Inhoudsopgave: |
• Over RaceRoom - The Game • Auto's • Circuits • Links • Release datum |
Over RaceRoom - The Game: |
“RaceRoom – The Game” is a high quality authentic racing game, and the first free game exclusively available on RaceRoom Online. The game contains three different variations of one of world’s most famous racing circuit - Hockenheim. Drivers will be able to race two exiting and very different cars. The Formula RaceRoom which is the fastest ever formula car from SimBin, and solid “American Muscle” in the form of the powerful Chevrolet Camaro model first seen in RACE On. As in former productions, SimBin set its focus on an highly authentic vehicle performance, a very detailed track design and outstanding AI opponents. As a new twist, the game gives drivers a competition hot lap mode that runs exclusively on the RaceRoom Online portal. Set the best lap times and win prizes. “We developed “RaceRoom – The Game” to share the ultimate racing experience to all gamers in the world. Making it free of charge is a special bonus to our faithful racing community and will also attract more people to join the world of sim-racing. We decided to concentrate on the Hockenheim circuit as many racers will recognize the special characteristics and will love to ride the Camaro on Germanys most famous high speed circuit”, Henrik Roos, SimBin Studios AB, CEO and former professional racing driver commented on the press release. |
Auto's: |
|
Circuits: |
|
Links: |
RaceRoom - The Game Official Site |
Release datum: |
1 December 2010 |
Media: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zodra er meer bekend wordt gemaakt zal ik dit toevoegen in de topic start.
En zo als ik de game nu bekijk zal dit denk ik de tegenhanger worden van iRacing.
En zo als ik de game nu bekijk zal dit denk ik de tegenhanger worden van iRacing.
WOW, dit hoor ik voor het eerst! Mooi dat het gratis is, laatste tijd veel geld uitgegeven aan games...
Maar waar haal ik in godsnaam de tijd vandaan??? GT5, COD BO, F1 2010......
Maar waar haal ik in godsnaam de tijd vandaan??? GT5, COD BO, F1 2010......
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
En het spel is vandaag uitgekomen en is hier te downloaden: Download
Zal mij benieuwen wat dit wordt. Zou je straks moeten betalen ook voor extra content?
Ik denk dat dit de tegenhanger gaat worden van iRacing, maar zeker weten doe ik dit niet. En of je moet betalen geen idee, maar ik verwacht dat je voor extra content toch echt wel een keer moet gaan betalen.MartijnA3 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:04:
Zal mij benieuwen wat dit wordt. Zou je straks moeten betalen ook voor extra content?
Kan niet inloggen ingame, maar wel op de site.
Connection failed.
En ik denk dat het verdien model de shop gaat zijn: http://www.raceroom.net/shop/
Connection failed.
En ik denk dat het verdien model de shop gaat zijn: http://www.raceroom.net/shop/
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
bah, ik krijg steeds "connection failed" bij het inlog scherm en ik ben niet de enige met dit probleem.
https://www.raceroom.net/forums/index.php/topic,80.0.html
edit: heb net even kunnen "rijden" met keyboard.
https://www.raceroom.net/forums/index.php/topic,80.0.html
edit: heb net even kunnen "rijden" met keyboard.
[ Voor 14% gewijzigd door dragon9114 op 01-12-2010 18:28 ]
Hmmz, Simbin en Formule auto's, die MOET ik dus gewoon gaan proberen. Simbin zijn imho toch wel erg goed in race-sims, echter de formule auto's in vorige games vond ik niet goed uitkomen (F3000, de F BMW was iets beter)....
Gisteren even geprobeerd.... Tja, 2 auto's, 1 baan. Ik vond het geluid zeer matig, de graphics cartoony, niet mijn ding.
Ook even geprobeerd.. in welk level unlock je nu het schademodel?
Maar serieus, denk best een leuk iets voor mensen die een racesim willen proberen en kijken of het bevalt. Simbin maakt toch leuke games, veel fun gehad in ieder geval met hun titels. Ook wel erg benieuwd naar die nieuwe GTR game van ze maar dat is nog wel even wachten.
Anoniem: 378118
Je kunt nu de raceroom teaser demo downloaden op steam en even spelen.
-Mooi geluid
-Chase cam
-Grafisch mooi
Alleen ik heb de steering lock in de game even op 25 graden gezet met mijn G27 wheel.
Stond standaard op 10.
En in de profiler op 900 graden.
-Mooi geluid
-Chase cam
-Grafisch mooi
Alleen ik heb de steering lock in de game even op 25 graden gezet met mijn G27 wheel.
Stond standaard op 10.
En in de profiler op 900 graden.
Heb zojuist die teaser even geprobeerd, en ik moet zeggen het is eigenlijk wel leuk.
Het voelt niet zo realistisch aan als andere games, maar daar is het volgens mij ook niet 100% op gericht. Ik heb me erg vermaakt met die Audi
FF voelt prima, ik moest alleen even het stuur goed instellen.
Minpuntje aan de game is dat je je controls niet kunt bijstellen in-game, je moet dus naar het hoofdmenu, wat een beetje omslachtig aanvoelt, zeker omdat je wel enkele keren nodig hebt om het goed te krijgen.
Het voelt niet zo realistisch aan als andere games, maar daar is het volgens mij ook niet 100% op gericht. Ik heb me erg vermaakt met die Audi
Minpuntje aan de game is dat je je controls niet kunt bijstellen in-game, je moet dus naar het hoofdmenu, wat een beetje omslachtig aanvoelt, zeker omdat je wel enkele keren nodig hebt om het goed te krijgen.
Welke AudiHoogie2004 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:33:
Heb zojuist die teaser even geprobeerd, en ik moet zeggen het is eigenlijk wel leuk.
Het voelt niet zo realistisch aan als andere games, maar daar is het volgens mij ook niet 100% op gericht. Ik heb me erg vermaakt met die AudiFF voelt prima, ik moest alleen even het stuur goed instellen.
[ Voor 3% gewijzigd door triskele10 op 08-09-2012 14:07 ]
Die bak, als het geen Audi is, sorry. Dacht dat ingame te zien staan.
Aquila CR1 Sports GTHoogie2004 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:36:
[...]
Die bak, als het geen Audi is, sorry. Dacht dat ingame te zien staan.
Net gedownload, en ziet er veel belovende uit, ik ben ook erg fan van Race 07, dus met alleen grafische updates kunnen ze er al een geweldig spel van maken.
Ik kan me niet helemaal vinden in de besturing, net zoals ik dat had met Shift 2..
Ik kan me niet helemaal vinden in de besturing, net zoals ik dat had met Shift 2..
🠕 This side up
Ah, mijn fout
Maar grappig wagentje
Kom wel nog flink tijd tekort, maar sta op P 68 geloof ik.
@Koenvh -> Ik ben ook 10-15 minuten bezig geweest om het goed te krijgen. Speel eens wat met die sensitivity sliders en de steering lock (mijne staat op 40 lock, de maximale waarde, en 50% sensitivity)
[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-09-2012 16:05 ]
Even de game gespeelt met mijn G25 wheel en ook nog even met xbox controller geprobeert maar dat was geen succes je ging links en rechts echt alle kanten op, ik heb het nog geprobeert aan te passen maar dat lukte echt niet met de gevoeligheid en steering lock.
Je had ook nog een instelling voor de xboxcontroller om een bereik in te stellen voor het sturen met de analoge stick. Maar dat heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd.
Dan maar verder met het G27 stuurtje, steering lock even op 25 graden gezet.
Het reed een stuk beter dan met controller.
Mooie beelden, de auto ziet er heel mooi uit hij glimt er over.
Het asfalt van de baan ziet er ook heel mooi uit je ziet echt de strepen op het wegdek. Ik heb tot nu toe nog niet zo een mooi wegdek gezien bij een racegame. De curbs zien er ook mooi uit.
De menus zien er ook heel mooi uit je hebt het idee dat het lekker wegklikt.
Ik rijd met de chase cam, maar de cockpit view werkt ook prima.
Het geluid in de cockpit is echt mooi.
Je hebt wel snel een invilid lap maar als je rustig aan doet heb je daar niet zo veel last van. Ik mis alleen de optie om bij een invalid lap de race sessie automatisch opnieuw op te starten zodat je direct weer een vliegende ronde hebt. Ik reed een 1:33.883 op plaats 2146 op de leaderbord. Het kan alleen wel 5 rondjes duren voordat de banden echt warm zijn, de eerste paar rondjes mis je echt de grip van de banden.
Dus dit moet een echte next gen race game zijn!!
Ik heb de instellingen voor de xboxcontroller toch nog goed gekregen.
-anolog sector 1,2,3 range op 3.
-steering Deadzone op 20 procent.
Je had ook nog een instelling voor de xboxcontroller om een bereik in te stellen voor het sturen met de analoge stick. Maar dat heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd.
Dan maar verder met het G27 stuurtje, steering lock even op 25 graden gezet.
Het reed een stuk beter dan met controller.
Mooie beelden, de auto ziet er heel mooi uit hij glimt er over.
Het asfalt van de baan ziet er ook heel mooi uit je ziet echt de strepen op het wegdek. Ik heb tot nu toe nog niet zo een mooi wegdek gezien bij een racegame. De curbs zien er ook mooi uit.
De menus zien er ook heel mooi uit je hebt het idee dat het lekker wegklikt.
Ik rijd met de chase cam, maar de cockpit view werkt ook prima.
Het geluid in de cockpit is echt mooi.
Je hebt wel snel een invilid lap maar als je rustig aan doet heb je daar niet zo veel last van. Ik mis alleen de optie om bij een invalid lap de race sessie automatisch opnieuw op te starten zodat je direct weer een vliegende ronde hebt. Ik reed een 1:33.883 op plaats 2146 op de leaderbord. Het kan alleen wel 5 rondjes duren voordat de banden echt warm zijn, de eerste paar rondjes mis je echt de grip van de banden.
Dus dit moet een echte next gen race game zijn!!
Ik heb de instellingen voor de xboxcontroller toch nog goed gekregen.
-anolog sector 1,2,3 range op 3.
-steering Deadzone op 20 procent.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 09-09-2012 02:34 ]
Game lijkt veel belovend. Jammer dat je de ABS / TT niet uit kunt zetten.
Beste tijd tot nu toe is een 1:24:x. Wel na uur oefenen. Moet veel harder kunnen.
Heb nog wat moeite met de 1e en 3e bocht, rest gaat redelijk goed.
Beste tijd tot nu toe is een 1:24:x. Wel na uur oefenen. Moet veel harder kunnen.
Heb nog wat moeite met de 1e en 3e bocht, rest gaat redelijk goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 09-09-2012 10:57 ]
Ik kan niet remmen..? Heb een loadcell rem maar ik zie nergens de optie om linear brake aan te zetten, ben ik blind of is die er niet? Ik kan zo echt niet rijden want ik moet constant op m'n rem gaan staan om uberhaupt de bocht te halen. Verder voelt het best prima, graphics zijn goed, iets te zwaar voor m'n PC helaas. Heb alleen het idee dat je wel erg makkelijk de auto op de baan houdt, zelfs al ga je als een idioot met je stuur gooien of vol gas de bocht uit, ik ben nog geen enkele keer gespind. Wel een keer de muur in gevlogen en 3 keer over de kop gerolt, waarna ik gewoon verder kon rijden zonder schade (zit dat er nog niet in ofzo?)
Traction controle en abs staan beide aan. Daarom is het ook vrij lastig een goeie ronde te rijden, want zolang je niet super vloeiend en goed rij zit de traction controle steeds het motorvermogen weg te drukken
.
Gisteren heel even deze game geprobeerd, het geluid is erg goed.
Ik kon echter nergens vinden hoe ik autoshift en de race line kon uit zetten. Heb ik soms iets gemist?
Ik ben beta tester van Simvibe en de tactile feedback in deze game is prima in orde
Helaas is de game ook voor mijn PC een tikje aan de zware kant op 5760x1080.
Ik kon echter nergens vinden hoe ik autoshift en de race line kon uit zetten. Heb ik soms iets gemist?
Ik ben beta tester van Simvibe en de tactile feedback in deze game is prima in orde
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Auto shift kun je uitzetten in session settings en de raceline kunnen je een button voor instellen, deze zit standaart op keyboard 4.Henkus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:45:
Gisteren heel even deze game geprobeerd, het geluid is erg goed.
Ik ben beta tester van Simvibe en de tactile feedback in deze game is prima in orde![]()
F5 dacht ik...triskele10 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:36:
[...]
Auto shift kun je uitzetten in session settings en de raceline kunnen je een button voor instellen, deze zit standaard op keyboard 4.
Het geluid vond ik trouwens helemaal niets, dat heb ik wel eens beter gehoord.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Metalfreak schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:13:
[...]
F5 dacht ik...
Het geluid vond ik trouwens helemaal niets, dat heb ik wel eens beter gehoord.

Ook ik heb 't deze week geïnstalleerd en geprobeerd nadat ik opzoek was of er al nieuws van GTR3 was.
Geluid vind ik echt waanzinnig mooi. Hele menu is ook super ingericht en spel zelf ziet er goed uit. Ik kan eigenlijk nauwelijks wachten tot release van dit/GTR3
Geluid vind ik echt waanzinnig mooi. Hele menu is ook super ingericht en spel zelf ziet er goed uit. Ik kan eigenlijk nauwelijks wachten tot release van dit/GTR3
[ Voor 31% gewijzigd door MarijnGTR op 13-09-2012 21:18 ]
Ik heb er vanochtend ook mee zitten spelen, en kan zeggen voelt erg goed, rijdt ook wel erg leuk.
Ziet er erg goed uit, en loopt ook erg vloeiend op oudere hardware (Ati4850)
Kostte wel wat moeite om de Forcefeedback sweetspot te vinden.
Naar mijn mening zou dit het moeten zijn:
Steering lock: Aquila=15, Saleen=17
Sensitivities: 100%
Strength: 100%
Steering Force: 0.95
Steering Grip Weight: 0.05
Steering Force Weight: 0.4
Curbeffect: 0.3
Curb Pull Effect: 0.3
Alleen jammer dat er nog weinig te doen is.
Saleen is wel een gave bak, vond het altijd al een wereldauto in GTR2 met de Nordschleife.
Ziet er erg goed uit, en loopt ook erg vloeiend op oudere hardware (Ati4850)
Kostte wel wat moeite om de Forcefeedback sweetspot te vinden.
Naar mijn mening zou dit het moeten zijn:
Steering lock: Aquila=15, Saleen=17
Sensitivities: 100%
Strength: 100%
Steering Force: 0.95
Steering Grip Weight: 0.05
Steering Force Weight: 0.4
Curbeffect: 0.3
Curb Pull Effect: 0.3
Alleen jammer dat er nog weinig te doen is.
Saleen is wel een gave bak, vond het altijd al een wereldauto in GTR2 met de Nordschleife.
How do you save a random generator ?
Vanmiddag een mailtje gekregen dat ik ben toegelaten voor de closed beta van deze game.
Steam code per mail ontvangen en vanmiddag de beta binnengehaald en geregistreerd. Ik had helaas geen tijd meer om em te probereren, dat word morgen ochtend
Steam code per mail ontvangen en vanmiddag de beta binnengehaald en geregistreerd. Ik had helaas geen tijd meer om em te probereren, dat word morgen ochtend
Heb gisteren de closed beta gedownload. Had mailtje dat ik toe gelaten was. Even 15 minuten geprobeerd en moet zeggen het ziet er best aardig uit. Kan nu get real mode spelen en dan staan er volgens mij wat minder aids aan. Alleen weet nog niet precies of alles nu uit staat omdat je niks kan aanpassen aan aids behalve schakel en clutch hulp.
Keuze is wat uitgebreider nu ook. Kan zelfs op Hockenheim en Portlmao rijden. Hockenheim ziet er iig goed uit.
btw mijn mailtje van toe lating stond in de spam folder dus als je ingeschreven heb check ff je spam folder of je hem ook niet hebt.
Keuze is wat uitgebreider nu ook. Kan zelfs op Hockenheim en Portlmao rijden. Hockenheim ziet er iig goed uit.
btw mijn mailtje van toe lating stond in de spam folder dus als je ingeschreven heb check ff je spam folder of je hem ook niet hebt.
Klopt, de mail bij stond ook in de spam... Ook gespeeld, best goed... Alleen valt soms mijn motor uit, en dan is het vervelend dat je geen teken van te voren hebt...DutchDevil79 schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:46:
Heb gisteren de closed beta gedownload. Had mailtje dat ik toe gelaten was. Even 15 minuten geprobeerd en moet zeggen het ziet er best aardig uit. Kan nu get real mode spelen en dan staan er volgens mij wat minder aids aan. Alleen weet nog niet precies of alles nu uit staat omdat je niks kan aanpassen aan aids behalve schakel en clutch hulp.
Trouwens, ik heb net ook het vriendensysteem lopen testen... Wil je even kijken of het werkt?
🠕 This side up
Geacepteerd. Kan alleen nog niet zoveel met dat vriendensysteem volgens mij. Njaaah zal nog wel ff wat gaan uitzoeken.
Even een kickje, inmiddels heb ik mij aangemeld voor de beta via Steam. Helaas nog geen mailtje gehad dat ik mag gaan rijden volgens mij. Hopelijk kan dit mij een beetje bekoren, pCars is namelijk dicht en wil toch wel eens wat online racen uitproberen.
Zitten er nog mensen hier achter het stuur van RaceRoom? Is het eigenlijk wel een beetje gevuld online?
Zitten er nog mensen hier achter het stuur van RaceRoom? Is het eigenlijk wel een beetje gevuld online?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ze zijn nog in de bèta fase en er zijn dus nog geen online races.
Inmiddels zit ik in de beta, heel leuk om dat mailtje te krijgen een weekje terug. Gisteren voor het eerst geprobeerd, wel tof. Ook een NDA moeten accepteren, dus zal denk ik niet zo veel mogen zeggen er verder over (ik klik gewoon accept).
'De gewone' test versie van RaceRoom met de GT wagen op het ene circuit vind ik nog best moeilijk. Die wagen rijdt erg straf vind ik, de wagens in de beta vond ik veel beter handelen in verhouding. Maar ik moet wel toegeven, ik ben al een tijdje uit het simracen geweest.
Zitten er nog meer tweakers in de beta toevallig?
'De gewone' test versie van RaceRoom met de GT wagen op het ene circuit vind ik nog best moeilijk. Die wagen rijdt erg straf vind ik, de wagens in de beta vond ik veel beter handelen in verhouding. Maar ik moet wel toegeven, ik ben al een tijdje uit het simracen geweest.
Yep ik zit er ook bij. Al redelijk wat uurtjes in gestoken. Geluid is zeer sterk en grafisch is het prima. Physics zitten goed in elkaar op Get Real mode, alleen de FFB is nog erg Race07 achtig.
Vind het alleen wel diep triest dat we mogen gaan betalen voor de Get Real mode (ook al is het maar 1 euro, het gaat om het principe). Wat kunnen we straks nog meer verwachten? Oh je wilt in de regen racen? 10 euro! Oh je wilt multiplayer? 20 euro!
Degene die Simbin groot hebben gemaakt (de simracers) worden zo gewoon hard genaaid omdat Simbin weigert een game af te leveren die kwa features te vergelijken is met GTR2. Dus knippen ze alle features maar op in "game modes" (wat volledig BS is) om er maar geld uit te kunnen slaan.
Het wordt dan toch maar wachten op AC/rF2 waarschijnlijk voor een sim die bepaalde features nog als "standaard" beschouwd in plaats van over iedere simracer zijn rug geld te vragen voor het minste of geringste.
Vind het alleen wel diep triest dat we mogen gaan betalen voor de Get Real mode (ook al is het maar 1 euro, het gaat om het principe). Wat kunnen we straks nog meer verwachten? Oh je wilt in de regen racen? 10 euro! Oh je wilt multiplayer? 20 euro!
Degene die Simbin groot hebben gemaakt (de simracers) worden zo gewoon hard genaaid omdat Simbin weigert een game af te leveren die kwa features te vergelijken is met GTR2. Dus knippen ze alle features maar op in "game modes" (wat volledig BS is) om er maar geld uit te kunnen slaan.
Het wordt dan toch maar wachten op AC/rF2 waarschijnlijk voor een sim die bepaalde features nog als "standaard" beschouwd in plaats van over iedere simracer zijn rug geld te vragen voor het minste of geringste.
Maar de game zelf in de basis wordt toch free to race? Ze trachten denk ik een soort mix tussen iRacing en free-to-play te krijgen. Lijkt me best een goede optie.
Ja standaard is free to race met de BMW JUDD en nog een paar andere auto's, maar met het Amateur driving model, wat vanuit simrace perspectief dus niet interessant is (semi-arcade physics).
Als je de sim physics wil moet je het "Get Real" pakketje kopen voor ik geloof nu 1 euro. Nu is 1 euro geen wereldschokkend bedrag maar het is gewoon ontzettend krom t.o.v. eerdere simtitels waar je gewoon een basis set physics had en de moeilijkheidsgraad aanpaste d.m.v. hulpmiddelen en/of instellingen voor die moeilijkheidsgraad.
Als je de sim physics wil moet je het "Get Real" pakketje kopen voor ik geloof nu 1 euro. Nu is 1 euro geen wereldschokkend bedrag maar het is gewoon ontzettend krom t.o.v. eerdere simtitels waar je gewoon een basis set physics had en de moeilijkheidsgraad aanpaste d.m.v. hulpmiddelen en/of instellingen voor die moeilijkheidsgraad.
Voor niks gaat de zon op. Dit is gewoon een buisenis model dat ze nu gekozen hebben. Je krijgt dus een gratis basis spel wat je zelf kan uitbreiden. Dan kan je dus betalen voor wat je gebruikt. Mensen die nooit get real spelen hoeven dus dan dat niet aan te schaffen.
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen zo kunnen klagen over de prijs van sofftware. Terwijl ze wel met gemak 100-en euro's uitgeven voor een bijvoorbeeld een nieuwe I-phone. Als je behoorlijk wat tijd met sim racen kwijt bent mag je er toch ook wat voor betalen. Zo krijg je ook nog wel is wat nieuws want als iedereen de instelling heeft van dat is mij te duur en koop ik niet. Dan is er over een paar jaar helemaal niks meer te krijgen. Kan je lekker gaan Need for Speed spelen en met 300 een haakse bocht in knallen.
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen zo kunnen klagen over de prijs van sofftware. Terwijl ze wel met gemak 100-en euro's uitgeven voor een bijvoorbeeld een nieuwe I-phone. Als je behoorlijk wat tijd met sim racen kwijt bent mag je er toch ook wat voor betalen. Zo krijg je ook nog wel is wat nieuws want als iedereen de instelling heeft van dat is mij te duur en koop ik niet. Dan is er over een paar jaar helemaal niks meer te krijgen. Kan je lekker gaan Need for Speed spelen en met 300 een haakse bocht in knallen.
Ik zit er al wat langer in, maar het bevalt me nu al veel beter dan iRacing. In iRacing vind ik de physics gewoon niet lekker aanvoelen, ik heb totaal geen feeling met de auto's. Dat heb ik bij Raceroom dan wel.Yonni schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:26:
Inmiddels zit ik in de beta, heel leuk om dat mailtje te krijgen een weekje terug. Gisteren voor het eerst geprobeerd, wel tof. Ook een NDA moeten accepteren, dus zal denk ik niet zo veel mogen zeggen er verder over (ik klik gewoon accept).
Die Get Real optie voor 1 euro is denk ik wel een drempel zodat je toch de wat serieuzere simracers daarin zult zien. Ook al is het maar 1 euro, je moet er iets moeite voor doen, en voor iemand die dat niet zoveel interesseert is dat teveel moeite. Die 1 euro zal ik trouwens met alle plezier betalen, heb nu al veel plezier beleefd aan de sim.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Jay Ekkel:
Die prijzen zullen waarschijnlijk nog veranderen.
€1 is ook wel heel goedkoop om eerlijk te zijn.
Wat ik wel heel gaaf vind om te zien, zijn de verschillende GT3 auto's die tegelijk op de baan rijden! Dat mis ik heel erg bij iRacing. Gelukkig komt daar ook verandering in. (Wel langzaam)
http://forum.digitalracin...=1057008300&postcount=681Als je ongeveer aanhoud 99vrp is 1 euro, dan zit je altijd goed. De prijzen die op dit moment in de beta te zien zijn, zijn niet de juiste prijzen FYI. Die zijn allemaal fictioneel om het systeem te testen.
Die prijzen zullen waarschijnlijk nog veranderen.
€1 is ook wel heel goedkoop om eerlijk te zijn.
Wat ik wel heel gaaf vind om te zien, zijn de verschillende GT3 auto's die tegelijk op de baan rijden! Dat mis ik heel erg bij iRacing. Gelukkig komt daar ook verandering in. (Wel langzaam)
[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 23-01-2013 14:37 ]
Ik mis goede FFB in Raceroom voor de rest is het zeker leuk. Nou ja hopelijk veranderen ze die nog voor die uit komt.
Wat wel helpt is je Race07 FFB settings overkopieren. Voelt bij mij al een stukje directer aan. Laatste twee dagen hebben ze weer wat updates doorgevoerd en zijn ze zich aan het voorbereiden op een open beta. Alleen de servers liggen er constant uit....
Het lijkt wel alsof iedere developer zijn hardware laat inschalen op minimale bezetting aangezien van iedere beta bij praktisch ieder spel de servers er binnen no-time er uit liggen.
Ik denk dat ik ga wachten tot ze een paar aantrekkelijke bundels gaan aanbieden voor de content (Get Real + GT3 / Hillclimb bijv.) voordat ik alles ga kopen.... Het is een vermakelijk spel om de tijd naar Asetto Corsa te overbruggen maar ik ben bang dat, als die titel eenmaal uit is, dit spel een snelle dood zal sterven als ze niet snel met een multiplayer modus komen.
Het lijkt wel alsof iedere developer zijn hardware laat inschalen op minimale bezetting aangezien van iedere beta bij praktisch ieder spel de servers er binnen no-time er uit liggen.
Ik denk dat ik ga wachten tot ze een paar aantrekkelijke bundels gaan aanbieden voor de content (Get Real + GT3 / Hillclimb bijv.) voordat ik alles ga kopen.... Het is een vermakelijk spel om de tijd naar Asetto Corsa te overbruggen maar ik ben bang dat, als die titel eenmaal uit is, dit spel een snelle dood zal sterven als ze niet snel met een multiplayer modus komen.
Je kunt je nu trouwens inschrijven voor de Open Beta. Ook als je meedeed met de closed beta moet je je opnieuw inschrijven. Als je je binnen de eerste twee weken inschrijft, krijg je de Get Real en Apex Hunt pakketten gratis, toch weer mooi meegenomen.
Waar zijn de officiële forums gebleven?
Al die in-game portal stuff lijkt me een behoorlijke verspilling van tijd & geld, dat hadden ze toch veel beter via een website kunnen regelen?
Al die in-game portal stuff lijkt me een behoorlijke verspilling van tijd & geld, dat hadden ze toch veel beter via een website kunnen regelen?
Helaas is de Open Beta voor mij na 2 uurtjes spelen al niet heel boeiend meer. Ja het geluid is super en het rijd lekker weg..... Maar het enige wat je kunt doen is hotlappen tegen mensen die op de meest onmogelijke manieren de snelste proberen te zijn. Dan is de lol er vrij snel af voor mij.....
Om dit spel interessant te houden moet Simbin eigenlijk (2) wekelijks met updates komen, al is het maar de mogelijkheid om een andere auto voor x dagen gratis uit te proberen. Want op deze manier is het niks meer dan een 40 euro kostende hotlap competitie (mits je alle content wilt).
Zonder andere multiplayer game modes (waar je waarschijnlijk weer voor mag betalen) zal dit een snelle dood sterven zodra AC en rF2 echt gaan lopen.
Om dit spel interessant te houden moet Simbin eigenlijk (2) wekelijks met updates komen, al is het maar de mogelijkheid om een andere auto voor x dagen gratis uit te proberen. Want op deze manier is het niks meer dan een 40 euro kostende hotlap competitie (mits je alle content wilt).
Zonder andere multiplayer game modes (waar je waarschijnlijk weer voor mag betalen) zal dit een snelle dood sterven zodra AC en rF2 echt gaan lopen.
Ik zie net op Steam dat het spel beschikbaar is dus heb hem ff gedownload. Ga ik morgen ff kijken of het leuk is.
Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Wat vinden jullie van de menustructuur? Ik kan maar niet wennen aan die groene bol met de menu's die daarom heen veranderen. Het komt heel erg verwarrend op mij over in ieder geval.
Die menustructuur is inderdaad een drama. De afgelopen dagen getest in de McLaren en RUF, maar het is mij iets te 'arcade'. Nee, Project CARS en rFactor 2 (welke nog een slechtere menustructuur heeft trouwens) bevallen mij meer en ik ben zeer benieuwd wat AC gaat brengen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik ben de forums weer kwijt. Heeft iemand een linkje?
Ben ook bang dat deze game heel erg tegen gaat vallen.
Zelfs iets simpels als een (analoge) toerenteller met goede schakelindicator in het midden van het scherm lukt ze niet.
Ben ook bang dat deze game heel erg tegen gaat vallen.
Zelfs iets simpels als een (analoge) toerenteller met goede schakelindicator in het midden van het scherm lukt ze niet.
[ Voor 62% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-03-2013 17:10 ]
Ze moeten duidelijk nog optimaliseren 
Duidelijk is wel een ding, het gevoel heb ik niet echt met de game. Er zit o.a. geen goede opbouw in de force feedback imho en daardoor mis je echt wel iets. Voor de rest is 't allemaal wel erg beperkt voor een beta-game.

Duidelijk is wel een ding, het gevoel heb ik niet echt met de game. Er zit o.a. geen goede opbouw in de force feedback imho en daardoor mis je echt wel iets. Voor de rest is 't allemaal wel erg beperkt voor een beta-game.
Het helpt om de Controller.ini van je Race07 installatie te gebruiken voor RaceRoom, dan voelt de FFB een stuk meer solide aan. Met de standaard instellingen is het inderdaad niet veel soeps.
In de beta was de Mclaren en de RUF erg vermakelijk. Maar zolang er geen multiplayer in het spel zit zie ik geen enkele reden om hier geld in te investeren.... Het mag er dan leuk uit zien, geweldig klinken en best oke rijden.... maar eeuwig time trials rijden ben je na een uurtje of 2 ook wel weer op uitgekeken.
In de beta was de Mclaren en de RUF erg vermakelijk. Maar zolang er geen multiplayer in het spel zit zie ik geen enkele reden om hier geld in te investeren.... Het mag er dan leuk uit zien, geweldig klinken en best oke rijden.... maar eeuwig time trials rijden ben je na een uurtje of 2 ook wel weer op uitgekeken.
Yep het is nu gewoon in je eentje rondjes rijden. Niet echt mijn ding.
Ik heb de raceroom game gedownload via steam, en ik heb de RUF CTR3 gekocht met de baan zandvoort er bij. Ik moet zeggen dat de RUF CTR3 een stuk beter rijd dan de gratis standaard auto die er bij zat.
Ik heb de game even getest met mijn G27 stuurtje. Vooral in de cockpit rijd wel goed.
Wel ingewikkeld betaalsysteem met de raceroomgame, je moet er echt moeite voor doen voor je het voor elkaar hebt. Je moet eerst geld op je steam accound zetten en dan moet je ook weer apparte credits kopen voor raceroom.
Nu heb ik zowat elke next gen racegame uitgeprobeert zoals: C.A.R.S, Assetto corsa, Raceroom, Rfactor 2.
Ik hoop dat ik Raceroom nu een tijdje kan blijven spelen zonder dat het al te snel gaat vervelen.
Iracing heeft een goed online systeem, maar ik ben op Iracing een klein beetje uitgekeken.
Ik vind die andere next gen racegames gewoon niet erg veel aan.
Je zit te wachten op een racegame die echt vernieuwing brengt, maar die komt maar niet.
Ik heb de game even getest met mijn G27 stuurtje. Vooral in de cockpit rijd wel goed.
Wel ingewikkeld betaalsysteem met de raceroomgame, je moet er echt moeite voor doen voor je het voor elkaar hebt. Je moet eerst geld op je steam accound zetten en dan moet je ook weer apparte credits kopen voor raceroom.
Nu heb ik zowat elke next gen racegame uitgeprobeert zoals: C.A.R.S, Assetto corsa, Raceroom, Rfactor 2.
Ik hoop dat ik Raceroom nu een tijdje kan blijven spelen zonder dat het al te snel gaat vervelen.
Iracing heeft een goed online systeem, maar ik ben op Iracing een klein beetje uitgekeken.
Ik vind die andere next gen racegames gewoon niet erg veel aan.
Je zit te wachten op een racegame die echt vernieuwing brengt, maar die komt maar niet.
Wat bedoel je met vernieuwing?
Vooral de wegligging van de auto en het rijgedragNiellie41 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:27:
Wat bedoel je met vernieuwing?
Lijkt iedergeval leuk op die foto
https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/VIRTUE~1.JPG
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 25-06-2013 02:00 ]
Ik heb geen geld in mijn Steam wallet, als je vRP's koopt zonder geld opent automatisch een steam schermpje in het spel om de aankoop aftehandelen.Anoniem: 378118 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:37:
Ik heb de raceroom game gedownload via steam, en ik heb de RUF CTR3 gekocht met de baan zandvoort er bij. Ik moet zeggen dat de RUF CTR3 een stuk beter rijd dan de gratis standaard auto die er bij zat.
Beter als rFactor 2 en Assetto Corsa ga je het niet krijgen op dat vlak. Zeker op het gebied van FFB en physics lopen die twee titels redelijk rondjes om de "current-gen" sims.Anoniem: 378118 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:31:
[...]
Vooral de wegligging van de auto en het rijgedrag
Lijkt iedergeval leuk op die foto
https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/VIRTUE~1.JPG
Het enige fatsoenlijke aan RaceRoom is het geluid van de auto's. Voor de rest bieden ze 95% van de Race07 content aan tegen een nieuwprijs en ontbreekt er nog steeds een multiplayer functie en AI.
Nu is het niks meer dan een time-trial game met matige FFB en een omslachtige user interface dus ik ben bang dat je hier nog veel sneller op uitgekeken bent.....
Nou lijkt erop dat multiplayer eraan zit te komen. misschien dat het dan intresant word er is wat meer mee te rijden. Zeker nu dadelijk ook die idiote rem borden langs de weg kunnen worden weg gehaald.
En als bonus ook nog WTCC content aangekondigd. Lekker close racen hopelijk.
Anoniem: 368306
En op steam te koop voor 24,99 .DutchDevil79 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:59:
Nou lijkt erop dat multiplayer eraan zit te komen. misschien dat het dan intresant word er is wat meer mee te rijden. Zeker nu dadelijk ook die idiote rem borden langs de weg kunnen worden weg gehaald.
[video]
Had het niet goed begrepen, het spel was al langer te koop maar dan voor ongeveer 40 euro. Scheelt wel natuurlijk maar na aankoop geen multiplayer helaas. Beter onderzoek was wel handig geweest. Speelt best wel lekker weg en begreep na een review gelezen te hebben dat er in dit jaar nog een nieuwe versie aankomt en dat ik bij deze aankoop daar automatisch recht op heb. Tenminste ik hoop dat ik dat goed gelezen heb.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 368306 op 08-03-2014 09:31 ]
Nou de update voor multiplayer en singleplayer races is dan eindelijk uit.
Even kort getest en ziet er positief uit. Multiplayer is iig al beter dan die in Assetto Corsa. FFB is ook aangepast moet wel nog wat meer testen om te zien wat daar allemaal aan veranderd is. Ook fijn dat die idiote bocht markeringen uit te zetten zijn nu.
Mijn stuur werkt nu ook eindelijk fatsoenlijk in Raceroom doordat je nu kan instellen ingame hoeveel graden die heeft. Hoef ik het stuur niet terug naar 270 graden te zetten om een bocht om te kunnen gaan.
Het Adac GT pakket is trouwens wel te doen kwa prijs nu. 16 Euro voor 6 banen en 8 auto's.
Even kort getest en ziet er positief uit. Multiplayer is iig al beter dan die in Assetto Corsa. FFB is ook aangepast moet wel nog wat meer testen om te zien wat daar allemaal aan veranderd is. Ook fijn dat die idiote bocht markeringen uit te zetten zijn nu.
Mijn stuur werkt nu ook eindelijk fatsoenlijk in Raceroom doordat je nu kan instellen ingame hoeveel graden die heeft. Hoef ik het stuur niet terug naar 270 graden te zetten om een bocht om te kunnen gaan.
Het Adac GT pakket is trouwens wel te doen kwa prijs nu. 16 Euro voor 6 banen en 8 auto's.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchDevil79 op 11-09-2014 09:21 ]
" Ook fijn dat die idiote bocht markeringen uit te zetten zijn nu''
Dat kan al een half jaar
"Mijn stuur werkt nu ook eindelijk fatsoenlijk in Raceroom doordat je nu kan instellen ingame hoeveel graden die heeft. Hoef ik het stuur niet terug naar 270 graden te zetten om een bocht om te kunnen gaan''
Dit kon altijd al.
Dat kan al een half jaar
"Mijn stuur werkt nu ook eindelijk fatsoenlijk in Raceroom doordat je nu kan instellen ingame hoeveel graden die heeft. Hoef ik het stuur niet terug naar 270 graden te zetten om een bocht om te kunnen gaan''
Dit kon altijd al.
De bordjes weg halen kon wel al langer maar nog niet bij alle banen. Nu wel alle banen.triskele10 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:47:
" Ook fijn dat die idiote bocht markeringen uit te zetten zijn nu''
Dat kan al een half jaar
[video]
Dit kon altijd al.
En die optie van graden instellen voor stuur si echt nieuw staat zelfs bij release notes en op forum word het ook genoemd. Weet niet waar jij dat eerder kon zien.
Je kunt alleen nog steeds de Wheel lock instellen, de graden is alleen voor het virtuele stuurwiel en dat kon altijd al.
In de nabije toekomst gaat dit automatisch gebeuren.
· New RRE menus and overlays.
· Single Race in R3E.
· Multiplayer Alpha for R3E.
· Pack system in store.
· Dynamic discount system.
· New Force Feedback
· New Road bumps in listed tracks below.
· AI difficulty can now be selected (R3E only for the moment)
· New skyboxes.
New Content:
New Class in R3E - ADAC GT Masters 2013 Car Class
· Ford GT GT3
· Chevrolet Corvette Z06.R GT3
· Audi R8 LMS Ultra
· BMW Z4 GT3
· Chevrolet Camaro GT3
· Nissan GT-R GT3
· Mercedes-Benz SLS AMG GT3
New Car in GTR3 Car Class
New Tracks in R3E
· Nürburgring
· Motorsport Arena Oschersleben
· EuroSpeedway Lausitz
· Red Bull Ring Spielberg
New Liveries
· 18 new Free liveries for Aquila CR-1 Sports GT
· 20 new liveries for BMW M1 Procar
· 10 new liveries for Chevrolet Daytona Prototype
Game:
· Added a new force feedback settings tab in options with modified and added ffb settings.
· Optimized loading performance
· Changed car reflection option to have Low and High settings.
· We now automatically center the window on screen in windowed mode.
· Changed default value for cockpit head movement from 0.5 to 0.1
· Added option to change AI difficulty in R3E.
· Added Single Race in R3E.
· Added Multiplayer Alpha in R3E.
·
Rendering:
· Optimized reflections in rendering.
· Optimized rendering.
Multiplayer:
· Fixed an issue where the player count wasn’t updating until player had actually joined the track which was resulting in wrong player numbers in the browser.
· Fixed an issue when a player comes from a session without damage and starts a new session in another game mode with damage, damage was off.
· Fixed incorrect wheels RPM for remote cars.
· Improved precision for wheels RPM for remote cars.
· Fixed off-by-one error when rendering remote cars.
· Added smoothing to velocity and rotation of remote cars for better collisions.
· Fixed an issue where the player would get a replay without thumbnail after exiting a MP game during practice.
Art:
· Updated skyboxes.
· Updated Oschersleben with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Zandvoort with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Lausitzring with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Hockenheim with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Red Bull Ring with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Lausitzring with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Portimao with new road shader, optimizations for performance.
· Fixed a flashing building issue in Mid Ohio.
· Updated RaceRoom Raceway with optimizations for ffb.
Camera & Physics & Force Feedback:
· Updated default profiles to the new FFB improvements. Note: Your old custom profiles will be renamed and backed up when you launch the game after the update. These profiles should not be used due to the new FFB changes.
· Added Thrustmaster T300RS Racing Wheel default profile.
· Added Thrustmaster TX Racing Wheel default profile.
· Modified grip on grass.
· Decreased opponent car volume for all GT3 cars.
· Fixed Brands Hatch Turn 2 camera.
Audio
· BMW 635 CSi - Adjusted external sounds.
· Fixed naming issues with DTM pitstop samples.
· Improved BMW GT3 Z4 external sounds.
· Updated GT3 car backfire sounds.
Portal:
· Added pack support. Store can now have content packs.
· Added dynamic discount functionality that gives additional discount on overlapping or owned content.
In de nabije toekomst gaat dit automatisch gebeuren.
· New RRE menus and overlays.
· Single Race in R3E.
· Multiplayer Alpha for R3E.
· Pack system in store.
· Dynamic discount system.
· New Force Feedback
· New Road bumps in listed tracks below.
· AI difficulty can now be selected (R3E only for the moment)
· New skyboxes.
New Content:
New Class in R3E - ADAC GT Masters 2013 Car Class
· Ford GT GT3
· Chevrolet Corvette Z06.R GT3
· Audi R8 LMS Ultra
· BMW Z4 GT3
· Chevrolet Camaro GT3
· Nissan GT-R GT3
New Car in GTR3 Car Class
New Tracks in R3E
· Nürburgring
· Motorsport Arena Oschersleben
· EuroSpeedway Lausitz
· Red Bull Ring Spielberg
New Liveries
· 18 new Free liveries for Aquila CR-1 Sports GT
· 20 new liveries for BMW M1 Procar
· 10 new liveries for Chevrolet Daytona Prototype
Game:
· Added a new force feedback settings tab in options with modified and added ffb settings.
· Optimized loading performance
· Changed car reflection option to have Low and High settings.
· We now automatically center the window on screen in windowed mode.
· Changed default value for cockpit head movement from 0.5 to 0.1
· Added option to change AI difficulty in R3E.
· Added Single Race in R3E.
· Added Multiplayer Alpha in R3E.
·
Rendering:
· Optimized reflections in rendering.
· Optimized rendering.
Multiplayer:
· Fixed an issue where the player count wasn’t updating until player had actually joined the track which was resulting in wrong player numbers in the browser.
· Fixed an issue when a player comes from a session without damage and starts a new session in another game mode with damage, damage was off.
· Fixed incorrect wheels RPM for remote cars.
· Improved precision for wheels RPM for remote cars.
· Fixed off-by-one error when rendering remote cars.
· Added smoothing to velocity and rotation of remote cars for better collisions.
· Fixed an issue where the player would get a replay without thumbnail after exiting a MP game during practice.
Art:
· Updated skyboxes.
· Updated Oschersleben with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Zandvoort with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Hockenheim with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Red Bull Ring with new road shader, optimizations for performance and ffb.
· Updated Portimao with new road shader, optimizations for performance.
· Fixed a flashing building issue in Mid Ohio.
· Updated RaceRoom Raceway with optimizations for ffb.
Camera & Physics & Force Feedback:
· Updated default profiles to the new FFB improvements. Note: Your old custom profiles will be renamed and backed up when you launch the game after the update. These profiles should not be used due to the new FFB changes.
· Added Thrustmaster T300RS Racing Wheel default profile.
· Added Thrustmaster TX Racing Wheel default profile.
· Modified grip on grass.
· Decreased opponent car volume for all GT3 cars.
· Fixed Brands Hatch Turn 2 camera.
Audio
· BMW 635 CSi - Adjusted external sounds.
· Fixed naming issues with DTM pitstop samples.
· Improved BMW GT3 Z4 external sounds.
· Updated GT3 car backfire sounds.
Portal:
· Added pack support. Store can now have content packs.
· Added dynamic discount functionality that gives additional discount on overlapping or owned content.
Waar kun je die graden instellen? Gisteren eens geprobeerd, maar het sturen werkte voor geen meter. IK moest in de DTM auto het stuur bijna 360 graden draaien voor het stuurtje op het scherm pas 90 graden gedraaid was. Er was op die manier ook niet mee te rijden.DutchDevil79 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:45:
[...]
De bordjes weg halen kon wel al langer maar nog niet bij alle banen. Nu wel alle banen.
En die optie van graden instellen voor stuur si echt nieuw staat zelfs bij release notes en op forum word het ook genoemd. Weet niet waar jij dat eerder kon zien.
In de advanced Wheel setting tab, daar staat bovenin Wheel lock. Eerst gebruikten we 540°/ 24 lock, maar na de update wordt 900°/30 lock geadviseerd.
Dat probleem had ik ook, maar dit heeft mij geholpen:Metalfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:05:
[...]
Waar kun je die graden instellen? Gisteren eens geprobeerd, maar het sturen werkte voor geen meter. IK moest in de DTM auto het stuur bijna 360 graden draaien voor het stuurtje op het scherm pas 90 graden gedraaid was. Er was op die manier ook niet mee te rijden.
Ik zal het eens proberen.Richard117 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:39:
[...]
Dat probleem had ik ook, maar dit heeft mij geholpen:
[video]
Offtopic: moet werkelijk alles tegenwoordig via een Youtube filmpje uitgelegd worden? Heb echt geen zin om altijd en overal maar filmpjes over te kijken.
Ik heb dit ooit aangeschaft maar is het de moeite waard om te installeren?
Hoe verhoud het zich tov Assetto Corsa en iracing?
Het antwoord is ja, de graphics zijn beter dan AC vind ik en de besturing bevalt prima.naish123 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:27:
Ik heb dit ooit aangeschaft maar is het de moeite waard om te installeren?
OK. Dank voor je antwoord. Dan ga ik het toch weer installeren.
wordt dit spel een beetje gespeeld? krijg regelmatig berichtjes via steam over deze game.
ziet er wel leuk uit, en rijd schijnbaar wel goed?..
of is het een beetje uitgestorven?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
'RaceRoom - The Game' is inmiddels al een heel tijdje 'RaceRoom Racing Experience (RRRE). Een deel van deze game is gratis, dus waarom probeer je het niet gewoon uit?Nickrsd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:56:
wordt dit spel een beetje gespeeld? krijg regelmatig berichtjes via steam over deze game.
Grafisch vind ik RRRE minder als b.v. Assetto Corsa of Project Cars (met name de cockpits lijken veel minder detail te hebben). Qua physics vind ik de FFB ergens tussen AC (beter) en PC (slechter) in zitten. Op één onderdeel is RRRE de beste, namelijk geluid.
Als je alle game content wilt aanschaffen dan ben je een behoorlijk bedrag kwijt. Af en toe komt er wel een sale voorbij, waarbij je in 1 keer alles kunt aanschaffen. Wat wel mooi is dat je alle auto's gratis kunt uitproberen, maar dan wel maar op 1 track (een fictieve RaceRoom track).
Online speel ik 'm eigenlijk nooit, dus daar kan ik niets over zeggen. Er zijn wel regelmatig online Time Trials waarbij ook prijzen te winnen zijn.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Misschien wel 1 van de meest onder gewaardeerde race game die er is. Het is mijn "hoofd" sim en eigenlijk alles spreekt me aan :Nickrsd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:56:
- physics
- force feedback
- geluid
- officiele klasses zoals : DTM, WTTC, GT3 ect ect
- de best AI van alle beschikbare racegames
- regelmatige updates
- vlaggen (geel/blauw/wit/zwart)
- VR ondersteuning
- custom single player championships
- grote tracklist (rond de 60 geloof ik)
Ik ben dit weekend een single player championship begonnen met 64 rondes, zonder één track 2x te rijden. Dat is toch geweldig.
60 tracks? Ik tel er 38, of tel je dan alle varianten mee?Henkus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:40:
[...]
Misschien wel 1 van de meest onder gewaardeerde race game die er is. Het is mijn "hoofd" sim en eigenlijk alles spreekt me aan :
- physics
- force feedback
- geluid
- officiele klasses zoals : DTM, WTTC, GT3 ect ect
- de best AI van alle beschikbare racegames
- regelmatige updates
- vlaggen (geel/blauw/wit/zwart)
- VR ondersteuning
- custom single player championships
- grote tracklist (rond de 60 geloof ik)
Ik ben dit weekend een single player championship begonnen met 64 rondes, zonder één track 2x te rijden. Dat is toch geweldig.
Klopt helemaal er zijn "maar" 38 tracks, maar wel veel verschillende varianten. Het prijs model is al jaren een negatief punt van R3E. Zo worden mensen die al veel content gekocht hebben daar ook niet (of echt niet) voor beloond. 3 euro per auto is veel in vergelijk met AC, maar weer goedkoop tov Iracing waar je gewoon 15 euro moet neerleggen per auto/trackPatrickC schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:48:
[...]
60 tracks? Ik tel er 38, of tel je dan alle varianten mee?En ik ben het met je eens dat het één van de meest ondergewaardeerde games is, net als Automobilista trouwens. Alleen jammer dat de DLC nogal duur is. Voor 8 EUR krijg ik bij AC 10 auto's, terwijl 1 auto bij RRRE 3 EUR kost en als je ook nog eens alle liveries erbij wilt zo'n 6 EUR per auto.
Het mooie in R3E is dat je eerst net de auto kunt rijden voordat je hem koopt.
Automobilista is een top game, maar....geen VR ondersteuning waardoor het al niet meer op mijn harde schijf staat.
Hmm,. deze game stond helemaal niet op mijn radar. Zal hem eens gaan checken.Henkus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:40:
[...]
Misschien wel 1 van de meest onder gewaardeerde race game die er is. Het is mijn "hoofd" sim en eigenlijk alles spreekt me aan :
Dat is ook een van de redenen (buiten het ontbreken van AI) waarom ik iRacing links laat liggen. Bovenop een abonnementsprijs betaal je ook nog eens de hoofdprijs voor auto's en tracks. En zonder abonnement heb je niets meer aan al die dure aankopen, totdat je weer besluit om een abonnement te nemen. Inmiddels zijn er genoeg alternatieven buiten iRacing die zich 'sim racer' kunnen noemen en kwalitatief hoogstaande tracks en auto's bevatten.Henkus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:14:
[...]
Het prijs model is al jaren een negatief punt van R3E. Zo worden mensen die al veel content gekocht hebben daar ook niet (of echt niet) voor beloond. 3 euro per auto is veel in vergelijk met AC, maar weer goedkoop tov Iracing waar je gewoon 15 euro moet neerleggen per auto/track
Bij R3E wacht ik meestal op een sale, dan is het nog enigzins te doen. Ik vind het echter belachelijk dat je voor de skins/liveries apart moet betalen. Als je een 'pack' koopt dan zitten ze er meestal automatisch bij, maar voor de losse auto's koop ik meestal maar alleen de auto met dus maar 1 livery welke je dan bij aanschaf moet aangeven.
Bij R3E kun je ook een alles in één keer aanschaffen, maar dat is alleen interessant voor als je de game nog niet bezit. Heb je al een behoorlijk deel van alle content, dan wordt het bedrag voor de aanschaf niet lager. En als je dan wel alle content zou aanschaffen die je nog niet bezit, dan ben je duurder uit als wanneer je toch het complete 'package' aanschaft. Daar slaat R3E de plank dus flink mis.
Ik ben het helemaal met je eens. Iracing heb ik nu weer voor 3 maanden, maar daarna is al mijn content niet beschikbaar meer. Als Iracing AI zou hebben en niet zo'n belachelijk maandelijks tarief, zou ik het veel meer rijden. Ik heb al weleens gedacht dat ze het "drivatar model" van forza zouden moeten kopieren.PatrickC schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:31:
[...]
Dat is ook een van de redenen (buiten het ontbreken van AI) waarom ik iRacing links laat liggen. Bovenop een abonnementsprijs betaal je ook nog eens de hoofdprijs voor auto's en tracks. En zonder abonnement heb je niets meer aan al die dure aankopen, totdat je weer besluit om een abonnement te nemen. Inmiddels zijn er genoeg alternatieven buiten iRacing die zich 'sim racer' kunnen noemen en kwalitatief hoogstaande tracks en auto's bevatten.
Bij R3E wacht ik meestal op een sale, dan is het nog enigzins te doen. Ik vind het echter belachelijk dat je voor de skins/liveries apart moet betalen. Als je een 'pack' koopt dan zitten ze er meestal automatisch bij, maar voor de losse auto's koop ik meestal maar alleen de auto met dus maar 1 livery welke je dan bij aanschaf moet aangeven.
Bij R3E kun je ook een alles in één keer aanschaffen, maar dat is alleen interessant voor als je de game nog niet bezit. Heb je al een behoorlijk deel van alle content, dan wordt het bedrag voor de aanschaf niet lager. En als je dan wel alle content zou aanschaffen die je nog niet bezit, dan ben je duurder uit als wanneer je toch het complete 'package' aanschaft. Daar slaat R3E de plank dus flink mis.
Raceroom heeft (in mijn mening) de allerbeste AI van de huidige racegames. Ik heb inmiddels 250 uur gereden in de game en dan maakt het me eigenlijk niet uit of ik bij moet betalen voor nieuwe content. Ik ben al blij dat het er is. Het prijs model is gewoon ruk, maar ja het is niet anders.
Ik koop ook meestal 1 auto met 1 livery, dat is genoeg. Je ziet er nl. zelf toch bijna niets van tijdens het rijden.
Nog een tip (niet alleen voor raceroom)
Installeer crew chief. De digitale race engineer. Dat is een echte game changer, ik kan niet meer zonder rijden.
Die heb ik recentelijk ook ontdekt. De radio spotter in Automobilista zorgde steeds voor flinke framedrops (zou trouwens opgelost moeten zijn in de laatste versie van AMS) en kwam toen CrewChief tegen. Werkt perfect.Henkus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:01:
[...]
Installeer crew chief. De digitale race engineer. Dat is een echte game changer, ik kan niet meer zonder rijden.
Ik heb iRacing nu met een beperkte set aan content (alhoewel, je zou er een pak andere games voor kunnen kopen), maar ik betrap me er zelf op dat ik veel meer in AC zit op dit moment. Met SimRacingSystems is dat echt een leuke ervaring geworden.Henkus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:01:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Iracing heb ik nu weer voor 3 maanden, maar daarna is al mijn content niet beschikbaar meer. Als Iracing AI zou hebben en niet zo'n belachelijk maandelijks tarief, zou ik het veel meer rijden. Ik heb al weleens gedacht dat ze het "drivatar model" van forza zouden moeten kopieren.
Raceroom heeft (in mijn mening) de allerbeste AI van de huidige racegames. Ik heb inmiddels 250 uur gereden in de game en dan maakt het me eigenlijk niet uit of ik bij moet betalen voor nieuwe content. Ik ben al blij dat het er is. Het prijs model is gewoon ruk, maar ja het is niet anders.
Ik koop ook meestal 1 auto met 1 livery, dat is genoeg. Je ziet er nl. zelf toch bijna niets van tijdens het rijden.
Raceroom ga ik zeker eens proberen.
Er is nu een Tom Coronel competitie waarin je in zijn WTCC auto op Zandvoort een zo snel mogelijke tijd moet rijden. Het mooie bij dit soort competities is dat je de auto en circuit niet hoeft te hebben aangeschaft. Maar de echte Nederlandse (sim)race liefhebber heeft natuurlijk al lang deze auto en Zandvoort aangeschaft in R3E.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 05-07-2017 21:12 ]
Ik moet eerlijk zeggen, R3E nogal vreemd aanvoelt. Ik krijg er nog niet echt positief gevoel van t.o.v. RF2, IR en AC. Misschien dat ik wat meer moet proberen, maar het is op dit moment niet mijn Sim.
MIsschien je wheel settings wat aanpassen?ZFLaSH schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:18:
Ik moet eerlijk zeggen, R3E nogal vreemd aanvoelt. Ik krijg er nog niet echt positief gevoel van t.o.v. RF2, IR en AC. Misschien dat ik wat meer moet proberen, maar het is op dit moment niet mijn Sim.
😂😂 bedankt voor de tips, maar ik bedoel niet het daadwerkelijk aanvoelen van het stuur, maar het gevoel wat ik krijg bij de game. De sfeer van de game is "anders". Het voelt niet zo plezierig aan. Misschien dat ik wat meer moet rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door ZFLaSH op 06-07-2017 19:17 ]
LOL...IR heb ik al lang niet meer gespeeld, maar ik vind het wel opvallend dat je de sfeer van rF2 (die hoog nodig een nieuwe UI nodig heeft, maar die komt binnenkort) of AC (ook nogal 'clinisch') beter vindt dan die van R3E? Verder maakt geluid ook een groot deel van de sfeer uit voor mij en daarin is R3E toch wel één van de beste op dit moment op de markt. Maar sfeer is dan ook nogal subjectief.ZFLaSH schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:16:
😂😂 bedankt voor de tips, maar ik bedoel niet het daadwerkelijk aanvoelen van het stuur, maar het gevoel wat ik krijg bij de game. De sfeer van de game is "anders". Het voelt niet zo plezierig aan. Misschien dat ik wat meer moet rijden.
Een kleine tip die nog wel even duurt maar op blackfriday is er nog wel is een deal dat je voor ik meen 50euro alle ingame content kan kopen, heb dit nu al twee jaar op rij gedaan (tweede jaar krijg je alles wat er intussen is uitgekomen voor reduced prijs). Ik weet niet of er vaker zo'n deal is maar dan is het wel te doen deze game.
Verder vind ik het geweldig dat je tegen iemands ghost kan rijden, zo leer je de lijnen/rempunten sneller imo.
Verder vind ik het geweldig dat je tegen iemands ghost kan rijden, zo leer je de lijnen/rempunten sneller imo.
Hmm,. AC met SRS vind ik alles behalve clinisch. RF2 heeft te maken met de community en bij IR is eigenlijk het online model onovertroffen. Ik heb net weer wat gereden en misschien komt het door de content, maar de tracks die ik nu rijj, vind ik alles behalve geweldig.PatrickC schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:54:
[...]
LOL...IR heb ik al lang niet meer gespeeld, maar ik vind het wel opvallend dat je de sfeer van rF2 (die hoog nodig een nieuwe UI nodig heeft, maar die komt binnenkort) of AC (ook nogal 'clinisch') beter vindt dan die van R3E? Verder maakt geluid ook een groot deel van de sfeer uit voor mij en daarin is R3E toch wel één van de beste op dit moment op de markt. Maar sfeer is dan ook nogal subjectief.
Ga nog eens wat meer proberen.
Wij zijn van plan om NL/BE Leagues te gaan organiseren met RaceRoom. Zijn er hier mensen die interesse hebben om mee te rijden tzt?
Ben jij van deze hier https://www.dc-simracing.nl/Figuur84 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:16:
Wij zijn van plan om NL/BE Leagues te gaan organiseren met RaceRoom. Zijn er hier mensen die interesse hebben om mee te rijden tzt?
[ Voor 26% gewijzigd door triskele10 op 06-08-2017 17:47 ]
Ja ik ben van die idd.
Dat geluid van de Porsches in die video weer zeg, wow
*hoop dat dit eenmalig toegestaan wordt door de mods*
Bij DC-SimRacing.NL zoeken we vanaf heden mensen die het leuk vinden om mee te gaan doen aan online competities/leagues op RaceRoom. DC-SimRacing werkt hiervoor samen met RaceRoom Benelux! Je kunt je gratis aanmelden via de DC website.
Wij hopen je te zien, en kom dan eventueel ook gezellig op onze discord server!
Volg eventueel onze FaceBook pagina voor meer nieuws en aankondigingen [dat ga ik hier niet doen om het hier verder 'schoon' te houden]: https://m.facebook.com/DcSimRacingNL/
Bij DC-SimRacing.NL zoeken we vanaf heden mensen die het leuk vinden om mee te gaan doen aan online competities/leagues op RaceRoom. DC-SimRacing werkt hiervoor samen met RaceRoom Benelux! Je kunt je gratis aanmelden via de DC website.
Wij hopen je te zien, en kom dan eventueel ook gezellig op onze discord server!
Volg eventueel onze FaceBook pagina voor meer nieuws en aankondigingen [dat ga ik hier niet doen om het hier verder 'schoon' te houden]: https://m.facebook.com/DcSimRacingNL/
Tot 4 januari heeft RaceRoom een Christmas sale in hun store. Vooral veel tracks zijn in de aanbieding!
Het Premium Pack is op dit moment in de aanbieding voor 10.000 VRP (Virtual Racing Point) of €99,99. Echter, als je via de RaceRoom store los 10.000 VRP koopt, betaal je hier 'maar' €64,99 voor. Dat betekend dus dat je voor dat bedrag alle RaceRoom content op dit moment tot je beschikking krijgt. Geen gekke deal volgens mij!
Het Premium Pack is op dit moment in de aanbieding voor 10.000 VRP (Virtual Racing Point) of €99,99. Echter, als je via de RaceRoom store los 10.000 VRP koopt, betaal je hier 'maar' €64,99 voor. Dat betekend dus dat je voor dat bedrag alle RaceRoom content op dit moment tot je beschikking krijgt. Geen gekke deal volgens mij!
[ Voor 61% gewijzigd door meintje op 22-12-2017 08:43 ]
@ meintje
hoe doe je dat ?
volgens mij kost nu 500 vrp 4,99
ik heb er 20 van 500 nodig
Sorry ben er achter
De iPad scrolde niet verder
hoe doe je dat ?
volgens mij kost nu 500 vrp 4,99
ik heb er 20 van 500 nodig
Sorry ben er achter
De iPad scrolde niet verder