Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:48
Mijn galaxyS 4 loopt snel leeg alleen als ik de wifi uitzet dan is het normaal. Ik heb al een factory reset gedaan,, apps uitgezet, spaarstand aan maar niets helpt.
Wat kan ik hieraan doen? Een alternatieve kernel installeren misschien?
Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:04
Wat is snel leeg. Wat heb je allemaal aan staan. Hoe is je signaalsterkte. (Toestel info > status)

Probeer eens vliegtuigstand.

[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 19-10-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik heb alleen wifi aan staan, meldingen uit gezet bij de instellingen.
Signaalsterkte is - 93 dBm 11 asu
Heb de telefoon Vanacht de wifi uitgezet en ben 2%verloren terwijl ik in dezelfde tijd zeker 50% kwijt raak met alleen wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ben sinds kort ook een happy user van de s4.
Echter wat hier boven staat kan ik beamen: toestel loopt ziekelijk snel leeg.

Ik weet zeker dat hij in een half uur 10% van een volle batterij eraf snoept.
Zelf al gedaan:
- factory reset
- op spaarstand
- scherm gedimd
- Greenify erop gezet (zonder root)

Zit nu echt te kijken naar een Mugen. dan maar een dikkere telefoon.

Het andere probleem is dat ik problemen heb met het streamen van Flac bestanden naar a2dp. Mp3's niets aan de hand.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:22:
Ik weet zeker dat hij in een half uur 10% van een volle batterij eraf snoept.
In vijf uur van 100 naar 0 procent is onmogelijk, tenzij je een BD-batterij hebt dan wel een app die 100% van de tijd de CPU bezig houdt of je scherm aan staat. Op geen enkele andere manier kan je je batterij zo snel leegtrekken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Een BD batterij? Wat is dat?

Nogmaals een check gedaan: Heeft nu 21% van een volle lading gehaald, in 3 1/2 uur.
Het is iets rooskleuriger maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Brad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:48:
[...]

In vijf uur van 100 naar 0 procent is onmogelijk, tenzij je een BD-batterij hebt dan wel een app die 100% van de tijd de CPU bezig houdt of je scherm aan staat. Op geen enkele andere manier kan je je batterij zo snel leegtrekken.
Heb je WLD geïnstalleerd? Dan kun je eens kijken welke app misschien voor te veel wake locks zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Audiowaste schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:16:
[...]

Heb je WLD geïnstalleerd? Dan kun je eens kijken welke app misschien voor te veel wake locks zorgt.
5 uur en 33 minuten: powermanagerservice.wakelocks en
4 uur en 10 min. pwermanagerservice.display

[ Voor 17% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 20-10-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
En is er een reden waarom je niet wil rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik zie op dit moment nog niet de voordelen van de root.
wat ik wel begreep van mijn s3 toen dat ie sneller leeg liep.

tevens net controle gedaan van de s/n maar dei begon met AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik wil best wel rooten. Wat is de beste optie en gelijk goed. Ik wil ook mijn stock rom gebruiken geen probleem met eventueel een aangepaste kernel. Lees over de googy max 3 kernel goede berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
satshow schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:36:
Lees over de googy max 3 kernel goede berichten.
Yes, volgens die gebruikers is 'ie smoother en beter dan Alucard en KT. Alucard gebuikers vinden Alucard echter beter dan Googy en KT. KT gebruikers zijn het er daar niet mee eens en zweren bij KT. Enz. YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
@ satshow ik heb zelf die van chainfire gebruikt, voor mij de meest betrouwbare manier van rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Zal wel lukken nu, rooten dan recovery installeren met CM en daarna de nieuwe kernel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik gebruik zelf gewoon de standaard kernel van CM, ik vind daar ook niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audiowaste schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:31:
Ik gebruik zelf gewoon de standaard kernel van CM, ik vind daar ook niets mis mee.
Die gaat niet werken op een stock Rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Zo heb de zaak geroot, de eerder genoemde kernel erop gezet eens kijken of het nu een stuk beter wordt. Zal straks als de nieuwe firmware uitkomt deze via odin erop moeten zetten want downloaden via odin lukt niet meer ook al heb ik de stock rom erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe je fout rapportage uitzet? Om de zoveel uur zeurt mijn telefoon om het verzenden van zo'n rapport. Heb het volgens mij een keer aangezet maar weet niet waar :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Sj44k13 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:39:
Weet iemand misschien hoe je fout rapportage uitzet? Om de zoveel uur zeurt mijn telefoon om het verzenden van zo'n rapport. Heb het volgens mij een keer aangezet maar weet niet waar :s.
Draai je een custom rom of de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 17:29
Hoi ik heb een Samsung Galaxy S4 GT-I9506
Dit is de LTE uitvoering met de Q Snapdragon 800 en Adreno 330 gpu.
Deze draait nog op 4.3 en mijn vraag is of iemand weet of en wanneer deze een update krijgt naar 4.4 of 5.0.
Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scharrelkip schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:42:
Hoi ik heb een Samsung Galaxy S4 GT-I9506
Dit is de LTE uitvoering met de Q Snapdragon 800 en Adreno 330 gpu.
Deze draait nog op 4.3 en mijn vraag is of iemand weet of en wanneer deze een update krijgt naar 4.4 of 5.0.
Alvast bedankt. _/-\o_
4.4.2 is er al een paar maanden, behalve voor de T-Mobile-uitvoering, heb jij die toevallig?
Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 17:29
Ja die heb ik toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Brad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:48:
[...]

Mijn S4 is anders ook goed bezig de laatste tijd, moet 2x per dag opladen en vandaag, heb de telefoon 20 minuten gebruikt om te browsen, is hij in 2u30m van 100% naar 51% gegaan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:18:
[...]
Mijn S4 is anders ook goed bezig de laatste tijd, moet 2x per dag opladen en vandaag, heb de telefoon 20 minuten gebruikt om te browsen, is hij in 2u30m van 100% naar 51% gegaan.
Simpel toch. Batterij vervangen indien brak / de app/service opzoeken die het veroorzaakt / factory reset, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
satshow schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:36:
Ik wil best wel rooten. Wat is de beste optie en gelijk goed. Ik wil ook mijn stock rom gebruiken geen probleem met eventueel een aangepaste kernel. Lees over de googy max 3 kernel goede berichten.
je kunt ook aangepaste stock rom doen. Eentje met wat kleine tweaks en zonder bloatware.

ik heb KT AEL en googymax gehad en kan niet direct zeggen wat het verschil is. Laatste was dacht ik googymax en accuduur was gewoon goed maar dat vond ik van KT ook wel. Loopt ook allemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ja er is keuze genoeg wat betreft roms zoals bijvoorbeeld de Google edition rom. Ontwikkelen gaan snel met de custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:35
Hoe kan je smileys etc zien op instagram? Heeft dat met de androidversie te maken? Want als ik een smiley wil plaatsen op facebook of op insta, komt t er zwart wit op bij mij?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Brad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Yes, volgens die gebruikers is 'ie smoother en beter dan Alucard en KT. Alucard gebuikers vinden Alucard echter beter dan Googy en KT. KT gebruikers zijn het er daar niet mee eens en zweren bij KT. Enz. YMMV :)
Waar ik wel een duidelijk verschil merk is van Imperium Kernel naar Googymax. Heb nu een Imperium Rom erop zitten en dat draaide niet echt lekker met eigen imperium kernel. Dus heb ik googymax erop gezet en nu gaat alles veel soepeler,sneller en zonder micro stutter. Accuduur moet ik nog afwachten.

Tot nog toe vind ik de Imperium rom best leuk. Behoorlijk stock S5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Is het mogelijk om op standaard s4 (niet rooted, touchwiz) profielen te activeren?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
tboheeren schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:33:
Is het mogelijk om op standaard s4 (niet rooted, touchwiz) profielen te activeren?
Mag ik vragen wat voor profielen je bedoeld. Geluids of instellingen profielen kan zonder root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

sphere

Debian abuser

Zijn hier nog mensen met een S4 via Vodafone en een batterij die moeilijk hard leegloopt? Zeg maar 2 uur van de lader halve batterij weg? Lijkt te komen door laatste Vodafone update die "Rich Communications" aanzet waardoor "IMS Framework" de tweede grootste gebruiker is. Heb de app gedwongen gestopt rich Communication uitgezet en cache gewist maar dat helpt niet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2022
Heb nu 2 maanden een S4 black edition niet branded

De eerste maand was de accu prima 5 uur en 30 minuten scherm aan tot dat die 0% kwam !! (Ik heb heleboel uitgezet zoals onnodige apps en functies en zelf scherm op andere kleurinstellingen gedaan)

Nu gaat die maar 3 uur mee (dus 3 uur lang scherm aan). Ik denk zelf dat dit door alle troep komt die ik geprobeerd heb in de Play Store maar weer verwijderd heb. Want ik kan niks anders vinden dat veel stroom verbruikt?

Weet iemand raad mee wil niet gelijk een factory reset doen.

Is er al nieuws voor android L en 4.4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uknowSam schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:46:
Heb nu 2 maanden een S4 black edition niet branded

De eerste maand was de accu prima 5 uur en 30 minuten scherm aan tot dat die 0% kwam !! (Ik heb heleboel uitgezet zoals onnodige apps en functies en zelf scherm op andere kleurinstellingen gedaan)

Nu gaat die maar 3 uur mee (dus 3 uur lang scherm aan). Ik denk zelf dat dit door alle troep komt die ik geprobeerd heb in de Play Store maar weer verwijderd heb. Want ik kan niks anders vinden dat veel stroom verbruikt?

Weet iemand raad mee wil niet gelijk een factory reset doen.

Is er al nieuws voor android L en 4.4.4?
Ik heb hetzelfde probleem. De eerste weken ging de accu makkelijk één tot twee dagen mee met gemiddeld gebruik. Nu moet ik de telefoon 's avonds alweer aan de lader hangen. Het valt mij op dat bij Instellingen > Batterij wordt aangegeven dat "Android-systeem" een hoog batterijverbruik heeft (26%). Ook staat er verderop in de lijst nog een "Android-systeem"(9%)

Edit: ook is de lijn in de grafiek van batterijgeschiedenis een platte lijn die stijl schuin naar beneden loopt. Normaal gesproken zie je een soort trappetje (door de momenten dat je de telefoon gebruikt), maar nu is het één steile lijn naar beneden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
het ligt er een beetje aan wat je er mee doet.
als ik 'm niet gebruik, haal ik ook makkelijk 2 dagen (en misschien wel 3).

als ik zit te spotifyen met m'n bluetooth headset is ie echt wel leeg na 6 uur.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik heb bovenstaande problemen ook gehad met de accu dat die zonder te gebruiken binnen een halve dag meer dan half leeg was, door wifi uit te zetten en ook mobiele gegevens was dit weer normaal.
Heb vanalles en nog wat geprobeerd, niks hielp.
Heb tenslotte mijn telefoon geroot en een aangepaste kernel erop gezet en het probleem was gelijk een stuk beter. Heb na een paar dagen de stap gewaagd om een custom rom erop te zetten.
Heb er een aantal geprobeerd en ben bij de Echoe rom uitgekomen die me prima bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. De eerste weken ging de accu makkelijk één tot twee dagen mee met gemiddeld gebruik. Nu moet ik de telefoon 's avonds alweer aan de lader hangen. Het valt mij op dat bij Instellingen > Batterij wordt aangegeven dat "Android-systeem" een hoog batterijverbruik heeft (26%). Ook staat er verderop in de lijst nog een "Android-systeem"(9%)

Edit: ook is de lijn in de grafiek van batterijgeschiedenis een platte lijn die stijl schuin naar beneden loopt. Normaal gesproken zie je een soort trappetje (door de momenten dat je de telefoon gebruikt), maar nu is het één steile lijn naar beneden.
Ik heb het gevoel dat ook bij jou er apps veel stroom gebruiken. Kijk vooral naar apps die niet van samsung of google zelf zijn. Games zijn volgens mij ook een boos doener zelfs als je niet gebruikt. Het probleem is dat als ik de app verwijder geen verschil merk en dat het toch slechter is dan normaal. Hmm misschien toch een factory reset om de 2 maanden doen..

Het is vooral belangrijk om te kijken hoelang je scherm aan is geweest dat kan je bij batterij zien. Ik had op het begin 5 uur en 30 minuten nu 3 uur dat betekent dat er op achtergrond dat degelijke wat gebeurd :(
satshow schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:52:
Ik heb bovenstaande problemen ook gehad met de accu dat die zonder te gebruiken binnen een halve dag meer dan half leeg was, door wifi uit te zetten en ook mobiele gegevens was dit weer normaal.
Heb vanalles en nog wat geprobeerd, niks hielp.
Heb tenslotte mijn telefoon geroot en een aangepaste kernel erop gezet en het probleem was gelijk een stuk beter. Heb na een paar dagen de stap gewaagd om een custom rom erop te zetten.
Heb er een aantal geprobeerd en ben bij de Echoe rom uitgekomen die me prima bevalt.
Samsung doet het erg goed kwa stroom verbruik dat kan je zien doordat hij op het begin erg goed doet maar het probleem is dat er na tijdje door veel apps het mis gaat. Dus ook al zou je een factory reset doen zou het goed lukken.

Dit is mij grootse ergernis van android als je een app verwijderd wordt niet alles verwijderd, ik zie zelf bestanden van apps die ik al lang verwijderd heb ik dan ook van uit dat er dingen op achtergrond draaien wat niet van de oude apps.

Dit probleem is er bij IOS niet. (Zeker geen fanboy)

[ Voor 39% gewijzigd door uknowSam op 03-11-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Klopt. Veel rotzooi blijft achter. Hoe het bij ios is weet ik niet want dat is niet te zien. Tenminste ik kan het niet. Feit is wel dat ook een iphone trager wordt naar verloop van tijd.

Elk half jaar een factor reset doet wonderen bij Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
Garret1410 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:07:
Klopt. Veel rotzooi blijft achter. Hoe het bij ios is weet ik niet want dat is niet te zien. Tenminste ik kan het niet. Feit is wel dat ook een iphone trager wordt naar verloop van tijd.

Elk half jaar een factor reset doet wonderen bij Android.
Ja klopt iphone wordt trager door de updates.

In mij geval is het dan om de 2 maanden factor reset :-( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn S4 nu bijna 2 jaar, echt NOOIT problemen gehad en altijd super tevreden er overgeweest. Alleen kreeg ik vanochtend een melding dat men telefoon vol zit. Van de 9 gig heb ik 8,5gig verbruikt, hiervan is 5gig whatsapp '' overige bestanden ''.

Los ik dit op door al mijn ( rond de 20.0000 foto's van o.a. whatsapp ), er af te halen? Of is die 5 gig vooral backups die die blijkbaar '' automatisch '' maakt?

Alvast bedankt,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uknowSam schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:47:
[...]

Ik heb het gevoel dat ook bij jou er apps veel stroom gebruiken. Kijk vooral naar apps die niet van samsung of google zelf zijn. Games zijn volgens mij ook een boos doener zelfs als je niet gebruikt. Het probleem is dat als ik de app verwijder geen verschil merk en dat het toch slechter is dan normaal. Hmm misschien toch een factory reset om de 2 maanden doen..

Het is vooral belangrijk om te kijken hoelang je scherm aan is geweest dat kan je bij batterij zien. Ik had op het begin 5 uur en 30 minuten nu 3 uur dat betekent dat er op achtergrond dat degelijke wat gebeurd :(
Het gekke is alleen dat ik er helemaal geen rare apps op heb staan. Whatsapp, Facebook, Twitter, NS-Reisplanner, Nu.nl, Appie en dat is het wel zo'n beetje. Dit zijn apps die ik altijd al heb gebruikt en eerder nooit problemen mee heb gehad. Mijn schermtijd is ongeveer 3 uur wanneer ik 'm weer aan de lader moet doen.

Het heeft bij mij wel geholpen om Facebook Messenger te verwijderen, maar een schermtijd van 3 uur vind ik alsnog niet om over naar huis te schrijven.

Het is ook zo dat de accuduur heel onregelmatig is. De ene dag is ie bijna leeg als ik thuis kom van werk, de andere dag houdt ie 't vol tot ik naar bed ga. Dit terwijl ik echt niet de ene dag de telefoon zoveel meer gebruik.

Ik denk dat ik maar eens een factory reset ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:44:
[...]

Het gekke is alleen dat ik er helemaal geen rare apps op heb staan. Whatsapp, Facebook, Twitter, NS-Reisplanner, Nu.nl, Appie en dat is het wel zo'n beetje. Dit zijn apps die ik altijd al heb gebruikt en eerder nooit problemen mee heb gehad. Mijn schermtijd is ongeveer 3 uur wanneer ik 'm weer aan de lader moet doen.

Het heeft bij mij wel geholpen om Facebook Messenger te verwijderen, maar een schermtijd van 3 uur vind ik alsnog niet om over naar huis te schrijven.

Het is ook zo dat de accuduur heel onregelmatig is. De ene dag is ie bijna leeg als ik thuis kom van werk, de andere dag houdt ie 't vol tot ik naar bed ga. Dit terwijl ik echt niet de ene dag de telefoon zoveel meer gebruik.

Ik denk dat ik maar eens een factory reset ga doen.
Klopt 3 uur kan niet voor een S4... Net een reset gedaan ging erg soepel backup stond op sd kaart dus hoefde niet aan te sluiten op pc :P

Ik zal melden of dit de probleem verholpen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:33:
Heb mijn S4 nu bijna 2 jaar, echt NOOIT problemen gehad en altijd super tevreden er overgeweest. Alleen kreeg ik vanochtend een melding dat men telefoon vol zit. Van de 9 gig heb ik 8,5gig verbruikt, hiervan is 5gig whatsapp '' overige bestanden ''.

Los ik dit op door al mijn ( rond de 20.0000 foto's van o.a. whatsapp ), er af te halen? Of is die 5 gig vooral backups die die blijkbaar '' automatisch '' maakt?

Alvast bedankt,
Vincent
Als je gewoon eens met een file explorer de Whatsapp map doorbladert? Kan je snel genoeg besluiten wat je moet doen.

Als het de images zijn, dan staan die toch ook wel ergens in een backup (G+ / Dropbox / etc)? Zo ja, dan kan je ze er zo uit knikkeren. Als het de backups van Whatsapp zelf zijn, dan flikker je die weg op de laatste na.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Hoe staat het hier met de burn-in in het scherm? Ik heb de S4 in de eerste weken na release gekocht, de statusbar is nu een beetje zichtbaar. Bij het kijken van video oid stoort het niet maar als je een wit scherm hebt bijvoorbeeld zie je wel duidelijk de statusbar eruit springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
Franco10 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:36:
Hoe staat het hier met de burn-in in het scherm? Ik heb de S4 in de eerste weken na release gekocht, de statusbar is nu een beetje zichtbaar. Bij het kijken van video oid stoort het niet maar als je een wit scherm hebt bijvoorbeeld zie je wel duidelijk de statusbar eruit springen.
Dit is ongebruikelijk en vervelend. Ik zou naar de winkel gaan waar je gekocht hebt en voor een reparatie vragen. Zit je nog binnen de garantie termijn dan zou ik niet lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uknowSam schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:50:
Dit is ongebruikelijk en vervelend.
:? Het is geheel volgens de verwachting. Elk Amoled heeft burn-in, gewoon allemaal, 100%. De een ziet het wel, een ander niet, de een krijgt het eerder, een ander wat later. Echter op letterlijk élke Amoled heb/krijg je burn-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
^^ Exact.

Je krijgt het sowieso, maar ik vroeg me af hoe ver ik 'on par' ben met mijn burn-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:04:
Je krijgt het sowieso, maar ik vroeg me af hoe ver ik 'on par' ben met mijn burn-in.
Had het hier zichtbaar na een paar maanden reeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:13:
[...]

Had het hier zichtbaar na een paar maanden reeds :)
Denk je dat het wat uitmaakt welke kleur statusbar je hebt? Bij mijn S2 destijds veranderde de stock sammy rom van zwart in grijs. Orgineel heeft de S4 nu een grijze maar mijn S5 port heeft een grijze. Het valt eigenlijk wel mee, als je niet weet dat het er is zie je het niet. Het is een balkje van 75 pixels hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:28:
Denk je dat het wat uitmaakt welke kleur statusbar je hebt?
Ja dat maakt uiteraard heel veel uit!
Orgineel heeft de S4 nu een grijze maar mijn S5 port heeft een grijze.
Nooit grijs gedraaid. Het is hier eigenlijk altijd zwart geweest, dat zal ook wel meespelen ja.
Het valt eigenlijk wel mee, als je niet weet dat het er is zie je het niet. Het is een balkje van 75 pixels hoog.
Zie het hier ook alleen in extreme omstandigheden hoor :) Dat het er is is echter een feit, zoals bij iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
Update: Heb een factory reset gedaan en ik zie nu al de verbeteringen 3 uur scherm aan en op 40%!

[ Voor 91% gewijzigd door uknowSam op 04-11-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Waar ik nu helemaal gek van word is dat flac betanden met elke player blijven stotteren via bluetooth.
mp3, m4a bestanden nergens last van. Maar flac is alsof iemand om de 5 a 6 sec. even een seconde geskipped word.
Het ligt niet aan mijn autoradio, dit probleem was er niet op me s3.
Ook doet het probleem zich niet voor over de speaker of headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:45
Vraagje:

Mijn S4 is al een tijdje opeens meldingen gaan geven als er een email binnenkomt in mijn junk box. Normaliter gaf hij alleen een melding bij het binnenkomen van een email in het Postvak IN.

Vind het erg irritant dat er nu geen onderscheid is tussen een normale email en een junk. Ik hoef geen melding van een Junk email.

Is dit uit te zetten ergens?

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vissa66 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:25:
Vraagje:

Mijn S4 is al een tijdje opeens meldingen gaan geven als er een email binnenkomt in mijn junk box. Normaliter gaf hij alleen een melding bij het binnenkomen van een email in het Postvak IN.

Vind het erg irritant dat er nu geen onderscheid is tussen een normale email en een junk. Ik hoef geen melding van een Junk email.

Is dit uit te zetten ergens?
Welke app? Lijkt me een instelling in die app. In Gmail kan je het in ieder geval instellen, net als in Inbox en in Nine Exchange.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:45
Gewoon de normale email, hotmail account.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uknowSam schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:56:
[...]

Klopt 3 uur kan niet voor een S4... Net een reset gedaan ging erg soepel backup stond op sd kaart dus hoefde niet aan te sluiten op pc :P

Ik zal melden of dit de probleem verholpen heeft!
Ik heb denk ik mijn probleem (deels) gevonden. Het viel me op dat er één proces een hoog batterijverbruik had (soms wel hoger dan 50%), namelijk com.sec.android.app.sbrowser. Dit blijkt de stock internet browser te zijn. Ik heb nu in die browser alle tabs gesloten en de app afgesloten door op de terug-knop te drukken. Ook heb ik de app gesloten met het "taakbeheer" via het ingedrukt houden van de home-knop.

Blijkbaar lust deze browser veel batterijvermogen als er één of meerdere tabs open staan. De app staat er niet altijd tussen bij het batterijverbruik, omdat het proces verdwijnt als de browser echt is gesloten (niet geminimaliseerd).

Ik gebruik nu sinds gisteren de Chrome browser en raak de stock browser niet meer aan. De accu loopt nu ongeveer met 5% per uur leeg, terwijl dit eerst bijna 10% per uur was.

Dit heeft er voor gezorgd dat ik in ieder geval de dag weer door kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:27:
Waar ik nu helemaal gek van word is dat flac betanden met elke player blijven stotteren via bluetooth.
mp3, m4a bestanden nergens last van. Maar flac is alsof iemand om de 5 a 6 sec. even een seconde geskipped word.
Het ligt niet aan mijn autoradio, dit probleem was er niet op me s3.
Ook doet het probleem zich niet voor over de speaker of headset.
Het probleem is dus nu ook door de speaker heen.
Alsof dat toestel te weinig cpu heeft om een flacje af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=C8qD_h6iL1g]

Het lijkt er op dat er een vroege build van Android 5.0 voor de Galaxy S4 bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
:? Ben sinds ik ben overgestapt naar een Android telefoon (S3, S4 en nu S5) mee bezig:

Wanneer ik in Outlook een afspraak plan krijg ik op mijn telefoon de afspraak via exchange binnen een paar seconden keurig te zien.
Maar als een vergaderverzoek!?
Het is een gewone afspraak voor mijzelf dus die hoef ik niet echt te bevestigen toch? Maar het vervelendste is dat ik het item ook niet kan wijzigen.

Andersom een afspraak in de S-planner gaat wel goed, zelfs wanneer ik hem in outlook wijzig blijft de afspraak een afspraak en kan ik hem ook wijzigen in de S-planner.

Is dit een synchronisatie probleem in/met Android (bug) of een instelling ergens in Outlook of zo.
Ik hoop nu na weer eens een paar uur heb zitten zoeken een oplossing e/o een reactie dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een S4 kopen, en zie nu twee modellen die ik niet kan onderscheiden.

De S4 zwart en de S4 zwart value edition.

Wat zijn de verschillen behalve de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:18:
Ik wil een S4 kopen, en zie nu twee modellen die ik niet kan onderscheiden.

De S4 zwart en de S4 zwart value edition.

Wat zijn de verschillen behalve de prijs?
Wat zijn de typenummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Hij heet de S4VE en wanneer ik Google op S4VE vs S4 lees ik op deze website het volgende:

"What’s the difference between the Galaxy S4 Value Edition i9515 and the original S4? Well, the S4 Value Edition runs Android 4.4.2 KitKat out of the box - and that’s about it. Its specs are identical to those of the Galaxy S4 i9505 from last year, including the ageing quad-core 1.9GHz Snapdragon 600 processor. It doesn’t look like the new handset offers the latest TouchWiz UX. Thus, considering the fact that the original S4 is now upgradeable to Android KitKat, we don’t really see the point of having an S4 Value Edition."

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zijn ze. Dus puur alleen een verschil in OS kitkat of Jellybean. Thanks

Dan een tweede vraag. Hoe erg is het om een frans of duits toestel te ontvangen ivm updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
KoffieNT schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:21:
Hij heet de S4VE en wanneer ik Google op S4VE vs S4 lees ik op deze website het volgende:

"What’s the difference between the Galaxy S4 Value Edition i9515 and the original S4? Well, the S4 Value Edition runs Android 4.4.2 KitKat out of the box - and that’s about it. Its specs are identical to those of the Galaxy S4 i9505 from last year, including the ageing quad-core 1.9GHz Snapdragon 600 processor. It doesn’t look like the new handset offers the latest TouchWiz UX. Thus, considering the fact that the original S4 is now upgradeable to Android KitKat, we don’t really see the point of having an S4 Value Edition."
Ik heb altijd een S4 prive gehad, maar heb nu van de zaak een S4 black edition (i9515) gekregen.
Ik weet dat ze hardware matig exact hetzelfde zijn.

Maar weet iemand of het mogelijk is een i9500 rom (de aankomende Lollipop bijvoorbeeld) te flashen op een i9515 telefoon ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een i9500 is een Exynos toestel. Zou het niet proberen dus.

Een i9505 rom zou op papier geen probleem op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
Dit hoort in [Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 11-11-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik draai CM11 M9. volledig stabiel en alles werkt. En kleine 5 uur schermtijd (geen spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
werkt de samsung app store ook op cm?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

AllSeeyinEye schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:22:
Ik draai CM11 M9. volledig stabiel en alles werkt. En kleine 5 uur schermtijd (geen spellen).
Gaat SMS'en goed? Sinds de allereerste keer dat ik CM11 draai krijg ik elke keer als ik een SMS wil sturen eerst de melding dat de SMS-applicatie een groot aantal SMS'jes wil versturen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ja, werkt prima hier. Ik doe dat met Hangouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:21:

Ik heb de standaard versie gekocht en deze had ook al Kitkat 4.4.2. Dus betaal niet voor de VE _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 01:09:
[...]

Gaat SMS'en goed? Sinds de allereerste keer dat ik CM11 draai krijg ik elke keer als ik een SMS wil sturen eerst de melding dat de SMS-applicatie een groot aantal SMS'jes wil versturen.
Al opgelost. Met een "SMS Limit Unlock Tool" zag ik dat de default limiet op 0 berichten per 10 minuten zat. Ja, dan is elk SMSje opeens een "groot aantal SMS berichten". Aangepast en opgelost dus :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Als ik een beetje Google spreken er veel recente newsposts en blogs over december voor de 5.0 update voor de S4. Heb alleen geen idee waar die info vandaan komt, want ik kan geen officiële bron vinden. Maar klinkt gunstig in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:44:
Als ik een beetje Google spreken er veel recente newsposts en blogs over december voor de 5.0 update voor de S4. Heb alleen geen idee waar die info vandaan komt, want ik kan geen officiële bron vinden. Maar klinkt gunstig in ieder geval!
Zat ook op Lollipop te wachten voor de S4 (die ik nog steeds heb, om eventueel aan m'n moeder te geven als 5.0 er zou zijn) maar na een dagje Lollipop op de G3 gauw weer terug naar Kitkat. Vreselijk. Maar YMMV :)

• sphere

sphere

Debian abuser

Is er al een truc om van een gewone S4 een Google Edition te maken die zelf bijwerkt? Ben de Samsung bloatware onderhand vrij zat. Het enige dat me tegenhoudt is dat ik nergens lees dat een S4 waar later een Google Edition van is gemaakt kennelijk geen OTA updates kan doen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sphere schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:15:
Is er al een truc om van een gewone S4 een Google Edition te maken die zelf bijwerkt? Ben de Samsung bloatware onderhand vrij zat. Het enige dat me tegenhoudt is dat ik nergens lees dat een S4 waar later een Google Edition van is gemaakt kennelijk geen OTA updates kan doen.
Kan niet, omdat je toestel er voor geroot moet zijn én een custom kernel moet draaien, omdat de originele GTE kernel niet (goed) werkt op de I9505.

• sphere

sphere

Debian abuser

Wat bedoel je precies? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je de GE bootloader nodig hebt, en dat het daarom niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Zo dit is dus de laatste samsung die ik ook neem.
Geauwehoer met flac op me s3 en nu ook op de S4, en hoor zelfs dat het niet opgelost is in de S5.

Tijd voor een Oneplusone oid of iets wat wel Flac kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Wat voor geouwehoer heb je dan. Bij mij wordt flac gewoon afgespeeld. Moet erbij zeggen dat ik dit formaat zelden gebuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
muziek blijft haperen, en zie je dus ook niet lopen in de tijdbalk.
het ligt niet aan de stick, aangezien deze in mijn samsung tablet de bestanden perfect afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:49
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:43:
het ligt niet aan de stick, aangezien deze in mijn samsung tablet de bestanden perfect afspeelt.
Zit toch een inconsistentie in je opmerkingen, op een Samsung tablet werkt het wel (welk model?), maar op de telefoon niet. Maar ondertussen geef je aan dat je geen Samsung meer neemt...
Persoonlijk geen problemen met FLAC, maar ik gebruik Poweramp, misschien dat dat nog uitmaakt t.o.v. van andere geinstalleerde apps?
En je geeft aan 'met een stick', via een OTG kabeltje dus? Kan mogelijk zelfs een verschil van driver zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door dasystemcheck op 19-11-2014 17:11 . Reden: stick-vraagje erbij gezet ]

• Dj Neo Ziggy
ok komt ie:
Flac bestanden, of dat bestand nou op mijn sd kaart staat of interne geheugen, het bestand blijft haperen.
Met welke player dan ook. (samsung player, folder player, winamp)
Haal ik deze sd kaart eruit, en stop deze in mijn samsung tab 3 lite (T110). En deze afspeel met exact dezelfde app.
Niets aan de hand.
Verschil: S4 draait op 4.4.2 en de tab 3 lite: op 4.2.2.

Ik heb nu de trail van Poweramp geinstalleerd, en exact hetzelfde bestand afgespeelt, en het ziet er naar uit dat deze het wel goed doet!

[ Voor 15% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 20-11-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Apart issue sinds een paar weken hier. Soms loopt het batterijpercentage af, en komt er daarna weer een paar procent bij. Bijvoorbeeld ik luister op weg naar werk naar Spotify, kom aan en batterij is 86%. Heb al een aantal keer meegemaakt dat een uur later de batterij 89% is. Iemand die dit herkend en wellicht een oplossing heeft? Batterijduur an sich lijkt niet vverslechter btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het volgende op de Galaxy S4 black edition.

Wanneer het toestel in vliegtuig modus staat en ik reboot, dan verschijnt er na het rebooten geen inlogscherm meer. En kan ik gewoon in de telefoon.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Is er een mogelijkheid zonder Cyanogenmod of iets dergelijks om van al Samsung rommel af te komen? Ik heb een S4 van de baas die ik uiteraard niet kan modden, maar wil er toch graag vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom kan je er niets nee doen? Mijn toestel is ook van de baas. Heeft al tig roms gezien.

Als je je toestel root dan kan je alles verwijderen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Je kan de meeste apps uitschakelen, zie je ze niet meer terug in het menu etc, voor mij voldoend om er vanaf te zijn zonder een andere rom te moeten gebruiken. Kan gewoon in de in App eigenschappen via Instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:49
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:21:
ok komt ie:
Flac bestanden, of dat bestand nou op mijn sd kaart staat of interne geheugen, het bestand blijft haperen.
Met welke player dan ook. (samsung player, folder player, winamp)
Haal ik deze sd kaart eruit, en stop deze in mijn samsung tab 3 lite (T110). En deze afspeel met exact dezelfde app.
Niets aan de hand.
Verschil: S4 draait op 4.4.2 en de tab 3 lite: op 4.2.2.
Hmmm... Los van 't feit dat 't aan de bloatsoftware kan liggen, zit er dan inderdaad niet veel logica in (ik neem aan dat je op beide nagenoeg dezelfde apps hebt draaien). Zelf heb ik wel nagenoeg alle bloatsoftware uitgezet, maar ik heb nog geen zin gehad om te rooten.
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:21:
Ik heb nu de trail van Poweramp geinstalleerd, en exact hetzelfde bestand afgespeelt, en het ziet er naar uit dat deze het wel goed doet!
Zou dus een oplossing kunnen zijn om Poweramp te blijven gebruiken. Toch een software oplossing die wel de moeite waard is (toch een codec verschil, vraag ik me dan af?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:43:
Heb een aantal 16bit en 24bit flac bestanden getest en heb geen problemen wat betreft haperingen of wat dan ook. Heb dit getest met standaard player.

Heb trouwens een S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Hier en daar begin ik al 4G te ontvangen. Lekker snel maar wat vreet dat aan de accu zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:57
4G hoort juist zuiniger te zijn voor je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
HansAnders07 schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:53:
4G hoort juist zuiniger te zijn voor je accu.
Klopt inderdaad maar had vandaag echt mijn kortste dag wat betreft accuduur sinds ik het toestel heb. Misschien heeft het iets met fast dormancy te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Franco10 op 24-11-2014 20:14 ]

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Misschien heb ik het gemist, maar is er al aangekondigd wanneer de update naar Lollipop zal plaats vinden?
Cactusjack schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:37:
Misschien heb ik het gemist, maar is er al aangekondigd wanneer de update naar Lollipop zal plaats vinden?
Begin 2015.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En bij Samsung is dat van Januari tot April.

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Zo, na 2 jaar trouwe dienst ga ik afscheid nemen van mijn Galaxy S3 en over naar de S4. Voorheen koos ik altijd het laatste nieuwe toestel, maar heb ditmaal besloten dit niet te doen aangezien dit me € 20,- per maand aan abonnementskosten scheelt.

Ik heb de zwarte uitvoering in combinatie met een verlenging bij Vodafone besteld en ging er eigenlijk van uit dat ik de GT-I9505 Black zou ontvangen, maar vandaag kwam het toestel binnen en het bleek een GT-I9515 Value Edition te zijn (Black Mist).

Heb nog geen tijd gehad om te kijken, maar ik gok dat deze Vodafone branded zal zijn dus heb maar alvast de laatste unbranded firmware gedownload.

Ik ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 64 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV