Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:25:
Net als met codes en invites is gratis aanbieden OK, er om vragen niet :)

Of het in V&A kan? Ik vermoed van niet.
True, maar dit soort dingen worden niet snel gepost? Zo van hey ik heb hier nog zegeltjes liggen wie wilt ze? Daarnaast zeggen misschien Tweakers nu bij de AH nee tegen zegeltjes terwijl als ze weten dat iemand anders ze wel spaart ze ze wel aannemen.

En je kan het natuurlijk ook dan anders neerzetten... Gewoon een topic maken.

"Geef hier je AH kristzalzegels weg"

[ Voor 11% gewijzigd door Chip. op 14-11-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is natuurlijk wel ook wat lastiger uitwisselen dan digitale codes. Iemand moet dan niet alleen de moeite nemen om die zegeltjes aan te nemen, maar ook nog eens op de post doen (nadat jij hem een postzegel hebt toegestuurd of zo). Dat maakt het ook nog wat minder geschikt om op een forum te bespreken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Zojuist het topic over de Panasonic TV gevolgd. En even een paar dingen:

Ik snap volledig dat je algemene topics schoon wilt houden. Niets is vervelender als er twee pagina's wordt geschreven over een aanbieding/coupon die je niet boeit.

Maar waarom kan er dan in het topic specifiek bedoeld voor deze aanbieding gewoon gebabbeld worden over de status van de TV? Iedereen die het topic bezoekt is op zoek naar informatie en praat/discusseert graag met elkaar. Moet er dan echt een derde topic geopend worden? Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich irriteerd van de mensen die het gekocht hebben.

Misschien zit ik met mijn hoofd in de wolken, maar volgens mij is een Forum een plek om dingen te bespreken, te discusseren, etc. Ik snap dat het vriendelijk en correct moet zijn en dat het goed georganiseerd moet worden, maar dit gaat mij toch net iets te ver. Laat mensen gewoon lekker meningen wisselen. Relevante informatie kan altijd in de OP samengevat worden en dan hoeft niemand het door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Welk derde topic? :?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Dat is er niet, maar dat werd er gesuggereerd. Dat als er een discussie over de levering plaats zou vinden dat deze dan in een derde topic gedaan kon worden, maar niet daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

brammetje1994 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:20:
Dat is er niet, maar dat werd er gesuggereerd. Dat als er een discussie over de levering plaats zou vinden dat deze dan in een derde topic gedaan kon worden, maar niet daar.
Er vanuit gaande dat het om gambieter in "\[prijsfout?][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro" gaat, dan heb je het niet helemaal goed begrepen :)
- een mening of er geleverd dient te worden of niet: die mag je hebben, maar dit is niet de plek om weer een welles/nietes herhalingsoefening te zien. Oftewel: die mag men off-forum op een blog of in een lief dagboek vermelden.
We hebben hier al een flink aantal topics over mogelijke prijsfouten gehad, en telkens weer wordt het een welles/nietes tussen hen die claimen dat het een geloofwaardige prijs was, en hen die vinden dat ze alleen maar doen alsof, tussen hen die vinden dat het ethisch/moralistish wel kan om er ge/misbruik van te maken, etc. In ieder geval is dat vaak een gebed zonder eind die alleen maar feller en feller wordt, en daar hebben we geen zin in. Als dit je eerste prijsfout-topic is, dan heb je die ervaring niet, maar wij wel :)
Mocht dit allemaal te moeilijk zijn, dan gaat het op slot tot er duidelijkheid is, en wordt het een Zero Tolerance topic in het Shopping Forum.
Dat betekent geen derde topic, maar alleen maar dat het topic naar het Shopping Forum gaat, en er veel strenger gemodereerd zal worden, omdat daar de verwachtingen een stuk anders zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
gambieter schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:29:
[...]

Er vanuit gaande dat het om gambieter in "\[prijsfout?][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro" gaat, dan heb je het niet helemaal goed begrepen :)

[...]

We hebben hier al een flink aantal topics over mogelijke prijsfouten gehad, en telkens weer wordt het een welles/nietes tussen hen die claimen dat het een geloofwaardige prijs was, en hen die vinden dat ze alleen maar doen alsof, tussen hen die vinden dat het ethisch/moralistish wel kan om er ge/misbruik van te maken, etc. In ieder geval is dat vaak een gebed zonder eind die alleen maar feller en feller wordt, en daar hebben we geen zin in. Als dit je eerste prijsfout-topic is, dan heb je die ervaring niet, maar wij wel :)

[...]

Dat betekent geen derde topic, maar alleen maar dat het topic naar het Shopping Forum gaat, en er veel strenger gemodereerd zal worden, omdat daar de verwachtingen een stuk anders zijn.
Ik begrijp dat jullie alles netjes willen houden, maar ik zit op veel fora en ik word gewoon gek van alle waarschuwingen, knipjes en overdreven ingrepen. Misschien ben ik de enige, maar ik zie liever een oprechte heftige discussie tussen mensen die hun mening geven dan dat er geen ruimte wordt gegeven om deze mening te geven.

Mij maakt het niets uit hoe fel het wordt, als het maar on-topic blijft. Ik vind het gewoon (BIJNA) censuur dat zodra er een flinke discussie komt er direct wordt gezegd dat dit niet kan. Op discussies zijn fora gebouwd en pas als het off-topic gaat en persoonlijk wordt hoeft er van mij gemodereerd te worden.

Jullie hoeven mijn mening niet te delen, ik ben geen mod en waarschijnlijk met goede reden. Toch wilde ik gewoon even mijn zegje kwijt want het stoort mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is ook een aanpak, maar onze ervaring is dat dit uit de hand loopt en je veel meer opruimwerk moet doen dan met een beetje preventief modereren en vroeg ingrijpen. Dat zal soms best storend overkomen, maar is uiteindelijk de manier waarop we hier de tent runnen.

Wij moeten namelijk ook rekening houden met hen die op nuttige posts zitten te wachten, en die niet zien omdat er een paar ego's een discussie verstieren. You win some, you lose some :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je wilt niet weten hoe die discussies uit de hand kunnen lopen. Dat is echt voor niemand leuk. Plus als je al 10x een prijsfout hebt gehad, dan voegt de 11e keer die discussie echt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verplaatst uit: [vooraadfout][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro

Dan moet ik hier als enthousiast Prijsfout-ganger nog wel even gepost hebben! De TV niet besteld omdat ik hem niet nodig had maar in het verleden wel geprofiteerd van o.a. Neckermann TV met voetbaltafel en het AT (absolutely terrible) Tablet van The Phone House. Alles verpatst ook, want de kwaliteit was achteraf om te janken. Die draadjes liepen uiteindelijk netjes, informatief en duidelijk. Toen mochten er kennelijk nog wel lijstjes gemaakt worden dus wellicht dat t.net zichzelf daarmee in een kwaad daglicht heeft gezet bij die bedrijven (welke altijd een potentiële adverteerder of partner kan zijn).

Om de morale en ethische discussie te verbieden is jammer en typisch, immers vullen we normaal daar op de diverse delen van GoT wel de pagina's mee. Tevens is de afwezigheid van meer dan 1 moderator in dit draadje pijnlijk, dit schaadt de objectiviteit van Tweakers Daar ook in bovenstaande posts duidelijk is dat ik niet de enige ben die zijn bedenkingen heeft bij het herhaaldelijke gedrag van de moderator is het wellicht een idee dat Tweakers een duidelijk standpunt inneemt mbt dit soort topics en/of dat er een format/sjabloon/FaQ wordt ontworpen (en dan kan ook door de community). Hier liggen zeker kansen om GoT weer een stukje gezellig te maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 21-11-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Erwin schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:44:
Dan moet ik hier als enthousiast Prijsfout-ganger nog wel even gepost hebben! De TV niet besteld omdat ik hem niet nodig had maar in het verleden wel geprofiteerd van o.a. Neckermann TV met voetbaltafel en het AT (absolutely terrible) Tablet van The Phone House. Alles verpatst ook, want de kwaliteit was achteraf om te janken. Die draadjes liepen uiteindelijk netjes, informatief en duidelijk. Toen mochten er kennelijk nog wel lijstjes gemaakt worden dus wellicht dat t.net zichzelf daarmee in een kwaad daglicht heeft gezet bij die bedrijven (welke altijd een potentiële adverteerder of partner kan zijn).

Om de morale en ethische discussie te verbieden is jammer en typisch, immers vullen we normaal daar op de diverse delen van GoT wel de pagina's mee. Tevens is de afwezigheid van meer dan 1 moderator in dit draadje pijnlijk, dit schaadt de objectiviteit van Tweakers Daar ook in bovenstaande posts duidelijk is dat ik niet de enige ben die zijn bedenkingen heeft bij het herhaaldelijke gedrag van de moderator is het wellicht een idee dat Tweakers een duidelijk standpunt inneemt mbt dit soort topics en/of dat er een format/sjabloon/FaQ wordt ontworpen (en dan kan ook door de community). Hier liggen zeker kansen om GoT weer een stukje gezellig te maken :)
Helemaal mee eens. Het gedrag van de moderator in dit topic: [vooraadfout][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro vind ik namelijk ook erg discutabel. Als het aan hem ligt kunnen we nergens meer over praten.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als we het gezelliger willen maken, dan doen we gewoon geen prijsfout-topics, omdat deze standaard juist tot heel veel gezeur leiden. Mensen gaan doen alsof ze niet konden weten dat de prijs te laag was, anderen die claimen dat ze het wel wisten, met uiteindelijk een welles-nietes geschreeuw.

Je kunt wel gaan klagen over de moderatie, maar als de regels in de topicwaarschuwing gewoon genegeerd worden, is het ingrijpen dan de fout van de moderatie of van degenen die de topicwaarschuwing negeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij is in meerdere gevallen al aangegeven dat de ethische discussie prima is voor een los topic, maar dat dit in zo'n topic alleen maar leidt tot escalatie, welles/nietes verhalen en kromme redeneringen. Elk prijsfout topic komt op dezelfde manier hetzelfde verhaal langs. En ook lange rijen met 'ik ook' posts zijn voor niemand interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook wel een beetje het gevoel dat er in dat topic wel erg streng gemodereerd wordt. Ik snap dat mensen niets hebben aan nutteloze posts, maar het is toch wel duidelijk dat de leverancier het zelf zo onduidelijk maakt door niets te communiceren :) Dan kan het dus best handig zijn om iig info van mensen die wel nuttige info hebben te verzamelen.
Daarnaast is het helemaal niet het geval dat mensen het idee zouden moeten hebben dat de prijs te laag was...
Ook zie ik niets (of weinig) van zeurderig gedrag.

Ik hoop iig dat het topic open blijft, want van het bedrijf horen we verder niets, dus de enige info die we ontvangen is van de gebruikers in het topic zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er is een deel van GoT waar het zeurderige gedrag in is verdwenen, vandaar dat je het niet ziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk, het is helemaal niet zo moeilijk. Heel mooi als mensen die de TV geleverd krijgen en dan aangeven wanneer en hoe ze besteld hadden, dat is heel nuttige informatie en niet een "ik ook" post of statusupdate. Mensen die een annulering ontvangen en dat melden, mooi, tot op een bepaald moment (als er honderd van de meldingen komen is het overkill). Dan is het zinvoller als men eerst even kijkt of het een dertien in een dozijn annulering is, dan hoeft het niet meer gemeld te worden.

Maar mensen willen blijkbaar erg graag melden dat ze besteld hebben, en daar heeft niemand echt wat aan. Het zou een stuk prettiger zijn als men eerst even zou kijken of een post nuttig is voor andere mensen en voor de discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:46
Maar dat is daar helemaal niet het geval. Een ieder van de Tweakers die daar zitten zijn vaak al vanaf het begin bij dat topic betrokken. Ikzelf heb bijvoorbeeld besteld omdat ik het topic op GoT zag staan. Ik zie erg veel dezelfde namen.

We praten gewoon over de voortgang. Het is echt niet zo dat daar 600 mensen bij komen, als je de TV niet besteld hebt heb je er niets te zoeken.

Maar goed, het is voor mij simpel. Ik vind het leuk om te reageren in het topic over allerhande zaken, prima dat daar regels aan gesteld worden maar ik heb nu echt het idee dat je niets mag zeggen.

Sta het hele topic dan niet toe vanaf het begin. Jullie faciliteren zelfs de topictitel en alles maar als het inhoudelijk op in gegaan wordt krijgen we alleen maar modbreaks.

Maak dan enkel een poll met wat opties. Het reageren wordt er zo niet leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Ik snap het standpunt van de moderators in het aangehaalde topic mbt de TV echt wel - ik lees nagenoeg alle topics in de A&K sectie mee of participeer erin. Dat ik-ook-posts tot vervulling leiden, ben ik het ook zeker mee eens (al doe ik daar merk ik ongemerkt af en toe ook onbewust aan mee :+ ).

Statusupdates vind ik een ander verhaal en ook het voor de forumleden beslissen dat 'niemand er iets aan heeft' (eigenlijk in referentie tot wat dan ook) is op z'n zachtst gezegd subjectief.

Dat er rekening gehouden moet worden met hen die nuttige posts zoeken, vind ik niet een heel sterk argument, daar ieder voor zich bepaald wat wel of niet nuttig is.

Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee als er wat 'vervuiling' in een topic komt.

Degenen die interesse hebben in de aanbiedingen die in een bepaald topic voorkomen, nemen, neem ik aan, toch wel de moeite om relatief snel de relevante informatie van pagina-vulling te scheiden.

Een voorbeeld is het China topic - dat beslaat zoveel pagina's met zoveel discussies over zoveel items, dat als je bij wil blijven, je regelmatig aan het lezen zult zijn. Vast niet al deze items zijn voor iedereen even nuttig.

Dat gezegd hebbende, er zijn ook echt wel genoeg posts die moderatie behoeven en als ik kijk naar de snelheid waarmee soms gepost wordt, vind ik het ook wel weer een hele prestatie van de mods om het enigszins overzichtelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een prijsfout heeft een bepaald patroon.
  • Artikel
  • Besteld, vragen helpdesk of klantenservice
  • Ik ook besteld
  • Juridische troll die te laat was.
  • Reacties daarop.
  • Ethische troll die het er niet mee eens is dat de 'sprinkhanen' weer een shop te lijf gaan.
  • Reacties daarop.
  • Nog meer 'ik ook' reacties.
  • Levering wel/niet.
  • Etc
Op zich is er weinig mis met een prijsfout topic, maar bovenstaande lijst is wel een beetje tendens hoe die topics verlopen. Wij proberen het alleen in goede banen te leiden, dan zijn 20-25 posts met 'ik ook' in de verschillende stadia niet bijzonder nuttig, vooral als je aan het wachten bent op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:49:
Een prijsfout heeft een bepaald patroon.
  • Artikel
  • Besteld, vragen helpdesk of klantenservice
  • Ik ook besteld
  • Juridische troll die te laat was.
  • Reacties daarop.
  • Ethische troll die het er niet mee eens is dat de 'sprinkhanen' weer een shop te lijf gaan.
  • Reacties daarop.
  • Levering wel/niet.
  • Etc
Op zich is er weinig mis met een prijsfout topic, maar bovenstaande lijst is wel een beetje tendens hoe die topics verlopen. Wij proberen het alleen in goede banen te leiden, dan zijn 20-25 posts met 'ik ook' in de verschillende stadia niet bijzonder nuttig, vooral als je aan het wachten bent op updates.
Dat is me ook opgevallen, elke keer hetzelfde tafereel. Begrijpelijk dat er wat sneller ingegrepen wordt. De laatste modbreak over dat opsomlijstje was een ander verhaal lijkt me, daar heeft tenminste iedereen wat aan in tegenstelling tot het vaste patroon wat je schetst. Maar goed, dat is nu prima opgelost met een gezamenlijk documentje.
Het patroon begint zich momenteel te voltrekken tot het gebruikelijke anti-climax in juridisch geneuzel en sfeervolle meningen dat ze maar moeten leveren nu duidelijk is dat de voorraad wrs op is. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je ziet eenzelfde structuur hier: [Aanbieding] Western Digital My Cloud Mirror NAS

Uiteindelijk is het het makkelijkste om een Google Doc o.i.d. op te nemen in de openingspost of topicwarning die door mensen zelf bijgewerkt kan worden. Dan heb je veel meer overzicht in het topic en voorkom je dezelfde posts achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Señor Sjon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:31:
Je ziet eenzelfde structuur hier: [Aanbieding] Western Digital My Cloud Mirror NAS

Uiteindelijk is het het makkelijkste om een Google Doc o.i.d. op te nemen in de openingspost of topicwarning die door mensen zelf bijgewerkt kan worden. Dan heb je veel meer overzicht in het topic en voorkom je dezelfde posts achter elkaar.
En hier: [afhandeling] [systeemfout] 50% korting bij teufelaudio.nl :(

Ik vind eigenlijk dat als er een prijsfout topic komt:
Gelijk in het rood onderaan de pagina, dat er alleen onderbouwde discussies mogelijk zijn.
Gelijk de automatische reactie dinges verbergen, zodat men eerst moet klikken op reageren.

Je kan wel 50x een MBR in het topic zetten, of in de topicstart een leuk verhaaltje schrijven... Maar de meesten willen het gewoon makkelijk: Kort stukje lezen, dan stukje posten.

Ik stel dus ook voor om een puntsgewijze waarschuwing in het "let op'je" te zetten. Iets in de richting van:

Je mag NIET:
  • "Ik ook"
  • Oneliners
  • Ranten
Je mag WEL:
  • Constructief discussieren
  • Beargumenteren dus
En dan het liefst niet een lijst van 500 "punten" want als het te lang is, gaan mensen het overslaan.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eén punt is vaak al teveel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yep. Ik ga nog eens een keertje een TW maken met alle letters door elkaar gehusseld, en kijken hoe lang het duurt voor het iemand opvalt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gambieter schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:00:
[...]

Yep. Ik ga nog eens een keertje een TW maken met alle letters door elkaar gehusseld, en kijken hoe lang het duurt voor het iemand opvalt :p
Minimaal aantal woorden misschien een ideetje? Het systeem werkt in ieder geval al bij shopreviews.

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 15-12-2014 18:07 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Waarom is mijn post in het centraal aanbiedingen topic verwijderd? Ik reageer op een link naar een aanbieding met de melding wat daar de interessantste optie is voor tweakers om evt. te bestellen. Dacht dat beperkte aanvullingen mogelijk waren? Leek mij een nuttige toevoeging.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Misschien tijd om bepaalde mensen toegang tot het aanbiedingen topic te weigeren? Begint nu wel heel erg vervuild te worden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Is het niet mogelijk om een aparte Kortingscodes topic voor België te maken?
Vaak werken kortingscodes niet gezien dat ze voor Belgische markt zijn.
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een extra topic is imo niet handig, want dan krijgen we alleen maar meer posts in verkeerde topics. Het zou beter zijn als mensen gewoon aangeven of het BE of NL is, als ze dat al weten. Maar je komt er snel genoeg achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Vind het eigenlijk best irritant dat pepper.com iedere keer de aanbiedingen van dit forum overneemt. Eerst waren we soort van een select groepje en had je kans dat als je wat later was je alsnog de aanbieding kon meepikken.
Nu staan de aanbiedingen die hier gepost worden binnen een half uur op pepper en heb je een shitload aan mensen die er gebruik van maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat gaat toch beide kanten op? Er wordt namelijk ook geklaagd dat pepper.com aanbiedingen hier terecht komen. Ik weet niet of de MO-tag hier zou helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
gambieter schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:48:
Dat gaat toch beide kanten op? Er wordt namelijk ook geklaagd dat pepper.com aanbiedingen hier terecht komen. Ik weet niet of de MO-tag hier zou helpen? :)
haha, ja kan wel kloppen. Maar heb toch het idee dat de echt goede elektronica aanbiedingen eerst op tweakers staan.
Denk niet dat de MO-tag zal helpen helaas :(

[ Voor 15% gewijzigd door Valinor op 29-12-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
D2FValinor schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:14:
[...]

haha, ja kan wel kloppen. Maar heb toch het idee dat de echt goede elektronica aanbiedingen eerst op tweakers staan.
Denk niet dat de MO-tag zal helpen helaas :(
Ik snap het wel. Een goede korting(sfout) heeft hierdoor minder kans van slagen doordat een groter aantal mensen meedoen. Het werkt echter ook nog de andere kant op, al staan er niet echt veel tweakerwaardige aanbiedingen op Pepper.com. Handhaven kun je het toch niet, dus lekker laten gaan. De interessante aanbiedingen komen vanzelf wel deze kant op. En wellicht komen er ook nog wat nieuwe gebruikers hierheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
En om dat Pepper cq Tweakers verhaal nog een draai te geven: Veel aanbiedingen staan al eerder genoemd op duitse prijssite's. :P

De verhouding kwantiteit vs. kwaliteit van de aanbiedingen/kortingscode's vind ik persoonlijk eerder een aandachtspunt. Het wordt nu wel veel leeswerk en kunnen bijvoorbeeld die vrijwel dagelijks terugkerende fonq codes niet in een eigen topic?

[ Voor 6% gewijzigd door LaserJet op 29-12-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar gaan we echt niets aan doen, je hoeft het niet te lezen ;)
en kunnen bijvoorbeeld die vrijwel dagelijks terugkerende fonq codes niet in een eigen topic?
Ja, dan kan. Open een apart topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
gambieter schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:46:

Ja, dan kan. Open een apart topic :)
Haha, mag dat als niet-fonq liefhebber? :P Als ik bijvoorbeeld zoek op Bol en Fonq in het kortingscode topic, dan hebben die 2 bijna evenveel hits. Dat vind ik raar (Bol is veel groter) en bepaalde shops spelen er ook op in (Zie: wijnvoordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja hoor, gewoon openen. Het maakt ons niet uit wie het doet of wat je motivatie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is er al een plan van aanpak? Mbt steeds er tegenaan lopen dat codes al één minuut na plaatsing weg/gebruikt zijn zonder melding.
Het geeft veel ergernis, enzovoort
Het topic verliest hiermee mi. toch veel van zijn functie.
Ik begrijp ook dat het moeilijk is om te heropvoeden, maar buiten dat om is er over nagedacht over een andere methode?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Supertip schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:51:
maar buiten dat om is er over nagedacht over een andere methode?
En hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
heel erg roze 8) , redirect om een code op te halen, max. per etmaal, duidelijk aangeven ip gelogd plaats een bedankje.
IP is immers al gelogd aan je account, geen gebruikt/bedankje tijdelijke redirect ban bv. 7 dagen.

Het antwoord hierop kan ik eigenlijk al raden, maar je moet ergens beginnen.

Je ziet nu heel veel ergenis, en weinig input over het probleem oplossen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Supertip schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:03:
Het antwoord hierop kan ik eigenlijk al raden, maar je moet ergens beginnen.
Dat is een technische oplossing voor een gedragsprobleem, en eentje die Tweakers.net verantwoordelijk maakt voor de afhandeling, klachten etc. En laten we eerlijk wezen: die investering van tijd en geld gaat er niet komen voor een dergelijk, eerlijk gezegd klein probleem :) . Ja, het is vervelend als iemand geen melding doet van het gebruiken, maar daar kunnen wij niets aan doen. Je ziet aan het aantal leeggehaalde en weggehaald posts dat ook de regulars de topicwaarschuwing vaak zat negeren.

De setup van AK is nu eenmaal dat het open is voor iedereen. De MO-tag is het enige dat een beetje kan helpen, maar het zijn meestal mensen met een T.net account die de codes halen en het niet melden.

Maar als je een goed idee hebt over hoe het te regelen, zonder dat het T.net verantwoordelijk maakt voor distributie/afhandeling en zonder dat het veel programmeerwerk vereist, doe dan een topic in Mooie Features. Het enige alternatief is om het forum a la SG onzichtbaar te maken voor mensen <50 posts, maar dat gaat niet gebeuren :)

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 02-01-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:11:
[...]
Het enige alternatief is om het forum a la SG onzichtbaar te maken voor mensen <50 posts, maar dat gaat niet gebeuren :)
Zo, heb ik het eerste in 2015 goed geraden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Supertip schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:58:
Zo, heb ik het eerste in 2015 goed geraden :9
Ik denk trouwens niet dat dit veel verschil zou maken, als ik kijk naar de posts bij wie we ingrijpen dan zijn daar ook heel veel mensen bij met >50 posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:00:
[...]

Ik denk trouwens niet dat dit veel verschil zou maken, als ik kijk naar de posts bij wie we ingrijpen dan zijn daar ook heel veel mensen bij met >50 posts.
Hebben wij het over heel verschillende dingen denk ik.
Ik over de oplossing
jij over je veeg actie's

maakt niet uit zand erover, en op de oude voet verder. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Ik weet niet of dit onderwerp al eerder behandeld is, maar het lijkt me verstandig om in het centrale aanbiedingen topic een regel in te stellen op het gebied van koppel-aanbiedingen; dus de lokkertjes voor creditcards, verzekeringen, tijdschriftabonnementen etc. De laatste tijd zie ik steeds vaker constructies voorbij komen waarbij je een paar tientjes kunt "verdienen" door je voor een paar jaar te verplichten aan een creditcard oid, waarbij mensen dan weer loopholes gaan zoeken om daar onder uit te komen. Het lijkt me dat een aanbiedingen topic hier niet voor bedoeld is; scherpe prijzen met elkaar delen ok, maar het proberen te omzeilen van een systeem waar een jonge tweaker ook problemen mee zou kunnen krijgen (creditcard, abbo) lijkt me niet iets wat tweakers zou moeten bevorderen. Je zou kunnen redeneren dat we hier allemaal volwassen mensen zijn die dat zelf heel goed kunnen beoordelen, maar ik krijg sterk de indruk dat dat niet het geval is.

Tweakers zou in deze dan ook een sturende rol moeten hebben vind ik. Het lijkt me daarom verstandig om een regel in te stellen dat alleen aanbiedingen mogen worden gemeld die niet gekoppeld zijn aan de aankoop van een andere dienst of product. Misschien moet dit voor telefoons anders geregeld worden, maar voor b.v. creditcards lijkt het me helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat lijkt mij niet houdbaar. Dan moet je van elke aanbieding nagaan of er een koppeling aan zit en daarna bepalen of deze wel/niet wenselijk is aan de hand van het mogelijke risico. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen acties. Daar zouden wij ze niet bij aan het handje hoeven houden. Overigens kan je onder de 18 meestal geen abo of creditcard krijgen, dus blijft het de eigen keuze van een volwassene.

Imo natuurlijk, ik ben geen mod in dit forum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Helemaal eens. We gaan niet inhoudelijk modereren op aanbiedingen, daar is geen beginnen aan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik vind het de manier van de moderatie heel storend aankomen, ik check vaak of er een aanbieding is, maar de laatste posts zijnn nu alleen maar modbreak, knip, knip, modbreak. Maar natuurlijk wel bedankt en respect voor alle het goede werk van de moderators,

Kan de desbetreffende persoon er niet gewoon op aangesproken worden ipv frustrerende teksten voor de hele community, ik vind nu de roze venstertjes het topic meer vervuilen :+

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wij doen het liever ook onzichtbaar, maar het gevolg daarvan is dat anderen hetzelfde storende gedrag blijven vertonen. Met zichtbare moderatie zou je hopelijk mogen verwachten dat mensen dat zien en niet hetzelfde doen, al blijkt dat vaak valse hoop te zijn.

Je zegt "desbetreffende persoon", helaas zijn het veel users die blijkbaar een blinde vlek hebben voor topicwaarschuwingen, modbreaks en het niet hebben van de quickreply. Het is een deel van die community zelf die het probleem is. Ter informatie: naast de zichtbare edits zijn er ook nog 79 (!) posts die in de Trashcan staan sinds 1 januari 2015. Dat is meer dan 4 per dag naast de modbreaks en blauwe edits.

We zijn blij met de gemelde aanbiedingen, maar voor ons is dat topic ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
en toch blijft er een flinke mismatch in dit topic tussen enerzijds hoe men wil reageren en anderzijds de moderatie daarop. Denk dat het zo eigenlijk voor niemand leuk is, op de deals zelf na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sambalbaj schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:20:
en toch blijft er een flinke mismatch in dit topic tussen enerzijds hoe men wil reageren en anderzijds de moderatie daarop. Denk dat het zo eigenlijk voor niemand leuk is, op de deals zelf na dan.
Tja, dat is een beetje als klagen over parkeerboetes. De regels zijn duidelijk, men dumpt de auto er toch en is dan niet blij als er een bekeuring gegeven wordt ("ga boeven vangen"). Als we niet consequent streng zijn, dan wordt er weer geklaagd "maar X mocht het wel".

We hebben de Quickreply al uitgeschakeld en na lang, deels openbaar debat het AK forum gemaakt waar in aparte topics men redelijk veel vrijheid heeft (afgezien van bedelen om codes en V&A spam), maar in de grote topics geen gebabbel en vraagjes en zo, zodat het topic alleen maar vernieuwd wordt als er wat interessants staat, zoals een nieuwe aanbieding of een correctie/aanvulling. Dat is voor iedereen goed, zodat je niet continu denkt dat er een nieuwe aanbieding is en blijkt dat er iemand een zinloze babbelpost heeft geplaatst waar niemand wat aan heeft. Dat is het probleem.

Als die mensen een beetje zelfcontrole en kwaliteitscontrole zouden inzetten ipv die ongewenste posts te dumpen zouden het een stuk leuker zijn. Het probleem zit hem echt in de mensen die die slechte posts plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:46
Wie bedoel je met 'men'? Er zijn users die vinden dat je iedere willekeurige scheet in dat topic moet kunnen plaatsen, er zijn users die vinden dat zij zelf hun scheten wel in dat topic moeten kunnen plaatsen, maar dat anderen dat niet moeten mogen, er zijn users die vinden dat niet zomaar iedere scheet geplaatst mag worden, maar wel wat soepeler dan hoe het nu gaat, er zijn users die vinden dat het nu perfect gaat, er zijn users die vinden dat het nog wel wat strenger mag dan hoe het nu gaat en er zijn users die vinden dat je direct permabans moet uitdelen aan iedereen die in dat topic een spelfout maakt. En dan zijn er nog tussenvormen die ik hier niet genoemd heb. Zoveel mensen, zoveel wensen, enzo.

Kortom, die 'men' van jou, die bestaat niet. De mods moeten een compromis vinden tussen alle bovenstaande wensen en daarbij ook nog rekening houden met de technische mogelijkheden en beschikbare tijd. Wat mij betreft is het topic op dit moment veel nuttiger dan in de tijd dat je tussen de enorme lading aan onzinposts met een vergrootglas moest zoeken naar de aanbiedingen, maar dat zal niet voor iedereen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is dan ook een topic voor deals. Aanbiedingtopics v1.0 waren gewoon een openbaar Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 300 Mk. IX geworden waar af en toe een aanbieding langskwam. Het was een hopeloos chattopic ,omdat ie zeer actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Komt er een MediaMarkt 'BTW weg ermee' actie in 2015?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:05:
Ik stoor me aan de topictitel, aangezien het gewoon zeker is dat de btw actie bij de mm plaatsvindt.
+1
zeef schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:25:
Als de bevestiging vanuit MediaMarkt daar is, passen we de titel natuurlijk aan. :)
Vind deze reactie een hoog 'paarse krokodil' gehalte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:40
Ik ben blij dat er gemodereerd wordt in het aanbiedingentopic en het kortingscodestopic. Gewauwel van
"maar bij mij doet ie het niet"
"hoe doe je het dan?"
"nou ik vul hem daar in en dan zegt ie dat ie verlopen is"
"o dan is hij zeker verlopen denk ik"
"bij mij doet ie het ook niet, wat gek eigenlijk"
Als iemand gewoon één reactie post met "systeem meld dat de kortingscode verlopen is" dan is het klaar, maar het blijft nooit bij één reactie. Dit topic kan niet zonder moderatie en daar moet iedereen het imo maar mee doen. Mods uitmaken voor bromberen lijkt mij nergens voor nodig, dat zijn ze nou eenmaal want zo hebben de reaguurders ze nou eenmaal gemaakt :P

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:41
Dav1d schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:07:
Komt er een MediaMarkt 'BTW weg ermee' actie in 2015?

[...]

+1

[...]

Vind deze reactie een hoog 'paarse krokodil' gehalte hebben.
We weten nog niets zeker, behalve wat sites die geen bron hebben en wat mensen in het topic die zeggen 'iemand te kennen die bij MM' werkt. Het is geen vast gegeven dat er een actie komt. In 2013 waren er nog twee BTW weg ermee acties, in 2014 nog maar een.

Dus garanties zijn er niet, vandaar dat de titel is zoals hij is. Dat is geen paarse krokodil, dat is gewoon zoals het is feitelijk is op dit moment. Er is nog niets zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:26
zeef schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:25:
[...]

We weten nog niets zeker, behalve wat sites die geen bron hebben en wat mensen in het topic die zeggen 'iemand te kennen die bij MM' werkt. Het is geen vast gegeven dat er een actie komt. In 2013 waren er nog twee BTW weg ermee acties, in 2014 nog maar een.

Dus garanties zijn er niet, vandaar dat de titel is zoals hij is. Dat is geen paarse krokodil, dat is gewoon zoals het is feitelijk is op dit moment. Er is nog niets zeker.
Vergeet niet dat een (vroege versie) van de folder is gelekt, waarin data staan vermeld en welk deel van het assortiment mee doet. Het zou nog kunnen zijn dat ze alles afblazen natuurlijk, want er is nog niks officieel bevestigd, maar het is wel 99,9% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
AMD1800 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Vergeet niet dat een (vroege versie) van de folder is gelekt, waarin data staan vermeld en welk deel van het assortiment mee doet. Het zou nog kunnen zijn dat ze alles afblazen natuurlijk, want er is nog niks officieel bevestigd, maar het is wel 99,9% zeker.
Er zijn slechts twee dingen zeker in het leven, je overlijden en de belastingdienst. De rest is gissen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:36
De link in het roze infoblok van het fotoapparatuuraanbiedingen-topic werkt niet...

Zie ook deze Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie">handleiding veilig online winkelen voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat topic wordt beheerd door onze fotografie collega's. Zou je dat even in een topicreport willen melden, dan kunnen zij dat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:36
ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Kunnen alle logitech kortings codes niet in een apart topic? Aangezien heel het 'Meld hier uw kortingscodes/coupons' topic vol staat met van die codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dat kan. Maak een topic aan en meld het in het grote topic :)

Edit: heb het al gedaan, [Kortingscode] Logitech kortingscodes. Mag je de volgende keer zonder vragen zelf doen.

[ Voor 51% gewijzigd door gambieter op 21-01-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:15
gambieter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:11:
[mbr]Mense, geen discussie hier. Meld aanbiedingen, niets anders. Alleen melden dat iets niet meer geldig is, heeft ook niet zoveel zin, daar komen anderen snel genoeg achter als ze op de link klikken.[/]
Het zou prettig zijn om erbij te zetten wanneer een aanbieding WEL geldig is, dat voorkomt gewoon een hoop gezeur en gezoek.
Zet er bv bij "alleen vandaan geldig" of "geldig vanaf 14:00".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HoppyF schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:19:
Het zou prettig zijn om erbij te zetten wanneer een aanbieding WEL geldig is, dat voorkomt gewoon een hoop gezeur en gezoek.
Zet er bv bij "alleen vandaan geldig" of "geldig vanaf 14:00".
Deze post heb ik verplaatst uit het Aanbiedingentopic. Want waarom nou dat toch weer daar posten, terwijl de topicwaarschuwing in heel grote letters aangeeft dat dit NIET de bedoeling is. Dus post dit soort dingen nou eens niet in dat topic :(

Inhoudelijk: het is fijn als mensen dat melden, maar dat is geen excuus om dan toch weer te posten over zo'n aanbieding in het grote topic. Alleen aanbiedingen, niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 11:35

SQB

Onderaan Meld hier uw kortingscodes/coupons staat
Gebruik je een code? Post een bedankje!
. Moet dat niet zijn
Gebruik je een eenmalige code? Post een bedankje!
Dat voorkomt hopelijk weer wat vervuiling van mensen die bedankjes plaatsen die niet nodig zijn (daarbij ga ik er vanuit dat het bedankje vooral bedoeld is om (op een sympathieke manier) te laten weten dat de code verbruikt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goede suggestie. Alhoewel, gezien onze ervaringen met teksten in de topicwaarschuwing verwacht ik niet al te veel effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
deathmonkey schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:52:
Tot 60% korting bij Hollister (kleding) en nog een extra 25% met de code 35788. Dit betekend dus maximaal 95% korting!
gambieter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:31:
[mbr]Of iets 92, 94 of 67% korting is, is discussie. En zoals we al vaker proberen uit te leggen: niet de bedoeling hier. Post dat soort dingen svp niet. Ik heb weer wat posts geruimd.[/]
BEPERKT REAGEREN (AANVULLINGEN & CORRECTIES OP GEPLAATSTE AANBIEDINGEN, GEEN VRAGEN!
Lijkt me dat wanneer mensen de originele post, waarin wordt geclaimd dat er 95% korting wordt gegeven, corrigeren met een berekening hoe het wél zit, dat er dan géén sprake is van discussie, maar van een correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freakster86 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:16:
Lijkt me dat wanneer mensen de originele post, waarin wordt geclaimd dat er 95% korting wordt gegeven, corrigeren met een berekening hoe het wél zit, dat er dan géén sprake is van discussie, maar van een correctie.
Nope. Er staat maximaal 95% korting, net zoals je internetsnelheid maximaal XX Mbps, zonder dat ten alle tijde te garanderen.

Maar nog belangrijker: of het 94 of 62% is irrelevant. Er stonden intussen 3 posts van mensen die erover aan het babbelen waren, precies wat we niet willen. Ik weet niet waar die drang vandaan komt om dit soort dingen te posten, maar het is geen aanbieding. Proberen elke post te verdedigen als een correctie of aanvulling is ook zinloos. Want dit is zo ongeveer wat er stond:
Hoe kom je aan 95%? Het is 60%
Nee, fout berekend, het is 70%
Hoe kom je daar bij? het gaat om de sale-prijs, dus 50%
Drie posts, terwijl je toch naar de website moet om te kijken wat je korting is. Dat zijn geen zinvolle bijdragen, en zorgt voor het kicken van het topic zonder aanbieding.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 22-01-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:24:
[...]

Nope. Er staat maximaal 95% korting, net zoals je internetsnelheid maximaal XX Mbps, zonder dat ten alle tijde te garanderen.
Ja, dus? Dat heeft toch helemaal niks te maken met de kortingscodes? Wanneer je die combineert kom je gewoon niet op die 95% uit.... dát is misleidend en wordt dus gecorrigeerd door welwillende mensen.
gambieter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:24:
Maar nog belangrijker: of het 94 of 62% is irrelevant. Er stonden intussen 3 posts van mensen die erover aan het babbelen waren, precies wat we niet willen. Ik weet niet waar die drang vandaan komt om dit soort dingen te posten, maar het is geen aanbieding. Proberen elke post te verdedigen als een correctie of aanvulling is ook zinloos.
Niets persoonlijk hoor, maar dát blijkt telkens weer uit jouw manier van modereren.. Ik vraag me nu alweer af waarom ik überhaupt heb gereageerd op zoiets als dit... het management hier heeft toch altijd gelijk. Wees toch blij dat mensen de moeite nemen om iets te corrigeren. Dat mensen dan snel in discussie gaan álá (het is GOT hè), maar om dan gewoon alles te verwijderen en je vingertje weer lekker in de lucht te steken... grow up. Het was gewoon een terechte correctie. Die 95% slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dus als de posts gemodbreakt worden is het niet goed, als de posts verwijderd worden gaat de volgende gewoon weer door, en als de posts verwijderd worden en er aangegeven dat die posts ongewenst zijn, is het ook niet goed. We vragen mensen om gewoon iets zelfcontrole te hebben en niet elke foutieve punt of komma te posten, en niet te doen "oh no, dat MOET gecorrigeerd worden". Vandaar de keuze om de posts weg te doen en een modbreak te plaatsen: dan weet iedereen dat er niet verder over doorgegaan mag worden. Het is geen zware overtreding en mensen krijgen er echt geen PM over, maar er is wel gewoon het verzoek om die dingen gewoon niet te posten.

Want intussen waren er wel 3 onnodige posts gemaakt (zie mijn edit voor wat voor posts dat waren), en als er niet ingegrepen was, stonden er waarschijnlijk nog een paar meer, want dergelijke posts trekken alleen maar meer onnodige posts aan. En dat in een topic waar we op alle mogelijke manieren mensen vragen, verzoeken, smeken etc om alleen aanbiedingen te posten en niet andere dingen.

Dus ja, die posts zijn ongewenst. En wat dat betreft heeft het management inderdaad het laatste woord, en op de man spelen maakt je punt alleen maar zwakker.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 23-01-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Freakster86 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:34:
[...]

Ja, dus? Dat heeft toch helemaal niks te maken met de kortingscodes? Wanneer je die combineert kom je gewoon niet op die 95% uit.... dát is misleidend en wordt dus gecorrigeerd door welwillende mensen.

[...]

Niets persoonlijk hoor, maar dát blijkt telkens weer uit jouw manier van modereren.. Ik vraag me nu alweer af waarom ik überhaupt heb gereageerd op zoiets als dit... het management hier heeft toch altijd gelijk. Wees toch blij dat mensen de moeite nemen om iets te corrigeren. Dat mensen dan snel in discussie gaan álá (het is GOT hè), maar om dan gewoon alles te verwijderen en je vingertje weer lekker in de lucht te steken... grow up. Het was gewoon een terechte correctie. Die 95% slaat nergens op.
Dit viel mij ook al op en dan voornamelijk in het dell topic, dat er absurd snel posts verwijderd worden of mensen een 'standje' krijgen.Gruwelijk irritant.

Het is dan ook compleet onnodig om zo streng te modden en uiteindelijk stoppen mensen gewoon met het posten van dingen omdat; zie reden hierboven.

Niks mis met niet bij elke scheet meteen op de delete knop te drukken en het een beetje z'n gang te laten gaan. Weghalen kan altijd, reacties terug toveren is wat lastiger

Levert zowel voor de posters als mod(s) minder frustratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Reacties zijn nooit permanent weg (buiten een enkele dubbelpost). Ze worden alleen uit het zicht geplaatst. Mocht iets later onterecht zijn, dan kan de crew altijd zaken terugzetten.

Als ik de topicreports in het Dell topic zie, dan zijn er voornamelijk 'ik ook' posts weggehaald en verplaatst naar het levertijden topic. Het is namelijk niet hèt Dell-topic, maar een Dell kortingscode topic. Er zijn een plethora aan Dell-topics in de tech gedeelten van GoT om producten te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:46
Freakster86 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:16:
[...]

[...]

[...]

Ik verbaas me er überhaupt over dat die aanbieding er nog staat. Die was namelijk ook al gemeld in het kortingscode-topic (wat me ook de logischer locatie lijkt, aangezien het (deels) om een code gaat), en daar is precies diezelfde discussie over hoeveel procent korting het is ook al gevoerd. Het is wat mij betreft dus gewoon een crosspost en die lijken me ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 15:16
Toch wel erg slecht:

http://nl.pepper.com/aanb...5-nachten-expediacom-5403

Mijn post op tweakers wordt 1 op 1 gekopieerd,

En in die comments gaan ze mijn plaatje gebruiken :/

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Is het wellicht een idee om in het Bol-topic de afspraak te maken om te melden als de code NIET meer werkt? Het is nu al pagina's lang dat mensen melden dat de code wel werkt :)
Bol.com kortingscodes/coupons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eensch, dat valt onder "ik ook" posts en niet nodig. Heb een modbreak geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36

Sherlock

No Shit

Wat is het probleem met het gebruik van de MO tag in kortingscodes en aanbiedingen? Ik snap dat het in bepaalde gevallen niet nodig is omdat de aanbieding toch al algeheel bekend is, maar wat is het probleem als mensen het toch gebruiken? Puur nieuwsgierigheid hoor, ik heb er verder geen problemen mee.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het ziet er voor de niet ingelogde lezer nogal dom uit. Besef je goed dat voor elke ingelogde user tussen de 8 en 18 (afhankelijk van het tijdstip) niet ingelogde mensen meelezen.

Een paar voorbeelden:

Voor de mensen die een Drone met camera zoeken:

Lijkt heel veel op de
spoiler:
Syma X5C

Verbaasd me niets als dat hem ook echt is.

Extra batterijen hier te vinden:

Domino's Pizza

2e pizza gratis:
spoiler:
37036

H&m online actie, 10% korting en gratis verzending. Geldig tm 1 maart
Code:
spoiler:
2938

Allemaal generieke code's. MO is juist gemaakt om die individuele codes voor eigen leden te houden. Niet om folder of mailaanbiedingen voor iedereen te verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36

Sherlock

No Shit

Ah ja, dat ziet er inderdaad wel een beetje vreemd uit! Bedankt, zo had ik het nog niet gezien ;)

Als vrijwel altijd ingelogde user vraag ik me dan wel af waarom die 8 tot 18 meelezers niet registreren en/of inloggen, en je kunt je ook nog afvragen of tweakers dat dan ook niet zou willen aanmoedigen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sherlock schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:28:
Ah ja, dat ziet er inderdaad wel een beetje vreemd uit! Bedankt, zo had ik het nog niet gezien ;)

Als vrijwel altijd ingelogde user vraag ik me dan wel af waarom die 8 tot 18 meelezers niet registreren en/of inloggen, en je kunt je ook nog afvragen of tweakers dat dan ook niet zou willen aanmoedigen?
Dat moedigen we ook aan. Om mee te doen aan wedstrijden, verlotingen of andere pret is een account nodig. Voor het lezen van MO tags ook trouwens. ;) Maar er zijn verschillende motieven om het niet te doen. Geen zin in gedoe, gegevens niet willen geven, vluchtig bezoeker zijn etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 21:42
zeef schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Dat moedigen we ook aan. Om mee te doen aan wedstrijden, verlotingen of andere pret is een account nodig. Voor het lezen van MO tags ook trouwens. ;) Maar er zijn verschillende motieven om het niet te doen. Geen zin in gedoe, gegevens niet willen geven, vluchtig bezoeker zijn etc. etc.
Nou ik gebruikte juist MO om de tweaker die ingelogd is de aanbieding te geven en de meelezer te laten inloggen. zo voorkom je dat sommige aanbieding aan tweakers voorbij gaan, anders kan een bepaald artikel uitverkocht raken als een ieder hem meepikt door mijn zeggen hier op het forum, ik gun het de tweaker niet de meelifter die even toevallig kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sebaszz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Nou ik gebruikte juist MO om de tweaker die ingelogd is de aanbieding te geven en de meelezer te laten inloggen. zo voorkom je dat sommige aanbieding aan tweakers voorbij gaan, anders kan een bepaald artikel uitverkocht raken als een ieder hem meepikt door mijn zeggen hier op het forum, ik gun het de tweaker niet de meelifter die even toevallig kijkt.
Voor individuele codes: prima. Voor aanbiedingen uit folders. :N Hoezo geheimzinnig doen over iets dat bij half het land in de brievenbus ligt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat lang niet iedereen daarin kijkt. Dan kan de lurker het idee krijgen dat het echt een goede aanbieding is als hij iemand op een forum opvalt. Dan loop je weer de kans dat zoiets uitverkocht is op het moment dat je het wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
zeef schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:48:
[...]

Voor individuele codes: prima. Voor aanbiedingen uit folders. :N Hoezo geheimzinnig doen over iets dat bij half het land in de brievenbus ligt? ;)
Snap ik! En mee eens, maar zou het jammer vinden als iemand meelift met een aanbieding terwijl wij elkaar erop wijzen, en deze dan uitverkocht raakt. thats all, vindt als we er elkaar op wijzen het ook prive (inlog basis) moet zijn en niet voor een ieder die even op tweakers een aanbieding meepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Señor Sjon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:50:
Omdat lang niet iedereen daarin kijkt. Dan kan de lurker het idee krijgen dat het echt een goede aanbieding is als hij iemand op een forum opvalt. Dan loop je weer de kans dat zoiets uitverkocht is op het moment dat je het wilt halen.
Daar is [MO] niet voor gemaakt en daar moeten we 'm ook niet voor gaan gebruiken. Het ziet er imho nogal dom uit om geheimzinnig te doen over een aanbieding die je als eerste hit krijgt op google bij invullen "kruidvat" en "drone". :P
Sebaszz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:51:
[...]
Snap ik! En mee eens, maar zou het jammer vinden als iemand meelift met een aanbieding terwijl wij elkaar erop wijzen, en deze dan uitverkocht raakt. thats all, vindt als we er elkaar op wijzen het ook prive (inlog basis) moet zijn en niet voor een ieder die even op tweakers een aanbieding meepakt.
[MO] is gemaakt om de individuele kortingscodes die vaak gebruikt werden voordat een ingelogde tweaker 'm kon gebruiken onder ons te houden. Generieke codes waarmee je deze week/maand een korting/gratis pizza/whatver kan krijgen, tja, daar is members only niet voor gemaakt. Hoe denk jij dat het overkomt als je een account maakt, inlogt en dan ziet dat het 'grote' geheim de aanbieding is uit de folder die je net onderin de kattenbak hebt gelegd. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door zeef op 23-02-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
zeef schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:52:
[...]

Daar is [MO] niet voor gemaakt en daar moeten we 'm ook niet voor gaan gebruiken. Het ziet er imho nogal dom uit om geheimzinnig te doen over een aanbieding die je als eerste hit krijgt op google bij invullen "kruidvat" en "drone". :P
Dus met andere woorden dan kon ik het beter niet op tweakers zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sebaszz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:53:
[...]

Dus met andere woorden dan kon ik het beter niet op tweakers zetten?
Natuurlijk mag je die aanbieding op Tweakers zetten. Alleen [MO] is lichtelijk overdreven voor een aanbieding die niet eenmalig/persoonlijk is en die je daarom graag onder Tweakers wil delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
zeef schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Natuurlijk mag je die aanbieding op Tweakers zetten. Alleen [MO] is lichtelijk overdreven voor een aanbieding die niet eenmalig/persoonlijk is en die je daarom graag onder Tweakers wil delen. ;)
En nu mijn punt, ik wil hem alleen met tweakers delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Sebaszz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:57:
[...]
En nu mijn punt, ik wil hem alleen met tweakers delen? ;)
Je eigen site beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
Ja prima, host jij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nee hoor, ik kan me prima vinden in het huidige beleid hier. 8)
Wanneer mensen door hier gegeven codes naar Tweakers komen, blijven er wellicht een paar hangen, waarvan er dan misschien weer een paar aardige medegebruikers zijn. Is toch winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Toff schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:09:
Nee hoor, ik kan me prima vinden in het huidige beleid hier. 8)
Wanneer mensen door hier gegeven codes naar Tweakers komen, blijven er wellicht een paar hangen, waarvan er dan misschien weer een paar aardige medegebruikers zijn. Is toch winst?
Aan de andere kan, zouden ze niet teleurgesteld kunnen zijn in een community die folderaanbiedingen tot geheim verklaart. :P

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 23-02-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
zeef schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Ik zou niet onder de indruk zijn van een community die folteraanbiedingen tot geheim verklaart. :P
Teveel 50 shades gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:33

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

zeef schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Aan de andere kan, zouden ze niet teleurgesteld kunnen zijn in een community die folderaanbiedingen tot geheim verklaart. :P
Ik snap het probleem niet zo van 'te veel' members only tags. Wat is nou precies het nadeel? Dat er te veel 'lege' accounts worden aangemaakt door bezoekers die verder zelf niks toe te voegen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
-Tim- schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:27:
[...]

Ik snap het probleem niet zo van 'te veel' members only tags. Wat is nou precies het nadeel? Dat er te veel 'lege' accounts worden aangemaakt door bezoekers die verder zelf niks toe te voegen hebben?
Zie het voorbeeld. Het ziet er niet uit.
Aanbieding bij New York Pizza. Tweede pizza gratis. Vul code
spoiler:
123456
in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Het maakt mij niet per se uit, maar voor wat betreft het argument dat het in een folder staat: er staan zoveel 'aanbiedingen' in folders die niks bijzonders zijn. Dus als je er moeite voor doet om die folders door te nemen en een echte goede tegenkomt en hem deelt hier op tweakers, dan is het, als de voorraad van de aanbieding redelijkerwijs beperkt kan zijn en dus uitverkocht kan raken, wel zo leuk als vooral de leden profiteren en niet 'zomaar iemand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Swoosh schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:35:
Het maakt mij niet per se uit, maar voor wat betreft het argument dat het in een folder staat: er staan zoveel 'aanbiedingen' in folders die niks bijzonders zijn. Dus als je er moeite voor doet om die folders door te nemen en een echte goede tegenkomt en hem deelt hier op tweakers, dan is het, als de voorraad van de aanbieding redelijkerwijs beperkt kan zijn en dus uitverkocht kan raken, wel zo leuk als vooral de leden profiteren en niet 'zomaar iemand'.
Dat is dezelfde folder die bij 6,7 miljoen huisadressen wordt bezorgd. [MO] is gemaakt voor de individuele codes die mensen krijgen bij bestellingen of promoties. De brandmelder bij de Xenos of luiers bij AH is geen [MO] materiaal. De eenmalige code 1233456xyz voor 5 euro korting bij Webshop ABC wel. Dat is 't verschil. :)

Het is ook geen halszaak, het vriendelijke verzoek is om er rekening mee te houden. :) Ik zal de post in kortingscode topic ook even aanpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 23-02-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Maar om nu het topic nog meer roze te kalken lijkt me ook wel overdreven.

Staat een béétje............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@zeef: Maar toch, wat zijn "folteraanbiedingen" ? :+
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.