Yes ik zag het!Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:32:
[...]
En je hebt confirmation.
Moet goedkomen!!!
Dat is goed nieuws.
@anc Zi forum van fanatec.
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 29-11-2019 10:42 ]
Yes ik zag het!Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:32:
[...]
En je hebt confirmation.
Moet goedkomen!!!
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 29-11-2019 10:42 ]
Zie https://forum.fanatec.com...te-offers-are-live-now/p7Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:25:
[...]
Dat hoop ik echt. Ik wacht nog op de mail van Fanatec waarom ik geen DD1 kan bestellen. Maar volgens mij hebben ze de Black Friday een beetje onderschat
Ik hoop het!anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:53:
[...]
Zie https://forum.fanatec.com...te-offers-are-live-now/p7
Het lijkt erop dat het een technisch issue is dat ze even niet zichtbaar zijn! (De pedals dus)
[ Voor 16% gewijzigd door Kloever op 29-11-2019 11:02 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Ja, ik neem aan dat je voor een nieuwe T300. De eniste die er nog boven staat is de TS-PC. De TX is dezelfde base, alleen compatibel met een Xbox ipv PS.imbaco schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:36:
Zojuist mijn eerste playseat gekocht. Heel veel zin om daarin weer wat meer te gaan rijden!
Ik heb alleen een vraag ik heb problemen met mijn Thurstmaster T300, deze blijft bij opstarten continue kalibreren. Dit gegoogled en meerdere hebben hetzelfde problemen. Nu heeft iemand een app ontwikkeld waardoor hij na een paar minuten kalibreren het weer doet. Nu wil ik eigenlijk kijken voor een nieuwe base. Passen de thurstmaster t300 sturen ook op andere base'en?
[ Voor 76% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-11-2019 12:09 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
En nog steeds mag ik niet bestellen omdat ik geen garantie op de DD1 kan kiezenFreek0416 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:01:
En de pedals staan er weer op.
https://fanatec.com/eu-en...y/clubsport-pedals-v3-pro
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Separaat zou kunnen. Zonder garantie wil niet schijnbaar.Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:03:
@Freek0416 pfewww .. thanks
@Kloever separaat bestellen? of zonder garantie bestellen en dit later in orde maken?
[ Voor 26% gewijzigd door Kloever op 29-11-2019 12:21 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Same hier, zal komen omdat er een fout in zit. Dan markeren ze het als dat en kunnen ze vanuit het systeem alles nalopen denk ik.Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:53:
Mijn status van de V3 pedalen met BPK is zojuist omgesprongen naar " Clarification needed"...
Even afwachten!
Ik zie net precies hetzelfde staan, apart.Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:53:
Mijn status van de V3 pedalen met BPK is zojuist omgesprongen naar " Clarification needed"...
Even afwachten!
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Bij mij staat alles er ook tussen.Stoksbrood schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:02:
@garriej & @Freek0416 , in mijn order op de website zijn de V3 pedalen toegevoegd!
Moet helemaal goedkomen
Ik heb reactie gehad. Geen zorgen komt allemaal goed.garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:04:
[...]
Exact hetzelfde hier, laat even weten wat ze zeggen op de mail? Dan hoef ik niet ook te mailen. Zag op reddit al dezelfde meldingen. Dus neem aan dat ze t wel oplossen.
Bij mij nu ook! Ik zie wel dat ik het schijnbaar 3 voor 9 besteld heb 🙈anc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:37:
[...]
Ik heb reactie gehad. Geen zorgen komt allemaal goed.
Ik zie ook in mijn order online nu de pedals erbij staan voor 270.
Hier ookanc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:37:
[...]
Ik heb reactie gehad. Geen zorgen komt allemaal goed.
Ik zie ook in mijn order online nu de pedals erbij staan voor 270.
Lekker hoor! Ik wacht nog op de shipping.Kloever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:45:
Mijn order is shipped.
DD1
Clubsport V3
BMW Rim
Nu nog wachten op de GT1 Evo. LCD kuip stoel staat al binnen. En net nog even ACC voor 25,99 op steam gekocht. Geslaagde Black Friday!
Duitsland volgens mij. In mijn UPS-bericht staat in ieder geval dat ze dinsdag binnenkomenValkyre schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:04:
vanaf waar shipped fanatec eigenlijk?
ik heb ook gister de clubsports V3 besteld en die zijn vanochtend al geshipped
Nu nog even doorsparen om uiteindelijk ook mijn *kuch* G27 te vervangen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hier ook 2 verschillende nummers. 1x 12kg en 1x 13 kg. Ook hier Wheelbase, stuur en BF V3 deal. Nou ja, ik vind het primaanc schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:27:
Ja is vanuit Duitsland inderdaad. Ik heb gek genoeg 2 UPS trackingnummer mails gehad, 1 keer 3 dozen en 1 keer 1 doos. Zou de brake performance kit los verzonden zijn? Mijn bestelling bestaat uit de wheelbase, stuur, pedal bf deal.
Ik had hem vrijdag nacht besteld en kreeg hem afgelopen week in huis.Kloever schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:14:
Dinsdag is hier alles. Nu ook hopen dat de GT1 hier op tijd is. Vorige week vrijdag, de 22ste, besteld dus nog even wachten denk ik.
Ah, mooi om te weten dat het makkelijk in mekaar te zetten is. Ik heb de grijze besteld. Zal er maandag eens een mailtje aan wagen. Kan niet wachten 😄Freek0416 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:46:
[...]
Ik had hem vrijdag nacht besteld en had kreeg afgelopen week in huis.
Wel de zwarte GT1, alleen de speed 1 duurt wat langer helaas.
In elkaar zetten was best makkelijk trouwens 👌
Als je goed het filmpje bekijkt en volgt wat op de website staat bij de GT1 dan is het echt makkelijk en vooral leuk om te doen 😁Kloever schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:48:
[...]
Ah, mooi om te weten dat het makkelijk in mekaar te zetten is. Ik heb de grijze besteld. Zal er maandag eens een mailtje aan wagen. Kan niet wachten 😄
[ Voor 29% gewijzigd door Madhouse1979 op 01-12-2019 16:39 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 01-12-2019 17:01 ]
De logitech is echt speelgoed. De fanatec is best duur voor iets dat al zo lang op de markt is. De thrustmaster is denk ik wel de beste bang for buck.Ivysaur schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:01:
Iemand nog leuke pattern-shifters gezien?
Fanatec v1.5
Frex
Pro Sim
Logitech
Thrustmaster
SSH
Mis ik nog wat een merk? Ik ben op zoek naar een leuke pattern shifter, maar Fanatec is 6 jaar oud en 260 wel aan de prijs voor zo'n oud technologie. Frex zit in Japan. Pro Sim is voor miljonairs Logitech en Trustmaster wil ik niet over praten. SHH kan pas weer op 27 dec.
Volgens mij ligt het een beetje dood qua Pattern-shifters. In het segment van Fanatec is er geen concurrentie. Logi en Thrust zijn gaar. SHH misschien een optie. Maar denk dat er nog wat te vinden is.
Gisteren postte SonOfAnarchy in "Het grote 'show je race-rig' topic" nog zijn zelfbouw monitorsteun van hout. Lijkt me een degelijke en zeer betaalbare oplossing.mschol schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:55:
deze vraag past het beste hier denk ik ipv los topic:
ik heb momenteel 3 x27" schermen op van die bureaublad steunen: dit is niet ideaal (mede door goedkoop ikea bureau) en krijg ze ook niet lekker op 1 lijn horizontaal.
mijn hoop was dat er een degelijke standalone oplossing was om die 3 aan op te hangen, pivot "op te offeren" (gebruik ik niet) en gewoon makkelijker alles op de juiste hoogte zetten.
na wat zoeken kwam ik deze tegen:
https://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/
gezien de best forse prijs ben ik benieuwd of er meer bedrijven zijn die dit verkopen (en zo ja welke)
meeste stands die ik tegen kom zijn bureaublad steunen en dat zoek ik dus juist niet
[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 01-12-2019 19:04 ]
Volgens mij heeft motedis ook een compleet pakket voor een soortgelijke monitor mount, en anders kun je daar iig de losse onderdelen wel bestellen om de simlabs versie na te bouwen.mschol schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:55:
deze vraag past het beste hier denk ik ipv los topic:
ik heb momenteel 3 x27" schermen op van die bureaublad steunen: dit is niet ideaal (mede door goedkoop ikea bureau) en krijg ze ook niet lekker op 1 lijn horizontaal.
mijn hoop was dat er een degelijke standalone oplossing was om die 3 aan op te hangen, pivot "op te offeren" (gebruik ik niet) en gewoon makkelijker alles op de juiste hoogte zetten.
na wat zoeken kwam ik deze tegen:
https://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/
gezien de best forse prijs ben ik benieuwd of er meer bedrijven zijn die dit verkopen (en zo ja welke)
meeste stands die ik tegen kom zijn bureaublad steunen en dat zoek ik dus juist niet
Mag ik vragen welke Button box je hebt besteld? Ben zelf nog aan het kijken naar 1. Als het goed is komt morgen alles binnen, zojuist de UPS melding van Sim-Lab gekregen. Fanatec staat voor morgen, maar nog geen harde datum/tijd.Ivysaur schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:03:
@garriej Naja. Die TH8A heb ik zelf ook een jaar gehad. Best oke. Niet helemaal toppie. Heb dan liever een tweedehands Fanatec v1.5. Heb eigenlijk alle pattern shifters gehad, behalve die Frex en Pro Sim.
Heb zelf ook even bij Simlabs de Buttonboxhouder en alvast de universele Fanatec shifter-plate besteld. Couponnetje erbij. En op Marktplaats een heuse buttonbox besteld.
Ronde stuur + shifter komt dan wel een andere keer. Januari/Feb ofzo.
Hier 1 nummer met "3 pakketen in de zending". Dus eigenlijk stiekem toch 3 nummers. Ook V3's, base en stuur.anc schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:27:
Ja is vanuit Duitsland inderdaad. Ik heb gek genoeg 2 UPS trackingnummer mails gehad, 1 keer 3 dozen en 1 keer 1 doos. Zou de brake performance kit los verzonden zijn? Mijn bestelling bestaat uit de wheelbase, stuur, pedal bf deal.
Ja hier ook 4 pakketten, waarvan 3 onderweg en 1 nog niet.... lekker!garriej schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:42:
[...]
Hier 1 nummer met "3 pakketen in de zending". Dus eigenlijk stiekem toch 3 nummers. Ook V3's, base en stuur.
1 van de 3 pakketen in transit sinds 11:11 en 2 "klaar om opgehaald te worden door UPS"
[ Voor 8% gewijzigd door anc op 02-12-2019 15:04 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Ivysaur op 02-12-2019 15:14 ]
Ik heb er maar 3anc schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:57:
[...]
Ja hier ook 4 pakketten, waarvan 3 onderweg en 1 nog niet.... lekker!
Alsof de brake kit los is van de v3 pedals ofzo, maar wel 3,4kg weegt :-P
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Klinkt als een plan. Ik ben nog op zoek naar een mooie ronde stuur + v1.5 shifter deal. Maar met de kerstdagen zijn die krengen bv op MP wel erg duur. En die shifter amper op MP.Kloever schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:54:
https://simstickers.co.uk/ ken ik. Daar had ik stiekem al een velletje besteld. Ben nog opzoek naar een leuke buttonbox.
Alles is onderweg en komt morgen hier. Dan dus alles aansluiten, instellen en finetunen. Volgende upgrade is een 34" scherm en dus een buttonbox. En misschien een keyboard tray. En ik zit toch te denken aan de McLaren GT3 stuur voor "erbij"...
[ Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 02-12-2019 17:56 ]
hoewel ook prima om te zien en goedkoper is dat niet helmaal wat ik zoek, grote voordeel van die kit is dat het te verstellen is indien gewenst (wel wat meer moeite als alles helemaal aan elkaar zit, maar het kan wel)Wild Chocolate schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:09:
[...]
Gisteren postte SonOfAnarchy in "Het grote 'show je race-rig' topic" nog zijn zelfbouw monitorsteun van hout. Lijkt me een degelijke en zeer betaalbare oplossing.
ga ik eens naar kijken, thnxRaimond613 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:26:
[...]
Volgens mij heeft motedis ook een compleet pakket voor een soortgelijke monitor mount, en anders kun je daar iig de losse onderdelen wel bestellen om de simlabs versie na te bouwen.
[ Voor 25% gewijzigd door mschol op 02-12-2019 21:52 ]
Ze is zeker een stoere dame! Maar ze is idd het boegbeeld van Fanatec, Sim-Lab en nog wel wat merken. Een groot bereik en zeer aantrekkelijk voor deze merken. En geef ze eens ongelijk.Ivysaur schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:52:
@Paulus07 Ja. Zij ziet er goed uit, ja. Had der ontdekt toen ze net begon. Vind het alleen een reclamemeisje dat dingen aanprijst, maar ieder zijn ding, toch. Denk dat ze in het echt wel een hele gezellige stoere dame is dat gehakt van me maakt op Brandhatch, hehe.
[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 02-12-2019 22:29 ]
Dit filmpje had ik al eens eerder bekeken en heb ik zondagavond ook gebruikt. Ik denk dat ik hooguit een uur ben bezig geweest en 1 keer de hulp van mijn vriendin heb ingeschakeld. Ik heb wel echt een shitload aan schroefjes over!Pyr0_ schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:15:
Ik kan iedereen die een GT1 gaat bouwen de video van SRG aan raden. Heb ik persoonlijk veel aan gehad toen ik het ging bouwen, het is inderdaad vrij simpel. maar wat tips & tricks kunnen nooit kwaad toch.![]()
[YouTube: Sim-Lab GT1 EVO Cockpit Review Part 1 "The Build"]
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
[ Voor 26% gewijzigd door garriej op 03-12-2019 11:40 ]
Ik ga hem zo openmaken. Sim-Lab is helaas vertraagd, dus nog niet bouwen vandaag.garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:27:
En de Wheelbase 2.5, Formula carbon en V3 pedalen zijn binnen krijg ik net te horen van m'n vriendin. Is de dag al voorbij?
Drie dozen dus, 2 grote en 1 kleinere voor het stuur. Hoop wel dat de BPK erbij zit
[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 03-12-2019 13:06 ]
Om die reden altijd gaan passen in de winkel. Ik heb een hele zoektocht gedaan en heb hier dagelijks plezier van. Ik heb hier uiteindelijk ook een verslagje van geschreven om meer mensen op weg te helpen.BiLo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:23:
[...]
De stoel (Speed 3) zit prima, ik twijfel echter wel over de breedte van het stuk bij de schouders. In verhouding tot mijn taille heb ik relatief brede schouders. Mij rig is nog niet compleet dus racen is er nog niet van gekomen, een echte ervaring kan ik dus niet delen.
Sim-lab gebruikt profielen waar t moeren in kunnen met max grootte M8, geen probleem toentertijd voor mij en verwacht ook niet voor jouKloever schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:52:
Vraagje voor de GT1 eigenaren die een Clubsport V3 hebben. Welke schroeven gebruiken jullie voor het mounten? M6 of M8? De V3 is groot genoeg voor M8, maar kan de Sim-Lab dat ook?
Heb bij de V3 alleen de spring van het gaspedaal vervangen. Ik laat de mod nog even voor wat het is
Ik heb geen ervaring met curved schermen in triple setup icm met simracen.JacobsT schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:49:
Heb monitor vraagje voor men setup.
Ik zag een youtube clip met een triple monitor BenQ setup curved widescreens die vrijwel 180° covered.
Dit waren 2000R 35 inch widescreens maar deze schermen zijn wat verouderd en hebben geen G-sync of Freesync dus is voor mij een no-go.
Ik botste toen op de Acer Z35 en Z35P.
Z35: Wide HD 200hz 2000R
Z35P: Wide QHD 120hz 1800R
Ik overweeg de Z35P in triple maar wat is de impact van het 200R verschil in de curve? Als ik het goed lees zou ik hier zelfs een grotere bocht mee maken en potentieel verder FOV (IRL dan, niet qua ingame render) uitbreiden of snap ik het verkeerd?
Wou eigenlijk opteren voor Z35 zonder QHD maar het prijsverschil is te minimiem om niet meer future proof te gaan en wat hogere pixel density te kiezen.
Heb hier een stevig systeem staan voor de rig met een 9900k op 5ghz, 32Gb ram en heb 2 x 1080ti liggen die ik er eventueel kan insteken (al is iracing geen koning met SLI dus zal het wss bij 1 kaart blijven).
Beetje advies van de experts is aanbevolen lijkt me![]()
Alles wordt gemonteerd op de stand-alone sim-lab triple monitor stand met heavy mounts 100-200mm VESA. Heb ook de quad monitor uitbreiding maar daar ga ik gewoon nog een scherm aanhangen dat ik hier heb liggen.
Aangezien ik de schermen graag dicht bij me heb en een mooie cirkel rond mij, lijkt de Z35P met 1800R sowieso de betere keuze? Of benader ik dit verkeerd?
De pedalplate van de GT1 ondersteund maximaal M6. Wat overigens sterk zat is.Kloever schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:52:
Vraagje voor de GT1 eigenaren die een Clubsport V3 hebben. Welke schroeven gebruiken jullie voor het mounten? M6 of M8? De V3 is groot genoeg voor M8, maar kan de Sim-Lab dat ook?
Heb bij de V3 alleen de spring van het gaspedaal vervangen. Ik laat de mod nog even voor wat het is
Dit had ik inderdaad al gezien/gelezen. Maar toch bedankt voor de headsup, dat wordt zeker gewaardeerdIvysaur schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:18:
@garriej Wel aub aub aub aub oppassen als je die remdingetjes wil gaan vervangen. Je kan als je niet oplet of pech hebt de rumble-kabel van je rem platdrukken of breken. Een ontwerpfoutje van Fanatec zelf. Naja, achter af.
Er loopt namelijk een kabel onder je rempedaal door en als je dan de brake kit wil installeren dan moet je iets los maken en komt er een grote druk te staan op de rumble-kabel.
Wat ik adviseer is de connector van de kabel los te maken, kabel er uit halen en dan langsom het pedaal te laten lopen. Dan je kit installeren en vervolgens de connector van de kabel terug te plaatsen (langsom, niet onderdoor). Maar dan moet je wel de kunde en gereedschap hebben om kabels te knippen en weer te plaatsen.
Dat hebben ze inmiddels opgelost door een extra tool mee te leveren waardoor dat minder snel kan gebeuren. Maar blijft wel even opletten.Ivysaur schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:18:
@garriej Wel aub aub aub aub oppassen als je die remdingetjes wil gaan vervangen. Je kan als je niet oplet of pech hebt de rumble-kabel van je rem platdrukken of breken. Een ontwerpfoutje van Fanatec zelf. Naja, achter af.
Er loopt namelijk een kabel onder je rempedaal door en als je dan de brake kit wil installeren dan moet je iets los maken en komt er een grote druk te staan op de rumble-kabel.
Wat ik adviseer is de connector van de kabel los te maken, kabel er uit halen en dan langsom het pedaal te laten lopen. Dan je kit installeren en vervolgens de connector van de kabel terug te plaatsen (langsom, niet onderdoor). Maar dan moet je wel de kunde en gereedschap hebben om kabels te knippen en weer te plaatsen.
Grappig dan hebben we bijna hetzelfde. Ik ben voor het formule V2 stuur gegaan.garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:27:
En de Wheelbase 2.5, Formula carbon en V3 pedalen zijn binnen krijg ik net te horen van m'n vriendin. Is de dag al voorbij?
Drie dozen dus, 2 grote en 1 kleinere voor het stuur. Hoop wel dat de BPK erbij zit
extra klein doosje heb ik niet, ga t zo maar is uitpakken allemaal.anc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:23:
[...]
Grappig dan hebben we bijna hetzelfde. Ik ben voor het formule V2 stuur gegaan.
Alles is bij mij binnengekomen en de brake kit zat in een extra klein doosje.
Wheelbase is inmiddels gemonteerd op de wheelplate van de simlabs gt rig. Wel eerst de angle ding van de wheelbase afgehaald.
Zit in de doos bij de pedalengarriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:10:
[...]
extra klein doosje heb ik niet, ga t zo maar is uitpakken allemaal.
Ticking away, the moments that make up a dull day
https://sim-lab.eu/download/7862/JacobsT schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:08:
Ik heb nergens een manual van de Simlab P1-X? Zonet alles uitgepakt. Ook online geen PDF te vinden met de nodige info. Iemand deze toevallig?
Om nu door een Youtube filmpje te scrollen, heb ik toch liever ff een build manual
5? Afhankelijk van het type auto zit ik tussen de 8 en 12 en dat is vooral omdat afhankelijk van de wagen de zooi gaat clippen.garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:41:
Nou alles aangesloten. BPK zat er inderdaad bij. Medium er gelijk ingestopt en dat voelt best lekker.
Wel erg wennen hoor, maar ik snap wel direct wat iedereen bedoeld dat de loadcell een game changer is.
De FFB settings is nog wel even mee spelen. Dit stuur heeft zoveel meer kracht als m’n g29. Ik zag wel dat de driftmode standaard op -5 stond, dan voel je alleen maar heel veel kracht zonder details. Die dus uitgezet en dat is een hele verbetering. Verder op t wheel alles t zelfde gehouden.
Welke settings gebruiken jullie in iracing? Ik heb nu 8nm en strength op 5. En dat is voor m’n gevoel al bijna te sterk.
Al met al heeeel blij met de aankoop.
[ Voor 11% gewijzigd door Stoksbrood op 04-12-2019 10:11 ]
Volgens de productafbeeldingen op de site niet. De bouten die in de wheelbase gaan zijn niet verzonken. Ze hebben alleen 1 gaatje teveel gedaan op die plaat linksonder (maar dat zal niet ten koste gaan van de stijfheid).BiLo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:26:
Mijn Fanatec podium mounting brackets zijn naar mijn idee verkeerd verzonken, iemand anders daar last van?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De mijne niet al te lang geleden ontvangen en die waren goed.BiLo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:26:
Mijn Fanatec podium mounting brackets zijn naar mijn idee verkeerd verzonken, iemand anders daar last van?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Psqld op 04-12-2019 10:36 ]
Ja heb ik reeds gedaan.. ik dacht eerst ze aan beide zijden verzonken zouden moeten zijn.Psqld schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:33:
[...]
De mijne niet al te lang geleden ontvangen en die waren goed.
Het linkse plaatje met extra verzonken gat is niet goed inderdaad en ik zou die toch laten omruilen denk ik. Ik weet zo niet de grote van de wheel base waar de schroef in gaat. Maar kans is denk ik wel aanwezig dat het niet goed gaat en je de plaat misschien wel wat scheef trekt als je die onderste schroef te strak aan draait. Of zelfs wel de wheelbase beschadigd daar mee.
Ik zou zelf risico niet lopen en Sim-lab een mailtje sturen met deze foto's.
Ik had dit met het vervangen van de pedal extensions. Gas en rem gingen goed, de clutch niet zo. Heb nog niet getest of de plate er makkelijk afgaat. Rig is net pas binnen dus moet eerst bouwen.Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
Zijn er andere die ook problemen hebben gehad met het demonteren van de heelplate van de V3 pedalen?
De rode inbusboutjes heb ik met HEEL veel pijn en moeite losgekregen, zaten muurvast. Hierdoor 2 stuks bijna dol gedraaid, de 3e ging wel goed en zat ook een stuk minder vast:
[Afbeelding]
Het gaat dus om de volgende (alleen zijn die van de V3 natuurlijk rood):
[Afbeelding]
Zojuist een supportcase aangemaakt bij Fanatec en kijken of ik een paar reserve toegestuurd kan krijgen... Vind dit wel heel erg zonde.
Online nog wat gezocht en er zijn blijkbaar meerdere mensen die hier tegenaan zijn gelopen. Aluminium schroefjes zijn blijkbaar erg zacht en door de geanodiseerde coating word het metaal kapotgedraaid...
Ik was van plan die er vanavond op te zetten zodat de pedalen iets verticaler komen te staan... Even extra voorzichtig zijn dus!Kloever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:01:
[...]
Ik had dit met het vervangen van de pedal extensions. Gas en rem gingen goed, de clutch niet zo. Heb nog niet getest of de plate er makkelijk afgaat. Rig is net pas binnen dus moet eerst bouwen.
Ik heb er vluchtig doorheen gekeken maar kon even niets vinden qua pedal extensions (heb ook maar tot de 1e pagina gekeken). Misschien dat hier iets tussen zit?MikeyMan schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:11:
Zit een beetje te kijken of en hoe ik de pedalen van mijn CSL Elite pedals kan verlengen. Had gehoopt een kant en klare oplossing te vinden voor mijn maat 45. Gaat op zich maar om een paar cm, maar moet wel stevig zijn. Wil liever niet lassen, maar als het niet anders kan gaan we dat gewoon doen
Ik heb dit ook aan de hand gehad bij het monteren, ik wilde de eerste losdraaien en de geanodiseerde coating kwam meteen los, toen maar snel gestopt om verdere schade te voorkomen en het op een andere manier geprobeerd. Uiteindelijk de moer aan de bovenkant weten vast te houden met een sleutel en van onderen de bout erin gedraaid. Nu zit ik wel met het probleem dat het verrekte lastig is om iets aan m'n pedals te veranderen. Wil nog eens de sterkere veer voor het gaspedaal monteren maar dat is zó 'n gedoe dat ik het steeds uitstel...Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
Zijn er andere die ook problemen hebben gehad met het demonteren van de heelplate van de V3 pedalen?
De rode inbusboutjes heb ik met HEEL veel pijn en moeite losgekregen, zaten muurvast. Hierdoor 2 stuks bijna dol gedraaid, de 3e ging wel goed en zat ook een stuk minder vast:
[Afbeelding]
Het gaat dus om de volgende (alleen zijn die van de V3 natuurlijk rood):
[Afbeelding]
Zojuist een supportcase aangemaakt bij Fanatec en kijken of ik een paar reserve toegestuurd kan krijgen... Vind dit wel heel erg zonde.
Online nog wat gezocht en er zijn blijkbaar meerdere mensen die hier tegenaan zijn gelopen. Aluminium schroefjes zijn blijkbaar erg zacht en door de geanodiseerde coating word het metaal kapotgedraaid...
Verder vind ik de pedalen erg fijn, toch nog een stukje meer remgevoel dan de CSL Elite LB pedalen en qua looks mogen mijn voeten rusten op een stukje porno!
Even getest, was toch de Break mod aan het installeren. De plate ging bij mij gewoon goed los. Het schroefje van de rem daar in tegen....Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:08:
[...]
Ik was van plan die er vanavond op te zetten zodat de pedalen iets verticaler komen te staan... Even extra voorzichtig zijn dus!
Succes met bouwen in ieder geval
Ik had ditzelfde probleem met mijn CSPs een paar maanden terug. Ik heb schoenmaat 49/50. Suf gezocht, maar ik kon geen standaard oplossing hiervoor vinden. Een bijkomend probleem is dat ik bleef haken met m'n schoen bij het remmen achter de koppeling/gas bij gebruik van de brede pedalplates.MikeyMan schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:11:
Zit een beetje te kijken of en hoe ik de pedalen van mijn CSL Elite pedals kan verlengen. Had gehoopt een kant en klare oplossing te vinden voor mijn maat 45. Gaat op zich maar om een paar cm, maar moet wel stevig zijn. Wil liever niet lassen, maar als het niet anders kan gaan we dat gewoon doen
Dat meen je niet... Schroef dol of gewoon heel veel kracht nodig gehad?Kloever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:36:
[...]
Even getest, was toch de Break mod aan het installeren. De plate ging bij mij gewoon goed los. Het schroefje van de rem daar in tegen....
Vind het vooral vreemd dat Fanatec dit zelf niet constateert en het oplost... Iets met quality control?Pyr0_ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:29:
[...]
Ik heb dit ook aan de hand gehad bij het monteren, ik wilde de eerste losdraaien en de geanodiseerde coating kwam meteen los, toen maar snel gestopt om verdere schade te voorkomen en het op een andere manier geprobeerd. Uiteindelijk de moer aan de bovenkant weten vast te houden met een sleutel en van onderen de bout erin gedraaid. Nu zit ik wel met het probleem dat het verrekte lastig is om iets aan m'n pedals te veranderen. Wil nog eens de sterkere veer voor het gaspedaal monteren maar dat is zó 'n gedoe dat ik het steeds uitstel...
[ Voor 52% gewijzigd door Stoksbrood op 04-12-2019 13:22 ]
Heel heel heel veel kracht. Het is los nu. Maar het zat te vast.Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:20:
[...]
Dat meen je niet... Schroef dol of gewoon heel veel kracht nodig gehad?
Voor de meeste mensen is het helemaal niet nodig om die rode bouten eruit te halen.. Waarom moesten ze eraf?Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:20:
[...]
Dat meen je niet... Schroef dol of gewoon heel veel kracht nodig gehad?
[...]
Vind het vooral vreemd dat Fanatec dit zelf niet constateert en het oplost... Iets met quality control?
Niet persee noodzakelijk nee, maar het maakt het plaatsen wel veel makkelijker. Omdat je anders maar 1.5/2cm speling hebt om je vingers tussen te duwen om het moertje om je bout te krijgen. Het kan, maar makkelijk is anders.garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:30:
[...]
Voor de meeste mensen is het helemaal niet nodig om die rode bouten eruit te halen.. Waarom moesten ze eraf?
Voor mij om de pedalen op het 8020 profiel te schroeven.garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:30:
[...]
Voor de meeste mensen is het helemaal niet nodig om die rode bouten eruit te halen.. Waarom moesten ze eraf?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq