@Arfman Je vrouw is een schat. Helemaal geen WAF. Naja misschien een beetje.
Wikipedia: Wife acceptance factor
Wikipedia: Wife acceptance factor
Sommige auto's zijn in iRacing inderdaad veel te "scherp" op de limiet. Met name auto's die nog op het oudere bandenmodel staan (versie 6) hebben hier last van. Er zijn een aantal auto's die op versie 7 staan (Porsche 911, Dallara F3 o.a.) en die zijn, na een opwarmronde of 2, echt goed te doen. Goed op te vangen en goede FFB.Waterkoker schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:40:
Op dit moment zit ik nog in twijfel welke sim racing game ik zal gaan spelen. Op dit moment heb ik veel iRacing gedaan en rFactor2. Zelf ben ik op zoek naar realisme. Wat mij opvalt is dat in iRacing je ontzettend snel de controle van je auto verliest en dat rFactor2 het bijna nauwelijks voorkomt tenzij je echt lomp op het gas gaat. Door deze twee grote verschillen twijfel ik over het realisme van iRacing/rFactor2. Kan iemand hier wellicht wat zinnigs over zeggen want het contrast tussen beide is zo groot dat ik lastig te bepalen vind wat nu echt realisme na bootst
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb het vooral met de mazda. Achterkant breekt ontzettend snel uit. Of het hoort bij dat type autoArfman schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:15:
[...]
Sommige auto's zijn in iRacing inderdaad veel te "scherp" op de limiet. Met
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Mazda's zijn, desondanks hun beperkt vermogen, best wel tail happy hoor. Is een wagen waar je vooral moet met het gewicht spelen, net door dat beperkte vermogen en vooral, rustig op de gas bij exit tot ongeveer 40% throttle om dan te flooren. Te aggressief initieel op de gas verstoort de stabiliteit teveel. Althans bij de echte. Is ondertussen alweer 2 jaar geleden dat ik Mazda in iracing gereden heb maar zal zich wel redelijk accuraat vertalen.Waterkoker schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:10:
[...]
Ik heb het vooral met de mazda. Achterkant breekt ontzettend snel uit. Of het hoort bij dat type auto
[ Voor 4% gewijzigd door JacobsT op 18-12-2019 11:07 ]
Tegenwoordig kan je op Sim Lab custom alu profielen zelf samen stellen en laten snijden. Ik had laatst een Fanatec Podium mount gekocht en gelijk een klein profieltje laten maken voor m'n button box. Kostte echt 3 euro ofzo, zolang je het combineert met een andere bestelling zijn het prima prijzen.JacobsT schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:59:
Aangezien mijn Simlab Heavy Monitor stand toch doorbuigt onder het gewicht van de 35 inch widescreens, zou ik graag (lees: moet ik) extra steun voorzien.
Zou dus graag 2 verticale steunpalen toevoegen.
Heb dus 2 x 1200mm 40x80l nodig en 2 x 500mm 40x40l nodig.
Iemand een idee waar ik deze in zwart kan bestellen en laten leveren?
Zou het direct aan simlab vragen maar deze zijn in vakantie tot na 1 januari en daar wil ik echt niet op wachten. Zou niet willen dat de stand het plots begeeft of per ongeluk omkiepert.
Geraak niet echt wijs uit welke profielen ik exact nodig heb dus als iemand me relatief gedetailleerd kan doorverwijzen, zou super zijn.
maar ook hier zal je een aardige lead time hebben met custom made profielen. Reken er bij beide bedrijven maar op dat het 2020 gaat wordenDe laatste orders worden 19.12.2019 at 12:00 verscheept.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron (Sim-Lab) aangeven dat je langs kunt gaan om de profielen op te halen deze weken (uitgezonderd de kerst dagen uiteraard).JacobsT schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:59:
Aangezien mijn Simlab Heavy Monitor stand toch doorbuigt onder het gewicht van de 35 inch widescreens, zou ik graag (lees: moet ik) extra steun voorzien.
Zou dus graag 2 verticale steunpalen toevoegen.
Heb dus 2 x 1200mm 40x80l nodig en 2 x 500mm 40x40l nodig.
Iemand een idee waar ik deze in zwart kan bestellen en laten leveren?
Zou het direct aan simlab vragen maar deze zijn in vakantie tot na 1 januari en daar wil ik echt niet op wachten. Zou niet willen dat de stand het plots begeeft of per ongeluk omkiepert.
Geraak niet echt wijs uit welke profielen ik exact nodig heb dus als iemand me relatief gedetailleerd kan doorverwijzen, zou super zijn.
Potentieel wel maar kan dan evengoed lekker rigid gaan lijkt me. Dan gaat het echt geen krimp meer geven natuurlijk. Heb liever wat extra headroom en zal er wel mooi uitzien zo.MichaelJ schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:52:
[...]
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron (Sim-Lab) aangeven dat je langs kunt gaan om de profielen op te halen deze weken (uitgezonderd de kerst dagen uiteraard).![]()
40x40 profielen is voldoende voor wat je wilt.
Wil je die zeer betrouwbare bron dan ook even vragen of ze mijn cockpit even opsturen?MichaelJ schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:52:
[...]
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron (Sim-Lab) aangeven dat je langs kunt gaan om de profielen op te halen deze weken (uitgezonderd de kerst dagen uiteraard).![]()
40x40 profielen is voldoende voor wat je wilt.
[ Voor 8% gewijzigd door Ekfad op 18-12-2019 13:50 ]
Inderdaad; een order bij Motedis had al voor dit weekend geplaatst moeten zijn. Ik moest in januari dit jaar bijna 2.5 weken wachten op mijn bestelling. Vanochtend ook nog een bestelling geplaatst; maar die zal naar verwachting ook pas volgend jaar binnen komen ivm het zaagwerk dat ik wil hebben.Melkaz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:43:
[...]
Alternatief is natuurlijk https://www.motedis.nl/shop/index.php maar die sluiten morgen ook al
[...]
Kwestie van geduld hebben..Ekfad schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:47:
edit 2: mailtje gestuurd maar ik krijg jammer genoeg geen reactie. Sturen jullie naar info of contact?
2020? Volgens mij moet ie 4040 hebben.Melkaz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:43:
maar ook hier zal je een aardige lead time hebben met custom made profielen. Reken er bij beide bedrijven maar op dat het 2020 gaat worden
[ Voor 78% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-12-2019 14:08 ]
Vandaag al 3-4 mailtjes heen en terug gestuurd op info met Ronald. Doen wel hun best hoor daar. Ze zullen inderdaad te maken hebben met een te grote vraag.Ekfad schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:47:
[...]
Wil je die zeer betrouwbare bron dan ook even vragen of ze mijn cockpit even opsturen?![]()
![]()
De lead time is ondertussen zo goed als verlopen maar nog steeds "on hold"![]()
![]()
.
Gelukkig is mijn stoel (van Lynx Car) wel onderweg. Kan ik alvast daar even in gaan zitten wachten.
edit: typo
edit 2: mailtje gestuurd maar ik krijg jammer genoeg geen reactie. Sturen jullie naar info of contact?
Daarom dat ik het vroeg. Ben nu toch al even aan het wachten en begin deze week een mailtje gestuurd naar hun info adres. Dan is het vreemd om hier te lezen dat sommigen binnen de 24u antwoord krijgen en anderen niet.JacobsT schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:01:
[...]
Vandaag al 3-4 mailtjes heen en terug gestuurd op info met Ronald. Doen wel hun best hoor daar. Ze zullen inderdaad te maken hebben met een te grote vraag.
Ik heb vaker de indruk dat games waarin je overstuur goed kan opvangen (Assetto Corsa bijvoorbeeld) vaak de boeken in gaan als 'lekkere game, goeie physics', maar dat het niet per se realistisch is. Ik ben zelf al vaker gespint in mijn eigen auto en ook voor een meervoudig F1 champ is het niet altijd even makkelijk.Waterkoker schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:40:
Op dit moment zit ik nog in twijfel welke sim racing game ik zal gaan spelen. Op dit moment heb ik veel iRacing gedaan en rFactor2. Zelf ben ik op zoek naar realisme. Wat mij opvalt is dat in iRacing je ontzettend snel de controle van je auto verliest en dat rFactor2 het bijna nauwelijks voorkomt tenzij je echt lomp op het gas gaat. Door deze twee grote verschillen twijfel ik over het realisme van iRacing/rFactor2. Kan iemand hier wellicht wat zinnigs over zeggen want het contrast tussen beide is zo groot dat ik lastig te bepalen vind wat nu echt realisme na bootst
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Goh. Ik zie dat je avatar een Ford RS is dus is natuurlijk ook geen RWD. Kan je toch niet echt gaan vergelijken. Totaal gripverlies in een AWD is trouwens echt nog wel iets heel anders dan met een RWD. Kan echt HEEL venijnig & akelig zijn in een AWD omdat je letterlijk volledig glijdt met alle wielen over het oppervlak. Gelukkig zijn de nieuwe elektronische systemen met torque vectoring etc allemaal zo geavanceerd tegenwoordig dat die situaties nog zelden voorkomen. Alles wordt echt heel slim gestuurd door elektronica nu.Jimmy J. schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:46:
[...]
Ik heb vaker de indruk dat games waarin je overstuur goed kan opvangen (Assetto Corsa bijvoorbeeld) vaak de boeken in gaan als 'lekkere game, goeie physics', maar dat het niet per se realistisch is. Ik ben zelf al vaker gespint in mijn eigen auto en ook voor een meervoudig F1 champ is het niet altijd even makkelijk.
Ik heb het idee dat veel real-life coureurs iRacing prefereren.
[ Voor 9% gewijzigd door JacobsT op 19-12-2019 11:53 ]
Ik zit zelf ook met die keuze. Ik wil van mijn 50 inch TV (1080P) en naar een 34inch gebogen scherm. Ik kom ook keer op keer op de Antgamer uit, veel waar voor je geld qua specs. De ervaringen die ik zo her en der lees zijn ook goed.Kloever schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:32:
Om mijn nieuwe rig compleet te maken zoek ik nog een monitor. Ik denk een 34", 3x 27" is toch iets to much denk ik. Maar ik kan niet echt kiezen. Vereisten zijn Vesa 100x100, minimaal 100Hz, 34" en iets gebogen. Zelf kwam ik deze tegen:
pricewatch: Antgamer M34G5Q Zwart
pricewatch: Samsung C34H890WJU Zwart
pricewatch: LG UltraGear 34GL750-B Rood, Zwart
De LG heeft 144Hz, maar komt qua resolutie niet hoger dan 2560x1080. Rest heeft 3440x1440. Antgamer zegt mij zo niks maar ziet er goed uit qua specs. De Samsung is wat ouder. Dus ik zit wat te twijfelen. Iets zegt me de LG, maar de 2560x1080 houdt me iets tegen.
Het is een 2de scherm puur voor het racen. Ik sluit hem aan op een 2060 dus dat zou goed moeten gaan. Iemand ideeen/tips?
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Je kan ook de Acer Predator Z35P overwegen. Zeer knap scherm, welliswaar iets duurder.Madhouse1979 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:54:
[...]
Ik zit zelf ook met die keuze. Ik wil van mijn 50 inch TV (1080P) en naar een 34inch gebogen scherm. Ik kom ook keer op keer op de Antgamer uit, veel waar voor je geld qua specs. De ervaringen die ik zo her en der lees zijn ook goed.
[ Voor 3% gewijzigd door JacobsT op 19-12-2019 11:56 ]
Haha ik ben met de Focus nooit gespint hoor. Dan moet je het wel heeeeeel bont maken. Ik praat dan over vroeger, 106 gti-tjes e.d. die nogal gevoelig waren voor lift-off overstuur.JacobsT schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:50:
[...]
Goh. Ik zie dat je avatar een Ford RS is dus is natuurlijk ook geen RWD. Kan je toch niet echt gaan vergelijken. Totaal gripverlies in een AWD is trouwens echt nog wel iets heel anders dan met een RWD. Kan echt HEEL venijnig & akelig zijn in een AWD omdat je letterlijk volledig glijdt met alle wielen over het oppervlak. Gelukkig zijn de nieuwe elektronische systemen met torque vectoring etc allemaal zo geavanceerd tegenwoordig dat die situaties nog zelden voorkomen. Alles wordt echt heel slim gestuurd door elektronica nu.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
160 euro las ik. Das wel erg veel voor een paar sokken.Pyr0_ schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:13:
@Paulus07 Interessant, maar dat zal wel flink aan de prijs zijn...
90€ in de NL shop. Aan de prijs, maar niet overdreven tbh. Ga ze nog overwegen voor in de zomer, lijken me een stuk beter ademen dan de schoenen die ik nu heb.
Is inderdaad nog wel te doen. De pantoffels die ik momenteel gebruik zijn net wat te breed, waardoor ik soms even achter de rem blijf hangen als ik het gas op laat komen. Ik loop thuis standaard op blote voeten, en heb dan geen zin om sokken en schoenen aan te doen, maar zo'n veredelde sok waar je zo ff in springt klinkt nog wel primaPyr0_ schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:19:
@Ivysaur Wel blijven opletten hé![]()
[...]
90€ in de NL shop. Aan de prijs, maar niet overdreven tbh. Ga ze nog overwegen voor in de zomer, lijken me een stuk beter ademen dan de schoenen die ik nu heb.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ja ik ook. € 449.- is ook een hele vriendelijke prijs.Kloever schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:08:
Ik kijk ook even naar het prijskaartje. De Antgamer is 449€ waar de Acer goed 700€ is
Nog wat overwegingen over ultrawide vs. triples om het makkelijker te maken...Kloever schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:32:
Om mijn nieuwe rig compleet te maken zoek ik nog een monitor. Ik denk een 34", 3x 27" is toch iets to much denk ik. Maar ik kan niet echt kiezen.
[ Voor 22% gewijzigd door Melkaz op 19-12-2019 14:07 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
[ Voor 29% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-12-2019 14:37 ]
Bij gebrek aan ruimte is VR natuurlijk ook altijd nog een optie.Melkaz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:03:
Ik race zelf op een ultrawide 34, het is meer voor de immersion en het meer vullend beeld. Je spiegels met de juiste FOV settings ga je niet kunnen zien met 34 inch 34xx x 1440p resoluties. Dat wist ik van te voren al, maar gezien de ruimte in de hobby kamer/zolder was het of één 16 bij 10 scherm of een ultrawide. Dan is de keuze snel gemaakt.
Tijdens de oh shit momenten in games zonder helicorsa achtige mods is het soms wel behelpen maar ach!
Als ik onbeperkt budget had, meer tijd voor de hobby (dus serieuzer online ipv AI races) en een grotere kamer had ik zeker voor triples gegaan.
Edit: Het liefst zou ik ooit overstappen naar een 49 inch ultrawide en IPS. Mijn huidige scherm is nu een VA panel en als auto's die voor me rijden een bocht doorgaan zie ik een duidelijke donkere smearing/ghosting. 49 inch is denk ik het maximale wat gaat passen in mijn setup. het is dat ik minimaal 100hz wil en dat betekend 1000,-+ euro momenteel.
[ Voor 44% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-12-2019 15:02 ]
Thx. Maar tripple screen is niet echt een optie hier. Ik gebruik mijn pc ook voor andere dingen en heb geen zin om steeds een monitor los te halen om bijvoorbeeld Ghost Recon te gaan spelen.correcto schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:52:
[...]
Nog wat overwegingen over ultrawide vs. triples om het makkelijker te maken...![]()
[YouTube: Raw Thoughts: Sim Racing With an Ultrawide Monitor]
Met een windsim erbij is het wel te doen hoorIvysaur schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:45:
@Kloever In de zomer is een VR ook niet te harden. Al dat zweet en warmte. Dan liever een 21:9 of een 32:9
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dan eerst nog een windsim erbij. Kost ook wat.Hupske schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:45:
[...]
Met een windsim erbij is het wel te doen hoor
Ik ben nog niet zo heel lang over gestapt naar VR, maar ik zou eerlijk gezegd niet meer anders willen met rijden. En ja, in de zomer is het vrij warm ermee, dat klopt wel. Dat neem ik dan wel voor lief; het voordeel de rest van het jaar t.o.v. die paar warme dagen is me dat wel waard.Ivysaur schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:45:
@Kloever In de zomer is een VR ook niet te harden. Al dat zweet en warmte. Dan liever een 21:9 of een 32:9
Bij mij is de FPS wel wat lager in VR dan op mijn 27” met dezelfde resolutie, maar niet onoverkomelijk en op te lossen door de graphics iets terug te schroeven. Qua immersie vind ik het onvergelijkbaar met een enkel scherm. Triples heb ik niet, maar ik vind de immersie ook eindeloos sterker dan met een 180 graden setup in zo’n F1-experience ding. Maar je krijgt er wel wat logistiek voor terug. Knopjes op de tast vinden enzoKloever schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:32:
Ik neem het mee in overweging. Hoe is de FPS in VR?
Tot nu toe twijfel ik dus over een 34" en een Rift S
Ik speel nu op Max met mijn huidige setup. Maar waar ik het meeste bang voor ben is dat ik in FPS best achteruit ga. Ik heb wat YouTube filmpjes van ACC gezien waar ik bij denk "goh dat lijkt wel een spel uit 2015". Nu ziet het er erg goed uit. Ik draai nu alles op max met een https://azerty.nl/product...he-kaart-geforce-rtx-2060 en op 144Hz . Dus ik hoop dat VR het ook aankan, iig boven de 40/50 FPS.Wormaap schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:37:
[...]
Bij mij is de FPS wel wat lager in VR dan op mijn 27” met dezelfde resolutie, maar niet onoverkomelijk en op te lossen door de graphics iets terug te schroeven. Qua immersie vind ik het onvergelijkbaar met een enkel scherm. Triples heb ik niet, maar ik vind de immersie ook eindeloos sterker dan met een 180 graden setup in zo’n F1-experience ding. Maar je krijgt er wel wat logistiek voor terug. Knopjes op de tast vinden enzo
(Rift S hier.)
Ik gebruik een laptop die voorzien is van een 2060; met een beetje tweaking haal ik ongeveer 80 fps met mijn Rift S. Het ziet er een stuk minder mooi uit dan op een scherm, maar de immersie maakt het allemaal goed.Kloever schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:04:
[...]
Ik speel nu op Max met mijn huidige setup. Maar waar ik het meeste bang voor ben is dat ik in FPS best achteruit ga. Ik heb wat YouTube filmpjes van ACC gezien waar ik bij denk "goh dat lijkt wel een spel uit 2015". Nu ziet het er erg goed uit. Ik draai nu alles op max met een https://azerty.nl/product...he-kaart-geforce-rtx-2060 en op 144Hz . Dus ik hoop dat VR het ook aankan, iig boven de 40/50 FPS.
Even andere vraag. Ik neem aan dat het browsen op internet niet echt te doen is met VR, maar hoe start je bv een game op in VR? Of gaat dat nog via je "oude" scherm? Want ik wil nog wel eens dingen aanpassen in Fanalab en ik heb echt geen idee of dat werkt.
Een beetje tussendoorbrowsen, games starten, driver settings aanpassen en zo gaat prima in VR. Je kan gewoon je desktop op een virtueel scherm bekijken. Da’s natuurlijk qua resolutie en leesbaarheid niet perfect, maar goed genoeg om de game te starten en kleine problemen te troubleshootenKloever schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:04:
Even andere vraag. Ik neem aan dat het browsen op internet niet echt te doen is met VR, maar hoe start je bv een game op in VR? Of gaat dat nog via je "oude" scherm? Want ik wil nog wel eens dingen aanpassen in Fanalab en ik heb echt geen idee of dat werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 20-12-2019 09:33 ]
een 21:916:9 55 inch tv is even breed als een 32:9 49 inch. Dus eigenlijk win je niks kwa beeld met een 32:9. Wel vooruit op inputlag, hogere hz etc..Paulus07 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:31:
21:9 vallen spiegels nog vaak buiten beeld. Dus als je breed wil gaan zou ik kiezen voor een 32:9.
Of VR
als ik de ruimte had voor 32:9 (en het geld) had ik dat graag op mijn rig staan. Nu wissel ik tussen VR en rig voor de tv rollen voor een 21:9 beeld
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 20-12-2019 09:37 ]
evuijtert schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:24:
[...]
Ik gebruik een laptop die voorzien is van een 2060; met een beetje tweaking haal ik ongeveer 80 fps met mijn Rift S. Het ziet er een stuk minder mooi uit dan op een scherm, maar de immersie maakt het allemaal goed.
Je gebruikt inderdaad nog een scherm naast je bril om dingen op te starten en andere software aan te passen.
Houd er met een VR bril wel rekening mee dat het wennen is in het begin. Kan in het begin wat misselijkheid geven, gaat meestal wel over na een aantal uren. Tevens als de headset nog niet op lichaamstemperatuur is, kan ie wat beslaan wat ook vervelend is.. enz enz, maar de immersie...
Thx. Ik ga het gewoon proberen. Is het niks/Vind ik het niks dan kan ik de Rift S altijd nog terug sturen.Wormaap schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:32:
[...]
Een beetje tussendoorbrowsen, games starten, driver settings aanpassen en zo gaat prima in VR. Je kan gewoon je desktop op een virtueel scherm bekijken. Da’s natuurlijk qua resolutie en leesbaarheid niet perfect, maar goed genoeg om de game te starten en kleine problemen te troubleshooten
Tot voor kort gebruikte ik een Hub (met externe voeding) en dat werkte prima. Mijn huidige PC heeft voldoende USB aansluitingen, dus nu niet meer.Valkyre schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:42:
Hoe is jullie ervaring met het gebruik van een USB hub en je pedalen en stuur?
ik gebruik de volgende onderdelen tijdens het racen:
G27 stuur
Fanatec clubsport V3 pedals
headset
Dat zijn 3 usb kabels waardoor ik telkens onder mijn bureau moet kruipen nu dacht ik als ik een USB hub op mijn rig vast maak dan hoef ik maar 1 kabel te bevestigen, maar ik heb geen idee of dat functioneel kwalijk is?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb 2 van deze hubs:Valkyre schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:42:
Hoe is jullie ervaring met het gebruik van een USB hub en je pedalen en stuur?
ik gebruik de volgende onderdelen tijdens het racen:
G27 stuur
Fanatec clubsport V3 pedals
headset
Dat zijn 3 usb kabels waardoor ik telkens onder mijn bureau moet kruipen nu dacht ik als ik een USB hub op mijn rig vast maak dan hoef ik maar 1 kabel te bevestigen, maar ik heb geen idee of dat functioneel kwalijk is?
goeie solide usb hubs, gebruiken ze op werk ook ( thuis heb ik er 1 aan nas hangen)evuijtert schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:05:
[...]
Ik heb 2 van deze hubs:
https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611
Ik heb hierop aangesloten: dd, buttonbox, pedalen, sfx100, handrem, shifter, muis, keyboard
weinig problemen mee. alleen mijn rift sluit ik rechtstreeks aan, die geeft op de hubs nog wel eens wat trouble
Is iets als onderstaande ook een optie?Wyhi schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:54:
Hi experts,
Na ruim een half jaar aan het racen te zijn met controller, heb ik voor een leuke prijs een T300RS GT kunnen aanschaffen. Ik speel nu op PS4, maar ik denk dat ik over een half jaar de switch ga maken naar PC. Nu ben ik nog op zoek naar een sim rig en twijfel een beetje welke kant op zal gaan. Ik wil gevoelsmatig maximaal 350 EUR aan een rig + seat besteden, waarbij een 2e hands autostoel een optie is. Een Simlab gt1 gaat hem niet worden. Een S-dream van Motedis is een optie, maar wat voor stoel kan ik hierbij nemen om mijzelf aan het budget te houden? Is het een idee om voor een eigen design te gaan volledig van 4040 profielen, heeft iemand dat eerder gedaan?
Andere opties?
- Simetek K2
- Playseat challenge
Graag hoor ik jullie suggesties
Zelf heb ik destijds (dit jaar september) van Marktplaats gratis een V70 autostoel gehaald en deze op een Sim Lab GT1 evo geplaatst d.m.v. een houten 18mm plaat en 2 44mm balkjes. Hout had ik nog liggen en stoel kostte dus niks en zo kon ik voor mezelf de aanschaf van de GT1 verantwoordenWyhi schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:54:
Hi experts,
Nu ben ik nog op zoek naar een sim rig en twijfel een beetje welke kant op zal gaan. Ik wil gevoelsmatig maximaal 350 EUR aan een rig + seat besteden, waarbij een 2e hands autostoel een optie is.
Graag hoor ik jullie suggesties
Verwijderd
Nee, Threadripper is niet de juiste keuze hier. Kies voor een Ryzen R5 of R7 of de Intel i5 / i7. Meer dan 8 cores heb je voor simracing voorlopig niet nodig. En 6 is ook zeker genoeg.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:45:
Beste,
Ik zou graag een race simulator bouwen begin volgend jaar. Ik zou het redelijk professioneel willen aanpakken, maar ook geen overkill willen doen. Ik heb mijn gear voor mijn rig volledig gekozen, maar ik heb nog verschillende vragen voor de pc samen te stellen.
Ik heb me al suf gezocht op internet, zitten te vergelijken,..
Ik zou graag een goede basis willen kopen, zodat ik hier jaren mee verder kan en op kan uitbreiden.
Ik heb begrepen dat AMD verder is met snelle cpu's zoals de Ryzen Threadripper. Is het dan aan te raden om direct een sTRx4 moederbord te kopen met een AMD Ryzen Threadripper 3960X processor?
Alvast bedankt!
Koen
Steam - PTR83
Destijds heb ik basically de high end game pc uit de best buy guide van Tweakers gekocht (https://tweakers.net/revi...high-end-gamesysteem.html). Er is inmiddels een nieuwe best buy guide. Het doorlezen van het bijbehorende forum is ook heel informatief om de gemaakte keuzes te snappen en eventueel zelf een andere keuze te kunnen maken.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:45:
Ik zou graag een race simulator bouwen begin volgend jaar. Ik zou het redelijk professioneel willen aanpakken, maar ook geen overkill willen doen.
Ik zou graag een goede basis willen kopen, zodat ik hier jaren mee verder kan en op kan uitbreiden.
[ Voor 0% gewijzigd door correcto op 25-12-2019 12:39 . Reden: Formattering ]
Dat is ook mijn idee om de S-dream te verantwoorden. Ik ben al 2 weken marktplaats in de gaten aan het houden, maar er komt maar nietscorrecto schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:40:
[...]
Zelf heb ik destijds (dit jaar september) van Marktplaats gratis een V70 autostoel gehaald en deze op een Sim Lab GT1 evo geplaatst d.m.v. een houten 18mm plaat en 2 44mm balkjes. Hout had ik nog liggen en stoel kostte dus niks en zo kon ik voor mezelf de aanschaf van de GT1 verantwoorden![]()
Zal binnenkort wat fotootjes plaatsen op het show-je-rig forum.
Verwijderd
De bedoeling was om voor een 1440p triple screen 144hz setup te gaan. Ik zou zo hoog mogelijk in fps willen gaan. is dit dan ook mogelijk?CoronelHimself schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:33:
[...]
Nee, Threadripper is niet de juiste keuze hier. Kies voor een Ryzen R5 of R7 of de Intel i5 / i7. Meer dan 8 cores heb je voor simracing voorlopig niet nodig. En 6 is ook zeker genoeg.
De volgende generatie AMD zal zeker nog op het AM4 socket draaien, Intel doet maximaal 2 generaties op 1 socket dus geen idee of de volgende ook nog werkt.
Videokaart is veel belangrijker zeker als je op hoge resolutie 1440p of 2160p, tripple screen, hogere refreshrates of alle drie de hiervoor genoemde opties neemt. Ook als je VR wilt is een goede GPU aan te raden.
Ik heb zelf ook een tripple screen 1440p 144Hz setup en mijn 1080Ti is duidelijk de beperkende factor. Ik weet niet welke sims je wilt gaan spelen, maar reken er niet op dat je alles op epic kan instellen.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:00:
[...]
De bedoeling was om voor een 1440p triple screen 144hz setup te gaan. Ik zou zo hoog mogelijk in fps willen gaan. is dit dan ook mogelijk?
Ik had begrepen dat 4k 144hz in een triple screen opstelling nog niet mogelijk was? heb je in beide gevallen dan niet extra cpu cores nodig?
thx
Steam - PTR83
Verwijderd
Hoeveel frames/sec haal jij op 144hz bij simracing?CoronelHimself schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:06:
[...]
Ik heb zelf ook een tripple screen 1440p 144Hz setup en mijn 1080Ti is duidelijk de beperkende factor. Ik weet niet welke sims je wilt gaan spelen, maar reken er niet op dat je alles op epic kan instellen.Dus 4k lijkt mij zeker op dit moment nog te vroeg.
Zo dicht mogelijk bij 140 frames per seconde als mogelijk, maar dat betekend natuurlijk wel dat je de graphics omlaag moet schroeven. Dus bij AC, RF2 en iRacing zit ik rond de 140fps als ik alleen rijd of tussen de 100 en 120fps in een groep. Alleen in ACC haal ik dit niet, maar die heeft dan ook met afstand de zwaarste graphics engine.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:26:
[...]
Hoeveel frames/sec haal jij op 144hz bij simracing?
Steam - PTR83
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
https://www.gtomega.eu/co...ssic-steering-wheel-standOlaf van der Spek schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:14:
Wat is een Omega Classic?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
[ Voor 23% gewijzigd door Ivysaur op 28-12-2019 17:14 ]
Heb je de kijkafstand wel correct gemeten en ingesteld?knightvision schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:08:
Getest met iracing en settings en asset corsa....
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Jamaar blijft immens onrealistisch bij hem.....wellicht kan het omdat ik 3x 27inch toch wellicht te vaak heb gezien en bij grote tvs ik nu denk, dat ziet er vreemd uit.....Olaf van der Spek schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:47:
[...]
Heb je de kijkafstand wel correct gemeten en ingesteld?
TV zoomniveau wel goed? Niet dat die op 4:3 staat of zoom ofzo. Vind het ook wel jammer dat die voor televisies heeft gekozen.knightvision schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:31:
[...]
Jamaar blijft immens onrealistisch bij hem.....wellicht kan het omdat ik 3x 27inch toch wellicht te vaak heb gezien en bij grote tvs ik nu denk, dat ziet er vreemd uit.....
[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 31-12-2019 20:35 ]
Hahaha nee dat is het niet. Ik heb het ook gedaan zoals het allemaal moet. Wellicht is het niks voormij zo groot. Ik wilde namelijk na mijn ervaringen bij hem wellicht ook groter gaan. Echter is het vrij waardeloos naar mijn idee zo groot triples. Ik blijf maar bij 27 en wellicht eens 32inch bekijken.Ivysaur schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:35:
[...]
TV zoomniveau wel goed? Niet dat die op 4:3 staat of zoom ofzo. Vind het ook wel jammer dat die voor televisies heeft gekozen.
[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 01-01-2020 17:36 ]
[ Voor 59% gewijzigd door SlaadjeBla op 01-01-2020 17:48 ]
Ghetto-oplossingen op Challenges zijn juist gaafSlaadjeBla schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:48:
Dat is vast een mooiere afwerking dan mijn ghetto oplossing, die de pedalen ook op hun plek hield tot ik mijn rig ging upgraden.
Ik zou voor 5mm gaan als dat betaalbaar is.
Combi van hout met zwarte alu plaat er op? De randen van het hout kun je zwart maken. Denk dat je idee verder goed is.Wormaap schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:53:
[...]
Ghetto-oplossingen op Challenges zijn juist gaaf
I.v.m. de looks wil ik graag een zwarte plaat, en die kan ik zo snel niet vinden in meer dan 2mm. Als iemand me de weg kan wijzen naar dikkere/stevigere zwarte plaat, dan ga ik daar met liefde voor
Dan kan die net zo goed een plaat van 3/4mm halen en die zwart maken.Madhouse1979 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:24:
[...]
Combi van hout met zwarte alu plaat er op? De randen van het hout kun je zwart maken. Denk dat je idee verder goed is.
[ Voor 16% gewijzigd door Hupske op 01-01-2020 21:08 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 02-01-2020 00:21 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Ekfad op 02-01-2020 12:11 ]
Bij de comments van de integrated monitor mount:Ekfad schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:28:
Ik heb gisteren mijn TR1 cockpit van simlab afgewerkt en nu al spijt van het feit dat ik geen monitor stand heb bij besteld.
Gezien de aangeraden GT1/TR stand momenteel niet verkrijgbaar is in het zwart vraag ik mij af of er hier iemand de TR1 heeft gekoppeld aan de integrated monitor mount?
Op de website van simlab zeggen ze dat de compatibiliteit beperkt is maar ik zie niet goed in waarom precies.
Edit:Richard Schouteren – May 16, 2019
Hello, can be fitted but not ideally. Small region of adjustment only possible.
Daar kan ik je ook niet mee helpen, denk dat je het beste even een mailtje richting simlab kan sturen.Ekfad schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:28:
Edit: @Pyr0_ Had ik inderdaad ook gelezen. Maar ik vraag mij dus af in hoeverre die beperkt is. De montageinstructies staan niet bij de integrated mount dus het is moeilijk inschatten. Het lijkt mij nu niet dat je met een scherm erg veel beweegruimte nodig hebt maar misschien zie ik dat verkeerd.
[ Voor 26% gewijzigd door Pyr0_ op 02-01-2020 12:13 ]
Paulus07 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:27:
Voor de mensen met bass shakers, hebben jullie die op de rig zelf gemonteerd of op de stoel brackets? Nog ervaring met wat de beste positie is of eigen tweaks gedaan mbt positie?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2020 14:20 ]
https://tweakers.net/aanbod/Verwijderd schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:31:
Hallo iedereen,
Ik ben Sam en compleet nieuw hier, Dus ik weet dan ook niet zo goed of er een aparte pagina is voor verkoop/aankoop/Tips, etc,...
Ik heb een nieuwe set simworx GT pro V3 pedalen van australie die deze maand zijn binnen gekomen. Helaas bevallen ze me minder dan ik hoopte en is retour zenden niet echt een optie. Iemand evt interesse voor een overname?
Groeten,
Sam
Ik ben toch wel benieuwd in welk aspect deze dan niet bevallen? Zien er toch uit als een setje zeer degelijke pedalen.Verwijderd schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:31:
Hallo iedereen,
Ik ben Sam en compleet nieuw hier, Dus ik weet dan ook niet zo goed of er een aparte pagina is voor verkoop/aankoop/Tips, etc,...
Ik heb een nieuwe set simworx GT pro V3 pedalen van australie die deze maand zijn binnen gekomen. Helaas bevallen ze me minder dan ik hoopte en is retour zenden niet echt een optie. [mbr] Knip, zie de post hieronder voor de juiste plek voor het aanbieden van tweedehands spullen. En welkom! [/]
Groeten,
Sam
Verwijderd
Pyr0_ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:48:
[...]
Ik ben toch wel benieuwd in welk aspect deze dan niet bevallen? Zien er toch uit als een setje zeer degelijke pedalen.
[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:59 ]
Bedankt voor de onderbouwing. Waarom?Ivysaur schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:43:
Volgens mij is Racedepartment dood aan het gaan, niet?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq