Hallo allen.
Hier een ouwe rot in het simracen.
Lees: lang geleden en niet hardcore.
Ik racete destijds in GPF1, GP2, GP3 GP4 van Geoff Crammond, GPL, GTL, GTR en GTR2 en later in rFactor.
Allemaal veel plezier aan beleeft.
Nu wil ik eens de boel weer oppakken en ik zie "rare" dingen. iRacing.
Abonnement op een racegame?
Moet ik blijkbaar dadelijk aan wennen, maar het lijkt me de investering wel waard, ik zal denk ik eerst eens drie maanden proberen.
Ik zoek hier twee tips:
1. Ik ben een racer die enorm heb genoten van GPL vanwege het rauwe geluid, en van online racen in GTR2, lekker competitief destijds en ook van rFactor maar dan specifiek de F1 1991 Historic Edition - mod.
Een aantal van de hardcore racesimfanss zullen mijn profiel wel herkennen en kunnen antwoord geven op mijn vraag: Vind ik zoiets nog in tegenwoordige sims? En zo ja, wat of waar? Of zit ik dan nog gebonden aan rFactor2?
2. Mijn vorige drie racewielen zijn allen van Thrustmaster geweest, alleen de laatste met ForceFeedback.
Ik zette die FF op een vrij lage stand want ik vond het maar nep.
Wat ik verder nadelig vond is soms de input-lag. Ik vind het niet fijn als ik eerder moet insturen dan werkelijk.
Mijn visie is dat als je stuurt je het ook vrij snel daarna moet kunnen zien op het scherm, iets van max 0,1s.
0,2-0,3 vind ik echt te lang duren.
Mijn vragen: Is dat verbeterd inmiddels en welk stuurtje moet ik hebben?
Gaat bijvoorbeeld de T300 mij bevallen?
Nadeel van dit stuur zoals ik het nu kan beoordelen is de statische schakelflippers.
Is de FF ook zo sterk verbeterd qua gevoel dat ik ook overstag zal gaan?
Ik ben tot voor kort in het eggie (hobbymatig) gekart en ik weet hoe het een en ander aan moet voelen.
Opsomming: ga ik het leuker vinden dan vroeger of moet ik me houden aan oudere software vanwege de mods?
Heeft bijvoorbeeld de Logitech G29 minder input-lag? (mijn leeftijd gaat meespelen en reactie wordt ook minder

)
Ik hoop op wat tips.
Thanks!