• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-07 14:26
Hallo iedereen,

Ik kwam er helaas achter dat Project CARS 2 niet meer te koop is voor pc. Is er een andere game die online te spelen is met AI-drivers? Een vriend had mogelijk interesse om ook eens simracen te proberen en is vooral geïnteresseerd in 60-80 prototypes en GT-auto's. Maar naast PC2 weet ik geen game die online te spelen is met AI-tegenstanders en dit soort auto's. Is er nog een andere optie die ik over het hoofd heb gezien die prima is om mee te starten? Ik heb zelf al een aantal jaar geen (semi PC2) sim meer gespeeld en naar het bekijken van de nieuwere titels zie ik deze auto's er niet tussen staan. Hoop dat dit een on-topic vraag is, zo niet laat het even weten.

Bij voorbaat dank voor de suggesties.

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-08 16:26
Er zijn meerdere simulaties.

Kijk eens naar LMU (le Mans Ultimate)
Iracing ( heel uitbreid )
Asseto Corsa (evo)

Met Iracing en LMU kun je ook offline tegen AI rijden. Asseto Corsa volgens mij ook.

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 14:51
Ik snap denk ik wel wat je bedoeld denk ik. Met PCARS2 kon je gewoon zelf een server starten, zonder credits te betalen of andere omslachtige geld kostende toestanden zoals nu naar mijn gevoel overal aan de hand is.

Dan liet je je vrienden joinen en kon je de lobby aanvullen met AI auto's om zo samen in een race te rijden maar ook met AI tegenstanders. Heel veel plezier aan beleefd in de Coronatijd. Maar helaas tot op heden ben ik geen game tegengekomen die dat even zo toegankelijk maakt als PCARS2 dat deed. LMU kun je niet zelf gratis zonder toestanden een server hosten, twee maten erbij en 25 AI auto's erbij en racen maar...

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-08 13:45
techninja schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:16:
Hallo iedereen,

Ik kwam er helaas achter dat Project CARS 2 niet meer te koop is voor pc. Is er een andere game die online te spelen is met AI-drivers? Een vriend had mogelijk interesse om ook eens simracen te proberen en is vooral geïnteresseerd in 60-80 prototypes en GT-auto's. Maar naast PC2 weet ik geen game die online te spelen is met AI-tegenstanders en dit soort auto's. Is er nog een andere optie die ik over het hoofd heb gezien die prima is om mee te starten? Ik heb zelf al een aantal jaar geen (semi PC2) sim meer gespeeld en naar het bekijken van de nieuwere titels zie ik deze auto's er niet tussen staan. Hoop dat dit een on-topic vraag is, zo niet laat het even weten.

Bij voorbaat dank voor de suggesties.
Ik denk dat je moet kijken naar de originele Asseto Corsa met Mods voor de 60-80 prototypes en GT-auto's. Momenteel is het basis spel te krijgen voor 5 euro in Steam (17 euro voor de Ultimate Edition) en de meeste mods zijn gratis en er zit ook AI in.

Assetto Corsa Steam

[ Voor 5% gewijzigd door Disarmed070 op 07-07-2026 16:39 ]

• techninja
Disarmed070 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:36:
[...]

Ik denk dat je moet kijken naar de originele Asseto Corsa met Mods voor de 60-80 prototypes en GT-auto's. Momenteel is het basis spel te krijgen voor 5 euro in Steam (17 euro voor de Ultimate Edition) en de meeste mods zijn gratis en er zit ook AI in.

Assetto Corsa Steam
Bedankt voor de reacties!
Een server zelf hosten moet lukken, minder handig maar geen groot probleem. Ik dacht dat assetto corsa je geen ai kan toevoegen bij een lobby of kan dat tegenwoordig wel? Wat betreft LMU heeft dit niet alleen moderne auto's of had ik dat fout gezien?

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
MeShell schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:46:
Ik snap denk ik wel wat je bedoeld denk ik. Met PCARS2 kon je gewoon zelf een server starten, zonder credits te betalen of andere omslachtige geld kostende toestanden zoals nu naar mijn gevoel overal aan de hand is.

Dan liet je je vrienden joinen en kon je de lobby aanvullen met AI auto's om zo samen in een race te rijden maar ook met AI tegenstanders. Heel veel plezier aan beleefd in de Coronatijd. Maar helaas tot op heden ben ik geen game tegengekomen die dat even zo toegankelijk maakt als PCARS2 dat deed. LMU kun je niet zelf gratis zonder toestanden een server hosten, twee maten erbij en 25 AI auto's erbij en racen maar...
AMS2 kan dat toch ook allemaal. (Wat eigenlijk de verbeterde versie van PC2 is)

https://www.techpowerup.com/review/

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-08 13:45
techninja schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:48:
[...]

Bedankt voor de reacties!
Een server zelf hosten moet lukken, minder handig maar geen groot probleem. Ik dacht dat assetto corsa je geen ai kan toevoegen bij een lobby of kan dat tegenwoordig wel? Wat betreft LMU heeft dit niet alleen moderne auto's of had ik dat fout gezien?
Ik heb het nooit geprobeerd maar het moet mogelijk zijn

Add AI to Assetto Corsa Server

• techninja
Disarmed070 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:32:
[...]

Bedankt! Dat ga ik zeker eens proberen. Dacht uit ervaring dat het niet mogelijk was, had het duidelijk fout.

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
Disarmed070 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:32:
[...]

17 stappen met bestanden knippen en plakken, bestanden editen, MODs installeren... Het kan allemaal, dat zeker, maar of het nou zo simpel is als dat het bij PCARS2 was kunnen we over discusseren denk ik... AMS2 lijkt inderdaad wel een optie te zijn!

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

• Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
@techninja Ik zou inderdaad eens naar Automobilista 2 kijken, als ik jou was. Momenteel met 50% korting in Steam te krijgen. Ook is er een demo beschikbaar, maar ik weet niet hoe compleet qua opties deze is vergeleken met de volledige versie.

• techninja
MeShell schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:44:
[...]

17 stappen met bestanden knippen en plakken, bestanden editen, MODs installeren... Het kan allemaal, dat zeker, maar of het nou zo simpel is als dat het bij PCARS2 was kunnen we over discusseren denk ik... AMS2 lijkt inderdaad wel een optie te zijn!
Compleet mee eens. Het is alleen jammer dat in automobilista weinig prototypes en gt's uit de jaren 60-70 zitten. Ik zal nog eens van beide assetto corsa en ams 2 de lijst bekijken. In de setup is het duidelijk handiger en ik denk ook gebruiksvriendelijker om inderdaad ams2 aan te schaffen. Echter met betrekking tot de verschillende opties aan auto's die in de games aanwezig zijn is assetto meer interessant zal eens overleggen. Jammer dat er helaas geen optie is die in beide volledig voorziet.

• Raycoupe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 12:05
superbassie schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:34:
[...]

Oh ja die ziet er ook wel heel goed uit! Zit alles bij elkaar wel aan de hogere prijscategorie, wil er namelijk ook een mount voor m'n 49" ultrawide monitor bij en dat het geheel een vele jaren meegaat. Maakt op zich niet uit als de kwaliteit goed is; zal wat video's over de SimLab kijken.

[...]

Hm, het zijn beide wel wat duurdere opties maar dat ze in Nederland zitten is ook wel weer een pro.

Het is wel lastig dat je voor alles, buiten de rig om, weer aparte onderdelen moet bijbestellen. Een stoel, ok, maar dan moet er ook weer een bracket bij ervoor. Dat soort dingen.
Nja, ik heb weer iets om op te zoeken!

Bedankt allebei!
Ik heb een Trakracer 120 en dat bevalt prima. Heb er de losse monitor 'Large' stand bij voor de ultrawide 45 inch, want wellicht gaan we nog eens voor drie stuks. Een losse monitor stand voorkomt trillingen t.o.v. eentje die vast zit aan je rig.

Qua stoelen ben ik voor een echte (tweedehands oude Recaro) autostoel gegaan, 12 volt erop en het elektrische deel werkt ook. Ik zag namelijk teveel game/simrig stoelen flink slijten in een jaar of twee tijd en zo'n autostoel is veel degelijker. Ook geen last van flex en veel stabielere sliders.

Kuip(race)stoel staat leuk maar zijn niet zo comfortabel en passen meestal maar voor een persoon.

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-08 18:48
Ik gebruik ook een 'echte' autostoel, maar de montage ervan vergde toch wat creativiteit. De stoel is nu stevig gemonteerd op sliders, maar het zitgedeelte kan niet omhoog of omlaag en kan ook niet 'tilten'. De rugleuning is uiteraard wel verstelbaar. Het zal per stoel wel verschillen hoe het erop gefrutseld moet worden, het is iig wel een idee om het zo te doen.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

lasharor

7 december 2004

Fedo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:51:
Ik gebruik ook een 'echte' autostoel, maar de montage ervan vergde toch wat creativiteit. De stoel is nu stevig gemonteerd op sliders, maar het zitgedeelte kan niet omhoog of omlaag en kan ook niet 'tilten'. De rugleuning is uiteraard wel verstelbaar. Het zal per stoel wel verschillen hoe het erop gefrutseld moet worden, het is iig wel een idee om het zo te doen.
Is heel erg afhankelijk van de autostoel. Ik heb bijvoorbeeld een VW Golf stoel gemonteerd. Daar was de enige modificatie die ik moest doen eigenlijk 2 pinnen met de dremel er af slijpen. Daarna paste het echt perfect. Als je vooraf een beetje selectief bent en alleen een stoel koopt met vlakke rails dan is de montage echt kinderspel.

Wat mij betreft beter als je ook gewoon een oudere manuele stoel koopt. Want, hoe vaak verstel je hem? Ik in ieder geval bijna nooit.

• Raycoupe
Instelbaarheid van de stoel is vooral van belang als je met meerdere mensen de simrig gebruikt.

Moderne autostoelen bieden meestal meer dan genoeg verstel mogelijkheden. Tip, rechter voorstoelen zijn goedkoper. Elektrisch verstelbare stoelen vergen wel een flinke 12 volt voeding, die motortjes trekken behoorlijk stroom.

Mijn oude Recaro had geen aanpassingen nodig, bout je er zo op. 'k Heb er een zelfgemaakt tilt mechaniek onder gezet omdat dit ontbrak. Ook bij de chinezen een opblaasbaar lende steuntje met balgje aangeschaft (paar euro) en onder de schuimlaag geplaatst. Erg plezierig.

• TiezZ_BE
lasharor schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:54:
[...]

Is heel erg afhankelijk van de autostoel. Ik heb bijvoorbeeld een VW Golf stoel gemonteerd. Daar was de enige modificatie die ik moest doen eigenlijk 2 pinnen met de dremel er af slijpen. Daarna paste het echt perfect. Als je vooraf een beetje selectief bent en alleen een stoel koopt met vlakke rails dan is de montage echt kinderspel.

Wat mij betreft beter als je ook gewoon een oudere manuele stoel koopt. Want, hoe vaak verstel je hem? Ik in ieder geval bijna nooit.
Ik leg de rugleuning iets platter wanneer ik in een open wheeler / formule rij

Ivm de rails: Het is vooral opletten dat de montage openingen op de rails in 1 lijn liggen, sommige merken/modellen hebben een montage punt dat niet in lijn ligt met rail.

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 15:18

Passievrucht

swarma

superbassie schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 05:28:
Ik ga in een paar maanden tijd verhuizen en dan heb ik een 'computer ruimte', waar ik ook eindelijk een simrig kan plaatsen. Nu maak ik nog gebruik van een NLR Wheel Stand Pro, wat icm m'n bureaustoel opzich wel werkt maar het is niet optimaal...

Nu ben ik op zoek naar een degelijke simrig die dus gewoon kan blijven staan. Heb al informatie gedaan naar Trak Racer, GT Omega, Treq.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Trak Racer 120S V2, ook vanwege upgrade mogelijkheden. Maar misschien hebben jullie nog tips?

M'n wheelbase is nu (nog) een Fanatec DD CSL 8nm.
Ik zou zelf kiezen voor een TreQ of een Simlab. De Trackracer heeft toch wat zaken "minder" universeel gemaakt. De simlab/treq zijn gewoon standaard lange profielen in de base en de trak racer heeft al een rare versmalling er in zitten in de onderste poten.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Raycoupe schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:13:
Tip, rechter voorstoelen zijn goedkoper.
En waarschijnlijk ook minder versleten.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:30
Onder het motto 'durf te vragen'.

Eigenlijk wil ik al heel lang beginnen met simracen maar nooit echt de plek ervoor gehad.
Nu dat ik er plek voor heb begint het toch weer te kriebelen.

Doordat ik met een PS5 speel wordt het aanbod al wat beperkter, zullen voornamelijk spellen zoals GT7 en F1 zijn.

Ik zit nu te kijken naar een Fanatec DD pro bundel, in de toekomst zou ik dan nog kunnen kijken naar een koppeling en schakenpook om het uit te breiden.

Qua stoelen kom ik er niet helemaal uit, ik zat zelf te denken om te beginnen met een Playseat Evolution, maar is dit ook inderdaad een geschikte stoel om mee te beginnen?
In het begin zal ik er een TV voor zetten en later misschien een PS VR2 erbij halen.

• Chielioj
Ik ben ook net begonnen met een Fanatec bundle icm een Playseat Trophy. Ik heb deze via marktplaats aangeschaft voor een € 800,- compleet,

Als je net begint, zou ik echt even op markplaats kijken, zie veel complete setjes voorbij kopen van mensen die alles nieuw aanschaffen, om na een half jaar erachter te komen dat ze er geen gebruik van maken.

• FabianGTI
Chielioj schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:11:
Ik ben ook net begonnen met een Fanatec bundle icm een Playseat Trophy. Ik heb deze via marktplaats aangeschaft voor een € 800,- compleet,

Als je net begint, zou ik echt even op markplaats kijken, zie veel complete setjes voorbij kopen van mensen die alles nieuw aanschaffen, om na een half jaar erachter te komen dat ze er geen gebruik van maken.
Heb ik ook al aan zitten te denken maar tot op heden nog niet veel mooie sets aangeboden gezien of meteen een takke end rijden. :P
Ik betwijfel of het ook allemaal in de auto past.

Ik hou ondertussen MP in de gaten maar wellicht dat ik het uiteindelijk ergens bestel.
Zou de playseat challenge wel passen met direct drive sturen? Op de playseat site staan deze stoelen er dan niet meer tussen namelijk?

• Chielioj
FabianGTI schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:33:
[...]

Heb ik ook al aan zitten te denken maar tot op heden nog niet veel mooie sets aangeboden gezien of meteen een takke end rijden. :P

Ik hou ondertussen MP in de gaten maar wellicht dat ik het uiteindelijk ergens bestel.
Zou de playseat challenge wel passen met direct drive sturen? Op de playseat site staan deze stoelen er dan niet meer tussen namelijk?
Challenge weet ik niet, ziet er wat minder stabiel uit. Op de Trophy kan het prima, ik merk geen trillingen e.d.
Maar moet zeggen dat ik hierdoor ook niet mijn scherm direct aan de stoel heb, ik heb daar een aparte steun voor gekocht.

Tja, ik had wat geluk dat het een half uurtje rijden was _/-\o_

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:10
FabianGTI schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:33:
[...]

De Challenge X is wel een stuk stabieler dan de normale Challenge. En met DD sturen van 5Nm/8Nm moet dit geen probleem geven wat ik op het internet tegenkom.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• FabianGTI
Maikel64 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:47:
[...]

De Challenge X is wel een stuk stabieler dan de normale Challenge. En met DD sturen van 5Nm/8Nm moet dit geen probleem geven wat ik op het internet tegenkom.
Ik zie dat ik weer alles door elkaar haal, ik bedoelde de Evolution 8)7
De sim krijgt zijn eigen plekje/kamer dus ik hoef het niet op te ruimen. :P

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:33
FabianGTI schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:54:
[...]

Ik zie dat ik weer alles door elkaar haal, ik bedoelde de Evolution 8)7
De sim krijgt zijn eigen plekje/kamer dus ik hoef het niet op te ruimen. :P
Been there done that..... als je er plek voor hebt sla je playseat fase over en koop gelijk een treq/simlab rig, uiteindelijk eindig je daar toch mee.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-08 14:20

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik sluit me hierbij aan.

Net als jij @FabianGTI ben ik gestart met een DD pro bundel en GT7 op de PS5.
En dat doe ik nog steeds. Nadat ik bijna een jaar "aan het bureau" heb geredem, ben ik sinds enige tijd over op een vaste opstelling. Ik heb de instap stoeltjes / opvouwbare / losse stuurstand/buizenframe etc. geprobeerd bij vrienden en in winkels. En ik vond het niks.

Na heel lang zoeken heb ik eindelijk -gunstig- een goede 80 20 setup. Mijne is van Simforce (https://www.sim-force.com/) met een sparco stoel.

Sla dat spöl over en ga meteen voor wat goeds. Dat is echt zoveel fijner :)

| Security Management |

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-08 12:52
Beste advies is als je serieus dit wil doen en de beste ervaring wil hebben ga dan gelijk voor goed en beter. Had ook een DD Pro maar naar maand wilde ik al meer en beter. En dus kwam er al een Clubsport Base en CSL Elite pedalen. Met Clubsport RS stuur en nu zelf al een Formula V3 erbij voor GT racen. Om op de rig zelf "iets" te besparen jeb ik zelf een rig gebouwd van stijgerbuis en een auto stoel gekocht in Waardenburg. Scheelde uiteindelijk "maar" 200 euro maar goed is toch weer 200,- en ben er erg blij mee.

Dus mocht je het financieel kunnen koop gelijk wat beters met een rig. Ga je geen spijt van krijgen. Speel er zelf alleen maar GT7 mee en het is fantastisch om zo mijn rondjes Nordschleife lekker weg te tikken...... Online racen doe ik wat minder omdat ik naar mijn idee vaak gewoon te langzaam ben en gewoon niet zoveel uren in een dag heb lm te racen eigenlijk heel simpel gezegd.

• RoyRacing
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Hallo allen!

Tsja, welk topic... Omdat ik nog aan het opbouwen ben ga ik even voor dit topic, voor specifieke ETS2 dingen zal ik me hier melden: [SIM] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator
Mocht het toch ergens anders moeten hoor ik het graag natuurlijk.

Omdat hobby 1 al aan het afbouwen was en nu een wat abrupter "einde" heeft gekregen...

(Gecrasht op stratencircuit Chimay, motor word wel weer opgebouwd maar ga wel minder rijden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdmCVvhrGNhxlkwiuPMTKc_4Krw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89PpuRCYPQCfLoaQyt2O9b2F.jpg?f=fotoalbum_large

...dus tijd voor nieuw speelgoed! Nu ben ik chauffeur en heb blijkbaar dusdaning veel plezier in mijn werk dat ik ook in mijn vrije tijd een vrachtwagen bestuur maar met een pijltjestoetsen is dat toch niet zo leuk/handig/makkelijk dus eens kijken naar een Sim rig! En omdat ik voorlopig thuis zit met een gebroken enkel dus maar eens een beetje het internet afspeuren.

Dus hoofdzakelijk voor European Truck Simulator 2 maar zal er ook vast weleens een race mee gaan rijden maar daar moet ik me nog verder in verdiepen.

Ook gelijk maar besloten dat ik eeuwig vrijgezel blijf en de rig in mijn slaapkamer zet want dat is eigenlijk de enige plek die ik heb of ik moet hem in mijn woonkamer zetten maar dat gaat me dan weer te ver. De ruimte die ik grofweg heb is 190x90 en dan kan ik nog normaal mijn bed in. Daar zal een triple screen setup niet lukken maar een enkele curved wide screen wel. Ook omdat waar het scherm komt mijn hoofd in bed ligt en ik dus wat meer breedte heb omdat ik daar niet loop. Echter heb ik aan die kant wel een schuin dak en een balk zitten dus het gaat even in de praktijk passen worden.

Mijn idee nu is als volgt:
  1. Scherm neerzetten
  2. Stoel neerzetten
  3. Kijken hoe ik qua hoogte/ruimte uitkom en dan de rig daar omheen bouwen
  4. Basis van de rig ongeveer 60 breed en 140 lang
Qua sim hardware:
  1. Moza R9 V3 wheelbase (te zwaar voor ETS2 maar daar lichter instellen en wel ook mooi voor racen)
  2. Moza TSW truck stuur met multifunction stalks (Ik denk beste optie momenteel voor ETS2 en eenvoudig te wisselen voor een race stuur)
  3. Moza SRP2 pedalen met koppeling en omgekeerd gemonteerd (prima start voor pedalen, kan ik later altijd nog upgraden)
  4. Moza HGP versnellings met truck versnellingspook (ik wil net als vroegah weer dubbel H patroon kunnen schakelen)
Alle hardware pluk ik van Marktplaats ed af al lijkt het erop dat het spul aardig waardevast is of dat verkopers allemaal denken dat het beter word naarmate het gebruikt is?
Het TSW stuur is nieuw incl verzending voor 235 te koop en dan vragen ze gebruikt 215?

Sim rig idee:
Dit idee met wat kleine aanpassingen: BEAVIS Motorsport
  1. Scherm standaard, Ik denk dat deze prima voldoet, wellicht dat ik later nog naar triple wil en ik kan hier ook eenvoudig gewoon 1 scherm aan hangen: VDD LUMLRS08-SR01-KP01 Racestoel cockpit Zwart | MediaMarkt
  2. Basis van 40x80
  3. Stoel erop met 40x40
  4. Stuurmontage 40x80
  5. Versnellinghouder dwars balk 40x80 en ondersteuning van 40x40
  6. Arm voor toetsenbord en muis
  7. Later nog een toevoeging voor een buttonbox maar moet eerst weten wat ik op het stuur ga doen
Vragen:
  1. Verwachten jullie dat het sterk/stabiel genoeg is?
  2. Heb ik in de hoekverbindingen de grotere hoekbeugels met 2 bouten nodig of is eigenlijk overal de enkele sterk zat?
  3. Ik denk dat het niet gaat gebeuren, maar theoretisch zou een motion kit hier ook op werken?
  4. Websites waar ik dit het beste kan bestellen? Ik heb nu een boodschappenlijstje bij deze website staan: ISB profielen sleuf 8 - Aluminium profielen - ISB profielsysteem (Item compatibel)
  5. Ik zit te denken aan een systeem om snel en makkelijk de wheelbase hoek te kunnen wijzigen. Wheelbase op 40x80 monteren en de 40x80 aan de staande 40x80 met zoiets?
    Links en rechts een TEC klemhendel
    Met zulke beugels Conspit Ares Wielbasissteun - Sim Race Webshop B.V.
  6. Zie ik nu al iets groots over het hoofd?
En dan denk ik dat ik voor nu ff rond ben, over 2 weken salaris dan gaan we weer shoppen haha.

[ Voor 4% gewijzigd door RoyRacing op 12-08-2026 11:39 ]

Alvast bedankt!

• TiezZ_BE
RoyRacing schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:08:
Hallo allen!

Tsja, welk topic... Omdat ik nog aan het opbouwen ben ga ik even voor dit topic, voor specifieke ETS2 dingen zal ik me hier melden: [SIM] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator
Mocht het toch ergens anders moeten hoor ik het graag natuurlijk.

Omdat hobby 1 al aan het afbouwen was en nu een wat abrupter "einde" heeft gekregen...

(Gecrasht op stratencircuit Chimay, motor word wel weer opgebouwd maar ga wel minder rijden)
[Afbeelding]

...dus tijd voor nieuw speelgoed! Nu ben ik chauffeur en heb blijkbaar dusdaning veel plezier in mijn werk dat ik ook in mijn vrije tijd een vrachtwagen bestuur maar met een pijltjestoetsen is dat toch niet zo leuk/handig/makkelijk dus eens kijken naar een Sim rig! En omdat ik voorlopig thuis zit met een gebroken enkel dus maar eens een beetje het internet afspeuren.

Dus hoofdzakelijk voor European Truck Simulator 2 maar zal er ook vast weleens een race mee gaan rijden maar daar moet ik me nog verder in verdiepen.

Ook gelijk maar besloten dat ik eeuwig vrijgezel blijf en de rig in mijn slaapkamer zet want dat is eigenlijk de enige plek die ik heb of ik moet hem in mijn woonkamer zetten maar dat gaat me dan weer te ver. De ruimte die ik grofweg heb is 190x90 en dan kan ik nog normaal mijn bed in. Daar zal een triple screen setup niet lukken maar een enkele curved wide screen wel. Ook omdat waar het scherm komt mijn hoofd in bed ligt en ik dus wat meer breedte heb omdat ik daar niet loop. Echter heb ik aan die kant wel een schuin dak en een balk zitten dus het gaat even in de praktijk passen worden.

Mijn idee nu is als volgt:
  1. Scherm neerzetten
  2. Stoel neerzetten
  3. Kijken hoe ik qua hoogte/ruimte uitkom en dan de rig daar omheen bouwen
  4. Basis van de rig ongeveer 60 breed en 140 lang
Qua sim hardware:
  1. Moza R9 V3 wheelbase (te zwaar voor ETS2 maar daar lichter instellen en wel ook mooi voor racen)
  2. Moza TSW truck stuur met multifunction stalks (Ik denk beste optie momenteel voor ETS2 en eenvoudig te wisselen voor een race stuur)
  3. Moza SRP2 pedalen met koppeling en omgekeerd gemonteerd (prima start voor pedalen, kan ik later altijd nog upgraden)
  4. Moza HGP versnellings met truck versnellingspook (ik wil net als vroegah weer dubbel H patroon kunnen schakelen)
Alle hardware pluk ik van Marktplaats ed af al lijkt het erop dat het spul aardig waardevast is of dat verkopers allemaal denken dat het beter word naarmate het gebruikt is?
Het TSW stuur is nieuw incl verzending voor 235 te koop en dan vragen ze gebruikt 215?

Sim rig idee:
Dit idee met wat kleine aanpassingen: BEAVIS Motorsport
  1. Scherm standaard, Ik denk dat deze prima voldoet, wellicht dat ik later nog naar triple wil en ik kan hier ook eenvoudig gewoon 1 scherm aan hangen: VDD LUMLRS08-SR01-KP01 Racestoel cockpit Zwart | MediaMarkt
  2. Basis van 40x80
  3. Stoel erop met 40x40
  4. Stuurmontage 40x80
  5. Versnellinghouder dwars balk 40x80 en ondersteuning van 40x40
  6. Arm voor toetsenbord en muis
  7. Later nog een toevoeging voor een buttonbox maar moet eerst weten wat ik op het stuur ga doen
Vragen:
  1. Verwachten jullie dat het sterk/stabiel genoeg is?
  2. Heb ik in de hoekverbindingen de grotere hoekbeugels met 2 bouten nodig of is eigenlijk overal de enkele sterk zat?
  3. Ik denk dat het niet gaat gebeuren, maar theoretisch zou een motion kit hier ook op werken?
  4. Websites waar ik dit het beste kan bestellen? Ik heb nu een boodschappenlijstje bij deze website staan: ISB profielen sleuf 8 - Aluminium profielen - ISB profielsysteem (Item compatibel)
  5. Ik zit te denken aan een systeem om snel en makkelijk de wheelbase hoek te kunnen wijzigen. Wheelbase op 40x80 monteren en de 40x80 aan de staande 40x80 met zoiets?
    Links en rechts een TEC klemhendel
    Met zulke beugels Conspit Ares Wielbasissteun - Sim Race Webshop B.V.
  6. Zie ik nu al iets groots over het hoofd?
En dan denk ik dat ik voor nu ff rond ben, over 2 weken salaris dan gaan we weer shoppen haha.
Zo, hopelijk zonder al teveel kleer scheuren eraf gekomen. We (mijn maten & ik) hadden het er nog om te gaan kijken in Chimay, is er uiteindelijk niet van gekomen.

Ivm de HGP shifter, dat is het enige product van moza waar veel klachten (ivm defecten) over te vinden zijn. De SHH Hubb shifter ziet er misschien iets minder gelikt uit, maar zou ik (in die prijsklasse) altijd verkiezen boven de moza shifter. (Moet je natuurlijk wel even kijken of die truck versnellingspook compatibel is)

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

TiezZ_BE schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:28:
[...]

Zo, hopelijk zonder al teveel kleer scheuren eraf gekomen. We (mijn maten & ik) hadden het er nog om te gaan kijken in Chimay, is er uiteindelijk niet van gekomen.

Ivm de HGP shifter, dat is het enige product van moza waar veel klachten (ivm defecten) over te vinden zijn. De SHH Hubb shifter ziet er misschien iets minder gelikt uit, maar zou ik (in die prijsklasse) altijd verkiezen boven de moza shifter. (Moet je natuurlijk wel even kijken of die truck versnellingspook compatibel is)
Is een leuk evenement, kan het je voor volgend jaar aanraden. Ik mag niet al te hard klagen, grootste probleem is gebroken enkel (mijn FB is openbaar en op basis van mijn naam en avatar makkelijk te vinden voor het hele verhaal).

En oke! Had eigenlijk nog geen slecht bericht gevonden over de HGP, maar zal eens extra neuzen ook naar de genoemde shifter.

Edit 1: Zou natuurlijk gewoon goed moeten zijn, maar dit lijkt me wel het probleem op te lossen: https://www.reddit.com/r/moza/comments/1tyu0wp/moza_hgp_shifter_modding_finished/

Edit 2: “Probleem” met de SHH shifter is dat ik het originele DAF dubbel H patroon wil nabootsen. En dat kan met die niet omdat de neutraal van de pook tussen de 3-4 zit en met de SHH zou die dan tussen de 1-2 komen met de Moza kan ik hem “omgekeerd” monteren zodat de neutraal tussen 3-4 zit en de achteruit ook juist links onder zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aMNrI5UbKR6i3v627vGhWZoFl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOHn8ePYogkUvlKACOHwbxCi.jpg?f=fotoalbum_large

Edit 3: Snelle klantenservice op mijn vraag of de kabel geupdate is.

For newly produced HGP Shifters, the 4-pin cable has already been updated. We started improving the cable design from autumn last year, so the current production units should include the improved version.

[ Voor 41% gewijzigd door RoyRacing op 14-08-2026 10:13 ]

Alvast bedankt!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 18:18
Ik denk dat ik hier het best terecht kan, ik ben van plan om mijn simrig na 2,5 jaar weer in elkaar te gaan zetten. Nu is het zo dat dit een rig is met

- treq Unified Triple Monitor Mount

- 3 x aoc 27 inch 1440p schermen.

Nu zit ik te denken aan grotere 1440p schermen is 32 inch dan de "beste" keuze?

zouden deze ook passen op de huidige mount?

En waar racen de mensen hier tegenwoordig?

• pmpone
Ja dat wil ik ook weer gaan doen, maar ben op zoek naar actieve groepen waar ze vooral voor ontspanning racen.

• pmpone
@RoyRacing Qua stoel zou je ook een van de sloop kunnen halen, en denk ook na over stoel rails, ik heb dit vanaf het begin en ik zou er niet zonder willen. (Makkelijker in en uitstappen, andere mensen kunnen hun positie ook beter vinden). Het valt me trouwens op dat losse alu profielen behoorlijk aan de prijs zijn, dus ik weet niet of je met losse onderdelen veel goedkoper uit bent.

Mij viel het iig tegen als ik zelf een losstaande 3 monitor houder wil maken.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
pmpone schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:48:
Ik denk dat ik hier het best terecht kan, ik ben van plan om mijn simrig na 2,5 jaar weer in elkaar te gaan zetten. Nu is het zo dat dit een rig is met

- treq Unified Triple Monitor Mount

- 3 x aoc 27 inch 1440p schermen.

Nu zit ik te denken aan grotere 1440p schermen is 32 inch dan de "beste" keuze?

Voor 1440p is 32" de sweetspot. Já het heeft iets minder PPI dan 27" maar je krijgt er wel net iets meer verticale ruimte voor terug. En je schermen kun je iets verder van je af zetten waardoor je relaxter in de rig zit. En daardoor valt de iets lagere PPI ook niet meer op.

Ik begon destijds met 3 x 27" maar vrij snel daarna geswitched naar 3 x 32" en dat is perfect.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

pmpone schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:16:
@RoyRacing Qua stoel zou je ook een van de sloop kunnen halen, en denk ook na over stoel rails, ik heb dit vanaf het begin en ik zou er niet zonder willen. (Makkelijker in en uitstappen, andere mensen kunnen hun positie ook beter vinden). Het valt me trouwens op dat losse alu profielen behoorlijk aan de prijs zijn, dus ik weet niet of je met losse onderdelen veel goedkoper uit bent.

Mij viel het iig tegen als ik zelf een losstaande 3 monitor houder wil maken.
Stoel had ik idd al op MP zitten kijken. Ik zit alleen te twijfelen of ik voor een vrachtwagentstoel ga of iets algemener met mogelijk racen in gedachten. Rails had ik al aan gedacht en was ik zeker van plan. Ik zit zelfs te denken over een zogeheten "swivel plate" zeker mocht ik naar 3 schermen willen om echt makkelijk erin en eruit te komen.

Losse profielen is ook niet goedkoop nee maar ik ben neurotisch genoeg dat ik het niet kan hebben als ik profielen bij moet kopen voor het 1 of ander en dat het niet hetzelfde is.

Heb ze besteld en verwacht eind deze week alle delen te ontvangen, volgende week dinsdag gaat mijn gips eraf en ben ik weer wat flexibeler om te gaan prutsen!

Alvast bedankt!

• pmpone
@RoyRacing Waar heb je ze besteld? (ik zit net weer te puzzelen op aluxprofiel)

Die swivel plate lijkt me niet echt nodig hoor, in mijn geval kan ik de stoel voldoende achteruit schuiven om makkelijk uit de 27 inch triple setup te komen

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:07
is 32 inch dan de "beste" keuze?

is 32 inch dan de "beste" keuze?
Ja, ik heb zelf 3x uitvoering: AOC CQ32G4VE Grijs, Zwart en kan ze aanraden, lichte curve (1500R), smalle bezels aan de zijkant zodat ze dicht naast elkaar zitten en goed overlopen, en knopjes aan de onderkant ipv zijkanten.
Ja
Wat bedoel je met 'waar'? Enkel maar iRacing, ook omdat de devs van LMU helaas met hun laatste update de sim hebben gesloopt met het nieuwe netcode model. iRacing is in alle facetten nu de beste sim.

Als je op zoek bent kun je bijvoorbeeld kijken bij deze 2 communities:
Racecommunity.nl , is wat kleiner maar familiair , denk aan dagelijks mensen in de discord voice chat en ook live events die georganiseerd worden, (sim beurs frankfurt, Spa EWC in mei 27 etc) je kunt je hier ook opgeven om samen endurances te rijden, waarin je in een team wordt geplaatst met rijders met soortgelijke skill level.

Dutch League Race (DLR) een grotere NL community en daardoor wat minder hecht, veel mensen in discord dus er wordt veel gechat maar je leert elkaar wat minder kennen. Ook hier kun je je opgeven voor endurances want ook DLR doet aan teams organiseren.

Let wel dat deze communities in iRacing zitten, andere sim's komen, ondanks ook de tekortkomingen van iRacing, niet bij dat niveau in de buurt.

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

pmpone schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:25:
@RoyRacing Waar heb je ze besteld? (ik zit net weer te puzzelen op aluxprofiel)

Die swivel plate lijkt me niet echt nodig hoor, in mijn geval kan ik de stoel voldoende achteruit schuiven om makkelijk uit de 27 inch triple setup te komen
Het is een mix geworden.
De profielen bij TechniekSpecialist en de de meeste onderdelen bij AluX. Vooral de hoekverbinders waren vele malen duurder bij Techniekspecialist (al zien die er wel ook degelijk steviger uit)

Alvast bedankt!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 12:20

kronolith

[EDIT]

Sandernochill schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:44:
[...]

Wat bedoel je met 'waar'? Enkel maar iRacing, ook omdat de devs van LMU helaas met hun laatste update de sim hebben gesloopt met het nieuwe netcode model. iRacing is in alle facetten nu de beste sim.

Racecommunity.nl , is wat kleiner maar familiair , denk aan dagelijks mensen in de discord voice chat en ook live events die georganiseerd worden, (sim beurs frankfurt, Spa EWC in mei 27 etc) je kunt je hier ook opgeven om samen endurances te rijden, waarin je in een team wordt geplaatst met rijders met soortgelijke skill level.

Dutch League Race (DLR) een grotere NL community en daardoor wat minder hecht, veel mensen in discord dus er wordt veel gechat maar je leert elkaar wat minder kennen. Ook hier kun je je opgeven voor endurances want ook DLR doet aan teams organiseren.

Let wel dat deze communities in iRacing zitten, andere sim's komen, ondanks ook de tekortkomingen van iRacing, niet bij dat niveau in de buurt.
Vergeet ook niet de GoT iRacing community: https://discord.gg/v4ypuUaYmw :)

• Rivanov
Let bij de stoel wel op de stevigheid. Een standaard autostoel kan praktisch zijn en meer comfort geven dan een "fixed" bucketseat. Maar je hebt mogelijk wel meer flex in de rugleuning, met name bij hard aanremmen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• pmpone
oei iRacing heb ik nog nooit gedurfd ivm de kosten ;( Ik was ooit vooral onderweg in AC en ACC.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

lasharor

7 december 2004

[...]

[...]

Ja, ik heb zelf 3x uitvoering: AOC CQ32G4VE Grijs, Zwart en kan ze aanraden, lichte curve (1500R), smalle bezels aan de zijkant zodat ze dicht naast elkaar zitten en goed overlopen, en knopjes aan de onderkant ipv zijkanten.

[...]

Ja

[...]

Dat is best wel een statement hoor. Ik heb geen grote problemen met die netcode. Het enige probleem wat ik soms heb is dat het wat langer duurt voordat de sim gesynkroniseerd is met andere spelers. Daarna werkt het eigenlijk hetzelfde als voorheen.

Ik race nog steeds voornamelijk op LMU, heb nu ACE gekocht en af en toe doe ik weer een poging op iRacing.

[ Voor 3% gewijzigd door lasharor op 17-08-2026 12:52 ]

• pmpone
Sorry maar wat is ACE @lasharor

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-08 16:25

Ik rij al jaren met veel plezier bij: https://www.exclusiveracingseries.nl volgende maand begint daar weer een nieuw seizoen! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Danielson op 17-08-2026 13:08 ]

Assetto Corsa Evo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pmpone
|:( Ah ja natuurlijk, wat suf van me. Die heb ik wel gekocht, maar volgens mij trekt mijn systeem dat niet lekker met 3x 1440p (x6800xt gpu kaart)

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-08 18:48
pmpone schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:01:
|:( Ah ja natuurlijk, wat suf van me. Die heb ik wel gekocht, maar volgens mij trekt mijn systeem dat niet lekker met 3x 1440p (x6800xt gpu kaart)
Triples doen het ook niet goed (vooralsnog) met ACE met een XTX. ACC is ook wat zwaar maar te doen, LMU is wat minder zwaar. Vergeet ook niet dat triples op iRacing lastig wordt met een AMD kaart, omdat iRacing een of andere techniek van AMD niet ondersteunt, maar die van Nvidia wel.

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 11:19
pmpone schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:21:
[...]

Ja dat wil ik ook weer gaan doen, maar ben op zoek naar actieve groepen waar ze vooral voor ontspanning racen.
Same here, maar race voor nu alleen op de PS5.

• pmpone
Nou de rig zit weer in elkaar, en ik ben nog langzamer dan vroeger :+

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 11:19
pmpone schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:17:
ouderdom ;(

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 15:18

Passievrucht

swarma

Bij SimRacingHolland en de JW77 community :-). Race eigenlijk alleen nog maar LMU en met een GT3.
LMU heeft de netcode aanpassingen weer teruggedraaid dus op dat gebied wint iRacing niet meer en is LMU weer beter. https://lemansultimate.com/community-update-august-2026/

[ Voor 57% gewijzigd door Passievrucht op 19-08-2026 11:13 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Raycoupe
pmpone schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:17:
Ah, perfect, zo lekker als het nog elke sessie lukt om je ronde tijden significant te verbeteren. :9~

Ik zat al een tijdje op een plateau dus ook in een pauze, en de zomer. 'k Zwengel het binnenkort ook weer aan.

Assetto Corsa (en wat RF2) is mijn referentie, AC Evo moet ik nog ontdekken, al wel wat getest toen het net beschikbaar was. Ook AC Rally gekocht, ik bewonder die coureurs enorm en de hardware heb al voorhanden.

Eigenlijk vind je me vooral op de oude circuits en de Nordschleife, dat blijf ik machtige vinden als het goed lukt. Liefst niet te snelle, RWD autootje op slicks. Ik kom bijna niet los van de MX5 CUP voor serieus slijpen van de skills. Leukste auto de Alpine 110 Cup (RF2), of nog meer vermogen in de BMW M2 GT4. Als ik echt een zenuwlijer wil die elk foutje keihard afstraft, de KTM X-bow, daar heb ik echt een voornamelijk haat, maar toch ook een beetje liefde relatie mee.

Maar ondanks dat ik al jaren weet dat ik geen talent ben en veel te oud om het echt goed te leren, het blijft boeien. Het blijft sensationeel als alleen al een enkele sector op de Nordschleife perfect gaat. De hyper focus die nodig is om het fatsoenlijk te doen is uitermate lekker. Inspannend en ontspannend tegelijkertijd.

Trakracer 160 ... mk4 , Simucube Pro 2, VRS Pro pedalen, oude goede Recaro stoel, 3 stuurtjes (SC GT Valeo, Ascher Formula iets, Rond simpel Momo stuur voor rally/classics) , seq/6 speed shifter, LG oled, 240Hz, 45 inch 800R curved screen. Met AC 240 fps, AC Evo 135 fps. Met een i9 13900Hx, 64Gb DDR5 5600, RTX 4090 mobile, yep een freakazoid chinese laptop op steroïden wachtend op vervanging door een PC die drie x 2160p kan aansturen.

En ik wil meer haptics maar zit al tien maanden te wachten op een set van Sim 3D maar vermoed dat ik naar m'n geld kan fluiten. Ach ja, als we het er toch over hebben, mijdt Petrol Vibes, die verkopen auto parafernalia met geweldige verhalen, 'hand made neon' e.d. maar blijken dropshippers te zijn van inferieure kwaliteit en ledstrips wat je op ali koopt voor een fractie van de prijs.

Zo, loop ik lekker even leeg over mijn sim racing avontuur van de afgelopen paar jaar.

[ Voor 72% gewijzigd door Raycoupe op 20-08-2026 00:07 ]

• pmpone
Ach ja dat is de simpit om het zo maar te noemen, ik heb gister in een dolle bui AC rally gekocht. Even helemaal terug in RBR vibes, want ook hier de eerste bocht niet gehaald.

Het ronde stuur is onderweg en ben nu druk aan het onderzoeken wat ik nodig heb om een handrem en shifter goed te kunnen mounten en op zoek naar een shifter en handrem :D

• Rivanov
pmpone schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 07:56:
Ach ja dat is de simpit om het zo maar te noemen, ik heb gister in een dolle bui AC rally gekocht. Even helemaal terug in RBR vibes, want ook hier de eerste bocht niet gehaald.

Het ronde stuur is onderweg en ben nu druk aan het onderzoeken wat ik nodig heb om een handrem en shifter goed te kunnen mounten en op zoek naar een shifter en handrem :D
Sim-Lab Sequential Shifter en Handbrake.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yto1o4fZbX5ppq8e38F7u3ZJBVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9x2gwuqegZpqupIPYuCc9SiX.jpg?f=fotoalbum_large

• pmpone
Erg mooi spul @Rivanov maar ik pak het denk ik wat budget vriendelijker aan

Uitbreiding van de rig besteld bij treq en een PXN HBS handrem.

Shifter hou ik denk ik even met pedals aan het stuur rally is al lastig genoeg :D

• TiezZ_BE
pmpone schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:25:
Erg mooi spul @Rivanov maar ik pak het denk ik wat budget vriendelijker aan

Uitbreiding van de rig besteld bij treq en een PXN HBS handrem.

Shifter hou ik denk ik even met pedals aan het stuur rally is al lastig genoeg :D
Rally is juist de discipline waar ik de sequentiële shifter altijd voor gebruik, staat altijd op dezelfde plaats, hoe hectisch het ook wordt O-)

[ Voor 7% gewijzigd door TiezZ_BE op 20-08-2026 13:20 ]

• pmpone
TiezZ_BE schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:20:
[...]

Rally is juist de discipline waar ik de sequentiële shifter altijd voor gebruik, staat altijd op dezelfde plaats, hoe hectisch het ook wordt O-)
}:O Ik neem het mee in gedachte :+

• pmpone
pmpone schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:30:
[...]

}:O Ik neem het mee in gedachte :+
@TiezZ_BE Gedachte meegenomen en een moza seq shifter besteld :+

[ Voor 4% gewijzigd door pmpone op 22-08-2026 14:24 ]

• TiezZ_BE
pmpone schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:23:
[...]

@TiezZ_BE Gedachte meegenomen en een moza seq shifter besteld :+
Lekker bezig :)

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCiMPbT1MYPNP2ivXz8q2ItwQSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWELMv454wrRcWrut1ItXGxq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R33y0_MyZc9CSfErx4JpTV--1Vw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJQofXtRGTQsWMlZYyfHSyy8.jpg?f=fotoalbum_tile
Hier ook weer wat verder, morgen loon dan weer ff shoppen.

Denk dat ik het stuur vast ga zetten met de Moza TSW klem zonder de tafelklem.Afbeeldingslocatie: https://static01.galaxus.com/productimages/9/0/3/5/5/1/2/6/2/7/4/2/4/8/5/1/3/2/5/019f85e0-a400-74c3-96be-243ec7336891_720.jpeg

De verstelling van de hoek vast zetten met een spanhendel voor snelle verstelling. Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiyi7n4aqDhY0UoTqfsuLjFcMSMTmsCeh_l-6bpkgjAA&s=10

Of heeft iemand een betere suggestie?

Alvast bedankt!

• pmpone
Ik zou het gewoon met een inbus doen, en dan die haken over het profiel van de wheelbase vast bouten. Heb je trouwens een inverted pedal deck @RoyRacing

[ Voor 26% gewijzigd door pmpone op 23-08-2026 17:20 ]

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

pmpone schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:16:
Ik zou het gewoon met een inbus doen, en dan die haken over het profiel van de wheelbase vast bouten. Heb je trouwens een inverted pedal deck @RoyRacing
Maar dan moet ik een inbus pakken om de wielhoek even snel te veranderen? Of begrijp ik je verkeerd?

En ja ik ben van plan de pedalen omgekeerd te monteren.

Alvast bedankt!

• pmpone
RoyRacing schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:24:
[...]

Maar dan moet ik een inbus pakken om de wielhoek even snel te veranderen? Of begrijp ik je verkeerd?

En ja ik ben van plan de pedalen omgekeerd te monteren.
Klopt, een snelspanner kan denk ik ook wel, maar ik draai altijd alles aan tot een kwart voor knappen. Ik weet niet hoeveel grip een snelspanner heeft.

Wel mooi denk ik de pedalen omgekeerd.

Welke sim(s) ga je nog meer spelen dan Eurotruck?

[ Voor 16% gewijzigd door pmpone op 23-08-2026 18:02 ]

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

pmpone schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:27:
[...]

Klopt, een snelspanner kan denk ik ook wel, maar ik draai altijd alles aan tot een kwart voor knappen. Ik weet niet hoeveel grip een snelspanner heeft.

Wel mooi denk ik de pedalen omgekeerd.

Welke sim(s) ga je nog meer spelen dan Eurotruck?
Als ik merk hoe vast het scharnier voor mijn toetsenbord al komt te zitten heb ik daar wel vertrouwen in. En dan kijk ik wel of 1 klem per kant misschien al genoeg is of dat ik er toch echt 2 per kant moet doen.

Ja zag op Reddit iemand dit op vergelijkbare wijze doen en ik denk dat ik meer focus op de truck dan racen dan is dit realistischer.

Racen moet ik me nog ff verder in verdiepen, dat is puur "omdat het kan" voor nu. Maar wie weet ben ik straks wel om haha.

Eerst maar eens alles goed monteren, dus ik zit nu te kijken naar een stoel. Ik vind het leuk om een vrachtwagenstoel te gebruiken maar ik zie ook redelijk wat gunstige ASS stoelen in de buurt, dat ie niet compleet kuipstoel maar wel iets sportiever.

Edit:
En dan zit ik te kijken om zoiets er tussen te zetten:
Autostoel in hoogte verstelbaar, zithoogteverstelling, autostoel, hoogteverstelling, framestoelhefbasis voor voertuigen : Amazon.nl: Auto & motor
Dan kan ik de stoel hoogte aanpassen aan de stuurhoek.

[ Voor 15% gewijzigd door RoyRacing op 23-08-2026 18:16 ]

Alvast bedankt!

• pmpone
RoyRacing schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:09:
ik zie ook redelijk wat gunstige ASS stoelen in de buurt, dat ie niet compleet kuipstoel maar wel iets sportiever.

Edit:
Autostoel in hoogte verstelbaar, zithoogteverstelling, autostoel, hoogteverstelling, framestoelhefbasis voor voertuigen : Amazon.nl: Auto & motor
Ah ja zo'n hoogte versteller kan wel handig zijn.

Ik heb een Scheel stoel op mijn setup, is wat mij betreft goed genoeg en comfortabeler dan een kuipstoel

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29
RoyRacing schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:09:
[...]

Als ik merk hoe vast het scharnier voor mijn toetsenbord al komt te zitten heb ik daar wel vertrouwen in. En dan kijk ik wel of 1 klem per kant misschien al genoeg is of dat ik er toch echt 2 per kant moet doen.

Ja zag op Reddit iemand dit op vergelijkbare wijze doen en ik denk dat ik meer focus op de truck dan racen dan is dit realistischer.

Racen moet ik me nog ff verder in verdiepen, dat is puur "omdat het kan" voor nu. Maar wie weet ben ik straks wel om haha.

Eerst maar eens alles goed monteren, dus ik zit nu te kijken naar een stoel. Ik vind het leuk om een vrachtwagenstoel te gebruiken maar ik zie ook redelijk wat gunstige ASS stoelen in de buurt, dat ie niet compleet kuipstoel maar wel iets sportiever.

Edit:
Zoals ik het lees, kan die hoogteverstelling maar 6 cm overbruggen (van 7 tot 13 cm). Als je echt voor vrachtwagen en race zithouding wilt kunnen verstellen, denk ik dat je eerder zo'n 20-30 cm hoogteverschil nodig hebt.

iRacing Profiel

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Wild Chocolate schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 23:06:
[...]

Zoals ik het lees, kan die hoogteverstelling maar 6 cm overbruggen (van 7 tot 13 cm). Als je echt voor vrachtwagen en race zithouding wilt kunnen verstellen, denk ik dat je eerder zo'n 20-30 cm hoogteverschil nodig hebt.
Klopt, maar beter iets dan niets. En omdat ik het stuur wil kantelen zal die 6cm misschien het net wat beter maken qua zithouding.

Het gaat me net te ver om een luchtsysteem te maken om een vrachtwagenstoel te installeren.

Alvast bedankt!

• pmpone
Ok dat AC Rally dat heeft nog wel een steile learning curve.

"5 Tree in front"

[ Voor 13% gewijzigd door pmpone op 24-08-2026 17:43 ]

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.