Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
dawg schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:18:
[...]

mooi f1 stuur zeg! :9~

waar heb je die gevonden?
dan ga ik eens even zoeken of dat ding ook voor een t300 verkrijgbaar is ergens (zal wel niet, maar toch).
Er zijn veel sturen te krijgen, maar dat kost ook behoorlijk veel in verhouding.

Fanatec heeft een nieuwe setje pedalen beschikbaar:
https://www.fanatec.com/e...l-elite-pedals-lc-eu.html

Kost wat minder dan de Clubsport V3.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-06 15:42
dawg schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:18:
[...]

mooi f1 stuur zeg! :9~

waar heb je die gevonden?
dan ga ik eens even zoeken of dat ding ook voor een t300 verkrijgbaar is ergens (zal wel niet, maar toch).
Stuur is niet te koop zo. Iemand op het forum van isr is er 1 aan het bouwen en is nu zover ermee als op de foto.

Dit is het topic, leuk om te volgen en wie weet post hij ooit een DIY.

http://www.isrtv.com/foru...onversion-to-t500rs-base/

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Schuey schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:23:
Is gewoon een (lelijk imo) aangepaste Fanatec Formula wheel.
Klopt, maar lelijk is hij totaal niet. Gelukkig smaken verschillen 😉

Wat vind je wel een mooi f1 stuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 22:28
De rexing komt in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55
Welke brake mod gebruiken jullie voor jullie T500RS pedals? Ik kom op verschillende site's met variërende prijzen maar weet nou niet helemaal wat ik echt nodig heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

AlexP36 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:00:
[...]

Stuur is niet te koop zo. Iemand op het forum van isr is er 1 aan het bouwen en is nu zover ermee als op de foto.

Dit is het topic, leuk om te volgen en wie weet post hij ooit een DIY.

http://www.isrtv.com/foru...onversion-to-t500rs-base/
ja, vond het erg jammer dat fanatec niet door de ps4 ondersteund wordt. ze zeggen dat dat binnenkort komt, maar ik weet nog niet of ik dan mijn t300 weg doe (waarschijnlijk wel). even aankijken nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
RedHat schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:59:
Welke brake mod gebruiken jullie voor jullie T500RS pedals? Ik kom op verschillende site's met variërende prijzen maar weet nou niet helemaal wat ik echt nodig heb of niet.
Ik gebruik de mod die erbij zat met de veer op dit moment. De conical wil ik nog wel is zelf maken, 20 euro voor een beetje rubber slaat nergens op. Eerst maar is kijken of ik nog wat tegen kom op mijn werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Heeft iemand een tip waar je serieus kunt racen ? Ik speel AC, PC en f1 2016 en wordt een beetje moe van die knuppels die je opzettelijk van de baan af rijden, blocken of wat dan ook. Ik heb niet veel tijd om te racen maar als ik race doe ik het wel serieus.

Het grote nadeel wat ik ondervonden heb sinds dat ik race is dat de xbox/ps4 community en met een controller racen 🙄 In dezelfde servers zitten als de pc gamers. Dit ten nadele van voor mij want het zijn meestal deze gasten die stotterend hun rondjes rijden en de leeftijd achter de controller zal ook wel een rol spelen.

Ik wil me best aansluiten bij een team maar nogmaals ik speelop dit moment nog niet veel.

Dus iemand tips om toch serieus te kunnen rijden zonder gekkigheid ?

[ Voor 11% gewijzigd door AlexP36 op 14-09-2016 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

AlexP36 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:35:
Heeft iemand een tip waar je serieus kunt racen.
......
Dus iemand tips om toch serieus te kunnen rijden zonder gekkigheid ?
Tja, ik ben razend enthousiast over de on-line mogelijkheden en serieuze gehalte (als je eenmaal door de rookie series heen bent) van iRacing. Als je je beperkt tot het default content en niet meteen als een blinde banen en auto's koopt is het prima te betalen. Raak je verslaafd, dan is de investering pittig als je alle content zou willen hebben.
Maar het is eigenlijk de enige sim software die het on-line gedeelte zo goed voor elkaar heeft.
Er is best veel op aan te merken grafisch gezien en qua bandenmodel (oververhitte banden geeft een te grote afname van de grip), maar het is en blijft een aanrader.
Alle andere goede sims hebben het probleem van 'ragpartijen', zoals je beschijft of je moet je aansluiten bij een gesloten clubje dat eigen race organiseert.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• AlexP36
JoepW schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:42:
[...]

Tja, ik ben razend enthousiast over de on-line mogelijkheden en serieuze gehalte (als je eenmaal door de rookie series heen bent) van iRacing. Als je je beperkt tot het default content en niet meteen als een blinde banen en auto's koopt is het prima te betalen. Raak je verslaafd, dan is de investering pittig als je alle content zou willen hebben.
Maar het is eigenlijk de enige sim software die het on-line gedeelte zo goed voor elkaar heeft.
Er is best veel op aan te merken grafisch gezien en qua bandenmodel (oververhitte banden geeft een te grote afname van de grip), maar het is en blijft een aanrader.
Alle andere goede sims hebben het probleem van 'ragpartijen', zoals je beschijft of je moet je aansluiten bij een gesloten clubje dat eigen race organiseert.
Ja iracing heeft een mooi systeem die de idioten eruit filtert zeg maar. Maar voor mij is het geen optie, ivm het zonde van de centen zal zijn omdat ik te weinig speel.

Ik zal me is verdiepen en gaan zoeken naar NL race teams, wellicht kan ik daar mijn serieus race ei kwijt 😉

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:35
AlexP36 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:35:
Heeft iemand een tip waar je serieus kunt racen ? Ik speel AC, PC en f1 2016 en wordt een beetje moe van die knuppels die je opzettelijk van de baan af rijden, blocken of wat dan ook. Ik heb niet veel tijd om te racen maar als ik race doe ik het wel serieus.
Dit hoort wellicht meer thuis in het Assetto Corsa topic. Maar voor Assetto Corsa bestaat er SRS (SimRacingSystem). Dat is iRacing-achtig racen in AC, inclusief splits, match making, strafpunten bij collisions, leaderboards, etc. Races volgen een vast schema en je moet er vooraf voor inschrijven. Soms is het druk, soms is het rustig, maar ik heb nog niet meegemaakt dat er niet serieus gereden wordt.

Voor mij de beste optie. Ik wil ook niet direct aan een league vast zitten. En ik kan niet genieten van de iRacing physics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 20:49
AlexP36 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:20:
[...]

Ja iracing heeft een mooi systeem die de idioten eruit filtert zeg maar. Maar voor mij is het geen optie, ivm het zonde van de centen zal zijn omdat ik te weinig speel.

Ik zal me is verdiepen en gaan zoeken naar NL race teams, wellicht kan ik daar mijn serieus race ei kwijt 😉
Waarom niet gewoon voor 3 maanden proberen voor 12 dollar?

https://members.iracing.c...?promotion_code=PR-AUDI90

Met de basis content (MX5jes) kun je je uitstekend vermaken, al zul je ook daar in het begin de kneusjes tegen komen. Als je een beetje fanatiek bent zul je echter vrij snel al mooie races krijgen (beetje om de eerste mayhem heen sturen en daarna gaat het prima)

als je echt bang bent dat je het er niet uit haalt, dan zul je toch echt naar websites moeten gaan kijken die leagues organiseren. Een serieus NL Race Team met een ledenaantal groot genoeg voor prive races onderling zul je niet snel vinden ;)

League websites: rFactor 2 heb je simracevereniging nederland (www.srvn.nl), je betaald 15 euro per jaar lidmaatschap, maar hebt (uit het hoofd) altijd 3 races per week. Touringcar/Indycar/GT, uitstekend geregeld allemaal maar het grafische verouderde rFactor 2 moet je echt wel tegen kunnen (wat mij niet lukte)

en dan heb je nog www.digitalracing.nl, jarenlang heel groots, nu terugkrabbelend van uit een dal. De eerste zomercompetitie met Assetto Corsa is daar nu aan de gang (doet veel met iRacing, maar kijkt langzaam ook meer naar AC), Georganiseerd door Marcel Bosman van DRNL en Robbert de Rooij van hier. Je kunt in ieder geval even kijken op oefen avondjes of het wat voor je is en als het je bevalt kun je zo nog een aantal races van het seizoen meepakken.

maar ik ben wel benieuwd naar je definitie van "weinig spelen" Want ik speel heel weinig, maar als ik dan wil spelen, dan wil ik wel direct de beste ervaring..

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

AlexP36 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:20:
[...]

Hoe duur is iRacing nou eigenlijk? Tuurlijk je betaald per jaar maar als je al zegt dat je AC, PC en F1 2016 hebt zou je al 1,5 jaar kunnen rijden in iRacing. En je kan ook per 3 maanden wat Roy ook al zegt of zelfs per maand. Dan kan je lekker gaan zitten en racen met een goede competitie. Ook als je kan voldoen aan de minimale races voor een seizoen in verschillende licenses op iRacing krijg je "virtuele" dollars waarmee je je seizoen weer kan betalen bijvoorbeeld dus dan betaal je maar een x aantal dollar op jaar basis. Dan is het echt wel te doen (ook al kan ik natuurlijk niet in jouw financien kijken).

iRacing Profiel

• naish123
  • Laatst online: 10-06 15:37
Gewoon 3 maanden iracing gaan doen en bevalt het dan heb eind november Black Friday en neem je een jaar abbo voor de helft.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb toen de tijd met black friday m'n anno verlengt.. En heel kang de mx5 gereden en uit de rookte cup te komen. Daarna blijft het leuk om met de mx5 te rijden.. Daarna had ik de ruf gekocht (d-klasse) met 2/3 banen.. En zo toch langzaam uitgebreid..

In totaa zitten er wel wat centjes in, maar goed m'n vriendin ga elke 2 weken high tea-en.. En dan ga ik een auto/baan kopen bijv.

Het is duurder maar iracing trekt me uiteindelijk het meeste!! Heb ook assetto Corsa met 2 dreampcks. Rf2 en project cars.. Maar daar doet ik niks mee.

Blijkbaar is iracing wel de sim voor mij. Echt een hobby/ontspannings factor

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nickrsd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:55:
....Blijkbaar is iracing wel de sim voor mij. Echt een hobby/ontspannings factor
En natuurlijk een hele leuke en actieve GoT Benelux community :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

Arfman

Drome!

Dat is wel het voordeel ja. Waar ik vroeger bij GTR(2), rFactor, LFS e.d. altijd op zoek moest naar leuke communities en leuke (cleane) races, wordt dat in iRacing voor je geregeld. GoT is uiteraard de leukste maar er zijn tig leagues waarvoor je je via hun website kunt inschrijven, supermakkelijk te vinden en vrijwel altijd cleane races. iRacing hoeft niet duur te zijn maar is door hun verdienmodel vaak wel duurder dan AC of pCars. Je krijgt er imo ook meer voor terug, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• AlexP36
Ik heb iracing in het verleden een maand geprobeerd en het beviel wel, maar in die maand heb ik denk ik hooguit 4 a 5x achter de pc gezeten om het te spelen.

Ik werk in ploegendiensten en mijn vrouw ook, hiernaast hebben we 2 jonge kids die ook de nodige aandacht vragen uiteraard. We werken beide en als zij aan het werk is heb ik de kinderen en vice versa.
Als ik s'avonds thuis ben en de kinderen liggen op bed ga ik nog wel een uurtje of 2 achter de pc zitten en speel ik mijn spellen.
Met iracing vind ik dit persoonlijk dus ook niet handig, voor iets betalen waar je eigenlijk (in mijn geval) te weinig tijd voor hebt.

Wat ik zover van iracing heb meegekregen is bijvoorbeeld dat je eerst officieel een warm-up/qualify moet doen voor de race begint. Is niets mis mee en zo hoort het ook maar het kost wel een uur de tijd en daarna kun je racen. Kom ik in mijn 2 uurtjes a anderhalf uur al snel tijd te kort.
Ben je een beginneling zonder banen of auto's gekocht te hebben kun je je ook maar 1x per uur of half uur ergens voor in schrijven. Met andere woorden je bent zo 2 uurtjes verder voor je ook daadwerkelijk aan het racen bent. Misschien dat dit anders kan hoor maar ik heb het alleen niet ontdekt een paar maanden terug.

Dan is voor mij de keuze sneller gemaakt met Pc of AC, je stapt in doet een korte qualify en starten.
Alleen hebben we hier veel te maken met idioten helaas, gevalletje take it or leave it wordt het denk ik.

Maar goed ik heb weer genoeg tips gekregen van jullie en wie weet geef ik iracing weer een kans.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Je kan warmup en Q structureel overslaan en gewoon instappen. Dan strat je wel altijd redelijk achteraan, maar dat heeft weer als voordeel dat je eventuele startongelukken kan ontwijken en zeker bent van enige mate van vechten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
AlexP36 je geeft zelf al de kern van het probleem aan in je reacties.

Al die idioten gaan net als jij met hun arcade spelletjes even racen en een spelletje spelen.
Je geeft aan serieus te willen gaan racen, het verschil tussen dom een spelletje spelen of simracen. Daar gaat tijd en moeite in zitten.

Wil je je spelletjes blijven spelen? Hou je idioten. Ga je simracen, ga er dan serieus mee aan de slag. De oplossing ligt bij jou, de vraag is wat mij betreft enkel, kies je voor iRacing of rF2.

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 14-09-2016 20:54 ]

• AlexP36
Schuey schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:52:
AlexP36 je geeft zelf al de kern van het probleem aan in je reacties.

Al die idioten gaan net als jij met hun arcade spelletjes even racen en een spelletje spelen.
Je geeft aan serieus te willen gaan racen, het verschil tussen dom een spelletje spelen of simracen. Daar gaat tijd en moeite in zitten.

Wil je je spelletjes blijven spelen? Hou je idioten. Ga je simracen, ga er dan serieus mee aan de slag. De oplossing ligt bij jou, de vraag is wat mij betreft enkel, kies je voor iRacing of rF2.
Mee eens, maar omdat ik nog niet zolang bezig ben met sim racen kwam gewoon de vraag van mij uit of er andere mogelijkheden zijn waarvan ik nog niet af wist.

• Schuey
Tot op de baan dan ;)

• naish123
Ik snap AlexP36 wel. Heb dat ook.. Je wilt even gaan rijden en dan moet de kids etc. Maar net goed uitpakken. Maar iracing draait soepel en werkt altijd en als auto liefhebber wil ik ook in alles rijden, dus ik schaf vanaf 200i alles aan..
Het is vloeken in de kerk, maar ai in iracing zou voor mij top zijn!

[ Voor 13% gewijzigd door naish123 op 14-09-2016 21:49 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

naish123 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:48:
......Het is vloeken in de kerk, maar ai in iracing zou voor mij top zijn!
Jakkus :X :r :N

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 20:49
Ploegendienst is iRacing juist ideaal! Lekker overdag racen als de kids straks naar school gaan (ga er even vanuit dat dat nog niet het geval is). Je Assetto Corsa argument is in ieder geval niet de correcte, ik heb zelden meegemaakt dat een public race "instappen en gaan" is, en al helemaal niet als je er toch na 1 bocht al klaar mee bent. Je loopt tegen hetzelfde aan als je voorstelling van een team, denk je echt dat die precies om jouw schema heen kunnen werken? Nee dan is juist iRacing ideaal. Als ik nu kijk op het schema van officiele races, dan kan ik gewoon in het komende uur kiezen uit het volgende:

11:45 Carubetor Cup
12:00 Dallara Dash
12:00 Global MX5 Cup
11:30 Industriefahrten Fun
11:30 iRacing Advanced Legends Cup
11:30 iRacing Production Car Challenge
12:00 iRacing Street Stock Series
11:30 Pickup Cup
11:30 Caddilac Cup
11:15 Grand Touring Cup
11:45 iRacing Spec Ford Challenge

en ik kan er zo nog 15 bij zetten in het komende uur..En zo gaat het ieder uur...

is het een fikse investering? Jazeker, maar als je echt competatief online wilt racen, en van de idioten af wilt, dan zul je het zo moeten doen. Met ploegendienst is een prive gehoste league namelijk ook altijd drama, ik moet altijd dagen of uren vrij nemen als ik mee wil doen in het kampioenschap..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik werk ook in ploegen.. Maar in de morgen/ middag of zelfs nacht.. Is er altijd wel iets te vinden! Vooral de leuke mx5 is altijd wel bevolkt. De gt3 en ruf.. Nu ook de Renault 2.0 aangeschaft. Nee ik kan racen wanneer ik wil.. Alleen probeer me te focussen op ruf/ gt3 Audi.. Soms een isma/proto voor de fun erbij.. Jezus.. Ik wil nu racen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Wil een fanatec shifter bestellen, is er toevallig nog iemand die een discount code heeft liggen en niet gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:55

ikt

Als ik met mijn auto de rechterkant de kerbs raak, op welke manier trilt het wiel? Hierbij kun je dan aannemen dat 0 de rustpositie op de weg is en elke positieve waarde hoe veel deze naar boven gaat - en dan neem je aan dat bij kerbs de positie van dat voorwiel dus omhoog gaat.

Edit - nvm. Wiel omhoog = stuur trekt naar die kant.

[ Voor 9% gewijzigd door ikt op 23-09-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
Heren, ik zit momenteel te kijken naar een upgrade voor mijn 6 jaar oude Logitech Driving Force GT. Ik hoor/lees veel goede verhalen over de T300 van Thrustmaster. De goede ervaringen beperken zich echter tot het stuur en niet de pedalen. Nu is er ook een set verkrijgbaar met de T3PA pedalen. In hoeverre vergelijken deze pedalen zich naar bijvoorbeeld een setje Fanatec Clubsport pedalen? En dan bijvoorbeeld ook de V1 of V2 Clubsport pedalen? Daarnaast zie ik dat Fanatec ook een setje CSR pedalen aanbiedt voor €100,-. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze pedalen en kunnen aangeven of deze beter/fijner zijn dan de Thrustmaster T3PA pedalen?

Ik ben absoluut geen hardcore sim racer. Daarnaast is waarschijnlijk alles wel een upgrade ten opzichte van de Driving Force GT. De Clubsport pedalen worden echter soms best gunstig aangeboden op Marktplaats en op de plaatjes te zien zien de CSR pedalen er ook best aardig uit voor het geld dat ze kosten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:56
meintje schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:01:
Heren, ik zit momenteel te kijken naar een upgrade voor mijn 6 jaar oude Logitech Driving Force GT. Ik hoor/lees veel goede verhalen over de T300 van Thrustmaster. De goede ervaringen beperken zich echter tot het stuur en niet de pedalen. Nu is er ook een set verkrijgbaar met de T3PA pedalen. In hoeverre vergelijken deze pedalen zich naar bijvoorbeeld een setje Fanatec Clubsport pedalen? En dan bijvoorbeeld ook de V1 of V2 Clubsport pedalen? Daarnaast zie ik dat Fanatec ook een setje CSR pedalen aanbiedt voor €100,-. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze pedalen en kunnen aangeven of deze beter/fijner zijn dan de Thrustmaster T3PA pedalen?

Ik ben absoluut geen hardcore sim racer. Daarnaast is waarschijnlijk alles wel een upgrade ten opzichte van de Driving Force GT. De Clubsport pedalen worden echter soms best gunstig aangeboden op Marktplaats en op de plaatjes te zien zien de CSR pedalen er ook best aardig uit voor het geld dat ze kosten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik kan niets zeggen over de vergelijking tussen de Thrustmaster pedalen en pedalen van andere merken, maar bij de T300 zijn de T3PA-pedalen absoluut van toegevoegde waarde ten opzichte van de standaard pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 16:21
Hallo allen.

Hier een ouwe rot in het simracen.
Lees: lang geleden en niet hardcore.

Ik racete destijds in GPF1, GP2, GP3 GP4 van Geoff Crammond, GPL, GTL, GTR en GTR2 en later in rFactor.
Allemaal veel plezier aan beleeft.
Nu wil ik eens de boel weer oppakken en ik zie "rare" dingen. iRacing.
Abonnement op een racegame?
Moet ik blijkbaar dadelijk aan wennen, maar het lijkt me de investering wel waard, ik zal denk ik eerst eens drie maanden proberen.

Ik zoek hier twee tips:

1. Ik ben een racer die enorm heb genoten van GPL vanwege het rauwe geluid, en van online racen in GTR2, lekker competitief destijds en ook van rFactor maar dan specifiek de F1 1991 Historic Edition - mod.
Een aantal van de hardcore racesimfanss zullen mijn profiel wel herkennen en kunnen antwoord geven op mijn vraag: Vind ik zoiets nog in tegenwoordige sims? En zo ja, wat of waar? Of zit ik dan nog gebonden aan rFactor2?

2. Mijn vorige drie racewielen zijn allen van Thrustmaster geweest, alleen de laatste met ForceFeedback.
Ik zette die FF op een vrij lage stand want ik vond het maar nep.
Wat ik verder nadelig vond is soms de input-lag. Ik vind het niet fijn als ik eerder moet insturen dan werkelijk.
Mijn visie is dat als je stuurt je het ook vrij snel daarna moet kunnen zien op het scherm, iets van max 0,1s.
0,2-0,3 vind ik echt te lang duren.
Mijn vragen: Is dat verbeterd inmiddels en welk stuurtje moet ik hebben?
Gaat bijvoorbeeld de T300 mij bevallen?
Nadeel van dit stuur zoals ik het nu kan beoordelen is de statische schakelflippers.
Is de FF ook zo sterk verbeterd qua gevoel dat ik ook overstag zal gaan?
Ik ben tot voor kort in het eggie (hobbymatig) gekart en ik weet hoe het een en ander aan moet voelen.

Opsomming: ga ik het leuker vinden dan vroeger of moet ik me houden aan oudere software vanwege de mods?

Heeft bijvoorbeeld de Logitech G29 minder input-lag? (mijn leeftijd gaat meespelen en reactie wordt ook minder ;) )

Ik hoop op wat tips.
Thanks!

there's no place like cloudbase

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Welcome 'back' :)
Ik heb alle sims op mijn Racerig (KLIK) staan en ben verslaafd aan iRacing geworden en heb verder pcars, rfactor2, ac, etc. staan. Overigens ben ik momenteel een van de oudste iRacers hier in de Benelux (>50). Ik zal de vraag beantwoorden vanuit mijn eigen perceptie en redenering.
Ik ga vol voor iRacing om een paar redenen:
  • Makkelijke en toegankelijke installatie
  • Geen mods en daardoor geen gedoe als je met wat mensen wilt racen met installatie gedoe
  • Gedetailleerde circuits en auto's qua physics
  • Aanpassingen aan setup enkel wat door iRacing toegestaan wordt in lijn met de officiele rl auto
  • Grote on-line community waardoor er in de populaire klasses altijd wel wat te doen is.
  • Elke 13 weken een grote release met nieuwe functionaliteit en nieuwe content (wel te kopen voor 10-14 dollar per stuk)
  • Abonnementkosten prima laag te houden door diverse aanbiedingen door het jaar heen (waaronder black friday en wat andere acties)
  • Een hele leuke community hier op Gathering of Tweakers (KLIK) met een eigen besloten maandag race serie en ook een grote internationale race serie.
Door nogal wat mensen wordt iRacing gemeden om de volgende redenen:
  • Grafisch minder indrukwekkend dan AC of PCars. Maar wat zie je daar nou van al je lekker aan het racen bent en het enige belangrijke FPS'n zijn!
  • Grip op lagere snelheid is (te) laag.
  • Aanschaf van alle banen en auto's loopt als je echt alles wilt bezitten in de honderden dollars. Maar dat kan je opbouwen in de loop der tijd en slim gebruik maken van kortingen bij aankoop van meerdere items.
  • Ontwikkeling van nieuw content (auto's en banen) gaat niet heel snel, dit volgens mij vanwege het bizarre streven van iRacing om zaken erg te detailleren en realistisch te maken en doordat het toch echt een klein bedrijfje is.
  • Over de Force Feedback van iRacing zijn de meningen verdeeld, maar mijns inziens is dat een kwestie van smaak en goed instellen van zaken in iRacing (en in de driver van het stuur en op het stuur indien mogelijk). Mijn persoonlijke mening is dat de details goed doorkomen, ik voel goed onder en overstuur. In bv AC voelt het allemaal wat grover en zwaarder aan, ook doordat in AC de grip levels op een wat hoog nivo liggen.
Mijn eigen negatieve punten betreffende iRacing zijn:
  • Oververhitten van banden (door een drift of door onderstuur) geeft een te grote & langdurige afname van de grip.
  • Slijtage van de banden is nog niet goed op orde
  • Nog geen dag / nacht transitie
  • De webinterface en website hebben hun beste tijd gehad. De opzet en betrouwbaarheid is niet al te goed en de site is altijd traag en bij grote evenementen vaak moeilijk bereikbaar.
Over stuurtjes kan ik je minder helpen. Ik hoor goede verhalen over de T300. Overigens zonder FFB kan je niet serieus racen, dus dat is een must. Ik zelf heb naar alle tevredenheid nu enige tijd een Fanatec CSW V2, maar ik lonk geregeld naar een direct drive setje zoals deze. Maar daar moet ik nog ff voor sparen ;)

En nadat ik echt goede pedalen heb gekocht (zie mijn racerig) van Heusinkveld ben ik overtuigd van een groter belang van goede pedalen (met name de rem) dan van een reteduur en goed stuur.

Kortom neem een abo van iRacing, meld je in ons topic en verken in een maandje of drie zonder al te veel content te kopen of het je bevalt.

Als je een abo neemt via deze link support je ook de GoT community met 'iRacing dollars' die wij dan weer gebruiken voor het organiseren / hosten van races. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
antonyv schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:21:
Ik ben tot voor kort in het eggie (hobbymatig) gekart en ik weet hoe het een en ander aan moet voelen.
Mag ik hierop inhaken dat dit nagenoeg niks te maken zal hebben met de auto's welke je het simracen zult rijden? Als je eens met een circuit auto op een circuit bent geweest heb je er wat meer feeling bij denk ik. Met karts, meh, niet echt, die lekkere overstuur momentjes is het enige wat in de buurt komt van wat hetzelfde zal voelen denk ik, en dan ga je al snel richting de dure stuur systemen toe die JoepW aandraagt als ik eerlijk ben :)

Dat wil overigens niet zeggen dat je dat met normale stuurtjes niet voelt, voordat er iemand gaat steigeren. Maar met de DD systemen heeft het stuur genoeg snelheid en koppel om die zelf richtende eigenschappen van de auto/wielen goed door te geven waardoor net als in een kart je af en toe het gevoel hebt dat overstuur opvangen heel natuurlijk gaat en makkelijker is dan in je sim. Dat is waar je merkt dat je dan aan een DD stuur toe bent :P

Zonder gekheid, als je uit 'mijn' tijd komt heb je nog met een Thrustmaster T1 gereden, dan is een T300 of vergelijkbaar een verademing en moet je niet eens twijfelen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 11-11-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Joep,... bedankt!
Het is me wat duidelijker geworden en eigenlijk lokte ik ook reacties uit van een ouwe rot als jij. Ben ik namelijk ook.
Ik weet niet of ik gelijk zo'n dure set als de jouwe wil aanschaffen, daarvoor was ik niet echt hardcore genoeg, maar ik weet ook dat je niet met een stuurtje van €100 moet aankomen, dat was toen ook al zo.
Ik ga met de kerstvakantie maar eens een aantal uurtjes testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Nou Schuey, waar ik me vanwege mijn ervaringen van toen zorgen om maakte is de respons van de FF. Ik had echt het gevoel dat het stuur zomaar op hol sloeg.
Het leek dat ie moest wachten op de input-lag van het stuur naar PC, en dezelfde tijd nog eens nodig had om mij te vertellen dat mijn voorwielen de grip hadden verloren. Kortom, ik schakelde het zo goed als uit, behalve de kerbs wilde ik graag voelen.
Ik wil dus best investeren in een goed stuur als ik maar niet dezelfde teleurstelling ervaar in FF als destijds.
DeT1 was idd mijn eerste en ik heb zelf de pedalen gemodificeerd qua vorm.
Een soort parabolische aluminium strip gemaakt op de pedalen zodat het wat natuurlijker aanvoelde.
Mijn laatste was een Thrustmaster Rallye GT FF, vond ik wat tegenvallen qua alles.
Schakelflippers totaal versleten en ook defect geraakt.

(btw ik kom uit 1967) :-)

[ Voor 8% gewijzigd door antonyv op 11-11-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
en dan nog even dit: Schuey, gefeliciteerd met je verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Laten we het dan uit dezelfde simrace-tijd houden (uit 85, maar GP2 uit zien komen, rennen naar huis vanaf de basisschool om te gaan racen _/-\o_ ), bedankt :)

Vroeger was de FFB niet zo best te noemen idd, maar zeker met de komst van zogenaamde belt driven wheels is er weer een stapje gezet voor de consument. Je kunt echt dik vooruit met wat je nu kunt krijgen.

Ik moet echter wel 1 ding toegeven, luxe went. Als je het goedkoopste ding wat je gaat vinden koopt, geloof me, nog steeds ruk. Begin je met een T300 of Fanatec CSW V2, is alles daaronder, ruk. Mijn broertje ging van een G27 naar een Fanatec CSL, voor een LAN event eventjes terug naar de G27, hij dacht dat de G27 uit stond, ruk! Kortom, het is een beetje een erg persoonlijk verhaal. Aangezien jij nu de luxe positie hebt in een nieuw tijdperk in te stappen, zou ik voordat je iets koopt kijken of je stuurtjes kunt proberen bij iemand, of een clubje.

Wat ik eerder zei, dat je je aan die T300 geen buil kan vallen, kan je misschien wel blind kopen, of iig iets uit die serie. Maar als je echt zeker van je zaak wil zijn en niet blind iets durft te kopen zou ik diverse modellen proberen, of iig dat gaan proberen te regelen dat je bij iemand kan sturen. Zelfde geld voor pedalen overigens.

edit:
Het verschil moet er zijn he JoepW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

"uit 85, maar GP2 uit zien komen, rennen naar huis vanaf de basisschool om te gaan racen" -> Toen was ik al getrouwd! en begon ik aan RL racen.
Ik heb idd al gereden met een Direct Drive stuur en ten opzichte van mijn CSW V2 was het echt een wereld van verschil, maar ik rij momenteel te weinig om deze investering te doen...

Mijn stappen zijn geweest: G27 en bijbehorende pedalen (2 weken en verkocht, was niks voor mij), Fanatec GT3 RS V2 met Fanatec CSP pedalen (2 jaar verademing tov G27, maar traag qua FFB), Fanatec CSW V1 redelijke verbetering tov GT3 RS (3 jaar), Fanatec CSW V2 weer een verbetering, maar nog niet de details van een DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb ook een aantal jaar niets gedaan aan simracen en toen ik weer alles weer had opgebouwd en aangeschaft ben ik begonnen met Assetto Corsa. Ik vond het toen weer top rijden.
Weer ingestapt bij iRacing, nog beter. Online goed en zeer veel races te rijden.
Tot ik me weer ging verdiepen in rFactor 2 en de tijd nam om het in te stellen. Nu ben ik weer helemaal van rF2 en vind dat het meest realistisch. Het is maar net wat je gewent bent.

Qua stuur zou ik een Thrustmaster T500 goed stuur een gelijk goede pedalen. Maar wel aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:03
antonyv schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:50:
Joep,... bedankt!
Het is me wat duidelijker geworden en eigenlijk lokte ik ook reacties uit van een ouwe rot als jij. Ben ik namelijk ook.
Ik weet niet of ik gelijk zo'n dure set als de jouwe wil aanschaffen, daarvoor was ik niet echt hardcore genoeg, maar ik weet ook dat je niet met een stuurtje van €100 moet aankomen, dat was toen ook al zo.
Ik ga met de kerstvakantie maar eens een aantal uurtjes testen.
Een goed 2e hands stuurtje kan natuurlijk ook een manier zijn om je eerste stappen te zetten. Zelf voor ca 150 euro een als nieuwe Logitech G27 gekocht, zeker geen spijt van. Je kan bijvoorbeeld ook betere pedalen op die manier kopen. Volgens mij was er nog iemand die zijn pedalen aanbood in het "show je racerig" topic.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 09:52
Iemand ervaring met Thrustmaster T500RS pedalen herstellen?

Ik heb deze pedalen dit weekend gekocht voor een appel en een ei. Heb verder nog niets van Thrustmaster in huis. Dit maakt testen wat lastiger ;-)

Maar welk stuur zouden jullie hier bij zoeken? Zag al dat er voor fanatec verlooptjes te koop zijn om deze pedalen aan te sluiten.

[ Voor 59% gewijzigd door Tazzy op 19-12-2016 08:22 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Tazzy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:12:
Iemand ervaring met Thrustmaster T500RS pedalen herstellen?

Ik heb deze pedalen dit weekend gekocht voor een appel en een ei. Heb verder nog niets van Thrustmaster in huis. Dit maakt testen wat lastiger ;-)

Maar welk stuur zouden jullie hier bij zoeken? Zag al dat er voor fanatec verlooptjes te koop zijn om deze pedalen aan te sluiten.
Topic bump met het risico dat ik tegen mezelf lul, heb net een T.RJ12 naar USB converter besteld. Beetje op de gok maar dan kan ik in ieder geval de pedalen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 15:12
Hoi,

Ik help een vriend van mij met het samenstellen van een race rig. Ik heb de mijne volledig zelf bij elkaar geklust door de jaren heen, maar dat is in dit geval geen optie. Heeft iemand hier ervaring met rigs van Obutto, GT omega, simlab, etc in combinatie met een typisch Nederlandse lichaamslengte van 2m10cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hoi Raymond,
Misschien is dit de plek voor deze vraag: Het grote 'show je race-rig' topic

Staan een heleboel mooie setups en er is altijd advies voorhanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 11:37

Stringer

Casual Sim liefhebber.

ray1979 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:26:
Hoi,

Ik help een vriend van mij met het samenstellen van een race rig. Ik heb de mijne volledig zelf bij elkaar geklust door de jaren heen, maar dat is in dit geval geen optie. Heeft iemand hier ervaring met rigs van Obutto, GT omega, simlab, etc in combinatie met een typisch Nederlandse lichaamslengte van 2m10cm?
Ik weet dat we een lang volk zijn, maar 2m10 typische Nederlandse lichaamslengte? :D

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthogam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-04 03:12
Hoi,
Ik zou graag willen beginnen met simracen en heb hier enkele vraagjes over.
Om te starten heb ik een stuur + pedalen nodig, maar welke?
Fanatec CSW V2 vindt ik iets te duur om mee te starten, dus kwam ik uit bij de nieuwe CSL elite of een goed Thrustmasters stuur.
Zijn er behalve de prijs grote verschillen tussen deze 2? Werking en mogelijkheden?
Zou moeten dienen voor Xbox one & PC aansluiting.
Qua pedalen twijfel ik tussen de Fanatec CSL elite + loadcell kit & de clubsport V3 pedals.
Is het de meerprijs waard? Werkt een Thrustmasters - Fanatec combo goed?
Heeft iemand toevallig ervaring met een Rseat rig of ga ik beter voor een sim lab rig?
Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:08
Carthogam schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:08:
Hoi,
Ik zou graag willen beginnen met simracen en heb hier enkele vraagjes over.
Om te starten heb ik een stuur + pedalen nodig, maar welke?
Fanatec CSW V2 vindt ik iets te duur om mee te starten, dus kwam ik uit bij de nieuwe CSL elite of een goed Thrustmasters stuur.
Zijn er behalve de prijs grote verschillen tussen deze 2? Werking en mogelijkheden?
Zou moeten dienen voor Xbox one & PC aansluiting.
Qua pedalen twijfel ik tussen de Fanatec CSL elite + loadcell kit & de clubsport V3 pedals.
Is het de meerprijs waard? Werkt een Thrustmasters - Fanatec combo goed?
Heeft iemand toevallig ervaring met een Rseat rig of ga ik beter voor een sim lab rig?
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf een Thrustmaster T500RS met Fanatec Clubsport V2 pedals. Ik vind het een geweldige combinatie. Werkt zonder problemen. Ik begreep van de tweaker waarvan ik de Clubsport pedals van kocht dat er niet super veel verschil was tussen de V2 en V3. Dus als je misschien een tweedehands V2 setje kan kopen zou ik daar voor gaan.

Voor mij geldt ook wel een beetje de zelfde vraag. Rseat of een simlab. Enige wat voor mij van belang is is dat hij niet te veel ruimte in moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Beste,

mag ik even zo brutaal zijn om mensen hier voor advies te vragen mbt een pc build voor SimRacing? Wellicht dat hier mensen zitten met enige kennis van pc's icm simracen die mij verder kunnen helpen?

Custom game-pc voor SimRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
Hoi Figuur84,
Ik kan je niet erg adviseren qua gedetailleerde onderdelen.
Wat wel belangrijk is tijdens het racen, is het FPS. Als je ineens in een bocht een drop hebt van frames, lig je er zo uit want he is erg moeilijk daarop te anticiperen.
Ik heb bijvoorbeeld last van mijn geluidskaart, doe ook aan mixen en geluidsbewerking en vind dat ik eraan vast zit een soundkaart van Creative te gebruiken, maar die kaart heeft het nadeel dat bij meerdere wagens om je heen, en dus in de buurt, vreet ie teveel processorkracht en dus een drop in framerates.
Dus algeheel moet je dit soort oudere hardware mijden.
Maar ga in ieder geval voor een goede grafische kaart met voldoende geheugen (minimaal 2GB) en een CPU die redelijk mee kan komen. Ik zou eerder gaan besparen op HDD ruimte als je alleen voor het racen gaat,
Wat heeft het voor nut als je 5 TB hebt en er maar 1 TB van gebruikt?
En mijn ervaring is met RAM geheugen is dat 8GB ruim voldoende is, ook al hebben sommige wel 16GB.
Ik zou zelfs met 4GB uit de voeten kunnen, maar beter 8GB.

En ik weet inmiddels dat het ook loont om een redelijk stuur aan te schaffen.
Mijn pas gekochte Thurstmaster T300 Alcantara edition met drie pedalen, is zo veel beter dan mijn vorige Thrustmaster dat daardoor mijn rondes zeker weten beter zijn dan vroeger, ondanks dat ik toch wel weer 10 jaar ouder ben. ;-)

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door antonyv op 05-04-2017 13:00 . Reden: ik was wat onduidelijk geweest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Ik heb inmiddels een T300 van Thrustmaster en wilde toch even melden dat mocht er iemand zijn die ook toevallig graag rFactor wil racen, dat dan de kalibratie van de pedalen een drama. Ik heb het over de pedalen set met koppeling. Weet niet of het aan die pedalen ligt maar rFactor pakt alleen de laatste helft van de uitslag, met als gevolg vanaf half gas, pas accelereren en hetzelfde idee met de rem.
Erg hinderlijk, zo erg zelfs dat ik rFactor maar achterwege laat, helaas want was altijd heel blij met de F1-1991 Historic Edition-MOD.
Ik heb nog niet rFactor2 geprobeerd, maar als iemand me kan vertellen dat dit probleem niet meer aanwezig is met rFactor 2 dan kan ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
antonyv schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:57:
Hoi Figuur84,
Ik kan je niet erg adviseren qua gedetailleerde onderdelen.
Wat wel belangrijk is tijdens het racen, is het FPS. Als je ineens in een bocht een drop hebt van frames, lig je er zo uit want he is erg moeilijk daarop te anticiperen.
Ik heb bijvoorbeeld last van mijn geluidskaart, doe ook aan mixen en geluidsbewerking en vind dat ik eraan vast zit een soundkaart van Creative te gebruiken, maar die kaart heeft het nadeel dat bij meerdere wagens om je heen, en dus in de buurt, vreet ie teveel processorkracht en dus een drop in framerates.
Dus algeheel moet je dit soort oudere hardware mijden.
Maar ga in ieder geval voor een goede grafische kaart met voldoende geheugen (minimaal 2GB) en een CPU die redelijk mee kan komen. Ik zou eerder gaan besparen op HDD ruimte als je alleen voor het racen gaat,
Wat heeft het voor nut als je 5 TB hebt en er maar 1 TB van gebruikt?
En mijn ervaring is met RAM geheugen is dat 8GB ruim voldoende is, ook al hebben sommige wel 16GB.
Ik zou zelfs met 4GB uit de voeten kunnen, maar beter 8GB.

En ik weet inmiddels dat het ook loont om een redelijk stuur aan te schaffen.
Mijn pas gekochte Thurstmaster T300 Alcantara edition met drie pedalen, is zo veel beter dan mijn vorige Thrustmaster dat daardoor mijn rondes zeker weten beter zijn dan vroeger, ondanks dat ik toch wel weer 10 jaar ouder ben. ;-)

Succes!
toon volledige bericht
Dank voor je tips. Is een aparte geluidskaart wel nodig? Ik wil de pc graag aansluiten op een surround receiver van Denon.

Stuur heb ik al op orde :) Heb sinds een maand of 2 een Fanatec stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

antonyv schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:05:
Ik heb inmiddels een T300 van Thrustmaster en wilde toch even melden dat mocht er iemand zijn die ook toevallig graag rFactor wil racen, dat dan de kalibratie van de pedalen een drama. Ik heb het over de pedalen set met koppeling. Weet niet of het aan die pedalen ligt maar rFactor pakt alleen de laatste helft van de uitslag, met als gevolg vanaf half gas, pas accelereren en hetzelfde idee met de rem.
Erg hinderlijk, zo erg zelfs dat ik rFactor maar achterwege laat, helaas want was altijd heel blij met de F1-1991 Historic Edition-MOD.
Ik heb nog niet rFactor2 geprobeerd, maar als iemand me kan vertellen dat dit probleem niet meer aanwezig is met rFactor 2 dan kan ik dat eens proberen.
Heb je de pedalen al eens handmatig gekalibreerd tijdens het opstarten van het stuur? Zodra het stuur ronddraait trap ik soms even het gas en rempedaal een paar keer volledig in. Of als ik de brakemod wat strakker ingesteld wil hebben bijv.

De range van de pedalen wordt dan opnieuw bepaald. Weet niet of het daar aan ligt, maar worth a shot.

[ Voor 4% gewijzigd door Stringer op 06-04-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Tijdens het moment dat ik de stekker erin doe en het stuur linksaf, midden, rechtsaf gaat?
Ik heb dat nog niet geprobeerd maar ik weet wel dat het stuur perfect werkt bij Project Cars, daar is ie volledig te benutten en erg nauwkeuring.

Dus windows kalibratie lijkt me geen oplossing. (wel?)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Figuur84 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:24:
[...]

Dank voor je tips. Is een aparte geluidskaart wel nodig? Ik wil de pc graag aansluiten op een surround receiver van Denon.

Stuur heb ik al op orde :) Heb sinds een maand of 2 een Fanatec stuur.
Nee, geen geluidskaart nodig hoor. Ik wel omdat ik met muziek bezig ben soms en daarbij een mooie interface heb waar ik allerlei dingen kan aansluiten. Alleen met racen kost het me veel rekenkracht.
Fout ontwerp dus voor dit doeleinde.

[ Voor 0% gewijzigd door antonyv op 10-04-2017 12:38 . Reden: tikfouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topic gaat niet heel erg hard hier :)

Heb momenteel een G25 stuur, met aangepaste pedalen (andere veren). Beviel op zich voor het geld prima. Echter; het stuur begint wat center-slack te krijgen. Zie daar niet direct een oplossing voor.

Dus dan maar op zoek naar een vervanging.
En daar kom ik niet echt uit. Het mag m.i. best wat kosten, maar value for money is wel een ding natuurlijk. De pedalen en shifter wil ik wel hergebruiken (eventueel met Bodnar verloop)

De suspects:
Fanatec CSL (duur!)
Fanatec Clubsport v2.5 (ook niet goedkoop, vind de f1 style stuurtjes niet echt mooi)
Thrustmaster TS-PC (nieuw, ook hier zou de Ferrari upgrade hem afmaken)
Thrustmaster TX Base (Minder 'goed dan TS-PC'?)
Thrustmaster T300 Base (Vergelijkbaar met TX?)
Thrustmaster T500 Ferrari (gelijk klaar, maar wel ouder)

Allemaal vrij lastig gebruikt te vinden helaas.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
MikeyMan schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:09:
Topic gaat niet heel erg hard hier :)

Heb momenteel een G25 stuur, met aangepaste pedalen (andere veren). Beviel op zich voor het geld prima. Echter; het stuur begint wat center-slack te krijgen. Zie daar niet direct een oplossing voor.

Dus dan maar op zoek naar een vervanging.
En daar kom ik niet echt uit. Het mag m.i. best wat kosten, maar value for money is wel een ding natuurlijk. De pedalen en shifter wil ik wel hergebruiken (eventueel met Bodnar verloop)

De suspects:
Fanatec CSL (duur!)
Fanatec Clubsport v2.5 (ook niet goedkoop, vind de f1 style stuurtjes niet echt mooi)
Thrustmaster TS-PC (nieuw, ook hier zou de Ferrari upgrade hem afmaken)
Thrustmaster TX Base (Minder 'goed dan TS-PC'?)
Thrustmaster T300 Base (Vergelijkbaar met TX?)
Thrustmaster T500 Ferrari (gelijk klaar, maar wel ouder)

Allemaal vrij lastig gebruikt te vinden helaas.

Any thoughts?
toon volledige bericht
De T300 is hetzelfde als de TX, die laatste heb ik zelf en ben ik wel tevreden over, echter heb ik wel nog niet met iets van hogere/duurdere kwaliteit gereden. Ik heb ook nog een T500 gehad en die deed het ook prima.

De TS-PC en de v2.5 zijn denk ik goed vergelijkbaar. Het grootste verschil vergeleken met een TX bvb. is dat beiden een sterkere FFB kunnen leveren. Daarbij is het niet de bedoeling dat je armen vlugger lam worden maar deze kunnen doorgaans meer detail leveren wat normaal resulteert in meer consequent zijn en een nog grotere immersie van het rijden.

Daarom worden direct drive wielen ook zo geprezen, niet omdat je door hun ongelofelijk kracht makkelijk in het gips kunt raken maar door het detail dat ze leveren.

Een set goede pedalen zijn soms een betere investering dan een stuur zelf. Een duurder product is meestal kwalitatief ook beter of het biedt je een betere belevenis, er bestaan geen producten echter die je 10sec/lap sneller gaan maken :)

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

diknmuis schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:11:
[...]

De T300 is hetzelfde als de TX, die laatste heb ik zelf en ben ik wel tevreden over, echter heb ik wel nog niet met iets van hogere/duurdere kwaliteit gereden. Ik heb ook nog een T500 gehad en die deed het ook prima.

De TS-PC en de v2.5 zijn denk ik goed vergelijkbaar. Het grootste verschil vergeleken met een TX bvb. is dat beiden een sterkere FFB kunnen leveren. Daarbij is het niet de bedoeling dat je armen vlugger lam worden maar deze kunnen doorgaans meer detail leveren wat normaal resulteert in meer consequent zijn en een nog grotere immersie van het rijden.

Daarom worden direct drive wielen ook zo geprezen, niet omdat je door hun ongelofelijk kracht makkelijk in het gips kunt raken maar door het detail dat ze leveren.

Een set goede pedalen zijn soms een betere investering dan een stuur zelf. Een duurder product is meestal kwalitatief ook beter of het biedt je een betere belevenis, er bestaan geen producten echter die je 10sec/lap sneller gaan maken :)
Direct drive heb ik ook gezien, maar volgens mijn zoektocht is daar weinig in beschikbaar wat een beetje betaalbaar is. En vaak bouwpakketten. Ben daar op zich niet op tegen, maar ik heb nu niet de ruimte om een volledige rig te bouwen waar die direct drive unit op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
MikeyMan schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:18:
[...]

Direct drive heb ik ook gezien, maar volgens mijn zoektocht is daar weinig in beschikbaar wat een beetje betaalbaar is. En vaak bouwpakketten. Ben daar op zich niet op tegen, maar ik heb nu niet de ruimte om een volledige rig te bouwen waar die direct drive unit op kan.
Qua prijs valt dit eigenlijk redelijk mee maar je moet inderdaad een deftige rig/plaats hebben, dat is ook de reden waarom ik nog geen heb aangeschaft >:)

De TS-PC en v2.5 zijn dan ook het beste wat je kunt vinden van de 'gewone' wielen. Je kunt eventueel ook uitkijken naar een v2, die zijn tweedehands normaal wel te vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

diknmuis schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:26:
[...]
Qua prijs valt dit eigenlijk redelijk mee maar je moet inderdaad een deftige rig/plaats hebben, dat is ook de reden waarom ik nog geen heb aangeschaft >:)

De TS-PC en v2.5 zijn dan ook het beste wat je kunt vinden van de 'gewone' wielen. Je kunt eventueel ook uitkijken naar een v2, die zijn tweedehands normaal wel te vinden denk ik.
Die dingen beginnen toch pas een beetje bij 1500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
MikeyMan schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:49:
[...]

Die dingen beginnen toch pas een beetje bij 1500 euro?
Goh, is natuurlijk te zien. De basis zonder stuur is ongeveer 1000€, kun je een goedkoop stuurtje opschroeven en je bent vertrokken. Je kan natuurlijk ook een stuurtje op plaatsen met alle toeters en bellen en dan wordt het al een stukje duurder.

Als je bvb een nieuwe v2.5 koopt + stuurtje kom je ook al bijna op 900€. Met een DD wiel kan je zo goed als voor de rest van je loopbaan weg :P

Je maakt het zo duur als je zelf wil en zoals reeds gezegd prijs/kwaliteit maar je wordt er geen nieuwe Shumacher door :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee snap ik... Maar ik denk er ook niet ineens seconden vanaf te schaven met ander meteriaal :)

Ben gewoon op zoek naar een mooie basis. Het standaardstuur van de Thrustmaster vind ik niet mooi, maar de F1 Ferrari dan weer wel. Bij Fanatec is het standaard stuur mooier, maar is de upgrade minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb de t300 Ferrari alcantara model. Het stuurtje zelf is een stuk mooier als standaard die erbij zit. De pedalen een is hele kleine update, want je krijgt de t3pa pedalen erbij..

Voor mijzelf was dit een mooie tussenmaat.. bevalt het simmen straks goed. Dan door naar een dd wheel. Sla ik de Fanatec stap over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

Arfman

Drome!

Het F1 wiel van Thrustmaster is plastic speelgoed, vergis je niet :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 11:25
Ik zit ook te koekeloeren, net zoals wat Mikey aangaf.

Jaren (voor zover bij mij dat telt) gereden met een G27, nadat ik van een Wingman GP af ben gekomen. Die G27 beviel niet zo goed meer, en daarom naar een Thrustmaster TX overgestapt. Dat is vorig jaar juli gebeurd.

Vervolgens tot op een paar week terug goed kunnen racen met die TX, tot deze uitviel na een uur of 2 racen. Keer op keer. Opgestuurd, komt vandaag een nieuwe voor terug, in die tijd de G27 gebruikt, maar wat een verschil is dat t.o.v. de TX.

M'n broertje en ik delen tot nu toe mijn PC, ook met het racen, gezien ik er door de weeks toch niet ben. Deze zomer gaan we dan wel beide een nieuwe PC bouwen, maar...

Hij heeft de TX. Nu twijfel ik dus of ik ook een TX haal, want het bevalt prima, of een Fanatec, of zoals hierboven wordt aangegeven, een DD wiel. Ik ga het forum en het internet eens doorspitten over DD wheels, maar die ene ervaring met de Thrustmaster heeft me huiverig gemaakt om weer eentje bij ze te halen.. Nu is geen enkel merk heilig, maar toch!

~Jacco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Een direct drive is echt een aanrader, MAAR je moet dan echt een stabiel rig hebben, want op een bureau of een playseat valt de boel uit elkaar.
En vergeet niet dat pedalen ook verschrikkelijk belangrijk zijn. Eigenlijk belangrijker dan een stuur.
Qua DD kan ik je deze leverancier aanraden: https://www.simracingbay.com
En qua pedalen is dit de keuze: https://www.h-engineering.net/shop/sim-pedals-pro/

Op een DD heb je nog wel een stuur nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 14-06 11:25
Dankjewel Joep!

Bedoeling is om er dan 2 80/20 frames neer te zetten, zoals eentje van Motedis, of Simlab. Iets in die richting.
Die site ziet er interessant uit.

Stuurtjes heb ik wel, van Thrustmaster, en anders een andere erbij halen. Ben ook van mening dat inderdaad de pedalen belangrijker zijn. Een stuur draait maar rond immers :)

Ik ga eens het een en ander uitvogelen!

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Fryslanboy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:44:
Dankjewel Joep!

Bedoeling is om er dan 2 80/20 frames neer te zetten, zoals eentje van Motedis, of Simlab. Iets in die richting.
Die site ziet er interessant uit.

Stuurtjes heb ik wel, van Thrustmaster, en anders een andere erbij halen. Ben ook van mening dat inderdaad de pedalen belangrijker zijn. Een stuur draait maar rond immers :)

Ik ga eens het een en ander uitvogelen!

Dankjewel!
Bij het stuur (en dan bedoel ik dus de base) is de belangrijkste eigenschap voor simracen een zo laag mogelijke latency.
De top daarin is een DD en ik denk momenteel de OSW, maar dat kan ook persoonlijke voorkeur zijn van mij.
Op de voet gevolgd door (op latency criteria!) de G25/27!!!!

Enkel geeft een DD veel meer detail door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 12:25
Geloof dat ik hier op de juiste plek ben om de vraag te stellen.
Ben een echte casual racer, in het verleden met een Logitech G25 aardig wat uurtjes doorgebracht.

Nu een aantal jaren later trekt het racen me weer. Echter twijfel ik wat voor stuur en pedalen ik moet aanschaffen. Als casual racer (Xbox One en PC) twijfel ik op het moment tussen een Logitech G920 (G29) een een Thrustmaster TMX Pro (T150). Bij de TMX Pro zitten de T3PA pedalen.

De Logitech heeft minder FFB als ik de verhalen zo mag geloven, maar de bouwkwaliteit van de Thrustmasters laten nog wel eens te wensen over.

Nu kan ik de Logitech voor €196 euro krijgen en de Thrustmaster voor €219. Qua kosten dus ongeveer gelijk. Dit is ook wel de max dat ik wel uitgeven, vooral omdat het bij echt casual racen blijft. Een TX (T300) is dus boven budget.

Wat raden jullie aan? Degelijkheid over FFB of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Ik zoek voor SimVibe/Sim Commander een compatible USB audio device voor het aansturen van 4 kanalen.
USB maakt het cable management voor mij makkelijker omdat dan dit deel op de rig achterblijft bij ontkoppelen. Iemand een betaalbare tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 21:13
In het iracing draadje al even begonnen over een stuurtje, maar ik zie dat dit een beter plek is.

In eerste instantie opzoek naar een midrange stuurtje maar ik kom toch uit op een T500RS vanwege lovende reviews. Ik vroeg me af is er toevallig al een opvolger bij thrustmaster want ik kan dit nog niet helemaal vinden.

In eerste instantie wil ik gaan voor wheels en een vr setup als het race virus me echt pakt wil ik daarna gaan upgraden. Eerst een riget Seat en vandaar uit pedalen (load Cell) en dan kijken naar een stuur misschien wel OSW. Maar dat zal nog een lang pad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
De opvolger van de T500 RS gaat de Thrustmaster T-GT zijn. Moet samen gaan komen met GT Sport.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 21:13
Ik ben nu toch voor de t300 Alcantara editie gegaan. Een wat nieuwer stuur brushless motor en toch f3pa pedalen set. Samen met een HTC vive dus dat wordt dit weekend bouwen en testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Laatst online: 12-06 11:28
Retonator schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:18:
Ik ben nu toch voor de t300 Alcantara editie gegaan. Een wat nieuwer stuur brushless motor en toch f3pa pedalen set. Samen met een HTC vive dus dat wordt dit weekend bouwen en testen!
laat even weten hoe het bevalt.
ik zit ook te kijken om een t300 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
In die prijsklasse is er niets beters wat mij betreft. Zelf tijdje geleden overgestapt van de G29 naar de T300 en geen spijt gehad.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Michaelg schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:28:
In die prijsklasse is er niets beters wat mij betreft. Zelf tijdje geleden overgestapt van de G29 naar de T300 en geen spijt gehad.
ja ik heb nu nog een oude DFP en heb een tijdje naar een G29 gekeken.
maar hoe langer ik zocht op internet kwam ik toch steeds op de T300 uit.

en dan ben ik ook wel weer zo dat ik dan voor de alcantara versie wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja die heb ik inderdaad ook genomen. Erg fijn stuur en veel bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Michaelg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:14:
Ja die heb ik inderdaad ook genomen. Erg fijn stuur en veel bang for the buck.
het blijft toch wel een bak meer geld als de G29 op het moment.
eind van de maand eerst verhuizen en dan kijken hoeveel geld er overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 19:19
Ik heb zelf een g29 staan, maar ik had destijds beter een T300 kunnen nemen. De pedalen en het stuur zelf zijn veel beter en je kan zelf het stuurwiel nog aanpassen bij de T300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Waar ik me vooral aan stoorde bij de G29 is dat je de tandwielen kunt voelen. Toen ik dat voelde was ik er vrij snel klaar mee. Bij de T300 heb je dat totaal niet (Ivm band) en dat voelt voor mij echt veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 11:41
Het jammere van de G29 is dat het in feite een G27 met nieuwe drivers is. Je betaalt de hoofdprijs voor 'oude' techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 10:50
Moet ik rekening houden met douanekosten als ik bij Fanatec bestel?
Ik ben toe aan een nieuwe set pedalen en de clubsport v3 lijkt me wel wat (evt. met de damper kit voor de rem).

Het liefste bestel ik Heusinkvelds, maar die zijn me "net even" te duur.
Maar als ik bij de Fanatec-set nog allemaal extra kosten ga krijgen, vind ik ook die echt te duur en zou ik zeker spijt krijgen dat ik niet toch Heusinkvelds heb gekocht.

Bonusvraag: Kent iemand nog een goed alternatief binnen deze prijsrange (ca 400 euro)?
Ik heb (nog) geen rig, dus het moet (voorlopig) op de vloer kunnen staan.

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
MindWarp schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:35:
Ik ben toe aan een nieuwe set pedalen en de clubsport v3 lijkt me wel wat (evt. met de damper kit voor de rem).

Maar als ik bij de Fanatec-set nog allemaal extra kosten ga krijgen, vind ik ook die echt te duur en zou ik zeker spijt krijgen dat ik niet toch Heusinkvelds heb gekocht.

Bonusvraag: Kent iemand nog een goed alternatief binnen deze prijsrange (ca 400 euro)?
Als je de pedalen gewoon op https://www.fanatec.com/eu-en/
Besteld komen er geen extra kosten bij behalve verzendkosten, want duitsland is ook gewoon de EU ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindWarp
johnnyverhoeff schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:39:
Als je de pedalen gewoon op https://www.fanatec.com/eu-en/
Besteld komen er geen extra kosten bij behalve verzendkosten, want duitsland is ook gewoon de EU ;)
Dankjewel voor je reactie. Ik wist niet dat ze uit Duitsland kwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 11:41
MindWarp schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:35:

Mijn ervaring met de CSL's is dat deze op de grond zetten niet lekker werkt. De rubbers zijn wel goed stroef, alhoewel de pedalen na enige tijd toch gingen verschuiven, nu ging het wel om een gladde laminaatvloer. Nog vervelende was dat de rem zodanig veel kracht vereist dat de pedalen naar voren klapte bij heel&toe, omdat ik dan de achterkant niet naar beneden hield. Ik zou aanraden even te wachten totdat je een rig hebt staan. Kan zijn dat de vormgeving van de V3's iets gunstiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ik heb zelf nu sinds twee weken de CSL Elite's. Bevalt mij echt super goed. Van wat ik lees, zijn de V3's nauwelijks beter en de vraag dan ook of het prijsverschil te rechtvaardigen is (ik heb 242 betaald inc verzendkosten).

Als je geen rig hebt waar je ze op kunt vastmonteren, zijn de pedalen echt af te raden. Zoals Fighting Ace al aangeeft kiepen ze naar voren indien je flink remt. En dat wil je echt niet. Ik heb het simpel en goedkoop opgelost door de boel op een houten plaat te bevestigen. Voor paar tientjes ben je dan klaar en heb je een simpele maar effectieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
FightingAce schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:35:
[...]
Mijn ervaring met de CSL's is dat deze op de grond zetten niet lekker werkt. De rubbers zijn wel goed stroef, alhoewel de pedalen na enige tijd toch gingen verschuiven, nu ging het wel om een gladde laminaatvloer. Nog vervelende was dat de rem zodanig veel kracht vereist dat de pedalen naar voren klapte bij heel&toe, omdat ik dan de achterkant niet naar beneden hield. Ik zou aanraden even te wachten totdat je een rig hebt staan. Kan zijn dat de vormgeving van de V3's iets gunstiger is.
Michaelg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:57:
Ik heb zelf nu sinds twee weken de CSL Elite's. Bevalt mij echt super goed. Van wat ik lees, zijn de V3's nauwelijks beter en de vraag dan ook of het prijsverschil te rechtvaardigen is (ik heb 242 betaald inc verzendkosten).

Als je geen rig hebt waar je ze op kunt vastmonteren, zijn de pedalen echt af te raden. Zoals Fighting Ace al aangeeft kiepen ze naar voren indien je flink remt. En dat wil je echt niet. Ik heb het simpel en goedkoop opgelost door de boel op een houten plaat te bevestigen. Voor paar tientjes ben je dan klaar en heb je een simpele maar effectieve oplossing.
Bedankt voor jullie reacties. Ik had al in de planning om een dikke houten plaat te maken zodat ik ze daar op kan monteren. Bovendien zou ik er een soort L-profiel van kunnen maken zodat hij zowel op de vloer rust als tegen de muur staat. Ik ga er vanuit dat er dan weinig meer kan gebeuren :)

De reden dat ik op zoek ben naar nieuwe pedalen is, omdat de rem van mijn huidige T3PA Pro het niet meer goed doet. Deze schiet in de kalibratie echt alle kanten op. Vooral in het gebied tussen niet en half indrukken, schiet het signaal eigenlijk tussen 0% en 100% rem heen en weer. Ik heb van alles geprobeerd en de boel uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, maar ik weet niet of/hoe ik dat kan fixen. Met een fix zou ik me eerst op een rig kunnen storten namelijk.
Het leek me dus nu een goed moment om een soort van upgrade te maken vanaf de T3PA pro. De clubsport v3 (icm de damper) leek op de site van Fanatec wel beter in die categorie te passen dan de CSL Elite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ik ben zelf ook van de T3PA naar de CSL Elite gegaan. Nog geen moment spijt van. Echt een hele fijn set voor het geld. Er zijn online veel reviews te vinden die aangeven dat de V3 vooral qua uitstraling het beter doet. Ook de verstelbaarheid van de pedalen is beter, maar voor mij niet het verschil te rechtvaardigen.
Belangrijkste onderdeel is natuurlijk de load cell rem, en deze doet niet onder voor die van de V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Michaelg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:29:
Ik ben zelf ook van de T3PA naar de CSL Elite gegaan. Nog geen moment spijt van. Echt een hele fijn set voor het geld. Er zijn online veel reviews te vinden die aangeven dat de V3 vooral qua uitstraling het beter doet. Ook de verstelbaarheid van de pedalen is beter, maar voor mij niet het verschil te rechtvaardigen.
Belangrijkste onderdeel is natuurlijk de load cell rem, en deze doet niet onder voor die van de V3.
Bedankt voor je mening en advies. Had zelf wel losse reviews gelezen maar niet echt vergelijkingen. Ik kom nu inderdaad dezelfde bevindingen tegen als jij.
Het scheelt iets van 150 euro. Geld wat beter richting een rig kan gaan dan misschien.
Ik ga er nog even over nadenken, maar ik denk dat je me al bijna overgehaald hebt om voor de CSL Elite te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 21:50
In het iRacing topic zie de laatste dagen veel voorbij komen over VR. Zelf ben ik hier ook over aan het twijfelen. Op dit moment heb ik een triple monitor setup, maar geen complete rig dus als ik wil racen dan moet ik steeds m'n monitoren goed zetten. Met als gevolg dat ik amper aan iRacing toe kom.

Nu zag ik onderstaande aanbieding en twijfel ik enorm om er één te bestellen.

Rift Virtual Reality Headset + Touch Motion-Controller € 449,-

Hij staat er ook duurder op, maar ik zie zo geen verschillen iemand een idee hoe dit zit?

Inmiddels een bericht van Oculus:

Rift + Touch $399 for a Limited Time: Summer of Rift’s Best Deal Yet

[ Voor 14% gewijzigd door Gait op 10-07-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Jammer dat de touch erbij zit, had liever minder betaald zonder touch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Nu heb ik een tijdje terug een Thrustmaster T300 RS gekocht. Fantastisch stuurtje, maar ik vroeg mij af hoever de retention screw op het stuurtje eigenlijk in moet. Bij mij zit die er ongeveer half uit. Het lijkt allemaal stevig, maar ziet er toch een beetje vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

alex3305 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:44:
Nu heb ik een tijdje terug een Thrustmaster T300 RS gekocht. Fantastisch stuurtje, maar ik vroeg mij af hoever de retention screw op het stuurtje eigenlijk in moet. Bij mij zit die er ongeveer half uit. Het lijkt allemaal stevig, maar ziet er toch een beetje vreemd uit.
Volledig erin, wel stoppen met draaien zodra je spanning voelt en het schroefdraad 'op' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Stringer schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:03:
[...]

Volledig erin, wel stoppen met draaien zodra je spanning voelt en het schroefdraad 'op' is.
Ja dat vond ik zo raar in de handleiding. Daar staat inderdaad dat je moet stoppen bij tegendruk:
Stop met het aandraaien van de schroef zodra u enige weerstand voelt.
Maar dat is dus na twee slagen al of zo. Maar zal het nog weleens proberen. Bedankt in ieder geval. Ninja edit het kan niet zijn dat het schroefje scheef zit of zo?

[ Voor 5% gewijzigd door alex3305 op 10-07-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

alex3305 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:27:
[...]

Ja dat vond ik zo raar in de handleiding. Daar staat inderdaad dat je moet stoppen bij tegendruk:

[...]

Maar dat is dus na twee slagen al of zo. Maar zal het nog weleens proberen. Bedankt in ieder geval. Ninja edit het kan niet zijn dat het schroefje scheef zit of zo?
Ik heb het idee dat het slecht geformuleerd is in de manual idd. Kijk maar op 1.03:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
THRUSTMASTER T500 RS -- DETACHABLE WHEEL (for future upgrades)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Stringer schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:29:
[...]

Ik heb het idee dat het slecht geformuleerd is in de manual idd. Kijk maar op 1.03:

[video]
Inmiddels verschillende dingen geprobeerd, maar ik krijg 'em er echt niet helemaal in. En de kop van de schroef is inmiddels ook naar de klote. Dus eerst maar opzoek naar een nieuwe 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 21:51

Melkaz

Melkazar

Ik sta op het punt om een stuur+wheel stand pro te halen voor de binnenkort uitkomende games GT Sport, Project Cars 2 en Forza 7 (PC versie).

Een stuur die werkt op de PC en PS4 is dus een pré.

Ik hoef niet gelijk het beste van het beste aangezien ik race games redelijk casual speel, de shortlist is nu de Logitech G29 en de Thrustmaster T300.

Ik neig het meeste naar de T300 maar ik lees slechte verhalen over de standaard pedals.

Daarom lijkt mij de GT versie mij ideaal, ietsje duurder maar er zit wel standaard een variant van de T3PA pedalen bij.

https://tweakers.net/pric...ter-t300-rs-gt-zwart.html

Maar welke Wheel stand Pro past hier het beste bij? Ik dacht eigenlijk de Wheel Stand Pro T300 V2https://tweakers.net/pric...cing-wheel-deluxe-v2.html maar op mardomedia.nl bundelen ze de GT met de
Wheel Stand Pro voor Thrustmaster T500RS. Is dit ivm de 3 pedalen of is de Wheel Stand Pro T300 V2 ook prima geschikt voor andere pedalen dan de 2 pedal default?

De Alcantara Edition valt overigens al af, ik ben geen fan van dat soort materiaal (ivm zweet), de prijs is alweer een stuk meer terwijl je er ook ongeveer dezelfde T3PA erbij krijgt en tevens vind hem minder mooi dan de GT.

Als iemand mij wilt overtuigen om als casual racer met 30 jaar controller only ervaring om voor de Logitech G29 te gaan dan graag, die doet toch ietsje minder pijn aan de portemonnee :9

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:12
Als je voor de T300 gaat neem dan sowieso de T3PA pedalen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Melkaz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:18:
Ik sta op het punt om een stuur+wheel stand pro te halen voor de binnenkort uitkomende games GT Sport, Project Cars 2 en Forza 7 (PC versie).

Een stuur die werkt op de PC en PS4 is dus een pré.

Ik hoef niet gelijk het beste van het beste aangezien ik race games redelijk casual speel, de shortlist is nu de Logitech G29 en de Thrustmaster T300.

Ik neig het meeste naar de T300 maar ik lees slechte verhalen over de standaard pedals.

Daarom lijkt mij de GT versie mij ideaal, ietsje duurder maar er zit wel standaard een variant van de T3PA pedalen bij.

https://tweakers.net/pric...ter-t300-rs-gt-zwart.html

Maar welke Wheel stand Pro past hier het beste bij? Ik dacht eigenlijk de Wheel Stand Pro T300 V2https://tweakers.net/pric...cing-wheel-deluxe-v2.html maar op mardomedia.nl bundelen ze de GT met de
Wheel Stand Pro voor Thrustmaster T500RS. Is dit ivm de 3 pedalen of is de Wheel Stand Pro T300 V2 ook prima geschikt voor andere pedalen dan de 2 pedal default?

De Alcantara Edition valt overigens al af, ik ben geen fan van dat soort materiaal (ivm zweet), de prijs is alweer een stuk meer terwijl je er ook ongeveer dezelfde T3PA erbij krijgt en tevens vind hem minder mooi dan de GT.

Als iemand mij wilt overtuigen om als casual racer met 30 jaar controller only ervaring om voor de Logitech G29 te gaan dan graag, die doet toch ietsje minder pijn aan de portemonnee :9
toon volledige bericht
De T300 is kwa ffb idd prettiger als de G29 imo. Ik weet niet of het de bedoeling is later te upgraden wat betreft je systeem als jet bevalt, anders zou je ook de wheel stand van Next Level kunnen bekijken (is wel iets duurder). Deze is een stuk stabieler, heeft geen center-post tussen je benen (kan wel eens in de weg zitten, zeker met 3 pedalen) en is later uitbreidbaar met een stoel en dus maak je er dan een complete rig van. Kijk hier ook eens rond voor info: https://www.dc-simracing....toelen/next-level-racing/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 21:51

Melkaz

Melkazar

Samoht93 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:28:
Als je voor de T300 gaat neem dan sowieso de T3PA pedalen erbij.
Zijn de pedalen bij de Thrustmaster T300 RS GT niet al de T3PAs dan? Ze zien er wel iets anders uit(minder schroeven op de rem pedaal, dus niet verder naar links af te stemen) maar verder zijn ze gelijk zover ik het kan zien.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figuur84
Melkaz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Zijn de pedalen bij de Thrustmaster T300 RS GT niet al de T3PAs dan? Ze zien er wel iets anders uit(minder schroeven op de rem pedaal, dus niet verder naar links af te stemen) maar verder zijn ze gelijk zover ik het kan zien.
Ja dat zijn inderdaad dezelfde met een ander model voetplaatjes erop. Stuur is verder 'Gran Turismo branded'.
Pagina: 1 ... 3 ... 53 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.