Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:35
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:30:
Grappig! Vanochtend zat ik te kijken via mijn toestel of er al een Android 5 update in zat, maar kreeg de melding dat ik up-to-date was. Ik controleer net 5 minuten geleden op nieuwe firmware (OTA) op mijn S4 (i9505), krijg ik de vraag of ik wil updaten naar Lollipop!

Hij download nu, 1084MB. Ik wacht even vrolijk af tot hij klaar is met upgraden. :)
Welke softwareversie heb je, van welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Huidige ROM is I9505XXUGNJ5, v4.4.2 met Vodafone branding.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Ah, hij komt eraan dus! Tof :D Hij download naar telefoongeheugen denk ik he..? Moet ik even wat ruimte gaan vrijmaken... Weet 1 van jullie of eerdere OTA bestanden ook nog ergens staan, en of ik die kan verwijderen bijv? Heb nu nog maar 700 mb vrij terwijl al mijn foto's op SD-kaart staan :'(

[ Voor 101% gewijzigd door Tiroz op 27-03-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Tiroz schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:46:
Ah, hij komt eraan dus! Tof :D Hij download naar telefoongeheugen denk ik he..? Moet ik even wat ruimte gaan vrijmaken... Weet 1 van jullie of eerdere OTA bestanden ook nog ergens staan, en of ik die kan verwijderen bijv? Heb nu nog maar 700 mb vrij terwijl al mijn foto's op SD-kaart staan :'(
Gebruik CleanMaster, die maakte laatst bij mij 2.2 GB vrij. En ik mis geen bestanden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Oki, goeie tip, ga ik gelijk even doen!

Edit: Nice, ook hier 2,3 GB vrijgemaakt! Laat maar komen 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Tiroz op 27-03-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Zo, de OTA update van Android 4.4.2 (stock Vodafone ROM I9505XXUGNJ5) naar Android 5.0.1 is klaar. Er wordt vóór de update gevraagd om 3GB vrije ruimte, anders lukt de update niet. Na afloop heb je standaard ca. 900MB minder vrije ruimte over in het telefoongeheugen, aldus de popup bij de melding van de update. Heb ik niet nagemeten of dat zo is.

Na de update draait hier ROM I9505XXUHOB8 en zo te zien probleemloos :)

[ Voor 24% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 28-03-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:29
iNSaNe-oNe schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:34:
Zo, de OTA update van Android 4.4.2 (stock Vodafone ROM I9505XXUGNJ5) naar Android 5.0.1 is klaar. Er wordt vóór de update gevraagd om 3GB vrije ruimte, anders lukt de update niet. Na afloop heb je standaard ca. 900MB minder vrije ruimte over in het telefoongeheugen, aldus de popup bij de melding van de update. Heb ik niet nagemeten of dat zo is.

Na de update draait hier ROM I9505XXUHOB8 en zo te zien probleemloos :)
Ik vraag me af of het niet gewoon beter is via Kies te updaten, schone installatie. Die OTA wordt er toch overheen gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:37
Paar dingen die ik jammer vind van 5.0.1;

Geen whatsapp melding linksboven op het lockscreen
Geen gemiste oproep melding linksboven op het lockscreen
Heads up melding van Whatsapp niet uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 624290

Beste mede tweakers,

Na de 5.0 update heb ik een probleem, zoals meerdere al hebben gemeld. Ik kan ook mijn sms berichten in de standaard berichten app niet meer lezen. Nu is dit lastig, maar ik dacht ach, laten we gewoon hangouts of een andere third party app gebruiken. Echter, sms berichten die gestuurd worden komen niet eens binnen in deze apps....

Heeft iemand ervaringen of tips waarmee ik dit kan oplossen?

Groet Aeroboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Heb je zelf al iets geprobeerd?

Berichten als standardapplicatie geslecteerd bij Instellingen > Meer > Standaardapplicaties?

Ook bij Instellingen > Meer netwerken heb je die optie.

Kijk bij beide.

Cache geleegd van de applicaties?

Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Ook Vodafone hier, nog geen update beschikbaar! Via Coolblue besteld destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Tiroz schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:08:
Ook Vodafone hier, nog geen update beschikbaar! Via Coolblue besteld destijds.
Beschikbaarheid
De update naar Android 5.0.1 is begonnen voor toestellen die direct aangeschaft zijn bij Vodafone. In het verleden waren niet-aangepaste toestellen, toestellen die niet direct bij een provider werden aangeschaft, altijd eerder aan de beurt voor updates. Sinds vorig jaar lijkt Vodafone echter vooraan in de rij te staan en zijn toestellen die door deze provider aangepast zijn bij updates voor Samsung-toestellen vaak het eerst.
Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

Waarom wil iedereen persé Lollipop ? Ik lees bij diverse toestellen véél problemen,ook is Kitkat voor mij een doorn in het oog omdat Google niet wil dat er nog naar SD word geschreven en ik ben blij dat ik op mijn S4 nu weer 4.3 heb staan en ik weet dat er reacties gaan komen maar ik weet ook dat na dat Google akkefietje,het vele met me eens zijn,klachten genoeg daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Ah natuurlijk, echt de branded version dus, right? Even wachten dan nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Jovas schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:20:
[...]
Ik vraag me af of het niet gewoon beter is via Kies te updaten, schone installatie. Die OTA wordt er toch overheen gezet?
Kies zei afgelopen vrijdag bij aankoppelen dat er geen update beschikbaar was... :P
Kan vandaag natuurlijk anders zijn (kan ik nu niet controleren).

[ Voor 12% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 30-03-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ari Gold schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:50:
Paar dingen die ik jammer vind van 5.0.1;

Geen whatsapp melding linksboven op het lockscreen
Geen gemiste oproep melding linksboven op het lockscreen
Heads up melding van Whatsapp niet uit te zetten
Hier loop ik ook tegen aan. Iemand wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ranja_Ranja schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:56:
[...]

Hier loop ik ook tegen aan. Iemand wellicht een oplossing?
Dit; Under Settings > Sounds and Notifications > When Device Is Locked, lijkt de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Kreeg net de melding dat LP beschikbaar is, Vodafone branded.... ben benieuwd...

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
LPEspecial schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:38:
Kreeg net de melding dat LP beschikbaar is, Vodafone branded.... ben benieuwd...
Was al bekend in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Ranja_Ranja schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:07:
[...]

Dit; Under Settings > Sounds and Notifications > When Device Is Locked, lijkt de oplossing te zijn.
Nee. Als je dat instelt, dan krijg je een blokje te zien met de melding en niet het icoontje linksboven.

Tevens kan je heads up meldingen uitzetten met een SQL editor, maar dan moet je toestel wel geroot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 00:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb ooit mijn toestel geroot gehad, maar door software van het werk heb ik deze moeten verwijderen. Nu is de telefoon dus weer "standaard" maar als ik zoek naar updates krijg ik in beeld het bericht dat de telefoon is aangepast. Is dit nog op te lossen of moet ik straks via Odin de nieuwste rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627048

Sinds gisteren Lollipop op mijn i9505 black edition. Wat ik merk is dat het licht effect op de scherm beveiliging weg is. Niet heel erg maar het was een leuke gimmick.

En de stil modus is anders. Je kunt nu bij geluiden en meldingen / onderbrekingen kiezen of je wordt onderbroken door 3 keuzes: gebeurt.herinneringen / telefoonoproepen / berichten.

Geen idee als je het uit hebt staan of je dan wel gemiste oproepen ziet staan?

p.s. na reboot zijn alle apps die je open had staan ook weer terug...dus reboot om geheugen te legen werkt niet meer.

AP: I9505XXUHOB7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:08:
p.s. na reboot zijn alle apps die je open had staan ook weer terug...dus reboot om geheugen te legen werkt niet meer.
Die apps zijn niet open. In de recents-lijst zie je alleen de laatste geopende apps. Welke van deze nog daarwerkelijk open zijn of voorafgaand een keertje geopend zie je niet. Het is dan ook een van de meest brakke en irritante (en zinloze want het is alleen maar tráger) veranderingen van LP imho.

Dus na een reboot is het geheugen wel degelijk weer leeg (op autostart-apps/services na natuurlijk) :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:59

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:16:
[...]

Die apps zijn niet open. In de recents-lijst zie je alleen de laatste geopende apps. Welke van deze nog daarwerkelijk open zijn of voorafgaand een keertje geopend zie je niet. Het is dan ook een van de meest brakke en irritante (en zinloze want het is alleen maar tráger) veranderingen van LP imho.

Dus na een reboot is het geheugen wel degelijk weer leeg (op autostart-apps/services na natuurlijk) :)
There's an app to fix that ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die app, uiteraard, al lang geprobeerd maar lost dit probleem imho geheel niet op. Het blijft een carroussel, dus traag en onoverzichtelijk, wil gewoon net als vroeger een 2x2/3x3 grid (wacht. op de g3 dan, de s4 had uiteraard iets anders, moet elke keer even omschakelen en kijken welk forum dit is :) ). Heeft naar mijn idee geen enkel nadeel.
Behalve dat het er minder space uitziet. Ga nog wel een keer een rom flashen met de omni switcher er in.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 31-03-2015 09:49 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wie heeft het licht effect nog op de schermbeveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:06:
Schermbeveiliging?
Licht effect?

Mijn scherm gaat na een minuut inactiviteit uit. Dit gebeurt met een fade effect (ik heb een hekel aan crt off). Bedoel je wellicht iets van daydreams? If so, daar weet ik niets van omdat ik dat altijd uitschakel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, geen daydreams. De S4 geeft info (Airview) zonder het scherm aan te raken. Dit kan ook op de schermbeveiligings stand, maar sinds leollipop is dee feature bij mij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-05 12:00
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:11:
Nee, geen daydreams. De S4 geeft info (Airview) zonder het scherm aan te raken. Dit kan ook op de schermbeveiligings stand, maar sinds leollipop is dee feature bij mij weg.
Instellingen > Mijn apparaat >Bewegingen en gebaren > Air gesture > Snelle weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruvansin schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Instellingen > Mijn apparaat >Bewegingen en gebaren > Air gesture > Snelle weergave
Staat aan, maar op het vergrendelscherm werkt dit niet meer sinds lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:06:
Die was bij mij met Kitkat al verdwenen, dat was toen gerelateerd aan animated background..

Edit: Heb net nog even wat rondgelezen hier en daar over Lollipop, begrijp dat lockscreen widgets verdwijnen wat ik wel jammer vind, ik ben wellicht 1 van de weinige die deze actief gebruikt.

Mbt Volume Control: Hoe makkelijk is het om je telefoon op 'Stil' te zetten? Kan dit nog steeds makkelijk via het pull-down menu?

Thanks!

[ Voor 38% gewijzigd door Tiroz op 31-03-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bovenin het pulldown menu nog gewoon stil / trillen / geluid.

Bij still kan je in de settings nog aangeven welke je wilt doorlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Ok! Ik had begrepen dat als je voor 'Stil' kiest en Vibrate staat nog steeds aan, dat de telefoon nog steeds trilt bij een binnenkomende notificatie, of is dat onjuist?

Edit: Dit bedoel ik: http://dottech.org/177318...-in-android-lollipop-tip/ , is dit gelijk aan hoe het na deze update werkt?

Op de S5 is Mute mode weer terug volgens mij: http://www.androidpit.com/galaxy-s5-android-update

[ Voor 65% gewijzigd door Tiroz op 31-03-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Staat aan, maar op het vergrendelscherm werkt dit niet meer sinds lollipop.
Dat is raar. Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:34
Op de S5 is Mute mode weer terug volgens mij: http://www.androidpit.com/galaxy-s5-android-update
Zopas een collega geholpen om LP op zijn S4 te flashen en net zoals de S5 en Note 4 is de mute-knop er terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruvansin schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Dat is raar. Bij mij werkt het prima.
En voor de zekerheid..jij hebt de S4 met Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tiroz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:11:
Ok! Ik had begrepen dat als je voor 'Stil' kiest en Vibrate staat nog steeds aan, dat de telefoon nog steeds trilt bij een binnenkomende notificatie, of is dat onjuist?

Edit: Dit bedoel ik: http://dottech.org/177318...-in-android-lollipop-tip/ , is dit gelijk aan hoe het na deze update werkt?

Ik heb 3 opties in het pulldown menu. Melodie - trillen - still.

En ik ontving net een email op stilstand en....geen tril ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:47:
[...]

En voor de zekerheid..jij hebt de S4 met Lollipop?
Ja ik heb de S4 i9505 met Lollipop (I9505XXUHOB7 UK firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruvansin schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Ja ik heb de S4 i9505 met Lollipop (I9505XXUHOB7 UK firmware)
Maar ook als je het scherm NIET aanraakt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Maar ook als je het scherm NIET aanraakt.... :)
Bij mij werkt het hier ook gewoon. Net even snel getest. Als ik met mn hand boven het scherm zwaai (raak m niet aan), dan brandt het led lampje blauw en gaat het scherm eventjes aan met notificaties.

Heb ook de UK Lollipop firmware.

Edit: Werkt volgens mij wel alleen als je telefoon plat op tafel ligt. Als ik m vast heb, dan werkt het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ari Gold op 31-03-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Ik heb 3 opties in het pulldown menu. Melodie - trillen - still.

En ik ontving net een email op stilstand en....geen tril ofzo.
Top, dank voor het checken!

@RigolleM: Ook bedankt :) goed om te weten!

Dan lijkt het mij, op de lockscreen widget na, toch wel prima om up te graden wanneer beschikbaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ari Gold schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:09:
[...]

Bij mij werkt het hier ook gewoon. Net even snel getest. Als ik met mn hand boven het scherm zwaai (raak m niet aan), dan brandt het led lampje blauw en gaat het scherm eventjes aan met notificaties.

Heb ook de UK Lollipop firmware.

Edit: Werkt volgens mij wel alleen als je telefoon plat op tafel ligt. Als ik m vast heb, dan werkt het niet.
Dat werkt hier ook maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoel het follow your vinger without touch light effect on your lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:53
Mijn unbranded S4 heeft nog niks, sommige sites zeggen al dat ze hem hebben maar bij mij vind die helemaal niks, jammer :p

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665869

Zelf even flashen via Odin geen optie Tiduz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Net 5.0 gekregen op een GT-I9505 simlockvrij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:42
Ik heb hem nog niet :'(
Hoe kan ik dalijk het best een factory reset doen? Wil niet al me contacten en galerij kwijt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dannyger97 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:11:
Ik heb hem nog niet :'(
Hoe kan ik dalijk het best een factory reset doen? Wil niet al me contacten en galerij kwijt zijn
Als het goed is zijn je contacten opgeslagen in je Google Account. En een factory reset doet niets met je opslaggeheugen (waar doorgaans foto's / video's staan). Nog beter is het als je deze dingen backupt in je Google account (Picasa / G+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
AllSeeyinEye schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:56:
[...]

Als het goed is zijn je contacten opgeslagen in je Google Account. En een factory reset doet niets met je opslaggeheugen (waar doorgaans foto's / video's staan). Nog beter is het als je deze dingen backupt in je Google account (Picasa / G+).
Factory reset is toch een clean van het hele onboard storage met alle gegevens en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:10
AllSeeyinEye schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:56:
[...]

edit. eerst flame maar nu ff aanpassing,

"opslaggeheugen" is over het algemeen je interne opslag !

Niet alles wordt op je SD kaart geplaatst!! whatsapp staat bv altijd op je telefoon zelf ~!!!

[ Voor 24% gewijzigd door furian88 op 02-04-2015 10:07 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
furian88 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:05:
[...]

edit. eerst flame maar nu ff aanpassing,

"opslaggeheugen" is over het algemeen je interne opslag !

Niet alles wordt op je SD kaart geplaatst!! whatsapp staat bv altijd op je telefoon zelf ~!!!
Ik dacht dat whatsapp op je SD word gezet. Ik heb er wel een SD in zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 11:28
dannyger97 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:24:
[...]

Ik dacht dat whatsapp op je SD word gezet. Ik heb er wel een SD in zitten namelijk.
Als je dit niet zelf hebt gedaan, zal WhatsApp gewoon op je telefoon staan.
De app zal voor zover ik weet nooit direct op de SD kaart geïnstalleerd worden. Hiervoor moet je expliciet de opdracht geven in de vorm van 'Verplaats naar SD-kaart...'.

Edit: Het is zelfs niet eens mogelijk om WhatsApp naar je SD-kaart over te zetten. Zal wel beveiliging zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Jochemp op 02-04-2015 10:43 . Reden: Extra info ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
oh, de OTA is er nu voor mij ook! :) (unbranded)

[ Voor 14% gewijzigd door Tiduz op 02-04-2015 10:50 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Jochemp schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:41:
[...]

Als je dit niet zelf hebt gedaan, zal WhatsApp gewoon op je telefoon staan.
De app zal voor zover ik weet nooit direct op de SD kaart geïnstalleerd worden. Hiervoor moet je expliciet de opdracht geven in de vorm van 'Verplaats naar SD-kaart...'.

Edit: Het is zelfs niet eens mogelijk om WhatsApp naar je SD-kaart over te zetten. Zal wel beveiliging zijn...
Ik bedoel de backups van whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 21:47
Tiduz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:50:
oh, de OTA is er nu voor mij ook! :) (unbranded)
Hier idem. Er wordt nu 999,30 MB gedownload.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
dirkjesdirk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:11:
[...]

Hier idem. Er wordt nu 999,30 MB gedownload.
Ik heb hem ook, moet alleen nu even de storage opruimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
De unbranded staat nu ook op samfirmware: http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9505/PHN/
Alleen jammer dat de Black Edition er nog niet opstaat, maar dat zal ook niet lang meer duren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:04
Jochemp schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:37:
De unbranded staat nu ook op samfirmware: http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9505/PHN/
Alleen jammer dat de Black Edition er nog niet opstaat, maar dat zal ook niet lang meer duren denk ik :)
Dat is wel echt een ander toestel met een ander typenummer: http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9515/PHN/

Nog even afwachten voor mij dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 16:34

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hebben jullie allemaal een factory reset gedaan na de update? Het zal wel het beste zijn, maar dan moet ik weer zoveel instellen achteraf. Dus ik doe het liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
MarcoC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:50:
[...]

Dat is wel echt een ander toestel met een ander typenummer: http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9515/PHN/

Nog even afwachten voor mij dus :) .
De I9515 is nóg weer een andere versie van de S4. Samsung heeft het ons niet makkelijk gemaakt ;)
Ik heb echt de I9505, dus de eerdere versie van de Black Edition en niet de 'Value Edition'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 08:58
Wie weet hoe je in het vergrendelscherm de icoontjes voor mail, whatsapp etc terug krijgt? Dit heb ik sinds de update naar LP
Waar vroeger die icoontjes stonden bij een nieuw bericht, staat nu (in mijn geval) tele2.
Ik zie in LP ook nergens hoe ik dat kan terugkrijgen of tele2 kan laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-05 21:47
Wreckerrm schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:54:
Hebben jullie allemaal een factory reset gedaan na de update? Het zal wel het beste zijn, maar dan moet ik weer zoveel instellen achteraf. Dus ik doe het liever niet.
Ik kijk het ff aan. Als het nodig is doe ik het wel. Is er in ieder geval een mooie aanleiding voor.,

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 15:02
Net ook bij een collega via OTA een Tele2/Unbranded toestel naar LP overgezet. Voelt snel, ziet er goed uit. Ben nog niet echt goede vriendjes geworden met GPE, denk dat ik binnenkort ook een custom stock LP op gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 10:59
Is jullie RAM gebruik ook naar 1,2GB gestegen na de update? Voor de update had ik rond 800MB als ik alle processen afsloot via de ingebouwde taskmanager, en nu blijft ie minimaal op 1,2GB hangen.

Betreft i9505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ik heb hem nu ook. Vind het mooie software en toch wat mooie functies die toegevoegd zijn. Merk wel dat me accu toch iets sneller leeg gaat. Heb wel een factory reset gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Tankbuster schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:34:
Is jullie RAM gebruik ook naar 1,2GB gestegen na de update? Voor de update had ik rond 800MB als ik alle processen afsloot via de ingebouwde taskmanager, en nu blijft ie minimaal op 1,2GB hangen.

Betreft i9505
Yep. Terwijl ze bij KitKat juist hebben gedacht aan het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Misschien is dat wel waarom de s3 geen update krijgt, vanwege het geheugen zeiden ze toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
batterij liep snel leeg, Synchronizeren stond aan, dat uitgezet en scheelt al een hoop, heb moeten factory reset omdat touchwiz crashte als ik op het startscherm wat wou verplaatsen.

enige probleem wat ik nu heb is dat die wel me 64gb sd kaartje ziet maar de muziek en foto's in de apps niet meer weergeeft om een of andere reden?

blijkbaar stonden die toch intern... oops

[ Voor 7% gewijzigd door Tiduz op 02-04-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:25

W84

Gloeiende... hoe krijg je die S Finder en Snel verbinden knoppen weg? Kan de processen alleen stoppen, niet deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
W84 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:22:
Gloeiende... hoe krijg je die S Finder en Snel verbinden knoppen weg? Kan de processen alleen stoppen, niet deleten.
Even snel gevonden..

Je telefoon rooten en dan dit gebruiken; Xposed G-Touchwiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:04
Jochemp schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:01:
[...]

De I9515 is nóg weer een andere versie van de S4. Samsung heeft het ons niet makkelijk gemaakt ;)
Ik heb echt de I9505, dus de eerdere versie van de Black Edition en niet de 'Value Edition'.
Oh, dat is wel erg verwarrend allemaal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Wat is die smart lock functie van Android 5 handig zeg! Je hoeft nu thuis niet meer elke keer het patroontje in te voeren als je dat hebt ingesteld, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 22:17

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ari Gold schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:55:
[...]

Even snel gevonden..

Je telefoon rooten en dan dit gebruiken; Xposed G-Touchwiz
Tsja, dat is voor mijn zakelijke toestel dus vooral geen optie... Lekker bezig weer Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Nee, ik ga ook niet rooten. Lekker handig dit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 10:25
Voor de mensen met een S4 Value Edition (GT-I9515), er is een gelekte Lollipop rom te vinden op XDA.
Dit is een Poolse rom, maar alle talen zijn aanwezig en dus ook de Nederlandse taal

Ik heb hem inmiddels geflashed zonder enige wipe en alles werkt perfect.
Zelfs wifi werkt goed, wat volgens de berichten (zonder wipe) niet goed zou werken.
De truck is dan wel om in ODIN de optie "auto reboot" uit te zetten en na het flashen de batterij eruit te halen. Daarna uiteraard opnieuw erin doen en telefoon opstarten.

Link naar XDA + ROM : http://forum.xda-develope...-lollipop-update-t3059772

[ Voor 16% gewijzigd door speedme op 02-04-2015 23:05 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Gedownload en geïnstalleerd! Ziet er goed uit, toestel lijkt ook sneller in het algemeen. Lijkt wel zo te zijn dat een groot gedeelte van m'n opgeslagen wifi wachtwoorden is vergeten.. Dus dat weer even opnieuw opbouwen. Enige wat nog even merkbaar trager is, is Dolphin (browser). Voor de rest ziet het er goed uiteen vooral enthousiast over de manier waarop notificaties nu worden weergegeven!

Edit: Browser moest ook even wennen, is nu ook up to date. Zou nog wel mooi vinden als de notificaties nog makkelijk leesbaar waren direct op lockscreen, zonder dat je deze naar beneden hoeft te trekken bijv

[ Voor 21% gewijzigd door Tiroz op 03-04-2015 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Tiroz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 06:37:
Gedownload en geïnstalleerd! Ziet er goed uit, toestel lijkt ook sneller in het algemeen. Lijkt wel zo te zijn dat een groot gedeelte van m'n opgeslagen wifi wachtwoorden is vergeten.. Dus dat weer even opnieuw opbouwen. Enige wat nog even merkbaar trager is, is Dolphin (browser). Voor de rest ziet het er goed uiteen vooral enthousiast over de manier waarop notificaties nu worden weergegeven!
Bij mij was hij alleen mijn thuisnetwerk kwijt en 20 andere wifi-netwerken stonden er gewoon nog in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Ah ok! Ik had even door de lijst gescrolled en er leek wel meer te missen, maar dat zullen we vanzelf merken komende tijd :) thuisnetwerk was iig weg idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Als ik na de update mijn telefoon opstart is hij keer op keer mijn WiFi password vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb de update gedaan het werkt prima. Ook hier een paar wifi wachtwoorden verdwenen. Wel gebruik ik weer de Nova Launcher. Dan kun je 5 iconen op een rij kwijt en de onderste iconen balk ook heen en weer schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjw
  • Laatst online: 10-05 09:03

tjw

Update zonder problemen gedaan. Alleen wifi wachtwoord opnieuw in moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:08
Enige probleem wat ik nu heb is dat m'n Play Store niet lijkt op te starten. Anyone?

edit: reboot heeft 't verholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door yinx84 op 03-04-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Apart, ik krijg geen notificaties meer. Er blijft doodleuk alleen "vodafone NL" staan. Ledje doet het ook niet!

En wifi wachtwoorden lijken pleite ja. Ik merk ook dat de aanraakgevoeligheid anders is. Vanuit mail reageert het vrij snel op links, zelfs als je aan het vegen bent. Dan registreert die dat als aantikken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou nooit een flash doen, maar je toestel origineel houden. Of je garantie moet al verlopen zijn.

En na een update alles back-uppen en een factory reset lijkt mij het beste.

Mijn battery gaat langer mee met 5.01 lollipop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Laatst online: 22:41
Sinds de update geeft mijn lockscreen de temperatuur weer in Fahrenheit. Kreeg 'm alleen maar goed door touchwiz op te starten en daar het weer widget in te stellen. Maar als ik weer nova launcher gebruik komen er na verloop van tijd weer temperaturen in Fahrenheit te staan. Ik heb de weer informatie dus maar uitgezet op mijn lockscreen.

Ander probleem: de applicatie "Aanbevolen apps" stopt als ik een hoofdtelefoon aansluit. Krijg ook geen icoon van een hoofdtelefoontje in de notificatie balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook geen hoofdtelefoon icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

[b][message=44011587,noline]
Ander probleem: de applicatie "Aanbevolen apps" stopt als ik een hoofdtelefoon aansluit. Krijg ook geen icoon van een hoofdtelefoontje in de notificatie balk.
Heb ik ook. Er zal nog wel een factoryreset nodig zijn denk ik dan. Maar daar heb ik nu nog geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
W84 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:01:
Apart, ik krijg geen notificaties meer. Er blijft doodleuk alleen "vodafone NL" staan. Ledje doet het ook niet!

En wifi wachtwoorden lijken pleite ja. Ik merk ook dat de aanraakgevoeligheid anders is. Vanuit mail reageert het vrij snel op links, zelfs als je aan het vegen bent. Dan registreert die dat als aantikken. :+
Op 'Stil' heb ik inderdaad ook geen LED (kan dit nog wel worden aangezet..?), maar het feit dat er geen notificaties meer op je Lockscreen zijn klopt! Dat is nou juist de nieuwe manier van weergeven, door dit direct daar te plaatsen, bij mij althans, heb geen patroon oid als beveiliging.

@Headphone: Dat heb ik ook, en dat is toch wel jammer! Is het een bug, werkt het idd na een factory reset wel weer, of is het een missende feature? Start Spotify toch wat minder snel op zo :9~

Nog iets wat mij opviel: Als ik nu in contacten op een Contact druk ga ik gelijk bellen. Vind ik ook wel handig ipv in het Contact zelf te gaan!

Verder vind ik het een geweldige update qua layout, werking etc. Bijna alsof je een nieuw toestel hebt! En ook zeker wel een stukje sneller! Mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:46
_Mystikal_ schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:57:
[...]

Tsja, dat is voor mijn zakelijke toestel dus vooral geen optie... Lekker bezig weer Samsung.
Ik heb mijn zakelijke toestel wel geroot.. mag eigenlijk niet, maar unrooten is gelukkig niet zo moeilijk als het nodig is. Android zonder root is echt irritant. Heb eerst de officiele 4.2.2 geflashed, geupdate naar 5.0.1 en vervolgens weer geroot! WIN!

[ Voor 10% gewijzigd door FunFair op 03-04-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
wow, mijn batterij is na 14 uur nog op 70%, normaal zat ik nu rond de 25, erg impressed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Tiduz schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:04:
wow, mijn batterij is na 14 uur nog op 70%, normaal zat ik nu rond de 25, erg impressed!
Zelf heb ik weinig verschil gemerkt qua accuduur, hij gaat bij mij wel iets langer mee maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Tiduz schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:04:
En wat is je schermtijd?

Ik zit ook na 22 uur op 52%, maar schermtijd is net geen uur.

Niet geweldig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik heb iets stoms gedaan.. ik heb Cyanogenmod geinstalleerd met hun installer.

Helaas kan ik met CM 11 niet verbinden met mijn Exchange server en laat dat nou net 1 van de belangrijkste functies van mijn telefoon zijn (Galaxy S4 i9505, los gekocht ooit Okee, dit heb ik engszins opgelost met OWA for Android

Maar stel ik wil weer terug naar een stock ROM?

Van wat ik begrijp moet ik odin hebben en een stock rom die ik kan flashen. Die zou ik bij sammobile.com moeten kunnen krijgen, maar als ik daar een gratis account aanmaak, krijg ik daar geen bevestiging van en lukt het dus niet om een image te downloaden :X

Wat nu?

Ik heb ook al met Kies 3 geprobeerd mijn modelnummer GT-i9505 en serienummer in te vullen, voor een complete firmware upgrade en initialization, maar dan krijg ik de melding dat dit model niet ondersteund wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Lethalis op 04-04-2015 11:31 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pak je toch een andere app voor exchange? Play store staat er vol mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:13:
Pak je toch een andere app voor exchange? Play store staat er vol mee...
Mja OWA for Android lijkt het wel aardig te doen voorlopig.

Maar ik vraag me dus wel serieus af hoe ik het weer zou kunnen herstellen.

Stel ik wil terug naar een stock ROM, wat is dan de beste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
schermtijd weet ik niet echt meer, zet snachts altijd op lader.

heb er op geyoutube'd en whatsapp, telefoonspelletjes doe ik nooit misschien daarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:43
Lethalis schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:23:
[...]
Mja OWA for Android lijkt het wel aardig te doen voorlopig.

Maar ik vraag me dus wel serieus af hoe ik het weer zou kunnen herstellen.

Stel ik wil terug naar een stock ROM, wat is dan de beste manier?
Hier een guide die je er doorheen leidt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 12:27
Lethalis schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:06:

Van wat ik begrijp moet ik odin hebben en een stock rom die ik kan flashen. Die zou ik bij sammobile.com moeten kunnen krijgen, maar als ik daar een gratis account aanmaak, krijg ik daar geen bevestiging van en lukt het dus niet om een image te downloaden :X

Wat nu?

Ik heb ook al met Kies 3 geprobeerd mijn modelnummer GT-i9505 en serienummer in te vullen, voor een complete firmware upgrade en initialization, maar dan krijg ik de melding dat dit model niet ondersteund wordt.
dan ga je toch op zoek naar een andere site? bijvoorbeeld http://androidworld.nl/fo...roid-501-beschikbaar.html voor een s4 lollipop rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bedankt voor de link!

PS: Inmiddels ook native Exchange aan de praat. Ik was ff vergeten dat ik de Office 365 server moest invullen ipv mijn eigen domein :') Ik geef Cyanogenmod nog ff een kans denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Lethalis op 04-04-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Bij de samsung galaxy s3 kon ik nog foto's maken zonder dat ie het 'klik' geluid maakte, dus je kon 'stiekem' foto's maken. Nu bij de s4, ook al staat het geluid helemaal uit, maakt ie nog geluid (sluitergeluid) bij het maken van een foto. Hoe kan ik dit uitzetten???
Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV