• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Toppe schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:46:
Zijn er hier mensen die toffe displays hebben voor SimHub? Ik gebruik deze en heb al wat kleine aanpassingen gedaan zoals een 'notificatie' bij ERS enzo :)

Ik ben wel benieuwd wat nou de mogelijkheden zijn van deze software aangezien het zo verschikkelijk uitgebreid is :)
Ik wil binnenkort wat gaan experimenten met mijn iPad mini die hier niet echt meer gebruikt wordt. Lijkt me een leuke toevoeging. Maar ik heb nog geen ervaring met SimHub of vergelijkbaar.

Life is not about specs, it is about joy!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58
flowiej schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:46:
Omdat ik zie dat het veel voorbij komt zal ik nog een keer mijn ervaring plaatsen, hopelijk helpt het mensen.

Ik had een Samsung G9 OLED 5120x1440 49 inch en heb deze verkocht om vervolgens over te stappen naar LG Ultragear 3x32 inch IPS 2560x1440 (zonder curve). Het verschil is wat mij betreft enorm. De immersie is echt van een ander niveau omdat alles zich “om je heen vouwt”. Natuurlijk kun je gebruik maken van de radar maar het is zoveel natuurlijker om gewoon in je spiegels te kunnen kijken en/of wie er naast je rijdt.

Ik ben er i.i.g. veel minder fouten doorgaan maken en zit veel meer “in het spel”. Elke race is echt weer een feestje.

Wel essentieel om alles goed af te stellen. FOV, de hoeken van de zijmonitoren etc. Ik merk daarnaast wel dat het ook grafisch zwaarder is vanwege de hogere resolutie met die schermen. Ook iets wat je moet meewegen in de beslissing.
Ik race alleen maar op m'n PS5, dus hoef mij sowieso niet druk te maken over wel of geen triples ;)

Maar gebaseerd op het verschil tussen hoeveel meer je kunt zien met een PSVR2 tov één 16:9 scherm, zou ik ook zeggen dat triples wel een fijne toevoeging zijn :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58
Chielioj schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Ook als ik b.v. op youtube / twitch kijk naar mensen die gebruik maken van VR, ook die draaien hun hoofd niet heel veel. Het gross dan
Dan doen ze het verkeerd ;)

Het is nu juist precies hèt voordeel dat je verder de bocht door kunt kijken, waardoor je veel beter kunt inschatten wanneer je op je gas kunt.
Misschien scheelt het dat ik al meer dan 15 jaar vrij sportief motor rijdt, maar ver de bocht doorkijken is essentieel.

Als je met VR gaat racen en niet je hoofd beweegt, dan kun je net zo goed op een vlak scherm gaan spelen :)

PS.
Als ik de bocht NIET inkijk met de PSVR2, dan word ik ook nog eens een klein beetje misselijk, dus het heeft meerdere voordelen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:38
Dat het "verkeerd" is begrijp ik. Door de bochten kijken lukt mij aardig, waar ik op doel is als je side-by-side rijdt. Om ECHT naar links/rechts te kijken. Dat zie ik nagenoeg niemand echt doen.

Ik snap dat bij triples het dan in je "zicht" zit ( ff geen idee hoe het heet ) Dat heb ik bij VR natuurlijk niet, daar is je FOV smallen dan in werkelijkheid.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.