Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Excuses, afgelopen dagen druk geweest. Inmiddels heb je een mail ontvangen dat je aanmelding is goedgekeurd.Ithric schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:03:
Wordt de GOT website nog gebruikt, mijn account was verlopen en na een mailtje kreeg ik nog geen reactie verder (had een foutje gemaakt).
---
Recap eerste dagen, langzaam begin ik de Mazda weer te begrijpen en daarom heb ik ongeveer 3s afgehaald van mijn tijd dinsdag en nu, dus zit nu ongeveer op 4-5s van wat mensen in races doen.
Dus niet heel ontevreden, nog wel veel stomme foutjes maar dat is begrijpelijk.
Lekker nog oefenen, tot ik ongeveer 5-6 rondjes achtereen binnen een seconden kan doen (op een respectievelijke tijd) en dan wat races doen.
In practice breng ik me soms wel al in rare situatie door mensen in te halen die langzamer zijn of uit de pits komen (wel erg wennen met VR ipv schermen).
Verder geen last ermee gelukkig, dus ga lekker door zo.
(heb ook veel meer geduld dan vroeger, toen was ik nog wel eens wat roekeloos)
Bedankt, ik wist meer niet of het nog gebruikt werd of dat dit verouderd was bijvoorbeeld daarom de vraag (Ik bedoelde het niet om ongeduldig over te komen of iets).Doubleoz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:07:
[...]
Excuses, afgelopen dagen druk geweest. Inmiddels heb je een mail ontvangen dat je aanmelding is goedgekeurd.
Er is geen nieuwe generatie M2 CS Racing.glnk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:58:
Vreemd dat ze een bmw doen van de vorige generatie.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Dit is de huidige generatie, de nieuwe M2 komt pas vanaf 2026, hoe hadden ze die in de sim moeten stoppen?glnk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:58:
Vreemd dat ze een bmw doen van de vorige generatie.
Nee, ook niet van de BMW E30 Cup. Maar ik bedoel dat het de F87 is. Een model van 2015.Rivanov schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:02:
[...]
Er is geen nieuwe generatie M2 CS Racing.
Ja. De meest recente versie van de CS Racing. Ik snap je punt niet.glnk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:50:
[...]
Nee, ook niet van de BMW E30 Cup. Maar ik bedoel dat het de F87 is. Een model van 2015.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Geen idee hoe ver van de realiteit het zit, maar denk dat ik er volgend seizoen flink wat in zal rijden. Rijdt super. Ik zie nu ook dat er een prototype challenge serie is voor de gtp's, lijkt mij ideaal.ISaFeeliN schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:13:
Iemand die de GTP discussie volgt op het forum? Veel mensen zijn het er niet mee eens geloof ik .. https://forums.iracing.co...acings-gtp-implementation
Ja ik wilde ook na de banden update GTP opnieuw gaan proberen maar het schijnt er nu wel heul erg naast te zitten. In iRacing in de regen halen ze dezelfde tijden als IRL op droog. In sommige bochten worden snelheden gehaald die tot 90km/h hoger liggen dan IRL. Dus nu instappen zal later, als dit rechtgetrokken gaat worden althans, wel tot een teleurstelling gaan lijden.defusion schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:55:
[...]
Geen idee hoe ver van de realiteit het zit, maar denk dat ik er volgend seizoen flink wat in zal rijden. Rijdt super. Ik zie nu ook dat er een prototype challenge serie is voor de gtp's, lijkt mij ideaal.
Dag: Woensdagavond, startende vanaf 15 januari 2025
Car Class: GT3
Tijd:
Practice - 45 min - 19:30 - 20:15
Qualify - 10 min - 20.15 - 20.25 (2 Laps)
Race - 40 min - 20.25-21.10
Discord:
https://discord.gg/xSh4xjWH
/f/image/seSozdf3gjITRHNcBW7pxEPg.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil het wel eens proberen. Heb me zojuist aangemeld.titusdejong schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:50:
Voor de mensen die interesse hebben. Vanaf 15 januari gaan we starten met een nieuwe league. We zijn nog op zoek naar mensen die mee willen doen. In principe is iedereen welkom, van elk niveau. Zoek in iRacing naar: European Racing League.
Dag: Woensdagavond, startende vanaf 15 januari 2025
Car Class: GT3
Tijd:
Practice - 45 min - 19:30 - 20:15
Qualify - 10 min - 20.15 - 20.25 (2 Laps)
Race - 40 min - 20.25-21.10
Discord:
https://discord.gg/xSh4xjWH
[Afbeelding]
Leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd!PantoHuit schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:25:
[...]
Ik wil het wel eens proberen. Heb me zojuist aangemeld.
Verder is het wel leuk dat je nu al meer keuze hebt om te rijden. Mazda, BMW en Toyota kon ik de eerste week afwisselend gebruiken om mee te racen.
De BMW vind ik echt leuk. Dat ding komt moeilijk tot stilstand, heeft regelmatig snel last van overstuur, en dat zorgt er vaak voor dat je zomaar 5 of 6 auto’s inhaalt omdat zij de baan af vliegen.
Nu mijn rating langzaam omhooggaat(1700), merk ik wel dat veel coureurs agressiever zijn in hun rijstijl. Sommigen doen echt alles om te winnen: meerdere keren van lijn wisselen, je langzaamaan de baan af proberen te duwen, enzovoort.
Dit maakt het weer een stuk lastiger om telkens races te voltooien zonder incidenten.
Maar nu de eerste weken opwerken naar de A licentie, en dan maar eens zien wat ik aan tracks en auto’s nodig heb om leuke races te hebben.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
BMW M2 is leuk, uitdagend om te rijden. Eigenlijk verbaast het me dat het een rookies auto is.
Maar moet zeggen dat ik de MX5 en rookie formula auto's ook doorgaans lastiger vindt dan GT4/GT3 bijvoorbeeld.
Met A-licentie durf ik amper nog te racen in rookies. Bijna gegarandeerd dat ik SR kwijt raak
Nee, ik had alleen Daytona en een oude Ferrari GT3, waarmee niet meer geracet wordt. Dus het was mij een stuk voordeliger.defusion schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:15:
@Hupske je had verder niet veel content gekocht (tracks en auto's?), anders vraag ik me af of het het waard is om de 50% korting te pakken...
BMW M2 is leuk, uitdagend om te rijden. Eigenlijk verbaast het me dat het een rookies auto is.
Maar moet zeggen dat ik de MX5 en rookie formula auto's ook doorgaans lastiger vindt dan GT4/GT3 bijvoorbeeld.
Met A-licentie durf ik amper nog te racen in rookies. Bijna gegarandeerd dat ik SR kwijt raak
Ja, in de rookies moet je ook niet te veel waarde hechten aan je iRating. Dan is het helemaal geen probleem om iemand voor te laten als diegene toch zo graag wil. Met die mentaliteit kom ik gelukkig nog steeds alle races door met 0 of 1 incidentpunt.
Startte veilig achteraan, eerst maar eens kijken hoe de toppers het doen.
Nou, na 4 bochten lag ik op plek 6. Ze vonden het allemaal nodig om elkaar er af te beuken voor mij. Dat is mooi! 2 rondes later reed ik zelfs veilig op plek 4.
Safety Rating zit op D4.99 en al een enkele race ontvang ik geen punten meer omdat ik al op de maximale safety punten zit. Wanneer ga ik nu over na C??
iRating schiet ook wel op in de MX klasse. Inmiddels zit ik op 1957. Als ze in de topsplit zo blijven klungelen gaat het hard
Je moet 4 (volgens mijn was dat in de D) races/Trials doen in de class waar je nu in zit (D)Hupske schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:07:
Safety Rating zit op D4.99 en al een enkele race ontvang ik geen punten meer omdat ik al op de maximale safety punten zit. Wanneer ga ik nu over na C??
Staat bij je profiel pagina
MPR: 0/4 Races or 0/4 Time Trials. Participate more at your license class!
Aha! Zo zit dat dus. En daarvoor moet ik dus meedoen aan de 'advanced Mazda cup' want daar staat MPR bij. Nu begin ik het te snappenDisarmed070 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:56:
[...]
Je moet 4 (volgens mijn was dat in de D) races/Trials doen in de class waar je nu in zit (D)
Staat bij je profiel pagina
MPR: 0/4 Races or 0/4 Time Trials. Participate more at your license class!
Ja de Advanced mazda cup is class C. Maar je kunt ook naar de production car challenge (class D) en ook op ViginiaHupske schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:37:
[...]
Aha! Zo zit dat dus. En daarvoor moet ik dus meedoen aan de 'advanced Mazda cup' want daar staat MPR bij. Nu begin ik het te snappenBedankt!
We reden de Falken Tyre Sports Car Challenge. 30 minuten multi-class GT4 + LMP3. Ik reed een GT4
Degene voor mij was langzamer, maar ik kwam er ook niet voorbij. Nadat hij al 2 LMP3's had uitgeschakeld en nog steeds voor mij bleef, kon ik hem keer op keer heeel dicht naderen op het rechte stuk, maar er nog niet voorbij. Ondertussen merkte ik dat hij zenuwachtig werd en steeds meer moeite kreeg om de bochten goed te maken (en dus nog onvoorspelbaarder werd).
Op een gegeven moment zit ik op het rechte stuk echt op zijn bumper. Ik maak op het laatste moment een schijnbeweging naar de binnenkant, alsof ik hem ga divebomben. Had nooit gekund, maar hij is zo naar mij aan het kijken dat hij onvoldoende remt voor de bocht. Easy pass.
Qua iRating zit je vrij laag. Je start op 1350 dus je bent zo'n 1000 punten gezakt in de Formula series.Water_824 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:32:
...
Kan iemand mij helpen?
Doe ik het goed of doe ik het slecht?
En ik zit naar die World Records te zoeken.
Je snelste ronde kon je dan terug zoeken.
Waar zit die World Records?
Maar racen om Irating en punten is toch ook een soort van grinden?
Sports Car rating kan ik niet zien.
Je safety rating is vrij gemiddeld. Als je de safety rating van je Sports Car license naar 3.00 of hoger weet te krijgen dan stijg je daar naar D class aangezien je de vereiste races al hebt geracet.
World records geen idee van, enige wat ik me daarbij kan voorstellen is Time Attack, daar kan je zien hoe je je verhoudt tot de rest van de wereld, maar die hebben niet alle tracks elk seizoen en ik weet niet hoe actief dit gebruikt wordt.
Laatste zin heb ik geen idee wat je er mee bedoelt. Ja, je moet races rijden (=grinden?) om te stijgen in iRating, maar alleen veel rijden is niet genoeg. Je moet het ook beter doen dan verwacht wordt voor je adhv je iRating anders zal je nooit stijgen.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
The World Records page has not been ported to the UI. With continuous changes to physics modeling, car modeling, weather modeling, and the fact that every season is a new competition altogether, this page had somewhat lost its meaning. We chose to focus on improving other areas of the UI and stats interfaces.
Idd dit bedoel ik.BSTNjitRam schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:17:
[...]
Laatste zin heb ik geen idee wat je er mee bedoelt. Ja, je moet races rijden (=grinden?) om te stijgen in iRating, maar alleen veel rijden is niet genoeg. Je moet het ook beter doen dan verwacht wordt voor je adhv je iRating anders zal je nooit stijgen.
Er zijn ook mensen die meer voor het plezier en de fun racen toch?
En die niet letten op welke class je zit en Irating?
Idd dit racen om hogere Irating en hogere class dit is toch gewoon een vorm van grinden?
Als je gewoon rijdt voor het plezier kan dat ook prima. IRacing heeft wel een sporting code en regels waaraan je moet voldoen, dus het is sowieso wel iets stricter als een andere race game/sim. Dit houdt in dat je wel wat moet oefenen voordat je op de baan gaat. Daarna komt die SR en IR wel vanzelf.Water_824 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:15:
[...]
Idd dit bedoel ik.
Idd dit racen om hogere Irating en hogere class dit is toch gewoon een vorm van grinden?
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
De hogere classes moet je inderdaad verdienen. Dat kun je zien als een vorm van gatekeeping waarvoor je moet "grinden". Je kunt ook gewoon plezierig racen. Voor je license maakt je rating niet uit, dus je kunt gewoon achteraan starten en een plezierritje maken.
Nee, iRating is afhankelijk van hoe hoog je eindigt in wedstrijden en niet van het aantal wedstrijden dat je rijdt.Water_824 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:32:
iRacing is voor bijna niemand werk, dus wie zou er niet voor zijn plezier rijden?
[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-01-2025 12:11 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Inderdaad Rating zorgt ervoor dat je mensen om je heen hebt die nagenoeg gelijktijdige tijden rijden je kunt vechten.Fuelke schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:05:
Zonder rating zou er minder plezier zijn denk ik. Nu kom je op een bepaald rating niveau uit waardoor je mooi split in mensen die rond jouw niveau zit en je niet steeds tegen aliens zou uitkomen.
Het is dus helemaal niet leuk om hard te stijgen in irating en in een hogere split terecht te komen zolang je zelf niet ook echt sneller bent geworden.
Dus Water_824. Focus niet teveel op je irating. Heb plezier, leer ervan en zorg dat je sneller wordt.
Dan stijgt je irating vanzelf mee naarmate je beter gaat eindigen.
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Irating omhoog is gewoon hoger eindigen dan anderen met een vergelijkbare irating. Levert je verder niks op behalve dat je wordt ingedeeld met andere mensen met vergelijkbare irating.
Of wil je andere, hogere licentie races rijden? Dan moet je safetyrating omhoog (minder incident points vergaren in een wedstrijd), en voldoende races rijden in elke klasse (je moet er nog 4 in formula d om naar c te gaan)
Focus je daar dus niet teveel op. Dat is ook mijn doelstelling voor komend jaar.. was daar ook teveel mee bezig waardoor je geen officials meer durft te rijden in de angst je iR te verliezen. Lekker loslaten en rijden.
Is het grinden, of is het een beetje oefenen? Anders kun je alles wel grinden noemen: Dan kun je dat ook zeggen over willen promoveren met de zondag-veteranen van de 5e naar de 4e klasse. Of over beter willen worden in de ramen streeploos zemen. Of over een grasveld zonder onkruid willen, kinderen zonder strafblad ambiëren, of een shirt zonder kreuken willen dragen: Als je dat wil bereiken moet je oefenen om er beter in te worden. En dat noemen we tegenwoordig grinden..Water_824 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:15:
[...]
Idd dit bedoel ik.
Wat ook meespeelt is de vraag: Wil je simpelweg een betere/snellere coureur worden en is het hogere getalletje dan een leuk bijkomstigheid daarbij. Of wil je bovenal een stoerder getalletje achter je naam hebben en is het vervelende gevolg daarvan dat je eerst beter/sneller moet worden.
Tot slot: Ik denk dat er bijna niemand rijdt om een hogere irating te halen. Ik denk dat er overigens wel heel veel mensen NIET rijden om te vermijden dat hun irating daalt
[ Voor 22% gewijzigd door B Tender op 06-01-2025 15:45 ]
Safety rating kan je grinden (simpelweg veel races rijden, uit de pit starten, rustig rijden zodat je geen offtracks krijgt en met niemand vechten).
iRating kan je imo niet grinden want je moet daadwerkelijk het goed doen om te stijgen. Veel rijden is niet automatisch stijgen in iRating.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Niet automatisch, maar je gaat automatisch wel wat hoger eindigen met meer gemaakte kilometers. Iemand met 300 irating zoals hierboven zal met veel en netjes rijden wel terug boven de 1k irating moeten uitkomen. Volgens mij is gewoon ut de problemen blijven dan al genoeg...BSTNjitRam schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:49:
Grinden is in mijn ogen een activiteit veel doen en daardoor iets makkelijk behalen.
Safety rating kan je grinden (simpelweg veel races rijden, uit de pit starten, rustig rijden zodat je geen offtracks krijgt en met niemand vechten).
iRating kan je imo niet grinden want je moet daadwerkelijk het goed doen om te stijgen. Veel rijden is niet automatisch stijgen in iRating.
Ik ben zelf niet de snelste (irating 1600), maar heb wel een SR van 4,52 met een A-license (had ik al na 400 laps). Mss rij ik wel gewoon te netjes...
Inderdaad, laatst ongeoefend rondje sebring hypercar in bottom split. Ik denk (1300 irating) ik ga vast irating verliezen. Eerste rondje van de baan gereden, achteraan verder. Rest uit de problemen gebleven en 5e geworden. Maar er zijn er überhaupt maar 7 (van de 20?) gefinisht...Engineer Stewie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 06:45:
[...]
Volgens mij is gewoon ut de problemen blijven dan al genoeg...
Als ik naar je laatste resultaten kijk, lijk je structureel een seconde of 15 per ronde langzamer te zijn dan de snelste in je split. Aangezien je tegenstanders ook zulke lage iRatings hebben en dus ook niet de snelste iRacers zijn is dat wel een groot verschil. En dat snelheidsverschil maakt het ook wel gevaarlijk en onvoorspelbaar voor anderen, waardoor je (maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten) misschien juist wel in incidenten terecht komt zonder dat je zelf echt iets fout doet.Water_824 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan iemand mij helpen?
Doe ik het goed of doe ik het slecht?
En ik zit naar die World Records te zoeken.
Je snelste ronde kon je dan terug zoeken.
Waar zit die World Records?
We kunnen niet allemaal de snelste zijn, maar ik zou toch wel adviseren om eerst eens voldoende trainingskilometers te maken totdat je een zekere basissnelheid hebt. Daarmee wordt het voor iedereen veiliger en uiteindelijk voor jou ook leuker omdat je dan met anderen kunt racen ipv alleen rondjes rijden.
Want als je veel alleen rond rijdt kan ik mij wel voorstellen dat het als grinden gaat voelen. Uiteindelijk race je voor je lol en afhankelijk van je niveau doe je dat bij een iRating van 300 of 9000. Winnen is leuk, maar soms is 15e worden met een mooie strijd nog wel leuker.
Ik zie haast geen Nederlanders?
Waar zit iedereen van de Tweakers?
Of zitten de mede Tweakers in een Hosted Server?
Vroeger had je op maandag toch altijd een Tweakers race?
Ik wil graag eerst mee kijken.Salandur schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:49:
Ja, er is een league! Even aanmelden via https://www.got-racing.eu/. Gaat voor vanavond waarschijnlijk niet meer lukken, maar dan kan je vanaf volgende week gezellig mee doen.
Dit kan toch?
Spectaten?
Waar zit die server binnen Iracing?
Wachtwoord?
Ik zit bij de GGZ.
Vroeger moest je dan kiezen tussen Tweakers of Digital racing league.
Ik blijf liever gewoon zo door gaan met Iracing.
Idd Sim-Racing is inderdaad een hobby van mij.
Idd ik heb de interesse in Iracing en Sim-Racing.
Idd de meesten herkennen mij niet omdat ik regelmatig mijn Tweakers ID laat veranderen.
Je vraagt of je rating goed is, ik zelf beschouw me als absoluut traag, mijn rating schommelt net boven de 1000 - je zit er met 300 flink onder. Dan moet je eens naar jezelf kijken wat er mis gaat in de races. Ik kan niet geloven dat je er steeds door iemand anders wordt uitgereden in de eerste bocht? Doe het wat rustiger aan in de eerste ronden, probeer de auto zoveel mogelijk te herstellen en rij races uit. Ook al lig je drie ronden achter je kan nog steeds plaatsen goed maken. @Richard117 maakte ook al een terecht opmerking dat je 15 seconden per ronde langzamer bent, maar je gaat daar niet dieper op in.
Leaugue racing is leuk omdat je wat meer herkenbare namen tegenkomt, maar iedereen rijdt er een beetje op zijn plaats. Als je het nu grinden vind dan zie ik niet in waarom je league races wel leuker gaat vinden?
En leagues zijn voor iRacing een manier om alles wat geslotener te houden. Wordt lid van de league en je kan de sessies joinen en/of spectaten.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Er zijn meer dan genoeg Nederlanders op de service. Je bent je ervan bewust dat Nederland in iRacing onder Benelux valt en niet als een specifiek land gezien wordt?Water_824 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:35:
Ik zit binnen Iracing Nederlanders te zoeken?
Ik zie haast geen Nederlanders?
Waar zit iedereen van de Tweakers?
Of zitten de mede Tweakers in een Hosted Server?
Vroeger had je op maandag toch altijd een Tweakers race?
Ik heb me ook geregistreerd op https://www.got-racing.eu/
Nu nog een keertje kijken welke content ik nog ga aanschaffen want ze hebben de laatste 7 jaar blijkbaar niet stil gezeten
Dus als het goed is ben ik een van de dagen terug van de partij... ergens achteraan het veld
Ik heb 2 weken geleden aangemeld. Maar mijn account met inloggen geeft nog aan pending.Fragbeestje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:47:
M'n simrig staat zo goed als terug in elkaar. Enkel de triple screens nog wat beter afstellen en m'n FOV aanpassen...
Ik heb me ook geregistreerd op https://www.got-racing.eu/
Nu nog een keertje kijken welke content ik nog ga aanschaffen want ze hebben de laatste 7 jaar blijkbaar niet stil gezeten![]()
Dus als het goed is ben ik een van de dagen terug van de partij... ergens achteraan het veld
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Op de site staat een niet werkende link, die krijg je in de mail als je aangemeld bent.Rivanov schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:03:
Je kunt je ook beter melden op Discord. Die is 1000x actiever dan het forum v.w.b. iRacing.
Dat was bij mij ook al even het geval.LikeABawzs schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:00:
[...]
Ik heb 2 weken geleden aangemeld. Maar mijn account met inloggen geeft nog aan pending.
Gisterenavond dan maar via discord aangemeld zoals vermeld door Rivanov, waarvoor dank!
Nu nog kiezen wat ik wil rijden... en oefenen... blijkbaar ben ik wel een pak trager geworden
LikeABawzs schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:00:
[...]
Ik heb 2 weken geleden aangemeld. Maar mijn account met inloggen geeft nog aan pending.
Ping was 33, dus netcode lijkt een wat zwak excuss.
Een Time Attack, of Test Drive, of Hotlap Iracing topic aanmaken.
Bij de F1 2024 game hebben ze ook een appart Time Trial topic.
Dan een screenshot met je beste tijd plaatsen in het topic.
Ik ben zelf niet al te handig met nieuwe topics aanmaken.
Mischien dat een ander dit kan doen?
Als het met de F1 2024 kan, dan kan het met Iracing toch ook?
De weers- en baanomstandigheden hebben een enorme impact op rondetijden dus dat wordt nooit een eerlijk vergelijk.Shifter3 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:13:
Ik heb nog een leuk idee met Tweakers Iracing![]()
![]()
Een Time Attack, of Test Drive, of Hotlap Iracing topic aanmaken.
Bij de F1 2024 game hebben ze ook een appart Time Trial topic.
Dan een screenshot met je beste tijd plaatsen in het topic.
Ik ben zelf niet al te handig met nieuwe topics aanmaken.
Mischien dat een ander dit kan doen?
Als het met de F1 2024 kan, dan kan het met Iracing toch ook?![]()
iRacing heeft zelf een Time Attack feature waarbij veel dingen worden geregeld.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2025 10:24 ]
Ik heb iRacing om de on-track battles. Niet om het hotlappen. Kan me niet voorstellen dat er veel animo is voor zo'n topic.
[ Voor 32% gewijzigd door kronolith op 11-03-2025 11:08 ]
Bijvoorbeeld met de 992 Cup op die korte baantjes van het Porsche Experience Center.
Krap, kort en technisch.
[ Voor 19% gewijzigd door B Tender op 11-03-2025 11:28 ]
Is dat niet Time Trial? Time Attack is, zo ver ik weet, echt apart. Bij Time Attack gaat het om één ronde zo snel mogelijk te rijden. Bij Time Trial moet je meerdere ronden rijden.kronolith schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:07:
Die Time Attack feature in iRacing wordt ook alleen maar gebruikt om MPR te farmen en zo makkelijk je volgende licentie te pakken
Ik heb iRacing om de on-track battles. Niet om het hotlappen. Kan me niet voorstellen dat er veel animo is voor zo'n topic.
edit:
Time Trials, inderdaad.
:strip_exif()/f/image/JkBvQoAbN2Vvrwh9lvP5WEgT.png?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2025 11:39 ]
Ah ja inderdaad, ik haal die altijd door elkaarNiellie41 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:36:
[...]
Is dat niet Time Trial? Time Attack is, zo ver ik weet, echt apart. Bij Time Attack gaat het om één ronde zo snel mogelijk te rijden. Bij Time Trial moet je meerdere ronden rijden.
edit:
Time Trials, inderdaad.
[Afbeelding]

Die twee haal ik in gedachten zelf ook altijd door elkaar.Niellie41 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:36:
[...]
Is dat niet Time Trial? Time Attack is, zo ver ik weet, echt apart. Bij Time Attack gaat het om één ronde zo snel mogelijk te rijden. Bij Time Trial moet je meerdere ronden rijden.
edit:
Time Trials, inderdaad.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door B Tender op 11-03-2025 13:31 ]
Of een 2/3 maanden startersbundel?
Anders gewoon 1 maand kopen dus.
Via de KNAF is er een leuke samenwerking met iRacing, deze actie loopt in verschillende acties bij de desbetreffende race bond:glydoscoop schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:02:
Is er voor beginners nog iets van een test om te kijken of je PC t trekt?
Of een 2/3 maanden startersbundel?
Anders gewoon 1 maand kopen dus.
1 jaar iRacing + een F4 auto voor €19,95 (zie link). Prima prijsje t.o.v. de normale kosten (incl 40% voor nieuwe leden).
Durf niet met 100% zekerheid te zeggen of deze actie nog steeds loopt maar misschien leest er iemand mee die bij KNAF digital is aangesloten en het kan bevestigen.
[ Voor 4% gewijzigd door Beltoni op 12-03-2025 23:15 ]
Ik heb mij gisteren aangemeld, dus het werkt nog. Was 25 Euro bij mij.Beltoni schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:14:
[...]
Via de KNAF is er een leuke samenwerking met iRacing, deze actie loopt in verschillende acties bij de desbetreffende race bond:
1 jaar iRacing + een F4 auto voor €19,95 (zie link). Prima prijsje t.o.v. de normale kosten (incl 40% voor nieuwe leden).
Durf niet met 100% zekerheid te zeggen of deze actie nog steeds loopt maar misschien leest er iemand mee die bij KNAF digital is aangesloten en het kan bevestigen.
Ik ga het proberen, krijg nu helaas de verificatie mails niet binnen nog. Morgen nog maar eens.Beltoni schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:14:
[...]
Via de KNAF is er een leuke samenwerking met iRacing, deze actie loopt in verschillende acties bij de desbetreffende race bond:
Dank!
Anoniem: 170423
Later ga ik AI races doen om de racesim nog beter te leren kennen en uiteindelijk online races rijden. Voor het eerst in mijn leven doe ik dan online races. Erg spannend dus.
Qua ervaring heb ik veel race games gespeeld in mijn leven en mijn favorieten waren:
Project CARS 1 t/m 3
Gran Turismo Sport en deel 7
Nascar
Dirt Rally 2.0
Ik heb er zin in en ik hoop in dit topic veel te leren.
/f/image/DMD5pJmDo1SAFZQC0whxjlfj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SSsuWzYCSsggMMV6arSdCk6h.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-03-2025 23:27 ]
Dit komt door de manier waarop schadevoorspellingen worden verwerkt door de lokale computer en de server.Olaf van der Spek schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:27:
Hoe werkt het schade model? Het ene moment heeft deze auto enige schade, een seconde later rijdt ie weer vrolijk verder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wanneer je een botsing hebt, maakt je lokale computer een snelle schatting van de schade op basis van de beschikbare gegevens. Deze schatting kan soms onnauwkeurig zijn. Vervolgens stuurt de server een meer nauwkeurige berekening van de schade, gebaseerd op de volledige racegegevens en de fysica van de botsing. Zodra deze gegevens van de server zijn ontvangen, wordt de schade aan je auto bijgewerkt om overeen te komen met de serverberekening.
Dit proces kan leiden tot situaties waarin de schade eerst ernstig lijkt, maar daarna wordt gecorrigeerd naar een minder ernstige toestand, of omgekeerd.
Als de schade door de server berekend wordt begrijp ik niet hoe het kan dat bij een botsing de ene auto soms total loss is terwijl de andere auto vrolijk verder rijdt zonder enige schade te hebben.
Dat twee auto's elkaar raken betekent niet dat ze evenveel schade oplopen. Ze raken elkaar immers niet op dezelfde plek in de auto, en niet onder dezelfde hoeken. Beide auto's krijgen heel andere krachten te verduren.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:38:
Ah, ik dacht dat de schade werd overgenomen van de computer van de andere rijder.
Als de schade door de server berekend wordt begrijp ik niet hoe het kan dat bij een botsing de ene auto soms total loss is terwijl de andere auto vrolijk verder rijdt zonder enige schade te hebben.
Klein voorbeeldje van afgelopen zondag F1 in China, hieronder op 1m24s: LEC raakt HAM. LEC had een kapotte wing-end-plate (z'n pace leek er niet onder te lijden), HAM had (nagenoeg) geen schade. Het had, als de krachten net anders waren, ook precies omgekeerd kunnen zijn: LEC zonder schade en HAM met een lekke rechterachterband.
Dit werkte zonder problemen. Echter heb ik nu een 2de SSD bijgeplaatst, windows in dual boot geïnstalleerd en deze is bedoelt om iracing clean te installeren en die ook daarvoor te reserveren. Oude SSD is dan voor andere games.
Echter heb ik op mijn fresh install occasioneel last van stutters. Op de 2,5h deze avond is dat 3x voor gevallen. Dan freezes het beeld even (0,1s ofzo) en gaat dan verder. In de graphs zie ik dan niets speciaals. Op de oude install heb ik dit overigens niet, terwijl de hardware dus identiek is, behalve de gebruikte SSD. De nieuwe zou overigens sneller moeten zijn overigens.
Iemand een idee waar ik moet beginnen zoeken?
Installed software:
- iracing
- simhub (licenced), iflag en BST Alpha wheel
- simucube tuner (active pedal pro en simucube 2 wheelbase)
- Discord
- Garage61
- Trading paints
- software voor stream deck MK2, iraceit + discord plugin
Windows 11, bios en drivers up to date.
[ Voor 15% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-04-2025 02:10 ]
- USB issues, waarbij sommige devices (vooral muizen) in standby gaan en bij het eruit komen een stutter veroorzaken
- CPU parking. Als een CPU core niet gebruikt wordt, wordt deze uitgeschakeld. Inschakelen veroorzaakt een stutter. Kan uitgezet worden
Er zijn voldoende topics op reddit en online te vinden over deze issues. Dus je moet even verder googlen en uitzoeken wat precies bij jouw van toepassing is.
https://www.reddit.com/r/...acing_stutter_how_to_fix/
Wellicht dat je hier wat oplossingsrichtingen uit kunt halen:Engineer Stewie schreef op maandag 21 april 2025 @ 01:16:
Heb een tijd iracing gedaan met een RTX3080, daarna geupgrade naar een RTX5080 (icm een R7 9800X3D).
Dit werkte zonder problemen. Echter heb ik nu een 2de SSD bijgeplaatst, windows in dual boot geïnstalleerd en deze is bedoelt om iracing clean te installeren en die ook daarvoor te reserveren. Oude SSD is dan voor andere games.
Echter heb ik op mijn fresh install occasioneel last van stutters. Op de 2,5h deze avond is dat 3x voor gevallen. Dan freezes het beeld even (0,1s ofzo) en gaat dan verder. In de graphs zie ik dan niets speciaals. Op de oude install heb ik dit overigens niet, terwijl de hardware dus identiek is, behalve de gebruikte SSD. De nieuwe zou overigens sneller moeten zijn overigens.
Installed software:
- iracing
- Discord
- Garage61
- Trading paints
Voor mij was het enige dat 100% werkte tegen microstutter om Windows 10 LTSC te draaien...Engineer Stewie schreef op maandag 21 april 2025 @ 01:16:
Heb een tijd iracing gedaan met een RTX3080, daarna geupgrade naar een RTX5080 (icm een R7 9800X3D).
Installed software:
- iracing
- Discord
- Garage61
- Trading paints
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Ik ga een aantal dingen proberen. Aangezien ik op 1 windows installatie geen problemen heb en op de andere wel doet me vermoeden dat het op te lossen valt.ElmarNieser schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:11:
[...]
Voor mij was het enige dat 100% werkte tegen microstutter om Windows 10 LTSC te draaien...
Ik geloof dat ik core parking op de oude installtie heb afgezet. Maar nog geen tijd gehad om te checken.
Rivanov schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:43:
[...]
Ja. De meest recente versie van de CS Racing. Ik snap je punt niet.
Om even terug te komen op een post van een paar maanden geleden. Snap je m nu?
5 maanden na dato…glnk schreef op zondag 27 april 2025 @ 15:10:
[...]
[YouTube: BMW M2 RACING – A True Gateway to Motorsport.]
Om even terug te komen op een post van een paar maanden geleden. Snap je m nu?
Ja nouja daar had je geen glazen bol voor nodig. Die auto is al zeker een jaar in development. En dan is de auto in iRacing nu na amper 2 seizoenen alweer obsoleet. Terug naar de tekentafel voor de nieuwe.
[ Voor 9% gewijzigd door glnk op 27-04-2025 19:36 ]
Ik denk dat 98% van het autoaanbod in racesims van 'obsolete' auto's is.
Sterker: ik zou willen dat iRacing wat meer obsolete auto's in zn aanbod opnam ipv de zoveelste GT3 prima GT4.
[ Voor 18% gewijzigd door B Tender op 28-04-2025 08:44 ]
En jij denkt dat een model voor iRacing binnen éénn dag gemaakt is? Los van het feit of ze uberhaupt de licentie wel direct krijgen van BMW, of dat dit ook pas na X tijd in een lifecycle plaatsvind.glnk schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:33:
[...]
Ja nouja daar had je geen glazen bol voor nodig. Die auto is al zeker een jaar in development. En dan is de auto in iRacing nu na amper 2 seizoenen alweer obsoleet. Terug naar de tekentafel voor de nieuwe.
Ik denk dat de auto die we nu hebben al een hele tijd op de plank lag. Misschien daarom wel gratis uitbracht vanwege de korte levensduur. Nu hopen dat de nieuwe snel komt; die heeft nog vele jaren te gaan.Rivanov schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:33:
[...]
En jij denkt dat een model voor iRacing binnen éénn dag gemaakt is? Los van het feit of ze uberhaupt de licentie wel direct krijgen van BMW, of dat dit ook pas na X tijd in een lifecycle plaatsvind.
Ik doe nu nog auto shift.. ben nogal een rookie.
Hoe kan ik een snellere start doen? Ik wacht nu gewoon tot groen is en dan gas, maar merk dat ik dan meteen 4/5 auto langs me heen krijg.
Ligt aan de auto, maar veelal is een koppeling (Evt. knop op je stuur mappen) een hulpmiddel. adhankelijk van de auto beetje tot veel (max.) toeren, bij groen de koppeling op laten komen en vol gas. Net als echt rijden dusVecodo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:01:
Sinds kort hier mee bezig! Lovely!
Hoe kan ik een snellere start doen? Ik wacht nu gewoon tot groen is en dan gas, maar merk dat ik dan meteen 4/5 auto langs me heen krijg.
Wat Raimond zegt, de techniek is sterk auto afhankelijk. MX-5 en Skip zijn gewoon clutch dump. Porsche Cup starts gaan het beste met een dual clutch systeem - net als menig formule wagen.Vecodo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:01:
Sinds kort hier mee bezig! Lovely!
Het alternatief is een serie uitzoeken met een rollende start.
https://www.iracing.com/iracing-development-update-may-2025/
Een korte (AI) samenvatting voor komend seizoen:
- 3 geheel nieuwe racewagens: Ferrari 296 Challenge, 2003 Chevrolet Monte Carlo en 2003 Ford Taurus
- Uitgebreide verbeteringen aan de physics modellen voor de INDYCAR IR18, NASCAR Gen 7 Cup-auto en de volledige GT3 klasse.
- 6 circuits die opnieuw zijn gescand en gemodelleerd, waaronder The Bend, Iowa Speedway en Sonoma Raceway
- Verschillende circuits die zijn opgefrist en geüpgraded, waaronder Circuit of the Americas en Daytona
- Nieuwe functies zoals quad-view fixed foveated rendering voor VR en verbeteringen aan de regenvisualisatie en Adaptive AI
Dit is nu meer Discord geworden?
Ook een verschil is dat het Iracing topic is opgesplitst
Met het posten van Sim-Racing-Rigs.
Waar je voeger nog binnen het Iracing topic je Rig kon showen is nu het aparte topic geworden?
Worden er nog steeds Tweakers online race gehouden met Iracing?
Maar er zijn ook mensen die zeggen van: Ik speel Iracing of ik speel niet.
Ik bedoel dan andere games zoals fifa en call of duty.
En dat je dedicated server of dedicatet machine draait.
Gewoon een schone install van Windows 11 doen.
En dan alleen de clean install voor Iracing.
[ Voor 27% gewijzigd door Water_824 op 05-06-2025 23:57 ]
Reageer je hier op 6 verschillende vragen in 3 verschillende topics?Water_824 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:31:
Maar dit klopt toch dat er veel minder in het Iracing topic word gepost?
Waar je voeger nog binnen het Iracing topic je Rig kon showen is nu het aparte topic geworden?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Antwoorden op al je vraagtekens: ja, ja, ja, ja.Water_824 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:31:
Maar dit klopt toch dat er veel minder in het Iracing topic word gepost?
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen