De MO tag is gemaakt om de unieke codes 'onder ons' te houden. Daar hebben we geen probleem mee. Iets anders is het wanneer het om generieke zaken gaat. Ik noem een voorbeeld, alles wat je hier en hier gaat vinden is niet waar MO voor bedoeld is. Die informatie kun je gewoon posten, zonder gebruik van MO. Tweakers is een community, óók voor bezoekers/lezers die ervoor kiezen om niet in te loggen. Dat die een eenmalige code voor Myoom gaan missen, dat is jammer maar helaas. Maar om tegenover de niet ingelogde bezoeker net te doen of de aanbiedingen van het Kruidvat geheim zijn, dat is echt onzin.TheLostSonOfGod schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:56:
Kan me ook wel in de MO-tag vinden, door alles in tags te gooien wordt de herkenbaarheid van de codes beter. Maar belangrijker, t.net wordt geen meelifters-forum waar alle leuke deals worden weggeplukt door meelifters.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ik vond het ook al wat ver gaan.Sherlock schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:07:
Dat het onzin is ben ik zeker met je eens, maar dat er zo actief tegen opgetreden wordt verbaasd mij nogal. Het lijkt mij iets wat zo'n lage prioriteit heeft t.o.v. andere zaken.
Veel leden krijgen met enige regelmaat een 2,5 EUR of 3 $ bij MIITB en 3,5 EUR of 5 $ tegoed bij miniinthebox of lightinthebox.
Beide sites hebben een enorm aanbod van items, waardoor je soms wellicht leuke artikelen mist die je met dat tegoed had kunnen kopen.
Het tegoed is maar een paar dagen geldig, dus is met name het China topic erg handig om wat tips te vinden van wat je zoal kunt kopen voor dat tegoed.
Echter, als dit wordt gepost, wordt dit stelselmatig 'weggemod'. Ja, ik weet dat het in het roze staat, maar ik snap eigenlijk niet waarom dit niet besproken zou mogen worden.
Legio zaken worden met enige regelmaat opnieuw besproken en die worden, terecht, niet verwijderd.
De vragen over het tegoed gaan bij uitstek over aankopen in China, wat boeit het dat via een tegoedbon gebeurdt
Wat is hier de status van? Het vorige topic had vele honderden pagina's en het is erg jammer als dit allemaal verloren gaat.gambieter schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:19:
[modbreak]
Helaas is door een fout van mij het topic Deel 2 samengevoegd met alle verwijderde reacties van Deel 1 en Deel 2. Ik probeer e.e.a. te herstellen, dit gaat het topic worden maar er zullen we veel posts wegblijven (duizenden posts screenen en terugzetten is wat teveel werk).
Excuses, mochten er specifieke posts zijn die echt goed zijn om terug te zetten, geef me dan informatie per DM en ik ga ermee aan de slag![]()
[/]
[mbr]Het topic is voorlopig nog heel leeg, maar begin rustig weer met posten. Discussies over Ebay-printercartridges komen niet terug en zijn gewoon off-topic als het niet over ebay.cn gaat[/]
Ik snap dat het veel werk is om alle posts te screenen, maar is dat niet een beetje het idee - wie z'n gat verbrandt.....
Verloren gaan is een te groot woord, maar uiteindelijk hebben we besloten het gesloten topic terug te zetten, zonder filteren. Het is dus weer toegankelijk. Gezien de terugkerende vragen denk ik echter niet dat het veel bezocht zal worden.paulus_01 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:12:
Wat is hier de status van? Het vorige topic had vele honderden pagina's en het is erg jammer als dit allemaal verloren gaat.
Wat we in de vorige topics hadden is mensen die oeverloos "ik ook" posts maakten. Kregen ze 20x een MITB tegoed van een klein beetje, en weer een one-liner met wat ze deze keer gekocht hadden (wat zelfs richting een soort van spam gaat). Dergelijke mededelingen zijn niet de bedoeling, net zoals statusupdates dat niet zijn.paulus_01 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:08:
Ik heb een vraag betreffende een statement die ik nogal wat tegenkom, betreffende de posts over het miitb / litb tegoed.[...]Echter, als dit wordt gepost, wordt dit stelselmatig 'weggemod'. Ja, ik weet dat het in het roze staat, maar ik snap eigenlijk niet waarom dit niet besproken zou mogen worden.
Vragen om wat je met MITB/LITB tegoeden kan doen geeft alleen maar weer dezelfde oneliners als antwoorden. Vandaar dat het ongewenst is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat snap ik, maar toch is het wel handig om te weten wat er mee is aangeschaft, omdat het juist mensen op ideeen kan brengen.gambieter schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:53:
Wat we in de vorige topics hadden is mensen die oeverloos "ik ook" posts maakten. Kregen ze 20x een MITB tegoed van een klein beetje, en weer een one-liner met wat ze deze keer gekocht hadden (wat zelfs richting een soort van spam gaat). Dergelijke mededelingen zijn niet de bedoeling, net zoals statusupdates dat niet zijn.
Vragen om wat je met MITB/LITB tegoeden kan doen geeft alleen maar weer dezelfde oneliners als antwoorden. Vandaar dat het ongewenst is.
Eigenlijk is dat zo'n beetje hoe het hele China topic werkt - veel spullen worden aangekocht op basis van aankopen van anderen.
Aankoopadvies is niet het doel van het China topic, het gaat om bestelervaringen en -tips e.d. Als mensen inhoudelijke posts maken waarin ook genoemd wordt wat ze gekocht hebben en waarom, soit, maar niet de one-liners en niet specifiek voor MITB of LITB. Het hangt dus echt af van de kwaliteit van de post.paulus_01 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:40:
Dat snap ik, maar toch is het wel handig om te weten wat er mee is aangeschaft, omdat het juist mensen op ideeen kan brengen.
Eigenlijk is dat zo'n beetje hoe het hele China topic werkt - veel spullen worden aangekocht op basis van aankopen van anderen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Besteltips lijkt me juist wel 1 van de redenen om iets over je miitb/litb tegoed te zeggen.gambieter schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:46:
[...]
Aankoopadvies is niet het doel van het China topic, het gaat om bestelervaringen en -tips e.d. Als mensen inhoudelijke posts maken waarin ook genoemd wordt wat ze gekocht hebben en waarom, soit, maar niet de one-liners en niet specifiek voor MITB of LITB. Het hangt dus echt af van de kwaliteit van de post.
Ik ben het eens met de ban op ik ook en andere nutteloze posts, maar besteltips lijken me zeker zinvol.
Het verschil met aankoopadvies is overigens klein denk ik
Het issue verder is dat ik denk dat de waarschuwing tav miitb, besteltips tot het minimum reduceert en dat is wellicht een gemiste kans
Voorbeeld: Met gratis MITB tegoed heb ik een "gratis" bluetooth remote shutter besteld. Dat zoiets bestaat en zo betaalbaar had ik nooit verwacht. Dit soort tips van anderen vind ik prima!
Dus als het in een nuttige, inzet-bevattende post staat, zullen we er echt niet moeilijk om doen
Maar is dit niet het onderliggend probleem?
De temperatuur stijgt, het is langer licht en het gras wordt groener: de lente komt eraan! Bij dixons worden we er enthousiast van en dat delen we graag met je! Daarom bieden we je de gelegenheid je vrienden € 7,50* cadeau te geven en zelf € 20,-** te ontvangen. Hoe dat in zijn werk gaat? Heel gemakkelijk:
Nodig je vier beste vrienden uit door hun gegevens in te vullen in de velden hiernaast. Laat ze hun
€ 7,50 claimen via de e-mail die zij vervolgens ontvangen. Zodra jouw vier vrienden hun cadeau hebben geclaimd, krijg jij € 20,- cadeau – zo deelt iedereen de lentevreugde!
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Voor we gaan knippen moeten we wel zeker weten dat het allemaal referrals zijn. En dat is moeilijkbvbal79 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:55:
Ik zie veel Dixon codes voorbij komen....
Maar is dit niet het onderliggend probleem?
[...]
Nodig je vier beste vrienden uit door hun gegevens in te vullen in de velden hiernaast. Laat ze hun
€ 7,50 claimen via de e-mail die zij vervolgens ontvangen. Zodra jouw vier vrienden hun cadeau hebben geclaimd, krijg jij € 20,- cadeau – zo deelt iedereen de lentevreugde!
[ Voor 54% gewijzigd door gambieter op 03-03-2015 01:32 ]
Ah, ok, het was niet helemaal duidelijk dat het om een experiment ging, stond geen topic-waarschuwinggambieter schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 01:31:
Boldking is een experiment. Eentje waar ik persoonlijk niet van ondersteboven ben, als ik eerlijk ben. We zijn er nog niet over uit mbt met andere referrals, ze zullen dus inderdaad niet in het grote topic mogen. Dat gaat dus ook op voor Hellofresh.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Nee, het is intussen een lange-termijn experimentArdana schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 02:01:
Ah, ok, het was niet helemaal duidelijk dat het om een experiment ging, stond geen topic-waarschuwing
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Stond er net ook weer eentje (weliswaar een oude) gequote. Blijkbaar begrijpt men dus niet dat die links niet nodig zijn, is dat niet het vermelden waard. De policy "één keer link posten" is toch vrij overbodig?
Sowieso is de discussie over codes mijns inziens vervuiling van het topic. Het bestaat voor een groot deel uit (referral)links en bedankjes, terwijl nou juist de aanbiedingen het discussiëren waard zijn.
Zie deze post.
Ik dacht overigens dat er een korting op je Vodafone rekening zat aan het aanbrengen van een F&F klant. Mijn fout!
[ Voor 6% gewijzigd door TimTimX op 05-03-2015 14:23 ]
Voorheen was het ook niet mogelijk om 'zelf' codes aan te maken. Je moest dan wel iemand kennen om een code aan te maken.gambieter schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:57:
Eerder was die optie niet bekend en waren we mild in het modden. Sinds die post er is laten we geen referrals toe, maar we gaan het topic niet retrospectief screenen voor referrals
Vraag: als ik in het aanbiedingen topic post dat de tomtom carkit alleen af te halen is (aanvulling) en dat een OPO past (correctie) is dit dan niet potentieel zinvolle informatie??
Dat lokt alleen maar weer "mijne niet" en "mijne wel" reacties uit (wat je ook zag, er stonden intussen drie posts die eigenlijk heel erg weinig toevoegen). Als je aanvullingen doen, dan bijvoorbeeld op de manier van MiBe in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" om te voorkomen dan mensen gaan reageren, niet zoals hierbovenpaulus_01 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:19:
Gauw kopen dan, want de mijne past er met hoesje in!
let op: wel alleen afhalen.
Het ging er in dit geval meer om dat de 1e poster na de geposte aanbieding foutieve informatie gaf (juist als het met hoesje gaat bij een grote telefoon, is het vrij redelijk om te bedenken dat nagenoeg elke telefoon erin past) en dus leek het me nuttig om dat recht te zettengambieter schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:32:
Jouw post was:
[...]
Dat lokt alleen maar weer "mijne niet" en "mijne wel" reacties uit (wat je ook zag, er stonden intussen drie posts die eigenlijk heel erg weinig toevoegen). Als je aanvullingen doen, dan bijvoorbeeld op de manier van MiBe in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" om te voorkomen dan mensen gaan reageren, niet zoals hierboven
Ook afhalen lijkt me relevant, al zie je dat vanzelf ook natuurlijk
[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 07-03-2015 00:49 ]
André Huisman (www.new-line.nl)
[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 07-03-2015 00:51 ]
Ik wil hier graag duidelijkheid over hebben
[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 07-03-2015 00:55 ]
Dat is 100% correct.gambieter schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:51:
Bedoelen jullie dat iemand dus gewoon 4 spamadressen kan maken, de codes en de €20 krijgt en dan de codes hier deelt? Dat klinkt namelijk als een heel erg lek systeem.
Ik wil hier graag duidelijkheid over hebben. Het klinkt namelijk als een erg lek systeem als dat zo is, zie http://www.dixons.nl/lente.
Dan geeft Dixons korting om hun adressenbestand te laten vervuilen?Freakster86 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:55:
Dat is 100% correct.
Goed, ik zet de codes weer terug.
Het stond eerst in AND maar past daar ook niet echt (het gaat niet zozeer over de telefoons of OS).
[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 12-03-2015 15:53 ]
Kortom, ik vind je gemod in dit geval kortzichtig en je reactie zeer onvriendelijk.
Mvg, B.M.O.
Zou je iets specifieker kunnen zijn? Geen idee over welke reactie van wie je het hebt en het "algemene aanbiedingen-topic" lijkt niet te bestaan...B.M.O. schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:28:
Zou het in vervolg iets vriendelijker mogen? Je laatste reactie in het Algemene aanbiedingen-topic (over reacties op Tassimo) getuigt van weinig klasse. Ik zet daar namelijk iets neer in de volle overtuiging medetweakers te helpen, gezien het een belangrijke toevoeging is in dat topic. Leest iemand anders het Tassimo-cashback-topic niet door (en dus afgaat op de algemene aanbiedingen-topic), kan ie in de problemen komen met de cashback. Heb nota bene (terug) gekeken of het nog binnen de vijf reacties viel.
Kortom, ik vind je gemod in dit geval kortzichtig en je reactie zeer onvriendelijk.
Mvg, B.M.O.
Specifieke reacties op bepaalde moderaties lijken mij beter via DM te geven, dan in publieke topics, maar dat is slechts mijn mening.
Er stond nota bene net erboven een post met een mod-ingrijpen waar al duidelijk werd aangegeven dat hier een specifiek topic voor was:B.M.O. schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:28:
Op het moment dat er een apart topic voor is en er net erboven een modbreak staat, dan moet je niet vreemd opkijken dat je niet met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt. Een van de grootste ergernissen in dat topic is dat mensen gewoon doorposten als er al duidelijk is aangegeven dat dit niet de bedoeling is.lama83 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:54:
*knip* zie de topicwaarschuwing, dit hoort hier niet. Er is ook \[Geld-terug actie + waar discs kopen] Bosch Tassimo voor.
Verder halen we dergelijke posts expres leeg om te voorkomen dat er weer mensen op gaan reageren. We willen de lat eigenlijk heel hoog houden voor reacties.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 13-03-2015 00:27 ]
Waarschijnlijk gesloten omdat het Tweakers-gerelateerd is, denk ik?sambalbaj schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:51:
Waar is die kortingscodefout discussie bij Alternate gebleven? Die zat toch juist mooi in een apart draadje.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die was niet bedoeld voor openbaarmaking, en degene die de code toch openbaar heeft gemaakt kan billenkoek verwachtensambalbaj schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:51:
Waar is die kortingscodefout discussie bij Alternate gebleven? Die zat toch juist mooi in een apart draadje.
Op Pepper staat hij toch al dus bekend is het toch al wel. Nu lijkt het net alsof er anders gehandeld wordt dan bijvoorbeeld bij Paradigit, maar dan niet met een Tweakers gerelateerde code. Of heeft dit iets met het winkansen verhaal te maken? Overigens is het probleempje al opgelost.
[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 15-03-2015 17:09 ]
Paradigit kan zelf haar bestelsysteem aanpassen en de code invalideren, wij kunnen het Alternate systeem niet aanpassen en dus alleen het topic weghalen. Degene die het openbaar heeft gemaakt verpest het alleen voor andere mensen.sambalbaj schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:07:
Dat snap ik wel, maar was een duidelijk modbreak/ ingreep in de discussie dan niet handiger?
Op Pepper staat hij toch al dus bekend is het toch al wel. Nu lijkt het net alsof er anders gehandeld wordt dan bijvoorbeeld bij Paradigit, maar dan niet met een Tweakers gerelateerde code. Of heeft dit iets met het winkansen verhaal te maken? Overigens is het probleempje al opgelost.
Een ingreep zou een slotje zijn geweest en verwijderen van de code, dus daar schiet je niets mee op.
Heb het idee is voorbij zien komen in de ideeënbus, alleen daar werd het zo weer van tafel gegooid. Terwijl er mijn inziens echt wel behoefte aan is. Ik wil best codes en andere gegevens delen, maar dan wel met actieve tweakers en niet met mensen met 1 dag een account.
Wanneer deze tag er is kan je ook het probleem van privé gegevens als emails of telefoon nummers die misbruikt worden door trolls verkleinen. Dan hebben dergelijke topics een hogere kans van slagen.
Certified Google Teacher.
Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker? Nee hoor, niets voor mij. De "MO"-tag gaat al redelijk ver, maar is te rechtvaardigen om bots te weren.flipkipse schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:48:
Is er geen mogelijkheid voor een "members only tag" waarbij je in kan stellen hoelang die Tweakers al lid is?
Mensen weren omdat je beter zou zijn, naarmate je langer "lid" bent? Moet niet veel gekker worden. Volgende stap is dadelijk, dat betalende leden meer mogen zien, naarmate ze meer betalen?
Oneens. In de praktijk is dat sowieso beter met het oog op trolls, bovendien is dat eigenlijk al zo met de huiskamer en stuffis generalis. Dat gaat ook prima, en daar vind je ook geen trolls.Toff schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:58:
[...]
Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker? Nee hoor, niets voor mij. De "MO"-tag gaat al redelijk ver, maar is te rechtvaardigen om bots te weren.
Mensen weren omdat je beter zou zijn, naarmate je langer "lid" bent? Moet niet veel gekker worden. Volgende stap is dadelijk, dat betalende leden meer mogen zien, naarmate ze meer betalen?
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Wat heb ik er aan tweaker aan, dat mijn code komt bij iemand die aan tweakers betaald? Precies niks. Het boeid mij ook niet of iemand aan tweakers betaald. Alleen ik geef liever waardebonnen of invites aan actieve tweakers dan aan 1 dags vliegen. Wat schiet tweakers er zelf mee op als iemand even een account aanmaakt om de codes te gebruiken en nooit meer terug komt.Toff schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:58:
[...]
Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker? Nee hoor, niets voor mij. De "MO"-tag gaat al redelijk ver, maar is te rechtvaardigen om bots te weren.
Deze MO-tijd tag zou inderdaad niet nodig zijn als de huiskamer gecategoriseerd was. Maar dan krijgen we dus 2 topcis. Bijvoorbeeld 1 dell kortingscodes in de HK en 1 in de AK.. Lijkt mij persoonlijk beetje dubbel.
Ik heb nog een hoop Dell vip codes. Die ik gewoon achter hou omdat ze anders weg gaan aan iemand die googled "Dell kortingscode" en even een tweakers account voor 1 minuut aanmaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door flipkipse op 26-03-2015 07:51 ]
Certified Google Teacher.
Maar in hoeverre is dat topic anders dan Meld hier uw kortingscodes/coupons, Centraal aanbiedingen topic. V2.0, de budget gamingtopics, etc?
Dat zijn toch ook 'dumptopics'?
Dit is geen kritiek op het slotje, ik ben gewoon benieuwd waar het verschil in zit
Naar mijn mening hoort de melding van korting bij alternate via tweakers niet in het kortingscode topic, maar in een recleme banner op de frontpage oid.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44319490
Ongetwijfeld goed bedoeld, maar het komt toch een beetje als sluikspam over zo.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 29-05-2015 11:59 ]
Het mag wel, maar het geeft gewoon een beetje een bijsmaak omdat het onderdeel is van een advertentieactie waar Tweakers voor betaald wordt.Señor Sjon schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:18:
Tsja, waarom zou de eigenaar van het forum dat zelf niet mogen als uitvloeisel van een actie waar meer dan 2.000 inzendingen op binnen zijn gekomen?
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 29-05-2015 13:51 ]
Eigenlijk is 'ie alleen voor de deelnemers aan de Alternate actie. Die krijgen een DM met info. Maar we mochten 'm ook met jullie delen, dus vandaar. Maar als 't niks voor jou is, gewoon negeren.
[ Voor 75% gewijzigd door zeef op 29-05-2015 15:34 ]
Zo kan je alles wel weglachen.
Die is leuk. Of we geven toe wat je verdenking is, of we liegen? Het is jammer dat er zo wantrouwend wordt gedaan.Toff schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:24:
Er is naast "de waarheid" ook nog zoiets als "de hele waarheid"...
Geen kwestie van wantrouwen, maar het aan de kaak stellen van een onnodig "slimmigheidje" van Zeef. Niet de hele waarheid vertellen is een graadje minder erg dan liegen.gambieter schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:05:
[...]
Die is leuk. Of we geven toe wat je verdenking is, of we liegen? Het is jammer dat er zo wantrouwend wordt gedaan.
Alternate betaalt sowieso om in de pricewatch te staan, want wie niet betaalt, komt niet in de pricewatch. Er is dus een zakelijke relatie met Alternate. Niks mis mee, want -zoals ik eerder schreef- ook bij Tweakers moet de schoorsteen blijven roken, maar draai er dan niet met slimmigheidjes omheen. Anders gaan we nog denken dat er meer aan de hand is dan dat er waarschijnlijk is.
Dat doen jullie alToff schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:05:
Anders gaan we nog denken dat er meer aan de hand is dan dat er waarschijnlijk is.
Het begint nu aardig op een welles-nietes situatie te lijken, zonder verdere inhoudelijke argumenten.
Wat mij betreft (en volgens anandus, waar de discussie begon) bestaat er een commerciële relatie tussen Tweakers en Alternate. Niks mis mee, ook niet met Tweakers of met Alternate (ben daar goede klant) en als bijvangst een leuke actie voor tweakers die toevallig aan een nieuw systeempje toe zijn. That's all.
Van Alternate mochten we die korting ook ter beschikking stellen aan de rest van de community. Daar verdienen we niks aan, het is slechts een goedbedoelde geste. Inderdaad voor mensen die een nieuw systeem willen en niet hebben meegedaan aan de actie.
Meer zit er verder niet achter.
Verwijderd
Sodeju man, doe eens even normaal. Ik wilde hier net nog wat codes posten, maar dat ga ik dus mooi niet meer doen.GEEN MO TAGS VOOR ALGEMENE CODES!
Absurd zeg, met het verkeerde been uit bed gestapt of spreek je altijd zo users aan? Gadver, wat een moderatiebeleid hier.
En ja, schop dit maar naar het juiste topic of verwijder het, ik weet dat dit niet de plek is, maar op zo'n manier ben ik niet gewend aangesproken te worden.
Waarom kan het nu opeens wel netjes gevraagd worden? Doe dat dan gelijk overal netjes ipv in bolt letters te schreeuwen. Je bent mij in iedergeval kwijt, had het anders afgehandeld. Ik ben niet een stuk vuil ofzo. Ik wil alleen niet dat mijn codes overal met google te vinden zijn en jullie hebben zelf besloten dat een heel forum op de schop gaat waardoor ik op veel plekken opeens alles tussen MO tags moet zetten (zoals het boeken topic hier). Dus heel normaal dat iedereen dat opeens doet. Is de schuld van het aangepaste beleid van de afgelopen tijd, had ik je ook prima in nette bewoordingen kunnen mailen als je mij een DM had gepost met gewoon een net verzoek zoals hierboven ipv te schreeuwen tegen mij en vele anderen.zeef schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:39:
Lieve Kortingscodeposters
Zouden jullie alsjeblieft de MO tags alleen willen gebruiken voor unieke of eenmalige codes? Deze zijn niet bedoeld voor algemene codes. Daar is niets geheims aan, hoeven we niet stiekem over te doen.
Bij voorbaat dank!
Mij zie je hier niet meer terug om iets te delen met de anderen. De lol is er af. Ik ben nu al bijna 15 jaar tweakers lid en het duurt niet lang of ik stop ermee, het wordt meer en meer een fok.nl , zeker met de reclames op de radio nu en wat al niet meer.
Oh, vergeet ik te melden dat ik niet zit te wachten op een discussie of DM bericht van je. Dan ben ik er gelijk helemaal klaar mee. Knap dat je iemand die al 15 jaar hier komt zo boos weet te maken
[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 01-06-2015 19:14 ]
Het werkt deze keer in ieder geval wel. De 271 keer dat het vriendelijk is gevraagd werkte het blijkbaar niet.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:01:
[...]
Sodeju man, doe eens even normaal. Ik wilde hier net nog wat codes posten, maar dat ga ik dus mooi niet meer doen.
Absurd zeg, met het verkeerde been uit bed gestapt of spreek je altijd zo users aan? Gadver, wat een moderatiebeleid hier.
En ja, schop dit maar naar het juiste topic of verwijder het, ik weet dat dit niet de plek is, maar op zo'n manier ben ik niet gewend aangesproken te worden.
Dat is jammer, en je wegjagen is geenszins de bedoeling. Heb de modbreak verwijderd, de boodschap is overgekomen en daar was het om te doen.Maar, zoals ik al zei, de keren dat het aardig is gevraagd had het weinig effect. Kijk voor een bloemlezing hier.Waarom kan het nu opeens wel netjes gevraagd worden? Doe dat dan gelijk overal netjes ipv in bolt letters te schreeuwen. Je bent mij in iedergeval kwijt, had het anders afgehandeld. Ik ben niet een stuk vuil ofzo. Ik wil alleen niet dat mijn codes overal met google te vinden zijn en jullie hebben zelf besloten dat een heel forum op de schop gaat waardoor ik op veel plekken opeens alles tussen MO tags moet zetten (zoals het boeken topic hier). Dus heel normaal dat iedereen dat opeens doet. Is de schuld van het aangepaste beleid van de afgelopen tijd, had ik je ook prima in nette bewoordingen kunnen mailen als je mij een DM had gepost met gewoon een net verzoek zoals hierboven ipv te schreeuwen tegen mij en vele anderen.
Kom een keer langs bij ons, praat er graag over met een bak koffie of iets anders. We organiseren ook feedback bijeenkomsten, daar ben je ook van harte welkom. We luisteren echt naar jullie, in tegenstelling tot sommige mensen in het kortingscode topic.Mij zie je hier niet meer terug om iets te delen met de anderen. De lol is er af. Ik ben nu al bijna 15 jaar tweakers lid en het duurt niet lang of ik stop ermee, het wordt meer en meer een fok.nl , zeker met de reclames op de radio nu en wat al niet meer.
Dat was niet de bedoeling, maar begrijp dat we van onze kant ons best doen om GoT voor iedereen leuk te houden. Op het moment dat standaard codes en websiteadressen al achter [MO] worden geplaatst, dan grijpen we in. Niets tegen jou persoonlijk overigens.Oh, vergeet ik te melden dat ik niet zit te wachten op een discussie of DM bericht van je. Dan ben ik er gelijk helemaal klaar mee. Knap dat je iemand die al 15 jaar hier komt zo boos weet te maken
[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 01-06-2015 19:20 ]
Gezien de recente discussie en de vele tweakers waarvoor deze regel blijkbaar niet duidelijk is, kan deze topic warning text misschien iets aangescherpt worden?Generieke codes kunnen zonder MO tags worden gepost.
Voorstel: "Generieke codes dienen zonder MO tags te worden gepost".
Ik heb de topicwaarschuwing ook maar eens helemaal op de schop genomen, kijken of dit beter werkt.
[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 02-06-2015 00:18 ]
[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 02-06-2015 00:55 ]
Kort, krachtig en helder nu.gambieter schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:03:
Ik heb de topicwaarschuwing ook maar eens helemaal op de schop genomen, kijken of dit beter werkt.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Dit topic is bedoeld om feedback te geven op het forum, dus dit soort vragen horen hier nietSpeedingWilly schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:03:
Weet iemand of CoolBlue wel eens kortingscodes uitdeelt? Ik wil daar iets bestellen, maar vind het nu nog wat te duur. Ik heb me aangemeld op de site, maar blijkbaar geven ze daarvoor iig geen kortingscode.
Wat is nou eigenlijk het probleem met MO-tags, dat er zelfs voor geschreeuwd moet worden dat mensen het niet zouden moeten gebruiken? Ik snap prima dat het bij algemene codes, die niet opgebruikt kunnen worden, niet nodig is, maar who cares als iemand het toch tussen MO-tags zet
Je kan natuurlijk prima aangeven dat het niet nodig is, maar nu wordt het gedaan alsof je de regels overtreedt en het not-done is. Maar... waarom?
The devil is in the details.
Je zit in het verkeerde topic, zoals Hahn al aangeeft, dit is voor discussie over de moderatie. Voor Coolblue codes is een apart topic: [Kortingscode] Coolblue, of ze komen in Meld hier uw kortingscodes/coupons.SpeedingWilly schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:03:
Weet iemand of CoolBlue wel eens kortingscodes uitdeelt? Ik wil daar iets bestellen, maar vind het nu nog wat te duur. Ik heb me aangemeld op de site, maar blijkbaar geven ze daarvoor iig geen kortingscode.
Echter, we staan niet toe dat mensen gaan vragen om codes, of ze gaan ruilen. Je zult dus die twee topics in de gaten moeten houden.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Zie de post erboven, die betreft een aanbieding over een Braun scheerapparaat, dus kun je dan ook ff wegknippen.
Mijn post is om duidelijk te maken welk risico aan genoemde aanbieding kleeft en levert additionele relevante informatie. Lijkt me handig om die te laten staan als je de post erboven ook laat staan!
Nu is het alleen nog te vinden middels zoekfunctie, terwijl de aanbieding even goed actief is en het nog steeds een geldig topic is.
Verplaats anders ook het hele China topic in SF en AK!
Zoals ik in het topic aangaf is AK niet bedoeld voor aankoopadviesvragen of discussies welke TV goed en welke TV slecht is, of vergelijkbare discussies over alternatieve opties. Jullie wilden daar wel graag over verder praten, dan is CEA het juiste forumdeel en is het topic naar de beste plek verplaatst. Je hebt zelfs meer kans op mensen die daar langskomen met ervaring van die TV.
Verder: wijzen naar andere posts of topics is geen goed argument, ook niet over je vorige vraag. Als je vind dat er andere posts zijn waar iets mis mee is, dan kun je een TR plaatsen. Zeggen "die post mag het wel" is een slecht argument.
Lijkt alsof HelloFresh wel okee is, zolang het maar geen referral code is. Klopt dat?Dit topic is NIET voor:
* Vragen naar codes
* Vragen over codes
* Referralcodes, inclusief HelloFresh of Uber codes
Als je mijn post had gezien, betreffende Braun scheerapparaat dan had je gezien dat ik aanvullende informatie geef op een post in het aanbiedingen topic. Deze post bevat relevante informatie tav cashback risico etc en is terdege inhoudelijk zinvol. Ik zie dan ook niet in waarom dit weggemod wordt.gambieter schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 01:06:
Ik zal de minder prettige toon maar even negeren en je gewoon antwoord geven (tip: de vraag gewoon stellen kan ook).
Zoals ik in het topic aangaf is AK niet bedoeld voor aankoopadviesvragen of discussies welke TV goed en welke TV slecht is, of vergelijkbare discussies over alternatieve opties. Jullie wilden daar wel graag over verder praten, dan is CEA het juiste forumdeel en is het topic naar de beste plek verplaatst. Je hebt zelfs meer kans op mensen die daar langskomen met ervaring van die TV.
Verder: wijzen naar andere posts of topics is geen goed argument, ook niet over je vorige vraag. Als je vind dat er andere posts zijn waar iets mis mee is, dan kun je een TR plaatsen. Zeggen "die post mag het wel" is een slecht argument.
Mijn vraag was gericht aan perkouw, de mod in kwestie die het weggemod heeft, daar had ik graag een beweegreden van gezien....
Mbt de Philips TV geef ik je geen ongelijk, maar ik denk dat destijds de post prima nog in ak kon, is ook een alt voor aangemaakt.
Nu wordt ik weer weggemod als ik de link toevoeging van een aanbiedingen van dell die gepost is. Aangezien die post een exacte kopie is, wat ik prima vind overigens, lijkt me een link naar de bron ook prima....maar ook dat schijnt niet te mogen.
Tja de toon vd vorige post , geef ik je ook gelijk in maar iets meer respons op feedback mag toch ook verwacht worden? Als je het kunt wegmodden en er wordt gevraagd waarom, kan dit toch op redelijke termijn uitgelegd worden.
De hoeveelheid aanbiedingen in ak loopt drastisch terug....vergeleken met een paar andere sites en eerlijk is eerlijk, ik post hier ook een stuk minder vanwege het, in mijn ogen althans, wat strikt mod beleid.
Als men toch perse iets wil aanschaffen bij BCC adviseerde ik om dan gewoon bij een winkel langs te gaan i.v.m. aanhoudende problemen bij dit bedrijf (en dan gelijk het product meenemen). Ik probeerde slechts mijn mede-tweaker te waarschuwen. Ik heb de post met de link naar de aanbieding gerapporteerd (staat er nog steeds) omdat ik het van de zotte vind dat de moderator een aanbieding laat staan van blijkbaar tegenwoordig een dubieus bedrijf.
Bronnen die mijn waarschuwing bevestigen:
http://tweakers.net/shopreview/251/bcc/shopreviews/
https://nl-nl.facebook.com/bccnl
https://twitter.com/search?q=%40bccnl&src=typd
http://www.telegraaf.nl/d...ctronicawinkel_BCC__.html
Nogmaals ik probeer hier niet een winkel zwart te maken en mensen moet zelf hun conclusie trekken maar ik mag een Tweaker toch wel waarschuwen?
[ Voor 6% gewijzigd door Saybia op 05-07-2015 18:01 ]
En dat staat ook duidelijk in de topicwaarschuwing. Dit is dus geen aanvulling of andere toegestane post. Goed bedoeld, soit, maar de ervaring is gewoon dat mensen het niet kunnen laten om daar weer op te gaan reageren enzovoort. Mensen moeten zelf zo verstandig zijn om shopreviews te gaan lezen, die discussie willen we niet in het topic.
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 05-07-2015 18:14 ]
Waarom laat je dan wel de opmerking staan van TonVH op de aanbieding van Kremliner over domeinnamen? Weet nog wel meer voorbeelden. Dan moeten mensen het dan toch ook zelf maar uitzoeken in de algemene voorwaarden? Ik ben heel dankbaar als mensen mij wijzen op eventuele narigheid want dat scheelt weer tijd en geld....
Btw: "Mensen moeten zelf zo verstandig zijn om shopreviews te gaan lezen" Dat is een hele foute aanname...
[ Voor 9% gewijzigd door Saybia op 05-07-2015 18:20 ]
Maar dit topic is niet bedoeld voor discussie over de moderatie van specifieke posts. Je bent het er niet mee eens, is genoteerd, maar het blijft een soort post die in dat topic ongewenst is.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 05-07-2015 18:30 ]
Heb je de bronnen bekeken? Blijkbaar niet. Ik was niet uit op een kinderachtig "hij mag het wel" antwoord, wat ik probeerde duidelijk te maken is dat er consequent gehandeld dient te worden en dat gebeurt niet.
Blijkbaar begrijp jij mij echt niet en dat gaan wij blijkbaar ook nooit doen. Jammer. We houden erover op, ben er klaar mee. Ik probeerde iets goeds te doen voor de community. Denk niet dat ik dat nog een keer doe.
Misschien ben je wel van de concurrent van BCC, wie zal het zeggenSaybia schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:34:
"Jij noemt het een dubieuze winkel, alsof dat een feit is. Het is echter jouw mening."
Heb je de bronnen bekeken? Blijkbaar niet. Ik was niet uit op een kinderachtig "hij mag het wel" antwoord, wat ik probeerde duidelijk te maken is dat er consequent gehandeld dient te worden en dat gebeurt niet.
Blijkbaar begrijp jij mij echt niet en dat gaan wij blijkbaar ook nooit doen. Jammer. We houden erover op, ben er klaar mee. Ik probeerde iets goeds te doen voor de community. Denk niet dat ik dat nog een keer doe.
Kijk, hier heb je meteen het begin van een oeverloze discussie te pakken. Wanneer het om oplichters gaat is het goed om in te grijpen. Maar of een website een goed serviceniveau heeft blijft een persoonlijk verhaal.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.