Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
JoostBaksteen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:03:
[...]

Het lijkt er niet op, elke butkicker heeft zijn eigen signaal nodig.

Dus als je er straks 1 per wiel + 1 op je stoel wilt hebben moet je minimaal een 5.1 versterker hebben. Anders geven de buttkickers allemaal hetzelfde signaal af en heb je niks aan meerdere buttkickers.
Thanks voor je reactie! Ik had al zo'n gevoel ja!

Ik heb een Rseat N1 en op de beugel lijken twee buttkickers op te kunnen. Alleen zitten ze erg dicht bij elkaar, zou je het verschil merken tussen links en rechts?

Afbeeldingslocatie: https://www.rseat-europe.com/image/cache/data/n1/upgrades/rseat-n1-buttkicker-upgrade-kit-black-1200x1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Iemand tips om triples juist te hangen? Ik heb 3x27 inch en mijn kijkafstand is 58 cm. Volgens een calculator moet ik 54 graden gebruiken, dit is de kijkhoek veronderstel ik. Dus mijn schermen onder een hoek van 126 graden plaatsen?

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben een beetje aan het denken hoe ik m'n pedalen op een standaard kan zetten. Kan iets van hout in elkaar schroeven, of een metalen frame lassen... Maar ik zou het liefst de hoogte en de hoek verstellen... Iemand enig idee hoe dat een beetje te regelen is? Zat te denken aan een soort Z, met daartussen wat draadeinden. Maar hoe dat praktisch uit te voeren ben ik nog niet helemaal uit.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met deze monitor?
pricewatch: Samsung C49HG90 Blauw, Zwart

Mooi alternatief voor triples lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door roelg90 op 30-01-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand tips voor een goede sim-stoel voor iemand van 2m lang?
Goede steun is natuurlijk wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:08
MikeyMan schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:29:
Iemand tips voor een goede sim-stoel voor iemand van 2m lang?
Goede steun is natuurlijk wel prettig :)
Een autostoel van de sloop? Merk en type waarvan je weet dat je er comfortabel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FightingAce schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:39:
[...]

Een autostoel van de sloop? Merk en type waarvan je weet dat je er comfortabel in zit.
Ook aan gedacht, maar vaak weer wat aan de lompe kant. Kan ook niet zomaar een type opnoemen waar ik heel erg blij van word. Misschien een Volvo stoel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
MikeyMan schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:41:
[...]

Ook aan gedacht, maar vaak weer wat aan de lompe kant. Kan ook niet zomaar een type opnoemen waar ik heel erg blij van word. Misschien een Volvo stoel...?
De 'standaard' racestoeltjes zijn niet heel veel kleiner denk ik zo.

Maar wil je een losse stoel voor bij een bureau of wil je echt iets monteren op een frame. Als je een losse stoel wil kan je ook gaan voor de Ikea Poäng :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
die ziet er wel tof uit.
ik zit zelf ook te zoeken naar een rig.
alleen de ruimte die ik heb ik erg beperkt.
ik zou hem voor mij huidige bureo neer moeten zetten.

dus ik zit zelf te kijken naar de playseat challenge.
is wat prijzig, maar opklapbaar en makelijk weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watcher137
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-08-2018
Sinds donderdag trotse eigenaar van een playseat challenge en de Logitech G29. Stevige stoel en super racestuur. Ook erg handig dat deze opklapbaar is. Helaas heb ik zo weinig opbergruimte dat zelfs ingeklapt hij nog in de weg staat. Als ik de pedalen los zou kunnen halen scheelt dat enorm. Enige probleem is dat de pedalen met een kabel aan de onderkant van het stuur verbonden zijn Om dit los te koppelen moet ik dus elke keer het stuur eraf schroeven.

Weet iemand of er een verlengsnoertje bestaat die ik onder het stuur kan bevestigen en de pedalen dan weer daarop kan aansluiten? Op die manier kan ik het stuur laten zitten :)

Alvast bedankt,
Greetz W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 07:49
Watcher137 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:47:
Sinds donderdag trotse eigenaar van een playseat challenge en de Logitech G29. Stevige stoel en super racestuur. Ook erg handig dat deze opklapbaar is. Helaas heb ik zo weinig opbergruimte dat zelfs ingeklapt hij nog in de weg staat. Als ik de pedalen los zou kunnen halen scheelt dat enorm. Enige probleem is dat de pedalen met een kabel aan de onderkant van het stuur verbonden zijn Om dit los te koppelen moet ik dus elke keer het stuur eraf schroeven.

Weet iemand of er een verlengsnoertje bestaat die ik onder het stuur kan bevestigen en de pedalen dan weer daarop kan aansluiten? Op die manier kan ik het stuur laten zitten :)

Alvast bedankt,
Greetz W
Je kan bij leobodnar een usb kabel kopen voor je pedalen dan kun je die apart aansluiten. Ik heb zelf die kabel thuis liggen maar doe er niks mee mocht je heb willen overnemen stuur gerust een pm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Watcher137 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:47:

Alvast bedankt,
Greetz W
is de aansluiting niet gewoon een din9 aansluiting? (zelfde als een vga kabel?)
zo ja kan je gewoon een vga verleng kabel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watcher137
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-08-2018
@KevinSetz & @sk1nny666 thnx voor jullie reacties.

Het is idd een 9 pin aansluiting, dacht dat een vga kabel niet kon....maar nog niet geprobeerd.... 8)7 Dat ga ik dus maar eens eerst doen.

Mocht dat niet werken dan ga ik je (KevinSetz) ws ff een PM sturen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 07:49
sk1nny666 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:19:
[...]

is de aansluiting niet gewoon een din9 aansluiting? (zelfde als een vga kabel?)
zo ja kan je gewoon een vga verleng kabel pakken.
Heb dit ooit geprobeerd met de shifter dit werkte toen overigens niet.
Watcher137 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 01:33:
@KevinSetz & @sk1nny666 thnx voor jullie reacties.

Het is idd een 9 pin aansluiting, dacht dat een vga kabel niet kon....maar nog niet geprobeerd.... 8)7 Dat ga ik dus maar eens eerst doen.

Mocht dat niet werken dan ga ik je (KevinSetz) ws ff een PM sturen O-)
Geen probleem :)

[ Voor 28% gewijzigd door KevinSetz op 23-05-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
KevinSetz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:42:
[...]

Heb dit ooit geprobeerd met de shifter dit werkte toen overigens niet.

[...]

Geen probleem :)
ik heb ook geen idee of het zou werken.
zou we verbazen als het niet werk maar heb het nog nooit zelf getest.
en ja wie heeft er geen vga kabel liggen dus even testen is natuurlijk zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Ik ben op zoek naar een triple monitor stand, maar omdat ik de laatste maanden iets te veel geld heb uitgegeven wil ik het wat rustiger aan doen :) . Zo kwam ik onder andere deze tegen:

https://www.gtomegaracing...a-triple-monitor-stand-v3

Is er iemand die ervaring met deze monitor stand heeft of is het een no-go? Vind het wel mooi dat er nog wat kleine extraatjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

Chris1994 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:55:
Ik ben op zoek naar een triple monitor stand, maar omdat ik de laatste maanden iets te veel geld heb uitgegeven wil ik het wat rustiger aan doen :) . Zo kwam ik onder andere deze tegen:

Is er iemand die ervaring met deze monitor stand heeft of is het een no-go? Vind het wel mooi dat er nog wat kleine extraatjes bij zitten.
Ik zou voor Sim-Lab gaan. Lekker stabiel.
https://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:20
Chris1994 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:55:

Ik heb deze! Op zich een prima ding, maar de vesa beugels die er aan zitten bewegen heel snel, wat mij op den duur is gaan irriteren. Zodra je met een vinger naar je monitor wijst staattie scheef. Ook is het uitlijnen qua hoogte best een klus, tenzij je voor de laagste instelling gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Wellicht dat ik hier de juiste expertise vandaan kan halen.

Sinds een tijdje is het sim gevoel weer gaan kriebelen, vroeger de G25 en G27 gehad en hier uren achter elkaar plezier van gehad. Echter zijn mijn prioriteiten sindsdien wat verschoven en heb ik toen alles verkocht. Nu ben ik mij aan het orienteren op een race stuur + pedalen, vorige week een thrustmaster TMX pro samen met een Playseat gekocht maar merkte al snel dat ik toch meer wil.

Op internet kwam ik de Fanatec Xbox One Competition Pack tegen, bestaande uit de ClubSport Wheel Base V2.5, CSL Elite Pedals en CSL Elite Steering Wheel P1. Helaas kan je deze set nergens in de winkel proberen en is deze alleen te krijgen via internet (bij Fanatec zelf)

Het stuurwiel zal worden gemonteerd op een Playseat evolution en worden aangesloten op een Xbox One en wellicht in de toekomst een PC. Forza 7, Horizon 4 en Project Cars 2 zal ik het meeste spelen.

Ik schrijf dit bericht omdat ik toch een paar twijfels/vragen heb, het blijft toch een uitgave van ruim 700 euro

- Heeft iemand toevallig deze (of vergelijkbare) set staan?
- Stel dat Microsoft de opvolger van de Xbox 1 uitbrengt, dien je dan alleen het stuurtje te vervangen of de hele basis of zelfs het complete packet of zijn deze backwards compatible?
- Kan ik eventueel ook de Clubsport V2 pedalen gebruiken op de Xbox One of heb ik hier perse de V3 voor nodig?
- Heeft iemand ervaring met de garantie afwikkeling van Fanatec?

Inmiddels besteld

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 30-08-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; voldoet een Xbox One als bron voor sim racing of is een pc een must?

Eerstgenoemde heb ik al namelijk, dacht beeldscherm eraan, Logitech G29 aansluiten en gaan...
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:54:

Eerstgenoemde heb ik al namelijk, dacht beeldscherm eraan, Logitech G29 aansluiten en gaan...
Ligt er vooral aan welke titels je wilt spelen natuurlijk. Daarin is de pc wellicht wat flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza lijkt me erg leuke vermaak, F1 ook zeker.. AC twijfel ik over, heb ik even gehad op de Xbox maar vond ik wel erg extreem lastig/realistisch (zoals een sim hoort te zijn eigenlijk).
Puur voor de fun eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95

Ik denk dat racen op de x1 met bepaalde games wel de simrace lading dekt. Forza 7 is leuk, zeker met de tweakers community erachter. Verder project cars2, F1 etc.

Ben sinds kort ook weer begonnen met simracen op de xbox. Als je vragen hebt just shoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet om je hier weg te kapen maar [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 4 en aanverwante topics voor FM7 bestaan al enige tijd. We hebben hier rijders die met een controllertje spelen maar ook rijders met stuurtjes, stoelen, pedalen etc. Simpel gezegd: Forza Motorsport in niet "lastig" genoeg om hier specifiek een race-rig voor aan te schaffen; met controllers rijden we net zo goed/snel als met stuurtjes

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:00

Forza 7, Project Cars 1/2 en de F1 serie van Codemasters worden binnen de sim racing community niet echt gezien als echte sim racers, maar worden vaak aangeduid als ‘simcade’, wat een combinatie is tussen simulation en arcade. Assetto Corsa, wat ook op de Xbox One gespeeld kan worden, is wel een echte sim racer. Op de PC schijnt deze echter wel wat beter te zijn en nog belangrijker... dan kun je ook de vele car en track mods spelen die meestal gratis te downloaden zijn. Verder heb je op een PC ook nog games als iRacing, rFactor 2 (ook veel gratis mods) , Raceroom Racing Experience en Automobilista (ook gratis mods), wat allemaal echte sim racers zijn.

Maar... alles hangt af waarnaar je op zoek bent. ‘Hardcore’ sim racing of iets toegankelijkere games als Forza en Project Cars 1/2. Voor dat eerste heb je een PC nodig, maar dan ben je meteen ook al flink duurder uit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Uptodate lijstje met waar je het beste kan beginnen als je instapt met simracing, goede afweging van - en + per game.

YouTube: What's The Best Racing Sim For Beginners? [2019]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo iedereen, sinds enige tijd heb ik wat kriebels om in de sim racing- sim cade te stappen..

Om nu direct een eigen topic te starten vond ik wat overdreven,maar mocht het nodig zijn dan zal ik dit doen.

ik heb op het moment een watergekoelde pc staan met goede hardware en deze wil ik dan ook gaan gebruiken om in de sim racing te stappen..

Games die nu mijn aandacht hebben zijn dirt rally 2.0 en F1 2018. Zo ver ik kan beoordelen zijn dit niet de echte hard-core simracing games. maar ook niet echt arcade games. ik denk ook dat de echte hard-core simracing voor mij net iets te diep gaat.

ik ben al het een en ander gaan opzoeken want google en youtube zijn een grote bron van info, maar helaas is de info af en toe erg tegenstrijdig. vandaar dat ik met jullie mijn plannen wil bespreken en zodat ik deze nog kan aanpassen indien nodig.

ik wil wel graag gaan racen met een stuur en pedalen. dat staat voor mij wel vast, op de pc anders een race game spelen geeft voor mij niet de voldoening.. (je mist gewoon het gevoel en feedback)

daarom ben ik eerst gaan zoeken naar een degelijk stuur met pedalen. Ik heb mijn oog laten vallen op een tweedehands Thrustmaster T300. Dit is niet de goedkoopste entry-level stuur, geeft mogelijkheden voor uitbreiding en aanpassingen en ik heb al een grote online support gevonden voor deze unit.

waarom niet nieuw? heel simpel de prijs, het is op het moment nog een probeersel, indien het helemaal niet bevalt wil ik geen honderden euro's in de hobby steken.

Daarnaast heeft mijn huidige PC een 27 inch, 2,560 x 1,440 P 144hz G-sync scherm, volgens mij kan ik hier eerst wel mee uit de voeten, echter zal ik deze denk ik wel na verloop van tijd naar 1 ultrawide willen upgraden 3440x1440p 100hz of hoger met G-sync .

In het begin zal ik mijn huidige headset gebruiken voor het geluid, ik heb ook nog een 2.0 geluid systeem staan maar deze zal nooit echt de beleving van een goed geluid beeld geven. Een upgrade naar een 5.1 surround systeem zal denk ik wel volgen mocht het simracen goed bevallen.

ten slotte zal ik een rig willen gaan halen, dit wil ik tot later uitstellen zodat ik weet dat het racen ook echt bevalt en ik het geld wil neerleggen. En mijn huidige bureaustoel is een race stoel dus dat stukje beleving zal niet zo veel uit maken.

Dus ff in het kort.
-stap 1. een tweedehands Thrustmaster T300
-stap 2. Upgrade naar 1 ultrawide (3 monitor set up is veeeeeeeel te duur op het moment)
-stap 3. upgrade naar surround systeem
-stap 4. een rig aanschaffen en daar alles inbouwen.

Echter mocht ik een T300 stuur vinden met bijvoorbeeld een rig voor het budget wat ik in gedachten heb zal ik stap 1 en 4 zomaar kunnen combineren.

maar graag jullie feedback, mis ik nog iets of moet ik bepaalde dingen anders aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Je plan klinkt goed!

Houd er wel rekening mee dat T300 stuurtjes (voor zover ik zie en lees) snel kapot gaan.
Dit wordt door Thrustmaster onder garantie verholpen. Ik zou daarom oppassen met 2e hands koop van dit stuur.

Persoonlijk zou ik een surround systeem als laatste aanschaffen trouwens. Aan een rig heb naar mijn mening veel meer.

Triple screen hoeft niet schreeuwend duur te zijn trouwens, afhankelijk van je eisen.
Ik heb 3x deze monitor: pricewatch: Iiyama Black Hawk G2730HSU-B1 Zwart

bevallen goed!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Extera schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:16:
Je plan klinkt goed!

Houd er wel rekening mee dat T300 stuurtjes (voor zover ik zie en lees) snel kapot gaan.
Dit wordt door Thrustmaster onder garantie verholpen. Ik zou daarom oppassen met 2e hands koop van dit stuur.

Persoonlijk zou ik een surround systeem als laatste aanschaffen trouwens. Aan een rig heb naar mijn mening veel meer.

Triple screen hoeft niet schreeuwend duur te zijn trouwens, afhankelijk van je eisen.
Ik heb 3x deze monitor: pricewatch: Iiyama Black Hawk G2730HSU-B1 Zwart

bevallen goed!
soms lopen dingen toch anders dan gepland. ik kon voor een heel aantrekkelijk bedrag een fanatec clubsport setje over nemen, dus die staat nu bij mij thuis :P

het is nu nog een beetje een ghetto set up, als ik tegen een leuke rig aanloop wel verandering in brengen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ciN6ercj3bLTnTIEr2q7ZSr/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:09
Mijn directeur heeft vanmorgen een playseat in de kantine gepland waar een PS4 aan komt te hangen. Nu wil hij het natuurlijk snel werkend hebben dus hopelijk kan hier iemand mij even advies of een richting geven voor het scherm. Aangezien de TV/monitor zo'n 35 cm achter het scherm komt te hangen denk ik aan een scherm tussen de 46 en 50 inch.

Een 4K monitor lijkt mij een betere optie dan een 4K TV in deze setup vanwege een waarschijnlijk lagere ms?

Of is er een 4K tv waar ik niet omheen kan?

Thuis werk ik met VR en een pc dus ik heb echt geen idee wat het beste is in deze situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 26-03-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:44
Mag ik hier ook een aankoop advies verzoek plaatsen?

Momenteel maak ik gebruik van de Thrustmaster T150 met een zelf gemaakte houten wheelstand.
Hetgeen voldoet en is erg stevig. Wat mij stoort is de ergenomie en de wisselende zitpositie (de stoel staat niet vast)

Door de vele bomen kan ik het spreekwoordelijke bos niet meer vinden.

Wheel: Thrustmaster T150 (word hopelijk dit jaar vervangen voor een Fanatec CSL Elite)
Game: iRacing (in VR) voornamelijk normale wagens, dus geen F1 seat.
Prijs: Om en nabij de 500 euro

Ben dus opzoek naar stoel + frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 11-09 21:13
@Frontysco Heb je een plek waar hij permanent kan staan of moet/wil je hem iedere keer na het racen ergens kunnen opbergen? En ben je groot en/of zwaar of van gemiddeld postuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
R3m3d7 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:20:
@Frontysco Heb je een plek waar hij permanent kan staan of moet/wil je hem iedere keer na het racen ergens kunnen opbergen? En ben je groot en/of zwaar of van gemiddeld postuur?
Vaste opstelling, 1,84m en 65 kilo, slank dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Frontysco schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:26:
[...]

Vaste opstelling, 1,84m en 65 kilo, slank dus :)
Dan zou ik voor jou budget hier naar kijken: https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Kijk, dat is bruikbaar. Het valt mij op (of ik zoek verkeerd) dat er bar weinig in NLD te krijgen is.
Veelal is het commericeel spul (niets te nadelen van).

Nu nog opzoek naar een goede stoel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Frontysco schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:21:
Kijk, dat is bruikbaar. Het valt mij op (of ik zoek verkeerd) dat er bar weinig in NLD te krijgen is.

Je zet een hele goede basis voor je nieuwe setup hiermee neer, dit kan een een direct drive setup aan mocht je later nog willen gaan upgraden, je kan hier echt alle kanten mee op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Frontysco schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:21:

Voor de stoel zou ik als je kans ziet een keer langs Biesheuvel Autosport gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
JoepW schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:06:
[...]

Voor de stoel zou ik als je kans ziet een keer langs Biesheuvel Autosport gaan.
Kan ik er vanuit gaan dat iedere SIM race stoel én auto stoel hier 'altijd' op past?
De prijzen verbazen mij trouwens. Blijkbaar doen onze tweakers goede zaken als ik sommige set ups mag zien.

Stuur ben je rustig 1k voor kwijt, frame idem, stoel van 500 euro.

auw :) :X

[ Voor 22% gewijzigd door Frontysco op 17-04-2019 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Frontysco schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:12:
[...]

Kan ik er vanuit gaan dat iedere SIM race stoel én auto stoel hier 'altijd' op past?
De prijzen verbazen mij trouwens. Blijkbaar doen onze tweakers goede zaken als ik sommige set ups mag zien.

In principe wel. Je moet enkel opletten welke bevestiging je nodig hebt voor het type stoel. Een racekuip heeft aan de zijkanten bevestigingspunten en een stoel zoals ik heb aan de onderkant. Beide 'systemen' worden ondersteund door Sim-Lab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3m3d7
Frontysco schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:12:
[...]

Sommige hier hebben er inderdaad een hoop geld inzitten maar het leuke van simracen is dat dit niet hoeft om leuk mee te kunnen doen. Ik heb een oude g25 op een diy rig van pallethout en rij met wat trainen in de top 5 van SRS races online met assetto corsa. Bij elkaar minder dan 100 euro gekost. Wil je echter de best immersie en top feedback van je hardware dan gaan de kosten oplopen en best hard ook maar laat je niet gek maken, het maakt ze niet automatisch snellet dan jij bent of kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

R3m3d7 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 06:54:
[...]

Sommige hier hebben er inderdaad een hoop geld inzitten maar het leuke van simracen is dat dit niet hoeft om leuk mee te kunnen doen. Ik heb een oude g25 op een diy rig van pallethout en rij met wat trainen in de top 5 van SRS races online met assetto corsa. Bij elkaar minder dan 100 euro gekost. Wil je echter de best immersie en top feedback van je hardware dan gaan de kosten oplopen en best hard ook maar laat je niet gek maken, het maakt ze niet automatisch snellet dan jij bent of kan worden.
Helemaal mee eens. De snelste rijders bij GoT iRacing hebben niet allemaal dd, 3 schermen, Heusinkveld pedalen, 160 fps en een Sim-Lab frame. ;)
Ik ben overigens ook begonnen met hout en veel schroeven en dat ging ook goed O-)
En sneller ben ik niet geworden. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Helemaal eens met bovenstaande.
Maar het bouwen en finetunen van alles is (bij mij iig) een hobby opzich geworden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3m3d7
JoepW schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:03:
[...]

Helemaal mee eens. De snelste rijders bij GoT iRacing hebben niet allemaal dd, 3 schermen, Heusinkveld pedalen, 160 fps en een Sim-Lab frame. ;)
Ik ben overigens ook begonnen met hout en veel schroeven en dat ging ook goed O-)
En sneller ben ik niet geworden. :X
Het voelt allemaal veel beter aan natuurlijk, geeft meer immersie en maakt je in potentie meer constant maar pure snelheid winnen is wat anders.
Ik ben van een bureaustoel naar een op maat gemaakte autostoel gegaan die muur vast staat en dat verschil is wel echt enorm, zeker bij langere races zit je zoveel beter en niets schuift meer.
Niets is zo irritant als een soort brake fade simulatie maar dat het gaat om je pedalen setje of je stoel die elke keer na het remmen een paar centimeter uit elkaar schuift. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
Haha, leuk om te lezen!

Ik heb van left overs een houten frame gemaakt. De basis balken zijn 4x4cm en het geheel is zwaar en erg degelijk.

De enige beweging die erin zit is zijwaards vanwege de verstelbaarheid.
Ik merk na 2 iRacing races dat mijn enkels de vreemde hoek niet prettig vinden.
Ook ben ik in de practise steeds bezig mijn stoel anders te zetten omdat hij niet lekker staat)

Vandaag de wens naar een vaste opstelling zodat ik kan zitten en het gas in kan drukken.

Voorlopig blijf ik nog met de T150 rijden, een frame met stoel vind ik nu belangrijker. Hopelijk dit jaar naar een CSL elite, al vind ik die nu echt nog ff een bridge too far.

Helaas te weinig tijd om echt veel te rijden, de kleine (9maand) kost nog genoeg tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Even een nieuwe posts voor zichtbaarheid.

Het valt mij op, of tegen dat er bijna tot geen 2ehands aanbod is. Tenminste niet op Marktplaats.

Is er een andere duistere plek op het WWW waar de SIM rigs/wheels aangeboden worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

iRacing forum misschien? Alhoewel daar ook weinig aanbod is. Zeker bij iRacing hebben veel mensen in een DD wiel geïnvesteerd (ik ook) en ik denk dat ik die komende jaren niet hoef te vervangen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Frontysco schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:36:
Even een nieuwe posts voor zichtbaarheid.

Het valt mij op, of tegen dat er bijna tot geen 2ehands aanbod is. Tenminste niet op Marktplaats.

Is er een andere duistere plek op het WWW waar de SIM rigs/wheels aangeboden worden?
Marktplaats staat helaas alleen vol met T150's en playseats. Degene die voor een fanatec of DD setups gaan weten vaak al dat het een hobby is voor de lange termijn.

Volgens mij kan je het beste sites als racedepartment in de gaten houden:
https://www.racedepartmen...im-racing-marketplace.66/

Hier gaan de mid en higher end equipment ietsje vaker van hand.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb een filtertje op marktplaats staan, en als er wat wordt aangeboden is vrijwel alles 24 uur later al weer verdwenen. Ik denk dat het nogal populair spul is :-)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extera schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:53:
Ik denk dat het nogal populair spul is :-)
Boys will be boys :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Ik heb al bijna een jaar een T150 Pro op de zolder liggen, maar tot op heden nog steeds geen mogelijkheid gevonden om er iets mee te kunnen doen. Daar wil ik nu toch verandering in gaan brengen en mijn vraag is dan ook of er nog aanraders zijn voor het monteren van het stuur i.c.m. een IKEA Poang stoel?

Op den duur wil ik een Playseat Challenge aanschaffen, maar voorlopig moet het met een zeer beperkt budget vrees ik.. Hout heb ik wel meer dan genoeg liggen, dus mocht er iemand een voorbeeld van een DIY rig hebben..

[ Voor 26% gewijzigd door RevellNL op 25-04-2019 15:12 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
FoFu rig van heusinkveld een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Snel even een vraagje: ik zit eraan te denken om via Fanatec zelf een set samen te stellen en deze ook via Fanatec te laten leveren (duh!).

Hoe staat het met leveringen naar NL? Alle onderdelen die ik nu op het oog heb zijn, volgens de site, 'in stock'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Yonix schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:48:
Snel even een vraagje: ik zit eraan te denken om via Fanatec zelf een set samen te stellen en deze ook via Fanatec te laten leveren (duh!).

Hoe staat het met leveringen naar NL? Alle onderdelen die ik nu op het oog heb zijn, volgens de site, 'in stock'.
Dat gaat gewoon goed en heb je snel binnen, let wel even op de hoge bezorg kosten. Niet dat je hier verder veel aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
mr.DJ95 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:53:
[...]

Dat gaat gewoon goed en heb je snel binnen, let wel even op de hoge bezorg kosten. Niet dat je hier verder veel aan kan doen.
Thanks! Mag ik er daarnaast vanuit gaan dat de set standaard wordt geleverd met een usb-kabel en ik de usb-adapter (á € 24,95) niet nodig heb?

Oh, en dit zal mijn eerste Fanatec-set worden is een 'load cell' dan nodig? (Heb verder geen idee wat het doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Yonix schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:48:

Toen ik eind vorig jaar de CSL elite LC had besteld:

06-Dec besteld (do)
10-Dec binnengekomen via UPS (maandag)

12 euri verzendkosten.

En ja, Load Cell zeker nemen! Welke USB adapter bedoel je trouwens? Ik heb alleen de CSL elite pedals + LC besteld en alles met wat er in de doos zat aan kunnen sluiten aan de PC.

[ Voor 12% gewijzigd door Melkaz op 25-04-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk dat @Yonix de USB adapter bedoelt die je kunt gebruiken om de Fanatec shifter en handbrake om te turnen in een USB device. Die heb je inderdaad niet nodig (tenzij je dus de shifter en/of handbrake niet via je stuur maar rechtstreeks op je PC wilt aansluiten).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Melkaz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:17:
[...]

Toen ik eind vorig jaar de CSL elite LC had besteld:

06-Dec besteld (do)
10-Dec binnengekomen via UPS (maandag)

12 euri verzendkosten.

En ja, Load Cell zeker nemen! Welke USB adapter bedoel je trouwens? Ik heb alleen de CSL elite pedals + LC besteld en alles met wat er in de doos zat aan kunnen sluiten aan de PC.
In de configurator staat een 'ClubSport usb-adapter' vermeld om alle apparaten te verbinden aan je PC.

Ik lees net in dit artikel dat de usb-adapter handig is als je de set van 2 pedalen voorziet van een loadcell i.v.m. aansluitingen.
If you opt for the 2 pedal set it is worth noting that you will need to purchase a USB adapter in addition to the pedal set as they are set up by default to connect through a Fanatec wheel base. With the load cell kit you have to change out the control box that is mounted to the pedal base and the load cell version comes with a direct USB connection and cable so no adapter needed when going 3 pedal.
Anyhow, ik heb nu deze set op het oog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvZrSBT2UfFcIFGa0tV8yyjv/medium.jpg

• CSL Elite Wheel Base.
• ClubSport Steeringwheel F1 eSport.
• CSL Elite Pedals.

Mis ik iets? d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, je mist de loadcell optie voor die pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Arfman schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:29:
Maar ik wil het setje eerst even zonder loadcell proberen, is dat erg? Of is het echt een vereiste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:39:
[...]

Maar ik wil het setje eerst even zonder loadcell proberen, is dat erg? Of is het echt een vereiste?
Je kan beter meteen voor met loadcell gaan. :> Je mist een hoop als je zonder doet. Bovendien is het goedkoper dan later nog die kit erbij bestellen ivm verzendkosten enzovoort.

[ Voor 13% gewijzigd door Ivysaur op 25-04-2019 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Yonix schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:39:
[...]

Als ik het zo lees heb je dan wel de usb adapter nodig. Nu weet ik weer waarom ik er geen nodig had, ik had bij de LC kit een ander boxje zitten met USB out, 1 kabeltje vanaf onder de pedal plate naar je PC is alles dat je nodig hebt.

Ik zou zeker de LC erbij nemen, dit is echt een game changer. Scheelt je weer verzendkosten ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Arfman schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:29:
Dus ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a3m0mrxhshaaBt3OVCPecAS5/medium.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Yonix
Als goed is kan je beter dit doen, hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ovOL888wXYBrbOGI4f0dk4VP/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ivysaur schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:20:
[...]

@Yonix

[Afbeelding]
Loadcell pedal kit geeft mij een derde pedaal. Begrijp ook niet zo goed waarom dat dan goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Schuey schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:22:
FoFu rig van heusinkveld een idee? :)
Ik ga vanavond / morgen aan de slag met het bouwen van een wheelstand-achtige installatie m.b.v. PVC buizen, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:28:
[...]

In de configurator staat een 'ClubSport usb-adapter' vermeld om alle apparaten te verbinden aan je PC.

Ik lees net in dit artikel dat de usb-adapter handig is als je de set van 2 pedalen voorziet van een loadcell i.v.m. aansluitingen.

[...]

Anyhow, ik heb nu deze set op het oog:
[Afbeelding]

• CSL Elite Wheel Base.
• ClubSport Steeringwheel F1 eSport.
• CSL Elite Pedals.

Mis ik iets? d:)b
Bij de LoadCell kit heb je toch geen USB Adapter nodig? De extra kit bied zelf al een USB oplossing.
With the load cell kit you have to change out the control box that is mounted to the pedal base and the load cell version comes with a direct USB connection and cable so no adapter needed when going 3 pedal.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennischo op 26-04-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Dennischo schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:13:
[...]

Bij de LoadCell kit heb je toch geen USB Adapter nodig? De extra kit bied zelf al een USB oplossing.

[...]
"... the loacell version."

Ik heb de two pedal non LC versie met de LC pedal kit apart erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
RevellNL schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:11:
Ik heb al bijna een jaar een T150 Pro op de zolder liggen, maar tot op heden nog steeds geen mogelijkheid gevonden om er iets mee te kunnen doen. Daar wil ik nu toch verandering in gaan brengen en mijn vraag is dan ook of er nog aanraders zijn voor het monteren van het stuur i.c.m. een IKEA Poang stoel?

Op den duur wil ik een Playseat Challenge aanschaffen, maar voorlopig moet het met een zeer beperkt budget vrees ik.. Hout heb ik wel meer dan genoeg liggen, dus mocht er iemand een voorbeeld van een DIY rig hebben..
Ik heb deze een half jaar geleden nagebouwd: http://buildawheelstand.blogspot.com
Mijn basis is wel een heel stuk steviger omdat ik simpelweg geen dunnere balken had haha!

Het geheel is vrij solide en beweegd weinig naar zijkanten.
Rijd hier strakke ronde tijden mee in iRacing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Simpel vraagje, wie van jullie rijden er met handschoenen? Zo ja waarom en welke heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@mr.DJ95 Ik had toentertijd bij Gearpoint die Mechanix handschoenen gekocht. Weet niet meer welke. Had gaatjes enzovoort. Goeie handschoenen, goeie grip, wordt wel stijf door al dat zout dus koop twee paar en omwisselen als je een ander wast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Stuurtje met alcantara gaan vrij snel van je af wanneer je zonder handschoenen rijd dus sommige rijden met handschoenen puur om het alcantara te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:12
Ivysaur schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:20:
[...]

@Yonix

[Afbeelding]
De bundel is 600 euro is het dan niet goedkoper om die 140 euro upgrade erbij te doen? 😜 Zie ook dat je voor een meerprijs van 1 euro f1 2019 er bij krijgt nu.

Zit zelf aan dezelfde upgrade te denken(vanaf een G29). Ik twijfel alleen ook over de loadcell. Maakt het echt zo'n verschil tussen travel remmen en remmen op basis van hoeveel druk je zet?

Ben trouwens ook op zoek naar een monitor stand maar ik vind ze allemaal redelijk aan de prijs(150+ euro). Iemand tips voor goedkopere oplossingen? Eventueel zelfbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Verxx schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:54:
[...]
Zie ook dat je voor een meerprijs van 1 euro f1 2019 er bij krijgt nu.
Goed dat je dat zegt! Dat was afgelopen vrijdag, toen ik mijn Fanatec-set bestelde, nog niet. Meteen even een e-mailbericht gestuurd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Verxx schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:54:
[...]

Zit zelf aan dezelfde upgrade te denken(vanaf een G29). Ik twijfel alleen ook over de loadcell. Maakt het echt zo'n verschil tussen travel remmen en remmen op basis van hoeveel druk je zet?
Ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
  • Laatst online: 05-03-2024
Als er racende Tweakers zitten die redelijk wat kennen van hardware & builds, ik zou het appreciëren als jullie even kunnen kijken naar mijn build check op het desktop aankoopadvies subforum. Indien deze crosspost niet toegestaan is mods, geen probleem om te verwijderen.

Na lang overwegen toch gekozen voor een 49" curved. Veel minder gedoe en ik heb de extra FoV niet nodig denk ik, dan kies ik liever voor meer immersie (geen bezels) en minder aansluitingen en dergelijke. Mogelijks wacht ik nog even af tot de opvolger van de 49" Samsung te koop is, die 1440p/120Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik weet niet waar ik dit het beste kan plaatsen maar er zijn aanbieding op veel sims gaande op dit moment.

https://www.humblebundle.com/store/promo/festival-of-speed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
R3m3d7 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:05:
Ik weet niet waar ik dit het beste kan plaatsen maar er zijn aanbieding op veel sims gaande op dit moment.

https://www.humblebundle.com/store/promo/festival-of-speed/
Thanks, dit heeft me weer geld gekost..... Naja niet via HB maar wel inspiratie opgedaan om weer wat te bestellen.

Kart Kraft, via Humble €14,39 via G2A €13,24
Formule 1 2018 (Ik krijg F1 2019 bij m'n nieuwe Fanatec Formule 2019 stuur :) via HB €13,74, via G2A €10,49

Even shopper en je kan je bibliotheek uitbreiden voor een paar euro minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Oei, ja, zo zie je maar je moet altijd even rondneuzen voor een beter deal met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De website van Mardo Media is al een paar dagen voor onderhoud uit de lucht, op andere manieren kan ik ze ook niet bereiken. Iemand een idee?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
FirePuma142 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:18:
De website van Mardo Media is al een paar dagen voor onderhoud uit de lucht, op andere manieren kan ik ze ook niet bereiken. Iemand een idee?
Buiten deze gegevens heb ik niks:

Address: Markerkant 11 21, 1316 AE Almere, Netherlands
Hours:
Open ⋅ Closes 6PM
Province: Flevoland
Phone: +31 36 302 0021

Langsrijden/bellen al getracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mr.DJ95 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Buiten deze gegevens heb ik niks:

Address: Markerkant 11 21, 1316 AE Almere, Netherlands
Hours:
Open ⋅ Closes 6PM
Province: Flevoland
Phone: +31 36 302 0021

Langsrijden/bellen al getracht?
Thanks. Bellen ook geprobeerd, langsrijden voor een simpele vraag vanuit Zuid Holland is me een stukje te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
FirePuma142 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Thanks. Bellen ook geprobeerd, langsrijden voor een simpele vraag vanuit Zuid Holland is me een stukje te ver.
Heb je iets waarmee ik je kan helpen? Ik kan er eventueel voor je langsrijden vanmiddag als ik een beetje op tijd klaar ben met werken.

Bellen geen gehoor neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik denk dat het einde verhaal is voor deze shop. De Google reviews liegen er niet om. Ik heb een maand geleden 3! mails gestuurd voor advies en op geen van allen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mr.DJ95 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Heb je iets waarmee ik je kan helpen? Ik kan er eventueel voor je langsrijden vanmiddag als ik een beetje op tijd klaar ben met werken.

Bellen geen gehoor neem ik aan?
Super aardig, maar dat is niet nodig :)
Frontysco schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:11:
Ik denk dat het einde verhaal is voor deze shop. De Google reviews liegen er niet om. Ik heb een maand geleden 3! mails gestuurd voor advies en op geen van allen reactie gekregen.
Ik hoop het toch niet, in mijn ervaring altijd een hele plezierige winkel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Mardo was vorige week al uit de lucht met de dezelfde melding als nu. Dat ziet er niet goed uit.. Ik heb daar mijn vuurdoop gehad met sim racing(wheel stand etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Neeeee, dat meen je niet. Mardo media dood? Waren toffe mensen met een toffe showroom. Misschien iets te hoog gereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:44
Als je website al meer dan week uit de lucht is, dan ben je dood. Zeker als je alleen nog een webshop over had.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Heeft iemand hier ervaring met de Drivehub i.c.m. een PS4 en Thrustmaster (T150) met b.v. Fanatec CSL Elite LC pedalen?

Ik race momenteel vrijwel exclusief in Gran Turismo Sport op de Playstation 4 met een Thrustmaster T150 Pro en twijfel of ik een Drivehub met Fanatec CSL Elite LC pedalen aan zal schaffen om zo stukje bij beetje mijn setup te kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RevellNL schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:09:
Heeft iemand hier ervaring met de Drivehub i.c.m. een PS4 en Thrustmaster (T150) met b.v. Fanatec CSL Elite LC pedalen?

Ik race momenteel vrijwel exclusief in Gran Turismo Sport op de Playstation 4
...
Ja, dat werkt (geen eigen ervaring, maar regelmatig gelezen dat deze combinatie prima werkt).

GT Sport kan echter niet goed overweg met load cell pedalen, dus als je die game vrijwel als enige speelt, dan zou ik het nog eens overdenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 22:42
Hallo allemaal,

Sinds twee jaartjes heeft het sim racing virus me te pakken. Eerst met een Logitec DFGT op een kampeertafeltje (sic), daarna de DFGT op een PlaySeat Challenge en sinds de Black Friday Sale heb ik een heuze Fanatec set-up (CSL Elite PS4 + stuur) en CSL pedalen inclusief de load cell. Ook heb ik een Thrustmaster pook. Ik speel voornamelijk iRacing en soms AC(C).

Nu komt mijn vraag: eigenlijk is mijn PlaySeat Challenge te slap voor het Fanatec spul. Als ik het rempedaal goed intrap beweegt alles mee en de speling op de bevestiging van het stuur is merkbaar toegenomen. Kortom: tijd voor iets nieuws. Van de "baas" heb ik toestemming voor een vast (d.w.z. niet inklapbaar) rig en zit met een schuin oog te kijken naar zo'n SFX-100 motion rig voor in de toekomst.

Wat is jullie advies? Ik dacht zelf aan deze:
https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/

Maar misschien zijn er andere (betere/goedkopere/mooiere) oplossingen. Budget ligt zo rond de 1000 euro inclusief stoel.

Alvast bedankt,

Gerbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Keuze is eindelijk gemaakt voor de constructie van de race-rig. Vroeger een houten constructie gehad, maar afgebroken wegens prive omstandigheden. Nu is er eindelijk weer tijd voor simracen dus weer opbouwen.
Na wat wikken en wegen heb ik besloten om toch voor een "kant-en-klaar" systeem te gaan van simlabs. De https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/ op een stel casters zodat ik hem weg kan rollen.
Ik wilde zelfbouw, maar het uitzoeken uitwerken etc zie ik niet zo zitten. Ik heb genoeg klussen in huis.

Moet even bepalen of ik er nog een keyboard standaard bij neem of iets voor een poke/handbreak. Mocht iemand tips hebben waarom wel of niet zoiets erbij te nemen dan graag.

Voor de monitoren, ga ik tijdelijk proberen mijn wandbeugels te gebruiken die behoorlijk ver van de muur af kunnen. Wordt dat niets dan koop ik bij simlabs de https://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/. Erg praktisch dat deze niet aan de rig vast zitten i.v.m. opruimen. Ik zag eerder ook al iemand een opmerking daarover maken.

Dan hoop ik dat mijn Fanatec stuurtje de GT3 RS V2 het nog eventjes kan volhouden zodat ik daarna deze ga vervangen met een https://www.fanatec.com/e...wheel-base-v1-1-1266.html
Samen met een F1 stuur en een klein licht rond / ovaal stuur. 1 keer ooit de BMW stuur geprobeerd en dat vond ik te groot.
Mocht de CSW V2.5 nog een upgrade krijgen dan is dat ook nog een optie, voor nu lijkt het verschil tussen die 2 mij het geld niet waard.
DD is ook een optie, maar dan moet mijn stuur het nog tot einde dit jaar volhouden en Fanatec met een dikke aanbieding komen..

Ding waar ik nog mee zit is een goede stoel. De oude stoel heb ik moeten afvoeren omdat ik daar behoorlijk doorheen zakte en eigenlijk zat hij voor long runs te krap. Ik wil gewoon een soort bureaustoel zitvlak, helemaal vlak dus en geen kuip idee. Bij simlabs hebben ze deze stoel https://sim-lab.eu/product/sparco-r100/, maar ik vind die opstaande randen aan de zijkant toch net ff teveel denk ik. Ook vind ik het behoorlijk wat geld voor een stoel.
Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit topic gevonden en direct een vraag.
Na het spelen van AC en nu ACC heb ik geen zin meer in de meer arcade games als F1 2019 etc (welke wel altijd fun waren om te spelen).

Echter met ACC mis ik dan wel weer de extra tracks/classes als le mans/lmp1 etc.
Nu zijn de steam sales (bastards) en is een PC2 en RF2 in de sale.

Welke zouden jullie halen om naast een ACC (welke er tof uitziet en lekker klinkt) te kunnen spelen om dat gat weer een beetje op te vullen? Heb het idee dat bij RF2 weer een hoop ëxtra" kosten zitten mbt packs/tracks aanschaffen. Is dat ook zo of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:37:
Dit topic gevonden en direct een vraag.
Na het spelen van AC en nu ACC heb ik geen zin meer in de meer arcade games als F1 2019 etc (welke wel altijd fun waren om te spelen).

Echter met ACC mis ik dan wel weer de extra tracks/classes als le mans/lmp1 etc.
Nu zijn de steam sales (bastards) en is een PC2 en RF2 in de sale.

Welke zouden jullie halen om naast een ACC (welke er tof uitziet en lekker klinkt) te kunnen spelen om dat gat weer een beetje op te vullen? Heb het idee dat bij RF2 weer een hoop ëxtra" kosten zitten mbt packs/tracks aanschaffen. Is dat ook zo of valt dat wel mee?
rF2, zonder twijfel. PC2 is juist weer een stap richting arcade racing namelijk. Voor rF2 is ook veel gratis content (b.v. mods via Steam workshop en RaceDepartment) beschikbaar en ook officiële content uitgebracht door Studio 397 (hebben net nog een gratis Tatuus pack uitgebracht met 6 auto’s). Verder hebben ze op dit moment ook wat DLC’s in de steam summer sale (Endurance Pack en GT3 Pack zijn 50% op dit moment). PC2 kent geen mods, dus moet je het doen met de standaard content van de game.

Nog een aanrader trouwens is Automobilista van Reiza studios. Die zit nu ook in de sale en voor €28 krijg je de game inclusief alle DLC’s die ze hebben uitgebracht. Deze game ondersteunt ook mods. Grafisch blijft deze game wel wat achter op rF2 en PC2, omdat ze nog de oude rFactor (gmotor) engine gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 29-06-2019 19:10 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:03:
[...]

rF2, zonder twijfel. PC2 is juist weer een stap richting arcade racing namelijk. Voor rF2 is ook veel gratis content (b.v. mods via Steam workshop en RaceDepartment) beschikbaar en ook officiële content uitgebracht door Studio 397 (hebben net nog een gratis Tatuus pack uitgebracht met 6 auto’s). Verder hebben ze op dit moment ook wat DLC’s in de steam summer sale (Endurance Pack en GT3 Pack zijn 50% op dit moment). PC2 kent geen mods, dus moet je het doen met de standaard content van de game.

Nog een aanrader trouwens is Automobilista van Reiza studios. Die zit nu ook in de sale en voor €28 krijg je de game inclusief alle DLC’s die ze hebben uitgebracht. Deze game ondersteunt ook mods. Grafisch blijft deze game wel wat achter op rF2 en PC2, omdat ze nog de oude rFactor (gmotor) engine gebruiken.
thx. heb net de RF2 demo gedownload in steam. Echter stuur (t300) en pedalen (fanatex cls elite lc) doen helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:17:
[...]

thx. heb net de RF2 demo gedownload in steam. Echter stuur (t300) en pedalen (fanatex cls elite lc) doen helemaal niks.
Vreemd... kijk anders hier eens even: https://steamcommunity.co...ns/0/2592234299548948042/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was even klikken in het "niet zo hippe uitziende menu" maar had het werkend. Paar rondjes zandvoort gedaan in de demo. :)

Nu game gekocht en even kijken wat daar in zit en de endurance + le mans packs kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:47:
Was even klikken in het "niet zo hippe uitziende menu" maar had het werkend. Paar rondjes zandvoort gedaan in de demo. :)

Nu game gekocht en even kijken wat daar in zit en de endurance + le mans packs kopen :)
Mooi! Studio 397 is bezig met een compleet nieuwe user interface, die er veelbelovend uitziet. Daar zijn ze al een heel ‘tijdje’ mee bezig, maar ik verwacht toch wel dat deze dit jaar nog released wordt.

Zoek en abonneer in de Steam Workshop even alle items van Studio 397. Ze hebben de afgelopen jaren behoorlijk wat gratis auto’s en tracks uitgebracht. Verder is de laser scanned Sebring track een aanrader. Dat is misschien wel de beste track in sim racing. De recent verschenen laser scanned Le Mans is ook erg goed, maar die zit natuurlijk nog niet in de Sale.

Als je verder van classic formule 1 mods houdt... ASR Formula heeft er een hele serie uitgebracht en de meeste zijn gratis (alleen de beta versies zijn pay mods).
https://www.asrformula.com/simulator/rfactor2/free-cars-rf2/

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 29-06-2019 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ach die 10 euro voor een track als Le Mans sponsor ik een ontwikkelaar graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er al een topic over de Simracing Expo 2019?
Tickets lijken nog niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:36:
Is er al een topic over de Simracing Expo 2019?
Tickets lijken nog niet te koop.
De toegang is geheel gratis ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.