Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Juist :D
Zijn er nog tips qua vervoer en accommodatie?
Ik meen dat er ook races zijn op het circuit zelf, is die toegang ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:27

JoepW

iRacer & Home Assistant

Als je de RL race wilt bezoeken moet je wel toegang betalen.
Vervoer: Lekker zelf rijden. OV sucks daar.
Ik maak zo wel ff een apart draadje aan.

KLIKKERDEKLIK

[ Voor 66% gewijzigd door JoepW op 09-07-2019 12:41 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedemiddag,

Ik heb een Thrustmaster T300RS met T3Pa pedalen. Helaas werkt de base van de T300 niet meer, de rest is nog in perfecte conditie. Nu ben ik opzoek naar een losse base maar helaas is dit nergens te vinden behalve bij thrustmasters zelf voor de hoofdprijs.

Nu is mijn vraag werken de andere bases nog steeds met mijn stuur en pedalen? zo ja welke is vergelijkbaar zodat ik mijn zoekopdracht kan vergroten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1231134

Goeieavond allemaal.

Ik ben nieuw hier en heb een aantal vragen.

Ik ben heel wat jaartjes geleden begonnen met een Logitech G27. Toen had ik een simpele gameracer sim rig. Toen alles verkocht een een aantal jaartjes gestopt. Begin dit jaar Thrustmaster T300 alcantara gekocht. Met t3pa pro pedalen en sparco tts mod gekocht. Stuur en pedalen inmiddels verkocht. Druk bezig met verbouwen thuis.

Nu heb ik inmiddels besteld;
Fanatec
Wheelbase v 2.5
Bmw gt2 stuurwiel
F1 v2 eu stuurwiel
V3 pedalen.

Nu weet ik nog niet welke sim rig ik wil... zit erg in twijfel in die van fanatec incl sparco stoel maar heb ook RSeat S1 gezien. Wat tippen jullie?

Ik game met msi game pc. Zoek ook nog 1 grotere monitor. Heb nu een kleintje van Benq. En doe het aan een bureau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Anoniem: 1231134 https://sim-lab.eu/product-category/cockpit/ hier bestellen. Garantie Nederlands, want bedrijf zit in Zeeland. Bestellen, assembleren, niet meer verder kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zou eens een blik kunnen werpen in Het grote 'show je race-rig' topic. Gezien het budget wat je van plan bent uit te geven zou ik bij Sim-lab gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
imbaco schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:50:
Goedemiddag,

Ik heb een Thrustmaster T300RS met T3Pa pedalen. Helaas werkt de base van de T300 niet meer, de rest is nog in perfecte conditie. Nu ben ik opzoek naar een losse base maar helaas is dit nergens te vinden behalve bij thrustmasters zelf voor de hoofdprijs.

Nu is mijn vraag werken de andere bases nog steeds met mijn stuur en pedalen? zo ja welke is vergelijkbaar zodat ik mijn zoekopdracht kan vergroten?

Alvast bedankt!
In principe werken alle TX, T300, T500, TS-PC, T-GT, TS-XW met elkaar samen. De T300 en de TX zijn een soort instapmodellen. De T500 is krachtiger maar wel ouder, de TS-PC/T-GT/TS-XW zijn eigenlijk een T300+T500 samen (even krachtig als de T500, even soepel als de T300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanwaar sim lab en geen rseat of fanatec cockpit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Anoniem: 1231134 Geen flex, prijs technisch best bang voor de buck, Nederlands bedrijf, zeer modulair, toekomstproof wil je ooit voor een DD wiel gaan, enzovoort.

Rseat flext als de malle. BIj optrekken trilt dat hele ding. Fanatec cockpit zwaar overprijst en niet uitbreidbaar zoals een Simlabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ivysaur bedankt! Wat is de "dikste" versie van sim lab? Ik vind zelf de P1-X er wel erg mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Anoniem: 1231134 ik zou gewoon de gt1 nemen of eentje er boven. Niet die redline want dan betaal je voor het merk. O.a kan Verstappen een dagje langer op vakantie enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top bedankt! Ik wil ook graag triple screens benq 32". Kan dit met mijn pc?
Hier mijn pc specificaties;

- MSI GEFORCE RTX 2070
- CORSAIR VENGEANCE RGB PRO DDR4 2X 8GB 3200MHZ
- MSI MPG X 570 GAMING EDGE WIFI MOEDERBORD
- AMD RYZEN 5 3600 processor
- Antec prizm 120 ARGB 5+C ventilatiehuis.

En wat zijn de grote verschillen tussen de p1 en de gt1 evo?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1231134 op 18-07-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-07 11:29
Ivysaur schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:07:
@Anoniem: 1231134 Geen flex, prijs technisch best bang voor de buck, Nederlands bedrijf, zeer modulair, toekomstproof wil je ooit voor een DD wiel gaan, enzovoort.

Rseat flext als de malle. BIj optrekken trilt dat hele ding. Fanatec cockpit zwaar overprijst en niet uitbreidbaar zoals een Simlabs.
Het ligt er aan welke Rseat je neemt denk ik. Ik heb hier thuis de N1 staan en daar zit echt geen flex in, maar dat mag ook wel voor die prijs. De S1 heeft ongeveer het zelfde design, dus het lijkt mij dat daar ook geen flex in zit.

Ik vind zelf de N1 wel fijn omdat je hem vrij snel afstelt en als je toch wat aanpassingen wil doen omdat je niet lekker zit dan is dat niet heel veel werk. Ik weet niet hoe dat met Simlab producten zit.

En ook vind ik het design van de Rseats erg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Chris1994 ja. Het is wel een oogappeltje moet ik zeggen. Heb in 2016 of 2017 bij Mardo Media in een rSeat mogen rijden. Dat ding trilde de hele kamer docor. Sodeju. Maar dat was wellicht omdat die Bodnar zo krachtig was. Haha.

@Anoniem: 1231134 ja kan gewoon prima. Gewoon doen. Betredt de simlabs de p1 is net wat robuster enzo. Weet niet zeker of het prijs/robust verhouding klopt

[ Voor 25% gewijzigd door Ivysaur op 18-07-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyrutis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-11-2023
Hallo,

Zit met een kleine (maar toch grote) dilemma.
Heb nu al jaren een DIY rig van hout, niet echt wat mis mee.
Maar nu heb ik de hardware geupgrade naar V2.5 met BMW rim en V3 pedals.
En wil nu mij DIY rig vervangen, kijk al een tijd naar de SimLab GT1-Evo rig (niet de P1 ivm budget).

Ben er bijna uit dat ik hem bestel alleen twijvel nog over 1 ding, pas ik erin :X
Al genoodzaakt om de R100 sparco stoel te nemen om dat ik niet in een "betaalbare" kuipstoel pas.
Probleem is namelijk ik ben 2,07 mtr en redelijk breed daarom het advies voor de R100 stoel en niet een kuip.

Alleen nu hoop ik dat jullie mijn laatste vraag kunnen beantwoorden, pas ik met mijn lengte in de GT1-Evo?
Is er iemand hier die er ervaring mee heeft (mbt mijn lengte), heb geen zin om opgevouwen er in te zitten.
En hoe hoog zit je van de grond met de GT1-Evo, ook niet de bedoeling dat ik elke keer er in moet kruipen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:58
Ik had begrepen van lange mensen (ben dat zelf niet) dat je prima zou moeten passen, maar de verticale profielen waar je je stuur en monitor aan bevestigt wellicht te kort voor je zullen zijn, waardoor ze te laag komen te hangen. Als je Sim Lab een berichtje stuurt, sturen ze je wat langere profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

inderdaad sim-lab even mailen wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyrutis
Geen reactie over mijn lengte, alleen dat ze adviseren dat ik de r100 stoel neem ipv een kuipstoel.
En geen reactie over de hoogte van de stoel gemonteerd.
Daarom een vraag hier en hopen op persoonlijke ervaringen.
Kan het altijd aanpassen met meer 80/20 maar als niet nodig scheelt geld ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Vyrutis op 19-08-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:58
Ik kan thuis wel even opmeten hoe hoog mijn stoel staat. Wel best laag in ieder geval en als je het scherm dan ook nog zo dichtbij mogelijk hebt gemonteerd en een kuipstoel hebt, dan moet je er wel echt inkruipen. Ik vond het twee weken terug makkelijker om in en uit een kart te klimmen, dan uit mijn eigen rig :-D

Met VR of zonder kuipstoel zal het makkelijker gaan. Ook heb ik wel een seat-slider die het makkelijker moet maken doordat je je stoel naar achteren kunt schuiven zoals in een normale auto, maar in praktijk gebruik ik die zelden en klauter ik er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vyrutis schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:41:
Geen reactie over mijn lengte, alleen dat ze adviseren dat ik de r100 stoel neem ipv een kuipstoel.
En geen reactie over de hoogte van de stoel gemonteerd.
Daarom een vraag hier en hopen op persoonlijke ervaringen.
Kan het altijd aanpassen met meer 80/20 maar als niet nodig scheelt geld ;-)
je kunt het schema van de gt1 evo downloaden, de maten controleren en bepalen of dat voor jou lang genoeg is. dan kun je daarna met sim-lab overleggen of je alles met een wat langere lengte wilt hebben, met name de onderste 2 lange stukken. dan zal een bestelling wel wat langer duren maar dan weet je zeker dat je erin past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 15:41
Ik ben zelf 2 meter maar wel vrij smal gebouwd (rond de 90kg), stoel is eventueel de OMP Big wel een aanrader, die had ik als bijrijders stoel in mijn trackday auto en daarin kon iedereen wel mee rijden.

Qua lengte heb ik de pedalen een behoorlijk eind naar de stoel gehaald anders stonden ze veel te ver weg, en qua stuur begonnen op de max. hoogte maar voordat ik ging rijden moesten die ook zeker 15cm naar beneden.

Als je interesse hebt mag je wel een keertje komen passen, woon in het land van Maas en Waal weet niet of dat in de buurt is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyrutis
MauriceQ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:07:
Ik ben zelf 2 meter maar wel vrij smal gebouwd (rond de 90kg), stoel is eventueel de OMP Big wel een aanrader, die had ik als bijrijders stoel in mijn trackday auto en daarin kon iedereen wel mee rijden.

Qua lengte heb ik de pedalen een behoorlijk eind naar de stoel gehaald anders stonden ze veel te ver weg, en qua stuur begonnen op de max. hoogte maar voordat ik ging rijden moesten die ook zeker 15cm naar beneden.

Als je interesse hebt mag je wel een keertje komen passen, woon in het land van Maas en Waal weet niet of dat in de buurt is.
Zien er niet slecht uit die OMP's, alleen waar ik in zou passen kost meer als de rig.
Ben niet smal gebouwd meer tegen de 130kg 😂
Bedankt voor het aanbod maar denk niet echt in de buurt woon zelf in lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 16:27
Verkeerde topic!

[ Voor 96% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-08-2019 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 16:22
@Vyrutis Ik weet eigenlijk vrij zeker dat een GT1 Evo gaat passen voor je. Als je de 'stuurstang' in de hoogste stand zet, en de stuurplaat vervolgens iets omhoog kantelt, zit je qua hoogte goed. Qua lengte kun je echt heel ver gaan. De pedalplate kun je namelijk uit laten steken t.o.v. die 2 korte 80/20 profielen aan het voeteneind van het frame, al weet ik niet eens of dat per se nodig is als je de stoel helemaal naar achteren zet en de pedalen helemaal naar voren. Ik ben zelf 1.81 maar heb echt zeeën van ruimte over nog qua afstelling. Toen ik voor het eerst alles vastgeschroeft had, kon ik amper bij m'n pedalen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb vandaag mijn Playseat Evolution opgehaald en samen met mijn nieuwe Thrustmaster T300 GT gaat dit denk ik voor vele uurtjes speelplezier zorgen op de pc.

Vroeger veel F1C gespeeld, daarna rFactor en uiteindelijk rFactor 2, waarna ik de hobby had gezien. Nu weer oppakken en mijn broer rijdt iRacing en daar heb ik een 3 maandse invite van gehad. Die ga ik aan de tand voelen. Qua Sim is deze titel voorlopig even voldoende. Daarnaast heb ik Wreckfest voor het arcade en offroad vermaak.

Jammer dat GT niet op de pc uitkomt, maar ik zie best wat soortgelijke titels (geen simgame, maar wel vermakelijk met realistische handeling): P Cars 2, F1 2019, Grid en Forza 7. Zitten hier titels tussen die jullie echt aanraden voor een beginnende semi-serieuze simracer? In mijn beleving en hoofd zijn dit echt super arcade-achtige games waar ik niet echt gelukkig van word. Of is dit in de laatste 10+ jaar veranderd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:37
@StealthyPeanut Hoe lang is het geleden dat je rFactor 2 nog hebt gespeeld? Die is de afgelopen jaren enorm verbeterd sinds de Nederlandse Studio 397 de ontwikkeling heeft overgenomen van ISI. Verder zijn Assetto Corsa, RaceRoom, Automobilista en Assetto Corsa Competizione aan te bevelen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 12-07 14:10

Raimond613

Simracer

Ik ga binnenkort verhuizen, mijn simrig komt dan in een kamer met een harde vloer te staan. Omdat de rig bij sommige FFB effecten best wel stevig dreunt en ik de nieuwe (onder)buren niet tot last wil zijn zoek ik een manier om de rig te dempen.
Makkelijkste lijkt me een soort mat (of 4 losse stukjes) waarop hij komt te staan.

Zijn er mensen die hier goede ervaringen mee hebben? Wat hebben jullie hiervoor gebruikt?

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Je hebt bij de gamma van die antislipmatjes. Zijn best dik. Zitten van die hexagonale gaten in. Je kent het wel. Die heb ik toentertijd ook gebruik in mijn voormalige appartement. Werkt prima. Gaat wel stof tussen die gaten zitten. Dat wat minder als je bv katten hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ivysaur op 25-08-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
en van die doppen voor onder een wasmachine? Die zijn ook altijd dempend dacht ik (mits ze passen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Raimond613 Je hebt van die rubberen matten die je onder fitness apparatuur kunt leggen. Dat werkt natuurlijk ook met een simrig.
https://www.fitnessappara...ur-130-x-70-x-0-5-cm.html

[ Voor 32% gewijzigd door PatrickC op 25-08-2019 14:22 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
@Raimond613 Je zou ook eventueel dit kunnen gebruiken. Te koop bij de Action, weet alleen niet hoe goed het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://boktimg.nl/img/m/0HDBFu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Kort vraagje:

Waar halen jullie je sim handschoenen en schoenen? Ik wilde zo'n karthandschoen halen maar die zijn meestal lang en in de winter is dat niet erg prettig, want dan draag ik truien.

Dacht aan de Sparco Hypergrip, maar dan betaal je 60% voor het merknaam.

Heb vroeger ook met Mechanix handschoenen gereden, maar die zijn daar niet voor gemaakt. Door het zweten en het zout worden ze stijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb tijd terug deze besteld: https://www.f33l.gg/shop/sr2-sim-racing-gloves-new
Bevallen prima en fijner dan de MTB handschoenen die ik eerst gebruikte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
PatrickC schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:12:
@StealthyPeanut Hoe lang is het geleden dat je rFactor 2 nog hebt gespeeld? Die is de afgelopen jaren enorm verbeterd sinds de Nederlandse Studio 397 de ontwikkeling heeft overgenomen van ISI. Verder zijn Assetto Corsa, RaceRoom, Automobilista en Assetto Corsa Competizione aan te bevelen.
Top Patrick! Dank je wel. Nu ik er goed over nadenk: rFactor2 heb ik denk ik nooit gespeeld. Dit was gewoon rFactor denk ik. Wel goed om even in te verdiepen.

Ik heb nu iRacing voor 3 maanden, dus die houd ik nu aan voor sim. Maar een echte vergelijking kan ik nergens vinden tussen jouw aanbevolen titels. Maar ik ga YouTube eens goed gebruiken :).

Gisteren mijn eerste 2 races gereden in iRacing: 2e en 4e plaats in MX5. Rating is ook weer gestegen, dus ik ben benieuwd wat dit allemaal gaat brengen de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
StealthyPeanut schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:26:
[...]

Top Patrick! Dank je wel. Nu ik er goed over nadenk: rFactor2 heb ik denk ik nooit gespeeld. Dit was gewoon rFactor denk ik. Wel goed om even in te verdiepen.

Ik heb nu iRacing voor 3 maanden, dus die houd ik nu aan voor sim. Maar een echte vergelijking kan ik nergens vinden tussen jouw aanbevolen titels. Maar ik ga YouTube eens goed gebruiken :).

Gisteren mijn eerste 2 races gereden in iRacing: 2e en 4e plaats in MX5. Rating is ook weer gestegen, dus ik ben benieuwd wat dit allemaal gaat brengen de komende tijd.
iRacing heb ik een aantal jaren geleden voor een paar maandjes gespeeld, maar ik vond het idee van betalen voor content (die niet goedkoop is) en dan ook nog maandelijks abonnementskosten te moeten betalen niet zo goed. Verder ben ik iemand die met name tegen AI rijdt en dan iRacing niet geschikt.

Als je met name online rijdt, dan is iRacing juist uitermate geschikt. Online bij rFactor 2 is niet zo groot. Dat is met name league racing. Maar rFactor 2 gaat een nieuwe UI krijgen (zitten we wel al heel lang op te wachten) waarvan ik hoop dat deze een impuls gaat geven voor online racing. rFactor 2 heeft trouwens ook een demo versie op Steam.

Voor online heb je ook nog Sim Racing System (http://www.simracingsystem.com/). Hiermee kan je met een aantal sims online racen, vergelijkbaar met hoe dit in iRacing gaat.

[ Voor 1% gewijzigd door PatrickC op 25-08-2019 23:44 . Reden: Foutje gecorrigeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:25:
Heb tijd terug deze besteld: https://www.f33l.gg/shop/sr2-sim-racing-gloves-new
Bevallen prima en fijner dan de MTB handschoenen die ik eerst gebruikte :P
Even twee van bestellen kan ik ze afwisselen ivm de was _/-\o_ In de uitverkoop dus dat was even nice.

Wordt weer maanden niks geks doen. Sparen sparen sparen voor de achtertuin. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Ivysaur op 25-08-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

PatrickC schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:36:
[...].....Als je met name tegen AI rijdt, dan is iRacing juist uitermate geschikt.....
AI is bij iRacing in ontwikkeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

JoepW schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:57:
[...]

Ok, this will be a “shocker” to some. We are working on AI/Artificial cars and in fact very far down the road with the project. In fact, we should release it this year as well. Hardcore folks take a deep breath. We are not straying even the slightest from our philosophy of trying to create the most accurate and detailed simulation we can along with the best head to head racing competition. This has been an isolated project being done by a small team and has not impacted any other development.

However, having this feature will allow for many opportunities for members and for us to continue to grow. It will allow members to practice in a simulated setting before getting on track with real cars which is a good thing, especially for people new to sim racing. It will also allow for a more relaxed and fun format which will be a welcome addition from time to time for even hard-core members. Now you don’t need to go to another racing game for AI. Ha Ha. It will bring in many new members who will use it as a stepping stone to head to head racing. It allows us to have a much more competitive demo option for potential new customers in various settings like trade shows or even on-line trials. At the end of the day, it is a huge feature and request in regard to the overall market. It will be a free addition to members and yet another option for you under your membership. If AI not for you, great, but you will still benefit. The work has helped improve our multiplayer net code and player car code which will be out on members about the time we launch AI. We also feel it will help novice drivers and again boost the overall service.
zoals ik het hier lees wordt ook dat weer een betaald iets. daarnaast blijft het concept van content huren die dan enkel beschikbaar is wanneer je een membership hebt ook hetzelfde.

ik betwijfel of dat veel nieuwe mensen over de streep gaat trekken eerlijk gezegd. ook zal het erg lastig worden de ai van rfactor 2 te overtreffen, vermoed ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

@dawg
“It will be a free addition to members and yet another option for you under your membership.”
Dat betekend gratis. (En dat weet ik uit betrouwbare bron zeker).
En verder wilde ik geen discussie openen over de pro/cons van rFactor2 en iRacing.
Mijn opmerking was puur ter info ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
JoepW schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:57:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk, als je met name online rijdt, dan is iRacing uitermate geschikt. Foutje is inmiddels gecorrigeerd.

Goed om te horen dat AI in ontwikkeling is bij iRacing, maar zolang hiervoor ook abonnementskosten betaald moeten worden, vind ik het niet interessant. Ik wil gewoon tracks en auto’s kunnen aanschaffen die ik onbeperkt kan racen tegen de AI, zonder dat ik daarvoor een abonnement moet nemen. Dat abonnement begrijp ik wel beter voor online racen, omdat de infrastructuur die iRacing hiervoor moet onderhouden ook geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Ik vind auto's erg leuk, en simracing heeft al een tijdje mijn interesse. Ik heb al uitgebreid youtube video's bekeken en informatie opgezocht over zelfbouw-rigs, maar mijn probleem is dat veel dingen mij leuk lijken, dan begin ik er aan, en vervolgens doe ik er (te) weinig mee. Zo heb ik bijvoorbeeld ooit eens een groot electrisch drumstel aangeschaft waar ik na de eerste maand misschien 1x per jaar op klooide, en jaren later maar weer tweedehands verkocht heb om ruimte te maken voor een andere hobby (die ik ook veel te weinig doe) 8)7 Dat wil ik dus voorkomen. Zo gaat het niet altijd hoor, ik heb een paar sporten geprobeerd en doe nu al weer jaren het zelfde op dat vlak, dus als ik het leuk vind houd ik het ook makkelijk voor langere tijd vol.

Ik zou simracing dus graag eens willen proberen, maar om in te stappen zal ik meteen flink moeten investeren. Een simpel stuurtje is er al voor 100 euro, maar mijn pc zal waarschijnlijk ook vernieuwd moeten worden (Intel Q9550 / 8GB / 120GB SSD / GeForce 680) en dan komt de software er nog bij. Best veel geld om een keertje te proberen.

Mijn vraag is weet iemand waar ik dit eens rustig zou kunnen proberen, of zou iemand mij misschien een keer een middagje of avondje zijn/haar race-rig willen laten zien / proberen? Het liefst in de buurt van Den Bosch. Hoeft (juist) niet een hele fancy setup te zijn, maar iets met een stuurt en pedalen, en eventueel iets van een play-seat zou ik heel graag een keer willen proberen, ik weet alleen niet waar of hoe.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N.a.v. een post in het ‘Racesturen, servo's en pedalen’ topic:

Ik rij op dit moment met een Playseat F1 met Thrustmaster T300 RS set. Ik heb gisteren avond een Fanatec CSL Elite F1 set besteld met loadcell kit. Nu heb ik er totaal niet bij nagedacht dat de pedalen houder op de Playseat behoorlijk mee beweegt en een loadcell kit er op zou wellicht kunnen resulteren in afbreken.

Wat te doen?
- Zou je de pedalen houder van de Playseat F1 kunnen verstevigen? Tips zijn welkom.
- Loadcell maar niet gebruiken?
- Playseat verkopen en een betere simrig kopen? Budget zou dan om en nabij de 1000 euro zijn. Ik zou wel graag wat meer achterover in de F1 positie zitten. Wat zouden jullie adviseren?
- Een andere optie? Ik hoor graag suggesties.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 02-09-2019 18:33 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Madhouse1979 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:22:
N.a.v. een post in het ‘Racesturen, servo's en pedalen’ topic:

Ik rij op dit moment met een Playseat F1 met Thrustmaster T300 RS set. Ik heb gisteren avond een Fanatec CSL Elite F1 set besteld met loadcell kit. Nu heb ik er totaal niet bij nagedacht dat de pedalen houder op de Playseat behoorlijk mee beweegt en een loadcell kit er op zou wellicht kunnen resulteren in afbreken.

Wat te doen?
- Zou je de pedalen houder van de Playseat F1 kunnen verstevigen? Tips zijn welkom.
- Loadcell maar niet gebruiken?
- Playseat verkopen en een betere simrig kopen? Budget zou dan om en nabij de 1000 euro zijn. Ik zou wel graag wat meer achterover in de F1 positie zitten. Wat zouden jullie adviseren?
- Een andere optie? Ik hoor graag suggesties.
Playseat verkopen en een betere rig kopen.

Ik heb zelf een tussenstapje genomen: Betere rig (Sim-Lab) zonder een stoel. Die gebruik ik nog even van de Playseat, en update ik later wel een keer. Dan ben je 'klaar' voor €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stoel van de Playseat F1 is niet te gebruiken op een andere rig. Dus het zou een complete rig moeten worden en dan red ik het niet met 400 euro.

Kan je een Sim-Lab ook meer achterover zetten zoals een F1? Ik vind die houding wel erg fijn. De rig zou wel iets hoger van de grond mogen staan (Playseat F1 staat vrijwel direct op de grond).

Ik heb mijn TV overigens wel op een meubel staan, daar moet de rig wel voor kunnen staan en zo nu en dan moet hij even aan de kant.

Tips, links en suggesties zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-07 16:45
Madhouse1979 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:57:
De stoel van de Playseat F1 is niet te gebruiken op een andere rig. Dus het zou een complete rig moeten worden en dan red ik het niet met 400 euro.

Kan je een Sim-Lab ook meer achterover zetten zoals een F1? Ik vind die houding wel erg fijn. De rig zou wel iets hoger van de grond mogen staan (Playseat F1 staat vrijwel direct op de grond).

Ik heb mijn TV overigens wel op een meubel staan, daar moet de rig wel voor kunnen staan en zo nu en dan moet hij even aan de kant.

Tips, links en suggesties zijn welkom :)
Misschien is deze wat voor je:
https://www.nextlevelraci...-black-simulator-cockpit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat de Next Level "next level" is t.o.v. de Playseat F1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Madhouse1979 Kan je niet een extra bevestiging eraan toevoegen om de flex eruit te halen zoals dit idee?

[YouTube: Pedal support update for Playseat F1 - www.schumi-dk.com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou zeker een optie kunnen zijn @Paulus07. Ik zat hier ook al naar te kijken maar kon niets vinden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zelf maken van hun rig met 80/20 aluminium? Is dit in NL goed verkrijgbaar? Het liefst in zwart.

Ik kwam dit tegen: https://www.bsimracing.co...g-rig-with-framedesigner/

Heel moeilijk kan het niet zijn, je hebt enkel de juiste materialen nodig. Daarnaast is DIY erg leuk en minder kostbaar.

En hoe monteer je een stoel? Monteer je die eerst op bijv 20/20 alu en die weer op het frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets (ff snel in elkaar gezet). Ben je voor 150 a 200 euro klaar. Alleen nog een stoel en rijden maar.

Afbeeldingslocatie: https://www.roykersbergen.nl/foto/simrig_v1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 02-09-2019 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Zier er inderdaad netjes uit. Die voorkeur voor aluminium extrustion voor je stuurtje is gewoon een goede. Die wheeldeck van de GT1 evo kraakt als de malle. Ben ik niet zo heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik twijfel alleen nog over de lengte van de 80/20 profielen. Ik was van 120cm lengte uit gegaan en de rest allemaal 48cm (breedte) en 58cm (hoogte). Ik denk dat de breedte wel goed is (52cm totaal) en de hoogte (66cm totaal) ook. Alleen kan ik niet beter 130 of 140cm lengte profielen gebruiken? Moeilijk in te schatten.

Vanavond maar even een v2 tekening maken. Dan is de Fanatec CSL F1 set ook binnen en weet ik ook alle maten.

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 03-09-2019 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivysaur schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:47:
Kort vraagje:

Waar halen jullie je sim handschoenen en schoenen? Ik wilde zo'n karthandschoen halen maar die zijn meestal lang en in de winter is dat niet erg prettig, want dan draag ik truien.
Kijk eens naar Abruzzi (https://www.abruzzi.co.uk/shop), maken zowel lange als korte handschoenen. En je kunt er ook nog een paar schoenen bij laten maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 03-09-2019 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EMP schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:34:
Mijn vraag is weet iemand waar ik dit eens rustig zou kunnen proberen, of zou iemand mij misschien een keer een middagje of avondje zijn/haar race-rig willen laten zien / proberen? Het liefst in de buurt van Den Bosch.
Je bent welkom, woon alleen niet echt in de buurt van Den Bosch, woon namelijk in Horst (Noord Limburg).

Andere tip: na 1x rijden vind je het waarschijnlijk leuk en moet je alsnog gaan investeren. Begin dan niet te gek en zoek wat 2de hands spullen op. Een Playseat achtig iets met een basic Logitech of Thrustmaster stuurtje heb je al voor niet te gek veel. Vind je het niets dan valt het verlies ook mee.

Mbt de PC, tja heb zelf ook nog een Q9550, 16GB, etc staan. Je zou het eens kunnen proberen op een FHD scherm met de settings op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 07:49
iemand nog een tip voor goede monitor voor sim racing ? curve of ultra wide alleen twijfel ik of ultra wide veel impact heeft op performance heb een 1080 TI videokaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 10:18
Ivysaur schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:24:
@Madhouse1979 Die wheeldeck van de GT1 evo kraakt als de malle. Ben ik niet zo heel blij mee.
Moet je je boutjes goed aandraaien, dan heb je er geen last meer van ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 14:33
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 05:55:
Ik twijfel alleen nog over de lengte van de 80/20 profielen. Ik was van 120cm lengte uit gegaan en de rest allemaal 48cm (breedte) en 58cm (hoogte). Ik denk dat de breedte wel goed is (52cm totaal) en de hoogte (66cm totaal) ook. Alleen kan ik niet beter 130 of 140cm lengte profielen gebruiken? Moeilijk in te schatten.

Vanavond maar even een v2 tekening maken. Dan is de Fanatec CSL F1 set ook binnen en weet ik ook alle maten.
De simlabs basis is 140 135 cm inderdaad denk dat je dan net wat beter uitkomt. verder staat op de site van simlabs welke lengte bepaalde delen hebben

Wacht op de site staat een PDF file met de schematics

De P1x is 140 cm :)
Specification:
Aluminium profiles and mounting materials
Base frame consists of 40×160 mm profiles
Steering wheel uprights 40 x 120 mm profiles, length 780 mm
Aluminium profile type: Item 40 mm slot 8
P1 chassis dimensions: 1400 mm x 580 mm (length x width outer dimensions)
Steering wheel height adjustability: 0 – 700 mm
Suitable for +200 cm body length
Total weight 55 kg.

[ Voor 25% gewijzigd door WeeDzi op 03-09-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 05:55:

Simlab gebruikt 135cm volgens mij: https://sim-lab.eu/download/8632/

Ben je als je het zelf koopt honderden euro's eerder klaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-09-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee het scheelt echt geen honderden euro’s. Je bent 60 euro goedkoper uit als je het zelf doet. Maar aan de andere kant, gemak dient de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 14:33
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:04:
Nee het scheelt echt geen honderden euro’s. Je bent 60 euro goedkoper uit als je het zelf doet. Maar aan de andere kant, gemak dient de mens.
En ik denk dat je dan nog niet al het bevestigings materiaal hebt meegerekend die GT1 evo is bijna tegen kostprijs, ze halen de winst denk ik uit de bulk en het plaatwerk

, enige voordeel van zelf ontwerpen kan zijn dat je bijv makkelijker hangende pedalen kan integreren in je ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een lijst gemaakt met daarbij ook bevestigings materiaal. 60 euro is te verwaarlozen en je kunt beter voor een Sim-Lab gaan dan. Wat ik overigens ook ga doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 10:18
Gewoon bij Sim-Lab kopen, dan help je Richard ook nog aan een belegde boterham. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 08-07 08:25
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:15:
Ik heb een lijst gemaakt met daarbij ook bevestigings materiaal. 60 euro is te verwaarlozen en je kunt beter voor een Sim-Lab gaan dan. Wat ik overigens ook ga doen ;)
Vele hebben voor jou hetzelfde pad bewandeld.
Je denkt dat is mooi, maar kan het goedkoper? Dan loop je tegen Motedis aan en de teken tools en lijkt het zo te zijn maar alles bij elkaar opgeteld loont het, zeker voor de GT1, niet echt en als je dan het gemak mee telt en service van Simlabs dan is het toch meestal een GT1 die in het mandje eindigt.
Hij staat ook op mijn lijstje voor over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:50:
[...]

Vele hebben voor jou hetzelfde pad bewandeld.
Je denkt dat is mooi, maar kan het goedkoper? Dan loop je tegen Motedis aan en de teken tools en lijkt het zo te zijn maar alles bij elkaar opgeteld loont het, zeker voor de GT1, niet echt en als je dan het gemak mee telt en service van Simlabs dan is het toch meestal een GT1 die in het mandje eindigt.
Hij staat ook op mijn lijstje voor over een tijdje.
Niet alleen het gemak, maar vooral de gelaserde pedal- en wheelplates deden mij over de streep trekken het niet zelf te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
MichaelJ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:22:
[...]

Moet je je boutjes goed aandraaien, dan heb je er geen last meer van ;)
Nee. Dan draai je de zijkantjes van de bevestiging tussen plaat en houder kapot. En kraakt het nog meer. Heb Simlabs al op hoogte gebracht. Die zei ze er aan zouden werken om voortaan washers/sluitringen mee te leveren. Heb nu gevraagd of ik nieuwe zijkantjes kan krijgen onder de noemer garantie want die van mijn zijn nu natuurlijk kapot en of washers dan ook helpen geen idee. Met gave zijkantjes en zelf washers halen zou het verholpen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kans is groot dat er vanavond een GT1 Evo in het winkelmandje zit en afgerekend gaat worden. Ik twijfel alleen nog over de kleur. Beiden hebben wel wat.

Mijn Playseat F1 verhuist een verdieping naar beneden en de stoel van de Playseat Evolution Alcatara verhuist een verdieping omhoog en gaat (tijdelijk) dienst doen op de Sim-Lab.

Een mooie oplossing zo. Iedereen in huis weer blij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:02:
De kans is groot dat er vanavond een GT1 Evo in het winkelmandje zit en afgerekend gaat worden. Ik twijfel alleen nog over de kleur. Beiden hebben wel wat.
Zeker, ik begrijp alleen dat zwart nogal snel krassen laat zien. Hier heeft Gamermuscle het ook over gehad. Je moet, als ik het goed begrijp, redelijk voorzichtig zijn wil je alles netjes zwart houden of niet moeilijk doen als er hier en daar weer wat aluminium te zien is. Het is dus een mooi maar enigszins kwetsbaar laagje als ik andere moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:17:
[...]

Zeker, ik begrijp alleen dat zwart nogal snel krassen laat zien. Hier heeft Gamermuscle het ook over gehad. Je moet, als ik het goed begrijp, redelijk voorzichtig zijn wil je alles netjes zwart houden of niet moeilijk doen als er hier en daar weer wat aluminium te zien is. Het is dus een mooi maar enigszins kwetsbaar laagje als ik andere moet geloven.
Dat is gelijk een goed argument om gewoon een alu kleur te bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:27:
[...]

Ga ajb niet af op mij, vraag andere hier om hun mening. Ik heb er wat over gelezen en GM had het erover in een video over de P1. Ik denk dat het gaat om hele kleine plekjes, niet dat je het ziet vanaf een paar meter afstand oid,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Card Nox schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 06:34:
[...]

Je bent welkom, woon alleen niet echt in de buurt van Den Bosch, woon namelijk in Horst (Noord Limburg).

Andere tip: na 1x rijden vind je het waarschijnlijk leuk en moet je alsnog gaan investeren. Begin dan niet te gek en zoek wat 2de hands spullen op. Een Playseat achtig iets met een basic Logitech of Thrustmaster stuurtje heb je al voor niet te gek veel. Vind je het niets dan valt het verlies ook mee.

Mbt de PC, tja heb zelf ook nog een Q9550, 16GB, etc staan. Je zou het eens kunnen proberen op een FHD scherm met de settings op low.
Dank je voor je reactie en aanbod! Ik heb gisteren Live for Speed gedownload, en die loopt echt prima soepel op mijn PC. Alleen niet te besturen met alleen het toetsenbord.

Ik heb nog wat verplichtingen de komende weken, maar ga eens kijken of ik een tweedehands stuurtje met pedalen in de buurt kan vinden, voor de kennismaking; als ik geen nieuwe PC hoef zijn de kosten om uit te proberen goed te overzien. Alsnog bedankt voor je aanbod :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 12-07 14:10

Raimond613

Simracer

Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:27:
[...]

Ook bij de alu-kleur moet je oppassen; met het verstellen van de zwarte brackets kun je ook zwarte strepen en krassen op je alu-profielen krijgen die best zichtbaar zijn. In mijn geval overigens een Heusinkveld rig.

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:35:
[...]

Ga ajb niet af op mij, vraag andere hier om hun mening. Ik heb er wat over gelezen en GM had het erover in een video over de P1. Ik denk dat het gaat om hele kleine plekjes, niet dat je het ziet vanaf een paar meter afstand oid,
Raimond613 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:56:
[...]

Ook bij de alu-kleur moet je oppassen; met het verstellen van de zwarte brackets kun je ook zwarte strepen en krassen op je alu-profielen krijgen die best zichtbaar zijn. In mijn geval overigens een Heusinkveld rig.
Ik heb me door niemand laten beinvloeden en gisteren avond een Sim-Lab GT1 Evo in het zwart besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:02:
...
Join the club :) Ik heb een zwart exemplaar en ben er super tevreden over, ziet er erg mooi uit (vind ik) qua krassen vind ik het ook wel meevallen, als je het voorzichtig en netjes in elkaar zet, en een beetje oppast met verstellen krijg je er wel een hele mooie rig voor terug.

Enige nadeel is dat je voor eventuele uitbreidingen zwarte profielen moet gebruiken (prima verkrijgbaar via simlabs) maar grijze zijn overal te krijgen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
Oops, moster na de maaltijd zie ik bij het posten, maar gefeli met je aankoop, ga je hoop plezier aan beleven!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EMP schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:48:
Alsnog bedankt voor je aanbod :)
You're welcome. FYI: Need for Speed staat ver van Simracing vandaan. Je zou even RaceRoomExperience kunnen downloaden, die is gratis en moet je PC ook wel kunnen draaien, heb ik destijds ook kort gedaan. Je hebt een paar veel voorkomende titels genaamd iRacing, Assetto Corsa (Competizione) en rfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MauriceQ schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:00:
Oops, moster na de maaltijd zie ik bij het posten, maar gefeli met je aankoop, ga je hoop plezier aan beleven!
Geeft niet :)

Qua zwarte profielen is idd een nadeel maar dat is niet anders. Ik wil misschien nog wel een modificatie met de stoel gaan doen, deze iets hoger plaatsen en dan naar achter kantelen. Maar eerst maar eens geduldig wachten tot de rig binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 12-07 14:05
Card Nox schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:00:
[...]

You're welcome. FYI: Need for Speed staat ver van Simracing vandaan. Je zou even RaceRoomExperience kunnen downloaden, die is gratis en moet je PC ook wel kunnen draaien heb ik destijds ook kort gedaan. Je hebt een paar veel voorkomende titels genaamd iRacing, Assetto Corsa (Competizione) en rfactor.
Live for Speed, die EMP noemt, dan weer niet ;) . En dat draait goed op zowat elke potato pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FightingAce schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:13:
[...]

Live for Speed, die EMP noemt, dan weer niet ;) . En dat draait goed op zowat elke potato pc.
Leren lezen.... Ik las Need for Speed, I stand corrected 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Madhouse1979 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:57:
[...]

[...]

Ik heb me door niemand laten beinvloeden en gisteren avond een Sim-Lab GT1 Evo in het zwart besteld :)
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wat hulp nodig met het uitzoeken van een stoel. Ik zoek een model zoals op bijgevoegde foto. Ik vind de Sparco R100 (ander merk/type mag ook) erg mooi maar zou graag de stoel eerst willen proberen voordat ik hem aanschaf. Zijn er fysieke winkels (het liefst in de buurt van Arnhem) die dit soort stoelen hebben staan?

En kun je zo'n stoel rechtstreeks op de Sim_Lab GT1 Evo monteren of heb je nog extra beugels nodig?

Afbeeldingslocatie: https://roykersbergen.nl/foto/sparco-seat-r100-black-sky.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-09-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-07 07:03
Madhouse1979 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:36:
Ik heb wat hulp nodig met het uitzoeken van een stoel. Ik zoek een model zoals op bijgevoegde foto. Ik vind de Sparco R100 (ander merk/type mag ook) erg mooi maar zou graag de stoel eerst willen proberen voordat ik hem aanschaf. Zijn er fysieke winkels (het liefst in de buurt van Arnhem) die dit soort stoelen hebben staan?

En kun je zo'n stoel rechtstreeks op de Sim_Lab GT1 Evo monteren of heb je nog extra beugels nodig?

[Afbeelding]
Ik heb een R100 op mijn 8020 rig (eigen ontwerp). In principe kun je de rails met 4 bouten/moeren vastzetten op het profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastForwardNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:14:
[...]

Ik heb een R100 op mijn 8020 rig (eigen ontwerp). In principe kun je de rails met 4 bouten/moeren vastzetten op het profiel.
Gewoon met 4 haakse hoekjes ofzo?

Hoe is het comfort van deze stoel? Ik ben 1.92 lang en fors gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-07 07:03
Ik heb in het profiel zo’n T-slotmoer en dan schroef in de rails.

Comfort is wel OK. Niet het beste wat je kan krijgen denk ik (zou ze niet in de auto willen hebben), maar beter dan een playseat o.i.d. Ik had hem voor 199 euro inclusief rails. Veel meer wilde ik er niet aan uit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastForwardNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:26:
Ik heb in het profiel zo’n T-slotmoer en dan schroef in de rails.

Comfort is wel OK. Niet het beste wat je kan krijgen denk ik (zou ze niet in de auto willen hebben), maar beter dan een playseat o.i.d. Ik had hem voor 199 euro inclusief rails. Veel meer wilde ik er niet aan uit geven.
Dat is wel een mooie prijs. De goedkoopste die ik kon vinden is 285 euro excl. rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Madhouse1979 als je iets wilt wat er sportief uitziet is zo’n kuipstoel top maar als je comfort wil met een lang lijf kan er maar weinig op tegen een ASS ergoline 803. Die van mij was kompleet met onderstel 75 euro via mp.nl. Kan er uren in zitten zonder rugklachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier mensen die KartKraft hebben en in VR spelen? Heb de standaard karts geprobeerd in rfactor 2, wat best funny was maar niet helemaal lekker werkte. En zag dat de game nu in de sale was op steam voor 12,59

Maar is het leuk genoeg om af en toe wat snelle potjes te racen en niet echt serieus te tweaken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:57:
Hier mensen die KartKraft hebben en in VR spelen?
Jimmy Broadbent racet er wel eens mee geloof ik. Zoek hem even op YouTube.

EDIT: YouTube: These New Shifter Karts Are Crazy Fast!

[ Voor 42% gewijzigd door Card Nox op 07-09-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thx. net maar gekocht. Zag hem ergens anders voor 9.88€ Dus dat is nog wel een gok waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 12-07 14:05
Het is nog early acces, dus vrij beperkt in de mogelijkheden. Maar de time trial is wel leuk opgezet met een leaderboard en een ghost van de persoon een plek boven je.

AI is nog wat dom, wel snel, maar nog niet erg bewust van je aanwezigheid. En nog maar 2 karts en 4 circuits. Het rijden is wel erg goed en de graphics ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worstman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 15:58
EMP schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:48:
[...]

Dank je voor je reactie en aanbod! Ik heb gisteren Live for Speed gedownload, en die loopt echt prima soepel op mijn PC. Alleen niet te besturen met alleen het toetsenbord.

Ik heb nog wat verplichtingen de komende weken, maar ga eens kijken of ik een tweedehands stuurtje met pedalen in de buurt kan vinden, voor de kennismaking; als ik geen nieuwe PC hoef zijn de kosten om uit te proberen goed te overzien. Alsnog bedankt voor je aanbod :)
Ik heb hier nog een oude ligitech momo force feedback liggen. Mag je zo gratis afhalen. Stuur maar een DM voor het adres. Ook veel gebruikt voor LFS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FightingAce schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:24:
Het is nog early acces, dus vrij beperkt in de mogelijkheden. Maar de time trial is wel leuk opgezet met een leaderboard en een ghost van de persoon een plek boven je.

AI is nog wat dom, wel snel, maar nog niet erg bewust van je aanwezigheid. En nog maar 2 karts en 4 circuits. Het rijden is wel erg goed en de graphics ook.
Rijden is nog enorm wennen. Elke bocht is wel bijna dwars staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:16:
[...]

Rijden is nog enorm wennen. Elke bocht is wel bijna dwars staan :(
KartKraft is inderdaad behoorlijk wennen. Met maar een heel kleine stuuruitslag gaan die karts al de bocht om. Rijdt totaal ander dan andere karts in andere sims.

Je gaf eerder aan dat je de standaard karts in rF2 had geprobeerd, maar heb je KartSim niet geprobeerd in rF2? Is wel betaalde content binnen rF2, maar ik heb die een keer in een Steam sale gekocht.
https://www.studio-397.com/2018/03/kartsimrelease/

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 07-09-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb die wel gezien maar vond daar de prijs de stopper. 20 euro prima. maar 20,01 was me te veel :P

Neuh het was niet die 1 cent. Maar als die rond de 12 zat had ik hem zo gekocht. Vind dat nog een schappelijke prijs voor DLC. Die spaar ik nu liever voor de nieuwe NS DLC/track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel met de gedachte om de sim-lab single monitor mount te bestellen en er een curved scherm aan op te hangen. Ik zat zelf te denken aan een 32 inch. Of is dat te groot en beter voor 27 inch gaan?

Omdat ik op de PS 4 speel (geen pro) is een Full HD genoeg denk ik.

Wat zou een redelijk scherm zijn? Ik zat naar de AOC C32G1 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:56:
Heb die wel gezien maar vond daar de prijs de stopper. 20 euro prima. maar 20,01 was me te veel :P

Neuh het was niet die 1 cent. Maar als die rond de 12 zat had ik hem zo gekocht. Vind dat nog een schappelijke prijs voor DLC. Die spaar ik nu liever voor de nieuwe NS DLC/track.
Daarom heb ik ‘m ook een keer met 50% korting gekocht. Voor 2 karts en 3 tracks vond ik €10 wel een mooi prijsje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PatrickC yup. mss keer weer met een winter sale ofzo :P

Ik zat overigens te denken, ik heb hier nog iets liggen wat stof ligt te happen: pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD

Kan ik die gebruiken voor eventueel 2 bass shakers? Is dat iets/gaat dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:10:
Ik zat zelf te denken aan een 32 inch. Of is dat te groot en beter voor 27 inch gaan?
Ik ben zelf 2 weken geleden naar een 34" UWHD flat gegaan. Ik kwam van een 43" TV (deze wilde de vriendin weer terug op de slaapkamer hebben hangen) en vind het formaat nog even wennen, voelt zo klein. Een 27" lijkt me echt te klein, een 32" is echt echt het minimum wat ik zou aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Card Nox schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:41:
[...]

Ik ben zelf 2 weken geleden naar een 34" UWHD flat gegaan. Ik kwam van een 43" TV (deze wilde de vriendin weer terug op de slaapkamer hebben hangen) en vind het formaat nog even wennen, voelt zo klein. Een 27" lijkt me echt te klein, een 32" is echt echt het minimum wat ik zou aanhouden.
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb nu een 50 inch TV staan op zolder, dan zou ik beter voor de TV stand kunnen gaan denk ik.

En dan nog een mooie oplossing bedenken om de PS4 op te bergen in het rig.

Edit:

Ik heb Sim-Lab een mail gestuurd of de TV stand nog toegevoegd kan worden aan de order.

En voor de PS4 heb ik een ophang beugel gevonden welke je aan de poot van de TV stand kan maken en daar de PS4 in kan hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Madhouse1979 op 08-09-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:12:
@PatrickC yup. mss keer weer met een winter sale ofzo :P

Ik zat overigens te denken, ik heb hier nog iets liggen wat stof ligt te happen: pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD

Kan ik die gebruiken voor eventueel 2 bass shakers? Is dat iets/gaat dat werken?
Zeker wel!
Ik gebruik een 5 euro kostende usb geluids”kaart” van aliexpress. De versterker is wel een belangrijk. Ik gebruik de sinuslive van conrad. Ongeveer 40 euro en dat werkt echt heel leuk icm simhub. Ik kan het je zeker aanbeleven, je rig komt er van tot leven. Als ik het vergeet aan te zetten doe ik dat altijd alsnog omdat het meteen heel plat voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke maar ik heb dan alsnog een losse versterker nodig dus.
Pagina: 1 ... 6 ... 53 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.