Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 79 Laatste
Acties:
  • 49.184 views

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 20:02
Weer een miskoop gedaan met een LED spot. Blijf maar zoeken maar een E27 spot voor boven de eettafel. Heb er 1 die qua kleur goed is, maar onvoldoende licht geeft. 2 die feller zijn, maar ook te wit em daardoor ongezellig... de laatste was een COB met relatief hoge CRI, maar kleur tussen 3000-3500K. In de hoop dat de kleur dus 3000K was de gok gewaagd, maar he is echt veel te wit. Eerder 4000K zelfs. Het heeft een zwarte aluminium behuizing, maar die plakt als die warm is, ofwel geverfd ...

Net weer eens een ouderwetse gloeilamp gepakt om het verschil te testen, maar dat licht blijft toch het mooist...

Ik denk dat ik toch maar eens moet rondkijken bij fysieke winkels op zoek naar een fatsoenlijke LED lamp. Eigenlijk moet er ook een dimmer komen voor de eettafel.

[ Voor 6% gewijzigd door FunFair op 12-11-2014 20:48 ]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
FunFair schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:46:
Weer een miskoop gedaan met een LED spot. Blijf maar zoeken maar een E27 spot voor boven de eettafel. .

Ik denk dat ik toch maar eens moet rondkijken bij fysieke winkels op zoek naar een fatsoenlijke LED lamp. Eigenlijk moet er ook een dimmer komen voor de eettafel.
Goede uitkomst in dit geval zijn de ledlampen van Ikea.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 11:15
Leuke 10dBi gain Wifi antenne voor € 1,83 bij BIC:

http://www.buyincoins.com/item/18251.html

(ik denk dat het max een 8dBi gain is)

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
Weer een miskoop gedaan met een LED spot. Blijf maar zoeken maar een E27 spot voor boven de eettafel. Heb er 1 die qua kleur goed is, maar onvoldoende licht geeft. 2 die feller zijn, maar ook te wit em daardoor ongezellig... de laatste was een COB met relatief hoge CRI, maar kleur tussen 3000-3500K. In de hoop dat de kleur dus 3000K was de gok gewaagd, maar he is echt veel te wit. Eerder 4000K zelfs. Het heeft een zwarte aluminium behuizing, maar die plakt als die warm is, ofwel geverfd ...

Net weer eens een ouderwetse gloeilamp gepakt om het verschil te testen, maar dat licht blijft toch het mooist...

http://www.aliexpress.com/snapshot/6287326417.html

Andere vitting en voltage, maar deze is erg goed!!
(Fijne kleur en echt een bak licht)!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Ik heb ook lang gezocht naar ledlampen met warm licht. Eigenlijk is er maar één die voldoet en dat is de Pharox 400 flame. Deze is ook dimbaar. Is echter wel model gloeilamp.

Als je deze lamp met Google zoekt kom je prijzen tegen van 18 euro. Bij de Gamma lekker goedkoop.

Online niet meer leverbaar .... maar bezoek even je plaatselijke bouwmarkt.

https://www.gamma.nl/asso...x-ledlamp-flame/p/B455220

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 00:07

Ik ben ook gestopt met zoeken naar china ledlampen, gedoe, uiteindelijk meer kwijt aan al dat getest. Ik kan je uit eigen ervaring deze spots aanraden> http://www.ledlampendirec...nium-vervangt-50-60w.html

Heb je ook goede service en garantie, dat is ook nog ver te zoeken in china. Die lamp heeft wel een gu10 aansluiten omdat het eigenlijk spots zijn, maar daar heb je bij banggood voor een paar centen een E27 adapter voor. Zolang de lamp van boven naar beneden schijnt maakt het geen reet uit lijkt me. Evenaard nagenoeg de kleur van echte halogeenlamp en hoge cri en kleurechtheid.

Als je in china gaat zoeken kan je beter naar die sharp cob leds zoeken zoals hier in zit, volgens mij zijn exact dezelfde spots te vinden op alibaba> http://norming.en.alibaba...8w_gu10_spotlighting.html

Wel vanaf 50 stuks, en garantie??

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/wjawz5.jpg

Deze week de kans gehad om Tinydeal te bezoeken hier in Shenzhen (zie blog hier)

Aldaar heb ik de kans gehad om wat artikelen te bekijken en testen. Ik zal ze niet allemaal hier ineens posten maar 1 voor 1.

De eerste die ik in mijn handen had was de Onda V891W, een 8.9" tablet met Windows 8.1
ONDA V891W Windows 8.1

Ik heb zelf net een Dell Venue8 Pro gekocht en had deze meegenomen voor wat vergelijkingsmateriaal.
Het eerste wat opvalt is dat de Onda een stuk lichter is maar toch stevig aanvoeld.
Net als de Dell heeft de Onda een geribbelde achterkant waardoor de tablet goed vast te houden is en niet wegglijdt. Het geheel heeft een premium feel en doet niet onder voor bouwkwaliteit tov de Dell.

De Onda is met zijn 8.9" net wat groter dan mijn Dell (8") maar is nog steeds met 1 hand vast te houden.

Wanneer je ze aanzet en naast elkaar houdt valt wel op dat de Dell een stuk feller scherm heeft (als je die irritante Dell adaptive brightness uitzet) maar het scherm van de Onda is ook goed af te lezen.

De Onda komt standaard met "Windows 8.1 with Bing", in het Engels. (andere taalpakketten zijn te downloaden). Ook de Store werkt gewoon in het Engels.
Van de 32GB is zo'n 24GB vrij, de rest is in gebruik door Windows en de recovery, vergelijkbaar met andere Windows 8 tablets.

Anders dan mijn Dell welke kwam met de Chinese versie van Windows 8, welke gelocked is en geen taalpakketten kan downloaden, heb op mijn Dell uiteindelijk zelf Windows 8 Pro EU geinstalleerd.

Met de Intel Atom Bay Trail-T Z3735F quad-core processor en 2GB ram is de Onda net zo snel als mijn Dell en in gebruik kon ik geen noemenswaardige verschillen ontdekken. Bladeren door het "start" menu gaat vloeiend, browsen soepel.
De camera is zoals je kan verwachten van een tablet, goed genoeg om even snel een foto te maken en te versturen of te skypen maar niet geschikt voor je vakantiefoto's.
Verder heeft de Onda alle connectiviteit die je kan nodig hebt, Bluetooth, microSD, wifi en WiDi en USB OTG.

Ik was zeer verrast door de degelijke bouwkwaliteit en het feit dat die 0.9" meer toch net ff dat extra geeft. Ik zou zo mijn Dell inruilen voor deze Onda.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/a9l9it.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2lca73c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1gm8mo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/20jhahw.jpg

En ja, dat is een MiBand op de foto :P
Nog meer reviews komen later, onder andere een handschoen met ingebouwde bluetooth handset _/-\o_ _/-\o_

Je kan de Onda V891W hier vinden:
http://www.tinydeal.com/o...w-bluetooth-p-139549.html

Meer over Tinydeal in mijn blog ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 13-11-2014 12:29 ]

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Kenzi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 03:08:
[afbeelding]

Deze week de kans gehad om Tinydeal te bezoeken hier in Shenzhen (zie blog hier)

Aldaar heb ik de kans gehad om wat artikelen te bekijken en testen. Ik zal ze niet allemaal hier ineens posten maar 1 voor 1.

De eerste die ik in mijn handen had was de Onda V891W, een 8.9" tablet met Windows 8.1
ONDA V891W Windows 8.1

Ik heb zelf net een Dell Venue8 Pro gekocht en had deze meegenomen voor wat vergelijkingsmateriaal.
Het eerste wat opvalt is dat de Onda een stuk lichter is maar toch stevig aanvoeld.
Net als de Dell heeft de Onda een geribbelde achterkant waardoor de tablet goed vast te houden is en niet wegglijdt. Het geheel heeft een premium feel en doet niet onder voor bouwkwaliteit tov de Dell.

De Onda is met zijn 8.9" net wat groter dan mijn Dell (8") maar is nog steeds met 1 hand vast te houden.

Wanneer je ze aanzet en naast elkaar houdt valt wel op dat de Dell een stuk feller scherm heeft (als je die irritante Dell adaptive brightness uitzet) maar het scherm van de Onda is ook goed af te lezen.

De Onda komt standaard met "Windows 8.1 with Bing", in het Engels. (andere taalpakketten zijn te downloaden). Ook de Store werkt gewoon in het Engels.
Van de 32GB is zo'n 24GB vrij, de rest is in gebruik door Windows en de recovery, vergelijkbaar met andere Windows 8 tablets.

Anders dan mijn Dell welke kwam met de Chinese versie van Windows 8, welke gelocked is en geen taalpakketten kan downloaden, heb op mijn Dell uiteindelijk zelf Windows 8 Pro EU geinstalleerd.

Met de Intel Atom Bay Trail-T Z3735F quad-core processor en 2GB ram is de Onda net zo snel als mijn Dell en in gebruik kon ik geen noemenswaardige verschillen ontdekken. Bladeren door het "start" menu gaat vloeiend, browsen soepel.
De camera is zoals je kan verwachten van een tablet, goed genoeg om even snel een foto te maken en te versturen of te skypen maar niet geschikt voor je vakantiefoto's.
Verder heeft de Onda alle connectiviteit die je kan nodig hebt, Bluetooth, microSD, wifi en WiDi en USB OTG.

Ik was zeer verrast door de degelijke bouwkwaliteit en het feit dat die 0.9" meer toch net ff dat extra geeft. Ik zou zo mijn Dell inruilen voor deze Onda.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En ja, dat is een MiBand op de foto :P
Nog meer reviews komen later, onder andere een handschoen met ingebouwde bluetooth handset _/-\o_ _/-\o_

Je kan de Onda V891W hier vinden:
http://www.tinydeal.com/o...w-bluetooth-p-139549.html

Meer over Tinydeal in mijn blog ;)
Hé, daar ben ik in januari ook:)

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 16:52
Via de 11:11 deal een Pipo besteld met fikse korting en er stond bij free shipping via Fedex bij een verkoper met weinig reviews.. ik dacht, of hij wordt geannuleerd of duurt lang of dat zal wel gewoon china chipping worden. Niets is minder waar, vanmorgen al verzonden met Fedex! Dus 135 euro voor Pipo P8 inclusief snelle verzending! Nadeel van Fedex alleen dat inklaringskosten bijna gegarandeerd zijn (net als bij DHL) alleen dan achteraf??

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
ben op zoek naar een on/in ear koptelefoontje voor mijn MP3 tijdens het hardlopen. Die ik had zijn net de beschermers afgekruimeld.

Een beetje zoals dit ; http://www.miniinthebox.c...sorti-kleur_p1729149.html maar dan zonder microfoon.

Iemand ervaring?

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:56:
ben op zoek naar een on/in ear koptelefoontje voor mijn MP3 tijdens het hardlopen. Die ik had zijn net de beschermers afgekruimeld.

Een beetje zoals dit ; http://www.miniinthebox.c...sorti-kleur_p1729149.html maar dan zonder microfoon.

Iemand ervaring?
Pak Awei, die zijn aardig en goedkoop, of neem toch een Xiaomi Piston V2. Wel met micro, maar erg goed geluid en maar een paar euro duurder. Die over-ear beugeltjes koop je hier voor een paar cent op MP of in de MM.

AWEI vind je op oa Dx. Tis dat we zo ver uit elkaar zitten, maar ik heb er hier nog 1 (ES-Q3) nieuw in doos liggen. Was 1 impuls aankoop te veel. :+

[ Voor 4% gewijzigd door starcopy op 13-11-2014 10:11 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 16:52
starcopy schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:10:
[...]

Pak Awei, die zijn aardig en goedkoop, of neem toch een Xiaomi Piston V2. Wel met micro, maar erg goed geluid en maar een paar euro duurder. Die over-ear beugeltjes koop je hier voor een paar cent op MP of in de MM.

AWEI vind je op oa Dx. Tis dat we zo ver uit elkaar zitten, maar ik heb er hier nog 1 (ES-Q3) nieuw in doos liggen. Was 1 impuls aankoop te veel. :+
Ik heb ook een paar Awei's, zijn erg goed.. zeker voor het geld. Alleen zijn ze van aluminium en daardoor relatief erg zwaar en dat is niet fijn tijdens het sporten.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 18:28

skoozie

SCSI

ik had bij DX een QI cover en een QI charger besteld van 14.99 usd. deze als 2 pakketjes laten versturen zodat ik onder de 23euro bleef. binnen 2 weken had ik de cover binnen maar nog geen lader. Na een maand wachten gemaild waar het pakketje bleef, kreeg ik de opmerking dat er bij bestellingen onder de 15 usd geen (gratis) Track en Trace zit. en of ik nog even wilde wachten, aantal mailtjes en nog een maand lang wachten nog steeds geen pakketje dus verteld dat ze me maar een nieuwe mogen sturen met T&T of het geld op mijn rekening terug wil. vervolgens komt er een mail dat ze store credit willen aanbieden of versturen met T&T voor 1.70 usd extra. hier niet mee akkoord gegaan en verteld dat ze het mogen versturen met T&T of het geld terug storten, waar ze uiteindelijk voor het 2e gekozen hadden.

Ik snap echt niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over die ene cent, maar mij zullen ze niet snel meer zien als klant. uit principe mag ik nu op andere sites naar goedkope meuk zoeken...
momenteel bij tinydeal en focalprice maar een bestelling geplaatst.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• maartend
starcopy schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:10:
[...]of neem toch een Xiaomi Piston V2. Wel met micro, maar erg goed geluid en maar een paar euro duurder. Die over-ear beugeltjes koop je hier voor een paar cent op MP of in de MM.
@star & dangerous. Thnx

Ga dus voor deze, nu even alles goed doorlezen om de echte te kopen. En dan op zoek naar beugels. Zit hier geen MM in de buurt, maar MP werkt hier gelukkig wel.

Edit ; iemand ervaring met die dingen op een iPod, iPhone?

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 13-11-2014 10:59 ]

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Toch maar de knoop doorgehakt en de Xiaomi Pistons van Banggood besteld. Ze zijn met 15% discount momenteel te koop voor 21,99 USD, en als de de kortingscode 9aeb04 gebruikt gaat er nog is 3 Dollar af. Dus voor 17.99 (14 euro) USD de goude versie aangekocht :)

De kortingscode is tot 31 december te gebruiken volgens de website waar ik hem vond.

[ Voor 17% gewijzigd door Salmon op 13-11-2014 10:55 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb een prullenbak met automatisch klep die op 4 AA batterijen loopt. Dat loopt nogal in de papieren (elke 2 maanden 4 nieuwe batterijen erin), dus ik zoek eigenlijk 8 AA batterijen met een lader van 4 stuks. Dan kan ik er vier opladen (en op voorraad leggen) terwijl ik er 4 gebruik. Dat ik dan elke maand batterijen moet wisselen vind ik niet zo erg, het zal altijd goedkoper zijn dan elke 2 maanden 4 duracells erin...

Ik had al een poging gedaan bij DX, maar ik ben te gehaast geweest. Ten eerste dacht ik dat er slechts 2 batterijen in de prullenbak zaten (dus heb 4 batterijen en een lader van 2 gekocht) en ten tweede heb ik de compleet verkeerde batterijen en lader gekocht:
http://www.dx.com/p/oem-2...harger-110v-240v-ac-13820
http://www.dx.com/p/singf...protection-circuit-226499

:X

I know, don't ask :D

Twee vragen:
1) Kan ik nog iets leuks bestellen wat ik met die mega batterijen kan doen? Een google search levert voornamelijk zaklampen op..
2) Heeft iemand een tip voor mijn AA batterijen + lader? Ebay mag ook...

Optie twee is een prullenbak kopen die wel met 18650 batterijen werkt :+

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:03
Ik heb maar weer wat besteld bij MiniInTheBox.

1 karabijnhaak, want lekker goedkoop en toch nog semi-nuttig soms.

3 silicone matjes met zuignappen. Eigenlijk gewoon voor de lol gekocht :+.

En 1 el cheapo kompas. Je weet nooit wanneer dat van pas komt.

Verder wacht ik nog op een horloge en wat sierraden voor m'n moeder.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Salmon schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:48:
Toch maar de knoop doorgehakt en de Xiaomi Pistons van Banggood besteld. Ze zijn met 15% discount momenteel te koop voor 21,99 USD, en als de de kortingscode 9aeb04 gebruikt gaat er nog is 3 Dollar af. Dus voor 17.99 (14 euro) USD de goude versie aangekocht :)

De kortingscode is tot 31 december te gebruiken volgens de website waar ik hem vond.
Nice, thanks! Zit al een tijdje naar deze dingetjes te kijken en ga ze nu ook bestellen.

Kan iemand mij vertellen of het nodig is bij BG de registerd optie te nemen, of is de normale verzending ook prima? Laatste keer dat ik registerd deed, stuurden ze via urumqi...

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

FreakNL schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:51:
Ik heb een prullenbak met automatisch klep die op 4 AA batterijen loopt. Dat loopt nogal in de papieren (elke 2 maanden 4 nieuwe batterijen erin), dus ik zoek eigenlijk 8 AA batterijen met een lader van 4 stuks. Dan kan ik er vier opladen (en op voorraad leggen) terwijl ik er 4 gebruik. Dat ik dan elke maand batterijen moet wisselen vind ik niet zo erg, het zal altijd goedkoper zijn dan elke 2 maanden 4 duracells erin...

Voor batterijen kun je het beste hier zijn: [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Uiteindelijk besluit je dan na lang lezen om op www.nkon.nl eneloops te bestellen ;)
En volgens mij als je via http://sk.nkon.nl/ gaat, ben je nog iets goedkoper uit.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 13-11-2014 10:59 ]

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 10:49
Valt een mes als dit: http://www.tinydeal.com/m...mping-knife-p-129087.html onder zakmes of valmes. Wat is nou precies het verschil tussen beide en is een mes als dit legaal in Nederland? Het mes is in volle lengte <28cm is het dan een zakmes? Ik ga in de zomervakantie naar Thailand en ik misschien wel een mes als dit meewillen. Als je zoiets als dit in je gewone koffer mee zou nemen en niet in je handbagage, zou dat dan mogen?

[ Voor 6% gewijzigd door timmert26 op 13-11-2014 11:00 ]

• Salmon

Salmon

.NET developer

Henk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:57:
[...]

Nice, thanks! Zit al een tijdje naar deze dingetjes te kijken en ga ze nu ook bestellen.

Kan iemand mij vertellen of het nodig is bij BG de registerd optie te nemen, of is de normale verzending ook prima? Laatste keer dat ik registerd deed, stuurden ze via urumqi...
Heb al vaker via BG besteld en altijd de normale optie genomen, binnen 2-3 weken is 't dan binnen. De andere verzendopties zijn 10+ USD duurder en dan heeft het dus geen nut meer om deze earphones in China te gaan kopen.

• Slammz

Ik had al een poging gedaan bij DX, maar ik ben te gehaast geweest. Ten eerste dacht ik dat er slechts 2 batterijen in de prullenbak zaten (dus heb 4 batterijen en een lader van 2 gekocht) en ten tweede heb ik de compleet verkeerde batterijen en lader gekocht:
http://www.dx.com/p/oem-2...harger-110v-240v-ac-13820
http://www.dx.com/p/singf...protection-circuit-226499

:X

I know, don't ask :D

Twee vragen:
1) Kan ik nog iets leuks bestellen wat ik met die mega batterijen kan doen? Een google search levert voornamelijk zaklampen op..

Zoals google ook al dacht, een uitgelezen moment om een zaklamp verslaving op te gaan bouwen. Mooi starters lampje> http://www.banggood.com/C...-Flashlight-p-908245.html

• Henk
Salmon schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:00:
[...]

Heb al vaker via BG besteld en altijd de normale optie genomen, binnen 2-3 weken is 't dan binnen. De andere verzendopties zijn 10+ USD duurder en dan heeft het dus geen nut meer om deze earphones in China te gaan kopen.
Air Parcel Register is toch maar een euro duurder? Die bedoelde ik eigenlijk, expedited enzo zit ik idd niet op te wachten :P

Wel mooi om te weten dat de standaard optie gewoon goed shipped. Die tracking heb je toch geen bal aan :)

• thefox154
  • Laatst online: 24-11 11:38
Hoe hoog schatten jullie het risico bij express verzending dat deze door de Douane onderschept wordt?
China post is bij mij nog nooit onderschept, maar met de drukte in china bij veel bedrijven momenteel, de feestdagen voor de deur wil ik eigenlijk zeker weten dat mijn pakket in december in NL is.
Leverancier biedt aan om voor 19 dollar een express zending te doen (op de site vragen ze $59 voor DHL en $63). Opzich wel een aardig aanbod. Alleen douanekosten over 500 euro die ze anders in 4 paketten drukken wordt je weer niet gelukkig van :+ Is dit risico veel hoger?

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
thefox154 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:21:
Hoe hoog schatten jullie het risico bij express verzending dat deze door de Douane onderschept wordt?
China post is bij mij nog nooit onderschept, maar met de drukte in china bij veel bedrijven momenteel, de feestdagen voor de deur wil ik eigenlijk zeker weten dat mijn pakket in december in NL is.
Leverancier biedt aan om voor 19 dollar een express zending te doen (op de site vragen ze $59 voor DHL en $63). Opzich wel een aardig aanbod. Alleen douanekosten over 500 euro die ze anders in 4 paketten drukken wordt je weer niet gelukkig van :+ Is dit risico veel hoger?
Afwegen hé : wil je 't snel of wil je 't cheap :)
Het risico met een vervoersmaatschappij ligt natuurlijk wel hoger. Hoeveel hoger kan niemand je zeggen.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 15:43
Twee vragen:

Zaklampen zijn altijd handig...
Deze is behoorlijk fel kan je kan em zoomen van breed naar smal, erg fijn lampje : http://www.banggood.com/W...ght(1+18650)-p-48482.html
en deze is dan weer handig voor in de auto of outdoor : http://www.banggood.com/W...light-18650-p-936093.html

of je pakt een powerbank behuizing, kan je van die losse 18650 een verwisselbare powerbank maken :
http://www.ebay.nl/itm/US...&var=&hash=item4d25c52b7a

Qua AA batterijen zijn eneloops erg good, ook met soshine heb ik goede ervaring.
http://www.dx.com/p/soshi...black-207952#.VGSMsfmG840

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-11 17:38

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Nouhou :'(
We are sorry to tell you that [SKU108926]Waterproof Shockproof Bluetooth Speaker For iPhone 6 Smartphone of your order have all been cleared stocks and not available now. How about cancelling the order and giving you a refund?
Geen Earsons meer bij BG blijkbaar.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Kitano
  • Laatst online: 22:18
Hier staan meerdere lege powerbank's voor 1,2, of 4 batterijen.

[ Voor 58% gewijzigd door Kitano op 13-11-2014 12:19 ]

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik ben toch steeds wel onder de indruk van de prijzen. Neem nou die Quadcopter met cam

http://www.aliexpress.com...opter-RTF/1907119126.html

Wat me tegenhoudt is de onzekerheid of er nog kosten bij zullen komen voor ik hem thuis heb (douane etc) dan is het ineens niet meer zo interessant.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Gewoon kopen, als het Free Shipping is via China Post hoef je vrijwel nooit bij te betalen. Via DHL daarentegen wel.

Je bent een dief van je eigen portommonnee als je dezelfde quadcopter (want die in Nederland zijn ook gewoon geimporteerde Chinese copters) voor 200 euro bij de Mediamarkt koopt.

De prijzen gaan hier 5 tot 10x over de kop, ik koop bijna niks meer in Nederland (zelfs Amazon.de is veel goedkoper).

Neem bijvoorbeeld de Sony xperia Z Ultra. Bij Amazon.de 272 euro met gratis verzendkosten. In Nederland kost die 769 euro. Ok, ik kies de duurste winkel, maar ik zag hem vorige week ook bij de Mediamarkt liggen voor 600 euro.

Vooral cases en hoesjes. Iets van $5 in China betaal je $39,95 voor bij Nederlandse winkels wat gewoon rebranded is.

[ Voor 33% gewijzigd door Mastermind op 13-11-2014 13:18 ]

• Whiskey48
  • Laatst online: 20:33
Hier nog 2 aankopen bij de 11/11 sale.
(2 leuke keukenmessen)
Grappige alleen dat de prijzen nu (zowel) gelijk zijn als tijdens de sale .. de marketing truuk heeft op mij gewerkt :).

http://www.aliexpress.com...ith-color/1879133510.html

http://www.aliexpress.com...-Shipping/1662552412.html

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-11 13:41
timmert26 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:59:
Valt een mes als dit: http://www.tinydeal.com/m...mping-knife-p-129087.html onder zakmes of valmes. Wat is nou precies het verschil tussen beide en is een mes als dit legaal in Nederland? Het mes is in volle lengte <28cm is het dan een zakmes? Ik ga in de zomervakantie naar Thailand en ik misschien wel een mes als dit meewillen. Als je zoiets als dit in je gewone koffer mee zou nemen en niet in je handbagage, zou dat dan mogen?
Wat wil je gaan doen met het mes?
Zelf heb ik een mes van Mora, dacht iets van 12 euro (gewoon in NL gekocht). Topkwaliteit outdoormessen uit Zweden.

• Henk
VAnTurenhout schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:08:
Ik ben toch steeds wel onder de indruk van de prijzen. Neem nou die Quadcopter met cam

Wat me tegenhoudt is de onzekerheid of er nog kosten bij zullen komen voor ik hem thuis heb (douane etc) dan is het ineens niet meer zo interessant.
Meestal heb je die kosten niet, en zelfs als je ze wel hebt, praat je over de BTW... dan komt er 20% op die prijs, imho nog steeds interessant als je voor zo'n dingetje in de markt bent. Zeker omdat in NL op die kleine quadcoptertjes een dikke marge zit.

Bijvoorbeeld zo'n Walkera Ladybird v2 kost in china ±35 euro (ik moet nog steeds zo'n ding bestellen om mee te leren vliegen, ros mijn x350pro te vaak de aarde in als ik zonder GPS of IOC wil vliegen :P ), in NL gaat hij in sommige shops bijna naar de 100. Zelfs als de douane je pakketje pakt, gaat een china-order naar 35*1,21 = ±42,50, wat nog steeds de helft is.

• Rdegoede
zie hier een simpele opsomming wat niet mag : http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/messen-wetgeving.htm
die in jouw link mag gewoon.. minder dan 28 cm uitgeklapt, gaat niet open met een veer en 1 snijkant.

die 58 hrc ( staal hardheid ) kan je wel met een korreltje zout nemen, reken er maar op dat ie rond de 40 is en na 2 keer snijden bot is.

[ Voor 8% gewijzigd door Rdegoede op 13-11-2014 13:41 ]

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 10:49
Rdegoede schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:39:
[...]

zie hier een simpele opsomming wat niet mag : http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/messen-wetgeving.htm
die in jouw link mag gewoon.. minder dan 28 cm uitgeklapt, gaat niet open met een veer en 1 snijkant.

die 58 hrc ( staal hardheid ) kan je wel met een korreltje zout nemen, reken er maar op dat ie rond de 40 is en na 2 keer snijden bot is.
Bedankt, goed om te weten! De reviews zijn er nogal lovend over, en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten. Mag je dan een mes als dit ook gewoon in je normale bagage meenemen?

• Rdegoede
timmert26 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:55:
[...]

Bedankt, goed om te weten! De reviews zijn er nogal lovend over, en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten. Mag je dan een mes als dit ook gewoon in je normale bagage meenemen?
bagage ? hangt er vanaf, in de bus doen ze er niet moeilijk over, in het vliegtuig mag in je handbagage een nagelvijl niet eens.
in je ruimbagage in het vliegtuig mag zo'n mes gewoon.. ik heb vaak genoeg een duikmes van 27.5cm en een leatherman op vakanties mee.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Henk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:35:
[...]

Meestal heb je die kosten niet, en zelfs als je ze wel hebt, praat je over de BTW... dan komt er 20% op die prijs, imho nog steeds interessant als je voor zo'n dingetje in de markt bent. Zeker omdat in NL op die kleine quadcoptertjes een dikke marge zit.

Bijvoorbeeld zo'n Walkera Ladybird v2 kost in china ±35 euro (ik moet nog steeds zo'n ding bestellen om mee te leren vliegen, ros mijn x350pro te vaak de aarde in als ik zonder GPS of IOC wil vliegen :P ), in NL gaat hij in sommige shops bijna naar de 100. Zelfs als de douane je pakketje pakt, gaat een china-order naar 35*1,21 = ±42,50, wat nog steeds de helft is.
De marge op die dingen is bij lange na niet zo groot als je doet voorkomen voor winkels hier in Nederland.

Dat jij in China zonder invoerrechten/btw/douanekosten hem voor €35,- kan kopen, betekent niet dat dat ook de inkoopprijs voor een winkel is.
Op een quadcopter van €100,- zit misschien €15,- marge maar daarvoor moet hij wel:
- Op voorraad gehouden worden
- Er garantie op gegeven worden
- Service, contact, mailen/vragen, helpen, demonstreren etc. (alle zaken die een Chinese webwinkel niet doet)

Dus het is absoluut niet zo alsof er zo enorm veel aan de strijkstok blijft hangen. De importeur pakt een graantje mee, de winkelier moet er iets aan over houden én je hebt hem binnen 24 uur in huis. En toch is de marge écht niet zo dik als je doet voorkomen.

Vergelijking:
Een Hubsan is op DX.com €37,20 excl. btw/invoerrechten en whatever er officieel nog bij moet komen.

Voor een winkelier is een Hubsan ~€33,- inkoop.
Pak hem beet €65,- verkoop hier in de NL. Ex btw is dat €53,72.
Dan is er €20,- marge, maarr daar gaan uiteraard nog de verzendkosten a een euro of 6 vanaf, blijft er €14,- aan over. Voor die €14,- marge moet de winkel hem echter ook gratis heen en weer sturen indien hij defect is, op voorraad houden en alle hotemetoot die erbij hoort. Dan is €14,- opeens niet zoveel meer en als je gaat rekenen in opslagkosten van dit soort dingen wordt het moeilijk om een magazijn vol ervan te verantwoorden.

Het enige wat ik probeer te zeggen: probeer met iets meer nuance te kijken dan simpelweg "dikke marge" te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door thaan op 13-11-2014 14:08 ]

• Henk
Ik zeg nergens dat de marge voor de winkelier is, of dat winkeliers onredelijke prijzen hanteren. Sterker nog, voor wat de winkelier er aan overhoudt, zou ik mijn bed niet uitkomen, ze moeten het dan waarschijnlijk ook niet hebben van de quadcopters zelf, maar van de onderdelen. Daardoor is de quadcoptermarkt ook wel een leuke, want de meeste gaan ws. niet stuk omdat ze garantie nodig hebben, maar omdat de eigenaar ze crashed :P

Over de prijzen van de onderdelen: Daarvoor kun je al helemaal leuk shoppen in China. Ik heb laatst een originele motor van Walkera van Banggood gehaald die daar voor 15 euro van eigenaar wisselde, en waar hij in NL tegen de 80 zat.

Ik zeg alleen dat je je winst als china-koper alsnog pakt, zelfs als de douane er btw op plakt ;)

• Slammz
Henk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:20:
Ik zeg nergens dat de marge voor de winkelier is, of dat winkeliers onredelijke prijzen hanteren. Sterker nog, voor wat de winkelier er aan overhoudt, zou ik mijn bed niet uitkomen, ze moeten het dan waarschijnlijk ook niet hebben van de quadcopters zelf, maar van de onderdelen. Daardoor is de quadcoptermarkt ook wel een leuke, want de meeste gaan ws. niet stuk omdat ze garantie nodig hebben, maar omdat de eigenaar ze crashed :P

Over de prijzen van de onderdelen: Daarvoor kun je al helemaal leuk shoppen in China. Ik heb laatst een originele motor van Walkera van Banggood gehaald die daar voor 15 euro van eigenaar wisselde, en waar hij in NL tegen de 80 zat.

Ik zeg alleen dat je je winst als china-koper alsnog pakt, zelfs als de douane er btw op plakt ;)
Vergeet ook even niet die belachelijke 13 euro i nlaringskosten die er ALTIJD bij komen. 21% is wel leuk en aardig maar iets van 30 euro is dan niet 36,30 euro maar bijna 50 euro geworden.

• Henk
Slammz schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:24:
[...]

Vergeet ook even niet die belachelijke 13 euro i nlaringskosten die er ALTIJD bij komen. 21% is wel leuk en aardig maar iets van 30 euro is dan niet 36,30 euro maar bijna 50 euro geworden.
Ik dacht dat die ellende alleen erbij kwam boven de 150 euro? :?

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-11 13:55
Henk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:38:
[...]

Nee, zodra het boven de 22,- euro komt. Heb het namelijk eerder gehad... werd opeens minder aantrekkelijke bestelling als het opeens 2x zo duur wordt :P

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48

Chocoball

瞧好吧!

Vandaag is de MiBand van Tinydeal aangekomen en die van Merimobiles is nog onderweg. Tinydeal heeft 29-10 verzonden en je krijgt bij hun 2 punten als je aangeeft dat deze ontvangen is.

Hoewel er geen QR code of S-Code op staat lijkt de MiBand origineel en werkt zowel op mijn MiPad met unlock als op mijn Redmi 1S.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
VAnTurenhout schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:08:

Ik snap hem niet:

Titel: RC Helicopter syma x5c 6 Axis GYRO Drone Quadcopter with 2MP HD Camera or Syma X5 without camera

Welke krijg je nou?

Daarnaast kost een zwarte 36$ en een witte 59$!?!?!?
Waarom dat prijsverschil door kleur?

Youtube: DashcamNL

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Henk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:38:
[...]
Inklaringskosten zijn een soort administratiekosten voor de partij die de douane aangifte moet regelen (dus de PostNL, TNT, DHL etc). Ergens variërend tussen de 13 en 17 euro meestal volgens mij.
Daarnaast heb je invoerrechten (waarbij het percentage bepaald wordt op basis van de soort goederen). En die hoef je idd alleen maar te betalen boven de 150 euro.
En de heb je de btw nog uiteraard.

Wil je al die kosten niet, dan moet je onder de 22 euro blijven. En zonodig artikelen niet verzamelen in één order, maar opsplitsen in meer orders.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-11 18:55
dfrenner schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:14:
[...]

Ik snap hem niet:

Titel: RC Helicopter syma x5c 6 Axis GYRO Drone Quadcopter with 2MP HD Camera or Syma X5 without camera

Welke krijg je nou?

Scroll even naar beneden op de pagina.
Iedere kleur is een andere configuratie en (dus) prijs.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:59
dfrenner schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:14:
[...]

Ik snap hem niet:

Welke krijg je nou?

Tip: kijk eens bij de product description en de bak met plaatjes daar onder.
Note: Different color means different Accessories!
Color Black = 1*Syma X5 (NO Camera) + 1*remote control +1* Li-battery+ 4*blades protections + 4*extra blades +1*usb line +1*Screwdriver + Packing Box
Color Red = 1*Syma X5 (NO Camera) + 1*remote control +1* Li-battery+ 4*blades protections + 4*extra blades +1*usb line +1*Screwdriver + Original Box
[...]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chocoball schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:49:
Vandaag is de MiBand van Tinydeal aangekomen en die van Merimobiles is nog onderweg. Tinydeal heeft 29-10 verzonden en je krijgt bij hun 2 punten als je aangeeft dat deze ontvangen is.

Hoewel er geen QR code of S-Code op staat lijkt de MiBand origineel en werkt zowel op mijn MiPad met unlock als op mijn Redmi 1S.
Tinydeal verkoopt de originele, kan dit na een bezoekje bevestigen :) , Er zit inderdaad geen QR-code of iets dergelijks bij om te controleren of het een echte is. Alle andere items van Xiaomi hebben dit wel, beetje vreemd dat ze het bij de band niet gedaan hebben.

Gebruik je de originele app?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Mijn band van mijn MiBand is volledig uiteen gevallen. Iemand een link naar replacement bands?

On the positive side: nog 39% batterij over na 41 dagen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Dima_2005 op 13-11-2014 16:24 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 20:02
Tinydeal spin actie

15% korting op een jas
http://www.tinydeal.com/w...for-boy-men-p-113632.html

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

mocht iemand zoiets zoeken.

En nog een Banggood actiecode:
XMAS3 voor $3 korting op een bestelling van $20

[ Voor 16% gewijzigd door FunFair op 13-11-2014 16:24 ]

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48

Chocoball

瞧好吧!

Kenzi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:02:
[...]

Tinydeal verkoopt de originele, kan dit na een bezoekje bevestigen :) , Er zit inderdaad geen QR-code of iets dergelijks bij om te controleren of het een echte is. Alle andere items van Xiaomi hebben dit wel, beetje vreemd dat ze het bij de band niet gedaan hebben.

Gebruik je de originele app?
@Kenzi, dus jij was de laowei uit Nederland die Tinydeal zou bezoeken :P

Je zou het voor dit artikel wel verwachten omdat je al eerder aangaf dat er namaak in omloop is.

Ja ik gebruik de originele app versie 1.1.611, gelukkig in het Engels en alles werkt maar ik ga echt niet mijn fitnessreport via WeChat delen :S
Dima_2005 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:20:
Mijn band van mijn MiBand is volledig uiteen gevallen. Iemand een link naar replacement bands?
Bij Banggood maar geen zwarte en kan niet opmaken of ze echt zijn. Laat maar zie de laatste foto met de verpakking. Lijkt niet origineel.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 13-11-2014 16:31 ]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Iemand ervaring met deze headphone?
http://www.banggood.com/3...o-Headphone-p-907641.html
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2012/jiangjunchao/SKU098162-01.jpeg
dit is geen imitatie/namaak toch? Beetje hetzelfde als MiPad > iPad toch?

En weet iemand er een case voor? Net zoiets als bij de Beats zit
Afbeeldingslocatie: http://static.musiciansfriend.com/derivates/6/001/326/074/DV019_Jpg_Regular_620259_in_case_V.jpg
gelijkwaardig, geen namaak dus.

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:27:
Iemand ervaring met deze headphone?
http://www.banggood.com/3...o-Headphone-p-907641.html
[afbeelding]
dit is geen imitatie/namaak toch? Beetje hetzelfde als MiPad > iPad toch?

[afbeelding]
die koptelefoon heb ik geweldig geluid lijkt alleen veel op de beats koptelefoons

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Besef wel dat het een nep Gerber bear grylls is.

Bij fasttech hebben ze leuke Sanrenmu en Ganzo. Dat zijn Chinese toppers.

Deze zijn dezelfde maat.

http://www.fasttech.com/p...inless-steel-folding-half

http://www.fasttech.com/p...s-steel-foldable-tactical

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

timmert26 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:55:
[...]

Een 52-jarige man uit Rusland is door de Koninklijke Marechaussee op Schiphol staande gehouden omdat hij in zijn handbagage een als creditcard vermomd mes vervoerde.

creditcard mes jun14

De man liep tegen de lamp bij de securitycheck voor vertrekkende vluchten.

De man heeft een schikkingsvoorstel van de officier van justitie gekregen. Na het betalen van de schikking van 500 euro mocht hij zijn weg vervolgen. Op de luchthaven geldt een 'zero-tolerance-beleid' als het gaat om het bezit van wapens.

Het mes is door de Koninklijke Marechaussee, brigade Politie en Beveiliging, in beslaggenomen.
http://www.marechausseeco...?show=page&id=23&msg=5174

500 euro boete voor het bezit van hetzelfde type mes. Zou dus oppassen met die dingen bestellen.

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Kenzi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:23:
[...]

[...]

http://www.marechausseeco...?show=page&id=23&msg=5174

500 euro boete voor het bezit van hetzelfde type mes. Zou dus oppassen met die dingen bestellen.
Vermomde messen (creditkaart transformeer ding) zijn verboden in Nederland. Was het een kleine Victorinox geweest dan had hij waarschijnlijk geen douw gekregen. Wel inleveren omdat het handbagage is.

Maar inderdaad, check even alle details want je wilt niet kloten op het vliegveld.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 13-11-2014 17:28 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Svp geen discussie over dergelijke messen hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 14:30
Heb via Focalprice een RC auto aangeschaft en met FedEx laten verzend.

Ging prima allemaal, was de volgende dag verzonden en binnen 3 dagen met FedEx hier op de mat! :D
Twee weken later de (verwachtte) toeslag betalen, maar viel lager uit dan verwacht met maar 15 euro.

Heb van de auto een Review gemaakt voor de geintereseerden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lkg1LRf.png
WLtoys L959 1:12 2WD High Speed Radio Remote Control Off-Road Buggy Racing Car

Na een aantal RC vliegtuigjes in verschillende formaten gehad te hebben en een kleine rc auto was ik op zoek naar een wat grotere RC auto die je evt. ook buiten op straat/gras zou kunnen gebruiken. Omdat er enorm veel ‘meuk’ in china beschikbaar is maar ik wel iets kwaliteit wou ben ik op zoek gegaan naar een shop met veel WLtoys. Want WLtoys is een merk waar ik ervaring mee heb en over het algemeen een goede fundatie qua kwaliteit heeft. Shiznuts heeft de L939 gereviewed, maar ik wou toch wel een slagje groter dan dat gaan, wat meer power en toch wel outdoor-waardig.
Mijn oog is uiteindelijk gevallen op de WLtoys L959 aka RTR super sport wave runner (zoals deze in Amerika/canada OEM wordt deze verkocht). Bij Focalprice gekocht en met FedEx laten bezorgen.
De doos die bij mij aan kwam was een van de grootste dozen die ik toe nu toe uit China heb mogen ontvangen, namelijk 55*51*72CM. Risico met FedEx en grote dozen is natuurlijk taks.. en die kreeg ik ongeveer 2 weken nadat ik het pakketje in ontvangst had genomen, €15,38 aftikken over $50 die er op de doos stond. Ach is nog wel te doen. Had meer belasting verwacht.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0LmMGPi.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xiMsJAE.png

De WL959 is een achtwiel-aangedreven RC auto. Aandrijving gebeurt via een elektromotor en gearbox die achteraan de auto bevestigd zitten, hiermee zou de auto 40 Km/u moeten kunnen halen. Of hij dit ook precies haalt weet ik niet, maar voor mij gaat hij hard genoeg. De stuurinrichting word ook geregeld door een elektromotor die voorin de auto zit.
Voor en achterwielen hebben alle vier afhankelijke vering welke in stijfheid en hoek te verstellen zijn. Qua veerprestaties ben ik echt wel tevreden, alles loopt heel soepel en de wegligging is prima.
De rubber wielen met kunststof velgen zijn redelijk, ze zouden voor in het (nat) gras nog wel iets meer grip mogen hebben maar op asfalt of stenen functioneren ze prima.
Alle bodydelen zijn met schroefjes of pinnetjes vastgezet op de body en gemakkelijk te verwijderen om schoon te maken/vervangen (zie plaatje). Onder de body zit de control box waar de aan/uitschakelaar van de auto zelf zich bevind.
Aan de onderkant zit een batterijklepje die met een plastic pin van links naar rechts door de body gesloten wordt, en met een mooie borginspin ‘geborgd wordt’.
Deze feature, het hebben van deze borgingspinnen vind ik wel een dikke +1 voor deze auto. Alles is gemakkelijk te onderhouden maar zit wel echt goed vast.

De remote is een redelijk standaard van WLtoys met een draaiwiel voor het sturen en tiggerfinger voor gas/reverse. Trimmen kan op de remote met een paar knopjes om te zorgen dat je auto recht gaat maar bij mij was dit out of the box niet nodig, hij ging prima recht.
Overige Specs:
Function: Go forward/ backward, Turn right/left, Turbo boost
Battery for car: 7.4V 1500mAh Li-Po battery (included)
Charging time:About 2 hour via AC adaptor
Playing time: 10 minutes
Controlling distance: 80-150 meters
Battery for controller: 4*AA batteries (not included)
Product size: 34.8*23*11.5cm
Color box size: 49*25.5*16.5cm
Qty/ctn: 8pcs
MEAS.(CM) 55*51*72CM
G.W./N.W. 20.8/17.3KGS

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b8aDXYy.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9MIHWxS.png
De L959 kan ongeveer 10-15 minuten per charge, opnieuw opladen van een volledig lege batterij duurt ongeveer 120 minuten. De batterij die hiervoor gebruikt word is een twee cel Lithium-Ion 7.4V 1500mAh batterij.
De batterij kan je opladen doormiddel van een speciale “balance chager” voor Lithium batterijen die je bij de auto geleverd krijgt (Model PHQ-CPU7v4). Dit betekend dus dat je Li-PO batterij niet over-charged kan worden en zou kunnen exploderen wat wel een (redelijk kleine) kans is bij un-balanced chargers die je bij dek leinere RC-auto’s/vliegtuigen krijgt.
Wanneer je de batterij inplugd in de charger gaat de indicatie led (rood) aan en indien deze vol zit gaat de groene led aan, makkelijk bijhouden tot hij gecharged is dus. Aansluiten op de lader gaat met de 3 kabel plug en in de auto zelf kan dit met de 2 kabel plug.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tGUCmlW.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/41nYRhn.png
Op de L959 staat duidelijk dat hij water resitant is (plassen ed. Geen probleem, dit heb ik zelf een beetj getest. Maar hier gaan ze nog een slagje verder, ze laten hem lekker door het water racen

https://www.youtube.com/watch?v=wewmstk7V6g.
Door modder en plassen rijden betekend uiteraard wel dat hij vies wordt, maar omdat je makkelijk alle panelen kan verwijderen kan je de auto simpel met een spons/doekje schoonmaken na gebruik.

Mocht er iets kapot gaan dan zijn alle onderdelen zijn los na te bestellen met de partnummers uit de manual:
Afbeeldingslocatie: http://9imod.com/images/pic/RC%20toy/RC%20CAR/WLTOYS/L959/959-25-48.JPG
Zo kan je zelf andere banden er op zetten door simpel schroefje los te draaien met de bijgeleverde tool.
Maar ook de motor vervangen is geen probleem, misschien even wat knutselwerk en een motortje van 8 dollar.. maar dan gaat hij weer tijden mee (zelf heb ik nog niets hoeven te vervangen. Maar WLtoys bied de optie wel. Dus het is het vernoemen waard!
En als je een tweaker bent kan je ook zo ongeveer alles wel modden, zelf of zoals het gebouwd is. Zo kun je de voor en achterveringen in verschillende hoeken zetten (voorgeboorde gaatjes). Wil je een stap verder? Dan is er zelfs een “Pro” upgrade set te koop met andere motoren, veringen en aansturing. Maar ik zou ‘m opzich gewoon zo laten. Hij is al fun genoeg!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aOn65sF.png

Het is even wennen z’n auto die 40 Km/u kan, maar oh wat een speeltje! Deze Rc auto voldoet aan al mijn verwachtingen, sturen gaat prima, en de snelheid zit er snel in. De remote is even wennen maar dat is eigenlijk bij alle Rc toys zo.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0YaZ3w2.png
Ik heb voor jullie een leuke video gemaakt van de L959 icm mijn SJ4000! Dit heb ik gedaan door eerst een van de panelen van de rc auto te vervangen door eentje die ik zelf gemakt heb en een mount voor de SJ4000 heeft (zoals zichtbaar op de foto’s). En daarmee onderstaande video te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2zcg1ne.png
De conlusie over de WLtoys L959 kan kort zijn want er is gewoon niets mis met de L959. Deze RC auto is echt een hoop fun voor je geld! En dus een must have gadget voor jongens/mannen die zo nu en dan even lekker willen spelen!

Dus, ben je op zoek naar een leuke RC auto voor jezelf of een vriend/vriendin (ik zou zeggen 14+, het is echt een beest, en toch ook wel beetje te moeilijk voor kleine kinderen)? Dan kan je deze WLtoys L959 bij Focalprice halen voor $57,29, dat is nog geen €46 euro! Lijkt misschien redelijk wat geld, maar de fun die je er voor krijgt is ook wel echt awsome.

Ben je op zoek naar een Rc auto die je echt heel veel wilt gaan gebruiken? Dan is er van de WLtoys bij focalprice ook een “brushless’ variant beschikbaar. Dit betekend dat de motoren die gebruikt worden om de wielen aan te drijven en te sturen geen koolstofborstels hebben (wat het meest slijtende onderdeel is). Deze kost wel weer $103,59 bij Focalprice.
Voor meer info over Wltoys RC auto’s en of vliegtuigen kan je op hun site kijken www.wlmodel.com.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Vandaag weer wat spul binnengekregen, waaronder 1 Urumqi order.
Tot zover het goeie nieuws.
De airmouse die ik besteld had bij BG laat elk venster wat kan en/of mag scrollen helemaal tilt slaan, dus beetje surfen op m'n TV, waarvoor ik 'm gekocht had, is helaas niet mogelijk.
Daarna, nog zo 'n 6803 strip + controller : blijkt de strip kapot te zijn, hij geeft wel licht (wit), maar geen enkele preset werkt, en er zijn segmenten die niet aangaan en segmenten die een hele andere kleur hebben }:| Ligt aan de strip, want de controller doet 't gewoon op m'n andere strip van dezelfde leverancier.
't Is vandaag m'n dagje niet, precies...

• O88088
Ik heb mezelf maar eens een cadeautje gegeven: magnetische blokjes.

In totaal zijn er dan nog 8 pakjes onderweg :o.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:48
Ronald8 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:33:
Ik heb mezelf maar eens een cadeautje gegeven: magnetische blokjes.

In totaal zijn er dan nog 8 pakjes onderweg :o.
Hoe was dat ding ingepakt? Lijkt me altijd wreed lasting als je je inbeeld hoeveel ijzer het pakje van dichtbij moet doorlopen. 8)7

• O88088
Luke-san schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:52:
[...]

Hoe was dat ding ingepakt? Lijkt me altijd wreed lasting als je je inbeeld hoeveel ijzer het pakje van dichtbij moet doorlopen. 8)7
Dat vond ik ook interessant, maar het schijnt dat het magnetisch veld zichzelf opheft doordat de blokjes in een kubus zijn gedaan. En het is uiteindelijk ook maar 3x3x3cm groot, en ingepakt in zo'n envelop met bubbeltjesfolie. Het is dus niet zo dat dat pakje overal aan vastplakt :)

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:48
Ik zie net Paypal updates die wel eens van groot belang kunnen zijn voor ons.

Dit gaat in vanaf 29 jan 2015

◦increasing the time allowed for buyers to raise a Dispute from 45 days to 180 days from the date on which payment was made; and
◦extending the range of eligible purchases to cover custom made items that are claimed to be Not Received.

• MrMilco
  • Laatst online: 22-11 15:35
Luke-san schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:33:
Ik zie net Paypal updates die wel eens van groot belang kunnen zijn voor ons.

Dit gaat in vanaf 29 jan 2015

◦increasing the time allowed for buyers to raise a Dispute from 45 days to 180 days from the date on which payment was made; and
◦extending the range of eligible purchases to cover custom made items that are claimed to be Not Received.
Dat 1e lijkt me zeer fijn, heeft de verkoper ook nog tijd om het opnieuw te verzenden, zonder dat hij meteen een claim aan zijn broek heeft..

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MrMilco schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:41:
Dat 1e lijkt me zeer fijn, heeft de verkoper ook nog tijd om het opnieuw te verzenden, zonder dat hij meteen een claim aan zijn broek heeft..
Oftewel, de verkoper kan er bijna 6 maanden over doen om iets te versturen...

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Salmon schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:48:

Denk dat je de zilveren versie heb gekocht |:(
Het staat een beetje gemeen weergegeven op de website, want als je kijkt zie je de gouden versie maar de zilveren staat aan gevinkt die kost 21.99.
Wil je de gouden hebben dan moet je eerst de gouden aan vinken en kost die ineens 23.99 USD.

Heb beide versie de gouden en de zilveren, de zilveren mist toch nog een hoop laag in vergelijking met de gouden.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:45

Bij Nkon Eneloops halen.
Hier komt niets meer anders in huis.
Voor C en D heb ik adapters voor AA

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Salmon

Salmon

.NET developer

michael3 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:50:
[...]

Het staat een beetje gemeen weergegeven op de website, want als je kijkt zie je de gouden versie maar de zilveren staat aan gevinkt die kost 21.99.
Wil je de gouden hebben dan moet je eerst de gouden aan vinken en kost die ineens 23.99 USD.

Heb beide versie de gouden en de zilveren, de zilveren mist toch nog een hoop laag in vergelijking met de gouden.
Dat had ik dus idd ook gezien haha. Ik denk dat ik 't dus verkeerd in mijn post had gezet. Ik heb de linker gekocht (23.99 zonder de coupon dus) en niet die rechter, welke de zilveren is. Dus dat komt wel goed, maar wel echt vreemd dan dat er verschil is in geluid tussen de twee kleuren :+

En @tokko1 hierboven:
Vet ding man, het valt dan ook zeker mee hoeveel zo'n RC car nou kost. Als ik 't vergelijk met wat er vroeger in huis werd gebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door Salmon op 13-11-2014 21:27 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:14
Heb deze besteld voor op de fiets naar school en voor tijdens het sporten

Ik heb nr. 210, 225 en 228 genomen

• Joriizzz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-08 13:45
michael3 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:50:
[...]

Nee, op de gouden krijg je $6 dollar korting, op de zilveren $4. Je komt dus bij beiden op $18,- uit.

• MrMilco
  • Laatst online: 22-11 15:35
silmaril8 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:43:
[...]

Oftewel, de verkoper kan er bijna 6 maanden over doen om iets te versturen...
Dat is wel zo. Maar ik verwacht niet dat ze dat doen hoor

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• MrGangstaQ
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik wil nu de Nilkin 2A 120cm Charge Cable bij Banggood bestellen. Enige wat ik mij afvraag is of zo'n kabel schade aan je telefoon kan opleveren? Je hoort wel is van die verhalen.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Vertel....

is->eens

druk en typefouten voorbehouden

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-11 17:09
dodge_911 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:00:
Vandaag weer wat spul binnengekregen, waaronder 1 Urumqi order.
Sinds 23-10 staat mijn order in Urumiqi... Toch maar een dispute geopend, eens moet de eerste keer zijn.
BG blijft maar zeggen dat ik 2-3 weken moet wachten, hier heb ik dus geen zin in.

Zijn er nog interessante updates betreffende Urumiqi??

• Henk
Salmon schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:26:
[...]

Dat had ik dus idd ook gezien haha. Ik denk dat ik 't dus verkeerd in mijn post had gezet. Ik heb de linker gekocht (23.99 zonder de coupon dus) en niet die rechter, welke de zilveren is. Dus dat komt wel goed, maar wel echt vreemd dan dat er verschil is in geluid tussen de twee kleuren :+

En @tokko1 hierboven:
Vet ding man, het valt dan ook zeker mee hoeveel zo'n RC car nou kost. Als ik 't vergelijk met wat er vroeger in huis werd gebracht.
Kak, zit ik helemaal blij vandaag de zilveren te bestellen omdat ik die mooier vond :(

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Joriizzz schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:31:
[...]

Nee, op de gouden krijg je $6 dollar korting, op de zilveren $4. Je komt dus bij beiden op $18,- uit.
Oja? Dan Ga ik morgen gelijk nog even een setje erbij bestellen als reserve.
Salmon schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:26:
[...]

Ja dat vond ik ook heel vreemd.
Had het namelijk niet verwacht, de zilveren is nu al zeker 5 uur ingespeelt maar geen verbetering?

zijn er meerdere die haast geen bas hebben met de zilveren piston?
Zo niet dan zijn die van mij misschien niet goed of zo?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• MrGangstaQ
Ik hoorde eerst dat die van dat soort snelladers je accu veel sneller kapot gaat. Is dit dan ook zo?

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
MrGangstaQ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:53:
[...]

Ik hoorde eerst dat die van dat soort snelladers je accu veel sneller kapot gaat. Is dit dan ook zo?
Snellader =/= Kabel die mooi aantal A _kan_ doorgeven.

• Joriizzz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-08 13:45
--- Toch maar even weggehaald ;) ---

[ Voor 161% gewijzigd door Joriizzz op 13-11-2014 23:47 ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
Lol, 3 dollar voor de piston? Dan koop ik er ool maar één, toch maar eens een keer proberen, thx voor de briljante code ;)

• MrGangstaQ
dmstr schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:04:
[...]

Snellader =/= Kabel die mooi aantal A _kan_ doorgeven.
Wat is het verschil?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:46:
Een refund gekregen van Banggood van een order die vanuit de UK verzonden was (3-10) maar nog steeds niet binnen is. Gewoon heel netjes. d:)b
Banggood heeft vertraging, zou voor gisteren moeten zijn gebeurd, helaas niet gelukt dus een bericht naar Banggood verstuurd en kreeg vannacht al de volgende reactie:
Dear Elbert,

Thanks for your email.
Our financial guy may forget to arrange the refund.
I have talked with them and they will arrange it soon.
Could you please contact with me again if you still haven't got it 48 hours later?

Yours faithfully,

Jessy
Als ik het morgenavond nog niet heb probeer ik alsnog een Paypal claim te maken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• maartend
nmvt

[ Voor 99% gewijzigd door maartend op 14-11-2014 07:26 ]

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:25
Dan kan je het beter niet hier neer zetten ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zou het maar gauw even weg editen ja. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MrGangstaQ
Wat is het verschil tussen de zilvere en gouden pistons?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 18:43

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MrGangstaQ schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:13:
Wat is het verschil tussen de zilvere en gouden pistons?
Behalve de kleur? Officieel gezien niks, maar er zijn mensen die proefondervindelijk hebben geconstateerd dat de zilveren een stuk minder basgeluid produceren.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• MrGangstaQ
DexterDee schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:25:
[...]

Behalve de kleur? Officieel gezien niks, maar er zijn mensen die proefondervindelijk hebben geconstateerd dat de zilveren een stuk minder basgeluid produceren.
Oké ben benieuwd, heb per ongeluk de zilveren besteld. Hoop dat ze niet tegen vallen :(

• Henk
MrGangstaQ schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:30:
[...]

Oké ben benieuwd, heb per ongeluk de zilveren besteld. Hoop dat ze niet tegen vallen :(
Dit... gelijk maar een order voor de gouden er achteraan. Ga ze allebei wel uittesten, en de zilveren een keer kado geven als ze tegenvallen :+

• MrGangstaQ
Henk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:34:
[...]

Dit... gelijk maar een order voor de gouden er achteraan. Ga ze allebei wel uittesten, en de zilveren een keer kado geven als ze tegenvallen :+
Worden ze hier als slecht ervaren vergeleken met de goude?

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Voor 4.5$ kon ik het toch ook niet laten ;)

Bedankt :p

Verwijderd

Nog iemand problemen met betalen met Paypal?
Ik kom altijd op een Paypalscherm terecht om mijn wachtwoord te wijzigen (ook als ik rechstreeks inlog in Paypal).

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 18:43

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:41:
Nog iemand problemen met betalen met Paypal?
Ik kom altijd op een Paypalscherm terecht om mijn wachtwoord te wijzigen (ook als ik rechstreeks inlog in Paypal).
Nope, geen problemen hier, diverse dingen betaald met PayPal vanavond. Misschien is er ergens een vlaggetje omhoog gegaan voor je account.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Lucky0wn
  • Laatst online: 25-11 15:07
wsitedesign schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:39:

Inderdaad, code werkt trouwens maar 1x per account!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Lucky0wn schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:47:
[...]

Was ook niet van plan hem te misbruiken of uberhaupt te proberen :p

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
jspr360 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:20:
[...]

Sinds 23-10 staat mijn order in Urumiqi... Toch maar een dispute geopend, eens moet de eerste keer zijn.
BG blijft maar zeggen dat ik 2-3 weken moet wachten, hier heb ik dus geen zin in.

Zijn er nog interessante updates betreffende Urumiqi??
Buiten de occasionele order die aankomt, is er niet veel te updaten.
Het China Post forum raadt iedereen aan met orders in Urumqi om refund te regelen of claim aan te maken.
Enige wat je kan doen is blijven checken op je trackingnummer, en opeens zie je een statusupdate. Tenminste, dat was bij mijn 3 orders zo. YMMV, natuurlijk. Er is ook geen vaste duur van 'vastzitten', 44, 61 en 53 dagen van start order tot finish in mijn geval.

[ Voor 8% gewijzigd door dodge_911 op 14-11-2014 01:05 ]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien ben ik spuit 11, maar PayPal verlengt de termijn om een geschil aan te maken van 45 naar 180 dagen.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:27:
[afbeelding]
Die case heb ik :) Zag ze net liggen en maar ff opgezocht waar ik 'm gehaald had. 't Is 'n leuk tasje, maar geen echte hardcase.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Lucky0wn schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:47:
[...]

Ondertussen doet hij t niet meer, maar ik heb een sj4000 wifi kunnen bestellen ermee 95 usd ging eraf :D

Eens kijken of ze leveren, gok van niet, zal dan ook geen ruzie maken erom.

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-11 22:17
wsitedesign schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:39:

Hier lukt t niet met XMAS3, of is het een andere code?

[ Voor 6% gewijzigd door Ikpakacties op 14-11-2014 03:27 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.