Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ivysaur schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:03:
@MC_Sparkles Je kan ook bij Autostyle kijken of via Amazon naar Autostyle kijken. Daar heb ik mijn stoel vandaan. 180 euro ofzo. En een echt nette lederen stoel. Alleen wat weinig beensteun.
AutoStyle zijn echt brakke stoelen, ik heb zelf de AutoStyle BS7 gehad en die Lynx (Micro) die ik nu heb is echt veel degelijker. @MichaelJ heeft die zelfde keuze gemaakt.
macstuk schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:41:
Ik denk dat ik simpel begin en voor de thrustmaster t300 rs gt ga. Daar kan mijn zoon dan ook goed mee rijden. Ik kan de pedalframe stellen zodat de brackets op de juiste positie komen om aan de onderkant de t3pa pedalen te monteren. Voordat sim-lab met pedal plates werkte deden ze dat ook op deze manier. Ik kan er nog voor kiezen om net als bij het stuur een aluminium plaat te nemen zodat je op elke willekeurige positie pedalen kan plaatsen. Maar voor de thrustmasters zal dan niet nodig zijn.
Klinkt logisch en goed over nagedacht. Ik ben wel benieuwd wat je nu totaal kwijt was aan je rig. Wil je dat delen?

[ Voor 43% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-10-2019 13:46 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 00:57
€350,69 kwijt incl verzendkosten. Wat was de prijs van een GT1 destijds? Rond de €500,- excl verzend kosten? Enige wat ik dan niet heb genomen is die arm aan de zijkant, ga ik nu toch niet gebruiken.

Volgende stap is een stoel zoeken. Wil eigenlijk een comfortabele stoel hebben, niet te sportief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen idee wat de GT1 was destijds. De Evo is wel wat goedkoper nu. Maar mooi bedrag hoor voor een rig die naar je zin is.

Een kuipstoel is toch wel lekker hoor, ik heb mijne redelijk achterover leunend staan en dan val je er echt in en zit ik echt heerlijk. Helemaal na de modificaties die ik heb gedaan voor mijn GT1 Evo (zie 'show je rig' topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:27
(jarig!)
Had deze stoel https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons gevonden op MP. Doet me een beetje denken aan de stoelen van Tillett maar dan een stuk goedkoper. Komt incl. Alle opties op 405 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:47

Alfisti

So macht Reisen Spaß

@Madhouse1979 mag ik vragen wat jij voor je stoel betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FireSt@rter daar had ik ook naar gekeken maar vond die wel heel erg ver naar achter liggen.

@Alfisti Ik meen rond de 260 euro voor stoel, beugels en slider. Ik had alleen de slider beter niet kunnen kopen want die ligt hier nu nog nieuw in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 21:47

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Dat is zeker een nette prijs voor een mooie stoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 08:25
Als je qua rug gevoelig bent of goede steun voor je benen zoekt zodat er daar geen vermoeidheid optreed kan ik een gebruikte autostoel op maat aanraden van b.v. ASS, het is niet voor niets dat de wegenwacht hier mee rond rijd en niet met kuipstoelen. ;)
Het is niet sportief maar kuipstoelen zijn vooral erg licht, laag, sterk geven alle feedback door en bieden de mogelijkheid tot een 5 punts gordel, dingen die voor een rig (zolang je geen motion gebruikt) niet echt van belang zijn en in mijn ogen en iig minder belangrijk zijn dan een conformtabele zit. Maar het is enorm persoonlijk en ik snap dat mensen een gave stoel op een mooi rig willen zetten om het af te maken, mijn stoel zou nergens op slaan op een mooi rig maar toch zou ik hem niet willen missen, ik kan nu echt lang zitten zonder enige klachten of het gebruik van kussentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alfisti Ja absoluut!

@R3m3d7 je hebt absoluut gelijk, een stoel moet gewoon comfortabel zijn. Maar ook dat kun je vinden in een kuipstoel. Ik kan uren rijden en stap net zo fit mijn rig uit.

Qua looks maakt het het natuurlijk helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
macstuk schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:53:
Voor de stuurconsole heb ik gekozen om via hefboom bouten eenvoudig de hoogte en de hoek te kunnen aanpassen,
De hoek staat vast door de afstand tussen de twee bouten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
Olaf van der Spek schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

De hoek staat vast door de afstand tussen de twee bouten, toch?
Wat bedoel je precies met die vraag?
De afstand tussen de bouten zal altijd gelijk zijn maar door bijvoorbeeld de voorkant meer te laten zakken dan de achterkant zal de hoek van de stuurmount veranderen. De hoeken zullen niet extreem zijn, verder dan 10 a 15 graden in een richting kom je niet, dus totaal zal de uitslag zo'n 20 a 30 graden zijn schat ik. Dat zal mijn inziens voldoende zijn om je de rijhoek te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@macstuk Met Pythagoras in het achterhoofd zou de afstand tussen de bouten groter moeten worden bij grotere hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
De afstand kan niet veranderen omdat de aluminium hoekstukken vast zitten (die bewegen niet) en dus kunnen de gaten in die hoekstukken ook niet van afstand veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
Motion bij een race sim zijn dure opties van wat ik tegen kom. Next level v3 is een platform waar je je seat op monteert, prijs zit zo rond de €2900,-.
Dan heb je nog de dbox optie die heel je sim rig in beweging brengt maar voor die systemen betaal je bedragen boven de €10.000,- begreep ik.

Nu zie ik een product wat lijkt op dbox met een fractie van de prijs €2900,-, de SIMRIG SR1. Ik kan helaas nergens reviews vinden over dit product. Iemand hier bekend mee of overweegt dit systeem toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

macstuk schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:02:
Motion bij een race sim zijn dure opties van wat ik tegen kom. Next level v3 is een platform waar je je seat op monteert, prijs zit zo rond de €2900,-.
Dan heb je nog de dbox optie die heel je sim rig in beweging brengt maar voor die systemen betaal je bedragen boven de €10.000,- begreep ik.

Nu zie ik een product wat lijkt op dbox met een fractie van de prijs €2900,-, de SIMRIG SR1. Ik kan helaas nergens reviews vinden over dit product. Iemand hier bekend mee of overweegt dit systeem toe te passen?
v.w.b. motion; zie dit topic:
SFX100 DIY Actuator betaalbare 4DOF motion (D-box style)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
Dat topic had ik gezien maar sluit niet aan bij mijn vraag vandaar dat ik deze hier stelde.
Dat topic is DIY en mijn vraag gaat om kant en klare producten. Ik vind het bijzonder dat een motion systeem wat op dbox lijkt voor een fractie van de prijs nauwelijks aandacht genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
macstuk schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:02:

Een echt goede / betrouwbare review kan ik voor alsnog niet vinden, maar als ik de specs zo even doorneem dan zit er wel een wereld van verschil tussen de DBOX oplossingen en de SR1.

Het grootste bezwaar op de SR1 lijkt me wel dat het een 3DOF systeem is en een latency van 7ms.

Op https://www.swedishrigdesigns.com/motion is het nodige aan informatie terug te vinden. De highlights:
Max load 175 kg (including driver and rig)
Travel 70 mm
Speed 100 mm/s (at max load)
Accuracy 0.1 mm
Latency 7 ms
Power 500 W
Interface USB 2.0 (Mini-B)
OS Windows 10
Mounting Aluminium rig 60x20, 40x40, 80x40 mm

Je kan m onder meer hier in actie zien YouTube: SIMRIG SR1 - 3DOF Motion system for virtual racing

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25
Vraag me sowieso af waar de 4e as vandaan komt met DBOX en SFX100, want je kunt maar 1 kant op translation doen en je hebt pitch en roll. Wat mis ik dan? :P

Latency is lastig. Leuk die 7ms. En? Wat zegt dat? Er zijn ook nog wetten van de natuur. Kan de hardware dezelfde versnelling aan als je virtuele bolide? Krijgt hij hem ook weer op tijd afgeremd? Is die 7ms een round trip latency of is dit enkel van de control unit naar de hardware zelf?

Kortom, ga eens voelen als je kan ;)

Heb zelf wel een mening over dit soort motion, maar daarin vind ik DBOX gewoon te duur. Zeker als het belangrijkste voor mij persoonlijk mist, en dat zijn translations in alle assen + yaw. De huidige spullen vind ik enkel interessant om suspension beweging te emuleren en daar werkt het wel goed voor hoor, maar voor wat je ervoor betaald... Hoeft het voor mij niet. Die SFX100 zou ik dan wellicht nog overwegen, misschien, eventueel. Maar dat zou dan eerder komen omdat mijn rig dan helemaal af was en ik geen enkele toevoeging/verbetering meer zou kunnen voorstellen..

Hier komt nog bij dat niet iedereen alleen woont en je ook nog huisgenoten of partners met inspraak hebt. Als jij om 11 uur savonds nog over tracks wilt knallen, tja :P Je koopt het niet om de helft van de tijd uit te zetten omdat er mensen anders niet kunnen slapen bijvoorbeeld.

[ Voor 99% gewijzigd door Schuey op 17-10-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Laatst bij Sim racing expo, bleek maar weer dat een sfx-100 systeem echt een goed motionsysteem is voor dus echt niet veel geld, relatief dan hè ;)

Het is geen 4dof. Mensen raken in de war met 4 actuators.
Het is wel degelijk 3dof: roll, pitch en heave.

Met rubberen dempers eronder, kan je prima, tijdens bijvoorbeeld een 24h race op Spa, midden in de nacht blijven knallen zonder je huisgenoten wakker te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Schuey schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:17:
Heb zelf wel een mening over dit soort motion, maar daarin vind ik DBOX gewoon te duur. Zeker als het belangrijkste voor mij persoonlijk mist, en dat zijn translations in alle assen + yaw.
Waar wil je translatie en yaw voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25
johnnyverhoeff schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:42:
Het is geen 4dof. Mensen raken in de war met 4 actuators.
Het is wel degelijk 3dof: roll, pitch en heave.
Was ik al een beetje bang voor :D
Heb overigens wel een aantal mensen doorverwezen naar de SFX100, puur omdat ze zich de neten schrokken van de prijs van een D-BOX. Moet er nog steeds in 1 tje rijden ergens eigelijk om er daadwerkelijk een mening over te vormen qua prijs/kwaliteit. Liever doe je dat voordat je mensen iets aanraad, maar hey O-)
Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:22:
[...]

Waar wil je translatie en yaw voor hebben?
Beter overstuur en onderstuur voelen, en vooral remmen :) Voor dit soort oplossingen echter
is het redelijk loos, omdat je te weinig travel (workspace) hebt om de extra kosten te maken denk ik. Maar goed vandaar dat ik ook de SFX100 al niet snel zie staan hier, kosten blijft uiteindelijk gewoon het grootste probleem met veel hobbies ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Schuey op 17-10-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
Als PS4 gebruiker, zou ik graag overstappen naar PC om te kunnen racen met iRacing. Momenteel heb ik een Fanatec wheel, pedals en wheelstand pro, maar die laatste zou ik graag vervangen door een Sim-Lab GT1 Evo. Schermen (triple) worden 32" 144hz maar ben zo aan het twijfelen tussen 1440p or 1080p. Enkele vragen hierbij:
  • Is het visueel verschil zo groot tussen 1440p en 1080p?
  • Is een GeForce 2080 Ti nodig of kan een lichtere kaart ook een hoog genoeg frame rate geven? (denk vb aan 2070S)
Het prijsverschil om te kunnen racen met 1440p is zoveel groter. Momenteel gaat mn voorkeur naar triple 1080p en een 5700 xt als gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik dacht dat het al mogelijk is om yaw toe te voegen aan SFX-100?
Mechanisch lijkt het me wel weer een uitdaging om je complete rig op een glij systeem te bouwen.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm Jimmy Broadbent komt naar NL. Maar wat is hier te doen? Of gaat die langs bij Heusinkveld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 17:53

Racing_Reporter

Contentmaker

Paulus07 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:31:
hmmm Jimmy Broadbent komt naar NL. Maar wat is hier te doen? Of gaat die langs bij Heusinkveld? :P
Oeh, tell me more if you know more about this one fast boy :9

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt veel laat hij niet los of het heusinkveld gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:54
Boatje schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:59:
Als PS4 gebruiker, zou ik graag overstappen naar PC om te kunnen racen met iRacing. Momenteel heb ik een Fanatec wheel, pedals en wheelstand pro, maar die laatste zou ik graag vervangen door een Sim-Lab GT1 Evo. Schermen (triple) worden 32" 144hz maar ben zo aan het twijfelen tussen 1440p or 1080p. Enkele vragen hierbij:
  • Is het visueel verschil zo groot tussen 1440p en 1080p?
  • Is een GeForce 2080 Ti nodig of kan een lichtere kaart ook een hoog genoeg frame rate geven? (denk vb aan 2070S)
Het prijsverschil om te kunnen racen met 1440p is zoveel groter. Momenteel gaat mn voorkeur naar triple 1080p en een 5700 xt als gpu.
Ligt eraan hoe ver je van je monitors afzit. Maar die rig kennende, zal je er redelijk dicht op zitten. Dan is op een 32" echt minimaal 1440p nodig. De DPI op een 32" met 1080p is echt te laag en doet afbreuk van het scherm.

En met die 3 schermen zou ik de reviews erop nalezen. Ik denk dat je met de 2080TI safe zit als je voor de 144hz gaat. Goedkopere kaarten zullen een prima plaatje weergeven, maar geen triple 1440 144hz aankunnen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag alle kabels binnen en kan ik eindelijk de wind sim aansluiten op de arduino :)
Hopelijk dat het solderen beetje goed gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Ligt eraan hoe ver je van je monitors afzit. Maar die rig kennende, zal je er redelijk dicht op zitten. Dan is op een 32" echt minimaal 1440p nodig. De DPI op een 32" met 1080p is echt te laag en doet afbreuk van het scherm.

En met die 3 schermen zou ik de reviews erop nalezen. Ik denk dat je met de 2080TI safe zit als je voor de 144hz gaat. Goedkopere kaarten zullen een prima plaatje weergeven, maar geen triple 1440 144hz aankunnen denk ik.
Ja, mij lijkt het verstandigst om 1440p monitoren aan te schaffen. Alleen die 2080 Ti vind ik echt duur. Enig idee wat een minder dure kaart zoals vb de 5700 xt zou aankunnen (eventueel met lichtere iracing settings)? Ik dacht om eventueel deze kaart aan te schaffen en te upgraden volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alles past erin en incl mooi knopje :) fans blazen flink hard met standaard stand (dus dat werkt al). Benieuwd na uploaden van scripts via sim hub :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48952268322_c11aa76000_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48952069851_bc937f1bb3_h.jpg

Hmmm nog aan het spelen met simhub hoe dat werkt.
Krijg nergens die snelheid gevonden. En zodra ik de arduino aanzet begint die direct met blazen op 100%
Kan dat niet via simhub vanaf 0 beginnen met testen? :P

Krijg het niet werkend in simhub :-(

[ Voor 24% gewijzigd door Paulus07 op 24-10-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:04
Paulus07 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:37:
Alles past erin en incl mooi knopje :) fans blazen flink hard met standaard stand (dus dat werkt al). Benieuwd na uploaden van scripts via sim hub :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hmmm nog aan het spelen met simhub hoe dat werkt.
Krijg nergens die snelheid gevonden. En zodra ik de arduino aanzet begint die direct met blazen op 100%
Kan dat niet via simhub vanaf 0 beginnen met testen? :P

Krijg het niet werkend in simhub :-(
Ze beginnen met blazen omdat je ze op t stroom hebt aangesloten. Niet omdat je de kabels goed hebt. Weet je zeker dat je gele kabel je pwm kabel is? En niet dat je de blauwe had moeten solderen?
Als je de kabels goed hebt, dan moeten de fans juist niet beginnen met blazen wanneer je het stroom aan zet. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 24-10-2019 16:04 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Hupske schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Ze beginnen met blazen omdat je ze op t stroom hebt aangesloten. Niet omdat je de kabels goed hebt. Weet je zeker dat je gele kabel je pwm kabel is? En niet dat je de blauwe had moeten solderen?
Als je de kabels goed hebt, dan moeten de fans juist niet beginnen met blazen wanneer je het stroom aan zet. :+
Ligt aan de fan, of je ze daadwerkelijk uit kan zetten via het PWM signaal.
Bij Noctua kan dat wel, bij sommige EK fans die ik gebprobeerd hebben kunnen ze niet uitgezet worden via de PWM draad.

EDIT:
Zie dat het niet werkt, dan zou ik idd even je draden controleren, en of je de goede pinnen hebt gebruikt en toegewezen in SimHub.

Pin 8 op de arduino uno heeft bijvoorbeeld geen PWM functie, waarschijnlijk moet je m aansluiten op pin 6.

En de soldering van de plus (?) naar de schakelaar is wel zeer matig met losse koper aders, die eventueel kunnen afbreken en kortsluiting veroorzaken..

[ Voor 24% gewijzigd door JohnnyV op 24-10-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fixed denk. Op de tekeningen houden ze overal geel aan.....

Maar zie hier https://github.com/SHWotever/SimHub/wiki/Arduino-Shake-It dat blauw PWM is :)

Nog een keer testen :) en de rest van de kabels ook wat netter fixen (ook al zitten ze stevig vast als ik ze met pincet trek)

Na inschakelen van stroom blazen ze nu niet volle bak maar gaan weer naar 0. (gok gewoon door de 1e opstart/check).

Nu kijken hoe ik het in simhub moet configuren voor rFactor 2 en aan de snelheid moet koppelen :)
(en zo blijf je bezig in een weekje vakantie :P)

Zal vast wel ergens een setting missen. Maar heb het nog niet werkend in de game :(

Het werkt! _/-\o_

Morgen stap 2. Verzinnen hoe de fans op een nette maar stevige manier op de simetik te bevestigen. Moet niet te erg wiebelen ivm wegrollen van rig in de woonkamer etc.

+ is er hier iemand met een 3D printer die Air Straighteners kan printen (tegen vergoeding uiteraard)?

Wel heerlijk die rig op 2 plankjes met eronder wieltjes. Heb je ineens extra bergruimte wat ook nog eens uit het zicht is :D

[ Voor 64% gewijzigd door Paulus07 op 24-10-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Om eens aan simracing te proeven wil ik graag een stuur kopen via de tweedehands markt. Nu twijfel ik tussen een g27 en een tmx pro. Beide hebben zo hun voor en nadelen meen ik maar ga ik dat als beginner merken?

Wel kan ik voor +-150 een g27 met shifter kopen en voor 150 zonder shifter een tmx pro. Geen idee of dat een dealbreaker kan zijn?

inmiddels een 150pro aangeschaft:)

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 01-11-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 15:04
Ik heb hier wat advies nodig van de ervaren simracers hier!

In het verleden wat 'casual' iracing zitten spelen. Road B licentie maar geen superhoge irating in een playseat challenge en een G27 setje van Logitech. Ik speelde de laatste tijd vooral met men Oculus omdat het teveel gedoe was om steeds men setup aan men schermen te krijgen.

Nu heb ik echter een nieuwe Lotus Cup waar ik regelmatig mee op circuit ga en ben ik bezig om men eerste stappen in de autosport te zetten in de 24h van Zolder.

Naast de nodige fysieke training (echt nodig bij mij hehe) weet ik dat simracen erg nuttig is voor de 'mentale uithouding' en concentratievermogen. Aangezien ik nogal committed ben als ik een uitdaging aanga wil ik me dus zo goed mogelijk voorbereiden en met men huidige opstelling lukt dat dus niet. Ik wil dus men rig dedicated gaan opstellen. Heb nog een 1080ti liggen dus ik zou een simpel cpu/mobo kopen voor deze in te prikken en dan hebben we alvast een rig.

Hetgeen waar ik echt over twijfel is wat ik ga doen met de setup/racing hardware.
Ik wil uiteraard zoveel mogelijk realistische condities ervaren dus ik overweeg om de playseat en de G27 eruit te flikkeren en eventueel zelfs een direct drive wiel te zetten met load cell pedalen in een vaste rig.

Wat zijn jullie meningen hierover?

Dingen waar ik over twijfel:
Motion simulator? oa DOF reality heeft een betaalbare en compacte setup die zeer goed zou zijn maar stel me vragen bij de rigiditeit van de structuur, zeker mits je er een direct drive wiel op zou plaatsen? Is het ook een meerwaarde als je niet in VR rijdt? Ik zie het vooral als hulpmiddel tegen motion sickness bij langdurige sessies
Link: https://dofreality.com/#p3

Direct drive wiel? Zag dat fanatec nu ook de DD1 en DD2 heeft. Heb vroeger een fanatec set gehad met de clubsport pedalen en dat was toch wel aanzienlijke meerwaarde op de G27. Kies ik voor een highend fanatec of ga ik voor de direct drive opties van Fanatec? Ik wil gewoon correcte bang for buck. Als ik voor 1000 euro gesteld ben doe ik dat uiteraard liever dan voor 4000.

Playseat challenge houden? Ik kan van sim lab een triple monitor stand kopen die perfect over de playseat kan gezet worden. Al zal ik dan beperkt zijn in het plaatsen van krachtige sturen omdat de rigiditeit van een challenge waarschijnlijk onvoldoende zal zijn? Voor een vast chassis zou ik eerder opteren voor een P1-X van Sim lab. Daar kan ik op termijn ook iets van motion opzetten
Link: https://sim-lab.eu/product/p1-x-sim-racing-chassis/

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Als je je idd goed wil voorbereiden mentaal en fysiek voor een echte 24h uurs race, zou ik inderdaad een DD en loadcell pedalen aanschaffen.

Die zou ik niet op een playseat monteren...
In principe is een GT1 Evo van SimLab voldoende hiervoor, zelfs met motion (voor de toekomst).
Er zijn genoeg mensen die dus een SFX-100 systeem gemonteerd op een GT1 Evo achtig frame.

In principie is fanatec een prima merk ook voor DD, maar ik zou toch liever voor loadcell pedalen kijken bij Heusinkveld.
Kost iets meer, maar behoud zn waarde ook beter en hele goede support.

En het motion voegt zeker veel toe aan immersie, ik heb alleen geen ervaring met dofreality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
JohnnyV schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:56:
Als je je idd goed wil voorbereiden mentaal en fysiek voor een echte 24h uurs race, zou ik inderdaad een DD en loadcell pedalen aanschaffen.

Die zou ik niet op een playseat monteren...
In principe is een GT1 Evo van SimLab voldoende hiervoor, zelfs met motion (voor de toekomst).
Er zijn genoeg mensen die dus een SFX-100 systeem gemonteerd op een GT1 Evo achtig frame.

In principie is fanatec een prima merk ook voor DD, maar ik zou toch liever voor loadcell pedalen kijken bij Heusinkveld.
Kost iets meer, maar behoud zn waarde ook beter en hele goede support.

En het motion voegt zeker veel toe aan immersie, ik heb alleen geen ervaring met dofreality.
Pedalen ging ik sowieso niet voor Fanatec maar ze hebben uitstekende support en het 'all in one' systeem van hun DD wiel spreekt me wel enorm aan.

Ik ben niet zwaar, weeg ergens 65kg dus mits een GT1 Evo voldoende rigiditeit zou hebben voor motion toe te voegen op een later punt, is dit zeker een te overwegen optie. Scheelt hem toch weer 300 euro als ik me niet vergis. Zinloos om onnodig geld te gaan uitgeven als het overkill is. De trackdays kosten al genoeg aan brakepads, banden en benzine haha.

Voor load cell dacht ik idd aan de Heuskinveld pedalen. Zijn er nog andere opties die aan te raden zijn? Ik zie toch vrijwel altijd Heuskinveld als DE go to optie volgens velen?

Alvast bedankt voor je feedback!

[ Voor 6% gewijzigd door JacobsT op 04-11-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
JacobsT schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:15:
[...]

Pedalen ging ik sowieso niet voor Fanatec maar ze hebben uitstekende support en het 'all in one' systeem van hun DD wiel spreekt me wel enorm aan.

Ik ben niet zwaar, weeg ergens 65kg dus mits een GT1 Evo voldoende rigiditeit zou hebben voor motion toe te voegen op een later punt, is dit zeker een te overwegen optie. Scheelt hem toch weer 300 euro als ik me niet vergis. Zinloos om onnodig geld te gaan uitgeven als het overkill is. De trackdays kosten al genoeg aan brakepads, banden en benzine haha.

Voor load cell dacht ik idd aan de Heuskinveld pedalen. Zijn er nog andere opties die aan te raden zijn? Ik zie toch vrijwel altijd Heuskinveld als DE go to optie volgens velen?

Alvast bedankt voor je feedback!
Ik weet niet zo een ander bedrijf wat zulk goede pedalen als heusinkveld maakt voor die prijs, van de sprints.

Er zijn wel genoeg concurrenten voor de ultimates, maar dat is wellicht te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
JacobsT schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:15:
[...]
Voor high-end pedalen zijn er een aantal opties mogelijk:
- Fanatec ClubSport Pedals V3 € 360
- Fanatec ClubSport Pedals V3 inverted € 600
- Heusinkveld Sprint zonder koppeling € 600
- Heusinkveld Sprint met koppeling € 700
- Heusinkveld Ultimate zonder koppeling € 1080
- Heusinkveld Ultimate met koppeling € 1330

Het voordeel van de Clubsport pedals is dat het een ecosystem is waarbij je de pedalen rechtstreeks op het stuur kunt aansluiten (alhoewel ik mij meen te herinneren dat je een iets hogere accuracy krijgt bij het rechtstreeks verbinden via USB).
De Heusinkveld pedalen zijn wat hoger geprijsd en komen zonder baseplate, deze kun je apart aanschaffen voor zo'n 100 euro, of de pedalen rechtstreeks op je rig monteren.
De beste bang for buck zijn de Fanatec clubsport pedalen v3, of de Heusinkveld sprints (met of zonder koppeling). Er zijn ook nog een aantal andere fabrikanten op de markt die zich in hetzelfde gebied begeven als de Heusinkveld Ultimates, maar het hangt er maar net vanaf hoeveel je wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:27:
[...]

Voor high-end pedalen zijn er een aantal opties mogelijk:
- Fanatec ClubSport Pedals V3 € 360
- Fanatec ClubSport Pedals V3 inverted € 600
- Heusinkveld Sprint zonder koppeling € 600
- Heusinkveld Sprint met koppeling € 700
- Heusinkveld Ultimate zonder koppeling € 1080
- Heusinkveld Ultimate met koppeling € 1330

Het voordeel van de Clubsport pedals is dat het een ecosystem is waarbij je de pedalen rechtstreeks op het stuur kunt aansluiten (alhoewel ik mij meen te herinneren dat je een iets hogere accuracy krijgt bij het rechtstreeks verbinden via USB).
De Heusinkveld pedalen zijn wat hoger geprijsd en komen zonder baseplate, deze kun je apart aanschaffen voor zo'n 100 euro, of de pedalen rechtstreeks op je rig monteren.
De beste bang for buck zijn de Fanatec clubsport pedalen v3, of de Heusinkveld sprints (met of zonder koppeling). Er zijn ook nog een aantal andere fabrikanten op de markt die zich in hetzelfde gebied begeven als de Heusinkveld Ultimates, maar het hangt er maar net vanaf hoeveel je wilt uitgeven.
Ik werk niet met zoiets als een budget maar aan een grote meerprijs moet een grote meerwaarde hangen.
Heusinkveld Sprint is voor mij de baseline. Superfaire prijs voor wat je krijgt. Wat ik me dan afvraag is of de meerwaarde van de Ultimate's de meerprijs waard is. Zoja, heb ik er ook geen probleem mee om dat bedrag er voor neer te leggen.

Clubsport pedalen zijn iets te 'entry' level voor wat ik zoek. Wil de sim echt gebruiken als training tool voor het echte werk naast men regelmatige track sessies. Volgend jaar beginnen de testen met echte racewagens en ik wil dan zorgen dat ik mentaal het juiste uithoudingsvermogen heb.

Op trackdays draai ik enorm veel rondjes. Elke trackday heb ik ongeveer 300km gereden op circuit maar ik merk ook aan men telemetry (heb een volledig AIM data logging systeem in men cup wagen gebouwd) dat ik minder consistent word bij lange stints en dat wil ik dus gaan opvangen door de nodige offline training.
Temeer omdat in de koude wintermaanden er absoluut niet getraind kan worden op circuit. Althans, dat doe ik niet. Auto gaat dan op stal en wordt deze winter toch uiteen gehaald voor de nodige upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

JacobsT schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:40:
[...]

Ik werk niet met zoiets als een budget maar aan een grote meerprijs moet een grote meerwaarde hangen.
Heusinkveld Sprint is voor mij de baseline. Superfaire prijs voor wat je krijgt. Wat ik me dan afvraag is of de meerwaarde van de Ultimate's de meerprijs waard is. Zoja, heb ik er ook geen probleem mee om dat bedrag er voor neer te leggen.

Clubsport pedalen zijn iets te 'entry' level voor wat ik zoek. Wil de sim echt gebruiken als training tool voor het echte werk naast men regelmatige track sessies. Volgend jaar beginnen de testen met echte racewagens en ik wil dan zorgen dat ik mentaal het juiste uithoudingsvermogen heb.

Op trackdays draai ik enorm veel rondjes. Elke trackday heb ik ongeveer 300km gereden op circuit maar ik merk ook aan men telemetry (heb een volledig AIM data logging systeem in men cup wagen gebouwd) dat ik minder consistent word bij lange stints en dat wil ik dus gaan opvangen door de nodige offline training.
Temeer omdat in de koude wintermaanden er absoluut niet getraind kan worden op circuit. Althans, dat doe ik niet. Auto gaat dan op stal en wordt deze winter toch uiteen gehaald voor de nodige upgrades.
Als je Heusinkveld moet geloven dan moet je voor de ultimates gaan.
Selection guide: https://heusinkveld.com/s...ion-guide/?v=796834e7a283

Of de meerwaarde het waard is, dat is alleen door jezelf te bepalen. Ze zijn natuurlijk wel beter. Al is de software bij de sprints weer beter geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
garriej schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:44:
[...]

Als je Heusinkveld moet geloven dan moet je voor de ultimates gaan.
Selection guide: https://heusinkveld.com/s...ion-guide/?v=796834e7a283

Of de meerwaarde het waard is, dat is alleen door jezelf te bepalen. Ze zijn natuurlijk wel beter. Al is de software bij de sprints weer beter geloof ik.
Gohja de software... Dit is eigenlijk alleen op vlak van gebruiksvriendelijkheid dan met presets veronderstel ik.
We zijn tenslotte ook nog altijd tweakers dus fiddlen met de nodige instellingen zal nog net lukken ;)

Had die comparison ook al gezien. Er is niet zoiets als een perfecte setup. LMP en open wiel zal ik nooit rijden. (dat zijn nog iets andere budgetten helaas :9 Wel al redelijk wat rondjes gereden in een Radical SR3 wat echt een maffe ervaring is)
Het zal hoogstwaarschijnlijk clubsport trophy (BMW) of Cayman GT4 worden. Dus in hoeverre de brake pressure nodig is, onwaarschijnlijk. Desondanks wil ik wel pedalen die zoveel mogelijk 'real steel' aanvoelen dus het zal potentieel boeiender zijn om meteen een setje ultimate's te kopen dan. Al is het maar om met manual shifters het juiste heel-toe gevoel te hebben.

Ik slaag er bv niet in om het deftig te doen op de G27 pedalen omdat deze aanvoelen als speelgoed terwijl ik veel mensen dit foutloos zie doen, terwijl ik op circuit in men Lotus (open gated manual) perfect foutloos doe.

Hartelijk dank voor de input wel heren, apprecieer het enorm! Kan me voorstellen dat veel mensen hier vragen komen stellen dus toch erg bedankt om ook voor mij de moeite te doen. Ik vraag het, net zoals bij men auto's, ook liever aan mensen die er meer ervaring mee hebben dan het al doende te leren en veel onnodige kosten te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door JacobsT op 04-11-2019 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

JacobsT schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:50:
[...]

Gohja de software... Dit is eigenlijk alleen op vlak van gebruiksvriendelijkheid dan met presets veronderstel ik.
We zijn tenslotte ook nog altijd tweakers dus fiddlen met de nodige instellingen zal nog net lukken ;)

Had die comparison ook al gezien. Er is niet zoiets als een perfecte setup. LMP en open wiel zal ik nooit rijden.
Het zal hoogstwaarschijnlijk clubsport trophy (BMW) of Cayman GT4 worden. Dus in hoeverre de brake pressure nodig is, onwaarschijnlijk. Desondanks wil ik wel pedalen die zoveel mogelijk 'real steel' aanvoelen dus het zal potentieel boeiender zijn om meteen een setje ultimate's te kopen dan. Al is het maar om met manual shifters het juiste heel-toe gevoel te hebben.

Ik slaag er bv niet in om het deftig te doen op de G27 pedalen omdat deze aanvoelen als speelgoed terwijl ik veel mensen dit foutloos zien doen, terwijl ik op circuit in men Lotus (open gated manual) perfect foutloos doe.
Maar dat is ook speelgoed :+

De ultimates hebben ook een hydraulische demper op alle pedalen, hierdoor zal vooral het gas pedaal "echter" aan voelen denk ik. Maar ik heb niet met beide gereden.

Misschien dat @EnzoF je nog kan helpen met je beslissing maken, al is hij natuurlijk iets bias, maar ik verwacht alsnog dat hij een eerlijk advies kan geven :)

Neem ook is een kijkje in: Racesturen, servo's en pedalen

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 04-11-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
@JacobsT Mocht je het allemaal eens een keer willen proberen, ben je welkom bij mij thuis (regio Rotterdam) :)
Ik heb o.a. ultimates / SC2 DirectDrive / 3dof motion / verschillende GT sturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
JohnnyV schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:23:
@JacobsT Mocht je het allemaal eens een keer willen proberen, ben je welkom bij mij thuis (regio Rotterdam) :)
Ik heb o.a. ultimates / SC2 DirectDrive / 3dof motion / verschillende GT sturen :D
Dat is echt ontzettend vriendelijk van je JohnnyV!
Terwijl ik je setup dan test ga jij de Lotus of men AMG even testen? Fair trade niet? haha.
Veronderstel dat ik in het show-je-rig draadje wel ergens foto's zal vinden van je setup?

Ik hou het alvast in beraad maar ga wss gewoon een knoop doorhakken en beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
JacobsT schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:43:
[...]

Terwijl ik je setup dan test ga jij de Lotus of men AMG even testen? Fair trade niet? haha.
Veronderstel dat ik in het show-je-rig draadje wel ergens foto's zal vinden van je setup?

Ik hou het alvast in beraad maar ga wss gewoon een knoop doorhakken en beslissen.
Had m toevallig laatst gepost: JohnnyV in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Als je het toch aanbiedt, neem ik de AMG wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:57
JohnnyV schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:52:
[...]

Had m toevallig laatst gepost: JohnnyV in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Als je het toch aanbiedt, neem ik de AMG wel :+
Dan ga ik voor de Lotus...

Lijkt me sowieso erg tof om een keer een meeting te organiseren en wat rondjes te rijden op elkaars sim, een soort kookclubje maar dan met Thuisbezorgd, zweet en ruwe handen van de alcantara stuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
mr.DJ95 schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:15:
[...]
ruwe handen van de alcantara stuurtjes.
Hoho, wel handschoenen aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Delete.

[ Voor 96% gewijzigd door tomolino op 04-11-2019 15:24 . Reden: Toch maar niet. ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:57
Wellicht handig als je een budget aangeeft en eventuele wensen? Ik ben zelf ook begonnen met een G27 (voorloper van de G920) en een playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb een G27 gehad, vandaar dat ik vroeg naar een vergelijking. ;)
Inmiddels een set gevonden met Playseat en G27, prima om weer mee te starten denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

JacobsT schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:43:
[...]

Ik kan inderdaad wel helpen. Ik las dat je in het echt ook rijdt maar heb even gemist met wat voor auto. Over het algemeen raden wij Ultimates aan voor echte raceauto's. Dit in verband met de hydraulische demping en voor veel wagens de remkracht. Vanaf Formule 4 zit je echt al snel boven die 65KG van de Sprint pedalen.
Voor trackdays of meer 'club' raceklasses zijn de Sprint pedalen vaak al voldoende. De meeste 'normale' (straat legale) auto's hebben geen hydraulische pedalen en heb je echt niet meer dan 30KG remkracht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@EnzoF Dus met die CSL Elite moet ik terug naar die 40kg loadcell ipv die 90kg? Of bekijk ik dat nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Ivysaur schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:01:
@EnzoF Dus met die CSL Elite moet ik terug naar die 40kg loadcell ipv die 90kg? Of bekijk ik dat nu te simpel?
Wat bedoel je? Een loadcell van 90kg betekent trouwens niet 90KG aan kracht op het pedaal. Een pedaal is een hefboom en uiteindelijk drukt je voet dus ongeveer de helft om de max. rating van de loadcell te bereiken. Wij geven onze waardes altijd als daadwerkelijke kracht op het pedaal. De loadcell van de Ultimate rem heeft bijvoorbeeld een rating van 220KG maar uiteindelijk kan je 'maar' 130KG drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
EnzoF schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:56:
[...]

Ik kan inderdaad wel helpen. Ik las dat je in het echt ook rijdt maar heb even gemist met wat voor auto. Over het algemeen raden wij Ultimates aan voor echte raceauto's. Dit in verband met de hydraulische demping en voor veel wagens de remkracht. Vanaf Formule 4 zit je echt al snel boven die 65KG van de Sprint pedalen.
Voor trackdays of meer 'club' raceklasses zijn de Sprint pedalen vaak al voldoende. De meeste 'normale' (straat legale) auto's hebben geen hydraulische pedalen en heb je echt niet meer dan 30KG remkracht nodig.
Zijn geen open wiel wagens.
Men persoonlijke trackday wagen is een aangepaste '19 Lotus Cup 250 en het autosport gedeelte beperkt zich tot clubsport en GT4. Met het oog op de fysieke training is het ook logischer om dan de Ultimate pedalen aan te schaffen?

De Sprints zijn de vervangers van de pro's. Zit er dan ook een 'upgrade' van de Ultimate aan te komen any time soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@EnzoF Ik snap hem. Nee, had even een hersenspinseltje. Sorry van offtopic. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

JacobsT schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:08:
[...]

Zijn geen open wiel wagens.
Men persoonlijke trackday wagen is een aangepaste '19 Lotus Cup 250 en het autosport gedeelte beperkt zich tot clubsport en GT4. Met het oog op de fysieke training is het ook logischer om dan de Ultimate pedalen aan te schaffen?

De Sprints zijn de vervangers van de pro's. Zit er dan ook een 'upgrade' van de Ultimate aan te komen any time soon?
In dat geval lijken de Ultimates de beste keuze.
Er liggen nog geen plannen op tafel voor een vervanger van de Ultimates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:05
Ik heb hier een probleem wat ik al een tijdje niet echt opgelost krijg en hoop dat iemand hier er iets op heeft.

Ik heb totaal 5 schermen aangesloten op mijn PC, triples voor racing pricewatch: Acer KG271C Zwart, een AOC g-sync als main monitor voor alle niet race games en een oude phillips als tv.
De AOC zit met displayport aangesloten als ook 2 van de 3 race schermen en de laatste via DVI op een gtx 1080 van gigabyte, de phillips loopt via de IGP van een intel 8600k.

Het probleem is dat als ik de triples niet aan zet voor ik de PC start dat alle nvidia surround settings verdwijnen.
Als ik de triples inschakel voor ik de PC start dan blijven de instellingen wel behouden.
Alleen als ik dus niet ga racen dan zet ik die schermen ook niet aan en zijn de instellingen dus verdwenen.
Heeft iemand enig idee wat er mis gaat?

-de schermen houden wel stroom via het stopcontact maar worden op het scherm uitgedrukt
-ik heb de laatste drivers
-windows herkent de schermen ook niet als deze uitstaan, terwijl andere schermen wel herkent worden als deze uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Denniz0229 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:25:
-windows herkent de schermen ook niet als deze uitstaan, terwijl andere schermen wel herkent worden als deze uit staan.
Het probleem wat soms bestaat bij DisplayPort is dat zodra de monitor uitgeschakeld wordt (met de aan/uit knop) dat ook gelijk het signaal naar de computer verbroken wordt (met het bijbehorende disconnect geluid). De computer zal de monitor niet zien tenzij de monitor aan staat. Sommige monitoren houden een actief signaal zodra zij stroom hebben, anderen koppelen zich geheel los (waarschijnlijk zoals bij jouw AOC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Maar dat laatste is vaak wel aan te passen in de settings van de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:02:
[...]

Het probleem wat soms bestaat bij DisplayPort is dat zodra de monitor uitgeschakeld wordt (met de aan/uit knop) dat ook gelijk het signaal naar de computer verbroken wordt (met het bijbehorende disconnect geluid). De computer zal de monitor niet zien tenzij de monitor aan staat. Sommige monitoren houden een actief signaal zodra zij stroom hebben, anderen koppelen zich geheel los (waarschijnlijk zoals bij jouw AOC).
De Dvi monitor wordt ook niet herkent in off state.
EnzoF schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:50:
Maar dat laatste is vaak wel aan te passen in de settings van de monitor.
ik ga vanmiddag wel eens even door de settings bladeren op de monitor. Stel normaal alleen de kleur goed in en kijk nergens meer naar.

Bedankt voor de tips mannen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn137
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03 12:36
Denniz0229 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:25:
Ik heb hier een probleem wat ik al een tijdje niet echt opgelost krijg en hoop dat iemand hier er iets op heeft.

Ik heb totaal 5 schermen aangesloten op mijn PC, triples voor racing pricewatch: Acer KG271C Zwart, een AOC g-sync als main monitor voor alle niet race games en een oude phillips als tv.
De AOC zit met displayport aangesloten als ook 2 van de 3 race schermen en de laatste via DVI op een gtx 1080 van gigabyte, de phillips loopt via de IGP van een intel 8600k.

Het probleem is dat als ik de triples niet aan zet voor ik de PC start dat alle nvidia surround settings verdwijnen.
Als ik de triples inschakel voor ik de PC start dan blijven de instellingen wel behouden.
Alleen als ik dus niet ga racen dan zet ik die schermen ook niet aan en zijn de instellingen dus verdwenen.
Heeft iemand enig idee wat er mis gaat?

-de schermen houden wel stroom via het stopcontact maar worden op het scherm uitgedrukt
-ik heb de laatste drivers
misschien dat displayfusion je kan helpen?

https://www.displayfusion.com/Compare/

ik gebruik het om te wisselen tussen main displays, tussen mijn race en bureau positie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 20:17
Hanzzzie schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:04:
Ik race in VR en heb me pas een Rift S gekocht (niet goed geluid en niet ideaal voor headphones...)
zou ik bvb in ear headphone gebruiken voor geluid of bvb een 2.0 setje (creative gigaworks t40 II) dat ik nog heb liggen monteren voor geluid?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7LGk5Ay.png

Ik heb het zo. Het geluid is inderdaad best belabberd, maar met goede in-ears is dat goed op te lossen.

Het ziet er niet zo fraai uit en een nadeel vind ik dat je echt helemaal afgesloten bent in je VR-wereld, maar voor de beleving is het beter.

(deze was per ongeluk in het show-je-race-rig topic geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Momenteel gebruik ik simvibe voor het aansturen van mijn bass shakers. Nu wil ik graag een windsim toevoegen, echter werk deze met simhub. Mijn vraag is of ik simvibe en simhub tegelijk kan gebruiken? En via welke ik het spel(iracing) moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Podium Paddles op mijn Fanatec v2 stuurtje zitten. Nu zou ik voor de looks graag de clutch paddles ook van carbon willen hebben. Weet iemand zoiets te vinden of waar ik zoiets zou kunnen laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

downing schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:36:
Momenteel gebruik ik simvibe voor het aansturen van mijn bass shakers. Nu wil ik graag een windsim toevoegen, echter werk deze met simhub. Mijn vraag is of ik simvibe en simhub tegelijk kan gebruiken? En via welke ik het spel(iracing) moet opstarten.
Simhub (geen ervaring mee) en Simvibe gebruiken beiden de telemetrie die door iRacing wordt uitgestuurd tijdens het rijden.
Ook JRT en Crewchief doen dat bv.

Ik gebruik Simvibe, JRT en Crewchief tegelijk en dat is geen enkel probleem,. Dus gewoon tegelijk gebruiken.

En je vraagt 'En via welke ik het spel(iracing) moet opstarten.'
Simvibe kan je instellen zodat deze iRacing detecteert en automatisch zichzelf activeert als je iRacing via de website start.
Zoiets zal Simhub toch ook wel hebben?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik liggen. Maar er zitten ook groefjes in de paddles en dat krijg je niet mooi met folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mbt tot USB hubs (omdat het aantal stekkers toch flink kan oplopen :P) hebben jullie gewoon de simpele 3.0 hubs van een aliexpress of andere/hogere kwaliteit? Of maakt het geen .... uit en merk je dat toch niet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macstuk
Madhouse1979 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:15:
Mooi gebouwd zo! Ik vraag me alleen af hoe dit met de pedalen gaat. Welke set ga je gebruiken en hoe ga je die monteren?
Heb de t300 rs gt binnen met de t3pa pedalen en vastgezet met de 2 m6 bouten (helaas zijn er niet meer bij dit model) met de slede die ik van je heb overgenomen. Verschil in afstand is ongeveer 20cm, de kinderen kunnen dus ook racen. ;)

De t300 heb ik met de 3 verzonken bouten aan de onderkant vast gezet, dus ook die waar normaal de wheel clamp (M10) mee wordt vastgezet. Zit echt muurvast, wel blij mee.

Helaas moet ik nog een paar weken wachten op de mirco stoel, nu wat getest met een krukje maar dat zit voor geen meter. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZUBo7H9bb53fAZn5H5aWF0y3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4cbvnHTwM4kLNkBQMIcYHX2P/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jmzCNbs1Xbk3u13edIEy3RG3/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door macstuk op 18-11-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Laatst online: 09-07 12:08
Paulus07 schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:19:
Mbt tot USB hubs (omdat het aantal stekkers toch flink kan oplopen :P) hebben jullie gewoon de simpele 3.0 hubs van een aliexpress of andere/hogere kwaliteit? Of maakt het geen .... uit en merk je dat toch niet? :)
Ik heb zelf deze van AliExpress (meerdere stuks van in huis en werken uitstekend)

Ook had ik laatst een nieuwe USB Hub nodig.. even snel naar de action gelopen want er was niets anders in de buurt nog open (en ga geen 30€ voor een hubje betalen bij de MediaMarkt...)

Geloof me, als het niet hoeft, laat die 1,99€ dingen van de Action lekker links liggen... wat een troep :9

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
macstuk schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:42:
[...]

Heb de t300 rs gt binnen met de t3pa pedalen en vastgezet met de 2 m6 bouten (helaas zijn er niet meer bij dit model) met de slede die ik van je heb overgenomen. Verschil in afstand is ongeveer 20cm, de kinderen kunnen dus ook racen. ;)

De t300 heb ik met de 3 verzonken bouten aan de onderkant vast gezet, dus ook die waar normaal de wheel clamp (M10) mee wordt vastgezet. Zit echt muurvast, wel blij mee.

Helaas moet ik nog een paar weken wachten op de mirco stoel, nu wat getest met een krukje maar dat zit voor geen meter. :X

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie oplossing zo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
MichaelJ schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:46:
[...]
Geloof me, als het niet hoeft, laat die 1,99€ dingen van de Action lekker links liggen... wat een troep :9
Je zou juist verwachten dat de USB hubs van de Action beter werken dan die van Aliexpress :9
macstuk schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De plaatjes werken niet allemaal even goed :X
Wat voor rails heb je gebruikt bij de pedalen?
Misschien ook leuk om te posten in Het grote 'show je race-rig' topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:07:
[...]

Je zou juist verwachten dat de USB hubs van de Action beter werken dan die van Aliexpress :9

[...]

De plaatjes werken niet allemaal even goed :X
Misschien ook leuk om te posten in Het grote 'show je race-rig' topic
Oeps, plaatjes via tweakers dan maar geupload. De rails heb ik overgenomen dus weet geen merk maar wat ik begreep zelfde systeem als sparco.

Als ik de race stoel heb dan zal ik deze wel posten in het race-rig topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:07:
[...]
Die rails kwam van mij. Deze kwamen van Lynx Motorsport (Stoelslede Universeel). Zijn identiek aan die van Sparco, zware kwaliteit met aan beiden kanten een lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Laatst online: 09-07 14:58
Vraagje voor eigenaren van een Simetik K2 rig.

Momenteel heb ik nog geen dedicated sim rig en maak ik gebruik van een triple monitor setup op mijn bureau.
Een eerste stap wordt het aanschaffen van een losstaand chassis. Mijn oog is nu gevallen op de Simetik K2, deze lijkt qua prijs/ kwaliteit een mooi startpunt (ook voor eventuele upgrades in de toekomst). De volgende stap wordt het upgraden van mijn stuur/ pedalen (logitech driving force gt).

Graag zou ik de triple monitor setup van mijn bureau (3x 24") gebruiken op de Simetik K2. Op de plaatjes op de Simetik website zag ik dat er achter de base plate voor het stuurwiel een balk zit, zie onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://simetik.com/web/wp-content/uploads/2018/11/DSC_0971_tratada.jpg

Is er iemand die mij kan vertellen hoe dik deze balk is, dan kan ik kijken of het mogelijk is om mijn huidige monitor arm hierop te monteren. Dat zou nl. betekenen dat ik geen aparte monitor arm mee hoef te bestellen.

Overigens zijn alle tips/ aandachtspunten voor iemand die een eerste rig aan gaat schaffen meer dan welkom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dnbo zal vanavond opmeten voor je. heb zelf de Simetik K2 in gebruik. En sindskort zelfs met een simucube 2 erop. Werkt perfect en geheel stabiel.
Materiaal gebruik is erg goed. Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dnbo de betreffende balk is 6cm diep en 4cm hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
@Paulus07 Top! Bedankt voor je reactie :)
Dat zou helemaal goed moeten komen met mijn huidige monitor arm.

Ook goed om te weten dat een direct drive wheel prima werkt. Ik zal mijn wheel niet direct upgraden naar dd, maar wellicht wel in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
dnbo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:24:
Vraagje voor eigenaren van een Simetik K2 rig.

Momenteel heb ik nog geen dedicated sim rig en maak ik gebruik van een triple monitor setup op mijn bureau.
Een eerste stap wordt het aanschaffen van een losstaand chassis. Mijn oog is nu gevallen op de Simetik K2, deze lijkt qua prijs/ kwaliteit een mooi startpunt (ook voor eventuele upgrades in de toekomst). De volgende stap wordt het upgraden van mijn stuur/ pedalen (logitech driving force gt).

Overigens zijn alle tips/ aandachtspunten voor iemand die een eerste rig aan gaat schaffen meer dan welkom :+
Weet weinig van de simetik K2 rig en de verhouding tot een 80/20 rig maar zou die laatste niet meer waar voor je geld geven, gezien de modulatie mogelijkheden naar de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
macstuk schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:23:
[...]

Weet weinig van de simetik K2 rig en de verhouding tot een 80/20 rig maar zou die laatste niet meer waar voor je geld geven, gezien de modulatie mogelijkheden naar de toekomst?
Ik heb geen idee, ik hoor graag jouw/ jullie mening.

In mijn ogen: de Simetik is geschikt voor mijn huidige triple monitor setup en stuur/ pedalenset. Ook is hij qua stevigheid en uitbreidingsmogelijkheden geschikt voor DD wheels (deze module zou ik dan direct meebestellen) en een serieuze pedalenset (bv Heusinkveld).

VR kan altijd en zover als een motion platform wil ik niet gaan :+

Zijn er dan dingen die ik over het hoofd zie? Ik waardeer iedere vorm van input in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds afgelopen weekend volledig over naar PC en dit biedt natuurlijk meer mogelijkheden m.b.t. een ander scherm en resoluties. Ik heb een i7 (4790k), 32GB geheugen en een GTX1080TI dus dat moet alemaal wel lukken.

Ik speel hoofdzakelijk F1 2019 en soms wat rFactor 2. Ik zou graag de monitor beugel voor de Sim-Lab GT1 Evo willen bestellen zodat de monitor net achter de wheel base komt te hangen.

Maar dan, wat zou het advies zijn qua scherm? Hoe groot? Curved of niet? 16:9 of 21:9? Ik weet niet zeker of F1 2019 21:9 ondersteund. Een Gsync scherm is leuk maar ook weer flink duurder, daarnaast betwijfel ik of dat in F1 2019 zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Madhouse1979 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:57:
Maar dan, wat zou het advies zijn qua scherm? Hoe groot? Curved of niet? 16:9 of 21:9? Ik weet niet zeker of F1 2019 21:9 ondersteund. Een Gsync scherm is leuk maar ook weer flink duurder, daarnaast betwijfel ik of dat in F1 2019 zin heeft.
Mijn overweging destijds (nu VR) was: maximale FOV (zo groot mogelijk, zo dichtbij mogelijk), en G-sync. Dat bracht mij tot een AOC 35" curved op 55-60 cm afstand. Dat gaf een prettige FOV. Triples vond ik destijds nog een te grote stap en de monitor zou niet exclusief voor simracing zijn.

Het G-sync argument is achterhaald. Veel monitoren ondersteunen dat via Freesync compatibility en G-sync heeft een range waarbinnen het werkt. In mijn geval tot 120fps. In de praktijk wil je eigenlijk ook een maximale fps, of minimale frame latency zo je wilt, en zit je idealiter boven de 120fps, dus draagt het niets bij.

[ Voor 4% gewijzigd door SlaadjeBla op 20-11-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Madhouse1979 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:57:
Ik ben sinds afgelopen weekend volledig over naar PC en dit biedt natuurlijk meer mogelijkheden m.b.t. een ander scherm en resoluties. Ik heb een i7 (4790k), 32GB geheugen en een GTX1080TI dus dat moet alemaal wel lukken.

Ik speel hoofdzakelijk F1 2019 en soms wat rFactor 2. Ik zou graag de monitor beugel voor de Sim-Lab GT1 Evo willen bestellen zodat de monitor net achter de wheel base komt te hangen.

Welkom bij het masterrace.

Gsync is niet meer nodig, een hoop freesync schermen worden nu ook ondersteund. Loopt een topic over op tweakers.

Qua verhouding zou ik widescreen nemen als je bij 1 monitor blijft, mocht je ooit triples willen dan kan je IMO beter bij 16:9 blijven.
Neem in ieder geval iets met 120hz+.

En als laatste, dump dat neppe f1 spel en instaleer iracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
dnbo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:40:
[...]

Ik heb geen idee, ik hoor graag jouw/ jullie mening.

In mijn ogen: de Simetik is geschikt voor mijn huidige triple monitor setup en stuur/ pedalenset. Ook is hij qua stevigheid en uitbreidingsmogelijkheden geschikt voor DD wheels (deze module zou ik dan direct meebestellen) en een serieuze pedalenset (bv Heusinkveld).

VR kan altijd en zover als een motion platform wil ik niet gaan :+

Zijn er dan dingen die ik over het hoofd zie? Ik waardeer iedere vorm van input in deze.
Ik kom net in de hobby dus ben zeker niet diegene die jou hierin advies kan geven daar zijn meer ervaren sim rijders meer geschikt voor. Ik kan alleen aangeven wat mijn overwegingen waren bij het kiezen van een rig omdat ik hier onlangs aardig wat tijd aan heb besteed.

Volgens mij bieden de aluminium profielen (80/20) het meest modulaire systeem wat je kunt bedenken. Op vrijwel elk punt kun je een bevestiging aanbrengen dankzij de sleuven waarin moer(t-nut) / bout verbindingen kunnen worden aangebracht. Er zijn namelijk dingen die ik nu nog niet kan overzien waar ik wellicht over enkele jaren gebruik van wil maken.

Als je zelf het model besteld via motedis bijvoorbeeld ben je ook nog eens goedkoper uit. Maar goed ik hoop dat anderen hier je kunnen helpen met advies over de verschillen tussen beiden rig systemen. Volgens mij zijn het beide hele mooie en stevige systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SlaadjeBla schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:03:
[...]

Mijn overweging destijds (nu VR) was: maximale FOV (zo groot mogelijk, zo dichtbij mogelijk), en G-sync. Dat bracht mij tot een AOC 35" curved op 55-60 cm afstand. Dat gaf een prettige FOV. Triples vond ik destijds nog een te grote stap en de monitor zou niet exclusief voor simracing zijn.

Het G-sync argument is achterhaald. Veel monitoren ondersteunen dat via Freesync compatibility en G-sync heeft een range waarbinnen het werkt. In mijn geval tot 120fps. In de praktijk wil je eigenlijk ook een maximale fps, of minimale frame latency zo je wilt, en zit je idealiter boven de 120fps, dus draagt het niets bij.
Bedankt voor het advies. Ik wil bij 1 scherm blijven, voor de beste ervaring zal dat een 35" curved moeten zijn dan denk ik.
Denniz0229 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:40:
[...]

Welkom bij het masterrace.

Gsync is niet meer nodig, een hoop freesync schermen worden nu ook ondersteund. Loopt een topic over op tweakers.

Qua verhouding zou ik widescreen nemen als je bij 1 monitor blijft, mocht je ooit triples willen dan kan je IMO beter bij 16:9 blijven.
Neem in ieder geval iets met 120hz+.

En als laatste, dump dat neppe f1 spel en instaleer iracing.
Bedankt voor het advies! Voor triples heb ik geen ruimte, 35" zou wellicht de beste optie zijn. En dan curved voor het gevoel dat je er meer in zit.

Tja misschien een nep F1 spel maar wel leuk en ik rij graag met vrienden die het ook allemaal spelen. Wellicht ooit iRacing maar nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 22:19
Madhouse1979 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:35:
[...]
Bedankt voor het advies. Ik wil bij 1 scherm blijven, voor de beste ervaring zal dat een 35" curved moeten zijn dan denk ik.
[...]
Heb zelf een BenQ 35" curved 21:9, op ongeveer 55cm afstand, dit is al een stuk fijner dan een 16:9 scherm. Maar als ik nu iets nieuws moest kopen zou ik nog breder gaan, naar 32:9, bijvoorbeeld van Samsung. Die 21:9 werkt overigens prima met F1 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 34 inch ultrawide is al immersive genoeg. Ik kom ook van triples en VR, maar vind een 34 ultrawide al prima. Nog beter is om van die zwarte doeken ofzo te gebruiken dan ben je helemaal weg in je immersie. Maar als je het geld heb of kan vinden dan zou ik voor een 49 inch gaan, maar niet die 1080p, maar de 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cavalera125 @Ivysaur Een 32:9 (49inch) wordt me gewoon te duur, dat wil ik er niet aan uit geven. Een mooie 35inch 21:9 vind ik goed betaalbaar. Denk dat de stap van een 50inch HD TV (Samsung ES6900) naar een goede monitor al een behoorlijke stap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Dan even 2 maanden sparen en heb je een 49 inch, maar 35 21:9 3440x1440 100hz+ daar ga je ook van kwijlen. Vooral van al dat lage inputlag tegenover je 50 inch tv. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivysaur schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:00:
@Madhouse1979 Dan even 2 maanden sparen en heb je een 49 inch, maar 35 21:9 3440x1440 100hz+ daar ga je ook van kwijlen. Vooral van al dat lage inputlag tegenover je 50 inch tv. :D
Daarom, ik heb nog meer wensen en dan is die 34/35 inch een mooie keuze.

Ik zat hier naar te kijken: pricewatch: Antgamer M34G5Q Zwart

[ Voor 17% gewijzigd door Madhouse1979 op 20-11-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Mooi ding. Let ook op de VESA bevestiging (heeft deze). Met een vaste voet heb je er niet veel aan.

100Hz zou ik aan de lage kant vinden, persoonlijk. Het doet wat met je snelheidsbeleving. Ik merk dat ik de 80Hz van de Oculus ook aan de lage kant vind. Monitoren kunnen veel hoger.

[ Voor 77% gewijzigd door SlaadjeBla op 20-11-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Ja gewoon doen. Ook even kijken of een vergelijkbaar of beter ergens tweedehands kan krijgen. Ik heb die Philips B-line toen bij Alternate of Azerty gehaald. Was een tweedekans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Paulus07 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:42:
@dnbo zal vanavond opmeten voor je. heb zelf de Simetik K2 in gebruik. En sindskort zelfs met een simucube 2 erop. Werkt perfect en geheel stabiel.
Materiaal gebruik is erg goed. Aanrader :)
Boeiend zeg die Simetik K2. Ik was aan het kijken voor een P1-X maar als die K2 zo goed en stevig is, lijkt het me nogal zinloos meer dan het dubbele uit te geven?

Nul issues met de SC2 Pro? Want opbouw van P1-X geeft me toch de indruk dat het daar zeker geen millimeter zal bewegen terwijl zo met een angled frame me dat minder evident lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:13:
Mooi ding. Let ook op de VESA bevestiging (heeft deze). Met een vaste voet heb je er niet veel aan.

100Hz zou ik aan de lage kant vinden, persoonlijk. Het doet wat met je snelheidsbeleving. Ik merk dat ik de 80Hz van de Oculus ook aan de lage kant vind. Monitoren kunnen veel hoger.
Naja die meeste 3440x1440 zijn minimaal 100hz. Ik vind 100hz prima. 120 is beter. 144 is een kleine stap omhoog, maar wil toch minimaal 100hz ipv 60 of zelfs 70/75hz. Je zou een 100hz paneel een 'custom' resolutie kunnen geven waar die dan 120hz oppakt, maar dan wel even via blurbuster kijken of er geen frameskipping in zit. :D Al heb ik wel dat als je veel tussen eerste en tweede monitor wisselt dat die 'custom' resolutie wel eens wil terugveranderen naar de normale. Gruwelijk irritant.

[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 20-11-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ivysaur schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:13:
@Madhouse1979 Ja gewoon doen. Ook even kijken of een vergelijkbaar of beter ergens tweedehands kan krijgen. Ik heb die Philips B-line toen bij Alternate of Azerty gehaald. Was een tweedekans.
Ja mooi prijsje. Zie in V&A ook nog wel wat mooie dingen staan. Ik ga er maar eens rustig over nadenken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Ja. Slaap er een nachtje over. Ook de wife-acceptance factor moet goed aanslaan. Oh ja, let er ook even op of je aansluitingen verticaal of horizontaal liggen. Die Philips B-line liggen horizontaal, aangezien ik de integrated GT1 evo-mount heb, kan ik mijn DP-poort niet gebruiken, enkel de HMDI. Ligt nog in de planning om die universele vesa-mount naar een ijzerboer te brengen en er een stuk van af te slijpen, maar ben nogal lui. Moet eerst die hele mikmak er weer af enzo. Brrr.

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 20-11-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ivysaur Goede tips! Dat nachtje slapen gaat wel lukken, wacht sowieso nog even op de BF deals en als dat niets is dan wellicht daarna pas. Ik ga wel vast de monitor mount voor de GT1 Evo bestellen, daar zit vaak wel een levertijd op en dan heb ik die vast liggen.

Na aanschaf monitor kan dan gelijk de TV en Sim-Lab TV standaard in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
JacobsT schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:33:
[...]

Boeiend zeg die Simetik K2. Ik was aan het kijken voor een P1-X maar als die K2 zo goed en stevig is, lijkt het me nogal zinloos meer dan het dubbele uit te geven?

Nul issues met de SC2 Pro? Want opbouw van P1-X geeft me toch de indruk dat het daar zeker geen millimeter zal bewegen terwijl zo met een angled frame me dat minder evident lijkt?
En dan heb je ook nog de aluminium rigs van Motedis Simracing Rig S-Dream (~€320 incl. verzending) en de Simracing Rig X-Dream (~ €590 incl. verzending).

Ik denk dat ik mijn monitor arm daar ook wel op kwijt kan.... Aaaarrgh de keuzes :X |:(
Pagina: 1 ... 8 ... 53 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.