• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-06 20:32
V&A in de breedste zin van het woord, is niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door Bart ® op 28-03-2026 14:47 ]

we only make way for the man who boldly pushes past us


  • Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:44
Vraagje over shakers!

Ik gebruik er nu twee op mijn Simlab GT-1 Evo; Een direct onder de Simlab stoel op het glasvezel van de stoel en een onder de padel plate van mijn Simlab rig. Ik twijfel nu of dit wel optimaal is, ik zit te denken om ze te verplaatsen naar links en rechts op het frame van mijn stoel.

Iemand hier ervaring mee of tips? :)

  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Danielson schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:35:
Vraagje over shakers!

Ik gebruik er nu twee op mijn Simlab GT-1 Evo; Een direct onder de Simlab stoel op het glasvezel van de stoel en een onder de padel plate van mijn Simlab rig. Ik twijfel nu of dit wel optimaal is, ik zit te denken om ze te verplaatsen naar links en rechts op het frame van mijn stoel.

Iemand hier ervaring mee of tips? :)
Welke shakers? Een bst-1 onder je pedalen zal niet heel veel toevoegen, dan kan je beter gaan voor een TT-25 op je gas bijvoorbeeld.

Onder je stoel is een prima plek. Als je er maar 2 hebt en niet van plan bent uit te breiden zou ik er in op de achterkant van je stoel doen en 1 onder je stoel.

__/`\__/`\__


  • flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:58
Mistacal schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:14:
[...]


Welke shakers? Een bst-1 onder je pedalen zal niet heel veel toevoegen, dan kan je beter gaan voor een TT-25 op je gas bijvoorbeeld.

Onder je stoel is een prima plek. Als je er maar 2 hebt en niet van plan bent uit te breiden zou ik er in op de achterkant van je stoel doen en 1 onder je stoel.
Ik heb een setup met 2 shakers. 1xBST-1 onder mijn stoel en 1xBST-1 onder mijn pedalen, dit voegt wel degelijk een hoop toe. Hoezo zou dit niet zo zijn?

  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
flowiej schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:43:
[...]


Ik heb een setup met 2 shakers. 1xBST-1 onder mijn stoel en 1xBST-1 onder mijn pedalen, dit voegt wel degelijk een hoop toe. Hoezo zou dit niet zo zijn?
Omdat, in ieder geval met een alu rig, er heel veel massa in trilling gebracht moet worden. Dit heeft 2 nadelen, 1 verlies je best wat power en anderszijds breng je zaken in trilling die niet hoeven. Hiervoor wordt ook wel de pedal plate geisoleerd door middel van veren etc.

Maar als het iets toevoegd voor jezelf dan zeker lekker laten zitten. Wil er alleen mee zeggen dat het geoptimaliseerd kan worden

__/`\__/`\__


  • knightfield
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:06
Hoi,
Beetje buiten de vraagstelling, maar misschien wel leuk voor degenen die ook iets met shakers overwegen of zich afvragen wat slip angle kit kan doen voor hen:
Ik heb zelf de slip angle 4 corner 300watt shaker kit onder mijn rig zitten en vind dat zelf echt heel veel toevoegen. Je shakers staan op de 4 hoeken, zijn individueel instelbaar met simhub en de Shakers staan op veren, ontkoppeld van de vloer.
(Voegt m.i.) meer toe dan HGT van simagic, die ik overigens ook onder rem en gaspedaal heb zitten, maar nu alleen op de rem met ABS gebruik. Je krijgt met een shaker 4 corner kit feedback per wiel en eenmaal gewend is zonder deze toevoeging rijden voor mijzelf in iedergeval wel een gemis. https://www.slip-angle.com/sim-racing-haptic-feedback-kit

  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
knightfield schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 18:40:
Hoi,
Beetje buiten de vraagstelling, maar misschien wel leuk voor degenen die ook iets met shakers overwegen of zich afvragen wat slip angle kit kan doen voor hen:
Ik heb zelf de slip angle 4 corner 300watt shaker kit onder mijn rig zitten en vind dat zelf echt heel veel toevoegen. Je shakers staan op de 4 hoeken, zijn individueel instelbaar met simhub en de Shakers staan op veren, ontkoppeld van de vloer.
(Voegt m.i.) meer toe dan HGT van simagic, die ik overigens ook onder rem en gaspedaal heb zitten, maar nu alleen op de rem met ABS gebruik. Je krijgt met een shaker 4 corner kit feedback per wiel en eenmaal gewend is zonder deze toevoeging rijden voor mijzelf in iedergeval wel een gemis. https://www.slip-angle.com/sim-racing-haptic-feedback-kit
Hier is al veel over gesproken op andere fora en als je geen andere shakers kent of gewend bent is het een leuke toevoeging. Echter voor het geld zijn er vele betere opties te bedenken. Persoonlijk zou ik dat bedrag anders besteden aan shakers en versterkers.

De reden waarom? De shakers die geleverd worden zijn niet in staat om dermate veel power door te geven. Zelfs 4 stuks BST-300 zijn aan de magere kant. Voor zoiets om te werken komt je richting de LFE aan (500e per stuk). Zo ver ik weet zijn er geen goeie objectieve reviews van de kit (veelal gesponsered). Maar gezien mijn "road to tactile" denk ik dat je dit geld beter kan inversteren in shakers om meer uit het geheel te halen.

Wederom, als het voor je werkt dan moet je het zeker doen.

__/`\__/`\__


  • knightfield
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:06
Mistacal schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:32:
[...]

Hier is al veel over gesproken op andere fora en als je geen andere shakers kent of gewend bent is het een leuke toevoeging. Echter voor het geld zijn er vele betere opties te bedenken. Persoonlijk zou ik dat bedrag anders besteden aan shakers en versterkers.

De reden waarom? De shakers die geleverd worden zijn niet in staat om dermate veel power door te geven. Zelfs 4 stuks BST-300 zijn aan de magere kant. Voor zoiets om te werken komt je richting de LFE aan (500e per stuk). Zo ver ik weet zijn er geen goeie objectieve reviews van de kit (veelal gesponsered). Maar gezien mijn "road to tactile" denk ik dat je dit geld beter kan inversteren in shakers om meer uit het geheel te halen.

Wederom, als het voor je werkt dan moet je het zeker doen.
Heb je ze zelf ook op je rig gehad?
Want wat jij stelt, daarvan kan ik toch zeggen dat ik dat absoluut niet ervaar. (Krijg klein beetje de indruk dat je ze zelf helemaal niet hebt ervaren, klopt dat?)

Los daarvan, het werkt (voor mij) inderdaad heel erg goed, En voor geïnteresseerden die een echte gebruikerservaring zoeken kan het natuurlijk best interessant zijn dat te weten? Je opmerking over power (gebrek) vs de set; ik zou oprecht niets krachtigers als wenselijk zien persoonlijk! De feedback bijv van de 4 hoeken vind ik echt ideaal, je krijgt immers per wiel heel bruikbare feedback. Wat mij betreft een aanrader voor wie twijfelt! Goedkopere betere andere opties zijn natuurlijk ook altijd interessant om te delen. Zo kunnen we ook elkaar een beetje helpen!

[ Voor 38% gewijzigd door knightfield op 07-04-2026 22:06 ]


  • knightfield
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:06
Is er iemand die goede ervaringen heeft met een sim wind simulator?

  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
knightfield schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:52:
[...]


Heb je ze zelf ook op je rig gehad?
Want wat jij stelt, daarvan kan ik toch zeggen dat ik dat absoluut niet ervaar. (Krijg klein beetje de indruk dat je ze zelf helemaal niet hebt ervaren, klopt dat?)

Los daarvan, het werkt (voor mij) inderdaad heel erg goed, En voor geïnteresseerden die een echte gebruikerservaring zoeken kan het natuurlijk best interessant zijn dat te weten? Je opmerking over power (gebrek) vs de set; ik zou oprecht niets krachtigers als wenselijk zien persoonlijk! De feedback bijv van de 4 hoeken vind ik echt ideaal, je krijgt immers per wiel heel bruikbare feedback. Wat mij betreft een aanrader voor wie twijfelt! Goedkopere betere andere opties zijn natuurlijk ook altijd interessant om te delen. Zo kunnen we ook elkaar een beetje helpen!
Ondertussen ben ik 2 jaar bezig om naar een setup toe te werken die enerzijds (soort van) betaalbaar is en anders zijn maximale feedback (en immersie) geeft. Mijn setup bestaat nu uit 12 geplaatste shakers waarvan er 4 werken voor game audio (je stoel als luidspreker) Helaas heb ik ondertussen ook een 3DOF motion dus ben daarin een iets andere weg ingeslagen. Ondanks dat ik wel enig idee heb waarover ik het heb, heb zelf de slip angle nooit geprobeerd maar er is iemand die dit wel heeft gedaan en die is ondertussen al een jaar of 8 bezig met de zoektocht naar shakers (we hebben er zelfs een speciale discord voor). Zoals ik al zei, doen als je het iets lijkt. Ik prbeer enkel advies te geven om ieder zijn zuur verdiende geld uit te geven zoals die wilt en dat is om alle voor- en nadelen te benoemen.

https://forum.virtualraci...e-good-vibrations.116862/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rgPVmRAtgDbbdKpcYYlJJToTp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciHLy6NAhxhkJjT3s88o0MYE.jpg?f=fotoalbum_large

Amp setup
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVsYiUsZMtCkNM-tek4820lro-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Me7KC02WU9kEuz7Htf78ejRx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Mistacal op 07-04-2026 22:23 ]

__/`\__/`\__


  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
knightfield schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:17:
Is er iemand die goede ervaringen heeft met een sim wind simulator?
Check thingiversie als je zelf kan printen dan kost het een paar 10tjes. Off the shelfs weet ik niet of het wat is, als je ze kan aansturen met simhub is dat wel een pre (dus arduino based)

__/`\__/`\__


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:36
Deze week de Playseat TV Stand XL gekocht, deze heeft VESA 50, 75 en 100. Mijn Samsung 42 inch S94F OLED heeft VESA 200. Nu kan simpelweg een VESA adapter niet, omdat de schroeven van de TV dan achter de balken van de Playseat TV Stand XL komen. Er zijn dus twee oplossingen of de VESA adapter met spacers bevestigen en de adapter eerst op de TV bevestigen of een passende TV beugel op de VESA van de Playseat TV Stand XL monteren. Heeft iemand dit toevallig al aan de hand gehad en een mooie oplossing gevonden? Tips voor een goed en goedkoop adres voor schroeven en spacers ook altijd welkom. Want ik wil ook overal rubberen ringen tussen zetten ter voorkoming van beschadiging van de hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 14-04-2026 13:50 ]


  • maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 14:58
Jumpman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:44:
Deze week de Playseat TV Stand XL gekocht, deze heeft VESA 50, 75 en 100. Mijn Samsung 42 inch S94F OLED heeft VESA 200. Nu kan simpelweg een VESA adapter niet, omdat de schroeven van de TV dan achter de balken van de Playseat TV Stand XL komen. Er zijn dus twee oplossingen of de VESA adapter met spacers bevestigen en de adapter eerst op de TV bevestigen of een passende TV beugel op de VESA van de Playseat TV Stand XL monteren. Heeft iemand dit toevallig al aan de hand gehad en een mooie oplossing gevonden? Tips voor een goed en goedkoop adres voor schroeven en spacers ook altijd welkom. Want ik wil ook overal rubberen ringen tussen zetten ter voorkoming van beschadiging van de hardware.
Edit: Laat maar, had beter moeten lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door maniac2003 op 14-04-2026 14:50 ]


  • Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:27
Zelf geen VESA van 200x200, maar kan je Zo iets proberen?

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:36
Chielioj schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:17:
Zelf geen VESA van 200x200, maar kan je Zo iets proberen?
Bedankt zat ik ook aan te denken. Ik weet alleen niet of de schroeven verzonken genoeg liggen. Misschien maar gewoon bestellen.

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Jumpman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:22:
[...]


Bedankt zat ik ook aan te denken. Ik weet alleen niet of de schroeven verzonken genoeg liggen. Misschien maar gewoon bestellen.
Dat kun je ook nog maken met een verzinkboor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnpYEeDlK6R5ELKSsZ8ihVjq2-k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VqNiMmzcLKVJikonG0GyUgfk.png?f=user_large

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:06
Iemand die in België woont, regio Limburg, Vlaams-Brabant, Antwerpen woont die Triple 27" simrig heeft? Ik zou graag in echt eerst zien of het waard is.

  • wobb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:22
royalt123 schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:14:
Iemand die in België woont, regio Limburg, Vlaams-Brabant, Antwerpen woont die Triple 27" simrig heeft? Ik zou graag in echt eerst zien of het waard is.
Regio pelt
Ga gelijk voor 32". Niet zoveel duurder maar wel extra screen estate EN ruimte om je heen dat je makkelijker in/uit je stoel kan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.


  • Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 22:01
Wooot woot m'n DD+ gaat van 15NM naar 18NM de volgende maand na de update release van Fanatec. 🥳🥳
YouTube: Fanatec Special Event - April 2026 Premiere | Latest Hardware Announ...

  • maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 14:58
Afiso schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:23:
Wooot woot m'n DD+ gaat van 15NM naar 18NM de volgende maand na de update release van Fanatec. 🥳🥳
YouTube: Fanatec Special Event - April 2026 Premiere | Latest Hardware Announ...
Ja, dat is leuk meegenomen. Al zal ik het waarschijnlijk nooit gebruiken.

  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
maniac2003 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 00:48:
[...]

Ja, dat is leuk meegenomen. Al zal ik het waarschijnlijk nooit gebruiken.
Wel fijn dat die niet zo snel gaat clippen

__/`\__/`\__


  • Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:20:
Ga gelijk voor 32". Niet zoveel duurder maar wel extra screen estate EN ruimte om je heen dat je makkelijker in/uit je stoel kan.
Hier loop ik ook tegen aan met een vriend van me, hij draait nu 1x 27" en wil er 2 bij kopen (flat panel)

Maar die zijn niet meer te krijgen, en goede 32" zijn goedkoper, maar dan moet die er een extra bij kopen :X

zelf zeer tevreden met mijn 3x 32" en 1x 27" Pit wall

  • rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 14:04
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 5 en 7 inch DDU's?
Ben geadviseerd om zonder twijfel voor een 7 inch te gaan, maar toch twijfel ik of die niet aan de onderkant te veel m'n monitor bedekt. Het zou goed kunnen dat het enige waar het voor zit de bovenkant van het dashboard van de auto is en er dus geen probleem is, maar ik weet het niet zeker.

Toevallig mensen die beide formaten hebben gehad of gezien en er wat over kunnen zeggen? Of die 7 inch hebben en daar niks anders dan positieve ervaringen mee hebben?

  • R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:04
Ik heb 10.3 inch simruito, veel te groot. Gaat binnenkort de verkoop in en dan ga ik (denk ik) voor 6.8. Ik denk persoonlijk dat dat een mooie maat is.

  • Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22

Toppe

Oké ✅

rubbels schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:12:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 5 en 7 inch DDU's?
Ben geadviseerd om zonder twijfel voor een 7 inch te gaan, maar toch twijfel ik of die niet aan de onderkant te veel m'n monitor bedekt. Het zou goed kunnen dat het enige waar het voor zit de bovenkant van het dashboard van de auto is en er dus geen probleem is, maar ik weet het niet zeker.

Toevallig mensen die beide formaten hebben gehad of gezien en er wat over kunnen zeggen? Of die 7 inch hebben en daar niks anders dan positieve ervaringen mee hebben?
Ik heb 5” en de ‘truuk’ is vooral om te weten waar je moet kijken.

Het vergroten van het scherm zorgt alleen voor grotere teksten en scheelt amper in resolutie. Onder aan de streep win je er dus niets mee.

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.


  • Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36

Passievrucht

swarma

Toppe schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:44:
[...]

Ik heb 5” en de ‘truuk’ is vooral om te weten waar je moet kijken.

Het vergroten van het scherm zorgt alleen voor grotere teksten en scheelt amper in resolutie. Onder aan de streep win je er dus niets mee.
Ben van een 4,8 inch iphone naar een 6,7 inch android gegaan en ik vond het een verademing. Het is geen native DDU, maar het voldoet wel voor mij.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht


  • Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:33
rubbels schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:12:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 5 en 7 inch DDU's?
Ben geadviseerd om zonder twijfel voor een 7 inch te gaan, maar toch twijfel ik of die niet aan de onderkant te veel m'n monitor bedekt. Het zou goed kunnen dat het enige waar het voor zit de bovenkant van het dashboard van de auto is en er dus geen probleem is, maar ik weet het niet zeker.

Toevallig mensen die beide formaten hebben gehad of gezien en er wat over kunnen zeggen? Of die 7 inch hebben en daar niks anders dan positieve ervaringen mee hebben?
Kun je niet een paar stukken karton op maat knippen om te zien hoeveel er van het scherm bedekt wordt?

  • rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 14:04
Dank voor de reacties, allemaal!

Op basis van wat me is verteld en inderdaad ook even checken met karton, besloten om voor de 6.8 te gaan. Met de 5 gaat toch in sommige auto's een randje erbovenuit komen op de monitor, wat me niet ideaal lijkt.

  • silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
Maanden opgewacht but it has arrived

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLyaJN0gY4yS1C3iDpL-oNz-jCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dt5O62fqNUUpWvnF0ZLTjJxz.jpg?f=fotoalbum_large

  • Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:33
Laat je ons weten hoe hij bevalt?

  • silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
Arthur Tromp schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:20:
[...]

Laat je ons weten hoe hij bevalt?
Ik had vanmiddag een review geschreven op Tweakers

  • Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 10:07
Als long time lurker heb ik veel gehad aan de berichten hier een andere simracinggerelateerde topics. Onlangs heb ik eindelijk zelf een rig mogen bouwen (zie 'show je simrig' topic). Bij aanschaf van de amd-processor zat een code voor Crimson Dessert. Die code wil ik hier weggegeven. Check eerst of je een van de deelnemende producten bezit, anders werkt het niet: https://www.asus.com/microsite/gamebundle-amd/nl/

Je kunt me daarna een berichtje sturen. First come, first serve


Edit: vergeven aan @Ragnar9999

[ Voor 4% gewijzigd door Pilome243 op 12-05-2026 15:51 ]


  • The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
Weet iemand een site waar je triple screen wallpapers kan downloaden van racewagens in 7680x1440? De enige site die ik kan vinden is https://www.thesimracingden.com/ alleen hier staat niet het geen op ik mooi vind. Ik zoek meer Hypercar/GT3 (Roxy Porsche) wallpapers.

  • Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22

Toppe

Oké ✅

The Jackel schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:37:
Weet iemand een site waar je triple screen wallpapers kan downloaden van racewagens in 7680x1440? De enige site die ik kan vinden is https://www.thesimracingden.com/ alleen hier staat niet het geen op ik mooi vind. Ik zoek meer Hypercar/GT3 (Roxy Porsche) wallpapers.
https://g.co/gemini/share/832adb3001cc


:)?

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.


  • Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 22:01
Simracing Expo Charlotte in Amerika is vandaag van start gegaan.

Ben benieuwd.

  • The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
Dat kan natuurlijk ook. Nooit aan gedacht 🤣🤣

  • Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 22:01
Is het teveel van het goede de Simlab P1X Pro kopen voor mn Fanatec DD plus en PS5 🫤

Wie weet bouw ik een pc in de toekomst.

De simrig is trouwens voor mn dochter van 10 en ik om er zo nu en dan te kunnen racen. Ze is een grote fan van Formule1 en Kimi Antonelli 😄

  • reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:46
Afiso schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:45:
Is het teveel van het goede de Simlab P1X Pro kopen voor mn Fanatec DD plus en PS5 🫤

Wie weet bouw ik een pc in de toekomst.

De simrig is trouwens voor mn dochter van 10 en ik om er zo nu en dan te kunnen racen. Ze is een grote fan van Formule1 en Kimi Antonelli 😄
Ik denk dat het vooral teveel van het goede is voor je dochter van 10 ipv de PS5 setup :D (en zo zou ik het ook verkopen ja “ik af en toe” :+)

Ik denk als je het écht wat vindt, dan is de P1X Pro altijd een goede keuze. Er zijn goedkopere, die net zoveel doen voor minder geld. Maar ik heb zelf ook de P1X Pro en heb daar nog geen moment spijt van gehad.

  • Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 22:01
reputatio schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 00:04:
[...]


Ik denk dat het vooral teveel van het goede is voor je dochter van 10 ipv de PS5 setup :D (en zo zou ik het ook verkopen ja “ik af en toe” :+)

Ik denk als je het écht wat vindt, dan is de P1X Pro altijd een goede keuze. Er zijn goedkopere, die net zoveel doen voor minder geld. Maar ik heb zelf ook de P1X Pro en heb daar nog geen moment spijt van gehad.
Hahaha als de FFB maar lager staat wanneer zij (af en toe) aan het racen is 😅.

Ik ga voor de P1X Pro gaan. Je hebt meer winter maanden dan zomer maanden. Kopen en niet meer omkijken.

Bestaan er ook zomer kortingen of is het alleen met Black Friday?

  • Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:33
Afiso schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 01:18:
[...]

Hahaha als de FFB maar lager staat wanneer zij (af en toe) aan het racen is 😅.

Ik ga voor de P1X Pro gaan. Je hebt meer winter maanden dan zomer maanden. Kopen en niet meer omkijken.

Bestaan er ook zomer kortingen of is het alleen met Black Friday?
Ik ga geen advies geven over welke rig misschien beter is, maar hou er wel rekening mee dat jij langer bent dan je dochter van 10. En dat je dochter nog in de groei is. Dat betekent dat je zowel de stoel als de pedalen makkelijk verplaatsbaar wilt maken met sliders. Anders is het echt geen doen om zo'n rig te delen.

Daarnaast hoop ik ook dat je beseft dat die prijs van 789 euro enkel voor de rig is. Stoel (en brackets en sliders daarvoor), monitor standaard, etc. komen daar nog bij. Al met al zal die prijs heel snel stijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Arthur Tromp op 23-05-2026 07:52 ]


  • Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 22:01
Arthur Tromp schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 07:47:
[...]

Ik ga geen advies geven over welke rig misschien beter is, maar hou er wel rekening mee dat jij langer bent dan je dochter van 10. En dat je dochter nog in de groei is. Dat betekent dat je zowel de stoel als de pedalen makkelijk verplaatsbaar wilt maken met sliders. Anders is het echt geen doen om zo'n rig te delen.

Daarnaast hoop ik ook dat je beseft dat die prijs van 789 euro enkel voor de rig is. Stoel (en brackets en sliders daarvoor), monitor standaard, etc. komen daar nog bij. Al met al zal die prijs heel snel stijgen.
Dat klopt allemaal. Heb de sliders ook al in mn mandje zitten 😊

Voordat ik de stoel bestel wil het eerst hebben getest. Wat winkels gevonden waar je langs kan om te tesen.

  • reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:46
Afiso schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:42:
[...]

Dat klopt allemaal. Heb de sliders ook al in mn mandje zitten 😊

Voordat ik de stoel bestel wil het eerst hebben getest. Wat winkels gevonden waar je langs kan om te tesen.
Voor comfort zou ik rond kijken (online) bij auto onderdelen en een “normale” auto stoel kopen. Ik heb geluk gehad en een BMW i4 bijrijdersstoel kunnen kopen uit een Engelse wagen, dus die was zo goed als nieuw :+ (en heb de elektronica voor het verstellen van de stoel aan de praat gekregen, dus ik kan hem elektrisch verstellen).

Ik kan je zeggen dat dat qua comfort wel erg fijn is!

  • Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
Gisteren rs50 set en de playseat formule 1 dd editie binnen gekregen. Paar uur knutselen,alles in elkaar kunnen zetten, firmware update en verder was het plug en play.

Begonnen met gran turismo 7 en een wereld van verschil met het stuurtje die ik geleend had. Vond het stuurtje wel wat tam nog, maar na hem op de maximale force gezet te hebben zat ik helemaal in mijn zone.

De stoel zelf is ook echt fijn. Van een liggende tot een zittende stand. Zelfs mijn kids van 130 cm komen overal bij. Ga komende dagen lekker oefenen want ben zeker nog niet snel.

Nu ook even uitzoeken welke sim ik op de pc met de steam vr wil spelen. Komende tijd daar is goed in verdiepen.

Fotos van de set volgen nog zodra ik de boel met de vr weer een mooi plekje heb gegeven.

PSN: Res_Binshou


  • Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:33
@Binshou Ik gebruik zelf geen VR, maar je zou eens naar Automobilista 2 kunnen kijken. Van wat ik begrepen heb biedt dat spel een heel goede VR ervaring. Het spel heeft eventueel een demo zodat je het eerst kunt proberen.

  • Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 15:09
Binshou schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:43:


Nu ook even uitzoeken welke sim ik op de pc met de steam vr wil spelen. Komende tijd daar is goed in verdiepen.
iRacing

  • Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:27
De meeste sim werken redelijk tot goed met VR. Mijn ervaring is dat Iracing goed werkt, LMU redelijk. LMU speelt goed, alleen het laden duurt redelijk lang.

Iracing werkt bij mij het beste, maar als je af en toe zelf of met de kinderen wil racen, zou ik Iracing omwille van de kosten niet snel aanraden. Al is qua simulatie en community wel de beste sim die er is.. in mijn ervaring

  • Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:12

Mystikal

It never hurts to help!

Automobilista 2 werkt gewoon out of the box erg goed met VR! Ziet er echt heeeel goed uit! Ik wil niet anders meer.

Basement Bios ---- Exo-S


  • bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:23

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Automobilista 2 werkt inderdaad erg goed met VR. Assetto Corsa Evo is waanzinning veel mooier in VR. En ook veel zwaarder om soepel te draaien. degelijk PC is dan wel vereist.

Life is not about specs, it is about joy!


  • Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:12

Mystikal

It never hurts to help!

bartvl schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:14:
Automobilista 2 werkt inderdaad erg goed met VR. Assetto Corsa Evo is waanzinning veel mooier in VR. En ook veel zwaarder om soepel te draaien. degelijk PC is dan wel vereist.
Dat geldt tot op zekere hoogte ook voor AMS2. Heb een RTX4090, maar kan zeker nog niet volluit draaien op mijn reverb G2.

Basement Bios ---- Exo-S


  • Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
Voor mijn NLR 2.0 stand ben ik op zoek naar zwenkwielen met rem om het geheel wat mobieler te krijgen. Snel kom ik al uit op Amazon, maar de keuze is reuze in zwenkwielen met een M8 draad! :o

Voordat ik het (zwenk)wiel opnieuw uitvind.. Wie heeft er ervaring betreft goede zwenkwielen onder een NLR 2.0 stand?

  • Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:16
Slechte ervaringen mee onder een sim-lab rig, de bevestigingen gaan wrikken en lagers gaan uitlubberen, ik heb er nu wielen zonder zwenk eronder zitten, stukje optillen en omzetten is wel te doen.

  • Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:33
Ik heb ook zwenkwieltjes onder mijn sim-lab rig zitten, maar heb daar geen enkel probleem mee. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er acht onder heb zitten, dat zal vast schelen. Wel is van een van de wieltjes de rem defect, maar gelukkig heb ik er nu nog zeven over ;-).

Mijn wieltjes komen overigens bij Treq vandaan. Die hebben ze nu ook van tien centimeter die een zwaardere belasting aan kunnen. Geen idee of die wieltjes geschikt zijn voor een NLR 2.0.

[ Voor 6% gewijzigd door Arthur Tromp op 03-06-2026 19:09 ]


  • Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
Voor nu deze besteld om te testen. Dat gesleep met de stand weerhoudt mij om even een paar ronden te racen. Wordt vervolgd!

  • Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:33
Gummiebeer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:55:
Voor nu deze besteld om te testen. Dat gesleep met de stand weerhoudt mij om even een paar ronden te racen. Wordt vervolgd!
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dat niet zou voldoen. Aangenomen dat ze op je stand gemonteerd kunnen worden, uiteraard.

  • Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
Arthur Tromp schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:00:
[...]

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dat niet zou voldoen. Aangenomen dat ze op je stand gemonteerd kunnen worden, uiteraard.
M8 draadbout, net iets te lang met 25mm maar daar is een slijpschijf goed voor. :9

Qua afmetingen moet het kunnen, ook qua hoogte ivm de bureaustoel klem zou het in theorie moeten werken.

  • Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 22:01
Gummiebeer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:46:
Voor mijn NLR 2.0 stand ben ik op zoek naar zwenkwielen met rem om het geheel wat mobieler te krijgen. Snel kom ik al uit op Amazon, maar de keuze is reuze in zwenkwielen met een M8 draad! :o

Voordat ik het (zwenk)wiel opnieuw uitvind.. Wie heeft er ervaring betreft goede zwenkwielen onder een NLR 2.0 stand?
Deze kunnen een last van 300kg aan

https://www.interwiel.nl/nylon-zwaarlast-zwenkwiel-met-rem-50-mm-b-300-kg.html

Ik ga ze zelf ook bestellen.

  • Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
Jaar of 5 terug een 4080 Rig (aluxprofiel) gebouwd met toen nog een single 43" 1500R philips monitor (3840x1200)
En die lag te lang stof te happen dus de rig afgebroken en sommige onderdelen verkocht.

Vorige week bij een teamuitje bij Racequare op een sim gereden en het gaat toch weer kriebelen (bovendien zeuren de kinderen al tijden wanneer ik hem weer ga opbouwen).
Dus ik heb hem nu afgestofd en deels opgebouwd, maar ik mis natuurlijk een monitor.

Qua ruimte word een triple monitor opstelling of een single 49" toch echt te massaal. (bovendien heb ik ook nog een quest2 liggen)
Dus ik wil voor een single 34"monitor gaan, maar ik zit nu naar de curvature te kijken.
Bied een 1000R monitor bij een single 34" monitor meerwaarde tov een 1500R, of is het dan juist slimmer om iets minder curve te nemen?

En is een RX6800 voldoende om alle populaire simgames op 3440x1440 (en Quest2) te draaien?
Dan upgrade ik mijn huidige game/werk pc met een nieuwe kaart en kan de RX6800 naar de simrig.
Even er vanuit gaande dat een AMD Ryzen7 4700G met 32GB ram sowieso wel voldoende is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 05-06-2026 16:50 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000


  • Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
De zwenkwielen van Amazon doen hun ding onder de NLR stand. Mooi stabiel zonder speling en nu dus een stuk handzamer om te verplaatsen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAbkIfppORorKEmVrWH91z3v7ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23r4AFfX3mZ0xheKjfXXtHYt.jpg?f=fotoalbum_large

  • Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:16
Proberen sim racing ontwikkelaars keer op keer het wiel opnieuw uit te vinden? Ik ben terug in den beginne van sim racing en wel met GTR2, Race 07 en AMS1, over de moderne sims een hoop youtube gebabbel over physics en AI en weet ik wat nog meer, waar de titels GTR2 Race 07 en AMS1 nog steeds geprezen worden door hun bijna perfectie in simulatoren.

De huidige generatie wil eye candy realistisch beeld en VR en hebben daar alles voor over, maar als je in een race zit let je dan werkelijk nog op de eye candy? De huidige sims komen maar niet op het physics niveau die door genoemde sims gehaald werden. Goed, de details in ffb zijn verbeterd maar ffb en AI mods voor genoemde sims maken de ffb en gevoel het bijna perfect, het voelt zo natuurlijk aan als je remt of op de grenzen van de banden rijd, ik vindt dat toch niet in de moderne sims.

Het schijnt aan de game engine te liggen, ISI engine schijnt beter te zijn voor race sims als welke engine dan ook, daarmee kan met die andere engine alleen de engine tekortkomingen ervaren worden.

Sims racing roots liggen ver weg en de oudere sims zijn voor online racing zo goed als uitgestorven, maar hoelang zal dat online racen nog bestaan? Niemand die het weet maar iemand die goed oplet ziet daar ook al scheurtjes in komen, net als in het huidige fomule 1 wat op het punt staat te verdwijnen uit de race wereld.

  • knightfield
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:06
@Malle-piet online racen is toch juist populairder dan ooit tevoren? Evenals dat Formule 1 populairder is dan ooit tevoren? De feiten liggen hier wellicht iets anders dan nostalgie?

M.b.t. sim fysics; ik betwijfel of je kunt stellen dat bijv. Iracing een minder of niet verbeterde fysics performance heeft dan door jou genoemde andere/oudere engines? Kun je dat stellen? Misschien voelt/voelde het beter voor jou of anderen, maar dat is niet perse hetzelfde als meer realisme. Of dat belangrijk is, ligt denk ik meer aan je achterliggende wens van het simmen.

Overigens vind ik een beetje eye candy naast sterke fysics wel prettig. Zou ook enigzins apart zijn als de graphics stil blijven staan. Maar ben het met je eens, dat je een hoop van de omgeving niet meer ziet als je echt lekker zit te racen.

  • Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:16
Die mening mag jij hebben zoals ik de mijne hebt.

  • Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-06 18:45
LMU gebruikt een verbeterde versie van ISI. En LMU is niet zwaar om te draaien, geen ray tracing ofzo.

  • Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:16
Fedo schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:42:
LMU gebruikt een verbeterde versie van ISI. En LMU is niet zwaar om te draaien, geen ray tracing ofzo.
Zit daar een goede offline singel player functie in?

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 14:47
Malle-piet schreef op maandag 8 juni 2026 @ 06:29:
[...]

Zit daar een goede offline singel player functie in?
Momenteel enkel Race Weekend.
Campaign/Championship staat op de road map.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 11:45

lasharor

7 december 2004

Malle-piet schreef op zondag 7 juni 2026 @ 07:47:
Proberen sim racing ontwikkelaars keer op keer het wiel opnieuw uit te vinden? Ik ben terug in den beginne van sim racing en wel met GTR2, Race 07 en AMS1, over de moderne sims een hoop youtube gebabbel over physics en AI en weet ik wat nog meer, waar de titels GTR2 Race 07 en AMS1 nog steeds geprezen worden door hun bijna perfectie in simulatoren.

De huidige generatie wil eye candy realistisch beeld en VR en hebben daar alles voor over, maar als je in een race zit let je dan werkelijk nog op de eye candy? De huidige sims komen maar niet op het physics niveau die door genoemde sims gehaald werden. Goed, de details in ffb zijn verbeterd maar ffb en AI mods voor genoemde sims maken de ffb en gevoel het bijna perfect, het voelt zo natuurlijk aan als je remt of op de grenzen van de banden rijd, ik vindt dat toch niet in de moderne sims.

Het schijnt aan de game engine te liggen, ISI engine schijnt beter te zijn voor race sims als welke engine dan ook, daarmee kan met die andere engine alleen de engine tekortkomingen ervaren worden.

Sims racing roots liggen ver weg en de oudere sims zijn voor online racing zo goed als uitgestorven, maar hoelang zal dat online racen nog bestaan? Niemand die het weet maar iemand die goed oplet ziet daar ook al scheurtjes in komen, net als in het huidige fomule 1 wat op het punt staat te verdwijnen uit de race wereld.
Hoe vaak heb jij in een GT3 etc gereden? Ik heb werkelijk geen idee of de huidige sims realistisch zijn...

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 14:47
Inderdaad. En de interpretatie van "realistische" FFB is ook bij iedereen anders. De één vind FFB realistisch als ze als een Hulk Hogan aan het stuur moeten trekken. De ander vind FFB realistisch als het vederlicht is.

Dat zie je wel aan de honderden verschillende FFB profiles binnen iedere wheelbase software.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 08-06-2026 08:40 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-06 14:13
Rivanov schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:39:
Inderdaad. En de interpretatie van "realistische" FFB is ook bij iedereen anders. De één vind FFB realistisch als ze als een Hulk Hogan aan het stuur moeten trekken. De ander vind FFB realistisch als het vederlicht is.

Dat zie je wel aan de honderden verschillende FFB profiles binnen iedere wheelbase software.
Denk niet dat persé de verschillende FFB profielen gelijk staan aan het chasen van realisme, maar 'gewoon' voorkeur van de (sim) rijders.

  • Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:16
lasharor schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:18:
[...]

Hoe vaak heb jij in een GT3 etc gereden? Ik heb werkelijk geen idee of de huidige sims realistisch zijn...
Neem LFS eens en voel hoe een simpele AX aanvoelt, het voelt natuurlijk in benadering van een dagelijkse auto die je flink de sporen geeft, dat gevoel geeft ook AMS1 weer. Een GT3 reed ik nooit en vele onder ons ook niet, maar je kan wel voelen of het natuurlijk aanvoelt of gekunsteld. Als je in AMS2 de rem voelt of het gaspedaal zijn het net aan/uit schakelaars, doseren is moeilijk toepasbaar en voelt onnatuurlijk. Als je ooit de grenzen van je auto opzocht weet je wat ik bedoel met natuurlijk gedrag van een auto.

  • lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 11:45

lasharor

7 december 2004

Malle-piet schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Neem LFS eens en voel hoe een simpele AX aanvoelt, het voelt natuurlijk in benadering van een dagelijkse auto die je flink de sporen geeft, dat gevoel geeft ook AMS1 weer. Een GT3 reed ik nooit en vele onder ons ook niet, maar je kan wel voelen of het natuurlijk aanvoelt of gekunsteld. Als je in AMS2 de rem voelt of het gaspedaal zijn het net aan/uit schakelaars, doseren is moeilijk toepasbaar en voelt onnatuurlijk. Als je ooit de grenzen van je auto opzocht weet je wat ik bedoel met natuurlijk gedrag van een auto.
Wat is je setup dan? In recente sims (incl AMS2) kan je gewoon prima trailbraken. Ik merk in LMU bijvoorbeeld ook goed het verschil tussen het gebruik van trailbraking vs dat niet doen.
Mbt realisme van GT3 heeft James Baldwin daar wel eens wat over gemaakt volgens mij. Er zijn verschillende sim racers die inmiddels in een echte GT3 hebben gereden, Jardier ook en Jimmy Broadbent iirc.

  • Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:16
lasharor schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:18:
[...]

Wat is je setup dan? In recente sims (incl AMS2) kan je gewoon prima trailbraken. Ik merk in LMU bijvoorbeeld ook goed het verschil tussen het gebruik van trailbraking vs dat niet doen.
Sim-lab rig, Moza r5 base incl stuur en Simsonn pedalen van de laatste serie. In ACC kan ik de BMW M2 goed laten roteren en trailbraken, AMS1 idem en LFS ook idem

  • Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36

Passievrucht

swarma

Sinned123 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:43:
Dus ik wil voor een single 34"monitor gaan, maar ik zit nu naar de curvature te kijken.
Bied een 1000R monitor bij een single 34" monitor meerwaarde tov een 1500R, of is het dan juist slimmer om iets minder curve te nemen?
Ik zweer bij de 1000R voor specifiek racen. Heb ze beide in huis. Heb aan mijn rig een 1000R van samsung en op mijn bureau een 1500R van msi voor werk/andere games.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht


  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 14:47
Card Nox schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:21:
Mbt realisme van GT3 heeft James Baldwin daar wel eens wat over gemaakt volgens mij. Er zijn verschillende sim racers die inmiddels in een echte GT3 hebben gereden, Jardier ook en Jimmy Broadbent iirc.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 14:47
Waar het vaak op neer komt is dat de simrace titels zoals iRacing en LMU vaak veel te gevoelig reageren. Dit in tegenstelling tot de reallife auto’s die ze veel ruwer kunnen behandelen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 22:01
Jammer dat ik mn Simlab P1x pro cockpit niet verder kan bouwen omdat er een productie fout in 1 van de 2 onderste profielen zit. Van de 2 gaten voor de M8 bouten is één niet voorgeboord en de andere voor een grotere maat bout geboord. 😞 Een nieuw profiel is wel onderweg. Top klantenservice 👏🏾

Stoel vandaag ook binnen gehad, de Sparco Grid q QRT. 🥰. Pas er goed in met mn 72kg en 168cm 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVsddg9KM9Xqi2gOh9lQU3cRst0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uANhE8Oj5me1caNO0dQv1H4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vyz3zDAh8lAUWIDfg7F6dLzwTck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwESkqog9gjyuNNojBxmvl7u.jpg?f=fotoalbum_large

  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Sinned123 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:43:
Jaar of 5 terug een 4080 Rig (aluxprofiel) gebouwd met toen nog een single 43" 1500R philips monitor (3840x1200)
En die lag te lang stof te happen dus de rig afgebroken en sommige onderdelen verkocht.

Vorige week bij een teamuitje bij Racequare op een sim gereden en het gaat toch weer kriebelen (bovendien zeuren de kinderen al tijden wanneer ik hem weer ga opbouwen).
Dus ik heb hem nu afgestofd en deels opgebouwd, maar ik mis natuurlijk een monitor.

Qua ruimte word een triple monitor opstelling of een single 49" toch echt te massaal. (bovendien heb ik ook nog een quest2 liggen)
Dus ik wil voor een single 34"monitor gaan, maar ik zit nu naar de curvature te kijken.
Bied een 1000R monitor bij een single 34" monitor meerwaarde tov een 1500R, of is het dan juist slimmer om iets minder curve te nemen?

En is een RX6800 voldoende om alle populaire simgames op 3440x1440 (en Quest2) te draaien?
Dan upgrade ik mijn huidige game/werk pc met een nieuwe kaart en kan de RX6800 naar de simrig.
Even er vanuit gaande dat een AMD Ryzen7 4700G met 32GB ram sowieso wel voldoende is.
Poeh een rx6800 is niet super maar voor de normale AC vast voldoende, heb jaren met de 6900xt gereden en dat ging helemaal prima op een 3440. Je kan uiteraard ff wat benchmarks opsnorren.

Qua kromming zou ik niet te extreem gaan of gewoon helemaal niet

__/`\__/`\__


  • Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
Mistacal schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:28:
[...]

Poeh een rx6800 is niet super maar voor de normale AC vast voldoende, heb jaren met de 6900xt gereden en dat ging helemaal prima op een 3440. Je kan uiteraard ff wat benchmarks opsnorren.

Qua kromming zou ik niet te extreem gaan of gewoon helemaal niet
Uiteindelijk voor een 34" gegaan met een 1500R kromming en mij leek een ingebouwde usb hub handig.
uitvoering: ASUS TUF Gaming VG34VQ3B Zwart
Was heel kort €239 via azerty, leek mij een mooie prijs.
Kort ff assetto corsa erop gedaan en dat ging echt meer dan prima.

Nu nog ff wachten op wat onderdelen en dan met name de keyboard tray, dat heen en weer geloop was echt irritant.

[ Voor 11% gewijzigd door Sinned123 op 09-06-2026 22:36 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000


  • Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
Mijn afgestofde simrig is zo goed als klaar en hij staat dusdanig dicht bij mijn reguliere werk/game-pc dat het gewoon economisch niet zo slim is om een extra pc neer te zetten.

Wat gebruiken jullie voor de verschillende hardware setups? Ik wil bij voorkeur geen kabels hoeven te verwisselen.
Maar KVM switches en eventuele shortcuts op pc vind ik prima.
Uiteraard moet minimaal 120Hz op HDMI en minimaal 144Hz op DP gehaald kunnen worden in alle scenario's.

Setup1:
Game/werk pc met eigen 49" monitor met bedrade toetsenbord en muis. Aangesloten met 2 aparte DP op de Monitor. Zodat het OS denkt met 2 fysieke monitoren te maken te hebben.

Setup2:
game/werk pc aangesloten via DP op 34" simrig monitor, met eigen draadloze toetsenbord &muis , Logitech RS500 setup.

setup3:
PS5 aangesloten via HDMI op 34" simrig monitor met Logitech RS500 setup.

Ik wil afhankelijk van de setup met 1a2 knoppen/shortcuts kunnen schakelen tussen de verschillende setups.
Iemand iets soortgelijks in gebruik?
Beide monitor hebben een USB hub aan boord trouwens.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000


  • Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:33
@Sinned123 Ik vermoed dat je dan zoiets zult moeten hebben:

4K@144Hz HDMI Displayport KVM switch 2 monitors 2 computers, USB 3.0 Dual Monitor KVM switch for 2 PCs 2 monitors and 4 USB 3.0 ports.With USB cables,12V2A adapter and wired remote control : Amazon.nl: Electronics & Photo

Vraag me alleen niet om ervaring met deze KVM switch, want dat heb ik niet. Ik gebruik wel een KVM switch (overigens niet voor simracen), maar die heeft enkel DisplayPorts en geen HDMI.

  • Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36

Passievrucht

swarma

Sinned123 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:35:
Mijn afgestofde simrig is zo goed als klaar en hij staat dusdanig dicht bij mijn reguliere werk/game-pc dat het gewoon economisch niet zo slim is om een extra pc neer te zetten.

Wat gebruiken jullie voor de verschillende hardware setups? Ik wil bij voorkeur geen kabels hoeven te verwisselen.
Maar KVM switches en eventuele shortcuts op pc vind ik prima.
Uiteraard moet minimaal 120Hz op HDMI en minimaal 144Hz op DP gehaald kunnen worden in alle scenario's.

Setup1:
Game/werk pc met eigen 49" monitor met bedrade toetsenbord en muis. Aangesloten met 2 aparte DP op de Monitor. Zodat het OS denkt met 2 fysieke monitoren te maken te hebben.

Setup2:
game/werk pc aangesloten via DP op 34" simrig monitor, met eigen draadloze toetsenbord &muis , Logitech RS500 setup.

setup3:
PS5 aangesloten via HDMI op 34" simrig monitor met Logitech RS500 setup.

Ik wil afhankelijk van de setup met 1a2 knoppen/shortcuts kunnen schakelen tussen de verschillende setups.
Iemand iets soortgelijks in gebruik?
Beide monitor hebben een USB hub aan boord trouwens.
Ik ben zelf nog op zoek naar een programma dat blijft werken. Heb 1 programma waarbij ik monitoren in/uit kan schakelen, maar die geeft soms na een tijdje racen of werken de geest. Dan moet ik eerst de pc rebooten voordat het eea weer werkt. Voordat ik mijn alu simrig had zette ik de monitor van de Samsung uit en dan ging windows automatisch de msi monitoren aanzetten. Zet ik de samsung aan gingen de msi monitoren uit. Nu kom ik niet meer bij de aan/uit knop, want de monitor zit strak boven mijn base.

Heb zelf deze setup met deze pc:

Simrig: Samsung G5 34 inch. Logitech K400

Werk/Regulier gamen: MSI 34 inch icm 27 inch msi. Normaal toetsenbord en bedrade muis

Die switch ik met een een sneltoets op mijn pc. Racestand: Gaan de 2 msi monitoren uit en de samsung aan. Normaal: Gaat de Samsung uit en de 2 msi monitoren aan.

Heb alle monitoren via DP aangesloten op de msi na (heb maar 2 DP poorten in mijn PC).
Mistacal schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:28:
[...]

Qua kromming zou ik niet te extreem gaan of gewoon helemaal niet
Voor simracen juist wel. Heb zelf een 1500R en een 1000R en ik prefereer echt de 1000R specifiek voor simracen. Zoveel beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Passievrucht op 18-06-2026 08:53 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht


  • DontLikeJelly
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15
Wat ik heb gedaan is alle stekkers van de simrig aangesloten op 1 verdeelstekker met aan- uit-knop. Dus als die uitstaat krijgt het scherm geen stroom en bestaat niet volgens de PC. Als het aanstaat kan met display settings / Win+P kiezen of je enkel simrig of beide schermen will gebruiken. Net zo makkelijk.
Mijn SIM zit op DP 1 t/m DP 3 en mijn 21:9 bureaumonitor zit op de DP van de IGP. Enig nadeel is wel dat als de videokaart actief gebruikt wordt, het beeld eerst eventjes zwart wordt op de bureaumonitor. De monitor op de IGP maakt gewoon gebruik van de 7900XT voor gamen. Met Win+P kan je wisselen van setup, dus dat gaat eigenlijk moeiteloos. Onder de schermen aan de rig heb ik ook een soundbar gemaakt, die zit met (toevallig ook een soundbar) een splitter aangesloten op de Toslink van de PC. Verder nog een K400 toetsenbordje en dat was het wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.


  • Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
Monitor issue opgelost met dit tooltje:
https://sourceforge.net/projects/monitorswitcher/
Je gewenste opstelling instellen en als profiel opslaan.
En dan kan je via de trayicon of hotkeys wisselen (jammer genoeg geen shortcuts)

Windows+P heb ik geprobeerd en op zich werkt dat ook, alleen was het voor mij onduidelijk naar welke monitor configuratie ik nou precies zou wisselen.


RS50 & 2e toetsenbord/muis heb ik aangesloten op de hub van de monitor.
Hier moet nog een USB-switcher tussen en dan heb ik dat ook opgelost.

Een KVM-switch heb ik over nagedacht, maar tot de conclusie gekomen dat dit niet gaat werken.
Een KVM is om de randapparatuur te verwisselen tussen verschillende PC's, maar ik wil juist andersom dat ik randapparatuur wissel voor dezelfde PC.

Er zijn bi-directionele DP-switches, maar die doen dit maar voor 1 monitor en hoewel de 49" 1 monitor is heb ik de PC laten denken dat dit er 2 zijn door splitscreen te gebruiken met 2 fysieke kabels.

[ Voor 8% gewijzigd door Sinned123 op 19-06-2026 10:44 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000


  • Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Passievrucht schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:50:
[...]

Ik ben zelf nog op zoek naar een programma dat blijft werken. Heb 1 programma waarbij ik monitoren in/uit kan schakelen, maar die geeft soms na een tijdje racen of werken de geest. Dan moet ik eerst de pc rebooten voordat het eea weer werkt. Voordat ik mijn alu simrig had zette ik de monitor van de Samsung uit en dan ging windows automatisch de msi monitoren aanzetten. Zet ik de samsung aan gingen de msi monitoren uit. Nu kom ik niet meer bij de aan/uit knop, want de monitor zit strak boven mijn base.

Heb zelf deze setup met deze pc:

Simrig: Samsung G5 34 inch. Logitech K400

Werk/Regulier gamen: MSI 34 inch icm 27 inch msi. Normaal toetsenbord en bedrade muis

Die switch ik met een een sneltoets op mijn pc. Racestand: Gaan de 2 msi monitoren uit en de samsung aan. Normaal: Gaat de Samsung uit en de 2 msi monitoren aan.

Heb alle monitoren via DP aangesloten op de msi na (heb maar 2 DP poorten in mijn PC).


[...]

Voor simracen juist wel. Heb zelf een 1500R en een 1000R en ik prefereer echt de 1000R specifiek voor simracen. Zoveel beter.
Ik ken helaas minder mensen met curved triples dan met flats helaas.

__/`\__/`\__


  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Voor mijn alu rig ben ik op zoek naar een goede manier om de 40 inch TV die ik erbij gebruik te monteren. Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVPpV-yuJygGJ7SIsyOlgRLE_4M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TN6bMxZyuoZlbiwM4cDeBnl2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gogHNxVWf_WlOBf3-kPthy-cUKU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NSmmy3XKlh76IYcYmZoiXXp2.jpg?f=user_large

Ik twijfel of ik het scherm op een apart frame ter hoogte van de pedalen moet vastmaken of, zoals ik het meeste zie, dichterbij het stuur, aan de achterkant van de support voor het stuur. Dat ljkt me nogal in your face met een 40 inch scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AFmrichowoJQD-X049UZRx0iPc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Si96jqIsyAAEr2nwbx5WSvtG.jpg?f=user_large

Zie ook dat mijn TV geen VESA mount heeft, dus advies over wat voor supports of brackets bruikbaar zijn is ook welkom :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

@Dr. Strangelove, even FOV calculator erbij nemen en kijken waar je uitkomt, dat geeft wellicht al een beetje een beeld.

Ik denk zelf dat net achter de wheelbase wellicht fijner is dan tussen het stuur en de wheelbase vanwege de grote van het scherm. Anders een iets breder en hoger tafeltje en je rig er onderschuiven.

Het ontbreken van VESA maakt het wel lastiger, kun je wat vastmaken op de plaatsen waar nu de pootjes van de TV vast zitten?

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Net wat geexperimenteerd. Er is niet eens zoveel verschil qua kijkafstand tussen een support aan de wheel support en een losse. Daar komt bij dat vanwege de plek waar de rig staat, een zolder met weinig ruimte, het best practisch is als ik het scherm tijdelijk kan verwijderen, het is nl. zo groot dat het de doorgang blokkeert.

Ik denk dat ik voor zoiets ga dan maar:

Afbeeldingslocatie: https://www.treq-sim.com/web/image/product.product/370/image_1024/%5BTBV-A-TVS-003%5D%20Television%20Stand?unique=c207f18

Moet er alleen eentje hebben die in breedte te stellen is zodat hij over de horizontale liggers van de rig heen kan. En liefst wat goedkoper ;)

Die Bravia TVs hebben geen VESA mount maar er zijn adapters voor te krijgen.

https://www.mediacool.nl/...esa-set-vaste-muurbeugel1

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-06-2026 11:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.