Ik had het met mijn xperia S ook en later met de xperia Z. Ben uit noodzaak naar een andere browser uitgeweken. Ineens na een update van chrome werkte het wel weer goed. Nu heb ik een S4 en gebruik de chrome browser niet. Ik gebruik nu de stock browser gewoon. Vind die wel fijn eigenlijk.InZane schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:12:
[...]
Oh gelukkig, ik word toch niet achterlijk! Heb er ook last van!
Ik heb de bovengenoemde problemen niet.. Geen idee waar het hem dan wel of niet aan ligt..
Daarnaast heb ik dan wel weer dat mijn battery rustig door loopt ook al doe ik niets, nu doe ik amper 12 uur op een normale werkdag met mijn batterij (veel navigatie en andere zooi tegelijk) dus ik heb altijd meerdere laders bij de hand.
Gisteravond met 30% neergelegd om 00:00 en vervolgens om 09:00 (oude tijd) had ik al ruim 10% ingeleverd.
Nu kan ik vast wel achterhalen hoe en waarom, en is een fabrieksreset voor mijn telefoon denk ik ook wel eens goed.. alleen gezien de ellende die ik daar voor moet doen en de kans dat het binnen afzienbare tijd weer terug is laat ik dat maar.
Daarnaast heb ik dan wel weer dat mijn battery rustig door loopt ook al doe ik niets, nu doe ik amper 12 uur op een normale werkdag met mijn batterij (veel navigatie en andere zooi tegelijk) dus ik heb altijd meerdere laders bij de hand.
Gisteravond met 30% neergelegd om 00:00 en vervolgens om 09:00 (oude tijd) had ik al ruim 10% ingeleverd.
Nu kan ik vast wel achterhalen hoe en waarom, en is een fabrieksreset voor mijn telefoon denk ik ook wel eens goed.. alleen gezien de ellende die ik daar voor moet doen en de kans dat het binnen afzienbare tijd weer terug is laat ik dat maar.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Een verlies van 1% per uur, met "alles" aan, is toch prima en geheel normaal?furian88 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:54:
Nickname does not reflect reality
25% met 1d 3u 27m en 3u52m schermtijd.
Idle drain =/= batterijgebruik tijdens gebruik. Batterij kan 4 uur mee gaan, of 4 dagen, afhankelijk van "gebruik".W84 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:15:
Ik heb hier nog 60% na 4 uurtjes met maar 1 uur schermtijd.
Ga naar applicatiebeheer en schakel alle (samsung) troep uit die je niet gebruikt.W84 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:59:
Dat haal ik never nooit niet en heb geen auto sync of ander extra's aan staan.
Het heeft bij mij wel geholpen. Het accuverbruik is nu weer enigzins acceptabel.
Met 4.3 was het niet nodig, pas na de 4.4.2 update.
Edit:
Mijn advies is trouwens: Als 4.3 je goed bevalt; Niet updaten.
[ Voor 11% gewijzigd door The Anarchist op 31-03-2014 10:28 ]
Ik heb er inmiddels ook geen last meer van. Ik kon het toch niet laten en heb 'm inmiddels geroot en een GPE ROM geïnstalleerd. Bevalt me tot nu toe prima!maukoo schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:48:
[...]
Ik had het met mijn xperia S ook en later met de xperia Z. Ben uit noodzaak naar een andere browser uitgeweken. Ineens na een update van chrome werkte het wel weer goed. Nu heb ik een S4 en gebruik de chrome browser niet. Ik gebruik nu de stock browser gewoon. Vind die wel fijn eigenlijk.
Zo medetweakers bij deze mijn reactie 
Ik kreeg de update gepusht naar 4.4.2 Kitkat, eerste indruk :
* Toestel blijft soms hangen en wil niet ontwaken
* Toestel "freezed" en ik kan er niks meer mee
Het ergste van allemaal :
De batterij is dramatisch slecht, vanochtend opgeladen niks mee gedaan ( bluetooth muziek uurtje) en ik zit op 79%....
Alles staat uit/samsung services/ beeldscherm resolutie laag etc.... Het toestel is voor 21:00 volledig leeg zonder hem intensief gebruikt te hebben, als het beeldscherm aangaat vreet hij energie....
Wat raden jullie aan ? .... kan ik het toestel terug flashen of ?
Ik kreeg de update gepusht naar 4.4.2 Kitkat, eerste indruk :
* Toestel blijft soms hangen en wil niet ontwaken
* Toestel "freezed" en ik kan er niks meer mee
Het ergste van allemaal :
De batterij is dramatisch slecht, vanochtend opgeladen niks mee gedaan ( bluetooth muziek uurtje) en ik zit op 79%....
Alles staat uit/samsung services/ beeldscherm resolutie laag etc.... Het toestel is voor 21:00 volledig leeg zonder hem intensief gebruikt te hebben, als het beeldscherm aangaat vreet hij energie....
Wat raden jullie aan ? .... kan ik het toestel terug flashen of ?
factory reset,
en dan nog eens kijken en rustig aan met de apps die je installeerd
en dan nog eens kijken en rustig aan met de apps die je installeerd
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
46% Use androind systeem tot nu toe afgelopen dagen, denk niet dat het normaal is.. scherm maar 18%
Dat lijkt mij ook niet normaal. Ik zou een factory reset proberen.aidahmic schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:10:
46% Use androind systeem tot nu toe afgelopen dagen, denk niet dat het normaal is.. scherm maar 18%
Ik zie 2x android systeem erin staanInZane schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:23:
[...]
Dat lijkt mij ook niet normaal. Ik zou een factory reset proberen.
Wat ik zo raar vind is dat als ik websites kijk (licht voor het systeem) of spel speel (zwaar) de batterij even snel leeg raakt.
Ik had verwacht dat juist een spel die veel zwaarder is dan een browser de batterij sneller leeg trekt.
is het de schuld van tweakers met overal wit neer plure?
Ik had verwacht dat juist een spel die veel zwaarder is dan een browser de batterij sneller leeg trekt.
Met websites bekijken gebruik je ook constant/vaak data, dat is ook nogal "zwaar" voor je accu. Niet zo heel vreemd dus.raro007 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:37:
Wat ik zo raar vind is dat als ik websites kijk (licht voor het systeem) of spel speel (zwaar) de batterij even snel leeg raakt.
[quote]Brad Pitt schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:47:
[...]
Da's niet zó vreemd hè.
Ik heb ook tweemaal android systeem in mijn lijst staan. Hoort dit nu wel of niet?
[...]
Da's niet zó vreemd hè.
Ik heb ook tweemaal android systeem in mijn lijst staan. Hoort dit nu wel of niet?
Hij heeft het, ik heb het, jij hebt het, miljoenen andere mensen hebben het. Denk dat het geen kwaad kansikman schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:26:
[quote]Brad Pitt schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:47:
Damn, en behalve die miljoenen anderen heb ik het ook al!Brad Pitt schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:31:
[...]
Hij heeft het, ik heb het, jij hebt het, miljoenen andere mensen hebben het. Denk dat het geen kwaad kan
(Android-systeem en Android-besturingssysteem en daarnaast nogeens systemUI)
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-03-2014 16:37 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het scherm is de grootste energie slurper van de S4; dimmen daarvan helpt enorm bij het verlengen van de accuduur.raro007 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:37:
Google Maps navigatie heeft daarom sinds kort de optie om het scherm te dimmen tussen de navigatiestappen en dat werkt bij mij goed.
Helaas is het dataverbruik tijdens het rijden nog niet geoptimaliseerd; tijdens ritje naar Italië liep dat bij op tot meer dan 60 MB.
Uitzetten van roaming is daarvoor de enige oplossing. Het initieel berekenen van de route kost namelijk maar zo'n 2 MB en meer data is echt niet nodig. Eigenlijk zijn alleen routeupdates bij eventuele verkeersopstoppingen daarna nog nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 01-04-2014 13:17 ]
Draadloos laden op onze Zon
Inmiddels de s4 binnen. Heb alleen een nano kaart en vodafone vraagt 20 euro voor een nieuwe kaart. Gebruikt er iemand een adapter?
Sinds de update naar 4.4.2 heb ik steeds dat ik de melding krijg dat ie de simkaart niet kan detecteren en dat er opnieuw opgestart moet worden.
Heb al een fabrieks reset gedaan , maar niks helpt meer mensen met dit probleem???
Heb al een fabrieks reset gedaan , maar niks helpt meer mensen met dit probleem???
Anoniem: 191250
Vandaag is er weer een kleine update verschenen die het toestel stabieler moet maken. Tot nu toe merk ik geen verschil, maar alles werkte al goed.
Anoniem: 578465
Draai je 4.4.2 of 4.3?Anoniem: 191250 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:19:
Vandaag is er weer een kleine update verschenen die het toestel stabieler moet maken. Tot nu toe merk ik geen verschil, maar alles werkte al goed.
Mhh, zal vast wel een goede update zijn.. 4.4.2 had veel bugs.. Ik draai momenteel zelf nog op een stabiele 4.3
Letterlijk élke update is een stabiliteits update. Enige dat ze vrijgeven en zegt dus werkelijik nietsAnoniem: 578465 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:56:
Mhh, zal vast wel een goede update zijn.. 4.4.2 had veel bugs..
Ze mochten zelfs figuurlijk willen dat elke update de stabiliteit verbetert ...Brad Pitt schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:43:
[...]
Letterlijk élke update is een stabiliteits update. Enige dat ze vrijgeven en zegt dus werkelijik niets
Overigens wordt 4.4.3 toch wel meer dan een stabiliteitsupdate; vnl de opbouw van de beveiliging.
Ik vind de huidige 4.4.2 echt een enorme verbetering t.o.v. de originele eerste firmware.
Energieverbruik is veel beter en veel minder reboots nodig (nu 1x per week i.p.v. 1x per dag)
Ik vind het maar raar dat je 1 keer op de week moet rebooten.
Op mijn sgs 2 deed ik dat niet en nu op mijn sgs4 ook niet.
Of heb ik iets gemist waardoor rebooten erg handig is?
Op mijn sgs 2 deed ik dat niet en nu op mijn sgs4 ook niet.
Het is vooral handig om een eventueel vastzittende app/service/whatever die je accu leeg laat lopen of een andere bug even te clearen vooraleer een random vraag hier neer te plempenraro007 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 01:05:
Hoi lezers,
De laatste update voor de sg4 is er eentje om de lte van telfort werkende te maken, hadden ze blijkbaar over het hoofd gezien om ook dat werkende te maken zodat men inderdaad per 31-3 lte aan kon gaan bieden.
De laatste update voor de sg4 is er eentje om de lte van telfort werkende te maken, hadden ze blijkbaar over het hoofd gezien om ook dat werkende te maken zodat men inderdaad per 31-3 lte aan kon gaan bieden.
Iemand een idee wanneer 4.4.2 uitkomt voor de s4 Black edition? Of moeten wel nog een maand wachten vanwege een paar wallpapers..
Je stelt je vraag op de verkeerde plek, je zou Samsung via social media kunnen benaderen.Knamix schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:22:
Iemand een idee wanneer 4.4.2 uitkomt voor de s4 Black edition? Of moeten wel nog een maand wachten vanwege een paar wallpapers..
En als je niet kan wachten: indien de Black Edition gewoon een i9505 is, dan kan je met Odin een nieuwere versie installeren.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is het mogelijk om het notificatie lampje sneller te laten knipperen? Zit nu zo'n 4sec tussen elke knippering.
Ja. KT kernel heeft daar instellingen voor.Untouchablezz20 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:33:
Is het mogelijk om het notificatie lampje sneller te laten knipperen? Zit nu zo'n 4sec tussen elke knippering.
Dus alleen als je custom kernel erop gooit? Dus stock is dit niet mogelijk? Ook niet met een app genaamd light flow?AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:41:
[...]
Ja. KT kernel heeft daar instellingen voor.
Die app doet het hier prima. Verschillende kleuren notificaties achter elkaar, je eigen tempo, helemaal top.Untouchablezz20 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:51:
[...]
Dus alleen als je custom kernel erop gooit? Dus stock is dit niet mogelijk? Ook niet met een app genaamd light flow?
Hebben meerdere mensen dit ook, namelijk dat na een dag standby (ongeveer) internet niet (goed) meer werkt wat je oplost door je telefoon opnieuw op te laten starten, of uitzetten dat helpt dus ook.
Ik draai 4.4.2... misschien heeft iemand een gouden tip?
Ik had al wel gezocht uiteraard maar niks concreets gevonden.
Ik draai 4.4.2... misschien heeft iemand een gouden tip?
Ik had al wel gezocht uiteraard maar niks concreets gevonden.
I love watercooling
S4 is nu 9 maanden oud en accu lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Momenteel ga ik regelmatig in een uurtje 30% achteruit, en gemiddeld haal ik maximaal 12 uur, waarbij ik de telefoon misschien 45 minuten gebruik. (En dan enkel mail lezen, browsen, facebook)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
OkPhusebox schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:34:
S4 is nu 9 maanden oud en accu lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Momenteel ga ik regelmatig in een uurtje 30% achteruit, en gemiddeld haal ik maximaal 12 uur, waarbij ik de telefoon misschien 45 minuten gebruik. (En dan enkel mail lezen, browsen, facebook)
Dus dat ligt in de lijn der verwachting? *sarcasme meter is defect
Na even in de glazen bol te hebben gekeken is met jouw specifieke gebruik en met jouw geïnstalleerde apps dat verbruik normaal ja. Ook je BBS/GSAM-screenies geven dat overduidelijk aan. Nothing to worry about.Phusebox schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:47:
Dus dat ligt in de lijn der verwachting? *sarcasme meter is defect
Wat heb je allemaal gecheckt is denk ik wat Brad Pitt bedoelt 
- Batterij staat niet bol?
- Bloatware Samsung apps uitgeschakeld?
- Cache clear geprobeerd via Boot Menu?
- Factory Reset geprobeerd?
- Wakelocks gecheckt?
Mijn S4 is ook ongeveer 9 maanden oud, met hetzelfde gebruik haal ik makkelijk 2 dagen. Dus daar gaat toch iets mis bij jou.
- Wakelocks gecheckt?
Mijn S4 is ook ongeveer 9 maanden oud, met hetzelfde gebruik haal ik makkelijk 2 dagen. Dus daar gaat toch iets mis bij jou.
Oh dan is het goed... ben ik weer gerust gesteld.Brad Pitt schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:50:
[...]
Na even in de glazen bol te hebben gekeken is met jouw specifieke gebruik en met jouw geïnstalleerde apps dat verbruik normaal ja. Ook de BBS-screenie geeft dat overduidelijk aan. Nothing to worry about.
Ik zal hem, zodra ik mijn telefoon een dag kan missen eens helemaal leeg gooien en opnieuw inrichten. Al die backup apps werken nooit dus daar ben ik wel even mee bezig.Tiroz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:50:
Wat heb je allemaal gecheckt is denk ik wat Brad Pitt bedoelt
- Wakelocks gecheckt?
Batterij zal ik dan ook checken. Bloatware niet uitgeschakeld, kan toch alleen met root neem ik aan?
Cache clear, dat gaat ten kosten van instellingen/gegevens of kan ik dat gewoon doen zonder iets kwijt te raken?
Factor reset ga ik dan binnenkort maar eens doen.
Overigens heb ik nooit 2 dagen gehaald, maximaal 18-20 uur.
[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 04-04-2014 10:55 ]
Cache clear kan via Recovery Mode, kost je geen instellingen en gegevens! Je kan via Applicaties bij Instellingen wel heel veel Samsung apps uitschakelen, maar ook zaken als Yahoo Weather etc. Ik gebruik dat allemaal niet en heb al bij verschillende mensen gemerkt dat dit echt een behoorlijk batterijboost geeft als je dit allemaal uitgeschakeld. App even openen en dan op 'Uitschakelen' klikken. Dus je kan ook eerst die 2 opties proberen voor je een factory reset doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Tiroz op 04-04-2014 12:07 ]
Is dit hetzelfde als bij instellingen, meer, opslag en dan cachegegevens aanraken (cachegegevens wissen)?Tiroz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:06:
Cache clear kan via Recovery Mode,
is het mogelijk met standaard firmware op android 4.4 de instelling knop een multietask knop te maken?
ik ken iemand die moto g heeft en dat werkt best wel erg handig vind ik, alleen s4 heeft dat niet wel de s5...
ik ken iemand die moto g heeft en dat werkt best wel erg handig vind ik, alleen s4 heeft dat niet wel de s5...
Ja dat kan ook met de standaard firmware, maar je zal wel moeten rooten en Xposed framework + GravityBox moeten installeren.raro007 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:40:
is het mogelijk met standaard firmware op android 4.4 de instelling knop een multietask knop te maken?
Dat weet ik niet..ik doe het altijd via Recovery!The Anarchist schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:50:
[...]
Is dit hetzelfde als bij instellingen, meer, opslag en dan cachegegevens aanraken (cachegegevens wissen)?
Heb een I9505 XEH (Hongarije) waardoor ik de OTA update voor Telfort 4G niet binnen krijg;
ook niet via KIES.
Telfort 4G gaat dus voorlopig niet voor me werken.
Eerste keer dat ik niet blij ben met mijn non-NL toestel ...
ook niet via KIES.
Telfort 4G gaat dus voorlopig niet voor me werken.
Eerste keer dat ik niet blij ben met mijn non-NL toestel ...
en een Nederlandse firmware flashen via odin ?
werkt dan 4G ook niet van Telfort ?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Vreemd, bij mij is het energieverbruik er juist enorm op achteruit gegaan. Fabrieksherstel heeft ook niet geholpen.emmerx schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:35:
[...]Ik vind de huidige 4.4.2 echt een enorme verbetering t.o.v. de originele eerste firmware.
Energieverbruik is veel beter en veel minder reboots nodig (nu 1x per week i.p.v. 1x per dag)
Heb ik gedaan met Odin,TRaSH schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:09:
en een Nederlandse firmware flashen via odin ?
maar ook met de officiële unbranded PHN-firmware (I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_I9505XXUFNC4_HOME.tar.md5)
krijg ik niet die laatste update binnen.
Wel is er na de update de optie LTE bijgekomen; zou dus moeten gaan werken.

Die laatste (18MB) update zou nodig zijn om de i9505 toegang te geven tot het KPN 4G netwerk met die aparte Telfort commissioning...
[ Voor 35% gewijzigd door emmerx op 05-04-2014 14:55 . Reden: img ]
Gister mn s4 binnen gehad.
Werkte goed en alles, maar werd vanmorgen wakker was de telefoon uit
Nu heb ik met 1vd10 unlocks van het scherm ook nog dat ie blijft hangen en hij moet rebooten
Die gaat dus mooi terug naar wehkamp.. Hopelijk kunnen ze hem omruilen want het is wel een mooi toestel!
Ik las trouwens op internet dat de accu;s bol gaan staan, nou heeft die van mij dat ook. Zou het misschien een refurb zijn oid ?
Werkte goed en alles, maar werd vanmorgen wakker was de telefoon uit
Nu heb ik met 1vd10 unlocks van het scherm ook nog dat ie blijft hangen en hij moet rebooten

Die gaat dus mooi terug naar wehkamp.. Hopelijk kunnen ze hem omruilen want het is wel een mooi toestel!
Ik las trouwens op internet dat de accu;s bol gaan staan, nou heeft die van mij dat ook. Zou het misschien een refurb zijn oid ?
Ook ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een S4. Was eigenlijk nog zeer tevreden over mijn S3 maar die moest terug vanwege netwerkproblemen bij T-mobile en daardoor kon ik kosteloos mijn contract opzeggen. Nu bij Hi dus een S4 met cashback actie
. Stiekem wilde ik een S5 maar dat ging boven mijn budget.
Eerste keer batterij volgeladen, telefoon met wifi aan op bureau gelegd, volgende ochtend nog maar 50% batterij over. Dat was niet wat ik had verwacht, heb toen factory reset gedaan en nu na 7,5 uur zonder lader, normaal gebruik (appen, facebook, mail, etc) nog maar 9% verbruikt. Dat ziet er een stuk beter uit dus. Heb alle Samsung apps uitgezet overigens, die gebruik ik eigenlijk nooit.
Hopelijk blijf ik net zo tevreden over deze S4 als over mijn S1 en S3.
Eerste keer batterij volgeladen, telefoon met wifi aan op bureau gelegd, volgende ochtend nog maar 50% batterij over. Dat was niet wat ik had verwacht, heb toen factory reset gedaan en nu na 7,5 uur zonder lader, normaal gebruik (appen, facebook, mail, etc) nog maar 9% verbruikt. Dat ziet er een stuk beter uit dus. Heb alle Samsung apps uitgezet overigens, die gebruik ik eigenlijk nooit.
Hopelijk blijf ik net zo tevreden over deze S4 als over mijn S1 en S3.
Zo ik was het wachten zat, van 4.3 naar 4.4.2 gegaan met de Black editie Door odin te gebruiken.
Officiële rom van Samsung gebruikt voor 4.4.2 vervolgens geüpdate.
Batterij duur lijkt vrijwel een verbetering 3% kwijt met alles aan in standy bij 8 uren slaap.
Tevens viel me op dat de baseband gelijk veranderd naar dit van een officiële galaxy S4 Black mist/frost White
Officiële rom van Samsung gebruikt voor 4.4.2 vervolgens geüpdate.
Batterij duur lijkt vrijwel een verbetering 3% kwijt met alles aan in standy bij 8 uren slaap.
Tevens viel me op dat de baseband gelijk veranderd naar dit van een officiële galaxy S4 Black mist/frost White
Welke ROM heb je gebruikt,kon alleen deze vinden :
I9505XXUFNC4
I9505XXUFNB8
I9505XXUFNC4
I9505XXUFNB8
je kijkt even 6 posts boven jouw reactie en je vind een link naar alle nederlandse firmware's,
gesorteerd van nieuw naar oud
Ja dat snap ik en heb naar gekeken maar vroeg me af welke ze gebruikt had...TRaSH schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:11:
je kijkt even 6 posts boven jouw reactie en je vind een link naar alle nederlandse firmware's,
Even een update van mij tussendoor. Ben blij met mijn S4 Black Edition. Hoop mijn 100 euro terug te krijgen binnenkort.
Heb 200 apps er op gezet en de tel. draait als een trein.
Veel apps voor accu en geheugen verbetering, diverse Accu boosters apps.
Handig en snel om achtergrond apps koest te houden:
Toucher Pro
Clean Master
Juice Defender
Gave spellen:
Floppy Bird 3D (leuker dan org.)
Trial Xtreme 3 (realistisch crossen, oefening vereist)
En zet er een Unlocker op van Espier, strakke iPhone achtige slider als je je phone aan zet. Zomaar wat tips.
Heb 200 apps er op gezet en de tel. draait als een trein.
Veel apps voor accu en geheugen verbetering, diverse Accu boosters apps.
Toucher Pro
Clean Master
Juice Defender
Gave spellen:
Floppy Bird 3D (leuker dan org.)
Trial Xtreme 3 (realistisch crossen, oefening vereist)
En zet er een Unlocker op van Espier, strakke iPhone achtige slider als je je phone aan zet. Zomaar wat tips.
[ Voor 11% gewijzigd door redparrotnl op 06-04-2014 12:10 ]
Bestaat er een mogelijkheid om een gemist oproep direct terug te bellen zonder eerst je foon te moeten unlocken? in iOs is die mogelijkheid er wel, en die was verdomd handig.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Ik zou ze er gelijk weer af gooien want Android heeft out of the box een goed geheugen management. Leeg RAM is nutteloos.redparrotnl schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:07:
Toucher Pro
Clean Master
Juice Defender
klopt ik kom zelf van sgs2 en daar was het wel soms handig om apps te killen.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:28:
[...]
Ik zou ze er gelijk weer af gooien want Android heeft out of the box een goed geheugen management. Leeg RAM is nutteloos.
maar de sgs 4 heeft 2 gig ram en is het niet meer nodig, ik moet het zelfs afleren om achtergrond apps te killen...
Heb de S4 nu ook.
Kom van de S Plus. De S4 gaat merkbaar veel sneller, toetsenbord veel reactiever en handiger, meer grootte is erg welkom na standaard vele mistypen.
BlackEdition lijkt me niet handig voor zweethanden. Het mooie nepleren plastic op de achterkant maakt praktisch instant vocht aan. Heb geen zweethanden van nature, wel warme handen, maar meteen merktbaar vochtig dus.
Een site als TradingView is nog steeds eigenlijk niet bruikbaar, dit blijft meer voor de laptop of sterke grote tablet.
Al met al tevreden en de moeite waard om over te stappen voor de huidige prijs (319 na cashback).
Kom van de S Plus. De S4 gaat merkbaar veel sneller, toetsenbord veel reactiever en handiger, meer grootte is erg welkom na standaard vele mistypen.
BlackEdition lijkt me niet handig voor zweethanden. Het mooie nepleren plastic op de achterkant maakt praktisch instant vocht aan. Heb geen zweethanden van nature, wel warme handen, maar meteen merktbaar vochtig dus.
Een site als TradingView is nog steeds eigenlijk niet bruikbaar, dit blijft meer voor de laptop of sterke grote tablet.
Al met al tevreden en de moeite waard om over te stappen voor de huidige prijs (319 na cashback).
-geen-
Anoniem: 366907
Ik krijg zojuist een een update binnen van 18.85mb, ik heb al reeds 4.4.2 op een unbranded S4.
3 weken de S4 in bezit.
Erg tevreden, super accu voor mijn doen. Gaat langer mee als de S3.
Enig nadeel vind ik dat tijdens browsen op internet hij automatisch ( door een of andere veeg? ) hij naar een ander tabblad gaat.
Erg tevreden, super accu voor mijn doen. Gaat langer mee als de S3.
Enig nadeel vind ik dat tijdens browsen op internet hij automatisch ( door een of andere veeg? ) hij naar een ander tabblad gaat.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Heb de S4 nu bijna een week. Heel tevreden! Heb alleen nog niet geupgrade naar 4.4.2 omdat ik veel lees over battery drain. Hoe ervaren jullie het? Moeite waard om te upgraden? Zit nu op 4.3
Zat browsers te downloaden die dit niet hebben. Ff installeren, hoppa, énige nadeel weg. Perfection R usMars18 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:40:
Gisteravond mijn telefoon een factory reset gegeven nadat ik maar 12 uur op 1 acculading kon met 2:10 uur screentime (Bluetooth uit, geen GPS, 3G + WiFi aan), net als Phusebox in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie" dus.
Na de reset direct alle apps van Samsung en een aantal anderen uitgeschakeld. Ik zit nu op 85% met 7:02 uren aan met een schermtijd van 20 minuten. Lijkt al stukken beter te zijn!
Na de reset direct alle apps van Samsung en een aantal anderen uitgeschakeld. Ik zit nu op 85% met 7:02 uren aan met een schermtijd van 20 minuten. Lijkt al stukken beter te zijn!
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Goedendag,
is er een mogelijkheid om mijn telefoon te 'unrooten' ik krijg nl de melding dat de telefoon is aangepast en dus geen updates meer draait.
is er een mogelijkheid om mijn telefoon te 'unrooten' ik krijg nl de melding dat de telefoon is aangepast en dus geen updates meer draait.
Welke informatie heb je gevonden toen je Google/GoT/XDA geraadpleegd hebt?Boomster schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:15:
Goedendag,
ik heb de volgende link geprobeerd:
http://galaxys4root.com/g...d-remove-root-completely/
ik kom niet in de download modus en ik kan geen unbranded firmware vinden.
een vriend van mij heeft de telefon geroot en hij woont niet meer in NL.
Ik heb nooit begrepen wat je ermee kunt doen: 'rooten' omdat ik het nooit gebruikt heb..
http://galaxys4root.com/g...d-remove-root-completely/
ik kom niet in de download modus en ik kan geen unbranded firmware vinden.
een vriend van mij heeft de telefon geroot en hij woont niet meer in NL.
Ik heb nooit begrepen wat je ermee kunt doen: 'rooten' omdat ik het nooit gebruikt heb..
heb je die link wel goed door gelezen ?
er staat precies omschreven hoe je in download mode moet komen in stap.1
na stap.4 staat beschreven waar je als internationale gebruiker de firmware vandaan kan halen,
staat trouwens een aantal post hierboven ook (toevallig ook door mij een link verwijzing).
voordeel van een geroote telefoon ?
jij beslist welke apps je wel of niet op je telefoon wilt hebben,
adaway installeren en je ziet (bijna) geen advertenties in apss/spelletjes en websites
en zo zijn er nog meer dingen die alleen kunnen als je je telefoon rooted.
er staat precies omschreven hoe je in download mode moet komen in stap.1
na stap.4 staat beschreven waar je als internationale gebruiker de firmware vandaan kan halen,
staat trouwens een aantal post hierboven ook (toevallig ook door mij een link verwijzing).
voordeel van een geroote telefoon ?
jij beslist welke apps je wel of niet op je telefoon wilt hebben,
adaway installeren en je ziet (bijna) geen advertenties in apss/spelletjes en websites
en zo zijn er nog meer dingen die alleen kunnen als je je telefoon rooted.
Anoniem: 383353
Met Kies kun je gewoon updaten, heb mijn toestel ook geroot.Boomster schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:15:
Goedendag,
Bij OTA geeft hij aan dat toestel is aangepast, maar met Kies gewoon de update binnen gehaald.
Dan moet je hem even kalibreren verder heb je er wel root voor nodig.
Helemaal opladen gewoon aan de lader laten zitten kalibreren.
Daarna helemaal leeg laten gaan en weer in 1x volledig opladen en dan weer kalibreren.
Helemaal leeg laten lopen doe ik zelf altijd als ik het gebruik.
Helemaal opladen gewoon aan de lader laten zitten kalibreren.
Daarna helemaal leeg laten gaan en weer in 1x volledig opladen en dan weer kalibreren.
Helemaal leeg laten lopen doe ik zelf altijd als ik het gebruik.
W84 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:39:
Pfff, ik word echt helemaal gek van die batterij. Zelfs na opladen springt die gelijk naar 98%!
[ Voor 23% gewijzigd door blackspeedy op 07-04-2014 19:11 ]
Die app heeft geen enkele werkende invloed.blackspeedy schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:08:
Dan moet je hem even kalibreren verder heb je er wel root voor nodig.
[...]
Kun je vertellen hoe je dat doet die overbodige apps uitzetten?The Executer schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:16:
Gisteravond mijn telefoon een factory reset gegeven nadat ik maar 12 uur op 1 acculading kon met 2:10 uur screentime (Bluetooth uit, geen GPS, 3G + WiFi aan), net als Phusebox in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie" dus.
Niks mis mee, tijdens de 100% aan de lader is dat metertje gewoon grotendeels aan het liegen in werkelijkheid was het maar heel even ~100%. Dit ter bescherming van de batterij en de gebruiker niet de indruk te geven dat er iets defect is als dat metertje terugloopt terwijl het apparaat aan de lader hangt. Ergens is daar op XDA een thread over.W84 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:39:
Pfff, ik word echt helemaal gek van die batterij. Zelfs na opladen springt die gelijk naar 98%!
rootenfredgroes schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:49:
[...]
Kun je vertellen hoe je dat doet die overbodige apps uitzetten?
gedeeltelijk via de app manager
of alles met
titanium backup
Ik heb hier de app manager voor gebruikt. Instellingen, mijn apparaat, applicatie beheer. Daar heb ik de wereld aan apps uitgezet. Flipboard, alles van Samsung behalve touchwiz. Zit nu na 15:30 uur op 55%, screentime 1:30 op 100%. Ben weer tevreden!fredgroes schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:49:
[...]
Kun je vertellen hoe je dat doet die overbodige apps uitzetten?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Kreeg n update van 83 Mb binnen 
"stabiliteitsverbetering"
en dat nadat ik via odin een paar weken terug zelf een firmware er op heb gezet.
"stabiliteitsverbetering"
en dat nadat ik via odin een paar weken terug zelf een firmware er op heb gezet.
met die app manager kan ik nog chaton , hangouts, google+The Executer schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:49:
[...]
Ik heb hier de app manager voor gebruikt. Instellingen, mijn apparaat, applicatie beheer. Daar heb ik de wereld aan apps uitgezet. Flipboard, alles van Samsung behalve touchwiz. Zit nu na 15:30 uur op 55%, screentime 1:30 op 100%. Ben weer tevreden!
enz niet verwijderen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Zonder root zijn /system apps sowieso lastig te verwijderenMars18 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:55:
met die app manager kan ik nog chaton , hangouts, google+
enz niet verwijderen
Waarom zou je Google+ en Hangouts uberhaupt willen verwijderen? G+ is mijns inziens zo ongeveer de meest overzichtelijke social network app en daarbij heb je die simpelweg nodig mocht je van een app een beta versie willen gebruiken. En Hangouts is een heerlijke cross platform messenger...
Dat zijn inderdaad ook gelukkig niet de apps die battery drains oid veroorzaken. Zijn ook wat mij betreft functioneel goed gebouwde apps, op bijna alle telefoons terug te vinden (muv ChatOn). Al die echte Samsung meuk is wel troep, dus dan maar blij zijn dat je dat in ieder geval hebt kunnen uitschakelen.
Omdat er ook mensen zijn die niet aan die social onzin mee doen misschien? (waaronder ik)AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:13:
Waarom zou je Google+ en Hangouts uberhaupt willen verwijderen? G+ is mijns inziens zo ongeveer de meest overzichtelijke social network app en daarbij heb je die simpelweg nodig mocht je van een app een beta versie willen gebruiken. En Hangouts is een heerlijke cross platform messenger...
Ik wil alleen Facebook, whatsapp en instagram + twitter.The Anarchist schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:39:
[...]
Omdat er ook mensen zijn die niet aan die social onzin mee doen misschien? (waaronder ik)
Rest wil ik niet, dus wil ik chaton en google+ google music google books enz allemaal weghebben.
Ik vind het in de weg staan
[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM'sMars18 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:57:
[...]
Rest wil ik niet, dus wil ik chaton en google+ google music google books enz allemaal weghebben.
Lol, zoiets als een iPhone kopen en iMessage en iStore willen verwijderen dus... Het is een Google phone en je wil juist de Google dingen er niet op...Mars18 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:57:
[...]
Ik wil alleen Facebook, whatsapp en instagram + twitter.
Ik vind het in de weg staan
G+ heb je ook bodig voor betas, recenties, foto backup YouTube comments etc. Lijkt ne niet zo wijs om dat te disablen of te verwijderen.
Verwijder ik ook altijd meteen uit de zip voor een Rom wordt geflasht. Weg met die meukAllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:33:
G+ heb je ook bodig voor betas, recenties, foto backup YouTube comments etc. Lijkt ne niet zo wijs om dat te disablen of te verwijderen.
Anoniem: 499527
Had ik maar geweten dat de S4 tegenwoordig standaard met screenprotector erop geleverd wordt.
Nu heb ik er 2 bij de telefoon bij gekocht. Maak ik het doosje open.. zit er dus al 1 op de telefoon..
Achja.. dan maar 2 reserve
Nu heb ik er 2 bij de telefoon bij gekocht. Maak ik het doosje open.. zit er dus al 1 op de telefoon..

Achja.. dan maar 2 reserve
Als je er twee hebt gekocht neem ik aan dat het van die cheape dingen zijn en mis je daar sowieso weinig aan. Al is assumption the mother of...
Anoniem: 499527
Duo-pack van Mobilize. Voor de S4.Brad Pitt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:13:
[...]
Als je er twee hebt gekocht neem ik aan dat het van die cheape dingen zijn en mis je daar sowieso weinig aan. Al is assumption the mother of...Je kan beter één goede kopen, imho.
Normaal toch 20 euro voor die 2.. dus zo goedkoop ook weer niet
Ohhh nee da's best significant inderdaad! Was het inderdaad toch een verkeerde assumptieAnoniem: 499527 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:16:
Duo-pack van Mobilize. Voor de S4.
Normaal toch 20 euro voor die 2.. dus zo goedkoop ook weer niet
Anoniem: 590188
hallo , ik heb problemen met de batterij. Zo verbruikt mijn android systeem 48% apparaten dichtbij ( dit is uitgeschakeld) 20% scherm 17% en da nog enkele zaken meeste is nog een android systeem van 7%.
Ik heb weken gezocht naar het probleem , fabrieksinstellingen teruggezet cache verwijderen, ik het net ook geprobeerd om bloatware te verwijderen maar toen bleef mijn S4 hangen. Toen ging ik naar de mediamarkt aangezien ik niks kon doen vandaag toestel teruggekregen met nieuwe batterij en oplaadconnector. Probleem is er nog steeds. Dringend hulp gevraagd ik wordt er een klein beetje gek van
MVG Andy en alvast bedankt voor toekomstige hulp
Ik heb weken gezocht naar het probleem , fabrieksinstellingen teruggezet cache verwijderen, ik het net ook geprobeerd om bloatware te verwijderen maar toen bleef mijn S4 hangen. Toen ging ik naar de mediamarkt aangezien ik niks kon doen vandaag toestel teruggekregen met nieuwe batterij en oplaadconnector. Probleem is er nog steeds. Dringend hulp gevraagd ik wordt er een klein beetje gek van
MVG Andy en alvast bedankt voor toekomstige hulp
Ik denk er ook zo over, het beste is vaak een custom rom installeren, ofterwijl een cleane AOSP rom of een samsung rom waarbij al de 'bloat' er uit gesloopt is. (ik verkies vaak het tweede)The Anarchist schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:39:
[...]
Omdat er ook mensen zijn die niet aan die social onzin mee doen misschien? (waaronder ik)
Klinkt als een app of proces dat problemen veroorzaakt. Een sync die niet lukt wellicht?Anoniem: 590188 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:06:
hallo , ik heb problemen met de batterij.
toestel teruggekregen met nieuwe batterij en oplaadconnector. Probleem is er nog steeds.
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV