Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Waah schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:54:
Lijkt allemaal super dat Hubic... maar hoe doet die het met losse foto's? Bestanden van 1,5GB tikt snel door dus dat is mooi. Maar ik ken genoeg backup-software die na elke upload eerst eens 10 seconden gaat nadenken welke file die daarna eens zal doen.... En dan schiet het voor mij nog weinig op.

Vanavond anders maar eens een testje doen.
Het loopt lekker achtrr elkaar door hij upload 3 bestanden tegelijk.
Helaas gaat het nu trager omdat die geen snelheid kan maken op 10 MB files zoals bv fotos.
Ik haal ongeveer 10 MBs +
Met grotere files is het veel sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
kmichael schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:30:
[...]

Het loopt lekker achtrr elkaar door hij upload 3 bestanden tegelijk.
Helaas gaat het nu trager omdat die geen snelheid kan maken op 10 MB files zoals bv fotos.
Ik haal ongeveer 10 MBs +
Met grotere files is het veel sneller!
Zal vanavond wel ff een testje doen. Voor mij gaat het vooral om foto's/raws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gebruikte Skydrive, of Onedrive zoals het nu heet. Dacht dat ik nog die 25 GB opslag had maar zoals op de frontpage te lezen is gaat dit veranderen naar 5. Jammer, 25 GB is ruim voldoende voor wat foto's en mijn office documentjes, maar 5 is wat schraal. Leuk dat 10 TB ook betaalbaar is, maar zo veel opslag heb ik thuis niet eens.

Heb me nu ook aangemeld voor HubiC, de gratis variant is voor mij ruim voldoende (weer 25 GB), maar 1 euro per maand betalen voor 100 GB zou ik ook geen problemen mee hebben. Bij Microsoft heb ik er denk ik meer problemen mee dat ze de voorwaarden weer veranderen (het is al eens van 25 GB naar 6 ofzo gegaan (maar toen gingen bestaande accounts niet mee) en toen weer naar 15 of 30 en dan nu opnieuw weer naar 5. Dan weet je gewoon niet waar je mee bezig bent als bedrijf. Het is niet hun officiele reden, maar ik gok dat ze gewoon ruimte te kort komen doordat ze gratis Windows 10 hebben weggegeven met Onedrive integratie. Daardoor wordt het veel gemakkelijker in gebruik. Wat die Windows telefoontjes opslaan in de cloud zal ook nog wel meevallen.

Doet Hubic trouwens nog truuks met comprimeren van foto's enzo en is dit erg? (bij Google heb ik eigenlijk geen last van de compressie en ik blijf foto's ook daar opslaan).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:14
Wat voor uploadsnelheid halen jullie als jullie uploaden naar de Crashplan Cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Waah schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:54:
Lijkt allemaal super dat Hubic... maar hoe doet die het met losse foto's? Bestanden van 1,5GB tikt snel door dus dat is mooi. Maar ik ken genoeg backup-software die na elke upload eerst eens 10 seconden gaat nadenken welke file die daarna eens zal doen.... En dan schiet het voor mij nog weinig op.

Vanavond anders maar eens een testje doen.
Op m'n Mac werkte Duplicati (preview, de normale snapt niet dat Mono is bijgewerkt en blijft melden dat ik het moet installeren :P ) ism Hubic zeer traag, en ook in de Mac-app schiet de backup-functie echt voor geen meter op. Heel raar, want los uppen gaat wel snel. Ook maar eens op m'n Windows bak kijken hoe het daar werkt, maar goed ik werk 99% op een Mac dus het valt voorlopig af voor mij. Probeer het over een tijdje nog een keer en gooi dan even een stukje feedback die richting uit als het zo traag blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 10-11-2015 09:59 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BMW_Gizzmo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:17:
Backdrive online backup code werkt nog steeds. Ben het nu aan het testen, werkt minder 'vriendelijk' dan crashplan wat ik al jaren gebruik. Eerste voordeel t.o.v. crashplan is de upload speed.
Met crashplan kom ik zelden boven de 2-3 Mbit, backdrive doet hier rond de 40Mbit.
Als je zoals ik regelmatig mappen met nieuwe foto's synct (20-50GB per keer) is dat in elk geval een groot pluspunt.
Ga het van de week nog eens verder testen, ook restore op een andere machine e.d.
Heb backdrive ook getest toen..en krijg nu ineens een factuur in de mailbox..die ingaat op 12/12 van dit jaar..
Dussssss...heb ik kleine letters voor automatisch vernieuwen gemist? :P Gemaild dat ik mijn account wil beëindigen, mooi op tijd maand van tevoren, want dat opzeggen kan natuurlijk weer niet via de site. Zucht.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 12-11-2015 22:40 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49

Wallie

Herr

2Dutch schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:31:
[...]

Heb backdrive ook getest toen..en krijg nu ineens een factuur in de mailbox..die ingaat op 12/12 van dit jaar..
Dussssss...heb ik kleine letters voor automatisch vernieuwen gemist? :P Gemaild dat ik mijn account wil beëindigen, mooi op tijd maand van tevoren, want dat opzeggen kan natuurlijk weer niet via de site. Zucht.
Hier ook zo'n factuur ontvangen gisteravond, wist ik ook niks van dat het automatisch verlengd wordt. Ook maar eens achteraan mailen.

Edit: Via hier: https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging
Andere proefabonnementen, zoals; sportschool, datingsite, enz.: Stilzwijgende verlenging mag wel. Maar alleen als de ondernemer vooraf heeft laten weten dat het abonnement doorloopt. En het mag alleen als het abonnement wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Een abonnement voor onbepaalde tijd is een abonnement zonder einddatum.

[ Voor 29% gewijzigd door Wallie op 17-11-2015 06:45 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wallie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 06:41:
[...]

Hier ook zo'n factuur ontvangen gisteravond, wist ik ook niks van dat het automatisch verlengd wordt. Ook maar eens achteraan mailen.

Edit: Via hier: https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging

[...]
Een verzonden mail = schriftelijke opzegging. Zodra je de mail krijgt meteen op reply duwen dus.
Maar ze hebben nog niet gereageerd op mijn mailtje, dus ik ga vrijdagavond eens een herinnering sturen. Geen goede indruk van die toko dus, lijkt weer op een gevalletje "laten we kijken wie er te laat opzegt". Daar hou ik niet zo van.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 17-11-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eric_1993 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:14:
Wat voor uploadsnelheid halen jullie als jullie uploaden naar de Crashplan Cloud?
Met mijn 50 mbit upload haal ik vaak maximaal maar 5 mbit. Slecht dus :(
Het m.i. belangrijkste nadeel van Crashplan is de uploadsnelheid. Daarom gebruik ik 'm ook om naar een vriend te uploaden, véél sneller (mits de poorten goed staan ingesteld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

2Dutch schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:01:
[...]

Een verzonden mail = schriftelijke opzegging. Zodra je de mail krijgt meteen op reply duwen dus.
Maar ze hebben nog niet gereageerd op mijn mailtje, dus ik ga vrijdagavond eens een herinnering sturen. Geen goede indruk van die toko dus, lijkt weer op een gevalletje "laten we kijken wie er te laat opzegt". Daar hou ik niet zo van.
Leuke is dat hun eigen FAQ zegt:

---
Hoelang zit ik vast aan jullie?

Wij werken niet met een opzegtermijn. U kiest een pakket en een periode waarvoor u dit wilt afsluiten (1 of 2 jaar). Aan het einde van deze periode sturen wij u meerder keren een mail met de vraag of u klant wilt blijven bij ons. Als u het abonnement verlengt, kunt u weer kiezen uit 1 of 2 jaar. Als u niet wilt verlengen, hoeft u niets te doen, het abonnement verloopt vanzelf en u betaalt niets meer aan ons. Na afloop van uw abonnement bewaren wij u data nog 30 dagen, tijdens deze dagen kunt u alsnog verlengen, daarna wordt alle data automatisch verwijderd.
-----

Nooit een mail gekregen die vraagt om verlenging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wallie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:31:
[...]
Leuke is dat hun eigen FAQ zegt:

---
Hoelang zit ik vast aan jullie?

Wij werken niet met een opzegtermijn. U kiest een pakket en een periode waarvoor u dit wilt afsluiten (1 of 2 jaar). Aan het einde van deze periode sturen wij u meerder keren een mail met de vraag of u klant wilt blijven bij ons. Als u het abonnement verlengt, kunt u weer kiezen uit 1 of 2 jaar. Als u niet wilt verlengen, hoeft u niets te doen, het abonnement verloopt vanzelf en u betaalt niets meer aan ons. Na afloop van uw abonnement bewaren wij u data nog 30 dagen, tijdens deze dagen kunt u alsnog verlengen, daarna wordt alle data automatisch verwijderd.
-----

Nooit een mail gekregen die vraagt om verlenging...
Dito, 0,0 mails maar direct de factuur...lekker subtiel :P Wat ik meestal doe bij dit soort zaken is direct kijken hoe het zit met opzeggen en dan meteen in mijn agenda een afspraak knallen ruim van tevoren om op te zeggen. Heb ik bv. ook pas gedaan voor een 1jaar-actie van Strato. Vermoed dat ik toen er wel naar gekeken heb bij Backdrive en daardoor niks in mijn agenda heb gezet. Maar ja na een jaar vergeet je dan dat je d'r nog een account hebt lopen. Misschien moet ik mezelf maar eens aanleren om die accounts direct op te zeggen als ik stop met gebruiken :)

Wel raar dat ze dan wel een factuur sturen waar niks bij staat van: "Wilt u geen gebruik meer maken van onze diensten? Dan hoeft u de factuur niet te voldoen en verloopt uw abonnement vanzelf".
Anyways, het zal dus wel loslopen, maar het is wel wat vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

2Dutch schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:01:
[...]

Dito, 0,0 mails maar direct de factuur...lekker subtiel :P Wat ik meestal doe bij dit soort zaken is direct kijken hoe het zit met opzeggen en dan meteen in mijn agenda een afspraak knallen ruim van tevoren om op te zeggen. Heb ik bv. ook pas gedaan voor een 1jaar-actie van Strato. Vermoed dat ik toen er wel naar gekeken heb bij Backdrive en daardoor niks in mijn agenda heb gezet. Maar ja na een jaar vergeet je dan dat je d'r nog een account hebt lopen. Misschien moet ik mezelf maar eens aanleren om die accounts direct op te zeggen als ik stop met gebruiken :)

Wel raar dat ze dan wel een factuur sturen waar niks bij staat van: "Wilt u geen gebruik meer maken van onze diensten? Dan hoeft u de factuur niet te voldoen en verloopt uw abonnement vanzelf".
Anyways, het zal dus wel loslopen, maar het is wel wat vreemd :+
Reactie van Backdrive gekregen:
Geachte heer,

Het klopt inderdaad dat wij niet stilzwijgend verlengen. De factuur die u ontvangt diende als herinnering van het aankomende betaal termijn.
Als u wou verlengen kon u deze betalen, en anders zoals u nu doet uw account opzeggen.
Overigens zou als u de factuur niet had betaalt maar ook niet een ticket had aangevraagd uw account ook niet verlengt maar opgezegd worden.
Dit is in dit geval allemaal natuurlijk niet aan de orde, na uw ticket hebben we uw account per direct stop gezet en kunt u de factuur dus verscheuren.

Met vriendelijke groeten,

Backdrive

Afdeling Support.
Ja joh, de factuur is de herinnering of je wilt verlengen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wallie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:13:
Ja joh, de factuur is de herinnering of je wilt verlengen... 8)7
Uh, okee ik moest dit ff 3x lezen, wat een slecht Nederlands in die mail :X Maargoed, wel duidelijk voor de rest: je hoeft niks te doen. Heb zelf echter nog geen reactie gehad maar ga er geen energie meer in steken :+
Thx voor het delen van de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:30:
[...]

Met mijn 50 mbit upload haal ik vaak maximaal maar 5 mbit. Slecht dus :(
Het m.i. belangrijkste nadeel van Crashplan is de uploadsnelheid. Daarom gebruik ik 'm ook om naar een vriend te uploaden, véél sneller (mits de poorten goed staan ingesteld..)
Dan haal jij nog altijd meer dan het dubbele als wat ik haal. Ik haal helaas maar 2 Mbit/s. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Als ik mijn gegevens naar Hubic wil backupen, maar ik wil ze toch versleutelt hebben, hoe doe ik dit dan?
Is dat eigenlijk mogelijk?
Ik zou automatische incrementele backups willen laten draaien, laten we zeggen elke avond van 20u tot 22u.
Dit zou dan rechtstreeks vanaf 1 pc moeten gebeuren, enkel bepaalde mappen, en zonder tussenkomst maar dus met encryptie. Kan dit?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

kazzzdafke schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:07:
Als ik mijn gegevens naar Hubic wil backupen, maar ik wil ze toch versleutelt hebben, hoe doe ik dit dan?
Is dat eigenlijk mogelijk?
Ik zou automatische incrementele backups willen laten draaien, laten we zeggen elke avond van 20u tot 22u.
Dit zou dan rechtstreeks vanaf 1 pc moeten gebeuren, enkel bepaalde mappen, en zonder tussenkomst maar dus met encryptie. Kan dit?
Lastig denk ik. Denk dat je wellicht je HubIc kunt mounten via ExpanDrive en dan met een Back-up programma zoals bv Immortal Files een encrypted incremental Back-up naar je 'HubIc schijf' kunt doen...

Volgens mij is er geen kant klare oplossing voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nu StackIP aan het testen (1000gb gratis).
Uploaden gaat lekker snel. Hij verwacht anderhalve dag over 350GB te doen. Niet gek gezien mijn upload op 20mbit max zit. Ook het uploaden van veel foto's gaat snel (~3mb per file).

Tot nu toe erg blij mee, benieuwd of het wat lekker werkt straks.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

miekol schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:51:
[...]
Lastig denk ik. Denk dat je wellicht je HubIc kunt mounten via ExpanDrive en dan met een Back-up programma zoals bv Immortal Files een encrypted incremental Back-up naar je 'HubIc schijf' kunt doen...

Goede suggestie, http://www.duplicati.com is ook nog een optie. Moet wel zeggen dat de backup-optie in de Hubic-app zelf bij mij (Mac) echt niet vooruit te branden is. Geen idee wat daar de oorzaak van is, maar goed heb er sowieso niet veel aan omdat het niet encrypted is. De minder boeiende zaken knal ik namelijk op Stack :)
Waah schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:45:
Nu StackIP aan het testen (1000gb gratis).
Uploaden gaat lekker snel. Hij verwacht anderhalve dag over 350GB te doen. Niet gek gezien mijn upload op 20mbit max zit. Ook het uploaden van veel foto's gaat snel (~3mb per file).

Tot nu toe erg blij mee, benieuwd of het wat lekker werkt straks.
Het is wat buggy, maar ze zijn hard aan het werk en de support is zeer netjes: ben benieuwd in hoeverre het nog gaat groeien/verbeteren in de toekomst :)

[ Voor 28% gewijzigd door 2Dutch op 26-11-2015 09:25 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
miekol schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:51:
[...]

Wat je bedoelt is dat ik eerst een lokale Back-up moet maken en die dan synchroniseren met HubIc?
Hmmm ik moet dan maar extra storage gaan aanschaffen :/

Ps. Ik geraakte gisteren niet hoger dan 500KB/s dus een 3Mbps dacht ik bij het uppen. Nochtans zou ik theoretisch aan 6Mbps moeten raken.

[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 26-11-2015 14:07 ]

Never ever financial advice...

• miekol

miekol

erm

kazzzdafke schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:05:
[...]

Wat je bedoelt is dat ik eerst een lokale Back-up moet maken en die dan synchroniseren met HubIc?
Hmmm ik moet dan maar extra storage gaan aanschaffen :/

Ps. Ik geraakte gisteren niet hoger dan 500KB/s dus een 3Mbps dacht ik bij het uppen. Nochtans zou ik theoretisch aan 6Mbps moeten raken.
Nou ja moet, maar misschien is dat een mogelijke workaround omdat er geen back up app lijkt te bestaan die 'native' naar HubIc kan backuppen omdat je geen WebDav of SFTP toegang tot je ruimte hebt. Je zou dus lokaal een encrypted backup kunnen maken en die online bewaren. Omslachtig is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Als je nog op zoek bent naar NL opslag voor weinig, kijk dan even naar https://www.transip.nl/ . Black Friday kortingen van 50%. Niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Betreffentde Transip korting 50%. Let op:

* Dit tarief geldt voor de 1e maand. Daarna geldt het reguliere tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
gysman11 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:41:
Betreffentde Transip korting 50%. Let op:

* Dit tarief geldt voor de 1e maand. Daarna geldt het reguliere tarief.
Ja, ik zie het net ook, inderdaad. Had zelf geen interesse, maarja.. Wel even een domein verhuisd voor een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MaNDaRK schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:19:
Ik heb de OP even flink onderhanden genomen. Er zijn een aantal providers verdwenen en een aantal toegevoegd. Ook zijn er diverse prijsaanpassingen doorgevoerd :)

Mocht ik nog wat gemist hebben, dan hoor ik dat graag!
Ik vind dat Tresorit toch wel in de startpost thuis hoort. Een op security gerichte cloud storage provider met alle servers in Europa, én client-side encryptie. Tresorit kan dus zelf niet zien wat jij opslaat (“zero-knowledge”), in tegenstelling tot de meeste cloud storage. Zeker voor backups waar je doorgaans álles upload, niet alleen een paar bestanden die je wil delen is dat mijns inziens toch wel een vereiste.

Ik vind sowieso dat dat wel een apart vermelding waard is in het overzichtje. Gewoon aangeven of een provider client-side encryptie heeft Ja/Nee.

Tresorit in vergelijking met Box, Dropbox, Google Drive, Onedrive en Spideroak:
https://tresorit.com/cloud-storage-comparison
Provider tresorit.com
Product Tresorit
Software Windows / MacOS / Linux / iOS / Android / Windows Phone / Blackberry
Computers 1 (gratis)
Ruimte (Gb) 3 (gratis)
Beveiliging: Client-side AES-256
Extra: Uitgebreide ACL’s voor teams en optionele DRM om bestanden voor bepaalde tijd toegankelijk te maken.
Kosten € 10 per maand voor 100 GB, €20 per maand voor 1 TB
Locatie EU
Contract Maandelijks
Prijs per jaar € 120.00 voor 100 GB
Opmerking Het gratis account begint bij 3 GB en is met invites etc. uit te breiden. De betaalde abonnementen zijn uitgebreider met meerdere devices, meerdere accounts voor teams etc.
Ervaringen
Overigens, toen Wuala de deuren sloot raadden zij klanten aan over te stappen naar Tresorit. Tresorit bied ook een speciale overstap regeling voor oud-Wuala klanten.

Voor wie meer wil weten over de encryptie (client side en in TLS transport) kan ik de Tresorit security whitepaper aanraden.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toevallig kwam ik vandeweek een vergelijking tegen van iemand die er aardig wat kennis/tijd in gestoken heeft: Dropbox vs Tresorit vs Sync. Het is misschien iets te ver doorgetrokken mbt wat echt issues zijn, maar toch is het goed dat zo'n kerel zaken die hij opmerkt richting de support van de dienst gooit. Het blijft toch altijd een afweging die je zelf moet maken: zijn de genoemde issues voor jou wel echte issues. En de support is ook zeer belangrijk natuurlijk :) Imho is Tresorit zeker geen slechte keus tov de vele diensten die nul komma nul encryptie aanbieden. Zero knowledge is een groot pluspunt wat mij betreft. Het risico van je data kwijtraken omdat je je wachtwoord kwijtraakt oid ligt dan bij jezelf: code/ww in een kluis of andere veilige plek stoppen is altijd een optie.

https://suchanek.name/texts/reviews/tresorit.html

[ Voor 23% gewijzigd door 2Dutch op 07-12-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Dat is wel een mooi overzicht. Een aantal punten zijn inderdaad juist het gevolg van een erg strenge beveiliging en is dus een afweging die je moet maken. Alleen het gebrek aan een 'undelete' vind ik wel een sterk punt. Dat moet op zich ook wel te implementeren zijn zonder dat het afbreuk doet aan de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Maurits van Baerle schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:51:
Dat is wel een mooi overzicht. Een aantal punten zijn inderdaad juist het gevolg van een erg strenge beveiliging en is dus een afweging die je moet maken. Alleen het gebrek aan een 'undelete' vind ik wel een sterk punt. Dat moet op zich ook wel te implementeren zijn zonder dat het afbreuk doet aan de beveiliging.
Vond het inderdaad netjes gedaan. Was wel blij er tegenaan te botsen (lastig reviews vinden van Sync.com ook omdat het zo'n generieke term is :P ) Ben wel benieuwd of er echt iets met de opmerkingen van deze kerel worden gedaan, lijkt me toch dat je vooral bij een dienst die veelal werkt met sync je je klanten beter moet beschermen tegen per abuis/bewust door derden wegknikkeren van lokale bestanden. Natuurlijk is dat wel een valkuil van syncen in het algemeen, maar laten we eerlijk zijn: syncen via een app is veel handiger dan met allerlei extra tools backups maken. App installeren, mappen aanvinken of symlinks aanmaken (<- verrekte handig en simpel) en hoppatee, altijd alles 1:1 veilig de cloud in. Dit is het voordeel van een encrypte cloud, geen extra los encryptietooltje nodig (die misschien niet meer bestaat over een paar jaar oid).

Zou leuk zijn als er binnenkort een update te lezen is op z'n pagina dat ze het gaan aanpassen in een nieuwe versie van Tresorit :)

-update-
Heb Sync.com Pro 500 GB gekocht, nog geen 47 euro per jaar, geen geld imho. Kga d'r mee spelen en soon ff beoordelinkje hier plempen + stukje tekst voor in de topicstart :)

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 07-12-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38
Maurits van Baerle schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:57:
[...]

Ik vind dat Tresorit toch wel in de startpost thuis hoort. Een op security gerichte cloud storage provider met alle servers in Europa, én client-side encryptie. Tresorit kan dus zelf niet zien wat jij opslaat (“zero-knowledge”), in tegenstelling tot de meeste cloud storage. Zeker voor backups waar je doorgaans álles upload, niet alleen een paar bestanden die je wil delen is dat mijns inziens toch wel een vereiste.
Ik heb Tresorit toegevoegd aan de OP.
Ik vind sowieso dat dat wel een apart vermelding waard is in het overzichtje. Gewoon aangeven of een provider client-side encryptie heeft Ja/Nee.
Ik maak nu gebruik van een scriptje om deze data tegeneren. Ik zal hier zeker naar gaan kijken :) bedankt voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Ik heb een vraag, ik ben op zoek naar een Cloud drive voor een klein bedrijf. Een stuk of tien users, een beetje uitgebreide ACL’s op de folders (zodat niet iedereen bij financiën kan etc.) enkele tientallen GB’s zijn waarschijnlijk al meer dan genoeg.

So far, so good. Waar het lastiger wordt is hoe het te integreren. Ik wil het transparant laten zijn vanuit Windows en OS X. Geen gepruts met browsers (behalve voor beheer) en zo. Het liefst dus gewoon gemount als een netwerk drive.

Iemand een idee wat voor soort diensten zoiets zouden kunnen?

[ Voor 6% gewijzigd door Maurits van Baerle op 13-01-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Kun je niet handiger 1 server on site, die alle profielen managet, de cloud in gooien ipv iedere client met de cloud laten syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:55:
Kun je niet handiger 1 server on site, die alle profielen managet, de cloud in gooien ipv iedere client met de cloud laten syncen?
Tja, dat zou natuurlijk mooier zijn maar dat gaat niet lukken vrees ik. Het is hier een paar duizend kilometer vandaan, ze hebben één iemand die iets van HTML af weet die ook een beetje "IT" erbij doet. Ik denk niet dat ik hem een server kan laten installeren en onderhouden. Daarom hoopte ik dus op iets waar ik af en toe, als er een ACL aangepast moet worden, van afstand op kan inloggen terwijl de lokale "beheerder" alleen hoeft te zorgen dat iedereen een client heeft geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Google Drive lijkt me een oplossing.

Andere oplossingen worden al snel complexer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Cloudberry zag ik laatst voorbij komen trouwens. Heb niet echt een goed idee meer of dat voor jouw specifieke geval iets zou zijn, maar je kan er de cloud wel mee mounten als een netwerkschijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Ik ga nu even kijken naar Google Drive. Ben zelf niet zo'n fan van Google maar deze club heeft al een Google Apps for Work (of hoe het deze week heet) dus het zal wel goed integreren met bestaande accounts. Dat is voor hen wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:22
Hallo allen,

Om maar met de deur in huis te vallen: Ik ben op zoek naar een grote hoeveelheid Cloud Storage voor een leuke prijs. Ik heb de OP even doorgelezen alsmede dit topic. Ik heb verschillende mogelijkheden bekeken, en Hubic komt als beste uit de bus, onder andere na ervaringen op enkele Tweakblogs en hier (en €50 per jaar is gewoon goedkoop, we blijven wel Hollanders! :) ).

Wat moet ik zoal backuppen:
- Veel videomateriaal (ruw materiaal van dit.
- Veel fotomateriaal

De huidige grootte is ongeveer 2500GB of 2,5TB, en daar komt nagenoeg dagelijks het één en ander bij.

Hubic biedt eigenlijk alles voor statische data opslag zonder poespas. Kan iemand mij nog een ander bedrijf aanbevelen of moet ik deze gewoon nemen?

Met vriendelijke groet,
Koplopermau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de huidige ervaringen zijn met SoS online backup.
Ik ervaar nogal wat traagheid in de upload (heb 50 mbit up). Iets wat ik helaas met Crashplan ook altijd al had.
Iemand andere dingen opgemerkt de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb veel verschillende online backup diensten geprobeerd. Uiteindelijk bij Kpn uitgekomen deze is het meest stabiel van alle opgegeven diensten in de openings post.

Ik heb een 100Mbit upload, echter deze snelheid haal ik niet, het blijft steken op zo'n 45Mbit. Ik denk dat het ligt aan de tool van kpn die maakt gebruik van 4 upload sessies, als dit er meer zouden zijn zou de snelheid wellicht gehaald kunnen worden.

Verder erg tevreden over kpn online backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:30
Aapie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:46:
Ik heb veel verschillende online backup diensten geprobeerd. Uiteindelijk bij Kpn uitgekomen deze is het meest stabiel van alle opgegeven diensten in de openings post.

Ik heb een 100Mbit upload, echter deze snelheid haal ik niet, het blijft steken op zo'n 45Mbit. Ik denk dat het ligt aan de tool van kpn die maakt gebruik van 4 upload sessies, als dit er meer zouden zijn zou de snelheid wellicht gehaald kunnen worden.

Verder erg tevreden over kpn online backup.
Zelf nu ook een poosje KPN in gebruik, en tik regelmatig de 250Mbit aan. Wel bij de grotere bestanden uiteraard.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oeps: bij het overzetten van de data van de harde schijf naar de nas toch wat mis gegaan. Alle foto's tussen 2010 en 2013 weg. Zo'n 160 GB aan data.

Gelukkig een dubbele backup online (IPstack en Pogoplug unlimited). Via IPstack kan ik op volle snelheid (80Mbit) gelukkig alles simpel als zipje downloaden en weer terugplaatsen. Tot nu toe erg tevreden dus met IPStack.

Toch een goed excuus om langzaam te gaan kijken naar een extra HDD voor in de NAS

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 03-03-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik ga denk toch voor SOS online, nog even een leuke kortingsactie erbij pakken om voor een jaar weer gebakken te zitten. SOS verwijdert je bestanden tenminste nooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
koelkast schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:07:
Ik ga denk toch voor SOS online, nog even een leuke kortingsactie erbij pakken om voor een jaar weer gebakken te zitten. SOS verwijdert je bestanden tenminste nooit....
Wie wel dan? Mocht je naar mijn verhaal refereren... Had zelf de lokale files niet goed overgezet :+ Lokaal was ik de bestanden kwijt, maar op beide cloud-oplossingen stonden ze nog wel.
SOS-backup kan volgens mij net zo goed morgen stoppen met hun dienst als welke cloud-opslag ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 03-03-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:17
Ik ben bezig met het installeren van hubic op een raspberry pi (draait op Jessie) waarbij het mijn bedoeling is, dat de Rpi 's nachts data van mijn NAS overzet naar hubic.
Als ik hubic start dan blijft mijn cpu load van Rpi rond de 80% hangen, zelfs als er niets gedaan wordt. (normaal is idle rond de 1% (domoticz draait ook op de Rpi).

Iemand daar ervaring mee danwel een oplossing?
(indien daar niets aan te doen is, dan kan ik wel dmv een script de Rpi laten rebooten zodra het overpompen klaar is, maar dat vind ik een beetje houtje touwtje oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik vraag me af wat raden jullie aan raden om je films/series/muziek/software collectie te backuppen. We praten dus over een paar TB dat bijv. 1x per maand moet worden gebackupt of bij gewerkt. Ik heb een 500/500 Mbit lijn maar als ik dan lees dat een crashplan 1-5 Mbit haal dat heeft natuurlijk geen zin.

Prive materiaal ga ik NIET in de cloud zetten, dat backup ik liever zelf. Nu backup ik de "bigdata" om het maar even zo te noemen gemiddeld 1x per jaar op externe schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Je kunt je privéspul toch gewoon encrypten (boxcryptor, etc.) en dan in de cloud zetten? Dat is hoe ik het doe.

Als je alleen lokale backups hebt, heb je geen backup. Eén van de belangrijkste aspecten van een off-site backup is dat het helemaal onafhankelijk is van wat er met je huis en computersystemen gebeurt. Je zult niet de eerste zijn waar zowel je computers als je backup gezapt worden door een blikseminslag.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik mis Azure Backup in de start post. Werkt goed en wordt bijv. ook ondersteund door Synology DiskStations (nas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
mux schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:35:
Je kunt je privéspul toch gewoon encrypten (boxcryptor, etc.) en dan in de cloud zetten? Dat is hoe ik het doe.

Als je alleen lokale backups hebt, heb je geen backup. Eén van de belangrijkste aspecten van een off-site backup is dat het helemaal onafhankelijk is van wat er met je huis en computersystemen gebeurt. Je zult niet de eerste zijn waar zowel je computers als je backup gezapt worden door een blikseminslag.
Het antwoord is simpel. Nee ook geencrypt zet ik geen privacy gevoelige data in de cloud !

Het gaat mij puur om de bigdata. Sommige zullen nu denken, ja maar dat kun je toch wel opnieuw downloaden en dat klopt maar het heeft jaren gekost om bijv.. je muziek collectie bij elkaar te krijgen. Juist die grote berg data is een uitdaging om te backuppen en daar wil ik een geautomatiseerde oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Gefeliciteerd jongens, het is Wereld Backup Dag.
Maak er een mooie dag backup van vandaag.

Overigens heb ik laatst een 2 jarig abonnement op SOS Online Backup genomen, voor 92 euro. Bevalt me prima en véél sneller dan Crashplan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestrial schreef op zondag 13 maart 2016 @ 01:45:
Ik vraag me af wat raden jullie aan raden om je films/series/muziek/software collectie te backuppen. We praten dus over een paar TB dat bijv. 1x per maand moet worden gebackupt of bij gewerkt. Ik heb een 500/500 Mbit lijn maar als ik dan lees dat een crashplan 1-5 Mbit haal dat heeft natuurlijk geen zin.

Prive materiaal ga ik NIET in de cloud zetten, dat backup ik liever zelf. Nu backup ik de "bigdata" om het maar even zo te noemen gemiddeld 1x per jaar op externe schijven.
Tja dan zou ik aan bijv. een NAS denken, daar kun je o.a. Ahsay voor gebruiken maar dat is wel redelijk prijzig.

Dat gaat echter een beetje dit topic voorbij aangezien vrijwel alle besproken diensten hier cloudbased zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

koelkast schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:19:
Gefeliciteerd jongens, het is Wereld Backup Dag.
Maak er een mooie dag backup van vandaag.

Overigens heb ik laatst een 2 jarig abonnement op SOS Online Backup genomen, voor 92 euro. Bevalt me prima en véél sneller dan Crashplan!
Grappig, maar wel zeer okee zo'n World Backup Day :)
Zelf nog happy met Sync.com, merk er geen klap van maar doet rustig en goed zijn werk. Uiteindelijk maakt het geen moer uit wat je kiest: als het maar werkt zoals jij dat wilt + stabiel/betrouwbaar en een beetje snel zijn werk doet is het prima, toch? Maak zelf ook altijd nog 2 lokale kopietjes, dus ik voel me wel safe
en de grap is waarschijnlijk dat mocht ik het kwijtraken er eigenlijk nog vrij weinig aan de hand is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Tja dan zou ik aan bijv. een NAS denken, daar kun je o.a. Ahsay voor gebruiken maar dat is wel redelijk prijzig.

Dat gaat echter een beetje dit topic voorbij aangezien vrijwel alle besproken diensten hier cloudbased zijn.
Ik heb al een NAS in de vorm van een fileserver maar dat is juist geen backup. Een NAS neerzetten op een andere locatie is vrij prijzig. Het gaat hier toch om cloudbased backup wat zo aangeprezen wordt.

Tot zover ben ik nog niet onder de indruk moet ik zeggen. Of het kost teveel geld en defeats the purpose . Of het is zo traag dat je er weinig mee kan.

Kortom wat zijn jullie suggesties voor het backuppen van bigdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Terrestrial schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:53:
Ik heb al een NAS in de vorm van een fileserver maar dat is juist geen backup. Een NAS neerzetten op een andere locatie is vrij prijzig. Het gaat hier toch om cloudbased backup wat zo aangeprezen wordt.

Tot zover ben ik nog niet onder de indruk moet ik zeggen. Of het kost teveel geld en defeats the purpose . Of het is zo traag dat je er weinig mee kan.

Kortom wat zijn jullie suggesties voor het backuppen van bigdata.
Paar grote schijven kopen en die bij familie/vrienden droppen en 1x per maand laten aansluiten en met een tooltje de files bijwerken? Met zulke volumes wil je wel aan de andere kant de bestanden hebben staan en alleen de verschillen bijwerken (om hoeveel GB gaat dat?), dus misschien is een simpel NAS-je met 1 of 2 grote schijven niet eens zo'n gek idee. Maar ja, dan moet de andere kant ook wel 500/500 hebben liggen, dan kun je het desnoods elke nacht laten bijwerken.

Cloudstorage van 1 TB kost zeg 10 euro per maand, dus een NAS+stroomkosten+tijd is dan snel terugverdiend lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik zit momenteel op HiDrive. Bevalt prima, app voor Synology werkt goed, Nu een 250GB plan en dat is voldoende (100GB is te weinig). Ik zie echter dat de 250GB bundel weg is en dat voor Rsync 5 euro per maand moet worden bijbetaald, reden om opnieuw te orienteren.

Inmiddels ook een stack account ontvangen maar bij een test vorige maand liep dat niet lekker, volgens mij door het timestamp issue.

SOS kende ik nog niet, hoe kom je aan een promo voor daar? En werkt dat met Rsync? kan dat niet 1-2-3 vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door jaspov op 02-04-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Ondertussen HubiC €50/jaar voor 10TB

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Ik heb momenteel ook een pakket bij HiDrive. Ik zit bij Ziggo met 20 Mbit uploadsnelheid. Weet iemand toevallig of HiDrive een hoge uploadsnelheid aan kan? Want dan wil ik overstappen naar Ziggo Zakelijk met 40 Mbit/s uploadsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ben een test begonnen met idrive. Vond een link met 75% korting, dus 14 dollar nog wat voor een terabyte 1 jaar. Synology app werkte niet direct maar wel na wat googlen. Staat nu te draaien voor de eerste upload met een private encryption key. Ik heb 15 dagen om te cancelelen als het niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn gevoel bij Stack is toch dat het niet iets blijvends is (net als bij KPN en Vodafoon die hun online opslag ook al weer hebben weggedaan). Ik heb wel een account, maar eigenlijk schrijf ik mijn data nog steeds weg naar de grote Amerikaanse bedrijven.

Om een of andere reden heb ik toch meer vertrouwen in de grote Amerikaanse bedrijven, en dan heeft zelfs Microsoft problemen gehad dat ze Skydrive willen beperken (en dat ook hebben gedaan voor iedereen die er niet op tijd op heeft gereageerd). Voor echt vertrouwelijke data zou ik het liever hier opslaan, maar voor wat vakantiefoto's en documentjes wint voor mij toch het continuïteitsargument van de grote bedrijven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Marzman schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:10:
Mijn gevoel bij Stack is toch dat het niet iets blijvends is (net als bij KPN en Vodafoon die hun online opslag ook al weer hebben weggedaan). Ik heb wel een account, maar eigenlijk schrijf ik mijn data nog steeds weg naar de grote Amerikaanse bedrijven.
Ik meen in het STACK topic of nieuwsitem gelezen te hebben dat de TransIP diensten 'STACK' en 'Big Data' voortgekomen zijn uit de overstap van hun complete serverpark naar SSD's.

Daarmee kwamen ze letterlijk en figuurlijk op een berg 'oude' opslag te zitten en hebben ze dit in de markt gezet als deels Dropbox variant (Stack) deels 'hier heb je 2tb-32tb op je vps' zoek het maar uit (Big data). Wel slim vind ik zelf.

Denk dus zelf dat het niet zo heel snel zal verdwijnen, want de investering was voor een groot deel al gedaan/afgeschreven. Nu moet nog blijken of de infrastructuur en apparatuur up to date houden inderdaad rendabel blijkt. Maar dat is met alles. Zelfs Microsoft kwam terug van zijn gratis onbeperkt opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

miekol schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:17:
[...]

Ik meen in het STACK topic of nieuwsitem gelezen te hebben dat de TransIP diensten 'STACK' en 'Big Data' voortgekomen zijn uit de overstap van hun complete serverpark naar SSD's.

Daarmee kwamen ze letterlijk en figuurlijk op een berg 'oude' opslag te zitten en hebben ze dit in de markt gezet als deels Dropbox variant (Stack) deels 'hier heb je 2tb-32tb op je vps' zoek het maar uit (Big data). Wel slim vind ik zelf.

Denk dus zelf dat het niet zo heel snel zal verdwijnen, want de investering was voor een groot deel al gedaan/afgeschreven. Nu moet nog blijken of de infrastructuur en apparatuur up to date houden inderdaad rendabel blijkt. Maar dat is met alles. Zelfs Microsoft kwam terug van zijn gratis onbeperkt opslag.
Dat heb ik ook gelezen. Dat stelt me juist niet gerust. Ze hebben nu hardware over en hebben die hierop ingezet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
jaspov schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:13:
Ik zit momenteel op HiDrive. Bevalt prima, app voor Synology werkt goed, Nu een 250GB plan en dat is voldoende (100GB is te weinig). Ik zie echter dat de 250GB bundel weg is en dat voor Rsync 5 euro per maand moet worden bijbetaald, reden om opnieuw te orienteren.

Inmiddels ook een stack account ontvangen maar bij een test vorige maand liep dat niet lekker, volgens mij door het timestamp issue.

SOS kende ik nog niet, hoe kom je aan een promo voor daar? En werkt dat met Rsync? kan dat niet 1-2-3 vinden.
Er zijn hier een aantal mensen die goede ervaring hebben met SOS. Ik heb 4 jaar Crashplan gehad, en na 4 jaar was mijn complete NAS ge-backupd, zo traag ging dat 8)7
Nu 2 jaar SOS, als je op het web zoekt vind je snel een 25% kortingscoupon. Ik heb 2 jaar voor iets meer dan 90 euro gekozen. Onbeperkte backup, fatsoenlijke snelheden (itt Crashplan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
koelkast schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:07:
[...]

Er zijn hier een aantal mensen die goede ervaring hebben met SOS. Ik heb 4 jaar Crashplan gehad, en na 4 jaar was mijn complete NAS ge-backupd, zo traag ging dat 8)7
Nu 2 jaar SOS, als je op het web zoekt vind je snel een 25% kortingscoupon. Ik heb 2 jaar voor iets meer dan 90 euro gekozen. Onbeperkte backup, fatsoenlijke snelheden (itt Crashplan).
Thanks! Gisteren voor iDrive gegaan. 14 dollar voor 1TB een jaar lang, en 15 dagen bedenktijd (voor als het echt niet werkt). Net gekeken, de eerste backup loopt nog en er staat 270GB op inmiddels. Ik heb 50 mbit, geen idee of dat snel is maar voor initiele backup prima, de incerments zijn toch klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Beste Tweakers,

Zou iemand mij kunnen helpen met een goede manier om de bestanden op mijn NAS naar de Cloud te zetten met versiebeheer? Ik heb een WD My Cloud, dus rsync gaat niet werken. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik wil: Dagelijks een mirror back-up maken van mijn NAS. Verwijderde bestanden op mijn NAS moeten dan 30 dagen nog terug te halen zijn in de Cloud. Verder is het belangrijk dat er een snelle uploadverbinding is aan de kant van de Cloud, aangezien ik veel grote bestanden upload.

Ik heb momenteel Stack en ben er redelijk tevreden mee. Maar Stack heeft helaas geen versiebeheer van bestanden.

BackDrive is een optie, maar helaas nemen hun geen klanten meer aan vanwege hun partner Livedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Kun je die link delen? Heb nu hubic, maar 1tb is zat en de prijs is interessant ..
jaspov schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:22:
Ben een test begonnen met idrive. Vond een link met 75% korting, dus 14 dollar nog wat voor een terabyte 1 jaar. Synology app werkte niet direct maar wel na wat googlen. Staat nu te draaien voor de eerste upload met een private encryption key. Ik heb 15 dagen om te cancelelen als het niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
Eric_1993 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:31:
Zou iemand mij kunnen helpen met een goede manier om de bestanden op mijn NAS naar de Cloud te zetten met versiebeheer? Ik heb een WD My Cloud, dus rsync gaat niet werken. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb je niet zoiets als een time-machine backup voor je NAS ofzo? Dan doe je zelf het versie beheer in de cloud ipv van hun afhankelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb vorige week strato Hi-drive opgezegd alvast (actie voor 1 euro vorig jaar), het loopt in september af. Liet er eigenlijk alleen elke zondag een backupje mee maken van wat bestanden van de wederhelft via de nas: ontbreekt aan desktop sync-tools, de webdav-app is ook categorie 199x en het was allemaal ook niet bijster vlot dus ik was er eigenlijk wel klaar mee. Die webinterface via hun ingelogde omgeving is ook erg rommelig. Weet dat ze qua hosting 't best leuk doen, maar ze zijn met veel dingen echt veel te ouderwets qua interfaces en gebruiksgemak: jammer. Support is wel snel overigens, kreeg keurige en volledige mails dus daar heb ik niks over te klagen ;)

Hou het lekker simpel bij sync.com : doet stil zijn werk, encrypted, prima interface, mooie prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 25-04-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
idef1x schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:56:
[...]

Heb je niet zoiets als een time-machine backup voor je NAS ofzo? Dan doe je zelf het versie beheer in de cloud ipv van hun afhankelijk te zijn.
Ik gebruik Windows, dus ik weet niet of ik daarop Time Machine kan gebruiken. Ik heb nu wel een oplossing die ik ga proberen. Ik heb zelf nog een NAS gekocht, die zet ik bij een familielid en maak dan met SyncbackPro back-up via SFTP met Versiebeheer. Op lange termijn is dit goedkoper dan de Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik heb een online backup nodig met tenminste 2TB aan ruimte. Ik moet er mijn dagelijkse backup kunnen doen, maar ook handmatig enkele tientallen GB's per maand kunnen opslaan. En snel graag.

Tot zover gebruik ik alleen externe HD's, maar dat heeft risico's en is onoverzichtelijk. Tijd om over te stappen naar online backuppen. Maar welke provider is de juiste? :? :?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43
2Dutch schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:07:
[...]

Hou het lekker simpel bij sync.com : doet stil zijn werk, encrypted, prima interface, mooie prijs.
Kun je Sync.com ook koppelen aan je Synology NAS zoals je bij TransIP Stack kunt? (via WebDAV protocol)

Ik heb al geprobeerd te zoeken op Google, maar een generieke naam zoals 'Sync' maakt dat zo goed als onmogelijk :+

Ik stuur m'n backups nu naar Stack via de Synology, maar volgens mij doet Stack geen versiehistorie. Zou ik dus een cryptolocker op de NAS krijgen, dan ga ik alsnog nat.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2016 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 03:08:
Kun je Sync.com ook koppelen aan je Synology NAS zoals je bij TransIP Stack kunt? (via WebDAV protocol)

Ik heb al geprobeerd te zoeken op Google, maar een generieke naam zoals 'Sync' maakt dat zo goed als onmogelijk :+

Ik stuur m'n backups nu naar Stack via de Synology, maar volgens mij doet Stack geen versiehistorie. Zou ik dus een cryptolocker op de NAS krijgen, dan ga ik alsnog nat.
Had hetzelfde euvel bij dingen zoeken mbt sync.com :+
Vermoed dat webdav niet kan in verband met de standaard encryptie, het kan op dit moment sowieso niet dat ik weet/zie. Heb ze een berichtje over integratie in DSM/synology gestuurd + de suggestie om wat aan community te gaan doen (Slack werkt daar super voor), bv voten op nieuwe features oid. Dat spreekt ook wel aan denk ik. Zal gillen als ik wat van ze hoor :)

Overigens vind ik het direct vanaf pc's naar sync.com syncen ideaal: mijn NAS staat ook niet permanent aan, maar maak wel encrypted Time Machine back-ups naar de NAS vanaf onze Macs :)

[ Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 26-04-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad

Dat is wel jammer, in onze laptops zit een kleine SSD (128GB - 256GB) omdat we de foto's van de spiegelreflexcamera en films e.d. altijd gelijk naar de NAS overpompen. Die folder op de NAS zou ik dus automatisch willen laten syncen met Sync.com

Ik heb wel een server draaien waar ik een VM kan opzetten voor de Sync.com cliënt, die dan de data vanaf de NAS upload naar Sync.com, maar mijn ervaring met zulk soort opstellingen is dat de HDDs van de NAS dan constant wakker gemaakt worden. En dat is weer niet leuk voor stroomverbruik. Niet dat de NAS extreem onzuinig is (18W), maar als hij constant de schijven actief houdt tikt dat wel aan.

De NAS heeft wel ondersteuning voor Dropbox, maar ik vind het kleinste abbo van 1TB eigenlijk al te duur met z'n $9,99 per maand of $99 per jaar. Het 500GB abbo van Sync.com heb ik voor de echt belangrijke data genoeg aan voor nu.

Lastig...

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:20:
Dat is wel jammer, in onze laptops zit een kleine SSD (128GB - 256GB) omdat we de foto's van de spiegelreflexcamera en films e.d. altijd gelijk naar de NAS overpompen. Die folder op de NAS zou ik dus automatisch willen laten syncen met Sync.com
Antwoord is binnen:
NAS integration, including Synology's DSM, is on our roadmap. However there is no ETA at this time.

In the mean time, If you have files on your NAS you would like to sync there is a workaround by adding a Symbolic Link from your NAS (or any network drive) into your Sync folder.
Gebruik zelf ook de symbolic links om mijn docs/foto's op mijn mbp naar sync te slingeren. Wel jammer dat het stuk over Slack totaal wordt genegeerd, mgoed :+ Ben er erg tevreden over, prijs is netjes, snelheid zeer netjes via de clients en de support is vlot. Het is alleen even wennen omdat het net allemaal wat anders gaat omdat het met encryptie werkt en op veiligheid is gericht: dat is even wennen als je het sleuren en pleuren + linken vanaf Dropbox gewend bent.. Maar goed: sync.com is voor mijn belangrijke zaken, meuk kan in Dropbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Palethorn
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08-2021
Top topic dit :)

Na heel wat wikken en wegen gekozen voor een hubiC account. De backups neem ik client-side encrypted met Duplicati 2.0 Alles lijkt te werken en de snelheid is zeker in orde.
Daarnaast mijn owncloud offline gegooid en mijn cloudbestandjes ook op hubic geplaatst. Hopelijk blijf ik er tevreden van :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:45
Is hubic een alternatief voor owncloud dan, of is het meer een toevalligheid dat je dat nu gedaan hebt?

Voornaamste reden voor mij om owncloud te gebruiken is om mijn data niet bij een ander bedrijf op een server te plempen, maar in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpm2009
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:30
Idrive, ook net 1TB besteld, $14.88 eerste jaar.
Via: http://revuezzle.com/cloud-backup/reviews2/idrive-review/
Veel negatieve reviews, maar voor dit lage bedrag toch maar eens een jaar proberen.
Nu met "Command Line Utility" (idevsutil) een paar flinke mappen uploaden. Gaat tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Laatst online: 04-09 15:41
Leuk topic dit!
Ik klooi hier ook al geruime tijd mee (online backup).
Ik heb momenteel Crashplan, ooit een personal editie aangeschaft voor 1 jaar, en toen als beloning voor het geven van feedback nog een gratis jaar van ze gekregen.

Ik draai het op een Linux bak en heb 32 TB in de cloud staan momenteel. Op zich werkt het goed - de client is helaas alleen Java en vreet geheugen. Ze raden 1 GB intern geheugen aan per TB opgeslagen data. Nu is dat in de praktijk aardig wat minder, als je duplication en compression uit zet (of drastisch vermindert - beide zijn leuk als je weinig bandbreedte hebt maar in NL is dat niet echt een probleem).
Als iemand Crashplan wil proberen raad ik ze aan deze post goed te lezen:

http://networkrockstar.ca...ing-up-crashplan-backups/

Daarbij moet je voor grotere backups je Java memory aanpassen:

https://support.code42.co..._Usage_With_Large_Backups

Scheelt behoorlijk.

Ik draai de client op een Archlinux server met 16GB geheugen.
De uploadsnelheid varieert als een gek. Ik heb 500/500 glas, gehad dat het met 128 mbit liep, maar ook vaak dat 't op 10 Mbit gaat. Hangt puur van de destination af - dat is in mijn geval via een lookup ergens in Minnesota. Wel apart, want Crashplan zou ook in Ierland servers hebben staan.

Er zwerven posts op het internet over het handmatig aanpassen van je destination server (waarbij je overigens wel al je data verliest en opnieuw moet uploaden) maar deze links zijn hoofdzakelijk dood, en het lijkt erop dat Crashplan dit onmogelijk heeft gemaakt.

Dus, voor mij werkt het op zich goed, restoren werkt ook goed, maar ik zou het liefste backup in de EU (NL?) hebben staan, encrypted, unlimited, Linux client, voor een vast bedrag, waarbij ik m'n 500 mbit nog wat beter kan gebruiken :)

Heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld Argeweb online backup? (unlimited, opslag in NL, Linux client, 5,95 per maand).
Of nog andere suggesties?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Rude-Dog schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:19:
[...]
Heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld Argeweb online backup? (unlimited, opslag in NL, Linux client, 5,95 per maand).
Of nog andere suggesties?

Bedankt!
Nope. hubiC zou je ook nog kunnen bekijken, is ook wel prijsgunstig. Of ze ook encrypted + linux client enzo hebben weet ik niet, gebruik het zelf niet.

Zou gewoon even een aantal pagina's teruglezen in dit topic, veel diensten zijn hier al wel getest door mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Laatst online: 04-09 15:41
Klopt, er is het een en ander geprobeerd maar dat is niet altijd even recent.
Daarbij zijn de meeste diensten gelimiteerd, ik wil echt unlimited storage.
Lijkt erop dat ik dan toch aan Crashplan vast zit en maar moet wachten tot ze native Linux doen in plaats van Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Kijk even in [Cloud storage] "Stack" van TransIP

[ Voor 93% gewijzigd door Equator op 12-05-2016 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
ik gebruik stack icm een windows 2012 server. Staat nu ongeveer 500GB op stack. Geen echte problemen, wel een paar keer moeten herstarten (hij gaat dan wel verder waar hij gebleven was).

Ik gebruik niet de standaard meegeleverde client, maar duplicati. Ondersteund encryptie en incrementals.

[ Voor 5% gewijzigd door rachez op 10-05-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
rachez schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:55:
ik gebruik stack icm een windows 2012 server. Staat nu ongeveer 500GB op stack. Geen echte problemen, wel een paar keer moeten herstarten (hij gaat dan wel verder waar hij gebleven was).

Ik gebruik niet de standaard meegeleverde client, maar duplicati. Ondersteund encryptie en incrementals.
Hoe doe jij dit precies?

Mijn Server 2012 server heeft de volgende schijf indeling namelijk:

- C: 50GB virtueel
- Z: 12TB fysiek d.m.v. VT-D

Ik wil ook graag rond de grootte van 400-500GB naar Stack backuppen. Enkel heb ik nog geen goede manier gevonden hoe.

Mount in Stack via webdav dan loopt zogenaamd mijn C schijf vol en stopt die nadat ze C schijf vol zit.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
GAITii schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:56:
[...]

Hoe doe jij dit precies?
[...]
Dat zegt hij toch? Via Duplicati
Zoek maar eens in [Cloud storage] "Stack" van TransIP op 'Duplicati', dan vind je wel info over hoe je het moet instellen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Wat Thinkpad zegt, het is niet moeilijk, instellen is allemaal dmv wizards.
Ik wil je best helpen indien nodig, maar dan beter via dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
ThinkPadd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:06:
[...]

Dat zegt hij toch? Via Duplicati
Zoek maar eens in [Cloud storage] "Stack" van TransIP op 'Duplicati', dan vind je wel info over hoe je het moet instellen e.d.
Thanks, dit werkt als een tierelier! 8)

Enkel vraag ik mij nog af of je Duplicati nog als service kunt laten draaien of iets waardoor ik niet ingelogd hoef te zijn op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:10
GAITii schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Thanks, dit werkt als een tierelier! 8)

Enkel vraag ik mij nog af of je Duplicati nog als service kunt laten draaien of iets waardoor ik niet ingelogd hoef te zijn op de server.
Misschien kan je hiermee iets doen : https://groups.google.com...pic/duplicati/TDD3-kY9cH8

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Ja of kan ik ook de Command Line output van de taken pakken en in taakplanner knallen op een gewenst tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mijn scenario voor backup van veel data / grote bestanden:
Duplicati naar TransIP Stack
Heb Duplicati nu een tijdje draaien met [Cloud storage] "Stack" van TransIP
Het lijkt goed te werken, heb net even een restore van een mapje met wat foto's geprobeerd. Je weet immers pas of je een goede backup hebt, als je een restore hebt geprobeerd.. Ik heb er zo'n 120GB aan vakantiefoto's geparkeerd staan.

Nadeel is alleen wel: het is vrij traag, het restoren van een mapje met 12MB aan foto's was hij zo een minuut of 10 mee bezig om uit te zoeken welke volumes hij er voor nodig had, analyseren etc. Als je een grote restore moet doen dan is het maar te hopen dat hij er niet uit klapt vanwege de hoeveelheid data die hij moet uitzoeken/analyseren etc. om uiteindelijk je files te kunnen restoren. Eén enkele vakantie is bij ons al gauw 16GB of meer aan foto's (RAW), ik heb zo'n vermoeden dat dat lang gaat duren om te restoren met Duplicati.

Er is echter één groot manco aan Duplicati:
In het begin moet je een full backup maken. Voor één keer valt dat nog te overzien, daarna maakt hij incrementals en gaat het uploaden veel sneller. Echter... hij moet ook eens in de zoveel tijd weer een full backup maken. In mijn geval is de totale collectie foto's nu zo'n 120GB aan data, met een upload van maar 6 Mbit staat hij daar dan rustig 3-4 dagen op te stampen :/ Eigenlijk niet echt een goede oplossing dus, het duurt gewoon veel te lang om dat over te zetten.

Synology backup naar een Synology offsite
Naast Duplicati naar TransIP Stack laat ik mijn Synology NAS via een 'Hyper Backup' taak de data naar de Synology bij m'n ouders sturen. Dit werkt ook met versioning (vereiste voor mij, anders ga je alsnog nat bij een cryptolocker). Dit laat ik elke nacht doen (mij >> ouders) en andersom ook (ouders >> mij). De Synology's op beide locaties hangen achter een UPS en zijn ook beiden voorzien van een RAID1-array, er mag dus één disk klappen en dan is er nog niks aan de hand, geeft wel een stukje gemoedsrust.

Verder heb ik diezelfde backuptaak ook nog eens lokaal draaien op mijn Synology, hij doet dan ook versioning, maar slaat het op in een lokale map ipv het naar de Synology bij m'n ouders te sturen. Omdat dit lokaal draait is de taak meestal vlot klaar, zelfs bij veel nieuwe data. Ik heb nu als test nog een script draaien dat deze map naar m'n Stack kopieert (zit toch nog lang niet aan de 1TB daar, dus waarom niet). Het is even afwachten hoe dat zich komende tijd gaat gedragen, ik weet namelijk niet hoe die containers/volumes van Synology werken. Het moet niet zo zijn dat hij bij één kleine wijziging weer heel veel containers/volumes moet overpompen, dat is de moeite van het uploaden niet waard elke keer.

Uiteindelijk blijft het verschillende dingen proberen om zo tot een situatie te komen waar je je goed bij voelt en wat fijn werkt. Maar de mogelijkheid van Synology <---> Synology kan ik wel aanbevelen.

Backup van kleine hoeveelheden data / documenten
Kleine data zoals financiële documenten, KeePass-database, contracten, loonstrookjes, kassabonnen e.d. staan gewoon op Dropbox, daarbij heb ik genoeg aan de gratis opslagruimte. Ik raad het gebruik van Dropbox voor dat soort zaken dan ook vaak aan bij mensen. Het werkt zo eenvoudig en is zoveel keer beter dan het spul alleen op je C:/ schijfje te hebben staan :/ M'n ouders een aantal jaar geleden overgekregen van de providermail naar een Gmail-account, dat is voor mij ook al een hele zorg minder qua backup van .pst bestanden e.d.

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Inmiddels is Crashplan bij mij de deur uit. De snelheid bij het maken van backups was teleurstellend maar ik kwam er achter dat een restore minstens zo traag gaat. Dermate traag dat een restore van veel data niet meer interessant is door de lange wachttijd. Klachten over het gebrek aan snelheid bij Crashplan zijn er al tijden en uit contact met Crashplan zelf heb ik niet het idee dat men daar iets mee doet. Na een jaar gebruik toch maar op zoek naar een beter alternatief.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:15:
Mijn scenario voor backup van veel data / grote bestanden:
Duplicati naar TransIP Stack
Heb Duplicati nu een tijdje draaien met [Cloud storage] "Stack" van TransIP
Het lijkt goed te werken, heb net even een restore van een mapje met wat foto's geprobeerd. Je weet immers pas of je een goede backup hebt, als je een restore hebt geprobeerd.. Ik heb er zo'n 120GB aan vakantiefoto's geparkeerd staan.

Nadeel is alleen wel: het is vrij traag

Er is echter één groot manco aan Duplicati:
In het begin moet je een full backup maken. Voor één keer valt dat nog te overzien, daarna maakt hij incrementals en gaat het uploaden veel sneller. Echter... hij moet ook eens in de zoveel tijd weer een full backup maken.
Ik ervaar de door jou genoemde problemen niet. Sinds een week heb ik Duplicati 2 draaien icm Stack. Met mijn 100/100 glas verbinding haal ik zo'n 50Mbit bij het backuppen (2x maal volledige backup gedaan om te testen). Het gaat bij mij om 62GB aan foto's. Binnenkort gaan ook de vakantiefilms die kant op, nog eens 120GB. Ik heb hiervoor een aparte user gemaakt op Stack en zet de backups in verschillende subfolders.

Duplicati 2 werkt standaard met blokken van 50MB en een database referentie. Een nieuwe full backup is niet meer nodig. Zodra je alle bestanden van een bepaald block verwijderd hebt wordt dit block uit je backup gegooid, afhankelijk van je gekozen bewaar tijd.

Een restore van een volledige backup van een folder met kleine documenten (~150MB) ging in no time. Een aantal losse foto's restoren uit mijn volledige foto collectie was ook zo gepiept.
Ik heb wel een bug gemeld, het kiezen voor restore naar 'original location' werkt niet, het handmatig selecteren van de originele folder of andere locatie werkt wel goed.

Voor mijn Synology heb ik enkel nog een cloud sync link met aparte user naar Stack en is de echte backup geregeld naar een externe synology en voorlopig nog de 1 euro actie van strato hidrive van vorig najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Bor schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:24:
Inmiddels is Crashplan bij mij de deur uit. De snelheid bij het maken van backups was teleurstellend maar ik kwam er achter dat een restore minstens zo traag gaat. Dermate traag dat een restore van veel data niet meer interessant is door de lange wachttijd. Klachten over het gebrek aan snelheid bij Crashplan zijn er al tijden en uit contact met Crashplan zelf heb ik niet het idee dat men daar iets mee doet. Na een jaar gebruik toch maar op zoek naar een beter alternatief.
Zelfde hier. Ik loop nu tegen het einde van m'n 4-jarige contract aan, zonder optie voor verlenging voor dezelfde prijs, en als ik dan toch meer moet gaan betalen voor cloudbackup gooi ik dat liever in een snellere service. Maar welke? Weet nog niet, maar ik heb nog ruim 2 maanden om te beslissen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jaerock schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Ik ervaar de door jou genoemde problemen niet. Sinds een week heb ik Duplicati 2 draaien icm Stack. Met mijn 100/100 glas verbinding haal ik zo'n 50Mbit bij het backuppen (2x maal volledige backup gedaan om te testen). Het gaat bij mij om 62GB aan foto's. Binnenkort gaan ook de vakantiefilms die kant op, nog eens 120GB. Ik heb hiervoor een aparte user gemaakt op Stack en zet de backups in verschillende subfolders.

Duplicati 2 werkt standaard met blokken van 50MB en een database referentie. Een nieuwe full backup is niet meer nodig. Zodra je alle bestanden van een bepaald block verwijderd hebt wordt dit block uit je backup gegooid, afhankelijk van je gekozen bewaar tijd.

Een restore van een volledige backup van een folder met kleine documenten (~150MB) ging in no time. Een aantal losse foto's restoren uit mijn volledige foto collectie was ook zo gepiept.
Ik heb wel een bug gemeld, het kiezen voor restore naar 'original location' werkt niet, het handmatig selecteren van de originele folder of andere locatie werkt wel goed.

Voor mijn Synology heb ik enkel nog een cloud sync link met aparte user naar Stack en is de echte backup geregeld naar een externe synology en voorlopig nog de 1 euro actie van strato hidrive van vorig najaar.
Ik had nog de oude Duplicati versie. Die nieuwe begreep ik niet echt.
Maar als ik dit zo hoor dan moet ik het toch nog maar eens proberen in een VM.

Glasvezel heeft natuurlijk wel het voordeel van een lage latency. Jouw ping zal <5ms zijn, bij mij is het 15-16ms (VDSL, ping naar 8.8.8.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik ga dit topic ook nog even volgen.
Heb zelf ook Crashplan op mijn WHS2011 server draaien en 4 jaar betaald met een leuke aanbieding.
Deze loopt nog wel een paar jaar. Maar het is toch handig om te kijken of er andere opties zijn. Nu vind ik het voor veel dingen niet zo'n probleem om te wachten (yup, het kan weken duren daar), maar uiteindelijk als het nodig is, zal het gigantisch gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Ik had nog de oude Duplicati versie. Die nieuwe begreep ik niet echt.
Maar als ik dit zo hoor dan moet ik het toch nog maar eens proberen in een VM.

Glasvezel heeft natuurlijk wel het voordeel van een lage latency. Jouw ping zal <5ms zijn, bij mij is het 15-16ms (VDSL, ping naar 8.8.8.8).
Klopt, mijn ping is nu 7ms zie ik.

Zie hier ter verduidelijking: https://groups.google.com...pic/duplicati/VJEFZ9JufAQ
Kenneth Skovhede legt daar uit wat het verschil is met de oude versie van duplicati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Hmmm, dit topic ook maar eens volgen. Ik heb momenteel een Google Drive waar ik steeds handmatig de data naartoe moet pompen. Maar eigenlijk wil ik naar een geautomatiseerde dienst gaan waarbij elke week een backup wordt gemaakt. Dan hoef ik zelf hier geen rekening mee te houden. Ik zag KPN al voorbij komen, misschien daar maar eens naar kijken. Voor 8 euro per maand is het wel het proberen waard. Dan even zoeken hoe het zit met privacy bij dit soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:21
Ik gebruik ARQ https://www.arqbackup.com, icm met Google Nearline: $0,01 per maand per GB, gratis restore. Aanrader, je betaalt alleen wat je nodig hebt. Verder encryptie voordat de data het internet overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kan ik me vergissen, maar als ik hier kijk dan zie ik voor Nearline toch echt 1 cent per GB aan retrieval cost staan, plus netwerkkosten (8-12 cent/TB afhankelijk van de hoeveelheid). :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Nadat mijn Livedrive reseller ermee gestopt is omdat Livedrive zijn prijzen heeft verhoogd ben ik op zoek geweest naar een voordelige (zeg rond EUR5/mnd) online backup oplossing. Na Crashplan (traag!), Backblaze (web based ZIP restore) en een flink aantal andere aanbieders uiteindelijk uitgekomen bij backuphive.nl.

Ze zitten in NL, data staat in NL en de upload/download snelheden zijn dan ook dik in orde. Tot nu toe ook prima respons op vragen. De software blinkt niet uit in duidelijkheid, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste online backup oplossingen. Eenmaal ingesteld werkt loopt het naar behoren.

Het lijkt een kleine (eenpersoons?) zaak te zijn, maar ze bieden iig veel voor weinig en ik heb er nu mijn foto archief van 350GB staan. Iemand anders ook ervaring met Backuphive?

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 26-06-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
..

[ Voor 113% gewijzigd door rr7r op 26-07-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Afgelopen week overgestapt van Duplicati naar Duplicati 2, wat een verschil in snelheid. Duplicati 2 is velen maler sneller met het uploaden naar mijn Stack, gaat constant met een snelheid van 40-100mbit.

Nu ben ik alleen benieuwd hoe je die mail optie werkend krijg? Krijg er namelijk nog geen mailtjes uit na een backup terwijl naar mijn inziens de settings goed staan:

--send-mail-any-operation=True
--send-mail-level=All
--send-mail-from=mail@domein.nl
--send-mail-to=mail@domein.nl
--send-mail-url=smtp://smtp.telfortglasvezel.nl:25
--send-mail-subject=Duplicati %OPERATIONNAME% rapport van %backup-name%
--send-mail-body=%RESULT%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier ook Duplicati 2 in gebruik ipv de vorige versie. Uploaden ging bij mij ook sneller had ik het idee.

Moet je niet nog een password opgeven ergens om mail te kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:59
Van welke duplicati 2 build maken jullie gebruik overigens? Is er al een enigzins stabiele versie van Duplicati 2 of zijn het enkel nog (pre)alpha builds? Alpha software gebruiken voor belangrijke backups lijkt me namelijk niet ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
Na heel wat test en leeswerk met diverse onlinebackup providers:

Ik heb nu duplicati 2 (gewoon de build die nu op de site staat) in gebruik op windows 10 (nog nooit eerder gebruikt). Ben nu een full backup van een map met foto's (375GB ongeveer) aan het maken. Gaat met 70-80 Mbit/s richting stackip. Als het restoren net zo makkelijk gaat als de backup wordt dit denk ik de manier die ik in de toekomst ga gebruiken.
Heel wat beter dan crashplan wat hier ruwweg 12 dagen over doet. Hubic ook aan het proberen maar da's ook geen snelheidsmonster om het voorzichtig te zeggen, wel een stuk goedkoper dan stackip als je zo'n 2.5 TB kwijt moet. Hubic-Windows client vind ik een geval apart maar daar kan ik mee leren leven. Gebruik nu alleen de backup per map optie (als je dat zo zegt).
Inmiddels ook besloten dat ik na 6 jaar trouw crashplan ermee stop. Had er inmiddels 2TB ongeveer staan, ik heb net een nieuwe map met foto's van 600GB toegevoegd en .. dat duurt me gewoon te lang.
Backdrive ben ik ook nog aan het testen maar wordt helemaal simpel van de client die files lockt als ze even niet in gebruik zijn, is me al een aantal keren gebeurt. Je zegt dan in de interface.. lightroom database niet kopieeren, maar desondanks staat dat een dag of wat later gewoon weer aan. Bovendien wil ik die database ook dolgraag in m'n online backup. Moet er niet aan denken om die opnieuw te bouwen.
Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste