Als ik jou was zou ik dan snel de F1 mensen aangeven dat ze hun techniek aan moeten passen.
do f1 drivers brake and accelerator at the same time
Yes, Formula 1 drivers frequently use the brake and accelerator simultaneously, a technique known as left-foot braking. This allows them to balance the car, manage, oversteer, and reduce engine turbo lag, often applying throttle while still braking into a corner to maintain stability.
Ditzelfde doe je met benzine karten ook vaker om de toeren niet te laten zakken want die hebben een eeuwigheid nodig om toeren op te bouwen gezien het vaak lage vermogen.
EDIT:
Using throttle and brake simultaneously in racing, often called left-foot braking or pedal overlapping, is an advanced technique used to balance weight, maximize cornering speed, stabilize the car, and maintain engine boost. It is primarily applied to prevent sharp weight transfer, rotate the car, or manage high-speed corners.
Ben het wel met je eens dat het niet ideaal is en ik het probeer te vermijden wanneer mogelijk want het zorgt voor een hoger brandstof verbruik en meer banden slijtage. Vooral in Quali (wanneer beide minder belangrijk zijn) merk ik op dat ik het vaker doe omdat je dichter op de limiet rijd.
Dit is een meer geavanceerde techniek en zou het een beginner niet aanraden omdat je er slechte gewoontes door kunt ontwikkelen.
[
Voor 32% gewijzigd door
Card Nox op 14-02-2026 10:11
]