Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20

Melkaz

Melkazar

Figuur84 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:42:
[...]

Ja dat zijn inderdaad dezelfde met een ander model voetplaatjes erop. Stuur is verder 'Gran Turismo branded'.
Thanks! Ook voor je advies voor de next level play seat. Helaas is die toch net iets te duur, dat extra geld steek ik liever in de TH8A shifter. Als iemand nog kan bevestigen of ik de
Wheel Stand Pro Thrustmaster T300RS of T500RS moet hebben dan kan ik vanavond gaan bestellen _/-\o_

(en toch ga ik vanavond eerst nog even youtube reviews bekijken van de next level play seat :D )

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Melkaz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Thanks! Ook voor je advies voor de next level play seat. Helaas is die toch net iets te duur, dat extra geld steek ik liever in de TH8A shifter. Als iemand nog kan bevestigen of ik de
Wheel Stand Pro Thrustmaster T300RS of T500RS moet hebben dan kan ik vanavond gaan bestellen _/-\o_

(en toch ga ik vanavond eerst nog even youtube reviews bekijken van de next level play seat :D )
Graag gedaan! Uiteraard de Wheel Stand Pro voor de T300RS als je dus voor het stuur gaat waar je het over hebt (GT/RS benaming maakt niet uit, geeft aan welk combinatie-pakket van het stuur je hebt/besteld).

Als ik dan nog even vervelend mag doen ;) Met shifter betekent helemaal 3 pedalen gebruiken, denk om de 'post' tussen je benen bij de Wheel Stand. Wellicht als je het uitgeeft toch verstandiger dan eerst de Next Level te bestellen, en de shifter kun je later gewoon erbij aanschaffen. Daarnaast, als je niet gewend bent met stuur te rijden, is het makkelijker eerst met de flippers te werken. Die shifter is altijd makkelijk bij te bestellen later als upgrade (en is niet direct nodig).

[ Voor 27% gewijzigd door Figuur84 op 21-07-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Melkaz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Ik heb beide gehad, een Wheel Stand Pro en nu een Next Level Racing Wheel Stand (met stoel, heb de combo gekocht) en het is een wereld van verschil dat zijn geld echt dubbel en dwars waard is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Net even gechat met Mardo en de bundel T300 GT en WSPro T500 klopt:

Het stuur wordt geleverd met 3 pedalen ipv 2 pedalen Bij de T300 zitten extra parts voor 2 of 3 pedalen maar de T500 Wheel stand Pro is zowieso iets goedkoper.

Nou nog beslissen of het Wheel Stand Pro wordt of next Level racing wheel stand. Zijn er nog eventuele andere alternatieven?

Edit: Hou er overigens rekening mee dat de Wheel Stand Pro V2 een verbeterde stabiliteit heeft. Misschien is dit wel waarom de ervaringen verschillen?

[ Voor 17% gewijzigd door Melkaz op 21-07-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:04
FirePuma142 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb beide gehad, een Wheel Stand Pro en nu een Next Level Racing Wheel Stand (met stoel, heb de combo gekocht) en het is een wereld van verschil dat zijn geld echt dubbel en dwars waard is.
Welk verschil merk je specifiek, als ik vragen mag? :)

Niet om mijn eigen aankoop te verdedigen, maar ik was zeer positief verrast over de stabiliteit en stijfheid van de Wheelstand Pro. Ik heb tijdens intensief racen op semi hoog niveau totaal geen nadeel ervan ondervonden.

Wel is het zo dat je eigenlijk gedwongen bent om met een 2-pedalen setup te rijden. Ik heb ook even met 3-pedalen gereden, maar dat vond ik niets door de stang in het midden.

Overigens vind ik een koppeling en een shifter sowieso discutabel. Er zit in beide mechanismes totaal geen weerstand, wat je in de werkelijkheid natuurlijk wel hebt. Je hebt dan dus wel goede force feedback bij het sturen, maar niet bij het schakelen. Dat haalt voor mij totaal de beleving uit het geheel.

Overigens kun je de Wheelstand Pro ook heel makkelijk opklappen en opbergen, met pedalen en stuur in hun oorspronkelijke positie.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Melkaz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:16:

Het stuur wordt geleverd met 3 pedalen ipv 2 pedalen Bij de T300 zitten extra parts voor 2 of 3 pedalen maar de T500 Wheel stand Pro is zowieso iets goedkoper.

Nou nog beslissen of het Wheel Stand Pro wordt of next Level racing wheel stand. Zijn er nog eventuele andere alternatieven?
Niet als 'wheel stand' setup voor zover ik weet. Anders ga je naar complete rigs toe van PlaySeat, RSeat en noem maar op.

Ik heb wel eens op de V2 gezeten. Is op zich wel aardig stabiel, maar de Next Level is degelijker, uitbreidbaar naar volledige rig en heeft het stuur beter gemonteerd (dus zonder die 'paal' tussen je benen).

Zoals hierboven ook wordt aangehaald, zeker met shifter en 3 pedalen ga je last krijgen van die 'paal', hoewel ik het al vervelend vond zonder de koppeling te gebruiken. Immers, je rempedaal gebruik je altijd en dat is de middelste van de 3. Je kunt dus wel raden waar die ongeveer achter zit als je hem gemonteerd hebt op de wheel stand :)

[ Voor 32% gewijzigd door Figuur84 op 21-07-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:33
Heb zelf een g29 met shifter en een wheelstand pro en moet zeggen dat ik waar het kan altijd koppeling gebruik en shifter, heb zelf nooit problemen ondervonden met die paal, denk dat het dat ook enorm verschilt per persoon en niet dat deze per definitie in de weg zit.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sn3gG3l schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:05:
denk dat het dat ook enorm verschilt per persoon en niet dat deze per definitie in de weg zit.
Dat klopt wel, maar als je erover twijfelt of je er last van gaat hebben, dan best maar gelijk een optie kiezen waarbij je er sowieso geen last van hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rossi46 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Welk verschil merk je specifiek, als ik vragen mag? :)

Niet om mijn eigen aankoop te verdedigen, maar ik was zeer positief verrast over de stabiliteit en stijfheid van de Wheelstand Pro. Ik heb tijdens intensief racen op semi hoog niveau totaal geen nadeel ervan ondervonden.

Wel is het zo dat je eigenlijk gedwongen bent om met een 2-pedalen setup te rijden. Ik heb ook even met 3-pedalen gereden, maar dat vond ik niets door de stang in het midden.

Overigens vind ik een koppeling en een shifter sowieso discutabel. Er zit in beide mechanismes totaal geen weerstand, wat je in de werkelijkheid natuurlijk wel hebt. Je hebt dan dus wel goede force feedback bij het sturen, maar niet bij het schakelen. Dat haalt voor mij totaal de beleving uit het geheel.

Overigens kun je de Wheelstand Pro ook heel makkelijk opklappen en opbergen, met pedalen en stuur in hun oorspronkelijke positie.
Ik rij met een 3 pedalen setup van Fanatec, met op de rem op één na hardste combinatie van de brake kit. Met mijn oude Thrustmaster met veel minder remweerstand, ondanks rubbermod, schoof de Wheelstand Pro altijd.

En inderdaad, de stang tussen de benen, niet te doen. Maar ook van de combinatie van de afgedwongen stand van het stuurwiel en afstand pedalen werd ik niet blij. Of het stuur te ver en de pedalen te dichtbij, of andere combinaties, maar nooit de juiste.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Melkaz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:16:

Edit: Hou er overigens rekening mee dat de Wheel Stand Pro V2 een verbeterde stabiliteit heeft. Misschien is dit wel waarom de ervaringen verschillen?
Al een keuze kunnen maken tussen dit alles? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:33
ralph075 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Dat klopt wel, maar als je erover twijfelt of je er last van gaat hebben, dan best maar gelijk een optie kiezen waarbij je er sowieso geen last van hebt... ;)
Denk dat de meeste mensen automatisch bij het overwegen van de wheelstand denken: geen paal tussen mn benen! (ergens logisch als man :D). Toch heeft het me geen of amper gewenning gekost. Ipv klooien met kabels en stuur op bureau mounten is dit voor mij stukken beter! Zat ff tegen de prijs aan te hikken maar het is het mij meer dan waard. Zoals eerder gemeld, heb die paal nooit als storend ervaren, dat terwijl ik waar ik kan in Euro Truck Simulater, Assetto Corsa etc met manual shifter en koppeling gebruik:). Uiteindelijk is het nog steeds whatever float your boat i guess :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Figuur84 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:07:
[...]

Al een keuze kunnen maken tussen dit alles? 😅
Zeker! PostNL is momenteel onderweg met de T300 GT edition en de Next Level Racing Wheel Stand :9~
Uiteindelijk toch voor de Next Level gegaan dankzij jullie advies en youtube filmpjes waarin hij werd geprezen voor de stabiliteit. Flink stuk duurder maar als je er jaren plezier uit haalt is dat weer snel vergeten.

Nog bedankt voor alle hulp!

[ Voor 31% gewijzigd door Melkaz op 22-07-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Melkaz schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Zeker! PostNL is momenteel onderweg met de T300 GT edition en de Next Level Racing Wheel Stand :9~
Uiteindelijk toch voor de Next Level gegaan dankzij jullie advies en youtube filmpjes waarin hij werd geprezen voor de stabiliteit. Flink stuk duurder maar als je er jaren plezier uit haalt is dat weer snel vergeten.

Nog bedankt voor alle hulp!
Top gefeli! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Laatst online: 17:02
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een stuurtje en pendalen. Maar nu ga ik enkel en alleen met de oculus rift racen.
Is er eigenlijk verschil wat hier beter bij past?
Knoppen en km-teller kan je toch niet zien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
multynoob schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:37:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een stuurtje en pendalen. Maar nu ga ik enkel en alleen met de oculus rift racen.
Kwa indeling lijkt me niet echt. Je zult wennen aan de indeling per stuur/merk. Voordeel van Thrustmaster tov Logitech is wel dat je bij Thrustmaster ook andere modellen losse stuurtjes kan bestellen en erop plaatsen, dus je hebt wat meer bewegingsvrijheid/keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 11:03
multynoob schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:37:
Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar pedalen in plaats van pendalen.

Los van dat maakt het zeer weinig uit, in het begin is het altijd zoeken naar welke knoppen waar zitten zonder dat je ze kan zien. Ik heb nu met 4 verschillende sturen gereden in VR en zo lang elke knop maar duidelijk te voelen is maakt het weinig uit.

Ik zou inderdaad geen sturen nemen met leds en schermen, al praat je dan al snel over de hogere budgetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Wat zijn load cell pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Pedalen zonder podmeter (meestal bij rem). Meet de remdruk op basis van hoe hard/hoeveel druk je op het rempedaal zet ipv hoe ver je deze indrukt. Zie eventueel link onderin/handschrift voor meer info.

[ Voor 34% gewijzigd door Figuur84 op 23-07-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Moet een wachtwoord invoeren als ik bij de pedalen wil kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
TheSebastiaan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:43:
Moet een wachtwoord invoeren als ik bij de pedalen wil kijken
Oh er wordt aan gewerkt idd, excuus. Je hebt PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Nou de installatie is klaar, desondanks dat de Next Level Wheel Stand een enorm belabberde handleiding heeft is alles aardig gelukt. Ik snap alleen niet helemaal hoe de T500 plaat gemonteerd moet worden, kan iemand daarvan een foto maken of instructies maken? Het stuurtje zit nu rechtstreeks aan de wheel stand met 2 schroeven en is redelijk stabiel. Alleen als ik het stuur naar achteren duw zit er aardig wat flex in, maar dit is niet iets wat je doet tijdens het rijden dus no problemo.

Het stuurtje bevalt goed, in het begin met de default values is het echt bijna niet te doen, maar nu ik heb de FFD heb afgesteld in Corsa en Project Cars gaat het een stuk beter! Nog steeds niet zo goed als met de controller maar dat is een kwestie van oefenen.

Kleine nadelen zijn de fan in de T300 wheel base die toch redelijk wat herrie maakt en dat de rem nu al een beetje piept..maar met koptelefoon op heb ik van beide geen last, het is meer vervelend voor de vriendin in de woonkamer ;)

Nu heb ik nog twee kleine uitdagingen:

1. Het scherm is zo klein nu, ik zit op een 1440P 27 inch scherm maar omdat je met het stuurtje verder van je bureau zit dan dan zonder is alles lastig te lezen. geen groot probleem: Even de kabels opnieuw in de kabel goot steken met wat meer room to spare.

2. Ik zit in de woonkamer op laminaat, even vergeten dat mijn bureau stoel wieltjes heeft die niet vast gezet kunnen worden. Bij elke rem actie rolt de stoel een paar CM achteruit..zucht! Iemand een tip voor een zo cheap en klein (en lage) mogelijke oplossing? Ikea klap stoeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Melkaz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:22:
......2. Ik zit in de woonkamer op laminaat, even vergeten dat mijn bureau stoel wieltjes heeft die niet vast gezet kunnen worden. Bij elke rem actie rolt de stoel een paar CM achteruit..zucht! Iemand een tip voor een zo cheap en klein (en lage) mogelijke oplossing? Ikea klap stoeltje?
Touw aan je stoel vastmaken aan de stand. Gewoon een lus. Werkt prima.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
Is er trouwens een spel dat het beter doet in VR? En zit er veel verschil tussen de community's?
Ik twijfel nu tussen project cars en assetto corsa, iracing begin ik wel aan als ik een wat beter ben.
Speel met een gtx 970

[ Voor 5% gewijzigd door multynoob op 24-07-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:35
Denk ik doe even voor de lunch SimVibe aanschaffen. betaling alleen met creditcard. Die heb ik dus even niet bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

multynoob schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:13:
Is er trouwens een spel dat het beter doet in VR? En zit er veel verschil tussen de community's?
Ik twijfel nu tussen project cars en assetto corsa, iracing begin ik wel aan als ik een wat beter ben.
Speel met een gtx 970
Afgelopen zaterdag Project Cars op VR gedaan. Wat is dat vet zeg!
Werd wel een beetje misselijk bij een spin, maar verder voegde het m.I. wel een hoop toe.
Zeker met ze zomeractie van de Oculus Rift erg interessant.

Alleen jammer dat ik wel een nieuwe grafische kaart nodig heb waardoor de kosten alsnog oplopen.

Ik ben overigens nog wel aan het worstelen met Realistische settings voor de besturing. Heb de center spring uit gehad, maar helemaal uit vind ik een beetje vreemd over komen. M'n autostuur trekt ook een beetje naar binnen. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18:17
MikeyMan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:53:
Werd wel een beetje misselijk bij een spin, maar verder voegde het m.I. wel een hoop toe.
Ik vraag me af of dat misselijk worden bij racen in VR een kwestie van wennen is of dat bepaalde mensen er gewoon altijd last van hebben en sommige gewoon niet.

Iemand een idee daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Ik heb er af en toe last van bij highspeed spins. Het heeft volgens mij te maken met dat je ogen een ervaring registreren maar het evenwichts-orgaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
FastFred schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:11:
[...]

Ik vraag me af of dat misselijk worden bij racen in VR een kwestie van wennen is of dat bepaalde mensen er gewoon altijd last van hebben en sommige gewoon niet.

Iemand een idee daarover?
Aardig vergelijkbaar met wagen of zeeziekte denk ik. Wen je niet aan als je het hebt. Maar het kan natuurlijk zijn dat toekomstige VR apparatuur beter geschikt is voor dat type mensen. Mijn vriendin wordt echt kotsmisselijk als ze een racesimulatie speelt en auto iets anders doet dan ze verwacht. En ook als ik in het echt plotseling een snelle bocht neem of ze tijdens het autorijden of varen geen horizon ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 25-07-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:44

Shva

aka Jos_theboss

Ik word alleen duizelig als ik donuts maak in AC, wat gewoon cool is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Ik heb het inderdaad alleen bij spins/crashes. Dan verwacht mijn lichaam iets anders dan het via de ogen ervaart.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
MikeyMan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Alleen jammer dat ik wel een nieuwe grafische kaart nodig heb waardoor de kosten alsnog oplopen.

Ik ben overigens nog wel aan het worstelen met Realistische settings voor de besturing. Heb de center spring uit gehad, maar helemaal uit vind ik een beetje vreemd over komen. M'n autostuur trekt ook een beetje naar binnen. Hoe doen jullie dat?
Wat voor videokaart heb jij dan?
Ik zal het morgen gaan meemaken, stuurtje is morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

multynoob schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:08:
[...]

Wat voor videokaart heb jij dan?
Ik zal het morgen gaan meemaken, stuurtje is morgen binnen.
Heb nu een r9 270. Dus dat gaat hem niet worden.
Tweedehands weinig beschikbaar waar ik genoeg mee vooruit ga helaas momenteel...
Beakzz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Aardig vergelijkbaar met wagen of zeeziekte denk ik. Wen je niet aan als je het hebt. Maar het kan natuurlijk zijn dat toekomstige VR apparatuur beter geschikt is voor dat type mensen. Mijn vriendin wordt echt kotsmisselijk als ze een racesimulatie speelt en auto iets anders doet dan ze verwacht. En ook als ik in het echt plotseling een snelle bocht neem of ze tijdens het autorijden of varen geen horizon ziet.
Zou goed kunnen. Heb overigens echt geen last van zeeziekte, maar das qua dynamiek natuurlijk precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
MikeyMan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Heb nu een r9 270. Dus dat gaat hem niet worden.
Tweedehands weinig beschikbaar waar ik genoeg mee vooruit ga helaas moment
Heb ook gelezen dat het een slecht geoptimaliseerd spel is voor AMD kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
Ik heb een 2dehandse thrustmaster t300 gekocht maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb hem op de ps3 stand, nieuwste drivers heb ik gedownload (nieuwste filmware zit daar volgens mij bij).
Heb hem wel alleen maar met usb aangesloten op mijn pc. Er zit ook nog een ronde aansluiting, is die nodig op de pc?

Weet niet meer wat ik moet doen. Zou dus erg blij zijn met wat hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:28
multynoob schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:00:
Er zit ook nog een ronde aansluiting, is die nodig op de pc?
Lijkt erop dat je de voeding mist.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
MEN-O schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Lijkt erop dat je de voeding mist.... :|
Dat was het niet moest alles nog instellen in assetto corsa 8)7 .
Echt gaaf in vr! Gaat alleen nog ff duren voordat ik een redelijke chauffeur ben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Ik heb mijn stuur aan het bureau vast gemaakt alleen de pedalen glijden nu weg bestaat er ook een pedalen mount ding Die niet al te duur is ?

En waar kan je handschoenen kopen voor om te racen met stuur ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Een touw van je stoel naar je pedalen maken is de meest simpele. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Michaelg schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:59:
Ik heb het inderdaad alleen bij spins/crashes. Dan verwacht mijn lichaam iets anders dan het via de ogen ervaart.
Is dat zo ? Ik kan me voorstellen dat je in werkelijkheid ook misselijk bent. ;)
Formula one schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:24:
Alleen de pedalen glijden nu weg bestaat er ook een pedalen mount ding Die niet al te duur is ?
Een plank hout die tegen de muur aan zit is na de, mag ik wel zeggen, mooie oplossing van Joep :9, een iets duurdere maar ook ¨iets¨ betere. :)
Welke oplossing je ook kiest _O- , ik zie graag een fotootje in het draadje ¨ Het grote 'show je race-rig' topic¨ . ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Ome Ernst op 12-08-2017 09:33 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:19

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik heb mijn stuur aan het bureau vast gemaakt alleen de pedalen glijden nu weg bestaat er ook een pedalen mount ding Die niet al te duur is ?

En waar kan je handschoenen kopen voor om te racen met stuur ?
Een paar van deze dingen: https://www.bol.com/nl/p/...sparant/9200000025958601/ (ook veel goedkoper in China te krijgen), dan blijven je pedalen wel staan :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:10
Sinds deze week eigenaar van een OSW kit van simracingbay.com 8)
Helemaal blij mee natuurlijk, al wist ik niet wat er gebeurde toen ik de eerste keer ging rijden in Assetto Corsa, alles stond nog op de oude situatie :X
Ik weet nu iig dat er vermogen genoeg in zit ;)

Maar toch een klein dingetje waar ik vooralsnog niet uitkom, welke instelling is verantwoordelijk voor de regeling van de FFB die je krijgt als je over de curbstones gaat? Heb al verschillende instellingen van internet getest maar het (hoe ga ik dit uitleggen...) gevoel klopt naar mijn idee niet, heb niet het idee dat er banden over de curbstones gaan maar de velg zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 22-08-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Iemand een shopping tip of prijs indicatie voor een VR only rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 23:19
Dat is wel een minimale vraag, welke hardware moet er bijvoorbeeld op, en wat heb je zelf al liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Op laminaat vloer: die antislip matjes voor in de auto, zodat je smartphone niet van het dashboard glijd. Koop er daar twee van, en leg daar je pedalen bovenop, werkt perfect! Als het moet kun je er nog steeds mee schuiven, maar met het gewicht van je voeten erop gaat ie geen kant op.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 05-10-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
De rem pedaal gaat heel licht hoe kan ik die zwaarder maken van de thrustmaster t150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Ehm wat ik wil qua rig?

Ik heb TMX stuur, T3PA pro pedals & racestoel op MX5 rails. Zoek montage punten voor oculus sensoren. Rijd met VR dus scherm montage is overbodig

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzy op 06-10-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Formula one schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:22:
De rem pedaal gaat heel licht hoe kan ik die zwaarder maken van de thrustmaster t150
Met een zwaardere veer, duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo, de vaste kast is vandaag eindelijk gebouwd en hopelijk voor het einde van de week ook geschilderd. Ik heb nu een ruimte van 105 x 190cm (waar de Playseat Evolution kan staan). Ik twijfel alleen nog over monitoren. Ga ik voor een enkel 30" scherm of voor bijvoorbeeld triple 27" (hoeft van mij niet zo groot, in de tijdelijke opstelling ging het met een enkele 24" monitor eigenlijk ook prima).

Tijdelijke setup, iedere keer als ik ging racen de bureaustoel aan de kant en de Playseat ervoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vCeuafN7lzQNVofM6ZulrOib/full.jpg

En wat voor schermen moet ik naar kijken? Ultrawide's? Pixels in de hoogte zal ik niet veel aan hebben, voor een betere FOV lijkt een breder scherm me handiger, toch?

Rechts dus de nieuwe kast, voor de beeldvorming en in het hoekje dus de plek waar het allemaal moet gaan gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ru848Yr2tFFiWWhExbaYFg2I/full.jpg

Ik vraag me af of ik voldoende ruimte heb voor 3 monitoren. Ik denk dat ik eerst met een enkele begin en later verder ga kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 10-10-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gister dus mijn nieuwe T300RS uitgeprobeerd in combinatie met T3PA-Pro met loadcell. Ik heb nog geen plek om de TH8A te monteren, dus voorlopig nog alleen flippers. Wil ik even wat oefenrondjes in de MX5 rijden, kan ik dus niet sequentieel schakelen met de flippers. Tenminste niet zonder de koppeling te gebruiken. Dat hoefde bij mijn G25 niet, hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
In Options aangeven dat je auto blip/auto clutch wilt gebruiken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Oproepje voor de simracers hier we kunnen nog zat mensen gebuiken in het AC topic ;)
[multi] Assetto Corsa - Deel 2

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:37
Na al maanden dit en het 'show je race rig' topic verlekkerd te hebben door genomen ben ik erachter gekomen dat mijn, naar ik dacht, bagger-pc de populaire Race Sims van nu nog wel prima kan draaien.

Tijd om een setup te kopen dus! Ik heb zelf de T300 Alcantara in gedachten, omdat deze wordt geleverd met de t3pa pedalen. Andere opties voor budget t/m ~400€?

Wanneer mensen nog van dit setje of ander setje (bv. inc seat) af willen mogen ze mij ook contacten. Ik kom helaas niet veel tweedehands spullen tegen momenteel. Ik denk dat het ook verstandig is om met mijn aankoop te wachten t/m Black Friday, in de hoop daar nog ergens een leuke deal mee te slaan.

Wanneer deze binnen is zal ik deelnemen aan de Assetto Corsa league! Na enig oefenen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Prima keuze voor het gestelde budget. Op termijn kan je altijd kijken naar de brake mod voor deze pedalen. Ik heb begrepen dat die mod een goede verbetering is tov de standaard uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:37
JoepW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:41:
Prima keuze voor het gestelde budget. Op termijn kan je altijd kijken naar de brake mod voor deze pedalen. Ik heb begrepen dat die mod een goede verbetering is tov de standaard uitvoering.
Joep, inmiddels al een andere versie in huis Inc. Fanatec pedalen. Zie het 'show je rig' forum. Toch nog bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

AequitasII schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:24:
[...]

Joep, inmiddels al een andere versie in huis Inc. Fanatec pedalen. Zie het 'show je rig' forum. Toch nog bedankt voor je antwoord!
Ik heb alle serieuze racesim en gear topics net in een rss reader geplakt. Vandaar mijn wat te late antwoord... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:07
Hallo allen,

SimXperienxe heeft momenteel een ‘black friday’ deal op de accuforce. Ben zelf in de markt voor een DD wheel en hierdoor wordt de accuforce voor mij enigszins interessant vergeleken met een OSW small of large MiG servo.

Ik meen dat er een paar tweakers zijn met een accuforce. Weten jullie nog hoeveel extra kosten bovenop de prijs kwam I.v.m. Invoeren? Alleen de btw of nog meer?

SimXperience biedt nu een accuforce voor 999$ aan. Volgens mij zouden de totale kosten dan op het volgende komen;

Accuforce 999$ = +/- 848€
Shipping costs naar NL = 155 $ = 131 €.

Btw betalen over de 850€ = 1026

Totaal: 1026 + 131 = 1158€

Hoor het graag als het anders zit 🙈

Neig eigenlijk nog altijd naar een OSW kit van bijvoorbeeld simracingbay, en dan met iets van een SRC gt stuur van simracingcoach. Dat zou op zon 1470 uit moeten komen geloof ik. Is momenteel wel uitverkocht.

Keuzes keuzes....😶

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 19:01
Dat klopt niet, sowieso betaal je invoerrechten over bestelbedrag + verzendkosten.

Zie hier: http://www.invoercalculator.nl/

Bestelbedrag in euro’s € 977,97
Invoerrechten bedrag € 41,07
BTW bedrag € 214
Totale bijkomende kosten € 268,07
Totaalbedrag € 1246,04 (+27,41%)

[ Voor 6% gewijzigd door JoostBaksteen op 17-11-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
JoostBaksteen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:45:
Dat klopt niet, sowieso betaal je invoerrechten over bestelbedrag + verzendkosten.

Zie hier: http://www.invoercalculator.nl/

Bestelbedrag in euro’s € 977,97
Invoerrechten bedrag € 41,07
BTW bedrag € 214
Totale bijkomende kosten € 268,07
Totaalbedrag € 1246,04 (+27,41%)
Dank je wel! Wordt het weer aantrekkelijker om voor een OSW te gaan 🙈

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Na het hele Sim-Rig topic te hebben doorgelezen staat er wat top of the bill spul tussen. Fantastisch om te zien _/-\o_

Afgelopen weekend een eigen systeempje gebouwd en wil ook is gaan beginnen aan het sim racen. Na heel veel informatie te hebben gelezen over stuurtjes en simrigs blijven de keuze dilemma's aanwezig.

Ga ik voor de kant en klare Rs1 Seat, Sim-lab, of toch een Simitik. Voor de laatste twee zou ik dan zelf een stoel moeten aanschaffen. Ik heb mijn zinnen daarvoor dan gezet op de RS6 stoel als ik de keuze voor Sim-lab of Simitik maak. En met de blackfriday deal wordt Sim-lab toch wel interessant ;)

Ook voor de stuur setup is het lastig om de knoop door te hakken. Ik ben bij Fanatec uitgekomen.

Ga ik voor de CSL Elite Wheel Starter Pack for XBOX One & PC (Black friday deal) 299,95 met de loadcell erbij +139.95 = 439,90
Of toch voor de PC/PS4 CSL Elite Wheel met de loadcell 659.90

Verschil met de Xbox en PS4 versie was wat ik las "New Brushless Servo Motor with improved electronics" "USB update rate" "Updatable motor driver firmware" "Advanced drift mode" "Perforated genuine leather grips and suede fabric" https://www.fanatec.com/e...ite-racing-wheel-ps4.html

Als derde optie de Xbox One Competition Pack (ClubSport Wheel Base V2.5, CSL Elite Pedals, CSL Elite Steering Wheel P1) zonder loadcell 699.95 Later de loadcell aanschaffen!

Opzich wel een lijstje wat anders is met de nieuwe CSL elite. Maar is dat het geld meer waard?
Kijkend naar de toekomst is het wel handig met de V2.5 Base met wisselen van stuur als ik bijvoorbeeld een F1 stuurtje aanschaf. Keuzes keuzes keuzes ;)

Ben benieuwd naar jullie mening. Wat is de beste bang for bucks.
Of heeft iemand hier nog wat leuks staan kwa rig en setup(die mogelijk gaat upgraden)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meer mensen met issues met hun stuurwielen na de fall creators update???
Mijn G25 deed het tot gisteren nog prima. Maar ik krijg de calibratie momenteel met geen mogelijkheid goed. Alle software al meermaals opnieuw geinstalleerd met en zonder opnieuw opstarten wil niet baten :(

De overbrengingsverhouding klopt niet meer op de een of andere manier :X

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik zit met een dilemma, en misschien kunnen jullie mij de doorslag geven.
Ik ben in het bezit van een Rseat RS1, met een fanatec v2.5 met V3 pedalen.
Toen de V3 inverted uitkwamen, dacht ik, die moet ik hebben, omdat deze net zoals mijn eigen auto uitgevoerd zijn.
Vond ze alleen te duur om de overstap te maken, echter nu is deze met black friday afgeprijsd voor de dezelfde prijs als de gewone v3.

Alleen ik twijfel nu ook tussen de Heusinkveld Pro pedalen..
Alleen ik lees veel slechte verhalen dat de Rseat RS1 hier niet echt geschikt voor zijn, het chassis van de RS1 zal te veel doorbuigen.

Vind de V3 eigenlijk prima, mis alleen soms iets verfijning in de rem.
Echter hoeft de pedaal druk niet hoger, ik rij eigenlijk altijd met sokken, ben bang dat Heusinkveld misschien te zwaar is, en dat de RS1 het niet aankan.
Voor de Rseat is ook pro pedal plate te krijgen zodat je hier minder last van zou hebben.

Misschien is er iemand hier die ook een Rseat RS1 met pro pedal plate en Heusinkveld pedalen heeft?
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
@Raymond277
De HE pro pedalen kunnen tot en met 55 kg registreren.
Dat kunnen de Fanatec v3 ook.
Dus ik zou zeggen probeer t het uit voor het doorbuig verhaal.

Verder schijnt de brake performance kit (die groene en rode rubbertjes) ook een beter gevoel aan je rem pedaal moeten geven.
Kost ‘maar’ 30 euro. Is misschien een goedkoop alternatief. :)

Verder is het ook zo dat als je HE pedalen neemt je in principe nooit meer wat anders hoeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
MikeyMan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:05:
Meer mensen met issues met hun stuurwielen na de fall creators update???
Mijn G25 deed het tot gisteren nog prima. Maar ik krijg de calibratie momenteel met geen mogelijkheid goed. Alle software al meermaals opnieuw geinstalleerd met en zonder opnieuw opstarten wil niet baten :(

De overbrengingsverhouding klopt niet meer op de een of andere manier :X
Dat klinkt bekend ja...
De Logitech Profiler software verwijderen, drivers van het stuur verwijderen, stuur uit trekken, pc opnieuw starten, Logitech software opnieuw installeren en je stuur weer insteken wanneer de software het aangeeft.

De detectie van het stuur lukte bij mij niet van de eerste keer trouwens.

Good luck

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
@johnnyverhoeff Bedankt voor je bericht.
Ik had wel last van buiging met de V3, maar dat heb ik kunnen oplossen door wat te verstevigen.
Performance kit had ik al geprobeerd, maar vond ik wat tegenvallen, ben weer terug gegaan naar origineel.
Het gevoel is wel goed, maar mis soms de preciesie tijdens het racen zelf.

Misschien toch de HE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 22:47
Raymond277 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:35:
Ik zit met een dilemma, en misschien kunnen jullie mij de doorslag geven.
Ik ben in het bezit van een Rseat RS1, met een fanatec v2.5 met V3 pedalen.
Toen de V3 inverted uitkwamen, dacht ik, die moet ik hebben, omdat deze net zoals mijn eigen auto uitgevoerd zijn.
Vond ze alleen te duur om de overstap te maken, echter nu is deze met black friday afgeprijsd voor de dezelfde prijs als de gewone v3.

Alleen ik twijfel nu ook tussen de Heusinkveld Pro pedalen..
Alleen ik lees veel slechte verhalen dat de Rseat RS1 hier niet echt geschikt voor zijn, het chassis van de RS1 zal te veel doorbuigen.

Vind de V3 eigenlijk prima, mis alleen soms iets verfijning in de rem.
Echter hoeft de pedaal druk niet hoger, ik rij eigenlijk altijd met sokken, ben bang dat Heusinkveld misschien te zwaar is, en dat de RS1 het niet aankan.
Voor de Rseat is ook pro pedal plate te krijgen zodat je hier minder last van zou hebben.

Misschien is er iemand hier die ook een Rseat RS1 met pro pedal plate en Heusinkveld pedalen heeft?
Wat zouden jullie doen?
Heb zelf ook een rseat rs1 en mijn plaat buigt ook ietsjes door maar dat is al met de v3 pedalen en brake mod die aardig zwaar staat. Ik denk dat met de pro plate dat door buigen niet meer gaat. Ik heb hier ook contact mee over gehad met MardoMedia. Ook omdat ik straks ga over stappen op heusingveld. Ik heb zelf al even mogen proeven aan de heusingveld pedalen maar ik ga er zeker race schoenen bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

A1AD schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:57:
[...]

Dat klinkt bekend ja...
De Logitech Profiler software verwijderen, drivers van het stuur verwijderen, stuur uit trekken, pc opnieuw starten, Logitech software opnieuw installeren en je stuur weer insteken wanneer de software het aangeeft.

De detectie van het stuur lukte bij mij niet van de eerste keer trouwens.

Good luck
Thanks! Heb al een keer of tien de profiler software opnieuw geïnstalleerd. No luck so far. Ga nu maar eens kijken of ik de update ongedaan kan maken. En dan misschien eerst de profiler verwijderen voordat ik de update uitvoer.

Irritant dat dit soort dingen überhaupt wordt aangeraakt bij een update. :X

Toch maar eens voorzichtig kijken naar een ander stuur. Misschien toch de fanatec elite black Friday aanbieding maar. Hoewel ik eigenlijk voor de V2.5 wilde gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 05-06 11:41
MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:31:
[...]

Thanks! Heb al een keer of tien de profiler software opnieuw geïnstalleerd. No luck so far. Ga nu maar eens kijken of ik de update ongedaan kan maken. En dan misschien eerst de profiler verwijderen voordat ik de update uitvoer.

Irritant dat dit soort dingen überhaupt wordt aangeraakt bij een update. :X

Toch maar eens voorzichtig kijken naar een ander stuur. Misschien toch de fanatec elite black Friday aanbieding maar. Hoewel ik eigenlijk voor de V2.5 wilde gaan...
Het is belangrijk dat je ook de apparaten 'verwijderd' uit de device manager. Alleen de profiler herinstalleren is niet genoeg. Tenminste, dat was zo bij mijn DFGT die werd herkend als een ander type stuurwiel. Lang leve Logitech software :/ . Onderstaande methode heeft bij mij gewerkt (via http://www.edracing.com/edr/Logitech_G27.php#win10g27).
It seems like your computer is detecting a previous device that were installed in your PC.
To solve this problem with your Driving Force GT, you may have to eliminate the ghosted entries on your computer by doing these steps:

1. Launch command prompt (Start > type cmd on the search box). Command box will appear.
2. Run this command: set devmgr_show_nonpresent_devices=1
3. Run this command to start Device Manager from this Command Prompt: devmgmt.msc
4. Once the Device Manager appears, click on View > Show Hidden Devices
5. Unplug the racing wheel.
6. Expand "Human Interface Device" and "Universal Serial Bus Controllers".
7. You will see sub-entries with lighter, transparent icons.
These are called "ghosted devices". Select and delete all of those entries. Just do it one at a time.
8. Uninstall the Logitech Gaming Software v.5.10.127.
9. Perform a clean boot.
10. Reinstall Logitech Gaming Software v.5.10.127.
11. Plug back the racing wheel directly on an active USB 2.0 port. Check if it's properly identified by the Profiler.
12. Revert to normal start-up.
13. Check if the racing wheel is properly identified by the Profiler.
Schijnbaar is het mogelijk driver updates via Windows update uit te schakelen. Al lijkt met dat niet zo verstandig... Ik heb onderstaande niet getest en raad het eerlijk gezegd ook niet aan.
Win 10: "Do you want to automatically download manufacturer's apps and custom icons available for your devices"
To avoid this in the future I've read suggestions to turn off the above.
Go to > All Apps > Windows System > Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers
> Right click your computer icon > Click "Device installation settings" > Tick No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FightingAce schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:32:
[...]

Het is belangrijk dat je ook de apparaten 'verwijderd' uit de device manager. Alleen de profiler herinstalleren is niet genoeg. Tenminste, dat was zo bij mijn DFGT die werd herkend als een ander type stuurwiel. Lang leve Logitech software :/ . Onderstaande methode heeft bij mij gewerkt (via http://www.edracing.com/edr/Logitech_G27.php#win10g27).

[...]

Schijnbaar is het mogelijk driver updates via Windows update uit te schakelen. Al lijkt met dat niet zo verstandig... Ik heb onderstaande niet getest en raad het eerlijk gezegd ook niet aan.

[...]
Ik heb inmiddels alle stappen geprobeerd, maar het gaat mis bij de stuurhoek.
Hij wordt prima gezien, alleen krijg ik maar ongeveer de helft van de daadwerkelijke stuurhoek mee. En dat is als ik hem op 360 graden zet. Zet ik hem op 900 wordt het ongeveer 1:6 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:16:
[...]

Hij wordt prima gezien, alleen krijg ik maar ongeveer de helft van de daadwerkelijke stuurhoek mee. En dat is als ik hem op 360 graden zet. Zet ik hem op 900 wordt het ongeveer 1:6 :X
Ja ook allemaal meegemaakt, ik gebruik v5.10 van de software

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 22-11-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:16:
[...]

Heb je in de profiler de stuurhoek op 900 staan? En zoja, heb je ook het vinkje aangezet dat het programma de stuurhoek mag bepalen?

En ik neem aan dat bij het opstarten van het stuurwiel deze wel goed kalibreert en de volledige 900 graden draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FightingAce schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:30:
[...]

Heb je in de profiler de stuurhoek op 900 staan? En zoja, heb je ook het vinkje aangezet dat het programma de stuurhoek mag bepalen?

En ik neem aan dat bij het opstarten van het stuurwiel deze wel goed kalibreert en de volledige 900 graden draait?
Ja, ja en ja. Alles gaat goed behalve de overbrengingsverhouding stuur / windows.

Heb inmiddels ook de laatste windows update teruggedraaid, maar dit mocht ook niet baten. Word er een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:38:
[...]

Ja, ja en ja. Alles gaat goed behalve de overbrengingsverhouding stuur / windows.

Heb inmiddels ook de laatste windows update teruggedraaid, maar dit mocht ook niet baten. Word er een beetje moedeloos van.
In welke spellen heb je het stuur getest eigenlijk? Als deze goed kalibreert en als het juiste stuur herkend wordt, houdt het voor mij een beetje op.

Deze recente update zal dan toch bij meer mensen problemen moeten geven lijkt me. Heb je daar iets van kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FightingAce schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:52:
[...]

In welke spellen heb je het stuur getest eigenlijk? Als deze goed kalibreert en als het juiste stuur herkend wordt, houdt het voor mij een beetje op.

Deze recente update zal dan toch bij meer mensen problemen moeten geven lijkt me. Heb je daar iets van kunnen vinden?
Heb tot nu toe PC2 en F1 2017 getest. Maar je zit het in de windows-eigenschappen al mis gaan.

Zie er weinig over terugkomen helaas, maar vrees dat het marktaandeel van G25 stuurtjes ook hard terugloopt. Er moet toch ergens ook een globale setting te vinden zijn voor de saturation oid zou je zeggen. Desnoods in de registry.

Heb inmiddels ook handmatig alle registry entries en drivers verwijderd. Ook WheelCleaner (van logitech) gedraaid. Het mag allemaal niet baten.

Als ik de maximale hoek op 180 graden zet komt invoer overeen met de travel. Alles daarboven gaat de travel wel omhoog, maar de invoer niet.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 22-11-2017 13:33 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleine update. Na alle stappen nog een keer of tien herhaald te hebben, lijkt het in de games zelf wel goed te gaan. Voor f1 2017 moet ik ineens wel de globale settings op 360 graden zetten, maar soit.
Blijft het een raar verhaal vinden, maar we zullen het ermee moeten doen.

Misschien toch morgen die Fanatec set maar eens aanschaffen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2017 14:22 ]

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:18
Dag Tweakers!

Momenteel woon ik in de USA vanwege mijn werk. Ik probeer weer mijn rig bij elkaar te bouwen en heb inmiddels een nieuwe monitor, rift en desktop componenten besteld.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/e9kaJR/Rseat.jpg

Dit is de Rseat waar nog een nieuw stuur op moet. Het vorige stuur (T300) moest ik verkopen, omdat deze niet het voltage in de USA aankan. Twijfel of ik nu de Accuforce moet halen voor $1299.- -$300.- Black Firday discount = $999,- + 41 shipping and handling =$1040.- totaal (882,- Euro in huis). Of moet ik wachten op de Fanatec Podium DD? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren of wat het gaat kosten. Wat raden jullie aan voor stuur/base?
Opties:
Thrustmaster TS-XW $649.-
Fanatec V2.5 + stuur min. $749.-
SimExperience AccuForce V2 compleet met stuur en buttons $999.-
Fanatec Podium DD ??

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is die dd morgen niet in de aanbieding morgen? Met black Friday...

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 15:17
Is er geen pre-sale morgen? Maar dan heb je hem nog niet direct uiteraard...

• Mr.David
MikeyMan schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:34:
Is die dd morgen niet in de aanbieding morgen? Met black Friday...
Stancke schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:58:
Is er geen pre-sale morgen? Maar dan heb je hem nog niet direct uiteraard...
Hebben jullie het nou over de Fanatec Podium DD? En gaat die morgen in de pre-sale?? Ik heb wel dat nieuwe stuurtje van Fanatec gezien, maar ik zie nergens info over de base.

Ik heb het over deze aanbieding: http://simxperience.com/e...esearly@simxperience.aspx

En dat is ook een DD.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, die fanatec is nog niet uit. Had het over de simexperience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

Arfman

Drome!

De AF is al een paar dagen in de aanbieding voor $999. Wat mij betreft, als je budget het toelaat, een nobrainer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Mr.David
Arfman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:43:
De AF is al een paar dagen in de aanbieding voor $999. Wat mij betreft, als je budget het toelaat, een nobrainer.
Bedankt, daar heb ik wat aan. Bestel ik de AccuForce V2, ik dacht al dat het een no brainer was, maar was bang dat ik iets gemist had. Staat al dagen in mijn winkelmandje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A1AD
Arfman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:43:
*O* besteld voor 975 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

Arfman

Drome!

Komt nog wel import en belasting overheen volgens mij, hou daar even rekening mee. Maar verder een topstuur, als jullie iets willen weten over SimCommander, vraag maar raak want dat is een pakket waar je heel makkelijk de weg kwijt kunt raken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Arfman schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:53:
Komt nog wel import en belasting overheen volgens mij, hou daar even rekening mee. Maar verder een topstuur, als jullie iets willen weten over SimCommander, vraag maar raak want dat is een pakket waar je heel makkelijk de weg kwijt kunt raken.
Ik gebruik het al voor de buttkickers, dus ja ik ga je hulp nodig hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 15:17
Voor de laatste twijfelaars, ongeveer 156€ voor de Logitech G29 op Amazon, wat een koopje...

https://www.amazon.co.uk/...6&camp=1634&creative=6738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Sellion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:05:
Ik heb een vraag is er een manier om Thrustmaster F1 add-on stuur op de Fanatec CSL Elite te plaatsen?
Het is nog even wennen, maar dit Topic zal verdwijnen.
Voor vragen over stuurtje en pedalen verwijs ik je naar het daarvoor bestemde topic

Edit Ik heb zijn vraag verplaatst naar het nieuwe topic.
Edit2: En zag daarna dat hij zijn vraag ook daar al had gesteld, dus toen maar getrashed :P

[ Voor 15% gewijzigd door Grotman op 29-11-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
- Edit -
Verplaatst naar ander topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Xyphoid op 13-12-2017 01:56 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Xyphoid Volgens mij hoort jou vraag hier: Racesturen, servo's en pedalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant...

reviews: Breder dan ultrabreed - De komst van 32:9-monitoren

Prijs is nogal steep maar wordt hopelijk snel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playstation 4 Pro
T300RS GT
Playseat Evolution Grand Turismo

Ik heb zojuist in AC een practice gedaan en nu is plots mijn FBB weg en krijg het niet meer terug. Suggesties? Ik wil niet graag opnieuw starten omdat dit 45min heeft geduurd.

Tevens heb ik nagenoeg altijd dat wanneer ik uit mijn stoel op sta het stuur disconnected raakt. Even op de PS knop drukken en het wordt weer I herkend maar het is wel vreemd. Ik trek of hang niet aan het stuur bij het opstaan en zitten maar toch disconnect hij elle keer.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 14-06 11:25
Ben toch wel benieuwd wanneer Fanatec met nieuws over de DD's komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik bestel zeer binnenkort ook een OSW, mijn oog was gevallen op https://www.simracingbay....t-sincos-with-cm110-case/

Is er nog een reden om voor de 'zwaardere' MIGE te gaan buiten het feit dat je naast je polsen breken ook je schouder uit de kom kunt trekken met de 30 nm versie?

Die hogere resolutie (40000 cpr vs 2,097,152 cpr) is voor een nog meer verfijnde feedback neem ik aan?

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

diknmuis schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:54:
Ik bestel zeer binnenkort ook een OSW, mijn oog was gevallen op https://www.simracingbay....t-sincos-with-cm110-case/

Is er nog een reden om voor de 'zwaardere' MIGE te gaan buiten het feit dat je naast je polsen breken ook je schouder uit de kom kunt trekken met de 30 nm versie?

Die hogere resolutie (40000 cpr vs 2,097,152 cpr) is voor een nog meer verfijnde feedback neem ik aan?
Een goede keus. Ik heb dezelfde set en Tomo is zeer betrouwbaar en snel.
Ik heb de large mige. Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten en men zei toen dat de large mige iets meer detail geeft bij kleinere krachten. Maar ik heb daar natuurlijk geen bewijs / vergelijkingsmateriaal voor.
Ik draai de set op 14A (kan 25A) dus ruim onder het maximum, want het top vermogen is niet belangrijk ivm de maximale krachten.

De idee achter het feit dat de large mige meer detail geeft is dat ie op lager vermogen minder last heeft van 'vervorming'. Dit kan je vergelijken met een audio-versterker die 250 watt kan uitsturen en daardoor op 50 watt minder signaal vervorming heeft dan een versterker van 70 watt die je ook 50 watt laat uitsturen.

En ja hogere resolutie - meer detail.... Maar daar heb ik ook geen referentie voor.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 01-01-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
@JoepW thx
Had ook al ergens gelezen van iemand die beide motoren had en die gaf toch ook de voorkeur aan de large. Zijn punt was dat het meer natuurlijker aanvoelde zeker ook bij kleine (plotse)bewegingen van het stuur.

Ik zag ook dat je een sparco r333 gebruikt, tevreden over? Twijfel nog tussen een echte kuip en een meer gewone stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

diknmuis schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:26:
@JoepW thx
Had ook al ergens gelezen van iemand die beide motoren had en die gaf toch ook de voorkeur aan de large. Zijn punt was dat het meer natuurlijker aanvoelde zeker ook bij kleine (plotse)bewegingen van het stuur.

Ik zag ook dat je een sparco r333 gebruikt, tevreden over? Twijfel nog tussen een echte kuip en een meer gewone stoel.
Het stuur is top.
En qua stoel kan ik je echt een stevige stoel aanraden. Dat is voor serieus goed remmen op kracht echt een aanrader.

[ Voor 63% gewijzigd door JoepW op 01-01-2018 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cigarguy
diknmuis schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:26:
@JoepW thx

Ik heb zelf een small mige motor besteld bij simracingbay (maar de sim rig is nog in opbouw, nog geen meter gereden).

Het is volgens mij voor een groot gedeelte persoonljike voorkeur. De eigenaar van Simracingbay (Tomo) geeft zelf de voorkeur juist aan de small mige als je niet van plan bent de maximale 30 Nm van de large te gebruiken, en dat raad hij zijn klanten ook aan. Dit in verband dat de Small iets actiever de feedback geeft. Zal hieronder even een stukje uit de mail wisseling citeren van Tomo;

Hij vergelijkt hem even kort met de servomotor van het stuur van Bodnar, daar ik die getest heb bij Heusinkveld.

On short, if you arent sure which one to take - take small MiGE. Is already more powerfull than 20NM AKM, you tested. Most of the guys i know, are driving small MiGe with less than half available power.

Both, Large and small MiGE motors, feel exactly the same with FFB. Only diference which it can be felt, is more "weight" on Large, due to more internal mass. Is something, which some guys refering as more natural damping, i dont agree. You can replicate similar feel with Small MiGE if you would put more heavier wheel on. I personaly prefer small one, its just a but more sensitive, light - closer feel to AKM53 which i have here for testing. New open source FW, gives more tunability, add reconstruction filter and hopefully some more in future releases. Sincos encoder is nice option which comes with that :)

Dat heeft mij doen besluiten voor de small te gaan. Direct met de sincos encoder besteld aangezien het qua prijs eigenlijk niet zoveel uitmaakt of je hem met de 'oude' 40000 encoder besteld of de nieuwe sincos.

Volgens mij ben je met beide erg goed uit..... :z en hebben we het echt over verschillen achter de komma.

[ Voor 3% gewijzigd door Cigarguy op 01-01-2018 16:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Cigarguy schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Ik heb zelf een small mige motor besteld bij simracingbay (maar de sim rig is nog in opbouw, nog geen meter gereden).

Het is volgens mij voor een groot gedeelte persoonljike voorkeur. De eigenaar van Simracingbay (Tomo) geeft zelf de voorkeur juist aan de small mige als je niet van plan bent de maximale 30 Nm van de large te gebruiken, en dat raad hij zijn klanten ook aan. Dit in verband dat de Small iets actiever de feedback geeft. Zal hieronder even een stukje uit de mail wisseling citeren van Tomo;

Hij vergelijkt hem even kort met de servomotor van het stuur van Bodnar, daar ik die getest heb bij Heusinkveld.

On short, if you arent sure which one to take - take small MiGE. Is already more powerfull than 20NM AKM, you tested. Most of the guys i know, are driving small MiGe with less than half available power.

Both, Large and small MiGE motors, feel exactly the same with FFB. Only diference which it can be felt, is more "weight" on Large, due to more internal mass. Is something, which some guys refering as more natural damping, i dont agree. You can replicate similar feel with Small MiGE if you would put more heavier wheel on. I personaly prefer small one, its just a but more sensitive, light - closer feel to AKM53 which i have here for testing. New open source FW, gives more tunability, add reconstruction filter and hopefully some more in future releases. Sincos encoder is nice option which comes with that :)

Dat heeft mij doen besluiten voor de small te gaan. Direct met de sincos encoder besteld aangezien het qua prijs eigenlijk niet zoveel uitmaakt of je hem met de 'oude' 40000 encoder besteld of de nieuwe sincos.

Volgens mij ben je met beide erg goed uit..... :z en hebben we het echt over verschillen achter de komma.
Bedankt voor de info, er zal inderdaad weinig verschil zijn die ik waarschijnlijk als leek nog eens niet zou voelen. Heb zelf nog niet met een DD gereden maar verwacht er toch veel van, iedereen die de overstap maakt naar een DD is toch vol lof. Ik verwacht dezelfde 'blast' als mijn eerste vr race ervaring.

Momenteel nog de zolderkamer aan het ombouwen maar ik hoop om binnen een 2 tal weken operationeel :9 te zijn. Wat mij ook opvalt is dat de meeste mensen/bedrijf(jes) die de high-end sim spullen verkopen enorm gepassioneerd, snel op mails reageren en duidelijke uitleg verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-06 10:36
Hi even een vraagje betreft buttkickers.

Ik heb deze set gevonden:
https://www.mardomedia.nl/buttkicker-simulation-kit.html

Kan je op deze versterker (die er bij zit) meerdere buttkickers aansluiten? Bij MardoMedia wisten ze het zelf ook niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 19:01
Chris1994 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:27:
Hi even een vraagje betreft buttkickers.

Ik heb deze set gevonden:
https://www.mardomedia.nl/buttkicker-simulation-kit.html

Kan je op deze versterker (die er bij zit) meerdere buttkickers aansluiten? Bij MardoMedia wisten ze het zelf ook niet helaas...
Het lijkt er niet op, elke butkicker heeft zijn eigen signaal nodig.

Dus als je er straks 1 per wiel + 1 op je stoel wilt hebben moet je minimaal een 5.1 versterker hebben. Anders geven de buttkickers allemaal hetzelfde signaal af en heb je niks aan meerdere buttkickers.
Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.