• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
Asetek heeft allemaal aan aanbiedingen van wege de Expo.

Is dit een betere set dan de simagic evo sport met gt neo en p1000. De pedalen lijken mij een klasse lager, maar met zo'n bundle zijn losse pedalen zo gekocht. Onder de streepbdenk ik dat het allemaal niet veel uitmaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l4-th3sBDPKUmufVwEu9p3lOjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XmTfMabtUSx5QgXiBfCXdkv.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.asetek.com/si...EPA-nzvJq0ZX2XGeDwLNYkUvs

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 14-10-2025 06:25 ]

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27
Lumics schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 05:48:

Is dit een betere set dan de simagic evo sport met gt neo en p1000. De pedalen lijken mij een klasse lager, maar met zo'n bundle zijn losse pedalen zo gekocht. Onder de streepbdenk ik dat het allemaal niet veel uitmaakt.

[Afbeelding]

Beter? Nee, gelijkwaardig
Betere koop: Ja zeker weten. Ok misschien de P1000 zijn wel een stukje beter maar voor het geld is dit een mooie set.

Je kan zelfs nog overwegen de GT bundle te nemen met los het formula stuur. Echt een hele nette aanbieding.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistacal op 14-10-2025 11:36 ]

__/`\__/`\__

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:26
Lumics schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 05:48:

[Afbeelding]

Zijn m.i. niet veel beter. Wel zijn er meerdere reviewers en users die melden dat ze de rempedaal van de la prima set vrij hard vinden, ik hou er wel van doorgaans. Het is dus persoonlijk.
Van de P1000 zijn er redelijk veel klachten dat de hydraulic rem cilinder begint te lekken, maar je kan die natuurlijk ook zonder hydraulic rem nemen.

Op zich leuke prijs voor de set

https://www.techpowerup.com/review/

• knightfield
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:59
Dag,
Ik ben de aanschaf van een sim aan het overwegen. Wil heel graag de stap eens maken en het proberen goed te doen. Ik heb een lijst gemaakt waarvan ik denk dat het mooi is, maar kan julie mening en feedback zeer waarderen. Ik probeer rond black Friday de meeste onderdelen te kopen. Wat vinden jullie? Ik naast de sim ook de PC samengesteld met Iracing specs in het achterhoofd. Ik ga voor goed, niet perse het beste, ivm betaalbaarheid. Budget rond de 5500€.

Iracing simrig, excl. verzendkosten €4929

Basis pc:
AMD ryzen 9900x3d cpu (€575)
NVIDIA gtx 5070ti (€819)
32 Gb Ram: Corsair Vengeance DDR5 (€110) of Kingston fury beast DDR5 (€130)

M’bord : Msi mag x670e(€280)
ATX Kast/case: Corsair 4000D airflow €95
CPU koeler (AMD): Deepcool AK620 digital (€85)
Voeding 850 watt Corsair RM850e: €150
Ssd: Samsung 990 pro 32GB (€159)
Extra fans: Arctic P12pro 5 pack (€35)

Cockpit: 1165,- (100€ korting mogelijk via inschrijven: €1065)
Gt 1 evo simracing cockpit (simlab)
Incl. Triple scherm houder
Incl. Simlab stoel
Incl. Stoel bracket en slider
Keyboard & Muistray: € 85

Stuur-base-pedalen: € 819,-
Alternate.nl: MOZA KS stuurwiel + R9 V3 stuurbasis + SR-P pedal set (Throttle + Brake) Bundel

3*1440p 32” scherm: € 627,- MSI Mag32CQ6F (€209 p/st)

Alvast dank voor jullie reacties!
@knightfield, voor PC feedback wellicht beter een nieuw topic openen. In het kort: dikke overkill op sommige componenten (bv CPU en moederbord) als je het mij vraagt
Kijk eens naar de BBG 4K.

Mbt tripples, koop een losse stand en ga niet voor een opbouw. Zoek even in dit topic.

Eventueel nog de SimLab Vario Vesa adapters kopen voor eenvoudiger afstellen van de schermen.

Ps. Vergeet de bekerhouder niet en evt koptelefoon mounting bracket. Zou ook wat cable mounting setjes kopen zodat je nette cable management krijgt.

Mbt je sim racing hardware, weet je al wat welke klasses je wilt gaan rijden?

• knightfield
@Card Nox dankjewel voor je input! Ik heb niet eerder een sim gehad maar na Gran turismo 1 tot heden zoveel gereden en nog altijd dagelijks dat ik denk dat de volgende stap wil maken, ik denk al jaren na over de aanschaf van een sim en wil echt de stap wel gaan maken! De GT3 klasse vind ik tot heden heel leuk bij GT, ik zoek niet iets richting F1 of off-road. M.b.t. CPU en moederbord zal ik me verder verdiepen dan.
Dank voor je inzichten, zo komen er nog best wat dingen bij om aan te schaffen of specifieke keuzes op te maken!
Ik heb gekeken hoe de overkill cpu en moederbord te normaliseren:
Cpu zou ik kunnen aanpassen naar AMD 7800x3D en moederbord MSI B650. Pc komt dan, als losse componenten, op €1982,-). Volgens mij zijn deze componenten dan meer in lijn.

[ Voor 26% gewijzigd door knightfield op 15-10-2025 15:40 ]

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-10 14:14
knightfield schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:18:
@Card Nox dankjewel voor je input! Ik heb niet eerder een sim gehad maar na Gran turismo 1 tot heden zoveel gereden en nog altijd dagelijks dat ik denk dat de volgende stap wil maken, ik denk al jaren na over de aanschaf van een sim en wil echt de stap wel gaan maken! De GT3 klasse vind ik tot heden heel leuk bij GT, ik zoek niet iets richting F1 of off-road. M.b.t. CPU en moederbord zal ik me verder verdiepen dan.
Dank voor je inzichten, zo komen er nog best wat dingen bij om aan te schaffen of specifieke keuzes op te maken!
Ik heb gekeken hoe de overkill cpu en moederbord te normaliseren:
Cpu zou ik kunnen aanpassen naar AMD 7800x3D en moederbord MSI B650. Pc komt dan, als losse componenten, op €1982,-). Volgens mij zijn deze componenten dan meer in lijn.
Tja, als je dan toch bezig bent zou ik wel de 9800x3d pakken (met een 850 moederbord) gezien dit in prijs niet meer zo veel scheelt en CPU is wel lekker om te hebben bij zoiets als iRacing (ervan uitgaande dat je ook endurances gaat rijden en multi class met veel auto's op de baan).

5070 ti lijkt me ook een prima kaart en toekomst bestendig, wil je triples gaan moet je sowieso voor een Nvidia kaart gaan vanwege de performance issues bij triples op een AMD kaart.

Ik zou ipv die Moza set misschien eerder wat van die Asetek halen die hier gister voorbij kwam. Heb je een 12Nm set die je kan uitbreiden met formula stuurtje voor het GT3 gevoel. Ben je voor 760€ klaar zoals Lumics liet zien in zijn screenshotje 3 posts hierboven.
Ik las tevens ook iets dat je met een andere voeding diezelfde set kan unlocken naar 16Nm, die voeding kun je vast ook wel via aliexpress scoren voor niet al te veel geld. (Zoals mensen dat ook bij hun Fanatec set deden). Disclaimer; dit heb ik ergens op een forum gelezen en nie t gedubbelchecked.

Qua rig... ik zou wellicht qua budget aanraden om zoiets van marktplaats te halen. Het zijn aluminium profielen die je in elkaar schroeft en of het nou nieuw is of tweede/derde/vierdehands daar ga je echt niks van vernemen, maar dat is puur mijn eigen mening.

• knightfield
@Sandernochill Die asetek aanbieding is niet meer mogelijk, de website/link geven die bundel niet meer. Ik ga zeker black friday deals in de gaten houden!
M.b.t. 2e hands is rig: sta daar zeker voor open. Wat ik lastig vind is om te snappen wat ik koop bij 2e hands spullen: er is zoveel dat het soms moeilijk is te kiezen.

• Lumics
knightfield schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:23:
@Sandernochill Die asetek aanbieding is niet meer mogelijk, de website/link geven die bundel niet meer. Ik ga zeker black friday deals in de gaten houden!
M.b.t. 2e hands is rig: sta daar zeker voor open. Wat ik lastig vind is om te snappen wat ik koop bij 2e hands spullen: er is zoveel dat het soms moeilijk is te kiezen.
Toen ik de link poste, was deze nog voor de EU beschikbaar. Ik vermoed een foutje, want nu enkel voor de US.
Helaas ook te laat, dus dan maar voor de simagic combi. VWB winkels, simwear.eu in België, is dat een goede partij om te kopen? Ik lees wel prima reviews, er is een fysieke winkel, maar dit is niet mijn kennisgebied. €1800 op de gok overmaken dan ook liever niet zonder aanbevelingen vanuit hier.

• TiezZ_BE
Lumics schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:36:
[...]

Toen ik de link poste, was deze nog voor de EU beschikbaar. Ik vermoed een foutje, want nu enkel voor de US.
Helaas ook te laat, dus dan maar voor de simagic combi. VWB winkels, simwear.eu in België, is dat een goede partij om te kopen? Ik lees wel prima reviews, er is een fysieke winkel, maar dit is niet mijn kennisgebied. €1800 op de gok overmaken dan ook liever niet zonder aanbevelingen vanuit hier.
Simwear is zeker ok, ook bij simufy (spanje) heb ik meermaals zaken besteld.
Met de gevestigde merken van sim equipment val je geen buil. Conspit zou ik zeker ook in overweging nemen, misschien nog meer dan simagic tegenwoordig (sinds 'uitwisseling' van de CEO)

• Lumics
Nou de basis is besteld, klein beettje boven budget. Het is geworden:

Rig:
- Treq One
- Unified Single Monitor Mount (Easy Monitor Alignment Kit)
- Seat Treq STS, Seat Slider, Seat Bracket
- Zwenkwielen, Kabelbinderset, Handlescrews

Gear:
- Simagic Alpha EVO 12nm (in plaats van de 9nm)
- Simagic GT Neo Stuurwiel - V2
- Simagic P1000-Tripple
- Damping kit
- 3x Haptic Pedal Reactor
- Powersupply voor Haptic motoren

Ik had nog even contact gehad met simwear en dat gaf gelijk genoeg vertrouwen om daar te bestellen.
Stap één is gezet, denk dat alles binnen twee weken wel binnen is, en dan maar eens rustig bouwen. Tot die tijd maar eens nadenken over een geschikte game. Ik denk dat ik de eerste stappen in simracing maar ga zetten in ACC.

Dank allen voor alle tips tot nu toe!

• Mistacal
TiezZ_BE schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:16:
[...]

Simwear is zeker ok, ook bij simufy (spanje) heb ik meermaals zaken besteld.
Met de gevestigde merken van sim equipment val je geen buil. Conspit zou ik zeker ook in overweging nemen, misschien nog meer dan simagic tegenwoordig (sinds 'uitwisseling' van de CEO)
Misschien als je er wat langer inzit maar met het oog op wederverkoop zou ik zeker geen conspit nemen. dat is echt wat te onbekend voor een "doorsnee" consument
Lumics schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:15:
Nou de basis is besteld, klein beettje boven budget. Het is geworden:

Rig:
- Treq One
- Unified Single Monitor Mount (Easy Monitor Alignment Kit)
- Seat Treq STS, Seat Slider, Seat Bracket
- Zwenkwielen, Kabelbinderset, Handlescrews

Gear:
- Simagic Alpha EVO 12nm (in plaats van de 9nm)
- Simagic GT Neo Stuurwiel - V2
- Simagic P1000-Tripple
- Damping kit
- 3x Haptic Pedal Reactor
- Powersupply voor Haptic motoren

Ik had nog even contact gehad met simwear en dat gaf gelijk genoeg vertrouwen om daar te bestellen.
Stap één is gezet, denk dat alles binnen twee weken wel binnen is, en dan maar eens rustig bouwen. Tot die tijd maar eens nadenken over een geschikte game. Ik denk dat ik de eerste stappen in simracing maar ga zetten in ACC.

Dank allen voor alle tips tot nu toe!
Nice, die haptic reactors hadden er maar 1 max 2 hoeven zijn :P

Als je toch nog even tijd hebt zou ik ook ook zeker Assetto Corsa met Content manager (CSP, Pure) etc bekijken.

Succes met bouwen alvast

[ Voor 50% gewijzigd door Mistacal op 16-10-2025 14:21 ]

__/`\__/`\__

• TiezZ_BE
Mistacal schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

Misschien als je er wat langer inzit maar met het oog op wederverkoop zou ik zeker geen conspit nemen. dat is echt wat te onbekend voor een "doorsnee" consument

[...]

Nice, die haptic reactors hadden er maar 1 max 2 hoeven zijn :P

Als je toch nog even tijd hebt zou ik ook ook zeker Assetto Corsa met Content manager (CSP, Pure) etc bekijken.

Succes met bouwen alvast
Is gewoon iets nieuwer. Hetzelfde werd over simagic ook gezegd 2-3j geleden (alsook sommige andere merken).

Tyler Wang is weg bij Simagic (medeoprichter en woordvoerder) wegens meningsverschillen, en zit enkele maanden later al bij Conspit.

• TiezZ_BE
AC rally *O* <3

[ Voor 39% gewijzigd door TiezZ_BE op 17-10-2025 13:08 ]

• Lumics
Nou. Alle hardware is binnen, de Treq is gearriveerd en het is nog wachten op de nalevering van de stoel. Bij de treq zit een goede handleiding en een toelichting op pedaal, stoel en stuur afstanden. Ik ben als noob in de project gestapt en kan nergens vinden wat de juiste pedaalplek is. Moet deze precies in het midden, of is het een kwestie van als de stoel is gemonteerd wat een prettige plek is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLj6tfOtJrZjqtDTOuV525AgGjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUlCQpo9Mx0ULeYfK8hZ9I2J.jpg?f=fotoalbum_large

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:53

Mystikal

It never hurts to help!

Lumics schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:04:
Nou. Alle hardware is binnen, de Treq is gearriveerd en het is nog wachten op de nalevering van de stoel. Bij de treq zit een goede handleiding en een toelichting op pedaal, stoel en stuur afstanden. Ik ben als noob in de project gestapt en kan nergens vinden wat de juiste pedaalplek is. Moet deze precies in het midden, of is het een kwestie van als de stoel is gemonteerd wat een prettige plek is?[Afbeelding]
Ik zou het gaspedaal en rempedaal uitlijnen op het midden van je rechtervoet. Het linkerpedaal uitlijnen op je linkervoet (zo goed mogelijk, afhankelijk van de afstellingsmogelijkheden).

Basement Bios ---- Exo-S

• Lumics
Mystikal schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Ik zou het gaspedaal en rempedaal uitlijnen op het midden van je rechtervoet. Het linkerpedaal uitlijnen op je linkervoet (zo goed mogelijk, afhankelijk van de afstellingsmogelijkheden).
Dank!

• Mistacal
Nou. Alle hardware is binnen, de Treq is gearriveerd en het is nog wachten op de nalevering van de stoel. Bij de treq zit een goede handleiding en een toelichting op pedaal, stoel en stuur afstanden. Ik ben als noob in de project gestapt en kan nergens vinden wat de juiste pedaalplek is. Moet deze precies in het midden, of is het een kwestie van als de stoel is gemonteerd wat een prettige plek is?[Afbeelding]
Als je niet zoveel met de koppeling rijdt dan zou ik het rempedaal uitlijnen op links (iets uit het midden van je lichaam) en gaspedaal dus op rechts. De koppeling is dan wat minder goed gecentreerd maar dat is minder erg dan wanneer de andere 2 minder goed zijn uitgelijnd terwijl je daar meer mee rijdt.

__/`\__/`\__

• Mistacal

__/`\__/`\__

• Sandernochill
Heb je ook een heelplate? I.e. waar laat je je hielen op rusten als je gas geeft / remt?
Anders zou ik de pedalen op de voorste en de achterste dwarsbalk monteren, en de middelste eruit halen.
De middelste zet je dan een stuk 'ervoor' waarmee je ruimte maakt om daar een hielplaat op te schroeven.

• Mistacal
Sandernochill schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:49:
[...]

Heb je ook een heelplate? I.e. waar laat je je hielen op rusten als je gas geeft / remt?
Anders zou ik de pedalen op de voorste en de achterste dwarsbalk monteren, en de middelste eruit halen.
De middelste zet je dan een stuk 'ervoor' waarmee je ruimte maakt om daar een hielplaat op te schroeven.
Die zit er toch op? Voor het rode balkje is de heel plate. Ja die is erg klein. Je kan deze nog iets naar voren halen door hem niet helemaal in te schuiven bij monteren.

__/`\__/`\__

• Sandernochill
Mistacal schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:43:
[...]

Die zit er toch op? Voor het rode balkje is de heel plate. Ja die is erg klein. Je kan deze nog iets naar voren halen door hem niet helemaal in te schuiven bij monteren.
Ja, het oogt vrij klein, kan niet helemaal inschatten hoe veel ruimte je dan hebt, maar als je daar comfy je voeten op kan zetten en kan ontspannen is het prima

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

uitvoering: Gigabyte Aorus CO49DQ

Ik overweeg na lang wikken en wegen dit scherm voor mijn aanstaande simrace setup. Zien jullie nog beren op de weg?

Heb vooral lang getwijfeld tussen tv en monitor maar denk toch dat deze aspect ratio wat fijner is voor racen en simmen dan die van bijvoorbeeld een 55" tv. Prijs is ook goed nu hoewel er misschien met BF ook wel goeie aanbiedingen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door London op 22-10-2025 18:19 ]

Tesla M3LR '21

• TiezZ_BE
London schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:16:
uitvoering: Gigabyte Aorus CO49DQ

Ik overweeg na lang wikken en wegen dit scherm voor mijn aanstaande simrace setup. Zien jullie nog beren op de weg?

Heb vooral lang getwijfeld tussen tv en monitor maar denk toch dat deze aspect ratio wat fijner is voor racen en simmen dan die van bijvoorbeeld een 55" tv. Prijs is ook goed nu hoewel er misschien met BF ook wel goeie aanbiedingen komen.
Er zijn 2 soorten oplossingen die heel goed werken, triples of VR. Met zo'n Ultra wide zie je nog 'niks' langs je, tenzij je met eye tracking gaat werken (= andere nadelen).
De 'wraparound' van een triple setup is toch nog iets anders.

Hier kan je van bovenaf goed zien hoe verschillende scherm opstellingen eruit zien tov elkaar: https://simrigbuild.com/screen-planner/

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

TiezZ_BE schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:08:
[...]

Er zijn 2 soorten oplossingen die heel goed werken, triples of VR. Met zo'n Ultra wide zie je nog 'niks' langs je, tenzij je met eye tracking gaat werken (= andere nadelen).
De 'wraparound' van een triple setup is toch nog iets anders.

Hier kan je van bovenaf goed zien hoe verschillende scherm opstellingen eruit zien tov elkaar: https://simrigbuild.com/screen-planner/
Dat zijn geen oplossingen voor mij, anders had ik die wel genoemd ;) Thanks voor de link, dat is nog wel interessant.

Tesla M3LR '21

• Lumics
Inmiddels is de Treq in elkaar gezet, en alles gemonteerd. Er was uiteraard wl enige afstellig nodig voor een goede positie. De tip die @Huugje gaf om zwenwielen mee te bestellen, is goud! Ik weet niet hoe ik dit zonder had moeten doen. De tip om de pedalen uit te lijnen op gas/rem was ook handig. Het frame is zeer rigide en geeft geen kraakje. Ik snap nu waarom dat €1100 moet kosten. De tip van @Card Nox om een keyboard tray mee te moeten bestellen heb ik niet gevolgd, en had ik wel moeten doen.

Ik heb automobilista 2 gekocht, sim pro en simhub geinstalleerd en de komende weken zullen in het teken staan van rondjes rijden en afstellen. De FF staat ingame op 40% van de 12nm en dat is voor nu meer dan voldoende. leuk om de ABS en TC in de pedalen te voelen.

Voor nu denk ik dat de boel goed staat en voldoende compleet is om de eerste stappen in het simracen te maken.

Het resultaat van de rig naast de werkplek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_FOg80-v0Nnnhy52DxQmktjRyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArHGYQlLzccypGgsBrQsGpMG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6G349f3atXOX3ezEF2SehwLRGrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyEKBUJlrrvbKJInOE5SoyhN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Lumics op 23-10-2025 16:49 ]

@Lumics, veel race plezier gewenst!

Ps. Je rem en acceleratie pedaal zitten wel erg dicht op elkaar lijkt het? Of zit er nog een 3de pedaal langs?

• Lumics
Card Nox schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:37:
@Lumics, veel race plezier gewenst!

Ps. Je rem en acceleratie pedaal zitten wel erg dicht op elkaar lijkt het? Of zit er nog een 3de pedaal langs?
Klopt het is de p1000 met 3 pedalen. Die zitten default zo. Enkel de baseplate voor de hielsteun wat losgetrokken. En dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C22ISvy9fxtYLZf-iCgn8b4umDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSezS5Gw8dcvAKSVmNO3BHf4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Lumics op 23-10-2025 22:02 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
London schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

Dat zijn geen oplossingen voor mij, anders had ik die wel genoemd ;) Thanks voor de link, dat is nog wel interessant.
Met zo een widescreen kan je wel aan de kant waar je zit goed kijken, voor de andere kant moet je gewoon een spotter gebruiken. Zolang je aware bent waar de tegenstander is, is dat goed.

En dat is vooral in het begin van de race natuurlijk, hoeveel tijd van een race breng je naast iemand door. Dat is echt beperkt.

Dat gezegd zijnde, ik ben wel blij met mijn triple 27" monitoren, volgens velen mis ik verticale FOV, maar in elk geval niets dat stoort. Ik heb in mijn bureau niet genoeg breedte voor 32", dan moet ik een bureau opofferen en we hebben beide nodig. Het is echt wat het is in dat geval.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:28
Lumics schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:49:
Inmiddels is de Treq in elkaar gezet, en alles gemonteerd. Er was uiteraard wl enige afstellig nodig voor een goede positie. De tip die @Huugje gaf om zwenwielen mee te bestellen, is goud! Ik weet niet hoe ik dit zonder had moeten doen. De tip om de pedalen uit te lijnen op gas/rem was ook handig. Het frame is zeer rigide en geeft geen kraakje. Ik snap nu waarom dat €1100 moet kosten. De tip van @Card Nox om een keyboard tray mee te moeten bestellen heb ik niet gevolgd, en had ik wel moeten doen.

Ik heb automobilista 2 gekocht, sim pro en simhub geinstalleerd en de komende weken zullen in het teken staan van rondjes rijden en afstellen. De FF staat ingame op 40% van de 12nm en dat is voor nu meer dan voldoende. leuk om de ABS en TC in de pedalen te voelen.

Ziet er goed uit. Have fun
Voor nu denk ik dat de boel goed staat en voldoende compleet is om de eerste stappen in het simracen te maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Have fun.

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 21:32
Even een vraagje,
Ik zit er aan te denken om mijn fanatec clubsport v3 pedalen te vervangen voor wat anders.
Zijn de heusinkveld sprint pedalen nog altijd een goede vervanger of is het verschil te klein met de fanatecs.
En zijn er rond die prijs veel betere te krijgen?
Ik weet dat er kopieën te koop zijn, van verder weg die wat goedkoper zijn maar ik vind het niet erg om wat meer te betalen aan de "uitvinder".

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
Over de Heusinkvelds lees ik bijna alleen maar goede verhalen. Zelf ben ik enige maanden terug overgestapt van de Fanatec V3's naar de Sim-Lab XP1.
Met name vanwege de plaatsing en makkelijkere verstelbaarheid.

Is het een groot verschil t.o.v. de V3's? Nee, naar mijn idee niet. Maar goed, ze waren voor een redelijk bedrag in de aanbieding en ik ben er tevreden mee.

De podium pedalen van Fanatec zien er ook goed uit, maar de prijs is nog even afwachten.

• Tophof
Bedankt voor je reactie,
Die verhalen hoor ik dus ook, maar de opties zijn momenteel ontelbaar.
En ik zou wel graag een stapje omhoog willen tov de v3's, maar nog wel enigszins betaalbaar.

Die nieuwe van fanatec zien er zeker goed uit, maar ik vermoed dat er best een behoorlijke prijs op komt te zitten.

Ik wacht sowieso even tot het black friday verhaal of er nog wat leuks voorbij komt.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17
VRS Driving Force Pro pedalen. You can't go wrong.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Sandernochill
Tophof schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:29:
Even een vraagje,
Ik zit er aan te denken om mijn fanatec clubsport v3 pedalen te vervangen voor wat anders.
Zijn de heusinkveld sprint pedalen nog altijd een goede vervanger of is het verschil te klein met de fanatecs.
Ik weet dat er kopieën te koop zijn, van verder weg die wat goedkoper zijn maar ik vind het niet erg om wat meer te betalen aan de "uitvinder".
Hoorde dat de heusinkveld sprints heel stijf zijn, zou als je in dat budget rondkijkt gaan voor de VRS pedalen.

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:29
Tophof schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:29:
Even een vraagje,
Ik ben een jaar of 2 geleden overgestapt van Fanatec pedalen naar sprints. Out of the box vind ik de sprints helemaal niet stijf in vergelijking met de Fanatecs die ik had. Maar dat is sowieso heel persoonlijk en ook helemaal af te stellen. Voor mij is het een van de beste upgrades die ik heb gedaan, echt een prachtig kwaliteitsproduct. Mocht je een keer willen testen moet je maar even een pb sturen.

iRacing Profiel

• Tophof
Die VRS had ik nog niet in de peiling.
Zal eens wat vergelijkingen bekijken.
Beetje stijf pedaal vind ik niet erg, heb de fanatecs ook al best hard / stijf.
En inderdaad, bij mij weten kun je de sprints nog zachter of harder maken.

Bedankt voor het aanbod Tommy, zou ik graag gebruik van willen maken.
Ik zie alleen wel dat je een eind van mij vandaan woont.

[ Voor 12% gewijzigd door Tophof op 27-10-2025 21:25 ]

• Tophof
Men is inderdaad wel erg lovend over de vrs dfp.
Vergelijken ze met de ultimates van heusinkveld ipv de sprints.

Qua prijs iets hoger, maar wat mij meer zorgen baart is hoe zit het nu met import en btw als je iets besteld in Engeland.
Er staat bij incl vat (NL), dus ik ga er van uit dat ik alleen import rechten moet betalen?

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:03
Ik heb een VRS DFP15 gekocht op hun site, de producten komen volgens mij niet uit Engeland maar uit Ierland, dus geen gedoe met importkosten.

• Tophof
Ja je hebt gelijk, ships from Ireland (eu)
Hoe ik er bij kom dat het uit (GB) komt weet ik ook niet.

Bedankt in elk geval!

Dan wordt het wel een hele serieuze kandidaat.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
Lumics schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt. Ik zit eraan te denken deze set te kopen, maar dan met de F1 zitpositie. Mag ik vragen waarom je voor GT hebt gekozen? Het is niet voor mijzelf (zoontje). Maar ik denk dat GT meer allround is, en dat F1 je erg beperkt. Overigens twijfel ik nog tussen PS5 of PC. (11 jaar oud)
meermarco schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:56:
[...]
Maar ik denk dat GT meer allround is, en dat F1 je erg beperkt. Overigens twijfel ik nog tussen PS5 of PC. (11 jaar oud)
Mbt het eerste. Klopt, als je uitsluitend F1 gaat doen zou ik daar voor gaan, anders GT. Natuurlijk kun je in beide posities alle games spelen.

Voor het 2de. Welke spellen wil hij spelen? Over het algemeen wordt een PC aangeraden als je serieus simulators wilt gaan spelen, al kun je met een console ook al heel veel plezier hebben (spreek uit ervaring).

Ps. Je zoontje heeft maar geluk met zo'n pap 😉

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
Card Nox schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:46:
[...]

Mbt het eerste. Klopt, als je uitsluitend F1 gaat doen zou ik daar voor gaan, anders GT. Natuurlijk kun je in beide posities alle games spelen.

Voor het 2de. Welke spellen wil hij spelen? Over het algemeen wordt een PC aangeraden als je serieus simulators wilt gaan spelen, al kun je met een console ook al heel veel plezier hebben (spreek uit ervaring).

Kleine nuance niet alleen F1 auto's hebben een rechthoekig stuur. Zie bijvoorbeeld de BMW M4 GT4.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
Iemand enig idee of de nieuwe Logitech RS50 een beetje te monteren is op de uitvoering: Playseat Challenge? Kon eigenlijk alleen maar filmpjes vinden met de bijbehorende Logitech versie van die playseat (die heeft andere mounting).

@sdk1985, het ging om de zitpositie, niet het type / vorm stuur 😉

• Lumics
meermarco schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:56:
[...]

Bedankt. Ik zit eraan te denken deze set te kopen, maar dan met de F1 zitpositie. Mag ik vragen waarom je voor GT hebt gekozen? Het is niet voor mijzelf (zoontje). Maar ik denk dat GT meer allround is, en dat F1 je erg beperkt. Overigens twijfel ik nog tussen PS5 of PC. (11 jaar oud)
Je beantwoordt de vraag zelf al. De GT is meer allround. Als je de rig koopt met je zoontje als excuus, hou er dan regening mee dat als er flink lengte verschil is, dat je niet voor jullie beiden een ideale positie kan instellen. Een slider gaat dat ook niet oplossen dan. En anders, sowieso een slider en wieltjes en de tip die ik niet heb gevolgd, een keyboard tray. O en voor een bassshaker achter een extra 8040 50cm :P .

• Mistacal
Lumics schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:50:
[...]

Je benatwoord de vraag zelf al. De GT is meer allround. Als je de rig koopt met je zoontje als excuus, hou er dan regening mee dat als er flink lengte verschil is, dat je niet voor jullie beiden een ideale positie kan instellen. Een slider gaat dat ook niet oplossen dan. En anders, sowieso een slider en wieltjes en de tip die ik niet heb gevolgd, een keyboard tray. O en voor een bassshaker achter een extra 8040 50cm :P .
Waarom een extra profiel? Heb er 12 zonder extra profielen. Je kan wel dingen gaan isoleren als naar de zware units gaat zoals de LFE, Q10B etc maar dan hebben we het over wat meer next level.

@meermarco Je kan vanwege de lengte overwegen om ook een slider op je pedalen te zetten. Je zou zelf even moeten kijken of dat uitkomt met de lengte maar geeft je meer flexibiliteit.

__/`\__/`\__

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:47
Mistacal schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:10:
[...]

Waarom een extra profiel? Heb er 12 zonder extra profielen. Je kan wel dingen gaan isoleren als naar de zware units gaat zoals de LFE, Q10B etc maar dan hebben we het over wat meer next level.

@meermarco Je kan vanwege de lengte overwegen om ook een slider op je pedalen te zetten. Je zou zelf even moeten kijken of dat uitkomt met de lengte maar geeft je meer flexibiliteit.
Treq raadde bij mij de slider in de F1-positie af, omdat dan de pedalen ook omhoog (pedalen verder weg) of omlaag (pedalen dichterbij) bewegen.

• Mistacal
Rogar schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:44:
[...]

Treq raadde bij mij de slider in de F1-positie af, omdat dan de pedalen ook omhoog (pedalen verder weg) of omlaag (pedalen dichterbij) bewegen.
In principe hoort er inderdaad geen enkele slider op een rig, zowel in GT, F1 etc. dus ook niet onder de stoel. Een rig zonder sliders is nu eenmaal nog stabieler etc.

Het gaat hier dan ook om te zorgen dat zowel ouder als kind er in kunnen en dan ontkom je er niet aan helaas.

__/`\__/`\__

• meermarco
Lumics schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:50:
[...]

Je beantwoordt de vraag zelf al. De GT is meer allround. Als je de rig koopt met je zoontje als excuus, hou er dan regening mee dat als er flink lengte verschil is, dat je niet voor jullie beiden een ideale positie kan instellen. Een slider gaat dat ook niet oplossen dan. En anders, sowieso een slider en wieltjes en de tip die ik niet heb gevolgd, een keyboard tray. O en voor een bassshaker achter een extra 8040 50cm :P .
Nee, geen excuus :) Is echt voor hem. Heb al gevraagd, maak een lijstje met games die je graag zou spelen binnen nu en een jaar. Dat dan maar even afwachten. Jammer dat je niet makkelijk kan schakelen van F1 naar GT.

Slider ga ik zoeken wat dat is. En wieltjes zou ik ook graag nemen idd. Wordt overigens sowieso een single monitor.

• meermarco
Card Nox schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:46:
[...]

Ja, dat heb ik ook gezegd. Dus ik zit op het goede pad qua vragen. En geluk, vast :) Maar hij kan aardig karten, echter een kart carrière kan ik niet aan (financieel en tijd:)) Dus dit is second best ;-)

• sdk1985
Card Nox schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:39:
@sdk1985, het ging om de zitpositie, niet het type / vorm stuur 😉
Ohh! Oops!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08
meermarco schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:51:
[...]

Nee, geen excuus :) Is echt voor hem. Heb al gevraagd, maak een lijstje met games die je graag zou spelen binnen nu en een jaar. Dat dan maar even afwachten. Jammer dat je niet makkelijk kan schakelen van F1 naar GT.

Slider ga ik zoeken wat dat is. En wieltjes zou ik ook graag nemen idd. Wordt overigens sowieso een single monitor.
Een slider zit ook onder je stoel in je personenauto (ik neem tenminste aan dat je die hebt). Oftewel, je trekt de stang aan de voorkant van je stoel omhoog en je kunt je stoel naar voren en achteren bewegen.

Edit: Deze dus:

https://www.treq-sim.com/nl/shop/seat-slider-13?category=4

[ Voor 5% gewijzigd door Huugje op 03-11-2025 15:35 ]

• meermarco
Huugje schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:34:
[...]

Een slider zit ook onder je stoel in je personenauto (ik neem tenminste aan dat je die hebt). Oftewel, je trekt de stang aan de voorkant van je stoel omhoog en je kunt je stoel naar voren en achteren bewegen.

Edit: Deze dus:

https://www.treq-sim.com/nl/shop/seat-slider-13?category=4
duh. Snap hem. Geen idee hoe dat heette

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08

Rayzman

+31 Rayzman

sdk1985 schreef op maandag 3 november 2025 @ 02:26:
Iemand enig idee of de nieuwe Logitech RS50 een beetje te monteren is op de uitvoering: Playseat Challenge? Kon eigenlijk alleen maar filmpjes vinden met de bijbehorende Logitech versie van die playseat (die heeft andere mounting).
Wheel mounting plate is hetzelfde, dus past gewoon. Alleen de pedalen zet je vast met klittenband, wat niet echt stevig is. Je kan beter de challenge x nemen, die is wat steviger, pedalen schroef je vast en de zitting ook wat ruimer. Ik heb er een setje clubsport v1 pedalen opzitten.

specs pc

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.