Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 15:04
dnbo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:59:
[...]

En dan heb je ook nog de aluminium rigs van Motedis Simracing Rig S-Dream (~€320 incl. verzending) en de Simracing Rig X-Dream (~ €590 incl. verzending).

Ik denk dat ik mijn monitor arm daar ook wel op kwijt kan.... Aaaarrgh de keuzes :X |:(
Op zich is dat natuurlijk een veel meer faire prijs dan een simlab P1-X rig.
Het blijven allemaal dezelfde profielen. Mits je een bouwplan hebt kan je ongetwijfeld de parts gewoon bij een shop online los bestellen en zelf assembleren lijkt me aan makkelijk de helft van de prijs.

Heb er geen probleem mee alleszins om te betalen voor de R&D kost maar als je voor de helft van de prijs een chassis kan kopen dat even rigid is, zou het gek zijn om het dubbele te betalen voor iets wat exact dezelfde functie doet (denk ik dan)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 08:25
JacobsT schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:05:
[...]

Het blijven allemaal dezelfde profielen. Mits je een bouwplan hebt kan je ongetwijfeld de parts gewoon bij een shop online los bestellen en zelf assembleren lijkt me aan makkelijk de helft van de prijs.

Heb er geen probleem mee alleszins om te betalen voor de R&D kost maar als je voor de helft van de prijs een chassis kan kopen dat even rigid is, zou het gek zijn om het dubbele te betalen voor iets wat exact dezelfde functie doet (denk ik dan)
Dit is wel een beetje een oversimplificatie, onderaan de streep is een motedis rig prima maar niet hetzelfe als een Simlabs rig zonder bouwtekening. Je mist alle simlabs onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JacobsT schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:05:
Kun je dan niet beter vergelijken met de GT1 Evo (400 euro)?
R3m3d7 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:19:
[...]

Dit is wel een beetje een oversimplificatie, onderaan de streep is een motedis rig prima maar niet hetzelfe als een Simlabs rig zonder bouwtekening. Je mist alle simlabs onderdelen.
Welke onderdelen mis je concreet?

[ Voor 40% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-11-2019 19:52 ]

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 08:25
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:48:
[...]

Kun je dan niet beter vergelijken met de GT1 Evo (400 euro)?

[...]

Welke onderdelen mis je concreet?
Simlabs maakt eigen de onderdelen waar je je pedalen en stuurtje aan monteert.
Ik zeg niet dat je die perse nodig hebt maar dat is meer dan een handleiding voor montage, vooral bij de p1 kan je serieuze steunen kiezen voor bv de Fanatec DD oplossingen. Vaak bieden deze onderdelen meer instel en montage mogelijkheden voor de verschillende soorten simracing hardware, hoeken instellen etc.
Het is gewoon een wat luxere oplossing imho, en daar betaal je dan voor.

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 00:57
R3m3d7 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:01:
[...]

Simlabs maakt eigen de onderdelen waar je je pedalen en stuurtje aan monteert.
Ik zeg niet dat je die perse nodig hebt maar dat is meer dan een handleiding voor montage, vooral bij de p1 kan je serieuze steunen kiezen voor bv de Fanatec DD oplossingen. Vaak bieden deze onderdelen meer instel en montage mogelijkheden voor de verschillende soorten simracing hardware, hoeken instellen etc.
Het is gewoon een wat luxere oplossing imho, en daar betaal je dan voor.
Een laser gesneden plaat beperkt eerder de mogelijkheden daar de gaten altijd vooraf bepaald worden door in dit geval de ontwerper (sim-labs). Mocht de plaat een bepaald systeem niet ondersteunen dan zul je zelf weer moeten boren. Alu profielen geven juist meer mogelijkheden omdat je de bevestigingspunten steeds weer kunt verplaatsen. Op de foto oogt het plaatwerk wat strakker en dat verkoopt natuurlijk.

Ook is het relatief eenvoudig zelf deze platen te maken uit bijvoorbeeld 10mm aluminium platen en dan zelf de gaten te boren/zagen. Is dan misschien niet laser gesneden maar werkt net zo goed en een heel stuk goedkoper. Je moet alleen geen linker handen hebben. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:18
Indien het toch onder V&A valt, excuses!

Bij Sim-Lab momenteel 15% korting op alles met de code BF2019.
Code is gelding t/m 2 december!

Komende maandag payday dus dan ga ik een GT1 Evo bestellen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Stoksbrood op 22-11-2019 10:25 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
Stoksbrood schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:24:
Indien het toch onder V&A valt, excuses!

Bij Sim-Lab momenteel 15% korting op alles met de code BF2019.
Code is gelding t/m 2 december!

Komende maandag payday dus dan ga ik een GT1 Evo bestellen _/-\o_
Zit nog te twijfelen wat ik met mijn P1 ga doen.

Ik wil een front mount + pedal deck upgrade, totaal 328,-

Nieuwe P1X is 699,-

Een nieuwe P1X kopen en mijn huidige P1 verkopen, als ik daar meer dan 370,- euro voor kan krijgen is dat voordeliger. Bijkomend voordeel is dat ik mijn LTEC seat mee kan verkopen. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 11% gewijzigd door evuijtert op 22-11-2019 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga bij Sim-Lab de monitor mount bestellen voor de GT1 Evo.

Ik ga tzt een 34 inch 21:9 curved scherm kopen, dan heb ik de mount vast.

Ik twijfel nog wel
- of 50 inch HDTV houden en sparen voor de 34 inch en dan pas de Sim-Lab TV standaard en de 50 inch HDTV verkopen.
- of 27 inch 4k monitor van mijn desktop PC tijdelijk gebruiken en dan de Sim-Lab TV standaard en de 50 inch HDTV verkopen.

De laatste optie levert me wel eerder een 34 inch op.

[ Voor 28% gewijzigd door Madhouse1979 op 22-11-2019 11:28 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Ik heb alvast besteld! Zonde, had maandag nog een quad monitor stand gekocht bij hun, toch ook goed voor 400 euro en dan zonder korting.

In de winkelwagen:
- Zwarte P1-X chassis met front mount (SC2 Pro here we come)
- Keyboard tray
- Mouse tray

Was me niet helemaal duidelijk of er een shifter mount aanwezig was. Desnoods bestel ik die later.
Nog geen idee welke H-pattern shifter ik zou nemen.

Enkel nog de SC2 Pro en de Heusinkvelds bestellen en knutselen maar.
Stoel moet ik eens goed zien welke. Sta open voor suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*snip*

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 27-11-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacobsT schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:33:
[...]

Boeiend zeg die Simetik K2. Ik was aan het kijken voor een P1-X maar als die K2 zo goed en stevig is, lijkt het me nogal zinloos meer dan het dubbele uit te geven?

Nul issues met de SC2 Pro? Want opbouw van P1-X geeft me toch de indruk dat het daar zeker geen millimeter zal bewegen terwijl zo met een angled frame me dat minder evident lijkt?
Geen problemen nog tegengekomen met de SC2 Sport. Bevestiging ging goed en paste standaard, geen flex of trillen in bevestigingen of rig zelf. Bevalt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konfig0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:26
Beste medetweakers,

Gisteravond heb ik de GT1 Evo bij Simlabs gekocht met de Black Friday deal coupon. Hierbij heb ik nog geen stoel gekocht om de opties nog even open te houden. Ik wil namelijk graag in een winkel een stoel uittesten om de juiste keuze te maken.

Via het 'show je race-rig' topic ben ik uitgekomen op Lynx Motorsport. De non-FIA gekeurde stoelen zien er goed uit en ik ga ergens volgende week heen om de stoelen te bekijken. Had zelf de LCD PRO-DRIFT in gedachten.

Heeft iemand de stoel al een langere tijd in gebruik die wellicht plus- en minpunten heeft? Zou gewaardeerd worden, een review vinden is niet het gemakkelijkste voor deze stoelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
JacobsT schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:33:
Ik heb alvast besteld! Zonde, had maandag nog een quad monitor stand gekocht bij hun, toch ook goed voor 400 euro en dan zonder korting.
Stuur ze een mailtje; misschien willen ze je matsen :) mijn ervaring is dat ze dat nog wel eens doen, zeker als je nog een zwik spullen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
konfig0 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:25:
Beste medetweakers,

Gisteravond heb ik de GT1 Evo bij Simlabs gekocht met de Black Friday deal coupon. Hierbij heb ik nog geen stoel gekocht om de opties nog even open te houden. Ik wil namelijk graag in een winkel een stoel uittesten om de juiste keuze te maken.

Via het 'show je race-rig' topic ben ik uitgekomen op Lynx Motorsport. De non-FIA gekeurde stoelen zien er goed uit en ik ga ergens volgende week heen om de stoelen te bekijken. Had zelf de LCD PRO-DRIFT in gedachten.

Heeft iemand de stoel al een langere tijd in gebruik die wellicht plus- en minpunten heeft? Zou gewaardeerd worden, een review vinden is niet het gemakkelijkste voor deze stoelen. :+
Ik heb hem een tijdje in gebruik. Je hebt vast mijn post op mijn blog gelezen?

Ik ben er super tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:54
Madhouse1979 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:23:
Ik ga bij Sim-Lab de monitor mount bestellen voor de GT1 Evo.

Ik ga tzt een 34 inch 21:9 curved scherm kopen, dan heb ik de mount vast.

Ik twijfel nog wel
- of 50 inch HDTV houden en sparen voor de 34 inch en dan pas de Sim-Lab TV standaard en de 50 inch HDTV verkopen.
- of 27 inch 4k monitor van mijn desktop PC tijdelijk gebruiken en dan de Sim-Lab TV standaard en de 50 inch HDTV verkopen.

De laatste optie levert me wel eerder een 34 inch op.
Ik zou het gewoon bespreekbaar maken: 60 euro is toch serieus veel geld. Anders kun je hem terugsturen onder je 14 dagen zichttermijn en opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:13
Hier net ook de GT1 EVO besteld. Met muis tray😂. Op aanraden van @madhouse de Drift besteld. Hier pas ik goed in en ziet er goed uit. Nu hopen dat Fanatec de DD1, Clubsport V3 en/of BMW stuur in de sale doen

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konfig0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:26
Madhouse1979 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:31:
[...]

Ik heb hem een tijdje in gebruik. Je hebt vast mijn post op mijn blog gelezen?

Ik ben er super tevreden over.
Yep! Heb 'm inderdaad gelezen. Goed om te horen dat de stoel nog steeds bevalt. Volgende week idd maar even heen dan. :)

Daarna nog even wachten op Fanatec en ben dan ook van plan om de CSL Elites LC pedalen op te pikken. Daarna het hele setje maar in elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Ja een sale van een SC2 Pro zou wel nice zijn. Als iemand die spot, graag!
Ook nog Heusinkvelds bestellen en dan een gepaste stoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
JacobsT schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:01:
Ja een sale van een SC2 Pro zou wel nice zijn. Als iemand die spot, graag!
Ook nog Heusinkvelds bestellen en dan een gepaste stoel!
Ik ben daar ook op aan het loeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 14:40

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ik heb me even laten meeslepen in de BF gekte en donderdagavond in een opwelling de GT1 EVO + Sim-lab speed 3 + brackets gekocht.

iemand hier die over een Sim-lab speed 3 beschikt en mij zijn/haar 'zit' ervaring kan delen? https://sim-lab.eu/product/sim-lab-speed3-bucket-seat/

er stonden maar een 3-tal reviews bij..

Het lijkt erop dat de rig trouwens al is verzonden!
Kloever schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:34:
Hier net ook de GT1 EVO besteld. Met muis tray😂. Op aanraden van @madhouse de Drift besteld. Hier pas ik goed in en ziet er goed uit. Nu hopen dat Fanatec de DD1, Clubsport V3 en/of BMW stuur in de sale doen
De Clubsport V3 gaan wel in de aanbieding vrijdag!

https://forum.fanatec.com/uploads/394/R28CIXS9QPRK.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door BiLo op 26-11-2019 14:30 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:46

Arfman

Drome!

Voor wat betreft de Simetik K2 en 80/20 rigs: ik denk dat ik hierin wel een "expert" ben aangezien ik een K2 had en nu een 80/20 aan het opbouwen ben van Sim-Lab :+

De K2 zal geen probleem hebben met een DD stuur zoals een AccuForce of SimuCube 1 small MiGe. Dat gedeelte is echt stevig. Het "probleem" met de K2 zit hem in de pedal tray. Niet alleen kreeg ik de boel niet goed afgesteld in combinatie met de Heusinkveld Sprint pedalen (rig te kort/ik te lang voor mijn gevoel, ik ben 1m88), ook begon de boel vervaarlijk te kraken na enkele weken. Met name bij hard remmen was het verschrikkelijk irritant.

Ik heb mijn 80/20 rig nog niet klaar dus een 1:1 vergelijking kan ik niet maken, maar als ik zie hoe stevig zelfs de onafgemaakte 80/20 rig is, en hoe dik het materiaal is wat Sim-Lab meelevert, heb ik geen enkele twijfel dat een 80/20 rig toch nog wel een stapje boven een K2 zit.

Disclaimer: ik heb mijn K2 tweedehands gekocht. Ik kan dus niet garanderen dat de vorige eigenaar er iets mee heeft gedaan wat de K2 niet leuk vondt of dat ik misschien pech had, maar aangezien de problemen begonnen na de HE Sprint pedalen denk ik eerlijk gezegd van niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Klopt. En vrijdag om 9 uur zit ik klaar om er 1 te bestellen. Samen met een BMW rig en een DD1.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
Kloever schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:05:
[...]

Klopt. En vrijdag om 9 uur zit ik klaar om er 1 te bestellen. Samen met een BMW rig en een DD1.
Gewoon uit enthousiasme, of is de actie gelimiteerd? Dan moet ik er namelijk even rekening mee houden dat ik vrijdag ook vroeg bestel :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Wormaap schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:07:
[...]

Gewoon uit enthousiasme, of is de actie gelimiteerd? Dan moet ik er namelijk even rekening mee houden dat ik vrijdag ook vroeg bestel :+
Wat ik begreep aanwezig tot 2 december. En gelimiteerd, maar het kan zijn dat dit alleen voor de eerste aanbieding geldt.

*edit, ik zie dat het alleen bij de CSL aanbieding staat en niet bij de V3*

[ Voor 9% gewijzigd door Kloever op 26-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Oh oh. Denk dat ik wat onderdelen van simlab haal. Buttonbox-houder en wat leuke accessoires. <3

[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 26-11-2019 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Kloever schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:05:
[...]

haha same here (V3)! het is wel € 80 verschil met de elite LC, maargoed het oog wil ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 13:53
BiLo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:28:
Ik heb me even laten meeslepen in de BF gekte en donderdagavond in een opwelling de GT1 EVO + Sim-lab speed 3 + brackets gekocht.

iemand hier die over een Sim-lab speed 3 beschikt en mij zijn/haar 'zit' ervaring kan delen? https://sim-lab.eu/product/sim-lab-speed3-bucket-seat/

er stonden maar een 3-tal reviews bij..

[...]
Hier twijfel om dezelfde set te kopen. Vind mijn playseat challange allesbahalve goed zitten en veel te flexibel in combo met mijn Elite set van Fanatec. Als ik rem (load cell) dan voel ik alles schuiven.

Alleen jammer dat de LTEC Pro plus stoel niet meer in stock is. Ben niet de grootste (1m77) en de breedste (75kg) maar heb schrik dat de Speed 3 toch te smal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Ekfad schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:55:
[...]

Hier twijfel om dezelfde set te kopen. Vind mijn playseat challange allesbahalve goed zitten en veel te flexibel in combo met mijn Elite set van Fanatec. Als ik rem (load cell) dan voel ik alles schuiven.

Alleen jammer dat de LTEC Pro plus stoel niet meer in stock is. Ben niet de grootste (1m77) en de breedste (75kg) maar heb schrik dat de Speed 3 toch te smal is.
Volgens de maattabel zou ik moeten passen..

Ik ga er gauw genoeg achter komen, alles wordt vrijdag namelijk al bezorgd! Gezien de aangeven levertijden had ik zeker niet verwacht het spul met een week al in huis te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
BiLo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:10:
[...]

Ik ga er gauw genoeg achter komen, alles wordt vrijdag namelijk al bezorgd! Gezien de aangeven levertijden had ik zeker niet verwacht het spul met een week al in huis te hebben 8)7
Ben benieuwd!

Als ik mijn 'zit ruimte' meet op mijn bureaustoel }:O kom ik op 45cm uit.
Meet ik de 'b' maat dan zit ik op 40cm volgens diezelfde bureaustoel. 8)7

Dus twijfel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 16:22
Ekfad schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:55:
[...]Alleen jammer dat de LTEC Pro plus stoel niet meer in stock is. Ben niet de grootste (1m77) en de breedste (75kg) maar heb schrik dat de Speed 3 toch te smal is.
"Designed for M and L sized drivers". Die Speed 3 gaat gewoon passen hoor. De LTEC Plus is voor mensen met een wat andere... BMI, zeg maar.

Ik ga vanavond nog even opmeten of de stoel zelf past in mijn krappe plekje, maar dan ga ik er ook voor (1.80m en 77kg), en ben ik eindelijk van de buizenframe Playseat-stoel af.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Jimmy J. schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:40:
[...]
"Designed for M and L sized drivers". Die Speed 3 gaat gewoon passen hoor. De LTEC Plus is voor mensen met een wat andere... BMI, zeg maar.

Ik ga vanavond nog even opmeten of de stoel zelf past in mijn krappe plekje, maar dan ga ik er ook voor (1.80m en 77kg), en ben ik eindelijk van de buizenframe Playseat-stoel af.
Ik vind het steeds een moeilijke. Als ik zie hoe sommigen in hun stoel gevangen zitten :)

Draag zelf maat M (kledij) dus in principe zou dit geen probleem mogen zijn maar heb toch maar even de vraag gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Ekfad In principe wil je je stoel niet te breed en te groot. Je wil juist dat je je benen steun ondervinden aan de onderkant en aan de zijkant. Zodat je benen ontspannen zijn en je alleen je enkels, voeten en een heeeeel klein beetje je benen kan gebruiken om je pedalen te bedienen, zonder dat na een half uur of een uur je dijen enz het uitgillen, omdat het verzuurt ivm het bij elkaar houden van je benen.

Ook wil je graag dat je heupen, onderrug en de bovenkant wel wat goed ingepakt zijn. Bij het remmen moet je lichaam recht blijven. Als je los zit dan verschuift de linkerkant van je lichaam elke keer dan dat kan op den duur rugpijn geven.

Zelfde met je schouders. Die wil je altijd plat tegen de bovenkant hebben. Bovendien is het handig om een driepuntsgordel te dragen en het strak om je lichaam te trekken. Dat helpt voorkomen dat je met je lichaam mee gaat sturen, maar om veiligheidsoverwegingen zou ik het niet gebruiken; inbreker, kind dat stikt, enz enz.

Wel zou ik je stoel op een rails/sliders zetten. Is zo veel prettiger in en uit stappen.

Ik heb helaas gekozen voor https://www.internet-auto...-rugleuning-kunstleer-zw/ (Ivm mijn katten). Steun voor mijn benen is er amper, maar inmiddels zijn mijn benen goed gewent en kan met een gemak volhouden, maar zo'n bucketseat een stuk prettiger racen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ivysaur op 27-11-2019 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 07:15

anc

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een stoel moet goede ondersteuning geven maar! Juist lekker breed en geen last van dat de zijkanten van de stoel tegen mijn benen aan drukken waardoor na een uur of wat mijn bovenbenen gaan tintelen. Ding waar ik bij mijn vorige stoel veel last van had een nu met de sparco r100 helemaal niet. Rails en sliders zijn zeker nuttig maar uiteindelijk gebruik ik het alleen maar om 1 keer af te stellen of om iemand anders even te laten rijden, zeker een enorm gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zijn er eigenlijk ook opklapbare stoel-/basecombi's die wél geschikt zijn voor LC-pedalen? Een Playseat Challenge, maar dan steviger zeg maar. Ik heb geen ruimte voor een permanente setup, maar wel een plek waar ik een opgeklapte set kwijt kan. Iets in de richting van een wheelstand overweeg ik ook, maar gezien ik vrijdag de CSPv3 wil gaan bestellen vrees ik dat mijn bureaustoel dan zelfs met schoenen over de wieltjes niet tegen te houden is bij het remmen :+
Daarnaast is het draaien van de stoel storend als ik in VR rijd, dus heeft iets met een ingebouwde stoel wel de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
Ik zat zelf ook met het probleem van de stoel. Ben zelf 180 en 100kg en was dus bang dat de Speed3 of 1 niet zou passen. Ik ben daarom op aanraden van een mede Tweaker naar Lynx Motorsport gegaan en heb de LCD Drift gekocht. Deze zit voor mij perfect. Pas er precies in, genoeg ondersteuning ect. Nu alleen nog wachten op de GT1 Evo en het Fanatec spul.

Link stoel.

https://lynxmotorsport.nl...9370550/category=26324530

Acties:
  • +2 Henk 'm!
*snip* spam - dit gaat wel heel erg de kant op van je blog promoten... We hebben dit forum om je bevindingen op te delen ;)

Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 136% gewijzigd door Geronimous op 27-11-2019 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Bedankt voor de tips allemaal.

Heb even contact opgenomen met Lynx Motorsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:36:
Zijn er eigenlijk ook opklapbare stoel-/basecombi's die wél geschikt zijn voor LC-pedalen? Een Playseat Challenge, maar dan steviger zeg maar. Ik heb geen ruimte voor een permanente setup, maar wel een plek waar ik een opgeklapte set kwijt kan. Iets in de richting van een wheelstand overweeg ik ook, maar gezien ik vrijdag de CSPv3 wil gaan bestellen vrees ik dat mijn bureaustoel dan zelfs met schoenen over de wieltjes niet tegen te houden is bij het remmen :+
Daarnaast is het draaien van de stoel storend als ik in VR rijd, dus heeft iets met een ingebouwde stoel wel de voorkeur.
Op tapijt kunstgras schoenen met van die noppen, dat werkt vast wel :+

Ik zit een beetje met hetzelfde dilema. Opzich op zolder en/of rommelkamer genoeg ruimte voor een rig, maar aangezien m'n vriendin in de horeca werkt(en er vaak niet is savonds) en we een hond hebben vindt ik het een beetje jammer voor dat beestje om savonds er ook nog is niet te zijn.

Ik heb nu trouwens een burostoel van de ikea en dan van die poten ipv wielen, dat staat best stevig. Maar ook dat gaat naar achter dnek ik met een loadcell, maar hoe ik dat oplos zie ik dan wel weer :D

Je ziet soms deze ook nog wel is langskomen bij ghetto rigs. moet je alleen wel iets verzinnen waardoor hij niet meer op en neer gaat. Al denk ik dat dit net zo hard naar achter schuift.

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 27-11-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06
garriej schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:30:
[...]

Op tapijt kunstgras schoenen met van die noppen, dat werkt vast wel :+

Ik zit een beetje met hetzelfde dilema. Opzich op zolder en/of rommelkamer genoeg ruimte voor een rig, maar aangezien m'n vriendin in de horeca werkt(en er vaak niet is savonds) en we een hond hebben vindt ik het een beetje jammer voor dat beestje om savonds er ook nog is niet te zijn.

Ik heb nu trouwens een burostoel van de ikea en dan van die poten ipv wielen, dat staat best stevig. Maar ook dat gaat naar achter dnek ik met een loadcell, maar hoe ik dat oplos zie ik dan wel weer :D

Je ziet soms deze ook nog wel is langskomen bij ghetto rigs. moet je alleen wel iets verzinnen waardoor hij niet meer op en neer gaat. Al denk ik dat dit net zo hard naar achter schuift.
Ik denk dat die IKEA stoel ook behoorlijk naar achteren inveert als je lekker hard moet remmen. Ik merk het zelf ook al op mijn redelijk goede bureaustoel een beetje. Op zich niet super erg met remmen, maar gedoseerd de rem weer loslaten is lastig, omdat je stoel weer terug veert zodra je minder kracht zet op je rem.

Ik heb zelf ook beperkte ruimte en gebruik mij pc ook voor andere zaken, dus zoek eigenlijk ook een stoel die evt ook te gebruiken is als bureaustoel (om te gamen) maar waar het stuur en pedalen dus makkelijk aan de kant kunnen.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
BiLo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:10:
[...]

Gisteren kreeg ik ook een melding dat mijn bestelling van afgelopen donderdag bij Sim lab door ups vandaag geleverd zou worden.

Helaas niets gehad, blijft ook staan op klaar voor ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Freek0416 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:10:
[...]

Gisteren kreeg ik ook een melding dat mijn bestelling van afgelopen donderdag bij Sim lab door ups vandaag geleverd zou worden.

Helaas niets gehad, blijft ook staan op klaar voor ups.
T zijn drukke tijden voor de bezorgdiensten met alles dat sinterklaas zo laat besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand tips hoe je seat sliders monteert op een bucket seat en die vervolgens zonder gillend gek te worden weer monteert op het 80/20 profiel? Ben al de hele avond bezig :') maar het lukt gewoon niet. Als ik de boel monteer op de rig kom ik niet goed bij de seat houder en vice versa....

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:05
Arfman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:53:
Als ik de boel monteer op de rig kom ik niet goed bij de seat houder en vice versa....
Ik heb flashbacks naar mijn montage van de sliders. Argh... 8)7 :X

Wat bij mij de truc was, was de sliders uitschuiven zodat er ruimte ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je niet eerst de sliders op de rig monteren en daarna de seat op de sliders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Wat ik heb gedaan is eerst de voorkant vast zetten, sliders naar voren, zodat de gaten aan de achterkant zichtbaar zijn, en achterkant vast. Dan stoel der op en die vastgezet ofzo.

Duurde me toch lang. Kreeg het ook voor elkaar om de slider 'vast' te zetten, dus voorbij de beveiliging. Kon alles der weer af. 12 uur later.. Eindelijk alles goed. Nooit meer. Kut dingen.

Had ook zo'n weinig ruimte en alles. Inbus te groot en dat soort dingen. Bucketseat + zijkantjes is een stuk makkelijker, maar dan is het in en uitstappen zo irritant.

Gelukkig is het één keer meteen goed instellen en nooit meer naar om kijken. Tenzij je gaat verhuizen of een andere stoel wil. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Ivysaur op 27-11-2019 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het is gelukt, mede dankzij jullie! Truc was inderdaad eerst sliders op de rig, 1 voor 1 die vastzetten terwijl je het mechanisme voor- en achteruit schuift, dan de rails erop en dan de seat daar weer op. Heeft me de hele avond gekost :') Toen nog de hendel voor het verstellen op maat buigen/timmeren .. omg :P

[ Voor 9% gewijzigd door Arfman op 27-11-2019 23:26 ]

Edit: laat maar...

[ Voor 98% gewijzigd door Madhouse1979 op 28-11-2019 11:06 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:58:
Had ook zo'n weinig ruimte en alles. Inbus te groot en dat soort dingen. Bucketseat + zijkantjes is een stuk makkelijker, maar dan is het in en uitstappen zo irritant.
Is een bucketseat niet te combineren met sliders?

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:05
Sliders en bucketseats gaan prima samen. Ik merk zelf dat ik meestal mezelf uit de stoel hijs zonder de slider te gebruiken. Anders moet je ook je oude positie weer terugvinden en dat is ook maar gedoe. Ik heb er inmiddels een soort van ritueel voor ontwikkeld om mezelf in de rig te laten zakken en eruit te hijsen.

• JohnnyV
  • Laatst online: 20-03 13:25
SlaadjeBla schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:33:
Sliders en bucketseats gaan prima samen. Ik merk zelf dat ik meestal mezelf uit de stoel hijs zonder de slider te gebruiken. Anders moet je ook je oude positie weer terugvinden en dat is ook maar gedoe. Ik heb er inmiddels een soort van ritueel voor ontwikkeld om mezelf in de rig te laten zakken en eruit te hijsen.
Zie het net als een race auto met rolkooi :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
Is niet dat je er op een dag 20 keer in en uit moet kruipen. Men circuit wagen IRL is een Lotus Cup met een daklijn tot aan men heup en een instap sill die ongeveer 20 cm breed is waar je nog moet over kruipen.
Routine daar is... been erin... je lichaam dubbel plooien en je met je kont eerst in de stoel laten vallen (letterlijk want die is zeer laag), vervolgens je ander been met de arm erin proberen trekken haha.

Zie de hilarische foto van men vriendin die er probeert in te kruipen. (En ik zorgzaam haar hoofd vasthouden....zodat ze men carbon dak niet beschadigt natuurlijk >:) )
Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/70416741_2635029669880888_5587944918170468352_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ohc=-Vc-YTjqSJoAQkEb2L2QlMgfnhBH4iv9za69MsDTSVu4mxLc5reNNo5Pw&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=a74ee004222651e734ce9e8b932c4553&oe=5E4AEEF0

Moet je ook een halve gymnast voor zijn maar het went wel. Is zoals bij de sim. Zodra je erin zit, all smiles!
Gewoon lange stints/races doen. Moet je niet altijd uitstappen :9

Afstelling van de pedalen lijkt me boeiender. Moet je niet heel de tijd ze losmaken om klein beetje aan te passen. Zetel op zich is redelijk simpel zodra je armen de juiste hoek hebben.

Berichtje van Simlab, normaal deze week de P1-X op de post! Can't wait!
Edit: UPS mail, morgen levering. WOEHOEW. Doosje van 73kg.
De wederhelft zal weer blij zijn. Ze weet dat ik 'iets voor een racespelletje ging kopen' maar ze zal lelijk verschieten haha.

[ Voor 19% gewijzigd door JacobsT op 28-11-2019 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Wat wij bij in t echt in de auto's doen is een stukje tape gebruiken. 1 op het frame en 1 op de stoel. Als ze oplijnen heb je weer je goede positie te pakken ;)

Handig principe aangezien n race auto in en uitgaan ook drama is wanneer je iets langer (en forser) bent dan de gemiddelde pro coureur

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• JacobsT
Tijn96 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:15:
[...]

Wat wij bij in t echt in de auto's doen is een stukje tape gebruiken. 1 op het frame en 1 op de stoel. Als ze oplijnen heb je weer je goede positie te pakken ;)

Handig principe aangezien n race auto in en uitgaan ook drama is wanneer je iets langer (en forser) bent dan de gemiddelde pro coureur
Wordt veel gecompenseerd met van die gemolde kussens die ze los achter de rug steken.
In endurance is het niet evident om even de zetel te verstellen.

Zitpositie is trouwens iets dat door velen echt zwaar onderschat wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door JacobsT op 28-11-2019 13:26 ]

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

JacobsT schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:24:
[...]

Wordt veel gecompenseerd met van die gemolde kussens die ze los achter de rug steken.
In endurance is het niet evident om even de zetel te verstellen.
Inserts bedoel je? Die worden vaak op maat gemaakt met 2 componenten schuim (pure rotzooi) heb er zelf ook 1tje en dat is wel ideaal. Klopt verder wat je zegt. Soms is er geen tijd om de stoel te verschuiven en dan moet je t met je zitje doen. Daarin is het altijd compenseren natuurlijk dus ideaal is het nooit.

Zo zelf ooit eens half opgevouwen een 3 uurs stint gereden in een GT4 omdat mn teamgenoot welgeteld 1.60m was :'(

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• JacobsT
Tijn96 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:29:
[...]

Inserts bedoel je? Die worden vaak op maat gemaakt met 2 componenten schuim (pure rotzooi) heb er zelf ook 1tje en dat is wel ideaal. Klopt verder wat je zegt. Soms is er geen tijd om de stoel te verschuiven en dan moet je t met je zitje doen. Daarin is het altijd compenseren natuurlijk dus ideaal is het nooit.

Zo zelf ooit eens half opgevouwen een 3 uurs stint gereden in een GT4 omdat mn teamgenoot welgeteld 1.60m was :'(
Team zoeken met grotere co-piloot! :9
Ik ben 1m85. Je stuurt maar DM!
Ik overweeg ook Cayman GT4 voor 24u van Zolder mits het veld competitief genoeg is. Weinig zin om met Cayman GT4 in een klassement met Porsche GT3's te rijden zoals dit jaar. Dan 'zak' ik liever naar Clubsport Trophy. Daar is het tenminste lekker knokken voor het podium zonder dat je een nier moet verkopen om competitief te kunnen zijn. Budgetten voor Norma's bv zijn al van de pot gerukt imho.

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

JacobsT schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:33:
[...]

Team zoeken met grotere co-piloot! :9
Ik ben 1m85. Je stuurt maar DM!
Ik overweeg ook Cayman GT4 voor 24u van Zolder mits het veld competitief genoeg is. Weinig zin om met Cayman GT4 in een klassement met Porsche GT3's te rijden zoals dit jaar. Dan 'zak' ik liever naar Clubsport Trophy. Daar is het tenminste lekker knokken voor het podium zonder dat je een nier moet verkopen om competitief te kunnen zijn. Budgetten voor Norma's bv zijn al van de pot gerukt imho.
Stuur me maar ff een PM. We zijn wel wat interessante dingen aan het opzetten met oa de nieuwe Cayman GT4 ;)

En de proto's zijn sowieso van de pot gerukt. Laatste jaar dat ze mogen nog en daarna is dat ook afgelopen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Tijn96 op 28-11-2019 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Tijn96 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:36:
[...]

Stuur me maar ff een PM. We zijn wel wat interessante dingen aan het opzetten met oa de nieuwe Cayman GT4 ;)

En de proto's zijn sowieso van de pot gerukt. Laatste jaar dat ze mogen nog en daarna is dat ook afgelopen _/-\o_
Droom is om met een Lotus Cup PB-R eens 24u te rijden. Stefano Dast ook weer podium gehaald in de 24u van Dubai. Probleem is, dan begin je van nul en daar heb ik de tijd niet voor of ik moet de juiste mensen kunnen overtuigen en aanspreken maar dan zijn we heel wat tijd en geld verder. Zal bij zitje kopen bij bestaande teams blijven. Heb nu al zo'n absurde agenda en tijdsgebrek dat ik ook geen andere opties heb.

Wel stevige 24u met de Norma's geweest in Zolder. Grote strategische fouten hebben daar veel podiumplaatsen gekost. Slechts 1 team was slim genoeg om niet constant in de aanval te gaan en de auto te sparen. Zij hebben dan ook netjes de overwinning binnen gehaald na uitval van al de overige.
24u hoort voor mij toerenwagens en GT3's te zijn. Heb het ook minder voor proto's in general. (al is met een radical over een circuit knallen wel een waanzinnige ervaring)

Nu eerst maar men simrig deftig opbouwen met deftig materiaal zodat we wat extra rondjes kunnen draaien want trackdays en trainingen zijn er momenteel niet echt door tijdsgebrek en het weer.

[ Voor 30% gewijzigd door JacobsT op 28-11-2019 13:45 ]

• Ivysaur
  • Niet online
@Tijn96 Dat tape-ding gebruik ik een soort van ook. Heb nu mijn stoel + sliders zo gezet dat alles prima is als mijn slider aan de bovenkant net 1cm iets naar boven steekt uit de bevestiging / onderkant van de sliders. Even voelen met mijn vinger en hoppa klaar.

Naar achteren om uit te stappen, naar voren om in racepositie te komen. <3 Heel misschien toch maar overstappen in de toekomst naar een bucket + sliders. Die toch net wat meer steun. Alleen die poesjes + stof.. tja. Een harige bende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
garriej schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:34:
[...]

T zijn drukke tijden voor de bezorgdiensten met alles dat sinterklaas zo laat besteld.
Ja dat klopt zeker!

Vandaag alles binnen gehad, alleen de bucket Seat van Simlab nog niet. Die is nog niet verzonden denk ik.

• evuijtert
Vanochtend bij Lynx geweest om een nieuwe stoel te halen.

10% korting ivm black friday voor de mensen die t ook overwegen!! Is weer mooi je reiskosten eruit als je er heen wilt ;)

Vriendelijk geholpen; goed advies. Mooie stoel gekocht :)
Leuk om te zien dat zoveel mensen naar Lynx gaan en mooie stoelen kopen. Welke is het uiteindelijk geworden @evuijtert ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Madhouse1979 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:20:
Leuk om te zien dat zoveel mensen naar Lynx gaan en mooie stoelen kopen. Welke is het uiteindelijk geworden @evuijtert ?
Ja las laast ook goede verhalen over die winkel in een NL simraceblog :+

• evuijtert
Madhouse1979 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:20:
De Pro Evo. Verkoper legde mij goed de verschillen uit. Bood zelfs een FIA gekeurde stoel aan die al een jaartje oud was voor een non-FIA prijs. Kreeg ook 10% korting; gelijk slider en steunen meegenomen, hij rondde het ook nog eens naar beneden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Volgens de aankondigingen horen de black friday deals van Fanatec pas vanaf 9 uur er te zijn, maar ze staan er al op (via de search). Ze staan op sold out, maar je als je doorgaat in het bestelproces dan staat er gewoon available.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
garriej schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:52:
[...]

Ja las laast ook goede verhalen over die winkel in een NL simraceblog :+
Ben ook wel benieuwd, heb je een linkje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:53:
Volgens de aankondigingen horen de black friday deals van Fanatec pas vanaf 9 uur er te zijn, maar ze staan er al op (via de search). Ze staan op sold out, maar je als je doorgaat in het bestelproces dan staat er gewoon available.
De website is hier inmiddels niet meer vooruit te branden :+ staan bij mij juist in de shoppingcart op sold out. ik wacht wel even tot 9 uur voor de zekerheid

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 29-11-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:41:
[...]

De website is hier inmiddels niet meer vooruit te branden :+ staan bij mij juist in de shoppingcart op sold out. ik wacht wel even tot 9 uur voor de zekerheid
Nou ik mag niks uitchecken. Krijg steeds bad gateway of ik mag geen warrenty voor de DD1 kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:09:
[...]

Nou ik mag niks uitchecken. Krijg steeds bad gateway of ik mag geen warrenty voor de DD1 kiezen...
Ach er zijn maar twee limited items(de csl elite bundle en de shifter). Als je die niet wilt, heb je heel het weekend nog om te bestellen. Maar ik heb hetzelfde :P Pedels blijven ook op "sold out" staan bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 29-11-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:11:
[...]

Ach er zijn maar twee limited items(de csl elite bundle en de shifter). Als je die niet wilt, heb je heel het weekend nog om te bestellen. Maar ik heb hetzelfde :P
Nah, ik wil de DD1 met de Clubsport V3. En het BMW stuur. Ik heb de tijd maar ik ben wat bang dat straks de Clubsport V3 uitverkocht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:12:
[...]

Nah, ik wil de DD1 met de Clubsport V3. En het BMW stuur. Ik heb de tijd maar ik ben wat bang dat straks de Clubsport V3 uitverkocht is
Denk dat t wel mee zal vallen, anders krijg je hem wel in backorder denk ik. Het is natuurlijk niet een product dat ze gestopt zijn met maken.

Maar dat zeg ik wel, ik doe exact t zelfde, zo snel mogelijk bestelle voor het geval dat.

Ga hier trouwens voor de CSW2.5 + formula carbon + v3.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 29-11-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier ook verwoede pogingen aan het doen om de CSPv3 te bestellen. Wil nog niet echt opschieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Als jullie nou wachten met bestellen, tot ik klaar ben. Dan gaat het sneller :+

Dit gesprek/whatever t is, past dnek beter in het racesturen etc. topic.

[ Voor 32% gewijzigd door garriej op 29-11-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik kom nu niet eens meer op de site. Enige wat ik wil is de Warranty voor de DD1 seleceteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nou het is gelukt om te bestellen, v3's stonden wel 'sold out'. Maar neem aan dat dat een bug is op de site. Wel bevestiging ontvangen al op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
De normale is wel beschikbaar, dus ik denk dat het wel meevalt met het "sold out". Ik ben inmiddels niks verder en heb Fanatec maar een mail gedaan met de vraag hoe het Warrenty issue op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gaan er meer mensen naar Sim Formula 2020?
Het wordt mede georganiseerd icm Inter Classics en is een grote auto beurs + smiracing beurs.

Dit event bestrijkt 4 dagen en zal in het MECC in Maastricht gehouden worden.

https://www.simformula.eu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
Ook de v3 pedalen besteld. Stond idd wel op sold out maar heb een bevestiging via mail gehad.

Order staat nog op Your order has not been processed yet, maar hopelijk verandert dat snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Schuey schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:28:
Het wordt mede georganiseerd icm Inter Classics en is een grote auto beurs + smiracing beurs.

Oh hee, ik had nog helemaal niet gezien dat dat er was. Ik ga sowieso met mijn pa naar Interclassics, dus dan ga ik daar ook eens even kijken :)
Freek0416 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:55:
Ook de v3 pedalen besteld. Stond idd wel op sold out maar heb een bevestiging via mail gehad.

Order staat nog op Your order has not been processed yet, maar hopelijk verandert dat snel :)
Hier is het inmiddels ook gelukt. Hij flipperde tussen sold out en available. Komt vast goed, en het maakt me niet zoveel uit als ik er wat langer op moet wachten. Ik race al drie hele weken met m'n G29, dus ik verwacht niet dat die pedalen binnenkort stuk gaan :+

[ Voor 36% gewijzigd door Wormaap op 29-11-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
Ik ben inmiddles niks verder. Heb Fanatec een bericht gedaan maar nog geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:58:
[...]

Oh hee, ik had nog helemaal niet gezien dat dat er was. Ik ga sowieso met mijn pa naar Interclassics, dus dan ga ik daar ook eens even kijken :)

[...]

Hier is het inmiddels ook gelukt. Hij flipperde tussen sold out en available. Komt vast goed, en het maakt me niet zoveel uit als ik er wat langer op moet wachten. Ik race al drie hele weken met m'n G29, dus ik verwacht niet dat die pedalen binnenkort stuk gaan :+
Ik zie nu in de orderbevestiging het volgende:
itemart nopricetotal
ClubSport Pedals V3 Brake Performance KitCSP_V3_BPK€29.95€299.95

als dat maar goed gaat. Zal vast goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:00:
[...]

itemart nopricetotal

Dat staat bij mij ook, zal inderdaad wel goed gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Goed ik heb een mail ontvangen van ze over mijn bestelling. Daarin staat de CSW 2.5 + Formula V2 wheel en daaronder Clubsport pedals v3 brake performance kit. Price 29,95 en bij de total staat 299,95
Alles bij elkaar opgeteld heb ik ook voor de csw2.5 + fv2 + black friday pedals betaalt. (totaal 1200+).
Ook is dat afgeschreven bij de betaling.

Echter als ik nu naar mijn order info online ga dan zie ik de base + wheel + brake performance kit. In de price per unit staat 29,95 en de sum ook. Maar het totaal bedrag is wel nog steeds 1246.

Nu heb ik net een shipped mail gekregen en daarin is het totaal bedrag ineens 975 euro geworden.

Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, pas vanaf 14:00.
Ik heb ze dus gemaild en nu maar afwachten.

Edit: Ik zie dus dat er meerdere dit hebben.... zal wel goed moeten komen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door anc op 29-11-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:58:
[...]

[...]

Haha nee die paar extra dagen wachten kan nog wel.

De rig heb ik in elkaar gezet, wat eens stevig apparaat die GT1 EVO.

Nu nog wachten op de stoel en pedaaltjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:03:
Goed ik heb een mail ontvangen van ze over mijn bestelling. Daarin staat de CSW 2.5 + Formula V2 wheel en daaronder Clubsport pedals v3 brake performance kit. Price 29,95 en bij de total staat 299,95
Alles bij elkaar opgeteld heb ik ook voor de csw2.5 + fv2 + black friday pedals betaalt. (totaal 1200+).
Ook is dat afgeschreven bij de betaling.

Echter als ik nu naar mijn order info online ga dan zie ik de base + wheel + brake performance kit. In de price per unit staat 29,95 en de sum ook. Maar het totaal bedrag is wel nog steeds 1246.

Nu heb ik net een shipped mail gekregen en daarin is het totaal bedrag ineens 975 euro geworden.

Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, pas vanaf 14:00.
Ik heb ze dus gemaild en nu maar afwachten.
Exact hetzelfde hier, laat even weten wat ze zeggen op de mail? Dan hoef ik niet ook te mailen. Zag op reddit al dezelfde meldingen. Dus neem aan dat ze t wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik mag helaas nog steeds geen garantie kiezen. Dus ook niet uitchecken. Nu snap ik dat het druk is enzo vanwege de Black Friday. Maar dit vind ik persoonlijk toch wel heel erg slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:04:
[...]

Exact hetzelfde hier, laat even weten wat ze zeggen op de mail? Dan hoef ik niet ook te mailen. Zag op reddit al dezelfde meldingen. Dus neem aan dat ze t wel oplossen.
Ik laat het weten zodra ik reactie heb. Ik ben stressvol genoeg om hier zelfs vanmiddag nog even over te bellen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
One of your desired products is not available. Please remove this item from shopping cart!

Zucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:33
Schuey schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:28:

Daar ga ik wel even kijken ja, gezien ik praktisch naast het MECC woon :*)
Ben benieuwd naar wat/wie er gaat staan! Lijkt erop dat de entrance gratis is voor het sim gedeelte gedurende het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 16:22
Iemand hier met een Sim-Lab SPEED 3 stoel die voor mij de maximale breedte kan opmeten? (heb Sim-Lab zelf een mailtje gestuurd, maar het antwoord blijft uit > kan me voorstellen dat het daar nu topdrukte is i.v.m. BF).

Op de site staat 630mm, maar ik hoop eigenlijk dat dit een ruime tolerantie is... mijn maximale inbouw maat is namelijk 620mm, dus hoop dat er een centimetertje speling is :')

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
De pendalen zijn nu van de site gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:12:
O fingers crossed. Ik heb nog geen shipping mail gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Freek0416 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:14:
[...]

Ik ook niet. Wat een gedoe allemaal zeg. Gelijk half in de stress. Dat wilde ik niet. ik wilde het plezier van het uitkijken naar m'n nieuwe speelgoed ;(

Zit te twijfelen om een mail te sturen, maar ik denk ook dat ze al overspoeld worden.

Op de blog van Fanatec:

Why is a V3 set shown as "Sold out" in the cart?

Reactie van Thomas Jackermeier
this is just a technical issue. Other BF products are affected as well. We do have inventory as long as it says on the product page that it is available

Zijn nu dus echt uitverkocht, want van de website af. De fouten in de orderbevestiging staat nog niks over.

[ Voor 41% gewijzigd door garriej op 29-11-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Freek0416 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:14:
[...]

Ik neem aan dat het voor jullie goed gaat. Ik kan niks bestellen. Ga ook niks bestellen. Wil de V3 en niet de Loadcell variant. Baal hier onzettend van want de GT1 Evo en stoel zijn al betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:16:
[...]

Ik neem aan dat het voor jullie goed gaat. Ik kan niks bestellen. Ga ook niks bestellen. Wil de V3 en niet de Loadcell variant. Baal hier onzettend van want de GT1 Evo en stoel zijn al betaald!
Dat is zeer zeker balen. Ik gok dat ze hem alleen vandaag offline halen omdat ze waarschijnlijk de hoeveelheid bestellingen niet verwacht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:00:
[...]

itemart nopricetotal

Idem dito... Fingers crossed.
Zou wel lullig zijn om alleen de BPK opgestuurd te krijgen en het overige bedrag teruggestort te krijgen.
Zonder pedalen kunnen we ze toch niet gebruiken 8)7

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:24:
[...]

Dat is zeer zeker balen. Ik gok dat ze hem alleen vandaag offline halen omdat ze waarschijnlijk de hoeveelheid bestellingen niet verwacht hadden.
Dat hoop ik echt. Ik wacht nog op de mail van Fanatec waarom ik geen DD1 kan bestellen. Maar volgens mij hebben ze de Black Friday een beetje onderschat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:12:
OW NOOO :o :'( :'( :'(

dit is niet leuk/goed voor de bloeddruk -O-

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

https://forum.fanatec.com...te-offers-are-live-now/p6

Hier heb ik ook de vraag gesteld of we de pedalen krijgen of alleen de BPK voor 300 euro :+

Hier staat ook "zolang er vooraad is, staat het item op de website" ik denk dat we ervanuit kunnen gaan dat de vooraad op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:27:
https://forum.fanatec.com...te-offers-are-live-now/p6

Hier heb ik ook de vraag gesteld of we de pedalen krijgen of alleen de BPK voor 300 euro :+

Hier staat ook "zolang er vooraad is, staat het item op de website" ik denk dat we ervanuit kunnen gaan dat de vooraad op is.
En je hebt confirmation.
Moet goedkomen!!! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Stoksbrood op 29-11-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:15:
[...]

Ik ook niet. Wat een gedoe allemaal zeg. Gelijk half in de stress. Dat wilde ik niet. ik wilde het plezier van het uitkijken naar m'n nieuwe speelgoed ;(

Zit te twijfelen om een mail te sturen, maar ik denk ook dat ze al overspoeld worden.

Op de blog van Fanatec:

Why is a V3 set shown as "Sold out" in the cart?

Reactie van Thomas Jackermeier
this is just a technical issue. Other BF products are affected as well. We do have inventory as long as it says on the product page that it is available

Zijn nu dus echt uitverkocht, want van de website af. De fouten in de orderbevestiging staat nog niks over.
Precies dit! Ben meer gerust gesteld als het allemaal duidelijk is.

Vanwege drukte had ik aan het begin van de week al de DD podium wheel voor de ps4 aan het begin van de week besteld. Die had ik de volgende dag binnen.

Blijven hopen.
Pagina: 1 ... 9 ... 53 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.