The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Het duurt af en toe een paar dagen voordat de tracking code in het systeem te vinden is. Maar als je me een DM stuurt met de code kan ik wel ff voor je kijken.Bad Brains schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:08:
Ik heb een tinydeal trackingcode die niet werkt, eindigt op SG en zal wel singapore post zijn.
Kan dat dat je pakket 7 dagen in limbo zit voordat die tracker iets oppikt?
Lijkt me raar.
Gezien die grootte van het pakket, en het gewicht zal daar nog wel flink wat verzendkosten bijkomen.Chocoball schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:14:
Nu net de Mi Air purifier in de voorverkoop bij ibuygou gezien. Bij hun wordt de prijs $229.
Ding kost hier RMB 899, ongeveer $145. Leuke marge
Verwijderd
Voor degene die nog op zoek zijn naar een couponcode. Bij Gearbest.com krijg je dit toestel voor €61.98 met code S168KC!
Nou.. Voor die 2 sterren hoeft men het dus niet te doenVerwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 02:26:
CUBOT S168 Wit Review : productreview: CUBOT S168 Wit review door M-Opensource
Voor degene die nog op zoek zijn naar een couponcode. Bij Gearbest.com krijg je dit toestel voor €61.98 met code S168KC!![]()
Ik heb wel een vraag over die 5% die je moet betalen waarna je geen btw of invoerkosten hoeft te betalen. Is dat bovenstaande echt waar, of moet je alsnog de 21% plus wat extra's betalen? (Sorry ik heb nog nooit producten van meer dan 20e buiten de eu gekocht)
Lees ff paar posts terug, daar wordt het uitgelegd....is een verzekering die uitbetaald wls je toch die extra kosten voor je kiezen krijgt...Frozen schreef op donderdag 18 december 2014 @ 02:57:
[...]
Nou.. Voor die 2 sterren hoeft men het dus niet te doen.
Ik heb wel een vraag over die 5% die je moet betalen waarna je geen btw of invoerkosten hoeft te betalen. Is dat bovenstaande echt waar, of moet je alsnog de 21% plus wat extra's betalen? (Sorry ik heb nog nooit producten van meer dan 20e buiten de eu gekocht)
nou ja, niet echt een verzekering....ze zetten een te laag bedrag op de vrachtbrief, dus eigenlijk een compensatie voor als hun fraude niet werkt
[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 18-12-2014 05:33 ]
Je bent niet verplicht die 5% extra (of een ander percentage afhankelijk van de webshop) te betalen, maar je hebt de keuze om een extra bedrag te betalen als je ervan verzekerd wilt zijn dat je de betaalde 21% weer terug kan vragen bij de desbetreffende webshop.Frozen schreef op donderdag 18 december 2014 @ 02:57:
.......
Ik heb wel een vraag over die 5% die je moet betalen waarna je geen btw of invoerkosten hoeft te betalen. Is dat bovenstaande echt waar, of moet je alsnog de 21% plus wat extra's betalen? .......
maw Je blijft zelf altijd verantwoordelijk voor de afdracht van de douanekosten.
Invoerrechten zijn de import tax... Dus hooguit dat je de inklaring zelf moet betalen, maar lijkt me dat dat gewoon erbij hoort en ook vergoed wordt.Kenzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:22:
Wel leuk die 5% verzekering maar er staat dat je de Import Tax & VAT terug krijgt, er staat niks over het terug krijgen van de inklaringskosten en invoerrechten. Zou je die niet terug krijgen?
Jaja, TinyDeal valt dit soort nieuws zwaar ik begrijp het. Maar onder Import Tax vallen alle kosten die met importeren te maken dat lijkt me duidelijk. Sowieso gaan ze veel opstrijken met die 5% van al die mensen die zonder kosten doorgaan. Daar zorgen ze nu wel extra voor met versturen.Kenzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:22:
Wel leuk die 5% verzekering maar er staat dat je de Import Tax & VAT terug krijgt, er staat niks over het terug krijgen van de inklaringskosten en invoerrechten. Zou je die niet terug krijgen?
Zo duidelijk is dat niet. Tax slaat eigenlijk alleen op belasting, en dat zou dan 21% BTW zijn. Dat bedrag is nog wel te overzien, maar als je ook de inklaringskosten moet vergoeden moet je óf vaak geluk hebben dat klanten niet hoeven te betalen óf enorme marges hanteren om winst te kunnen maken. De extra kosten voor een bestelling van 50 euro zijn al snel 25 euro.Slammz schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:48:
[...]
Jaja, TinyDeal valt dit soort nieuws zwaar ik begrijp het. Maar onder Import Tax vallen alle kosten die met importeren te maken dat lijkt me duidelijk. Sowieso gaan ze veel opstrijken met die 5% van al die mensen die zonder kosten doorgaan. Daar zorgen ze nu wel extra voor met versturen.
In Nederland ja. In andere landen nog niet eens de helft. Wij zijn een uitzondering met onze hoge belastingen en importkosten, vergeet dat niet.Ronald8 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:57:
[...]
De extra kosten voor een bestelling van 50 euro zijn al snel 25 euro.
Beauty is in the eye of the beerholder
Eigenlijk slaat 'VAT' op BTW en 'Import tax' op invoerkosten lijkt mijRonald8 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:57:
[...]
Zo duidelijk is dat niet. Tax slaat eigenlijk alleen op belasting, en dat zou dan 21% BTW zijn. Dat bedrag is nog wel te overzien, maar als je ook de inklaringskosten moet vergoeden moet je óf vaak geluk hebben dat klanten niet hoeven te betalen óf enorme marges hanteren om winst te kunnen maken. De extra kosten voor een bestelling van 50 euro zijn al snel 25 euro.
Dus dat zal allebei wel vergoed worden..
[ Voor 3% gewijzigd door Pistolebob op 18-12-2014 10:05 ]
Dit is niet echt nieuws hoor en je hoeft Tinydeal hier niet bij te slepen.Slammz schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:48:
[...]
Jaja, TinyDeal valt dit soort nieuws zwaar ik begrijp het. Maar onder Import Tax vallen alle kosten die met importeren te maken dat lijkt me duidelijk. Sowieso gaan ze veel opstrijken met die 5% van al die mensen die zonder kosten doorgaan. Daar zorgen ze nu wel extra voor met versturen.
(dit is al eerder langsgekomen, bijv. http://www.eglobalcentral.eu/ deed dit al jaren terug)
Mijn punt was, waar staat dat alle kosten onder Import Tax & VAT vallen? Zoals het woord Tax al zegt, het is belasting. Invoerrechten & Inklaringskosten zijn geen belasting.
Het zou echt niet de eerste keer zijn dat de kleine lettertjes misbruikt worden om onder kosten uit te komen. (ik zeg niet dat ze dat doen maar het zou kunnen)
En hoe kan je ervoor zorgen dat er met versturen dat er geen kosten bij komen? De douane kent zo onderhand ook wel alle trucjes hoor. Als verzender kan je er totaal geen invloed op uit oefenen of je nou wel of niet er uit gepicked wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door Kenzi op 18-12-2014 10:25 ]
[ Voor 28% gewijzigd door ViezeVis op 18-12-2014 11:05 ]
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Perkouw op 18-12-2014 16:31 ]
Niet en dat mag hier ook niet besproken worden.Kenzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:09:
En hoe kan je ervoor zorgen dat er met versturen dat er geen kosten bij komen? De douane kent zo onderhand ook wel alle trucjes hoor. Als verzender kan je er totaal geen invloed op uit oefenen of je nou wel of niet er uit gepicked wordt.
Het gaat zoals bij verzekeringen om een kansberekening. Mijn ervaring is dat het meeste er 'gewoon' doorheen komt, dus waarschijnlijk maken ze er geen verlies op. (ook omdat ze er wellicht meer door verkopen)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Zucht .... Tinydeal staat hier buiten ... bij elke post heb je wel iets aan te merken.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:08:
[...]
Misschien even lezen of even googlen voor de ervaringen, loopt al sinds een paar maanden. Je krijgt het gewoon terug, staat een levensgrote banner op de site van bijv. Pandawill. Je had wrs wel anders gereageerd als Tinydeal die banner ook had?
Tinydeal doet dit niet, ze hebben daar hun redenen voor. Zoals ik al zei, er zijn zat winkels die dit al jaren doen.
Het ging mij alleen om de formulering van de tekst. Boeit mij het welke winkel het doet, dat moeten ze toch echt zelf weten. De tekst zoals die daar stond, dan zouden inklaringskosten misschien niet gedekt zijn.
Als jij er iets tegen mij hebt doe dat lekker in DM's en ga het niet elke keer hier in het topic bij slepen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 18-12-2014 11:15 ]
Ik vraag me af waarom je zoiets als webshop eigenlijk zou willen doen. Als je een enorm grote doos laat binnenkomen met verschillende Mi Bands of telefoons bijvoorbeeld, dan zou het toch wel opvallen dat de waarde van het pakket <21€ is. Ik weet niet of zo'n webshop dan wel die kosten wil terugbetalen.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:08:
[...]
Misschien even lezen of even googlen voor de ervaringen, loopt al sinds een paar maanden. Je krijgt het gewoon terug, staat een levensgrote banner op de site van bijv. Pandawill. Je had wrs wel anders gereageerd als Tinydeal die banner ook had?
Staat vast wel ergens in de kleine letters.
Verwijderd
Dat vroeg ik me ook af, maar google even voor de ervaringen. Ze doen het namelijk al een tijdje. Is puur om klanten te lokken, 1cent aanbiedingen is toch ook niet reeel? De markt raakt een beetje verzadigd met al die webshops, dus je moet wat verzinnen. Ze maken heus wel winst met de grote aantal orders en porto-subsidie, maak je maar geen zorgenViezeVis schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:13:
[...]
Ik vraag me af waarom je zoiets als webshop eigenlijk zou willen doen. Als je een enorm grote doos laat binnenkomen met verschillende Mi Bands of telefoons bijvoorbeeld, dan zou het toch wel opvallen dat de waarde van het pakket <21€ is. Ik weet niet of zo'n webshop dan wel die kosten wil terugbetalen.
Staat vast wel ergens in de kleine letters.
Op de post boven je ga ik niet eens reageren, koel lekker af man.
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Het is wel frappant dat je enkel op Kenzi's posts zo zit te zeiken, imho, en dat toch al een aantal weken.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:16:
Dus dat afkoelen kan jij ook wel gebruiken.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Zal je net zien;Kenzi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 02:09:
Het duurt af en toe een paar dagen voordat de tracking code in het systeem te vinden is. Maar als je me een DM stuurt met de code kan ik wel ff voor je kijken.
Item No. Posting Date Status Date Status Description
RP403382548SG 18-12-2014 18-12-2014 Received from Customer
Beetje raar, eerst 3 keer prikken en dan zeggen koel lekker af.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:16:
Zucht..
[ Voor 23% gewijzigd door Bad Brains op 18-12-2014 12:38 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
Het wachten is op de volgende die er wat van zegt. Ik ben niet de enige die de posts van diegene nogal opvallend gekleurd vind, zie bovendodge_911 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:22:
[...]
Het is wel frappant dat je enkel op Kenzi's posts zo zit te zeiken, imho, en dat toch al een aantal weken.
Dus dat afkoelen kan jij ook wel gebruiken.
En ja, ik reageer misschien niet al te subtiel, maar zeiken doe je in een toilet.
Laat Kenzi toch gewoon posten. Het is niet omdat jij zijn posts gekleurd vind dat je dit ook moet roepen over het hele forum. Tinydeal is zeker geen slechte site dus ik snap je punt niet helemaal. En bovendien kent hij het bestellen in China als een van de beste hier.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:46:
[...]
Het wachten is op de volgende die er wat van zegt. Ik ben niet de enige die de posts van diegene nogal opvallend gekleurd vind, zie boven![]()
En ja, ik reageer misschien niet al te subtiel, maar zeiken doe je in een toilet.
On topic: De 18650 Batterijen bij DX gisteren een eerste keer opgeladen met mijn gloednieuwe Nitecore I2. Alles is veilig verlopen, batterijen staken er wat langer in als normaal nodig (als test) en ze zijn niet ontploft

Ik gebruik ze wel enkel voor mijn 18650 Led flashlights (Geven enorm veel licht voor 1 batterij
[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 18-12-2014 13:02 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Wat een afprijzing bij Banggood... Zag m toevallig onderin de balk staan daar...
Trouwens Gambieter, Kan de quick reply weer tevoorschijn gehaald worden? Of is het tijd voor een deel 3?
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Volgens mij is die juist uitgezet om een drempel op te werpen tegen nutteloze posts.MrMilco schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:10:Trouwens Gambieter, Kan de quick reply weer tevoorschijn gehaald worden? Of is het tijd voor een deel 3?
Zoals : "jeej, mijn pakket is verzonden..." en "jeej, mijn pakket is binnen"
jammer genoeg werkt dat niet...
Oh vandaarRdegoede schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:15:
[...]
Volgens mij is die juist uitgezet om een drempel op te werpen tegen nutteloze posts.
Zoals : "jeej, mijn pakket is verzonden..." en "jeej, mijn pakket is binnen"
jammer genoeg werkt dat niet...
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Duidelijkgambieter schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:54:
De quickreply komt hier niet terug(voor jullie dan
). Deel 3 komt pas bij ~10,000 posts, we zitten nog niet bij de 6,000
Gisteren trouwens de lang verwachte horloge van eBay binnen. Had het geld al terug gehad. Heb contact met hem gezocht om te betalen. Maar hij vond dat het niet nodig was. Heb er lang op moeten wachten... Toch wel netjes
whine mode off
Ik ben blij dat we hier een ' insider' hebben die vaak coupons en nieuws meldt
Als ie nu iedere post Tinydeal liep te promoten ok maar hij heeft vaak informatieve posts over producten en werkwijzen bij chinese webshops
Dus laten we hem aub niet uit dit topic wegjagen ok?

Net bericht gekregen dat mijn pakket geweigerd werd door DHL omdat het o.a. om een powerbank ging en wordt dan maar verstuurd via EMS.
Was nochtans gewoon via gratis verzending dus zie niet direct waarom DHL bij het verhaal betrokken werd. Dacht niet dat "gewone zendingen" via DHL gingen. En ook wel jammer dat het meer dan een week was nadat het bericht kwam dat het pakket verstuurd was.
Maar ben niet gehaast dus ik wacht geduldig af
Over dit topic : hoe ver gaat het verbod om over het ontwijken van importkosten te vragen ? Ik heb al proberen te zoeken op diverse overheidsites maar vind geen antwoord. Heb een vraag over meerdere zendingen maar weet niet of ik ze mag stellen. Nog enkele vrienden willen zo'n Pipo W4 tablet. Als ik ze allemaal samen bestel, zit ik boven de 150 euro. Maar wat als ik ze nu gewoon, met een dag verschil, apart bestel?
Mocht deze vraag niet kunnen (hoewel ik ze niet echt verkeerd vind), laat het maar weten, dan verwijder ik de vraag
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
We raden al jaren aan om bestellingen op te splitsen, dus ja dat is het slimstKenhas schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:05:
Vond deze wel grappig![]()
[afbeelding]
Net bericht gekregen dat mijn pakket geweigerd werd door DHL omdat het o.a. om een powerbank ging en wordt dan maar verstuurd via EMS.
Was nochtans gewoon via gratis verzending dus zie niet direct waarom DHL bij het verhaal betrokken werd. Dacht niet dat "gewone zendingen" via DHL gingen. En ook wel jammer dat het meer dan een week was nadat het bericht kwam dat het pakket verstuurd was.
Maar ben niet gehaast dus ik wacht geduldig af![]()
Over dit topic : hoe ver gaat het verbod om over het ontwijken van importkosten te vragen ? Ik heb al proberen te zoeken op diverse overheidsites maar vind geen antwoord. Heb een vraag over meerdere zendingen maar weet niet of ik ze mag stellen. Nog enkele vrienden willen zo'n Pipo W4 tablet. Als ik ze allemaal samen bestel, zit ik boven de 150 euro. Maar wat als ik ze nu gewoon, met een dag verschil, apart bestel?
Mocht deze vraag niet kunnen (hoewel ik ze niet echt verkeerd vind), laat het maar weten, dan verwijder ik de vraag
Dan wordt het misschien eens tijd voor meer modjesgambieter schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:03:
[modbreak]
Kan men svp de discussie volwassen doen zonder het gehak? Al doen jullie het maar om de moderators wat rust te geven.[/]
Ik heb net mijn via ebay bestelde ledjes en weerstandjes binnen gekregen. Het ziet er allemaal best goed uit, ledjes zien er van hoge kwaliteit uit (had ik maar een knoopcel, dan kon ik even testen...). Ik heb echter ook weerstandjes binnen gekregen. Dat waren iets van 400 van die dingen voor 2 euro
Een paar weerstandjes zijn wat verbogen, maar de meesten zien er echt goed uit. En dat voor die paar euro!
Binnenkort komt er nog veel meer zooi binnen voor mijn project. In ben in ieder geval benieuwd hoe het gaat aflopen met mijn ledstrip
De limiet van € 150,- geld alleen voor invoerrechten. De hoogte daarvan is afhankelijk van het soort artikel en waar het vandaan komt. Maar voor tablets en smartphones uit China is dit volgens mij 0%.Kenhas schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:05:
.......Heb een vraag over meerdere zendingen maar weet niet of ik ze mag stellen. Nog enkele vrienden willen zo'n Pipo W4 tablet. Als ik ze allemaal samen bestel, zit ik boven de 150 euro. Maar wat als ik ze nu gewoon, met een dag verschil, apart bestel?
De invoerbelasting van 21% is alleen vrijgesteld onder € 22,-, dus die ben je al gauw verschuldigd.
Daarbij komen nog de inklaringskosten per pakket. Dit is een vast bedrag tussen ca. €13 en €17,- afhankelijk van de vervoerder.
Had hem besteld met die 2usd van miniinthebox en gisteren al binnen gekregen
Zal het nou wat wezen of raden jullie aan om hem maar niet op te laden ivm gevaar?
Hij is trouwens al aardig opgeladen toen ik hem binnen kreeg, had hem besteld voor mijn zaklamp, wat een licht komt daar vanaf is nu dubbel zo fel.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Trouwens, als je ze gaat gebruiken voor in een zaklamp heb je een diepontlaadprotectie circuitje nodig. 'Kale' cellen kunnen te diep ontladen worden in een zaklamp en zo beschadigt raken.
Ik zou een usb lader halen, dan betaal je tenminste niet voor het (slechte) 230v circuit.
[ Voor 25% gewijzigd door lutkeveld op 18-12-2014 17:58 ]
druk en typefouten voorbehouden
Merk hier hetzelfde. Pakketjes uit November zijn nog steeds onderweg, terwijl pakketjes van begin December al binnen zijn. In het verleden heb ik dit vaker gezien. Het lijkt erop dat China Post niet 'First-In-First-Out' doet, maar ''Last-In-First-Out'.timmert26 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:07:
rare jongens bij de post, 3 weken geleden laser pointer pennen besteld, die nog niet binnen zijn(bij banggood) . Afgelopen weekend pistons besteld bij banggood en die zijn al binnen. Ergens gaat er toch iets fucntioneel fout bij de post centra... Misschien moet daar eens goed in geinvesteerd worden, in wereldwijde tracking codes die je makkelijk kunt opvragen en ook worden bijgehouden.
whine mode off
Was eens rond aan het kijken voor een headlamp, maar too much choice
Heb geen 18650 batterijen, dus kwam uit bij deze van 8,99 BG, die ook op 3xAAA kan. Deze van 5,99 LITB lijkt dat ook te kunnen, maar dat staat niet in de beschrijving. Ik kwam bij LTB ook nog met 4xAA tegen, maar die lijken me dan wel erg zwaar worden.
Welke USB lader zou jij dan adviseren? want een lader heb ik namelijk nog niet.lutkeveld schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:57:
Crap, maar wel goedkope crap. Stukken hogere voltage en capaciteit dan alkalines. Nkon heeft Samsung cellen van 2600 (echte) mAh voor slechts 3 euro, daar zou dan mijn voorkeur naar uit gaan.
Trouwens, als je ze gaat gebruiken voor in een zaklamp heb je een diepontlaadprotectie circuitje nodig. 'Kale' cellen kunnen te diep ontladen worden in een zaklamp en zo beschadigt raken.
Ik zou een usb lader halen, dan betaal je tenminste niet voor het (slechte) 230v circuit.
Maar zou ik die batterijen veilig kunnen gebruiken?
Ik begrijp dat ze niet het beloofde mAH halen ze waren toch gratis dus dat maakt mij niet zo heel veel uit met deze.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
6 dec besteld en eergister binnen gekregen.
Dit zijn H7 Led lampjes voor in de auto.
Geven ongeveer 4 keer zoveel licht als halogeen maar door middel van veel verstrooiing heb je de helft minder zicht. Klinkt een beetje raar maar: Als je buiten de auto (aan de voorkant duh) staat zie je de auto beter met dit heldere witte licht. Alleen als je in de auto zit en rijdt (of stilstaat) projecteren de lampen veel minder licht op de weg
Niet aan te raden dus voor dimlicht.
Voor mistlampen prima (staat bijvoorbeeld mooi bij xenon)
http://www.banggood.com/1...te-7-Colors-p-911137.html
9 november besteld vandaag binnen gekregen
elektronische sigaret. Evod MT3
Volgens http://www.ebay.co.uk/gds.../10000000178509118/g.html
en http://www.e-cigarette-fo...tification-real-fake.html heb ik een neppe variant gekocht.
Dus ik stuur banggood even een mailtje dat dit geen genuine zijn.
Het is mijn eerste E sigaret en wat mij betreft doet ie het prima
[ Voor 31% gewijzigd door ApC_IcE op 18-12-2014 18:32 ]
Ik heb een speciale lipo guard zak om deze te laden en te bewaren. Zie google.michael3 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:43:
Wat vinden jullie van deze batterijen: http://www.miniinthebox.c...erij-4200mah_p725965.html
Had hem besteld met die 2usd van miniinthebox en gisteren al binnen gekregen![]()
Zal het nou wat wezen of raden jullie aan om hem maar niet op te laden ivm gevaar?
Hij is trouwens al aardig opgeladen toen ik hem binnen kreeg, had hem besteld voor mijn zaklamp, wat een licht komt daar vanaf is nu dubbel zo fel.
Lees de horror verhalen maar eens.
[ Voor 128% gewijzigd door Mr_Thomasz op 18-12-2014 19:47 ]
Haha de moeder van alle 'ik ook' postsChocoball schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:32:
Zo heb nu alle powerbank formaten van Xiaomi binnen even gauw een blogje gemaakt.
[afbeelding]
foto met de lampjes op je blog is cool..
Maakt deze de powerbank gevaarlijk(er) of zal deze voldoende beveiligd zijn? Ik lees minder goede dingen over dit type batterij.
Volgens mij nog helemaal niet. althans niet led, dat is wat je bedoelde denk iksander817 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:57:
Zijn er wel h7 lampen die goed werken?
Je hebt meer LiPo's in huis dan je denkt. Je smartphone heeft een Li-ion, een variant van de LiPo die daar inzit (als dat zo is, geen idee of er een LiPo in de 5000mAh versie zit).Hyp Hyper schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:56:
Ik heb begrepen dat de 5000mAh versie van de Xiaomi Powerbank gebruik maakt van een LiPo-batterij.
Maakt deze de powerbank gevaarlijk(er) of zal deze voldoende beveiligd zijn? Ik lees minder goede dingen over dit type batterij.
Zolang je niet van plan bent er een gat in te boren, open te maken of de cellen compleet leeg te trekken/te overladen, is er niets aan de hand.
Xiaomi gaat prat op z'n uitstekende bescherming, dus dat zal vast wel goed zitten. Xiaomi doet dan ook wel wat meer dan simpelweg een accu met een usb poort verbindenHyp Hyper schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:56:
Ik heb begrepen dat de 5000mAh versie van de Xiaomi Powerbank gebruik maakt van een LiPo-batterij.
World's Top Circuit Chip Protection
The Ultrathin Xiaomi 5000mAh power source has built in protection against overcharge, under discharge, over-current, over temperature to keep these devices protected while in use.
Het is niet de vraag of je cel ontploft, het is de vraag wanneer. Met goede kwaliteit cellen en protectie is de kans dat dat binnen zijn levensduur is nihil. De meeste horror verhalen komen uit de RC wereld waar mensen de lipos met gigantisch hoge stromen ontladen en daarna binnen een paar minuten weer volpompen. Dat vind een cel niet leuk.
Bij de Xiaomi zal dat wel goed zitten idd. Maar bij die 18650 cellen waar michael3 kan er meer fout gaan. Op degene die hij linkt zit dus geen protectie. Gecombineerd met een Chinese houtje touwtje lader kan het wel eens fout gaan. Of als je twee van dit soort cellen samen in een metalen buis (= je zaklamp) in parallel zet..Dan kan de ene cel de andere gaan opladen en kunnen er flinke stromen gaan lopen en cellen gaan knallen. Zie hier: http://www.candlepowerfor...ire-18650-3000mA-explodedlutkeveld schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:52:
Wat als verplicht word gezien bij lithium cellen. De makers van de cellen zonder protectie gaat er van uit dat je ze met externe protectie gebruikt.
Het is niet de vraag of je cel ontploft, het is de vraag wanneer. Met goede kwaliteit cellen en protectie is de kans dat dat binnen zijn levensduur is nihil. De meeste horror verhalen komen uit de RC wereld waar mensen de lipos met gigantisch hoge stromen ontladen en daarna binnen een paar minuten weer volpompen. Dat vind een cel niet leuk.
4 stuks in mijn powerbank aanwezig. Ik heb er een rookmelder bijgelegd alvastlutkeveld schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:13:
Dat is dus precies waarom ik geen lage kwaliteit cellen haal en altijd protectie gebruik. Dan is de kans zo enorm veel lager dat zoiets gebeurt. Stel je voor dat je "Ultrafire 4000mAh" in je zaklamp begint te fikken terwijl jij in je tent ligt te pitten. De kans is klein, maar zeker aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 18-12-2014 21:34 ]
Zolang die er echt is èn werkt wel.sander817 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:37:
De ultra fire die ik heb hebben, volgens de bedrukking, allemaal protectie. Dat is toch voldoende denk ik?
@kenzi 3400mah van panasonic is het hoogste op het moment.
http://laserpointerforums...rafire-18650-s-72833.html
Check deze link maar eens van wat je kan aantreffen.
[ Voor 26% gewijzigd door Slammz op 19-12-2014 09:18 ]
Helaas zijn er van 18650's en zeker de Ultrafire er heel veel neppers in omloop. Ze nemen een unprotected en wrappen die zodat het een protected lijkt. Goed oppassen met die dingen dus.sander817 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:37:
De ultra fire die ik heb hebben, volgens de bedrukking, allemaal protectie. Dat is toch voldoende denk ik?
De Ultrafire's uit de post van bashoogers boven je bijv. 4900mAh is niet mogelijk. Op dit moment is 3100mAh het hoogst haalbare uit mijn hoofd. Waarschijnlijk zijn dat gewoon 2000mAh die gerewrapped zijn.
http://www.candlepowerforums.com/ is een goede bron voor batterij reviews.
of http://budgetlightforum.com/
Okay thanks. Dan durf ik met gerust hart de powerbank te bestellen.lutkeveld schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:52:
Wat als verplicht word gezien bij lithium cellen. De makers van de cellen zonder protectie gaat er van uit dat je ze met externe protectie gebruikt.
Fake:
http://www.tinydeal.com/h...ing-station-p-109607.html
Fake(maar wel (half) eerlijk, titel: High Quality Copy Model 220V HAKKO 936
http://www.banggood.com/H...ting-Element-p-90790.html
Wel indrukwekkend hoever ze gaan in het imiteren van dit soort spul, je moet ECHT goed kijken om het verschil te kunnen zien, maar ik kan me voorstellen dat ze over dit soort spul toch gigantische marges binnenhalen op mensen die niet even de moeite nemen om wat research vooraf te doen.
Overigens een algemene tip voor op Ebay, als de verzendkosten opvallend hoog zijn op een bepaald product is het raadzaam om een andere aanbieder te zoeken. Paypal refund geen verzendkosten namelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Jay-P op 19-12-2014 10:06 ]
Hakko maakt de 936 al een tijdje niet meerJay-P schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:04:
Blijft toch flink oppassen met fakes uit China. Was wat aan het zoeken naar soldeerstations en ben er al achter dat je die toch beter in NL kan halen, al is het alleen maar om de tijd die het je kost om uit te zoeken of ze fake of niet zijn.
Fake:
http://www.tinydeal.com/h...ing-station-p-109607.html
Fake(maar wel (half) eerlijk, titel: High Quality Copy Model 220V HAKKO 936
http://www.banggood.com/H...ting-Element-p-90790.html
Wel indrukwekkend hoever ze gaan in het imiteren van dit soort spul, je moet ECHT goed kijken om het verschil te kunnen zien, maar ik kan me voorstellen dat ze over dit soort spul toch gigantische marges binnenhalen op mensen die niet even de moeite nemen om wat research vooraf te doen.
Overigens een algemene tip voor op Ebay, als de verzendkosten opvallend hoog zijn op een bepaald product is het raadzaam om een andere aanbieder te zoeken. Paypal refund geen verzendkosten namelijk.
Als je merk soldeerbouten etc wil kopen zou ik dat aanraden gewoon bij een goede materialenzaak. Betaal je wat meer maar ben je zeker van je zaak. Wil je gewoon een goedkope soldeerbout, ga je gang, zat keus.
Heb een paar weken geleden deze besteld. Uitermate tevreden over. Uit Nederland, mét garantie en eventueel extra's bij te bestellen. Ideaal voor de beginnende hobbyistJay-P schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:04:
Blijft toch flink oppassen met fakes uit China. Was wat aan het zoeken naar soldeerstations en ben er al achter dat je die toch beter in NL kan halen, al is het alleen maar om de tijd die het je kost om uit te zoeken of ze fake of niet zijn.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Order 1: Mijn Xiamo powerbank:
2014-12-19 05:52 The delivery of the item was unsuccessful
2014-12-19 03:42 The delivery of the item was unsuccessful
2014-12-16 14:18 The item has been processed in the country of destination
2014-12-11 14:20 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
Ik heb geen briefje door de deur gehad waty gaat hier dan mis?
Zie als ik op postnl kijk dit staan:
Receiver Postbus 64
ROTTERDAM
3994KV
Netherlands
WTF!
Order 2: Pistons op 09-12:
Kreeg op 10-12 een melding dat het verzonden is met Singpost, als ik nu naar de status kijk staat er dat het gisteren ontvangen is door singpost van klant(Tinydeal?) Wat is er dan in die 8 dagen gebeurd?
Order 3:Earson die op 9-12 besteld is nog steeds niet verzonden terwijl ie alweer een week op voorraad staat.
[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 19-12-2014 11:41 ]
Heb je voor je 1e order een 3S code bij PostNL opgevraagd? Dan kan je hem in NL makkelijker volgen.wimpie007 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:39:
Hmz, wordt wel een beetje moe van Tinydeal nu, traagste ervaring tot nu toe
Order 1: Mijn Xiamo powerbank:
2014-12-19 05:52 The delivery of the item was unsuccessful
2014-12-19 03:42 The delivery of the item was unsuccessful
2014-12-16 14:18 The item has been processed in the country of destination
2014-12-11 14:20 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
Ik heb geen briefje door de deur gehad waty gaat hier dan mis?
Zie als ik op postnl kijk dit staan:
Receiver Postbus 64
ROTTERDAM
3994KV
Netherlands
WTF!
Order 2: Pistons op 09-12:
Kreeg op 10-12 een melding dat het verzonden is met Singpost, als ik nu naar de status kijk staat er dat het gisteren ontvangen is door singpost van klant(Tinydeal?) Wat is er dan in die 8 dagen gebeurd?
Order 3:Earson die op 9-12 besteld is nog steeds niet verzonden terwijl ie alweer een week op voorraad staat.
En voor de 2de order, het duurt ff voordat die dingen ingevoerd worden in het systeem (van de koerier) en trackbaar worden. Singapore Post & Swiss Post zijn niet echt snel in het updaten van tracking status.
Dit is gewoon iets wat inherent is aan shoppen in China. Tracking codes zijn niet altijd 100% en free shipping duurt gewoon wat langer soms. Dit soort ervaringen zal je van elke winkel wel vinden.
Wou een tablet kopen, maar een was een product die in de aanbieding was:
Discount Coupon Description:
This coupon represents a discount of 5% (except special products).
Hier een order via tinydeal van 04-12 die al sinds 06-12 klaar voor verzending naar het buitenland staat. 3S code proberen op te vragen maar het pakket is nog niet in Nederland volgens PostNL
Ander order van 10-12 is al ontvangen. (verbazingwekkend snel)
Via aliexpress een order van 15-10 wat nog steeds onderweg is, twee andere bestellingen van die zelfde dag al ontvangen, gok dat het niet meer zal komen
ander order van 20-11 is prima ontvangen.
Blijft idd frustrerend
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Je kan wel Xiaomi LED lampen (die bulbs, niet de usb LED) of stopcontacten met usb en smartapp
De Oneplus 10.000mAh die Jan 15. moet komen is wel al te bestellen bij sommige sites
$26.99 hier vs $14 bij Oneplus zelf (alleen daar komt misschien nog verzending bij)
Voor de mistertao gebruikers, Xiaomi heeft de bluetooth speaker in de aanbieding:
http://detail.tmall.com/i...9369119&scene=taobao_shop
Jammer, bij xiaomi shop is die ook nu uitverkocht. Dus zal wel een reden hebben waarom die nog niet beschikbaar is, helaas. OPO powerbank ben ik ook erg benieuwd naar, hoop niet dat bij de OPO shop het totaalbedrag al te duur gaat worden..Kenzi schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:14:
Voor de mensen die zaten te wachten op die Xiaomi muismat. Er is echt niks officieels over bekend. Ook de Xiaomi store zelf (xiaomi.tmall.com en mi.com) hebben ze (nog) niet. Begin te twijfelen of ze wel echt komen.
Je kan wel Xiaomi LED lampen (die bulbs, niet de usb LED) of stopcontacten met usb en smartappbestellen. Echt overal wordt een Xiaomi label opgeplakt.
De Oneplus 10.000mAh die Jan 15. moet komen is wel al te bestellen bij sommige sites
$26.99 hier vs $14 bij Oneplus zelf (alleen daar komt misschien nog verzending bij)
Voor de mistertao gebruikers, Xiaomi heeft de bluetooth speaker in de aanbieding:
Is er een mogelijkheid om de shop in het Engels te gebruiken? Dit (Chinees?) is niet werkbaar voor mijKenzi schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:14:
Op dit moment nog niet maar je kan via http://www.mistertao.com/beta/ of een van de andere Taobao agents wel in het Engels bestellen.Mevius schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:48:
[...]
Is er een mogelijkheid om de shop in het Engels te gebruiken? Dit (Chinees?) is niet werkbaar voor mij.
Goede tip, helaas krijg ik dit te zien:Kenzi schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:06:
[...]
Op dit moment nog niet maar je kan via http://www.mistertao.com/beta/ of een van de andere Taobao agents wel in het Engels bestellen.
Dear Customer,
All products related to keywords "millet" are banned to sell.
Please try to search other products you like. Thank you!
Mistertao team.
Ik hoop dat deze muismat er wel komt, ziet er gaaf uit. Ik kreeg al wat mailtjes van wat vrienden/familie of ik zo'n muismat wou bestellen.Kenzi schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:14:
Voor de mensen die zaten te wachten op die Xiaomi muismat. Er is echt niks officieels over bekend. Ook de Xiaomi store zelf (xiaomi.tmall.com en mi.com) hebben ze (nog) niet. Begin te twijfelen of ze wel echt komen.
Helaas dus nog (even) afwachten
Ja het is me al duidelijk na een uurtje browsen dat echt alle Hakko's op ebay en China shops fake zijn maar vaak wel de volle pond ervoor vragen. Dan kan je inderdaad net zo goed een Aldi bout kopen. Dat mag je trouwens wel aankaarten bij TD, vragen er gewoon het volle pond voor en presenteren het als genuine.Kenzi schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:50:
[...]
Hakko maakt de 936 al een tijdje niet meerDe FX-888 is de opvolger.
Als je merk soldeerbouten etc wil kopen zou ik dat aanraden gewoon bij een goede materialenzaak. Betaal je wat meer maar ben je zeker van je zaak. Wil je gewoon een goedkope soldeerbout, ga je gang, zat keus.Kan je evt ook weleens bij de Lidl, Aldi etc kijken, die hebben die goedkope dingen ook weleens.
Thx! ik was inderdaad ook al op Aeyou uitgekomen, die trouwens ook gewoon een geclonede 936 heeft maar dan wel onder eigen naam en naar het schijnt vrij redelijke kwaliteit. Hakko's zijn gewoon niet te vinden in Europa voor een redelijke prijs.Mevius schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:54:
[...]
Heb een paar weken geleden deze besteld. Uitermate tevreden over. Uit Nederland, mét garantie en eventueel extra's bij te bestellen. Ideaal voor de beginnende hobbyist.
Ga m zelf niet gebruikten, dus bij deze:
[ Voor 3% gewijzigd door KillStream op 19-12-2014 16:36 ]
USD $ 2 Exclusive Offer for Christmas Super Sale
jaLaserJet schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:04:
Haha, een keer raden welke Chinese webshop weer aan het spammen is! Dank!
en Lightinthebox spamt met 3 euro
ja
2 dollar bij Miniinthebox en 3 euro bij Lightinthebox dus
altijd leuk, dit kunnen ze doen, omdat ze de producten normaal relatief duur verkopen dus hebben ze een extra marge denk ik voor wat promoting
Verwijderd
Ooh vreemd, dit keer heb ik niks gekregen. Soms krijg ik wel wat en soms weer niet. Wat is de titel van de mail ?krissie100 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:47:
[...]
ja
2 dollar bij Miniinthebox en 3 euro bij Lightinthebox dus
altijd leuk, dit kunnen ze doen, omdat ze de producten normaal relatief duur verkopen dus hebben ze een extra marge denk ik voor wat promoting![]()
wel appart dat hele kleine dingen zoals een usb kabel som in een grote doos komen
Heel simpel. Iedereen met 3 euro gaat nu op de website kijken om iets te bestellen. Als jij toevallig een tweede artikel koopt, dan hebben ze die kosten er al (bijna) uit. Als jij iets koopt wat duurder is dan die 3 euro, dan hebben ze het er ook uit. Maar wel een reclame van heb ik jou daar en daar gaat het zo denk ik hoofdzakelijk om. Ze willen dat jij denkt: Lightinthebox! ipv. Banggood of DealExtreme.Millgate schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:47:
Ze houden maar niet op![]()
Ben toch wel benieuwd naar het businessmodel wat hier achter zit..
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
Die heb ik ook.LaserJet schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:04:
Haha, een keer raden welke Chinese webshop weer aan het spammen is! Dank!
ik heb nog niks bij Light in the box welVerwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:33:
[...]
Die heb ik ook.zie dat lightinthebox ook gratis tegoed weg geeft dus zo ook daar maar eens een account aanmaken.
bij mini in the box
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
- mijn Mi Band trilt niet wanneer ik een notificatie (Whatsapp bericht bijv) krijg;
- daarnaast knippert hij ook niet als ik een notificatie heb ontvangen;
- stopt op den duur met trillen wanneer ik word gebeld, idem voor de wekker
Zijn er meer mensen die dit ondervinden? Wat doe ik fout? Heb een normale Android telefoon met Kitkat 4.4 en BT 4.0...
Er is een tweaked MiBand app waarmee je per app kan aangeven of die notificaties (trillen en ledkleur) doorstuurt naar de MiBand. Zie http://en.miui.com/thread-53761-1-1.html.ViezeVis schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:59:
Heb vandaag de Mi Band ontvangen. Ben eigenlijk wel teleurgesteld in de functionaliteiten van deze Mi Band. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar:
- mijn Mi Band trilt niet wanneer ik een notificatie (Whatsapp bericht bijv) krijg;
Zijn er meer mensen die dit ondervinden? Wat doe ik fout? Heb een normale Android telefoon met Kitkat 4.4 en BT 4.0...
Bij mijn telefoon (Sony Xperia) is het zo dat ik een apart menu heb waarbij je apps toestemming kunt geven om je meldingen uit te lezen, misschien kun je dat proberen? Het staat bij mij onder Instellingen > Beveiliging > Toegang tot meldingen.ViezeVis schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:59:
Heb vandaag de Mi Band ontvangen. Ben eigenlijk wel teleurgesteld in de functionaliteiten van deze Mi Band. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar:
Er Is trouwens een speciaal topic voor de Mi Band: [Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie, misschien weten ze daar meer.
[ Voor 7% gewijzigd door O88088 op 19-12-2014 21:36 ]
Best bizar ATM, miitb in 14 dagen denk ik al vier keer 2$ op hetzelfde account gehad. Liitb nu 1 keer 4$.Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:33:
[...]
Die heb ik ook.zie dat lightinthebox ook gratis tegoed weg geeft dus zo ook daar maar eens een account aanmaken.
Best paar leuke dingen besteld. Nu weer FF puzzelen voor het nieuwe tegoed
Bedankt, maar kom helaas niet verder dan de "Notification Access".mrBob schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:15:
[...]
Er is een tweaked MiBand app waarmee je per app kan aangeven of die notificaties (trillen en ledkleur) doorstuurt naar de MiBand. Zie http://en.miui.com/thread-53761-1-1.html.
Ja aan mij gevenMrGangstaQ schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:07:
Heb nog $10 coupon voor miniinthebox. Iemand een aanrader?
ik had er een mooie zaklamp voor gekozen
Die MITB en LITB kun je tenminste meteen gebruiken (ik heb dezelfde aantallen ontvangen).paulus_01 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:44:
[...]
.... miitb in 14 dagen denk ik al vier keer 2$ op hetzelfde account gehad. Liitb nu 1 keer 4$.
Krijg net in de newsletter van EverBuying 300 EB points (waarde 6$). Zo te zien kun je die alleen maar inwisselen op door EB geselecteerde items. Heb nog niets gevonden.....
Wel zag ik een aantal coupons staan bij EB - $5 discount bij aankoop van minstens $50.
Mocht er interesse voor die coupons zijn dan kan ik die hier wel neerzetten (of ze alleen bij mij werken weet ik niet - ik ga ze in ieder geval niet gebruiken).
10 bestellingen in de rij bij MITB
tnx Kenzi. Deze code geeft net iets betere prijs dan de andere sites. Nieuwe powerbank voor mijn vriendin onderweg. Die neemt steeds de mijne mee...Kenzi schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:53:
[...]
1212off1 werkt zowel voor de 5000 als de 10.400 inderdaad. niet voor de 16.000 helaas
en het zijn idd de originele
voor de mensen met Swiss Post tracking nummers, ze zijn onderweg maar ze doen vrijwel geen status updates daarbeste is proberen bij @PostNL een 3S code opvragen.
Momenteel heb ik een simpele dashcam, maar ik wil een iets geavanceerder type.
Alleen lijkt het erop dat ik er geen een kan vinden die aan mijn wensen voldoet.
Dus wil ik vragen of hier iemand nog ervaring heeft met een bepaalde dashcam die:
1: Full HD 1080P heeft, met super night vision.
2:Een losse rear camera die ik achterin kan plaatsen(deze hoeft natuurlijk niet hd te zijn)
3: GPS
En natuurljik de standaard features (loop recording, g sensor etc)
Elke keer als ik denk er een gevonden te hebben, blijkt een van de bovengenoemde dingen niet aanwezig te zijn.
Modellen wie ik al gevonden had:
F90G (geen full hd)
LS650W (geen gps en losse rear camera)
X3000 (Geen losse rear camera)
I10000(geen full hd en gps)
Dit topic is gesloten.
Verder in: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a