Toon posts:

Simracing Q&A topic

Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste
Acties:

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter

Simracing Q&A Topic

Inleiding
Dit topic is begonnen als een soort afsplitsing van iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4, waar de laatste pagina's vol stonden met plaatjes van racerigs, vragen over welk stuurtje het beste te koop is, etc. Om deze reden heb ik dit topic in het leven geroepen als een soort samenhang van alle simracing hardware/software.

Dit topic is niet bedoeld als race-rig showoff topic, zie hiervoor Het grote 'show je race-rig' topic

Games (per uitgever)
Klik op de link om naar het desbetreffende GoT topic te gaan

Simbin
GTR2
GT Legends
Race07 + Expansions (GTR Evolution, Race On etc.)
RaceRoom Racing Experience

ISI
rFactor
rFactor 2 (op dit moment in beta)

Reiza Studios
Game Stock Car
Formula Truck
Ayrton Senna Game (in ontwikkeling)

Papyrus
Nascar Racing 2003
iRacing - Abbonementsdienst

Slightly Mad Studios
Project CARS - Momenteel tijdelijk niet te koop.

Onbekend
Live For Speed - Gratis versie, met upgrademogelijkheden. Klik hier voor een overzicht van alle content
Simraceway
Richard Burns Rally
Assetto Corsa

Stuurtjes (in volgorde van prijs)
Stuurwielen
Logitech MoMO (30-45 euro afhankelijk van tweede hands)
Logitech Driving Force GT (60-100 euro afhankelijk van tweede hands/nieuw)
Logitech G25 (100-150 tweede hands)
Logitech G27 (100-150 tweede hands, 250 nieuw)
Fanatec GT2 / GT3 RS v2 (100-150 tweede hands 180-250 nieuw, excl. pedalen en shifters)
Fanatec CSR / CSR Elite (200, 600 euro)
Thrustmaster T500 RS (400 nieuw incl. pedalen excl. h-shifter)
Fanatec Clubsport Wheel Base + BMW / F1 RIM (800-1200 euro nieuw excl. pedalen / shifters)
Frex GP Wheel (1000-1500)

Losse Pedalen
Fanatec CSR Pedals (80 euro)
Fanatec CSR Elite Pedals (150 euro)
Fanatec Clubsport Pedals (v2) (250 euro)

(H)Shifters
Fanatec Porsche Wheel Shifter Set (30 euro)
Fanatec CSR Shifter Set (sequential + h-pattern) (60 euro)
Thrustmaster TH8RS (sequential + h-pattern) (120 euro)
Fanatec ClubSport Shifter (h-pattern) (150 euro)
Fanatec ClubSport Shifter (sequential + h-pattern) (200 euro)

Simracing hardware (forum topics)
Fanatec
Logitech G25/G27

Als iemand nog aanvullingen heeft voor dit topic, graag via DM :)

[Voor 117% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 23-04-2014 20:53]

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
-- Gereserveerd --

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Dit heeft dan toch niets met iRacing te maken? Dan kan je beter het iRacing logo weg halen. :)

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:42
Leuk! Wellicht kunnen we hiermee wat meer algemeen simrace enthousiasme creeeren op tweakers.

Wellicht goed om een aantal start posts te maken waarin een onderverdeling wordt gemaakt in aanbevolen hardware (van instap Logtech sturen t/m Fanatec / Frex tot complete motion rigs etc.) en aan te bevelen games? Denk dat we daarmee een hoop Q&A vragen af kunnen dekken.

Iets in de richting van:

Stuurtjes (in volgorde van prijs):

Logitech MoMO (30-45 euro afhankelijk van tweede hands)
Logitech Driving Force GT (60-100 euro afhankelijk van tweede hands/nieuw)
Logitech G25/G27 (100-150 tweede hands, 250 nieuw)
Fanatec GT2 / GT3 RS v2 (100-150 tweede hands 180-250 nieuw, excl. pedalen en shifters)
Fanatec CSR / CSR Elite (200 nieuw, 600 nieuw)
Thrustmaster T500 RS (500 nieuw incl. pedalen excl. h-shifter)
Fanatec Clubsport Wheel Base + BMW / F1 RIM (800-1200 euro nieuw excl. pedalen / shifters)
Frex GP Wheel (1000-1500 nieuw)
Overig custom spul ...

Losse Pedalen:

Fanatec Clubsport Pedals (v2) (250 euro nieuw)

(H)Shifters

Fanatec Porsche Wheel Shifter Set (30 euro nieuw)
Fanatec CSR Shifter Set (60 euro nieuw)
Thrustmaster T8H (100 euro nieuw)
Fanatec ClubSport Shifter (nog niet uit, verwacht rond de 200 euro niew)

Games (per uitgever)

Simbin

GTR2
GT Legends
Race07 + Expansions (GTR Evolution, Race On etc.)
RaceRoom Racing Experience

ISI

rFactor
rFactor 2 (op dit moment in beta)

Reiza Studios

Game Stock Car
Formula Truck
Ayrton Senna Game (in ontwikkeling)

Papyrus

Nascar Racing 2003
iRacing

Slightly Mad Studios

Project CARS

Volgens mij dekken we hiermee een aardig lijstje af! :)

[Voor 64% gewijzigd door Speculaasje op 22-03-2013 08:18]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

auto660

1991 240 GL Brick

Om dan maar af te trappen:
Ik heb een budget van rond de 30 tot 40 euro voor een racestuur+pedalen voor de pc, zelf kwam ik op deze uit:
pricewatch: Thrustmaster Ferrari GT Experience 3 in 1 Rumble Force Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3
Dit stuurtje moet dan voor racegames maar vooral voor euro truck simulator 2 gebruikt. Heb het al in het ets2 topic gevraagd maar misschien krijg ik hier weer andere argumenten en aanraders.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Voor dat geld stuur ik zo een oude logitech momo racing naar je op ;)

Als ik eerlijk ben, koop voor 60 een 2ehands DFGT. Dan heb je gewoon nog 900 graden stuur uitslag namelijk en dan ben je veel flexibeler dan met een 240 graden(is dit zo?) stuur.

Overigens blijft het prul, je krijgt waar je voor betaald.

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Hallo,
Ik ben nu aan het kijken voor een 2de hands DFGT, dat lijkt mij toch wel een leuk stuurtje. Deze werkt ook goed icm GT5 en ETS2?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 17:18
auto660 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:52:
Hallo,
Ik ben nu aan het kijken voor een 2de hands DFGT, dat lijkt mij toch wel een leuk stuurtje. Deze werkt ook goed icm GT5 en ETS2?
Geen probleem, zolang het PC of Playstation is. Xbox wordt niet ondersteunt. En die DFGT is inderdaad leuker dan die je eerst liet zien. Schuey heeft er blijkbaar eentje liggen, doen! :)

• Speculaasje
Van mijn kant ook maar een vraagje dan..... :) Ik merk dat de pedalen van mijn ClubSport V1 regelmatig stroef worden en beginnen te piepen. Normaal gesproken vet ik ze een beetje in en verdwijnt het vanzelf..... Alleen na een avondje gebruik kwam het gepiep en het stroeve gevoel weer vrolijk terug.

Wat gebruiken jullie meestal om je pedalen mee te onderhouden?

@TS, zie mijn vorige post, ik heb deze geupdate met een lijst van stuurtjes/pedalen/shifters en games. Kan je mooi als basis gebruiken voor de TS :)

[Voor 18% gewijzigd door Speculaasje op 22-03-2013 08:21]

• Schuey
  • Nu online
auto660 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:52:
Hallo,
Bij een collega een keer GT5 met een DFGT gespeeld en ik vond het een ware verschrikking, afgezien van dat ik het an-sich al niet lekker vond rijden, was de stuur uitslag niet met goed fatsoen in te stellen per auto. Misschien dat dit middels een update verholpen is, maar dit ligt meer aan de game dan aan het stuur.

Als je deze voor 60 euro ofzo op marktplaats vind zou ik niet meer twijfelen, lekkere prijs/kwaliteit verhouding in dit geval.
Streskip schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 03:16:
[...]

Geen probleem, zolang het PC of Playstation is. Xbox wordt niet ondersteunt. En die DFGT is inderdaad leuker dan die je eerst liet zien. Schuey heeft er blijkbaar eentje liggen, doen! :)
De momo racing ja, maar die kan niet op tegen een DFGT, oud beestje!

[Voor 21% gewijzigd door Schuey op 22-03-2013 08:54]

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Heb net een DFGT welke maar 1 keer is gebruikt met originele doos enzo (maar zonder bon) voor €55 met verzendkosten gekocht, niet slecht dacht ik :)

• Schuey
  • Nu online
Een betere deal kun je nauwelijks maken, hij komt hem nog net niet voor je langs brengen? :P

[Voor 11% gewijzigd door Schuey op 22-03-2013 09:01]

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Schuey schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:01:
komt hij hem ook nog voor je langs brengen? :P
Dat nog net niet, hij woont denk ik een half uurtje rijden hier vandaan maar heb even geen vervoer dus de postnl moet het dan maar afhandelen.. :P

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:04
Heb net na een aantal jaren sim loos geweest te zijn, terug een stuurtje besteld

Fanatec gt3 rs v2 + CSR elite pedals (hopelijk zijn die pedals een klasse beter dan de gewone)

Vond het een leuke combo deal voor 259 + shipping. Ik wou er ook niet te veel geld tegen smijten maar voor deze prijs... Eerst weer wat uurtjes slijten vooraleer we meer gaan investeren (pc hardware, obutto). Hopelijk snel geleverd, want heb er echt zin in...
(Heb nog een thrustmaster T2, een ferrari force feedback met analoge pedals aan het stuur en een DFGT gehad. )

Eens het stuurtje er is, maar eens terug mijn oldies oppakken : GPL (is GPLRank nog actief ?), LFS, GTR2, Richard Burns Rally
En als het gevoel terug goed zit toch maar eens kijken naar de nieuwere Sims. Wil wel eens kennismaken met iRacing (hoewel de abonnement formule me afschrikt, met een kleine peuter heb je niet altijd tijd om te spelen wanneer je wilt), maar ook die KartSim die ergens gezien had wil ik wel eens proberen.

[Voor 0% gewijzigd door Jimster21 op 22-03-2013 11:14. Reden: typo's]

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• Niellie41

Niellie41

Er zijn genoeg acties voor iRacing.
Cadillac Cup: 3 maanden + 3 banen, waar je normaal voor moet betalen, gratis.
www.cadillaccupracing.com
Tot 1 mei geldig

Anders heb je nog altijd 1 maand voor $5
http://www.iracing.com/promotions/inracingnews-promo/

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Jimster21
Die Cadillac Cup promo ga ik dan wel es gebruiken... Thx

• Noenie
  • Laatst online: 01-05 14:08
Ooh, dit topic heeft zeker potentiaal, maar dan moeten we wel het Iracing in het Iracing topic houden.

Verder mis ik de game: Assetto Corsa
http://www.assettocorsa.net/en/

Zelf ben ik actief op 1 van de NL/BE leagues. Voornamelijk GTR2, met een grote kans dat we overgaan op op AC.
Tot zover een enkele monitor met een G27. Zit wel te kijken om zo snel mogelijk naar een tri-scherm setup te gaan.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Niellie41

Niellie41

Dit is toch een Q&A topic over alle sim games en hardware?
Jimster had een vraag en ik beantwoordde die alleen :)

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:38
Jimster21 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:12:
Wil wel eens kennismaken met iRacing (hoewel de abonnement formule me afschrikt, met een kleine peuter heb je niet altijd tijd om te spelen wanneer je wilt),
Dat is juist het mooie aan iRacing, je kunt op het moment dat je tijd hebt altijd online racen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Wat is beter om te kopen? Logitech DFGT (€ 100) en CSR Elite pedals (€ 150), totaal (€ 250) of een Logitech G27?

• Streskip
Ik heb zelf geen ervaring met G27 maar wel met de CSR Elite pedals, en daar ben ik zeer tevreden over. Daarvoor DFGT gehad, maar dat is niet te vergelijken. Die van Logitech zijn gewoon pedals en bij Fanatec is het toch net iets meer, vooral het remmen is erg fijn. Die loadcell doet het goed en ik heb er nog geen problemen mee gehad, nu ruim 6 maanden in gebruik.

• Niellie41

Niellie41

Het DFGT is een goed stuurtje, alleen de pedalen zijn minder. Maar met de CSR Elites is het een heel goede combinatie!

• Streskip
Ik vond dit toch wel erg koel :9~

Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:39:
Wat is beter om te kopen? Logitech DFGT (€ 100) en CSR Elite pedals (€ 150), totaal (€ 250) of een Logitech G27?
Om er nog even op terug te komen, de deal die Jimster heeft gedaan:
http://eu.fanatec.com/Bundles?product_id=159

Misschien nog wel beter om die gewoon te nemen.. Zelf had ik deze een klein jaartje terug genomen;
http://eu.fanatec.com/Bundles?product_id=165
Hier zitten namelijk wel knopjes op het stuur, die je (vind ik) echt wel nodig hebt met iRacing.

[Voor 103% gewijzigd door Streskip op 25-03-2013 02:06]

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@ streskip, op dat gt3 stuur zitten best wat knopjes, 4 aan elke kant en dan nog d-pad aan onderkant + 2 knopjes (wat er ook dus weer 6 zijn). Of bedoel je dat je liever zichtbare knopjes heb, van die rode.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Ik zit te twijfelen wat ik nu het beste kan kopen
Logitech G25 + CSR Elite Pedals
of
Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU
of
ThrustMaster T500RS

@ Streskip
Ziet er nice uit :D

@ Speedy55
Zelfs 10 knopjes op die GT3

[Voor 55% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 25-03-2013 10:20]

• Niellie41

Niellie41

Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:05:
of
of
ThrustMaster T500RS
Het ligt er allemaal aan hoe veel je er aan uit wilt geven.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:33

Arfman

Drome!

Ik zou altijd eerst voor de pedalen gaan, en daarna pas het stuur. Mijn Fanatec CSP pedalen zijn 3 x zo goed als mijn vorige G25 pedalen, terwijl het Fanatec GT3RS V2 stuurwiel misschien "maar" 1 x zo goed is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Het ligt er allemaal aan hoe veel je er aan uit wilt geven.
Maakt niet uit. Wat het beste is van dat lijstje.

[Voor 4% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 25-03-2013 10:32]

• Niellie41

Niellie41

Als je het beste wilt, kan je het beter de CSW pakken icm CST pedalen.
Dat is €1400 samen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Ik bedoelde de drie opties van mijn lijstje :P

[Voor 19% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 25-03-2013 10:36]

• Niellie41

Niellie41

Ah, in dat geval is het heel lastig.
Ik denk, deze combinatie:
Porsche 911 GT3 RS V2 + CSR Elite Edition EU

• Jimster21
Ik heb de combo vandaag op het werk toegekregen.. Sneller dan verwacht eigenlijk, ik heb ze vorige donderdag besteld.
Van zodra ik alles opgesteld heb een paar uurtjes gereden heb, geef ik wel wat feedback...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:51

BM

Moderator Spielerij
Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:39:
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:05:
of
of
ThrustMaster T500RS
Heb je uberhaupt enig idee wat je wilt? Ik zie je al tijden met opties aankomen die telkens ook in een andere prijsklasse lijken te liggen...

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
@ BM
Prijs maakt niet uit, als het maar 1 van de 3 is.
De elite pedals hebben een loadcell, maar de thrustmaster heeft weer een beter stuurtje..

• Speculaasje
Ikzelf heb een GT3 RS v2 met ClubSport pedalen. Pedalen zijn een no-brainer, daar ga je voor dat geld niet snel iets beters voor vinden. Het stuur daarentegen ben ik niet heel erg over te spreken. Als het werkt is het super spul, ook weer voor die prijs bijna niet te vergelijken. Alleen de bouwkwaliteit is heel erg "made in china".

Ik ben ondertussen aan mijn 2e replacement toe van dit stuur en heb er om de 4-8 weken wel problemen mee gehad. Nu draait het dan eindelijk goed na de zoveelste firmware / driver update (ondanks de ventilatoren die door een design fout ratelen) maar ben er, gezien de hoeveelheid geld die je er aan uitgeeft, totaal niet tevreden over.

Houd er ook rekening mee dat de pedalen regelmatig schoongemaakt / ingevet moeten worden (mijn kamer is behoorlijk stoffig) en dat je er dus redelijk veel onderhoud aan hebt.

Dit soort punten zijn zeker iets om rekening mee te houden bij het aanschaffen van spul van Fanatec. De support afdeling is wel verbeterd, alleen als het tegen zit ga je er heel vaak gebruik van maken. (geen ervaring met de CSW's)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:51

BM

Moderator Spielerij
Jeroen de Wit schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:35:
Ikzelf heb een GT3 RS v2 met ClubSport pedalen. Pedalen zijn een no-brainer, daar ga je voor dat geld niet snel iets beters voor vinden.
Idem, hele fijne pedalen. Af en toe keer schoonmaken (al zou het voor de detectie niet mogen uitmaken ivm het gebruik van magneetsensoren, maar het gepiep word irritant na een tijdje :P), maar verder geen omkijken naar.
Het stuur daarentegen ben ik niet heel erg over te spreken. Als het werkt is het super spul, ook weer voor die prijs bijna niet te vergelijken. Alleen de bouwkwaliteit is heel erg "made in china".

Ik ben ondertussen aan mijn 2e replacement toe van dit stuur en heb er om de 4-8 weken wel problemen mee gehad. Nu draait het dan eindelijk goed na de zoveelste firmware / driver update (ondanks de ventilatoren die door een design fout ratelen) maar ben er, gezien de hoeveelheid geld die je er aan uitgeeft, totaal niet tevreden over.
Heb dit stuur ook, maar dit herken ik dan weer niet helemaal, al heb ik de verhalen wel vaker gehoord.
Het stuur is zeker niet perfect, maar voor 180 euro is er denk ik ook weinig beters te krijgen. Enige wat ik wat jammer vind is dat er iets speling op de stuurkolom zit. En op de schakelpaddles zit wat flex, als je die helemaal onderaan gebruikt wil de klik nog wel eens niet goed doorkomen. Maar dat ligt denk ik meer aan de metalen flippers dan aan het stuurtje :)

Voor wat betreft die fans, die heb ik helemaal uitgezet. Die gingen bij mij standaard aan, en maakten ook knap veel herrie. Heb nu ingesteld dat ze pas aangaan als het te warm word, en nu is het heerlijk rustig. Heb ze ook nog niet aan horen springen tijdens het racen, ondanks dat het stuur na een tijdje wel wat warmer word. Enige nadeel is dat ik nu vergeet m'n stuur uit te zetten als ik klaar ben :p

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Streskip
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:37:
@ BM
Prijs maakt niet uit, als het maar 1 van de 3 is.
De elite pedals hebben een loadcell, maar de thrustmaster heeft weer een beter stuurtje..
Je moet je zelf afvragen wat je wilt, niet ons :9 Je geeft je zelf al 3 mooie opties, wat wil je dan liever? De meerdeheid zegt dat je voor de pedals moet gaan, nou, doe dan.. ;)

[Voor 17% gewijzigd door Streskip op 26-03-2013 17:36]

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:45

JoepW

iRacer & Home Assistant

Review van de Fanatec CSW & vergelijking met een (aangepaste) T500RS door Racedepartment:
http://www.racedepartment...clubsport-wheel-review-3/

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb ooit één keer met een T500RS gereden, maar begrijp eigenlijk niet helemaal waar iedereen zo lyrisch over is... Zo lekker vond ik die niet aanvoelen eigenlijk en zou eerder de voorkeur geven aan mijn G27. Vooral het stuur zelf vond ik goedkoop aanvoelen met dat rubber er omheen en als ik dan bij de Media Markt er een zie staan met een gescheurd stuurtje, geeft me dat eigenlijk niet heel veel vertrouwen in de kwaliteit. Maar ik geloof dat ik een beetje alleen sta in die mening. Fanatec is dan wel leuk, maar voor mij persoonlijk is het Porsche stuur een turnoff, ik heb persoonlijk iets tegen Porsche, waardoor ik dat stuur al niet gauw zou kopen, maar da's puur een gevoelskwestie... :P Dat BMW stuur voor de CSW vind ik dan wel weer ongelofelijk vet (en onbetaalbaar) Ik zie op het iRacing forum ook veel mensen het stuur van de DFGT verkiezen boven de G27. Ik heb voor mijn G27 een DFP gehad, maar ook dat kan ik echt niet beamen, was blij dat ik eindelijk van het lawaaiige onrealistisch aanvoelende stuur van de DFP af was.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
@ Metalfreak
Dan is dit model waarschijnlijk gevallen tijdens het transport, want aluminium kan niet uit zichzelf scheuren (m.u.v. metaalmoeheid).
Wat ik van veel reviews lees; pedalen van Fanatec zijn uitermate goed en het stuur van ThrustMaster is uitermate goed.

• Jimster21
Ik heb gisteren voor het eerst een paar rondjes in LFS gereden met mijne nieuwe GT3 RS v2 + CSR elite pedals.
Het stuur zelf voelt heel soepel aan. Als ik dit vergelijk met mijn oude DFGT, dan vind ik het sturen an sich wel een hele vooruitgang : soepeler, stiller, preciezer. Nadeel van het stuur vind ik dan weer de positie van de knoppen. De schakelflippers zijn ok, maar de andere knoppen zijn voor mij niet zo gemakkelijk bruikbaar. Moeilijk te bereiken (bijv d-pad om rond te kijken) en om in te drukken. Als je vingers zijwaarts de knoppen gebruiken, dan klikt het soms niet. Mss moeten die nog wat losser komen ?

En dan de pedalen : Wat betreft de gas en koppeling die zijn super; maar aan de loadcell rem is het voor mij nog heel wat wennen. Ook al springen ABS lampjes op het scherm aan, toch heb ik niet de indruk dat die auto hard aan het vertragen was...

Ik heb de indruk dat het remmen niet al te precies loopt, en ook dat als ik op de rem druk geen indruk krijg op het scherm dat ik aan het remmen ga (geen geluid van piepende of schurende banden bijv), het is pas als ik heel hard ga duwen dan ik merk het. Een echte noodstop maken en alles blokkeren, dat lukte zelfs bijna niet.
Het geeft me allemaal geen vertrouwen, zeker niet om te gaan multiplayeren, maar mss moet ik er nog aan wennen of moet ik het rempedaal beter/anders instellen. Nu was het out-of-the box, enkel calibratie gedaan, maar daar ook het balkje maar helemaal kunnen laten vullen door heel hard op die pedaal te duwen...
Enige setup tips ?

En een oplossing voor de bureaustoel moet ik ook nog vinden... Door zo hard te moeten duwen op die rempedaal, duw ik bij bureaustoel zelfs naar achter toe...

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:52:
@ Metalfreak
Dan is dit model waarschijnlijk gevallen tijdens het transport, want aluminium kan niet uit zichzelf scheuren (m.u.v. metaalmoeheid).
Tja, zag het daar zo staan, vond het ook al erg sterk, maar het stuurtje was echt gescheurd. NIet echt reclame om het zo in de winkel te hebben staan...
Wat ik van veel reviews lees; pedalen van Fanatec zijn uitermate goed en het stuur van ThrustMaster is uitermate goed.
Ik lees dat ook altijd, maar mijn ervaring met die Thrustmaster vond ik niet zo indrukwekkend als ik door die reviews verwacht had.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Jimster21 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:38:
Ik heb gisteren voor het eerst een paar rondjes in LFS gereden met mijne nieuwe GT3 RS v2 + CSR elite pedals.
Het stuur zelf voelt heel soepel aan. Als ik dit vergelijk met mijn oude DFGT, dan vind ik het sturen an sich wel een hele vooruitgang : soepeler, stiller, preciezer. Nadeel van het stuur vind ik dan weer de positie van de knoppen. De schakelflippers zijn ok, maar de andere knoppen zijn voor mij niet zo gemakkelijk bruikbaar. Moeilijk te bereiken (bijv d-pad om rond te kijken) en om in te drukken. Als je vingers zijwaarts de knoppen gebruiken, dan klikt het soms niet. Mss moeten die nog wat losser komen ?

En dan de pedalen : Wat betreft de gas en koppeling die zijn super; maar aan de loadcell rem is het voor mij nog heel wat wennen. Ook al springen ABS lampjes op het scherm aan, toch heb ik niet de indruk dat die auto hard aan het vertragen was...

Ik heb de indruk dat het remmen niet al te precies loopt, en ook dat als ik op de rem druk geen indruk krijg op het scherm dat ik aan het remmen ga (geen geluid van piepende of schurende banden bijv), het is pas als ik heel hard ga duwen dan ik merk het. Een echte noodstop maken en alles blokkeren, dat lukte zelfs bijna niet.
Het geeft me allemaal geen vertrouwen, zeker niet om te gaan multiplayeren, maar mss moet ik er nog aan wennen of moet ik het rempedaal beter/anders instellen. Nu was het out-of-the box, enkel calibratie gedaan, maar daar ook het balkje maar helemaal kunnen laten vullen door heel hard op die pedaal te duwen...
Enige setup tips ?

En een oplossing voor de bureaustoel moet ik ook nog vinden... Door zo hard te moeten duwen op die rempedaal, duw ik bij bureaustoel zelfs naar achter toe...
Heb je de loadcel zo gevoelig mogelijk gezet? Dit doe je met de potmeter op de pedalenset.

• Jimster21
Wat is zo gevoelig mogelijk : Is dat richting 0 of richting 10 ?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Met de klok mee volgens mij. Ik heb een setje CSP's zonder schaalverdeling (V1)
Maar dat voel je snel genoeg.
Gewoon even het fanatec driver scherm open zetten (of een sim / game) en kijken hoeveel druk je nodig hebt om tot het maximum te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06-2022

Sak3d

Reise, Reise

Welke sim is qua graphics #1 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 63800

Sak3d schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:38:
enigzins afhankelijk van je smaak.

Maar ik ben onlangs ook aan het zoeken om te beginnen en ben bij iracing uitgekomen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Qua graphics is niet nummer 1, maar het ziet er wel het meest realistisch uit qua kleuren imo. Geen overdreven poespas.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=l652KmZ9WpI]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speculaasje
Anoniem: 63800 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:49:
[...]

enigzins afhankelijk van je smaak.

Maar ik ben onlangs ook aan het zoeken om te beginnen en ben bij iracing uitgekomen
Geen enkele sim heeft echt denderende graphics. Assetto Corsa lijkt op dat vlak een hoop goed te maken. Daarnaast vind ik rFactor 2 grafisch zeer degelijk. Vereist wel een vrij rappe videokaart wil je fatsoenlijke frames halen (draai nu met 7950 alles op ultra ~40 fps). Hopelijk verbeterd dat nog in de komende builds.

iRacing zag er ook best oke uit. Alleen het rijd voor mijn gevoel als Disney on Ice wat voor mij al heel gauw het plezier verderfde.

"Schoonheid" in een sim zit hem voornamelijk in overtuigende physics / FFB en e.v.t. geluid. In een goede sim heb je geen tijd om van de mooie plaatjes te genieten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Van alles wat ik heb gereden vind ik rFactor toch wel de #1 maar rFactor 2 schijnt nog een flink stuk beter te zijn dus als die stable/final is straks dan ga ik dat ook effe testen :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan maar geen vriendjes worden met rFactor (1 en 2). 1 is ondertussen zo oud dat ik dat persoonlijk niet meer de moeite waard vind, maar 2 loopt ook echt bagger op mijn systeem. Daarnaast is de triple screen ondersteuning nog steeds niet zo goed als bij iRacing, loopt het minder vlot en kunnen mij de physics (nog) niet overtuigen.

En rFactor kennende moet je zometeen weer op zoek naar de goede mods, die weer installeren en een league vinden die op een voor jou geschikte tijd rijdt. Geef mij dan maar iRacing, de populaire series zijn bijna altijd wel bevolkt en vrijwel altijd cleane races.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 11:47
Arfman schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:12:
Ik kan maar geen vriendjes worden met rFactor (1 en 2). 1 is ondertussen zo oud dat ik dat persoonlijk niet meer de moeite waard vind, maar 2 loopt ook echt bagger op mijn systeem. Daarnaast is de triple screen ondersteuning nog steeds niet zo goed als bij iRacing, loopt het minder vlot en kunnen mij de physics (nog) niet overtuigen.

En rFactor kennende moet je zometeen weer op zoek naar de goede mods, die weer installeren en een league vinden die op een voor jou geschikte tijd rijdt. Geef mij dan maar iRacing, de populaire series zijn bijna altijd wel bevolkt en vrijwel altijd cleane races.
In rFactor 2 de Clio op Croft is een geweldige ervaring.
De beste kleine voorwiel aangedreven ervaring die ik ooit gehad heb met een sim.
Beter als de nKpro fiat 500.
Alleen online racen is een stuk minder populair dan iR.
Dus niet even blindelings een race pakken, want meeste servers zijn leeg.

En ja.. ik heb alle roadcontent van iRacing.
Idd de laatste paar builds van iRacing zijn erg goed geworden.
Maar heb ondertussen honderden euro's besteed aan iRacing.
rF1 en rF2 hebben bij elkaar 70,- euro maar gekost.
Terwijl ik daar ook enorm veel lol mee beleeft heb.

Als je voor rF1 een beetje je best doet om deze sim goed in te stellen, wat mooie tracks en goede mods bij elkaar te zoekt kan het nog steeds de concurrentie aardig aan met de rest.

Game Stock Car is een goed voorbeeld wat er nog kan qua physics en graphics met die oude rF1.
Deze titel kost ook maar 20,- euro.. da's 2 Iracing tracks.
Maar hiervoor krijg je tig unieke banen en 5 hele goede auto's voor series.
Online moet je een beetje geluk hebben, maar tot nu best wat leuke schone & gratis races gehad.

De stockcar klasse van GSC kwam ik al ergens tegen op het net als standalone mod voor rF1.

• Schuey
  • Nu online
Sterker nog, ik grijp voor races op de F1 kalender nog regelmatig terug op rF1 met RFT2012, echt nog steeds kostelijk rijden en tegelijkertijd wordt rF2 beter en beter, de mods, zeker die van Feels3 en Tuttle worden ook steeds beter. Het wordt ingewikkelder om te modden en gelukkig schrikt dat de luie modders een beetje af, waardoor langzaam maar zeker de kwaliteit omhoog gaat, terwijl de kwantiteit een beetje achterblijft. Een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt :)

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Sak3d schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:38:
pCARS. Heeft wel soms iets weg van arcade.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:53:
[...]

pCARS. Heeft wel soms iets weg van arcade.
Valt mee toch? Niet de arcade van bijvoorbeeld Grid 2 ;).

Wat vinden jullie van Richard Burns Rally?

• Schuey
  • Nu online
Meer de arcade van forza en gran turismo, simcade noemen sommigen dat wel. Vergelijk met rF2 en iRacing en het lijkt alsof je op rails rijd. Verder zijn alle screenshots nogal misleidend, als je aan het rijden bent blijft daar bar weinig van over :P Het wordt zelfs al gekscherend pScreenshot genoemd door sommige lieden. Assetto Corsa voegt hopelijk de rF2 physics en pCars graphics samen, maar heb daar nog niks van kunnen rijden helaas.

[Voor 55% gewijzigd door Schuey op 06-06-2013 20:54]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 09:18
Zit nu ook wat aan het kijken of het rFactor 2 wordt of iRacing, nu ik mijn playseat evo + fanatec Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU hebt, zodat ik ze goed kan benutten. Ben alleen nog ff bezig om een ideale setting/zitpositie te maken.

|2600k|Asus 290|

• Schuey
  • Nu online
Probeer ze allebei en je vind zelf je favoriet, dat is het beste advies denk ik. Voor iRacing heb je geregeld leuke acties en voor rF2 heb je een 30 dagen niet goed-geld terug aankoop :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Arfman schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:12:

Wat houdt je tegen om wat races mee te pakken op :

- http://www.simracing.nl
- http://www.racedepartment.com
- http://www.digitalracing.nl

:?

Moet wat bij zitten dat je bevalt :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06 20:41

Koenvh

Hier tekenen: ______

Is er nog iemand die Race 07 speelt? Zo niet: Zeker waard om aan te schaffen! €2,99 op Steam. Vooral de modbaarheid en de vele mods beschikbaar is echt geweldig (Zoals F1RFT, waarmee je F1 auto's + banen krijgt (uit 2011))

🠕 This side up

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Dan kun je beter naar rFactor kijken misschien, ik kan nu nog heerlijk de kalender volgen met F1RFT2012 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06 20:41

Koenvh

Hier tekenen: ______

Schuey schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:18:
Dan kun je beter naar rFactor kijken misschien, ik kan nu nog heerlijk de kalender volgen met F1RFT2012 :)
Nah, prijskaartje vind ik wel erg hoog, en rFactor 2 beta is er al... Ik doe het ook niet om F1, meer om WTCC & BTCC... Maar toch leuk dat er zo'n scala aan mods beschikbaar is.

[Voor 15% gewijzigd door Koenvh op 16-06-2013 15:43]

🠕 This side up

Acties:
  • 0Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27
Koenvh schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:44:
Is er nog iemand die Race 07 speelt? Zo niet: Zeker waard om aan te schaffen! €2,99 op Steam. Vooral de modbaarheid en de vele mods beschikbaar is echt geweldig (Zoals F1RFT, waarmee je F1 auto's + banen krijgt (uit 2011))
Ja ik, en dan vooral WTCC (Tom ''eat my dust" Coronel) GT en Formule Masters.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Koenvh schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:44:
Heb hem al jaren, maar recentelijk via Grid 2 (wat een ramp is online) weer bij Race 07 terecht gekomen. Online community is wel flink afgenomen, jammer, vond het een erg vermakelijke game altijd. Hoe dan ook, 1 server is wel redelijk druk en 24/7 monza, dus maar een monza setup aan het bouwen.

Ben nu eigenlijk wel op zoek naar andere online racers. rFactor 2 is mij even te duur, wat een prijzen zeg. iRacing klinkt wel aantrekkelijk, misschien dat eens proberen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Schuey
  • Nu online
rFactor te duur maar iRacing klinkt aantrekkelijk? :P

iRacing kost meer omdat je per auto en baan de content aanschaft :)

• LiquidT_NL
Schuey schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:22:
rFactor te duur maar iRacing klinkt aantrekkelijk? :P

iRacing kost meer omdat je per auto en baan de content aanschaft :)
Ja op de lange termijn. Maar gewoon om even te spelen vind ik in een keer 80 dollar uitgeven even te veel. Ik heb geen zin 80 dollar te betalen voor een product dat ik misschien een maand in het jaar speel.

Punt is wel dat ik sowieso niet echt een pakket vind dat enigzins up-to-date is, betaalbaar en flink veel online activiteit en mogelijkheden.
Anoniem: 80487 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:43:
Geheel voelt ook wat te arcade aan en de game ziet er grafisch netjes maar ook weer niet echt indrukwekkend uit, ergo ik snap niet waar ze nou dat Dashboard voor hebben opgeofferd.
Volgens mij is dat niet echt opgeofferd, maar meer luiheid van het designen? Ik heb het inmiddels met hacks aan de praat, maar het is natuurlijk low-res. Maar mijn headtracking werkt tenminste.

[Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-06-2013 13:24]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Schuey
  • Nu online
Je betaal 43 dollar voor de sim, met gratis een jaar online. Hierbij heb je ook nog eens een 30-dagen niet goed, geld terug garantie, niet slecht dus denk ik dan maar...

Als totaalpakket is iRacing 1 van de betere doordat het een gesloten systeem is en het rijd kostelijk. Ik lees echter dat het steeds lastiger wordt om officiele races te rijden door fragmentatie die ze zelf veroorzaken..

• Streskip
Schuey schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:28:
Als totaalpakket is iRacing 1 van de betere doordat het een gesloten systeem is en het rijd kostelijk. Ik lees echter dat het steeds lastiger wordt om officiele races te rijden door fragmentatie die ze zelf veroorzaken..
True that -O-

• LiquidT_NL
Schuey schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:28:
Je betaal 43 dollar voor de sim, met gratis een jaar online. Hierbij heb je ook nog eens een 30-dagen niet goed, geld terug garantie, niet slecht dus denk ik dan maar...
t.o.v. die paar euro voor een maand iRacing proberen (actie) was dat laatste net even wat fijner. Ik heb de 30 dagen niet-goed-geld-terug gemist, want dan had ik mogelijk rFactor meegepakt.
Daar kan ik nog niet echt over mee praten. Ik denk ook dat ik puntje bij paaltje beide ga proberen (en mijn oren en ogen open hou voor andere soortgelijke simracers).

• Arfman

Arfman

Drome!

nero355 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:27:
[...]

Wat houdt je tegen om wat races mee te pakken op :

- http://www.simracing.nl
- http://www.racedepartment.com
- http://www.digitalracing.nl

:?

Moet wat bij zitten dat je bevalt :)
Omdat ik dan weer tig fora af moet struinen, mods installeren, proberen, kijken wat me bevalt, hopen dat die league op een voor mij geschikte tijd rijdt, hopen dat ik dan ook tijd heb (ben geen 16-jarige meer zonder vriendin) en dan moet de race nog leuk zijn. iRacing regelt dat allemaal voor mij. Als je gebruik maakt van hun Black Friday deals heb je een jaarabonnement voor $50, dat is ongeveer 1 festivalbiertje per maand (~3 euro). Auto's en tracks kunnen aardig oplopen, maar als je die slim inkoopt valt dat ook reuze mee (korting bij 6 items of meer).

Ik ben hier niet om iRacing hand en tand te verdedigen, want ook deze sim heeft zijn zwakke punten, maar mijn hele punt is dus juist dat ik geen gedoe meer wil qua online play.

• LiquidT_NL
Arfman schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:05:
[...]

Omdat ik dan weer tig fora af moet struinen, mods installeren, proberen, kijken wat me bevalt, hopen dat die league op een voor mij geschikte tijd rijdt, hopen dat ik dan ook tijd heb (ben geen 16-jarige meer zonder vriendin) en dan moet de race nog leuk zijn. iRacing regelt dat allemaal voor mij. Als je gebruik maakt van hun Black Friday deals heb je een jaarabonnement voor $50, dat is ongeveer 1 festivalbiertje per maand (~3 euro). Auto's en tracks kunnen aardig oplopen, maar als je die slim inkoopt valt dat ook reuze mee (korting bij 6 items of meer).

Ik ben hier niet om iRacing hand en tand te verdedigen, want ook deze sim heeft zijn zwakke punten, maar mijn hele punt is dus juist dat ik geen gedoe meer wil qua online play.
Tevens ook de reden waarom iRacing mij wel aan sprak. Ook veel meer focus op clean rijden. Ik ben zelf niet zo'n goede bestuurder, maar het is net zo irritant als er iemand zijn auto achter in mijn auto parkeert.

• lowlandcrap
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 00:21
Kan het even niet vinden op het forum dus bij deze, kort vraagje:
Past de versnellingspook van de G27 op de set van een G25 (stuur+pedalen)? Werkt dit naar behoren?

• Niellie41

Niellie41

lowlandcrap schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:07:
Kan het even niet vinden op het forum dus bij deze, kort vraagje:
Past de versnellingspook van de G27 op de set van een G25 (stuur+pedalen)? Werkt dit naar behoren?
Nee dit gaat niet werken. De shifter van de G27 is net anders dan die van de G25. Dat heeft ook te maken met elektronica of zoiets.

• nero355

nero355

Er bestaan wel losse controllers waarop je een shifter kan aansluiten dus daar kan je ook eventueel naar kijken :)

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

nero355 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:35:
Er bestaan wel losse controllers waarop je een shifter kan aansluiten dus daar kan je ook eventueel naar kijken :)
Deze dus:
http://www.leobodnar.com/...&cPath=72&products_id=188

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27
Werkt erg goed, ik heb 'm een tijd geleden besteld plus een kabel voor de pedalen.

• lowlandcrap
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 00:21
Thanks, ga ik 'm bestellen. Wordt het een leuk combisetje, G25 & 27 :*)

• jors2
  • Laatst online: 26-07-2019
Wie weet er een leuk stuurtje voor de PS3? Budget is maximaal ongeveer €150 (of heb je voor dit geld geen fatsoenlijk stuurtje?). Eisen zijn sowieso Force Feedback en het liefst PS4 compatible. Opties die ik tegen kwam:

- Thrustmaster T80 (nieuw stuurtje, PS4 compatible, kan alleen nergens recensies vinden).
- Thrustmaster T100 (ook nieuw stuurtje, alleen niks te vinden over PS4 compatible).
- Thrustmaster F430 FF
- Logitech Driving Force GT (oud stuurtje dus wellicht niet PS4 compatible?? + geen flippers)

• Schuey
  • Nu online
Je krijgt waar je voor betaald, in dit geval zul je al snel in het speelgoed zut verzanden volgens mij.

• nero355

nero355

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een weinig gebruikte G25/G27 of de laatste DFP die speciaal voor de PS3 was gemaakt met wat nieuwe dingetjes erop :)

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-06 17:41
Zie dit topic nu pas, even doorlezen. ;-)

iRacing Profiel

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:29
jors2 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:14:
Wie weet er een leuk stuurtje voor de PS3? Budget is maximaal ongeveer €150 (of heb je voor dit geld geen fatsoenlijk stuurtje?). Eisen zijn sowieso Force Feedback en het liefst PS4 compatible. Opties die ik tegen kwam:

- Thrustmaster T80 (nieuw stuurtje, PS4 compatible, kan alleen nergens recensies vinden).
- Thrustmaster T100 (ook nieuw stuurtje, alleen niks te vinden over PS4 compatible).
- Thrustmaster F430 FF
- Logitech Driving Force GT (oud stuurtje dus wellicht niet PS4 compatible?? + geen flippers)
Voor dat budget heb je ook een G25 op V&A! Hoe het zit met PS4 weet ik niet.. dat zal je zelf nog even moeten uitzoeken.

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 11:17
Zie dit topic nu pas.
Toevallig eergisteren Assetto Corsa gekocht voor de PC. Heerlijke sim. Alleen mijn momo racing is verouderd. Nu aan het kijken voor een Fanatec GT3 RS v2 stuurtje.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:53
Heeft iemand de Thrustmaster T300rs al kunnen testen ? Ik zit namelijk erg te twijfelen tussen dat stuur en de oudere T500rs. Dit wordt mijn eerste stuurtje in lange tijd en vooral bedoeld om Asetta , GTR2, Project Cars en rFactor 2 te spelen. Een wat meer arcade racer zal ook af en toe de revue passeren, maar ja daar is elk stuur goed genoeg voor. Een ander belangrijk punt is dat ik het stuur ook op de PS4 wil gebruiken.

De prijzen van deze 2 stuurtjes verschillen niet veel momenteel ,maar er zitten wel wat technische verschillen in :

T500rs :

+ betere pedals (schijnbaar goed genoeg om redelijk te racen op de PC)
- niet volledig compatibel met de PS4 (zal wel werken maar niet in de menu's. PCars en DC zijn al bevestigd)
+ Stuur heeft zich al bewezen als betrouwbaar door de jaren heen
- Schakel flippers draaien niet mee met het stuur

T300rs :

+ de betere Force Feedback van de 2 en door de nieuwe technieken in het stuurtje kan het als geheel als beter bestempeld worden. Blijkbaar is de torque minder, maar nog niet uitgezocht wat dat uit maakt.
+ volledige PS4 ondersteuning
- Pedals die niet te gebruiken zijn op de pc (werken wel, maar schijnbaar heeeeel slecht)

De conclusie die ik al een beetje heb getrokken is dat de T300rs kopen de beste oplossing is en er dan Fanatic Clubsport V2 pedalen aan hangen. Alleen dan zit ik gelijk in een veel hogere prijsklasse en stiekem vind ik € 350 -400 wel even genoeg geld om te beginnen. Eerst maar eens zien of ik het stuur echt zo vaak ga gebruiken als dat ik nu denk :+ Het 2e nadeel is dat een ander merk pedalen niet zal werken als ik het stuur op de PS4 aansluit (zonder adapter van weer € 45,- )

Een 2e oplossing is de betere pedalen van Thrustmaster te kopen voor rond de € 100,- http://www.thrustmaster.com/en_UK/products/t3pa-add aangezien het dan als 1 systeem wordt herkent door de PS4. Ik heb al even gezocht of de pedalen van de T500rs ergens 2ehands te koop staan, maar nog niets kunnen vinden helaas.

Na ongeveer heel het internet afgestruind te zijn hoop ik hier gamers te vinden die met beide sturen (of alleen de T300) ervaring hebben en wat meningen over de pedalen van de T500. Zijn die pedalen wel goed genoeg om mee te beginnen en is het stuur van de T300 de extra kosten die ik dan moet gaan maken waard ?

• Speculaasje
Ik heb geen idee in hoeverre de Logitech stuurtjes compitabel zijn met de nieuwe consoles. Anders is een DFGT of een 2e hands G27 ook nog een goede optie i.c.m. ClubSport pedalen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:53
Voorlopig totaal niet. Heeft met de patenten van Immersion te maken dus kan eind dit jaar veranderen (volgens mij loopt het patent eind November af)

Veel te lang dus en ik heb zin om iets nieuws te kopen en met de Xbox controller spelen ben ik nu wel een beetje zat.:p Daarnaast is de Thrustmaster wel weer even wat beter dan de G27. 2e hands wil ik eventueel met pedalen nog wel doen, maar niet met een stuur. Ik neig denk ik toch naar de T500rs om te beginnen. Is het leuk genoeg dan ga ik er toch grof geld tegenaan gooien en dan verkoop ik hem wel weer.

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 14:58
Ik heb dus net op marktplaats een Fanatec CSR elite met clubsport pedalen gekocht.

Nu moet er dus nog een frame komen om dit op te monteren ook. Wat zijn tegenwoordig zowat de aanraders?

Budget blijf ik liefst ergens in de €200 tweedhands range, maar voor iets waar iedereen laaiend enthousiast over is is €350 (Nieuw of tweedehands) ook nog net haalbaar.

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 16:11
Ook ik heb even een vraag over de stuurtjes voor PS4 en voor PC.

Door mijn handicap (dwarslaesie) ben ik genoodzaakt om de flippers achter het stuur te gebruiken om gas te geven en te remmen.Op dit moment gebruik ik een Logitech Force pro en die heeft hele kleine, bijna ingebouwde flippers en dat kun je bijna niet volhouden om die ingedrukt te houden aangezien die vrij zwaar zijn.

Mijn vraag is: is er een stuurtje dat flippers heeft die gevoelig zijn en dus niet echt "klikken"?

• Niellie41

Niellie41

Volgens mij heeft de SRW-S1 dat.

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 22:00
Als je opzoek gaat naar wat oudere thrustmaster stuurtjes hebben sommige daarvan beide.

De laatste die het had was volgens mij de thrustmaster rgt.

• Beatz
Pfff ja die heb ik ook voorbij zien komen en het enige wat mij dan opviel/tegenviel is dat er geen stand bij zit. Deze kun je koppelen op een G25/27 als ik mij niet vergis.
Maar het is wel een dik stuurtje ja...twijfel nog steeds om die te halen maar goed zoals ik zei de stand...
Roy Visser schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:09:
Als je opzoek gaat naar wat oudere thrustmaster stuurtjes hebben sommige daarvan beide.

De laatste die het had was volgens mij de thrustmaster rgt.
Ook daar zal ik even naar kijken of dat iets is. Dank je wel!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Jup, je kunt deze monteren op een G25 of een G27.

• Beatz
En toen zag ik dit...:

http://www.benl.ebay.be/i...es_JN&hash=item234228b7ee

Dit lijkt mij een goede stand voor de SRW-S1?? Of zie ik wat over het hoofd...

EDIT:
Zie hier ook een superprijs voor het stuurtje zelf:
http://www.benl.ebay.be/i...llers&hash=item19db0fe7ae
Ga ik ook maar even bestellen!

[Voor 31% gewijzigd door Beatz op 14-10-2014 01:51]

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:38
Ik weet niet wat voor sim je speelt of wil gaan spelen. Maar op het iRacing forum (alleen toegankelijk voor members) is een hele sectie voor "iRacers with Physical Challenges":
http://members.iracing.com/jforum/forums/show/9711.page

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:16
Beatz schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:48:
Ook ik heb even een vraag over de stuurtjes voor PS4 en voor PC.

Door mijn handicap (dwarslaesie) ben ik genoodzaakt om de flippers achter het stuur te gebruiken om gas te geven en te remmen.Op dit moment gebruik ik een Logitech Force pro en die heeft hele kleine, bijna ingebouwde flippers en dat kun je bijna niet volhouden om die ingedrukt te houden aangezien die vrij zwaar zijn.

Mijn vraag is: is er een stuurtje dat flippers heeft die gevoelig zijn en dus niet echt "klikken"?
De Thrustmaster RGT heeft inderdaad achter het stuurtje twee flippers boven elkaar. De bovenste klikt om te schakelen, de flippers eronder zijn drukgevoelig. Mijn dochtertje (4) gebruikt ze wel eens om gas te geven. Maar ik durf je niet te zeggen of ze goed reageren, zij is natuurlijk nog jong en drukt ze helemaal in :p

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb zojuist een invite gekregen voor de ClubSport V2 wheel base. Even bij elkaar geklikt in de webshop en dan kom ik inclusief shipping uit op een whopping 779 euro.

Wat zou een zeer goede T500RS base met 2 sturen (de standaard ronde + F1 wheel) van precies 1 jaar oud (met pedalen nog nieuw in plastic) nog ongeveer waard zijn? Nieuwprijs ligt op het moment rond de 500 euro, zat zelf te denken aan ~375-400 euro, realistisch?

Verstandige zou natuurlijk zijn om even de reacties op het stuur afwachten na een paar maanden en eigenlijk bevalt de T500 perfect, maarja :P

[Voor 14% gewijzigd door Arfman op 14-10-2014 11:47]

• Beatz
Richard117 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:37:
Ik weet niet wat voor sim je speelt of wil gaan spelen. Maar op het iRacing forum (alleen toegankelijk voor members) is een hele sectie voor "iRacers with Physical Challenges":
http://members.iracing.com/jforum/forums/show/9711.page
Dank je wel hiervoor ben alleen geen lid en kan geen toegang krijgen tot het forum. Jammer dat dat niet apart kan.
ChokingHazard schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:24:
[...]

De Thrustmaster RGT heeft inderdaad achter het stuurtje twee flippers boven elkaar. De bovenste klikt om te schakelen, de flippers eronder zijn drukgevoelig. Mijn dochtertje (4) gebruikt ze wel eens om gas te geven. Maar ik durf je niet te zeggen of ze goed reageren, zij is natuurlijk nog jong en drukt ze helemaal in :p
Die ziet er inderdaad goed uit. Bedankt voor de uitleg over de onderste flippers dat zijn de belangrijkste. De rest kan ik eventueel wel goed binden met andere knoppen. Bedankt!

• Niellie41

Niellie41

Beatz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:11:
[...]

Dank je wel hiervoor ben alleen geen lid en kan geen toegang krijgen tot het forum. Jammer dat dat niet apart kan.

[...]

Die ziet er inderdaad goed uit. Bedankt voor de uitleg over de onderste flippers dat zijn de belangrijkste. De rest kan ik eventueel wel goed binden met andere knoppen. Bedankt!
Je kan je gratis aanmelden voor 3 maanden door de code PR-NURBURGRINGEXPO te gebruiken.

• Beatz
Niellie41 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:24:
[...]

Je kan je gratis aanmelden voor 3 maanden door de code PR-NURBURGRINGEXPO te gebruiken.
Hartelijk dank hiervoor! Ben nog steeds aan het lezen en ziet er allemaal goed uit. Hou jullie op de hoogte wat het eventueel wordt...neig toch naar het SRW wiel gewoon omdat het er natuurlijk wreed uitziet..maar goed het moet wel werken :)

• Niellie41

Niellie41

Beatz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 03:10:
[...]

Hartelijk dank hiervoor! Ben nog steeds aan het lezen en ziet er allemaal goed uit. Hou jullie op de hoogte wat het eventueel wordt...neig toch naar het SRW wiel gewoon omdat het er natuurlijk wreed uitziet..maar goed het moet wel werken :)
Geen dank. :)
Vergeet niet om "auto renewal" uit te zetten, anders word je abonnement automatisch verlengt.
Hoe dat moet, kan je hier vinden.

Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee