Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan die refferals discussie niet ergens anders? ik kan de aanbiedingen niet meer vinden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Ik zou ten eerste eens in het goede topic kijken en niet in het feedback topic... ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Persoonlijk walg ik van dergelijke posts waarin men in geuren en kleuren vertelt hoe leuke kortingsacties te misbruiken. Onbeschaamd, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Mijn eerdere topic report is gelezen, maar moderators geven er geen gevolg aan.

Merkwaardig genoeg betreffen het kranten van De Persgroep, ook uitgever van Tweakers.

I rest my case.
twitt schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:21:
Ik heb ook al bijna een jaar lang gratis de krant. Vooral het AD. Wat ook helpt is bij elke aanvraag een andere naam opgeven. De bezorger heeft het al in de gaten want die heeft een boos briefje in de bus gedaan :)

Wat ook werkt is om een toevoeging op te geven. "A" oid, en dan een A achter je huisnummer plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Blue Knight schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:13:
Kan die refferals discussie niet ergens anders? ik kan de aanbiedingen niet meer vinden.... :X
Ik nomineer deze post voor de :F prijs 2014. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:53
Ik vind de topic-waarschuwing bij de topics wel erg lang geworden nu.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FTyBJC8.png.

Waarom kunnen die 'member-only' tags niet gewoon ge-escaped worden zodat het verhaal wat nu de verticale hoogte van twee alinea's inneemt gewoon in één zin past? Nu staan zelfs de ge-escapete member-only tags weer binnen niet ge-escapete tags. :)

Daarnaast zit er nog een HTML-fout in na 'Centraal Aanbiedingen Topic V2.0'; dat staat er nu dubbel.

[ Voor 14% gewijzigd door Torrentus op 12-08-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er klopt sowieso weinig van die topicwaarschuwing. Het lijkt er op of iemand daar RML code en HTML code heeft lopen mixen. Die topicwarnings moeten we in HTML opmaken en dat gaat nog wel eens mis (zeker als iemand een draft ergens in een DM / crew-topic post waar de urls vervolgens geparst worden naar RML).

Blijkbaar zijn die topicwarnings tegenwoordig gewoon netjes in RML op te maken, maar worden bestaande topicwarnings die nog allerlei HTML code bevatten daardoor een tikje verkloot. Eens even fixen :)

Edit: zou inmiddels weer wat beter moeten zijn in het kortingscode topic. Maar ik bespeur daar nog wel wat gekke effecten, dus geef vooral een gil als er nog brakheden inzitten. Ik ga het centrale aanbiedingentopic nog even niet fixen, zodat ik een voorbeeld heb om aan de devvers te laten zien dat daar wat zaken scheef gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Orion84 op 12-08-2014 10:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Knight schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:13:
Briljante post, mooie parodie op de "voor de zoveelste keer, geen discussie in het aanbiedingen topic" :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Orion84 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:47:
Er klopt sowieso weinig van die topicwaarschuwing. Het lijkt er op of iemand daar RML code en HTML code heeft lopen mixen. Die topicwarnings moeten we in HTML opmaken en dat gaat nog wel eens mis (zeker als iemand een draft ergens in een DM / crew-topic post waar de urls vervolgens geparst worden naar RML).

Blijkbaar zijn die topicwarnings tegenwoordig gewoon netjes in RML op te maken, maar worden bestaande topicwarnings die nog allerlei HTML code bevatten daardoor een tikje verkloot. Eens even fixen :)

Edit: zou inmiddels weer wat beter moeten zijn in het kortingscode topic. Maar ik bespeur daar nog wel wat gekke effecten, dus geef vooral een gil als er nog brakheden inzitten. Ik ga het centrale aanbiedingentopic nog even niet fixen, zodat ik een voorbeeld heb om aan de devvers te laten zien dat daar wat zaken scheef gaan.
Fijn, ziet er stukken beter uit zo! :)

Enige wat ik nog zie is dat er onderaan [norml]-tags zichtbaar zijn die daar volgens mij niet horen :)
code:
1
[norml][mo][/mo][norml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

fixed :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

detulp050 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:22:
[...]

Refferals zijn alleen toegestaan als het voor aanbieder en afnemer van de link voordelen biedt. Dat is toch win-win?
Uiteindelijk heeft de aanbieder er vaak meer voordelen bij dan de afnemer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Een tijdje terug zat ik te wachten op een Vodafone Friends & Family kortingscode en heb deze gelukkig via Tweakers weten te bemachtigen.

Vandaag heb ik voor het eerst de mogelijkheid gekregen om 5 codes voor anderen aan te maken. Het is echter zo dat je nu (ik weet niet of dat al zo was) een €10,- bol.com tegoedbon krijgt voor iedereen die gebruik maakt van jouw actiecode.

Als ik die tegoedbon niet zou krijgen, dan had ik ook wel 5 codes willen aanmaken, aangezien ik weet dat ik er mensen een plezier mee kan doen.

Ik denk dat dit een voorbeeld is van de veranderde markt voor referrals. In het verleden waren deze codes hier wel toegestaan en was hier ook vraag naar, maar enkel omdat er nu ook benefits voor de plaatsers zijn, is dit niet meer toegestaan.

Excuses trouwens voor mijn post in [Aanbieding] Directsales Vodafone: Friends&Family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18

TDB

Refferals ja: maar dan de vergoeding doorgeven. Anders niet toestaan.

ik heb zelf een website waarbij ik o.a. een aantal links heb naar diverse webwinkels (amazon, bol.com, zavvi, zalando, etc). Als ik in het AK forum iemand zie die aangeeft bij één van deze sites te kopen, dan DM ik soms die persoon. Geef daarbij aan dat ik affiliate ben bij de betreffende website en dat ik voor wat extra korting kan zorgen: ik stuur dan een link naar mijn website, persoon klikt erop en besteld gewoon. Win situatie voor de persoon die besteld: hij/zij krijgt mijn affiliate vergoeding (bijna 100%, afgerond op de Euro) Mijn win-situatie: qua geld nog geen euro. doe het meer om mede GOT-ers te helpen.

PSN: TDBtje

• ariekanari
  • Laatst online: 18-09 12:53
Is het misschien een idee om een Cash Back topic te beginnen waarin alle Cashback aanbiedingen kunnen worden aangemeld?

Met vermelding van o.a.:
* Product / Productgroep
* Cashback korting
* Link naar cashback site
* Actieperiode

Een cashback topic is niet gebonden aan één fabrikant/aanbieder dus het aanbod zal regelmatig ververst worden.
Bovendien worden aan cashback acties relatief weinig ruchtbaarheid gegeven. Het staat vaak niet vermeld op een website of reclamefolder (of in een reclamefolder slechts eenmalig).
Hoe kom ik hierop: zie mijn post in aanbiedingentopic. Geen van de webwinkels in de Pricewatch vermeld op hun site dat er een cashbackactie loopt.

Misschien kan met een template e.e.a. geautomatiseerd worden? Bijvoorbeeld dat zodra de actieperiode verlopen is het topic op "grijs" gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door ariekanari op 14-08-2014 09:39 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
TDB schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:42:
Refferals ja: maar dan de vergoeding doorgeven. Anders niet toestaan.

ik heb zelf een website waarbij ik o.a. een aantal links heb naar diverse webwinkels (amazon, bol.com, zavvi, zalando, etc). Als ik in het AK forum iemand zie die aangeeft bij één van deze sites te kopen, dan DM ik soms die persoon. Geef daarbij aan dat ik affiliate ben bij de betreffende website en dat ik voor wat extra korting kan zorgen: ik stuur dan een link naar mijn website, persoon klikt erop en besteld gewoon. Win situatie voor de persoon die besteld: hij/zij krijgt mijn affiliate vergoeding (bijna 100%, afgerond op de Euro) Mijn win-situatie: qua geld nog geen euro. doe het meer om mede GOT-ers te helpen.
De discussie gaat niet echt over affiliate links, want die blijven waarschijnlijk wel verboden. Het gaat om referralcodes van bedrijven als Uber of Hellofresh, waarbij de persoon die de code geeft ook voordeel kan hebben bij nieuwe aanmeldingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

In het Centraal aanbiedingen topic. V2.0 staat een kapot linkje naar het kortingscodetopic in de topic warning :)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 20-08-2014 11:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:27
Is altijd de laagste prijs in een winkel, als je weet hoe, dan geen aanbieding?
Ik had 20% korting.....dat was 20 euro.
Ik zie hier aanbiedingen die over slechts een paar euro gaan. (en ja, daar ben je natuurlijk ook blij mee als je dat item nodig hebt)

Als het niet het juiste topic is, verplaats het dan, met misschien een DMetje naar mij,nu weet niemand het.

Streng zijn jullie hoor. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Teijgetje op 21-08-2014 14:16 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Tips over onderhandelen zijn geen aanbiedingen, simpel toch? En "aanbiedingen" van 1 euro goedkoper van iets dat bovenaan staat in de pricewatch, zijn ook niet bijzonder interessant.

_██_
(ಠ_ృ)

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:27
Kijk, dat wist ik dan weer niet, dat je alles wat je post eerst in de Pricewatch moet checken of je wel echt een fikse korting post.... ;)
Dat het "niet bijzonder interessant" is om iets te posten dat maar iets goedkoper is dan de goedkoopste. :?
Dat is zeker omdat een euro voor iedereen evenveel waard is, of je nu een uitkering hebt of 15.000 per maand verdiend. ;)

Maar je hebt gelijk, met een kaartje/voucher ergens heen gaan en 10 % korting krijgen is wat anders dan daar zeggen dat het elders veel goedkoper is en het voor die prijs meekrijgen. (of tot twee weken later een cashback).

Misschien een idee voor een nieuw topic: "Winkels met laagste prijs garantie" en onder welke voorwaarden ?
Ze moedigen namelijk vaak niet aan om zelf om korting te vragen, ook al is die mogelijkheid er.
Het is niet het eerste wat je ziet op een site of winkel, vaak is het weggemoffeld.
Iets met winst maken......
Bij deze volstaat de Pricewatch bijvoorbeeld.

Want als ik het namelijk eerder geweten had dan had dat me veel heen en weer rijden gescheeld bij eerdere aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 21-08-2014 17:34 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
betreft: Kan Spullen bij miniinthebox.com voor bijna niks eventueel weer open om ontvangen goodies door te nemen?
Ik begrijp dat het topic de vorige keer een beetje onzinnig overkwam, de toegevoegde waarde van de "ik heb ... besteld" posts was uiteraard nihil. Maar nu ik een eerste bestelling, binnen heb, lijkt het me toch interessant om bijvoorbeeld kwaliteit te bespreken. In de periode dat het topic open was is in ieder geval één keer gepost dat de bouwkwaliteit van sommige producten wel eens te wensen over kon laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:57

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Persoonlijk voel ik daar niet zoveel voor, het is een beetje alsof je DX producten wilt gaan raten. Hier en daar goed spul maar ook veel prul.

Buiten dat komt het ook op een ervaringen topic neer en dat hebben we hier liever binnen AK liever niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 24-08-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Okay geen probleem, ik had gisteravond even in die "Box Uitpak Topics" gekeken of daar regels vermeld stonden. Dit is echter een andere situatie bedenk ik me nu, hier weet men wat er is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 08:54
detulp050 in "Luiers/pampers-aanbiedingen"

Heb zelf deze post geplaatst, want het (luiers) kan niet in V&A en het is precies de doelgroep. Post zelf vaker in dit subforum, maar mocht het niet, haal het dan maar weg en dan bij voorbaat mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Teijgetje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:28:
Kijk, dat wist ik dan weer niet, dat je alles wat je post eerst in de Pricewatch moet checken of je wel echt een fikse korting post.... ;)
Dat het "niet bijzonder interessant" is om iets te posten dat maar iets goedkoper is dan de goedkoopste. :?
Dat is zeker omdat een euro voor iedereen evenveel waard is, of je nu een uitkering hebt of 15.000 per maand verdiend. ;)
Alles is relatief natuurlijk, maar een aanbiedingentopic is er voor de bijzondere gevallen IMO. Anders kun je de hele inhoud van de pricewatch wel in zo'n topic dumpen, waardoor je door al die "aanbiedingen" van een paar cent de echte stunts niet meer kan vinden.

Een NAS die 30% goedkoper is dan elders, is een aanbieding. Ook al ben je niet dringend op zoek naar zoiets, dan zou je nog kunnen denken "laat ik die maar nemen". Een NAS die 3 euro goedkoper is dan de eerstvolgende aanbieder, is dat ook, maar waarschijnlijk alleen interessant voor degenen die specifiek naar dat model op zoek waren. Die paar personen kunnen ook zelf wel in de pricewatch zoeken lijkt me zo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
detulp050 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:33:
detulp050 in "Luiers/pampers-aanbiedingen"

Heb zelf deze post geplaatst, want het (luiers) kan niet in V&A en het is precies de doelgroep. Post zelf vaker in dit subforum, maar mocht het niet, haal het dan maar weg en dan bij voorbaat mijn excuses.
Ik heb je post leeggehaald, maar het makkelijkste is hem zelf leegeditten (kan nu niet meer doordat hij door mij gelocked is) of een topicreport in het topic aanmaken via de 'Rapporteer' knop bij elke post of het handje linksonder de topictitel bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:13:
In het Centraal aanbiedingen topic. V2.0 staat een kapot linkje naar het kortingscodetopic in de topic warning :)
;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank, had ik gemist. Is nu aangepast :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter in "Goedkope Win7Pro licentie uit Duitsland"

Vinden we het handig om een topic te sluiten en als reden daarvoor het bestaan van een ander topic aan te voeren.... ....dat ook gesloten is? :F

Daarnaast gaat het over een andere verkopende partij en wordt zo de mogelijkheid ontnomen dat iemand inderdaad even een exemplaar koopt, de echtheid bij M'soft checkt en dat dan terugmeldt.

Dat is toch alleen maar nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*knip* dat soort opmerkingen mag je achterwege laten, je kunt het normaal vragen.

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om te beginnen mag jij je de sluiting van dat topic aantrekken, met opmerkingen als:
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:45:
Kan iemand die er een gekocht heeft en die binnen heeft dat doen en hier terugmelden?

En heeft iemand al uitgezocht of er ook de mogelijkheid bestaat voor achteraf betalen of per bankoverschrijving?
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:58:
Mocht dat gebeuren vraag er dan gelijk een tweede bij voor mij als degene die dit voorgesteld heeft. :P
Het is niet de bedoeling dat men gaat vissen naar ervaringen, men kan die melden. Zeker met de tweede post zorg je ervoor dat het je er om gaat dat anderen het risico maar moeten gaan lopen en het uit moeten zoeken, ipv dat je zelf aan de slag gaat. Dus als je in de toekomst nog dergelijke topics opent, dan zonder die aanpak. Zelf op zoek gaan, zelf uitproberen ipv op anderen te gaan hopen.

Het topic zoals je het geopend had was wat dat betreft al vrij kansloos opgezet. De manier waarop je het hier aankaart helpt ook niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb het Rakuten.de topic gemerged met het oude topic, wat nu heet \[PCfritz/Rakuten.de] Windows 7 Pro (€20) *eigen risico*. Dat topic is weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik was net het volgende aan het schrijven toen de melding van een nieuwe posting verscheen:

===

Niet iedereen is gelijk in de dringendheid van de wens om zoiets aan te schaffen. Ook moet je over een betaalmogelijkheid beschikken. De meer gretige koper met zo'n betaalmogelijkheid is daarom de meer aangewezen persoon om zoiets uit te proberen. Ik droeg de informatie aan over malafide en bonafide mogelijkheden en de informatie over de mogelijkheid een licentie-key te laten checken door Microsoft. Ik stond ook op het punt om weg te gaan maar dat hoef ik verder niemand uit te leggen is het wel?

Vereende krachten noemt men zoiets. Laat dat nou net een van de essenties zijn van een forum.

En de relativerende betekenis van emoticons zijn niet bekend?

En hoe moeten we precies verder communiceren in dat andere topic als dat ook gesloten is?

Dankzij mijn inspanningen is dit Aanbiedingentopic V2.0 er mét zinvol gebruik van spin-off topics. Ik heb zelfs de naam voorgesteld als je terugleest. En het is het meest gelezen topic van Tweakers begrijp ik. Alleen als IK er eens gebruik van maak moet dat direct afgekapt worden?

===

Nou ja... we kunnen nu blijkbaar toch verder communiceren.

*knip* en nou kappen

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je de credits wilt gaan claimen voor het Aanbiedingentopic en de opzet van AK, dan zijn we snel uitgepraat. Dat maakt niet dat er voor jou speciale regels zijn.

Verder mag je zeurderige opmerkingen zoals in het topic achterwege laten, want je manier van communiceren werkt alleen maar contraproductief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gaat mijn posting die hier stond en snel verwijderd is nu intern behandeld worden of is het de bedoeling dat hij nu aan die controle/toetsing onttrokken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt eerder al een pushmessage gehad, die is duidelijk genoeg en daar was je ook toegezegd wat er met verdere vergelijkbare posts zou gebeuren. Je mag daar verder reageren, en ook het laatste woord hebben, maar op het forum is het nu afgelopen. Veel duidelijker kan en ga ik het niet voor je maken.

Edit: hoeveel duidelijker moet ik het nog zeggen? Als je een vete wilt uitvechten of het laatste woord wilt hebben, dan mag je reageren op de PM. Dit is niet de plek om te blijven drammen.

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 30-08-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

gambieter schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:20:
Edit: hoeveel duidelijker moet ik het nog zeggen? Als je een vete wilt uitvechten of het laatste woord wilt hebben, dan mag je reageren op de PM. Dit is niet de plek om te blijven drammen.
Omdat IK een open discussie niet uit de weg ga. Integendeel. Blijkbaar durft niet iedereen die aan.

Ik ga geen tijd en moeite verspillen aan een discussie die voor de medeforumleden verborgen blijft. Ik geloof in openheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Waarom wordt dit sub-forum zo verschrikkelijk kort gehouden? Is het ooit zo ongelooflijk uit de hand gelopen ofzo? Waarom niet de teugels iets losser laten en pas ingrijpen als dingen echt uit de hand escaleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

itsgreen schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:52:
Waarom wordt dit sub-forum zo verschrikkelijk kort gehouden? Is het ooit zo ongelooflijk uit de hand gelopen ofzo?
Ja, we hebben heel goede redenen om dit sub-forum heel kort te houden, gezien het verleden. Helaas zie je ook nu dat users (zowel nieuw als ervaren) nog steeds veel moeite hebben om zich zelfs maar aan simpele regels te houden, zoals in het Aanbiedingentopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Is het misschien een idee om een Centraal aanbiedingen en kortingscodes discussie topic te maken?

Het gewoon iets wat steeds terugkeert, mensen reageren op aanbiedingen of kortingen en dat levert snel offtopic reacties op. Ik heb zelf ook wel eens die fout gemaakt. Uiteindelijk is het voor mij en vele andere is het fijn dat het " Meld hier uw kortingscodes/coupons" en het "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" schoon blijft zodat je makkelijk kan zien wat er in de aanbieding is. Als dat niet kort gehouden wordt dan moet je elke dag meerdere pagina's gaan doorbladeren. Tegenwoordig is dat altijd erg netjes maar volgens mij moeten de mods wel regelmatig ingrijpen.

Het lijkt mij logisch dat mensen willen reageren op een aanbieding, nu moet je dan een nieuw topic openen en daar nemen mensen niet de moeite voor. Waarschijnlijk reageren er ook minder mensen op een specifiek topic over één product. Het lijkt mij wel prettig om een centraal topic te hebben waar je dagaanbiedingen en kortingen kan bespreken. Waarschijnlijk zal dat ook de offtopic posts in de bovengenoemde topics verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 15:16
Of wat misschien ook een idee is, dat men elke aanbieding in een nieuw topic kan aanmaken, alleen deze dient wel door een van de moderators goedgekeurd te worden. Hierdoor worden onzinaanbiedingen en dergelijke eruit gevist. Op elke goedgekeurde topic kan men dan reageren.

Het lijkt dat het meer werk is voor de mods, maar ik denk dat als je mensen laat reageren in elke topic, er minder gemod hoeft te worden dan dat het nu in het centraal topic gebeurt.

Ik denk dat hoe vaak je ook waarschuwt, men blijft het doen.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tjiwa schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:58:
Of wat misschien ook een idee is, dat men elke aanbieding in een nieuw topic kan aanmaken, alleen deze dient wel door een van de moderators goedgekeurd te worden. Hierdoor worden onzinaanbiedingen en dergelijke eruit gevist. Op elke goedgekeurde topic kan men dan reageren.

Het lijkt dat het meer werk is voor de mods, maar ik denk dat als je mensen laat reageren in elke topic, er minder gemod hoeft te worden dan dat het nu in het centraal topic gebeurt.

Ik denk dat hoe vaak je ook waarschuwt, men blijft het doen.
Losse topics per aanbieding en dan ook nog screenen gaat hem niet worden. Ten eerste is dat een veel te hoge drempel om aanbiedingen te posten en ten tweede is het een boel werk wat ook nog eens vertragend werkt voor het delen van aanbiedingen (normaal modereren is minder tijdkritisch).

Bovendien willen veel gebruikers juist een centraal topic om bij te houden, in plaats van allemaal losse topics.

Een groot centraal discussietopic gaan we zeker ook niet doen, dat is gewoon terug naar vroeger, wat een grote puinhoop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met Orion. Nog een groot topic gaat het zeker niet worden, mede omdat je nu al kunt voorspellen dat men de aanbiedingen dan daar gaat posten, want dat is makkelijker. Dan hebben we alleen nog maar een extra, moeilijk beheersbaar topic. Aparte topics screenen zeker ook niet.

Men doet alsof de drempel voor een nieuw topic aanmaken zo hoog is. Maar als ik kijk naar de aankoopadviestopics, dan zie je dat de nieuwe topics als paddestoelen omhoog komen, en de hoeveelheid energie die men in die topics stopt is nou vaak ook niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Duidelijke kritiek punten, ben het er ook mee eens.
Ik denk ook dat het ervoor kan zorgen dat het een rotzooi wordt.
Eigenlijk is het dan ook geen optie om het anders te doen, nu is het zeer overzichtelijk.
Bedankt voor de reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door Zspirit op 30-08-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
detulp050 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:22:
[...]

Refferals zijn alleen toegestaan als het voor aanbieder en afnemer van de link voordelen biedt. Dat is toch win-win?
In het plan zoals het nu voorligt: Als er voor de ontvanger maar voordeel is. Links waarbij alleen de aanbieder voordeel heeft, die blijven niet toegestaan. Hoe de verhouding voordeel tussen aanbieder en ontvanger van de korting is, dat maakt niet uit. :)

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 31-08-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ter verduidelijking: dat is dus het idee achter de opties waar we mee bezig zijn, nog geen ingevoerd beleid. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan waardoor het onduidelijk zou kunnen zijn voor posters, en voor ons als moderators :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Mmmmm, een eenmalig te gebruiken kortingsvoucher voor een attractie (gratis) aanbieden via DM mag dus niet (prima :)). Maar om de voucher hier online te zetten met het risico dat meerdere Tweakers em uitprinten en alleen de eerste bezoeker deze kan gebruiken vind ik ook zo wat.

In de digitale prullenbak dan maar?, of vergeet ik een mogelijkheid?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Zojuist is deze post Wasabi! in "Meld hier uw kortingscodes/coupons" aangepast omdat er een referral in zou staan. Voor zover ik na wat googlen vond beginnen de kortingscodes van Sygic altijd met REF. Ik krijg niet de indruk dat de betreffende code echt een referral is. Die indruk wordt versterkt omdat je na bestellen een link krijg die je op facebook kunt zetten of aan je vrienden kunt mailen. Die link is wél een echte referral (o.a. omdat het een echte https:// link is) en lijkt helemaal niet op genoemde code die met REF begint .

[ Voor 11% gewijzigd door rud op 06-09-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
rud schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:17:
Zojuist is deze post Wasabi! in "Meld hier uw kortingscodes/coupons" aangepast omdat er een referral in zou staan. Voor zover ik na wat googlen vond beginnen de kortingscodes van Sygic altijd met REF. Ik krijg niet de indruk dat de betreffende code echt een referral is. Die indruk wordt versterkt omdat je na bestellen een link krijg die je op facebook kunt zetten of aan je vrienden kunt mailen. Die link is wél een echte referral (o.a. omdat het een echte https:// link is) en lijkt helemaal niet op genoemde code die met REF begint .
Het is wél een referral, omdat wanneer iemand anders met jouw link/code een aankoop doet, jij een jaar lang traffic-ondersteuning krijgt (en de persoon die wat koopt krijgt korting). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Dan lees je niet goed.
De REFxxxx code geeft 25% korting. Als je (met of zonder die code) iets koopt krijg je een mail met daarin een link. Die link is dus niet gelijk aan REFxxxx en lijkt er ook voor geen meter op. Als iemand via die link het product aanschaft veranderd er voor de koper niets, ook die koper krijgt bij gebruik van de code REFxxxx de korting. Omdat koper via jouw link het product aangeschaft heeft krijg jij inderdaad 1 jaar lang traffic ondersteuning.

De code REFxxxx geeft dus alleen korting voor de koper. En die link heeft Wasabi! nooit gepost, alleen de kortingscode REFxxxx.
(REFxxxx is een voorbeeld. De echte code was veel langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
rud schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:35:
Dan lees je niet goed.
De REFxxxx code geeft 25% korting. Als je (met of zonder die code) iets koopt krijg je een mail met daarin een link. Die link is dus niet gelijk aan REFxxxx en lijkt er ook voor geen meter op. Als iemand via die link het product aanschaft veranderd er voor de koper niets, ook die koper krijgt bij gebruik van de code REFxxxx de korting. Omdat koper via jouw link het product aangeschaft heeft krijg jij inderdaad 1 jaar lang traffic ondersteuning.

De code REFxxxx geeft dus alleen korting voor de koper. En die link heeft Wasabi! nooit gepost, alleen de kortingscode REFxxxx.
(REFxxxx is een voorbeeld. De echte code was veel langer).
Kijk, zo is het duidelijk. Dan ben ik het met je eens, en vind ik ook dat deze kortingscodes moeten kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We zijn nog in discussie over referrals :)

Wel moeten mensen zich bedenken dat het voor ons erg moeilijk is om het verschil te zien tussen onbaatzuchtige en minder onbaatzuchtige referrals te zien. Daarom: als je een referral-link plaatst die geen eigen voordeel geeft, zet er dan uitleg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

zeef schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

In het plan zoals het nu voorligt: Als er voor de ontvanger maar voordeel is. Links waarbij alleen de aanbieder voordeel heeft, die blijven niet toegestaan. Hoe de verhouding voordeel tussen aanbieder en ontvanger van de korting is, dat maakt niet uit. :)
Hier zou ik zeker voorstander voor zijn, er is immers sprake van een win-win situatie als beide partijen voordeel hebben. Wel is het misschien lastig te handhaven voor de mods. Maar de transparantieregel helpt natuur wel.
Ik hoop dat het idee snel beleid wordt. In welke fase van het plan zijn jullie?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlvdp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2022
|:( :( Ik plaats dus een hellofresh code wat geen referral is wordt dus ook verwijderd?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja. Zoals in de topicwaarschuwing staat, willen we geen HelloFresh codes, dat is al een tijd zo. En die topicwaarschuwing staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlvdp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2022
Dat snap ik maar dit is geen referral dus waarom die codes ook weren?
Dat is toch onzin om codes van een hele site te weren?/ of mis ik iets

[ Voor 29% gewijzigd door Jlvdp op 07-09-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Het Vodafone Directsales topic is een leuk experiment voor de referrals. Wat je ziet is dat mensen nu meerdere keren hun eigen referrals gaan posten om zoveel mogelijk voordeel te behalen. Ik had hier eigenlijk ook niet op gerekend, maar het was natuurlijk wel voorspelbaar.

Als outsider lijkt het redelijk goed te gaan. Ik heb geen idee hoe de modjes dat ervaren? Hoe staat het eigenlijk met het besluit over de referrals? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Serieus, ze gaan ze meerdere keren pluggen? *Zucht*

Weer iets wat we in een niet-gelezen topicwaarschuwing of beleidstopic kunnen gaan zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel te verwachten in de referral rabbit run. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oohh schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:36:
Als outsider lijkt het redelijk goed te gaan. Ik heb geen idee hoe de modjes dat ervaren? Hoe staat het eigenlijk met het besluit over de referrals? ;)
Dit soort dingen zijn dus waarom het besluit er nog niet is. De meer pessimistische moderators (*kuch*) voorspellen dat mensen heel kortzichtig dit soort grapjes gaan uithalen om hun referral maar te pluggen. Helaas krijgen wij pessimisten vaker gelijk dan ongelijk :X :p

offtopic:
Ik zie trouwens dat een collega moderator uit een ander forumdeel de meest recente delinquent is :+

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 01-10-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@ Perkgouw
Om nu alle reacties als nutteloze discussie te bestempelen op deze aanbieding vipinholland in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" van usenext ?
Er zat natuurlijk wel wat nuttigs bij, zeker om alert te blijven op automatische afschrijvingen na de proefperiode, dat zou je de mensen niet mogen onthouden.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Discussies zijn in het topic niet de bedoeling. Waardevolle toevoegingen zijn natuurlijk altijd welkom. Met de huidige opzet was het gewoon een discussie rondom deze post. Ik kan dan zelf wel alle informatie eruit filteren en deze verwerken in de aanbiedingspost. Maar ook ik doe dit vrijwillig, en als we dat bij elke reeks reacties moeten doen gaat daar erg veel tijd in zitten.

M.a.w. waardevolle toevoegingen graag. Discussies -> maak dan liever een apart topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Alle begin is moeilijk, ik heb wel vertrouwen in onze community. Het is bij het aanbiedingentopic 2.0 ook gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 18-09 14:46
Over het weggeven van oneplus invites via DM: Wat is daar in vredesnaam het issue mee? Wáárom heeft Tweakers daar last van? Ik maak er geen wedstrijd van, vraag er geen geld voor, probeer alleen een tweaker te helpen met een invite. Prima dat opleggen van regels en me 'egoistisch' noemen + dreigen met een ban, maar als er geen enkele logica inzit ben ik de weg kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Simpel: in heel AK is het "DM me maar" niet toegestaan. We willen niet dat topics daarmee volgespamt worden, het forum is een community en niet een DM-dating systeem.

En wie ben jij dat je denkt dat afspraken en regels niet gelden als jij ze niet nodig vindt? Omdat jij zo nodig wilt kunnen bepalen wie de invite krijgt? Dan mag je je invites in V&A zetten. Maar als je mee wilt doen in AK, dan hou je je maar aan de spelregels. En als je je moedwillig niet aan de spelregels houdt (en daarmee een topic kapot gaat maken als iedereen die houding gaat aannemen), dan ben je inderdaad een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 18-09 14:46
Je weet dat je redelijk vijandig overkomt? Is erg jammer. Volgens mijn moeder was 'daarom' nooit een reden, maar op Tweakers.net blijkbaar wel. Je had ook in kunnen zien dat mijn intenties niet duister zijn en daarom wellicht een iets andere toon aan kunnen slaan.

Ik 'spam' geen topics vol, zet 1 post weg met een alternatieve manier om de *community* te helpen. Dat dit als 'DM dating' wordt afgedaan vind ik erg spijtig.

Ik zal me voortaan braaf aan de regels houden, maar vind de soms wat schreeuwende reacties van het 'team' erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vijandig? Eerder teleurgesteld dat je nog steeds niet ziet dat je houding het probleem is. Je kijkt nu alleen maar naar je eigen code en je eigen wensen, niet verder. Maar als jij het mag, mag toch iedereen het doen en is het topic in no time kapot.

Dus nee, je helpt de community niet als je moedwillig de topicregels negeert en daarmee het risico vergroot dat het topic (een wens van de community) dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Brammos85 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:54:
Je weet dat je redelijk vijandig overkomt? Is erg jammer. Volgens mijn moeder was 'daarom' nooit een reden, maar op Tweakers.net blijkbaar wel. Je had ook in kunnen zien dat mijn intenties niet duister zijn en daarom wellicht een iets andere toon aan kunnen slaan.

Ik 'spam' geen topics vol, zet 1 post weg met een alternatieve manier om de *community* te helpen. Dat dit als 'DM dating' wordt afgedaan vind ik erg spijtig.

Ik zal me voortaan braaf aan de regels houden, maar vind de soms wat schreeuwende reacties van het 'team' erg vervelend.
Je had natuurlijk zelf ook voor de optie kunnen gaan om hier naar het waarom te vragen, danwel daarover in discussie te gaan. In plaats van maar gewoon bewust de regels te overtreden en vervolgens verontwaardigd te gaan doen als daarop wordt ingegrepen.

En of jouw intenties niet duister zijn kunnen wij niet zien. Er zijn al verschillende vage referral constructies voorbijgekomen in dat topic, waarbij mensen proberen een slaatje uit die codes te slaan. Dat alleen al is een reden om het uitwisselen van de codes zoveel mogelijk in het daglicht te laten plaatsvinden in plaats van via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als ik me even mag inmengen in deze Brammos85 discussie..
Ik kan me in alle twee de standpunten inleven, maar ik heb toch wel het idee dat er nogal wat weg gehengelt wordt aan codes door one day users.
En als je toch relatieve kostbare invités /codes hebt, zie je die het liefste bij de goede terecht komen.
Dat de mods niet op deze privé moderatie zitten te wachten kan ik ook inkomen.
Is het dan een idee te verwijzen naar v&a in een subforum(afsplitsing) toe te staan.
Zodat je het via v&a via dm toe kan staan?
Immers zijn de regels van v&a weer heel anders.
En dat is het gevolg van een niet eenduidig beleid mi.

Zoals ik al meer als een jaar geleden aangaf , is het al mogelijk de newbie beperkte lees en reactie rechten te geven, ook mbt. Weghengelen?

Ik hoop natuurlijk op een vriendelijke reactie.😊

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Supertip schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:49:
Is het dan een idee te verwijzen naar v&a in een subforum(afsplitsing) toe te staan.
Zodat je het via v&a via dm toe kan staan?
Nee. Dan blijf je met het oncontroleerbare zitten, met daarbij ook nog eens willekeur. Die invites zijn niet speciaal genoeg om opeens de opzet van AK overboord te gooien :).
Zoals ik al meer als een jaar geleden aangaf , is het al mogelijk de newbie beperkte lees en reactie rechten te geven, ook mbt. Weghengelen?

Ik hoop natuurlijk op een vriendelijke reactie.😊
We zien die suggesties elke keer. Of het nu aankoopadviesforums is, codes/invites of prijsvragen, men wil nieuwelingen benadelen. Maar waarom zouden we nieuwe users uitsluiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:08
gambieter schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 03:22:

We zien die suggesties elke keer. Of het nu aankoopadviesforums is, codes/invites of prijsvragen, men wil nieuwelingen benadelen. Maar waarom zouden we nieuwe users uitsluiten? :)
Ik wil wel proberen ....

Omdat dit mogelijk gelukszoekers zijn die hier alleen zijn met het doel, de via google opgezochte, codes / invites weg te hengelen. Hoewel de gelukszoekers de forumusercount natuurlijk wel lekker ophogen, zijn het geen aanvullingen voor de community, je ziet ze waarschijnlijk nooit meer terug.
Daarnaast deel je graag met gelijkgestemden, mensen die net als jij tijd en energie steken in de community en daar dus wel eens wat voor terugkrijgen.
Volgens je eigen redenatie ... waarom hebben we de huiskamer ? Hiervoor gelden toch ook toelatingseisen ?

/try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mitch schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 03:39:
Ik wil wel proberen ....

Omdat dit mogelijk gelukszoekers zijn die hier alleen zijn met het doel, de via google opgezochte, codes / invites weg te hengelen. Hoewel de gelukszoekers de forumusercount natuurlijk wel lekker ophogen, zijn het geen aanvullingen voor de community, je ziet ze waarschijnlijk nooit meer terug.
Daarnaast deel je graag met gelijkgestemden, mensen die net als jij tijd en energie steken in de community en daar dus wel eens wat voor terugkrijgen.
Volgens je eigen redenatie ... waarom hebben we de huiskamer ? Hiervoor gelden toch ook toelatingseisen ?

/try
Datzelfde gaat op voor aankoopadviesforums; zat mensen die alleen een keer langskomen en niet verder gaan. Moeten we dat ook maar exclusief maken? Maar je kunt er ook positief tegen aan kijken: er zullen ook mensen zijn waarbij dit de start is voor het lid worden van de community, en door ze nu uit te sluiten voorkom je dat mogelijk.

De filosofie van AK is dat het openbaar is, en daar gaan we niet vanaf wijken alleen omdat sommige mensen willen kunnen beslissen wie de invites wel en wie ze niet krijgen :)

De huiskamer is een extraatje waar niemand recht op heeft, daar gaat de redenering niet voor op. Net zoals er andere forums zijn waar je niet zomaar binnen komt.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 12-10-2014 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik zie in de: Meld hier uw kortingscodes/coupons, dat er mensen zijn, die geen reactie geven, als zij een code gebruiken.
Ik vind dit niet kunnen, en niet mogen.
Ik weet niet of dit al terspraken is geweest, maar is het mogenlijk, als iemand een code plaats, en je wilt deze kortingscode zien, je eerst moet Quote.

Zal volgens mij veel ergernis besparen ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat willen we graag zien, maar kunnen we niet afdwingen. We gaan natuurlijk geen technische oplossingen verzinnen (wat hier niet eens kan) voor een gedragsprobleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 08:40:
Ik zie in de: Meld hier uw kortingscodes/coupons, dat er mensen zijn, die geen reactie geven, als zij een code gebruiken.
Ik vind dit niet kunnen, en niet mogen.
Ik weet niet of dit al terspraken is geweest, maar is het mogenlijk, als iemand een code plaats, en je wilt deze kortingscode zien, je eerst moet Quote.

Zal volgens mij veel ergernis besparen ;)
Met alle respect, maar die ergenis komt voornamelijk van de lui die misgrijpt en even de frustratie kwijt moet en niet van de posters zelf. De oplossing is simpel: hecht je zoveel waarde aan een bedankje, hou de code dan gewoon voor jezelf. Ik erger me juist aan het feit dat er posters zijn die dan een tussenregel plaatsen in de trant van "graag wel een bedankje of achteraf komen met een bedankje was wel zo netjes geweest." Post het dan gewoon niet als het zo bezwaarlijk is denk ik dan. Degene die de code gebruikt, of het nu een eendagsvlieg of een abonnee is, is je heus wel dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Met alle respect, maar die ergenis komt voornamelijk van de lui die misgrijpt en even de frustratie kwijt moet en niet van de posters zelf. De oplossing is simpel: hecht je zoveel waarde aan een bedankje, hou de code dan gewoon voor jezelf. Ik erger me juist aan het feit dat er posters zijn die dan een tussenregel plaatsen in de trant van "graag wel een bedankje of achteraf komen met een bedankje was wel zo netjes geweest." Post het dan gewoon niet als het zo bezwaarlijk is denk ik dan. Degene die de code gebruikt, of het nu een eendagsvlieg of een abonnee is, is je heus wel dankbaar.
Ben ik met je eens. Maar er zijn twee dingen:
-fatsoen. Als iemand iets voor je doet, is het dan echt zo moeilijk om ff "bedankt" te roepen?
-benadelen van anderen: code werkt niet meer, en mensen moeten daar maar achter komen op het moment dat ze die invoeren...
Ik snap de irritatie dus wel.
maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik een keer ook pas een week later een bedankje gepost heb nadat ik een code gebruikt had :X

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 12-10-2014 11:33 . Reden: Typevautje ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien rakel ik weer een oude discussie op maar vind het jammer dat er vergelijkingen mogen worden gedaan. Zoals:
gambieter in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Lijkt me juist nuttig, soms lijkt een aanbieding op het eerste gezicht heel interessant en vergelijk je niet meer zo goed doordat je een beetje 'tunnelvisie' krijgt door de aanbieding. Dus dan zijn een paar reacties handig om gelijk snel te zien dat de aanbieding eigenlijk een beetje tegenvalt.

Over de refferals, als goudzoekers zo'n probleem zijn kan het AK forum dan niet een gesloten forum worden met toegang vanaf x aantal posts zoals HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 08:09
(verwijderd)

[ Voor 96% gewijzigd door Roncom op 14-10-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Hmm, volgende experiment: Het Boldking topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Vind het vreemd dat Boldking wel toegestaan wordt terwijl een topic voor Hellofresh wat ik enige tijd geleden maakte direct verwijdert werd.. Het principe is 100% hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Da's heel simpel: referrals zoals Hellofresh waren toen gewoon verboden. En om eerlijk te zijn: ik ben persoonlijk nog steeds niet gelukkig met referrals toestaan, al zal het in het kader van uitproberen wel even overboord moeten.

Ook willen we voorkomen dat het grote topic volmet referrals komt te staan. Het zou een minderheid van de codes moeten zijn wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Maar is het nu dan ook toegestaan om HelloFresh of Uber topics aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oohh schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:35:
Maar is het nu dan ook toegestaan om HelloFresh of Uber topics aan te maken?
Waarschijnlijk wel, is exact hetzelfde principe als de Bold King referrals. Of tweakers heeft gewoon iets tegen Uber en HelloFresh.
Naar mijn mening kan het Bold King topic omgetoverd worden tot een algemeen referral topic. Zolang de poster gewoon netjes erbij vermeldt wat het voordeel voor hem/haar is en de referral slechts eenmaal plaatst, kan je er volgens mij weinig bezwaar tegen hebben.

Edit: ik constateer al 2 dingen in het nieuwe topic, mensen die schaamteloos hun referrals meerdere keren posten of sneaky zichzelf gaan quoten. :F

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:57:
Naar mijn mening kan het Bold King topic omgetoverd worden tot een algemeen referral topic. Zolang de poster gewoon netjes erbij vermeldt wat het voordeel voor hem/haar is en de referral slechts eenmaal plaatst, kan je er volgens mij weinig bezwaar tegen hebben.

Edit: ik constateer al 2 dingen in het nieuwe topic, mensen die schaamteloos hun referrals meerdere keren posten of sneaky zichzelf gaan quoten. :F
Het lijkt mij niet verstandig om het om te toveren tot een algemeen referral topic, dan gaat er weer van alles door elkaar lopen en moet er ook daar hevig gemodereerd worden.

Met die Boldking codes was het vanaf het alleen niet duidelijk of het nou een referral was of niet. Toen de codes nog in het kortingscodes-topic stonden, werd er niet vermeld dat het ging om een referral. In het nieuwe topic ook niet trouwens, pas toen ik het daar vroeg werd het expliciet duidelijk gemaakt. Het is wel handig als de moderators zich expliciet uitspreken over wat de regels nu zijn. Nu is het voornamelijk grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

We gaan zeer zeker geen algemeen referraltopic maken, dan hebben we helemaal geen overzicht meer. Helaas zijn er <blieps> die hun code gewoon meermaals spammen, precies een van de redenen waarom ik persoonlijk tegen het toelaten van referrals ben.

HF: even geduld nog.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 16-10-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:57:
We gaan zeer zeker geen algemeen referraltopic maken, dan hebben we helemaal geen overzicht meer. Helaas zijn er <blieps> die hun code gewoon meermaals spammen, precies een van de redenen waarom ik persoonlijk tegen het toelaten van referrals ben.

HF: even geduld nog.
Of een code van iemand anders doorstrepen en je eigen code in bold zetten, wel creatief :+
Succes met modden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Hallo Perkouw, Gambieter,

Ik zag net een bericht van Manfield schoenen (winkel/webwinkel), die hebben de volgende actie vanmiddag.
(ik heb hem niet geplaatst op tweakers aanbiedingen en kortingscodes)
Win gratis schoenen!

Wat moet u daarvoor doen?

1. Ga dinsdag 21 oktober ’s middags om 14:00 naar Rotterdam, Schouwburgplein.
2. Dobbel een zes en win een gratis paar schoenen!

Meld u nu aan voor het event: (officiële Mansfield FB pagina)
https://www.facebook.com/events/938470746167022/

Onder welke kop moet die geplaatst worden? Om iedere keer een nieuw topic te openen is ook niet handig. Is het een idee om een gratis/prijsvragen/etc. topic te openen?

[ Voor 3% gewijzigd door Wasabi! op 21-10-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasabi! schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:00:
Hallo Perkouw, Gambieter,

Ik zag net een bericht van Manfield schoenen (winkel/webwinkel), die hebben de volgende actie vanmiddag.
(ik heb hem niet geplaatst op tweakers aanbiedingen en kortingscodes)
Win gratis schoenen!

Wat moet u daarvoor doen?

1. Ga dinsdag 21 oktober ’s middags om 14:00 naar Rotterdam, Schouwburgplein.
2. Dobbel een zes en win een gratis paar schoenen!

Meld u nu aan voor het event: (officiële Mansfield FB pagina)
https://www.facebook.com/events/938470746167022/

Onder welke kop moet die geplaatst worden? Om iedere keer een nieuw topic te openen is ook niet handig. Is het een idee om een gratis/prijsvragen/etc. topic te openen?
Niet meer relevant, event gaat niet door ivm het mooie weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:54
Verplaatst uit Centraal aanbiedingen topic. V2.0, reactie gaat om MiBe in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0".

@gambieter: Nutteloze ingreep naar mijn mening aangezien het om informatie ging die voor de desbetreffende aanbieding van groot belang is, wel degelijk inhoudelijk dus en geen bedankje of "ik ook" bericht. Verder was het de tweede post over de desbetreffende aanbieding en zaten we nog lang niet aan de vijf. Vaak kan ik me wel in moderator-correcties vinden maar deze was mijn inziens echt overbodig.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 05-11-2014 15:56 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En dan plaats je het bovenstaande discussiebericht in een topic waar een zero tolerance is aangaande discussie, hoezo het nog steeds niet goed begrijpen? Is het nou echt zo moeilijk om daar GEEN vragen te stellen, en geen discussie over specs aan te gaan? En uberhaupt is het nooit de bedoeling om moderatie in een topic te bespreken, daar zijn feedbacktopics en DM voor.

Die 5 berichten is het maximum, maar je moet echt alleen iets toevoegen dat van belang is, en onder geen beding vragen gaan stellen. Dat is namelijk geen aanvulling.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 05-11-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:54
"Hoezo het nog steeds niet goed begrijpen?" Kunnen we het gesprek iets volwassener aangaan? Bij voorbaat dank. Dat mijn tweede bericht hier had moeten staan in plaats van in het topic, daar heb je absoluut een punt, excuses daarvoor. Er was überhaupt geen discussie over de specs, dit ging om een specificatie die onbekend is maar wel van groot belang voor de desbetreffende aanbieding. Op het moment dat ik hetzelfde had gezegd maar dan niet in vraagvorm had het blijkbaar wel aan de 'eisen' voldaan, dat lijkt me toch enigszins krom. Hier was een vraagvorm mijn inziens zelfs gewenst aangezien iemand er wellicht uitsluitsel over had kunnen geven, dat had hooguit één bericht gekost en was dus niet bepaald 'topic-waardig'. Iedereen die interesse had in de desbetreffende aanbieding had daar profijt van kunnen hebben, dat lijkt me nooit ongewenst. Ik snap dat moderators er in een topic als deze kort op moeten zitten maar op deze manier schiet je je doel toch eerder voorbij dan dat het iets toevoegt.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MiBe schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:15:
Op het moment dat ik hetzelfde had gezegd maar dan niet in vraagvorm had het blijkbaar wel aan de 'eisen' voldaan, dat lijkt me toch enigszins krom.
Nee, dan had het ook niet aan de eisen voldaan. Alleen zeggen dat "X is onduidelijk" is niet iets wat bijdraagt, omdat er weer reacties op komen. Eigenlijk willen we niets dat discussie oplevert, juist omdat teveel mensen zich niet kunnen beheersen en toch weer daar posten.
Ik snap dat moderators er in een topic als deze kort op moeten zitten maar op deze manier schiet je je doel toch eerder voorbij dan dat het iets toevoegt.
Het probleem is dat teveel mensen een erg rooskleurige visie over hun eigen posts hebben en het een bijdrage vinden. En ook de oudgedienden in het topic blijven de fout in gaan.

Het helpt echt als je kijkt of iets bijdraagt voor anderen, niet alleen voor jezelf. Het topic is een meldpunt, niet meer dan dat. Of iets goed of slecht of matig is, dat is daar niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrn3
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-01 22:26
Beste Admins,

vraagje over het Oneplus One invite topic en waarom dit inmiddels gesloten is. Ik erken dat er de afgelopen dagen te veel gediscussieerd werd en dat dit niet het doel van de topic is. Ik maakte zelf ook deel uit van deze discussies, maar ben hier na de waarschuwing van @gambieter wel mee gestopt.

Ik vraag me echter af of het volledig afsluiten van deze topic echt noodzakelijk was ? Er is immers eerder deze week melding gemaakt op het Oneplus.net forum over het feit dat men naast de pre-order op 17 november ook nieuwe invites zal beginnen uitdelen in november. Deze waren de laatste twee weken namelijk heel schaars geworden. (https://forums.oneplus.ne...vites-in-november.162053/)
Om deze topic dan volledig te verwijderen vind ik daarom ook wel een kortzichtige oplossing. Ik had gehoopt hier mijn invite te bemachtigen en zal me daarvoor nu op het Oneplus forum moeten blijven storten, waar dit een stuk moeilijker is. Ik hoop desondanks terug op het Tweakers forum hiervoor terecht te kunnen en was van plan mijn ontvangen invites hier dan ook te sharen. Het is bovendien een goede manier voor het vermijden van de verkoop van invites aan woekerprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Als je dit, Het grote & tijdelijke OnePlus One invites topic, topic bedoelt is deze nog gewoon open hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
Die bedoelt hij, en die was (tijdelijk) gesloten, maar nu dus weer open. Top! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topic was gemoved naar ontoegangbaar terein, iets met sectie 6 o.i.d.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Misschien even offline om zooi te verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrn3
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-01 22:26
Top, bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, bij de design van de mod-interface heeft iemand besloten om de "move posts" optie net boven de "merge topics" optie te zetten, en dat ging een keer fout. Incompetentie, ik weet het :+

Komt weer in orde, maar kan even duren, tot die tijd even op slot. Aangezien er toch geen invites zijn is er geen haast ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 06-11-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het uiteindelijk maar als een nieuw topic gedaan: Het nieuwe grote & tijdelijke OnePlus One invites topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje. De AH heeft dus de actie van de kristalzegels. Nu ben ikzelf student en woon alleen dus ik heb weinig kosten qua boodschappen en het sparen gaat dus ook langzaam :p

Vroeg mij af of er een topic over kristalzegels aangemaakt mocht worden waarbij lieve-medeTweakers die ze zelf niet nodig hebben, aan iemand anders kunnen geven.

De reden dat ik het vraag is omdat ik niet weet of het gepast is om zoiets te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Net als met codes en invites is gratis aanbieden OK, er om vragen niet :)

Of het in V&A kan? Ik vermoed van niet.

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.