we only make way for the man who boldly pushes past us
Ik gebruik er nu twee op mijn Simlab GT-1 Evo; Een direct onder de Simlab stoel op het glasvezel van de stoel en een onder de padel plate van mijn Simlab rig. Ik twijfel nu of dit wel optimaal is, ik zit te denken om ze te verplaatsen naar links en rechts op het frame van mijn stoel.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Welke shakers? Een bst-1 onder je pedalen zal niet heel veel toevoegen, dan kan je beter gaan voor een TT-25 op je gas bijvoorbeeld.Danielson schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:35:
Vraagje over shakers!
Ik gebruik er nu twee op mijn Simlab GT-1 Evo; Een direct onder de Simlab stoel op het glasvezel van de stoel en een onder de padel plate van mijn Simlab rig. Ik twijfel nu of dit wel optimaal is, ik zit te denken om ze te verplaatsen naar links en rechts op het frame van mijn stoel.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Onder je stoel is een prima plek. Als je er maar 2 hebt en niet van plan bent uit te breiden zou ik er in op de achterkant van je stoel doen en 1 onder je stoel.
__/`\__/`\__
Ik heb een setup met 2 shakers. 1xBST-1 onder mijn stoel en 1xBST-1 onder mijn pedalen, dit voegt wel degelijk een hoop toe. Hoezo zou dit niet zo zijn?Mistacal schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:14:
[...]
Welke shakers? Een bst-1 onder je pedalen zal niet heel veel toevoegen, dan kan je beter gaan voor een TT-25 op je gas bijvoorbeeld.
Onder je stoel is een prima plek. Als je er maar 2 hebt en niet van plan bent uit te breiden zou ik er in op de achterkant van je stoel doen en 1 onder je stoel.
Omdat, in ieder geval met een alu rig, er heel veel massa in trilling gebracht moet worden. Dit heeft 2 nadelen, 1 verlies je best wat power en anderszijds breng je zaken in trilling die niet hoeven. Hiervoor wordt ook wel de pedal plate geisoleerd door middel van veren etc.flowiej schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:43:
[...]
Ik heb een setup met 2 shakers. 1xBST-1 onder mijn stoel en 1xBST-1 onder mijn pedalen, dit voegt wel degelijk een hoop toe. Hoezo zou dit niet zo zijn?
Maar als het iets toevoegd voor jezelf dan zeker lekker laten zitten. Wil er alleen mee zeggen dat het geoptimaliseerd kan worden
__/`\__/`\__
Beetje buiten de vraagstelling, maar misschien wel leuk voor degenen die ook iets met shakers overwegen of zich afvragen wat slip angle kit kan doen voor hen:
Ik heb zelf de slip angle 4 corner 300watt shaker kit onder mijn rig zitten en vind dat zelf echt heel veel toevoegen. Je shakers staan op de 4 hoeken, zijn individueel instelbaar met simhub en de Shakers staan op veren, ontkoppeld van de vloer.
(Voegt m.i.) meer toe dan HGT van simagic, die ik overigens ook onder rem en gaspedaal heb zitten, maar nu alleen op de rem met ABS gebruik. Je krijgt met een shaker 4 corner kit feedback per wiel en eenmaal gewend is zonder deze toevoeging rijden voor mijzelf in iedergeval wel een gemis. https://www.slip-angle.com/sim-racing-haptic-feedback-kit
Hier is al veel over gesproken op andere fora en als je geen andere shakers kent of gewend bent is het een leuke toevoeging. Echter voor het geld zijn er vele betere opties te bedenken. Persoonlijk zou ik dat bedrag anders besteden aan shakers en versterkers.knightfield schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 18:40:
Hoi,
Beetje buiten de vraagstelling, maar misschien wel leuk voor degenen die ook iets met shakers overwegen of zich afvragen wat slip angle kit kan doen voor hen:
Ik heb zelf de slip angle 4 corner 300watt shaker kit onder mijn rig zitten en vind dat zelf echt heel veel toevoegen. Je shakers staan op de 4 hoeken, zijn individueel instelbaar met simhub en de Shakers staan op veren, ontkoppeld van de vloer.
(Voegt m.i.) meer toe dan HGT van simagic, die ik overigens ook onder rem en gaspedaal heb zitten, maar nu alleen op de rem met ABS gebruik. Je krijgt met een shaker 4 corner kit feedback per wiel en eenmaal gewend is zonder deze toevoeging rijden voor mijzelf in iedergeval wel een gemis. https://www.slip-angle.com/sim-racing-haptic-feedback-kit
De reden waarom? De shakers die geleverd worden zijn niet in staat om dermate veel power door te geven. Zelfs 4 stuks BST-300 zijn aan de magere kant. Voor zoiets om te werken komt je richting de LFE aan (500e per stuk). Zo ver ik weet zijn er geen goeie objectieve reviews van de kit (veelal gesponsered). Maar gezien mijn "road to tactile" denk ik dat je dit geld beter kan inversteren in shakers om meer uit het geheel te halen.
Wederom, als het voor je werkt dan moet je het zeker doen.
__/`\__/`\__
Heb je ze zelf ook op je rig gehad?Mistacal schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:32:
[...]
Hier is al veel over gesproken op andere fora en als je geen andere shakers kent of gewend bent is het een leuke toevoeging. Echter voor het geld zijn er vele betere opties te bedenken. Persoonlijk zou ik dat bedrag anders besteden aan shakers en versterkers.
De reden waarom? De shakers die geleverd worden zijn niet in staat om dermate veel power door te geven. Zelfs 4 stuks BST-300 zijn aan de magere kant. Voor zoiets om te werken komt je richting de LFE aan (500e per stuk). Zo ver ik weet zijn er geen goeie objectieve reviews van de kit (veelal gesponsered). Maar gezien mijn "road to tactile" denk ik dat je dit geld beter kan inversteren in shakers om meer uit het geheel te halen.
Wederom, als het voor je werkt dan moet je het zeker doen.
Want wat jij stelt, daarvan kan ik toch zeggen dat ik dat absoluut niet ervaar. (Krijg klein beetje de indruk dat je ze zelf helemaal niet hebt ervaren, klopt dat?)
Los daarvan, het werkt (voor mij) inderdaad heel erg goed, En voor geïnteresseerden die een echte gebruikerservaring zoeken kan het natuurlijk best interessant zijn dat te weten? Je opmerking over power (gebrek) vs de set; ik zou oprecht niets krachtigers als wenselijk zien persoonlijk! De feedback bijv van de 4 hoeken vind ik echt ideaal, je krijgt immers per wiel heel bruikbare feedback. Wat mij betreft een aanrader voor wie twijfelt! Goedkopere betere andere opties zijn natuurlijk ook altijd interessant om te delen. Zo kunnen we ook elkaar een beetje helpen!
[ Voor 38% gewijzigd door knightfield op 07-04-2026 22:06 ]
Ondertussen ben ik 2 jaar bezig om naar een setup toe te werken die enerzijds (soort van) betaalbaar is en anders zijn maximale feedback (en immersie) geeft. Mijn setup bestaat nu uit 12 geplaatste shakers waarvan er 4 werken voor game audio (je stoel als luidspreker) Helaas heb ik ondertussen ook een 3DOF motion dus ben daarin een iets andere weg ingeslagen. Ondanks dat ik wel enig idee heb waarover ik het heb, heb zelf de slip angle nooit geprobeerd maar er is iemand die dit wel heeft gedaan en die is ondertussen al een jaar of 8 bezig met de zoektocht naar shakers (we hebben er zelfs een speciale discord voor). Zoals ik al zei, doen als je het iets lijkt. Ik prbeer enkel advies te geven om ieder zijn zuur verdiende geld uit te geven zoals die wilt en dat is om alle voor- en nadelen te benoemen.knightfield schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:52:
[...]
Heb je ze zelf ook op je rig gehad?
Want wat jij stelt, daarvan kan ik toch zeggen dat ik dat absoluut niet ervaar. (Krijg klein beetje de indruk dat je ze zelf helemaal niet hebt ervaren, klopt dat?)
Los daarvan, het werkt (voor mij) inderdaad heel erg goed, En voor geïnteresseerden die een echte gebruikerservaring zoeken kan het natuurlijk best interessant zijn dat te weten? Je opmerking over power (gebrek) vs de set; ik zou oprecht niets krachtigers als wenselijk zien persoonlijk! De feedback bijv van de 4 hoeken vind ik echt ideaal, je krijgt immers per wiel heel bruikbare feedback. Wat mij betreft een aanrader voor wie twijfelt! Goedkopere betere andere opties zijn natuurlijk ook altijd interessant om te delen. Zo kunnen we ook elkaar een beetje helpen!
https://forum.virtualraci...e-good-vibrations.116862/
:strip_exif()/f/image/ciHLy6NAhxhkJjT3s88o0MYE.jpg?f=fotoalbum_large)
Amp setup
[ Voor 10% gewijzigd door Mistacal op 07-04-2026 22:23 ]
__/`\__/`\__
Check thingiversie als je zelf kan printen dan kost het een paar 10tjes. Off the shelfs weet ik niet of het wat is, als je ze kan aansturen met simhub is dat wel een pre (dus arduino based)knightfield schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:17:
Is er iemand die goede ervaringen heeft met een sim wind simulator?
__/`\__/`\__
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 14-04-2026 13:50 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Edit: Laat maar, had beter moeten lezen.Jumpman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:44:
Deze week de Playseat TV Stand XL gekocht, deze heeft VESA 50, 75 en 100. Mijn Samsung 42 inch S94F OLED heeft VESA 200. Nu kan simpelweg een VESA adapter niet, omdat de schroeven van de TV dan achter de balken van de Playseat TV Stand XL komen. Er zijn dus twee oplossingen of de VESA adapter met spacers bevestigen en de adapter eerst op de TV bevestigen of een passende TV beugel op de VESA van de Playseat TV Stand XL monteren. Heeft iemand dit toevallig al aan de hand gehad en een mooie oplossing gevonden? Tips voor een goed en goedkoop adres voor schroeven en spacers ook altijd welkom. Want ik wil ook overal rubberen ringen tussen zetten ter voorkoming van beschadiging van de hardware.
[ Voor 5% gewijzigd door maniac2003 op 14-04-2026 14:50 ]
Bedankt zat ik ook aan te denken. Ik weet alleen niet of de schroeven verzonken genoeg liggen. Misschien maar gewoon bestellen.Chielioj schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:17:
Zelf geen VESA van 200x200, maar kan je Zo iets proberen?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat kun je ook nog maken met een verzinkboor.Jumpman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:22:
[...]
Bedankt zat ik ook aan te denken. Ik weet alleen niet of de schroeven verzonken genoeg liggen. Misschien maar gewoon bestellen.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.