Ik snap het standpunt van de moderators in het aangehaalde topic mbt de TV echt wel - ik lees nagenoeg alle topics in de A&K sectie mee of participeer erin. Dat ik-ook-posts tot vervulling leiden, ben ik het ook zeker mee eens (al doe ik daar merk ik ongemerkt af en toe ook onbewust aan mee

).
Statusupdates vind ik een ander verhaal en ook het voor de forumleden beslissen dat 'niemand er iets aan heeft' (eigenlijk in referentie tot wat dan ook) is op z'n zachtst gezegd subjectief.
Dat er rekening gehouden moet worden met hen die nuttige posts zoeken, vind ik niet een heel sterk argument, daar ieder voor zich bepaald wat wel of niet nuttig is.
Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee als er wat 'vervuiling' in een topic komt.
Degenen die interesse hebben in de aanbiedingen die in een bepaald topic voorkomen, nemen, neem ik aan, toch wel de moeite om relatief snel de relevante informatie van pagina-vulling te scheiden.
Een voorbeeld is het China topic - dat beslaat zoveel pagina's met zoveel discussies over zoveel items, dat als je bij wil blijven, je regelmatig aan het lezen zult zijn. Vast niet al deze items zijn voor iedereen even nuttig.
Dat gezegd hebbende, er zijn ook echt wel genoeg posts die moderatie behoeven en als ik kijk naar de snelheid waarmee soms gepost wordt, vind ik het ook wel weer een hele prestatie van de mods om het enigszins overzichtelijk te houden.