Ben ook benieuwdTiroz schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:04:
Ik loop nog even tegen 1 puntje aan: in de notificatie van nieuwe SMS berichten wordt geen info gegeven in de notificatie, behalve de tekst 'Nieuw bericht'. Heb ik de instellingen van Berichten gekeken, maar hier is geen optie terug te vinden over beveiliging oid. Meen dat de optie er eerst wel was om volledige berichten weer te geven, iemand een idee waar ik die nu kan vinden? Dit werkte eerst prima namelijk!
Kijk eens bij; Berichten > Instellingen > Meldingen > Berichtvoorbeeld.Tiroz schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:04:
Ik loop nog even tegen 1 puntje aan: in de notificatie van nieuwe SMS berichten wordt geen info gegeven in de notificatie, behalve de tekst 'Nieuw bericht'. Heb ik de instellingen van Berichten gekeken, maar hier is geen optie terug te vinden over beveiliging oid. Meen dat de optie er eerst wel was om volledige berichten weer te geven, iemand een idee waar ik die nu kan vinden? Dit werkte eerst prima namelijk!
Zet die eens aan.
Dank, dat stond uit idd! Aangevinkt
had niet door dat er een heel menu achter deze knop zat, dacht dat het gewoon een aan/uit optie was. Opgelost!
Hier ook opgelostTiroz schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:29:
Dank, dat stond uit idd! Aangevinkthad niet door dat er een heel menu achter deze knop zat, dacht dat het gewoon een aan/uit optie was. Opgelost!
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik stoor me aan de chromen rand die hier en daar is afgebladerd. Heeft er iemand ervaring met het wegschuren van het chroom? Kan ik gewoon een schuurpapiertje nemen en alle chroom wegschuren en het geheel weer egaal maken? Of verpest ik de boel dan gigantisch..
[ Voor 8% gewijzigd door FlyEragon op 29-04-2015 17:04 ]
Iemand hier nog een oplossing voor?Ranja_Ranja schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:38:
Iemand enig idee hoe of je het volgende kan instellen:
Als ik een mn telefoon unlock dmv een pincode moet ik elke keer voor OK kiezen. Is het mogelijk om te unlocken zonder voor OK te kiezen? Of moet ik hiervoor een custom rom installeren?
Volgens mij niet, aangezien je pincode lengte kan verschillen? En wanneer zou een automatische ok dan moeten zijn?
Na binnen halen van update, telefoon opnieuw resetten. Hopelijk werkt 5.0 dan weer goed. Heb wel van een paar mensen gehoord dat ze problemen hadden met 5.0. Ik draai hier 5.1.1 van cm, draait redelijk oké. Weet ook dat sommige gebruikers van Nexus problemen hadden met 5.0. Sommige nexus gebruikers zitten nu al op 5.1 en google heeft van de week een nieuwe ROM uitgebracht, nl. 5.1.1Yonix schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:03:
Enkele dagen geleden heb ik de S4 van mijn vriendin voorzien van de nieuwe Lollipop-update. Echter, sindsdien heeft ze buiten het huis geen mobiel internet meer. Alle instellingen kloppen en hetgeen dat aan moet staan (mobiel internet, roaming etc.) staat aan, maar ondanks dat geen internet.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Had hiervoor op mn s3 een custom rom draaien en hier kon dit wel, dus vandaar.FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:30:
[...]
Volgens mij niet, aangezien je pincode lengte kan verschillen? En wanneer zou een automatische ok dan moeten zijn?
Ik had dit ook op m'n S2 met een custom rom. Dit kan niet met een stock rom, dus zul je weer een custom rom moeten zoeken.Ranja_Ranja schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:22:
[...]
Had hiervoor op mn s3 een custom rom draaien en hier kon dit wel, dus vandaar.
Merk hier soms nog dat het geluid (meldingen, YouTube etc) soms alleen uit de frontspeaker komt, geen idee waarom. Ik na een reboot altijd weer opgelost.
Bij mij net ook voor het eerst. Ik vond mijn wekker al heel zacht, en andere geluiden ook. Bleek het geluid uit de front speaker te komen. Toen ik muziek wilde afspelen stond er: "niet mogelijk tijdens oproep". Dus het toestel denkt dat die aan het bellen is oid, ik denk dat bij jou hetzelfde speelt. Na een reboot was het idd verholpen.Tiroz schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:00:
Merk hier soms nog dat het geluid (meldingen, YouTube etc) soms alleen uit de frontspeaker komt, geen idee waarom. Ik na een reboot altijd weer opgelost.
Weet iemand toevallig welke varianten van de S4 de update naar Lollipop hebben gekregen en welke ook nog een update naar 5.1 krijgen? De enige (wat betreft 5.1) die ik kon vinden is een zogeheten "Google Play Editie", wat dat ook mag betekenen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De Google Play Editie (GPE) is een aparte versie van de S4 die uitkwam met de standaard versie. Alleen was de GPE-Rom een soort Nexus-variant, dus zonder de Samsung-toevoegingen en schil. De hardware support werd door Samsung wel geleverd, waardoor je op je S4 dus redelijk schone Android hebt draaien. Sinds ik mijn S4 heb, draait er al GPE op; ik gebruik de ROM van Danvdh (je kan GPE ook op je reguliere S4 zetten).
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ah, weet ik dat ook
, wel jammer dat het GPE programma voorbij lijkt te zijn.
Vervalt dan de garantie niet? Heb de S4 (VE) als potentiële S2-opvolger op het oog, heb 'm dus nog niet.
edit: Werkt die rom wel op de VE? Aangezien de originele S4 vervangen lijkt te zijn door de VE's.
Vervalt dan de garantie niet? Heb de S4 (VE) als potentiële S2-opvolger op het oog, heb 'm dus nog niet.
edit: Werkt die rom wel op de VE? Aangezien de originele S4 vervangen lijkt te zijn door de VE's.
[ Voor 64% gewijzigd door Raven op 01-05-2015 17:11 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Garantie vervalt niet door software veranderingen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat werkt dus niet, en daardoor ben ik dus al mijn foto's op me interne sd kwijtBrad Pitt schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:01:
[...]
Je kan proberen de data van de gallery en media storage te clearen en te rebooten. Hierna zal de media scanner opnieuw het geheugen scannen voor plaatjes en video's etc. Of een andere app (Quickpic bijv.) te nemen
[afbeelding]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Maar natuurlijkDj Neo Ziggy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:45:
Dat werkt dus niet, en daardoor ben ik dus al mijn foto's op me interne sd kwijt

Clear data van media scanner. Reboot. Media scanner zijn werk laten doen (duurt even, afhankelijk van aantal foto's). Eventueel nog een keer rebooten om echt zeker te zijn.. Gallerij dán pas openen. Klaar.
Nul foto's verdwenen, dat heeft er werkelijk niets mee te maken
[ Voor 46% gewijzigd door Brad Pitt op 04-05-2015 10:55 ]
Nickname does not reflect reality
Sorry, maar het is echt zo.
Bestanden heb ik bekeken via de verkenner en niet via gallery, die was aan het opbouwen.
Bestanden heb ik bekeken via de verkenner en niet via gallery, die was aan het opbouwen.
Nee, onmogelijk.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:10:
Sorry, maar het is echt zo.
Interne SD/DCIM en/of externe SD/DCIM folders worden door deze data-clear niet aangeraakt.
[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 04-05-2015 11:23 ]
Update beschikbaar op mijn S4 Black Edition VE (GT I9515) van 1010MB.
Edit: succesvolle upgrade naar Lollipop 5.0.1.
[ Voor 134% gewijzigd door SePtiCTaNk op 04-05-2015 17:33 ]
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Mooi bedankt voor de tipSePtiCTaNk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:13:
Vooralsnog loopt het soepel. Voelt in gebruik soms wat vlotter aan dan bij 4.4.4.
Jammer dat Delayed Lock nu niet meer werkt (bekende bug). Groot gemis qua veiligheid en gemak. En het geheugengebruik ligt aanzienlijk hoger. Maar daar merk ik verder weinig van.
Jammer dat Delayed Lock nu niet meer werkt (bekende bug). Groot gemis qua veiligheid en gemak. En het geheugengebruik ligt aanzienlijk hoger. Maar daar merk ik verder weinig van.
Begin nu toch wel vervellende reboots te krijgen met het apparaat.
Ik geloof in 1 uur tijd, 3 reboots. Leuk als je aan het hardlopen met een app
En met een andere s4 doet de front camera het niet meer.
Ook niet met 4.4.2 of 5.0.1 na een factory reset
Ik geloof in 1 uur tijd, 3 reboots. Leuk als je aan het hardlopen met een app
En met een andere s4 doet de front camera het niet meer.
Ook niet met 4.4.2 of 5.0.1 na een factory reset
Yep zelfde toestel zelfde update hier.SePtiCTaNk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:13:
Draait probleemloos tot nu toe, geen factory reset nodig.
Aantal dingen die ik niet kan vinden:
- Hoe kan ik de trilfunctie uitzetten als ik app selecteer/ingedrukt hou?
- Hoe kan ik de batterijduur weergeven in plaats van de de resterende tijd?
- Is het niet beter om het toestel via Kies een nieuwe installatie te geven in plaats van de OTA die ik gister binnenkreeg?
Voor de rest mooie update. UI ziet er mooier en kleurrijker uit, mee kleurende apps.
Geheugengebruik is wel hoger, maar zal wel door Material Design komen en grafisch zwaardere belasting..
Zou 5.0.1 trouwens de laatste update zijn voor de S4? Ik hoop stiekem toch nog op 5.1..

[ Voor 5% gewijzigd door Jovas op 05-05-2015 13:27 ]
De GPE-editie krijgt 5.1, dus als die rom(files) publiek beschikbaar wordt gesteld en ook op de VE's werkt, dan kun je wel overstappen op 5.1 lijkt mij.Jovas schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:21:
Zou 5.0.1 trouwens de laatste update zijn voor de S4? Ik hoop stiekem toch nog op 5.1..
Oscar Wilde
In Chrome valt het me ook op dat je geen tabbladen meer kunt sluiten, de enige zinnige manier is om via de home knop de hele app af te sluiten want met de terug toets blijf je bezig. EDIT Dit is een instelling in Chrome, problem solved!
En ik vraag me echt af of een schone installatie via Kies niet beter is en minder ruimte in beslag neemt, OTA wordt over 4.4.2 heengezet, maar ik vraag me af hoe en welke bestanden er allemaal herschreven worden..
En ik vraag me echt af of een schone installatie via Kies niet beter is en minder ruimte in beslag neemt, OTA wordt over 4.4.2 heengezet, maar ik vraag me af hoe en welke bestanden er allemaal herschreven worden..
[ Voor 6% gewijzigd door Jovas op 05-05-2015 14:29 ]
Ik heb mijn S4 weer eens aangezet na een half jaar, maar ik kan de laatste update naar 5.0 niet installeren? Krijg steeds een fout rond de 32% met installeren en dan start ie opnieuw op.
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2015 19:54 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En wat is de foutmelding?
Is er op de interne flash (dus niet microSD kaart) nog genoeg ruimte?

Is er op de interne flash (dus niet microSD kaart) nog genoeg ruimte?
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 06-05-2015 19:59 ]
Oscar Wilde
Ik heb geprobeerd het chroom netjes te krijgen, maar vooral afgebladderde stukken kreeg ik niet netjes.FlyEragon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:57:
Ik stoor me aan de chromen rand die hier en daar is afgebladerd. Heeft er iemand ervaring met het wegschuren van het chroom? Kan ik gewoon een schuurpapiertje nemen en alle chroom wegschuren en het geheel weer egaal maken? Of verpest ik de boel dan gigantisch..
Uiteindelijk het middenframe (en back cover) vervangen voor € 25,- (inmiddels € 28,- ...)
S4 is weer als nieuw ..
https://www.amltelecom.co...zing-Zwart-origineel.html
Draadloos laden op onze Zon
Ik ga met de dremel aan de gang, geen zin in vervangen van de behuizingemmerx schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Ik heb geprobeerd het chroom netjes te krijgen, maar vooral afgebladderde stukken kreeg ik niet netjes.
Uiteindelijk het middenframe (en back cover) vervangen voor € 25,- (inmiddels € 28,- ...)
S4 is weer als nieuw ..
Ik heb een Vodafoon i9505 en kreeg een update notificatie en geannuleerd..
Voor zover lees ik alleen maar ellende met die update..? Batterij snel leeg, SMS die het niet doet, led lampjes, video's die stoppen en crashen, gallerij die blank staat.
Ik krijg zo het gevoel dat de updates van high-"end" telefoons beetje ruk zijn en vaak geen verbetering geeft maar eerder een verslechtering. Krijg het idee dat dit bewust gebeurd zodat je eerder een nieuwe phone aanschaft.. wellicht ben ik wat achterdochtig naar de commercie ;-)
Voor zover lees ik alleen maar ellende met die update..? Batterij snel leeg, SMS die het niet doet, led lampjes, video's die stoppen en crashen, gallerij die blank staat.
Ik krijg zo het gevoel dat de updates van high-"end" telefoons beetje ruk zijn en vaak geen verbetering geeft maar eerder een verslechtering. Krijg het idee dat dit bewust gebeurd zodat je eerder een nieuwe phone aanschaft.. wellicht ben ik wat achterdochtig naar de commercie ;-)
Bij mij werkt 5.0.1. feilloos op mijn 2 jaar oude I9505 !Fean schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:04:
Updaten en dan wel een reboot doen.
Als er dan nog problemen zijn een factory reset.
Heeft bij mij voor elke update perfect gewerkt.
Op een forum lees je vnl problemen.
Mensen waarbij alles goed werkt zoals het hoort, gaan lekker andere dingen doen.
Slechts een enkeling steekt tijd in het helpen van mensen met problemen.
Draadloos laden op onze Zon
Hier ook via Vodafone. Heb een factory reset moeten doen voor het SMS probleem... maar nu werkt het echt als een trein. Alles voelt snel aan, geen klachten over de batterij... ik kan het makkelijk nog wel een jaartje of twee uithouden met m'n S4 dankzij die update!Fean schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:04:
hoe zit het nou met de upgrades? krijg je ze die ook binnen van google?Arjan A schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:52:
De Google Play Editie (GPE) is een aparte versie van de S4 die uitkwam met de standaard versie. Alleen was de GPE-Rom een soort Nexus-variant, dus zonder de Samsung-toevoegingen en schil. De hardware support werd door Samsung wel geleverd, waardoor je op je S4 dus redelijk schone Android hebt draaien. Sinds ik mijn S4 heb, draait er al GPE op; ik gebruik de ROM van Danvdh (je kan GPE ook op je reguliere S4 zetten).
Nee, die krijg je van danvdh en zijn vrienden. Hij heeft een eigen updater bij de rom.westlym schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:36:
[...]
hoe zit het nou met de upgrades? krijg je ze die ook binnen van google?
Canon EOS | DJI M2P
Heeft die updater 5.1 al opgepikt of is die er nog niet?
Oscar Wilde
Hier is de draad op XDA.
Er is nog geen 5.1 van deze rom uit, maar volgens mij is GPE door Google ook nog niet bijgewerkt naar 5.1
Er is nog geen 5.1 van deze rom uit, maar volgens mij is GPE door Google ook nog niet bijgewerkt naar 5.1
Canon EOS | DJI M2P
^^
Dit hoort eigenlijk allemaal in het Custom Rom & Root topic. Overigens vind ik GPE erg mooi en soepel werken, maar de batterijduur is ronduit slecht vergeleken met TW.
Dit hoort eigenlijk allemaal in het Custom Rom & Root topic. Overigens vind ik GPE erg mooi en soepel werken, maar de batterijduur is ronduit slecht vergeleken met TW.
Wat jammer is, is dat als je een gesprek voert via luidspreker en het scherm is gelocked...dan kan je het volume niet harder of zachter zetten.
Inderdaad, het zijn allemaal kleine gebreken die Android 5.0.1 als een net niet update maken, volgens mij hebben ze het afgeraffeld..
Sinds de update heb ik twee spontane reboots gehad (daarvoor nooit), heb ik een bluetooth drain gehad terwijl bluetooth altijd disabled is en het toestel nooit eerder deze drain heeft gehad en baal ik dat de screentime van de lock screen maar 1 seconde is (tenzij ik de spaarstand uitzet).
Ik ben er super tevreden over, vooral de levensduur van mijn accu is en pluspunt.
Sinds 1 april heb ik ook een S4 na mijn Note2 te hebben ingeleverd (ivm nieuwe werkgever).
Gelijk de update naar 5.0 gedaan (met een officiële UK rom) aangezien 5.0 toch echt wel veel soepeler draait.
Hiervoor heb ik CM12 gedraaid op mijn Note2 en deze zorgde ervoor dat de IR blaster (en dus "Beep-n-Go") niet meer werkten. Wie weet hoe het zit met de GPE uitvoering, werkt dit dan wel? Ik ben namelijk best geinteresseerd in 5.1 maar vind die IR-blaster mogelijkheden toch wel verrekte handig.
Gelijk de update naar 5.0 gedaan (met een officiële UK rom) aangezien 5.0 toch echt wel veel soepeler draait.
Hiervoor heb ik CM12 gedraaid op mijn Note2 en deze zorgde ervoor dat de IR blaster (en dus "Beep-n-Go") niet meer werkten. Wie weet hoe het zit met de GPE uitvoering, werkt dit dan wel? Ik ben namelijk best geinteresseerd in 5.1 maar vind die IR-blaster mogelijkheden toch wel verrekte handig.
Er zijn een aantal IR apps die wel werken. Google het even.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
ik heb me destijds suf gegoogled, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de IR blaster in de CM rom niet functioneerde. Geen app natuurlijk die daar iets aan veranderd.
Specifieke doel waarvoor ik de IR blaster gebruik is als digitale wallet, mijn bonuskaart, airmiles, freebies, ikea en gammapas heb ik ingescand en hoef ik zo niet in mijn portemonnee mee te nemen.
Vrijelijk testen of een app wellicht op een andere manier met de IR blaster communiceert wat wel werkt gaat dus niet aangezien ik pas bij de kassa erachter kom of het werkt.
Met het googlen op IR blaster apps beland ik in de wereld van het gebruik van je telefoon als afstandbediening ipv het scannen van kaarten.
Mocht je dus een naam hebben waarvan je weet dat hij werkt dan hou ik mij aanbevolen.
Specifieke doel waarvoor ik de IR blaster gebruik is als digitale wallet, mijn bonuskaart, airmiles, freebies, ikea en gammapas heb ik ingescand en hoef ik zo niet in mijn portemonnee mee te nemen.
Vrijelijk testen of een app wellicht op een andere manier met de IR blaster communiceert wat wel werkt gaat dus niet aangezien ik pas bij de kassa erachter kom of het werkt.
Met het googlen op IR blaster apps beland ik in de wereld van het gebruik van je telefoon als afstandbediening ipv het scannen van kaarten.
Mocht je dus een naam hebben waarvan je weet dat hij werkt dan hou ik mij aanbevolen.
Voor het inscannen van streepjescode's van bonuskaarten hoef je de IR-blaster toch niet te gebruiken, dat kan toch ook met de camera (zo doe ik het toch bij de FidMe-app)bigfoot1942 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:37:
ik heb me destijds suf gegoogled, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de IR blaster in de CM rom niet functioneerde. Geen app natuurlijk die daar iets aan veranderd.
Ik heb na een kleine week genoeg gezien, ik ga terug naar Kitkat.
Ik vraag mij toch altijd af hoe mensen die rand kapot krijgen. Ik heb mijn S4 al een paar jaar en ziet er nog als nieuw uitemmerx schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Ik heb geprobeerd het chroom netjes te krijgen, maar vooral afgebladderde stukken kreeg ik niet netjes.
S4 is weer als nieuw ..
Dit is toch hetzelfde: https://www.amltelecom.co...over-met-zij-knopjes.html
[ Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 10-05-2015 08:45 ]
Nou, eh... dat is niet zo moeilijk want het is gewoon slappe troep. Ik vraag me meer af hoe je het heel weet te houden. Ik heb inmiddels geen S4 meer, maar zowel de mijne als die van m'n vriendin vertoonde al vrij snel scheuren/sneetjes en begon af te bladderen terwijl ze altijd in een hoesje zaten. Ik heb zelf alleen het achter frame vervangen en was 8,95 bij replacedirect.
http://www.replacedirect....bid=118751&prrel=11720982
http://www.replacedirect....bid=118751&prrel=11720982
[ Voor 13% gewijzigd door W84 op 10-05-2015 11:08 ]
En de reden(en) waarom?SePtiCTaNk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:42:
Ik heb na een kleine week genoeg gezien, ik ga terug naar Kitkat.

Oscar Wilde
Wat ik hierboven al noemde, een te korte screentime bij het lockscreen (tenzij ik de spaarstand uitzet). Delayed lock werkt niet, is voor mij wel een must app. De ingebakken beveiliging vind ik onhandig. Daarnaast enkele visuele puntjes, zoals de batterij app die standaard een notificatie laat zien op het lockscreen. Ook twee spontane reboots en bluetooth drain terwijl bluetooth uit staat dragen niet bij, hoewel ik voor de laatste twee punten nog een reset zou kunnen uitvoeren. De rest is echter ingebakken en kan ik niet zonder een custom rom aanpassen.
Sluit mij hier volledig bij aan, kan echt wel weer even vooruit! Fijn ideeGrolsch schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:38:
Ik ben er super tevreden over, vooral de levensduur van mijn accu is en pluspunt.
Factory reset dan pas oordelen.SePtiCTaNk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Wat ik hierboven al noemde, een te korte screentime bij het lockscreen (tenzij ik de spaarstand uitzet). Delayed lock werkt niet, is voor mij wel een must app. De ingebakken beveiliging vind ik onhandig. Daarnaast enkele visuele puntjes, zoals de batterij app die standaard een notificatie laat zien op het lockscreen. Ook twee spontane reboots en bluetooth drain terwijl bluetooth uit staat dragen niet bij, hoewel ik voor de laatste twee punten nog een reset zou kunnen uitvoeren. De rest is echter ingebakken en kan ik niet zonder een custom rom aanpassen.
Ik heb hem er sinds dinsdag opstaan dus kan nog niet echt oordelen, GT i9515 Black Edition.
Wat ik sowieso nooit begrijp is dat mensen hier zeggen dat ze dagen met hun accu doen.. Ik moet zeggen dat ik wel redelijk verslaafd ben aan mijn telefoon, ik heb toch altijd wel 4 uur schermtijd op een volle accu, en ik doe er meestal een dag, soms langer mee.. Als ik spelletjes ga spelen soms nog korter. Ik heb wel een factory reset gedaan, en ik had op Kitkat 4.4.2 precies dezelfde accuduur.
Wat ik wel irritant vind is dat je de trilfunctie niet helemaal uit kunt zetten bij ingedrukte houden van apps en als je de camara opent trilt hij ook heel even, of een klein sputterend geluidje. Ook is touchwiz er voor de reset een paar keer mee gestopt, maar na reset niet meer.
Wat ook raar is is dat mijn toestel al een paar keer vastgelopen is tijdens opladen van de accu, alleen rood notificatie ledje brand dan, de enige manier om dit op te lossen is door de batterij eruit te halen. Ik heb dit onder Kitkat ook meegamaakt.
Hmm, ok.SePtiCTaNk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Ik ga denk ik meteen voor de GPE rom, zodra de bestelde i9505 binnen is, eens kijken hoe dat draait. Ik kom dan van een S2 met 4.0.3. Kitkat sla ik over, wil wel geheugenkaarten kunnen gebruiken zonder beperkingen.
Oscar Wilde
SePtiCTaNk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Wat ik hierboven al noemde, een te korte screentime bij het lockscreen (tenzij ik de spaarstand uitzet). Delayed lock werkt niet, is voor mij wel een must app. De ingebakken beveiliging vind ik onhandig. Daarnaast enkele visuele puntjes, zoals de batterij app die standaard een notificatie laat zien op het lockscreen.

Ik kan dat gewoon instellen.
De batterij app is een app probleem, niet ROM related.
Ik vind enkele zaken wel hinderlijk genoeg dat ik daar nu al een mening over heb. En een factory reset lost bepaalde zaken die ik genoemd heb niet op.Jovas schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:40:
[...]
Factory reset dan pas oordelen.
Ik heb hem er sinds dinsdag opstaan dus kan nog niet echt oordelen, GT i9515 Black Edition.
Wat je kan instellen is na hoeveel seconden het scherm gelocked wordt, dat kan ik ook. Wat je daar niet kan instellen is hoeveel seconden het scherm aan blijft, gelocked of niet.AllSeeyinEye schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:29:
[...]
[afbeelding]
Ik kan dat gewoon instellen.
De batterij app is een app probleem, niet ROM related.
Ik heb de notificatie zowel met BattryBot Pro als met GSam. Vandaar mijn aanname dat het niet app gerelateerd was. Ik kan er hoe dan ook geen verandering in aanbrengen.
Volgens http://www.samsung.com/us.../814520760/SM-N900TZKETMB is er een instelling voor hoelang het scherm aan blijft in Lollipop
Of is die instelling niet op elk Android Lollipop apparaat aanwezig?
Oscar Wilde
Die instelling heeft geen betrekking op de schermtijd van het lockscreen.Raven schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:08:
Volgens http://www.samsung.com/us.../814520760/SM-N900TZKETMB is er een instelling voor hoelang het scherm aan blijft in LollipopOf is die instelling niet op elk Android Lollipop apparaat aanwezig?
Dat is de instelling voor je homescreen. SePtiCTaNk bedoelt de tijd van de lockscreen, na 3 seconden gaat de mijne ook al uit en kan je niet aanpassen in de instelingen.Raven schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:08:
Volgens http://www.samsung.com/us.../814520760/SM-N900TZKETMB is er een instelling voor hoelang het scherm aan blijft in LollipopOf is die instelling niet op elk Android Lollipop apparaat aanwezig?
Oh zo, daar kwam ik ook wat over tegen. Blijkbaar is daar geen instelling voor maar disablen van power save zou invloed hebben op de tijdsduur daarvan.
Oscar Wilde
Ah zo. Dan kan je een lockscreen replacement gebruiken, zoals ACdisplay.
SePtiCTaNk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Wat ik hierboven al noemde, een te korte screentime bij het lockscreen (tenzij ik de spaarstand uitzet).
Woops, gemist 
Maar werkt een ander lockscreen zoals AllSeeyinEye noemde misschien beter?
Oscar Wilde
Dat ziet er op het eerste oog wel prima uit, met een langere screentime in ieder geval. En ook geen ongewenst batterij app notificaties.Raven schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:10:
Woops, gemist
Geen Delayed lock vind ik echter een groot gemis. Buitenshuis een lock en binnenshuis niet de hassle van iedere keer je screen moeten unlocken.
Daar heb je toch smart lock voor?!
Zo gauw ik kan zien is het niet hetzelfde. Delayed lock zorgt ervoor dat ik mijn toestel niet hoef te unlocken via pin of patroon als ik bijvoorbeeld aangemeld ben bij door mij als veilig gemarkeerde Wi-Fi netwerken. Zodra ik buiten bereik ben van dat Wi-Fi netwerk, gooit delayed lock er automatisch mijn pincode of patroon op. Dit zie ik niet terug bij smart lock.
Trusted places. Werkt niet met specifieke wifi netwerken, maar wel met locatie.SePtiCTaNk schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:23:
Zo gauw ik kan zien is het niet hetzelfde. Delayed lock zorgt ervoor dat ik mijn toestel niet hoef te unlocken via pin of patroon als ik bijvoorbeeld aangemeld ben bij door mij als veilig gemarkeerde Wi-Fi netwerken. Zodra ik buiten bereik ben van dat Wi-Fi netwerk, gooit delayed lock er automatisch mijn pincode of patroon op. Dit zie ik niet terug bij smart lock.
[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-05-2015 08:25 ]
Ik gebruik mijn gps nooit, maar na het zoeken naar die app kom ik wel uit op de app Trusted WiFi Networks. Die lijkt wel te zijn zoals delayed lock. Thanks man!AllSeeyinEye schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:25:
[...]
Trusted places. Werkt niet met specifieke wifi netwerken, maar wel met locatie.
Spontaan is de mijne overleden of in coma. Begon uit zichzelf te herstarten en het beeld begon ook te glitchen tot het punt van blijven hangen in Samsung logo en steeds maar herstarten. Hard reset/ODIN update etc. hebben niet geholpen en ook de service punt kon er geen kaas van maken, vermoedelijk display defect. Is retour naar Samsung nu. Nog net in de fabrieksgarantie dus komt hopelijk weer goed.
App? Dat zit toch standaard in Lollipop? Bij mij wel, althans (GPE)SePtiCTaNk schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:09:
[...]
Ik gebruik mijn gps nooit, maar na het zoeken naar die app kom ik wel uit op de app Trusted WiFi Networks. Die lijkt wel te zijn zoals delayed lock. Thanks man!
Bedoel je dan iets zoals dit:AllSeeyinEye schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:41:
[...]
App? Dat zit toch standaard in Lollipop? Bij mij wel, althans (GPE)
Want dat zit er bij mij niet standaard op.SePtiCTaNk schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:23:
Smart Lock heet die functie bij mij. Te vinden onder /settings/security/smart lock.SePtiCTaNk schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:55:
[...]
Bedoel je dan iets zoals dit:
[...]
Want dat zit er bij mij niet standaard op.
Ik heb daar dan keuzes uit:
Trusted devices (waar mn auto bijvoorbeeld bij staat)
Trusted places
Trusted face
Trusted voice
On body detection
Aardig wat keuze, maar ik heb gps nooit aan. En Wi-Fi netwerken staat er niet tussenAllSeeyinEye schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:20:
[...]
Smart Lock heet die functie bij mij. Te vinden onder /settings/security/smart lock.
Ik heb daar dan keuzes uit:
Trusted devices (waar mn auto bijvoorbeeld bij staat)
Trusted places
Trusted face
Trusted voice
On body detection
Vooralsnog werkt dat Trusted WiFi Networks prima. Komende dagen eens kijken.
Ik heb allemaal mooie launchers en thema's gedownload, maar ik kan ze dus mooi niet op mijn lockscreen toepassen, alleen op het startscherm. Alleen de standaard geleverde wallpapers kan ik op mijn GT i9515 Black Edition op het lockscreen toepassen.
Het meest bizarre is dat het eerst wel kon, maar nadat ik een aantal launchers en thema's gedownload heb niet meer. Sommige launchers, zoals Hola en C launcher brengen ook ongewenst veranderingen aan in je apps en de gedragingen van je lockscreen.
Ik dacht dat Android altijd bekend stond om zijn uitgebreide personalisatie mogelijkheden, maar hoe langer ik het gebruik op mijn S4 hoe sneller ik er weer vanaf wil! Wat een ongelooflijke troep, aaaaaaaaargghhhhh!!!!!
Tijd voor de derde factory reset in een week tijd op 5.0.1.....
Het meest bizarre is dat het eerst wel kon, maar nadat ik een aantal launchers en thema's gedownload heb niet meer. Sommige launchers, zoals Hola en C launcher brengen ook ongewenst veranderingen aan in je apps en de gedragingen van je lockscreen.
Ik dacht dat Android altijd bekend stond om zijn uitgebreide personalisatie mogelijkheden, maar hoe langer ik het gebruik op mijn S4 hoe sneller ik er weer vanaf wil! Wat een ongelooflijke troep, aaaaaaaaargghhhhh!!!!!
Tijd voor de derde factory reset in een week tijd op 5.0.1.....
Is er een manier om de groene LED uit te zetten als de telefoon volledig is opgeladen? Ontzettend nutteloze en irritante functionaliteit aangezien mijn hele slaapkamer er door oplicht. Tot nu toe heb ik de telefoon altijd met scherm omgekeerd neergelegd, maar daardoor heb ik nu al best wat krasjes op mijn telefoon.
Is Samsung echt zo dom?
Is Samsung echt zo dom?
Ik heb mijn S4 inmiddels al verkocht, maar op de Note 4 kan ik het uitschakelen via de instellingen.
heel simpel en had je vast zelf ook wel kunnen vinden...MarcoC schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:48:
Is er een manier om de groene LED uit te zetten als de telefoon volledig is opgeladen?
instellingen --> mijn apparaat --> LED - indicator en dan vink je opladen uit.
Dat betekent je kan niet zien dat hij oplaad of volgeladen is.
Nou dom of juist energie zuinig bedoel je?
Ha, mijn Lollipop (i9515), - België, netwerk: telenet - is hier ook aan het binnenlopen.
Er zit wel behoorlijk wat tijd tussen de eerste S4's die werden geüpgrade en nu zeg.
Er zit wel behoorlijk wat tijd tussen de eerste S4's die werden geüpgrade en nu zeg.
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Dat werkt dus niet, want zodra hij is opgeladen wordt de LED alsnog groen.raro007 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 01:16:
[...]
heel simpel en had je vast zelf ook wel kunnen vinden...
instellingen --> mijn apparaat --> LED - indicator en dan vink je opladen uit.
Dat betekent je kan niet zien dat hij oplaad of volgeladen is.
Nou dom of juist energie zuinig bedoel je?
check, dat is ook niet het probleem. Ik wil geen streepjescode's scannen, ik wil juist streepjescodes op mijn telefoon laten scannen door een winkelscanner. the other way around. En ja, dan heb je die IR blaster wel nodig.dvraemdo schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:46:
[...]
Voor het inscannen van streepjescode's van bonuskaarten hoef je de IR-blaster toch niet te gebruiken, dat kan toch ook met de camera (zo doe ik het toch bij de FidMe-app)
Update naar Lollipop vannacht binnengekomen. Eerste indruk is positief.
En dan was je nog een dag eerder dan ikEdwin_VH schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:09:
Ha, mijn Lollipop (i9515), - België, netwerk: telenet - is hier ook aan het binnenlopen.
Sinds gisteren ook lollipop op de S4 (i9515 Black edition) en ik moet zeggen dat ik van de nieuwe look niet echt warm wordt 
Verder loopt het allemaal wel lekker soepel, accuduur is nog even afwachten.
Waar ik tegenaan loop is dat (icm go launcher) bij het afsluiten van alle openstaande apps dmv lang indrukken van de home button het scherm daarna niet terug springt naar het go launcher home screen, maar in plaats daarvan na enkele seconden op zwart springt.
Iemand een idee of dat aan te passen is?
Edit: bij 1 voor 1 handmatig afsluiten gaat het wel goed
Edit 2: default launcher een keer opnieuw ingesteld en nu springt hij zelfs terug naar de touchwizz launcher op go launcher, druk ik daarna op de home knop gaat hij wel weer naar go launcher

Waar ik tegenaan loop is dat (icm go launcher) bij het afsluiten van alle openstaande apps dmv lang indrukken van de home button het scherm daarna niet terug springt naar het go launcher home screen, maar in plaats daarvan na enkele seconden op zwart springt.
Edit 2: default launcher een keer opnieuw ingesteld en nu springt hij zelfs terug naar de touchwizz launcher op go launcher, druk ik daarna op de home knop gaat hij wel weer naar go launcher

[ Voor 22% gewijzigd door floriske.nl op 16-05-2015 16:39 ]
Net een i9505 bezorgd gekregen
5.0.1 stond er al op en de gebruiksaanwijzing was in een taal die ik niet herkende
, maar goed. De stock rom werkt best vloeiend moet ik zeggen, had eigenlijk verwacht dat door al die Samsung stuff het niet perfect soepel zou lopen.
Straks maar eens de nieuwe sim-kaart activeren, aangezien die wat nu in mijn S2 zit niet in de S4 past
5.0.1 stond er al op en de gebruiksaanwijzing was in een taal die ik niet herkende
Straks maar eens de nieuwe sim-kaart activeren, aangezien die wat nu in mijn S2 zit niet in de S4 past
Oscar Wilde
Waar heb jij hem gekocht of besteld?Raven schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:04:
Net een i9505 bezorgd gekregen![]()
5.0.1 stond er al op en de gebruiksaanwijzing was in een taal die ik niet herkende, maar goed. De stock rom werkt best vloeiend moet ik zeggen, had eigenlijk verwacht dat door al die Samsung stuff het niet perfect soepel zou lopen.
Azerty. Had eerst de "diepzwart" variant besteld, zou ruim op voorraad zijn bij de leverancier. Dat bleek dus niet het geval, voorraadstatus ging zonder enig bericht naar "niet leverbaar". Toen zag ik dat er van de "mistig zwart" versie 1 op voorraad was in de winkel zelf, dus bestelling maar laten aanpassen.
Oscar Wilde
Klopt dit heb ik ook met Nova Launcher, ik heb Nova nu als standaard ingesteld, als ik alle apps wil sluiten homeknop nog een keer indrukken en probleem is opgelost. Niet ideaal, maar Touchwiz is lang zo slecht nog niet, het loopt soepel en licht alleen de aanpassingsmogelijkheden zijn nihilfloriske.nl schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:55:
Sinds gisteren ook lollipop op de S4 (i9515 Black edition) en ik moet zeggen dat ik van de nieuwe look niet echt warm wordt
Hoi,
Na de update naar lollipop werkt de s4 Prima, op een ding na:
De push berichten van whatsapp. Deze komen pas door als de telefoon uit standby wordt gehaald en whatsapp handmatig wordt geactiveerd.
In de instellingen is niets te vinden behalve:
- wifi aanhouden gedurende standby: deze staat altijd aan
- by whatsapp account staat alleen synchroniseren contacten.
Wie kan mij helpen? Het lijkt alsof whatsapp ook uit gaat wanneer de telefoon in standby gaat.
De push berichten van whatsapp. Deze komen pas door als de telefoon uit standby wordt gehaald en whatsapp handmatig wordt geactiveerd.
Wie kan mij helpen? Het lijkt alsof whatsapp ook uit gaat wanneer de telefoon in standby gaat.
Het enige wat mij zo te binnen schiet is de spaarstand die is ingeschakeld. Of je zou zelf met programma's als Greenify gewerkt moeten hebben om bepaalde apps (nu dus WhatsApp) te sluimeren.Boomster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:34:
Hoi,
Had ik ook al naar gekeken, de spaarstand staat uut.Franco10 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:48:
[...]
Het enige wat mij zo te binnen schiet is de spaarstand die is ingeschakeld. Of je zou zelf met programma's als Greenify gewerkt moeten hebben om bepaalde apps (nu dus WhatsApp) te sluimeren.
Is het misschien ontstaan na een update van WhatsApp? Via de website kun je een andere versie installeren en kijken of dat wat uitmaakt. Misschien even alle gesprekken backuppen, WA verwijderen en opnieuw installeren.Boomster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:53:
[...]
Had ik ook al naar gekeken, de spaarstand staat uut.
was het maar waar, als ik via de website downloaden druk kom ik weer in de playstore op de versie die ik al heb. Het is m.i. gebeurd na de overstap op lollipop.Franco10 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:03:
[...]
Is het misschien ontstaan na een update van WhatsApp? Via de website kun je een andere versie installeren en kijken of dat wat uitmaakt. Misschien even alle gesprekken backuppen, WA verwijderen en opnieuw installeren.
Wifi energiebeheer controleren bij geavanceerde opties. Oh, heb je al geprobeerd, raar.. Probeer eens op een andere AP.Boomster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:31:
[...]
was het maar waar, als ik via de website downloaden druk kom ik weer in de playstore op de versie die ik al heb. Het is m.i. gebeurd na de overstap op lollipop.
[ Voor 9% gewijzigd door FlyEragon op 18-05-2015 15:35 ]
AP?FlyEragon schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:35:
[...]
Wifi energiebeheer controleren bij geavanceerde opties. Oh, heb je al geprobeerd, raar.. Probeer eens op een andere AP.
Net nog geprobeerd: andere android telefoons op het netwerk krijgen wel push in standby
Maar die van mij niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Boomster op 18-05-2015 15:42 ]
Jouw telefoon op een andere Acces Point ook getest? Herstart van de telefoon helpt ook niet?
Ik ben weer een stapje verder: als ik op wifi zit en de telefoon staat in standby komen ze niet door, zit ik op 3g komen ze wel door. Andere telefoons op hetzelfde netwerk (oudere android) krijgen wel push berichten. Dit houd in dat mijn netwerk wel goed is.
Maar nog geen oplossing.....
Maar nog geen oplossing.....
Indien Ziggo dan probleem gevonden maar oplossing nog niet zozeerBoomster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:38:
Ik ben weer een stapje verder: als ik op wifi zit en de telefoon staat in standby komen ze niet door, zit ik op 3g komen ze wel door. Andere telefoons op hetzelfde netwerk (oudere android) krijgen wel push berichten. Dit houd in dat mijn netwerk wel goed is.
Het is idd ziggo, maar dan moeten andere telefoons toch ook niet ontvangen, totdat whatsapp wordt geactiveerd?Brad Pitt schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:42:
[...]
Indien Ziggo dan probleem gevonden maar oplossing nog niet zozeer
Hoezo, ziggo?
Ziggo + wifi + whatsapp = vertragingen, afhankelijk van apparaat. Staat het internet vol mee. Hier ook last van.Boomster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:46:
Hoezo, ziggo?
Van alles al geprobeerd, PNF, andere instellingen, ip6 uit, weet ik het. Als ik wil wappen is het wifi off
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV