Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:26
Iemand hier die de T500 pedals heeft vervangen met de CSR elite pedals ? Ik ben erg blij met mijn Thrustmaster T300, maar de pedals zijn 3x niks. Dat wist ik al van te voren, maar nu kom ik er niet uit welke pedals ik moet kiezen.

De T500 pedals zijn nergens los te verkrijgen ( ook 2e hands blijkbaar niet :/ ), maar het T3pa pedalset schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, maar dan met de "brakemod" er al in verwerkt. Deze gaan (als ze eindelijk eens ergens op voorraad zijn) rond de € 100 kosten. De CSR elite pedal gaan me incl. verzenden € 175 kosten dus het verschil mag er zijn.

Ik weet dat de CSR als voordeel heeft dat er een loadcell op de brake zit, maar ik lees ook genoeg verhalen dat het verschil met de "brakemod" van de 3TPA klein is en hetzelfde voor de T500 pedals met de aftermarket brakemod.( mij lijkt het een groot vershil, maar ik vind dit ook maar op andere forums)

Het voordeel van de 3TPA is weer dat ik de pedals gelijk in mijn stuur kan steken en zonder gezeur op de PS4 kan spelen en met de CSR pedals heb ik dan weer een adapter van $45 nodig. Aangezien ik vooral sims op de pc zal spelen is het geen heel belangrijk punt, maar het is wel mooi megenomen.

Jammer dat dit soort producten nergens lekker te testen zijn. Als er iemand is die me een beetje op weg kan helpen dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Je kunt voor G25 / G27 pedalen gaan, of voor CSP v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
De g25/27 pedals zijn volgens mijn inlichtingen een stap onder de T3PA / T500 pedals :? en de CSP V2 zijn een brug te ver. Ik geloof zo dat die beter zijn, maar ik ga niet €250 exl verzenden voor pedalen betalen. Nog niet iig aangezien ik net ben begonnen met simracen.

Als ik over een jaar nog fanatiek race ga ik wel naar de echte pedalen kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:32

Niellie41

[object Object]

Fanatec CSR Elites dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja die zit dus in mijn twijfelbak. Thrustmaster 3TPA of de CSR elite ( zie 3 posts boven je ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:32

Niellie41

[object Object]

Ik zou voor de load cell pedalen gaan, dus de CSR Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-07 11:14
Ik ben van T500 naar Fanatec Clubsports V2 gegaan, dit bevalt echt veel beter.
Had even wat issues die waarschijnlijk nu eenvoudig zijn opgelost.

Waarschijnlijk verkopen veel mensen de pedalen niet, voor het geval de nieuwe uitvallen of opgestuurd moeten worden. (ik in iedergeval, als ik er 50 euro voor krijg dan vind ik dat zonde om weg te doen.)

Heb helaas geen ervaring met de T500 mod, dat zal er ook niet gaan komen denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-07 19:24

ScreamGT

joejoe

Zijn er al een beetje noemenswaardige Stuurtjes uit voor de XBOX ONE om te gebruiken bij bijv Forza Horizon 2?

Ikzelf ben aan het kijken naar een Playseat, nu wil ik voor de aankomende race games: The Crew en de nieuwe Gran Turismo voor de PS4 een leuk stuur gaan aanschaffen.

Vereisten zijn dan wel:
Gelieve 3 pedalen.
Stuur + Shifter (Los of vast)

Te gebruiken bij zowel de XBOX one als de PS4.

Budget: max €300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
ScreamGT schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:52:
Zijn er al een beetje noemenswaardige Stuurtjes uit voor de XBOX ONE om te gebruiken bij bijv Forza Horizon 2?

Ikzelf ben aan het kijken naar een Playseat, nu wil ik voor de aankomende race games: The Crew en de nieuwe Gran Turismo voor de PS4 een leuk stuur gaan aanschaffen.

Vereisten zijn dan wel:
Gelieve 3 pedalen.
Stuur + Shifter (Los of vast)

Te gebruiken bij zowel de XBOX one als de PS4.

Budget: max €300
De combo PS4 / X one ga je niet vinden helaas. Misschien dat Fanatec weer met zo'n wiel komt als het immersion patent is afgelopen, maar dan schiet je budget weer te kort. Het is jammer dat Thrustmaster nog geen losse componenten verkoopt, want dan kwam je nog weg met 1 complete T300 en alleen een TX base, want de pedalen en stuurtjes zijn wel compatible.

edit : Je kan nog ff zoeken op een hobby adapter die het kan verzorgen, maar een maand geleden bestond het iig nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 20-10-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 28-07 19:24

ScreamGT

joejoe

Hmm okay... jammer!

Had zo onderhand wel verwacht dat er stuurtjes zijn die voor beide compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:08
Ik heb speciaal voor de oudere games een Windows 98 machine staan waar ik voor oa/vnl Need for Speed Porsche Unleased een stuurtje wil kopen. Er schijnt geen ondersteuning te zijn voor de "nieuwe" sturen zoals bv de Driving Force GT. Het meest moderene stuur is volgens mij de Momo Force, de oudere Wingman Formula Force was echter veel fijner.

Nu kwam ik http://logitech-drivers-d...iving-force-gt-win98.html tegen. Dit schijnen windows 98 drivers te zijn voor de Driving Force GT. Heeft iemand de GT of G25/G27 werkend onder Windows 98 gehad en werkt de FFB dan wel in spellen?

De reden dat ik me richt op de GT is vanwege de 900 graden stuurhoek voor gebruik in modernere OS'en/games. Ik heb ook gekeken naar een tweedehands Momo of Wingman, maar liefst 1 stuur voor elk OS als het even kan, zodat ik ondertussen kan sparen voor een Fanatec V2 setup :P

Edit: Er is kennelijk ook een Driving Force Pro geweest en die heeft software voor Win98(4.60.345.0), in de "compatible" list die bij de drivers zit geen GT vermeldt. Ini/register aanpassen zodat de GT als Pro herkent wordt misschien een optie :?

Edit2: Ik heb uiteindelijk op de gok een DFGT gekocht en dit stuur draait prima onder Windows 98 SE met de 4.60 Logitech drivers. Stuur wordt herkent als de DFP en hierdoor werken niet alle knoppen, maar qua sturen en FFB werkt alles prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Razkin op 08-01-2015 19:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashadorai
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-07 12:13
Hallo,

Ik weet niet of ik dit in het juiste topic zet, zo niet, hoor ik graag waar dit wel mag/kan :)
Ik heb voor kerst van mijn wederhelft een Logitech G27 gekregen. Nu ben ik op zoek naar een Sim Rig, en ben uitgekomen op of de GT Omega Pro of de Obutto oZone.

Heeft iemand ervaring met deze, of beide eventueel?
Ben vooral ook benieuwd naar minpunten.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ok, ik ben helemaal nieuw in de Sim Racing wereld, maar wil het prijs kwaliteit technisch eigenlijk gelijk goed doen. 23" schermen zijn er en ook PS3 is al aanwezig.

Ik heb me wat ingelezen en kom met de volgende config:

Stoel/rig: Obutto r3volution + trip monitor arms (Ik zie nagenoeg iedereen hiervoor gaan)
ButtKicker: ButtKicker Gamer2 Playseat Edition (AuraSound zou een alternatief kunnen zijn)
Pendalen: Fanatec ClubSport Pedals V2 (Hier lijkt ook iedereen het wel mee eens)
Stuur: Fanatec Porsche 911 GT2 Wheel (ivm backlight en draadloos op PS3, zijn hiervoor qua prijs / kwaliteit ervaring betere alternatieven, of krijg je met een beetje extra een stuk meer ervaring?)

Ofterwijl: wat moet er nog bij, of wat moet er anders om voor een goede prijs een geweldige eerste setup te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-07 23:35

Arfman

Drome!

Ik begrijp dat je alleen op de PS3 wilt gaan "sim racen"?

Van wat ik gezien heb (Gran Turismo) is dit dan een prima setup, misschien zelfs overkill. Als je echt wilt simracen kom je toch op een PC uit met b.v. Assetto Corsa/rFactor 2/iRacing.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Arfman schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:31:
Ik begrijp dat je alleen op de PS3 wilt gaan "sim racen"?

Van wat ik gezien heb (Gran Turismo) is dit dan een prima setup, misschien zelfs overkill. Als je echt wilt simracen kom je toch op een PC uit met b.v. Assetto Corsa/rFactor 2/iRacing.
Beginnen even op de PS3 omdat we die hebben staan. Bouwen daarna de PC op. Wordt uiteindelijk iRacing.

Stuur wordt wellicht de Forza MotorsportCSR Elite ivm Dual Mabuchi 550 Series niet meer te krijgen.

Fanatec Forza Motorsport CSR, omdat hij net wat jonger is.

[ Voor 15% gewijzigd door Ma_rK op 25-01-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Simpel vraagje: iemand ervaring met de Rift? Ben van plan om een setup te bouwen om te racen (heb ooit eens een G27 gekocht en ik denk dat ik in totaal 3u heb op gespeeld) heb nog wel ergens een stoel enzo staan zodus alleen frame bouwen :) en ik zou toch dan een nieuw scherm moeten gaan halen (liefst dan ineens 3 ) maar als ik de rift prijs zie dan bedenk ik me ineens dat zo rond kunen kijken wel leuk moet zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door TuxieDeni op 26-01-2015 11:48 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59
Ikzelf vind het helemaal niks, om verschillende redenen die je misschien eerst voor jezelf moet ontdekken zonder voorkennis. Kijk vooral of je hem bij iemand kan proberen voordat je er zelf 1 aanschaft :) Daarna kun je beter voor jezelf uitmaken of je voor de rift of 3 schermen gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 26-01-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@schuey: daarmee dat ik het ook vraag. Als ik in een race spel rij (grid ofzo) dan rij ik helemaal anders dan in het echt en dat vindt ik spijtig (bvb camera op motorkap om dat je normaal ook je stuur/dashboard niet dubbel ziet en de afstand vanwaar je zit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Probeer hem gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Wij hebben Devkit 2 op kantoor liggen en het idee was om daar ook race sim technisch wat mee te doen, maar de resolutie is te laag en ik kan het ding niet langer dan 2 min op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wij hebben Devkit 2 1 op kantoor liggen en het idee was om daar ook race sim technisch wat mee te doen, maar de resolutie is te laag en ik kan het ding niet langer dan 2 min op hebben.
:+

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 30-01-2015 10:01 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50
Sinds vandaag heb ik mij ook maar eens gestort op de wereld van de 'simracing/racesim'. :*)
Daarvoor heb ik de volgende dingen in huis gehaald:

Project Cars
Afbeeldingslocatie: http://dl5.downloadha.com/hosein/Game/May%202015/07/Project-CARS-pc-cover-small.jpg

Thrustmaster T300 Ferrari GTE (FF)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KQSXJLvDJimZjm0bGgO9YZVH/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZvzKv4o2VIMyfgKVf9mm2cZG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wPJc6TKUxRERRP88rJz6ktUm/medium.jpg
Wat een stuur en wat een prachtige game! _/-\o_ :9~

Nu ben ik echt een leek op het gebied van racesims en stuurwielen. Ik heb wel veel ervaring met racegames, maar die heb ik altijd met een controller op de consoles gespeeld (Gran Turismo, Forza). Dit is echt nieuw voor mij en meteen heb ik al een aantal vragen. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QKlLPyfDHSEVYwcB8zVeuhpE/medium.png
Het stuurwiel ondersteunt een draaihoek tot 1080 graden, maar standaard staat deze op 900. Wat is de betere van de twee?

In Project Cars merk ik tijdens het terugkijken van een replay dat, als ik het stuur niet aanraak, er verschillende menuknoppen oplichten en worden aangeklikt. Pas als ik het stuur handmatig 'stabiliseer' kan ikzelf de knoppen aanklikken met de muis. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen? :)

Zijn er verder nog tips and tricks voor de beginnende coureur? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Probeer eens een andere USB poort, liefst aan de achterkant van je pc. Check ook of je verschil merkt tussen een usb 2.0 en usb 3.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Schuey schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:09:
Probeer eens een andere USB poort, liefst aan de achterkant van je pc. Check ook of je verschil merkt tussen een usb 2.0 en usb 3.0 :)
Gedaan. :)

Trouwens, ik heb tevens het stuur opnieuw gekalibreerd in Project Cars met de hulp van dit filmpje:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How To Properly Calibrate Steering Wheel In Project CARS

Het probleem met de menuknoppen is nu opgelost en het stuur stuurt directer, maar nu heb ik wel het probleem dat het stuur op rechte stukken naar links 'centreert'. Dan krijg je zoiets in-game en ook op het racestuur zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.aim-sportline.com/download/doc/zoom/volante_formula_steering_wheel_zoom.jpg

Wat kan ik daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geen idee, lijkt een fout in de calibratie, die zou ik nog eens doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En op 900 graden zetten, dat is de beste setting.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Yonix schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:34:
[...]

Het probleem met de menuknoppen is nu opgelost en het stuur stuurt directer, maar nu heb ik wel het probleem dat het stuur op rechte stukken naar links 'centreert'. Dan krijg je zoiets in-game en ook op het racestuur zelf:
[afbeelding]

Wat kan ik daar aan doen?
En hoe centreert het stuur als je windows opstart ? gaat hij dan wel vanzelf naar de middenstand ? Ook al naar de laatste firmware geupdate ?

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 11-09-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Beakzz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:38:
[...]

En hoe centreert het stuur als je windows opstart ? gaat hij dan wel vanzelf naar de middenstand ? Ook al naar de laatste firmware geupdate ?
In Windows centreert het stuur zich naar behoren, dus het lijkt in het spel te zitten. De firmware is up-to-date.
Maar als ik in Project Cars de kalibratie herstel naar de standaard waardes heb ik het probleem dat het stuur actief blijft in menu's etc.

Ik zal straks als ik thuis ben opnieuw een kalibratie in Project Cars uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-07 22:58
heb je al de aangepaste FFB toegepast van Jack Spade Tweaker files?

zonder die tweaker files werkte het bij mij ook niet.
(het is een leuk spel, maar qua ondersteuning is het een ramp)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 15:53
Al een paar jaar speel ik met het idee om een eigen race rig te bouwen. Neig toch wel naar zelfbouw al is het maar om de kosten te drukken.

Mijn situatie is als volgt.

Ik heb een ruime zolder, met in een hoek een vrij groot L vormig bureau (zoiets) met daarop drie Dell U2414H 24" schermen. Deze staan op dit moment gewoon los op het bureau.

Ik heb me ingelezen in twee DIY race rigs, namelijk de PVC rig van simul8r, en de Ricmotech RS-500. Ik denk op dit moment dat ik voor de Ricmotech ga, vanwege de bewerkelijkheid van hout en ook de totaalprijs. Daarnaast krijg je full size templates waar je simpelweg omheen moet zagen om de juiste afmetingen te krijgen.

Ik beschik nu nog over een Logitech G25, deze zal tzt. plaats maken voor het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On (voor T500 RS)€ 127,84€ 127,84
1Thrustmaster Shifter TH8A, PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One€ 119,-€ 119,-
1Thrustmaster T3PA Zwart€ 82,95€ 82,95
1Thrustmaster Leather 28GT Wheel Add-On€ 118,95€ 118,95
1Thrustmaster TX Servo Base€ 250,16€ 250,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,90
(T3PA moet zijn T3PA-Pro (de invertbare variant, maar deze staan niet in de pricewatch)

Alleen mijn grote uitdaging is dat ik die drie schermen eigenlijk het liefst ook wil kunnen gebruiken voor mijn dagelijkse werkzaamheden, oftewel, dat ze op één of andere manier gewoon op mijn bureau moeten kunnen blijven staan.

Maar aan de andere kant wil ik het liefst dat de schermen helemaal om je heen zitten om tot een zo'n waarheidsgetrouw mogelijke FOV te komen (ala de rig van JoepW).

In de praktijk zou ik het dan het liefst hebben dat ik mijn bureaustoel aan de kant schuif, de race rig voor het bureau, en dan de schermen wat naar voren (hier zit dus de uitdaging) om goed te kunnen racen. De Ricmotech kan ik sowieso ietwat verhogen.

Ik heb me suf gezocht naar triple monitor stands, maar niets wat lijkt op iets wat ik nodig heb, of onbetaalbaar wordt.

Moet ik dit idee wellicht loslaten en toch nog een extra monitor aanschaffen zodat de drie schermen dedicated aan de rig komen te hangen?

Hebben jullie race rig eigenaren dit dilemma ook gehad? Nog tips/trucks voor dit luxe probleem?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ithric heeft iets gemaakt met 3 schermen op zijn bureau. En Phydomir heeft een verrijdbaar rig gemaakt dat hij bij zijn bureau kan schuiven.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-07 11:14
@Wasp: zoals Joep aangeeft, heb ik iets zelf gemaakt.
Best eenvoudig uitgedacht en kan je naar Eigen smaak aanpassen:
Ithric in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Het systeem is gemaakt met (gelagerde)kastladen, je zal alleen een extra plank en een bevestiging moeten hebben. (Ik heb gewoon mijn Eigen bureau gebruikt die ik zelf had gemaakt)

Ik ben niet heel handig met hout, dus het kan vast beter maar het werkt voor mij.

EDIT: Verkeerde link geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 08-12-2015 16:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:58
Ik ben zelf wel gecharmeerd van het DIY rig waar Schuey in "Het grote 'show je race-rig' topic" naar verwees in antwoord op een zelfde vraag daar (zie de posts ervoor).

Denk dat ik die volgend jaar ga bouwen. Vooral de verstelbaarheid (en de oplossingen die daarvoor bedacht zijn), vind ik erg interessant.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 18:27
Hoi ik wil me wat meer verdiepen in het simracen ik heb nu als stuurtje de Thrustmaster Ferrari f430 kockpit nu zit ik te kijken naar een beter stuurtje de Thrustmaster t300 of t500 welke is nieuwer beter heeft er iemand ervaring met een van deze stuurtjes

Alvast bedankt

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik ben van plan het volgende aan te schaffen:

Thrustmaster TX Servo Base
Ferrari F1 Wheel Add-on
Fanatec Clubsport V3

Ik heb vooral nog wat onduidelijkheden over de Clubsport pendalen, worden de trilmotoren in de rem en het gaspendaal ondersteund oor Assetto Corsa? En werken de trilmotoren uberhaubt zonder een Fanatec stuur? :)

En qua stuur, iemand nog leuke alternatieven in dezelfde prijscatagorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-07 16:47
Ben nu een klein jaar geleden begonnen met simracing, ik had een setje met een playseat evolution, gt3 rs v2 en g25 pedalen op de kop kunnen tikken. Nu zou ik graag toch beginnen met een upgrade, ik zou mij de Clubsport V3 pedalen willen aanschaffen en ook een andere rig. Ik dacht aan de Rseat RS1 met een triple monitor stand of een obutto R3V met triple monitor stand. Nu weet ik niet goed wat kiezen zijn er mensen die al beiden getest hebben en wat zijn de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Laatst online: 31-05-2022
Er is sowieso fanaleds wat heel veel games support voor de csp v3, dus dat zit wel gebakken.

[ Voor 76% gewijzigd door Emperalhero op 30-12-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky83
  • Laatst online: 13-03 18:27
Ik wil gaan beginnen met simracing heb de Thrustmaster t500rs besteld heb nu assetto corsa waar ik al regelmatig in race bedoeling is later dit jaar triple screen setup op mijn bureau en eens naar iracing te gaan kijken zijn er hier meer die net met iracing zijn begonnen en wat zijn jullie ervaringen met iracing bevalt het.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Misschien die laatste vraag ff in het iRacing topic vragen? Klik 8)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-07 16:47
Na wat verder lezen ben ik eerder geneigd om zelf een 80/20 rig te bouwen, nu zie ik overal wel mooie voorbeelden maar hoe begin ik hier best aan?
Kijken jullie naar de dimensies van een auto of van een obutto r3v bijvoorbeeld en is het mogelijk om alle dingen (stuur,pedalen) wat verstelbaar te maken daarmee?
Ook zag ik op de site van motedis zag ik ook preconfigured packages staan, wat zijn hier de bevindingen van?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zou het volgende topic eens goed doorlezen :)

Het grote 'show je race-rig' topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-07 21:41
Ik heb net een t300rs met 599xx EVO 30 Alcantara Wheel besteld, en zou hier graag nog een extra stuur voor openwheelers voor kopen. ik dacht eerst om de F1 ferrari addon te kopen, maar het spijtige is dat deze geen shifter lights heeft.
Nu weet ik dat je aftermarket wheels kan kopen en deze via een adapter kan bevestigen aan de t300rs, maar heeft iemand enkele suggesties wat de beste opties zijn voor een betaalbare prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Welke adapter heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-07 21:41
derekspearedesigns, maar in een video van inside simracing zag ik dat er nog andere adapters ook beschikbaar zijn voor deze base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

met die dsd heb je geen flappy pedals...

ik zelf heb deze adapter:

http://simracinghardware....master-gte-wheel-adapter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hier heb ik de rem van de T300 RS pedalen aangepast. Door het onderstaande schuim achter het pedaal toe te voegen, en dan is een grote verbetering. De weerstand begint een stuk eerder (vanaf 75% ongeveer), en daarna rem je extra gedoseerd (dus niet dat je 'doorschiet'). Hoe hard je wil remmen voor maximaal, kun je instellen door middel van een aangepaste deadzone. Dat laatste stukje moet je extra krijgt bijzetten, tegenover de eerdere weerstand. De laatste 3% haal je niet, maar heb er in AC 8% afgehaald, om nog wel redelijk makkelijk maximaal te kunnen remmen.

Het voordeel is dat dit supergoedkoop is en je de pedalen niet permanent hoeft aan te passen. Denk aan secondelijm of schroeven. Al denk ik dat veel mensen gelijk aan schuim denken en dit ook zo doen, zo ongeveer. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4cABBHa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ogCuiVu.jpg

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Een nieuwe post, omdat dit echt om wat anders gaat. Zou dit een 'ideale' oplossing zijn? Of is een Wheel Stand Pro toch beter? Al zit een stoel niet perse vast met een Wheel Stand Pro.
Waar het mij om gaat: ik heb geen speciale raceplek, en een autostoel is niet mogelijk om die reden, maar wil pedalen wel goed vast kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bHu4OBV.jpg

PS. wat ik niet direct terug zie in dit voorbeeld (het gaat mij om het idee):
• Het zou fijn zijn als de afstand van de pedalen tot aan de bureaustoel, flexibel in te stellen is.
• De pedalen staan wel erg hoog? Ik zoek een bevestiging, met de pedalen in de standaard positie, en ook de bureaustoel vastzet (zou wel het handigst zijn lijkt me)

[ Voor 31% gewijzigd door Luxicon op 15-08-2016 18:29 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik ga er van uit hoogte van de pedalen en de lengte van te voren is getest met proefopstellingen.
Ikzelf zou deze opstelling ook wel willen maken, daar ik ook mijn bureau nodig heb voor gewoon pc werk.
Gezien de hoeveelheid materiaal lijkt mij het kostenplaatje mee vallen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ome Ernst schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:35:
Ik ga er van uit hoogte van de pedalen en de lengte van te voren is getest met proefopstellingen.
Ikzelf zou deze opstelling ook wel willen maken, daar ik ook mijn bureau nodig heb voor gewoon pc werk.
Gezien de hoeveelheid materiaal lijkt mij het kostenplaatje mee vallen.
Het is maar net wat je ermee in gedachten hebt. Een niet in te stellen constructie is misschien niet zo'n nadeel, maar wel als er anderen mee willen racen. Het voordeel tegenover een Wheel Stand Pro is wel dat je zo dichterbij je scherm kan zitten (omdat het stuur / servo aan het bureau vast zit), de bureaustoel vast staat én er geen ijzer tussen je benen in staat.

Maar goed, als dit zo handig is, dan zou het toch ook kant en klaar te koop moeten zijn lijkt me. Al is het meeste erop gericht, om ook direct je stuur op vast te zetten. Of meer dan dat (monitoren bijvoorbeeld).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Luxicon schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:22:
Een nieuwe post, omdat dit echt om wat anders gaat. Zou dit een 'ideale' oplossing zijn? Of is een Wheel Stand Pro toch beter? Al zit een stoel niet perse vast met een Wheel Stand Pro.
Waar het mij om gaat: ik heb geen speciale raceplek, en een autostoel is niet mogelijk om die reden, maar wil pedalen wel goed vast kunnen zetten.

[afbeelding]

PS. wat ik niet direct terug zie in dit voorbeeld (het gaat mij om het idee):
• Het zou fijn zijn als de afstand van de pedalen tot aan de bureaustoel, flexibel in te stellen is.
• De pedalen staan wel erg hoog? Ik zoek een bevestiging, met de pedalen in de standaard positie, en ook de bureaustoel vastzet (zou wel het handigst zijn lijkt me)
Hey Ronald,

Wat je zou kunnen gebruiken voor het verzetten van je pedalen is dit heb je er dan wel meerdere van nodig als ik het zo zie een 4 tal. Kijk eens naar de verschillden voorbeelden welke je op het SimRig forum tegenkomt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
jvaneijk schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Hey Ronald,

Wat je zou kunnen gebruiken voor het verzetten van je pedalen is dit heb je er dan wel meerdere van nodig als ik het zo zie een 4 tal. Kijk eens naar de verschillden voorbeelden welke je op het SimRig forum tegenkomt.
Dat ziet er precies uit als het materiaal op de foto, top! Ook mooi dat alles in het zwart beschikbaar is. De basis is redelijk simpel. De bureaustoel bevestiging lijkt me ook prima te doen. De constructie van de pedalen lijken me daarentegen lastig. Zeker als je de pedalen (nog) niet in huis hebt, dus dat zal achteraf pas kunnen.

Was mij trouwens wel fijn lijkt, zijn hoger geplaatste pedalen. Dus hoger dan de grond zelf, zoals ze standaard staan. Zoals ook op de foto te zien is. De pedalen staat daar ook inverted. Of dat fijner is of niet, zou ik niet weten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Luxicon schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Dat ziet er precies uit als het materiaal op de foto, top! Ook mooi dat alles in het zwart beschikbaar is. De basis is redelijk simpel. De bureaustoel bevestiging lijkt me ook prima te doen. De constructie van de pedalen lijken me daarentegen lastig. Zeker als je de pedalen (nog) niet in huis hebt, dus dat zal achteraf pas kunnen.

Was mij trouwens wel fijn lijkt, zijn hoger geplaatste pedalen. Dus hoger dan de grond zelf, zoals ze standaard staan. Zoals ook op de foto te zien is. De pedalen staat daar ook inverted. Of dat fijner is of niet, zou ik niet weten.
Het idee achter 80/20 is dat je het makkelijk kan uitbreiden je kan dus gewoon iets van 2 dwarsliggers nemen en daar later je pedals op monteren.

Inverted of niet is het verschil tussen formule auto's of niet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Luxicon schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:09:
[...]

Het is maar net wat je ermee in gedachten hebt. Een niet in te stellen constructie is misschien niet zo'n nadeel, maar wel als er anderen mee willen racen. Het voordeel tegenover een Wheel Stand Pro is wel dat je zo dichterbij je scherm kan zitten (omdat het stuur / servo aan het bureau vast zit), de bureaustoel vast staat én er geen ijzer tussen je benen in staat.

Maar goed, als dit zo handig is, dan zou het toch ook kant en klaar te koop moeten zijn lijkt me. Al is het meeste erop gericht, om ook direct je stuur op vast te zetten. Of meer dan dat (monitoren bijvoorbeeld).
Voor mij is het geen nadeel. Maar een keer in de twee maanden of zo komt er wel eens een kennis Dirt Rally spelen maar voor de rest ben ik de enig die er gebruik van zou maken. Zoiets maak ik dan voor mij en niet voor anderen, al realiseer ik me wel dat als je bv kinderen hebt die ook racen je een verstelbare set handiger zou vinden. ( Mijn dochter is 3.5, dus dat duurt nog wel even ;) )

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik ben op zoek naar een NL winkel die mij kan helpen met het uitzoeken van een rumble pack/bass shaker/buttkicker, weten jullie iemand? De price-watch is leeg, en als ik zoek via Google kom ik eigenlijk alleen oude zoekresultaten tegen van 2015 en eerder... Het lijkt er ook op dat de Buttkicker gamer de enige oplossing is. Ik heb ook bass shakers gevonden bij instrumentenwinkels zoals Bax-shop; echter ben ik niet van plan om een hele dure versterker erbij te kopen (sommigen zijn wel 500 euro).

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

RobV schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:49:
Ik ben op zoek naar een NL winkel die mij kan helpen met het uitzoeken van een rumble pack/bass shaker/buttkicker, weten jullie iemand? De price-watch is leeg, en als ik zoek via Google kom ik eigenlijk alleen oude zoekresultaten tegen van 2015 en eerder... Het lijkt er ook op dat de Buttkicker gamer de enige oplossing is. Ik heb ook bass shakers gevonden bij instrumentenwinkels zoals Bax-shop; echter ben ik niet van plan om een hele dure versterker erbij te kopen (sommigen zijn wel 500 euro).
Zie hier: https://www.soundimports....=product/category&path=63
de Dayton shakers zijn goed betaalbaar...
Het ook even deze post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47727367

Daarnaast is het afhankelijk van hoeveel van die dingen je op je Rig wilt plaatsen een simpele versterker nodig en SimVibe software

Stel je hebt 4 van die dingen van 50w dan moet je een versterker hebben welke 4 kanaals is en die 50w kan produceren

[ Voor 13% gewijzigd door jvaneijk op 18-08-2016 13:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bedankt, ik heb 4 dayton pucks besteld en een dikke dta-120 versterker erbij, inclusief montageplaatjes voor nog geen €200. Ik ben benieuwd!

Update: bestelling vanmiddag al ontvangen. Bedankt voor de link, zo krijgt. En weer vertrouwen in de webshops. _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door RobV op 19-08-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:07
Zit toevallig ook naar soundimports te kijken. Denk dat ik er voorlopig 2 bestel. Heb nog een 200w plate amp liggen... dan word het alleen alsof ik een subwoofer gebruik (op mijn sub uitgang aangesloten). Gaat dit wat worden of moet ik iets verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

RobV schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:54:
Bedankt, ik heb 4 dayton pucks besteld en een dikke dta-120 versterker erbij, inclusief montageplaatjes voor nog geen €200. Ik ben benieuwd!

Update: bestelling vanmiddag al ontvangen. Bedankt voor de link, zo krijgt. En weer vertrouwen in de webshops. _/-\o_
Hoe is de beleving? En heb je foto's van hou je ze gemonteerd hebt? Ben zelf namelijk ook erg benieuwd hiernaar. Zo'n Buttkicker gamer2 is nogal duur vergeleken met deze setup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 23:41
Die dta-120 is toch slechts een 2 kanaals versterker? Je kunt dan wel 4 van die pucks aansluiten echter kun je die niet afzonderlijk aansturen toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Nou ja niet afzonderlijk, maar per 2 want je kan 2 pucks per kanaal aansluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Laatst online: 01-02 13:23
Heeft er iemand ervaring met de Rseat RS1 of N1? Het gaat mij met name om de stoel. Is deze comfortabel genoeg voor langere sessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
De pucks zijn 16ohm, je moet de dus sowieso parallel schakelen om je versterker niet teveel te belasten. De bassen zijn zo laag dat links/rechts tóch geen effect heeft, dus 4x 16ohm parallel ingeset als 4ohm mono.

Ik heb alles bedraad, maar nog niet vastgezet. Ik heb de puck gewoon onder de zitting van de stoel gepropt om te testen. Ik gebruik enkel Elite Dangerous, die heeft geen aparte feedback output dus ik heb hem gewoon parallel aan de audio hangen met een splitter. Vooralsnog niet geheel ontevreden, en het wordt vast beter als ze eenmaal goed vast gemonteerd zijn. Ik moet nog wel ergens een crossover of een lowpass filter regelen want er komt meer uit de drivers dan alleen bas (overspraak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik had een Sapphire Radeon RX 480 nitro+ OC 8MB besteld. 20 minuten mee gereden met Assetto Corsa, om erachter te komen dat Hdmi en Freesync niet werkt. Dus 2 schermen werken met de displaypoort en wel met Freesync en 1 niet. Dus deze kaart wel netjes kunnen door verkopen.
Nu heb ik wel gezien wat Freesync doet en het geeft een strak en meer realistisch beeld.

Alleen ik weet niet meer wat ik moet kopen.

Een XFX: pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR 8GB
Volgens mij de enige leverbare custom met 3 display poorten.

of een "gewone" 480: pricewatch: XFX Radeon RX 480 XXX Edition 8GB

Of een R9 Fury voor €350 maar deze kaart is lang met 30,7cm en ik kan 31cm net kwijt.

Wat is wijsheid, nog even wachten op een voorraad zodat de prijzen zakken of een reference kaart kopen voor €300.

Het moet een kaart zijn met 3 display poorten ivm Freesync.

Misschien kijk ik ergens overheen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:24
naish123 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:58:
Ik had een Sapphire Radeon RX 480 nitro+ OC 8MB besteld. 20 minuten mee gereden met Assetto Corsa, om erachter te komen dat Hdmi en Freesync niet werkt. Dus 2 schermen werken met de displaypoort en wel met Freesync en 1 niet. Dus deze kaart wel netjes kunnen door verkopen.
Nu heb ik wel gezien wat Freesync doet en het geeft een strak en meer realistisch beeld.

Alleen ik weet niet meer wat ik moet kopen.

Een XFX: pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR 8GB
Volgens mij de enige leverbare custom met 3 display poorten.

of een "gewone" 480: pricewatch: XFX Radeon RX 480 XXX Edition 8GB

Of een R9 Fury voor €350 maar deze kaart is lang met 30,7cm en ik kan 31cm net kwijt.

Wat is wijsheid, nog even wachten op een voorraad zodat de prijzen zakken of een reference kaart kopen voor €300.

Het moet een kaart zijn met 3 display poorten ivm Freesync.

Misschien kijk ik ergens overheen..?
toon volledige bericht
Ik kan je alleen vertellen dat de Fury bij mij echt perfect draait in Assetto Corsa. Ik speel op 2560x1080, en met alle instellingen maximaal (dus ook 4x AA) haal ik zo'n 80-90 FPS. :) Op welke resolutie speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
3 schermen van 1920 x 1080.

Deze R9 zou ik dan willen halen, maar als de voeding aansluiting aan de achterkant zit dan past ie niet. Vrees ik.
Het zou op 3mm na moet passen, als de stekkers aan de zijkant zitten.

pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
naish123 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:21:
3 schermen van 1920 x 1080.

Deze R9 zou ik dan willen halen, maar als de voeding aansluiting aan de achterkant zit dan past ie niet. Vrees ik.
Het zou op 3mm na moet passen, als de stekkers aan de zijkant zitten.

pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)
Stekkers zitten aan de bovenkant (zijkant?), ergens op 2/3 van de lengte van de kaart, moet passen dus.

Tis echt een zalige kaart. Hij gaat die 3 full HD schermen van je ook makkelijk trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Zou mijn voeding het trekken?

Een Coolmaster Silent Pro van 600watt, i5 3,2 en 1 ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
naish123 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:27:
Zou mijn voeding het trekken?

Een Coolmaster Silent Pro van 600watt, i5 3,2 en 1 ssd.
Ik denk van wel. Maar er zijn mensen op Tweakers die veel meer verstand van voedingen hebben dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Thanks!

Ik kom uit op 484w.

http://outervision.com/b/JRjKTj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-07 11:57
Ik hebzelf een rx480 van xfx heeft 3 displaypoorten, reference kaart overigens.
Doet het prima, je kunt elke mid range kaart kopen zolang deze maar 3 displaypoorten heeft.

Op tweakers kun je de specificaties bekijken en daar staat bij welke kaart wat heeft.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:27
Pazienza schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:25:
[...]

Tis echt een zalige kaart. Hij gaat die 3 full HD schermen van je ook makkelijk trekken. :)
Trekt ie ook project cars en F1 2016 op 3 FHD schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Dank voor de reacties. Zat vandaag al naar een 1070 kaart te kijkenemen, maar ik vind €450 voor een videokaart eigenlijk bezopen.

Dus AlexP36, als jij met een reference kaart probleemloos met 3 schermen rijdt dan moet dat lukken. Denk dat Freesync ook wel wat brengt tov een 1070 of 1060..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:52
AlexP36 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:57:
Ik hebzelf een rx480 van xfx heeft 3 displaypoorten, reference kaart overigens.
Doet het prima, je kunt elke mid range kaart kopen zolang deze maar 3 displaypoorten heeft.

Op tweakers kun je de specificaties bekijken en daar staat bij welke kaart wat heeft.
Niet helemaal correct: je hebt minimaal (iig bij AMD) 1 DP nodig. Daarnaast volstaat bijvoorbeeld ook 2 DVI aansluitingen. Zo heb ik momenteel ook mijn AMD 290 aangesloten.

• naish123
ray1979 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

Niet helemaal correct: je hebt minimaal (iig bij AMD) 1 DP nodig. Daarnaast volstaat bijvoorbeeld ook 2 DVI aansluitingen. Zo heb ik momenteel ook mijn AMD 290 aangesloten.
Freesync werkt alleen over een displaypoort en in sommige gevallen is monitor geschikt om het over HDMI te gebruiken.

• AlexP36
naish123 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:05:
Dank voor de reacties. Zat vandaag al naar een 1070 kaart te kijkenemen, maar ik vind €450 voor een videokaart eigenlijk bezopen.

Dus AlexP36, als jij met een reference kaart probleemloos met 3 schermen rijdt dan moet dat lukken. Denk dat Freesync ook wel wat brengt tov een 1070 of 1060..
De enige reden waarom ik een 480 heb is vanwege mijn monitoren freesync ondersteunen.
Als het aan mij lag ( en ook de portemonee ) dan was ik voor gtx 1080 gegaan.
Als je nu nog de keuze hebt en geen haast en wil je persee amd gpu wacht dan lekker op vega eind dit jaar.

• naish123
Mijn huidige kaart is een 6950. Behoorlijk bejaard.

Denk dat het een R9 fury wordt of een RX 480

• AlexP36
naish123 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:29:
Mijn huidige kaart is een 6950. Behoorlijk bejaard.

Denk dat het een R9 fury wordt of een RX 480
Als je dan het geluid en de looks niet intereseren van zo'n kaart dan kan je net zogoed de xfx reference 480 kopen nu te krijgen voor onder de 300 euro en is overclocked zover dit kan bij de 480.

• naish123
Pazienza schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

Ik kan je alleen vertellen dat de Fury bij mij echt perfect draait in Assetto Corsa. Ik speel op 2560x1080, en met alle instellingen maximaal (dus ook 4x AA) haal ik zo'n 80-90 FPS. :) Op welke resolutie speel je?
Ik heb vandaag een Fury gehaald. Hij past net in mijn kast. Ding is echt heel groot.

Wat zijn jouw instellingen in Catalyst Control Center? Ben er een tijdje uit geweest maar er staan kreten waar nog nooit van gehoord heb.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

naish123 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:46:
[...]

Ik heb vandaag een Fury gehaald. Hij past net in mijn kast. Ding is echt heel groot.

Wat zijn jouw instellingen in Catalyst Control Center? Ben er een tijdje uit geweest maar er staan keten waar nog nooit van gehoord heb.. :/
Alles lekker op performance zetten, en in game alles bepalen. Ik doe nooit iets door de driver laten bepalen en standaard instellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726668

Hey racers :-) ,

Even een vraagje ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen ik zit te denken aan een RX 480 (4G OF 8GB versie ??). Het liefst heb ik geen Nvidia omdat ik dan met 3 schermen een stuk duurder uit ben. Iemand advies ? Ik zal games spelen zoals: F1 2016, Pcars, ETS2 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik ben ook een tijd in de markt geweest voor een RX 480 maar heb van de week een R9 Fury gekocht.
https://www.alternate.nl/.../product/1250843?lk=17022

De leverbaarheid drijft de prijzen van de 480 op. Nu heb ik voor hetzelfde geld een high end kaart. IRacing, Assetto Corsa alles aan en nog 120 fps op 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wow zo op het eerste gezicht lijkt me dat een prima kaart om te upgraden vanaf een wat oudere kaart, maar je geen budget hebt voor een GTX 1080 het komende jaar. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Vele jaren geleden fanatiek Live for Speed gespeeld. Daarna een aantal jaren als amateur de circuits in het echt onveilig gemaakt, maar helaas de raceauto moeten verkopen. Nu begint het toch weer een beetje te kriebelen om dan thuis te beginnen aan sim racing.

Ik vind het alleen allemaal zo duur...

Ik ben er in ieder geval wel uit dat ik een Playseat challenge nodig heb en mijn voorkeur uit gaat naar de Thrustmaster T300 base. Vraag is alleen nog een beetje welke set ik moet gaan aanschaffen. Welke set ik ook ga aanschaffen, mijn vriendin zal me wel voor gek verklaren als ik hier zo veel geld aan ga uitgeven :+

Ik heb eigenlijk 2 opties.
1. Ready to race bundle via playseatstore met een Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition. Prijs: 538,20 Euro --> volgens mij best een scherpe aanbieding?
2. De goedkopere variant, namelijk de Thrustmaster T300 GTE. In deze variant moet ik de stoel en stuur bij 2 webshops bestellen voor de scherpste prijs. Prijs: 465,59 Euro

Een verschil van 72,61 Euro...

Je raad hem al: ik ben dus aan het twijfelen of dit de meerprijs waard is... Je krijgt er een groter stuur, koppeling pedaal en beter rempedaal voor terug. Echter vraag ik mij af of ik het koppeling pedaal echt zal gaan missen en volgens mij is het rempedaal van de standaard T300RS ook te verbeteren met mods. Daarnaast vind ik het soms ook leuk om even een race te doen in F1 2016 en vraag ik mij af of het 30cm stuur van de alcantara editie dan niet juist een groot nadeel is (bij reguliere sims zal het juist een voordeel/fijner gevoel geven).

Wie oh wie heeft hier ervaringen in en/of kan mij hierin adviseren (missen koppelingspedaal/groter stuur/beter rempedaal)? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

alleen al voor de looks zou ik voor de alcantara wheel gaan.. :)

die heb ik namelijk zelf een week of 2 geleden gekocht.. wauw.. :D voor die prijs echt het beste wat je kunt kopen... en de t3pa pedalen zijn het ook zeker waard.. ( voor die set prijs)

ik was 390 kwijt voor de t300 ferrari alcantare en t3pa pedalen..

wat is nu 72€ verschil.. voor dat verschil heb je toch een stukje meer mooier spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 23:41
Ik kan je in ieder geval wel adviseren over het stuur. Ik heb zelf de standaard T300RS gekocht met het standaard rubberen stuurwieltje dus, deze is wat mij betreft niet heel prettig, zeker niet als je wat langer achter elkaar er gebruik van maakt. Daarom heb ik later het alcantara stuurwiel gekocht die echt een heel stuk fijner in de handen ligt.
Daarnaast kun je later natuurlijk ook het F1 stuurtje los kopen, dat heb ik ook gedaan(maar eigenlijk gebruik ik deze zelden tot nooit...)
De standaard pedalen heb ik een paar weken gebruikt en toen overgestapt op de Fanatec CSP V3 pedalen, dat is echt een wereld van verschil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Fanatec komt binnenkort ook met de CSL base + wiel + pedalenset uit. Dat zit op rond de 650 euro maar dan wel inclusief pedalenset met loadcell. Reviews verschijnen binnenkort, previews zijn er al genoeg op YouTube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Thx voor de replies. Ik denk dat ik dan inderdaad beter voor de wat duurdere alcantara editie met de t3pa pedalen moet gaan.

Maar het is dus niet een groot nadeel bij het spelen van bijvoorbeeld F1? Zo'n F1 stuur is namelijk ook weer +- 150 Euro, dat ben ik niet van plan om nog extra er aan uit te geven.

@ Arfman: Ja ok, maar daar komt dan nog een Playseat bij. Dan heb je het wel over heel andere prijsklasse, dat is me op het moment echt nog te gortig. 500 Euro vind ik al best veel, aangezien mijn PC dit bedrag niet heeft gekost :o

[ Voor 20% gewijzigd door Spurlie op 07-09-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Spurlie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:57:
Thx voor de replies. Ik denk dat ik dan inderdaad beter voor de wat duurdere alcantara editie met de t3pa pedalen moet gaan.

Maar het is dus niet een groot nadeel bij het spelen van bijvoorbeeld F1? Zo'n F1 stuur is namelijk ook weer +- 150 Euro, dat ben ik niet van plan om nog extra er aan uit te geven.
nee, is geen nadeel. dacht ik in het begin ook: "ik moet dat f1 stuur hebben!@#", maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. het alcantara stuur is erg fijn, en iets grotere diameter dan andere stuurtjes dacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:49

Nickrsd

hij is echt aan te raden, ik heb ook even getwijfeld, knoop door gehakt.. nou echt werkelijk een genot..!
en voor een betaalbare prijsklasse..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spurlie
Bestelling is geplaatst! :+
Het is de alcantara editie geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
En toch wil je straks echt het F1 wheel, al is het alleen al om (na gemod) er dan zo uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/kt4pvivar/IMG_4762.jpg

Voor mij een project voor volgend jaar, gaat er zeker komen 😉

• Fox-Racing
  • Nu online
Ik ben in het bezit van een Thrustmaster TX 458 Italia stuur voor op m'n Xbox One

Nu begon vorige week ineens de ellende.
Ik kreeg een update van de Xbox en tevens een update van F1 2016.
allemaal netjes geïnstalleerd en zelfs nog even een paar rondjes gereden.
alles uitgezet geen vreemde dingen.

Na 1.5 uur hoor ik ineens een herrie, blijkt het stuur volgas naar rechts te draaien
tot hij in z'n uiterste positie klapt.. en weer terug draait naar het midden en weer volgas naar rechts.
dit bleef hij net zolang herhalen tot ik de usb of voeding eruit trok..
Xbox was overigens helemaal uit.

Volgende dag gezocht op internet, blijkt de firmware ineens weg te zijn. 8)7
op kunnen lossen door via de pc een nieuwe firmware erin te schieten.
probleem opgelost, stuur werkt weer onder Pc en Xbox.
alleen heb ik het idee dat de force feedback een stuk minder is.

Afgelopen dinsdag weer een Xbox update, 3x raden.. weer ellende :(
weer opnieuw firmware erin gezet, en alles werkt weer.
maar de force feedback is nog steeds niet hoe die was, in game is er niets veranderd.

Ik start mijn Xbox trouwens altijd op via de Xbox knop op het stuur.
lijkt mij niet uit te maken, maar las laatst ergens dat via Xbox beter zou zijn?

hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?
of wordt het een retourtje fabrikant nu hij nog in de garantie zit (Feb 2016)

RichardVos.nl

Anoniem: 752933

Hey iedereen 
Ik heb me sinds kort 3 schermen aangeschaft, 3x IIYAMA E2483HS. Daarnaast heb ik ook nog een vierde scherm voor mijn fuel enzo. Nu zie ik wel dat mijn oude AMD 6850 Crossfire het wel doet, maar niet met de graphics die ik wil. Nu is de vraag of iemand een goede AMD videokaart heeft/weet die gemakkelijk vier schermen aan kan met toch nog goede graphics..
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AlexP36 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:42:
En toch wil je straks echt het F1 wheel, al is het alleen al om (na gemod) er dan zo uitziet.

[afbeelding]

Voor mij een project voor volgend jaar, gaat er zeker komen 😉
Mwah .. dat F1 stuur heb ik ook gehad en ziet er uit (en voelt) als een stuk plastic speelgoed.

• AlexP36
Arfman schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:15:
[...]

Mwah .. dat F1 stuur heb ik ook gehad en ziet er uit (en voelt) als een stuk plastic speelgoed.
Deze dan 😉

Afbeeldingslocatie: http://www.isrtv.com/forums/uploads/monthly_2016_08/20160818_100350.jpg.1d0ba01e393a65bfc72ca16dae9362ef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mooi f1 stuur zeg! :9~

waar heb je die gevonden?
dan ga ik eens even zoeken of dat ding ook voor een t300 verkrijgbaar is ergens (zal wel niet, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Is gewoon een (lelijk imo) aangepaste Fanatec Formula wheel.
Pagina: 1 2 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.