• Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 05:22
Toppe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:22:
Andere vraag, welke flagbox gebruiken jullie? Ondanks dat ik op de PS5 speel kan ik SimHub wel gebruiken, en dus ook het aansturen van allerlei attributen.

Nu zoek ik vooral een kant en klare oplossing, ik heb geen tijd zin in zelfbouw projectjes enzo…
Ik heb de volgende:

https://simracewebshop.co...mld-multi-led-display-set

Misschien aan de prijzige kant, maar ik ben er heel blij mee. Ze voelen ook erg soliede aan, dus niet een goedkope 3D geprinte behuizing.
Helaas momenteel uitverkocht.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:07

Toppe

Oké ✅

Arthur Tromp schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:58:
[...]

Ik heb de volgende:

https://simracewebshop.co...mld-multi-led-display-set

Misschien aan de prijzige kant, maar ik ben er heel blij mee. Ze voelen ook erg soliede aan, dus niet een goedkope 3D geprinte behuizing.
Helaas momenteel uitverkocht.
@KevinSetz maakt ze blijkbaar ook nog. Juist een 3D print komt bij mij wel van pas, anders krijg ik ze niet (goed) gemonteerd op de rig.

Alleen merk je nu ook meteen de beperking van een PS5: Je bent volledig afhankelijk van een (extra) windows machine voor SimHub. Opzich niet direct een ramp want heb wel een laptop waar het op draait, maar niet ideaal.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 14:38
@Toppe

Ik speel ook het F1 spel op een PS5. Voor telemetry en vlaggen gebruik ik een display van MVH Studios. (wel een ouder model dan dat ze nu verkopen)

Deze kun je zonder Simhub gebruiken. Je kunt dit display via wifi aan je netwerk koppelen zodat je de telemetry rechtstreeks naar je display kan sturen. Stroom is via usb kabel.

https://mvhstudios.co.uk/...za?variant=53579465687413

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rizn schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:52:
@Toppe

Ik speel ook het F1 spel op een PS5. Voor telemetry en vlaggen gebruik ik een display van MVH Studios. (wel een ouder model dan dat ze nu verkopen)

Deze kun je zonder Simhub gebruiken. Je kunt dit display via wifi aan je netwerk koppelen zodat je de telemetry rechtstreeks naar je display kan sturen. Stroom is via usb kabel.

Ah Nice!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
The big J schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:30:
[...]

De Thrustmaster is inderdaad ook geschikt voor PS5. Het zijn precies de drie (Logitech RS50, Thrustmaster T598 en Fanatec GT DD+) waar ik tussen twijfel als upgrade voor mijn Thrustmaster T150.
Hi, ik zit met precies dezelfde vraag. Heb je inmiddels iets gekocht?

Vroeger heel veel op de PC geracet, maar nu heb ik bij de laatste Black Friday een PS5 en GT7 gekocht. Ben nog aan het overwegen om ook F1 25 te kopen.

Heb nu tijdelijk een oude Thrustmaster te leen van een vriend, maar eigenlijk wil ik een direct drive stuur (en een rempedaal met loadcell).
Normaliter zou ik ivm de prijs voor de Thrustmaster gaan, maar ik begreep dat die een slechte stekker heeft en dan telkens uitvalt?

Verder tussen de Fanatec en de Logitech, bij een ongeveer gelijke prijs zou ik voor Fanatec gaan. Denk dat die beter is. Bovendien klikken de schakelflippers van de Logitech extreem luid.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
FlowDesign schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:36:
[...]

Hi, ik zit met precies dezelfde vraag. Heb je inmiddels iets gekocht?

Vroeger heel veel op de PC geracet, maar nu heb ik bij de laatste Black Friday een PS5 en GT7 gekocht. Ben nog aan het overwegen om ook F1 25 te kopen.

Heb nu tijdelijk een oude Thrustmaster te leen van een vriend, maar eigenlijk wil ik een direct drive stuur (en een rempedaal met loadcell).
Normaliter zou ik ivm de prijs voor de Thrustmaster gaan, maar ik begreep dat die een slechte stekker heeft en dan telkens uitvalt?

Verder tussen de Fanatec en de Logitech, bij een ongeveer gelijke prijs zou ik voor Fanatec gaan. Denk dat die beter is. Bovendien klikken de schakelflippers van de Logitech extreem luid.
Iemand hier ervaring met de Thrustmaster T598 (op PS5) ?

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 16:08

Passievrucht

swarma

[...]
Bovendien klikken de schakelflippers van de Logitech extreem luid.
Flippers van de T598 met de ferarri wheel net zo. Hoor mijn kameraad erg goed qua schakelen. Heb er zelf geen last van het geluid, maar micht je er aan irriteren hou daar dan rekening mee.

Simagic zou met een simagic cortex adapter ook op een playstation moeten werken, maar of het goed werkt dat weet ik niet.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02:22
Mijn stuurtje heeft ook erg luide flippers, en dat kan vervelend zijn voor anderen. Meegeleverd waren echter rubber plakdingen, lijkt wat op fietsbandmateriaal. Dus je kunt het geluid dempen, zoiets werkt waarschijnlijk op de meeste flippers.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
Rizn schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:52:
@Toppe

Dat is interessant. Ik moet nu telkens m'n telefoon koppelen en die gebruiken als extra display. Heb je misschien een filmpje/foto van hoe het eruit ziet bij jou of moet ik denken aan dezelfde lay-out als RaceDash (die app staat op m'n telefoon en haalt de telemetrie uit de game die je speelt).

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 11:30

DaWaN

'r you wicked ??

[...]
De USB-C stekker is kwetsbaar van de T598, maar dat is niet onoverkoombaar.
Gewoon voorzichtig omgaan met de USB aansluiting dan moet goed gaan.
De USB-C aansluiting van de Fanatec vind ik ook niet extreem robuust aandoen.
Dit vind ik lastig te zeggen. Persoonlijk vind ik de Logitech ook voordelen hebben. Zo is het stuurtje van de RS50 base echt een stuk betere kwaliteit dan van de Fanatec GT DD Pro. Ook hebben de Logitech RS pedalen standaard al een load cell. En als laatste is de base ook meteen al 8nm (zonder upgrade). Bij Fanatec moet je die upgrade(s) er nog los bijkopen.
De T598 is ook geen slecht direct drive stuur, maar zit toch in een andere prijsklasse. En volgens mij is er voor de T598 nog steeds geen officiele load cell upgrade beschikbaar.

Dus mijn conclusie zou zijn:
Logitech beste kwaliteit out-of-the-box
Fanatec is beste qua uitbreidingen en ecosysteem
Thrustmaster T598 de goedkoopste direct drive optie

Als je later nog extra upgrades wilt zoals een ander stuur, H-shifter, handrem of beter pedalen, dan is dat alsnog een goede reden om voor Fanatec te gaan. Overweeg je dat niet, dan zou ik zeker naar de Logitech kijken. Thrustmaster alleen doen als je geld wilt besparen.
Persoonlijk heb ik een Fanatec GT DD Pro met boost kit en load cell (gekocht in 2023), maar al zou ik nu in de markt zijn voor een stuurtje zou ik zelf toch naar de RS50 neigen denk ik.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:51
Ik heb sinds de zomer mijn monitor op mijn rig gemonteerd (34" ultrawide). Ik heb een Treq One rig en heb voor de monitor daarvoor de Basic Monitor Mount geplaatst. Ik zou het scherm echter graag tussen het stuur en de wheelbase willen plaatsen. Maar dat gaat niet met de huidige mount. Ik vind het zonde om EUR 150,- te moeten betalen voor een andere beugel (de monitor kostte iets meer in de sale). Ik overweeg daarom om een simpele monitor arm (met of zonder gasveer) vast te klemmen op de rig. Hebben andere mensen daar ervaring mee? Ik lees op Reddit veel over trillingen die het scherm zullen doen bewegen. Maar dan vraag ik mij af hoeveel het scherm meer zou bewegen dan in de huidige situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDpcqu3EmjXe02G9pp4LsZisqBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZb4iQIeqCByggTnujStuAun.jpg?f=fotoalbum_large

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:55

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

meintje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:31:
Ik heb sinds de zomer mijn monitor op mijn rig gemonteerd (34" ultrawide). Ik heb een Treq One rig en heb voor de monitor daarvoor de Basic Monitor Mount geplaatst. Ik zou het scherm echter graag tussen het stuur en de wheelbase willen plaatsen. Maar dat gaat niet met de huidige mount. Ik vind het zonde om EUR 150,- te moeten betalen voor een andere beugel (de monitor kostte iets meer in de sale). Ik overweeg daarom om een simpele monitor arm (met of zonder gasveer) vast te klemmen op de rig. Hebben andere mensen daar ervaring mee? Ik lees op Reddit veel over trillingen die het scherm zullen doen bewegen. Maar dan vraag ik mij af hoeveel het scherm meer zou bewegen dan in de huidige situatie.

[Afbeelding]
Geen idee hoe de mount eruitziet aan de achterkant van je scherm. Maar met een paar custom lengte 4040 profielen zou je al een eind kunnen komen lijkt me.

| Youtube |

• meintje
Op de foto is de onderstaande mount geplaatst. Ik heb nog gekeken of ik deze aan de voorzijde van het profiel kon plaatsen, maar dan zit het wheeldeck in de weg.

https://www.treq-sim.com/...itor-mount-411?category=2
Hebben andere mensen daar ervaring mee?
Ik heb het destijds zo opgelost: (ik heb deze setup nu niet meer omdat ik op triples race.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXV5r6VYzMR5G0p0rllynQvB_RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjocGhMizwon9SVN8HIRUvgn.jpg?f=fotoalbum_large
Paar stukjes profiel, wat brackets en een beugel et voila.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 09-01-2026 15:17 ]

• meintje
Nette oplossing. Maar beweegt de monitor dan niet tijdens het racen door het dwarsliggende profiel? Mijn idee van een monitor arm vastklemmen op de rig zal ongetwijfeld ook bewegen maar is wel simpeler te integreren.

Willekeurig voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwie4F6XcAguelIjDfDH0OF33n0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tvmXt3eYsMWPae4Kopg5IGdw.png?f=fotoalbum_large

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meintje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:02:
Nette oplossing. Maar beweegt de monitor dan niet tijdens het racen door het dwarsliggende profiel? Mijn idee van een monitor arm vastklemmen op de rig zal ongetwijfeld ook bewegen maar is wel simpeler te integreren.

Willekeurig voorbeeld:
[Afbeelding]
Ik heb deze monitor, met ingebouwde voet. Zit rechtstreeks aan de rig vast, totaal geen last van trillingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oeU1ULKMcQrGvgpYIe_RHHEQys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzZmV1FWflkktbCPis2wdu6t.jpg?f=fotoalbum_large

• Toppe

Toppe

Oké ✅

FlowDesign schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:56:
[...]

Iemand hier ervaring met de Thrustmaster T598 (op PS5) ?
Ja, ik.

Welke stekker zou er snel uitvallen? De power zit met een clipje vast, de pedalen zijn RJ12 (dus met lip) en USB-C.

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 09-01-2026 16:08 ]

• Clown1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 01:16
Ik heb ook Thrustmaster T598 i.c.m. Ps5. Geen last van storingen of stekkers die er uitvallen of loslaten. Ik weet dat het probleem bestaat. Maar geen idee hoe groot dit percentage is. Alles voelt degelijk aan, behalve het meegeleverde stuurwiel. Hoog plastic gehalte op de boven en onderkant van het stuur. Maar met handschoenen voel je daar niet zoveel van. En er schijnt in 2026 een Thrustmaster loadcell pedaal op de markt te komen. Ik ben er dus tot nu toe te vreden over. Maar ik heb geen ervaring met de directe concurrentie.
meintje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:02:
Nette oplossing. Maar beweegt de monitor dan niet tijdens het racen door het dwarsliggende profiel?
Monitor arm kan ook en is dan nog makkelijk aan te passen.
Ik kan me herinneren dat ik wel lichte trillingen in het scherm had bij crashes (gebeurde natuurlijk maar zelden ;) ) of bij dikke curbs. Vandaar dat ik sindsdien ook zweer bij een losse stand (al helemaal voor tripples).

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:47

[Afbeelding]
Rig langs je bureau zetten, en die arm met gasveer aan de muur of bureau bevestigen. Zo heb ik het gedaan. 0 last van trillingen wanneer ik de monitor gebruikte op mijn rig.
Ondertussen al een tijd hoofdzakelijk in VR op de rig, maar de monitor hangt nog steeds aan de arm (gebruik deze zo bij mijn rig, en op mijn bureau)

https://www.techpowerup.com/review/

• meintje
TiezZ_BE schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:32:
[...]

Rig langs je bureau zetten, en die arm met gasveer aan de muur of bureau bevestigen. Zo heb ik het gedaan. 0 last van trillingen wanneer ik de monitor gebruikte op mijn rig.
Ondertussen al een tijd hoofdzakelijk in VR op de rig, maar de monitor hangt nog steeds aan de arm (gebruik deze zo bij mijn rig, en op mijn bureau)
Die optie is al mogelijk, maar vind ik qua aanzicht minder mooi. Vanaf mn werkplek zie ik dan altijd die arm in mn ooghoek. Ik werk op een andere ultrawide die met een zelfde soort beugel aan het bureau vastzit. Dat bureau is echter net iets te groot om hetzelfde scherm ook voor de sim te gebruiken. Dit hele vraagstuk is dan ook een luxe probleem en ik vraag mijzelf ook wel eens af waarom het nou nooit eens goed genoeg is :+

• FlowDesign
Toppe schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:05:
[...]

Ja, ik.

Welke stekker zou er snel uitvallen? De power zit met een clipje vast, de pedalen zijn RJ12 (dus met lip) en USB-C.
Gaat om de power connector.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

FlowDesign schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:18:
[...]

Gaat om de power connector.
Ah, geen last van :) maar sowieso ligt mn adapter er 15cm achter :9

• FlowDesign
DaWaN schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:27:
[...]

[...]

Dit vind ik lastig te zeggen. Persoonlijk vind ik de Logitech ook voordelen hebben. Zo is het stuurtje van de RS50 base echt een stuk betere kwaliteit dan van de Fanatec GT DD Pro. Ook hebben de Logitech RS pedalen standaard al een load cell. En als laatste is de base ook meteen al 8nm (zonder upgrade). Bij Fanatec moet je die upgrade(s) er nog los bijkopen.
De T598 is ook geen slecht direct drive stuur, maar zit toch in een andere prijsklasse. En volgens mij is er voor de T598 nog steeds geen officiele load cell upgrade beschikbaar.

Als je later nog extra upgrades wilt zoals een ander stuur, H-shifter, handrem of beter pedalen, dan is dat alsnog een goede reden om voor Fanatec te gaan. Overweeg je dat niet, dan zou ik zeker naar de Logitech kijken. Thrustmaster alleen doen als je geld wilt besparen.
Persoonlijk heb ik een Fanatec GT DD Pro met boost kit en load cell (gekocht in 2023), maar al zou ik nu in de markt zijn voor een stuurtje zou ik zelf toch naar de RS50 neigen denk ik.
Ik was met name naar tweedehands Fanatec setjes aan het kijken, maar dan ben je toch al gauw 500€ kwijt voor eentje van 3 jaar oud en zonder loadcell à 79€ en een eind rijden om het ergens op te halen.
Heb vanavond de gok genomen en bij Coolblue een Tweedekans gekocht met pedalen voor 725€ :)
Vind het de extra 145€ wel waard voor een nieuwe set met garantie en deze Logitech set is dan ook weer 155€ goedkoper dan Fanatec nieuw.

• FlowDesign

Persoonlijk heb ik een Fanatec GT DD Pro met boost kit en load cell (gekocht in 2023), maar als zou ik nu in de markt zijn voor een stuurtje zou ik zelf toch naar de RS50 neigen denk ik.
Nou ik moet zeggen dat de RS50 het echt super goed doet. Lekker stil, hele fijne FFB en leuk die haptic feedback. Zo'n load cell rempedaal is ook echt veel realistischer. Geeft veel betere feedback.
Met deze set heb je veel meer gevoel wat redelijk dicht bij echt rijden in de buurt komt :)

Vergeleken met een ouder Thrustmaster stuur met belt drive welke ik te leen had van een vriend, is dit wel echt een enorme wereld van verschil! :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

[...]

Bedankt hè! Heb net een Fanatec besteld. De T598 gaat retour.

Toch wel om 3 redenen:
1. Je bent beperkt in het aantal sturen
2. De base is erg groot, de Fanatec is 6cm lager en die ruimte mis ik nu wel
3. Aan de voorkant van de Fanatec zitten schroef gaatjes voor accessoires, ik kan nu mijn toekomstige display nergens kwijt

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Toppe schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:13:
[...]
3. Aan de voorkant van de Fanatec zitten schroef gaatjes voor accessoires, ik kan nu mijn toekomstige display nergens kwijt
Mocht je iemand kennen met een 3d printer of er zelf 1 hebben, kan je timebeing ook een telefoon als display gebruiken icm simhub. Werkt perfect!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Passievrucht schreef op maandag 12 januari 2026 @ 00:45:
[...]

Mocht je iemand kennen met een 3d printer of er zelf 1 hebben, kan je timebeing ook een telefoon als display gebruiken icm simhub. Werkt perfect!
Klopt, alleen moet je die ook wel kwijt kunnen. Dan ben ik 5 dagen bezig met ontwerpen (niet z’n held met 3D tekenen) en dan weet ik zeker dat het ‘net niet werkt’. Nu heb ik €250 extra moeten uitgeven maar weet ik zeker dat ik het eenvoudig kan monteren, ik in een ander (uitgebreider) eco systeem zit en een kwaliteit hoger dan Thrustmaster :9

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Toppe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 07:19:
[...]

Klopt, alleen moet je die ook wel kwijt kunnen. Dan ben ik 5 dagen bezig met ontwerpen (niet z’n held met 3D tekenen) en dan weet ik zeker dat het ‘net niet werkt’. Nu heb ik €250 extra moeten uitgeven maar weet ik zeker dat ik het eenvoudig kan monteren, ik in een ander (uitgebreider) eco systeem zit en een kwaliteit hoger dan Thrustmaster :9
Ik bedoelde voor nu voor de fanatec. Zijn genoeg gratis ontwerpen om je mobiele telefoon als scherm te gebruiken totdat je je toekomstige display hebt 🙂

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Passievrucht schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:14:
[...]

Ik bedoelde voor nu voor de fanatec. Zijn genoeg gratis ontwerpen om je mobiele telefoon als scherm te gebruiken totdat je je toekomstige display hebt 🙂
Ah zo! Display is besteld, zou deze week geleverd worden dus dat moet goedkomen :9

Nu even een PS5 controller houder printen voor aan de Fanatec :9

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 14:38
Rogar schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:05:
[...]

Dat is interessant. Ik moet nu telkens m'n telefoon koppelen en die gebruiken als extra display. Heb je misschien een filmpje/foto van hoe het eruit ziet bij jou of moet ik denken aan dezelfde lay-out als RaceDash (die app staat op m'n telefoon en haalt de telemetrie uit de game die je speelt).
Dit is de display layout zoals ik hem gebruik voor F1. Er zit ook een GT layout in, maar die gebruik ik niet

Afbeeldingslocatie: https://mvhstudios.co.uk/cdn/shop/collections/VRHMPro.jpg?crop=center&height=1200&v=1665504544&width=1200
Passievrucht schreef op maandag 12 januari 2026 @ 00:45:
[...]

Ik heb uiteindelijk een los 5" touchscreen van KGL gekocht. https://kglcreationlab.co...h-dashboard-pc-kgl-ddu-m/
Elke keer je telefoon aan/uit, hickups met de verbinding, etc werd erg irritant. Nu gewoon via USB aangesloten en nergens meer last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvsjotaHI2_rpaNZb8qww87lD9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZ4tr1GsCUI94xcyzsMS9wQm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmqz8DKZa_KQBwVybjmetExZ4NQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l13KjtN5k1GDA66mGrC6R2vk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad7Nh6e4rXH7XDVtKR8hR6moqCs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jlueEJ4SbDYgiHlB9fnJixLA.png?f=fotoalbum_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• knightfield
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:54
Mooie setup zo.
Is er overigens een reden dat je het digitale stuurwiel in je scherm houdt? Incl. hele dashboard?
Señor Sjon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Ik heb uiteindelijk een los 5" touchscreen van KGL gekocht. https://kglcreationlab.co...h-dashboard-pc-kgl-ddu-m/
Elke keer je telefoon aan/uit, hickups met de verbinding, etc werd erg irritant. Nu gewoon via USB aangesloten en nergens meer last van.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toen had ik net alles weer opgebouwd na installatie van de triples en verhuizing binnen mijn huis van de hele rig. Dus ik heb nog niet alles gefinetuned en pas begonnen aan de FOV.

Ik heb alleen een F1 stuur en bij normale auto's (Dit is dacht ik de KTM X-Bow oid) heb je eigenlijk meer stuuruitslag nodig dan de grofweg 200 graden links/rechts die je kan doen zonder over te pakken. Dus laat ik het digitale stuur zitten om gevoel te krijgen bij hoever de auto instuurt in het spel. Ik heb bij mijn TV nog een extra soundbar gekregen, dus moet nog een steuntje printen zodat ie onder de monitoren past. Maar druk, druk, druk de laatste tijd.

• FlowDesign
Iemand hier die bijvoorbeeld GT7 of ACC speelt op de PS5 met VR2 bril? Ben benieuwd naar de ervaringen :)

Zit zelf nml. te twijfelen of ik een nieuw scherm erbij koop of voor een VR2 bril ga. Heb een curved 32 inch in m'n werkkamer, wat op zich prima werkt, alleen is het telkens eventjes snel ombouwen van werkplek naar raceplek 😄

Een VR2 neemt veel minder ruimte in en wat mij fantastisch lijkt, is dat je een bocht in kunt kijken! Dat mis ik momenteel echt enorm in GT7 bij scherpe bochten.

• TiezZ_BE
FlowDesign schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:22:
Iemand hier die bijvoorbeeld GT7 of ACC speelt op de PS5 met VR2 bril? Ben benieuwd naar de ervaringen :)

Zit zelf nml. te twijfelen of ik een nieuw scherm erbij koop of voor een VR2 bril ga. Heb een curved 32 inch in m'n werkkamer, wat op zich prima werkt, alleen is het telkens eventjes snel ombouwen van werkplek naar raceplek 😄

Een VR2 neemt veel minder ruimte in en wat mij fantastisch lijkt, is dat je een bocht in kunt kijken! Dat mis ik momenteel echt enorm in GT7 bij scherpe bochten.
ACC gaat niet in VR op de Ps5...

• FlowDesign
TiezZ_BE schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:44:
[...]

ACC gaat niet in VR op de Ps5...
Oh. Dat is wel een beetje jammer :o

• TiezZ_BE
FlowDesign schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:02:
[...]

Oh. Dat is wel een beetje jammer :o
Mja, ACC is op pc in VR al problematisch (owv de gebruikte unreal engine versie). GT7 is nog steeds de enige race game die je op ps5 in VR kan doen.

Op zich kan ik simracen in VR alleen maar aanraden, maar je moet er tegen kunnen, of de moeite doen om eraan te wennen.

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 15:21
TiezZ_BE schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:27:
[...]

Mja, ACC is op pc in VR al problematisch (owv de gebruikte unreal engine versie). GT7 is nog steeds de enige race game die je op ps5 in VR kan doen.

Op zich kan ik simracen in VR alleen maar aanraden, maar je moet er tegen kunnen, of de moeite doen om eraan te wennen.
Motion helpt mij heel erg in de connectie tussen VR en er tegen kunnen, je beweegt ook mee met het beeld. Kan trouwens ook heel naar aanvoelen voor iemand. Alles uitproberen dus :)

__/`\__/`\__

• DaWaN
  • Laatst online: 29-01 11:30

DaWaN

'r you wicked ??

FlowDesign schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:22:
Ik speel GT7 eigenlijk alleen nog maar met de PS VR2.
Let er wel op dat de HUD helaas wat minder is in VR en dat je het rustig moet opbouwen.
Het is niet voor iedereen weggelegd, maar ik rij liever met VR dan bijvoorbeeld 3x monitoren. Op de PS5 zijn meerdere monitoren sowieso al geen optie, dus zodra ik GT7 ga spelen komt de PSVR2 meteen tevoorschijn.

Let er wel even op dat eigenlijk alleen GT7 PSVR2 ondersteuning heeft, ACC heeft dat bijvoorbeeld niet.
Klopt, dat is een groot voordeel. Persoonlijk lukt het mij ook niet meer om snel goede rondes te rijden op een plat scherm.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• FlowDesign
DaWaN schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:52:
[...]

Ik speel GT7 eigenlijk alleen nog maar met de PS VR2.
Let er wel op dat de HUD helaas wat minder is in VR en dat je het rustig moet opbouwen.
Het is niet voor iedereen weggelegd, maar ik rij liever met VR dan bijvoorbeeld 3x monitoren. Op de PS5 zijn meerdere monitoren sowieso al geen optie, dus zodra ik GT7 ga spelen komt de PSVR2 meteen tevoorschijn.

Let er wel even op dat eigenlijk alleen GT7 PSVR2 ondersteuning heeft, ACC heeft dat bijvoorbeeld niet.

[...]

Klopt, dat is een groot voordeel. Persoonlijk lukt het mij ook niet meer om snel goede rondes te rijden op een plat scherm.
Een maat van mij heeft een PSVR2 en geeft aan dat er naast GT7 eigenlijk überhaupt geen andere spellen zijn die het niveau van VR ervaring halen als wat je in GT7 krijgt.

Dat is wel jammer eigenlijk. Maar misschien komen er nog andere spellen die VR ondersteunen? Misschien F1 26 ofzo?

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 08:57
FlowDesign schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 19:08:
[...]

Een maat van mij heeft een PSVR2 en geeft aan dat er naast GT7 eigenlijk überhaupt geen andere spellen zijn die het niveau van VR ervaring halen als wat je in GT7 krijgt.

Dat is wel jammer eigenlijk. Maar misschien komen er nog andere spellen die VR ondersteunen? Misschien F1 26 ofzo?
Onzin, er zijn veel goede psvr2 games. Alleen niet racegames buiten GT7 om.

Ps: volgens mij was er aangekondigd dat het '26 season onder een DLC van 25 ging hang maar il weet niet zeker of dat ook door is gegaan.

• FlowDesign
Darkangle schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 19:23:
[...]

Onzin, er zijn veel goede psvr2 games. Alleen niet racegames buiten GT7 om.
Beetje offtopic, maar wat zijn wel goede games voor de PSVR2? Heb nml. net voor een mooi bedrag eentje tweedehands gekocht :)
Ps: volgens mij was er aangekondigd dat het '26 season onder een DLC van 25 ging hang maar il weet niet zeker of dat ook door is gegaan.
Dat had ik ook begrepen indd. Zal dan afwachten worden op F1 27.

https://pu.nl/nieuws/play...taalde-update-voor-f1-25/

[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 17-01-2026 01:01 ]

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:03

Rayzman

+31 Rayzman

M'n fanatec clubsport v1 pedalen zijn niet goed meer , de throttle zakt na een paar minuten racen richting maximaal 92/88 %, en ik ben op zoek naar een ander setje met 3 pedalen zo rond de 300 euro.
Wat zouden jullie aanraden?
Simagic P500, toch weer een fanatec, iets van simsonn/simjack of is er een goed setje die ik over het hoofd heb gezien.
Het moet iets met een baseplate zijn zodat ik het op de rails van mijn playseat challenge x kan schroeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Rayzman op 18-01-2026 15:09 ]

specs pc

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-01 08:46
Omdat ik vooral in VR race en soms op Xbox heb ik mijn triple curved 27” set te koop gezet en ga ik over naar een single widescreen.
Wat voor formaat gebruiken jullie? Ik zit zo’n 55 cm met mijn neus van het scherm.
ChatGPT raadt een 34” widescreen aan. Benieuwd naar de ervaringen hier.
Op pc heb ik een RTX5080, maar de Xbox SX moet het formaat ook aankunnen.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-01 18:20
Ik heb een Ascher F28-SC V2 stuur en deze valt geregeld uit. De verbinding valt dan weg waar mijn simucube 2 pro blijft piepen dat er disconnect / connect optreed en vervolgens kan ik niks meer met mijn stuur (schakelen etc, heel vervelend.) Ik heb via de Ascher website een nieuwe antenne besteld en gemonteerd, en ook 2 nieuwe batterijen geprobeerd, het euvel blijft bestaan waarbij de verbinding dus wegvalt.
Enig idee wat ik hier nog aan zou kunnen doen om dit te verhelpen?

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-01 22:43
Ronster schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:06:
Omdat ik vooral in VR race en soms op Xbox heb ik mijn triple curved 27” set te koop gezet en ga ik over naar een single widescreen.
Wat voor formaat gebruiken jullie? Ik zit zo’n 55 cm met mijn neus van het scherm.
ChatGPT raadt een 34” widescreen aan. Benieuwd naar de ervaringen hier.
Op pc heb ik een RTX5080, maar de Xbox SX moet het formaat ook aankunnen.
Zelf een tijd met een 34" gereden op ook grofweg 55cm en was er tevreden mee. Ik zou altijd een 34 kiezen boven een 32" en echt niet kleiner gaan.
Geen ervaring met nog grotere schermen of wat betreft de xbox.

• Ronster
markbenq schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:31:
[...]

Zelf een tijd met een 34" gereden op ook grofweg 55cm en was er tevreden mee. Ik zou altijd een 34 kiezen boven een 32" en echt niet kleiner gaan.
Geen ervaring met nog grotere schermen of wat betreft de xbox.
Thanks.
Ik ben al aan het kijken naar een 49 ultra wide. Lijkt me ook erg gaaf.
Maar goed, eerst de triples maar verkopen. Als dat niet lukt houd ik ze gewoon. Is ook geen straf 🙂

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-01 07:48
Rayzman schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:06:
M'n fanatec clubsport v1 pedalen zijn niet goed meer , de throttle zakt na een paar minuten racen richting maximaal 92/88 %, en ik ben op zoek naar een ander setje met 3 pedalen zo rond de 300 euro.
Simagic P500, toch weer een fanatec, iets van simsonn/simjack of is er een goed setje die ik over het hoofd heb gezien.
Het moet iets met een baseplate zijn zodat ik het op de rails van mijn playseat challenge x kan schroeven.
Ik geniet nu al 2 maanden van de Simnet SP pro pedalen. Eind van de maand ga ik de haptic motoren erbij kopen. Zie de reviews op youtube of reddit over de simnet sp pro pedalen.
Ronster schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:11:
[...]

Thanks.
Ik ben al aan het kijken naar een 49 ultra wide. Lijkt me ook erg gaaf.
Maar goed, eerst de triples maar verkopen. Als dat niet lukt houd ik ze gewoon. Is ook geen straf 🙂
Heb ik ook overwogen, maar 32" triples + triple stand en bekabeling was goedkoper dan alleen 49" ultrawide. :P

• Ronster
Señor Sjon schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:25:
[...]

Heb ik ook overwogen, maar 32" triples + triple stand en bekabeling was goedkoper dan alleen 49" ultrawide. :P
I know :+
Daarom, als ik het niet verkocht krijgt is het ook geen probleem. Triples blijft erg gaaf, maar wil ook gewoon eens wat anders proberen. Kan ook zijn dat ik spijt krijg, maar dat weet je toch nooit vantevoren :)

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01 17:44

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Rayzman schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:06:
Ik heb met Black Friday een setje Simsonn Plus X pedalen op Ali gescoord voor ruim onder 200 euro, en - zeker voor dat geld - is het echt een supergoede set. Bouwkwaliteit is goed, er zit geen speling op de pedalen en je kunt goed doseren. Ik heb de loadcell nu op 50KG staan, maar als je gek wilt doen kan je tot 200KG gaan.

Ik heb gas en rem trouwens meteen voorzien van kleine transducers (link) met mounts die eigenlijk bedoeld zijn voor de rumblemotors van Simsonn, maar perfect passen op deze transducers (stl link) . Via Simhub stuur ik daar signalen heen voor shift (beide) traction control (gaspedaal) en ABS (rempedaal). Vooral ABS en TC zijn écht fijne toevoegingen omdat je direct voelt wat de auto doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJRxjGEZXNPfEUKiBCkS75cIR6I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7M9B7xDiXJEEakxMnoasI1Ok.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqQ9QF98-Nx6_4OL1huVMb0u4R8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8OWbL98q8r0yTCtur4p0pLrL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_iXbdohspCmSuuitKYXGDYuStQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OFxQRriNTXYaJ2DQDMNmXrwG.jpg?f=user_large

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:03

Rayzman

+31 Rayzman

Eric van Ballegoie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:56:
[...]

Ik heb met Black Friday een setje Simsonn Plus X pedalen op Ali gescoord voor ruim onder 200 euro, en - zeker voor dat geld - is het echt een supergoede set. Bouwkwaliteit is goed, er zit geen speling op de pedalen en je kunt goed doseren. Ik heb de loadcell nu op 50KG staan, maar als je gek wilt doen kan je tot 200KG gaan.

Ik heb gas en rem trouwens meteen voorzien van kleine transducers (link) met mounts die eigenlijk bedoeld zijn voor de rumblemotors van Simsonn, maar perfect passen op deze transducers (stl link) . Via Simhub stuur ik daar signalen heen voor shift (beide) traction control (gaspedaal) en ABS (rempedaal). Vooral ABS en TC zijn écht fijne toevoegingen omdat je direct voelt wat de auto doet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.
Ik heb net de knoop doorgehakt en een zwart setje besteld met de vam haptics.

specs pc

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 20:04
Ronster schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:06:
Had 27” 1440p triples, ben na enige tijd overgestapt op een Samsung G93 49" OLED ultra wide.
Qua ruimte inname is het een plus, daar was het mij met name om te doen. Verder heb je natuurlijk geen bezels. Zicht, FOV is goed maar triples geven toch net wat meer immersie.

* En ja, de triples heb ik nog, want ergens lonkt het wel om terug te gaan 😁

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
maniac2003 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:54:
[...]

Had 27” 1440p triples, ben na enige tijd overgestapt op een Samsung G93 49" OLED ultra wide.
Qua ruimte inname is het een plus, daar was het mij met name om te doen. Verder heb je natuurlijk geen bezels. Zicht, FOV is goed maar triples geven toch net wat meer immersie.

Heb sinds enige tijd de Bezel Free Kit gemonteerd. Werkt top áls je ze goed geplaatst hebt.
Paar jaar geleden had ik ze ook aangeschaft en kon er toen niet aan wennen, maar ze zaten toen op m'n triple 27" monitoren ook niet perfect.

Laatst dacht ik; laat ik het nog eens proberen met de 32" triples. En als je ervoor zorgt dat je schermen perfect aligned staan, ziet het eindresultaat met de Bezel Free Kit er super uit! Zou nu niet meer zonder kunnen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 20:04
Rivanov schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Heb sinds enige tijd de Bezel Free Kit gemonteerd. Werkt top áls je ze goed geplaatst hebt.
Paar jaar geleden had ik ze ook aangeschaft en kon er toen niet aan wennen, maar ze zaten toen op m'n triple 27" monitoren ook niet perfect.

Laatst dacht ik; laat ik het nog eens proberen met de 32" triples. En als je ervoor zorgt dat je schermen perfect aligned staan, ziet het eindresultaat met de Bezel Free Kit er super uit! Zou nu niet meer zonder kunnen.
Ja, dat werkt goed. Heb ze kort op mijn Dell schermen gehad maar helaas zit daar ook precies de aan/uit knop. Dat gecombineerd dat ik een ultra wide wilde proberen, toen hing er 'ineens' een ander scherm.
Maar die kit heb ik, net zoals de schermen, achter de hand.

• lasharor
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Eric van Ballegoie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig, ik wist niet dat jij ook actief was in de simracing wereld. Kunnen we binnenkort specifieke simracing content verwachten? :)

Ik heb al langere tijd de Simjack UT met dit soort transducers maar er zijn in mijn ogen een paar nadelen aan deze setup (en dat zeg ik nadat ik enkele andere sets heb geprobeerd op Sim formula Europe in Maastricht):

* Het design van deze pedalen is opzicht heel erg stevig maar vergeleken met andere sets voelen de Chinese pedalen die ik heb toch kwalitatief minder goed. Ze maken vooral veel bijgeluiden
* Hydraulische pedalen geven een veel beter gevoel dan deze sets met veren en rubbers. Het is een beetje moeilijk te beschrijven maar het is veel "vloeiender" op een hydraulische set
* Haptics met dit soort transducers is best wel ruw. Ik denk dat die lineare haptics beter zijn. Daar voel je veel beter de ABS. Het is alsof er een kleine hamer op het pedaal tikt. Elke individuele tik is beter voelbaar. Misschien dat horizontale plaatsing van de transducers enig verschil maakt.

Ik denk er sterk over na om mijn setje te verkopen en nieuwe pedalen hydraulisch + lineaire haptics te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HczZknIRVSo3ipEELganRbRVU1Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NuzXeW8vzjlQn8gM5wRfG69K.png?f=fotoalbum_large

• Rivanov
maniac2003 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:02:
[...]

Ja, dat werkt goed. Heb ze kort op mijn Dell schermen gehad maar helaas zit daar ook precies de aan/uit knop. Dat gecombineerd dat ik een ultra wide wilde proberen, toen hing er 'ineens' een ander scherm.
Maar die kit heb ik, net zoals de schermen, achter de hand.
Ik gebruik niet de standaard mounts voor de BFK.
Heb wel de adapter kit gekocht voor de 32" monitoren, maar op mijn LG UltraGear monitoren zaten ze toch niet echt lekker waardoor er best veel spanning op stond. Keek onlangs een oudere video van Race Beyond Matters terug waarin hij een simpele hack gebruikte om de BFK op 32" monitoren te plaatsen, namelijk met zelfklevend alcantara.
Dit werkt geniaal. Je kunt ze véél preciezer en beter monteren dan via de standaard mounts.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Mistacal
lasharor schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:19:
[...]

Grappig, ik wist niet dat jij ook actief was in de simracing wereld. Kunnen we binnenkort specifieke simracing content verwachten? :)

Ik heb al langere tijd de Simjack UT met dit soort transducers maar er zijn in mijn ogen een paar nadelen aan deze setup (en dat zeg ik nadat ik enkele andere sets heb geprobeerd op Sim formula Europe in Maastricht):

* Het design van deze pedalen is opzicht heel erg stevig maar vergeleken met andere sets voelen de Chinese pedalen die ik heb toch kwalitatief minder goed. Ze maken vooral veel bijgeluiden
* Hydraulische pedalen geven een veel beter gevoel dan deze sets met veren en rubbers. Het is een beetje moeilijk te beschrijven maar het is veel "vloeiender" op een hydraulische set
* Haptics met dit soort transducers is best wel ruw. Ik denk dat die lineare haptics beter zijn. Daar voel je veel beter de ABS. Het is alsof er een kleine hamer op het pedaal tikt. Elke individuele tik is beter voelbaar. Misschien dat horizontale plaatsing van de transducers enig verschil maakt.

Ik denk er sterk over na om mijn setje te verkopen en nieuwe pedalen hydraulisch + lineaire haptics te kopen.

[Afbeelding]
Wat zijn lineaire haptics? Deze pucks zijn prima voor RPM op je gas maar ABS ga je niet reproduceren, daar zijn ze te zwak voor. Als je echt ABS wilt moet je kijken naar een MQB-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4dAzDU5weE-JJogwYY4H3vCXNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tktG96I76QTrsHH27VNmK6XG.jpg?f=fotoalbum_large

De SJ UT zijn prima pedalen, weet niet welk bouwjaar ze zijn maar ze zijn een heel stuk beter geworden in het laatste jaar, zonder speling of gerattel. Ja het zijn geen HE sprints maar komen wel dichtbij. Hydraulisch is leuk en voelt "vleziger" aan maar de meeste werken nog steeds met extra rubbers en veren.

__/`\__/`\__

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
lasharor schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:19:
[...]

<knip>
Ik ben de simrace-hobby weer aan het oppakken na een aantal jaren afwezigheid. :) Voorlopig zijn er geen plannen om hier redactioneel veel aandacht aan te besteden, maar als ik iets leuks tegenkom, zal ik er zeker een berichtje over tikken.

De SimJack UT's ken ik niet, maar de laatste generatie Simsonn Plus X pedalen zijn best goed. Ik heb dit weekend ook met de Huesinkveld pedalen gespeeld en daarvan is de bouwkwaliteit inderdaad nog een stuk netter en vooral het koppelingspedaal van de Sprint set voet echt wel beter dan die van Simsonn. Maar voorlopig ben ik zeer tevreden met mijn set!

Wat betreft de haptics: Subtiele feedback voor ABS en TC en een lichte 'thumb' tijdens het schakelen vind ik meer dan voldoende. Ik heb deze kleine transducers gekoppeld aan een 2x25Watt versterker met het vermogen op 40%. Ze kunnen veel harder, maar meer is echt overkill imo.

De grotere schakers die jij gebruikt heb ik ook, bij mij zitten ze aan binnenkant van mijn stoel in beide hoeken geklemd. Toffe toevoeging voor shifting en road vibration feedback! Ook deze staan op minder dan 50% volume.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfQZPh0wD2qnZ-Vr9lHuZ84MMDA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uRoOijVtENqWYFfZ9KDrUpEW.jpg?f=user_large

• Rivanov
Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:15:
[...]

Ik ben de simrace-hobby weer aan het oppakken na een aantal jaren afwezigheid. :) Voorlopig zijn er geen plannen om hier redactioneel veel aandacht aan te besteden, maar als ik iets leuks tegenkom, zal ik er zeker een berichtje over tikken.

De SimJack UT's ken ik niet, maar de laatste generatie Simsonn Plus X pedalen zijn best goed. Ik heb dit weekend ook met de Huesinkveld pedalen gespeeld en daarvan is de bouwkwaliteit inderdaad nog een stuk netter en vooral het koppelingspedaal van de Sprint set voet echt wel beter dan die van Simsonn. Maar voorlopig ben ik zeer tevreden met mijn set!

Wat betreft de haptics: Subtiele feedback voor ABS en TC en een lichte 'thumb' tijdens het schakelen vind ik meer dan voldoende. Ik heb deze kleine transducers gekoppeld aan een 2x25Watt versterker met het vermogen op 40%. Ze kunnen veel harder, maar meer is echt overkill imo.

De grotere schakers die jij gebruikt heb ik ook, bij mij zitten ze aan binnenkant van mijn stoel in beide hoeken geklemd. Toffe toevoeging voor shifting en road vibration feedback! Ook deze staan op minder dan 50% volume.
[Afbeelding]
Hoorde het al in de recente podcast. Benieuwd hoelang het duurt voordat je weer helemaal in de rabbithole zit. :+

• Ronster
maniac2003 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:54:
[...]

Ugh, ik twijfel weer >:)
Gisteren de triples weer eens gebruikt in AMS2. Ik heb ook een bezel free kit. Het is toch wel erg gaaf…
De 49” ultrawide is even hoog als mijn 27” monitoren. Dus als ik er een xbox op aansluit ga ik er helemaal niks op vooruit, aangezien deze enkel 16:9 ondersteunt.
Enige pluspunten zijn dan idd ruimte en dat de ultra wide oled is.

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:35
Ronster schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:38:
[...]

Ugh, ik twijfel weer >:)
Gisteren de triples weer eens gebruikt in AMS2. Ik heb ook een bezel free kit. Het is toch wel erg gaaf…
De 49” ultrawide is even hoog als mijn 27” monitoren. Dus als ik er een xbox op aansluit ga ik er helemaal niks op vooruit, aangezien deze enkel 16:9 ondersteunt.
Enige pluspunten zijn dan idd ruimte en dat de ultra wide oled is.
Mocht het helpen, ik ben net overgestapt op triple 32 inch (2560x1440) vanaf een 49 inch ultrawide (5120x1440). Lang verhaal kort: had ik veel eerder moeten doen! De FOV is zoveel beter. Kan eindelijk zien wie er naast mij rijdt. Daarnaast zoveel meer immersie omdat alles echt “om je heen vouwt” ten opzichte van een ultrawide.

[ Voor 6% gewijzigd door flowiej op 21-01-2026 08:32 ]

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
flowiej schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:46:
[...]

Mocht het helpen, ik ben net overgestapt op triple 32 inch (2560x1440) vanaf een 49 inch ultrawide (5120x1440). Lang verhaal kort: had ik veel eerder moeten doen! De FOV is zoveel beter. Kan eindelijk zien wie er naast mij rijdt. Daarnaast zoveel meer immersie omdat alles echt “om je heen vouwt” ten opzichte van een ultrawide.
Welke 32" monitors heb je gekocht, ik neem aan modellen met een zo dun mogelijke bezel?

Ik zit zelf nog in dubio. Ik heb nu tijdelijk even een 49" super ultrawide OLED om uit te proberen (perks van bij Tweakers werken ;)) maar neig eigenlijk ook naar triples.

• Mistacal
Triples is altijd beter dan een ultrawide als je de ruimte hebt. Next best thing is VR

__/`\__/`\__

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:50
Mistacal schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:51:
Triples is altijd beter dan een ultrawide als je de ruimte hebt. Next best thing is VR
Mwah..
Ik ben een VR gebruiker, echter merk ik na een sessie van 2 uur dat ik het niet langer volhoudt. Kan aan de set / systeem e.d. liggen hoor, maar omdat ik dus helemaal geen scherm heb, zit ik er juist aan te twijfelen om er 1 (of 3) aan te schaffen.

• flowiej
Eric van Ballegoie schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:43:
[...]

Welke 32" monitors heb je gekocht, ik neem aan modellen met een zo dun mogelijke bezel?

Ik zit zelf nog in dubio. Ik heb nu tijdelijk even een 49" super ultrawide OLED om uit te proberen (perks van bij Tweakers werken ;)) maar neig eigenlijk ook naar triples.
Kom zelf ook van een g9 oled. Prachtige beeldkwaliteit maar toch verkies ik m’n tripe ips setup.

Heb gekozen voor de LG 32GS75Q-B.

Voor “normaal” gamen heb ik een Alienware 32 inch oled.

• flowiej
Chielioj schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:58:
[...]

Mwah..
Ik ben een VR gebruiker, echter merk ik na een sessie van 2 uur dat ik het niet langer volhoudt. Kan aan de set / systeem e.d. liggen hoor, maar omdat ik dus helemaal geen scherm heb, zit ik er juist aan te twijfelen om er 1 (of 3) aan te schaffen.
Ik heb ook een vr bril maar kan er niet aan wennen. Zeker met langere races. Jammer want is wel uiteindelijk de meest realistische ervaring.

• Rivanov
Eric van Ballegoie schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:43:
[...]

Ik heb uitvoering: LG UltraGear 32GR75Q-B Zwart
Hele fijne schermen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYJPTXrpxrOlQ6i1RVchHYP6wyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAjFSrUfPKpYYnt94yEbn9C5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPDk3BmXOmaHXq3B_vNibVXfSXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mG4TpIOHa1L7uChWpOveiKE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2MSpFutzC551WzEZdhVu_dVJ-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6m5cq5bjBHMjSz94SsZEN46.jpg?f=fotoalbum_tile

• Mistacal
[...]

Mwah..
Je moet er inderdaad wel tegen kunnen. Zelf heb ik nooit systematisch zonder rmotion VR gereden dus kan wat dat betreft er ook niet echt over meepraten

__/`\__/`\__

• Chielioj
Ik heb geen last van motion sickness als je dat bedoeld. Ik heb met name last van mijn ogen die beginnen met irriteren, en de head strap op mijn gevoelige huid :)

• Mistacal
Chielioj schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:22:
Ik heb geen last van motion sickness als je dat bedoeld. Ik heb met name last van mijn ogen die beginnen met irriteren, en de head strap op mijn gevoelige huid :)
Dat kan natuurlijk ook :p

__/`\__/`\__

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:20

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb zelf eigenlijk totaal geen last van. Natuurlijk wordt de bril op een gegeven moment warm (Reverb G2), maar dat draagt alleen maar bij aan het gevoel dat je in een echte race-auto zit. Qua comfort van de bril zelf heb ik geen problemen, al heb ik wel een siliconen facemask cover erop gezet. De standaard schuim vond ik zelf niet zo prettig.

@Mistacal Ghi, dat scheelt niet zoveel letters en fonetisch 1 op 1 :P

Basement Bios ---- Exo-S

• FlowDesign
Wel ff wennen zo'n VR bril 😅
Net voor het eerst gebruikt bij GT7.
In het begin is het een beetje zo'n achtbaangevoel, maar werd er gelukkig niet misselijk van. Kunst is vooral de bocht doorkijken. Kan me wel goed voorstellen dat sommige mensen er misselijk van worden.
Wel heel gaaf :Y

• Pelota71
  • Laatst online: 29-01 07:28
[...]

Mwah..
Ik rijdt zelf met 32 inch triples en eerlijk gezegd zie ik liever mijn eigen handen aan het stuur i.p.v 2 virtuele handen.

• Chielioj
Pelota71 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:25:
[...]

Ik rijdt zelf met 32 inch triples en eerlijk gezegd zie ik liever mijn eigen handen aan het stuur i.p.v 2 virtuele handen.
Ik ben net begonnen met deze hobby, naast het gamen. Aangezien ik dit redelijk kort doe < 6 maanden.

Ik begrijp dat een tripple de meest mooie oplossing is. Waar ik echter nog even over na moet denken zijn de kosten en ruimte. Ruimte zou ik kunnen maken, heb immer een "eigen" slaapkamer hiervoor beschikbaar. En naast een bureau en mijn Zwiftbike, staat er niet in.

Ik heb dus een PC met 2 schermen. Ik kan dan geen tripple erbij doen, of ik moet een aparte PC aanschaffen voor de sim. Kijk.. en dan gaat het natuurlijk wel in de papieren lopen.

Daarom zit ik eerst te denken aan een wat simpelere monitor / tv steun, die ik eventueel met armen uit zou kunnen breiden naar een tripple. Om daarnaast eerst te beginnen met een b.v. (Ultra) wide scherm.

keuze's keuze's keuze's 8)7

• flowiej
Chielioj schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:40:
[...]

Ik ben net begonnen met deze hobby, naast het gamen. Aangezien ik dit redelijk kort doe < 6 maanden.

Ik begrijp dat een tripple de meest mooie oplossing is. Waar ik echter nog even over na moet denken zijn de kosten en ruimte. Ruimte zou ik kunnen maken, heb immer een "eigen" slaapkamer hiervoor beschikbaar. En naast een bureau en mijn Zwiftbike, staat er niet in.

Ik heb dus een PC met 2 schermen. Ik kan dan geen tripple erbij doen, of ik moet een aparte PC aanschaffen voor de sim. Kijk.. en dan gaat het natuurlijk wel in de papieren lopen.

Daarom zit ik eerst te denken aan een wat simpelere monitor / tv steun, die ik eventueel met armen uit zou kunnen breiden naar een tripple. Om daarnaast eerst te beginnen met een b.v. (Ultra) wide scherm.

keuze's keuze's keuze's 8)7
Ik heb dit lang gedaan met een Ergotron beugel. Echt een aanrader.

Als ik dan wilde racen kon de monitor voor het bureau plaatsen en schoof in de cockpit ervoor.

• Chielioj
Dat zou ik idd kunnen doen. Ik heb de 2 monitoren nu ook aan een bureau beugel, echter zijn deze net te kort om voorbij het bureau te komen.

Past net niet zeg maar

[EDIT]
Ik zit mijn vrouw via de Whatsapp enigzins voor te bereiden op een extra monitor incl standaard. Komt ze zelf met onderstaand:
https://tweakers.net/pric...nch-s57cg952nu-zwart.html

Zit wel goed denk ik :9

[ Voor 45% gewijzigd door Chielioj op 22-01-2026 13:18 ]

• Fedo
  • Laatst online: 02:22
Pelota71 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:25:
[...]

Ik rij zonder zichtbaar stuur (ook 3x 32), om dezelfde reden, ik hoef geen twee sturen te zien. Maar sommigen, ook heel snelle coureurs, rijden met virtueel stuur en handen aan omdat het ze wat extra informatie van wat de auto doet zou geven. Ieder z'n meug. ;)

• Ronster
flowiej schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:46:
[...]

OK, jouw reactie en de overige reacties over ultra wides hebben geholpen, thanks.
Ik heb mijn advertentie weer verwijderd, net nu iemand interesse had :+
Wellicht dat ik de 27" MSI Optix G27CQ4 monitoren los te koop zet en als ik ze verkocht krijg een maatje groter ga. Ben eigenlijk wel tevreden met de schermen, maar een maatje groter zou vooral fijn zijn bij spelen van Xbox games omdat ik dan enkel de center monitor kan gebruiken.

Edit: de 27" monitoren zijn al verkocht :)
Nu op zoek naar leuke 32" 1440p's.

Edit 2: het is de MSI MAG 32CQ6F geworden. Ik was eigenlijk wel tevreden over de MSI Optix G27CQ4 en deze zijn zo te zien in alle opzichten een stapje omhoog.
Ook een heel goede prijs met E179 p/s.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronster op 22-01-2026 18:27 ]

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

Zou de 40 euro verschil merkbaar zijn tussen de 1500R en de 1000R in een single screen opstelling?

Zit te twijfelen tussen de MSI MAG 342CQR E2 en de Samsung 34 Odyssy G5. De een is 209 en de ander 249. Zelf gaat de voorkeur uit naar de msi want ik heb nu een 27 inch wat ook een msi is.

Monitor gaat alleen voor racen gebruikt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Passievrucht op 22-01-2026 18:07 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Passievrucht schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:58:
Zou de 40 euro verschil merkbaar zijn tussen de 1500R en de 1000R in een single screen opstelling?

Zit te twijfelen tussen de MSI MAG 342CQR E2 en de Samsung 34 Odyssy G5. De een is 209 en de ander 249. Zelf gaat de voorkeur uit naar de msi want ik heb nu een 27 inch wat ook een msi is.

Monitor gaat alleen voor racen gebruikt worden.
uitvoering: LG 32GS60QC-B Zwart

Zoiets dan?

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

32 inch en geen ultra wide dus. Wil wel een ultra wide.

• KaiKai
  • Laatst online: 06:17
Vinden jullie het dan geen probleem met een VA paneel? Niet beter IPS? Ik kom van een 49" oled die ik voor een ander systeem nodig heb en zit te kijken nu naar trippels maar zo duur met OLED te doen. En dan maar wellicht met 3 LCD's maar dan is VA toch niet top? Of wat is jullie overweging geweest voor deze schermen boven een IPS met hoge refreshrate? Ik twijfel heel erg toch terug te gaan naar nog een 49" oled en ik vond het top met niet sim games spelen maar ik mistte een beetje breedte en echt goed mn spiegels zien.

• Ronster
KaiKai schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:35:
Vinden jullie het dan geen probleem met een VA paneel? Niet beter IPS? Ik kom van een 49" oled die ik voor een ander systeem nodig heb en zit te kijken nu naar trippels maar zo duur met OLED te doen. En dan maar wellicht met 3 LCD's maar dan is VA toch niet top? Of wat is jullie overweging geweest voor deze schermen boven een IPS met hoge refreshrate? Ik twijfel heel erg toch terug te gaan naar nog een 49" oled en ik vond het top met niet sim games spelen maar ik mistte een beetje breedte en echt goed mn spiegels zien.
Aangezien ik een vorm van kleurenblindheid heb vind ik zwartwaarden en contrast belangrijker dan kleuren. Vandaar ook mijn keuze voor VA boven IPS.

• Rivanov
Vond de smear van VA heel hinderlijk en lelijk. Dus toen ik m’n triple 27” monitoren verving heb ik dus ook triple 32” IPS genomen,

• FlowDesign
KaiKai schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:35:
Als ik GT7 speel dan is het beeld van mijn Samsung U32R594CWR (32 inch curved) prima hoor, en dat is ook een VA paneel.

Als ik überhaupt schietspellen oid zou spelen zou ik geen VA nemen, maar voor sim-racing is VA prima.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

FlowDesign schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:58:
[...]

Als ik GT7 speel dan is het beeld van mijn Samsung U32R594CWR (32 inch curved) prima hoor, en dat is ook een VA paneel.

Als ik überhaupt schietspellen oid zou spelen zou ik geen VA nemen, maar voor sim-racing is VA prima.
categorie: Monitors

Volgens de pricewatch zijn er ook geen curved IPS QHD schermen

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Denk dat je het voordeel van een triple monitor setup vooral merkt in de lagere klassen.

Volgens mij maakt iedereen elkaar een beetje gek met wat je allemaal nodig hebt om serieus te simracen.
Ik geloof er niet echt in dat als jij al een tijdje een stabiele iRating hebt, dat triples jou ineens je iRating zwaar op doen krikken. Denk dat 34 inch met een goede radar genoeg is om echt serieus te kunnen racen. Triples of super ultrawide is leuk, maar voor het merendeel maken we onszelf vooral gek dat dít dan wel echt het verschil gaat maken. Ga lekker racen met je 34 inch en steek de tijd in het uitzoeken van wat de beste triple monitors voor simracen zijn in het meters maken. Denk dat je iRating daar sneller van omhoog gaat dan van die triples.

Gisteren even kort bij iemand meegekeken op z'n Twitch. Reed vooraan met z'n Irating van 5.7k en gewoon op een LG ultrawide van 34 inch (LG UltraGear 34GL750-B).
Ook die James Baldwin rijdt niet met triples. (Weliswaar wel met een 49 inch super ultrawide)

• flowiej
Omdat ik zie dat het veel voorbij komt zal ik nog een keer mijn ervaring plaatsen, hopelijk helpt het mensen.

Ik had een Samsung G9 OLED 5120x1440 49 inch en heb deze verkocht om vervolgens over te stappen naar LG Ultragear 3x32 inch IPS 2560x1440 (zonder curve). Het verschil is wat mij betreft enorm. De immersie is echt van een ander niveau omdat alles zich “om je heen vouwt”. Natuurlijk kun je gebruik maken van de radar maar het is zoveel natuurlijker om gewoon in je spiegels te kunnen kijken en/of wie er naast je rijdt.

Ik ben er i.i.g. veel minder fouten doorgaan maken en zit veel meer “in het spel”. Elke race is echt weer een feestje.

Wel essentieel om alles goed af te stellen. FOV, de hoeken van de zijmonitoren etc. Ik merk daarnaast wel dat het ook grafisch zwaarder is vanwege de hogere resolutie met 3 schermen. Ook iets wat je moet meewegen in de beslissing.

[ Voor 0% gewijzigd door flowiej op 23-01-2026 10:21 . Reden: Typo ]

Mahone schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:37:
Denk dat je het voordeel van een triple monitor setup vooral merkt in de lagere klassen.

Volgens mij maakt iedereen elkaar een beetje gek met wat je allemaal nodig hebt om serieus te simracen.
Ik geloof er niet echt in dat als jij al een tijdje een stabiele iRating hebt, dat triples jou ineens je iRating zwaar op doen krikken. Denk dat 34 inch met een goede radar genoeg is om echt serieus te kunnen racen. Triples of super ultrawide is leuk, maar voor het merendeel maken we onszelf vooral gek dat dít dan wel echt het verschil gaat maken. Ga lekker racen met je 34 inch en steek de tijd in het uitzoeken van wat de beste triple monitors voor simracen zijn in het meters maken. Denk dat je iRating daar sneller van omhoog gaat dan van die triples.

Gisteren even kort bij iemand meegekeken op z'n Twitch. Reed vooraan met z'n Irating van 5.7k en gewoon op een LG ultrawide van 34 inch (LG UltraGear 34GL750-B).
Ook die James Baldwin rijdt niet met triples. (Weliswaar wel met een 49 inch super ultrawide)
Rijden ze met cockpitview of T-cam? Voor T-cam heb je geen triples nodig. Als je iets van spiegels wilt en side-by-side dan weer wel. Ze zijn dan ook handiger in gevechten om positie en immersie.

• Mistacal
Mahone schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:37:

In basis zou je kunnen zeggen dat een g29 met een 19" scherm voldoende is. Want het gaat om driving skills.

Het hele idee, is naar mening mening juist een zo groot mogelijke immersie te verkrijgen met wat we doen, triples/motion/bass shaker/VR etc

Denk dat je die 2 dingen moet scheiden, nee j gaat niet harder met een otion rig, is het leuker? Voor sommige wel.

__/`\__/`\__

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Mistacal schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:01:
[...]

In basis zou je kunnen zeggen dat een g29 met een 19" scherm voldoende is. Want het gaat om driving skills.

Het hele idee, is naar mening mening juist een zo groot mogelijke immersie te verkrijgen met wat we doen, triples/motion/bass shaker/VR etc

Denk dat je die 2 dingen moet scheiden, nee j gaat niet harder met een otion rig, is het leuker? Voor sommige wel.
Helemaal mee eens hoor, voor de immersie kan ik het me zeker voorstellen dat het leuker is. En ik begrijp ook echt wel dat er voordelen zijn aan het racen met triples. Maar ik heb het idee dat het door velen gebracht wordt alsof triples echt nodig zijn om serieus te kunnen racen en daar heb ik gewoon een andere mening over.

Simracen is een serieus dure hobby. En als ik dan de reactie van bijvoorbeeld Chielioj lees, dan denk ik laat je niet gek maken door alles wat hier gezegd wordt. Lekker racen en meters maken. Op een gegeven moment weet je hoe groot je auto is en kom je tegenover gasten die dat ook weten. Dat scheelt al een hoop.

Overigens staat iedereen vrij in z'n keuzes. Als je een andere mening hebt ook helemaal prima, maar wil vooral de mensen die al aardig maxed out zijn qua budget ook even een ander perspectief geven.

@Señor Sjon, gewoon cockpitview

• Chielioj
Mahone schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Simracen is een serieus dure hobby. En als ik dan de reactie van bijvoorbeeld Chielioj lees, dan denk ik laat je niet gek maken door alles wat hier gezegd wordt. Lekker racen en meters maken. Op een gegeven moment weet je hoe groot je auto is en kom je tegenover gasten die dat ook weten. Dat scheelt al een hoop.
Ooh ik laat mij ook helemaal niet gek maken. Ik heb een voor / na deel. Ik kan geen geld uitgeven. Vindt het heel lastig en kijk de PW wel 3x per dag ( gezien de verandering in de PW wat langer >:) )
Mijn budget daadwerkelijk is meer dan genoeg, enkel het budget in mijn hoofd niet haha.

Ik zit er aan te denken om een goede monitor aan te schaffen, welke makkelijk bij te bestellen is om mss in de toekomst naar een triple setup te gaan.
Alleen er is zoveel uit te kiezen, dat ik dat heel lastig vindt.

Met betrekking tot immersie, ik speel nu in VR. Merk dat ik nog ik eigenlijk geen gebruik maak van de spiegels (op de virtuele na) of naar de zijkant kijk. Ik denk dat een goede monitor i.c.m. een radar vele malen beter werkt. tja.. mss lever je wel in op immersie, maar ik moet eerst leren goed te rijden. De rest komt later.

Ook als ik b.v. op youtube / twitch kijk naar mensen die gebruik maken van VR, ook die draaien hun hoofd niet heel veel. Het gross dan

[ Voor 19% gewijzigd door Chielioj op 23-01-2026 11:34 ]

• bartvl
  • Laatst online: 07:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik hou deze discussie ook goed in de gaten. Ik ben echt een amateur simracer, hooguit 1 à 2 uur in de week. Als het al uitkomt :).
Ik heb een VR headset en inmiddels ook een fijne GPU. Ik heb gemerkt dat racen in VR veel beter gaat dan op een enkel beeldscherm. Door de diepte en het bredere zichtsveld (doordat je heel makkelijk je hoofd kan draaien) zijn bochten véél beter in te schatten. Maar VR an sich vind ik wel een drempel, het is gewoon een hoop gedoe met kabels en warmte etc. Dus wellicht is een superwide (32:9) ook een mooie tussenoplossing: net even wat meer zien, maar minder gedoe. Alleen heb ik nu 2x4K IPS schermen voor mijn neus staan. Een vergelijkbare superwide is er nog niet geloof ik. En sowieso niet betaalbaar.
Triples gaat hier (helaas?) niet passen in ruimte en gemak in omschakelen naar werkplek.

Life is not about specs, it is about joy!

• Chielioj
Mooi te lezen dat bij jou juist met VR beter gaat.
Maar hoe ga je om met b.v. een 2 uur durende race? Ik merk dat ik vaker een pauze in moet lassen tussen de korte races.
Als ik ooit goed wordt :P zou ik graag de langere races willen rijden. Dan is warmte en comfort zeker een ding met VR, tenminste bij mij

• bartvl
  • Laatst online: 07:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Chielioj schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:10:
Mooi te lezen dat bij jou juist met VR beter gaat.
Maar hoe ga je om met b.v. een 2 uur durende race? Ik merk dat ik vaker een pauze in moet lassen tussen de korte races.
Als ik ooit goed wordt :P zou ik graag de langere races willen rijden. Dan is warmte en comfort zeker een ding met VR, tenminste bij mij
Ik doe nooit 2 uur durende races. Ik speel Assetto Corsa Evo, zo af en toe tegen (computer)tegenstanders. Ik ben dan allang blij dat ik 3 rondes doorkomen zonder te crashen :+ . En ja, dat meen ik wel serieus...
En daarnaast Assetto Corsa Rally, die heeft geen VR. En dat 'spel' heeft volgens mij ook als doel om zo hard mogelijk in een ravijn te eindigen...

Maar zo lang VR spelen lijkt me inderdaad wel intens, voor hoofd en ogen.

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 23-01-2026 12:35 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
3 uur VR is voor mij de max. Om het een beetje comfortabel te houden, zet een ventilator recht voor je, dit zorgt voor een aanzienlijke verkoeling in het gezicht.

• Chielioj
Bij mij is hetgeen wat de irritatie geeft is toch op den duur de ogen. Warmte heb ik niet eens zo heel erg last van op moment.

Ik heb lenzen, en merk dat deze toch droog en geïrriteerd aanvoelen naar een sessie van 1.5 a 2 uur. En dan neem ik ff een pauze

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zijn er hier mensen die toffe displays hebben voor SimHub? Ik gebruik deze en heb al wat kleine aanpassingen gedaan zoals een 'notificatie' bij ERS enzo :)

Ik ben wel benieuwd wat nou de mogelijkheden zijn van deze software aangezien het zo verschikkelijk uitgebreid is :)

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.