Fanatec heeft juist ondersteuning voor PlayStation.Rubik_31415 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:04:
[...]
Haha dat geloof ik zeker. Kijk op dit moment vooral naar een Playseat Challenge met de T300 RS GT. Als beginner starten met de duurdere sets klinkt niet heel aanlokkelijk, gezien het enorme aanbod van G29 van mensen 'voor wie het het toch niet was'.
Met de kanttekening dat ik enkel op mijn PS5 ga spelen (Fanatec DD werkt niet op PS dacht ik), wat zijn eventuele stappen omhoog vanaf T300 RS GT?
https://www.fanatec.com/e...+_eu/clubsport-dd-plus-eu
Ook al ben ik geen fan (meer) van Fanatec, zou ik die nog altijd adviseren t.o.v. een Thrustmaster. Dan heb je gewoon een goede instapper voor DirectDrive. Echter, een PlaySeat Challenge is vaak net wat te gammel voor een DD, dus die moet je dan weer aanpassen.
Hou er tevens rekening mee, dat een PlaySeat Challenge leuk is om incidenteel te racen. Maar als je voornemens bent om die na iedere sessie op te moeten ruimen, dan kan ik je vrijwel zeker al op een briefje meegeven dat je dit na 2 keer al beu bent en het niet meer gebruikt.
Mocht je dus een ruimte hebben waar hij permanent kan staan, dan zou ik voor die optie gaan. Maar dan zou ik ook niet voor een Playseat Challenge gaan, maar een aluminium rig of eventueel een buizen rig. Die heb je in alle soorten en maten en prijsstellingen. Maar dan heb je wel een degelijke basis.
Het grootste voordeel van een aluminium profile rig is dat deze modulair is. Je kunt dus heel simpel beginnen en deze gaande weg uitbreiden met diverse accessoires.
Zo kocht ik mijn TREQ One destijds:
:strip_exif()/f/image/xwEUGSY8KaBizDnyuy8LUdXm.jpg?f=fotoalbum_large)
Na één week (ja echt!) de overstap naar triples. Kwestie van even een andere mount (Unified Triple Monitor Mount) erop:
:strip_exif()/f/image/YPynkNYAUZtcxW1I29FINHwe.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is het vandaag de dag. Losstaande triple monitor stand, met diverse uitbreidingen zoals Advanced Keyboard Tray, Shifter Holder waar m'n mousepad o.a. op zit bevestigd. Heb nog een MonsterTech Hotas Mount voor m'n flightsim behoefte. Dat alles dus nog steeds met de TREQ One als basis.
:strip_exif()/f/image/7JIbhmoNJKGPaWfMzaJwxC9Q.jpg?f=fotoalbum_large)
De basis dus nog steeds dezelfde TREQ One.
[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 27-06-2025 13:25 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED