Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
HubiC is volgens mij net als TransIP Stack meer een soort 'online USB-stick' en de clients van beide platformen synchroniseren volgens mij ook alleen maar domweg bron en doel met elkaar. Pas als je aan Stack een backupclient zoals Duplicati koppelt krijg je een intelligente backup met versiehistorie e.d.
Tegenwoordig is dat wel een vereiste en is een simpele sync niet genoeg. Stel dat jij een cryptolocker hebt, dan zal de eigen HubiC / Stack client je data gewoon overschrijven als jij er niet op tijd bij bent. Versiehistorie is voor mij dus ook een harde eis bij de zoektocht naar een backupdienst.
Of er ook een alternatieve desktopclient is die werkt met HubiC weet ik niet, volgens mij kun je met een Synology wel backuppen (met versiehistorie!) naar HubiC, maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik TransIP Stack omdat het gratis is :P

Het restoren met Duplicati v2 heb ik nog niet geprobeerd, met de originele Duplicati ging dat opzich goed, maar duurde het wel lang vond ik. Zie ook m'n ervaring hier: ThinkPadd in "Het Online Backup Topic"
Nu heb ik ook geen bloedsnelle verbinding (30/6 atm), maar de data die ik binnen wilde halen was ook maar 10-15MB.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
GAITii schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:09:
Afgelopen week overgestapt van Duplicati naar Duplicati 2, wat een verschil in snelheid. Duplicati 2 is velen maler sneller met het uploaden naar mijn Stack, gaat constant met een snelheid van 40-100mbit.

Nu ben ik alleen benieuwd hoe je die mail optie werkend krijg? Krijg er namelijk nog geen mailtjes uit na een backup terwijl naar mijn inziens de settings goed staan:

--send-mail-any-operation=True
--send-mail-level=All
--send-mail-from=mail@domein.nl
--send-mail-to=mail@domein.nl
--send-mail-url=smtp://smtp.telfortglasvezel.nl:25
--send-mail-subject=Duplicati %OPERATIONNAME% rapport van %backup-name%
--send-mail-body=%RESULT%
Bij mij werkt mailen prima, heb wel zo ongeveer alle opties met quotes er omheen en gebruik smtp auth.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
--send-mail-to="xxxx@xxxxxx.xxx"
--send-mail-from="Duplicati XXX <xxxx@xxxxxxx.xxxxx>"
--send-mail-subject="Duplicati XXXXXXXXXXXXXX %OPERATIONNAME%"
--send-mail-body="%RESULT%"
--send-mail-url="smtp://111.222.333.444:25"
--send-mail-username="xxxxx"
--send-mail-password="xxxxx"
--send-mail-level="All"
--send-mail-any-operation=true

Maar verder lijkt het aardig hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Bij mij werkt het nu ook, had één of andere filter op mijn Postvak in m.b.t. mijn oude backup applicatie waardoor mailtjes verdwenen, filtertje uit, en mailtjes kwamen wel binnen.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
ThinkPadd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:34:
HubiC is volgens mij net als TransIP Stack meer een soort 'online USB-stick' en de clients van beide platformen synchroniseren volgens mij ook alleen maar domweg bron en doel met elkaar.
Via de Hubic client kan je versioning aan zetten, maximaal aantal te bewaren verschillende files etc.
Dat is iets wat transip's stack inderdaad niet heeft, dat is inderdaad meer een online usb stick.

Wat ik ook nog wil testen is duplicati op een andere machine installeren en dan proberen iets uit mijn backup terug te halen. Je bent dan je backup database die lokaal staat kwijt dus moet duplicati die weer gaan bouwen van het materiaal bij stackip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ok ik ga nu eigenlijk in het verkeerde topic reageren want ik gebruik stackstorage niet echt voor backup. Toch wil ik deze ervaringen met jullie delen. Ik heb me een tijdje terug aangemeld voor de gratis 1 TB stackstorage. Ik kwam er al snel achter dat die client software nogal onhandig is en allemaal fouten heeft en aangezien ik mijn data niet aan die ellende wilde blootstellen leek het me niet handig om dit als backup te gebruiken. bijv. Hij zou maar je muziek wissen omdat de server een fout geeft en denkt dat de map niet meer bestaat. (dan synct die dit terug naar je pc)

Anyways.. ik had een ander plan.. het kopieren van diverse films naar stackstorage en het zo beschikbaar stellen voor wat vrienden die kodi gebruiken. (het afspelen in kodi gaat prima!) Ik heb dus een netwerk drive mapping gemaakt in windows zodat ik stackstorage gewoon als de letter X zie. sofar so good.. alleen nu komt het.. probeer daar maar is een berg films naar toe te kopieren.. de ene fout melding na de andere, soms het gaat het goed en dan totaal weer niet. Sommige bestanden kun je niet meer weggooien en ik heb gemerkt dat (en misschien is dit een windows 7 bug) de stackstorage nooit meer dan de vrije ruimte van mijn C schijf aangeeft terwijl er genoeg ruimte moet zijn. En sommige bestanden krijg je er dus onmogelijk naar toe gekopieerd (foutmelding de parameter is onjuist)

Ik begrijp dat het platform draait op owncloud software man wat is dat onstabiel zeg. Misschien zou ik met een FTP programma de boel er naar toe kunnen kopieren maar het moet juist makkelijk werken. Kijk je kunt ook de web-interface gebruiken maar dan kun je niet een hele mappen structuur uploaden of meerdere mappen kiezen. Al met al vind ik het enorm slecht werken en ook de snelheid is totaal niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Iets in Windows 7 is shit met networkmapping naar stack, Ik heb het ook onder windows 10 geprobeerd en daar werkte het zonder een centje pijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:04
Ik gebruik momenteel crashplan die de backups stuurt naar transip stack. (Niet naar de crashplan servers, dus geheel gratis en de upload is veel sneller). Ik heb de stack client software draaien die een schijf mount wat als destination staat ingesteld op crashplan. Binnen crashplan heb ik encryption met een custom key ingesteld. Grootste risico wat ik nu met deze oplossing zie is dat het een risico voor cryptolocker is.

Helaas is duplicati (2.0.1.17) op de laatste Mac OSX (El Capitan (10.11.5)) niet stabiel genoeg. Ik wacht even tot dit wel het geval is, tot die tijd gebruik ik bovenstaande oplossing.

Volgende stap is testen of de backups ook de restoren zijn..dat ga ik binnenkort doen..

-
Mijn doel:
Naast lokaal backup met (time machine & carbon copy) ook een backup in de cloud met EIGEN encryption en archive optie. Dit is nog niet zo eenvoudig. Zie ook: https://suchanek.name/texts/security/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Een briljant idee, al zeg ik het zelf... Dat ik er nooit opgekomen ben om met crashplan naar stackip te uploaden 8)7 8)7 |:( |:( _/-\o_.
Ga er ook eens mee spelen binnenkort.
Duplicati werkt goed voor veel kleine bestanden en niet al te grote mappen. Maar een map van ruim 300GB aan .raw foto's er doorheen jagen naar stackip is niet zo'n fantastisch succes. Alles moet in chunks van 50MB (om nog een fatsoenlijke uploadspeed te halen). Hierdoor is duplicat erg lang bezig in verhouding tot andere methoden die file based werken (dus geen chunks maken maar de file alleen encrypten). Dat is tenminste mijn ervaring van duplicati met stackip.

[ Voor 64% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 04-07-2016 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:18
tony-stark schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:54:

-
Mijn doel:
Naast lokaal backup met (time machine & carbon copy) ook een backup in de cloud met EIGEN encryption en archive optie. Dit is nog niet zo eenvoudig. Zie ook: https://suchanek.name/texts/security/
Heb je al eens gekeken naar ARQ? https://www.arqbackup.com/

Is in staat backups te maken met je eigen keys, naar verschillende soorten (cloud) storage inclusief versioning. Geen freeware maar ze bieden wel een trial zodat je kunt kijken hoe en wat.

Daarnaast is hun backup format open source. Je kunt altijd restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Ga ik doen, ziet er in elk geval interessant uit. Moet in totaal zo'n 1,5 TB kwijt, ex versioning. Crashplan is dan op zich een goede kandidaat maar met hun uploadsnelheden doe ik er af en toe 1,5 maand over als er een grote map bijkomt. En dan staat mijn pc ook nog eens permanent aan... Niet echt praktisch dus. Ik doe in 24 uur met gemak 600GB naar transip dus dat gaat een stuk beter. Dan ben je met 300GB changes in een nacht klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BMW_Gizzmo schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:20:
Ga ik doen, ziet er in elk geval interessant uit. Moet in totaal zo'n 1,5 TB kwijt, ex versioning. Crashplan is dan op zich een goede kandidaat maar met hun uploadsnelheden doe ik er af en toe 1,5 maand over als er een grote map bijkomt. En dan staat mijn pc ook nog eens permanent aan... Niet echt praktisch dus. Ik doe in 24 uur met gemak 600GB naar transip dus dat gaat een stuk beter. Dan ben je met 300GB changes in een nacht klaar.
Crashplan is echt tergend traag. Niet alleen de backup zelf maar ook het restoren waardoor het voor mij totaal onwerkbaar bleek. Ik heb ook niet het idee dat men daar echt mee bezig is bij Crashplan. Wanneer je een onderbouwde klacht over de snelheid indient krijg je niet veel meer terug dan een standaard antwoord wat niet echt hout lijkt te snijden. Ik zie steeds meer mensen weglopen bij Crashplan vanwege de traagheid, jammer!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:17
ThinkPadd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:34:
HubiC is volgens mij net als TransIP Stack meer een soort 'online USB-stick' en de clients van beide platformen synchroniseren volgens mij ook alleen maar domweg bron en doel met elkaar.
Ik gebruik ook Hubic in combinatie met een synology. Ik vind de upload van backups van synology naar Hubic redelijk traag (ga volgende week over naar glasvezel, misschien dat dat wat uitmaakt). Daarnaast gaan de (grotere) backups vaker fout dan goed. De cloudsync van synology naar hubic loopt wel goed.

Wat ik nu heb is dat ik een lokale backup (encrypted) maak op mijn synology en deze backupmap automatisch sync met mijn hubic account. De backupmap op de synology is niet vanaf mijn computers benaderbaar, dus een cryptolocker op computers heeft geen gevolg, wel natuurlijk een cryptolocker die vanaf de synology opereert, maar ja dan heb ik dan nog een good old externe HD waar ik eens in de zoveel tijd een backup op maak.

Maar wellicht dat de backup van synology naar Hubic via glasvezel wel goed gaat lopen, we zullen zien volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

tony-stark schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:54:
Helaas is duplicati (2.0.1.17) op de laatste Mac OSX (El Capitan (10.11.5)) niet stabiel genoeg. Ik wacht even tot dit wel het geval is, tot die tijd gebruik ik bovenstaande oplossing.
Mijn doel:
Via dat gastje ben ik ook op sync.com uitgekomen, schrijft alles begrijpelijk en gedetailleerd op, leuk leesvoer :) Heb inmiddels:
- time machine backups van mijzelf+missus encrypted op de nas
- docs/fotomap van mijzelf+missus direct naar sync.com (dus ook encrypted)
- docs/fotomap van mijzelf+missus naar usb-schijf 1x in de zoveel tijd (veilig opgeborgen)
(Strato HiDrive van 1 euro (actie) opgezegd: online interface is niks, snelheid mwoah, geen directe synctool dus alles via de nas maar die draait niet 24/7)

Duplicati wilde ik graag gebruiken, maar op de Mac is dat echt een ramp (de oude versie is sowieso niet aan de praat te krijgen), erg jammer. Is vaker met handige tooltjes: 1 persoon ontwikkelt, soms ligt het stil of stoppen ze ermee. Ik wil er nog wel bij kunnen als de tool klapt. Ben mijn docs/foto's aan het opschonen om te kijken hoe klein ik alles kan maken, scheelt ook weer bij eventueel restoren (sowieso aanrader om regelmatig op te schonen: man man wat een meuk bewaart een mens :X) en nog eens een testje te doen met Stack. Niet dat ik ontevreden ben over sync.com, maar als 2e scenario in NLD + encrypted is altijd fijn om achter de hand te hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 05-07-2016 11:21 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
2Dutch schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:17:
[...]
sowieso aanrader om regelmatig op te schonen: man man wat een meuk bewaart een mens :X
[...]
offtopic:
Ik heb laatst dupeGuru eens laten draaien over m'n diverse shares van de NAS om dubbele bestanden te zoeken. Toch een 15GB ofzo mee gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:24:
offtopic:
Ik heb laatst dupeGuru eens laten draaien over m'n diverse shares van de NAS om dubbele bestanden te zoeken. Toch een 15GB ofzo mee gewonnen.
Thx voor de tip, ik zet em even op mijn lijstje met 'software waar ik eens even naar moet kijken' :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:10
Hebben jullie dan eigenlijk allemaal zoveel te kopiëren aangezien ik hier zoveel "snelheid" zie passeren.
Ik gebruik duplicati en dat doet gewoon zijn. Hoeft niet supersnel te gaan. Heb zelfs nog nooit gekeken hoe snel het gaat.
Er komt toch bijna niets bij per dag dus of ie daar nu 2 minuten over doet of een half uur, maakt mij weinig uit

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:09:
Hebben jullie dan eigenlijk allemaal zoveel te kopiëren aangezien ik hier zoveel "snelheid" zie passeren.
Ik gebruik duplicati en dat doet gewoon zijn. Hoeft niet supersnel te gaan. Heb zelfs nog nooit gekeken hoe snel het gaat.
Er komt toch bijna niets bij per dag dus of ie daar nu 2 minuten over doet of een half uur, maakt mij weinig uit
Als ik even een dagje filmen of foto's leegtrek van m'n camera's dan zit ik zo aan de 4 tot 8GB. Voor mij hoeft het ook niet snel te gaan, maar het moet niet jaren duren natuurlijk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:17
Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:09:
Eerste keer backup maken naar Hubic (ongeveer 60 GB) na ongeveer 22 uur (en ongeveer 70%) een foutmelding en gestopt... ;w

dat vind ik wel erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Hubic heb ik inderdaad ook opgegeven, interface heeft ook allerlei franse kreten her en der die nog niet vertaald zijn.
Backdrive is ook nog wel een goede optie, kan je ook gewoon de livedrive client voor gebruiken. Backdrive (in Nederland) is namelijk een livedrive reseller die 50% goedkoper is dan livedrive zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Tip: Misschien eens kijken naar c14 van online.net (https://www.online.net/en/c14). Is tot september gratis te gebruiken. Lijkt wat op Glacier, maar is volgens mij goedkoper. Bevalt mij tot nu goed (backup van mijn QNAP server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Ook ik ben nu aan het kijken naar een online backup. Op mijn NAS staat op zich niks boeiends, echt persoonlijke documenten heb ik eigenlijk niet. Op die cv na dan :P.

Maar goed, voordat de 4 jaar oude schijf in m'n NAS het begeeft dus opzoek naar een goeie cloudaanbieder. Leuk dat Synology allemaal van die koppelingen heeft met verschillende aanbieders, alleen heb ik het idee dat het hetzelfde principe is als dropbox en onedrive. Iets verwijderen op de NAS is online dan ook meteen pleite.

Daarom zoek ik ook wat anders dan hubic, iets met versiebeheer. HiDrive van strato lijkt dus dit te hebben, maar als ik zo lees zijn de ervaringen niet zo geweldig.

Wat raden jullie aan? Wil graag wel makkelijk een koppeling via synology, en mijn ervaringen met webdav zijn niet bepaald goed. (trage overdracht, maar dat is nu met hubic ook het geval. 10Mbit upload waarvan ik amper aan de 3 mbit kom. ).

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 18-07-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Hubic heeft gewoon versiebeheer en kun je gebruiken als externe schijf ipv als kloon van wat je op je harde schijf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSelfishGene
  • Niet online
Hm, ook ik ben mij op online backups aan het oriënteren. Wordt nog niet echt enthousiast. Momenteel zo'n 700GB weg te zetten, zal wel flink groeien ivm fotohobby. Hoofdeisen zijn: end-to-end encrypte (zero knowledge), scherpe prijs, versioning en zeer belangrijk upload snelheid. Ben aan het experimenteren met syn.com, lijkt goed maar met uploadsnelheid van zo'n 450kbps gaat dit echt eeuwig duren (ondanks 160/16Mbit lijn). Spideroak, Carbonite en Crashplan, zijn zo te lezen ook niet snel. Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:15
Hoe ik backups aanpak verschilt per type apparaat/bestand. Code staat op github/bitbucket (eigen projecten publiek op github, werk vaak op private repos via bitbucket). Daarnaast staan dingen zoals documenten/tickets gesynced via iCloud. Voorheen gebruikte ik dropbox maar op dit moment is het icloud, kan morgen Google Drive zijn...

Mijn servers daarentegen syncen alle data via tarsnap (https://www.tarsnap.com) welke ik meer vertrouw voor belangrijke data. Tarsnap gebruikt client-side encryptie/decryptie en stuurt de versleutelde data dan voor cheap naar amazon services.

De redenen dat ik zelf mij backups voor servers niet beheer zijn als volgt:

A: Op het moment dat backups écht nodig zijn, kan ik geen van mijn eigen brouwsels meer vertrouwen, ook mijn backup systemen niet.
B: Ik gebruik backups om server verder te laten gaan waar de vorige gebleven was, het is vrij lastig om van (een eigen) niet bestaande server te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het backuppen naar familie, middels crashplan? Gratis, en wellicht sneller dan crashplan zelf (ik neem tenminste aan dat de bottleneck niet in de client zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Laatst online: 11-09 15:08
Gewoon puur interesse, wat is jullie budget per maand en wat voor hoeveelheden data willen jullie opslaan?
Volgens mij is het best wel interessant om samen wat op te zetten tegen kostprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Backdrive (livedrive reseller nederland) stopt ermee, zijn gedwongen door een prijsverhoging bij livedrive volgens de zojuist ontvangen mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Dank voor het delen, ik had ze een paar weken terug al gemaild waarom ik niet meer kon bestellen.
Geen enkele reactie gekregen. Dit verklaart wel waarom.
BMW_Gizzmo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:24:
Backdrive (livedrive reseller nederland) stopt ermee, zijn gedwongen door een prijsverhoging bij livedrive volgens de zojuist ontvangen mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Backdrive is bezig met een gelijkwaardig alternatief. Binnenkort meer info volgens de 2e email. meer info staat er niet bij,

[ Voor 16% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 12-08-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
TheSelfishGene schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:50:
Hm, ook ik ben mij op online backups aan het oriënteren. Wordt nog niet echt enthousiast. Momenteel zo'n 700GB weg te zetten, zal wel flink groeien ivm fotohobby. Hoofdeisen zijn: end-to-end encrypte (zero knowledge), scherpe prijs, versioning en zeer belangrijk upload snelheid. Ben aan het experimenteren met syn.com, lijkt goed maar met uploadsnelheid van zo'n 450kbps gaat dit echt eeuwig duren (ondanks 160/16Mbit lijn). Spideroak, Carbonite en Crashplan, zijn zo te lezen ook niet snel. Iemand nog een tip?
Heb je al een keuze kunnen maken?
Zelf zoek ik ook backup ruimte , met goede beveiliging.

Is Crashplan daarvoor de beste keuze? SOS Online Backup oriënteer ik ook nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
Hoe doen jullie dit?

Ik heb Crashplan aangeschaft. Echter bij het maken van de back-up is de resterende tijd 38,2 dagen (500 GB) :/ 8)7

Laten jullie zoiets dan serieus een maand lopen (computer aan staan). Ik heb de uploadtijd wel wat onderschat voor een backup van mijn HD's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:47
Ik ben zeer tevreden over Keepit. Ik zat in hun Bèta programma, dus heb lifetime gratis account, maar voor EUR 5 per maand heb je 1TB backup en is echt erg snel. Link om af te sluiten: https://www.keepit.com/home-user/

(je moet niet de classic variant hebben)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Wildfire

Joy to the world!

Ik zit bij Strato HiDrive, 250 gigabyte opslag en het kost me maar €2,50 per maand als gevolg van een leuke aanbieding vorig jaar. Is een vaste prijs voor me :)

Ik heb op m'n PC 's nachts een batch scriptje draaien dat diverse dingen naar m'n NAS kopieert. De NAS zelf heeft elke nacht de HiDrive app die het nieuwe spul naar de HiDrive stuurt. Werkt prima :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Ik heb Crashplan draaiend op mijn QNAP NAS in een container (Linux). Heb een "gewoon" 100/30 KPN VDSL abonnement. De uploadsnelheid loopt wel langzaam af, maar 500Gb moet wel binnen een week lukken.

Misschien niet de snelste, maar voorlopig voldoet Crashplan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSelfishGene
  • Niet online
MaStar schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Heb je al een keuze kunnen maken?
Zelf zoek ik ook backup ruimte , met goede beveiliging.

Is Crashplan daarvoor de beste keuze? SOS Online Backup oriënteer ik ook nog op.
Uiteindelijk toch voor Sync.com gegaan, upload is wat wisselend maar uiteindelijk toch alles in ruim een week kunnen uploaden. Verder ticks in alle boxes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb trouwens afgelopen week op VMworld flink lopen klagen bij Code42 dat de upload zo enorm traag is bij hun en dat er heel veel mensen klagen. Ze vonden het vreemd aangezien ze de servers die wij gebruiken in Amsterdam hebben staan. Waarschijnlijk bellen ze me nog wel een keer dus dan zal ik nog eens goed klagen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Momenteel aanbieding bij Strato - blijvend €2 per maand voor 100 gigabyte opslag, inclusief gratis het pakket met alle toegangsprotocollen (SMB/CIFS, FTP/SFTP, VPN, SCP, rsync, WebDav, Git; normaliter is dat €4,95 per maand).

Er staat wel bij "voor Strato klanten", maar als je het formulier gaat invullen kun je je gewoon als klant aanmelden dus blijkbaar toch voor iedereen.

https://www.strato.nl/cloud-storage/hidrive-special/

De upload gaat daar prima, iig de 30mbit upload van m'n verbinding wordt probleemloos gehaald. Ik heb zelf trouwens een nog fijner pakket, 250 gigabyte voor €2,50 per maand maar die aanbieding heb ik al een hele tijd niet meer gezien...

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 08-09-2016 13:23 ]

• ThinkPad
Daar heb je qua connectiviteit tenminste wat aan, beter dan TransIP Stack die alleen met WebDAV werkt :/
Alleen 100GB is niet bijster veel :D

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ThinkPadd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:27:
Daar heb je qua connectiviteit tenminste wat aan, beter dan TransIP Stack die alleen met WebDAV werkt :/
Alleen 100GB is niet bijster veel :D
Hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal wilt backuppen... mijn primaire data zijn m'n documenten, afbeeldingen en muziek, samen iets van 80GB. Gaat dus met mijn 250GB prima en met 100GB zou het ook nog prima zijn, alleen dan minder marge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil eigenlijk -naast SOS backup- gebruik maken van een oplossing waarbij ik van mijn homeserver-pc naar een andere pc (op afstand) kan backuppen via een glasvezelverbinding. Is er iemand die dit ook doet, en zoja, op welke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Na heel wat testen lezen en nog meer testen ben ik uiteindelijk op het volgende uitgekomen.
Ik gebruik arq backup als software om te backuppen naar amazon drive en apart naar een locale backup. Arq staat geinstalleerd op alle pc's/macbooks hier. Overal profielen gemaakt over wat te backuppen naar waar etc. Is even werk maar daarna heb je er geen omkijken meer naar.
Voordeel is ook dat je maar 1 arq licentie nodig hebt voor meerdere pc's. Dat is hun licentiemodel namelijk.

Verder ben ik compleet gestopt met crashplan (veel te traag) en livedrive (onduidelijk qua clientsoftware, en ik had wel een erg dure licentie nodig).

Totaal staat er nu bijna 3,5TB bij amazon drive voor 60 dollar per jaar. Daarbij de 50 dollar eenmalig voor arq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

BMW_Gizzmo schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:51:
Na heel wat testen lezen en nog meer testen ben ik uiteindelijk op het volgende uitgekomen.
Ik gebruik arq backup als software om te backuppen naar amazon drive en apart naar een locale backup. Arq staat geinstalleerd op alle pc's/macbooks hier. Overal profielen gemaakt over wat te backuppen naar waar etc. Is even werk maar daarna heb je er geen omkijken meer naar.
Voordeel is ook dat je maar 1 arq licentie nodig hebt voor meerdere pc's. Dat is hun licentiemodel namelijk.

Verder ben ik compleet gestopt met crashplan (veel te traag) en livedrive (onduidelijk qua clientsoftware, en ik had wel een erg dure licentie nodig).

Totaal staat er nu bijna 3,5TB bij amazon drive voor 60 dollar per jaar. Daarbij de 50 dollar eenmalig voor arq.
Mag ik vragen om hoeveel clients het gaat?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Unlimited by Amazon is niet "echt" unlimited. Als je (veel) meer data gebruikt dan gemiddeld, dan kan je account geblokkeerd worden:

Your rights under the Agreement will automatically terminate without notice if you fail to comply with its terms. We may terminate the Agreement or restrict, suspend or terminate your use of the Service at our discretion without notice at any time, including if we determine that your use violates the Agreement, is improper, substantially exceeds or differs from normal use by other users, or otherwise involves fraud or misuse of the Service or harms our interests or those of another user of the Service. If your Service Plan is restricted, suspended or terminated, you may be unable to access Your Files and you will not receive any refund of fees or any other compensation.

[ Voor 0% gewijzigd door Ynnoz op 23-10-2016 00:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
Ik heb 5 pc's/mac's waar arq op geinstalleerd staat. Mocht amazon menen dat ik hun service oneigenlijk gebruik dan zien we dat dan wel weer. Het is unlimited storage volgens alle recame e.d. Veel meer als die 3,5 TB gaat het ook niet heel snel worden. Schat dat het groeit met 250 GB per jaar.
Het is ook niet mijn enige backup. Meer een soort van 'last resort' backup voor als alles hier in huis verloren gaat o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Ik heb onlangs voor dezelfde opzet gekozen, alleen dan met aws s3. Bevalt prima tot nu toe met Arq. CrashPlan is ook de deur uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Laatst online: 11-09 23:21
Hier ook ARQ, werkt idd super, ik gebruik Google Nearline, ideaal naast een lokale backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 17:10
Is er naast Arq nog andere software die continue (of op gezette tijden) incrementele backups van OSX naar Amazon Drive kan maken? Ik had gehoopt dat de nieuwe versie van Chronosync dit kon, maar die kan alleen naar Amazon S3 backuppen. het is onduidelijk of Amazon Drive in de toekomst wordt toegevoegd. Er is van Amazon een programma voor OSX maar die moet je steeds handmatig een opdracht geven om te backuppen. De gegevens van mijn Synology NAS staan bijna online op Amazon Drive, vandaar dat ik liever niet overstap. Ik zoek geen software die een extra drive aanmaakt, zoals Odrive, ExpanDrive of Dropbox, maar echt een manier om backups te maken. De software mag betalend zijn, maar liever gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik Glacier van Amazon, dit draait als package op mijn Synology. Heb ik dan iets aan Arq backup? (Ik haal het niet uit de website.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:14
Ik heb nog mijn twijfels over het volgende: Ik heb bestanden van 50 tot 100 GB groot. Ik wil die backuppen buitenshuis. Ik twijfel tussen de volgende 2 manieren:

Optie 1: Backuppen naar de Acronis Cloud met de Acronis software. Acronis geeft aan dat het bestand niet corrupt kan raken.

Optie 2: PAR files aanmaken over de bestanden en dan over FTPS uploaden naar HiDrive.

Wat raden jullie aan/of zouden jullie in deze situatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:28
Amazon Glacier is zojuist goedkoper geworden:
https://aws.amazon.com/bl...glacier-price-reductions/

Je kan je data nu tegen $0.004 per maand per GB opslaan. De vage prijsstructuur is ook verdwenen: je betaalt nu per GB opgehaald waar je keuze hebt uit snel (Standard), normaal (Expedited) of traag (Bulk). Met uiteraard de verschillende prijzen die daarbij horen. Voor zaken als foto's kan ik me voorstellen dat je gerust 24 uur kan wachten voor het geval je je eigen kopie niet meer hebt:
Bulk retrieval is a great fit for planned or non-urgent use cases, with retrieval typically taking 5 to 12 hours at a cost of $0.0025 per GB (75% less than for Standard Retrieval) along with $0.025 for every 1,000 requests.
Daarbij komen nog de datatransfer kosten (!), zie https://aws.amazon.com/glacier/pricing/: tot 10 TB is dat $0.090 per GB.

De FAQ: https://aws.amazon.com/glacier/faqs/

[ Voor 6% gewijzigd door Thijs? op 22-11-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
Thijs? schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:36:
Amazon Glacier is zojuist goedkoper geworden:
https://aws.amazon.com/bl...glacier-price-reductions/

Je kan je data nu tegen $0.004 per maand per GB opslaan. De vage prijsstructuur is ook verdwenen: je betaalt nu per GB opgehaald waar je keuze hebt uit snel (Standard), normaal (Expedited) of traag (Bulk). Met uiteraard de verschillende prijzen die daarbij horen. Voor zaken als foto's kan ik me voorstellen dat je gerust 24 uur kan wachten voor het geval je je eigen kopie niet meer hebt:

[...]

Daarbij komen nog de datatransfer kosten (!), zie https://aws.amazon.com/glacier/pricing/: tot 10 TB is dat $0.090 per GB.

De FAQ: https://aws.amazon.com/glacier/faqs/
Ik heb het 3x gezelen... Maar snap er nog geen klap van.
In de tabel staan heel andere getallen per gb/maand dan die 0.004 cent? En retrieval is 0,025$ per GB, maar per request betaal je ook nog?

Nog niet echt doorzichtig, en snap er de ballen van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik ben overgegaan van Crashplan naar Arq + Amazon Drive. Dit bevalt goed. Het volledig uploaden duurt nu 3 dagen in plaats van een volle maand.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:28
Waah schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:02:
[...]

In de tabel staan heel andere getallen per gb/maand dan die 0.004 cent? En retrieval is 0,025$ per GB, maar per request betaal je ook nog?

Die tabel lijkt nog niet geupdate omdat de prijzen vanaf 1 december in gaan. Per request betaal je inderdaad: dit is dus afhankelijk van hoe groot je objecten zijn. Dit wordt mede bepaald door hoe je de data weg zet. Bijv. je foto archief: per foto (meer requests, maar individuele opvragingen die klein zijn als je er 1 nodig hebt), of per jaar (minder requests, maar individuele foto's opvragen kost veel meer data omdat ze onderdeel zijn van een groter 'object': het jaar archief).

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs? op 22-11-2016 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Zit net even te rekenen voor mezelf, maar kom dan uit op 17 euro per maand voor onze hoeveelheid data op dit moment waar bij Crashplan ik 5 euro per maand zou betalen.
Het enige inderdaad is de connectie met Crashplan die best traag is. Aan de andere kant, als het er eenmaal staat heb je er weinig omkijken naar. Zet er foto's bij etc. dat gaat realtime vanzelf.

Op dit moment vind ik dat het geld niet waard en de komend anderhalf jaar heb ik nog Crashplan welke ik 4 jaar heb aangeschaft voor iets meer dan 100 euro. Dat was toen een no-brainer.
Het enige wat ze nog wel eens zouden moeten doen is samen met Synology (mijn ouders hebben een Nas en wij hebben een server) nu eens een keer een goed package maken en niet bij een update van het één of ander meteen weer stuk gaat (krijg je met custom spullen). Maar ja, dat zal er nooit gaan komen.

Ben ondertussen wel rond aan het kijken of er iets gelijkwaardigs is voor ongeveer dezelfde prijs. Het is niet erg om iets meer te betalen.
Voorlopig heb ik iig nog wel even om een andere optie te kiezen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik werk nu bij wijze Van Test Met Arq Backup Icm Amazon Drive. Nu Merk Ik Dat Drive Heel Traag Is. Amderen Ook Last Van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Momenteel heb ik een Transip VPS met 2TB Big Storage gekoppeld. Met die VPS doe ik niet bijzonder veel meer dan af en toe met m'n hand in m'n broek een torrent zien downloaden met 45MB/s. Ik wil dat ding à 45€ per maand dus opzeggen, maar dan ben ik ook m'n Big Storage kwijt waar ik naartoe backup.

Ik gebruikt nu CryptSync om m'n bestanden te backuppen en te versleutelen op een andere schijf, en vervolgens Allway Sync om die bestanden via FTP naar de VPS te uploaden.

Ik wil nu overstappen naar een andere tool die zowel versleutelen als uploaden kan. Ik heb nu ongeveer 1TB (~265.000 bestanden) zo goedkoop mogelijk nodig, bestanden restoren doe ik vrijwel nooit. Snelheid is niet heel belangrijk, zolang het maar niet zo traag als Crashplan is. Ik heb een beetje zitten lezen en Duplicati 2 + Amazon Glacier lijkt de goedkoopste en makkelijkste optie.

Wat zal het kosten?
Mijn backup-map is nu 608GB en bevat 265.000 bestanden. Alles behalve mp3's, mkv's en dergelijke zijn ge-7-zipt. Zelfs als ik elk bestand per stuk upload, kost de eerste upload naar Ierland me nog geen 15 euro (265.000/1.000*0,055$). Opslag kost me vervolgens een euro of 4 per maand.

Deze bedragen zullen nog zakken aangezien Duplicati blijkbaar best goede deduplicatie-algoritmes heeft, ik daarnaast van plan ben alles onder de 1MB ofzo bij elkaar in zip's te doen, scheelt weer een stuk aan headers.

Een volledige backup downloaden kost me nog geen 60 euro. Gezien de besparing per maand vind ik dat prima. Al helemaal gezien ik ook gewoon een lokale backup heb.

Heeft iemand hier ervaring mee of andere suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik kwam deze link tegen op reddit voor 40% korting op ARQ: https://store.arqbackup.com/?c=QT4XVYKUDVT83JD3

Misschien nog leuk voor de mensen die nog in hun trial zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waah schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:02:
[...]

Die tabel (in de blog post) gaat over S3, niet over glacier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben overgestapt van Crashplan naar Amazon Drive. Tot nu toe erg tevreden. Mijn overwegingen:

Crashplan heeft geen (officiële) software om vanaf een Synology NAS te backuppen.
Crashplan is traag. Ik heb regelmatig 30GB+ aan nieuwe data. Zeer hinderlijk dat ik pas twee dagen later zeker weet dat mijn data veilig is als het thuis misgaat.
Amazon Drive wordt ondersteund door de standaard Hyperbackup software van mijn Synology NAS.
Mijn trage Synology uit 2010 pompt 160GB per dag naar Amazon, mét encryptie.
De prijs van beide diensten is vergelijkbaar.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Gizz schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:54:
Ik ben overgestapt van Crashplan naar Amazon Drive. Tot nu toe erg tevreden. Mijn overwegingen:

Crashplan heeft geen (officiële) software om vanaf een Synology NAS te backuppen.
Crashplan is traag. Ik heb regelmatig 30GB+ aan nieuwe data. Zeer hinderlijk dat ik pas twee dagen later zeker weet dat mijn data veilig is als het thuis misgaat.
Amazon Drive wordt ondersteund door de standaard Hyperbackup software van mijn Synology NAS.
De prijs van beide diensten is vergelijkbaar.
Verschil is dat Crashplan echt onbeperkt is en Amazon Drive niet. Sterker nog, Amazon Drive kan je account blokkeren als je veel meer data upload als gebruikelijk. Nog niet voorgekomen, maar het staat wel in hun voorwaarden. Verder heeft Crashplan versioning en ik denk dat Amazon Drive dat standaard niet heeft.

Crashplan kan je het beste in een Docker draaien. Dan heb je het minste problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ynnoz op 27-11-2016 16:07 . Reden: Taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ynnoz schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:05:
[...]

Verschil is dat Crashplan echt onbeperkt is en Amazon Drive niet. Sterker nog, Amazon Drive kan je account blokkeren als je veel meer data upload als gebruikelijk. Nog niet voorgekomen, maar het staat wel in hun voorwaarden.
Dat klopt, maar ik heb inderdaad nog geen ervaringen teruggevonden van mensen die tegen problemen aanliepen. Op Reddit lees ik voorbeelden van 50TB zonder dat Amazon ook maar een mail stuurt. Met mijn 2TB zit ik daar nog erg ver vandaan.
Verder heeft Crashplan versioning en ik denk dat Amazon Drive dat standaard niet heeft.
Met de standaard software ontbreekt dat volgens mij inderdaad bij Amazon Drive. Die applicatie schijnt sowieso weinig voor te stellen, zelf heb ik hem nooit geïnstalleerd.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je bij diensten als Amazon Glacier en Google Cloud goed op moet letten is de kosten. Het uploaden van data is vaak vrij goedkoop, maar bij het downloaden komen er kosten voor traffic bij. Op die manier is het maken van een backup lekker goedkoop, maar als je die backup ooit nodig mocht hebben kan dat best een duur geintje worden. Dat kan nog best een valkuil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Valt mee. Google had altijd al redelijk normale prijzen en Amazon houdt per volgende maand op met hun enorm rare prijsstructuur voor retrievals. In ieder geval: als 't goed is stuur je alleen maar data náár ze toe.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 17:10
Bearmun schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:53:
Ik kwam deze link tegen op reddit voor 40% korting op ARQ: https://store.arqbackup.com/?c=QT4XVYKUDVT83JD3

Misschien nog leuk voor de mensen die nog in hun trial zitten :)
Super! Net gebruik van gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook Arq + Amazon Drive. Vooralsnog werkt 't prima.

Ik maak me nog wel wat (kleine) zorgen over in hoeverre de gebruikte encyptietechnieken 'veilig' zijn (gezien de relatief 'jonge' levensduur van de applicatie, zonder inzicht in de broncode of zonder dat er ooit een onafhankelijke software audit heeft plaatsgevonden).

Ook blijf ik het een risico vinden dat (je vanaf) de client zonder al te veel moeite de complete cloud backup kunt weggooien. Als dit zo gemakkelijk gaat, dan is het voor een hacker/ransomware natuurlijk ook een fluitje van een cent.

Heeft iemand hier wellicht ook al over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:54:
Met welke app/tool doe je dat precies?

Ik heb nu Amazon Glacier, en wil eigenlijk ook naar Amazon Drive (ik moet me nog in details verdiepen).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De standaard Hyperbackup-app van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Amazon Drive is toch officieel alleen maar voor US citizens?

https://www.amazon.com/gp...mited_tou&tag=ttnewnew-20
3.2 Usage Restrictions and Limits. The Services are offered in the United States. We may restrict access from other locations. There may be limits on the types of content you can store and share using the Services, such as file types we do not support, and on the number or type of devices you can use to access the Services. We may impose other restrictions on use of the Services.
Is toch wel een risico dan toch?

zie bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/...on_cloud_drive_for_nonus/
Tried signing up few months ago from Finland. I got it registered nicely, credit card charged and all but few hours later got an email from Amazon saying that the service is not available in my region and that it has been cancelled. They did however give me a year for free but said no way to renew once it ends.

[ Voor 25% gewijzigd door Exocet op 05-12-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Exocet schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:04:
Amazon Drive is toch officieel alleen maar voor US citizens?

https://www.amazon.com/gp...mited_tou&tag=ttnewnew-20

[...]

Is toch wel een risico dan toch?

zie bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/...on_cloud_drive_for_nonus/

[...]
Mocht dat het geval, waarom rekenen ze dan wel gewoon 21% BTW over hun $59.95? Als ze deze restricties echt enforcen, zullen ze een hoop klanten verliezen. En dat zullen echt niet zo snel doen.

De vraag is natuurlijk wel of er onderscheidt wordt gemaakt tussen gebruikers van een Kindle, zoals ik, en gebruikers zonder Kindle.

offtopic:
Ik zie dat je sinds de vertaling van Amazon.de naar Nederlands ook Amazon Prime kunt afsluiten

[ Voor 16% gewijzigd door debom op 05-12-2016 17:15 ]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
magneet schreef op dinsdag 6 september 2016 @ 20:41:
Ik heb trouwens afgelopen week op VMworld flink lopen klagen bij Code42 dat de upload zo enorm traag is bij hun en dat er heel veel mensen klagen. Ze vonden het vreemd aangezien ze de servers die wij gebruiken in Amsterdam hebben staan. Waarschijnlijk bellen ze me nog wel een keer dus dan zal ik nog eens goed klagen.
Het helpt allemaal weinig.
Officieel support crashplan / code42 geen Synology. De package is met de laatste update ook gestopt met werken.
Inmiddels probeer ik met de gewone applicatie via een share een complete backup te maken maar dat gaat nog 15 dagen duren ! De upload is max 3.1Mbps. Echt enorm traag.
Dus ik zoek alternatieven. Dit is niet te doen.

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Geen idee wat het verschil is maar ik trok laatst mijn 100mbit dicht naar crashplan, geen idee wat er bij hun mis ging :D

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ook ik heb dit interessante topic ontdekt.
Inmiddels heb ik de recente berichten gelezen.

Mijn belangstelling is aangewakkerd door de aanbieding van Strato. Alleen lees ik bij Strato niks over enkryptie, versioning of compressie.

Mijn situatie:
- circa 250 GB aan belangrijke data op mijn Synology NAS
- alle data is ongeveer 1TB
- redelijk snelle upload met Ziggo zakelijk beschikbaar
- uiteraard worden er periodiek al lokale backups gemaakt

Wensen
- ik wil op mijn NAS backuppen zodat mijn PC niet aan hoeft te staan
- binnen 24 uur moet ik de 100GB kunnen restoren om weer up and running te zijn
- data moet enkrypted verzonden en opgeslagen of eventueel VPN bieden
- versioning zou helemaal geweldig zijn
- instellingsmogelijkheden van de gebruikte bandbreedte zou handig zijn
- opslag bij een europese aanbieder

Welke combinatie aanbieder/software zouden jullie jullie mij nu aanraden?
Compressie lees ik hier nauwelijks iets over. Ik snap dat dat veel processortijd kost. Is dat niet gebruikelijk of kun je dat bijna altijd inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Waarom Arq als je gratis Duplicati kan gebruiken?
Ik gebruik Duplicati en heb geen issues, maar ben benieuwd naar de voordelen van Arq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aangezien ik graag Office 365 wou heb ik nu ook een 1TB OneDrive. Gisteren de proefversie van Arq geïnstalleerd, backup vannacht is prima verlopen.

Zal eens naar Duplicati kijken t.o.v. Arq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
Weet iemand btw of Amazon Cloud Drive ook iets tegen bit rot doet? Ik heb nu Amazon S3, maar dit wordt me een beetje te duur langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Joep schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:04:
Weet iemand btw of Amazon Cloud Drive ook iets tegen bit rot doet? Ik heb nu Amazon S3, maar dit wordt me een beetje te duur langzamerhand.
Ik denk niet dat bit rot een daadwerkelijk risico is in onze user scenario's. Tegen de tijd dat dat van belang zou zijn is men allang overgestapt op nieuwe storage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
Ik vraag het toch niet voor niks? Ik heb data die echt niet corrupt mag raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Joep schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:40:
Ik vraag het toch niet voor niks? Ik heb data die echt niet corrupt mag raken.
Ik zeg toch ook niet dat het een onzinnige vraag is? Alleen dat het volgens mij in de praktijk een non-issue is.

Daarnaast, dit topic gaat over backups, dus je kunt er vanuit gaan dat iedereen's data niet corrupt mag raken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Hallo, total newbe hier in cloud gebeuren.
ik heb een transip account van 1 TB en op een één of andere manier is of een sync folder (ala googledrive) of files only mogelijk.
De sync folder (stack) is misschien handig als tussen oplossing: folders er in zetten en na upload verplaatsen in een "backup folder" die in de cloud staat en origineel uit sync folder (stack lokaal )halen. Maar dit lijkt me wat omslachtig. (net getest en het werkt wel zo maar het is een beetje onhandig: folder kopieren naar stack folder, wachten totdat upload voltooit is, naar web based storage gaan , folder verplaatsen, en daarna folder uit de stack sync folder verwijderen....) (zo is het doel van makkelijk gesynchroniseerd backuppen een beetje weg.)
Een handmatige backup is voorlopig prima maar uiteindelijk lijkt me het zoals "sugarsync" werkt ideaal:
synchronisatie tooltje waar je simpel de bestaande lokale folders kan selecteren die je wilt backuppen/synchroniseren en klaar. geen verplaatsen oid.

Nu heb ik iets gelezen over webdav, hoe werkt dit? is dit ingewikkeld om in te stellen?

Edit: ik ben een beetje op mn synology aan het kijken en daar zijn verschillende mogelijkheden waaronder hyper backup en vault.
Voor zover ik begrijp is vault voor "delen" van je nass met anderen zodat je zelf ook kan backuppen op een andere nass, en HB zie ik ook een mogelijkheid tot WEBDAV instellen.

tot hier gaat mijn kennis.. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door copykat op 07-01-2017 01:44 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Omdat Crashplan ineens besloten heeft geen Paypal meer te ondersteunen en alleen nog maar CC mogelijk maakt (welke ik niet meer heb), aan 't kijken naar alternatieven.
Vanwege zakelijk gebruik (EU / NL BTW) en privacy/security overwegingen, zoek ik dus liever een Europese aanbieder (geen US). Maar je beland eigenlijk van de 1e vage aanbieder in de andere en ik vind verder weinig reviews van een dienst die me een goed gevoel geeft. Porton kwam er nog redelijk, maar die reageert al dagen niet op een vraag, dan ben ik er ook wel klaar mee. KPN gaat ermee stoppen las ik en lees er sowieso veel slechte dingen over. HiDrive misschien, maar ook niet bijster positief. Backuphive komt ook beetje obscuur over.

Ik zal eens kijken naar die Duplicati. Ziet er op zich wel interessant uit. Zijn er meer van dit soort tooltjes, of is dit wel de beste gratis open source tool?

Ik hou me ook nog aanbevolen voor een Europese aanbieder. Opvallend hoe weinig opties en info je over deze aanbieders vind. BackBlaze, Mozy, iDrive etc kun je veel over vinden, maar zijn US. Daar heb ik geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

xs4me schreef op zondag 8 januari 2017 @ 02:47:
Omdat Crashplan ineens besloten heeft geen Paypal meer te ondersteunen en alleen nog maar CC mogelijk maakt (welke ik niet meer heb), aan 't kijken naar alternatieven.
Vanwege zakelijk gebruik (EU / NL BTW) en privacy/security overwegingen, zoek ik dus liever een Europese aanbieder (geen US). Maar je beland eigenlijk van de 1e vage aanbieder in de andere en ik vind verder weinig reviews van een dienst die me een goed gevoel geeft. Porton kwam er nog redelijk, maar die reageert al dagen niet op een vraag, dan ben ik er ook wel klaar mee. KPN gaat ermee stoppen las ik en lees er sowieso veel slechte dingen over. HiDrive misschien, maar ook niet bijster positief. Backuphive komt ook beetje obscuur over.

Ik zal eens kijken naar die Duplicati. Ziet er op zich wel interessant uit. Zijn er meer van dit soort tooltjes, of is dit wel de beste gratis open source tool?

Ik hou me ook nog aanbevolen voor een Europese aanbieder. Opvallend hoe weinig opties en info je over deze aanbieders vind. BackBlaze, Mozy, iDrive etc kun je veel over vinden, maar zijn US. Daar heb ik geen zin meer in.
Ik gebruik Arq Backup en ik backup naar OneDrive. Aangezien Arq lokaal encrypt met AES-256 voordat het wordt geüpload lijkt het mij meer dan veilig genoeg.

Je kunt ook andere backupdiensten gebruiken met Arq, zoals bv. Amazon Cloud Drive, Google Drive, Amazon AWS S3, maar ook een willekeurige SFTP-server. Of eventueel zelfs lokaal naar bv. een NAS.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 08-01-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Duplicati doet dat dus ook, en gratis.
In combinatie met iedere grote dienst te gebruiken, kan er niemand meekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Maar wel met het verschil dat Arq Backup er naar mijn mening een stuk duidelijker uit ziet.
Niet alles hoeft gratis te zijn, voor goede software wil ik best betalen :D

Het is alleen jammer dat Arq niet met WebDAV werkt, dan kon ik het aan Stack knuppen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik inmiddels naar tevredenheid Duplicati + Google Cloud Nearline.

Duplicati doet wat 'ie moet doen, backuppen met encryptie en uploaden naar Google. Snelheid is zo'n 1,6MB/s zo ik me herinner. Kan natuurlijk een stuk sneller, maar het is veel beter dan dat stronttrage Crashplan. Daarnaast is m'n data in de EU opgeslagen.

De backup van zo'n 670GB duurde totaal iets van 9 dagen (niet continue geupload, though).

De prijs vind ik alleszins schappelijk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KfBHCcB.png

Als ik het zo zie, dan gaat het nog wel een tijdje duren voordat m'n rekening boven een tientje per maand uit zal komen. De opslag kost $0.01 per maand per GB, en daar komt nog iets bovenop voor die read requests en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Voor 670Gb is Google Nearline een goede keus. Ik heb zeker 3TB aan data dus is voor mij Crashplan de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Mar.tin schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:27:
Hier sinds enkele dagen (weer) KPN-Backup-Online gebruiker. Vlotte backup :)
In 24u 1,75TB gedaan. Op mijn 500/500 lijn :)
Maar zou 't ook betrouwbaar zijn? Want waarom was je er eerst weggegaan? Lees namelijk best veel negatieve verhalen over de KPN backup service. (bijv hier: https://www.backupvergelijker.nl/kpn-backup-online-recensie/)

Zat ook nog te denken gewoon een webhosting pakket af te nemen en daar met duplicati bijv backups op te zetten. Bijv zo'n compleet pakketje bij Vimexx met onbeperkte data? https://www.vimexx.nl/webhosting
Of nog goedkoper, zoiets: https://www.booop.nl/gratis-webhosting/

Of zijn er redenen om toch voor een Amazon of Google cloud dienst te gaan?

-

[ Voor 9% gewijzigd door xs4me op 09-01-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

ThinkPadd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:31:

Het is alleen jammer dat Arq niet met WebDAV werkt, dan kon ik het aan Stack knuppen.
eh hoe knup je met webDAVdat aan stack?
Is met pc en nass te doen?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Staat wel in het topic wat ik link.

Dat KPN Backup is op de site voor particulieren niet eens te vinden. Vraag mij inderdaad ook af waarom je voor zoiets kiest en niet voor Amazon / Dropbox / Google. Zijn veel grotere partijen met betere uptimes en ook goedkoper (omdat ze alles gewoon veel groter hebben uitgevoerd) lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

(even voordat ik verder ga, is dit de plek voor mijn vragen of zit ik verkeerd?) :)
ben nog lerende hoe en wat maar kom wat verder.

Cloud storage "Stack" van TransIP vond ik en uitleg universiteit van twente uitleg Webdrive

uit de tekst van UvT lees ik dat een file max 50Mb groot mag zijn met WebDAV. maar je schijnt dat te kunnen "verhogen", hoe moet ik dat zien? is het dan mogelijk om 10Gb oid te uploaden naar stack folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat soort limieten liggen aan Stack, dus je kunt je vragen beter in het topic daar stellen: [Cloud storage] "Stack" van TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

ThinkPadd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:17:
Dat soort limieten liggen aan Stack, dus je kunt je vragen beter in het topic daar stellen: [Cloud storage] "Stack" van TransIP
Ah, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Ik zit een beetje te stoeien met een goede backup oplossing. Ik gebruik op dit moment iCloud en heb tevens een Synology NAS. Doordat ik 1 cloud oplossing en 1 NAS wat gevaarlijk vindt, ben ik op zoek naar een 2e online oplossing die moet fungeren als backup oplossing.

Het kan zijn dat ik het concept niet snap, maar iCloud is m.i. geen goede backup oplossing, want als het van een apparaat verwijderd wordt, delete hij het ook op alle andere apparaten. Backup op de NAS is een oplossing, maar gevaar van diefstal of brand blijft.

Mijn idee is dan ook om Amazon Drive in te schakelen en mijn NAS en iCloud inhoud te backuppen naar Amazon Drive.

Bij het installeren van Amazon Drive komt echter de vraag of ik het Mac app ook wil installeren. Ik kan dan eenvoudig bestanden slepen voor een backup.

M.i. werkt het dan weer als een cloud sync en niet als backup oplossing. Gevaar van deleten bestaat dan weer. M.i. zou ik alleen een backup taak moeten instellen en verder die apps negeren.

Klopt mijn denkwijze of zit ik helemaal verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Amazon Cloud Drive kan je gebruiken op meerdere manieren, en dat is dan ook de reden dat ik nu ook daarvoor ben gegaan.

Je kan een mapje Backup maken welke je dan met allerlei backup software naar toe kan backuppen. Met meerdere versies, etc.

Daarnaast kan je ook werkmapjes maken waarbij je bestanden gewoon op gooit om te kunnen synchen/gebruiken op meerdere machines. Daar gebruik je die App van Amazon voor.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Beste allemaal, Ik volg dit topic al geruime tijd omdat ik ook op zoek ben naar een geschikte backup buitenshuis. Ik kwam NLCloudOpslag tegen. Deze aanbieder is in dit topic nog niet genoemd. Betekent dit dat er geen ervaringen met dit product zijn? Ik heb al een vraag uit staan op basis van welke techniek dit product wordt aangeboden. Als het vergelijkbaar met STACK van TransIP is, ben ik al minder enthousiast. Aan STACK heb ik nooit kunnen wennen (wat ook aan mij kan liggen). Laat wel even weten wanneer ik een antwoord heb op mijn uitstaande vragen.

Edit: NLCloudOpslag is gebaseerd op NextCloud. Ik kan een weekje uitproberen.
Wil namelijk direct vanaf mijn QNAP NAS naar NLCloudOpslag kunnen backuppen. Ga aangeven dat ik wel een week wil proberen en laar het hier wel even weten wat ik er van vindt.

[ Voor 17% gewijzigd door GEi op 11-01-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GEi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:20:
...Als het vergelijkbaar met STACK van TransIP is, ben ik al minder enthousiast.
Het heeft er alle schijn van dat dit een ownCloud dienst is. De overeenkomsten met ownCloud en Stack zijn nogal prominent.

Excuus! Nextcloud dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Het kan verkeren... Ik heb het aanbod voor een week testen toch maar afgeslagen... Ik heb even gespiekt en heb toch veel meer dan 10GB op te slaan (>350GB). STACK heb ik wel mee 'geoefend', en was groot genoeg. Maar de 10GB uit het instapproduct is toch veel te weinig voor mij. Maar even verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Ik ga 't eens met die Google Cloud proberen.
Zat eerst met die Duplicati te spelen, maar kwam erachter dat m'n PC eigenlijk niet altijd aanstaat, m'n NAS wel. Dus dat is dan wat makkelijker.

1) Data backup nu met versioning opgezet PC > Synology NAS (Cloud station backup)
15 versies terug met IntelliVersioning wat Syno biedt, heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?

2) Op de NAS een backup taak opgezet met Google Cloud met AES-256 encryption (Cloud Sync) met 1 richting backup; upload naar Google Cloud, leek me veiliger dan een 2-way sync.

Iemand nog op- of aanmerkingen? Kan ik nog iets anders / beter doen?

Gaat bij mij om ongeveer 400 - 500 GB data, dus de kosten zullen wel meevallen. Kan 't de komende 2 maanden iig gratis testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Cloud Sync is geen backup.
Bestand raakt versleuteld op de NAS? Cloud Sync kopieert het naar Google Cloud.

Een echte backup heeft versioning zodat je terug kunt naar een eerdere versie. Onder Synology is dat 'Hyper Backup', maar of die ook met Google Cloud overweg kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
ThinkPadd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:28:
Cloud Sync is geen backup.
Bestand raakt versleuteld op de NAS? Cloud Sync kopieert het naar Google Cloud.

Een echte backup heeft versioning zodat je terug kunt naar een eerdere versie. Onder Synology is dat 'Hyper Backup', maar of die ook met Google Cloud overweg kan weet ik niet.
Ik gebruik Synology cloud backup voor versioning (15 versies met IntelliVersioning), op de NAS is het niet versleuteld, maar wordt versleuteld gesynced naar Google Cloud. Weet alleen niet of dat versioning nog goed zou werken in 't geval ik m'n NAS + PC data zou verliezen bijv, na een restore vanuit de Google Cloud?

[ Voor 3% gewijzigd door xs4me op 11-01-2017 23:18 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste