Rylo schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 00:12:
[...]
Er staat in de openingspost een stuk over betalen bij Aliexpress, behoudens het stuk over moneybookers moet het overige nog wel actueel zijn!.
En bij bestellen op aliexpress, aan welke voorwaarden moet de merchant voldoen, voordat jullie tot koop over gaan ?
Mijn stappenplan:
- Sorteer op aantal orders (sorteren op laagste prijs kan je beter overslaan, koop liever producten die anderen al eerder hebben gekocht)
- Kijk naar het aantal voltooide feedback bij de verkoper (minimale eis bij mij ligt rond de 60)
- Kijk naar het aantal feedback bij het product zelf
- Zoek naar negatieve feedback en kijk of het gerechtvaardigd is (sla alle 'not delivered/received' feedback over...)
(- Kijk of je de juiste kleur kan aanklikken of dat je het in de comment moet vermelden)
Shortlist:
Sellers met <20 feedback, kan je 'als nieuweling op aliexpress' beter skippen... laat anderen proefkonijn spelen
Abnormale lage prijzen (zonder overtuigend feedback) vergeleken met andere verkopers, sla ik over
Sellers met weinig feedback + lage abnormale prijzen (new seller, <10 feedback) >>> vragen om problemen...
Kopen bij iemand met diamantjes zijn in de meeste gevallen 'veilige' aankopen.
Koop nooit geheugen op aliexpress (maar in Nederland), vertrouw 64GB class 10 voor 10~20 dollar niet ongeacht het feit dat deze 1000+ feedback heeft.
Echter, wil je een beter bescherming hebben qua aankoop, koop dan gewoon op ebay met Paypal. Het grote voordeel van Aliexpress vind ik dat je de feedback (
positief en negatief) bij het product zelf kan vinden. Echter, de meeste mensen geven het 5 sterren met als tekst 'Excellent' of 'ok' (wat eigenlijk een goed teken is).... in ieder geval bekijk de negatieve commentaar. Bij ebay is jouw feedback van dat ene product verdronken tussen de 1000 verschillende producten die een powerseller verkoopt. Negatieve feedback over dat ene product bij ebay teruglezen kan je eigenlijk vergeten. Andere Chinese webshops plaatsen het merendeel van de negatieve feedback bij een bepaald product niet. Sommige verkopers op aliexpress hebben wel de neiging producten met negatieve feedback compleet te verwijderen en deze opnieuw te plaatsen/verkopen met 0 feedback.