperkte)online backup van Backdrive. CODE: BD2014RAM https://www.backdrive.nl

[ Voor 45% gewijzigd door Waah op 12-12-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Waah schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:33:
[...]
Het is inderdaad LiveDrive. Met datacenters in de EU. uit een ander topic:
[...]
Ben erg benieuwd, dank voor de tip. Zoals al eerder gemeld heb ik recent een hele sloot clouddiensten/backupdiensten getest voor mezelf en livedrive heb ik zo te zien niet getest omdat ze bij de trial al om betalingsgegevens vroegen. Iozeta en Mevvo gebruiken ook livedrive als host, mevvo vond ik erg vaag, maar Iozeta was lekker snel (haalde 6,2 tot 10 MB/s up) dus ben benieuwd hoe deze het gaat doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 12-12-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Kijk ook even naar KeepIt. Is nu nog in Beta (en gratis), maar ziet er veel belovend uit. Snelheid is goed, servers in Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:00:
Kijk ook even naar KeepIt. Is nu nog in Beta (en gratis), maar ziet er veel belovend uit. Snelheid is goed, servers in Denemarken.
Dank voor de suggestie, heb het even bekeken en ik vind het "te" beta:
Q&A website/forum is aardig volgespamd en de topics die er staan laten nog wel aardig wat fikse slordigheidsfoutjes zien. Uploaden/syncen werkt hier niet: zie 1 seconde 3 MB/s en daarna niks nada. Misschien een tijdelijk iets, weet niet hoe ze in hun bandbreedte zitten. Maar ze kunnen de opslagruimte ook prima beperken om het voor zichzelf wat betaalbaarder te houden. Zal er over een tijdje nog een keer naar kijken, want qua opties ziet het er wel interessant uit namelijk :) Heb wel vaker gehad bij tools in beta dat zoiets na een tijdje weer aantrekt.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 13-12-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Laatst online: 13:36
Backdrive online backup code werkt nog steeds. Ben het nu aan het testen, werkt minder 'vriendelijk' dan crashplan wat ik al jaren gebruik. Eerste voordeel t.o.v. crashplan is de upload speed.
Met crashplan kom ik zelden boven de 2-3 Mbit, backdrive doet hier rond de 40Mbit.
Als je zoals ik regelmatig mappen met nieuwe foto's synct (20-50GB per keer) is dat in elk geval een groot pluspunt.
Ga het van de week nog eens verder testen, ook restore op een andere machine e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
CrashPlan actie van 50% discount voor bestaande leden gewoon misgelopen. Crashplan wilde daar niet in buigen toen ik vroeg of ik dat alsnog kon krijgen. Ze hadden daarna alleen nog maar 20% voor nieuwe leden. Ik pissed, dat een bestaand lid dus geen voordeel kon krijgen. Zelfs niet de 20%.
Gekeken naar Backblaze, zou zo over stappen, however, die hebben geen Linux client en dus ook geen NAS support. Ik backup hier mijn Mac naar TimeMachine en Crashplan, en de videos die ik export vanaf de Mac naar de Nas moeten ook gebackupped worden, dus ik wil een native NAS client (geen remote drives mappen, teveel gezeik). Backblaze viel dus af.

Net maar weer eens gekeken, blijkt die 20% nog steeds geldig. Mijn subscription was al expired, en kon ik dus niet meer cancelen. Heb ik mijn hele account weg geflikkerd, de 20% discount gepakt en weer opnieuw uploaden dus. Don't care. Hoop dat Backblaze straks met een linux client komt, en dat ik volgend jaar weg kan bij Crashplan. Wat een absurde non-existent klantvriendelijkheid daar zeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
Ik heb m'n backups inmiddels in eigen beheer. Grootste voordeel is dat ik dan alles zelf onder controle heb: Waar de data staat, en hoe het aan elkaar gekoppeld is kwa bandbreedte.

Ik heb Crashplan gehad, maar de snelheid wijzigde nogal.

Backup van mn server (en mn ouders) gaan dagelijks via (s)ftp naar mn primaire server in het DC van ons kantoor. Dat is gewoon filesync. Totaal heb ik daar 3Tb ruimte.
Voordeel is dat ik de opgebouwde muziek en programmacollectie nu ook backup.

Vanaf daar draait er dagelijks een backupjob met Ahsay welke het op een NAS wegschrijft die bij Serverius draait. Daarmee heb ik een retentie van 180 dagen, ik kan dus ten alle tijden terugvallen op een 'oudere' backup. Ik backup hier alleen de belangrijkste data, wat nu totaal zo'n 600Gb is. Die NAS heeft 2Tb dus daar kan ik wel ff mee vooruit.

Filesync is geen backup: Corrupte data wordt de volgende job vrolijk meegesynced. Je moet dus ergens een vorm van retentie hebben. Daarom heb ik voor Ahsay gekozen. Kost me eenmalig $50 ofzo, omdat ik feitenlijk alles backup vanaf 1 server, dus maar 1 licentie nodig heb ;)
Ik zie ook mensen (zelfs klanten) die daar niet over nadenken (of geen kosten willen maken) en met ext disks bv lopen te klooien. Leuk, maar als je na het runnen van een job erachter komt dat je data corrupt is, is je backup dat dus mooi ook.

Voordeel is ook de restoretijd. Ik beheer zelf het netwerk, dus heb ook geen last van bottlenecks....

Afhankelijk van de hoeveelheid data is een eigen nas ergens vaak goedkoper. Wat wel zou kunnen is om een budget dedi server te nemen puur voor backups, dat heb ik ook overwogen (De KimSufi bakken van 10 eur/mnd met 2Tb disk bv)

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 28-12-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook aan het transitioneren naar "eigen" beheer. Ik heb een VPS'je bij transip waar ik 2TB opslag aan gekoppeld heb. Gezien dat voor wat hobbywerk best veel geld kost (€43/m), probeer ik zoveel mogelijk daarnaartoe te verhuizen, waaronder de backups die nu via Crashplan gaan.

Ik gebruik nog steeds Cryptsync om de inhoud van een externe schijf en C:\Users\mijnaccount van encryptie te voorzien en naar een andere schrijf te backuppen. Alleen gebruik ik nu Allway Sync om via FTP de boel te backuppen naar de VPS. Dat gaat dan met 3-4MB/s+ i.p.v. de miezerige 160KB/s van Crashplan. Goedkoop is duurkoop, blijkt ook hier. Door die lage snelheid moet ik vaak m'n pc aan laten staan omdat de upload anders nooit klaar is. En de app verbruikt ook vrij veel RAM, vaak zo'n 250-300MB.

Wellicht installeer ik op m'n VPS dan de Crashplan cliënt, omdat ik toch nog 9 maanden van m'n subscription over heb. Voordeel van Crashplan is dat je onbeperkte ruimte hebt, en dus ook oude versies van bestanden voor eeuwig kan behouden. Maar gezien m'n volledige backup maar ~500GB inneemt, kan ik nog wel even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-07 23:56
Misschien is dit al gepost, maar ik kan het niet vinden. Ik zoek een unlimited online backup waarmee ik niet alleen van mijn pc's een backup kan maken maar ook van mijn telefoon.

Ik weet dat crashplan een android app heeft maar daar kun je alleen bestanden mee bekijken maar niet backupen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Voor de mensen die vinden dat crashplan upload langzaam vinden, kan ik aanraden deduplicatie af te zetten en het process meer geheugen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Ben nu bezig met een KS-3 van kimsufi met windows 2012 r2 erop (tnx wesley17)
ik heb hier filezilla server op gezet (oppassen met de crap die ze mee bundelen, bij mij vosteran PUP) en ik backup met duplicati v2 (dit gaat niet erg snel, maar dit ligt aan duplicati zelf) via sftp
Als de backup klaar is zal ik eens een restore testen.

ik gebruik dit naast crashplan om 4 pc's en mijn nas te backupen :)

iemand ervaring met duplicati, ik backup 400gb en ik had verwacht dat dit wel wat sneller ging

[ Voor 6% gewijzigd door thalantis op 20-01-2015 14:42 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
vortexnl1982 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:00:
Misschien is dit al gepost, maar ik kan het niet vinden. Ik zoek een unlimited online backup waarmee ik niet alleen van mijn pc's een backup kan maken maar ook van mijn telefoon.

Ik weet dat crashplan een android app heeft maar daar kun je alleen bestanden mee bekijken maar niet backupen...
Ok, ik heb Carbonite gevonden. Deze provider biedt een android app waarmee ik backups kan maken van mijn android telefoon. ECHTER ondersteunt carbonite weer geen backups van netwerk schijven en ze hebben ook geen linux client. Ik heb namelijk een linux file server waar al mijn bestanden op staan. Helaas is carbonite voor mij ook niet bruikbaar (daarnaast heb ik gelezen dat ze de upload ontzettend gaan cappen als je veel upload).

Ik zoek dus het volgende:
* 200-300 gig storage (of unlimited).
* Backup vanaf linux file server (ubuntu).
* Backuppen van (minimaal) 2 android telefoons.

Wie heeft nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

vortexnl1982 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:13:

Ik zoek dus het volgende:
* 200-300 gig storage (of unlimited).
* Backup vanaf linux file server (ubuntu).
* Backuppen van (minimaal) 2 android telefoons.

Wie heeft nog suggesties ?
In mijn geval heeft mijn telefoon andere backup behoeften dan mijn desktop/server.
Foto's backup ik automatisch naar google/owncloud.
Onenote synced in de cloud
Email is IMAP email server.
Overige bestanden probeer ik zoveel mogelijk in owncloud te doen als ze al niet in hun eigen cloud zitten.

Heb je andere behoeften? Anders gewoon zelf een owncloud server instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
it0 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:19:
[...]

In mijn geval heeft mijn telefoon andere backup behoeften dan mijn desktop/server.
Foto's backup ik automatisch naar google/owncloud.
Onenote synced in de cloud
Email is IMAP email server.
Overige bestanden probeer ik zoveel mogelijk in owncloud te doen als ze al niet in hun eigen cloud zitten.

Heb je andere behoeften? Anders gewoon zelf een owncloud server instaleren.
Ik heb liever mijn data staan bij een provider en niet bij een eigen cloud oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

vortexnl1982 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:34:
[...]

Ik heb liever mijn data staan bij een provider en niet bij een eigen cloud oplossing.
Dan zou ik voor 2 aparte oplossingen gaan, crashplan voor je linux server en cloud dienst voor je telefoon.
Er zijn dermate veel cloud diensten dat je wellicht beter geld in een fatsoenlijke app kunt steken die een fatsoenelijke backup naar een cloud dienst kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470351

ivo-nl schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:43:
Als Mac-gebruiker kan ik de combinatie Arq-software en Amazon S3/Glacier van harte aanbevelen, 1x doen en verder vergeten.

I second that! Een groot voordeel van Arq is ook dat je zelf de controle houdt over de encryption keys. Bij bijvoorbeeld Crashplan en Backblaze is dat niet (standaard) zo. Bovendien staan bij Backblaze en Crashplan je files bij het restoren ook nog eens tijdelijk unencrypted op de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-01-2023
Ben zelf niet zo'n ICTer maar we werken als ontwerpers aan huis met 6TB aan bestaande opslag en die groeit met 500 MB per jaar. Nu via NAS en hadden externe NAS bij kennissen als back-up. Maakt je toch wat afhankelijk en gedoe over upload snelheden, stroomverbruik etc. Toch niet zo eenvoudig om mensen te vinden die dat goed vinden. Gezien de uiteenlopende en ervaringen zou ik dit liefst in eigen hand houden.
Heeft iemand ook ervaring met brandveilige back-up in eigen huis. Ik heb bijvoorbeeld een kelder met betonnen plafond, muren en vloer. Ik ben nu bezig met verbouwing en vervang mijn houten begane grond vloer door beton en kijk naar opties om daaronder een tweede NAS te plaatsen, met toegangsluik in de kelder. Belangrijk is dat ie stroom (incl. UPS) en voldoende lucht verversing krijgt en verder redelijk stofvrij is.
Denk dan aan luchttoevoer (PVC buizen) via muurroosters naar de buitenlucht met luchtfilters ertussen en gaas om muizen buiten te houden. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verkijk je je niet op de effecten van een brand? Als de boel flink in de fik staat heb je het over temperaturen van honderden graden en tienduizenden liters bluswater (en je NAS op het laagste punt) van de brandweer. Ik zou er niet op vertrouwen dat je NAS dat zonder enige schade overleeft, ook al zit het achter een luik.

Een NAS op dezelfde locatie is gewoon veel minder betrouwbaar als backup. Eigenlijk kun je er niet op vertrouwen. Zeker niet als je zegt dat het om bedrijfsgegevens gaat. Daarnaast kost een externe backup je enkele euro's per maand. Het lijkt mij dan een vreemde keuze om wél een NAS te kopen die een brand misschien niet overleeft en geen externe backup die los staat van een brand.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 10-02-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-01-2023
Klopt als het een grote brand zou zijn. Dan is de kans dat de boel weg is groot.
Maar hoe groot is die kans, uit de reactie hierboven maak ik op dat recovery en file sync problemen etc. meer lijken voor te komen dan een grote uitslaande brand? Veel branden worden relatief snel geblust (toevallig nog één meegemaakt bij vrienden, waarbij vooral bovenste verdiepingen meer rook dan brandschade hadden). We wonen in grote stad waar brandweer reponse toch vrij goed is. Bovendien moet je je eigen huis natuurlijk extra zorgvuldig voorzien van brandmelders, goede en veilige electra, geen drogers aanzetten als je niet thuis bent, etc...
Overigens heb ik ook nog een optie in mijn schuur, die staat 10 meter van het huis af...
Lijkt me toch wel erg prettig om niet afhankelijk te zijn van externe partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-07 14:21
Ik ben aan het kijken voor een cloud back-up oplossing voor een KMO.
De te back-uppen hardware bestaat uit één enkele ESXi host waarop 5 VM's draaien: DC, Exchange, SQL, RDP, Webfilter.

Iemand die oplossing kan aanraden?
Heb gelezen dat Crashplan niet echt ESXi ondersteunt, tenzij je het op de VM's zelf installeert.

• Magic666
  • Laatst online: 15:30

Magic666

No one's neighbour!

Zijn er tweakers die ervaring hebben met monstercloud uit Engeland?

https://www.monstercloud.co.uk/

(omgerekend) 2.70 Euro per maand voor 1TB is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Dat is gewoon Livedrive, ik heb gister een abbo genomen op Monstercloud
Tot nu toe gaat het wel lekker snel 8 a 15 MB/s
Beter dan andere backup bedrijven waar ik nog niet eens boven de 200 KB/s kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik ben vrij nieuw in het hele online backuppen en dat het van livedrive was heb ik idd op de website gezien.
Beetje zoeken op internet kom je toch vrij veel (recente) negatieve berichten tegen vandaar mijn vraag.

Maar goed om te lezen dat de snelheid iig goed is, die 200KB/s had ik ook bij crashplan en backblaze. 12 dgn voor een initiele backup..... pffff laat maar.

Heb nu een 15dgn trial bij SOS online backup http://www.sosonlinebackup.com/ en die trekt wel,nagenoeg, mijn volle uploadsnelheid vol. Zal die eens een paar dagen testen en misschien ook eens monstercloud. Daar kun je immers binnen 2wkn cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Magic666 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 07:05:
.....Dat het van livedrive was heb ik idd op de website gezien.
Beetje zoeken op internet kom je toch vrij veel (recente) negatieve berichten tegen vandaar mijn vraag.
..........................
Wat voor negatieve berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

http://www.getcloudstorage.net/livedrive-review/

http://revuezzle.com/cloud-backup/reviews2/livedrive-review/ (bekijk de user reviews)

http://www.backupreview.com/livedrive/ (bekijk de user reviews)

Vandaar mijn vraag of er mensen zijn met ervaringen met monstercloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Neig steeds meer naar oldfashioned offline backups. Of de software is te brak (via 1 manier mijn Mac verwijderen via Backdrive verwees me naar support, via een andere weg kon ik het zelf verwijderen..), de snelheden veel te laag (urenlang ratelen over een paar GB terwijl er 100 Mbit/s up beschikbaar is), of de voorwaarden zijn te vaag, geen encryptie, vage support etc etc. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Die paar GB's aan spullen die ik wil delen 'voor de leuk' kan ik wel kwijt op Google Drive of OneDrive.

Mijn missus haar belangrijkste spullen gaan sowieso Bittorrent Sync naar mijn SSD, ik maak regelmatig een backup naar een externe schijf en een NAS, en als ik later dit jaar een Synology 415+ aanschaf gaan een vriend en ik elkaars offsite backup spelen, en dan zal het me wel goed wezen :P Voor die paar euro per maand kun je ook een extra USB 3.0-schijf aanschaffen en ergens in huis verstoppen. En dan doe ik nog erg veel moeite voor mijn eigenlijk onbelangrijke meuk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 14-02-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
zie mijn post:
ivo-nl schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:43:

Keuze verschillende server, encryptie-sleutel heb je alleen zelf, geen belastende software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Mijn ervaringen, tot nu toe, met SOS online backup: erg positief:

- setup is duidelijk
- uploadsnelheid was constant 15Mbps waar 18 max, theoretisch, is. (in 1,5 dag 200Gb gebackupped, waar Crashplan en Backblaze 12dgn over zouden doen....)
- netjes een mail met overzicht en files die niet gebackupped konden worden (om wat voor reden dan ook)
- inloggen op de website en je hebt netjes een overzicht van je backups (foto's en muziek kan je via de website zien danwel beluisteren)
- restoren moet via hun applicatie en kan niet via de webportal, krijg geen snelheid te zien maar het gaat redelijk snel.

Al met al aangenaam verrast met deze aanbieder, ik zit mijn 15dgn trial wel ff uit en beslis dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic666 op 15-02-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Met networx kan je je snelheid zien en is gratis
https://www.softperfect.com/products/networx/

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-07 14:21
dotacom schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:29:
Ik ben aan het kijken voor een cloud back-up oplossing voor een KMO.
De te back-uppen hardware bestaat uit één enkele ESXi host waarop 5 VM's draaien: DC, Exchange, SQL, RDP, Webfilter.

Iemand die oplossing kan aanraden?
Heb gelezen dat Crashplan niet echt ESXi ondersteunt, tenzij je het op de VM's zelf installeert.
Niemand?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Bijna 2 wkn met SOS online backup aan de slag en kan eerlijk gezegd niks negatiefs vinden.
Backups gaan moeiteloos, je krijgt netjes een mailtje met het overzicht kort na de backup en restoren gaat via de webinterface makkelijk. Via de webinterface kun je ook je backups sharen danwel beluisteren/bekijken, reuze handig.

Als er iets negatiefs te melden is zou het de prijs, 7.99 dollar, per maand moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er inmiddels al meer ervaringen met hubiC?

50 euro per jaar voor 10TB Europese dataopslag met een 10/10Mbps beperking lijkt me een hele mooie deal.

Alleen jammer dat software als Duplicati er (nog) geen ondersteuning voor heeft, anders zou dit voor mij echt een perfecte oplossing zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door sloth op 28-03-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Inmiddels is er ook Amazon Clouddrive als reactie op Google Storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:02
Heeft er iemand ervaringen met http://www.symform.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Nee, het lijkt mij een soort Dropbox met uiterlijk van Mega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:15

immetjes

HIER is BERN-E

Leest de Topicstart eens zou ik zeggen. Deze staat gewoon tussen de providers.
sloth schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:14:
Zijn er inmiddels al meer ervaringen met hubiC?

50 euro per jaar voor 10TB Europese dataopslag met een 10/10Mbps beperking lijkt me een hele mooie deal.

Alleen jammer dat software als Duplicati er (nog) geen ondersteuning voor heeft, anders zou dit voor mij echt een perfecte oplossing zijn.
Ik ben me ook een beetje aan het orienteren qua cloudopslag. Maar is 10/10 Mbps goed? Dat is 1.5MBps. Dus 10TB upload duurt dan ruim 2200 uur (=90 dagen)? Wow! Nou ja, mijn 10GB foto's (ja zo weinig) duur dan maar 13min.

[ Voor 61% gewijzigd door immetjes op 30-03-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:02
immetjes schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:31:
[...]

Leest de Topicstart eens zou ik zeggen. Deze staat gewoon tussen de providers.

[...]

Ik ben me ook een beetje aan het orienteren qua cloudopslag. Maar is 10/10 Mbps goed? Dat is 1.5MBps. Dus 10TB upload duurt dan ruim 2200 uur (=90 dagen)? Wow! Nou ja, mijn 10GB foto's (ja zo weinig) duur dan maar 13min.
Dat weet ik, maar ik vraagde alleen of dat hier iemand ervaringen ermee heeft voordat ik me er bij aanmeld.
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste