Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ik dacht moertje aan de bovenkant en dan vanaf onder schroeven. Maar met een 80/20 gaat dat natuurlijk niet.Kloever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:51:
[...]
Om op de Sim-Lab rig te mounten. Anders kan je de voorste schroeven niet vast maken.
Hier wel. Bij de GT versie dan. Dan mount je op een plaat. Maar het is gewoon handiger.garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:11:
[...]
Ik dacht moertje aan de bovenkant en dan vanaf onder schroeven. Maar met een 80/20 gaat dat natuurlijk niet.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ik heb de Seat brackets van Sim-Lab erbij besteld maar de stoel komt ergens anders vandaan. Past prima. Maar bij de brackets van Sim-Lab zitten 4 schroeven en moeren. Waar zijn die voor?
Wil niet hijacken maar waar heb je de stoel vandaag en welke precies? Dat is hier ook het enige dat ik nog mis.Kloever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:58:
Vraagje voor de GT1 eigenaren. Ik ben de rig in elkaar aan het zetten en ben bij de stoel aangekomen.
Ik heb de Seat brackets van Sim-Lab erbij besteld maar de stoel komt ergens anders vandaan. Past prima. Maar bij de brackets van Sim-Lab zitten 4 schroeven en moeren. Waar zijn die voor?
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Hij heeft hem hier vandaan: https://lynxmotorsport.nl/JacobsT schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:02:
[...]
Wil niet hijacken maar waar heb je de stoel vandaag en welke precies? Dat is hier ook het enige dat ik nog mis.
Erg goede ervaringen mee.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Zoek gewoon een goede shop met stock en wat keuze.
Waar heb je de stoel die je nu in de auto heb zitten vandaan dan? Ga daar heen? Of een winkel in de buurt van waar je woont.JacobsT schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:07:
Ja ik zou toch echt willen opteren voor een Sparco stoeltje. Stuurwiel is een sparco rim en men RL FIA uitrusting is ook allemaal sparco. Kwestie van in thema te blijven hehe.
Zoek gewoon een goede shop met stock en wat keuze.
Ik zou gokken om de stoel aan de brackets te schroeven.Kloever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:58:
Maar bij de brackets van Sim-Lab zitten 4 schroeven en moeren. Waar zijn die voor?
Stoel uit de auto schroeven en je bent klaar. Toch?JacobsT schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:07:
Stuurwiel is een sparco rim en men RL FIA uitrusting is ook allemaal sparco. Kwestie van in thema te blijven hehe.
[ Voor 36% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-12-2019 15:14 ]
Had bij Ams heel eigenwijs mijn eigen profiel een tijdlang maar weer terug naar fanatec want die gewoon beter; detail, slides, insturen.
Vind alleen van kunos ffb altijd een vieze zware onrealistische forces hebben maar acc is al een stap in de goede richting.
Ja ik voelde alles ook wel goed(nadat de drift van -5 af was). Maar moest bijna net zo veel kracht zetten als dat ik aan t karten ben voor m'n gevoel. Dat zag ik niet aankomen, meer kracht als ik had verwacht ook. Tijd om armspieren te kweken. En beenspieren ookIvysaur schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:28:
@garriej gewoon proberen. Op de duur wennen je spieren der aan. Heb 4 profielen en alles zo ingesteld. Elke detail is voelbaar. Enz. Elke spel zo zijn ffb. Gelukkig bij alle spellen wel per auto instelbaar.
Had bij Ams heel eigenwijs mijn eigen profiel een tijdlang maar weer terug naar fanatec want die gewoon beter; detail, slides, insturen.
Vind alleen van kunos ffb altijd een vieze zware onrealistische forces hebben maar acc is al een stap in de goede richting.
De eerste 2 weken nadat ik een nieuwe wheelbase had en ik een rit van 2u of langer had gereden was alles behoorlijk verzuurdgarriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:29:
[...]
Ja ik voelde alles ook wel goed(nadat de drift van -5 af was). Maar moest bijna net zo veel kracht zetten als dat ik aan t karten ben voor m'n gevoel. Dat zag ik niet aankomen, meer kracht als ik had verwacht ook. Tijd om armspieren te kweken. En beenspieren ook
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
@Pyr0_ Een v2.5 inderdaad. De settings van Fanatec gebruik ik nu, maar wel de driftmode helemaal uit. Dat voelt voor mijn gevoel iets fijner. De linear FFB in iracing twijfel ik nog over wat ik nou fijner vind/beter is. Op het iracing forum lijken de meeste mensen met een 2.5 toch linear aan te zetten ipv niet. Maar fanatec adviseert dit niet.
Maar goed, het is dus vooral spierballen kweken. Ik vind het echt bizar, dit is veel meer kracht als dat ik had verwacht.
Werd standaard met carbon kuipzetels geleverdgarriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:09:
[...]
Waar heb je de stoel die je nu in de auto heb zitten vandaan dan? Ga daar heen? Of een winkel in de buurt van waar je woont.
Zat nog te denken om dezelfde te nemen moest ik deze simpel kunnen vinden maar zijn uiteraard extreem prijzig. Ga niet 1K+ aan een stoel uitgeven gewoon omdat het OEM is. Dacht nog dat het leuk zou zijn maar had eens op een forum gezien waar ze 6.5k dollar betaalden voor 2 OEM Lotus carbon kuipen. Ridiculous dus.
Probleem is men agenda, zit op zaterdagen ook op kantoor dus kan niet zo makkelijk even naar de winkel hollen en zou graag als ik savonds thuis kom gewoon lekker men rig kunnen afwerken. Kan ik dit weekend evt al de eerste testrondjes draaien.
Who knows, de vriendin durft toch niet co-pilot op trackdays haha. Gewoon passagierzetel er uit flikkeren. Toch gewoon extra gewicht en #lightisrightOlaf van der Spek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:13:
Stoel uit de auto schroeven en je bent klaar. Toch?
Apprecieer wel al de feedback van iedereen! Hopelijk snel de eerste deelname achteraan het veld in de Tweakers cup
[ Voor 40% gewijzigd door JacobsT op 04-12-2019 17:25 ]
Dat zou ik ook zeggen. Maar dit zijn schroeven en bouten (moeren?) En dat past niet met die dingen, t Nuts? Stoel zit al vast, moet alleen nog alles afstellen.Olaf van der Spek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:13:
[...]
Ik zou gokken om de stoel aan de brackets te schroeven.
Ik heb dus een CSW 2.5 met een Formula V2 wheel (en de V3 pedals maar dat is denk ik niet relevant).
Als ik deze aanzet dan voel je een beetje de vibratie motor in het stuur. Geen spel aan helemaal niets.
Fanaleds heb ik ook, maar aan of uitzetten daarvan maakt niets uit.
Je hoort het ook een beetje. Als je in de control panel de functions test pagina pakt en daar vibration test uitvoert dan voel je dat motortje wat harder z'n best doen.
In de fanatec control panel heb ik de volgende drivers
PC Driver 334
Wheel Base Firmware 639
Wheel Base motor firmware 22
Steering wheel firmware 27
En dit is volgens mij de laatste.
Laatste test nog gedaan met PC uit en alleen stuur aan dan heb je dat ook, dus dan kan je er wel vanuit gaan dat er niets aangestuurd wordt vanuit de PC.
Hoort dit?
Kan je dit ergens uitzetten of tunen?
Ik heb nog een vraagje. Ik zie in filmpjes ook dat je in de fanatec control panel de min en max brake kan instellen. Die knoppen heb ik niet, ik zou toch graag willen dat als ik mn voet rust op de rem dat hij dan niet uitslaat, kortom mijn min opnieuw instellen. Weet iemand dat?
Dit laatste heb ik opgelost. Als je naar de settings tabblad gaat dan kan je aanvinken "Enable CSP V3 Manual Mode". Daarna komen die knoppen naar voren.
[ Voor 19% gewijzigd door anc op 05-12-2019 10:25 ]
Je kan proberen een nieuwe firmware op je wheelbase te zetten. Ik heb zelf ook de CSW 2.5 en ervaar geen problemen met de laatste beta driver:anc schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:10:
Hmm ik heb iets waarvan ik mij afvraag of het normaal is.
Ik heb dus een CSW 2.5 met een Formula V2 wheel (en de V3 pedals maar dat is denk ik niet relevant).
Als ik deze aanzet dan voel je een beetje de vibratie motor in het stuur. Geen spel aan helemaal niets.
Fanaleds heb ik ook, maar aan of uitzetten daarvan maakt niets uit.
Je hoort het ook een beetje. Als je in de control panel de functions test pagina pakt en daar vibration test uitvoert dan voel je dat motortje wat harder z'n best doen.
https://forum.fanatec.com...for-csl-csw-all-wheels/p1
Ik zou eerst de driver updaten, rebooten en daarna de firmware updaten en nogmaals rebooten.
Wel even goed lezen hoe of wat al is het redelijk rechttoe rechtaan.
Niet schrikken als je stuur niet recht staat want je moet hierna je middenpunt calibreren.
https://fanatec.com/media...CSW-V2-5_Manual-EN_01.pdf
Staat uitgelegd op pagina 31.
Stuur rechtzetten, tuning menu openen en hierna een button combinatie indrukken zoals staat uitgelegd in het manual.
Mogelijk dat je ook nog van mode terug moet switchen (die van mij wisselde naar Xbox mode). Dit staat op pagina 32.
Hoop dat dit het oplost!!!
[ Voor 8% gewijzigd door Stoksbrood op 05-12-2019 10:32 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Helaas lost het niet op, toch bedankt want ik zag die firmware niet via de product pagina naar voren komen.Stoksbrood schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:29:
[...]
Je kan proberen een nieuwe firmware op je wheelbase te zetten. Ik heb zelf ook de CSW 2.5 en ervaar geen problemen met de laatste beta driver:
https://forum.fanatec.com...for-csl-csw-all-wheels/p1
Ik zou eerst de driver updaten, rebooten en daarna de firmware updaten en nogmaals rebooten.
Wel even goed lezen hoe of wat al is het redelijk rechttoe rechtaan.
Niet schrikken als je stuur niet recht staat want je moet hierna je middenpunt calibreren.
https://fanatec.com/media...CSW-V2-5_Manual-EN_01.pdf
Staat uitgelegd op pagina 31.
Stuur rechtzetten, tuning menu openen en hierna een button combinatie indrukken zoals staat uitgelegd in het manual.
Mogelijk dat je ook nog van mode terug moet switchen (die van mij wisselde naar Xbox mode). Dit staat op pagina 32.
Hoop dat dit het oplost!!!
Ik kan Shock Vibr ook helemaal uitzetten maar dat maakt niets uit. Weet niet zeker of dat de aansturing is...
Fanatec is inderdaad een beetje nalatig in het bijwerken van hun productpagina's.anc schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:48:
[...]
Helaas lost het niet op, toch bedankt want ik zag die firmware niet via de product pagina naar voren komen.
Ik kan Shock Vibr ook helemaal uitzetten maar dat maakt niets uit. Weet niet zeker of dat de aansturing is...
Lijkt me slim om sowieso een ticket aan te maken via hun supportpagina.
Dit kan via je eigen product page na inloggen: https://fanatec.com/eu-en/myproducts
Eventueel kun je ook nog op hun forum een post maken. Op het forum zitten wel een aantal mensen die mogelijk nog wel iets weten wat je kan testen.
Zojuist terugkoppeling gehad van Fanatec en een paar extra foto's moeten sturen (waar duidelijk op staat om welke schroefjes het gaat).Stoksbrood schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
Zojuist een supportcase aangemaakt bij Fanatec en kijken of ik een paar reserve toegestuurd kan krijgen... Vind dit wel heel erg zonde.
Ik heb gevraagd om een volledig setje reserve schroefjes, ben benieuwd
Tot zover support dus nog OK, binnen een dag reactie. Hopen dat het positief blijftIvysaur schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:15:
Tja. Fanatec staat niet helemaal bekend om hun website en software enzo. Hardware meer hun ding. Support/RMA is ook wel een dingetje maar das per persoon verschillende. Die Duitsers kunnen wel wat leren van ons Nederlanders.
[ Voor 31% gewijzigd door Stoksbrood op 05-12-2019 11:29 ]
Je kan je stuur er is afhalen. En dan kijken of je het ook voelt op de "stuurpin" dan weet je zeker of het in de base zit.anc schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:48:
[...]
Helaas lost het niet op, toch bedankt want ik zag die firmware niet via de product pagina naar voren komen.
Done! zit zeker in het stuurgarriej schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:37:
[...]
Je kan je stuur er is afhalen. En dan kijken of je het ook voelt op de "stuurpin" dan weet je zeker of het in de base zit.
Ik dacht een maat van mij eindelijk zover te hebben om over te stappen op Fanatec, nu twijfelt hij omdat niet zeker is dat het spul volgend jaar ook nog werkt...
Zijn twijfels zijn natuurlijk niet geheel onterecht, kijkende naar PS3 - PS4 (Logitech)
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Hier kan niemand met zekerheid een antwoord op geven.. Fanatec komt vast wel weer met een nieuwe heb/stuur, Dus hoef je maar 1 onderdeel opnieuw te kopen als het 'fout' gaat.BiLo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:33:
Hoe denkt men hier over eventuele compatibilty van Fanatec (of andere merken) en de toekomstige XBOX en PS5?
Ik dacht een maat van mij eindelijk zover te hebben om over te stappen op Fanatec, nu twijfelt hij omdat niet zeker is dat het spul volgend jaar ook nog werkt...
Zijn twijfels zijn natuurlijk niet geheel onterecht, kijkende naar PS3 - PS4 (Logitech)
Of smeer m een pc aan
als je net € 1600 aan een Podium hebt uitgeven voel je je wel behoorlijk genaaid..garriej schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:02:
[...]
Hier kan niemand met zekerheid een antwoord op geven.. Fanatec komt vast wel weer met een nieuwe heb/stuur, Dus hoef je maar 1 onderdeel opnieuw te kopen als het 'fout' gaat.
Of smeer m een pc aan
Ik ben ook niet opzoek naar bevestigende antwoorden hoor
Snap ik, dat is ook helemaal kut.BiLo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:28:
[...]
als je net € 1600 aan een Podium hebt uitgeven voel je je wel behoorlijk genaaid..
Ik ben ook niet opzoek naar bevestigende antwoorden hoor
Je kan fanatec een mail gooien, die kunnen nog het beste antwoord geven. Maar of die iets zeggen, denk het niet.
Volgens mij is Microsoft heel duidelijk over de Xbox, alle hardware die op One wordt support wordt ook support op de next console. Staat ook op de Fanatec site van Xbox orientated producten geloof ik.BiLo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:33:
Hoe denkt men hier over eventuele compatibilty van Fanatec (of andere merken) en de toekomstige XBOX en PS5?
Playstation? Aangezien de PS5 ook PS4 backwards compatability heeft is de kans groter dan vroeger maar ik sluit niks uit.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
True true.. Een podium series kun je natuurlijk nog makkelijk verkopen, maar een CSL eliite voor PS4 is een ander verhaal.Melkaz schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:31:
[...]
Volgens mij is Microsoft heel duidelijk over de Xbox, alle hardware die op One wordt support wordt ook support op de next console. Staat ook op de Fanatec site van Xbox orientated producten geloof ik.
Playstation? Aangezien de PS5 ook PS4 backwards compatability heeft is de kans groter dan vroeger maar ik sluit niks uit.
Achja, we gaan het meemaken!
Is het dan niet beter om tijdelijk te overbruggen met een setje van Logitech? Deze verkoop je achteraf toch makkelijk door de brede compabiliteit. Binnen 7-tal maanden zouden de nieuwe consoles er moeten zijn en ongetwijfeld zijn er voor dan al voldoende details bekend van compabiliteit van randapparatuur? Denk dat je dat wel pre-release bij Fanatec zal kunnen uitvissen.BiLo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:37:
[...]
True true.. Een podium series kun je natuurlijk nog makkelijk verkopen, maar een CSL eliite voor PS4 is een ander verhaal.
Update voor de geïnteresseerde, zojuist een update gehad vanuit Fanatec:Stoksbrood schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:28:
[...]
Zojuist terugkoppeling gehad van Fanatec en een paar extra foto's moeten sturen (waar duidelijk op staat om welke schroefjes het gaat).
Ik heb gevraagd om een volledig setje reserve schroefjes, ben benieuwd.
[...]
Tot zover support dus nog OK, binnen een dag reactie. Hopen dat het positief blijft
Our Support Team has engaged an RMA to resolve your case promptly. Type: Send spare part
The inquiry will now be processed. You will be informed by our office as soon as possible about the status and the further procedure.
Yay
En anders kun je altijd nog een Drive Hub aanschaffen!BiLo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:37:
[...]
True true.. Een podium series kun je natuurlijk nog makkelijk verkopen, maar een CSL eliite voor PS4 is een ander verhaal.
Assetto corsaBeetjes schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:10:
Welk spel spelen ze in de simulator bij de Ziggo sport voorbeschouwing van de formule 1 races?
Assetto Corsa Competizione toch? Assetto Corsa stamt uit 2014 en die is echt waardeloos.
Competizione heeft alleen maar blancpainGT, oftewel GT3 auto's.Madhouse1979 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:43:
[...]
Assetto Corsa Competizione toch? Assetto Corsa stamt uit 2014 en die is echt waardeloos.
Hoe kom je er bij dat AC waardeloos is? Volgens mij is dat verreuit de mainstream racesim. Veel leagues, heel veel mods. De game is gewoon prima.
Ik zelf heb AC der af gegooid na zoveel jaar. De FFB is het hem gewoon niet. ACC is in alle opzichten een verrijking tov AC. Maar AMS, rF2 en Raceroom zijn een tandje verder.SlaadjeBla schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:01:
Wat vind jij er waardeloos aan?

Dat was voordat F1 2019 uit was. Daarna werd gewoon F1 2019 gebruikt.
Blijft toch mijn favo game voor hotlappen. Vooral de Norschleife met de 55 AI trackday modIvysaur schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:04:
[...]
Ik zelf heb AC der af gegooid na zoveel jaar. De FFB is het hem gewoon niet. ACC is in alle opzichten een verrijking tov AC. Maar AMS, rF2 en Raceroom zijn een tandje verder.
Racen tegen de AI is wel waardeloos in AC, maar ik heb verder geen problemen met de FFB eigenlijk.
Sorry ik dacht Competizione. Ook omdat dat de nieuwste versie was. Ze reden daar ook een keer Zandvoort en dacht dat die niet in AC beschikbaar was.garriej schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:46:
[...]
Competizione heeft alleen maar blancpainGT, oftewel GT3 auto's.
Hoe kom je er bij dat AC waardeloos is? Volgens mij is dat verreuit de mainstream racesim. Veel leagues, heel veel mods. De game is gewoon prima.
Ik ken AC alleen van de PS4 en daar werd ik niet echt blij van.
Maar om even verder te gaan op de verschillen van race sims:
Welke sims spelen jullie, en waarom?
Ik zelf speel al jaren Forza en dat is dan ook mijn 'main game', maar sinds een vriend van me me heeft gedwongen F1 2018 (toen) uit te proberen wil ik nog wel eens afwisselen, alleen is me dat soms wat té try hard en niet afwisselend genoeg. Ik ben een perfectionist vanuit mezelf en ik weet precies ieder foutje dat ik maak of waar ik tijd laat liggen, en dan kan F1 behoorlijk frusti zijn.
En nu ik de Forza 7 campaign ook helemaal heb uitgespeeld ben ik een beetje zoekende naar een nieuwe sim die lekker weg speelt. Een AC bijvoorbeeld heb ik geprobeerd maar dat is me véél te omslachtig om in te komen, bovendien was de AI daar ruk en zat er geen campaign in. Daar waag ik me dus ook niet meer aan. AC Competizione heb ik overwogen maar daar hield de prijs me tegen, vooral vanwege het feit dat het maar 1 klasse auto is en maar 10 banen (toch?), dan vind ik 45euro grof geld voor een game met zo weinig content.
Van andere race sims heb ik weinig kaas gegeten dus daar hoop ik van jullie wat over te leren.
Als je Forza 7 een goede game vindt en ook een campaign belangrijk, dan is Project Cars 2 misschien wel wat voor jou? Veel variatie in auto’s en tracks, dag/nacht en dynamisch weer en een campaign/career mode. Het is zeker niet mijn favoriete race game trouwens...Pyr0_ schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:13:
Ik bedenk me net dat @FightingAce een goed punt heeft. In de studio gebruiken ze inderdaad F1 2019, maar voor het rondje Zandvoort in de F1 Café uitzending gebruiken ze AC.
Maar om even verder te gaan op de verschillen van race sims:
Welke sims spelen jullie, en waarom?
Ik zelf speel al jaren Forza en dat is dan ook mijn 'main game', maar sinds een vriend van me me heeft gedwongen F1 2018 (toen) uit te proberen wil ik nog wel eens afwisselen, alleen is me dat soms wat té try hard en niet afwisselend genoeg. Ik ben een perfectionist vanuit mezelf en ik weet precies ieder foutje dat ik maak of waar ik tijd laat liggen, en dan kan F1 behoorlijk frusti zijn.
En nu ik de Forza 7 campaign ook helemaal heb uitgespeeld ben ik een beetje zoekende naar een nieuwe sim die lekker weg speelt. Een AC bijvoorbeeld heb ik geprobeerd maar dat is me véél te omslachtig om in te komen, bovendien was de AI daar ruk en zat er geen campaign in. Daar waag ik me dus ook niet meer aan. AC Competizione heb ik overwogen maar daar hield de prijs me tegen, vooral vanwege het feit dat het maar 1 klasse auto is en maar 10 banen (toch?), dan vind ik 45euro grof geld voor een game met zo weinig content.
Van andere race sims heb ik weinig kaas gegeten dus daar hoop ik van jullie wat over te leren.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zijn dat niet vooral licentie issues? Niet zo zeer hardware issues?BiLo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:33:
Want ik dacht begrepen te hebben dat iig voor de Xbox alle aanvullende zaken (controllers, headsets, etc) van de Xbox One, ook op de nieuwe Xbox gaan werken. Dit ligt ook een beetje in het verlengde van her Xbox One ecosysteem idee. Dus niet iedere keer alles nieuw maken, maar voortborduren op het al bestaande systeem.
Voor Playstation weet ik het niet precies, maar ik kan me niet voorstellen dat zij het anders gaan doen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Begin 2015 heb ik mijn DFGT verkocht en een G27 overgenomen. Wrc 4 en Dirt 3 gekocht. Nice! Ergens eind mei ofzo Dirt Rally gekocht. Nog beter. Daarop Project Cars.
Toen begin 2016 besloten om mijn G27 te verkopen en een Tweedehands T300 te halen van Used Products. Ging na een maand kapot. Net 3 dagen buiten de garantie periode.. Wolla.. Ondertussen Project Cars gedumpt, want ik leerde AC en Raceroom kennen. Ondertussen maar die uren in Dirt Rally blijven pompen.
Heel tof jaar gehad. Allerlei spul gekocht. Heusinkveld shifter en handrem, Th8a enz. Omega Supreme Pro al in september 2015 aangeschaft en meteen triples. Ivy is gek.
Begin 2017 mijn TX kapot. RMA aangevraagd. Verkocht. Fanatec v2.5 besteld en alles der omheen. AIit. AC, Raceroom, Dirt Rally, Richard Burns Rally, Automoblista. Eind 2017 kreeg ik het op mijn heupjes. Alles verkocht.
Feb 2018 Poes 2 overleden, in Feb 2019 Poes 1 overleden. Eind Feb 2019 kwam ook Dirt Rally 2 uit, dus op Marktplaats een T300, pedalen, T8ha en UGX wheelstand gekocht voor 380 ofzo. Even later VR der bij. 2 toffe maanden gehad. Weer verkocht, want was Fanatec enz allemaal gewend.
In augustus een Simlabs besteld, tweedehands stuurtje van Fanatec en de maanden daarop langzaam alles rustig binnengehaald. Ben sinds eind augustus/begin september weer goed begonnen. Geen Rally meer voor mij, want Codies heeft afgedaan.
Wat speel ik? rFactor 2, AMS, ACC en Raceroom. AMS mijn main game. rFactor is leuk om te hotlappen. ACC moet ik nog even inkomen en Raceroom wel leuk om even snel wat online aan te klooien. Waar zijn AC, Project Cars, Dirt Rally 1 &2 en RBR? Die speel ik niet meer. Hebben afgedaan. Of te oud.
Wat gloort er aan de horizon? Automoblista 2, upgrades, enz. Er komt morgen een heuse buttonbox binnen en krijg de houder nog van Simlabs. Wil nog een rond stuurtje en een pattern shifter.
Wat een verhaal, hé :d
Behoorlijk verhaal ja, en als je nou ook nog even wilt uitleggen waarom AMS je favoriete spel is, en wellicht wilt uitbreiden over de andere, ben ik je nog dankbaar ookIvysaur schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:45:
@Pyr0_ Ik ben in 2014 begonnen op ETS, met een DFGT. Was geweldig. Heb het toen ook gebruikt om de weg naar Nederlands - Oekraine te trainen, want moest destijds mijn zwangere schoonzus ophalen.
Begin 2015 heb ik mijn DFGT verkocht en een G27 overgenomen. Wrc 4 en Dirt 3 gekocht. Nice! Ergens eind mei ofzo Dirt Rally gekocht. Nog beter. Daarop Project Cars.
Toen begin 2016 besloten om mijn G27 te verkopen en een Tweedehands T300 te halen van Used Products. Ging na een maand kapot. Net 3 dagen buiten de garantie periode.. Wolla.. Ondertussen Project Cars gedumpt, want ik leerde AC en Raceroom kennen. Ondertussen maar die uren in Dirt Rally blijven pompen.
Heel tof jaar gehad. Allerlei spul gekocht. Heusinkveld shifter en handrem, Th8a enz. Omega Supreme Pro al in september 2015 aangeschaft en meteen triples. Ivy is gek.
Begin 2017 mijn TX kapot. RMA aangevraagd. Verkocht. Fanatec v2.5 besteld en alles der omheen. AIit. AC, Raceroom, Dirt Rally, Richard Burns Rally, Automoblista. Eind 2017 kreeg ik het op mijn heupjes. Alles verkocht.
Feb 2018 Poes 2 overleden, in Feb 2019 Poes 1 overleden. Eind Feb 2019 kwam ook Dirt Rally 2 uit, dus op Marktplaats een T300, pedalen, T8ha en UGX wheelstand gekocht voor 380 ofzo. Even later VR der bij. 2 toffe maanden gehad. Weer verkocht, want was Fanatec enz allemaal gewend.
In augustus een Simlabs besteld, tweedehands stuurtje van Fanatec en de maanden daarop langzaam alles rustig binnengehaald. Ben sinds eind augustus/begin september weer goed begonnen. Geen Rally meer voor mij, want Codies heeft afgedaan.
Wat speel ik? rFactor 2, AMS, ACC en Raceroom. AMS mijn main game. rFactor is leuk om te hotlappen. ACC moet ik nog even inkomen en Raceroom wel leuk om even snel wat online aan te klooien. Waar zijn AC, Project Cars, Dirt Rally 1 &2 en RBR? Die speel ik niet meer. Hebben afgedaan. Of te oud.
Wat gloort er aan de horizon? Automoblista 2, upgrades, enz. Er komt morgen een heuse buttonbox binnen en krijg de houder nog van Simlabs. Wil nog een rond stuurtje en een pattern shifter.
Wat een verhaal, hé :d
Edit:
Heb ik ooit eens naar gekeken, maar wat ik me er van kan herinneren is dat het geen goeie FFB heeft voor stuurtjes. En de review hier op tweakers is ook niet mals.. Ziet er verder wel goed uit nog qua graphics.PatrickC schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:21:
[...]
Als je Forza 7 een goede game vindt en ook een campaign belangrijk, dan is Project Cars 2 misschien wel wat voor jou? Veel variatie in auto’s en tracks, dag/nacht en dynamisch weer en een campaign/career mode. Het is zeker niet mijn favoriete race game trouwens...
[ Voor 11% gewijzigd door Pyr0_ op 06-12-2019 22:56 ]
AMS: Force Feedback vind ik belangrijk en die heeft voor mijn gevoel de beste. Wellicht een gedeelde plek met rFactor 2, maar AMS net dat ene beetje meer. De AI vind ik ook een stuk beter. Geen rare rem aan/uit-dansen, en rare gele vlag optrekken en remmen en al dat gedoe. Bovendien vind ik de sfeer een stuk prettiger. Caterham-kampioenschap in enkel UK-tracks + Zandvoort is gewoon te gek.
rFactor 2: Is gewoon een geweldige hotlap-sim. De AI is gewoon ruk (zie boven). GT3, Endurance, LMP zijn leuk om te rijden. Beste Nordschleife van heel de sim-wereld. Sebring en Le Mans zijn van een hoog niveau. Ontiegelijk veel mods. Niet allemaal even goed. Prima
ACC: Dat hele Blancpain-sausje is interessant om te ervaren. Het spel is op alle opzichten beter dan AC. Vind alleen de FFB niet heel mijn ding. Voor de rest leuke events om te hotlappen enzo. Gewoon een mooie zijde-projectje om wat uren in te stoppen.
Raceroom: Wordt wel een beetje oud. Kan nog net mee. Maar is te doen.
In f1 2019 zit zandvoort toch helemaal niet..?FightingAce schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:26:
[...]
Dat was voordat F1 2019 uit was. Daarna werd gewoon F1 2019 gebruikt.
De FFB is te tweaken via custom FFB files (zie https://youtu.be/X3f_ESGjE2k). Dat maakt echt een groot verschil met de standaard FFB profiles in de game. Het verschilt ook behoorlijk per car/track combinatie. Zoals ik al zei, ik ben zelf zeker geen fan van PC2...integendeel. Mijn favoriete sim is rFactor 2, gevolgd door AMS en AC. Maar ik heb zelf wel eens een demo van Forza 7 gespeeld met een stuur en dat vond ik echt verschrikkelijk (FFB en physics). Die van PC2 vind ik dan ook veel beter dan Forza 2. rFactor 2 heeft veruit de beste FFB/Physics wat mij betreft, maar is niet een game met een Campaign/Career mode. AMS is wat dat betreft vergelijkbaar met rFactor 2.Pyr0_ schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:54:
Heb ik ooit eens naar gekeken, maar wat ik me er van kan herinneren is dat het geen goeie FFB heeft voor stuurtjes. En de review hier op tweakers is ook niet mals.. Ziet er verder wel goed uit nog qua graphics.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 07-12-2019 00:47 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nee, maar in de voorbeschouwing rijden ze toch ook gewoon op de track van die dag? Dat is in F1 2019. F1 café Zandvoort is idd AC met de ACFL F1 2019 mod dacht ik.garriej schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:53:
[...]
In f1 2019 zit zandvoort toch helemaal niet..?
:)
Ooo ja, klopt. Ik haalde ze inderdaad door elkaar.FightingAce schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:48:
[...]
Nee, maar in de voorbeschouwing rijden ze toch ook gewoon op de track van die dag? Dat is in F1 2019. F1 café Zandvoort is idd AC met de ACFL F1 2019 mod dacht ik.
Zelf heb ik twee weken mogen testen in iRacing en Project Cars met de T150 PRO en de G29. Eindeloos met instellingen gespeeld maar toch kreeg ik niet echt een fijn gevoel uit beide sturen. Nu moet ik zeggen dat ik 0 ervaring heb met simracing maar het gevoel dat ik een echte auto in handen had, tot zover dat kan natuurlijk, was bij mij niet aanwezig. Wel heb ik enkele keren een circuitdagje gereden dus wat dat betreft was dat mijn referentie.
Nu heb ik een T300 RS GT besteld en het is een wereld van verschil. Bouwkwaliteit, het gevoel, forcefeedback. De auto´s hou ik nu ook veel makkelijker op de baan en kan tijdig reageren op uitbreken etc. Zelf had ik niet verwacht dat het beter zou kunnen, want ik had echt geen fijn gevoel bij de twee stuurtjes die ik eerder in handen had, dus ik ben blij verrast. Hopen dat ik niet snel ga vervelen met de T300 want het smaakt wel naar meer haha
Dus ik ben er nu klaar voor
[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 08-12-2019 14:20 ]
De T300/TX is een ook een hele fijne setupWaterkoker schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:18:
Eindelijk heb ik na 2 weken een knoop kunnen doorhakken wat betreft welke stuur ik wil nemen voor simracing.
Zelf heb ik twee weken mogen testen in iRacing en Project Cars met de T150 PRO en de G29. Eindeloos met instellingen gespeeld maar toch kreeg ik niet echt een fijn gevoel uit beide sturen. Nu moet ik zeggen dat ik 0 ervaring heb met simracing maar het gevoel dat ik een echte auto in handen had, tot zover dat kan natuurlijk, was bij mij niet aanwezig. Wel heb ik enkele keren een circuitdagje gereden dus wat dat betreft was dat mijn referentie.
Nu heb ik een T300 RS GT besteld en het is een wereld van verschil. Bouwkwaliteit, het gevoel, forcefeedback. De auto´s hou ik nu ook veel makkelijker op de baan en kan tijdig reageren op uitbreken etc. Zelf had ik niet verwacht dat het beter zou kunnen, want ik had echt geen fijn gevoel bij de twee stuurtjes die ik eerder in handen had, dus ik ben blij verrast. Hopen dat ik niet snel ga vervelen met de T300 want het smaakt wel naar meer haha
Dus ik ben er nu klaar voorook zal ik dit topic eens goed doorspitten om te kijken welke simracing voor mij geschikt zal zijn. iRacing is leuk maar het staat mij ontzettend tegen om aan een abonnement vast te zitten en dat je content vrij moet kopen
Heel veel plezier ermee!

oei.Waterkoker schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:18:
Hopen dat ik niet snel ga vervelen met de T300 want het smaakt wel naar meer haha
Mijn GT1 is af. Alles werkt prima maar het idee is om straks een 34" scherm te halen. Een pricewatch: Antgamer M34G5Q Zwart om precies te zijn. Nu wil ik deze als 2de beeldschem aansluiten op mijn pc maar die staat ongeveer 4 meter verder op. Dus wil ik een langere kabel halen hiervoor. Ik zat hiervoor te denk aan deze 2:
https://azerty.nl/product...kabel-hdmi-m-naar-hdmi-m-
https://azerty.nl/product...esa-certified-8k-dp-cable
Nu weet ik dat een DP kabel op meer dan 3 meter wat gevoelig is, dus VESA nodig(???). Maar ik weet dus niet of de HDMI ook wel 3440x1440 aankan op 100Hz. Monitor sluit ik overigens aan op een Gigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC 6G. Ik vraag dit omdat ik nu een 5 meter DP kabel heb die niet werkt op mijn huidige MSI Optix MPG27CQ maar wel op mijn cheapass HP 24". En ik wil zeker weten dat ik de juiste kabel haal!
Ik heb de StarTech 5M kabel die je refereert. Een stevige en stugge kabel is het. Een stuk dikker dan de Displayport kabels die ik bij m'n monitor geleverd kreeg. Maar het werkt prima op mijn AOC AG352UCG (zelfde specs als je Antgamer scherm). Het is natuurlijk geen garantie dat hij ook op je Antgamer gaat werken..Kloever schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:48:
https://azerty.nl/product...esa-certified-8k-dp-cable
Nu weet ik dat een DP kabel op meer dan 3 meter wat gevoelig is, dus VESA nodig(???). Maar ik weet dus niet of de HDMI ook wel 3440x1440 aankan op 100Hz. Monitor sluit ik overigens aan op een Gigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC 6G. Ik vraag dit omdat ik nu een 5 meter DP kabel heb die niet werkt op mijn huidige MSI Optix MPG27CQ maar wel op mijn cheapass HP 24". En ik wil zeker weten dat ik de juiste kabel haal!
Wellicht voor jouw ook een idee: Aangezien ik steeds meer perhiperals aan m'n rig vast schroef heb ik de boel laatst omgedraaid. Mijn computer staat nu vlakbij m'n racerig en ik heb de 5m kabel naar het bovengenoemde scherm gelegd. Op mijn racerig zit een 144hz 35" (Benq XR3501) en op m'n bureau staat de AOC.
[ Voor 42% gewijzigd door Luckeh op 10-12-2019 09:27 ]
Dan maar eens bedenken wat ik met mijn vrije dag ga doen.
[ Voor 35% gewijzigd door Ivysaur op 10-12-2019 10:07 ]
Ah UPS. "voor het einde van de dag". Wil je een tijdsvak zien? Maak een account. Je account werkt alleen nog niet, nee je moet in eerst een code invullen. DIE JE KRIJGT VIA DE POSTIvysaur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:02:
Ik heb een buttonbox-houder van Simlabs besteld. Zou vandaag geleverd worden, maar het is 'in transit' in Engeland. Wut. Dat is me nogal een omweg. Stomme UPS. DPD en PostNL kan ik nog wel hebben. Die tijdvakken, enzo. UPS en DHL. Poeh.
Dan maar eens bedenken wat ik met mijn vrije dag ga doen.

die brief was er later als m'n pakketjes.
Voordeel als je een account hebt, is dat je ook pakjes die nog onderweg zijn, direct naar een afhaalpunt kan laten sturen. De app is daar heel behoorlijk bruikbaar voor.garriej schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:13:
[...]
Ah UPS. "voor het einde van de dag". Wil je een tijdsvak zien? Maak een account. Je account werkt alleen nog niet, nee je moet in eerst een code invullen. DIE JE KRIJGT VIA DE POST![]()
Bij mij is het ook zo, dat wanneer ik niet thuis ben, het direct doorgaat naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt, en ik het dus nog dezelfde dag kan afhalen. Voordeel van vooraf in de app is dat ik dan zelf kan bepalen welk afhaalpunt, en er zit er 1 op hetzelfde industrieterrein als mijn werk.
En wederom nog een update; Vandaag komen mijn reserveschroefjes binnen voor de pedalen.Stoksbrood schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:37:
[...]
Update voor de geïnteresseerde, zojuist een update gehad vanuit Fanatec:
Our Support Team has engaged an RMA to resolve your case promptly. Type: Send spare part
The inquiry will now be processed. You will be informed by our office as soon as possible about the status and the further procedure.
Eergisteren ongeveer een half uur bezig geweest om de beschadigde schroefjes los te krijgen.
Rustig een klein torx bitje in de schroefjes getikt en hierna opbouwend grotere bitjes erin getikt.
Na 3 grotere maten gehad te hebben kon ik de schroefjes lostikken in combinatie met een wringstaaf.
Zie hier, het resultaat! Letterlijk een verkracht inbusschroefje

Ik heb die schroefjes op mijn V3's al meer dan 10x los gehad en je ziet wel een klein beetje slijtage maar alles is nog steeds prima in orde. Ook hier zitten ze wel eens muurvast. Heb dat ook regelmatig met schroefjes om een stuur vast te zetten. Die klappen ook altijd lekker los met wat vonkjes
Utrecht, Netherlandsgarriej schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:13:
[...]
Ah UPS. "voor het einde van de dag". Wil je een tijdsvak zien? Maak een account. Je account werkt alleen nog niet, nee je moet in eerst een code invullen. DIE JE KRIJGT VIA DE POST![]()
Eindhoven, Netherlands
Stanford Le Hope, United Kingdom
Rotterdam, Netherlands
Simlabs
En nog steeds in transit. Morgen dan maar

Deze is wel geniaal jaIvysaur schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:06:
[...]
Utrecht, Netherlands
Eindhoven, Netherlands Vertrekscan
Stanford Le Hope, United Kingdom
Rotterdam, Netherlands
Simlabs
En nog steeds in transit. Morgen dan maarSimlabs maar voor mij wel overstappen naar PostNL of DPD, want dit..

Maar goed, ergens is iets fout gegaan in het proces. Kan op zich gebeuren als je ziet hoe ontzettend veel pakjes ze vervoeren. Ik heb over het algemeen meer problemen met de DHL bezorgers (gewoon pakjes voor de deur op de gallerij achterlaten, ook als er kans is op regen) dan dat ik hun bezorgproces niet vertrouw.
dit staat nu op hun site:
"Product purchase will be paused until January 1st of 2020. Thanks for understanding! "
lijkt me commercieel niet heel handig 2 weken voor de kerst.
Bovendien heb ik 2 weken geleden een keyboard tray besteld bij ze en tot op heden niets gehoord of gezien, order staat nog steeds op "processing".
Zullen lekker met kerstvakantie zijn denk ik. Dat lijkt me het meest "logische"Raimond613 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:54:
Weet iemand wat er bij sim-labs aan de hand is?
"Product purchase will be paused until January 1st of 2020. Thanks for understanding! "
Bovendien heb ik 2 weken geleden een keyboard tray besteld bij ze en tot op heden niets gehoord of gezien, order staat nog steeds op "processing".
Ik denk dat ze het een beetje druk hebben met de bestellingen van Black Friday.Raimond613 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:54:
Weet iemand wat er bij sim-labs aan de hand is?
Vorige week liet Richard weten dat mijn bestelling binnen een paar dagen verzonden zou worden, ondertussen zijn we een week verder en staat mijn order nog steeds "on hold".
Lijkt mij een verstandige beslissing om eerst de BF orders weg te werken alvorens opnieuw bestellingen aan te nemen. In mijn persoonlijk geval zullen ze zich immers moeten haasten om de levering nog binnen de lead time van 15 werkdagen bij mij te krijgen. Ik zit immers vanavond reeds aan de 10 werkdagen.
Die hadden volgens mij wel in de doos van de stoel gepast, maargoed. Er stond 15 dagen op de site en die ben ik nog niet gepasseerd. De GT1-Evo had ik een paar maanden terug binnen 3 dagen binnen ofzo, dus mag niet klagen.
*rant over*
Straks maar even weer wat rondjes maken. Mijn broertje heeft een labelmaker, dus hoppa kan ik daar ook mee aan de slag

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 12-12-2019 13:52 ]
Hadden ze dan wel even mogen wassen.Paulus07 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:43:
Schroeven liggen ook altijd in een laagje olie om tegen roest etc te beschermen tijdns opslag/transport.
+ een ingevet boutje loopt minder makkelijk vast in een getapt gat.Paulus07 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:43:
Schroeven liggen ook altijd in een laagje olie om tegen roest etc te beschermen tijdns opslag/transport.
Die stoelen komen volgens mij uit Spanje. Ik had toentertijd juist mijn stoel heel snel binnen en moest juist vrij lang wachten op de spullen van simlab. Uiteindelijk zelf naar Zeeland gereden om alles op te halen i.c.m. omwisselen van de stoel (verkeerde maat besteld, paste er met mn dikke r**t niet inJimmy J. schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:37:
Ik had een kleine dooie mus bij Sim-Lab: had een stoel + 2 bevestigingsplaten besteld, dus was dolblij toen ik de melding van een binnenkomend pakketje kreeg. Bleken het alleen de 2 platen te zijn
Die hadden volgens mij wel in de doos van de stoel gepast, maargoed. Er stond 15 dagen op de site en die ben ik nog niet gepasseerd. De GT1-Evo had ik een paar maanden terug binnen 3 dagen binnen ofzo, dus mag niet klagen.

Herkenbaar! Vorige week hetzelfde gehad met mijn buttonbox holderIvysaur schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:52:
Eindelijk die buttonbox-houder binnen, maar man man man. Zwarte vlekken, zwarte handen, beginnende Zwarte Piet. Alsof die moeren en bouten in een laag motorolie hebben liggen zwemmen.
Zouden dingen zoals dit op de P1-X passen? https://www.biesheuvel.nl/product/004901nr-side-mounts-290mm

Volgende week komt het precision sim wieltje binnen en dan heb ik alles. Kan ik eindelijk beginnen knallen
Wel eerst ff nog een compatibele seat bracket scoren. Zou wss Sparco Rev stoel kopen!
Welke stoel had je, welke stoel heb je nu en hoe breed ben je?Pyr0_ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:30:
[...]
Die stoelen komen volgens mij uit Spanje. Ik had toentertijd juist mijn stoel heel snel binnen en moest juist vrij lang wachten op de spullen van simlab. Uiteindelijk zelf naar Zeeland gereden om alles op te halen i.c.m. omwisselen van de stoel (verkeerde maat besteld, paste er met mn dikke r**t niet in)
Ik had de Sim-lab Speed 1 eerst besteld. Heb nu de Speed 2. Bij aankomst bleek die (de 1) echt te krap zitten, als ik zit heb ik (uit mn hoofd, het is al ff geleden) een zitvlak van 43 cm, die stoel had maar een binnenmaat van 40cm (iirc again). Dus dat was echt een no-go. Retourneren van die stoel was niet echt een optie, de doos waarin die kwam was helemaal vastgetaped overal, dus die was total loss na het uitpakken. Dus toen met simlab afgesproken dat ik de stoel kon ruilen bij hun magazijn, en gelijk de rest van mijn bestelling meegenomen. Was een leuk tochtje naar Zeeland (vanuit Maastricht), maar de moeite zeker waard, heb een kijkje kunnen nemen in hun magazijn en dat is toch altijd wel leuk om te zien. En ik had gelijk al m'n spullen in huis en kon toen dezelfde dag nog beginnen met bouwen.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:28:
[...]
Welke stoel had je, welke stoel heb je nu en hoe breed ben je?
Ik kwam laatst deze brackets tegen. Dan kun je de stoel behoorlijk naar achteren kantelen mocht je dat willen. Zijn wel beetje aan de prijs vergeleken. Zal zich trouwens ook niet veel schelen denk ik zo, nu ik twee keer kijk. Maar dat zal beide gewoon op die profielen van de P1-X passen.JacobsT schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:18:
Ik ben vergeten seat brackets te bestellen en ik zie dat ze op vakantie zijn bij Simlab.
Zouden dingen zoals dit op de P1-X passen? https://www.biesheuvel.nl/product/004901nr-side-mounts-290mm
[Afbeelding]
Volgende week komt het precision sim wieltje binnen en dan heb ik alles. Kan ik eindelijk beginnen knallen
Wel eerst ff nog een compatibele seat bracket scoren. Zou wss Sparco Rev stoel kopen!
[ Voor 35% gewijzigd door Pyr0_ op 13-12-2019 17:17 ]
Deze zijn nog wat goedkoper en net zo goed: https://lynxmotorsport.nl...8448369/category=26891055JacobsT schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:18:
Ik ben vergeten seat brackets te bestellen en ik zie dat ze op vakantie zijn bij Simlab.
[Afbeelding]
Die met allerlei hoeken er in zijn vooral voor stoelen die moeilijker plaatsbaar zijn. Op je Sim-Lab kun je gewoon recht toe recht aan.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb ooit eens deze schoenen in m'n bookmarks gegooid, leken me toen erg fijn met het warme weer. Deze waren toen echter niet op voorraad dus toen voor deze gegaan en ik moet zeggen, die bevallen erg goed. Zijn behoorlijk warm in de zomer maar wel lekker nu in de winter. Die site heeft een redelijk aanbod. Zoeken naar dit soort schoenen moet je doen met de term 'kart schoenen'.Arfman schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:35:
Ik ben op zoek naar leuke schoenen om te gebruiken in m'n rig. Ik hoef geen Sparco's van 150 euro, maar m'n Google fu laat het afweten. Jullie nog tips voor goede, niet al te dure schoenen?
Dan maar hopen dat die beste man een beetje snel is met versturen, als ik daar kart onderdelen koop dan duurt het altijd jarenplanPyr0_ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:57:
[...]
Heb ooit eens deze schoenen in m'n bookmarks gegooid, leken me toen erg fijn met het warme weer. Deze waren toen echter niet op voorraad dus toen voor deze gegaan en ik moet zeggen, die bevallen erg goed. Zijn behoorlijk warm in de zomer maar wel lekker nu in de winter. Die site heeft een redelijk aanbod. Zoeken naar dit soort schoenen moet je doen met de term 'kart schoenen'.
Vraag me wel altijd af wat nou het voordeel is van schoenen aan hebben met sim racen, misschien als je ultimates op de max hebt afgesteld, maar op mijn oude pro's trap ik makkelijk het maximum op mijn sokken en heb ik veel meer gevoel.
Heb het wel is geprobeerd met de schoenen die ik voor karten gebruik, maar dan heb ik veel minder trail braking finnesse.
Ik ben overgestapt van een simpele logitech G920 met 'brake mod': de rubber stop verwijderd, die een loadcell moet nabootsen, en dus heel licht was en je puur op 'travel'-gevoel moest remmen. Na een setje Fanatec V3's en die heeft wél een fatsoenlijke loadcell. Dus dat rempedaal was ineens 100x zo zwaar. Ik had na een paar dagen toch echt last van mijn voet want ik duwde steeds met de knobbel onder m'n voet op de rand van het rempedaal. Dus toen maar eens gaan kijken naar geschikte schoenen. Was in eerste instantie ook huiverig dat ik geen gevoel meer zou hebben, want met de dunste schoenen die ik had (soort van converse all stars), had ik totaal geen gevoel meer. Toen maar op de gok de bovengenoemde schoenen besteld, en dat viel gelukkig heel erg mee! Deze schoenen hebben echt een hele dunne rubber zool, zo'n 5mm schat ik. En daar voel je echt ieder steentje mee als je er gewoon op loopt, daar zijn ze dan ook echt niet voor gemaakt. Maar om mee te racen zijn ze perfect, ik kan ze eenieder aanraden!Denniz0229 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:14:
[...]
Dan maar hopen dat die beste man een beetje snel is met versturen, als ik daar kart onderdelen koop dan duurt het altijd jarenplan
Vraag me wel altijd af wat nou het voordeel is van schoenen aan hebben met sim racen, misschien als je ultimates op de max hebt afgesteld, maar op mijn oude pro's trap ik makkelijk het maximum op mijn sokken en heb ik veel meer gevoel.
Heb het wel is geprobeerd met de schoenen die ik voor karten gebruik, maar dan heb ik veel minder trail braking finnesse.
Zou sowieso zorgen dat je een ronde hiel hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door Ivysaur op 14-12-2019 19:16 ]
Ik gebruik deze al jaren. Erg tevreden over: http://www.mskart.nl/arroxx-kartschoenen.htmlArfman schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:35:
Ik ben op zoek naar leuke schoenen om te gebruiken in m'n rig. Ik hoef geen Sparco's van 150 euro, maar m'n Google fu laat het afweten. Jullie nog tips voor goede, niet al te dure schoenen?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Begint schot in de zaak te komen.
Ik heb wel veel moeite om de bezels uit te lijnen op de heavy mount van Simlab.
Wil ook de side-screens ondersteunen want ze hangen wel wat door doordat ze helemaal op het uiteinde van de draagarm zitten gemount (35 inch widescreens dus tight fit)
Nu nog de quad monitor stand installeren en dan alles beginnen finetunen.
Tips voor de schermen netjes te krijgen zijn welkom want want een gedoe zeg.
Je moet een scherm er al afhalen om het horizontaal te verschuiven.
[ Voor 11% gewijzigd door JacobsT op 14-12-2019 19:32 ]
Ik heb deze nu ook in gebruik! Helaas m’n eerste paar (blauwe) zodanig versleten dat ik ze moest vervangen. Whaha sarcasme. Maar ze zitten wel lekker 😋
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
jep, sloffen.Arfman schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:35:
Da's een mooie tip! Met 55 euro netjes geprijsdJoepW schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:15:
[...]
Ik gebruik deze al jaren. Erg tevreden over: http://www.mskart.nl/arroxx-kartschoenen.html

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.