Niemand heeft beloofd dat de Galaxy S4 gegarandeerd een update zou krijgen naar Android 5. De informatie die je daarover leest op internet is allemaal gebaseerd op aannames en speculaties.
Je hebt helemaal gelijk, die update die de meesten van ons hebben en nog wordt uitgerold is helemaal fakeJovas schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:36:
Niemand heeft beloofd dat de Galaxy S4 gegarandeerd een update zou krijgen naar Android 5. De informatie die je daarover leest op internet is allemaal gebaseerd op aannames en speculaties.

Daar gaat onze 1 april grap-Edwin- schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:02:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, die update die de meesten van ons hebben en nog wordt uitgerold is helemaal fake
Als je met *#1234# in de dailer app de CSC versie hier post kunnen we mogelijk meer...Malouiner schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:59:
Hallo, heeft iemand ook een idee of GT-19505 met buildnummer; KOT49HI9505XXUFNC4 met :Basebandversie ; I9505XXUFNC4 ook een toestel is voor de Nederlandse Markt. Heb dit toestel samen gekocht met nog 1 voor mijn vrouw. Zij heeft de update van lollypop wel mogen ontvangen. Heb contact gezocht met Samsung maar nog geen antwoord gekregen. Draai hier met 4.4.2
En voor mensen met het probleem met de Berichten app (SMS), kunnen jullie ook eens de PDA en CSC versies doorgeven (ook als het na een factory reset ondertussen is opgelost?). Thx,
[ Voor 13% gewijzigd door arnoud_h op 13-04-2015 19:56 ]
Hier is de CSC versie:
AP ; I9505XXUFNC4
CP : I9505XXUFNC4
CSC : I9505YXZFNC1
AP ; I9505XXUFNC4
[ Voor 48% gewijzigd door Malouiner op 13-04-2015 21:17 ]
Mijn S4 heeft zojuist een update (990 mb ) gevonden om te downloaden. Ik ga er vanuit dat het lolipop is.Jovas schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:36:
En gewoon een NL toestel ( destijds bij Tele2 gekocht).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
De specs:Malouiner schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:25:
Hier is de CSC versie:
AP ; I9505XXUFNC4
Model: GT-I9505
Model name: GALAXY S4 LTE BLACK edition
Country: Netherlands
Version: Android 4.4.2
Changelist: 481100
Build date: Fri, 07 Mar 2014 15:34:05 +0000
Product Code: PHN
PDA: I9505XXUFNC4
CSC: I9505YXZFNC1
MODEM: I9505XXUFNC4
Met volgende firmware update (via ODIN - uitleg staat op volgende link) kan je LP installeren en blijft OTA werken in de toekomst:
http://www.sammobile.com/...XXUHOB7_I9505PHNHOB2_PHN/
Heeft er iemand een goed alternatief voor S Planner dit was (is) in mijn ogen de beste widget (de 4x1) maar deze heeft Samsung er uit gehaald. Ik heb nu wel een andere en qua widget is deze wel aardig, maar als agenda heb je er weer niks aan. ( geen overzicht ).
Al met al is dat niet echt handig.
Today.Kevinp schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:48:
Heeft er iemand een goed alternatief voor S Planner dit was (is) in mijn ogen de beste widget (de 4x1) maar deze heeft Samsung er uit gehaald. Ik heb nu wel een andere en qua widget is deze wel aardig, maar als agenda heb je er weer niks aan. ( geen overzicht ).
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De eigen Google widget is prima, Event Flow Calendar vind ik persoonlijk een van de mooiste.
hebben jullie nog problemen met virtuele providers zoals tele 2 , telfort, etc in lollipop?
Stop chasing the dream, you're already living it
Ik gebruik in de plaats daarvan de 4x2 widget van S Planner. Is wel groter maar geeft ook de weergave van vandaag weer. Andere apps heb ik niet bekeken, ik mis het ook niet echt eigenlijk.Kevinp schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:48:
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Ik gebruik de Nova launcher daar krijg ik deze widget eer niet in werkend.Jochemp schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:20:
[...]
Ik gebruik in de plaats daarvan de 4x2 widget van S Planner. Is wel groter maar geeft ook de weergave van vandaag weer. Andere apps heb ik niet bekeken, ik mis het ook niet echt eigenlijk.
Die van mij nietKevinp schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:38:
[...]
Mijn S4 heeft zojuist een update (990 mb ) gevonden om te downloaden. Ik ga er vanuit dat het lolipop is.
En gewoon een NL toestel ( destijds bij Tele2 gekocht).
Voor deze Black Edition variant is de Lollipop update nog niet beschikbaar, maar zit er wel op korte termijn aan te komen, dus ik zou nog heel even geduld hebben.Malouiner schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:25:
Hier is de CSC versie:
AP ; I9505XXUFNC4
Volgens mij zit daar enkel een verschil qua achtergrond in deze build, hier in België heb ik gebruik gemaakt van LUX build voor de Black Edition: http://www.sammobile.com/...XXUHOB7_I9505YXXHOB5_LUX/
Unbranded firmware.
Unbranded firmware.
Van een aantal S4 gebruikers in mijn omgeving die via OTA een stock 5.0 er op hebben gezet hoor ik dat de accuduur er op vooruit is gegaan. Dat is wel opvallend, gezien ik met mijn kale GPE 5.0 er op achteruit ben gegaan.
Heb hier op de S4 en op de G3 op beiden dat de stock roms veel accuvriendelijker zijn dan de custom roms.Franco10 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:47:
Van een aantal S4 gebruikers in mijn omgeving die via OTA een stock 5.0 er op hebben gezet hoor ik dat de accuduur er op vooruit is gegaan. Dat is wel opvallend, gezien ik met mijn kale GPE 5.0 er op achteruit ben gegaan.
Met dan nog de betere en snellere camera erbij als bonus ook nog uiteraard
Nickname does not reflect reality
Toch wel opvallend hoor, ben helaas niet technisch genoeg om dat voor mezelf uit te leggen. Een collega heeft echt nul apps gefreezed, alles stock, heel veel S meuk er bij en ook echt al die smart-X functies aan staan (zonder daar enig benul bij te hebben). Ik heb een GPE die met 500 mb bijna een kwart is van een normale rom, alles zo slick mogelijk ingesteld maar hij doet standaard langer met een lading.Brad Pitt schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:54:
[...]
Heb hier op de S4 en op de G3 op beiden dat de stock roms veel accuvriendelijker zijn dan de custom roms.
Met dan nog de betere en snellere camera erbij als bonus ook nog uiteraard
Uiteindelijk denk ik dat geen enkele kernel-monteur, hoe fantastisch zijn openingstopic op XDA ook is

Dat denk ik ook. Maar als je dat op bijv. XDA gaat opperen word je gelynchtFranco10 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:00:
[...]
Uiteindelijk denk ik dat geen enkele kernel-monteur, hoe fantastisch zijn openingstopic op XDA ook is, een kernel in elkaar schroeven die beter is dan stock.
Sommige kernels kunnen wel wat meer dan stock. Maar dan nog. Stock blijft, imho, het beste compromis.
Vind het ook altijd wel geestig dat men (daar) dan even denkt dat ze bij Samsung, Sony, LG, etc., zitten te slapen.
Laatst heb ik mijn S4 ook de update gegeven naar android 5.0, maar naar mijn idee is het ram gebruik veel hoger. Eerst zat ik rond de 900mb, maar nu vrijwel altijd 1,35gb. En dat is ook na het sluiten van alle applicaties.
Wat is een normale hoeveelheid RAM dat de S4 moet gebruiken?
Het liefst zoveel mogelijk, RAM is er om gebruikt te worden , en niet om "over" te houdenQuinty92 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:26:
Laatst heb ik mijn S4 ook de update gegeven naar android 5.0, maar naar mijn idee is het ram gebruik veel hoger. Eerst zat ik rond de 900mb, maar nu vrijwel altijd 1,35gb. En dat is ook na het sluiten van alle applicaties.
Bij mij op dit moment 1.48GB in gebruik, na killen tasks 1.41GB
Ik had opeens vandaag last ervan de tekens op mijn lockscreen witte vierkanten werden. Dus de invoer voor de pincode, de nummers 0-9 en de letters werden random witte blokken, en als ik het scherm aan/uit deed, werden er meer letters of nummers witte blokken.
Na een restart was het weg gelukkig, maar heeft iemand anders ook dit probleem gehad?
Na een restart was het weg gelukkig, maar heeft iemand anders ook dit probleem gehad?
Een collega van me met zijn S5 toevallig,
Reset fabrieks instellingen heeft het opgelost bij hem
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Restart heeft niet geholpen?TRaSH schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:11:
Een collega van me met zijn S5 toevallig,
Ik snap niet wat er aan de hand is met mijn S4. Na de update naar Android 5 deed die het 3 dagen prima. Sindsdien heeft die soms momenten op een dag dat die echt niet vooruit te branden is. Hij is dan niet een beetje traag, nee, ik kan er dan wel 10 minuten over doen om een berichtje naar iemand te sturen. Dan loopt het toetsenbord weer vast, dan loopt weer een app vast. Zelfs het unlocken en locken duurt dan even. Een tijd later werkt die dan plotseling weer helemaal prima. Software of hardware?
Restart lost het maar even op. Na een tijdje komt het weer. Heb het zelf ook, maar het hindert mij niet zo dus ga er ook geen factory reset voor doen.
Reboot heeft niet geholpen,
Sinds factory reset probleem opgelost.
Sinds factory reset probleem opgelost.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Toch een bug gevonden, ik heb hem hier eerder ook langs zien komen. Als ik wordt gebeld, dan gaat mijn telefoon soms pas bij de 3e 'ring' over. Ik was een aantal keer elke keer te laat bij opnemen, heb nu de tijd dat het kost om naar voicemail te gaan op 30sec gezet dus dat zou moeten helpen. Het wisselt wel, soms is het wel na 1 keer overgaan, soms 2, en soms 3. Je ziet als ik wordt gebeld wel direct de verbinding van 4G naar H gaan, maar toch kan het nog 7-8 seconden duren voordat het toestel echt overgaat.
Geen idee wat de reden is, heb ook (nog) geen zin om een factory reset te doen. Voorlopig even kijken hoe het gaat met de langere rinkeltijd.
Mocht iemand hier wel een fix voor hebben, let me know! Natuurlijk handiger als dit wel goed werkt
Geen idee wat de reden is, heb ook (nog) geen zin om een factory reset te doen. Voorlopig even kijken hoe het gaat met de langere rinkeltijd.
Mocht iemand hier wel een fix voor hebben, let me know! Natuurlijk handiger als dit wel goed werkt
Iemand?Qosmic schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:14:
hebben jullie nog problemen met virtuele providers zoals tele 2 , telfort, etc in lollipop?
ik heb simyo, werkt gewoon
edit; alhoewel ik wou laatst iemand bellen en het gesprek was dood toen hij opnam, ook in whatsapp bellen. Weet niet of het nu anders is, ik bel bijna nooit
[ Voor 33% gewijzigd door Galukon op 16-04-2015 13:51 ]
Op welk netwerk zit Simyo?
Kunnen andere providers ook bevestigd worden?
De S4 van mijn vrouw zit 95 % van de tijd op Wifi. Het probleem is dat als ze geen Wifi bereik heeft, de telefoon niet automatisch de mobiele gegevens activeert (3G). Er zit een simyo Sim kaart in, iemand enig idee wat hieraan te doen?
KPNQosmic schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:52:
Ik draai een S4 met Lollipop 5.0.1 op het Tele2 netwerk.Qosmic schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:52:
Niets geen problemen tot dusver!
[ Voor 51% gewijzigd door Hegeman op 16-04-2015 15:30 ]
Ok dus je hoeft geen roaming aan te zetten?
Want dit was wel met telfort het geval?
Iemand telfort icm 5.0.1?
Want dit was wel met telfort het geval?
Iemand telfort icm 5.0.1?
Iemand al 5.0.1 gekregen voor de black edition via over the air update? Of enige idee wanneer die zal komen?
Na de laatste update van 4.4.2 naar 5.0.1 trilt mijn telefoon steeds tijdens een notificatie van bijvoorbeeld whatsapp, hoe kan ik dat uitzetten?
Instellingen > mijn instellingen > geluiden en meldingen > intensiteit trilsignaalCIAagentB schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:14:
Na de laatste update van 4.4.2 naar 5.0.1 trilt mijn telefoon steeds tijdens een notificatie van bijvoorbeeld whatsapp, hoe kan ik dat uitzetten?
Fout. Daarmee wijzig je de intensiteit en ook nog eens voor alle meldingen.Carfanatic schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:37:
[...]
Instellingen > mijn instellingen > geluiden en meldingen > intensiteit trilsignaal
@CIAagentB: heb je in de instelling van whatsapp zelf gekeken of de trilmeldingen aanstaan?
Zag het woord 'bijvoorbeeld' over het hoofd.
Wat Carfanatic zegt.
[ Voor 9% gewijzigd door Ari Gold op 16-04-2015 20:04 ]
Ja, dat heb ik gedaan daar staan ze allemaal op geen trilmelding
Paniek! de s4 van mijn vriendin geeft 2 errors tijdens het updaten : Helper pakket toegang is gestopt en systeem UI is gestopt. Het scherm daarna geeft een laadbalk met applicaties installeren maar na een uur nog steeds niks.
Als we op de knoppen onder aan het toestel drukken kunnen we wel zoeken met stem commando maar dan is de boodschap dat we niet kunnen zoeken ivm geen netwerk. Heeft er iemand een idee?
Alvast bedankt
Als we op de knoppen onder aan het toestel drukken kunnen we wel zoeken met stem commando maar dan is de boodschap dat we niet kunnen zoeken ivm geen netwerk. Heeft er iemand een idee?
Alvast bedankt
Is er nog genoeg intern geheugen beschikbaar? Toen ik mijn toestel ging updaten kreeg ik daar namelijk een bericht van te zien.
Dat kan ik dus niet meer zien. hij blijft gewoon hangen in het download scherm. kan je dat wel zien in de safe modes ?
EDIT \: opnieuw de telefoon opgestart vanuit het scherm waar je ook een factory reset kan doen en nu loopt de telefoon wel in een keer door. Zal allemaal wel aan mij liggen. Doet me denken aan windows van vroeger
EDIT \: opnieuw de telefoon opgestart vanuit het scherm waar je ook een factory reset kan doen en nu loopt de telefoon wel in een keer door. Zal allemaal wel aan mij liggen. Doet me denken aan windows van vroeger
[ Voor 48% gewijzigd door Xelnaga12 op 16-04-2015 23:31 ]
De Lollipop update voor dit model (S4 Black Edition) gaat vandaag ook officieel live op de FOTA server, dus kan bijwerkt worden naar Android 5.0.1.Malouiner schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:25:
Hier is de CSC versie:
AP ; I9505XXUFNC4
Yep had ik vandaag ook. Daarbij was ik ook even onbereikbaar. Maar na de reset deed hij het weerTankbuster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:22:
Ik had opeens vandaag last ervan de tekens op mijn lockscreen witte vierkanten werden. Dus de invoer voor de pincode, de nummers 0-9 en de letters werden random witte blokken, en als ik het scherm aan/uit deed, werden er meer letters of nummers witte blokken.
Lekker snel, dacht et wel
i9505 versie? Ik heb de 9515 maar heb nog niksMalouiner schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:49:
Heb vanmiddag de update gekregen voor de S4 Black Edition ...... 5.01
android 5.01 weegt 1038MB voor de Black edition.
Dag kan niet meer stuck :3.
het mooie is niet dat je alleen android 5 maar dat je recht getrokken woord met de s5.
alleen wat ik mis is de multitasking knop, in plaats wat we nu hebben setting
edit:oké downloaden duurt dus echt 2 uur lang
Dag kan niet meer stuck :3.
het mooie is niet dat je alleen android 5 maar dat je recht getrokken woord met de s5.
alleen wat ik mis is de multitasking knop, in plaats wat we nu hebben setting
edit:oké downloaden duurt dus echt 2 uur lang
[ Voor 9% gewijzigd door raro007 op 18-04-2015 01:15 ]
Wel echt te gek hoeveel batterij besparing 5.0 oplevert, ik kom cm meestal gewoon niet op de 50% na een dag, niet verwacht! Misschien ooit nog is een fysieke batterij bij bestellen mocht deze ooit minder worden, aan Android zal het niet liggen!
Mijn vriendin haar GT-I9515 laat ook nog geen update zien.Jovas schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:21:
[...]
i9505 versie? Ik heb de 9515 maar heb nog niks
Wat een verschrikkelijke update. De quick settings zijn echt veel te groot. Iemand die een custom rom aanraad?
misschien in de [Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's kijken.
GT-I9515 krijg ik als (tijdelijke) vervanger voor mijn GNexus. Ik zie overal op internet dat GT-I9515 bijna niet ondersteund wordt door de community ( zie voorbeeld CM, geen 12.1). Klopt dit? Ik zou graag 5.1 stock op willen draaien of cm12.1. Ook de update van Samsung laat op zich wachten..
Veel mensen verklaren me hier voor gek, maar dit is wat ik denk. Ik denk niet dat de 9515 een update krijgt naar Android 5 omdat dit toestel veel later op de markt gekomen is en in die periode niet meer onder een high end maar mid range toestel gerekend wordt.sipaan schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:38:
GT-I9515 krijg ik als (tijdelijke) vervanger voor mijn GNexus. Ik zie overal op internet dat GT-I9515 bijna niet ondersteund wordt door de community ( zie voorbeeld CM, geen 12.1). Klopt dit? Ik zou graag 5.1 stock op willen draaien of cm12.1. Ook de update van Samsung laat op zich wachten..
Ik heb dit weekend ook mijn S4 black edition geupdate naar Lollipop.
Daarna een factory reset gedaan en alle apps etc weer opnieuw geïnstalleerd.
Alles draait soepel maar mijn batterij gaat echt merkbaar sneller leeg.
Als ik niks doe dan loopt hij langzaam leeg zoals voorheen maar zodra ik wat apps open en beetje internet of een game speel vliegen de procenten eraf.
Iemand anders die ook deze ervaring heeft?
Als ik niks doe dan loopt hij langzaam leeg zoals voorheen maar zodra ik wat apps open en beetje internet of een game speel vliegen de procenten eraf.
Je hebt niet het scherm van automatisch op vol-open staan nu? En als je in de batterij settings kijkt, staan daar apps bij die veel batterij verbruiken?Frank_P schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:40:
Ik heb dit weekend ook mijn S4 black edition geupdate naar Lollipop.
Ik verklaar je niet voor gek, maar je hebt geen gelijkJovas schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:55:
[...]
Veel mensen verklaren me hier voor gek, maar dit is wat ik denk. Ik denk niet dat de 9515 een update krijgt naar Android 5 omdat dit toestel veel later op de markt gekomen is en in die periode niet meer onder een high end maar mid range toestel gerekend wordt.
De update naar lollipop zorgt bij mijn vrouw haar s4 voor nogal wat uitval en dat een video na enkele seconden niet verder speelt...
Heb wel de cache gewiped middels het recoverymenu maar nog geen factory reset gedaan... Zou eigenlijk ook niet hoeven naar mijn mening... Maar ja.
Meer mensen last van?
Heb wel de cache gewiped middels het recoverymenu maar nog geen factory reset gedaan... Zou eigenlijk ook niet hoeven naar mijn mening... Maar ja.
Meer mensen last van?
Gadgets FTW!
Ik heb wel af en toe geen geluid bij video's afgespeeld met de dumpert app of in Chrome.
Ik kan je zeggen dat de GT-I9515 wel degelijk een update krijgt naar Android 5 (Lollipop).Jovas schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:55:
[...]
Veel mensen verklaren me hier voor gek, maar dit is wat ik denk. Ik denk niet dat de 9515 een update krijgt naar Android 5 omdat dit toestel veel later op de markt gekomen is en in die periode niet meer onder een high end maar mid range toestel gerekend wordt.
Ik heb hem namelijk al draaien, al een aantal weken zelfs, op mijn GT-I9515.
Het is welliswaar een gelekte Poolse versie, maar deze is prima in het Nederlands in te stellen en werkt verder perfekt.
Samsung "lekt" regelmatig in Polen de eerste versie, zij zien het feitelijk als "test" land.
Nadat alle gemelde bugs zijn glad gestreken, volgt er een release naar andere landen.
Dus de update komt er wel degelijk en als je niet wilt wachten, kun je de Poolse versie op XDA vinden en gewoon flashen met ODIN.
Qua hardware is trouwens de 9515 gelijk aan de 9505 (internationale versie van de S4), maar je kunt NIET een 9505 rom flashen op een 9515. Dan werkt daarna het touchscreen niet meer.
Blijkbaar is dat 1 van de verschillen tussen de 9505 en de 9515.
En voor iedereen die van Android 4.4 update naar Android 5.x, altijd een schone installatie uitvoeren !
Als er een versie "jump" is (nu dus van 4 naar 5) dan is het meer dan raadzaam om een factory reset uit te voeren.
En zeker bij Android 5, want er is veel veranderd sinds Android 4.4.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Het scherm staat op automatisch in het midden (zo stond hij voorheen ook).arnoud_h schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:24:
[...]
Je hebt niet het scherm van automatisch op vol-open staan nu? En als je in de batterij settings kijkt, staan daar apps bij die veel batterij verbruiken?
Er is weinig sluipverbruik, de batterij keldert gewoon zodra ik actief ermee ben.
Het is voornamelijk het scherm of de processor, hij wordt namelijk ook wel stukje warmer heb ik het idee.
Dus de hardware is niet gelijk. Er zitten nog wel meer verschillen tussen de I9505 en de I9515 dan dat. Vanuit software development oogpunt is het een compleet ander toestel. De I9505 is de 'originele' S4, en de I9515 de geupdate "value edition" variant.speedme schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:40:
[...]
Qua hardware is trouwens de 9515 gelijk aan de 9505 (internationale versie van de S4), maar je kunt NIET een 9505 rom flashen op een 9515. Dan werkt daarna het touchscreen niet meer.
Blijkbaar is dat 1 van de verschillen tussen de 9505 en de 9515.
Je hebt gelijk, ik had ook beter moeten verwoorden.arnoud_h schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:29:
[...]
Dus de hardware is niet gelijk. Er zitten nog wel meer verschillen tussen de I9505 en de I9515 dan dat. Vanuit software development oogpunt is het een compleet ander toestel. De I9505 is de 'originele' S4, en de I9515 de geupdate "value edition" variant.
Op XDA zijn er een hoop mensen die "beweren" dat de phones hetzelfde zijn qua hardware, omdat ze graag ook een 9505 rom willen flahen (daar is tenslotte veel meer ondersteuning voor).
Als ze dat proberen komen ze bedrogen uit, want dan blijkt in ieder geval het touchscreen niet meer te werken.
Het was dus als waarschuwing bedoeld.
Hoe dan ook is er nu wel een mogelijkheid om een 9515 te flashen naar Lollipop en het werkt goed.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Is lollipop er nog alleen maar voor de Black Edition?
Ik heb zelf een gewone S4 maar nog steeds geen update
Ik heb zelf een gewone S4 maar nog steeds geen update
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
// Allereerst alvast excuus als het bericht niet hier thuis hoort//
Ik heb een vraag mbt de sms, en google geeft me geen bevredigend antwoord;
Sinds de update naar android 5 loop ik toch tegen een bug aan in de SMS functie.
Als ik de sms inbox open, zie ik diverse sms berichten staan. met een kleine preview vd inhoud.
Als ik dan een bericht aanklik, Dan kom ik direct in de optie om een nieuw bericht te tikken, maar ik zie niet de inhoud van het ontvangen bericht.
Dit is bij langere berichten zeer vervelend, aangezien je die dus niet meer kan lezen.
Weet iemand misschien of er een instelling is hiervoor? Of het inderdaad een bug is?
Andriod versie 5.0.1
Model S4; GT-I9505
Ik heb een vraag mbt de sms, en google geeft me geen bevredigend antwoord;
Sinds de update naar android 5 loop ik toch tegen een bug aan in de SMS functie.
Als ik de sms inbox open, zie ik diverse sms berichten staan. met een kleine preview vd inhoud.
Als ik dan een bericht aanklik, Dan kom ik direct in de optie om een nieuw bericht te tikken, maar ik zie niet de inhoud van het ontvangen bericht.
Dit is bij langere berichten zeer vervelend, aangezien je die dus niet meer kan lezen.
Weet iemand misschien of er een instelling is hiervoor? Of het inderdaad een bug is?
Andriod versie 5.0.1
Model S4; GT-I9505
Dat klinkt als een bug, heb je al een andere SMS app geprobeerd? Zoals die van Google - Messenger?def1987 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:08:
...
Andriod versie 5.0.1
Model S4; GT-I9505
Google Play: Messenger
Heb je de Vodafone versie? Daar zit een bekende bug in met het ontvangen van SMS.def1987 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:08:
De tijdelijke omweg is om tijdelijk Google Hangouts te gebruiken als SMS app, hier kun je ook je bestaande SMSen in importeren.
Er volgt binnenkort een nieuwe update die dit probleem fixed.
arnoud_h schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:17:
[...]
Heb je de Vodafone versie? Daar zit een bekende bug in met het ontvangen van SMS.
De tijdelijke omweg is om tijdelijk Google Hangouts te gebruiken als SMS app, hier kun je ook je bestaande SMSen in importeren.
Er volgt binnenkort een nieuwe update die dit probleem fixed.
[frustratie-mode] goed verhaal trouwens dat vodafone welk zoveel spam kan mailen, maar dit soort issues niet kan meedelen

CSC:
AP: I9515XXU1ANI3
CP: I9515XXU1ANI3
CSC: I951OXX1ANJ1
GT-I9515
BASEBAND I951XXU1ANI3
KERNEL 3.4.0-2882604
ANDROIDVERSIE 4.4.2
Als je nog meer moet weten hoor ik het wel ;-)
Mijn vraag: is mijn androidversie niet een beetje heel erg oud inmiddels en is er hoop op een nieuwe...?
GT-I9515
BASEBAND I951XXU1ANI3
KERNEL 3.4.0-2882604
ANDROIDVERSIE 4.4.2
Mijn vraag: is mijn androidversie niet een beetje heel erg oud inmiddels en is er hoop op een nieuwe...?
Dat is een Oost-Europeese versie (OXX), geen idee wanneer daarvoor de update uit gaat komen, sorry.xekjiram schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:13:
CSC:
GT-I9515
BASEBAND I951XXU1ANI3
KERNEL 3.4.0-2882604
ANDROIDVERSIE 4.4.2
Bedankt voor je snelle reactie. Geduld dan maar weerarnoud_h schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:22:
[...]
Dat is een Oost-Europeese versie (OXX), geen idee wanneer daarvoor de update uit gaat komen, sorry.
AP: I9515XXU1AND3
CP: I9515XXU1AND3
CSC: I9515YPN1ANF2
Dit is mijn telefoon. Waar komt deze vandaan?
Hoe moeten wij nou weten waar jij m vandaan hebt?vwtune schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:30:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb hem nu een maand draaien, maar ik loop toch wel tegen twee dingen aan:
Contacten App crashed heel vaak.
Gallerij crashed en laat niets meer zien.
En hoe raar het ook klinkt: ik mis Svoice
Contacten App crashed heel vaak.
Gallerij crashed en laat niets meer zien.
En hoe raar het ook klinkt: ik mis Svoice
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Model GT-I9515
Model name GALAXY S4 VE
Country Netherlands (KPN) (Black Edition)
Version Android 4.4.2
Changelist 1338770
Build date Tue, 15 Apr 2014 01:01:27 +0000
Product code KPN
PDA I9515XXU1AND3
CSC I9515YPN1ANF2
aub!
Model name GALAXY S4 VE
Version Android 4.4.2
Changelist 1338770
Product code KPN
PDA I9515XXU1AND3
CSC I9515YPN1ANF2
aub!
Iemand enig idee hoe of je het volgende kan instellen:
Als ik een mn telefoon unlock dmv een pincode moet ik elke keer voor OK kiezen. Is het mogelijk om te unlocken zonder voor OK te kiezen? Of moet ik hiervoor een custom rom installeren?
Als ik een mn telefoon unlock dmv een pincode moet ik elke keer voor OK kiezen. Is het mogelijk om te unlocken zonder voor OK te kiezen? Of moet ik hiervoor een custom rom installeren?
Dank u... heb er geloof ik verder niet zoveel aan hahahaRigolleM schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:49:
Model GT-I9515
Model name GALAXY S4 VE
Version Android 4.4.2
Changelist 1338770
Product code KPN
PDA I9515XXU1AND3
CSC I9515YPN1ANF2
aub!
Ik ga hier geen vraag en antwoord service starten, maar dit is een normaal Nederlands model. Ik kan alleen maar zeggen; binnenkort.vwtune schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:30:
Ik besef dat de S4 al niet meer van de nieuwste is, maar het frustreert me de laatste maanden nogal dat de gsm ontvangst van mijn toestel binnenshuis heel sterk achteruit gegaan is. Ik merkte in de battery app dat onder 'cell standby' ik zo'n 25% 'no signal' had.
Buitenshuis merk ik absoluut geen probleem (ok, er zijn wel wat deadspots hier en daar).
Ik zit op het Proximus network, die toch prat gaan op hun kwaliteit, en gebruik mijn S4 zonder hoesje.
Het rare is ook wel dat bij bellen mensen mij amper verstaan, terwijl ik hen prima kan verstaan. Ik hoor hen prima zeggen: "wat zeg je?", "waar zit jij ergens??", enz
Dan neem ik maar de vaste telefoon
Ik kan niet echt zeggen wanneer het gestart is, misschien na de vorige OTA upgrade naar Android 4.4.2. Misschien ook niet...
Ondertussen heb ik vorige week Android 5.0.1 gekregen, en deed ik nog een factory reset nadien. Ik ben er nog niet aan uit of dit qua ontvangst verandering heeft gebracht. Volgens de cijfers in de OpenSignal app wel: vroeger zat ik rond de -105 à -115dB, nu eerder -95 à -105dB. Maar als ik een speedtest wil doen lukt het dikwijls niet om de latency/download/upload test normaal te doorlopen.
Dan moet ik er ook wel bijzeggen dat ik wel verschil merk op onze gelijkvloers en op de bovenverdieping. Boven is het doorgaans wat beter dan beneden.
Maar het is nu ook niet dat wij in een bunker wonen: ons (nieuwbouw) huis is gebouwd volgens de Belgische isolatienormen van 2008. Gewoon rode snelbouwsteen muren, met zo'n 8cm Recticel spouwisolatie. We hebben grote (schuif)ramen. In onze gewelven zit wel gewapend beton wat wss voor de ontvangst minder ideaal is. Maar dat is ook geen ongewone bouwconstructie... De plafond beneden is door een foutje van de leverancier van de predallen een paar centimeter dikker dan noodzakelijk. De bewapening was hoger dan nodig, dus meer beton erop. De predallen van de bovenverdieping zijn dan weer normaal qua dikte. Zit 'm daar het verschil??
Van bij Proximus heb ik de raad gekregen de telefoon te limiteren op 2G/3G. Ik moet wel toegeven dat 'no signal' daarmee lager is. Maar toch ook wel jammer eigenlijk. En een echte oplossing is het ook niet, want ook op de oudere netwerken heb ik problemen.
Maar mijn vrouw met haar goedkope Huawei Y550 ondervind absoluut geen probleem, op dezelfde plaatsen in huis, ook op 4G. Dus dan zou je toch denken dat het aan mijn S4 moet liggen, niet aan het GSM netwerk of aan ons huis...
Ze lacht mij eigenlijk uit met mijn duur toestel dat eigenlijk qua connectiviteit binnenshuis waardeloos is.
Wij hebben de gewoonte dat ik steeds de nieuwste hardware aanschaf, en ik die dan na 2 jaar doorgeef aan haar. Maar zoals mijn S4 nu presteert, moet ze 'm helemaal niet. Liever haar Huawei.
Ik moet het nog een paar maand uitzweten. De S4 moet nog even dienst doen tot rond oktober. Dan neem ik misschien de S6 (of een Lumia).
Maar tot die tijd... iemand tips hoe ik meer inzicht kan krijgen in de ontvangst issue, wat ik nog kan proberen om het te verhelpen/verbeteren?
Buitenshuis merk ik absoluut geen probleem (ok, er zijn wel wat deadspots hier en daar).
Ik zit op het Proximus network, die toch prat gaan op hun kwaliteit, en gebruik mijn S4 zonder hoesje.
Het rare is ook wel dat bij bellen mensen mij amper verstaan, terwijl ik hen prima kan verstaan. Ik hoor hen prima zeggen: "wat zeg je?", "waar zit jij ergens??", enz

Ik kan niet echt zeggen wanneer het gestart is, misschien na de vorige OTA upgrade naar Android 4.4.2. Misschien ook niet...
Ondertussen heb ik vorige week Android 5.0.1 gekregen, en deed ik nog een factory reset nadien. Ik ben er nog niet aan uit of dit qua ontvangst verandering heeft gebracht. Volgens de cijfers in de OpenSignal app wel: vroeger zat ik rond de -105 à -115dB, nu eerder -95 à -105dB. Maar als ik een speedtest wil doen lukt het dikwijls niet om de latency/download/upload test normaal te doorlopen.
Dan moet ik er ook wel bijzeggen dat ik wel verschil merk op onze gelijkvloers en op de bovenverdieping. Boven is het doorgaans wat beter dan beneden.
Maar het is nu ook niet dat wij in een bunker wonen: ons (nieuwbouw) huis is gebouwd volgens de Belgische isolatienormen van 2008. Gewoon rode snelbouwsteen muren, met zo'n 8cm Recticel spouwisolatie. We hebben grote (schuif)ramen. In onze gewelven zit wel gewapend beton wat wss voor de ontvangst minder ideaal is. Maar dat is ook geen ongewone bouwconstructie... De plafond beneden is door een foutje van de leverancier van de predallen een paar centimeter dikker dan noodzakelijk. De bewapening was hoger dan nodig, dus meer beton erop. De predallen van de bovenverdieping zijn dan weer normaal qua dikte. Zit 'm daar het verschil??
Van bij Proximus heb ik de raad gekregen de telefoon te limiteren op 2G/3G. Ik moet wel toegeven dat 'no signal' daarmee lager is. Maar toch ook wel jammer eigenlijk. En een echte oplossing is het ook niet, want ook op de oudere netwerken heb ik problemen.
Maar mijn vrouw met haar goedkope Huawei Y550 ondervind absoluut geen probleem, op dezelfde plaatsen in huis, ook op 4G. Dus dan zou je toch denken dat het aan mijn S4 moet liggen, niet aan het GSM netwerk of aan ons huis...
Ze lacht mij eigenlijk uit met mijn duur toestel dat eigenlijk qua connectiviteit binnenshuis waardeloos is.
Wij hebben de gewoonte dat ik steeds de nieuwste hardware aanschaf, en ik die dan na 2 jaar doorgeef aan haar. Maar zoals mijn S4 nu presteert, moet ze 'm helemaal niet. Liever haar Huawei.
Ik moet het nog een paar maand uitzweten. De S4 moet nog even dienst doen tot rond oktober. Dan neem ik misschien de S6 (of een Lumia).
Maar tot die tijd... iemand tips hoe ik meer inzicht kan krijgen in de ontvangst issue, wat ik nog kan proberen om het te verhelpen/verbeteren?
Heb mijn S4 geüpgraded naar LP,
Alles werkt soepel en naar behoren op 1 raar iets.
Heb 2 e-mail adressen als IMAP ingesteld,
(Met KK ook zo gedaan.) Zodat ik mail via me telefoon kan ophalen als ik onderweg ben en zodra ik thuis ben haal ik mijn mail op met POP3 op me laptop zodat het dan verwijderd word van de server.
Normaal zodra ik mail thuis ophaal met mijn laptop, en daarna op me telefoon mail check dan word alle mail verwijderd van mijn telefoon aangezien er niks meer op de server staat.
Maar nu blijft er bij 1 van de 2 mail adressen de mail staan op me server.
Heb toen beide verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu doet de ene het wel meteen verwijderen en de andere blijft nu weer op mijn telefoon staan.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn.
Alles werkt soepel en naar behoren op 1 raar iets.
Heb 2 e-mail adressen als IMAP ingesteld,
(Met KK ook zo gedaan.) Zodat ik mail via me telefoon kan ophalen als ik onderweg ben en zodra ik thuis ben haal ik mijn mail op met POP3 op me laptop zodat het dan verwijderd word van de server.
Normaal zodra ik mail thuis ophaal met mijn laptop, en daarna op me telefoon mail check dan word alle mail verwijderd van mijn telefoon aangezien er niks meer op de server staat.
Maar nu blijft er bij 1 van de 2 mail adressen de mail staan op me server.
Heb toen beide verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu doet de ene het wel meteen verwijderen en de andere blijft nu weer op mijn telefoon staan.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn.
Weet iemand toevallig een oplossing voor de plopjes die je hoort wanneer je muziek afspeelt over bluetooth met de s4?het lijkt sinds de Android 5 update nog storende te zijn geworden...
Geen last van. Welke governor en schedular gebruik je?Sj44k13 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:30:
Weet iemand toevallig een oplossing voor de plopjes die je hoort wanneer je muziek afspeelt over bluetooth met de s4?het lijkt sinds de Android 5 update nog storende te zijn geworden...
Ik gebruik gewoon de stock rom.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:09:
[...]
Geen last van. Welke governor en schedular gebruik je?
Het is dat ik nu ook een Note 4 heb (verlenging), maar de S4 is echt traag geworden zeg sinds Lolipop. Reageert soms niet eens als ik op een app icoontje druk. Vooral op de camera moet ik 2 of 3 keer drukken voordat ik een foto kan maken.
gelukkig heb ik geen problemen met lollipop, voldoet voor mij prima.
ook hier een probleem , mijn foto gallery werkt niet meer goed , soms wel en dan geen foto,s
Je kan proberen de data van de gallery en media storage te clearen en te rebooten. Hierna zal de media scanner opnieuw het geheugen scannen voor plaatjes en video's etc. Of een andere app (Quickpic bijv.) te nemenpa3fap schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 12:58:
ook hier een probleem , mijn foto gallery werkt niet meer goed , soms wel en dan geen foto,s
Hmm ik merk dat ik met mn s4 hetzelfde probleem krijg als mn s2 destijds. Het scherm lijkt wel loa te raken aan de linker middenkant.. Ik kan het makkelijk indrukken en het lijkt dat get erger is geworden sinds ik t een paar maanden geleden heb ontdekt. Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? Zal morgen proberen foto's te maken, mr had dit met mn s2 dus ook. Destijds nr een Samsung cntre gebracht in Rijswijk, weet iet of ze nnog bestaan mrhet scherm werd onder garantie vervangen. Mn zusje heeft exact dezelfde s4 (had t tegelijk besteld) maar zij heeft dit niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Musta op 26-04-2015 00:57 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Jep ik heb mijn toestel na aankoop onder garantie laten repareren bij Vodafone Haarlem Samsung Servicepoint. Het is er wat beter op geworden, maar niet veel.Musta schreef op zondag 26 april 2015 @ 00:56:
Hmm ik merk dat ik met mn s4 hetzelfde probleem krijg als mn s2 destijds. Het scherm lijkt wel loa te raken aan de linker middenkant.. Ik kan het makkelijk indrukken en het lijkt dat get erger is geworden sinds ik t een paar maanden geleden heb ontdekt. Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? Zal morgen proberen foto's te maken, mr had dit met mn s2 dus ook. Destijds nr een Samsung cntre gebracht in Rijswijk, weet iet of ze nnog bestaan mrhet scherm werd onder garantie vervangen. Mn zusje heeft exact dezelfde s4 (had t tegelijk besteld) maar zij heeft dit niet.
De bouwkwaliteit van Samsung is slecht, ga maar eens in het blinkende S6 topic lezen. Ik koop het nooit meer!
Bouwkwaliteit is prima. Als je miljoenen en miljoenen apparaten verkoopt zullen er heus wel een aantal minder zijn.Jovas schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:02:
De bouwkwaliteit van Samsung is slecht, ga maar eens in het blinkende S6 topic lezen. Ik koop het nooit meer!
Ohh dan zal ik ook maar naar vodafone lijnbaan ofzo gaan in rotterdam, ff vragen. Alhoewel, ik heb mn tel via mtv mobile gekocht, via de website. Abonnement loopt pas in oktober/november af. Zouden ze het dan ook doen? Hoop niet dat ze moeilijk doen omdat het toestel dan geroot is etc..Jovas schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:02:
[...]
Jep ik heb mijn toestel na aankoop onder garantie laten repareren bij Vodafone Haarlem Samsung Servicepoint. Het is er wat beter op geworden, maar niet veel.
Nja slechte bouwkwaliteit? Er kunnen rotte tussen zitten, maar over het algemeen ben ik er tevreden mee. Zoals Brad het ook zegt, met miljoenen toestellen zal er vast wel wat voorkomen
[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 26-04-2015 15:15 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
heb ik geprobeerd maar helaas, heb ook quickpic geprobeerd en ook hier het zelfde probleem !Brad Pitt schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:01:
[...]
Je kan proberen de data van de gallery en media storage te clearen en te rebooten. Hierna zal de media scanner opnieuw het geheugen scannen voor plaatjes en video's etc. Of een andere app (Quickpic bijv.) te nemen
[afbeelding]
Staan de foto's op een externe SD? Zo ja, hele SD backuppen, formatteren, restoren. Kan ook wel eens een corrupte file op terecht komen. Hierdoor gaat meestal de mediascanner trippen (en heb je immense battery drain) maar het is iets om wellicht ook nog te proberen.pa3fap schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:39:
heb ik geprobeerd maar helaas, heb ook quickpic geprobeerd en ook hier het zelfde probleem !
Enkele dagen geleden heb ik de S4 van mijn vriendin voorzien van de nieuwe Lollipop-update. Echter, sindsdien heeft ze buiten het huis geen mobiel internet meer. Alle instellingen kloppen en hetgeen dat aan moet staan (mobiel internet, roaming etc.) staat aan, maar ondanks dat geen internet.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik loop nog even tegen 1 puntje aan: in de notificatie van nieuwe SMS berichten wordt geen info gegeven in de notificatie, behalve de tekst 'Nieuw bericht'. Heb ik de instellingen van Berichten gekeken, maar hier is geen optie terug te vinden over beveiliging oid. Meen dat de optie er eerst wel was om volledige berichten weer te geven, iemand een idee waar ik die nu kan vinden? Dit werkte eerst prima namelijk!
bedankt , heb ik gedaan en ja hoor het werkt weer !Brad Pitt schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:26:
[...]
Staan de foto's op een externe SD? Zo ja, hele SD backuppen, formatteren, restoren. Kan ook wel eens een corrupte file op terecht komen. Hierdoor gaat meestal de mediascanner trippen (en heb je immense battery drain) maar het is iets om wellicht ook nog te proberen.
Ik heb sinds dit weekend problemen met wifi op mijn S4 (gekocht maart 2014) met nog de oorspronkelijke android 4.4.2 versie er op. Ik heb geen internet abo en gebruik dus alleen wifi voor internet.
Het probleem is dat de wifi niet goed meer inschakelt. Heel af en toe doet hij het voor 2 minuten en daarna klapt het icoontje er uit. Vervolgens blijft het icoontje constant op grijs staan en gaat ie niet meer aan en krijg ik geen verbinding. Ik heb dit met mijn eigen wifi netwerk, maar ook met andere netwerken/routers/providers getest.
Ik had zelfs gisteren ook een keer dat de telefoon heel traag reageerde en op een gegeven moment uit zichzelf opnieuw opstartte. Hoe kan dit zo opeens zijn onstaan en hoe los ik dit op?
Het probleem is dat de wifi niet goed meer inschakelt. Heel af en toe doet hij het voor 2 minuten en daarna klapt het icoontje er uit. Vervolgens blijft het icoontje constant op grijs staan en gaat ie niet meer aan en krijg ik geen verbinding. Ik heb dit met mijn eigen wifi netwerk, maar ook met andere netwerken/routers/providers getest.
Ik had zelfs gisteren ook een keer dat de telefoon heel traag reageerde en op een gegeven moment uit zichzelf opnieuw opstartte. Hoe kan dit zo opeens zijn onstaan en hoe los ik dit op?
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV