Nickname does not reflect reality
[ Voor 16% gewijzigd door Tiduz op 04-04-2015 16:33 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Stof en andere viezigheid was de oorzaak. Zelf de telefoon open gemaakt en de sensor schoongemaakt:
YouTube: Samsung Galaxy S4 Proximity Sensor Fix - How-to
Erg eenvoudig. Je hebt iets plats nodig, kan je nagel zijn, en een kleine kruiskopschroevendraaier.
Je zou de UK Firmware kunnen flashen. Die heeft namelijk geen sluitergeluid als de telefoon op "stil" staat.vwtune schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:35:
Bij de samsung galaxy s3 kon ik nog foto's maken zonder dat ie het 'klik' geluid maakte, dus je kon 'stiekem' foto's maken. Nu bij de s4, ook al staat het geluid helemaal uit, maakt ie nog geluid (sluitergeluid) bij het maken van een foto. Hoe kan ik dit uitzetten???
Bij de kitkat firmware van mijn (unbranded) s4 kon dat geluid niet uit. Met LP gelukkig weer wel als je de telefoon op stil zet.vwtune schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:35:
Bij de samsung galaxy s3 kon ik nog foto's maken zonder dat ie het 'klik' geluid maakte, dus je kon 'stiekem' foto's maken. Nu bij de s4, ook al staat het geluid helemaal uit, maakt ie nog geluid (sluitergeluid) bij het maken van een foto. Hoe kan ik dit uitzetten???
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Bij kitkat 4.4 moest je roaming aanzetten en zie je steeds die r in beeld
Stop chasing the dream, you're already living it
Als Simyo ook onder een roaming provider mag vallen... Geen roaming instellingen hoeven te gebruiken (sowieso nooit nodig gehad, dus kan een uitzondering zijn)Qosmic schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:35:
Hoe is lollipop met roaming providers zoals tele2 en telfort?
Tidus: wow, mijn batterij is na 14 uur nog op 70%, normaal zat ik nu rond de 25, erg impressed!
Ik zit op 75% na een schermtijd van 23 minuten.Ari Gold: Ik zit ook na 22 uur op 52%, maar schermtijd is net geen uur. Niet geweldig dus.
Heb wel 2x gmail + exchange (1x per uur sync), whatsapp (paar keer gebrikt in die 23 min.) en aardig wat background processes draaien (dropbox/onedrive ed.).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Op welke stand hebben jullie de fotogrootte? 4128x2322(16:9)(9.6M) of 4128x3096(4:3)(13M)
Mijn gevoel zegt dat de laatste stand een hogere resolutie foto maakt maar het formaat is kleiner, dus past minder op het beeld, zeg ik dit goed? Op welke stand maken jullie de foto's?
was dat niet vroeger zo?Qosmic schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:35:
Hoe is lollipop met roaming providers zoals tele2 en telfort?
want ik heb tele 2 en heb roaming uitstaan en heb altijd kunnen internetten.
Een 2e vodafone toestel is automatisch geupdate OTA en heeft zelfde probleem.
Een 3e vodafone toestel heb ik via Kies geupdate en daar werkt berichten app wel gewoon?!?
DukeBox schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:24:
Nog iets dat me opviel, ik kan mijn sms berichten niet meer openen. Zie de eerste regel staan maar kan er niet op klikken. Ik heb 2 S4's en beiden hebben dit probleem maar het vreemde is dat bij een een leeg bericht wordt getoond en bij de andere deze direct afsluit/crasht.
Vreselijke optie imho, gelukkig uit te zetten.Sj44k13 schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:12:
Heb nu ook de keuze update. Stomme vraag: hoe sluit ik een tabblad in Google Chrome?
Eerste dat ik altijd doe is Chrome uit welke Rom dan ook halen want het is imho een draak van een browser
Mijn scherm begint het trouwens te begeven. Een strook van 1cm aan de onderkant knippert met sommigen tinten donker grijs. Best apart. Ook apart is dat het scherm precies daar altijd een tintje rozer was.
[ Voor 92% gewijzigd door Cobiwan op 06-04-2015 15:30 ]
Nu 1 dag en 2 uur met 2 uur schermtijd. Nog 50% te gaan.Ari Gold schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:26:
[...]
En wat is je schermtijd?
Ik zit ook na 22 uur op 52%, maar schermtijd is net geen uur.
Niet geweldig dus.
Gisteren OTA update gekregen naar android 5.0 voor mijn S4 (I9505), en ik kan nu mijn sms berichten niet meer lezen. Als je op het nieuwe bericht klikt, vouwt het bericht niet open. (..gelukkig kon ik net genoeg lezen door hem in landscape te houden)
Verder draai ik altijd Nova Launcher, maar zowel in nova als in touchwiz kan ik het bericht niet lezen.
Is dit al bekend?
Je hoeft ook niet 'alle' pagina's te lezen. De laatste 10 zijn genoeg.fender89 schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:30:
Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus excuses als deze vraag al gesteld is.
Gisteren OTA update gekregen naar android 5.0 voor mijn S4 (I9505), en ik kan nu mijn sms berichten niet meer lezen. Als je op het nieuwe bericht klikt, vouwt het bericht niet open. (..gelukkig kon ik net genoeg lezen door hem in landscape te houden)
Verder draai ik altijd Nova Launcher, maar zowel in nova als in touchwiz kan ik het bericht niet lezen.
Is dit al bekend?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Had ik in een paar posts terug al geschreven,Qosmic schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:49:
Welke 2 dingen zijn dat dan?
- multi window bij streaming video (vanaf bijv. mijn synology) werkt niet meer
- native sms werkt niet meer.
En dat is nog maar wat ik in een paar uurtjes ben tegengekomen.
Ook die 2 bovenstaande dingen ?AllSeeyinEye schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:42:
Bij mij werkt eigenlijk alles.... En ik draai al maanden Lollipop.
Had ook wat probleempjes met de google apps for domains app, management van mijn domein werkte niet meer (niet echt een ramp).
Snap ook de wijziging (default) van de chrome tab's niet.. echt krankzinnig. Als je de melding leest snap je eerst niet wat ze bedoelen en kom je er vervolgens achter dan ben je al weer vergeten wat de melding precies aangaf (en hoe je het ongedaan moet maken).
Ook file system issues met apps die opeens niet meer overal mogen schrijven. Met 4.4.2 kon ik dat nog aanpassen maar in 5.0.2 kan dat niet meer.
En knox die niet meer werkt met cisco anyconnect als deze ook buiten knox aktief is.
Ik ben normaal niet echt een een voorstander van don't fix if it ain't broken, maar in dit geval...
Komt ook bij dat 4.4.2 voor mij probleemloos werkt.
[ Voor 50% gewijzigd door DukeBox op 06-04-2015 22:58 ]
Het eerste kan ik helaas niet testen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Met andere woorden, welke app kan ik gebruiken om te navigeren die alleen gebruik maakt van GPS?
[ Voor 180% gewijzigd door vwtune op 07-04-2015 09:08 ]
Google Maps gebruikt GPS voor je locatie en data voor de kaarten en info / route.vwtune schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:30:
Ik was van mening dat je navigeert met GPS en niet met DATA?
Hier heb ik even een linkje naar een applicatie die je handmatig moet installeren op je telefoon. Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht dan hoor ik het graag!
Het linken naar aangepaste apps is niet toegestaan op het forum.
[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 07-04-2015 10:02 ]
Meer over offline navigatie:
Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2
Draadloos laden op onze Zon
Kan je deze wel 'gratis' updaten? Ik zie dat de laatste versie 5.4.0 is?hegemanjelle schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:38:
[...]
Hier heb ik even een linkje naar een applicatie die je handmatig moet installeren op je telefoon. Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht dan hoor ik het graag!
*knip*
[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 07-04-2015 10:02 ]
Je zou het eens kunnen proberen, ik weet in hoeverre dit werkt met een niet via de Playstore geïnstalleerde versie. Ik loop geloof ik al 2 versies achter, 5.2.x heb ik geloof ik. Maar wanneer je deze app wil kopen betaal je €40+ dus neem ik het voor lief dat ik niets betaal een versie achter loop!vwtune schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:45:
[...]
Kan je deze wel 'gratis' updaten? Ik zie dat de laatste versie 5.4.0 is?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Edit: Reeds op XDA gevonden, dat blijft inderdaad op de 'standaard' Samsung manier gaan
[ Voor 13% gewijzigd door Tiroz op 07-04-2015 12:03 ]
Geen idee of het bij jou werkt maar las op xda dat je kan proberen je "Wachtwoorden zichtbaar maken" uit te zetten. Zelf geen last van dus kan ook niet kijken of het werkt maar niet geschoten...vwtune schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:44:
Ik heb de laatste tijd wel vaak dat mijn WIFI niet meer automatisch connect. Ik moet hem dan weer aanklikken en het wachtwoord intypen. Waar kan dit aan liggen? Ik heb dit thuis en ook op mijn werk. Ga ik met pauze, loop ik naar buiten, half uur later kom ik terug en moet ik weer mijn ww invoeren.

[ Voor 96% gewijzigd door Cobiwan op 07-04-2015 17:09 ]
Iemand hier een weg om heen zonder root?
Bij mij werkt hij gewoon.
Verder de beste upgrade ooit, voelt als een nieuwe telefoon, reageert supersnel, en accu duur flink verbetert
Verwijderd
Ik vind het ook net een S5Grolsch schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:01:
Bij mij werkt het ook gewoon.
Verder de beste upgrade ooit, voelt als een nieuwe telefoon, reageert supersnel, en accu duur flink verbetert
Heb jij enkel upgrade gedaan of factory reset?Grolsch schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:01:
Alleen een upgrade, niks gereset of gewiped.Tankbuster schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:28:
[...]
Heb jij enkel upgrade gedaan of factory reset?
Viel me wel op dat mijn "alarm widget" niet lekker werkte.
Vervolgens 1 x mijn telefoon gereboot, en toen werkte het wel weer.
Hier doet de berichten (SMS) app het ook niet (Vodafone branded). Heeft iemand een oplossing?Jochemd13 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:01:
Werkt bij iedereen de berichten app niet?
Bij mij werkt hij gewoon.
Kan SMS'jes niet openen nee... kwam ik vanmorgen achter. Wel schrijven. De enige manier om ze te lezen is om er overheen te hooveren met je vinger... dan komt er een bubble met het volledige bericht. Erg irritant als je een code o.i.d. wil kopiëren.Chedara schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:39:
[...]
Hier doet de berichten (SMS) app het ook niet (Vodafone branded). Heeft iemand een oplossing?
Ik neem aan van wel aangezien ze 5.0.1 ook uitgerold hebben. Deze schijnt die memorybug te verhelpen.
edit: en in de 5.0.1 is de stille modus weer terug toch?
[ Voor 16% gewijzigd door Qosmic op 08-04-2015 14:09 ]
Ik denk dat Android 5 niet komt voor de GT i9515 omdat dat toestel uitkwam in een latere periode en niet meer onder een high end maar mid range toestel valt.vwtune schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:41:
Hoop dat die voor de value edition ook snel gaat komen
Voor mij geen probleem als ik over de ellende met de Lollipop updates lees, Kitkat 4.4.2 draait als een trein op mijn 9515
[ Voor 16% gewijzigd door Jovas op 08-04-2015 14:41 ]
Tot nu toe is Lollipop voor de i9515 alleen beschikbaar voor Poolse toestellen. Je kunt deze firmware wel flashen op je i9515 indien je hem echt graag wil hebbenJovas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:39:
[...]
Ik denk dat Android 5 niet komt voor de GT i9515 omdat dat toestel uitkwam in een latere periode en niet meer onder een high end maar mid range toestel valt.
Voor mij geen probleem als ik over de ellende met de Lollipop updates lees, Kitkat 4.4.2 draait als een trein op mijn 9515
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Verwijderd
Zelden zulke onzin gelezen.Jovas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:39:
[...]
Ik denk dat Android 5 niet komt voor de GT i9515 omdat dat toestel uitkwam in een latere periode en niet meer onder een high end maar mid range toestel valt.
Jovas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:39:
[...]

Bekijk mijn post een aantal dagen geleden (eind vorige week).Jovas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:39:
[...]
Ik heb mijn zakelijke GT-I9515 geupdate naar de Poolse (gelekte) Lollipop ROM en hij werkt perfekt !
Ook gewoon de Nederlandse taal in te stellen.
Enige is dat de ROM zelf iets meer geheugen in beslag neemt en daardoor wat trager kan reageren als er veel applicaties tegelijkertijd open staan.
Maar verder ben ik er heel erg tevreden over.
Ik heb zelfs een update gedaan zonder data te wissen, dus alle apps + data behouden.
En niet geroot daarna, dus de mijne draait helemaal standaard
[ Voor 9% gewijzigd door speedme op 08-04-2015 16:56 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Hier staat het probleem beschreven: http://www.galaxyclub.nl/...-android-lollipop-update/yinx84 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:56:
[...]
Kan SMS'jes niet openen nee... kwam ik vanmorgen achter. Wel schrijven. De enige manier om ze te lezen is om er overheen te hooveren met je vinger... dan komt er een bubble met het volledige bericht. Erg irritant als je een code o.i.d. wil kopiëren.
De enige oplossing was voor mij om een nieuwe berichten app te installeren.
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Mijn S4 voelt op dit moment meer als ik Galaxy Ace ofzo, jammer. Ik wilde tot augustus wachten met een nieuw toestel omdat ik dan over kon stappen naar een goedkopere provider. Maar dit ga ik niet een paar maanden gebruiken zo.

Dit zal vast wel ergens een setting zijn maar waar?
Hmm lijkt de muziek app van Samsung te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 09-04-2015 08:51 ]
Mijn eerste indruk is inderdaad hetzelfde... Super fijne update !Grolsch schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:01:
Android 5, NFC, ac-wifi ondersteuning, 64GB-kaartje en nog steeds fenomenaal Full-HD scherm... ik kan er nog wel twee jaar mee vooruit
Yep. En je muziek. Heb zelf alles op een SD-kaartje, dus dat was geen probleem. Moest alleen de apps herinstalleren. Wel een mooie gelegenheid om een hoop meuk te dumpen die je toch niet meer gebruikt. Je kan in de Play Store een lijst zien met alle apps die je ooit gedownload hebt met je account... daar kun je leuk doorheen browsen en er uit pikken wat je opnieuw wil hebben.Qosmic schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:43:
met factory reset ben je wel al je apps en foto's etc kwijt?
Ah, ben er vanuit gegaan dat alles wat op je device staat weg zou zijn. Weer wat geleerd!AllSeeyinEye schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:01:
Met een factory reset verlies je geen foto's, muziek en bestanden. Alleen je instellingen en apps zijn weg.
Probeer het maar....kans is groot dat ze dus weg zijn als je ze opgeslagen op je telefoon zelf... alleen op je SD kaart blijven ze staan.yinx84 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:03:
[...]
Ah, ben er vanuit gegaan dat alles wat op je device staat weg zou zijn. Weer wat geleerd!
Onzin.bvbal79 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:17:
[...]
Probeer het maar....kans is groot dat ze dus weg zijn als je ze opgeslagen op je telefoon zelf... alleen op je SD kaart blijven ze staan.
Staat ook duidelijk in de omschrijving. (Alle instellingen terugzetten en alle gegevens op het apparaat wissen)
Natuurlijk geen reden om geen backup te maken.
geeft regelmatig een foutmelding dat hij de SIM niet kan lezen.
Na de reset zijn alle Apps weg, en vrijwel alle data
Interne geheugen opslag is geheel geformatteerd, geen bestand meer te vinden.
SD-kaart blijft ongemoeid en Apps kunnen data op de kaart (mp3, HERE kaart) prima vinden.
Aantal reboots door SIM-kaart bleef gelijk, dus heb ik een andere SIM-kaart in de S4 gedaan.
Frequentie van reboots is afgenomen, maar helaas is het probleem nog niet weg.
[edit]
Na de reset kreeg ik meteen de vraag of ik wilde upgraden naar Lollipop.
Uiteindelijk gedaan en zowaar lijken de reboots verleden tijd.
Sms-berichten werken ook prima....
[ Voor 54% gewijzigd door emmerx op 12-04-2015 00:23 ]
Draadloos laden op onze Zon
Cache legen heb ik al geprobeerd,mocht niet baten. Light Flow gebruik ik om mijn led notificaties mee aan te sturen, hiervoor moet ik dus notificatie toegang geven. Na reboot is de app weer uitgevinkt en is alleen GlanceViewMk aangevinkt.
Wat betreft batterij; bij Instellingen - Meer - Batterij ziet alles normaal uit,geen uitschieter.
In stand-by wordt hij gelukkig niet warm, en batterij slurpt niet. Als ik telefoon ga gebruiken (bijv alleen whatsapp) dan gaat het al snel achteruit!
Je kan de firmware er toch gewoon op flashen met Odin?KopjeThee schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:32:
Is er ergens gedetailleerde informatie te vinden over release momenten van android 5 voor de s4? Ik heb een 9505 zonder abo. Bij mij is de update nog niet beschikbaar, maar bij anderen wel. Ik begrijp niet goed waar het van afhankelijk is of je wel of niet de update beschikbaar hebt.
Verwijderd
Als ik 's ochtends 3G aanzet, krijg ik een deel van mijn notificaties (Whatsapp, Mail, Instagram, etc.).
Als ik daarna een uur later WiFi aanzet, krijg ik opeens nog een heleboel notificaties van bijvoorbeeld Gmail, Facebook, Twitter, etc.)
Dan gaat synchroniseren via Wifi, dat kan je ergens instellen. Volgens mij gewoon bij Wifi instellingen. Of via de apps zelf.Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:13:
Zijn er overigens meer mensen (5.0) waarbij notificaties pas binnenkomen als WiFi aangezet wordt?
Als ik 's ochtends 3G aanzet, krijg ik een deel van mijn notificaties (Whatsapp, Mail, Instagram, etc.).
Als ik daarna een uur later WiFi aanzet, krijg ik opeens nog een heleboel notificaties van bijvoorbeeld Gmail, Facebook, Twitter, etc.)
Ik heb even naar die optie gekeken, maar ik kan geen officiële download voor de firmware vinden. Dat zou ik wel graag willen. Dus ik denk dat ik gewoon moet wachten. Ik begrijp het release beleid van Samsung gewoon niet. Op mij komt het nu over als random telefoons die op random momenten de update krijgen.Ari Gold schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:43:
[...]
Je kan de firmware er toch gewoon op flashen met Odin?
Ik kan je wel een link sturen, maar je PM optie staat uit.KopjeThee schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:43:
[...]
Ik heb even naar die optie gekeken, maar ik kan geen officiële download voor de firmware vinden. Dat zou ik wel graag willen. Dus ik denk dat ik gewoon moet wachten. Ik begrijp het release beleid van Samsung gewoon niet. Op mij komt het nu over als random telefoons die op random momenten de update krijgen.
als je hem wel via odin wil update kun je deze link gebruiken http://androidworld.nl/fo...roid-501-beschikbaar.htmlKopjeThee schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:43:
[...]
Ik heb even naar die optie gekeken, maar ik kan geen officiële download voor de firmware vinden. Dat zou ik wel graag willen. Dus ik denk dat ik gewoon moet wachten. Ik begrijp het release beleid van Samsung gewoon niet. Op mij komt het nu over als random telefoons die op random momenten de update krijgen.
De download bij ome Kim vandaan ging in eerste instantie fout, maar nu heeft Odin keurig ge-update. Nu is de telefoon bezig met "Android upgraden...".Carfanatic schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:41:
[...]
als je hem wel via odin wil update kun je deze link gebruiken http://androidworld.nl/fo...roid-501-beschikbaar.html
Aantal dagen in gebruik en alles doet het perfect. Alle instellingen overgenomen en niets in hoeven te stellen.Meller schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:10:
Zojuist de Poolse rom erop gezet en alles lijkt goed te werken. Morgen weer verder pielen.
Alleen 1 ding vind ik jammer en dat is dat ik mijn app menu niet meer op raster in kan stellen, zodat alles onder elkaar staat. Zo gewend aan geraakt.
Verder helemaal happy met lollipop
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Dat kan niet volgens Ari Gold....... , want wat ik zei was onzin, je data blijft erop staan. Heb je wel goed gekeken?emmerx schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:02:
Heb net een Factory Reset gedaan vanwege problemen met het lezen van de SIM-kaart;
geeft regelmatig een foutmelding dat hij de SIM niet kan lezen.
Na de reset zijn alle Apps weg, en vrijwel alle data![]()
Interne geheugen opslag is geheel geformatteerd, geen bestand meer te vinden.
SD-kaart blijft ongemoeid en Apps kunnen data op de kaart (mp3, HERE kaart) prima vinden.
Factory reset = format c:, enkel de microSD blijft onaangeroerd.Dat kan niet volgens Ari Gold....... , want wat ik zei was onzin, je data blijft erop staan. Heb je wel goed gekeken?
Dat is onzin. Factory reset wist /system/app, /data en nog een aantal mappen in /system. Ik heb al talloze factory resets gedaan, ben nog nooit een foto/file/whatever kwijtgeraakt.RigolleM schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:14:
[...]
Factory reset = format c:, enkel de microSD blijft onaangeroerd.
Factory reset = device wipe en alles wordt verwijderd van het toestel, zelfs de uitgevoerde updates. Ik heb een 400-tal devices onder mijn beheer. Na factory reset krijg je een scherm met taalkeuze en moet je alles terug configureren. Na ingave van google account zal het toestel alles terug van de cloud halen (data, apps,...), of via Kies3 kan je terug uw backup erop zetten. Ik heb er al een paar honderd factory resets op zitten ;-)Dat is onzin. Factory reset wist /system/app, /data en nog een aantal mappen in /system. Ik heb al talloze factory resets gedaan, ben nog nooit een foto/file/whatever kwijtgeraakt.
Klopt, want dat is in /system/app en in /data bepaald, en dat is ook de bedoeling van een factory reset. Maar de inhoud van de internal SD blijft netjes bewaard. Dus als jij op je internal SD een mapje gemaakt hebt met 'pics van mijn schatje' of wat dan ook, maar ook bijvoorbeeld de map /downloads, dan zijn die er na de factory reset nog steeds. Je verliest dus niets dat je niet uit de cloud en/of Play Store terug kan halen.RigolleM schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:05:
[...]
Factory reset = device wipe en alles wordt verwijderd van het toestel, zelfs de uitgevoerde updates. Ik heb een 400-tal devices onder mijn beheer. Na factory reset krijg je een scherm met taalkeuze en moet je alles terug configureren. Na ingave van google account zal het toestel alles terug van de cloud halen (data, apps,...), of via Kies3 kan je terug uw backup erop zetten. Ik heb er al een paar honderd factory resets op zitten ;-)
Nee, je schreef dat het een format is. en niet de gehele internal SD blijft onaangeroerd, want de delen die wel gewist worden, staan daar ook op (maar in een andere partitie, namelijk in /root).RigolleM schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:26:
Is wat ik initieel ook had geschreven: 'microSD blijft onaangeroerd = wordt niet gewist', maar toestel (intern geheugen) is leeg en alles wordt vanaf de ROM herinstalleerd.
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV