Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevela
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-06 23:35
Madhouse1979 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:11:
[...]

En voor de PS4 heb ik een ophang beugel gevonden welke je aan de poot van de TV stand kan maken en daar de PS4 in kan hangen.
Wil je deze oplossing delen? Ik ben mij namelijk ook aan het oriënteren op een simlab en benieuwd naar deze mogelijkheid. Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 08:25
Paulus07 schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:38:
Oke maar ik heb dan alsnog een losse versterker nodig dus.
Ik ken die soundblaster niet, zit daar een versterker ingebouwd, ik zie het niet bij de specificaties staan.
Je hebt wel een redelijke versterker nodig om die kicker goed aan te sturen, ik gebruik een oude 100 watt RMS 5.1 Sony versterker die ik nog had, staan voor tientjes op mp.nl. Je hebt wel iets nodig met wat grunt om die woofer goed aan te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nevela schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:16:
[...]

Wil je deze oplossing delen? Ik ben mij namelijk ook aan het oriënteren op een simlab en benieuwd naar deze mogelijkheid. Bvd!
Als ik hem binnen heb en het werkt dan zal ik hem zeker delen!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:35:
[...]

Ik ken die soundblaster niet, zit daar een versterker ingebouwd, ik zie het niet bij de specificaties staan.
Je hebt wel een redelijke versterker nodig om die kicker goed aan te sturen, ik gebruik een oude 100 watt RMS 5.1 Sony versterker die ik nog had, staan voor tientjes op mp.nl. Je hebt wel iets nodig met wat grunt om die woofer goed aan te sturen.
hmmm ik heb hier een versterker onder de tv staan voor het gamen etc. Met VR racen gebruik ik koptelefoon en niet de versterker voor 5.1 geluid in de woonkamer.

Kan je die bass shakers ook via de koptelefoonpoort op een versterker aansluiten? Dan kan ik namelijk gewoon die inpluggen als ik ga racen, en als ik de rig weg rol weer makkelijk unpluggen :)

Weet alleen niet hoe ik dan verder alles moet aansluiten /configureren etc als ik wil racen en dan 2 audio bronnen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:07:
[...]

hmmm ik heb hier een versterker onder de tv staan voor het gamen etc. Met VR racen gebruik ik koptelefoon en niet de versterker voor 5.1 geluid in de woonkamer.

Kan je die bass shakers ook via de koptelefoonpoort op een versterker aansluiten? Dan kan ik namelijk gewoon die inpluggen als ik ga racen, en als ik de rig weg rol weer makkelijk unpluggen :)

Weet alleen niet hoe ik dan verder alles moet aansluiten /configureren etc als ik wil racen en dan 2 audio bronnen heb...
Nee, je kan een shaker niet op de koptelefoonpoort aansluiten, die moet op een speakerpoort.
Een koptelefoon output is veel te zwak.
Met een tweede geluidskaart onder windows selecteer je je output device rechtsonderin en dan krijg je je sim geluid over dat device.
In simhub zeg je dat de shaker je tweede audio output device moet gebruiken.
Simhub stuurt dan alleen bas signalen naar dit device ahv je sim telemetry, je transducer zit aan je versterker vast en b.v. onder je stoel, dan voel je dus het signaal wat simhub uitlees als telemetrie.

Het is dus vrij eenvoudig, je hebt een tweede output device in Windows nodig, een versterker en een transducer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Afgelopen vrijdag heb ik via Marktplaats een Logitech G25 gekocht. Werkt met mijn aardappelPC op LFS erg goed in ieder geval. Merk nu vooral dat ik nog niet zo goed ben in het simracen ;) Ben met veel moeite 1x als derde bij de inhaaltraining met de XF auto geëindigd. Met de Formula BMW auto's (die overigens een stuk lekkerder rijden!) kom ik nog niet eens in de buurt.

Wel erg leuk zo!
Card Nox schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:00:
Je zou even RaceRoomExperience kunnen downloaden, die is gratis en moet je PC ook wel kunnen draaien, heb ik destijds ook kort gedaan. Je hebt een paar veel voorkomende titels genaamd iRacing, Assetto Corsa (Competizione) en rfactor.
Dank je voor te tips. Raceroom Experience heeft voor een basisinstallatie meer dan 35 GB nodig, die ik niet meer vrij heb op mijn SSD'tje. Van het weekend een oude mechanische schijf aangesloten en daar RRE op geïnstalleerd, maar nog niet kunnen spelen. Hopelijk vanavond :Y)
Worstman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:56:
Ik heb hier nog een oude ligitech momo force feedback liggen. Mag je zo gratis afhalen. Stuur maar een DM voor het adres. Ook veel gebruikt voor LFS. ;)
Dit had ik eerder moeten lezen 8)7 Bedankt voor het aanbod alsnog!

Ik ga nog even 'oefenen' maar single player zal maar kort leuk zijn denk ik. Ben benieuwd hoeveel ik moet oefenen om online enigszins mee te kunnen rijden.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie heeft er ervaring met buttonboxen voor de PS4?

Ik lees die van BBJ SimRacing wel werkt op de PS4 en F1, al staat er tot F1 2018 (getest?) bij, dan zal 2019 toch ook moeten werken? Ik vind dit wel een prijzige oplossing (om en nabij de 70 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:15:
Wie heeft er ervaring met buttonboxen voor de PS4?

Ik lees die van BBJ SimRacing wel werkt op de PS4 en F1, al staat er tot F1 2018 (getest?) bij, dan zal 2019 toch ook moeten werken? Ik vind dit wel een prijzige oplossing (om en nabij de 70 euro).
en zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het oog wil bij mij ook wat :)

Goede tip maar vind qua looks dit wel mooier

Heeft iemand een idee waar je kussentjes kan kopen voor onderin je rug? Bijv. die kussentjes die je bij de ‘game’ bureaustoelen krijgt. Ik merk dat ik met een lange sessie toch wel wat last krijg.

[ Voor 20% gewijzigd door Madhouse1979 op 21-09-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie maakt er gebruik van 4-punts (of 5- of 6-punts) gordels op zijn sim? Qua realisme lijkt het me wel gaaf om vast te zitten in de stoel maar ik vraag me af hoe men deze gordels gemonteerd heeft? Als ik Google vind ik wel wat, maar meestal zitten die aan de grond vast en die mogelijkheid heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik snap wel waarom mensen bij een 1 of 3 monitor setup blijven ipv VR.
Hier inmiddels alweer 1 uur aan het $%@#@^&#@ om die rift S tracking werkend te krijgen.

Begin er nu wel behoorlijk klaar mee te zijn. Nog even en dat ding gaat de deur uit |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
Paulus07 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:46:
ik snap wel waarom mensen bij een 1 of 3 monitor setup blijven ipv VR.
Hier inmiddels alweer 1 uur aan het $%@#@^&#@ om die rift S tracking werkend te krijgen.

Begin er nu wel behoorlijk klaar mee te zijn. Nog even en dat ding gaat de deur uit |:( :(
Toevallig net een Rift S gekocht, omdat mijn vorige Rift kabel kapot is gegaan en niet meer te krijgen is. Denk eigenlijk dat triples lastiger is om goed af te stellen dan een Rift.

Bij de rift S is het van belang dat er geen of weinig zonlicht bij komt voor de tracking. Ik zit in een kelder met kunstlicht en bij mij gaat het goed. Misschien dat dit wel een probleem is bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Madhouse1979 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:02:
Heeft iemand een idee waar je kussentjes kan kopen voor onderin je rug? Bijv. die kussentjes die je bij de ‘game’ bureaustoelen krijgt. Ik merk dat ik met een lange sessie toch wel wat last krijg.
https://www.gamma.nl/asso...sen-basic-zwart/p/B529996

werkt perfect ;)

ik heb geen gordel (nog), ligt er natuurlijk aan wat voor rig je hebt, maar als je een 8020 rig hebt zou je hem gewoon vast kunnen maken aan de profielen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
Madhouse1979 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:02:
Als je op Google lumbar support invoer dan kun je wel wat vinden denk ik

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de suggesties. Ik ga voor een andere stoel omdat mijn huidige terug moet. Bij die andere stoel zitten als het goed is ook kussentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evuijtert schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:03:
[...]

Toevallig net een Rift S gekocht, omdat mijn vorige Rift kabel kapot is gegaan en niet meer te krijgen is. Denk eigenlijk dat triples lastiger is om goed af te stellen dan een Rift.

Bij de rift S is het van belang dat er geen of weinig zonlicht bij komt voor de tracking. Ik zit in een kelder met kunstlicht en bij mij gaat het goed. Misschien dat dit wel een probleem is bij jou.
Zit hier in de avond te gamen, Er is geen zon meer :P
Zelfde setup, positie, verlichting (hue licht) als zondag, toen werkte het wel. Nu zet ik de rift op, boem weg tracking.

PCI USB getest, geen verschil. Andere usb poorten, zelfde...... :|

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34
Apart, zelf heb ik de “oude” rift dik een half jaar en nooit last gehad van de tracking.

1x instellen en that’s it

• evuijtert
Paulus07 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:28:
[...]

Zit hier in de avond te gamen, Er is geen zon meer :P
Zelfde setup, positie, verlichting (hue licht) als zondag, toen werkte het wel. Nu zet ik de rift op, boem weg tracking.

PCI USB getest, geen verschil. Andere usb poorten, zelfde...... :|
Andere kamer eens proberen als dat kan, dan weet je misschien of het aan de omgeving (licht/objecten) ligt of dat er een hardware probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rift S lijkt nu beter te werken (geen veranderingen in setup/drivers/kamer etc.
USB en Display kabels uit pc gehaald + kabel in de rift s keer losgekoppeld. Daarna alles weer aangesloten en tadaaaa.

Vanmiddag viel de tracking wel weer weg met start. weer bovenstaande gedaan en het werkte weer (wel enkel als ik ook de kabel in de Rift zelf keer los haal....)

Vaag maarja. Wel weer kunnen vermaken in rfactor 2 :)

Wel/niet upgraden (fluistert de portemonnee...)

Nu aan het kijken om te sparen voor eventueel de feestdagen. Maar weet nog niet precies wat.
Ik zet mezelf nog onder het labeltje van casual simracer. Ik zie het vooral nog meer als fun gamen als echt heel diep erin duiken en elk vrij uurtje eraan te besteden (begint wel langzaam meer te worden).
Game die ik op dit moment speel is vooral rFactor 2 (offline tegen AI) en dan GT3 of LMP2.

Huidige setup:
  • Simetik K2 + Autostyle BS7 stoel
  • T300RS met 3 sturen: originele, openwheel en F1
  • Fanatec CSL elite LC pedalen (enkel gas en rem in gebruik nu)
  • En binnenkort een diy wind sim setup (als ik de laatste kabeltjes binnen heb)
  • Oculus rift S
Nu dus aan het kijken voor aanvulling of upgrades:
  • Buttkicker Gamer 2
  • Fanatec DD1 + stuur
  • Simucube 2 + stuur (en welke mount voor op de huidige rig?)
  • Heusinkveld Sprint pedals (2 pedalen versie) Base plate ook nodig?
Maar weet niet zo goed dus wat het meeste effect/upgrade gevoel zal gaan hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Paulus07 op 05-10-2019 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Paulus07 Zou die koppeling ook monteren. Heel fijn als rustpedaal <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 v.w.b. snelheid in de sim ben ik, sinds ik de he sprint pedals heb, sneller dan voorheen met de csl elite lc. echter, qua immersie kan er niets tegen een direct drive op. lastig te zeggen dus wat je beter kunt doen.

ik denk toch een direct drive, aangezien je nu al een loadcell hebt, en nog een t300rs. die heb ik ook gehad en die was zelfs t.o.v. de csl elite 1.0 erg slapjes. ik zou dus toch gaan voor een direct drive. aangezien je nu thrustmaster hebt en nog geen stuurtjes zou ik persoonlijk gaan voor een sc2, en niet voor een dd1. wellicht even ook black friday in de gaten houden!

maar dat ben ik. :+

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 29-09-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Buttkicker Gamer 2 staat hier ook nog op het verlanglijstje. Echter ben ik er nog niet achter hoe ik hem zou kunnen gebruiken op de PS4 in combinatie met de PS4 Gold wireless headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dawg de sc2 is dan denk de simucube 2?
Zag dat die dan wel weer 2 powersupply blokken heeft. En weet dan nog niet zeker welke stuurtjes erop passen/ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:41:
@dawg de sc2 is dan denk de simucube 2?
Zag dat die dan wel weer 2 powersupply blokken heeft. En weet dan nog niet zeker welke stuurtjes erop passen/ik wil.
ik heb de simucube2 sport en die heeft maar 1 powersupply. ook is in mijn bescheiden optiek 17nm meer dan genoeg.

v.w.b. stuurtjes:
ascher-racing, ssrg, precision sim engineering, turn racing, simracing coach, cube controls, f1simgames, of bijvoorbeeld zelf maken. of via simracing machines een fanatec converted.

zie ook dawg in "Racesturen, servo's en pedalen"

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 29-09-2019 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@dawg is er ook een lagere prijsklasse? Tussen Fanatec en al die stuurtjes van 1200+ ? :P Naja die van Simracingcoach maar dan moet je ook een Podium hub van 200 erbij bestellen. 8)7

@Madhouse1979 Betreft gordels zou ik die niet eens gebruiken. Als er brand uitbreekt, ingebroken wordt, iemand stik of wat dan ook dan moet je eerst helemaal uit je harnas voordat je iets kan gaan doen. Tenzij je een dikke motionrig hebt.. tja. :P

[ Voor 74% gewijzigd door Ivysaur op 29-09-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Ivysaur ja, deze bijvoorbeeld. heeft sim racing garage ook een review van gemaakt.

hier nog een, ook review van srg.
reviews mag je zelf opzoeken. :+

of zelf je wheel samenstellen, maar dan zou ik eerder @Henkus of @johnnyverhoeff een dm sturen en ze lief aankijken. al maken zij wel hoge kwaliteit dus vermoed ik dat ook zij een wat hogere prijs vragen.

die materialen zijn nu eenmaal duur als je kwaliteit wilt, en daarnaast moet je vaak ook een cnc machine en 3d printer hebben, beiden ook niet het goedkoopste.

v.w.b. de high-end zit je bij https://ascher-racing.com toch het beste gezien de iets lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@dawg Straks evne kijken. Eerst eten <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Ivysaur Zo erg zal het toch niet zijn? Een gordel heb je als het goed is zo los. Maar idd eerst maar eens dikke motion en dan maar in het harnas :*)

Voor die genen die het interessant vinden, mijn review van de Sim-Lab GT1 Evo is af en staat op mijn blog: https://www.simrace-blog.nl/review-sim-lab-gt1-evo/ (en ik hoop dat jullie het wat vinden).

Misschien een gek verzoek: Mijn telefoon vond het helaas nodig om de foto's niet op te slaan (ik kan ze tenminste nergens terug vinden), er staan dus wat te weinig foto's bij de review. Mocht iemand nog foto's van de bouw van zijn/haar cockpit hebben dan hou ik me van harte aanbevolen om ze te gebruiken O+

Edit: Met dan aan @Nevela staan de foto's er inmiddels bij _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 30-09-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Naja. Je weet maar nooit. Heb een tijdje VR geracet. Maar vond het niet zo heel veilig als je alleen woont. Haha. Even je recensie lezen.

'Als tip kan ik meegeven, gebruik sluitringen tussen de aluminium platen. Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik de sluitringen zwart heb gespoten.'

_/-\o_ Goed zo. Heb van Simlabs dus nieuwe zijkantjes gekregen en zelfde gedaan. Geen gekraak meer.

[ Voor 45% gewijzigd door Ivysaur op 29-09-2019 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ivysaur Dankzij een aantal tips hier op het forum! De credits gaan ook naar die mensen (zit jij ook bij) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 00:57
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:50:
[...]

Vele hebben voor jou hetzelfde pad bewandeld.
Je denkt dat is mooi, maar kan het goedkoper? Dan loop je tegen Motedis aan en de teken tools en lijkt het zo te zijn maar alles bij elkaar opgeteld loont het, zeker voor de GT1, niet echt en als je dan het gemak mee telt en service van Simlabs dan is het toch meestal een GT1 die in het mandje eindigt.
Hij staat ook op mijn lijstje voor over een tijdje.
Ik had graag de GT1 (zwaardere profielen dan de GT1 evo) willen hebben maar die is niet meer verkrijgbaar dus dan zal ik deze toch zelf moeten samenstellen. Daarnaast heb ik ook nog wat kleine wensen en aanpassingen die ik erin wil hebben. De GT1 was ook wat duurder dan de GT1 evo dacht ik.

Met alle brackets, bouten, afdek kapjes etc, kom ik op een totaal prijs uit van €350,- incl verzendkosten. Verschil is dan toch €86,- (GT1 evo), met een zwaardere uitvoering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
macstuk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:10:
[...]
Ik had graag de GT1 (zwaardere profielen dan de GT1 evo) willen hebben maar die is niet meer verkrijgbaar dus dan zal ik deze toch zelf moeten samenstellen. Daarnaast heb ik ook nog wat kleine wensen en aanpassingen die ik erin wil hebben. De GT1 was ook wat duurder dan de GT1 evo dacht ik.

Met alle brackets, bouten, afdek kapjes etc, kom ik op een totaal prijs uit van €350,- incl verzendkosten. Verschil is dan toch €86,- (GT1 evo), met een zwaardere uitvoering.
Gaaf, deel zeker het eindresultaat met ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 14:33
[...]

Ja en daarbij is motedis in sommige delen zelfs nog duur cq duurder dan anderen, zo kwam ik inderdaad ook uit op een prijs zo rond de 350 euro maar dan inderdaad wat steviger uitgevoerd dan de GT! evo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er overigens ergens een optie mogelijk om heusinkveld pedalen en een DD te testen?
Liefst ergens omgeving Eindhoven, denbosch, tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
R3m3d7 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

Weet niet wat de huidige levertijd is maar zal binnenkort een foto plaatsen. Heb nog geen stuur/pedalen en stoel. Ook nog een game pc aanschaffen... en een scherm, hahaha.
WeeDzi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:05:
[...]

Ja en daarbij is motedis in sommige delen zelfs nog duur cq duurder dan anderen, zo kwam ik inderdaad ook uit op een prijs zo rond de 350 euro maar dan inderdaad wat steviger uitgevoerd dan de GT! evo.
Als je het aantal brackets weet te reduceren gaat de prijs aardig omlaag en zeker als je die hoekklem met klemhendels eruit laat (die zijn erg prijzig). De hoek van het pedaal platform zal ik niet regelmatig aanpassen en ga met een slede werken omdat mijn zoontje van 8 ook wilt racen. Dan moet het lekker snel gaan.

Ben je zelf ook voor de diy optie gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeeDzi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:05:
[...]

Ik ben uiteindelijk wel voor de GT1 Evo gegaan nadat ik eerst aan het tekenen ben gegaan en dan uitrekenen wat ik nodig had bij Motedis. DIY was wel iets goedkoper maar ik ben uiteindelijk overstag gegaan doordat Sim-Lab een mooie pedalen plaat heeft en wheel base houder. Daarnaast wilde ik graag een zwarte versie.

Steviger? Ik vind de GT1 Evo ook echt wel een stevige cockpit, ik heb 0,0 speling en hij staat als een huis,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
Madhouse1979 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Ik ben uiteindelijk wel voor de GT1 Evo gegaan nadat ik eerst aan het tekenen ben gegaan en dan uitrekenen wat ik nodig had bij Motedis. DIY was wel iets goedkoper maar ik ben uiteindelijk overstag gegaan doordat Sim-Lab een mooie pedalen plaat heeft en wheel base houder. Daarnaast wilde ik graag een zwarte versie.

Steviger? Ik vind de GT1 Evo ook echt wel een stevige cockpit, ik heb 0,0 speling en hij staat als een huis,.
De GT1 had 40x120 stuurconsole ipv de 40x80 die de GT1 evo heeft en het aantal verbindingen tussen de verticale delen van de console en de base waren ook dubbel ten opzichte van de GT1 evo.

De vraag is inderdaad of je het nodig hebt, ik weet zelf nog niet hoe gek ik het wil maken in de toekomst, dus zou kunnen dat het overkill is wat ik nu neem. Andere schaffen weer een P1 aan en die is dan weer een heel stuk zwaarder uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je moet altijd doen waar je jezelf het beste bij voelt. Ik vind DIY super leuk en ik vind het ook super om te zien hoe anderen hiermee bezig zijn. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als je vlakke banden hebt door te stevig remmen bv en je gaat daarna weer op topsnelheid rijden zonder je banden te wisselen enz dan kan je dat nog weleens voelen in je pedalen.

Voor de rest is die GT1 EVO een hele stugge rig. Niks op aan te merken. Alleen een stoel met een 'slider' is heel lastig te monteren, maar dat doe je ook maar 1 keer in je ganse leven. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond een stoel met (en ook zonder) slider prima te doen. Ik heb de 40x40 profielen van de GT1 af gehaald en daar de slider op gemonteerd, daarna de beugels van de stoel er op en toen pas de stoel tussen de beugels. Daarna het geheel vastgemaakt op de GT1 Evo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:40:
Is er overigens ergens een optie mogelijk om heusinkveld pedalen en een DD te testen?
Liefst ergens omgeving Eindhoven, denbosch, tilburg
Net een maand te laat. ;)

https://www.simracingexpo.de/en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
macstuk schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Weet niet wat de huidige levertijd is maar zal binnenkort een foto plaatsen. Heb nog geen stuur/pedalen en stoel. Ook nog een game pc aanschaffen... en een scherm, hahaha.

[...]
Als je het aantal brackets weet te reduceren gaat de prijs aardig omlaag en zeker als je die hoekklem met klemhendels eruit laat (die zijn erg prijzig). De hoek van het pedaal platform zal ik niet regelmatig aanpassen en ga met een slede werken omdat mijn zoontje van 8 ook wilt racen. Dan moet het lekker snel gaan.

Ben je zelf ook voor de diy optie gegaan?
ik ga er voor :) maar ik haal mijn profiel eigenlijk altijd bij stappenmotor.nl die zijn een stuk goedkoper met verzenden andere onderdelen zijn dan weer goedkoper bij motedis dus beetje hier en beetje daar
. en ik ben zelf een beetje handig dat scheelt ook....

maar vooral het zelf kunnne modificeren of ontwerp kunnen maken wordt ik wel blij van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

Die staat voor volgend jaar op de planning :)
Hier ook! Ik had dit jaar willen gaan maar zat in het buitenland voor mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 14:16
Ik ben zeg maar gewoon nieuw in de sim racing wereld. Heb vroeger wel ns n Thrustmaster ffb wieltje gehad, was nog gameport ipv usb waardoor er al snel geen support meer was. Maar ben t weer aan t oppakken en zie ook dat t n heel andere wereld is geworden.

Mijn vraag, wat is vandaag de dag de beste race simulator sw? Ik heb al het een en ander zitten lezen en zie Rf2, R3E en iRacing heel veel terug komen. Maar je moet in alle 3 ook geld blijven steken, voor tracks, auto's e.d. en ik doe het liever 1x goed ipv alles n beetje.
Voordat iedereen zijn eigen mening gaat delen (en die zijn natuurlijk allemaal goed 😉) , zie ik het liefst n link naar goed vergelijkings materiaal.

Thx

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
smollynl schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:38:
Ik ben zeg maar gewoon nieuw in de sim racing wereld. Heb vroeger wel ns n Thrustmaster ffb wieltje gehad, was nog gameport ipv usb waardoor er al snel geen support meer was. Maar ben t weer aan t oppakken en zie ook dat t n heel andere wereld is geworden.

Mijn vraag, wat is vandaag de dag de beste race simulator sw? Ik heb al het een en ander zitten lezen en zie Rf2, R3E en iRacing heel veel terug komen. Maar je moet in alle 3 ook geld blijven steken, voor tracks, auto's e.d. en ik doe het liever 1x goed ipv alles n beetje.
Voordat iedereen zijn eigen mening gaat delen (en die zijn natuurlijk allemaal goed 😉) , zie ik het liefst n link naar goed vergelijkings materiaal.

Thx
Ik denk dat de meeste van ons meerdere sims hebben. Er is niet 1 ultieme sim. Wat wil je doen? Online? Offline? Type autos? Weerstomstandigheden? Dag/nacht cyclus?

Ik denk dat Assetto Corsa een uitgebreide sim is met veel mods waar je niet van alles bij hoeft te kopen en van alles wel wat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 14:16
evuijtert schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat de meeste van ons meerdere sims hebben. Er is niet 1 ultieme sim. Wat wil je doen? Online? Offline? Type autos? Weerstomstandigheden? Dag/nacht cyclus?

Ik denk dat Assetto Corsa een uitgebreide sim is met veel mods waar je niet van alles bij hoeft te kopen en van alles wel wat heeft.
Dat zijn idd goede vragen.
Wil graag online en leagues gaan rijden, type auto's weet ik nog niet, maar leMans staat op de bucket list.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 13:19
Ik weet niet of ik hier in het correcte topic zit maar het is zeker gerelateerd aan simracing :) .
Momenteel heb ik als "rig" een Playseat Revolution i.c.m. een Fanatec CSW2.5 & CSL Elite LC pedalen.
Qua flex gaat dit net maar ik ben toch aan het kijken voor iets anders omdat de Playseat nog wel eens kraakt en piept 8)7 .

Via MAY-CAD (MC) ben ik een beetje aan het "tekenen" geweest en heb ik iets in elkaar kunnen zetten wat voor mijn gevoel goed genoeg is.

Nu heb ik wel een paar vragen. In het algemeen spreekt men over 8020 profielen, wat houd dit precies in?
In MC zijn profielen (in mm) zoals 20x40, 40x40, 40x80, etc. te selecteren echter kan ik hier geen 20x80 of 80x20 vinden.

Heeft er hier iemand ervaring met MC en welke profielen kan ik het best gebruiken om een stevige rig te bouwen?
Zit ik met mijn 40x40 en 40x80 goed of is dit te zwak/sterk?

Hieronder mijn tekening:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G6c5Pcfl.png

Let trouwens niet op de pedalen, ik heb nog niet uit kunnen vogelen hoe ik iets van een scharnier toe kan passen.

Thanks alvast :) !

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 16:22
Stoksbrood schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:28:
Ik weet niet of ik hier in het correcte topic zit maar het is zeker gerelateerd aan simracing :) .
Momenteel heb ik als "rig" een Playseat Revolution i.c.m. een Fanatec CSW2.5 & CSL Elite LC pedalen.
Qua flex gaat dit net maar ik ben toch aan het kijken voor iets anders omdat de Playseat nog wel eens kraakt en piept 8)7 .

Via MAY-CAD (MC) ben ik een beetje aan het "tekenen" geweest en heb ik iets in elkaar kunnen zetten wat voor mijn gevoel goed genoeg is.

Nu heb ik wel een paar vragen. In het algemeen spreekt men over 8020 profielen, wat houd dit precies in?
In MC zijn profielen (in mm) zoals 20x40, 40x40, 40x80, etc. te selecteren echter kan ik hier geen 20x80 of 80x20 vinden.

Heeft er hier iemand ervaring met MC en welke profielen kan ik het best gebruiken om een stevige rig te bouwen?
Zit ik met mijn 40x40 en 40x80 goed of is dit te zwak/sterk?

Hieronder mijn tekening:
[Afbeelding]

Let trouwens niet op de pedalen, ik heb nog niet uit kunnen vogelen hoe ik iets van een scharnier toe kan passen.

Thanks alvast :) !
80/20 extrusie staat gewoon voor de verhouding. 40x40, 80x40 en 120x40 vallen allemaal onder de noemer '80/20'.

Ik zie wel dat je erg veel 'onnodige' profielen gebruikt. Die 4 profielen met 2x 45° voor het stuurwiel gedeelte zijn lastig te monteren en kun je net zo goed vervangen voor een standaard 90° verbindingstuk, helemaal omdat je 'schakelstang' erg veel stijfheid toevoegt. Ook zou ik niet gaan voor die kleine profieltjes onder de stoel. Ik zou die 2 profielen waar de stoelbeugel op komt, direct op de profielen daaronder schroeven zonder die 40x40x40 profieltjes.

Ook heb je erg veel vloersteuntjes. Vergeet niet dat het een erg stijf geheel is, en dat je aan 4 steuntjes genoeg hebt. Je hebt er nu 10 :P

Het pedaalgedeelte is me nog een beetje onduidelijk.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Jimmy J. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:48:
[...]
80/20 extrusie staat gewoon voor de verhouding. 40x40, 80x40 en 120x40 vallen allemaal onder de noemer '80/20'.

Ik zie wel dat je erg veel 'onnodige' profielen gebruikt. Die 4 profielen met 2x 45° voor het stuurwiel gedeelte zijn lastig te monteren en kun je net zo goed vervangen voor een standaard 90° verbindingstuk, helemaal omdat je 'schakelstang' erg veel stijfheid toevoegt. Ook zou ik niet gaan voor die kleine profieltjes onder de stoel. Ik zou die 2 profielen waar de stoelbeugel op komt, direct op de profielen daaronder schroeven zonder die 40x40x40 profieltjes.

Ook heb je erg veel vloersteuntjes. Vergeet niet dat het een erg stijf geheel is, en dat je aan 4 steuntjes genoeg hebt. Je hebt er nu 10 :P

Het pedaalgedeelte is me nog een beetje onduidelijk.
Thanks! Gewaardeerde feedback! Straks nog even verder knutselen :) .
De pedalen wil ik laten scharnieren aan de hielkant, waar de 2 profielen verticaal staan kan het plateau dan naar boven/beneden (gele vierkantjes) schuiven. Wel nog iets verzinnen hoe ik dit vast kan zetten.

Zie hieronder (groene vierkantjes zouden scharnieren moeten worden ;) ):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QJEtBAg.png

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Stoksbrood schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Thanks! Gewaardeerde feedback! Straks nog even verder knutselen :) .
De pedalen wil ik laten scharnieren aan de hielkant, waar de 2 profielen verticaal staan kan het plateau dan naar boven/beneden (gele vierkantjes) schuiven. Wel nog iets verzinnen hoe ik dit vast kan zetten.

Zie hieronder (groene vierkantjes zouden scharnieren moeten worden ;) ):
[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik de rood-doorkraste profielen weg laten, en die 2 80x40 pedaal-kokers bovenop de dwarsliggers plaatsen (oranje pijltjes):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SuE0h6v.jpg

Ik zie overigens dat er aan de zijkanten geen gleuf aanwezig is? Dat zou wel moeten eigenlijk (zelfde geldt voor de grote verticale kokers voor het stuurgedeelte). Dan kun je ze met een 90° koppelstukje aan elkaar verbinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WeeDzi
Jimmy J. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:48:
[...]
kleine toevoeging, het staat niet voor de verhouding voor de materialen. Het komt van de bedrijfsnaam die marktleider was in amerika. Die had als naam 80/20 naar de het pareto principe. Die staat voor dat 80% van de effecten voortkomen uit 20% van de oorzaken.

Dat is eigenlijk net zo iets als dat we een verstelbare moersleutel kennen als een baco. Of zoals mijn vader vroeger tyrips colson bandjes noemde.

dus 8020 staat meer voor het type profiel namelijk het Tslot, en die heb je in verschillende maten waar de industrie op een aantal standaard maten zijn uitgekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 08-10-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Ik heb verder nog 0 ervaring met deze profielen dus hoe vast/stevig iets zit zonder koppelstukjes.
Alle hoekstukjes die ik nu heb gebruikt heb ik met een pijltje aangegeven. Misschien dat ik dus "overdrijf ;) "

Eventueel ook aan de achterkant van de verticale profielen bij de pedalen koppelstukjes gebruiken (zie groene pijltjes)?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3BFNSyS.png

Ik heb de kleine profielen waardoor de stoel hoger komt te staan weggehaald maar wel een extra profiel toegevoegd zodat de stoel "vrij" naar voren en achteren kan worden geschoven.

Trouwens een kleine toevoeging/vraag.
Het profiel wat over de gehele lengte loopt is 1500mm. Ikzelf ben 1,76.
Wat is de normale lengte van een rig? Vanaf de heupen gemeten tot de voeten + 20cm?

[ Voor 26% gewijzigd door Stoksbrood op 08-10-2019 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou voor de zijkanten, achterkant en tussenstuk sowieso 80/40 profielen gebruiken. 40/40 profielen zou ik alleen voor onder de stoel gebruiken. Die hoek profielen zijn prima om te monteren.

Als ik dit zo zie dan lijkt dit qua basis heel erg op een Sim-Lab GT1 Evo. Ik heb zelf ook zitten twijfelen om het zelf te bouwen maar qua kosten vond ik het verschil met de GT1 Evo niet zo heel groot. Daarnaast zitten er bij de GT1 Evo een mooie pedaal plaat en houder voor je wheelbase. Ik heb om die redenen en omdat ik graag een zwart frame wilde uiteindelijk voor de GT1 Evo gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 13:21
Stoksbrood schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb verder nog 0 ervaring met deze profielen dus hoe vast/stevig iets zit zonder koppelstukjes.
Alle hoekstukjes die ik nu heb gebruikt heb ik met een pijltje aangegeven. Misschien dat ik dus "overdrijf ;) "

Eventueel ook aan de achterkant van de verticale profielen bij de pedalen koppelstukjes gebruiken (zie groene pijltjes)?

[Afbeelding]

Ik heb de kleine profielen waardoor de stoel hoger komt te staan weggehaald maar wel een extra profiel toegevoegd zodat de stoel "vrij" naar voren en achteren kan worden geschoven.
zoals ik het nu zie wil je dus een hoop profielen doorboren en dan op het onder of bovenliggend profiel vastmaken met lange bouten en slot nuts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Madhouse1979 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:08:
Ik zou voor de zijkanten, achterkant en tussenstuk sowieso 80/40 profielen gebruiken. 40/40 profielen zou ik alleen voor onder de stoel gebruiken. Die hoek profielen zijn prima om te monteren.

Als ik dit zo zie dan lijkt dit qua basis heel erg op een Sim-Lab GT1 Evo. Ik heb zelf ook zitten twijfelen om het zelf te bouwen maar qua kosten vond ik het verschil met de GT1 Evo niet zo heel groot. Daarnaast zitten er bij de GT1 Evo een mooie pedaal plaat en houder voor je wheelbase. Ik heb om die redenen en omdat ik graag een zwart frame wilde uiteindelijk voor de GT1 Evo gekozen.
Hier heb je inderdaad wel een goed punt... Ik zal het zeker in overweging brengen. Thanks!!!
Denniz0229 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

zoals ik het nu zie wil je dus een hoop profielen doorboren en dan op het onder of bovenliggend profiel vastmaken met lange bouten en slot nuts?
Zoals ik aangaf heb ik echt 0 ervaring met dit soort profielen en hoe dit in elkaar zit geschroefd.
Als iemand me zou zeggen dat ik een profiel 180 graden zou moeten draaien zou ik het ook zo geloven :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Stoksbrood schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:26:

Zoals ik aangaf heb ik echt 0 ervaring met dit soort profielen en hoe dit in elkaar zit geschroefd.
Als iemand me zou zeggen dat ik een profiel 180 graden zou moeten draaien zou ik het ook zo geloven :9 .
nou dan mis je wel een slootje aan hoekverbinders.
hoe zitten bijvoorbeeld de profielen vast waar je stoel op komt?

hoekverbindingen zijn het makkelijkste om in elkaar te zetten, doorboren en een lange bout kan ook prima.
het is alleen aanzienlijk minder verstelbaar.
je kan trouwens wel perfect schroefdraad tappen in het midden van de profielen.

regel 1 van zelf een rig ontwerpen is trouwens wel heeeel veel extra slot nuts, hoekjes, boutjes, ringetjes, e.d. mee bestellen want je gaat er geheid een paar vergeten te tellen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Denniz0229 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:39:
[...]
regel 1 van zelf een rig ontwerpen is trouwens wel heeeel veel extra slot nuts, hoekjes, boutjes, ringetjes, e.d. mee bestellen want je gaat er geheid een paar vergeten te tellen :+
de angst om nogmaals te moeten bestellen en nogmaals verzendkosten te moeten betalen heeft mij er destijds toe doen besluiten een Sim Lab te kopen.

Met het prijsverschil kun je je haast geen fouten veroorloven zonder dat de balans de andere kant op slaat. Ik geloof dat Motedis verzendingen minimaal een paar tientjes kosten en het duurt ook nog eens een tijdje voor je het in huis hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Madhouse1979 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:08:Als ik dit zo zie dan lijkt dit qua basis heel erg op een Sim-Lab GT1 Evo. Ik heb zelf ook zitten twijfelen om het zelf te bouwen maar qua kosten vond ik het verschil met de GT1 Evo niet zo heel groot. Daarnaast zitten er bij de GT1 Evo een mooie pedaal plaat en houder voor je wheelbase. Ik heb om die redenen en omdat ik graag een zwart frame wilde uiteindelijk voor de GT1 Evo gekozen.
Precies dit! Ik had er ook eerst zelf een samengesteld en kwam op 85 euro goedkoper uit ofzo, zonder die handige pedaal en stuurplaat. En ik wou ook graag een zwarte.
WeeDzi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

kleine toevoeging, het staat niet voor de verhouding voor de materialen. Het komt van de bedrijfsnaam die marktleider was in amerika. Die had als naam 80/20 naar de het pareto principe. Die staat voor dat 80% van de effecten voortkomen uit 20% van de oorzaken.

Dat is eigenlijk net zo iets als dat we een verstelbare moersleutel kennen als een baco. Of zoals mijn vader vroeger tyrips colson bandjes noemde.

dus 8020 staat meer voor het type profiel namelijk het Tslot, en die heb je in verschillende maten waar de industrie op een aantal standaard maten zijn uitgekomen.
Ah nice! Leuk weetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Denniz0229 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

nou dan mis je wel een slootje aan hoekverbinders.
hoe zitten bijvoorbeeld de profielen vast waar je stoel op komt?

hoekverbindingen zijn het makkelijkste om in elkaar te zetten, doorboren en een lange bout kan ook prima.
het is alleen aanzienlijk minder verstelbaar.
je kan trouwens wel perfect schroefdraad tappen in het midden van de profielen.

Haha! Dan lijkt het me een veel veiligere keuze om dus voor de GT1 Evo te gaan, mede door jou, @SlaadjeBla en @Jimmy J. bevestigd :+ . Ik heb namelijk niet heel veel zin om te moeten boren, laat mij maar lekker schroeven 8)7 .

Thanks heren!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:26
@Stoksbrood
Wat was het onderliggende idee om zelf een rig samen te stellen? Goedkoper of niet wetende dat er kant en klare alternatieven zijn?

Voor kan en klaar kan je eventueel nog kijken naar de Motedis S-Dream.. https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html.
Is nog stuk goedkoper dan de GT1 Evo.

Er zijn verder nog wel meer alternatieven te vinden. Alles afhankelijk van je budget naturulijk.

Verder kan zelf samenstellen wel stuk goedkoper zijn, alleen moet je je dan wel wat meer gaan verdiepen in hoe profielen werken. Zelf heb ik het voor 210,- in elkaar gezet. Maar dit ook vooral omdat hij onder het bureau moest passen en weinig ruimte in beslag mocht nemen. Verder is het gewoon hartstikke stevig.

Ga je toch zelf voor maken, dan kan je alles met die hoeken vast zetten. hoeken. Waar je dan nog aan moet denken is hoe je je base/stuur gaat bevestigen en hoe je nu je pedalen gaat doen. Je hebt nu nog geen goede manier om je pedalen te bevestigen.

@Madhouse1979 Waarom zou je voor 8040 profielen kiezen voor de onderkant? Qua stevigheid maakt het weinig/geen verschil met 4040. Je komt alleen hoger te zitten.
Het geeft je wellicht alleen wat meer mogelijkheden in verstellen van hoogte van je pedalen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Hupske schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:42:
@Stoksbrood
Wat was het onderliggende idee om zelf een rig samen te stellen? Goedkoper of niet wetende dat er kant en klare alternatieven zijn?

Voor kan en klaar kan je eventueel nog kijken naar de Motedis S-Dream.. https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html.

Er zijn verder nog wel meer alternatieven te vinden. Alles afhankelijk van je budget naturulijk.

Verder kan zelf samenstellen wel stuk goedkoper zijn, alleen moet je je dan wel wat meer gaan verdiepen in hoe profielen werken. Zelf heb ik het voor 210,- in elkaar gezet. Maar dit ook vooral omdat hij onder het bureau moest passen en weinig ruimte in beslag mocht nemen. Verder is het gewoon hartstikke stevig.

Ga je toch zelf voor maken, dan kan je alles met die hoeken vast zetten. hoeken. Waar je dan nog aan moet denken is hoe je je base/stuur gaat bevestigen en hoe je nu je pedalen gaat doen. Je hebt nu nog geen goede manier om je pedalen te bevestigen.

@Madhouse1979 Waarom zou je voor 8040 profielen kiezen voor de onderkant? Qua stevigheid maakt het weinig/geen verschil met 4040. Je komt alleen hoger te zitten.
Het geeft je wellicht alleen wat meer mogelijkheden in verstellen van hoogte van je pedalen.
Nadeel van Motedis vind ik toch wel de verzend kosten die best wel oplopen naarmate er meer gewicht in komt. Als je kijkt naar bijvoorbeeld stappenmotor.nl dan blijven de verendkosten 15 euro oid. Maar daar zijn de boutjes en hoekstukjes weer heel duur.

Die rig van motedis is eigenlijk nog niet eens zo slecht en idd niet gek geprijst....

voordeel tov een gtevo vind ik dat je bij de pedalen en het stuur wat meer vrijheid in hebt als je bv je pedalen omgekeerd wil bevestigen, je hebt net wat meer vrijheid.

Bij de 8040 variant heb je toch echt wel wat meer bevestigings vrijheid voor bijvoorbeeld rechtopstaande delen die je daardoor beter vast kan zetten met 4 hoekstukken ipv 2. dat scheelt toch echt wel een bak aan torsie

[ Voor 5% gewijzigd door WeeDzi op 08-10-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
WeeDzi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

Nadeel van Motedis vind ik toch wel de verzend kosten die best wel oplopen naarmate er meer gewicht in komt. Als je kijkt naar bijvoorbeeld stappenmotor.nl dan blijven de verendkosten 15 euro oid. Maar daar zijn de boutjes en hoekstukjes weer heel duur.
Klopt. Je moet met het zelf samenstellen onder een bepaald gewicht blijven, dan kan je verzendkosten laag blijven. Anders is het wel een groot deel van het bedrag. Maar alsnog altijd wel goedkoper dan GT Evo.
Je kan eventueel ook bij Aluxprofiel.nl kijken. Ook wat goedkoper in verzendkosten.
Bij de 8040 variant heb je toch echt wel wat meer bevestigings vrijheid voor bijvoorbeeld rechtopstaande delen die je daardoor beter vast kan zetten met 4 hoekstukken ipv 2. dat scheelt toch echt wel een bak aan torsie
Als je kijkt naar GT Evo wordt daar dus geen gebruik van gemaakt. Zit de bevestiging gewoon op de bovenkant van het profiel en doet dus niks met de 8040 onder. Ze er als nog tussen plaatsen kan niet, want dan kloppen de maten van de pedaalplaat en stuurbase niet meer.

Met de 4040 profiel kan je ook nog steeds 4 bevestigingspunten nemen als je hem vastzet. 8040 kan je er alleen zelf 6 van maken :9
Maarja 2 bevestigingspunten is al stevig genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hupske idd om die reden zou ik 80/40 profiel kiezen, het biedt je net iets meer vrijheid dan een 40/40 profiel. Voor de stevigheid zou het verschil inderdaad miniem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
@Stoksbrood

Ik wist wel dat er kant en klare oplossingen zouden zijn maar het zelf uitvogelen/ontwerpen vond ik wel geinig. Dat is de reden dat ik met MayCad aan de slag ben gegaan. Natuurlijk hoopte ik er wel op dat het nog wat goedkoper uit zou vallen dan een SimLab e.d. oplossing.

De motedis site was ik inderdaad al tegengekomen maar ik weet niet wat de ervaringen daar zijn. Als ik naar SimLab reviews kijk, is iedereen er eigenlijk over te spreken.

Mijn rig zal uiteindelijk ook zo compact mogelijk moeten zijn waar deze ook (half) onder een bureau komt te staan. Mocht dat niet lukken zal het een beetje schuiven worden.

Misschien een brutale vraag maar heb jij je ontwerp nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Hupske schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Klopt. Je moet met het zelf samenstellen onder een bepaald gewicht blijven, dan kan je verzendkosten laag blijven. Anders is het wel een groot deel van het bedrag. Maar alsnog altijd wel goedkoper dan GT Evo.
Je kan eventueel ook bij Aluxprofiel.nl kijken. Ook wat goedkoper in verzendkosten.

[...]

Als je kijkt naar GT Evo wordt daar dus geen gebruik van gemaakt. Zit de bevestiging gewoon op de bovenkant van het profiel en doet dus niks met de 8040 onder. Ze er als nog tussen plaatsen kan niet, want dan kloppen de maten van de pedaalplaat en stuurbase niet meer.

Met de 4040 profiel kan je ook nog steeds 4 bevestigingspunten nemen als je hem vastzet. 8040 kan je er alleen zelf 6 van maken :9
Maarja 2 bevestigingspunten is al stevig genoeg :)
ja idd je hebt gelijk ik zat er even aan te denken om ze aan de zijkanten te monteren om die reden, maar de gt evo heeft het er boven op ..... dan voegt het weinig toe behalve hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Stoksbrood schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Ik wist wel dat er kant en klare oplossingen zouden zijn maar het zelf uitvogelen/ontwerpen vond ik wel geinig. Dat is de reden dat ik met MayCad aan de slag ben gegaan. Natuurlijk hoopte ik er wel op dat het nog wat goedkoper uit zou vallen dan een SimLab e.d. oplossing.

De motedis site was ik inderdaad al tegengekomen maar ik weet niet wat de ervaringen daar zijn. Als ik naar SimLab reviews kijk, is iedereen er eigenlijk over te spreken.

Mijn rig zal uiteindelijk ook zo compact mogelijk moeten zijn waar deze ook (half) onder een bureau komt te staan. Mocht dat niet lukken zal het een beetje schuiven worden.

Misschien een brutale vraag maar heb jij je ontwerp nog?
Ken enkele met de S-Dream rig van Motedis. Die zijn allen erg tevreden. Denk dat die wellicht zelfs steviger is dan de Sim-lab. De staanders zijn uit 40/120 ipv 40/80 bij simlab, pedalen direct op de profielen ipv aluminiumplaat en waar je eventueel je shifters of weet ik veel wat aan vast wilt maken heeft nog een extra verbindstuk naar de profielen onder.

Wat betreft ontwerp kan ik je wel in DM sturen. Hij is alleen niet voor de looks gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
komend van een T300 naar een eventuele Simucube 2. Was is het advies. de sport of pro versie? En waar ga je eventueel spijt van krijgen of echt missen tussen de 2 varianten? Of hoe moet ik het inbeelden mbt gevoel tussen een T300 en de sport variant? (nog nooit een DD wheel ervaring gehad namelijk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 20:30
om je te inspireren heb ik wat foto's van mijn ontwerp en het resultaat.

ik heb het besteld bij motedis.

schets

werkelijk01

werkelijk

ik kon het nu zo bouwen als ik wil en was goedkoper uit.
het verschil was niet 100 euro.

:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qz4XOjbCbS8wkL9KBfFWfqts/medium.jpg

.

[ Voor 49% gewijzigd door JW van Wijngen op 09-10-2019 10:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
Paulus07 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:58:
komend van een T300 naar een eventuele Simucube 2. Was is het advies. de sport of pro versie? En waar ga je eventueel spijt van krijgen of echt missen tussen de 2 varianten? Of hoe moet ik het inbeelden mbt gevoel tussen een T300 en de sport variant? (nog nooit een DD wheel ervaring gehad namelijk)
Ik heb geen ervaring met een Direct Drive systeem maar ben van een Logitech G920 overstapt naar een Fanatec CSW2.5. Dit is al een WERELD van verschil. Vele betere feedback, je voelt wat de auto doet etc.
Vrienden van me dacht dat het verschil wel mee zou vallen totdat ze het ook probeerde.

Als de stap van de T300 (belt driven) naar een DD systeem net zo groot is als van een G920 (tandwielen) naar een "belt driven" systeem dan zal het zeker een stap vooruit zijn.

Ik weet niet of je voor de T300 een stuurtje hebt gehad als bijvoorbeeld de G920 maar dan zou je het verschil qua gevoel kunnen beamen :) .

Verder zou je denk ik even moeten wachten op een reactie van iemand die het verschil tussen belt driven een DD heeft ervaren (y)
JW van Wijngen schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:08:
Ziet er ook gelikt uit! Oogt ook nog redelijk compact :) !
*Heeft de foto's opgeslagen ter inspiratie :+ *

[ Voor 11% gewijzigd door Stoksbrood op 09-10-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
Dubbelpost 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Stoksbrood op 09-10-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
In de constructieleer is de regel dat bij een verhoging van een profiel met 33% een profiel 2x zo sterk in die richting zal zijn. Een verdubbeling in hoogte zal dus resulteren in een profiel wat ruim 4x sterker is in die richting. Zeker als je steunpunten eronder gaat aanbrengen krijg je met momenten te maken en kunnen de profielen gaan doorbuigen. Het is niet voor niets dat alle bedrijven die deze 80/20 rigs verkopen minimaal voor de 40x80 profielen kiezen in de basis frame.

Een week na mijn bestelling bij motedis ontving ik de bestelling, dat zal sneller zijn dan sim-lab kan leveren echter moet ik erbij vermelden dat ik maar een deel van de bestelling heb ontvangen helaas. Weet niet of er iets fout is gegaan of dat er nog wat na komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi

[Afbeelding: schets]

[Afbeelding: werkelijk01]

[Afbeelding: werkelijk]

[Afbeelding]

.
Das een mooie setup kan haast niet geloven dat je daarmee onder de 400 euro bent gebleven. Hij lijkt namelijk nogal wat luxer uitgevoerd dan de GT evo . Bravo !

nu zouden we natuurlijk graag de BOM van je willen lenen _/-\o_

PS hoe stap je eigenlijk in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
totaal iets meer dan 700
waarvan 545 aan 80/20 profielen en boutje en schroeven.

ik stap links in (van achter gezien). ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
JW van Wijngen schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:38:
totaal iets meer dan 700
waarvan 545 aan 80/20 profielen en boutje en schroeven.

ik stap links in (van achter gezien). ;)
aah ja ik zou zeggen het verschil was meer dan 100 euro, maar dan wel over de prijs van de evo :)
des al niet te min is het een mooie setup.

heb je evt last van trillingen in je monitoren? aangezien deze aan dezelfde rig zijn bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

[Afbeelding: schets]

[Afbeelding: werkelijk01]

[Afbeelding: werkelijk]

[Afbeelding]

.
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
er zit nul beweging in.
ook als ik de shakers aan heb, zit er geen beweging in.

ik heb de constructie zo dat ik de monitorstandaard als nog los kan maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:58:
enige verschil is de torque, waarbij in mijn bescheiden optiek 17nm van de sport al meer is dan je nodig zult gaan hebben. en de snelheid, waarvan ik ook betwijfel of je die paar ms echt merkt.

aangezien een stuur/buttonbox ook nogal prijzig is voor een osw/sc2, zou ik die 300 lekker in een stuur stoppen en niet in de pro.

het is een enorme stap van de t300, is ook geen vergelijk, is niet eerlijk t.o.v. de t300. :)

net als jij had ik ook nog nooit op een dd geraced voordat ik mijn sc2 sport binnenkreeg enkele weken geleden. was dus erg benieuwd. en nadat ik voorbij het punt van: "man man wat een power hebben die dingen zeg! :o " was, begon ik het detail en de snelheid steeds beter te voelen, omdat de eerste indruk voorbij was. de cambers in bochten bijvoorbeeld, zoals op de nordschleife van studio397, in sommige bochten "trekt" dat stuur me gewoon door de bocht heen zo accuraat, snel, en sterk een dd is.

ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Hoewel alles uitvoering is te lezen in Racesturen, servo's en pedalen wat betreft ervaringen, verschillen etc..

Zou altijd voor 25Nm gaan!

Zelf de Fanatec Podium 25Nm versie en alleen ervaring met Iracing en op de DD drive 60% FFB. Ingame (na diverse aanpassingen in de ini file ) 65 FFB voor open wheel Cars. GT cars ietwat hoger.

Op het display geeft dit in bochten gemiddeld 15Nm en heb je genoeg reserve om het DD niet op top niveau te gebruken.

Kort door de bocht. Met een DD meer controle over de auto en waar een belt drive het al laten kan je met een DD de auto op de baan houden. Eenmaal goed geconfigureerd voel je elke hobbeltje etc..

Wat betreft merken geen advies want er is zoveel goeds te koop. Wel zie ik dat gerenomeerde zelfbouwers gebruik maken van bv de podium modules. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TecTo op 09-10-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@TecTo The Podium Wheel Base DD2 holding torque is not less than 20Nm even under heavy use in a race.
geen 25nm dus.

[ Voor 26% gewijzigd door dawg op 09-10-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 11-07 09:25
dawg schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:43:
@TecTo The Podium Wheel Base DD2 holding torque is not less than 20Nm even under heavy use in a race.
geen 25nm dus.
De peak torque in zowel de DD1 als de DD2 ligt hoger dan de opgegeven holding torque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
dawg schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:43:
geen 25nm dus.
Eerlijkheidshalve gaat dit boven mijn pet.

Schijf wat ik lees op het display van de podium DD2.

Op 100 FFB is er niet mee te sturen of ik moet in-game waardes aan houden die nergens meer op slaan en zodoende verlies aan datail enz. teweeg brengen.

Wellicht hanteert Fanatec te optimistische specificaties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

FightingAce schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

De peak torque in zowel de DD1 als de DD2 ligt hoger dan de opgegeven holding torque.
ah. nouja, ik lees dit gewoon op de fanatec site. overigens heb je aan peak niets want dat wordt bijna nooit bereikt behalve bij crashes e.d. :)

niet dat het verder uitmaakt hoor.
TecTo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Eerlijkheidshalve gaat dit boven mijn pet.

Schijf wat ik lees op het display van de podium DD2.

Op 100 FFB is er niet mee te sturen of ik moet in-game waardes aan houden die nergens meer op slaan en zodoende verlies aan datail enz. teweeg brengen.

Wellicht hanteert Fanatec te optimistische specificaties :?
dat is wel vaag dan inderdaad.

anyway. neem aan dat je sowieso wel voldoende torque hebt, of het nu 20nm of 25nm is? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 11-07 09:25
dawg schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:09:
[...]

ah. nouja, ik lees dit gewoon op de fanatec site. overigens heb je aan peak niets want dat wordt bijna nooit bereikt behalve bij crashes e.d. :)

niet dat het verder uitmaakt hoor.

[...]

dat is wel vaag dan inderdaad.

anyway. neem aan dat je sowieso wel voldoende torque hebt, of het nu 20nm of 25nm is? :+
Klopt, maar dat is dus holding torque. De base registreert namelijk wel hogere krachten dan de opgegeven holding torque, bijvoorbeeld bij curbs of crashes. Is ergens ook wel voorbij gekomen in ofwel Fanatec berichtgeving of reviews. Weet ik niet meer zeker.

Ik weet niet in hoeverre dit zich verhoudt met andere dd's op de markt, of die peak of holding torques vermelden.

Uiteindelijk valt er, ook bij de DD1, niet fatsoenlijk te rijden om max torque... De snelheid en de nauwkeurigheid waarmee feedback wordt gegeven is wel een wereld van verschil met mijn oude CSL Elite. En dat is uiteindelijk wat je het meest moet laten meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
FightingAce schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:14:
Klopt, maar dat is dus holding torque. De base registreert namelijk wel hogere krachten dan de opgegeven holding torque, bijvoorbeeld bij curbs of crashes. Is ergens ook wel voorbij gekomen in ofwel Fanatec berichtgeving of reviews. Weet ik niet meer zeker.
Bij minder strak gereden rondes en teveel curbs soms de neiging om de FFB wat terug te schroeven maar dat is tevens een pre voor DD. Een DD geeft feilloos aan wanneer je over de grens gaat. :) met de mogelijkheid te corrigeren, waar het met een belt drive niet meer lukt.

@Paulus07 Neem dat mee in je overpeinzingen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 09-10-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik hoop via MP een stel leuke kartschoenen te halen. Heb nu sportschoenen van de Bristol. Een 1.5 jaar oud, maar het klittenband laat los en is al reeds aan het rafelen. (Goedkoop is duurkoop).

Die kartschoenen zien er netjes uit. Hoop ze voor 30 euro binnen te halen. Zijn wel meisjes-kartschoenen. Maar ronde hiel en zien er nog goed uit, dus ja. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macstuk
[...]

Gisteren ontving ik deel 1 en vandaag kwam het 2e deel van de bestelling binnen, alles compleet nu.
Ongeveer 9 dagen na bestelling geleverd. Vandaag nog geen tijd om te gaan bouwen, zal weer een foto plaatsen wanneer de bouw klaar is.

Edit: Had een foto willen plaatsen maar is niet toegestaan omdat ik onvoldoende karma heb. :'(
De site die ik gebruikte om afbeeldingen te delen (tinypic) is ook onlangs uit de lucht.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XyP1n0J/IMG-9780.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RTwLtyp/IMG-2044.png

[ Voor 36% gewijzigd door macstuk op 12-10-2019 11:24 . Reden: Lukt niet om foto's te plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevela
Waarom zijn er geen goedkopere direct drives?

Ik lees hier vaak dat jullie erg tevreden zijn over direct drives. Inmiddels ben ik een jaar bezig met simracen en heb ik behoefte aan meer detail in mijn stuur. Er is gelukkig genoeg keuze, maar ik vraag mij af waar de prijsverschillen vandaan komen. De goedkoopste sturen werken met tandwielen, de lijn daarboven met riemen en de duurste zijn dd. Maar waarom? Bedrijfseconomisch gezien is het toevoegen van tandwielen en riemen alleen maar kostprijsverhogend. Terwijl er ook een motor in zit waar ze direct aan verbonden kunnen worden. Er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn. Is het de techniek? Of marketing? Of moet ik naar de kvk en in dit gat springen :). Hopelijk kan en wil iemand opheldering geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Nevela schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:47:
Waarom zijn er geen goedkopere direct drives?

Ik lees hier vaak dat jullie erg tevreden zijn over direct drives. Inmiddels ben ik een jaar bezig met simracen en heb ik behoefte aan meer detail in mijn stuur. Er is gelukkig genoeg keuze, maar ik vraag mij af waar de prijsverschillen vandaan komen. De goedkoopste sturen werken met tandwielen, de lijn daarboven met riemen en de duurste zijn dd. Maar waarom? Bedrijfseconomisch gezien is het toevoegen van tandwielen en riemen alleen maar kostprijsverhogend. Terwijl er ook een motor in zit waar ze direct aan verbonden kunnen worden. Er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn. Is het de techniek? Of marketing? Of moet ik naar de kvk en in dit gat springen :). Hopelijk kan en wil iemand opheldering geven.
Als je een te slappe motor direct drive maakt dan trek je het stuur gewoon kapot.
Als ik bij mijn oude t300 het stuur gewoon stevig vast hield en het stuur wou draaien dan gebeurde er precies niks.
Als dat dan zonder riem had gezeten dan was de motor meteen kapot.
Bij een direct drive trekt het stuur je armen naar de klote en draait vrolijk zijn rondjes.

De motor is dus vele malen sterker en daardoor veel duurder.
Tevens is de techniek vrij nieuw en moet dus ook alle software vanaf 0 gemaakt worden.
Als we 10 jaar verder zijn en alle r&d terug zijn verdiend gaan de prijzen ook omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevela
Denniz0229 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:25:
[...]

Als je een te slappe motor direct drive maakt dan trek je het stuur gewoon kapot.
Als ik bij mijn oude t300 het stuur gewoon stevig vast hield en het stuur wou draaien dan gebeurde er precies niks.
Als dat dan zonder riem had gezeten dan was de motor meteen kapot.
Bij een direct drive trekt het stuur je armen naar de klote en draait vrolijk zijn rondjes.

De motor is dus vele malen sterker en daardoor veel duurder.
Tevens is de techniek vrij nieuw en moet dus ook alle software vanaf 0 gemaakt worden.
Als we 10 jaar verder zijn en alle r&d terug zijn verdiend gaan de prijzen ook omlaag.
Helder. Het gaat dus voor een belangrijk deel om de Nm die de motor kan leveren. Ik heb nu een T300 en begrijp wat je bedoeld. Met een beetje goede wil ben je de motor de baas. En uit de reviews van de dd’s blijkt wel dat het daar niet mogelijk mee is. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb ze gekocht, hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0wXc0EA9X1AlqDwYZWG2rshC/thumb.jpg

Gaat me vooral om de ronde hiel. Hopelijk zitten ze al gegoten. Waren jaren geleden nog 300 euro ofzo. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Ivysaur Sexy hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Tja. Alles voor de comfort. :D En met die ronde hiel zal ik vast ook wat beter remmen en gasgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-07 16:42
Ik ben momenteel aan het kijken naar een simrig en ben beland op sim-lab.eu. Daar ga ik hem waarschijnlijk ook bestellen. Echter moet ik ook een stoel uitzoeken. Nu wil ik dat daar ook gelijk doen, maar wat zijn jullie ervaringen mbt de stoelen? Ik heb niet het postuur van iemand voor op de cover van Men's Health, maar ben ook niet supersized ofzo. Ik ben even benieuwd naar ervaringen van jullie. Ik kijk naar de volgende modellen:

Sim-Lab SPEED3 : https://sim-lab.eu/product/sim-lab-speed3-bucket-seat/
Sim-Lab SPEED1: https://sim-lab.eu/product/sim-lab-speed1-bucket-seat/
Sparco Rev: https://sim-lab.eu/product/sparco-rev-bucket-seat/
Sparco GRID Q: https://sim-lab.eu/product/sparco-grid-q-bucket-seat/

Mocht iemand nog andere goede stoelen weten, dan hoor ik dat graag :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@MC_Sparkles ik heb mijn stoel bij Lynx Motorsport gekocht, ik ben daar gewoon langs gegaan en heb de stoel gekocht die het lekkerste zat. Dit zijn door hunzelf rebranded Micro stoelen. Koop een stoel zonder FIA keurmerk, is nog goedkoper ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 11-10-2019 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@MC_Sparkles Je kan ook bij Autostyle kijken of via Amazon naar Autostyle kijken. Daar heb ik mijn stoel vandaan. 180 euro ofzo. En een echt nette lederen stoel. Alleen wat weinig beensteun.

Oof die Sparco schoenen zitten lekker. en die ronde hiel is ook erg prettig. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Ivysaur op 12-10-2019 10:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• macstuk
[...]

[...]

Bouw ging zonder problemen, ook geen onderdelen te weinig. De m8 bouten voor de verticale stuurkolom delen hadden wellicht iets langer mogen zijn (20mm ipv de 16mm) omdat de 40x80 brackets een stuk dikker zijn dan de 40x40 brackets. Bouten zijn eenvoudig overal te halen mocht ik ze willen vervangen.

Mijn rig is een combinatie tussen de GT1 en de GT1evo. Het stuurkolom is 40x120 (GT1) ipv (40x80) GT1evo) echter staan de delen op de base (GT1evo) ipv net daarbuiten (GT1). Voordeel hiervan is dat je minder lengte profielen nodig hebt en dus goedkoper. Door de profielen op de base te plaatsen kan ik de pedalen constructie tot op de vloer laten zakken, dat zou nooit mogelijk zijn geweest wanneer de base profielen naar binnen komen.

Zoals je kunt zien bestaat het pedalen gedeelte uit een frame die boven op 40x40 verstelbare balkjes komt te liggen. Daartussen komt nog een slede om zo snel de afstand te kunnen aanpassen wanneer mijn zoon van 7 ook wilt rijden. Ook heb ik de 40x80 kolom om het pedalen frame te kunnen stellen 10cm langer gekozen (300mm ipv de 195 (GT1evo)). Ik wil de optie houden om van mijn rig een F1 setup te maken en dan is 20cm net te laag.

Voor de stuurconsole heb ik gekozen om via hefboom bouten eenvoudig de hoogte en de hoek te kunnen aanpassen, enige wat ik moest doen was een klein stukje afzagen omdat ze net te lang waren. Een aluminium plaat waar ik de sturen op kan monteren. Mocht het nodig zijn dan laat ik de bouten nog verzinken (aan de onderkant zal dat sowieso moeten gebeuren).

Heb nog niet alle kapje geplaatst omdat ik alles nog op maat moet stellen en ik ook nog geen stuur en stoel heb. Mocht je net zo'n model zelf ook willen bouwen dan heb ik de bestellijst nog liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RTwLtyp/IMG-2044.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZgR3TpG/IMG-4001.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qsX61qt/IMG-8238.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K67zRgR/IMG-9592.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0V1ky8T/IMG-4076.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi gebouwd zo! Ik vraag me alleen af hoe dit met de pedalen gaat. Welke set ga je gebruiken en hoe ga je die monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
Ik denk dat ik simpel begin en voor de thrustmaster t300 rs gt ga. Daar kan mijn zoon dan ook goed mee rijden. Ik kan de pedalframe stellen zodat de brackets op de juiste positie komen om aan de onderkant de t3pa pedalen te monteren. Voordat sim-lab met pedal plates werkte deden ze dat ook op deze manier. Ik kan er nog voor kiezen om net als bij het stuur een aluminium plaat te nemen zodat je op elke willekeurige positie pedalen kan plaatsen. Maar voor de thrustmasters zal dan niet nodig zijn.
Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.