Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel-o schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:52:
[...]

http://www.ebay.com/itm/Q...&var=&hash=item4d2867d52b
10tje
en hij wordt er nagenoeg niet dikker van
past onder je eigen klepje
Dat is interessant. Wou bijna een setje van 50 a 60 euro kopen. 10€ is niks.
Alleen begrijp ik niet helemaal hoe het werkt. Komt dit bovenop je batterij te liggen zodat je gewoon de orginele batterij kunt gebruiken? Wat zijn die andere modellen waarbij N2 of N2 N3 staat. Zijn deze beter?
Iig bedankt voor de link. Super!!
Ga het wel bestellen denk ik dan.

----

Ok heb even de beschrijving ondekt. Komt dus gewoon bovenop je batterij te liggen als ik het goed begrijp.

Ok N2 / N3 staat voor G Note. Zijn deze nieuwere dan wel beter? Kost maar 13 €.

Heb je mss ook een linkje naar een goede hardcover toevallig? :)
Ben echt totaal niet bekend met deze stuff. Zoveel te koop / te vinden. Heb zelf nog niet echt gezocht naar opties. Zal eens verder speuren op ebay. Heb wel nooit iets via ebay gekocht ( over zee ). 10 € durf ik wel aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eTesselaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-08 12:20
Een Duitse officiële android 5.0.1 rom voor de I9505 is uitgelekt :*).

Model: GT-I9505
Model name: GALAXY S4 LTE
Country: Germany
Version: Android 5.0.1
Changelist: *******
Build date: Thu, 29 Jan 2015 03:40:23 +0000
Product Code: ***
PDA: I9505XXUHOA7
CSC: I9505OXAHOA7
MODEM: I9505XXUHOA7

Verhaal erachter en wat extra info kan je hier vinden.

We kunnen de update dus binnenkort verwachten :)

Edit: download verwijderd omdat rom niet compleet was.

[ Voor 58% gewijzigd door eTesselaar op 18-02-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
Zijn er hier mensen die met een stock Android succesvol apps op hun sd kaart installeren en en sd kaart als primaire opslag aangewezen hebben door dit trucje?

http://www.fixedbyvonnie....oid-apps-sd-card-default/

Ik doel met name op het Java/SDK trucje waarmee je met usb debugging en opdrachtregels in windows je sd kaart als primaire opslag kunt veranderen in Android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovas schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:14:
Zijn er hier mensen die met een stock Android succesvol apps op hun sd kaart installeren en en sd kaart als primaire opslag aangewezen hebben door dit trucje?

http://www.fixedbyvonnie....oid-apps-sd-card-default/

Ik doel met name op het Java/SDK trucje waarmee je met usb debugging en opdrachtregels in windows je sd kaart als primaire opslag kunt veranderen in Android..
Dat gaat niet werken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:12:
Alleen begrijp ik niet helemaal hoe het werkt. Komt dit bovenop je batterij te liggen zodat je gewoon de orginele batterij kunt gebruiken?
...
Ok heb even de beschrijving ondekt. Komt dus gewoon bovenop je batterij te liggen als ik het goed begrijp.
Jup.. 2 contactjes boven je accu. Heb diezelfde en werk zelfs met met mijn otterbox. 2A is dan wel nodig en hij wordt wel wat warm dan.
btw je kan hem nog goedkoper vinden op ebay. Makkelijkst is met paypal, heb al heel wat besteld en altijd prima aangekomen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volg zo af en toe een paar threadjes op xda :)

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:10:
[...]

Jup.. 2 contactjes boven je accu. Heb diezelfde en werk zelfs met met mijn otterbox. 2A is dan wel nodig en hij wordt wel wat warm dan.
btw je kan hem nog goedkoper vinden op ebay. Makkelijkst is met paypal, heb al heel wat besteld en altijd prima aangekomen.
Bedankt voor de bevestiging. Was wel redelijk duidelijke al.
Ik weet niet wat een otterbox is. Backcover / case?
Zag idd ook eentje van 7 euro staan. Voor dat geld kun je er net zo goed 2 bestellen.
Zijn ze eigenlijk allemaal het zelfde? Dus welke kan ik het beste pakken?

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

voorheen met mn HTC 1x ging dat wel, moest je een extra linux partitie aanmaken op je kaartje en idd wat trucjes uitvoeren.

maar zal bij de s4 sw wel anders werken ..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 02:44:
Ik weet niet wat een otterbox is. Backcover / case?
Deze:

Uiteraard zonder de 'clip on'.
Zijn ze eigenlijk allemaal het zelfde? Dus welke kan ik het beste pakken?
Meestal wel.. ff de details op de foto's vergelijken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Ok. Bestel er wel eentje.

Die otterbox is wel handig voor filmpjes kijken zeg en superstevig. Ook interessant. Dank voor de info. :)

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sow he 8)7
wat een stevige (maar superlelijke) bumpercase. Als je op bouwplaatsen werkt of extreme sporten beoefent is het waarschijnlijk geen overbodige luxe...

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb sinds ik mijn S4 heb eigenlijk altijd al slecht bereik gehad en hoor ik dat mensen aan de andere kant mij amper kunnen horen en als ze me kunnen horen dat ik heel blikkerig klink.

Nu had ik weinig zin om mn telefoon weer weg te brengen aangezien ik tot nu toe elk toestel die ik heb gehad wel heb moeten opsturen en dat ben ik een beetje zat.

Maar nu loopt mijn telefoon al een half jaar aardig snel leeg, ook op standby zo'n 10% per uur. Ook blijft het toestel altijd een beetje warm.

Factory resets gedaan, SD kaart eruit gehaald, mocht niet baten.

Na een tijdje kreeg ik af en toe de melding dat de SIM kaart was verwijderd en dat het toestel dan opnieuw opgestart moet worden. Hierna werkt het gewoon weer.

Toen heb ik de SIM kaart maar is schoon gemaakt en de slot waar hij in zit ook. Dit zorgde ervoor dat mijn batterij weer normaal deed en dat ik goed verstaanbaar was.

Helaas was dit voor korte duur want nu krijg ik bijna dagelijks zo'n melding en mn batterij loopt ook gewoon weer leeg.

Kan dus concluderen dat mijn SIM kaart slot een beetje naar de klote is.

IK heb het toestel nog geen 2 jaar. Wat kan een Samsung repairpoint hier aan doen?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Jovas
Ik heb nu sinds een maand een GT i9515 Deep Black, geweldig toestel!

Ik vraag me af hoelang mensen hier met hun accu doen. Bij mij is het meestal na 16 uur wel over, aangezien ik hem bij 20 % al aan de oplader leg doe ik er meestal een dag mee. Ik zet hem snachts natuurlijk wel uit

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jovas schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:56:
Ik heb nu sinds een maand een GT i9515 Deep Black, geweldig toestel!

Ik vraag me af hoelang mensen hier met hun accu doen. Bij mij is het meestal na 16 uur wel over, aangezien ik hem bij 20 % al aan de oplader leg doe ik er meestal een dag mee. Ik zet hem snachts natuurlijk wel uit
I9505. Gaat na een uur of 16 a 20 aan de lader, afhankelijk van hoe laat ik ga slapen. Ik heb er dan meestal nog een 20% op staan en een 3 tot 4 uur schermtijd op zitten. Ik bel ca een uur per dag.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Gemiddeld 15% over met 1.5uur schermtijd hier :')

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Na 20 uur had ik nog 77% over.
Maar iedereen gebruikt zijn/haar telefoon anders, dus dat is moeilijk met elkaar te vergelijken.
Om te beginnen zit ik op CM12 en al lang niet meer op stock ROM.

Bovendien heb ik geen bluetooth, location en synchroniseer ik niet constant mijn gegevens. Ik hoef niet elke 5 minuten te weten of ik een mailtje heb. Ik kijk wel op het moment dat ik mijn telefoon pak en sync dan handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Is het mogelijk om te checken of de proximity sensor goed werkt?
als iemand mij belt gaat het scherm na het opnemen op zwart en ik wil dat niet.
ik Heb de instellingen Door gespitst maar kan niks vinden waarom die dat doet.

Ahh gevonden :p
*#0*# dan sensor klikken. ..
hij doet het maar waarom gaat het scherm direct op zwart als iemand mij belt of ik bel iemand?

[ Voor 24% gewijzigd door raro007 op 02-03-2015 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
raro007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 01:45:
Is het mogelijk om te checken of de proximity sensor goed werkt?
als iemand mij belt gaat het scherm na het opnemen op zwart en ik wil dat niet.
ik Heb de instellingen Door gespitst maar kan niks vinden waarom die dat doet.

Ahh gevonden :p
*#0*# dan sensor klikken. ..
hij doet het maar waarom gaat het scherm direct op zwart als iemand mij belt of ik bel iemand?
Blijft de telefoon continu trillen als je naar het sensor scherm gaat? Ik had hetzelfde probleem, dat werd veroorzaak door stof voor de sensor (achter het glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Sibrand schreef op maandag 02 maart 2015 @ 07:55:
[...]

Blijft de telefoon continu trillen als je naar het sensor scherm gaat? Ik had hetzelfde probleem, dat werd veroorzaak door stof voor de sensor (achter het glas)
ja hij blijft trillen als ik niks voor de sensor doe staat er 75 en als ik mijn hand er op doe staat er 255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
raro007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:02:
[...]
ja hij blijft trillen als ik niks voor de sensor doe staat er 75 en als ik mijn hand er op doe staat er 255.
Hier heb ik mijn probleem en oplossing beschreven. Hopelijk helpt dit je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
be hou ik garantie als ik de toestel open maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
raro007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:36:
[...]
be hou ik garantie als ik de toestel open maak?
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar ik denk het wel. Geen garantie meer na openen toestel.
Ik had al eerder mijn usb-aansluiting vervangen, dus had al geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Wat is het verschil met de I9505 en I9515???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Touchscreen(drivers)/digitizer. Ga geen 9505-rom flashen op een 9515 want dan reageert het scherm niet meer op touches :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
nevermind

[ Voor 88% gewijzigd door vwtune op 03-03-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak een topicreport als je je ergens aan stoort, niet in het topic zelf :)

[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 07-03-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dat was bij mijn S3 wel het geval... Die had ik wel 6 keer opgehad omdat ik steeds problemen had met de luidspreker, ook had ik het usbgedeelte laten vervangen door een belturk. Toen ik nog steeds problemen had met gekraakt en gekras tijdens het bellen toch maar naar een Vodafone winkel gegaan om de samsung te laten repareren onder garantie. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door janvanduschoten op 07-03-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Hallo allemaal!

Heb mijn S4 nu bijna 2 jaar (juli 2013), functioneert nog uitstekend. Scherm is 6 maanden terug vervangen, want was kapot. Wat mij nu opvalt is het volgende, het zwarte lijkt een beetje los te laten. Heb altijd een hoesje erom, maar is wel wat erger geworden doordat het toch een paar ker gevallen is.

Zou dit kunnen komen door het nieuwe scherm, en zou je hier nog garantie op hebben?

https://carousel.dropbox.com/photos/cc/CLLlorQoDObc8Cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die net als ik graag mijn apps e.d naar de SD kaart verplaatsen en op Kitkat 4.4.2 zitten,kan je via onderstaande link probleemloos naar 4.3 en kan je alles gewoon weer naar SD verplaatsen.
Ik dacht dat je niet terug kon vanwege de bootloader maar dit wou ik al lang en ben dus HAPPY .

https://briolidz.wordpress.com/2013/12/18/585/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Tiroz schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:49:
Hallo allemaal!

Heb mijn S4 nu bijna 2 jaar (juli 2013), functioneert nog uitstekend. Scherm is 6 maanden terug vervangen, want was kapot. Wat mij nu opvalt is het volgende, het zwarte lijkt een beetje los te laten. Heb altijd een hoesje erom, maar is wel wat erger geworden doordat het toch een paar ker gevallen is.

Zou dit kunnen komen door het nieuwe scherm, en zou je hier nog garantie op hebben?

https://carousel.dropbox.com/photos/cc/CLLlorQoDObc8Cd
Die v mij ook al bijna 2 jaar (release dag) en doet het ook nog goed. (Plus net 2 nieuwe org. Batterij erbij, vanwege opgezwollen batterij, 1 gekocht en die bolle batterij ingewisseld)
Dus als er geen goede actie is voor de S6 kan ik nog tijdje mee doorgaan.

wat betreft dat zwarte dat afgaat ziet er best 'eng' uit...
Als je scherm via garantie heb laten vervangen, dan denk ik wel dat je voor dat zwarte ook wel kan vragen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 12-09 15:04
eindelijk een s4 lolipop rom afkomstig van samsung, updaten via odin: http://forum.xda-develope...7-odin-files-100-t3043983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Eek2nd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:18:
[...]

Die v mij ook al bijna 2 jaar (release dag) en doet het ook nog goed. (Plus net 2 nieuwe org. Batterij erbij, vanwege opgezwollen batterij, 1 gekocht en die bolle batterij ingewisseld)
Dus als er geen goede actie is voor de S6 kan ik nog tijdje mee doorgaan.

wat betreft dat zwarte dat afgaat ziet er best 'eng' uit...
Als je scherm via garantie heb laten vervangen, dan denk ik wel dat je voor dat zwarte ook wel kan vragen :|
Thanks! Niet onder garantie laten vervangen helaas, was een barst in scherm, bij Samsung servicepunt laten repareren. Heb wel de bon nog, dus zou even langs kunnen gaan.. . Had dit alleen wel eens eerder ergens gezien volgens mij, dus vroeg mij af of het wellicht een bekend gebruiksissue is na langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
  • Laatst online: 08-09 14:31
Weet iemand misschien een methode om te kijken of de batterij aan vervanging toe is? Over het algemeen ben ik redelijk tevreden met mijn batterijduur en kom ik gemakkelijk de dag door met licht tot gemiddeld gebruik. Alleen op enkele keren wilt de telefoon erg warm worden, ook als deze niet wordt gebruikt. En de batterij loopt dan heel erg snel leeg, ook als ik er niks mee doe. Ik heb Greenify en Juice Defender. Dat eerste maakte een groot verschil, maar ervaar het bovenstaande probleem nog steeds. Het tweede brengt weinig verschil teweeg.

Er staat Cyanogenmod op, de stable 4.2.2 die ik via de installer heb geïnstalleerd. En de telefoon zelf is sinds kerst 2013 in gebruik. Wat ook vreemd is, is dat de batterij status erg onbetrouwbaar lijkt. Als ik er even niks mee doet is ie ook wel is een procent omhoog geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Probydoby schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:20:
Weet iemand misschien een methode om te kijken of de batterij aan vervanging toe is? Over het algemeen ben ik redelijk tevreden met mijn batterijduur en kom ik gemakkelijk de dag door met licht tot gemiddeld gebruik. Alleen op enkele keren wilt de telefoon erg warm worden, ook als deze niet wordt gebruikt. En de batterij loopt dan heel erg snel leeg, ook als ik er niks mee doe. Ik heb Greenify en Juice Defender. Dat eerste maakte een groot verschil, maar ervaar het bovenstaande probleem nog steeds. Het tweede brengt weinig verschil teweeg.

Er staat Cyanogenmod op, de stable 4.2.2 die ik via de installer heb geïnstalleerd. En de telefoon zelf is sinds kerst 2013 in gebruik. Wat ook vreemd is, is dat de batterij status erg onbetrouwbaar lijkt. Als ik er even niks mee doet is ie ook wel is een procent omhoog geschoten.
Dat laatste fenomeen heb ik ook... kijk je naar je batt % is bijvoorbeeld 74% een 3 minuten later kijk je weer staat ie op 75%. Dit zal vast normaal zijn, hij corrigeert zichzelf denk ik gewoon.

Waar ik minder over te spreken ben is dat wanneer ik hem van de lader haal dat ie binnen een uur gewoon 15% minder batterij heeft. Dus gewoon nog gemiddeld 85% terwijl ik alleen een paar keer op whatsapp heb gekeken. Dit is toch raar? hij haalt wel de rest van de dag gewoon dus ligt dit echt aan 4.4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
vwtune schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:49:
[...]

Dat laatste fenomeen heb ik ook... kijk je naar je batt % is bijvoorbeeld 74% een 3 minuten later kijk je weer staat ie op 75%. Dit zal vast normaal zijn, hij corrigeert zichzelf denk ik gewoon.

Waar ik minder over te spreken ben is dat wanneer ik hem van de lader haal dat ie binnen een uur gewoon 15% minder batterij heeft. Dus gewoon nog gemiddeld 85% terwijl ik alleen een paar keer op whatsapp heb gekeken. Dit is toch raar? hij haalt wel de rest van de dag gewoon dus ligt dit echt aan 4.4.2?
Laadt je hem op met de originele S4 lader?

Ik heb op verschillende plekken laders. Als ik hem vol heb getankt met de originele S4 lader duurt het langer voordat ik er 10% af heb dan als ik een andere (minder krachtige) lader gebruik. Weet ook niet waar dat precies aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ja de lader of kabel maakt verder geen verschil in drain-gedrag. Maakt niet uit of ie langzaam wordt opgeladen of super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nou, ik heb nu 1,5 jaar de s4...
Toen was het een top telefoon, toonde geen mankementen. Wat ik in die 1,5 jaar heb gehad:
- Iedere maand accu eruit halen en weer erin doen omdat telefoon niet op wil starten
- Simkaart werd niet herkent, in andere telefoons wel
- Accu is matig! Heel de dag in spaarstand en met amper iets doen aan het einde van de dag toch leeg
- Hij word heet met zeer licht gebruik
- Maar is dan wel heel snel

Voor mij voorlopig geen Samsung meer...heeft iemand anders deze problemen?? Zoja, wat heb je eraan gedaan...ik word er gek van :'(

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik heb een nieuwe Samsung S4 9515 gekregen bij een nieuw contract maar ik vind die donkere achtergronden niks, kan ik niet ergens dezelfde achtergronden krijgen als bij de 9505.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

audiojunk schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:20:
Ik heb een nieuwe Samsung S4 9515 gekregen bij een nieuw contract maar ik vind die donkere achtergronden niks, kan ik niet ergens dezelfde achtergronden krijgen als bij de 9505.
Daar zijn tenminste 50 apps voor. Of je plukt een mooi plaatje van Google.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
pwillemske schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:13:
Nou, ik heb nu 1,5 jaar de s4...
Toen was het een top telefoon, toonde geen mankementen. Wat ik in die 1,5 jaar heb gehad:
- Iedere maand accu eruit halen en weer erin doen omdat telefoon niet op wil starten
- Simkaart werd niet herkent, in andere telefoons wel
- Accu is matig! Heel de dag in spaarstand en met amper iets doen aan het einde van de dag toch leeg
- Hij word heet met zeer licht gebruik
- Maar is dan wel heel snel

Voor mij voorlopig geen Samsung meer...heeft iemand anders deze problemen?? Zoja, wat heb je eraan gedaan...ik word er gek van :'(
De matige accutijd is 9 van de 10 keer toch het gebruik. Ook ik heb soms een battery drain, maar waarschijnlijk is een app daar verantwoordelijk voor. Na herstart ben ik dat altijd kwijt.
Het feit dat de phone heet wordt bij licht gebruik wijst er al op dat er iets niet goed zit. Een cpu intensieve app oid. Probeer eens een factory reset en dan 1 voor 1 alle apps opnieuw installeren. Zo kun je uitsluiten welke het is.
Om dit op samsung te steken lijkt mij wat voorbarig.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Op mijn vrouw haar toestel spelen filmpjes (gemaakt met een andere telefoon) tegenwoordig heel schokkerig af via de standaard software. Weet nu even niet of dit een Samsung specifieke app is of een van de t-mobile bloatware apps.
Herkent iemand dit voordat ik er zelf dieper in ga duiken?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Als je het toestel op vliegtuigstand zet met Wifi aan kan je meten of het aan je provider ligt. Mijn S4 gaat dan 1% per 2 uur achteruit.

[ Voor 94% gewijzigd door rickyy op 16-05-2015 13:04 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

sphere

Debian abuser

Vodafone toevallig? IMS Framework?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
sphere schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:55:
Vodafone toevallig? IMS Framework?
Ik ben bij t-mobile :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rickyy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:38:
[...]

Heb dit alles ook. Alleen mijne is ook heel traag. Nieuwe accu helpt niet, simkaart meerdere keren op een dag niet leesbaar, bereik is heel slecht, valt vaak weg ook.

Dit is voornamelijk ook de rede van de battery drain ben ik achter gekomen. Door slecht bereik probeert de telefoon de hele tijd een signaal te vinden. Want zodra de simkaart eeeven wil meewerken gaat de telefoon wel lang mee.

Als ik alleen maar wat plaatjes bekijk of webbrowse wordt het toestel al oncomfortabel warm.

Ben er niet blij mee.
Dit had de Moto G van mijn moeder ook. Zij had een geknipte simkaart die toch niet helemaal goed paste. Simkaart omruilen voor een nieuw exemplaar en sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Het warm worden van het toestel wordt vaak verholpen door een simpele factory reset. Het is goed mogelijk dat er iets corrupt geraakt is in de instellingen van een of andere app of het OS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
nvm ;w

[ Voor 117% gewijzigd door furian88 op 17-03-2015 09:27 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Is er een mogelijkheid om met profielen te werken op de S4? Ik kan het niet vinden...
Ik bedoel dan geluids profielen, dus wanneer ik op mijn werk ben dat alles stil is alleen het ledje knippert
wanneer ik buiten ben dat alles hard staat
thuis ben dat alles normaal staat...
enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
vwtune schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:09:
Is er een mogelijkheid om met profielen te werken op de S4? Ik kan het niet vinden...
Ik bedoel dan geluids profielen, dus wanneer ik op mijn werk ben dat alles stil is alleen het ledje knippert
wanneer ik buiten ben dat alles hard staat
thuis ben dat alles normaal staat...
enz...
Er zijn veel apps in de Play Store die dat voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Lollipop komt er aan: http://www.gsminfo.nl/blo...ung-galaxy-s4-beschikbaar
Ik hoop dat deze in NL ook nog in maart wordt uitgerold.

Hoewel: uit dit bericht http://www.androidpit.com/galaxy-s4-android-update volgt dan weer dat het enkel over de black editions gaat in de UK. Maar hebben die niet allang LP?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Toch mooi dat Samsung altijd wel netjes ook oudere modellen een UI update geeft. Destijds was mijn S2 ook al bijna twee jaar oud toen ik met een update naast een nieuwe UI ook functies mee kreeg die aanvankelijk voor de S3 waren. Het is soms wat lang wachten maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:24
dirkjesdirk schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:32:
Lollipop komt er aan: http://www.gsminfo.nl/blo...ung-galaxy-s4-beschikbaar
Ik hoop dat deze in NL ook nog in maart wordt uitgerold.

Hoewel: uit dit bericht http://www.androidpit.com/galaxy-s4-android-update volgt dan weer dat het enkel over de black editions gaat in de UK. Maar hebben die niet allang LP?
Lijkt me sterk aangezien de BE later uitkwam dan de normale versie.

De BE kreeg KitKat ook pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb de BE (KPN/ SIMYO) maar gewoon nog 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Je kan de normale LP 5.01 United Kingdom Update toch ook flashen op onze NL foontjes?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 11:40
jokapo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:27:
Je kan de normale LP 5.01 United Kingdom Update toch ook flashen op onze NL foontjes?
Jawohl.

Ik draai nu al een paar dagen de UK 5.0.1 > http://forum.xda-develope...-galaxy-s4-black-t3054478

Draait super op mijn i9505.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Kan die UK versie ook op mijn GT-I9515 (baseband: I9515XXU1AND3 - Kernel: 3.4.0-1338770) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
vwtune schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:04:
Kan die UK versie ook op mijn GT-I9515 (baseband: I9515XXU1AND3 - Kernel: 3.4.0-1338770) ???
nee! ook niet proberen !

daarnaast draai ik hem op mijn i9505 ook al een aantal dagen. ik vind hem erg soepel geworden tegenover de 4.4 versie!

[ Voor 21% gewijzigd door furian88 op 19-03-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik zie ook helemaal niets, geen enkel topic op xdadevelopers. ER zit toch geen verschil in de 9505 en 9515?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:34:
ik zie ook helemaal niets, geen enkel topic op xdadevelopers. ER zit toch geen verschil in de 9505 en 9515?
Als er geen verschil in zou zitten, dan had de i9515 ook i9505 meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Als er geen verschil in zou zitten, dan had de i9515 ook i9505 meegekregen.
Ja dat snap ik wel maar waarom wordt er zo weinig tot geen aandacht aan de I9515 gegeven? Hardwarematig zit er geen verschil in.
Ik was van mening dat de BE altijd de I9515 is maar dat is dus niet zo?

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 19-03-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
vwtune schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:01:
[...]

Ja dat snap ik wel maar waarom wordt er zo weinig tot geen aandacht aan de I9515 gegeven? Hardwarematig zit er geen verschil in.
Ik was van mening dat de BE altijd de I9515 is maar dat is dus niet zo?
er zit wel degelijk verschil tussen..

Although the CF-Autoroot for I9505 has worked in my device, when I flashed the I9505 TWRP (2.7), I couldn't use it because the touch screen didn't work. Then I tried I9505 CWM (6.0.4.7, non-tocuh), and everything was smooth and functional.

Later, I flashed Slimkat 5 (which is supposed to be S4 LTE unified, I9505 included, but obviously not for the I9515 yet), but the touch hasn't responded as well. After a few minutes being really afraid I'd burned the digitizer for good , I was able to flash the stock I9515 rom and the touch went back to life!

edit: thread ter ondersteuning:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2767371

[ Voor 4% gewijzigd door furian88 op 19-03-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik zit met een irritant probleem en kan het niet vinden in de S4.
Wanneer ik met mensen Whatsapp, dan gebruik ik de voorspellende tekst en automatische vervanging.

Als ik bijvoorbeeld een zin tik zoals: Ik reed zojuist door de tunnel. Dan maakt ie er automatisch van: Ik reed zojuist Door de tunnel. Dus het woord door met een hoofdletter d. Hoe en waar krijg ik dit eruit? bij voorspellende tekst heb ik al: wis aangepaste gegevens en externe gegevens van apparaat. Maar dit heeft geen effect gehad. Ik weet dat er in de oudere versies van Android een lijst was met alle woorden die je zelf had aan geleerd en die kon je of deleten of wijzigen maar die kan ik nu nergens vinden op de S4.
De enige manier om dit probleem op te lossen is door voorspellende tekst uit te schakelen maar dat wil ik niet want het is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Je kan in het vake met betreffende woord lang ingedrukt houden om te deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Swype (dus de app) kan je door op het bedoelde woord te drukken dit ook aanleren. Dus mocht er "Door" staan staat er bij de optionele andere woorden ook "door". Klik daar op en na een aantal maal zal hij weten dat je voortaan "door" bedoelt. Geen idee hoe het met andere toetsenborden werkt want Swype ftw en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 13:09
Dubbel posten is niet nodig

[ Voor 96% gewijzigd door 13art op 23-03-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Nu online

W84

Wanneer komt er weer 's een officiële update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

W84 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:40:
Wanneer komt er weer 's een officiële update?
Even in m'n glazen bol kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
AllSeeyinEye schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:21:
[...]

En wat zegt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
bloedboer schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:20:
Ik heb een s4 vodafone branded (I9505XXUGNJ5), laatste tijd stoor ik me er steeds meer aan dat updates niet vooruit te branden zijn.

Nu heb ik eens rond gekeken voor een 5.0.1 stock rom en deze gevonden: http://www.sammobile.com/...XXUHOB7_I9505BTUHOB4_BTU/

Mijn vraag is eigenlijk of ik ota's behoud als ik deze uk rom erop flash, dit is voor mij wel erg belangrijk.
Moet eerlijk bekennen nog nooit een telefoon geflasht te hebben :$ maar las zo door de instructies en het lijkt niet zoveel voor te stellen. Ook heb ik wel wat dingen zelf proberen uit te zoeken maar lijkt het dat sommige sites elkaar tegen spreken, vandaar dat ik mijn geluk hier eens probeer.
Er staat bijv. in de instructies het volgende: Make sure re-partition is NOT ticked.
Nou las ik op een andere site precies het tegenovergestelde... hmm verwarrend.

(Heb het toch in dit topic geplaatst aangezien het volgens mij niet om rooten gaat, en het geen custom rom betreft)

Alvast vriendelijk bedankt.
Je krijgt gewoon ota`s alleen van het betreffende land. Heb dit ook gedaan met mijn samsung tablet en kreeg toen updates op mijn Spaanse kitkat rom. Heb alleen toen de Nederlandse rom er was deze er weer op gezet via odin. Gewoon de aanwijzing van sammobile volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Eek2nd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:23:
Je kan in het vake met betreffende woord lang ingedrukt houden om te deleten
Welke vakje? In whatsapp zelf? wanneer ik het woord door type, en ik houd door lang in, kan ik hem alleen kopieren.

EDIT: heb het al gevonden maar helaas, wanneer ik het delete... en het woord DOOR weer gebruik.... dan de eerst volgende keer in het midden van een zin maak ie er weer Door van, dus met hoofdletter D. :/

[ Voor 25% gewijzigd door vwtune op 22-03-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Nu online

W84

AllSeeyinEye schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Ja ja, maar serieus... het duurt wel lang. Ik weet dat Samsung je vaak laat stikken nadat nieuwe modellen op de markt zijn, maar ik hoop dat er nog een update uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
fredgroes schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:38:
[...]

Je krijgt gewoon ota`s alleen van het betreffende land. Heb dit ook gedaan met mijn samsung tablet en kreeg toen updates op mijn Spaanse kitkat rom. Heb alleen toen de Nederlandse rom er was deze er weer op gezet via odin. Gewoon de aanwijzing van sammobile volgen.
Het is me gelukt, heb alleen een vervelende bug en dat is dat ik mijn sms berichten niet kan openen of lezen.
Via hangouts lukt dit wel.
Iemand die daar mss ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Standaard berichten app wijzigen in instellingen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
Daar staat het standaard op, kan dan de app zelf openen en de threads zien.
Alleen het openen van een thread werkt niet, blijft gewoon het overzicht zien van alle threads.
Als ik vervolgens hangouts als standaard berichten app instel, zie ik alle threads en kan ik ze ook openen.
Zou dit graag in de standaard berichten app ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik heb hem afgelopen vrijdag gewoon erover getrapt met Odin,
Bleek dat mijn connector niet meer helemaal wilde.
pas bij de 3e keer flashen ging het goed, en heb nu een heerlijk stock draaiende S4 5.0.1.

Was wel ff zweten omdat ie echt aangaf dat ie mislukt was en allemaal boote met "error" en hang hem maar aan kies.
Toestel was daarna ontzettend traag, maar ik heb hem gewoon een nacht rust gegeven en draait nu heerlijk.

Waar ik ook vrolijk van word is dat de Flac bug eruit is gehaald. Geen gestotter meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 23-03-2015 13:39 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag

Ik heb het volgende probleem ik heb een s4 gt i9505 nu heb ik mijn lcd scherm vervangen na een een val maar nu heb ik geen geluid meer wel als ik mijn oordoppen of koptelefoon aansluit maar voor de rest niks ..
wel trilt hij gewoon als er gebeld wordt.. nu heb ik ook de achterspeaker en het usb aansluiting vervangen maar nog niks .. tevens ook de earplug jack vervangen. ..

Mss heeft iemand een idee ???

Gr mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Kapot mobo misschien.

Heb je het scherm zelf vervangen of laten doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Jochemd13 op 23-03-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi jochem

Zelf vervangen het moederbord ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:24
Net ook maar even de UK Lollipop erop geflasht, zonder data wipe o.i.d. Wifi werkt meteen gewoon bij mij.

Zal eens even kijken of ik wat tegenkomt dat niet werkt. Eerst maar even die standaard troep apps uitschakelen.

Als de NL versie uitkomt, dan flash ik die wel met data wipe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Vraagje :) Mag mijn abbo verlengen en twijfel nu een beetje tussen een S4 Black Edition en de nieuwere S5. Het prijsverschil komt bij mijn provider voor 24 maanden op ongeveer 150 euro. Ik draai echter geen zware apps of games dus vraag me af of dat het waard is. Een S5 is weliswaar sneller en nieuwer, maar ook weer een slagje groter (onwenselijk) en vind hem wat minder strak dan de S4 BE. Bovendien is deze laatste dus wat aantrekkelijker geprijsd.

Heb nu overigens een Moto G 2013 en deze voldoet qua snelheid eigenlijk nog perfect. Echter wil ik een grotere opslagcapaciteit (minimaal 16gb) en ivm het lezen van de krant zou ik graag een 5" full-hd scherm hebben. Ook moet de accu minimaal een volle dag meegaan.

Wat denken jullie? Kan een nieuwe S4 bij normaal gebruik nog 2 jaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:31
Ik zou een nieuwe S4 niet voor 150 euro upgraden naar een S5 als ik rekening houd met een gebruiksduur van 2 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 25-03-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
werkenslaap schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:15:
Vraagje :) Mag mijn abbo verlengen en twijfel nu een beetje tussen een S4 Black Edition en de nieuwere S5. Het prijsverschil komt bij mijn provider voor 24 maanden op ongeveer 150 euro. Ik draai echter geen zware apps of games dus vraag me af of dat het waard is. Een S5 is weliswaar sneller en nieuwer, maar ook weer een slagje groter (onwenselijk) en vind hem wat minder strak dan de S4 BE. Bovendien is deze laatste dus wat aantrekkelijker geprijsd.

Heb nu overigens een Moto G 2013 en deze voldoet qua snelheid eigenlijk nog perfect. Echter wil ik een grotere opslagcapaciteit (minimaal 16gb) en ivm het lezen van de krant zou ik graag een 5" full-hd scherm hebben. Ook moet de accu minimaal een volle dag meegaan.

Ik heb eind Januari die S4 Black Edition GT i9515 gekocht omdat het een snel toestel is, uitbreidbaar geheugen, een update naar Android 5 krijgt, mooi toestel is, redelijk betaalbaar.

Het grote nadeel van dit toestel is de bouwkwaliteit, die is dramatisch slecht. Ik zal je de details besparen, ik kan je dit toestel niet aanbevelen, het is echt goedkope plastic rommel, erg kwetsbaar, scheef, krom, loszittende delen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 12-09 15:04
werkenslaap schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:15:

Persoonlijk zou ik geen duur 2 jarig abonnement afsluiten met en telefoon die ook alweer 2 jaar oud is.

Wat voor aanbieding hebben ze je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Nu heb ik eens rond gekeken voor een 5.0.1 stock rom en deze gevonden: http://www.sammobile.com/...XXUHOB7_I9505BTUHOB4_BTU/

Deze heb ik ook op mijn s4 gezet, werkt super, maar 1 probleempje: De telefoon gaat 'te laat' over.
Wanneer iemand bij belt, dan krijgt de beller de toon van overgaan, maar pas na 8 seconden gaat mijn telefoon 'rinkelen', met als gevolg dat ik maar een paar seconden de tijd heb op mijn telefoon op te nemen voordat hij overgaat naar de voicemail. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

[ Voor 18% gewijzigd door ewal op 26-03-2015 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Carfanatic schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 01:05:
[...]

Persoonlijk zou ik geen duur 2 jarig abonnement afsluiten met en telefoon die ook alweer 2 jaar oud is.

Wat voor aanbieding hebben ze je gedaan?
Ook niet gezien het feit dat ik verder geen zware apps/games draai?

Meer mensen die een slechte bouw kwaliteit van de BE kunnen bevestigen?

De S4 kwam met 1gb/120 min op €24 pm, 24 mnd. Geen heel duur abbo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
werkenslaap schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:31:
[...]

Ook niet gezien het feit dat ik verder geen zware apps/games draai?

Meer mensen die een slechte bouw kwaliteit van de BE kunnen bevestigen?

De S4 kwam met 1gb/120 min op €24 pm, 24 mnd. Geen heel duur abbo dus.
De S4 heeft een Snapdragon 600 quad core processor op 1.9ghz, 2gb geheugen en een full HD scherm. Ook is de batterij verwisselbaar en kun je een geheugenkaartje bijprikken. Daar kun je prima nog twee jaar mee doen, er komt ook nog een Android 5 update voor dit toestel. Camara is ook prima, maar niet erg goed in de avond bij weinig licht.

Dit is de reden waarom ik de S4 BE GT i9515 genomen heb, een alleskunner. Helaas is de bouwkwaliteit slecht. Het toestel bestaat uit het scherm, het middenframe en het achter stuk. Ik kwam er al vrij snel achter dat het middenframe en het scherm krom afliepen als je er in de lengterichting schuin langs keek. Ook het scherm zat in de linker bovenhoek los en kierde. Het hele toestel kiert aan alle kanten omdat het uit meerdere delen bestaat die goedkoop geproduceerd zijn uit plastic en niet goed op elkaar aansluiten.

Ik heb het scherm laten vervangen, maar het is nog steeds een goedkoop kierend en krakend stuk plastic. Dit is typisch de bouwkwaliteit van Samsung en ik ben er weer ingetrapt omdat de specs goed waren. Als je wilt weten wat ik bedoel, loop maar eens door de stad bij verschillende telefoon winkels naar binnen, en kijk goed naar de naden en kieren van het toestel, kijk in de lengterichting schuin langs de dunne zijkant van het toestel en je zult zien wat ik bedoel. Ik dacht eerst dat ik pech had, maar ik heb het bij heel veel winkels gecheckt bij verschillende S4's en ze hebben het bijna allemaal.

Als ik dit van te voren had geweten had ik het toestel nooit gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Jovas op 26-03-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Bedankt voor je reactie! Specs dus nog wel prima, bouwkwaliteit minder, maar meer een Samsung kwaal (is dit bij de S5 inmiddels verbeterd?)

Ik loop vd week eens langs de winkel, laat de uitkomst nog wel even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
werkenslaap schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:19:
Bedankt voor je reactie! Specs dus nog wel prima, bouwkwaliteit minder, maar meer een Samsung kwaal (is dit bij de S5 inmiddels verbeterd?)

Ik loop vd week eens langs de winkel, laat de uitkomst nog wel even weten!
Bouwkwaliteit oogt goedkoop, maar is echt niet slecht. Ik heb het nu 2 jaar, gebruik het 2 jaar zonder hoesje en heb het al zo'n 10 keer laten vallen. Van op laminaat tot op bestrating. Er is niks aan de hand. Het enige is dat het lak van de plastic frame aan de randen er na een bepaald moment een beetje afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Jovas schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:43:
[...]
De S4 heeft een Snapdragon 600 quad core processor op 1.9ghz, 2gb geheugen en een full HD scherm. Ook is de batterij verwisselbaar en kun je een geheugenkaartje bijprikken. Daar kun je prima nog twee jaar mee doen, er komt ook nog een Android 5 update voor dit toestel. Camara is ook prima, maar niet erg goed in de avond bij weinig licht.

Dit is de reden waarom ik de S4 BE GT i9515 genomen heb, een alleskunner. Helaas is de bouwkwaliteit slecht. Het toestel bestaat uit het scherm, het middenframe en het achter stuk. Ik kwam er al vrij snel achter dat het middenframe en het scherm krom afliepen als je er in de lengterichting schuin langs keek. Ook het scherm zat in de linker bovenhoek los en kierde. Het hele toestel kiert aan alle kanten omdat het uit meerdere delen bestaat die goedkoop geproduceerd zijn uit plastic en niet goed op elkaar aansluiten.

Ik heb het scherm laten vervangen, maar het is nog steeds een goedkoop kierend en krakend stuk plastic. Dit is typisch de bouwkwaliteit van Samsung en ik ben er weer ingetrapt omdat de specs goed waren. Als je wilt weten wat ik bedoel, loop maar eens door de stad bij verschillende telefoon winkels naar binnen, en kijk goed naar de naden en kieren van het toestel, kijk in de lengterichting schuin langs de dunne zijkant van het toestel en je zult zien wat ik bedoel. Ik dacht eerst dat ik pech had, maar ik heb het bij heel veel winkels gecheckt bij verschillende S4's en ze hebben het bijna allemaal.

Als ik dit van te voren had geweten had ik het toestel nooit gekocht.
Ik heb zelf ook een GT-I9515 en heb dagelijks meerdere van deze toestellen in mijn handen.
Ik kan jouw bevindingen beamen, dat het scherm (langs de zijkant kijkend) in het midden beter aansluit aan het middenframe en zowel in de onderste als bovenhoeken ietsje minder goed aansluiten.
Also het scherm inderdaad ietsje bol loopt, maar het is echt minimaal hoor. Nog geen 0,1 mm verschil (schat ik in).
Maar het kraken van de behuizing heb ik totaal geen last van.
Bouwkwaliteit vind ik meer dan acceptabel, ook al is het plastic en geen glas.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Het is wel van plastic, maar dat wist je al voor dat je het gaat kopen.
De kwaliteit ervan is niet slecht hoor... heb er geen problemen mee..
Ben misschien iets voorzichtiger dan menig mensen, heb het 1 keer op straat laten vallen, een klein krasje maar
Heb wel 3 S view covers, meer om af en toe een ander kleurtje te nemen ;)
Maar als je plastic backcover dus stuk gaat, kan je dat lekker verwisselen.

Ik heb hem trouwens ook al 2 jaar, werkt nog prima en nieuwe originele batterij erin gaat ruim 1 dag mee bij gewoon gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:01
Ik heb via odin 5.0 geflashed op mijn s4. Nu knippert me led echter niet meer bij notificaties. via opladen en de belcode werkt het wel gewoon. Is hier nog ergens een setting die ik moet veranderen? Led indicator staat ingeschakeld onder de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Probeer dit eens: http://forums.androidcent...or-light-not-turning.html

Ik heb zojuist ook 5.01 geflashed en mijn led werkt nu prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
ewal schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 03:36:

Deze heb ik ook op mijn s4 gezet, werkt super, maar 1 probleempje: De telefoon gaat 'te laat' over.
Wanneer iemand bij belt, dan krijgt de beller de toon van overgaan, maar pas na 8 seconden gaat mijn telefoon 'rinkelen', met als gevolg dat ik maar een paar seconden de tijd heb op mijn telefoon op te nemen voordat hij overgaat naar de voicemail. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Denk dat er niks anders opzit als een hard reset, zelf gebruik ik hangouts maar als vervangende app tot ik er zin en tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:01
Majin Buu schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:01:
Probeer dit eens: http://forums.androidcent...or-light-not-turning.html

Ik heb zojuist ook 5.01 geflashed en mijn led werkt nu prima
Tc662 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:38:
Ik heb via odin 5.0 geflashed op mijn s4. Nu knippert me led echter niet meer bij notificaties. via opladen en de belcode werkt het wel gewoon. Is hier nog ergens een setting die ik moet veranderen? Led indicator staat ingeschakeld onder de instellingen.
Bedankt voor de suggestie, dit was het helaas niet. Ik heb iets verder getest en wanneer ik mijn telefoon op vibrate/sound heb krijg ik wel het led. Op mute gebeurt dit niet, dit is blijkbaar veranderd in lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Tc662 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:12:
[...]

[...]

Bedankt voor de suggestie, dit was het helaas niet. Ik heb iets verder getest en wanneer ik mijn telefoon op vibrate/sound heb krijg ik wel het led. Op mute gebeurt dit niet, dit is blijkbaar veranderd in lollipop.
Hmm dat is wel een gekke 'feature', in mute modus is dat eigenlijk de enig manier om op te merken dat je een nieuwe notificatie hebt, dat vind ik toch wel handig.

Nog even rustig wachten op de NL rollout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Ik heb een i9515. Wanneer kan ik de Lollipop-update verwachten? Met Google vind ik geen informatie over deze specifieke variant wat betreft Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MarcoC schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:40:
Ik heb een i9515. Wanneer kan ik de Lollipop-update verwachten? Met Google vind ik geen informatie over deze specifieke variant wat betreft Lollipop.
* AllSeeyinEye mompelt iets over een glazen bol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:30
Ik heb zojuist mijn Galaxy S4 Black Edition geflashed naar de UK versie van 5.0.1. na een aantal mislukte poging door waarschijnlijk een slechte connector. Uiteindelijk wel gelukt en de apps zijn bijgewerkt. Leek eerst nog even te blijven haken op 'Applicaties installeren...' maar gelukkig is die daar nu ook langs! :)

Wat een verademing zeg, eindelijk weer iets nieuws. Verbaast me nog hoeveel er is blijven staan vanuit de eerdere versie. Alleen een paar widgets opnieuw erin moeten slepen, verder perfect geupgrade!

Nu maar wachten op de officiële PHN firmware ;) * Jochemp kijkt verder in glazen bol...

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Grappig! Vanochtend zat ik te kijken via mijn toestel of er al een Android 5 update in zat, maar kreeg de melding dat ik up-to-date was. Ik controleer net 5 minuten geleden op nieuwe firmware (OTA) op mijn S4 (i9505), krijg ik de vraag of ik wil updaten naar Lollipop!

Hij download nu, 1084MB. Ik wacht even vrolijk af tot hij klaar is met upgraden. :)

... en oranje! :P

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV