Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakete schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:24:
Download de Goo.im app van de Play store. Ga daar in settings en kies voor install TWRP Recovery. Klaar.
Die optie wordt niet weergegeven in Settings van Goo,alléén Rom Update Check en Download Path

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Wat is dat nu weer???
Bij Synchronisatie instelling staat ineens bij E-mail synchroniseren:
"Mastersynchronisatie is uitgeschakeld"
E-mail synchroniseert dan ook niet meer!
Hoe is dit op te lossen? Het betreft een Microsoft Exchange ActiveSync account.
In het verleden (een week of zo) werkte het nog normaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:23:
[...]

Die optie wordt niet weergegeven in Settings van Goo,alléén Rom Update Check en Download Path
Oke, de juiste methode is, klik op de menu knop (dus links van de home knop). Dan krijg je een menu te zien waarop staat 'Install OpenRecoveryScript'. Dat moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat het probleem wat ik had met de SD kaart een SanDisk probleem is. De Samsung Pro 64GB die er nu in zit werkt vlekkeloos. Geen unmount problemen gehad sinds het erin zit (de SanDisk was letterlijk continu aan het unmounten en weer opnieuw aan het mounten waardoor m'n batterij binnen de kortste keren leeg was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ik heb net de originele 4.4.2 rom geflashed met Odin 3.09 en ik heb de bestanden netjes toegevoegd aan AP, BL, CSC en CP maar ik wil graag terug naar de originele 4.3.

Ik heb hiervoor een originele PHN rom maar daar heb ik alleen een bestand van die in AP moet.

Anyway ik probeerde hem te flashen maar dat lukt dus niet en Odin geeft Fail aan en dus zit ik vast op 4.4.2 Heeft iemand enig idee hoe ik weer kan downgraden?

Re-Partition etc stond niet aan.

Tevens ook via Kies geprobeerd maar die geeft aan dat de GT-I9505 niet geinitialiseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:25:
Heeft iemand enig idee hoe ik weer kan downgraden?
Indien nieuwe bootloader: nooit meer hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:26:
[...]

Indien nieuwe bootloader: nooit meer hè.
Oke thanks dan wacht ik netjes op de officiele 4.4.2

Maar dan heb ik nog 1 vraag btw : zit er in een AP bestand ook een bootloader?
Want Sammobile geeft heel vaak alleen een AP bestand en dus vraag ik me dat af of dat dan een complete pakket is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:30:
Oke thanks dan wacht ik netjes op de officiele 4.4.2
Had begrepen dat je met de 4.4.2 leak (sowieso de eerste) wel weer terug kon eigenlijk. Niet goed bijgehouden allemaal, draai nooit stock, kan er dus ook naast zitten. Maar dacht zoiets te hebben gelezen.
Want Sammobile geeft heel vaak alleen een AP bestand en dus vraag ik me dat af of dat dan een complete pakket is of niet.
Als het één groot pakket is van >1GB neem ik aan dat "alles" er wel in zal zitten ja. Wederom not sure ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hartstikke bedankt!!! schaal 1 op 10 een dikke 11!!!

Anyway telefoon werkt wel weer goed werd eerst helemaal gek omdat de samsung toetsenbord alsmaar bleef crashen.

Wat bleek nu ik moest de CSC bestand meeflashen wat ik niet gedaan had maar nu alsnog wel gedaan heb. Resultaat is dat die het weer doet godzijdank en ik nu netjes ga wachten op de officiële 4.4.2 voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:42:
Resultaat is dat die het weer doet godzijdank en ik nu netjes ga wachten op de officiële 4.4.2 voor Nederland.
Gooi er gewoon een custom 4.4.2 man, draait echt helemaal prima. Minus de Samsung dingen, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:50

W84

Hebben jullie trouwens ook van die puntjes bij de verlichte touch knoppen? Bij de S4 Mini zijn ze gewoon helder zag ik. Bij mij is het witte licht ook zwakker door die puntjes. Het gaat om zwarte versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De witte heeft dat i.i.g. ook ja :) Plus een soort aura om de hele knop, als het echt donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Nee, dat heb ik juist niet. Mijn vriendin heeft een witte S4 en dat licht vloeit indd helemaal uit en is anders dan mijn zwarte. Ik vind die van mij mooier omdat het strak verlicht blijft alleen heb ik een soort raster over het icoontje. Nu zag ik een zwarte S4 mini en daarbij is het gewoon wit verlicht. Die soort vlekken om de touchknoppen zijn er ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:14
Gisteren kwam ik ergens achter. Als je mappen hebt op je home screen en je houd je vinger er boven. Dan krijg je een preview van de items in de map. De icoontje schuiven dan iets uit elkaar. Maar nu lukt het mij niet meer. Air view staat gewoon aan en verder heb ik niks gedaan. Is dit een bug??? Ik draai de laatste 4.4 stock samsung leak van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maukoo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:14:
Gisteren kwam ik ergens achter. Als je mappen hebt op je home screen en je houd je vinger er boven. Dan krijg je een preview van de items in de map. De icoontje schuiven dan iets uit elkaar. Maar nu lukt het mij niet meer. Air view staat gewoon aan en verder heb ik niks gedaan. Is dit een bug??? Ik draai de laatste 4.4 stock samsung leak van gisteren.
De juiste optie "in" Air View settings staat ook nog steeds aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:14
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:23:
[...]

De juiste optie "in" Air View settings staat ook nog steeds aan?
Ja alles staat aan in settings> air view, in fotoalbum, browser en lockscreen bijvoorbeeld werkt het gewoon. Het rare is dat het me bij 4.3 nooit is opgevallen. Terwijl ik altijd mappen heb in mijn dock. Het viel me eergisteren pas op in 4.4. Misschien een nieuwe feature die nog niet helemaal vlekkeloos werkt. Heb geen zin om weer een factory reset te doen. Dat doe ik wel bij de volgende waarschijnlijk officiële update naar 4.4. Ik heb ook in settings> apps geprobeerd de launcher naar fabrieksinstellingen te zetten, zonder resultaat. Ook voor verschillende processen maar het helpt allemaal niet.

Edit: en het werkt weer. Niks gedaan verder. Vaag. Ik probeer een screenshot te maken.

Edit 2: nu niet meer haha. Ik gok er maar op dat deze functie het niet behoort te doen. ...

[ Voor 60% gewijzigd door maukoo op 18-01-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:32
Misschien een stomme vraag hoor, maar op mijn vorige toestel (HTC Sensation XE) synchroniseerde mijn telefoon de foto's van mijn contacten ahdv Facebook.

Nu op mijn samsung gebeurt dat niet en heb ik bij iedereen het standaard plaatje. Is dit een kwestie van een instelling of moet ik alles handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BootVluchteling schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:39:
Misschien een stomme vraag hoor, maar op mijn vorige toestel (HTC Sensation XE) synchroniseerde mijn telefoon de foto's van mijn contacten ahdv Facebook.

Nu op mijn samsung gebeurt dat niet en heb ik bij iedereen het standaard plaatje. Is dit een kwestie van een instelling of moet ik alles handmatig doen?
Facebook heeft de daarvoor benodigde api ingetrokken. Ook de 3rd party facebook sync apps zijn uit de store of syncen alleen nog contactnamen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 15:32
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:04:
[...]

Facebook heeft de daarvoor benodigde api ingetrokken. Ook de 3rd party facebook sync apps zijn uit de store of syncen alleen nog contactnamen.
Welke opties blijven er nu nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:33:
[...]

Had begrepen dat je met de 4.4.2 leak (sowieso de eerste) wel weer terug kon eigenlijk. Niet goed bijgehouden allemaal, draai nooit stock, kan er dus ook naast zitten. Maar dacht zoiets te hebben gelezen.

[...]

Als het één groot pakket is van >1GB neem ik aan dat "alles" er wel in zal zitten ja. Wederom not sure ;)
Ik kan gewoon terug naar de stock 4.3 van Samsung. Ongeacht welke 4.4.2 versie ik ook geflashed heb. Dus ik vind het vreemd dat het bij Aeensing niet mogelijk blijkt.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kendo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:19:
[...]

Ik kan gewoon terug naar de stock 4.3 van Samsung. Ongeacht welke 4.4.2 versie ik ook geflashed heb. Dus ik vind het vreemd dat het bij Aeensing niet mogelijk blijkt.
Maar heb je ook de bootloader meegeflashed??? want dat heb ik dus wel gedaan en daardoor kan ik dus kennelijk denk ik niet meer terug naar 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:47:
Maar heb je ook de bootloader meegeflashed??? want dat heb ik dus wel gedaan en daardoor kan ik dus kennelijk denk ik niet meer terug naar 4.3
Dan zal er in die/zijn flash geen nieuwe bootloader gezeten hebben neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Dan zal er in die/zijn flash geen nieuwe bootloader gezeten hebben neem ik aan?
Dat denk ik dus ook!

Ik moest van Sammobile bestanden toevoegen aan BL AP CP en CSC
Doordat ik dat allemaal deed kan ik dus niet terug. Maar ik moet nu wel eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind want 4.4 draait wel super.

Het klinkt misschien raar maar op 4.3 als ik bv mijn Pou ging douchen had ik echt last van framedrops etc en op 4.4 draait hij helemaal glad. Zelfde geldt voor Need For Speed Most Wanted. Al met al draait het net even wat gladder. Ik begrijp alleen niet waarom er net zoveel RAM geheugen over is als 4.3 aangezien 4.4 veel minder RAM zou moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:02:
Ik begrijp alleen niet waarom er net zoveel RAM geheugen over is als 4.3 aangezien 4.4 veel minder RAM zou moeten gebruiken.
Geloof dat 4.4 beter zou moeten werken op apparaten mét weinig geheugen. Dat er weinig of geen vrij geheugen is op je toestel is alleen maar goed. Dingen worden dan gecached en starten snel/meteen op.

Vrij geheugen is zinloos. Hoe meer er wordt gebruikt (door apps die je vaak gebruikt), hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:02:
[...]
Dat denk ik dus ook!

Ik moest van Sammobile bestanden toevoegen aan BL AP CP en CSC
Doordat ik dat allemaal deed kan ik dus niet terug. Maar ik moet nu wel eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind want 4.4 draait wel super.

Het klinkt misschien raar maar op 4.3 als ik bv mijn Pou ging douchen had ik echt last van framedrops etc en op 4.4 draait hij helemaal glad. Zelfde geldt voor Need For Speed Most Wanted. Al met al draait het net even wat gladder. Ik begrijp alleen niet waarom er net zoveel RAM geheugen over is als 4.3 aangezien 4.4 veel minder RAM zou moeten gebruiken.
4.4 kan op toestellen met minder RAM beter draaien dan eerdere versies, dat is wat anders dan dat het minder RAM zou gebruiken want dat is niet zo, zo heb ik het tenminste begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:11:
[...]

4.4 kan op toestellen met minder RAM beter draaien dan eerdere versies, dat is wat anders dan dat het minder RAM zou gebruiken want dat is niet zo, zo heb ik het tenminste begrepen.
Aha ok dan heb ik het kennelijk verkeerd gelezen!
Vond het al vreemd want ik dacht echt van ohhhh, dan heb ik maar 512mb in gebruik ongeveer van de 2gb ram geheugen.

Vanmiddag toch even geprobeerd terug te gaan naar 4.3 aangezien ik op het custom rom topic van tweakers las dat het ook aan de usb kabel kan liggen en je dus de originele moet gebruiken.

Helaas hier is niks van waar. ik heb het geprobeerd om weer terug naar de I9505XXUEMKF_I9505PHNEMK5_PHN versie terug te gaan maar dat wil dus echt niet.

Als je de 4.4.2 laatste leaked build (I9505XXUFNA5) BL AP CP CSC flashed zit je simpelweg gezegd gewoon vast op die build.
Mocht je het toch proberen dan zegt Odin FAIL! en je telefoon moet je dan opnieuw opstarten en zegt die dat je met kies moet herstellen maar Kies pakt hem dan niet!

Dus mocht je 4.4.2 willen gebruiken etc. wees dan gewaarschuwd! Eenmaal geflashed is wachten op de originele versie of een nieuwe leak etc maar 4.3 is een no go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn S4 nu 3 dagen en heb hem geroot.
Nu wou ik Knox installeren om hem daarna te verwijderen zoals gezegd hier in het topic.
Knox installeert en vraagt om een password en een pin code,ingevuld en wanneer ik op volgende klik krijg ik de volgende melding:" Uw apparaat heeft geen toestemming om de KNOX-stand te openen "
Is dat mss omdat hij geroot is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:34

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:21:
Heb mijn S4 nu 3 dagen en heb hem geroot.
Nu wou ik Knox installeren om hem daarna te verwijderen zoals gezegd hier in het topic.
Knox installeert en vraagt om een password en een pin code,ingevuld en wanneer ik op volgende klik krijg ik de volgende melding:" Uw apparaat heeft geen toestemming om de KNOX-stand te openen "
Is dat mss omdat hij geroot is ?
Waarom zou je überhaupt knox willen installeren? Je hebt nu root toegang, dan kan je het er ja zo af halen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Ik hoorde in een smartphone herstel shop dat als je je Home button wil laten vervangen dat heel het scherm ook ineens moet vervangen worden omdat dat aan elkaar hangt?

Klopt dit? Wel prijzige bedoeling natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick87 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:19:
Ik hoorde in een smartphone herstel shop dat als je je Home button wil laten vervangen dat heel het scherm ook ineens moet vervangen worden omdat dat aan elkaar hangt?
Doubt that eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Ik kan me niet indenken dat je dit even zo makkelijk doet.. vast het zal kunnen.. maar die home button vervangen vereist dat je de lijmlaag van het scherm smelt met een hitte geweer de knop vervangt en dan alles weer op elkaar plakt..

o ja en dit zonder ook maar 1 foutje te maken... en dan is het nog maar de vraag of je niet per ongeluk wat lijm onder het scherm drukt bij het terug plaatsen...

Mijn antwoord, zo'n knop vervangen valt onder fabrieksgarantie. ga naar een service point van samsung.
heb je je scherm ook aan diggelen liggen? dan is 120 euro voor een scherm geen verkeerde keuze.. ben je in 1 klap van alle ellende af.

o en dit :

Compatible to:

Galaxy S4 I9500

Incompatible to:

Galaxy S4 LTE I9505
Galaxy S4 LTE AT&T I337
Galaxy S4 LTE T-Mobile M919
Galaxy S4 LTE Verizon I545
Galaxy S4 LTE Sprint L720
Galaxy S4 LTE US Cellular R970

[ Voor 10% gewijzigd door furian88 op 19-01-2014 16:11 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het kijken voor een S4 maar het enige wat me toch echt tegen houdt is mijn zorg over de accuduur... kan iemand wat ervaringen delen van jullie accuduur icm jullie gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik doe zo'n 15% tot 30% per dag maar heb niets automatisch aanstaan qua sync. Bel er ovrigens wel redelijk veel mee, al snel zo'n 3 uur per dag. Wel continu WiFi aanstaan met google hangouts aktief (50/50 bellen via hangout of gsm) .

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 19-01-2014 17:51 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een week en half mijn S4.Is het normaal dat van de cromé rand al stukje af is? Is niet gevallen gwst en ben super voorzichtig ermee.Het stoort mij enorm omdat het een spik splinter nieuw toestel is. Zou dit onder garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook hier een bolle accu, serienummer begint met bd1d606. Webshop (coolblue) eiste dat we het hele toestel terug stuurden, nog in de garantie, Samsung service center was wat schappelijker en er wordt een nieuwe batterij opgestuurd met het verzoek de oude bij ontvangst van de nieuwe terug te sturen.

Moet zeggen dat ik zonder dit topic niet zo snel de oorzaak van het vreemde gedrag van de s4 had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 05:58:
Heb een week en half mijn S4.Is het normaal dat van de cromé rand al stukje af is? Is niet gevallen gwst en ben super voorzichtig ermee.Het stoort mij enorm omdat het een spik splinter nieuw toestel is. Zou dit onder garantie vallen?
Ik heb helaas hetzelfde, maar nog vele malen erger dan jij.
Bij mij is de hele rand bijna wit (plastic) i.p.v. de chrome finish/paint.

Telefoon is wel 1x gevallen en heeft daardoor een beschadiging, echter is de chrome paint niet alleen op die plek weg maar echt over de hele rand bijna.

Op internet (XDA en andere fora) lees ik ook berichten van meerdere mensen met dit probleem.
Hierdoor heb ik contact met Samsung opgenomen (via Facebook), maar nooit een antwoord gehad.

Omdat ik bang ben dat Samsung zegt dat het geen garantie is, heb ik het simpel opgelost door een Spigen Slim Armor cover te plaatsen. Deze heeft een rubberen rand die als het ware over de chrome rand gaat.....resultaat : niets meer zichtbaar.

Mocht je contact gaan opnemen met Samsung, laat me even weten wat de uitkomst is.
Misschien kan ik daarmee ook mijn voordeel halen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Had ik ook toen ik 'm net had. Ik weet niet waar jij het hebt, maar bij mij was het bij de volumeknop. Daar was uit het niets opeens een klein schaafsel af. Ondertussen zit er ook een scheur/sneetje in de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30
Fly-guy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:23:
Ook hier een bolle accu, serienummer begint met bd1d606. Webshop (coolblue) eiste dat we het hele toestel terug stuurden, nog in de garantie, Samsung service center was wat schappelijker en er wordt een nieuwe batterij opgestuurd met het verzoek de oude bij ontvangst van de nieuwe terug te sturen.

Moet zeggen dat ik zonder dit topic niet zo snel de oorzaak van het vreemde gedrag van de s4 had gevonden.
Weet niet waar je woont, maar ik ben bij Coolblue langs gereden en kreeg zo een nieuwe batterij mee.
Ik was 28 december langs geweest in Rotterdam en was rond het middag uur al de achtste die dag die de batterij kwam omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Goof2000 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Weet niet waar je woont, maar ik ben bij Coolblue langs gereden en kreeg zo een nieuwe batterij mee.
Ik was 28 december langs geweest in Rotterdam en was rond het middag uur al de achtste die dag die de batterij kwam omruilen.
Niet echt in de buurt genoeg om langs te rijden, noch qua werktijd tijd, plus er staat een vakantie op het menu over twee dagen.

Als er alleen al in die vestiging die dag al 8 personen waren, vraag ik me af waarom de beste man aan de telefoon aangaf niet van het probleem te weten, noch op de hoogte te zijn van meerdere gevallen en vrij lastig deed. Ook vraag ik me af waarop de schatting van twee weken voordat ik het toestel weer terug zou hebben gebaseerd was.

Ik had iets meer verwacht van een bedrijf waarvan men veelal zeer positief is over de service. Nu heb ik geheel kosteloos en zonder veel moeite een nieuwe batterij in huis, terwijl ik het toestel nog in die tijd kan gebruiken (andere batterij uit mijn telefoon "van de baas") en kan ik de bolle gratis opsturen (antwoordnummer) in plaats van tegen kosten (verzekerd natuurlijk) mijn telefoon zeker twee weken kwijt zijn...

Maar goed, niet de plek om daarover verder te gaan, ben blij dat het tenminste nu redelijk simpel opgelost is/lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal zit er op de chromé rand een dun plastic folie,ik laat het er lekker opzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Niet op die dunne rand, helaas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Tot nu toe niet, na drie/vier maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:07:
Niet op die dunne rand, helaas. ;)
Bij mij wel,kijk maar eens goed als je het er al niet afgehaald hebt,het begint en eindigt 3 mm van de power knop,je kan het ook voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Volgens mij ben je nog steeds in de war met de metaalkleurige rand, want daar zat folie op. Maar op de chromen rand rond het display niet en die beschadigd zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:14:
Volgens mij ben je nog steeds in de war met de metaalkleurige rand, want daar zat folie op. Maar op de chromen rand rond het display niet en die beschadigd zeer snel.
Je hebt gelijk,had niet gezien dat het dunne randje apart is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Haha, geeft niet. :p Het is trouwens erg jammer dat het een aparte rand is, want ik had laatst m'n S4 opengemaakt om te kijken of ik die chromen rand makkelijk kon vervangen. Maar helaas is het vastgeplakt aan het display. Die metaalkleurige rand is wel makkelijk te vervangen... zal je altijd zien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:38:
Haha, geeft niet. :p Het is trouwens erg jammer dat het een aparte rand is, want ik had laatst m'n S4 opengemaakt om te kijken of ik die chromen rand makkelijk kon vervangen. Maar helaas is het vastgeplakt aan het display. Die metaalkleurige rand is wel makkelijk te vervangen... zal je altijd zien! :+
Voor het geld dat je voor de S4 betaald zou dat randje wel van metaal mogen zijn,ben géén Apple fan maar ik denk dat de Iphone hier geen last van zal hebben(als die al zo'n randje heeft of zou hebben)
Heb overigens mijn Jiayu G4 Advanced vekocht voor de S4 en de Jiayu voelt veel solider aan,hij is wel wat dikker maar ik vind dat hij beter in de hand ligt dan de S4,bij de S4 heb ik het gevoel dat ie elk moment uit mijn hand kan glijden,de achterkant is mooi maar deze zou beter uit een rubberachtig materiaal gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Jup, dat is ook wat mij nog steeds dwarszit. Elke keer denk ik had godverdomme die rand gewoon van metaal gemaakt. Dat had heel veel gescheeld. Ik heb nog een oude Samsung MP3-speler liggen met een soortgelijk ontwerp en daarvan is de chromen rand van metaal en ziet er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:41:
Ben aan het kijken voor een S4 maar het enige wat me toch echt tegen houdt is mijn zorg over de accuduur... kan iemand wat ervaringen delen van jullie accuduur icm jullie gebruik?
Ik kan 2 dagen halve met sync van mail, whatsapp, Facebook, LinkedIn. Heb helderheid op Auto met +5. Vind het echt een supertoestel omdat zeer goede prestaties worden gecombineerd met een bovengemiddelde accuduur. Geen klagen hier dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je maar één volle dag redt met een bepaald gebruik is dat toch prima? In de nacht laden, in de ochtend meenemen. Hele dag rommelen en wappen en surfen en bellen en gamen en dan in de avond weer aan de lader hangen.

Je "moet" óf gewoon één volle dag redden of meteen fluitend twee. Een accuduur van 36 uur is imho nogal nutteloos aangezien je dan tussendoor opeens moet gaan laden. Er zullen mijns inziens weinig telefoons (nu) zijn die makkelijk twee dagen halen met wat enthousist gebruik (al is dat relatief uiteraard). Dus het zijn eigenlijk allemaal gewoon één-dags-telefoons. Tenzij je er weinig mee doet, dan haal je wel een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hoeveel screen time halen jullie op ongeveer 50%? Ik iets van 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:06:
Als je maar één volle dag redt met een bepaald gebruik is dat toch prima? In de nacht laden, in de ochtend meenemen. Hele dag rommelen en wappen en surfen en bellen en gamen en dan in de avond weer aan de lader hangen.

Je "moet" óf gewoon één volle dag redden of meteen fluitend twee. Een accuduur van 36 uur is imho nogal nutteloos aangezien je dan tussendoor opeens moet gaan laden. Er zullen mijns inziens weinig telefoons (nu) zijn die makkelijk twee dagen halen met wat enthousist gebruik (al is dat relatief uiteraard). Dus het zijn eigenlijk allemaal gewoon één-dags-telefoons. Tenzij je er weinig mee doet, dan haal je wel een aantal dagen.
Jiayu G4 Advanced batterij 3000 mAh ,3 dagen bij normaal gebruik zou ik géén 1 dags telefoon noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn S4 nu 4 dagen en het viel me op dat het leek of de snelheid van 4G sneller is dan met mijn WiFi verbinding,Belgacom Bbox 2 VDSL, dus even getest met Ookla Speedtest.
Resultaten liegen er niet om:

Wifi

Dwnl: 19.34 Mbps
Upl : 5017 Mbps

4G:

Dwnl: 53.19 Mbps
Upl: 17.21 Mbps

Iemand ook Belgacom die dit ondervindt of iemand met een verklaring voor dit grote verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:23:
Jiayu G4 Advanced batterij 3000 mAh ,3 dagen bij normaal gebruik zou ik géén 1 dags telefoon noemen.
Okay, één voorbeeld, van een telefoon met een kleiner scherm en minder dan de helft van de resolutie. Sja.
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:36:
Resultaten liegen er niet om:

Wifi

Dwnl: 19.34 Mbps
Upl : 5017 Mbps
Dat zijn geen geweldige Wifi-snelheden imho. Haal hier met een Ziggo 60mbit abo het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-01-12-22-57-23_oCjsgs420140112_225735s.png
Iemand ook Belgacom die dit ondervindt of iemand met een verklaring voor dit grote verschil ?
Heb je ook al eens 5GHz Wifi geprobeerd? Of een ander wifi kanaal? De 2.4GHz band is vaak erg druk en zodoende veel storing van andere gebruikers/kanalen. Op 5GHz heb je daar over het algemeen geen last van. Bovenstaande waarde was dan ook met 5GHz. Op 2.4GHz is het resultaat hier ook lager, zo rond de 40-50Mb.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 20-01-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:40:
[...]

Okay, één voorbeeld, van een telefoon met een kleiner scherm en minder dan de helft van de resolutie. Sja.

[...]

Dat zijn geen geweldige Wifi-snelheden imho. Haal hier met een Ziggo 60mbit abo het volgende:

[afbeelding]

[...]

Heb je ook al eens 5GHz Wifi geprobeerd? Of een ander wifi kanaal? De 2.4GHz band is vaak erg druk en zodoende veel storing van andere gebruikers/kanalen. Op 5GHz heb je daar over het algemeen geen last van. Bovenstaande waarde was dan ook met 5GHz. Op 2.4GHz is het resultaat hier ook lager, zo rond de 40-50Mb.
De Jiayu heeft idd een mindere resolutie maar daar is in de praktijk weinig van te merken(zelfde helderheid.

In de settings van mijn Bbox 2 wordt bij kanalen geen 5.0 GHz weergegeven,heb ook al van kanaal veranderd zonder resultaat. Ga hier eens op googlen of het mogelijk is.

Ps ,jouw resultaten liggen hoog terwijl je screenshot maar 2 streepjes wifi aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:38:
De Jiayu heeft idd een mindere resolutie maar daar is in de praktijk weinig van te merken(zelfde helderheid.
Helderheid en resolutie zijn uiteraard geheel niet met elkaar te vergelijken. Maar goed, lekker boeiend ook.
Ps ,jouw resultaten liggen hoog terwijl je screenshot maar 2 streepjes wifi aangeeft.
Ja, heb met nieuwe router geen sterk signaal. De snelheden zijn daarentegen wel gelukkig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:44:
[...]

Helderheid en resolutie zijn uiteraard geheel niet met elkaar te vergelijken. Maar goed, lekker boeiend ook.

[...]

Ja, heb met nieuwe router geen sterk signaal. De snelheden zijn daarentegen wel gelukkig prima.
Heb inmiddels uitgevist dat mijn Bbox2 géén 5.0 GHz ondersteund,weer 99 euro voor een Bbox 3.
Blijkbaar is het in Nederland simpeler op dat gebied.
Ik heb Belgacom als provider voor mijn Wifi en Proximus voor mijn mobiele abbo.
Belgacom en Proximus zijn één pot nat, de logo's op de facturen en op de site staan vrolijk naast mekaar,maar als er iets mis is dan kennen ze mekaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check anders nog even of er geen betere kanalen zijn voor je Wi-Fi met:
Google Play: inSSIDer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:24:
Check anders nog even of er geen betere kanalen zijn voor je Wi-Fi met:
Google Play: inSSIDer
of de app WiFi Analyzer, gebruik ik ook altijd om het beste kanaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakete schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:28:
[...]

of de app WiFi Analyzer, gebruik ik ook altijd om het beste kanaal te vinden.
Ja geprobeerd,ggeft ie aan dat er betere kanalen zijn(sterretjes) als ik dan het beste kanaal kies wat hij aangeeft geeft hij weer andere betere kanalen aan WAARONDER HET KANAAL WAAROP IK VOORDIEN STOND !!!! Dat schiet niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:34:
Ja geprobeerd,ggeft ie aan dat er betere kanalen zijn(sterretjes) als ik dan het beste kanaal kies wat hij aangeeft geeft hij weer andere betere kanalen aan WAARONDER HET KANAAL WAAROP IK VOORDIEN STOND !!!! Dat schiet niet op natuurlijk.
Die app is dan ook way minder handig, veel minder nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Die app is dan ook way minder handig, veel minder nuttige info.
ben nu inSSIDer aan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na opstarten staat ie op een "leer" stand. De bedoeling is dan eigenlijk even door het huis te lopen in kamers waar je komt met een Wi-Fi apparaat.

Het beste kanaal is dan het kanaal waar het signaal gemiddeld het sterkste was, dus niet alleen op de plek waar je nú bent.

Leer functie kan ook uit natuurlijk, voor een moment opname qua sterkste kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:45:
[...]

Na opstarten staat ie op een "leer" stand. De bedoeling is dan eigenlijk even door het huis te lopen in kamers waar je komt met een Wi-Fi apparaat.

Het beste kanaal is dan het kanaal waar het signaal gemiddeld het sterkste was, dus niet alleen op de plek waar je nú bent.

Leer functie kan ook uit natuurlijk, voor een moment opname qua sterkste kanaal.
Ik heb nu in inSSIDer het kanaal gelokaliseerd met de hoogste gevoeligheid in mijn kanalenbereik(tot 13)
hoger gaat niet in mijn modem.
Vanaf welk kanaal wordt er geteld in 5.0 GHz ?
Hier varieren de resultaten ook ,ik zit nu in het gele gebied met 26% 9AP's 4 overlapping
Groen begint vana kanaal 44,ik neem aan dat dit 5.0 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:01:
[...]
Vanaf welk kanaal wordt er geteld in 5.0 GHz ?
Hier varieren de resultaten ook ,ik zit nu in het gele gebied met 26% 9AP's 4 overlapping
Groen begint vana kanaal 44,ik neem aan dat dit 5.0 is?
Vanaf 36 is inderdaad 5GHz. Daar is hier ook alles groen, op 2.4 kan ik ook geen groen kanaal instellen nee, erg irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:04:
[...]

Vanaf 36 is inderdaad 5GHz. Daar is hier ook alles groen, op 2.4 kan ik ook geen groen kanaal instellen nee, erg irritant :)
Ik ga een Bbox 3 aanschaffen want ik vind het niet kunnen dat ik met mijn telefoon op 4G bijna de 3 dubbele download haal ivg met mijn wifi op 2 meter afstand van mijn modem/router.
De speedtest van Belgacom zelf geeft aan dat mijn resultaten corresponderen met hun gegevens in mijn regio.En ik zit op VDSL op een na de snelste na fiber !!
Ik vind dit niet normaal. Morgen sta ik bij Belgacom.
Heb jij trouwens 4G ? Zoja wat zijn de results?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:13:
[...]
Heb jij trouwens 4G ? Zoja wat zijn de results?
4G is hier geen succes. Is meestal maximaal de snelheid van HSDPA maar meestal nog trager. Heb dat dan ook uit gezet.

Succes met die nieuwe Bbox!

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 20-01-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:18:
[...]

4G is hier geen succes. Is meestal maximaal de snelheid van HSDPA maar meestal nog trager. Heb dat dan ook uit gezet.

Succes met die nieuwe Bbox!
Is er toch nog iets beter hier in Belgie,ik schrok echt toen ik zag hoe snel bepaalde dingen laadden in 4G.
4G is hier ook trouwens maar in de grootsteden op max niveau beschikbaar ,zover ik weet in Brussel en Antwerpen waar ik woon,ik vind het verschil fenomenaal,alléén al daarvoor zou je een LTE toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:34:
Is er toch nog iets beter hier in Belgie,ik schrok echt toen ik zag hoe snel bepaalde dingen laadden in 4G.
4G is hier ook trouwens maar in de grootsteden op max niveau beschikbaar
Wellicht is het hier in grote steden ook heel snel hoor, woon in een klein gehucht met brakke dekking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:37:
[...]

Wellicht is het hier in grote steden ook heel snel hoor, woon in een klein gehucht met brakke dekking ;)
Ja maar in dat gehucht is de wifi blijkbaar in orde,ik zou het liever andersom zien hier . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"GOED"

Niemand van jullie heeft ervaring met vervanging van de rubberen USB seal die de Active versie heeft ?!
"Fijn" ..
Vooral ook niet reageren als ik om hulp vraag al ruim anderhalve week geleden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:36:
"GOED"

Niemand van jullie heeft ervaring met vervanging van de rubberen USB seal die de Active versie heeft ?!
"Fijn" ..
Vooral ook niet reageren als ik om hulp vraag al ruim anderhalve week geleden inmiddels.
Bijzonder weinig mensen met een Active misschien hier?

Beetje kortzichtige reactie imho, maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:36:
"GOED"

"Fijn" ..
Daar is een heel leuk iets voor: Samsung Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Ik laad mijn active speciaal dáárom draadloos, nooit geen gepiel met dat dopje.....

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44
hrt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:19:
Ik laad mijn active speciaal dáárom draadloos, nooit geen gepiel met dat dopje.....
Mag ik vragen wat voor materiaal je voor dat draadloos laden gebruikt?

Ik was zo slim om gister (tijdens het leren) mijn chocolademelk over mijn boek, laptop en uiteraard mijn S4 te vegen..

Snel alles drooggemaakt, en alles leek goed te gaan... tot ik hem vannacht wilde opladen, hij had er geen zin meer in.
Bleek dat er nog 1,5 liter (okee ik overdrijf) meuk in mijn connector zit, dus vanochtend met een naald het stof eruit en voorzichtig met wat contactspray de connector schoonmaken. Het leek op het eerste gezicht goed te gaan, maar een paar minuten later laadde hij weer niet op :(
Ik denk dat de (warme) chocolademelk aanslag heeft veroorzaakt op de connector, waardoor deze niet goed connect.

Heeft iemand nog tips wat ik nog kan doen om mijn S4 te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

ik krijg de laatste tijd de melding dat mijn simkaart niet gelezen kan worden.
opnieuw opstarten verhelpt het maar later (zonder reden of misschien een schokje die ik niet door heb) krigj ik weer dezelfde melding.
nu wil ik graag gebruik maken van de garantie maar helaas is eerder (meer dan 4 maanden geleden nog voor de problemen begonnen) de telefoon gevallen en zit er een barst in het scherm.
Wat zullen mijn kansen zijn dat ze dit kunnen maken onder garantie?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Sibrand schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:34:
[...]

Mag ik vragen wat voor materiaal je voor dat draadloos laden gebruikt?

Ik was zo slim om gister (tijdens het leren) mijn chocolademelk over mijn boek, laptop en uiteraard mijn S4 te vegen..

Snel alles drooggemaakt, en alles leek goed te gaan... tot ik hem vannacht wilde opladen, hij had er geen zin meer in.
Bleek dat er nog 1,5 liter (okee ik overdrijf) meuk in mijn connector zit, dus vanochtend met een naald het stof eruit en voorzichtig met wat contactspray de connector schoonmaken. Het leek op het eerste gezicht goed te gaan, maar een paar minuten later laadde hij weer niet op :(
Ik denk dat de (warme) chocolademelk aanslag heeft veroorzaakt op de connector, waardoor deze niet goed connect.

Heeft iemand nog tips wat ik nog kan doen om mijn S4 te redden?
http://www.ebay.com/itm/Q...&var=&hash=item1c35a8fa8a

En die laad ook mijn Nexus 7 perfect op.. _/-\o_

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Geckoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:09:
opnieuw opstarten verhelpt het maar later (zonder reden of misschien een schokje die ik niet door heb) krigj ik weer dezelfde melding.
nu wil ik graag gebruik maken van de garantie maar helaas is eerder (meer dan 4 maanden geleden nog voor de problemen begonnen) de telefoon gevallen en zit er een barst in het scherm.
Kan het ook zijn dat je SIM-kaart niet meer goed is? Of heb je een gloednieuwe sim kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:53
http://www.ebay.com/itm/Q...rgers&hash=item232feedd71

Mooie van deze is dat de NFC nog gewoon werkt.
Had ik bij een eerdere Qi-print last van.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Sakete schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Kan het ook zijn dat je SIM-kaart niet meer goed is? Of heb je een gloednieuwe sim kaart?
thanks voor de reactie, de simkaart is erin gegaan in september, problemen zijn hier pas sinds een week.

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Laatst online: 25-05 14:04
Ik heb een vodafone abonnement waarbij ik de alles in 1 op reis blox aan heb staan.
Roaming staat standaard uit, tenzij ik heel bewust op het internet wil en dus de roaming aan zet.

Toch heb ik enkele malen per maand tot ca. 100kb per keer dataverbruik in het buitenland.
Nou is die 100kb nog niet zo erg, maar door die blox kost het me meteen 2 euro per keer.

Ik kan het niet helemaal traceren. Ik zal er de volgende keer eens goed op letten, maar het lijkt er op dat het gebeurt als ik net de grens over ga naar Duitsland. Later gebeurt het niet meer.

Heeft iemand hier ook last van / of weet wat de oorzaak is / of heeft er een oplossing voor?

Bij roaming uit hoort toch onmogelijk te zijn om dataverkeer te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Anarchist schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:40:
Ik heb een vodafone abonnement waarbij ik de alles in 1 op reis blox aan heb staan.
Roaming staat standaard uit, tenzij ik heel bewust op het internet wil en dus de roaming aan zet.

Toch heb ik enkele malen per maand tot ca. 100kb per keer dataverbruik in het buitenland.
Nou is die 100kb nog niet zo erg, maar door die blox kost het me meteen 2 euro per keer.

Ik kan het niet helemaal traceren. Ik zal er de volgende keer eens goed op letten, maar het lijkt er op dat het gebeurt als ik net de grens over ga naar Duitsland. Later gebeurt het niet meer.

Heeft iemand hier ook last van / of weet wat de oorzaak is / of heeft er een oplossing voor?

Bij roaming uit hoort toch onmogelijk te zijn om dataverkeer te hebben?
Volgens mij heb je bij roaming uit toch data verkeer. Roaming gebruik je alléén in het buitenland.
Ik denk dat idd wanneer je aan de grens bent dat het nog even duurt voor je data verkeer uitvalt bij roaming uit.
Probeer volgende keer eens net voor je de grens overschrijdt data uit te zetten en wanneer je ongeveer 10 km over de grens bent terug aan te zetten,met roaming uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Volgens mij heb je bij roaming uit toch data verkeer. Roaming gebruik je alléén in het buitenland.
Ik denk dat idd wanneer je aan de grens bent dat het nog even duurt voor je data verkeer uitvalt bij roaming uit.
Probeer volgende keer eens net voor je de grens overschrijdt data uit te zetten en wanneer je ongeveer 10 km over de grens bent terug aan te zetten,met roaming uit.
Dat is onzin, want ook al rijd je net over de grens, zolang je op het netwerk van je eigen provider ingelogd bent, roam je niet en gaat het gewoon uit je standaard bundel.

Ik heb zelf ook regelmatig kleine hoeveelheden data verbruik in het buitenland (heb overigens KPN Business), terwijl roaming aan staat. Ik vermoed dat het sms berichten zijn die worden gegenereerd als je bijvoorbeeld een gesprek wegdrukt of mist.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Dat is onzin, want ook al rijd je net over de grens, zolang je op het netwerk van je eigen provider ingelogd bent, roam je niet en gaat het gewoon uit je standaard bundel.

Ik heb zelf ook regelmatig kleine hoeveelheden data verbruik in het buitenland (heb overigens KPN Business), terwijl roaming aan staat. Ik vermoed dat het sms berichten zijn die worden gegenereerd als je bijvoorbeeld een gesprek wegdrukt of mist.
Dat is net wat ik bedoel,het gaat hem net over de overschakeling van de netwerken in de buurt van de grens, soms ben je nog in eigen land en krijg je de melding dat je bent verbonden bent met de provider van het betrokken land waar je heen gaat. Ook onzin ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:03:
[...]

Dat is net wat ik bedoel,het gaat hem net over de overschakeling van de netwerken in de buurt van de grens, soms ben je nog in eigen land en krijg je de melding dat je bent verbonden bent met de provider van het betrokken land waar je heen gaat. Ook onzin ? :+
Dat betekent gewoon dat je al met de mast van het andere land verbonden bent (omdat je eigen provider veeeeel slechter bereik heeft), dus dan heb je al roaming, wat overigens ook gewoon mag. Alleen data roaming mag niet.

Als ik de dagen/tijden bekijk reed ik net de grens over. Dus volgende keer zet ik de hele dataverbinding maar gewoon uit. Het is belachelijk dat het moet, maar vorige maand heb ik dus 8eur voor nog geen 400kb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Anarchist schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:43:
[...]

Dat betekent gewoon dat je al met de mast van het andere land verbonden bent (omdat je eigen provider veeeeel slechter bereik heeft), dus dan heb je al roaming, wat overigens ook gewoon mag. Alleen data roaming mag niet.

Als ik de dagen/tijden bekijk reed ik net de grens over. Dus volgende keer zet ik de hele dataverbinding maar gewoon uit. Het is belachelijk dat het moet, maar vorige maand heb ik dus 8eur voor nog geen 400kb betaald.
Dat zeg ik toch ...... 8)7
Als je van plan bent naar het buitenland te rijden zet gewoon alles uit en het kost je niks,ben je van plan daar langer te blijven dan schaf je ter plaatse een data kaart aan en als dan toch zonodig daar op het web wil moet je maar betalen,is het voor het werk dan regel je dat via je werkgever.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:59:
[...]

Dat zeg ik toch ...... 8)7
Als je van plan bent naar het buitenland te rijden zet gewoon alles uit en het kost je niks,ben je van plan daar langer te blijven dan schaf je ter plaatse een data kaart aan en als dan toch zonodig daar op het web wil moet je maar betalen,is het voor het werk dan regel je dat via je werkgever.
Nou, zoals ik jou begrijp suggereer jij dat puur omdat je in nederland bent en verbonden bent meteen duits netwerk (of omgekeerd) je data gebruikt ook al staat roaming uit.

Dat heeft er niets mee te maken. Roaming betekent dat je op een netwerk van een ander zit. En als de s4 wil verbinden met een ander netwerk weet die dat het roaming is en mag hij gewoon geen data gaan gebruiken.

Eerdere keren viel het me niet op omdat ik toet bewust een aantal keren roaming aangezet heb, maar na het installeren van een offline navigatie heb ik het (nog) niet meer nodig gehad.

Dat alles in 1 werkt voor mij prima als ik een paar dagen, of echt op vakantie ga. Dan heb ik ruim genoeg aan alles wat je voor die 2 eur mag doen.

Aan het wisselen van sim kaarten heb ik al helemaal geen behoefte. Hopelijk heet een van de volgende topmodellen gewoon dual sim. dan gaat er zeker een extra duits (prepaid) simmetje in.

[ Voor 13% gewijzigd door The Anarchist op 24-01-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/oqk2nxjffz7zg8i/2014-01-24%2023.22.30.png
iemand nog suggesties?
wordt namelijk wat irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geckoo schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:42:
[...]
iemand nog suggesties?
wordt namelijk wat irritant.
Nieuwe simcard aanvragen/reeds andere getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52
Meeste reparateurs hebben de afspraak met een fabrikant dat de telefoon volledig gemaakt moet worden.
Zou zo maar kunnen betekenen dat je simmodule onder garantie gemaakt wordt maar de barst in het scherm niet. Dus er komen kosten bij, hoeveel dat weet je pas na de prijsopgave voor het scherm.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Megapaul schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:30:
[...]

Meeste reparateurs hebben de afspraak met een fabrikant dat de telefoon volledig gemaakt moet worden.
Zou zo maar kunnen betekenen dat je simmodule onder garantie gemaakt wordt maar de barst in het scherm niet. Dus er komen kosten bij, hoeveel dat weet je pas na de prijsopgave voor het scherm.
Scherm irriteert mij niet en hoeft niet vervangen te worden, het is meer dat ik mij zorgen maak dat ze het nu niet willen vervangen omdat de telefoon gevallen /barst in het scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52
Geckoo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 08:03:
[...]

Scherm irriteert mij niet en hoeft niet vervangen te worden, het is meer dat ik mij zorgen maak dat ze het nu niet willen vervangen omdat de telefoon gevallen /barst in het scherm heeft.
Waarschijnlijk zullen ze het toestel niet maken vanwege de barst.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

waarom kan ik deze app niet installeren op mijn samsung s4?
Google Play: Samsung WatchON™ (On TV)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Ik ook niet op mijn note 3. Stuur eens een mailtje naar de maker zou ik zeggen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Staat er toch standaard op? Heb je custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
In mijn woonplaats is nu ook 4G :) Dat had ik nu nog zeker niet verwacht op het boerenland :)

Nu staat de mast blijkbaar nogal ver van mijn huis en nu is het 4G ontvangst minimaal. Het 3G signaal is prima, maar hij springt niet over naar 3G. Lijkt me dat de accu nu extra snel leeg loopt?

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Anarchist schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:52:
In mijn woonplaats is nu ook 4G :) Dat had ik nu nog zeker niet verwacht op het boerenland :)

Nu staat de mast blijkbaar nogal ver van mijn huis en nu is het 4G ontvangst minimaal. Het 3G signaal is prima, maar hij springt niet over naar 3G. Lijkt me dat de accu nu extra snel leeg loopt?

Hebben meer mensen hier last van?
Ik kan je bevindingen alleen maar bevestigen,ik heb hier in Antwerpen prima 4G dekking maar als de dekking minder word blijft hij op 4G staan.
Heb trouwens nog nooit het 3G teken gezien.Batterij gaat ook sneller leeg dan.
Data uitzetten,maar dat lijkt me niet erg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Ik kan je bevindingen alleen maar bevestigen,ik heb hier in Antwerpen prima 4G dekking maar als de dekking minder word blijft hij op 4G staan.
Heb trouwens nog nooit het 3G teken gezien.Batterij gaat ook sneller leeg dan.
Data uitzetten,maar dat lijkt me niet erg logisch.
Of: Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > keuze WCDMA/GSM

Maar dan wel geen 4G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Met de 'btw-vrije' week bij de mm op komst ben ik van plan een S4 te gaan kopen, alleen zit ik nu met een vraag. Op internet las ik dat je het sluitergeluid van de camera niet uit kunt schakelen? Heeft iemand hier daar ervaring mee of een simpele oplossing voor dat probleem? Zoja dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:42:
Hoi,
Met de 'btw-vrije' week bij de mm op komst ben ik van plan een S4 te gaan kopen, alleen zit ik nu met een vraag. Op internet las ik dat je het sluitergeluid van de camera niet uit kunt schakelen? Heeft iemand hier daar ervaring mee of een simpele oplossing voor dat probleem? Zoja dan hoor ik dat graag.
Voor zover ik weet, ik heb het zelf niet gedaan namelijk, is het wel uit te schakelen hoor.
Daarvoor moet de gebruikte ROM wel geroot zijn.
Met root-toegang kun je namelijk het *.ogg bestand (sluiter-geluidje) verwijderen uit de directory en dan is daarmee het geluid uitgeschakeld.

Of je installeert een custom ROM, vaak is daarbij het sluiter-geluid al uitgeschakeld.

[ Voor 5% gewijzigd door speedme op 29-01-2014 14:55 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Pagina: 1 ... 48 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV