Gisteren heb ik geprobeerd de elastomers van mijn heusinkveld sprint rempedaal te vervangen, maar op de één of andere manier heb ik te veel onderdelen losgeschroefd, waardoor ik alles opnieuw moest monteren (moeilijk uit te leggen, stel er maar geen vragen over 😉).
Ik zag dat de ribbonkabel naar de PCB uit de PCB was getrokken. Deze zag er onbeschadigd uit en ik heb de connector gewoon weer ingeplugd.
Ik heb daarna het pedaal opnieuw samengesteld, maar het registreert geen enkele kracht meer in SmartControl. (Het pedaal wordt wél herkend in SmartControl, dus de USB-verbinding werkt.)
Nu vraag ik me af of er een probleem is met de loadcell zelf, de ribbonkabel, of gewoon met de herassemblage…
De foto hieronder is de achterkant van het pedaal.
De bovenkant van de foto is de voorkant van het pedaal.
Mijn vraag is: hoe ontvangt de loadcell eigenlijk de kracht?
Zoals je kunt zien bij (A) zit er een opening tussen het zwarte rubber en de bout van de loadcell.
Mijn eerste gedachte was dat daar geen speling zou mogen zitten en dat bij het indrukken van het pedaal het rubber tegen de bout zou moeten duwen.
Maar ik zie geen manier om die speling kleiner te maken.
Heb ik gelijk dat op deze manier de kracht wordt geregistreerd?
Een andere mogelijkheid is dat de ribbonkabel die aan de loadcell zelf vastzit (

misschien los zit, maar aan die kant zie ik niets verontrustends…
Dit is wat ik in smartcontrol krijg bij calibratie (zelfs zonder het indrukken van het pedaal)