Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Simracing Q&A topic

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:27

garriej

Ik las ondertieten.

Yes ik zag het!

Dat is goed nieuws.

@anc Zi forum van fanatec.

garriej wijzigde deze reactie 29-11-2019 10:42 (5%)

iRacing Profile | Youtube

• imbaco
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:49
Zojuist mijn eerste playseat gekocht. Heel veel zin om daarin weer wat meer te gaan rijden!

Ik heb alleen een vraag ik heb problemen met mijn Thurstmaster T300, deze blijft bij opstarten continue kalibreren. Dit gegoogled en meerdere hebben hetzelfde problemen. Nu heeft iemand een app ontwikkeld waardoor hij na een paar minuten kalibreren het weer doet. Nu wil ik eigenlijk kijken voor een nieuwe base. Passen de thurstmaster t300 sturen ook op andere base'en?

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:57
Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:25:
[...]

Dat hoop ik echt. Ik wacht nog op de mail van Fanatec waarom ik geen DD1 kan bestellen. Maar volgens mij hebben ze de Black Friday een beetje onderschat
Zie https://forum.fanatec.com...te-offers-are-live-now/p7
Het lijkt erop dat het een technisch issue is dat ze even niet zichtbaar zijn! (De pedals dus)

iRacing

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-01 13:45
anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:53:
[...]

Zie https://forum.fanatec.com...te-offers-are-live-now/p7
Het lijkt erop dat het een technisch issue is dat ze even niet zichtbaar zijn! (De pedals dus)
Ik hoop het!

Edit* heb ze nog maar eens een mail gedaan met de vraag of ik nu echt mis grijp omdat zij een technische fout op hun site hebben.

Kloever wijzigde deze reactie 29-11-2019 11:02 (16%)

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:53

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik koop voor mijzelf voor de kerst een mooie set Heusinkveld Sprints (2 pedals).

Owner www.simrace-blog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• evuijtert
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:48
imbaco schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:36:
Zojuist mijn eerste playseat gekocht. Heel veel zin om daarin weer wat meer te gaan rijden!

Ik heb alleen een vraag ik heb problemen met mijn Thurstmaster T300, deze blijft bij opstarten continue kalibreren. Dit gegoogled en meerdere hebben hetzelfde problemen. Nu heeft iemand een app ontwikkeld waardoor hij na een paar minuten kalibreren het weer doet. Nu wil ik eigenlijk kijken voor een nieuwe base. Passen de thurstmaster t300 sturen ook op andere base'en?
Ja, ik neem aan dat je voor een nieuwe T300. De eniste die er nog boven staat is de TS-PC. De TX is dezelfde base, alleen compatibel met een Xbox ipv PS.

Ik heb zelf een TX gehad en ik heb deze zo ingesteld dat hij nooit meer dan 90% van het vermogen (in windows) geeft, naar mijn idee heeft dat er voor gezorgd dat ik er nooit problemen mee had, die sommige andere mensen hebben.

Hij staat evt op MP.. zal niet linken da ma nie ;)

• Freek0416
  • Registratie: april 2010
  • Niet online

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

@Freek0416 pfewww .. thanks :D

@Kloever separaat bestellen? of zonder garantie bestellen en dit later in orde maken?

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 29-11-2019 12:09 (76%)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• Kloever
En nog steeds mag ik niet bestellen omdat ik geen garantie op de DD1 kan kiezen

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• Kloever
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:03:

@Freek0416 pfewww .. thanks :D

@Kloever separaat bestellen? of zonder garantie bestellen en dit later in orde maken?
Separaat zou kunnen. Zonder garantie wil niet schijnbaar.

*Edit, antwoord Fanatec. Wordt aangewerkt. Heb de V3 alvast besteld almede het BMW stuur. De DD1 zal ik later bestellen. Eind goed al goed. Kost me wel 8 euro extra, maar oke, dan maar geen bosje bloemen voor de vrouw :P

Kloever wijzigde deze reactie 29-11-2019 12:21 (26%)

• Stoksbrood
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:47
Mijn status van de V3 pedalen met BPK is zojuist omgesprongen naar " Clarification needed"...
Even afwachten!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:53:
Mijn status van de V3 pedalen met BPK is zojuist omgesprongen naar " Clarification needed"...
Even afwachten!
Same hier, zal komen omdat er een fout in zit. Dan markeren ze het als dat en kunnen ze vanuit het systeem alles nalopen denk ik.

Alleen maar goed dus denk ik.

• Freek0416
  • Niet online
Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:53:
Even afwachten!
Ik zie net precies hetzelfde staan, apart.

• Stoksbrood
@garriej & @Freek0416 , in mijn order op de website zijn de V3 pedalen toegevoegd!
Moet helemaal goedkomen :D

• Kloever
Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:02:
@garriej & @Freek0416 , in mijn order op de website zijn de V3 pedalen toegevoegd!
Moet helemaal goedkomen :D
Bij mij staat alles er ook tussen.

• anc
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:04:
[...]

Exact hetzelfde hier, laat even weten wat ze zeggen op de mail? Dan hoef ik niet ook te mailen. Zag op reddit al dezelfde meldingen. Dus neem aan dat ze t wel oplossen.
Ik heb reactie gehad. Geen zorgen komt allemaal goed.
Ik zie ook in mijn order online nu de pedals erbij staan voor 270.

iRacing

• Freek0416
  • Niet online
anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:37:
[...]

Bij mij nu ook! Ik zie wel dat ik het schijnbaar 3 voor 9 besteld heb 🙈

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:37:
[...]

Hier ook :) Staat nog wel op Clarification needed, maar dat maakt niet uit. Ik wacht wel op de shipping mail.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Hmm, denk dat ik toch een zachte ondergrond voor mijn CSL Elite LC moet halen. Mijn Sparco ronde hak begint af te vlakken. Das niet de bedoeling. Iemand leuke tips? Iets dat geen kattenharen aan trekt.

• Kloever
Mijn order is shipped.

DD1
Clubsport V3
BMW Rim

Nu nog wachten op de GT1 Evo. LCD kuip stoel staat al binnen. En net nog even ACC voor 25,99 op steam gekocht. Geslaagde Black Friday!

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Lekker bezig allemaal 👍🏼

Owner www.simrace-blog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• Freek0416
  • Niet online
Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:45:
Mijn order is shipped.

DD1
Clubsport V3
BMW Rim

Nu nog wachten op de GT1 Evo. LCD kuip stoel staat al binnen. En net nog even ACC voor 25,99 op steam gekocht. Geslaagde Black Friday!
Lekker hoor! Ik wacht nog op de shipping.

Flink ingeslagen, geniet ervan👍

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
jullie nog toffe aanpassingen mbt stoel gedaan/voorzien van toffe stickers etc? :)

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Valkyre
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

vanaf waar shipped fanatec eigenlijk?
ik heb ook gister de clubsports V3 besteld en die zijn vanochtend al geshipped :)
Nu nog even doorsparen om uiteindelijk ook mijn *kuch* G27 te vervangen.

"Fight the Battle no matter the cost....The world is sick and it is spinning out of control"

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Valkyre schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:04:
vanaf waar shipped fanatec eigenlijk?
ik heb ook gister de clubsports V3 besteld en die zijn vanochtend al geshipped :)
Nu nog even doorsparen om uiteindelijk ook mijn *kuch* G27 te vervangen.
Duitsland volgens mij. In mijn UPS-bericht staat in ieder geval dat ze dinsdag binnenkomen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• anc
Ja is vanuit Duitsland inderdaad. Ik heb gek genoeg 2 UPS trackingnummer mails gehad, 1 keer 3 dozen en 1 keer 1 doos. Zou de brake performance kit los verzonden zijn? Mijn bestelling bestaat uit de wheelbase, stuur, pedal bf deal.

iRacing

• Kloever
anc schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:27:
Ja is vanuit Duitsland inderdaad. Ik heb gek genoeg 2 UPS trackingnummer mails gehad, 1 keer 3 dozen en 1 keer 1 doos. Zou de brake performance kit los verzonden zijn? Mijn bestelling bestaat uit de wheelbase, stuur, pedal bf deal.
Hier ook 2 verschillende nummers. 1x 12kg en 1x 13 kg. Ook hier Wheelbase, stuur en BF V3 deal. Nou ja, ik vind het prima 8)

• Freek0416
  • Niet online
Yes bij mij is het ook verzonden! Kan niet wachten 🥳

• Valkyre
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

Yes hier ook dinsdag, hopelijk gaat de ups meneer ook langs de buren.

Hier 1 trackingnr voor de v3 pedals

"Fight the Battle no matter the cost....The world is sick and it is spinning out of control"

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:18
Toen ik mijn bestelling bij Fanatec had gedaan, kreeg ik ook een x aantal T&T nummers. Wat bleek, iedere doos word apart behandeld en verzonden. Zo had ik dus 1 doos voor mn pedals, 1 voor de base, 1 voor het stuur én 1 voor de QR release... En het ergste was ook nog dat dit niet allemaal tegelijk aan kwam, zat dus een heel weekend tussen...

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 06:43
Ja, en als dan één doos kwijt raakt, dan kan je van Fanatec de boom in en wachten ze net zolang met nazenden tot de Post het verloren stuk crediteerd. Daar zat dus een maand tussen bij mij.

iRacing Profiel

• Kloever
Dinsdag is hier alles. Nu ook hopen dat de GT1 hier op tijd is. Vorige week vrijdag, de 22ste, besteld dus nog even wachten denk ik.

• Freek0416
  • Niet online
Kloever schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:14:
Dinsdag is hier alles. Nu ook hopen dat de GT1 hier op tijd is. Vorige week vrijdag, de 22ste, besteld dus nog even wachten denk ik.
Ik had hem vrijdag nacht besteld en kreeg hem afgelopen week in huis.
Wel de zwarte GT1, alleen de speed 1 duurt wat langer helaas.

In elkaar zetten was best makkelijk trouwens 👌

• Kloever
Freek0416 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:46:
[...]

Ik had hem vrijdag nacht besteld en had kreeg afgelopen week in huis.
Wel de zwarte GT1, alleen de speed 1 duurt wat langer helaas.

In elkaar zetten was best makkelijk trouwens 👌
Ah, mooi om te weten dat het makkelijk in mekaar te zetten is. Ik heb de grijze besteld. Zal er maandag eens een mailtje aan wagen. Kan niet wachten 😄

• Freek0416
  • Niet online
Kloever schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:48:
[...]

Ah, mooi om te weten dat het makkelijk in mekaar te zetten is. Ik heb de grijze besteld. Zal er maandag eens een mailtje aan wagen. Kan niet wachten 😄
Als je goed het filmpje bekijkt en volgt wat op de website staat bij de GT1 dan is het echt makkelijk en vooral leuk om te doen 😁

• Pyr0_
Ik kan iedereen die een GT1 gaat bouwen de video van SRG aan raden. Heb ik persoonlijk veel aan gehad toen ik het ging bouwen, het is inderdaad vrij simpel. maar wat tips & tricks kunnen nooit kwaad toch. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Een GT1 Evo bouwen is vrij eenvoudig. Ik heb ook eerst het filmpje bekeken van Simrace Garage voordat ik begon. Ik heb de build ook vastgelegd op mijn website en hier ook het filmpje bij gezet. Uiteindelijk heb ik mijn GT1 Evo wel wat verbouwd bij de pedaalplaat.

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 01-12-2019 16:39 (29%)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
deze vraag past het beste hier denk ik ipv los topic:

ik heb momenteel 3 x27" schermen op van die bureaublad steunen: dit is niet ideaal (mede door goedkoop ikea bureau) en krijg ze ook niet lekker op 1 lijn horizontaal.

mijn hoop was dat er een degelijke standalone oplossing was om die 3 aan op te hangen, pivot "op te offeren" (gebruik ik niet) en gewoon makkelijker alles op de juiste hoogte zetten.

na wat zoeken kwam ik deze tegen:
https://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/

gezien de best forse prijs ben ik benieuwd of er meer bedrijven zijn die dit verkopen (en zo ja welke :P)
meeste stands die ik tegen kom zijn bureaublad steunen en dat zoek ik dus juist niet

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Ivysaur
  • Niet online
Iemand nog leuke pattern-shifters gezien?

Fanatec v1.5
Frex
Pro Sim
Logitech
Thrustmaster
SSH

Mis ik nog wat een merk? Ik ben op zoek naar een leuke pattern shifter, maar Fanatec is 6 jaar oud en 260 wel aan de prijs voor zo'n oud technologie. Frex zit in Japan. Pro Sim is voor miljonairs Logitech en Trustmaster wil ik niet over praten. SHH kan pas weer op 27 dec.

Volgens mij ligt het een beetje dood qua Pattern-shifters. In het segment van Fanatec is er geen concurrentie. Logi en Thrust zijn gaar. SHH misschien een optie. Maar denk dat er nog wat te vinden is.

Ivysaur wijzigde deze reactie 01-12-2019 17:01 (3%)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ivysaur schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:01:
Iemand nog leuke pattern-shifters gezien?

Fanatec v1.5
Frex
Pro Sim
Logitech
Thrustmaster
SSH

Mis ik nog wat een merk? Ik ben op zoek naar een leuke pattern shifter, maar Fanatec is 6 jaar oud en 260 wel aan de prijs voor zo'n oud technologie. Frex zit in Japan. Pro Sim is voor miljonairs Logitech en Trustmaster wil ik niet over praten. SHH kan pas weer op 27 dec.

Volgens mij ligt het een beetje dood qua Pattern-shifters. In het segment van Fanatec is er geen concurrentie. Logi en Thrust zijn gaar. SHH misschien een optie. Maar denk dat er nog wat te vinden is.
De logitech is echt speelgoed. De fanatec is best duur voor iets dat al zo lang op de markt is. De thrustmaster is denk ik wel de beste bang for buck.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:08
mschol schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:55:

ik heb momenteel 3 x27" schermen op van die bureaublad steunen: dit is niet ideaal (mede door goedkoop ikea bureau) en krijg ze ook niet lekker op 1 lijn horizontaal.

mijn hoop was dat er een degelijke standalone oplossing was om die 3 aan op te hangen, pivot "op te offeren" (gebruik ik niet) en gewoon makkelijker alles op de juiste hoogte zetten.

gezien de best forse prijs ben ik benieuwd of er meer bedrijven zijn die dit verkopen (en zo ja welke :P)
meeste stands die ik tegen kom zijn bureaublad steunen en dat zoek ik dus juist niet
Gisteren postte SonOfAnarchy in "Het grote 'show je race-rig' topic" nog zijn zelfbouw monitorsteun van hout. Lijkt me een degelijke en zeer betaalbare oplossing.

iRacing Profiel

• Ivysaur
  • Niet online
@garriej Naja. Die TH8A heb ik zelf ook een jaar gehad. Best oke. Niet helemaal toppie. Heb dan liever een tweedehands Fanatec v1.5. Heb eigenlijk alle pattern shifters gehad, behalve die Frex en Pro Sim.

Heb zelf ook even bij Simlabs de Buttonboxhouder en alvast de universele Fanatec shifter-plate besteld. Couponnetje erbij. En op Marktplaats een heuse buttonbox besteld.

Ronde stuur + shifter komt dan wel een andere keer. Januari/Feb ofzo.

Ivysaur wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:04 (8%)

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:11

Raimond613

Simracer

mschol schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:55:

Volgens mij heeft motedis ook een compleet pakket voor een soortgelijke monitor mount, en anders kun je daar iig de losse onderdelen wel bestellen om de simlabs versie na te bouwen.

iracing profile

• Kloever
Ivysaur schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:03:
@garriej Naja. Die TH8A heb ik zelf ook een jaar gehad. Best oke. Niet helemaal toppie. Heb dan liever een tweedehands Fanatec v1.5. Heb eigenlijk alle pattern shifters gehad, behalve die Frex en Pro Sim.

Heb zelf ook even bij Simlabs de Buttonboxhouder en alvast de universele Fanatec shifter-plate besteld. Couponnetje erbij. En op Marktplaats een heuse buttonbox besteld.

Ronde stuur + shifter komt dan wel een andere keer. Januari/Feb ofzo.
Mag ik vragen welke Button box je hebt besteld? Ben zelf nog aan het kijken naar 1. Als het goed is komt morgen alles binnen, zojuist de UPS melding van Sim-Lab gekregen. Fanatec staat voor morgen, maar nog geen harde datum/tijd.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

anc schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:27:
Hier 1 nummer met "3 pakketen in de zending". Dus eigenlijk stiekem toch 3 nummers. Ook V3's, base en stuur.

1 van de 3 pakketen in transit sinds 11:11 en 2 "klaar om opgehaald te worden door UPS" :')

• anc
garriej schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:42:
[...]

Hier 1 nummer met "3 pakketen in de zending". Dus eigenlijk stiekem toch 3 nummers. Ook V3's, base en stuur.

1 van de 3 pakketen in transit sinds 11:11 en 2 "klaar om opgehaald te worden door UPS" :')
Ja hier ook 4 pakketten, waarvan 3 onderweg en 1 nog niet.... lekker!

Alsof de brake kit los is van de v3 pedals ofzo, maar wel 3,4kg weegt :-P

anc wijzigde deze reactie 02-12-2019 15:04 (8%)

iRacing

• Ivysaur
  • Niet online
@Kloever Gewoon hier op zoeken: ''Buttonbox 31 functies *NIEUW* voor oa Fanatec / thrustmaster'' Hij maakt deze week weer een nieuwe voorraad. Gaat snel volgens mij. :9 Met 31 functies heb je meteen alle knopjes die je nodig hebt + die op je stuur. AMS en rFactor 2 is dan genieten. TC, ABS, ARBS, Rem in stellen, hehe. En nog veel meer. d:)b Misschien mist er nog een ding of twee die je een D-pad voor je stoel, maar dat kan op je wiel ook met je d-pad/funkyswitch. Labeltjesmaker van je werkgever lenen. :9 of https://simstickers.co.uk/ of Simdecals

@Madhouse1979 Waar heb jij die mooie velcro-tape vandaan. :o

Ivysaur wijzigde deze reactie 02-12-2019 15:14 (82%)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

anc schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:57:
[...]

Ja hier ook 4 pakketten, waarvan 3 onderweg en 1 nog niet.... lekker!

Alsof de brake kit los is van de v3 pedals ofzo, maar wel 3,4kg weegt :-P
Ik heb er maar 3 :( Wel alle 3 nu op verzonden staan "morgen voor het einde van de dag". elk pakket is 6.10 KG.. met een totaal van 18,3 dus. Ach zal vast goed gaan.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

@Ivysaur Ik heb het meegenomen van mijn werk. Maar je kunt bij Online Kabelshop kopen.

• Kloever
https://simstickers.co.uk/ ken ik. Daar had ik stiekem al een velletje besteld. Ben nog opzoek naar een leuke buttonbox.

Alles is onderweg en komt morgen hier. Dan dus alles aansluiten, instellen en finetunen. Volgende upgrade is een 34" scherm en dus een buttonbox. En misschien een keyboard tray. En ik zit toch te denken aan de McLaren GT3 stuur voor "erbij"...

• JacobsT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:38

P1-X en monitorstand aangekomen!

Afgelopen zaterdag ook bij Simtag de SC2 Pro met de nodige quickrelease mounts gaan ophalen.

Knutseltijd!

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Simlabklaas is vroeg dit jaar. :D

• Ivysaur
  • Niet online
Kloever schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:54:
https://simstickers.co.uk/ ken ik. Daar had ik stiekem al een velletje besteld. Ben nog opzoek naar een leuke buttonbox.

Alles is onderweg en komt morgen hier. Dan dus alles aansluiten, instellen en finetunen. Volgende upgrade is een 34" scherm en dus een buttonbox. En misschien een keyboard tray. En ik zit toch te denken aan de McLaren GT3 stuur voor "erbij"...
Klinkt als een plan. Ik ben nog op zoek naar een mooie ronde stuur + v1.5 shifter deal. Maar met de kerstdagen zijn die krengen bv op MP wel erg duur. En die shifter amper op MP.

''[Fase 2]
Buttonbox
Fanatec V1.5 Shifter / SHH Newt shifter / Podium shifter
Heusinkveld Seq-shifter
GT3-shaped wheel

[Fase 3]
Heusinkveld Sprints
Some cool digital dashboard (LCD)
New videocard

[Fase 4]
Probably a Direct Drive wheel
A 49 inch ultrawide monitor
Heusinkveld H-pattern''

Dit is mijn 3-jarenplan.

Ivysaur wijzigde deze reactie 02-12-2019 17:56 (20%)

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Ziet er opnieuw goed uit.

De simlab rig ook overigens. :P

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Ja. Zij ziet er goed uit, ja. Had der ontdekt toen ze net begon. Vind het alleen een reclamemeisje dat dingen aanprijst, maar ieder zijn ding, toch. Denk dat ze in het echt wel een hele gezellige stoere dame is dat gehakt van me maakt op Brandhatch, hehe.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:09:
[...]

Gisteren postte SonOfAnarchy in "Het grote 'show je race-rig' topic" nog zijn zelfbouw monitorsteun van hout. Lijkt me een degelijke en zeer betaalbare oplossing.
hoewel ook prima om te zien en goedkoper is dat niet helmaal wat ik zoek, grote voordeel van die kit is dat het te verstellen is indien gewenst (wel wat meer moeite als alles helemaal aan elkaar zit, maar het kan wel)

maar wel bedankt voor de tip
Raimond613 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:26:
[...]

Volgens mij heeft motedis ook een compleet pakket voor een soortgelijke monitor mount, en anders kun je daar iig de losse onderdelen wel bestellen om de simlabs versie na te bouwen.
ga ik eens naar kijken, thnx :)

mschol wijzigde deze reactie 02-12-2019 21:52 (25%)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ivysaur schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:52:
@Paulus07 Ja. Zij ziet er goed uit, ja. Had der ontdekt toen ze net begon. Vind het alleen een reclamemeisje dat dingen aanprijst, maar ieder zijn ding, toch. Denk dat ze in het echt wel een hele gezellige stoere dame is dat gehakt van me maakt op Brandhatch, hehe.
Ze is zeker een stoere dame! Maar ze is idd het boegbeeld van Fanatec, Sim-Lab en nog wel wat merken. Een groot bereik en zeer aantrekkelijk voor deze merken. En geef ze eens ongelijk.

MaximeMXM is ook zo’n dame die nog aardig kan sturen maar ook tevens boegbeeld voor deze merken. Ze heeft sinds kort ook een Sim-Lab P1-X en Fanatec Direct Drive etc.

Ik denk dat deze dames wel keihard werken en weinig vrije tijd hebben.

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 02-12-2019 22:29 (4%)

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Pyr0_ schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:15:
Ik kan iedereen die een GT1 gaat bouwen de video van SRG aan raden. Heb ik persoonlijk veel aan gehad toen ik het ging bouwen, het is inderdaad vrij simpel. maar wat tips & tricks kunnen nooit kwaad toch. :)

[YouTube: Sim-Lab GT1 EVO Cockpit Review Part 1 "The Build"]
Dit filmpje had ik al eens eerder bekeken en heb ik zondagavond ook gebruikt. Ik denk dat ik hooguit een uur ben bezig geweest en 1 keer de hulp van mijn vriendin heb ingeschakeld. Ik heb wel echt een shitload aan schroefjes over!

De stoel (Speed 3) zit prima, ik twijfel echter wel over de breedte van het stuk bij de schouders. In verhouding tot mijn taille heb ik relatief brede schouders. Mij rig is nog niet compleet dus racen is er nog niet van gekomen, een echte ervaring kan ik dus niet delen.

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• Kloever
Ik hoorde net dat de verzending van Sim-Lab nog niet onderweg is. De verzending is wel aangemaakt. Fanatec komt echter wel vandaag. Ben benieuwd.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

En de Wheelbase 2.5, Formula carbon en V3 pedalen zijn binnen krijg ik net te horen van m'n vriendin. Is de dag al voorbij? :D

Drie dozen dus, 2 grote en 1 kleinere voor het stuur. Hoop wel dat de BPK erbij zit :+

garriej wijzigde deze reactie 03-12-2019 11:40 (26%)

• Kloever
garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:27:
En de Wheelbase 2.5, Formula carbon en V3 pedalen zijn binnen krijg ik net te horen van m'n vriendin. Is de dag al voorbij? :D

Drie dozen dus, 2 grote en 1 kleinere voor het stuur. Hoop wel dat de BPK erbij zit :+
Ik ga hem zo openmaken. Sim-Lab is helaas vertraagd, dus nog niet bouwen vandaag.

• JacobsT
Heb monitor vraagje voor men setup.

Ik zag een youtube clip met een triple monitor BenQ setup curved widescreens die vrijwel 180° covered.
Dit waren 2000R 35 inch widescreens maar deze schermen zijn wat verouderd en hebben geen G-sync of Freesync dus is voor mij een no-go.

Ik botste toen op de Acer Z35 en Z35P.
Z35: Wide HD 200hz 2000R
Z35P: Wide QHD 120hz 1800R

Ik overweeg de Z35P in triple maar wat is de impact van het 200R verschil in de curve? Als ik het goed lees zou ik hier zelfs een grotere bocht mee maken en potentieel verder FOV (IRL dan, niet qua ingame render) uitbreiden of snap ik het verkeerd?

Wou eigenlijk opteren voor Z35 zonder QHD maar het prijsverschil is te minimiem om niet meer future proof te gaan en wat hogere pixel density te kiezen.
Heb hier een stevig systeem staan voor de rig met een 9900k op 5ghz, 32Gb ram en heb 2 x 1080ti liggen die ik er eventueel kan insteken (al is iracing geen koning met SLI dus zal het wss bij 1 kaart blijven).

Beetje advies van de experts is aanbevolen lijkt me :P

Alles wordt gemonteerd op de stand-alone sim-lab triple monitor stand met heavy mounts 100-200mm VESA. Heb ook de quad monitor uitbreiding maar daar ga ik gewoon nog een scherm aanhangen dat ik hier heb liggen.

Aangezien ik de schermen graag dicht bij me heb en een mooie cirkel rond mij, lijkt de Z35P met 1800R sowieso de betere keuze? Of benader ik dit verkeerd?

JacobsT wijzigde deze reactie 03-12-2019 13:06 (5%)

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

BiLo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:23:
[...]
De stoel (Speed 3) zit prima, ik twijfel echter wel over de breedte van het stuk bij de schouders. In verhouding tot mijn taille heb ik relatief brede schouders. Mij rig is nog niet compleet dus racen is er nog niet van gekomen, een echte ervaring kan ik dus niet delen.
Om die reden altijd gaan passen in de winkel. Ik heb een hele zoektocht gedaan en heb hier dagelijks plezier van. Ik heb hier uiteindelijk ook een verslagje van geschreven om meer mensen op weg te helpen.

• Kloever
Vraagje voor de GT1 eigenaren die een Clubsport V3 hebben. Welke schroeven gebruiken jullie voor het mounten? M6 of M8? De V3 is groot genoeg voor M8, maar kan de Sim-Lab dat ook?

Heb bij de V3 alleen de spring van het gaspedaal vervangen. Ik laat de mod nog even voor wat het is

• JohnnyV
  • Laatst online: 26-01 23:08
Kloever schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:52:
Vraagje voor de GT1 eigenaren die een Clubsport V3 hebben. Welke schroeven gebruiken jullie voor het mounten? M6 of M8? De V3 is groot genoeg voor M8, maar kan de Sim-Lab dat ook?

Heb bij de V3 alleen de spring van het gaspedaal vervangen. Ik laat de mod nog even voor wat het is
Sim-lab gebruikt profielen waar t moeren in kunnen met max grootte M8, geen probleem toentertijd voor mij en verwacht ook niet voor jou ;)

iRacing Profiel

• JohnnyV
  • Laatst online: 26-01 23:08
JacobsT schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:49:
Heb monitor vraagje voor men setup.

Ik zag een youtube clip met een triple monitor BenQ setup curved widescreens die vrijwel 180° covered.
Dit waren 2000R 35 inch widescreens maar deze schermen zijn wat verouderd en hebben geen G-sync of Freesync dus is voor mij een no-go.

Ik botste toen op de Acer Z35 en Z35P.
Z35: Wide HD 200hz 2000R
Z35P: Wide QHD 120hz 1800R

Ik overweeg de Z35P in triple maar wat is de impact van het 200R verschil in de curve? Als ik het goed lees zou ik hier zelfs een grotere bocht mee maken en potentieel verder FOV (IRL dan, niet qua ingame render) uitbreiden of snap ik het verkeerd?

Wou eigenlijk opteren voor Z35 zonder QHD maar het prijsverschil is te minimiem om niet meer future proof te gaan en wat hogere pixel density te kiezen.
Heb hier een stevig systeem staan voor de rig met een 9900k op 5ghz, 32Gb ram en heb 2 x 1080ti liggen die ik er eventueel kan insteken (al is iracing geen koning met SLI dus zal het wss bij 1 kaart blijven).

Beetje advies van de experts is aanbevolen lijkt me :P

Alles wordt gemonteerd op de stand-alone sim-lab triple monitor stand met heavy mounts 100-200mm VESA. Heb ook de quad monitor uitbreiding maar daar ga ik gewoon nog een scherm aanhangen dat ik hier heb liggen.

Aangezien ik de schermen graag dicht bij me heb en een mooie cirkel rond mij, lijkt de Z35P met 1800R sowieso de betere keuze? Of benader ik dit verkeerd?
Ik heb geen ervaring met curved schermen in triple setup icm met simracen.
Maar volgend mij zijn platte schermen (marginaal) beter, vanwege de 3 aparte projecties die gedaan worden om je die FoV te geven. En als je die projecties doet op curved schermen, vervorm je het beeld volgens mij.
Het resultaat valt allemaal wel mee, is alleen theoretisch.
Iemand verbetert mij wel als ik het niet bij het juiste eind heb.

In min ervaring werkt iRacing vrij goed met SLI. Heb al jaren lang 1080Ti in SLI en beide kaarten zitten vrijwel altijd in de 90+ % load.
Ik gebruik 1440p triples met een max refresh van 165Hz, waarmee ik meestal rond de 120 tot 140Hz zie.

iRacing Profiel

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
Kloever schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:52:

De pedalplate van de GT1 ondersteund maximaal M6. Wat overigens sterk zat is.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Ivysaur
  • Niet online
@garriej Wel aub aub aub aub oppassen als je die remdingetjes wil gaan vervangen. Je kan als je niet oplet of pech hebt de rumble-kabel van je rem platdrukken of breken. Een ontwerpfoutje van Fanatec zelf. Naja, achter af.

Er loopt namelijk een kabel onder je rempedaal door en als je dan de brake kit wil installeren dan moet je iets los maken en komt er een grote druk te staan op de rumble-kabel.

Wat ik adviseer is de connector van de kabel los te maken, kabel er uit halen en dan langsom het pedaal te laten lopen. Dan je kit installeren en vervolgens de connector van de kabel terug te plaatsen (langsom, niet onderdoor). Maar dan moet je wel de kunde en gereedschap hebben om kabels te knippen en weer te plaatsen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ivysaur schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:18:
@garriej Wel aub aub aub aub oppassen als je die remdingetjes wil gaan vervangen. Je kan als je niet oplet of pech hebt de rumble-kabel van je rem platdrukken of breken. Een ontwerpfoutje van Fanatec zelf. Naja, achter af.

Er loopt namelijk een kabel onder je rempedaal door en als je dan de brake kit wil installeren dan moet je iets los maken en komt er een grote druk te staan op de rumble-kabel.

Wat ik adviseer is de connector van de kabel los te maken, kabel er uit halen en dan langsom het pedaal te laten lopen. Dan je kit installeren en vervolgens de connector van de kabel terug te plaatsen (langsom, niet onderdoor). Maar dan moet je wel de kunde en gereedschap hebben om kabels te knippen en weer te plaatsen.
Dit had ik inderdaad al gezien/gelezen. Maar toch bedankt voor de headsup, dat wordt zeker gewaardeerd d:)b

• Psqld
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11:31
Ivysaur schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:18:

Dat hebben ze inmiddels opgelost door een extra tool mee te leveren waardoor dat minder snel kan gebeuren. Maar blijft wel even opletten.

Zie hun laatste filmpje: YouTube: Tutorial | Brake Performance Kit | ClubSport Pedals V3 | FANATEC

iRacing Profile - Race Department Profile/Simhub Downloads

• Ivysaur
  • Niet online
@Psqld Hadden ze dat in 2017 ook maar al gehad.

• dnbo
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 26-01 21:48
Beetje off topic, maar moet hem toch even delen.

SRG met een 6 Direction Of Freedom rig :9~ :o

• anc
garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:27:

Grappig dan hebben we bijna hetzelfde. Ik ben voor het formule V2 stuur gegaan.
Alles is bij mij binnengekomen en de brake kit zat in een extra klein doosje.
Wheelbase is inmiddels gemonteerd op de wheelplate van de simlabs gt rig. Wel eerst de angle ding van de wheelbase afgehaald.

iRacing

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

anc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:23:
[...]

Grappig dan hebben we bijna hetzelfde. Ik ben voor het formule V2 stuur gegaan.
Alles is bij mij binnengekomen en de brake kit zat in een extra klein doosje.
Wheelbase is inmiddels gemonteerd op de wheelplate van de simlabs gt rig. Wel eerst de angle ding van de wheelbase afgehaald.
extra klein doosje heb ik niet, ga t zo maar is uitpakken allemaal.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:10:
[...]
extra klein doosje heb ik niet, ga t zo maar is uitpakken allemaal.
Zit in de doos bij de pedalen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• JacobsT
Ik heb nergens een manual van de Simlab P1-X? Zonet alles uitgepakt. Ook online geen PDF te vinden met de nodige info. Iemand deze toevallig?

Om nu door een Youtube filmpje te scrollen, heb ik toch liever ff een build manual :)

• evuijtert
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:48
JacobsT schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:08:
Ik heb nergens een manual van de Simlab P1-X? Zonet alles uitgepakt. Ook online geen PDF te vinden met de nodige info. Iemand deze toevallig?

Om nu door een Youtube filmpje te scrollen, heb ik toch liever ff een build manual :)
https://sim-lab.eu/download/7862/

Weliswaar van de P1, maar is ver t zelfde.

• anc
Alles uitgepakt en aangesloten. Geen bijzonderheden tegengekomen, behalve dat pedal rumble functie niet werkt in iracing maar had gelezen dat dat hoort... iracing stuurt die data niet door ofzo, correct me if im wrong.

Verschil met mijn oude Fanatec GT3 RS V2 is absurd groot! Heel blij met deze upgrade.

iRacing

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nou alles aangesloten. BPK zat er inderdaad bij. Medium er gelijk ingestopt en dat voelt best lekker.

Wel erg wennen hoor, maar ik snap wel direct wat iedereen bedoeld dat de loadcell een game changer is.

De FFB settings is nog wel even mee spelen. Dit stuur heeft zoveel meer kracht als m’n g29. Ik zag wel dat de driftmode standaard op -5 stond, dan voel je alleen maar heel veel kracht zonder details. Die dus uitgezet en dat is een hele verbetering. Verder op t wheel alles t zelfde gehouden.

Welke settings gebruiken jullie in iracing? Ik heb nu 8nm en strength op 5. En dat is voor m’n gevoel al bijna te sterk.

Al met al heeeel blij met de aankoop.

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 06:43
garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:41:
Nou alles aangesloten. BPK zat er inderdaad bij. Medium er gelijk ingestopt en dat voelt best lekker.

Wel erg wennen hoor, maar ik snap wel direct wat iedereen bedoeld dat de loadcell een game changer is.

De FFB settings is nog wel even mee spelen. Dit stuur heeft zoveel meer kracht als m’n g29. Ik zag wel dat de driftmode standaard op -5 stond, dan voel je alleen maar heel veel kracht zonder details. Die dus uitgezet en dat is een hele verbetering. Verder op t wheel alles t zelfde gehouden.

Welke settings gebruiken jullie in iracing? Ik heb nu 8nm en strength op 5. En dat is voor m’n gevoel al bijna te sterk.

Al met al heeeel blij met de aankoop.
5? Afhankelijk van het type auto zit ik tussen de 8 en 12 en dat is vooral omdat afhankelijk van de wagen de zooi gaat clippen.

iRacing Profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

@Ivysaur yea die had ik gezien. Maar dat voelt voor mijn gevoel heeel zwaar aan.

@Razkin ja.. zelfs dan moet ik voor mn gevoel al best wel veeel kracht zetten om gewoon te sturen. Misschien is dat wel t hele idee en moet ik wennen.

• Stoksbrood
Zijn er andere die ook problemen hebben gehad met het demonteren van de heelplate van de V3 pedalen?
De rode inbusboutjes heb ik met HEEL veel pijn en moeite losgekregen, zaten muurvast. Hierdoor 2 stuks bijna dol gedraaid, de 3e ging wel goed en zat ook een stuk minder vast:

Het gaat dus om de volgende (alleen zijn die van de V3 natuurlijk rood):

Zojuist een supportcase aangemaakt bij Fanatec en kijken of ik een paar reserve toegestuurd kan krijgen... Vind dit wel heel erg zonde :-( .

Online nog wat gezocht en er zijn blijkbaar meerdere mensen die hier tegenaan zijn gelopen. Aluminium schroefjes zijn blijkbaar erg zacht en door de geanodiseerde coating word het metaal kapotgedraaid...

Verder vind ik de pedalen erg fijn, toch nog een stukje meer remgevoel dan de CSL Elite LB pedalen en qua looks mogen mijn voeten rusten op een stukje porno :9~ !

Stoksbrood wijzigde deze reactie 04-12-2019 10:11 (11%)

• BiLo
  • Nu online
Mijn Fanatec podium mounting brackets zijn naar mijn idee verkeerd verzonken, iemand anders daar last van?

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
BiLo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:26:
Mijn Fanatec podium mounting brackets zijn naar mijn idee verkeerd verzonken, iemand anders daar last van?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens de productafbeeldingen op de site niet. De bouten die in de wheelbase gaan zijn niet verzonken. Ze hebben alleen 1 gaatje teveel gedaan op die plaat linksonder (maar dat zal niet ten koste gaan van de stijfheid).

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Psqld
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11:31
BiLo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:26:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De mijne niet al te lang geleden ontvangen en die waren goed.

Het linkse plaatje met extra verzonken gat is niet goed inderdaad en ik zou die toch laten omruilen denk ik. Ik weet zo niet de grote van de wheel base waar de schroef in gaat. Maar kans is denk ik wel aanwezig dat het niet goed gaat en je de plaat misschien wel wat scheef trekt als je die onderste schroef te strak aan draait. Of zelfs wel de wheelbase beschadigd daar mee.

Ik zou zelf risico niet lopen en Sim-lab een mailtje sturen met deze foto's, om te vragen of ze een correcte willen opsturen. Of eventueel een setje nieuwe om te voorkomen dat je straks met 2 linkse of juist 2 rechtse zit.

Psqld wijzigde deze reactie 04-12-2019 10:36 (7%)

iRacing Profile - Race Department Profile/Simhub Downloads

• BiLo
  • Nu online
Psqld schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:33:
[...]

De mijne niet al te lang geleden ontvangen en die waren goed.

Het linkse plaatje met extra verzonken gat is niet goed inderdaad en ik zou die toch laten omruilen denk ik. Ik weet zo niet de grote van de wheel base waar de schroef in gaat. Maar kans is denk ik wel aanwezig dat het niet goed gaat en je de plaat misschien wel wat scheef trekt als je die onderste schroef te strak aan draait. Of zelfs wel de wheelbase beschadigd daar mee.

Ik zou zelf risico niet lopen en Sim-lab een mailtje sturen met deze foto's.
Ja heb ik reeds gedaan.. ik dacht eerst ze aan beide zijden verzonken zouden moeten zijn.

• Kloever
Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
Zijn er andere die ook problemen hebben gehad met het demonteren van de heelplate van de V3 pedalen?
De rode inbusboutjes heb ik met HEEL veel pijn en moeite losgekregen, zaten muurvast. Hierdoor 2 stuks bijna dol gedraaid, de 3e ging wel goed en zat ook een stuk minder vast:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist een supportcase aangemaakt bij Fanatec en kijken of ik een paar reserve toegestuurd kan krijgen... Vind dit wel heel erg zonde :-( .

Online nog wat gezocht en er zijn blijkbaar meerdere mensen die hier tegenaan zijn gelopen. Aluminium schroefjes zijn blijkbaar erg zacht en door de geanodiseerde coating word het metaal kapotgedraaid...
Ik had dit met het vervangen van de pedal extensions. Gas en rem gingen goed, de clutch niet zo. Heb nog niet getest of de plate er makkelijk afgaat. Rig is net pas binnen dus moet eerst bouwen.

• Stoksbrood
Kloever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:01:
[...]
Ik had dit met het vervangen van de pedal extensions. Gas en rem gingen goed, de clutch niet zo. Heb nog niet getest of de plate er makkelijk afgaat. Rig is net pas binnen dus moet eerst bouwen.
Ik was van plan die er vanavond op te zetten zodat de pedalen iets verticaler komen te staan... Even extra voorzichtig zijn dus!

Succes met bouwen in ieder geval d:)b

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit een beetje te kijken of en hoe ik de pedalen van mijn CSL Elite pedals kan verlengen. Had gehoopt een kant en klare oplossing te vinden voor mijn maat 45. Gaat op zich maar om een paar cm, maar moet wel stevig zijn. Wil liever niet lassen, maar als het niet anders kan gaan we dat gewoon doen :)

• Stoksbrood
MikeyMan schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:11:
Zit een beetje te kijken of en hoe ik de pedalen van mijn CSL Elite pedals kan verlengen. Had gehoopt een kant en klare oplossing te vinden voor mijn maat 45. Gaat op zich maar om een paar cm, maar moet wel stevig zijn. Wil liever niet lassen, maar als het niet anders kan gaan we dat gewoon doen :)
Ik heb er vluchtig doorheen gekeken maar kon even niets vinden qua pedal extensions (heb ook maar tot de 1e pagina gekeken). Misschien dat hier iets tussen zit?
https://www.yeggi.com/q/fanatec+pedals/

• Pyr0_
Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder vind ik de pedalen erg fijn, toch nog een stukje meer remgevoel dan de CSL Elite LB pedalen en qua looks mogen mijn voeten rusten op een stukje porno :9~ !
Ik heb dit ook aan de hand gehad bij het monteren, ik wilde de eerste losdraaien en de geanodiseerde coating kwam meteen los, toen maar snel gestopt om verdere schade te voorkomen en het op een andere manier geprobeerd. Uiteindelijk de moer aan de bovenkant weten vast te houden met een sleutel en van onderen de bout erin gedraaid. Nu zit ik wel met het probleem dat het verrekte lastig is om iets aan m'n pedals te veranderen. Wil nog eens de sterkere veer voor het gaspedaal monteren maar dat is zó 'n gedoe dat ik het steeds uitstel...

• JacobsT
Ik moet nu op zoek naar stoel. Waar bestellen jullie die zoal?

Zo'n Sparco EVO II QRT zegt me wel iets. Ergens waar ik die vlot kan bestellen voor levering of ophaling? (Ben van België, regio Antwerpen). Veronderstel dat ik dan nog een beugel nodig heb voor montage op de P1-X?

• Kloever
Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:08:
[...]

Ik was van plan die er vanavond op te zetten zodat de pedalen iets verticaler komen te staan... Even extra voorzichtig zijn dus!

Succes met bouwen in ieder geval d:)b
Even getest, was toch de Break mod aan het installeren. De plate ging bij mij gewoon goed los. Het schroefje van de rem daar in tegen.... |:(

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MikeyMan schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:11:
Ik had ditzelfde probleem met mijn CSPs een paar maanden terug. Ik heb schoenmaat 49/50. Suf gezocht, maar ik kon geen standaard oplossing hiervoor vinden. Een bijkomend probleem is dat ik bleef haken met m'n schoen bij het remmen achter de koppeling/gas bij gebruik van de brede pedalplates.

Iemand op het forum bood aan iets te 3D printen; en dit heb ik toendertijd bijna gedaan. Uiteindelijk m'n CSPs van de hand gedaan en Heusinkveld pedalen gehaald. Ook deze zijn niet hoog genoeg voor mij, maar ik heb nu de hele base 18mm opgehoogd t.o.v. van rustpunt van de hiel en dit is nu wel werkbaar.

CPU's en GPU's ontleed!

• Stoksbrood
Kloever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:36:
[...]

Even getest, was toch de Break mod aan het installeren. De plate ging bij mij gewoon goed los. Het schroefje van de rem daar in tegen.... |:(
Dat meen je niet... Schroef dol of gewoon heel veel kracht nodig gehad?
Pyr0_ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:29:
[...]
Ik heb dit ook aan de hand gehad bij het monteren, ik wilde de eerste losdraaien en de geanodiseerde coating kwam meteen los, toen maar snel gestopt om verdere schade te voorkomen en het op een andere manier geprobeerd. Uiteindelijk de moer aan de bovenkant weten vast te houden met een sleutel en van onderen de bout erin gedraaid. Nu zit ik wel met het probleem dat het verrekte lastig is om iets aan m'n pedals te veranderen. Wil nog eens de sterkere veer voor het gaspedaal monteren maar dat is zó 'n gedoe dat ik het steeds uitstel...
Vind het vooral vreemd dat Fanatec dit zelf niet constateert en het oplost... Iets met quality control?

Stoksbrood wijzigde deze reactie 04-12-2019 13:22 (52%)

• Kloever
Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:20:
[...]

Heel heel heel veel kracht. Het is los nu. Maar het zat te vast.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:20:
[...]

[...]

Vind het vooral vreemd dat Fanatec dit zelf niet constateert en het oplost... Iets met quality control?
Voor de meeste mensen is het helemaal niet nodig om die rode bouten eruit te halen.. Waarom moesten ze eraf?

• Pyr0_
garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:30:
[...]

Voor de meeste mensen is het helemaal niet nodig om die rode bouten eruit te halen.. Waarom moesten ze eraf?
Niet persee noodzakelijk nee, maar het maakt het plaatsen wel veel makkelijker. Omdat je anders maar 1.5/2cm speling hebt om je vingers tussen te duwen om het moertje om je bout te krijgen. Het kan, maar makkelijk is anders.

• Stoksbrood
garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:30:
[...]

Voor mij om de pedalen op het 8020 profiel te schroeven.
De 2 voorste punten om ze vast te zetten zitten onder de heel rest.

Met de CSL Elite pedalen al lang zitten prutsen om ze vast (en vooral los) te krijgen dus ik had niet heel veel zin te hebben om nog een keer zoveel moeite te moeten doen.

Of wat @Pyr0_ zegt :)

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True