Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Mocht er iemand interesse hebben nodig ik je graag uit mee te doen met dit kampioenschap!
tijdje niks meer meegedaan, maar afgelopen week veel veel gespeeld en afgelopen week ook de Premium Pack gekocht.
Ik hou van dit spel. Niet te sim achtig zoals Asetto Corsa waar ik meer achterstevoren sta dan vooruit ga en niet te arcade achtig. Nieuwe auto's en tracks die regelmatig uitkomen.Voor mij speelt het spel gewoon fijn, met stuurtje dat dan weer wel.
Nu nog een nieuwe pc, want ik speel met een videokaart van 6 jaar geleden, want als ik die beelden zie, van dit filmpje hier boven kan ik niet wachten op mijn pc te upgraden, wat ik dit jaar zeker wil doen.
Dikke pluim voor Raceroom
Sowieso het proberen waard voor wie het wil. RR kan mooi weer in het rijtje van AMS, iRacing en rFactor 2. Flink ondergewaardeerd.
Echt een geweldige racegame met enorm veel inhoud. De nieuw DTM '92 physics is echt genieten. Stuk realistischer om te rijden. Er is nog geen dag nacht cyclus, maar wel net als Asetto Corsa verloop van tijd van 's ochtends van 's avonds. Hopelijk ooit 24 uur cyclus. Ook zou nu de positie van de zon overal moeten kloppen afhankelijk van waar je racet.Ivysaur schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:35:
Raceroom heeft een hele grote update ontvangen.Vond het in 2016 een heel toffe sim. Van de week wat teleurgesteld, omdat mijn huidige content (oud) flink achterliep, maar dat is als ik het lees verholpen. Grafische is het opgepoetst, FFB heeft een overhaul + extra's gekregen en de physics van oud content een update.
Sowieso het proberen waard voor wie het wil. RR kan mooi weer in het rijtje van AMS, iRacing en rFactor 2. Flink ondergewaardeerd.
Nieuwe geluiden voor slippende banden en kurbs. Nieuwe FFB. Zo'n beetje alle klasses hebben een update in physics gekregen.
Banden kunnen vlakke stukken krijgen, wat je voelt als vibratie en naarmate je meer slijtage hebt heb je ook meer kans op lekke banden.
Echt een ubergame!
De force feedback, het geluid en de AI van Raceroom zijn stukken beter dan in Assetto Corsa, sterker nog, de AI is zelfs een beter dan in rFactor 2 waarvan de AI beter is dan Assetto Corsa IMHO.
Ik moest wel even spelen met de force feedback om hem precies goed te krijgen maar hij heeft heel veel opties, waarom hij default op inverse staat is mij een raadsel maar daar zal wel een reden voor zijn.
Wat mij betreft is deze sim tegen de AI zeker de moeite waard, je hoeft ook alleen maar te betalen voor waar je zelf mee rijd, je kan de AI in wagens laten rijden die je zelf niet hebt en zo toch een leuke variatie op de baan krijgen zonder meteen veel geld uit te geven.
Ik zie ook een toename van gebruik van deze sim op steam. Volgens mij alleen maar goed nieuws voor de mensen die van wat afwisseling houden en door omstandigheden niet zo vaak met online races kunnen meedoen en het vaak met AI tegenstanders moeten doen.
3ds fc: 4270-0926-7440
Mee eens. De nieuwe FFB vind ik zeker geen verbetering.Ivysaur schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:26:
Vind de FFB eigenlijk nog steeds niks. Het was vóór de grote update een stuk beter. Alle auto's voelen nu heel zweverig.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wellicht help dit jullie met het vinden van de juiste settings
https://forum.sector3stud...uide-december-2019.14067/
@Ivysaur @PatrickC
Het was vooral dit dat mij heeft geholpen
1
2
3
| FFB being weak : increase Steering Force Intensity Not enough road feel : increase Vertical load (maybe increase FFB minimum force a bit) More understeer feel like before update : increase Understeer |
[ Voor 32% gewijzigd door R3m3d7 op 15-12-2019 09:08 ]
Hebben jullie je huidige profiel wel verwijderd? Dat+mijn stuur weer op 1080 zetten in de Thrustmaster settings maakten echt een wereld van verschil. Sinds de update rij ik eigenlijk alleen nog maar Raceroom (op wat ACC na). Vooral de GT4 en DTM 90s classes zijn nu echt genieten.
Nog een leuk overzicht van de update:
En natuurlijk de kale racer die nog wat verder in gaat op de FFB(skip naar 5:16)
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Vreemd is wel dat mn fps wat laag is. Was voorheen niet zo. CPU belasting zit op elke core continu rond de 60% en GPU steeds rond de 50%. Als ik geen cockpitnl view gebruik gaat mn GPU belasting iets omhoog(max 65%} en mn fps verdubbeld bijna.
@R3m3d7 @Beakzz
Heb van alles geprobeerd. Zelfs mijn eigen instellingen, maar vind het toch maar niets. Jammer.
[ Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 22-12-2019 00:25 ]
Gisteren ook geprobeerd en ik dacht al dat het aan mij lag. Heel vreemde FFB. Net of de auto los komt op sommige punten van het asfalt.Ivysaur schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:26:
Vind de FFB eigenlijk nog steeds niks. Het was vóór de grote update een stuk beter. Alle auto's voelen nu heel zweverig.
Al geprobeerd?
@ZFLaSH
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Echt vreemd, want bij mij op de T300 voelt het perfect. Heb eigenlijk alleen slip effect lager gezet, want dat voelde wel vreemd aan voor mij.ZFLaSH schreef op zondag 22 december 2019 @ 06:50:
[...]
Gisteren ook geprobeerd en ik dacht al dat het aan mij lag. Heel vreemde FFB. Net of de auto los komt op sommige punten van het asfalt.
https://store.steampowere...ceRoom_Racing_Experience/
Deze HUD is zeker het proberen waardSjoerd102 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:36:
Heb deze game nu ook week of 2 in bezit. Net begonnen met simracen en deze als eerste gedownload. Valt me niet tegen. Op dit moment alleen DTM 2015 pack gedownload. Hopelijk tzt nog wat meer downloaden
[ Voor 20% gewijzigd door Sjoerd102 op 25-05-2020 10:05 ]
zoek op Youtube raceroom 32:9JSTSSM schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:23:
Hi ik speel sinds enige tijd raceroom (met veel plezier) en overweeg een samsung 49 inch ultrawide (full hd) te kopen. Ik vraag me af of RF2 ook de 32:9 resolutie ondersteunt. Is er toevallig een bezitter van deze monitor hier die dat kan vertellen? Verder vraag ik me af of de monitor ook goed gsync ondersteunt. Many thx!
staan zat filmpjes op er van
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Spel neemt normaal de windows resolutie over, maar kan ook nog handmatig verandert worden.JSTSSM schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:23:
Hi ik speel sinds enige tijd raceroom (met veel plezier) en overweeg een samsung 49 inch ultrawide (full hd) te kopen. Ik vraag me af of RF2 ook de 32:9 resolutie ondersteunt. Is er toevallig een bezitter van deze monitor hier die dat kan vertellen? Verder vraag ik me af of de monitor ook goed gsync ondersteunt. Many thx!
C:\Users\xxx\Documents\My Games\SimBin\RaceRoom Racing Experience\UserData\graphics_options.xml
Ik gebruik zelf 21:9 - 2560x1080
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ULFcGpO6KThxhaJs75idt36w.jpg?f=user_large)
Sjoerd102 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:44:
Na een defecte pc (videokaart overleden) weer begonnen met dit spel. Audi TT cup wagens gedownload. Is erg leuke auto on mee te rijden. Helaas nog niet online geraced, dus beperk me tot AL tegenstanders.
Ik speel ook nog niet zo lang, sinds eind maart. Maar heb intussen wel een leuke (internationale) groep gevonden die SimRookies helpt om beter te worden en tegen elkaar te racen. Dit is leuker dan de meeste open servers, waar veel deelnemers denken dat ze in botsauto's zitten. Mocht je interesse hebben, let me know.JSTSSM schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:23:
Ik zie WTCR 2020 auto's blijkbaar. Nog niet beschikbaar, maar zo te zien komen ze er dit jaar weer.
Deze auto's zijn speciaal gemaakt voor de WTCR Esports welke ook door Eurosport wordt uitgezonden. Of ze daarna ook uitgebracht worden voor ons stervelingen is niet bekend.Ik zie WTCR 2020 auto's blijkbaar. Nog niet beschikbaar, maar zo te zien komen ze er dit jaar weer.
Ok. Ik denk ook dat het grootste gedeelte voornamelijk updates zijn van namen en liveries. Ik heb geen idee of er uberhaupt updates zijn aan deze auto’s. Al is de Peugeot wellicht nieuw. Die was er niet in 2019.OmeAnne schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:52:
[...]
Deze auto's zijn speciaal gemaakt voor de WTCR Esports welke ook door Eurosport wordt uitgezonden. Of ze daarna ook uitgebracht worden voor ons stervelingen is niet bekend.
Ik ben al een tijdje aan het overwegen op welke sim ik me ga toespitsen en ben er eindelijk uit. Raceroom voor de beste allround ervaring, en rfactor 2 voor het ultieme realisme.
Het is hier zo stil rond raceroom wat ik wel vreemd vind, de ranked servers zitten elke avond vol.
Woensdag een race gereden met WTCR op Spa. Was erg leuk om te doen. Qua content is raceroom ook zeker wel één van de beste vind ik. Alleen jammer dat als je alles hebt en ze brengen iets nieuws uit, dat je het weer los moet kopen, dus kan best oplopen qua prijs, maar vind het wel waard.
[ Voor 48% gewijzigd door triskele10 op 21-12-2020 08:44 ]
2e vraag: Er is dus een Tyre update voor de Audi Sport TT Cup. Ik merk dat ik op bepaalde de Nordschleife eerder wegglij in bochten die ik eerder randje volgas kon pakken. Nu ik zie ik wel mijn 'ghost' van de pre update rijden. Maar auto is nu na update langzamer. Is er mogelijkheid om die 'ghost' tijd te deleten, zodat ik met een schone lei kan beginnen?
leaderboard worden opnieuw gestart na grote physics updates.Sjoerd102 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:00:
Zijn de leaderboards leeggehaald? Tot vorige week waren van alle klasse wel een rondetabel te vinden voor bv de Nordschleife. Nu zie ik (met bv de Audi TT van de Audi TT Cup 2016) geen tijden meer staan onder 'leaderboard challenge'.
2e vraag: Er is dus een Tyre update voor de Audi Sport TT Cup. Ik merk dat ik op bepaalde de Nordschleife eerder wegglij in bochten die ik eerder randje volgas kon pakken. Nu ik zie ik wel mijn 'ghost' van de pre update rijden. Maar auto is nu na update langzamer. Is er mogelijkheid om die 'ghost' tijd te deleten, zodat ik met een schone lei kan beginnen?
Vraag 2 moet ik navragen
''for leaderboards it's not deletable, but the others are in
Documents\My Games\SimBin\RaceRoom Racing Experience\TimeAttack''
[ Voor 7% gewijzigd door triskele10 op 25-12-2020 19:20 ]
Voorheen kon ik Quiddelbacher Höhe, Flugplatz in de 5 randje volgas pakken met de Audi TT uit De TT Cup.
Nu spint hij direct.Ben na de update ook niet meer verder kunnen komen dan Wehrseifen voor ik: of van de spin pin, of te ver in het gras zit waardoor tijd ongeldig is.
edit: Net eindelijk een volledige ronde neer kunnen zetten 7:55:115
[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd102 op 26-12-2020 16:54 ]
Er is een competitie op maandag en eentje op dinsdag. Communicatie doen we via een Discord, voertaal is Engels. Deelnemers uit voornamelijk NL en UK, maar ook wat uit o.a. DE en DK.
Gezellige club, gericht op plezier en elkaar helpen om te verbeteren (delen van setups, informatie, oefenserver waarop je samen kunt oefenen).
We kunnen zeker op de dinsdag wel wat extra aanwas gebruiken.
Zo goed als alle races worden gestreamed via Twitch, regelmatig ook van commentaar voorzien.
Voor een voorbeeld van een recente race: https://www.twitch.tv/videos/943182245
Zie hieronder voor de informatie over de aankomende seizoenen, stuur een berichtje naar mij als je interesse hebt, dan kan ik je voorzien van de link naar de Discord-server.
Maandag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8zmRm9Sed9ywVX9ZD2Chts0e.png?f=user_large)
Dinsdag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/044xynl059RjXgNoEV0bjnFW.png?f=user_large)
Raceroom voelt op alle gebied voor mij als een goede race sim aan, kwa geluid meest realistisch grafisch goed genoeg omdat ik tijdens het racen daar niet naar kijk.
Ook FFB en weggedrag vergelijkbaar met rfactor alleen de laatste net dat beetje meer realisme heeft, maar wel heel close met elkaar zijn.
Ik race alleen single race omdat ik niet een geweldige setup hebt (g27 zonder mods) en een beginnende hernia hebt waardoor ik zomaar ineens moet stoppen.
Auto van voorganger blijft dan 'halve seconde' ofzo hangen. Kan dit ermee te maken hebben dat ik draadloze Wifi heb? Wifi Adapter is een Gembird wnp-rp-002
Denk het wel ja. Zeker weten doe je het pas als je een kabel gebruikt. Ik denk niet dat het aan het spel zelf ligt, tenzij ze een bug hebben met multiplayer, maar de laatste keren werkte het wel goed.Sjoerd102 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:24:
MIsschien niet het juiste topic ervoor, maar ik paar keer online geraced met RRE, en merk dat beeld dan soms 'hapert' Zeker als ik binnen 1,5 seconde van voorganger lig.
Auto van voorganger blijft dan 'halve seconde' ofzo hangen. Kan dit ermee te maken hebben dat ik draadloze Wifi heb? Wifi Adapter is een Gembird wnp-rp-002
Hey, ik ben wel geinteresseerd in een leuke league. Momenteel is raceroom toch mijn favoriete sim. rFactor rijd nog net ietsje leuker maar alles daarbuiten is om te huilen.mikekiwi schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:43:
Als er mensen zijn die zin hebben om in te stappen in een leuke Raceroom-league met deelnemers van diverse niveaus, dan starten er bij Rijnaars Motorsport aankomende week 2 nieuwe seizoenen.
Er is een competitie op maandag en eentje op dinsdag. Communicatie doen we via een Discord, voertaal is Engels. Deelnemers uit voornamelijk NL en UK, maar ook wat uit o.a. DE en DK.
Gezellige club, gericht op plezier en elkaar helpen om te verbeteren (delen van setups, informatie, oefenserver waarop je samen kunt oefenen).
We kunnen zeker op de dinsdag wel wat extra aanwas gebruiken.
Zo goed als alle races worden gestreamed via Twitch, regelmatig ook van commentaar voorzien.
Voor een voorbeeld van een recente race: https://www.twitch.tv/videos/943182245
Zie hieronder voor de informatie over de aankomende seizoenen, stuur een berichtje naar mij als je interesse hebt, dan kan ik je voorzien van de link naar de Discord-server.
Maandag:
[Afbeelding]
Dinsdag:
[Afbeelding]
Top, invite in je berichtenbox...thibaultvdb schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Hey, ik ben wel geinteresseerd in een leuke league. Momenteel is raceroom toch mijn favoriete sim. rFactor rijd nog net ietsje leuker maar alles daarbuiten is om te huilen.
Thanks, ik bekijk het vanavond even verder!
Edit; Ik rijd nog op automatic, er is een fanatec 1.5 shifter onderweg
[ Voor 15% gewijzigd door thibaultvdb op 24-03-2021 16:18 ]
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Ik doe het nu al regelmatig met een code die ik heb gekregen om DTM te rijden, maar morgen met de sale ga ik het kopen. Alles wat nu nieuw wordt toegevoegd ziet er goed uit en ook ranked ziet er mooi uit.Undeclinable schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:15:
Zonde dat Raceroom niet meer aandacht krijgt! Met de toevoeging van ranked multiplayer, de nieuwe UI en de volledig herschreven FFB (de laatste 2 zijn vandaag gereleased) kan dit oudje zeker nog de krachtmeting aan met de hedendaagse sims!
Kan het zeker aanraden! Voor de zekerheid, hoewel je waarschijnlijk wel op de hoogte bent; koop de Premium Pack niet via Raceroom, maar schaf VRP aan via Raceroomstore.com en dan met VRP de Premium Pack kopen. Scheelt toch weer een paar tientjes!Daniel. schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Ik doe het nu al regelmatig met een code die ik heb gekregen om DTM te rijden, maar morgen met de sale ga ik het kopen. Alles wat nu nieuw wordt toegevoegd ziet er goed uit en ook ranked ziet er mooi uit.
Ga wel voor de 10.000 VRP en met 25% heb je nog wat speling voor nieuwe tracks en cars.Undeclinable schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:50:
[...]
Kan het zeker aanraden! Voor de zekerheid, hoewel je waarschijnlijk wel op de hoogte bent; koop de Premium Pack niet via Raceroom, maar schaf VRP aan via Raceroomstore.com en dan met VRP de Premium Pack kopen. Scheelt toch weer een paar tientjes!
Welke combinatie gebruik je en je moet het nog wel per auto goed instellen. De FFB multiplier.paragon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:24:
Even een paar rondjes in een 911GT3 op Monza gereden, maar voel dus helemaal geen curbs, zelfs de worsten niet.
[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:57 ]
Zucht...
Ik heb nog niks over deze sale kunnen vinden. Zou er vandaag een mooie korting komen? Dan wordt het voor mij ook tijd om wat meer aan te schaffenDaniel. schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Ik doe het nu al regelmatig met een code die ik heb gekregen om DTM te rijden, maar morgen met de sale ga ik het kopen. Alles wat nu nieuw wordt toegevoegd ziet er goed uit en ook ranked ziet er mooi uit.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Steam sale start is op het moment van schrijven +- 8u (https://steamdb.info/sales/history/)mithrandirrr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:17:
[...]
Ik heb nog niks over deze sale kunnen vinden. Zou er vandaag een mooie korting komen? Dan wordt het voor mij ook tijd om wat meer aan te schaffen
Raceroom sale 2019 https://www.facebook.com/raceroom/posts/2562400837111851/
Raceroom sale 2020 https://store.steampowere.../view/2541668199202594197
Dus grote kans dat er dit jaar weer een sale komt met dezelfde korting.
T300, instellingen zoals aanbevolen ingame. Voel wel veel beter de load op de banden als ik rij, maar totaal geen feedback dus van de curbs...Daniel. schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Welke combinatie gebruik je en je moet het nog wel per auto goed instellen. De FFB multiplier.
Vind de nieuwe force feedback erg prettig. Ik schrok wel even van de impact wanneer je de muur raakt. Toen ik hem kwijt raakte na Raidillon en de muur raakte gaf m'n stuur wel een enorme klap. Ik heb rechts mar 2 vingers en links 3, en icm met het formula V2 stuur blijkt dat toch even oppassen. Dus in het vervolg handen los bij impact....
De FOV instellingen vind ik ook een aangename aanpassing.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
[ Voor 47% gewijzigd door Malle-piet op 26-06-2021 17:31 ]
Geen sale is jammer, maar ik heb toch de premium pack aangeschaft 👍🏻
Ik moet zeggen dat ik relatief nieuw ben in RaceRoom (maandje of 2) maar het is vrij rap mijn go-to sim geworden. Het is gewoon een combinatie van veel dingen dat voor mij klikt;
Audio is top, draagt mega bij aan immersion. Visueel niet top maar wel clean en erg fijn dat je 75+ fps met gemak draait triple screen met hoogste aliasing. Wellicht niet de mooiste maar wel zeer clean en dat kijkt misschien wel prettiger dan zeer mooi maar vol aliasing/shimmer/blur zoals bij ACC. Super gave onbekendere tracks. Super gave onbekendere cars. Ranked Racing is toch echt wel stuk beter dat public servers. Doordat ranked racing ook elke week andere car-track combo is wordt je eigenlijk "automatisch" verleidt om verschillende content te proberen. De nieuwste ffb is echt top op mijn Simucube 2, subtiel maar voelt erg natuurlijk aan. Vind ik persoonlijk prettiger dan andere games die naar mijn smaak wat over-the-top zijn in ffb. Maar wellicht wel het belangrijkste, alles werkt gewoon logisch. Geen gezeur met joinen van servers, geen gezeur met de h-shifter, geen gezeur met keybindings, geen gezeur met ffb, alles werkt gewoon zoals het moet. Zeker met de nieuwe HUD is het gewoon prettig qua gebruiksgemak, kan je gewoon lekker snel racen ipv allerlei randzaken instellen.
Ik ben fan en wat mij betreft is R3E crimineel zwaar ondergewaardeerd.
www.simsport-racing.com
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2519502067
[ Voor 4% gewijzigd door H-Alien op 28-06-2021 15:12 ]
www.simsport-racing.com
Ben geen die-hard simmer, maar vind het af en toe leuk een rondje of wedstrijdje te rijden.
Ik wil dan ook een zo realistisch mogelijk startveld hebben
Vind het ten opzicht van bv Project Cars 2 wel prettig dat bij wagens uit bv de DTM van 1992 de echte sponsorlogo’s worden gebruikt (maakt het voor mij nog wat realistischer)
Jammer is dan weer dat ze voor bv de ADAC GT Masters niet van alle autos de licentie hebben.
De kans is klein, maar zou des te mooier zijn als ze de stratencircuits uit de DTM van 1992 kunnen toevoegen.
Of de circuit van het seizoen 2021. TT Circuit in Raceroom
Pasgeleden onderstaande al eens in een ander draadje gepost.
Van de week eens een rondje Nordschleife gedaan met de Audi TT cup in zowel Asseto Corsa als in Raceroom.
Duidelijk verschil tussen beide.
Gewoon de standaard instellingen.
Bij Raceroom is 1x naast de baan al voldoende om de tijd ongeldig te verklaren.
Daar is mijn snelste ronde 7:51
met Assetto Corsa kun je zelfs nog een vangrailtje kussen en blijft tijd doorlopen.
Daar komt ik tot 8:15.
Hierbij moet ik wel aangeven, dat ik timepenalty had uitgeschakeld
bij Raceroom komt Audi TT op 248km per uur (harder loopt hij niet)
in AC iets boven de 230km/u.
Tsja welke sim is realistischer in dit geval?
Alle tracks gekocht en kan me voornamelijk goed vermaken met de DTM 2014 en DTM 2020 auto's
Helaas blijft Sector3 te lang door borduren op een oude game engine waardoor de prestaties in VR nou niet echt super te noemen zijn. Bijna alles wordt de CPU gerenderd, waardoor een RTX3090 soms niet eens wil boosten.
Sinds de komst van AMS2 heb ik daarom de overstap gemaakt.
Ik hoop nog steeds dat ze de game updaten van DX9 naar DX12, maar daar praten ze al jaren over zonder het daadwerkelijk te doen.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Srhi (mijn main community) doet deze zomer ook een paar r3e funraces maar is vooral acc focused. Ik zou dus vooral even kijken of je op simracing.gp een leuke r3e community/event kunt vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door H-Alien op 07-07-2021 19:34 ]
www.simsport-racing.com
https://www.raceroomstore...0-virtual-racepoints.html
Jup, en dat is m.i. echt een prima prijsBeakzz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:34:
Er is weer een sale en het premium pack dus voor €50 via vrp points
https://www.raceroomstore...0-virtual-racepoints.html
Voor de zomermaanden toch maar even ingeschreven voor een WTCR kampioenschap bij Racing League Pro. Gisteren eerste races (15 minuten + 25 minuten top 15 reversed) op Hockenheim National en ik heb me echt kostelijk vermaakt. Redelijk volle bak met 24 drivers en super clean geracet. Heerlijk close allemaal, er is denk ik geen enkele game engine / netcode die close racen zo goed toestaat als R3E.
Tweede race nog een geinige ronde waarbij we zo ongeveer de halve ronde naast elkaar reden, geen doorbanging deze keer maar keurig elkaar de ruimte geven zonder plek zomaar weg te geven
www.simsport-racing.com
Het team van Sector 3 is weer goed bezig! Na afgelopen weken de Mercedes GT4 te hebben geintroduceerd en vandaag een all-electric Mustang Mach-E 1400, is het vooral de teaser van een paar dagen terug die mijn hype behoorlijk begint te voeden.

(bron: https://forum.sector3stud...s/tt-circuit-assen.17637/)
www.simsport-racing.com
Hoop dat ze de circuits welke ze in DTM van 1992 gebruikte ook nog eens publiceren.
[ Voor 59% gewijzigd door Sjoerd102 op 22-09-2021 20:27 ]
Ze zijn flink bezig daar met nieuwe content bij Sector3. Assen ken ik niet zo goed als circuit, maar ga het zeker wel kopen.
Over het algemeen zijn de circuits in Raceroom goed, alleen de laatste 2 releases Bruno en die franse track vond ik wel een beetje tegenvallen.
Ik heb ruim dik 550 uur in de game en Raceroom was altijd de sim die ik het meest speelde totdat Automobilista 2 uit kwam.
Sindsdien speel ik de game niet zoveel meer. Het zit hem voornamelijk in dat dit nog steeds een DX9 game is die in VR mijn RTX3090 bijna niet gebruikt omdat R3E in VR CPU single core gelimiteerd is en dat is erg jammer.
Het wordt hoog tijd dat ze de engine updaten, maar daar word al jaren over gesproken zonder dat het daadwerkelijk gebeurd.
Ik overweeg wat te investeren in RRE maar ben met name geïnteresseerd in online racen.
Haal de ultimate pack met VRP's uit de store. Ben je voor 65 euro klaar. Ranked servers in Europa zijn goed gevuld.GaHard schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:57:
Hoe is de ranked multiplayer ? Zijn de servers een beetje goed gevuld ?
Ik overweeg wat te investeren in RRE maar ben met name geïnteresseerd in online racen.
Alles kan je hier zien als het gaat om de standaard ranked servers. https://game.raceroom.com/multiplayer-rating. Normaal is het goed te doen tot 01:30. Op dit moment zitten er al 18 in de ranked server voor Monza. Begin van de avond is het gewoon druk. Zowel de rookie's als de niet rookie's zijn dan goed gevuld of zitten zelfs vol.
Klinkt wel goed.Daniel. schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 01:20:
[...]
Haal de ultimate pack met VRP's uit de store. Ben je voor 65 euro klaar. Ranked servers in Europa zijn goed gevuld.
Alles kan je hier zien als het gaat om de standaard ranked servers. https://game.raceroom.com/multiplayer-rating. Normaal is het goed te doen tot 01:30. Op dit moment zitten er al 18 in de ranked server voor Monza. Begin van de avond is het gewoon druk. Zowel de rookie's als de niet rookie's zijn dan goed gevuld of zitten zelfs vol.
Zat inderdaad te denken om gewoon de ultimate pack te halen met VRP.
Speel nu met name ACC en af en toe eens iRacing maar RRE lijkt me wel wat voor de afwisseling, kwa auto's en tracks is het redelijk gevarieerd iig.
Maar behalve online rijden ook de AI even geprobeerd en moet zeggen dat het me verbaasde hoe goed je kan racen tegen deze AI. Ze blijven soms echt een paar bochten zij aan zij en als je een fout maakt halen ze je in enzo.
Met 47 AI op de Nordschleife in de Porsche 911 Cup Car was erg vermakelijk iig.
www.simsport-racing.com
Dat viel me ook op ja en ik ben het helemaal met je eens. Licht contact zou niet gelijk einde race moeten zijn. In openwheelers kan ik dat nog begrijpen maar in touring cars zou dat gewoon moeten kunnen.H-Alien schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:34:
Jup, ai is prima en wat ook helpt is dat raceroom goed omgaat met kleine contact momenten. Veel sims zijn echt extreem gevoelig voor contact en verlies je de wagen al bij het minste of geringste maar niet in raceroom, beetje "doorbanging" kan prima.
[ Voor 7% gewijzigd door GaHard op 01-10-2021 16:53 ]
Ik moet alleen mijn starts nog verbeteren. Ik verlies bijna elke start wel 1 of 2 plekken lijkt het. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals volgas in neutraal en dan op schakelen of koppeling in en in de 1ste versnelling en dan laten schieten op groen maar op de een of andere manier doen anderen het altijd beter lijkt het. Misschien heeft iemand hier nog tips hoe het beste van de lijn te komen ?
De race op Suzuka was ook erg goed maar daar zat de spanning niet zo lang in.
Tips voor het starten heb ik niet voor je. Zeker omdat de dtm wagens geen traction control hebben lijkt me het ook erg pittig om een goede start te maken.
Ik weet niet tof het bij alle ranked servers zo is maar het is niet mogelijke of als je het hebt ingesteld om een valse start te maken. Wat ik meestal doe maar dan moet auto clutch ook ingeschakeld zijn is hem voor de start van de race al in de 1 te zetten en al wat gas geven. Koppeling hoef je niet ingedrukt te maken en met alles wat ik nu al heb gereden haalde ik een prima start behalve met de DTM's.GaHard schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:21:
Ik moet alleen mijn starts nog verbeteren. Ik verlies bijna elke start wel 1 of 2 plekken lijkt het. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals volgas in neutraal en dan op schakelen of koppeling in en in de 1ste versnelling en dan laten schieten op groen maar op de een of andere manier doen anderen het altijd beter lijkt het. Misschien heeft iemand hier nog tips hoe het beste van de lijn te komen ?