Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Hebben jullie ook last van inbranding? Ook heb ik een dode pixel.

Helaas heb ik geen aankoopbon en is dat garantiekaartje niet ingevuld door het originele verkooppunt. Weten jullie of DynaFix moeilijk kan doen over een aankoopbewijs?

Samsung zegt dat ze aan het serienummer kunnen afleiden hoe lang er nog garantie op zit, dus dat het missen van een aankoopbon niet als een probleem wordt gezien. Op de site van DynaFix staat weer dat je altijd een aankoopbon moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
robin007bond schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:27:

Helaas heb ik geen aankoopbon en is dat garantiekaartje niet ingevuld door het originele verkooppunt. Weten jullie of DynaFix moeilijk kan doen over een aankoopbewijs?
Je kunt beter eerst direct gebruik maken van de Samsung garantie door een Service Point te bezoeken :);
- [Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie

Adressen kun je hier vinden;
- http://www.samsung.com/nl...supportServiceLocation.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31

Samsung zegt dat ze aan het serienummer kunnen afleiden hoe lang er nog garantie op zit, dus dat het missen van een aankoopbon niet als een probleem wordt gezien. Op de site van DynaFix staat weer dat je altijd een aankoopbon moet hebben.
Uhm, de S4 is afgelopen mei op de markt gekomen. Garantie kan dus niet voorbij zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45

Ik heb zelf in de service gewerkt van een computer fabrikant, dus ik kan je hier iets over vertellen :

Op elk produkt heb je in NL gewoon fabrieksgarantie, normaal voor 1 jaar maar voor luxe produkten is dat vaak 2 jaar. Zo ook voor jouw S4.

Echter gaat normaal jouw garantie pas in op het moment dat je jouw telefoon koopt bij een verkopende partij. Deze verkoopdatum kan dus soms flink afwijken van de produktiedatum van een apparaat.

Door de verkoopnota te overleggen, bewijs je wanneer je jouw S4 gekocht hebt en dus tot wanneer je garantie hebt.
Heb je geen verkoopnota, dan gaat Samsung simpelweg van de produktiedatum uit.

Aan de hand van imei nummer + serienummer van de telefoon kan Samsung zien wanneer de S4 geproduceerd is. Tot die tijd heb je garantie.

Ikzelf zit met hetzelfde probleem heb heb via de Samsung chat gevraagd of ze de garantiedatum voor mij willen opzoeken. Deze heb ik gekregen en uiteraard heb ik een schermprint van deze chat gemaakt als bewijs, die misschien in de toekomst nog eens van pas kan komen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
EN-IS schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:39:
[...]

Je kunt beter eerst direct gebruik maken van de Samsung garantie door een Service Point te bezoeken :);
- [Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie

Adressen kun je hier vinden;
- http://www.samsung.com/nl...supportServiceLocation.do
Dank! Heb ik al eens geprobeerd bij een KPN in de buurt, die daar ook staat aangegeven als service point. De mevrouw gaf echter aan dat ik een aankoopbon nodig had, dus ben ik weer naar huis gegaan. Misschien nog een keer proberen?
speedme schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:20:
[...]

Ik heb zelf in de service gewerkt van een computer fabrikant, dus ik kan je hier iets over vertellen :

Op elk produkt heb je in NL gewoon fabrieksgarantie, normaal voor 1 jaar maar voor luxe produkten is dat vaak 2 jaar. Zo ook voor jouw S4.

Echter gaat normaal jouw garantie pas in op het moment dat je jouw telefoon koopt bij een verkopende partij. Deze verkoopdatum kan dus soms flink afwijken van de produktiedatum van een apparaat.

Door de verkoopnota te overleggen, bewijs je wanneer je jouw S4 gekocht hebt en dus tot wanneer je garantie hebt.
Heb je geen verkoopnota, dan gaat Samsung simpelweg van de produktiedatum uit.

Aan de hand van imei nummer + serienummer van de telefoon kan Samsung zien wanneer de S4 geproduceerd is. Tot die tijd heb je garantie.

Ikzelf zit met hetzelfde probleem heb heb via de Samsung chat gevraagd of ze de garantiedatum voor mij willen opzoeken. Deze heb ik gekregen en uiteraard heb ik een schermprint van deze chat gemaakt als bewijs, die misschien in de toekomst nog eens van pas kan komen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Bedankt voor je post.

Zelf heb ik ook gechat met een Samsung-medewerker die mij precies hetzelfde zei. Echter heb ik geen schermafdruk gemaakt van deze chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
robin007bond schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:16:Dank! Heb ik al eens geprobeerd bij een KPN in de buurt, die daar ook staat aangegeven als service point. De mevrouw gaf echter aan dat ik een aankoopbon nodig had, dus ben ik weer naar huis gegaan. Misschien nog een keer proberen?
Ik ben hier (in Enschede - The Phone House - Officieel Service Point) naar aanleiding van een software fout (update/restoren in Kies ging totaal mis) langs geweest, ik werd netjes geholpen, zonder kassabon of enig vorm van bewijs. Ik zou het nog een keer proberen en anders toch via de Samsung Helpdesk regelen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Ik heb sinds kort na de update last van m'n telefoon die telkens vanzelf opnieuw gaat opstarten.
Gebeurd wel om de 2/3 dagen.
Ligt het aan de batterij of de update zelf..

Meer mensen die last van hebben en een oplossing voor hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij de S2 was dit of een slechte Wifi-verbinding of de SD-kaart. Probeer het eens even zonder SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefken153
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-04 11:55
Sinds de laatste update 4.3 werkt s Health niet meer. Is dat te wijten aan de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
jacky00 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:49:
Ik heb sinds kort na de update last van m'n telefoon die telkens vanzelf opnieuw gaat opstarten.

Heb hetzelfde..en wel wat vaker. Gebeurt bij wisselende percentages, rond de 30 en 70% is geen uitzondering. Heb even batterij gecheckt, heb zo'n serienummer wat past in de batch foutieve batterijen en hij is aan 1 kant iets opgezwollen. Dus Samsung gebeld en een nieuwe batterij is onderweg. Hoop dat dat effect zal hebben! Laat ik hier wel even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:46
jacky00 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:49:

Ik heb er laatst ook voor het eerst last van gehad. Ik kwam thuis binnen en mijn S4 deed niks meer en startte toen opnieuw op. Ik hoop, dat dit nu niet weer een blijvend probleem is tot een volgende update. Met de S2 heb ik er namelijk al last van gehad bij het verbinden met wifi, mijn S3 liep meerdere keren per dag spontaan vast (verhelpende software update kwam na 4 maanden). Als de S4 dit nu ook heeft is geen toeval meer. Maar daar gaan we niet vanuit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
EN-IS schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:39:
[...]

Ik ben hier (in Enschede - The Phone House - Officieel Service Point) naar aanleiding van een software fout (update/restoren in Kies ging totaal mis) langs geweest, ik werd netjes geholpen, zonder kassabon of enig vorm van bewijs. Ik zou het nog een keer proberen en anders toch via de Samsung Helpdesk regelen.

Succes!
Dan ga ik het mooi nog een keer proberen. We hebben helaas maar één service center in Zeeland.

Misschien dat ik dat ga doen. Bedankt voor het delen van je ervaringen. :)

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:16

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

jefken153 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:09:
Sinds de laatste update 4.3 werkt s Health niet meer. Is dat te wijten aan de update?
Bji mij werkt het wel, maar je moet de looppartner weer starten.

• speedme
Tiroz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:56:
[...]

Heb hetzelfde..en wel wat vaker. Gebeurt bij wisselende percentages, rond de 30 en 70% is geen uitzondering. Heb even batterij gecheckt, heb zo'n serienummer wat past in de batch foutieve batterijen en hij is aan 1 kant iets opgezwollen. Dus Samsung gebeld en een nieuwe batterij is onderweg. Hoop dat dat effect zal hebben! Laat ik hier wel even weten :)
Hoe kun je zien of je een "foute" batterij hebt ?
Ik kan er nergens iets over terugvinden welke batch dan verkeerd is.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

speedme schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:20:
Ik kan er nergens iets over terugvinden welke batch dan verkeerd is.
Serienummer begint met BD.

Nickname does not reflect reality

• Mistermo
  • Laatst online: 04-09 16:37
Sinds de laatste update naar 4.3 heb ik veel last van slecht netwerk. verbinding word tijdens gesprekken regelmatig verbroken.
2-3x per dag is er helemaal geen netwerk beschikbaar. (Vodafone)

Meer mensen hier last van?
Twijfel nu toch om terug te gaan naar 4.2 of om een via de onofficiële weg een andere modem te flashen.

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:39

Zalmanman

So long,

Misschien een stomme vraag, maar is er verschil in geluidskwaliteit tussen de iPod Touch V4 en de S4 te merken? Ik denk erover na om mijn HTC Sensation en iPod te vervangen voor één apparaat en daarna beide in de verkoop te doen.
Zelf vermoed ik dat de kwaliteit wel beter zal zijn, aangezien de iPod alleen maar MP3 krijgt en ik op de S4 FLACjes kan zetten. Echter weet ik niet hoe de S4 het geluid verwerkt. Kijk, het hoeft niet beter te zijn dan mijn iPod, maar slechter is toch wel een deal-breaker dan. Ook het kunnen vervangen van het SD-geheugen van de S4 spreekt me wel aan.

and thanks for all the fish.

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
En waar kan je dan de serie nummer van je batterij vergelijken zodat je weet of je een goede of slecht hebt?

Edit : heb dit meteen na het posten gevonden.. toch bedankt voor de hulp!
De mijne begint met AA ( maar toch gaat die snel leeg, als die van de lader komt springt die meteen 10-20% naar beneden.. )

[ Voor 48% gewijzigd door leducw op 14-11-2013 10:51 ]

• Tiroz
leducw schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:42:
En waar kan je dan de serie nummer van je batterij vergelijken zodat je weet of je een goede of slecht hebt?
Zie:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2504093

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2447355

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:08
leducw schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:42:
Het serienummer staat achterop je batterij zoals aangegeven

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Grolsch schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 07:14:
Ik heb nu ook de nieuwe (4.3) update geïnstalleerd.

Waar ik mij het meest aan erger is de gewijzigde mail app.

Ik heb 4 mailboxen welke ik veel gebruik.

"Vroegâh" kon ik door van links naar rechts te slepen eenvoudig een andere mailbox pakken, en dit werkt nu niet meer (lekker).

Alleen als ik met akelige precisie helemaal links begin te slepen werkt het soms :(

Iemand daar al een oplossing voor gevonden :?
Ben ik de enige met dit probleem :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33
Grolsch schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:39:
[...]

Ben ik de enige met dit probleem :?
Bij mij werkt het 99/100 keer. Anders misschien gecombineerde postvak in gebruiken, als dat niet te verwarrend is met 4 accounts. Of natuurlijk gewoon op de knop linksboven drukken.

PSN ID: Beest41

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Eerder kon ik gewoon ergens midden in mijn scherm naar rechts heen slepen en dan kreeg ik het overzicht.

Nu moet ik precies mikken op de 0,5mm rand aan de linkerkant om hetzelfde te bereiken.

Gecombineerde inbox vind ik niet handig.

Ik ben bang dat ik mij maar moet aanpassen :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Zalmanman schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:18:
Misschien een stomme vraag, maar is er verschil in geluidskwaliteit tussen de iPod Touch V4 en de S4 te merken? Ik denk erover na om mijn HTC Sensation en iPod te vervangen voor één apparaat en daarna beide in de verkoop te doen.
Ik vind het geluid van de S4 prima maar ik heb er geen verstand van. Ik denk dat het niet slechter is dan een iPod. Hier komt het vergelijkbaar met een iPhone 5 uit de test:

http://www.head-fi.org/t/661448/us-samsung-galaxy-s4/15

• Valcorn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10-2021
Bedankt voor de info Tiroz!

Ik zit met hetzelfde probleem, en mijn serienummer valt precies binnen de range die meegegeven wordt op die fora.

Straks na mijn werk even naar een Samsung Service Center in de buurt. Eens horen of ik echt zomaar een gratis vervangbatterij krijg.

Ik hou jullie op de hoogte, aangezien ik toch merk dat er veel 'slachtoffers' zijn.

• speedme
Gelukkig zojuist mijn batterij gecontroleerd en het serienummer begint met AA

• Señor Sjon
Mijn toestel is een AA1D428 serie accu, dus van 28 april. Hij komt wel uit de gevarenperiode, maar blijkbaar een andere fabriek.

De serienummers met problemen:
You can check the Serial Number of your battery. If the S/N starts with BD1D and the date is in the range of 401 - 529 (1st april - 29th may), it's probably a defective battery.

Any battery with S/N between BD1D401XX and BD1D529XX needs replacement.

Verwijderd

Senor Sjon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:37:
Mijn toestel is een AA1D428 serie accu, dus van 28 april. Hij komt wel uit de gevarenperiode, maar blijkbaar een andere fabriek.

De serienummers met problemen:
Any battery with S/N between BD1D401XX and BD1D529XX needs replacement.
Als iemand een batterij in die range heeft maar nog geen problemen heeft, mag hij deze dan ook direct omruilen, gewoon uit voorzorg?

• Señor Sjon
Denk het niet.

Verwijderd

Ik heb zelf geen S4 maar een aantal kennissen/vrienden wel, en die wil ik inlichten omdat het simpele gebruikers zijn en dus niet op GoT zitten.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:48:
[...]

Ik heb zelf geen S4 maar een aantal kennissen/vrienden wel, en die wil ik inlichten omdat het simpele gebruikers zijn en dus niet op GoT zitten.
Leuk voor je kennissen en vrienden, om simpel genoemd te worden... :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:39

Zalmanman

So long,

knakworst schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:34:
[...]

Ik vind het geluid van de S4 prima maar ik heb er geen verstand van. Ik denk dat het niet slechter is dan een iPod. Hier komt het vergelijkbaar met een iPhone 5 uit de test:

http://www.head-fi.org/t/661448/us-samsung-galaxy-s4/15
Ik lees zo hier en daar dat de geluidskwaliteit dramatisch zakt na het overschreiden van een bepaald geluidsniveau. Zijn er meer Tweakers die hier problemen mee hebben?
Het kan natuurlijk zijn dat dat aan de stock Samsung-Android ligt. Dat zou nog een reden geven om over te gaan op een Google Play Edition ROM ;-)

and thanks for all the fish.

• Valcorn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik ben daarnet de mijne gaan verwisselen.

De uitbater van het service center wist van de problemen, en heeft enkel gekeken of de batterij opgezwollen was (wat gelukkig zeer duidelijk zichtbaar was).

Heb de oude ingeleverd en heb zonder problemen een nieuwe mee naar huis gekregen. Op 10 minuutjes gefikst.

Hopelijk gaat het voor de andere 'slachtoffers' even snel.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Ik heb sinds 4.3 een probleem met mijn accu, die niet in de probleem serie zou moeten zitten.
Accu loopt in een nacht van 8 uur vaak geheel leeg en daarmee gaat mijn wekker niet af!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img42/8666/a0o6.jpg

Haalde de S4 vannacht om 3u20 geheel 100% volgeladen van de lader.
Ging slapen met alle apps afgesloten, zoals zichtbaar in linker scherm.
Toch begint vanaf dat moment de "vrije val"...

Rond 5u30 springt mijn profile van Nacht (zonder Wifi Bt GPS etc) naar Normal
Toch verandert er weinig aan de rico; hij blijft even steil naar beneden gaan.
Van 100 naar 50% in 4 uur is toch niet acceptabel :(

Enige verklaring die ik heb is de slechte GSM-ontvangst: geel tot grijs.
Maar dat was met 4.2 ook al zo en toen hield mijn volle accu het wel een hele nacht uit.

Ik ga deze nacht eens GSM only proberen; morgen de Flight modus ??
Hebben meer mensen dit (Telfort in de Randstad)?

[ Voor 11% gewijzigd door emmerx op 14-11-2013 22:59 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hoi iedereen,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor de S4. Op dit moment heb ik een SII. Ik ben zeer tevreden over te telefoon en vooral ook de camera, gezien ik soms dingen voor mijn sport met de telefoon opneem en daarna kan beoordelen hoe 't was gegaan.
Wat ik uit de reviews van tweakers.net zelf opmaak is dat de camera zeer tegenvalt en lage responsetijden heeft.
Mijn vraag aan jullie is dus, hoe ervaren jullie dit zelf? Is hij daadwerkelijk slecht? En ter vergelijking ook beter/slechter dan de camera van de S2? (Ik neem meestal op max resolutie op, zodat het op mijn PC en TV goed zichtbaar is).

Ik zoek dus concreet een telefoon die minimaal net zo goed en gebruikersvriendelijk is als de SII en minimaal eenzelfde camera heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Squishie op 15-11-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@emmerx Heb je je accu gecontroleerd of deze in de defecte serie valt? Dit is één van de symptomen begreep ik.

@Squishie
Ik vind de camera binnen ook niet je van het. Ik ben wel te lui om het op te lossen :P Daar maak ik gewoon te weinig foto's voor. Ik zou zelf naar de Note 3 neigen (mijn S4 staat dan ook op marktplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Squishie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:13:
.

Ik zoek dus concreet een telefoon die minimaal net zo goed en gebruikersvriendelijk is als de SII en minimaal eenzelfde camera heeft.
Ik heb dezelfde overstap gemaakt. De foto's buiten of bij goed licht binnen zijn uitstekend. Veel beter dan de S2 en volgens reviews ook beter dan de meeste concurrenten, scherp en veel detail. Binnen kun je uiteindelijk wel betere foto's schieten dan met een S2, maar daarvoor moet je de juiste instelling pakken en echt helemaal stilstaan (en vaak meerdere foto's nemen).

Als je binnen bij minder licht even snel je S4 pakt om meteen wat foto's te maken zullen daar ook onscherpe foto's bij zitten. Zit overigens nog op 4.2.2 hier, misschien dat met de nieuwe camera software op de 4.3 dit iets beter is geworden. De Note 3 heeft wat betreft hardware een (bijna) identieke camera, dus in de reviews scoort de camera vergelijkbaar.

Als je vaak foto's maakt in goed licht en je voor je sport functies als drama shot etc wil gebruiken, kan ik je de S4 sterk aanraden. Als je vaak in slecht licht even snel wat foto's wil maken op feestjes of waar dan ook, zal de camera je tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb een tijdje een Sony Xperia S gehad, die toch bekend staat dat hij goede foto's maakt.
Maar nu ik de S4 heb, zijn de foto's echt veel mooier dan de Xperia S kon maken.
Veel contrastrijker, meer detail.

Mijn ervaring is dat alle smartphones met camera in donkere omstandigheden bagger foto's maken.
Het is met name de focus die niet snel genoeg is.

Maar al met al is de S4 echt een aanrader, beter zul je niet snel tegen komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sinds enige tijd ook de S4 en ben best tevreden. Er zijn alleen 2 dingen die mij storen.
- Batterijverbruik
- Internet verbruik

- Ik doe niet veel bijzonders met mijn mobiel (FB, AD.nl, ING.nl, Outlook en dat was het wel ongeveer) Toch vind ik dat mijn batterij behoorlijk snel gaat. Als ik hem bijv om 20:00 heb opgeladen dan moet hij de volgende dag om 20:00 echt weer aan de stroom. Zal tussen de 20-40% nog over zijn van de batterij. Of ben ik nu aan het zeuren en is dit normaal?
Als ik kijk naar de batterij indicatie die er op zit staat er nu 13u 50min en zit op 60% batterij.
Scherm - 43%
Android systeem - 20%
Apparaat in standystand 19%
Mobiel standy 7%
Wifi 4%
Android systeem 2%
Mediaserver 2%
Hier kan ik dus helemaal niets uithalen.

Verder volg ik het internet verbruik niet. Ik heb de MB Meter van KPN geinstalleerd. Als ik kijk naar mij verbruik van apps zonder wifi is dat ongeveer
Outlook 15% 45MB
Facebook 15% 44MB
AD.nl 10% 30MB
Reddit 7% 20MB (1x opgestart)
Internet 4% 11MB
Overig 48.9% 145 MB

Wat valt er onder overig :S Dit is even de helft van mijn verbruik en zou ik toch wel graag willen weten aangezien mijn bundel 500MB is. Zijn dat al die samsung apps die je toch niet gebruikt?

Ga ik kijken naar Wifi dan is het nog extremer
DRM beschermde inhoudsopslag 7.6% 71MB (wat dit ook mag zijn)
Downloadmanager 1.6% 15MB
Google play store 1.1% 11MB
Facebook 1.0% 9MB
Dropbox 0.5% 5MB
Overig 88.1% 824.6MB (the fuck.....).

Daaronder staat dan een disclaimer dat alleen de top 5 apps worden getoond en onder overig valt ook de processen van Android. Maar is dit zo ontzettend veel dan? Is er niet ergens een document waarin staat wat ik allemaal gewoon probleemloos kan uitzetten of weggooien. Je krijgt namelijk vaak allemaal waarschuwingen als je dingen wilt uitzetten of weggooien dus dan doe je dat voor de zekerheid maar niet.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Batterij tijd zegt niets zonder dat we de scherm-aan tijd weten.
Voor het datagebruik kan je beter in het menu kijken bij datagebruik. Daar staat per app wat er gebruikt wordt, ook voor wifi, en dan zie je ook of het voorgrond of achtergrond gebruik is. Voorgrond is als de app 'aan' staat (en je die dus op dat moment gebruikt), achtergrond is dus als je de app niet actief gebruikt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Android heeft een eigen MB meter die accuraat is. Daarvan zie je het verbruik van elke app. Internetten lijkt wel het meest intensieve gebruik voor een smartphone, vergeet de videotestjes, dat is peanuts vergeleken met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Veelal witte internetpagina's verbruiken wat meer bij AMOLED schermen. Ik weet niet of er verschil is onderling tussen verschillende browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Senor Sjon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:45:
Android heeft een eigen MB meter die accuraat is. Daarvan zie je het verbruik van elke app. Internetten lijkt wel het meest intensieve gebruik voor een smartphone, vergeet de videotestjes, dat is peanuts vergeleken met internet.
Die komt redelijk overeen met wat ik toonde (verschillen zijn te verklaren met het niet synchroon lopen mbt ingangsdatum).
outlook 23MB
Facebook 22MB
Youtube 20MB
AD.nl 15MB
Android Core apps 6MB
Internet 6MB
Google play store 6MB
Android systeem 3MB
etc

Met Wifi:
Android systeem 718MB (Dit is allemaal achtergrond) (0MB voorgrond)
google playstore 60MB
facebook 6MB
twitch.tv 4MB
etc
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:43:
Batterij tijd zegt niets zonder dat we de scherm-aan tijd weten.
Die is 55m en 56s

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 15-11-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

There's definitely something wrong here!
Android systeem met 718 MB?! Die staat bij mij na twee weken op 36 MB (wifi) en 2 MB (data).

Ik vermoed dat er een proces is dat constant aan het syncen is en daardoor ook je toestel niet in slaapstand komt. Zonder root is het alleen vrij lastig om er achter te komen welk proces dat is... Ik ben niet zo thuis in ongeroote toestellen, dus om nu meteen de meest drastische poging te adviseren (fabrieksinstellingen)... wellicht dat iemand anders een suggestie heeft.

edit:
Kan je je scherm-aan tijd nog doorgeven bij de huidige stand van de batterij?
edit 2:
tnx.
Scherm aan tijd van een uur bij 13 uur na afkoppelen van de lader zou je toch nog zeker 75% tot 85% moeten hebben, althans, dat is als ik het met mijn toestel vergelijk. 85% als ik niet bel, 75% als ik zo'n half uur tot een uur gebeld zou hebben. Het bevestigt voor mij dan ook dat er iets mis is en je telefoon dus niet slaapt.

Heb je al eens gereboot?

[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-11-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat kan de update naar 4.3 zijn. Die was in die orde van grootte. Misschien heeft ie hem al gedownload, maar nog niet geïnstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 15-11-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
thewizard2006 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:37:
... dingen die mij storen.
- Batterijverbruik
Dat heb ik dus sinds 4.3 ook.

Vannacht een test gedaan door alleen 2G (GSM mode) in te schakelen en wat blijkt?
Batterijverbruik is prima: 1 à 2 % per uur.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img812/1967/z80k.jpg

Om 9u (halverwege de grafiek) weer omgeschakeld naar 3G.
En dan begint de leegloop weer met meer dan 10% per uur; ook als ik scherm etc uit heb.

Lijkt dus aan de 3G te liggen:
  • slechte dekking (grijs ipv groen) of
  • überhaupt foute aansturing van de module.

Want ook als het bereik goed is (groen), dan loopt de accu veel te snel leeg.
Hieronder een plaatje van mijn S4 met toen nog 4.2
waar te zien is dat het verbruik met 3G toen nog wel acceptabel was:
zo'n 3 à 4 % per uur terwijl ook toen de dekking/veldsterkte niet optimaal was.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img707/5374/69wr.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 15-11-2013 16:29 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ik zit nog steeds op 4.2.2. Gisteren via OTA gecheckt voor updates en toen vond die er. Echter begon hij toen een file van 200+MB te downloaden en heb ik deze stopgezet. Had daar toen geen tijd voor.

Vandaag check ik opnieuw en nu is zogezegd alles reeds bijgewerkt. Ik zit echter nog steeds op 4.2.2.
Toestel al eens herstart en de service framework al eens herstart, maar nog steeds hetzelfde. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
Squishie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:13:
Hoi iedereen,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor de S4. Op dit moment heb ik een SII. Ik ben zeer tevreden over te telefoon en vooral ook de camera, gezien ik soms dingen voor mijn sport met de telefoon opneem en daarna kan beoordelen hoe 't was gegaan.
Wat ik uit de reviews van tweakers.net zelf opmaak is dat de camera zeer tegenvalt en lage responsetijden heeft.
Mijn vraag aan jullie is dus, hoe ervaren jullie dit zelf? Is hij daadwerkelijk slecht? En ter vergelijking ook beter/slechter dan de camera van de S2? (Ik neem meestal op max resolutie op, zodat het op mijn PC en TV goed zichtbaar is).

geloof mij. De camera van de S4 is echt heel goed. Ik heb veel telefoons gehad en de s4 is tot nog toe de beste.

Volgens gsmarena is de camera van de note3(zelfde als s4) na de nokia 1020 de beste allround camphone die er is, beter dan htc one, lumia 925, iphone 5s en Z1.

Ik zelf vind de camera bij weinig licht niet zo goed maar dat zijn de Xperia Z en iphone 5 ook niet uit eigen ervaring.

Al met al kun je de S2 en S4 niet met elkaar vergelijken. De S4 is gewoon allround heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:02:
Al met al kun je de S2 en S4 niet met elkaar vergelijken.
Klopt. Mocht willen dat de S4 bij minder goed licht even mooie foto's maakte als de S2 deed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
Ik heb geen S2 gehad maar als ik foto's zie van de S2 bij weinig licht, dan wordt ik niet blij. Dan doet de S4 het heel wat beter. Zelfs de S3 en de Xperia S vind ik beter dan S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:33:
Ik heb geen S2 gehad maar als ik foto's zie van de S2 bij weinig licht, dan wordt ik niet blij. Dan doet de S4 het heel wat beter. Zelfs de S3 en de Xperia S vind ik beter dan S2.
Als je een statief gebruikt, stopt met ademen, twee maanden geen koffie drinkt, de aarde stopt met roteren en je maakt een foto heb je inderdaad een kleine kans dat je een bruikbare low-light foto overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Valcorn schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:43:
Ik ben daarnet de mijne gaan verwisselen.

De uitbater van het service center wist van de problemen, en heeft enkel gekeken of de batterij opgezwollen was (wat gelukkig zeer duidelijk zichtbaar was).

Heb de oude ingeleverd en heb zonder problemen een nieuwe mee naar huis gekregen. Op 10 minuutjes gefikst.

Hopelijk gaat het voor de andere 'slachtoffers' even snel.
Mijne ook net vandaag ontvangen en direct omgewisseld! So far so good, geen vastlopers/reboots, en telefoon bootte ook gewoon zonder aan de oplader te moeten hangen. Ik hou het even in de gaten komende dagen :)

Ik heb het direct via Samsung geregeld btw, even bellen, moest IMEI en serial nummer etc doorgeven, maandag gebeld, vandaag batterij in de bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik zit met een heel ander probleem, sinds de vorige update laden mijn icoontjes die op me SD staan niet meer :S

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v8FRA13.jpg

iemand enig idee?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Garret1410 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:02:
[...]

geloof mij. De camera van de S4 is echt heel goed. Ik heb veel telefoons gehad en de s4 is tot nog toe de beste.

Volgens gsmarena is de camera van de note3(zelfde als s4) na de nokia 1020 de beste allround camphone die er is, beter dan htc one, lumia 925, iphone 5s en Z1.

Ik zelf vind de camera bij weinig licht niet zo goed maar dat zijn de Xperia Z en iphone 5 ook niet uit eigen ervaring.

Al met al kun je de S2 en S4 niet met elkaar vergelijken. De S4 is gewoon allround heel goed.
Ik heb de overstap toch gemaakt :)! Al met al tot nu toe na 1 dag zeer tevreden. Voelt veel lichter aan terwijl hij groter is. Ligt fijn in de hand en foto's zien er goed uit, alhoewel ik wel moet zeggen dat de focus ERG lang duurt..... =.=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Sinds een paar weken valt mijn Galaxy S4 elke dag zomaar uit. Voor de rest werkt hij heel goed, maar ik ben bang dat er iets mis is met de accu. Kan dit kloppen? Ik lees op veel sites dat je hem naar fabrieksinstellingen moet zetten en dat dat kan helpen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hem nog maar net nieuw en zo jammer dat hij nu elke dag zomaar uitvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 07:55
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:29:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Sinds een paar weken valt mijn Galaxy S4 elke dag zomaar uit. Voor de rest werkt hij heel goed, maar ik ben bang dat er iets mis is met de accu. Kan dit kloppen? Ik lees op veel sites dat je hem naar fabrieksinstellingen moet zetten en dat dat kan helpen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hem nog maar net nieuw en zo jammer dat hij nu elke dag zomaar uitvalt..
Lees vorige pagina even en check het nummer van je accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankbuster schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:32:
[...]

Bedankt voor je reactie! Had inderdaad vorige pagina niet gelezen, heb mijn serienummer gecheckt maar deze begint gewoon met AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 07:55
Is je accu ook vervormd? En heb je al gekeken of er iets onevenredig veel stroom verbruikt? Dus een verkeerde app of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Zou ook software gerelateerd kunnen zijn, heb je dit sinds de 4.3 update van 2 weken terug of al eerder? Als het ook voor de softwareupdate speelde dan lijkt het mij dat er iets in de telefoon niet goed zit.

Valt de telefoon echt uit, dus moet je 'm zelf weer aanzetten, of reboot het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu is niet vervormd en heb geen idee of er een app is dat veel stroom verbruikt. Denk niet dat het probleem daar eigenlijk aan ligt.

Heb niet de nieuwe update geïnstalleerd gelukkig, dus daar ligt het sowieso niet aan. Ik heb er eigenlijk niet op op gelet of ik hem zelf moet aanzetten of dat ie zelf opnieuw start. Had namelijk het knopje van aan/uit direct nadat ie uitvalt altijd al ingehouden, dus misschien moet ik even kijken of hij opnieuw start wanneer ik het knopje niet inhoud.

Zou het ook kunnen zijn dat mijn sd-kaart kapot is en hierdoor uitvalt? Ik heb mijn sd-kaart eruit gehaald en ga even een paar dagen kijken of dit effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Senor Sjon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:34:
Dat kan de update naar 4.3 zijn. Die was in die orde van grootte. Misschien heeft ie hem al gedownload, maar nog niet geïnstalleerd?
Ah dit is waarschijnlijk die grote download ja. Dus dat euvel is dan verholpen om het zo maar te zeggen. Ik zal het nog wel in de gaten houden.

Mbt batterij verbruik. Hij staat nu op 65%. Standby 13u en 40min
scherm 23% 22min
apparaat in standby 26% 13uur 35min
android systeem 19% 21m
mobiel standby 8% 13u 59min
wifi 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Tiroz schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:35:
[...]

Mijne ook net vandaag ontvangen en direct omgewisseld! So far so good, geen vastlopers/reboots, en telefoon bootte ook gewoon zonder aan de oplader te moeten hangen. Ik hou het even in de gaten komende dagen :)

Ik heb het direct via Samsung geregeld btw, even bellen, moest IMEI en serial nummer etc doorgeven, maandag gebeld, vandaag batterij in de bus!
Had ik ook even verwijderen en weer opnieuw op zijn plaats zetten.
De apps NIET verwijderen! Gewoon opnieuw je apps verplaatsen naar waar je ze wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thewizard2006 schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:36:
[...]

Ah dit is waarschijnlijk die grote download ja. Dus dat euvel is dan verholpen om het zo maar te zeggen. Ik zal het nog wel in de gaten houden.

Mbt batterij verbruik. Hij staat nu op 65%. Standby 13u en 40min
scherm 23% 22min
apparaat in standby 26% 13uur 35min
android systeem 19% 21m
mobiel standby 8% 13u 59min
wifi 5%
Ik sta nu op 1d 1u 18m, 67%
Scherm 2u 3m (52%)

Heb 8% bijgeladen onderweg naar mn werk (usb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
AllSeeyinEye schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:06:
[...]

Scherm 2u 3m (52%)

Lijkt me alleszins acceptabel als je twee uur je scherm aan hebt gehad en nog ruim 60% batterij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Mijn batterij werd ook steeds beroerder. Had alleen nog niet door dat het aan de batterij zelf lag.
Vanochtend plotseling in een boot loop gekomen toen ik de LED als mn zaklamp gebruikte.

Na een google op het "swollen battery" probleem gestuit. Direct gecheckt en die was echt mega opgezwollen.Voelt ook duidelijk als defect aan.
Na een telefoontje met samsung werd duidelijk dat de BD serie van de batterij een probleem heeft. Die serie heb ik dus ook. Serienummer staat op de batterij vermeld.

Medewerker melde mij dat hij de laatste dagen erg veel meldingen had gehad Hij noemde ook zelf al gelijk de eerste 2 letters van het SN van de batterij (BD dus). Dus iedereen die batterij problems heeft: check eens of die een bolling vertoont en wat het SN is.

[ Voor 20% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-11-2013 18:49 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:56
Ik heb nu al enkele dagen een vervelend probleem.

's Avonds zet ik mijn S4 uit en als ik op sta zet ik hem terug op. Maar nu staat mijn telefoon telkens ingesteld op de duitse taal 's morgens, terwijl de firmware xx aka netherlands is.

Weet er iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ik heb me rot gezocht (google en xda), helaas geen redelijk antwoord kunnen vinden, iemand enig idee of het mogelijk is om de tekst grootte te veranderen van de app/iconen op de hoofdscherm (zoals e-mail camera en dergelijke te zien zoals op onderstaand afbeelding)?

Ik heb mijn toestel geroot, heb Echoe (rom) op zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketgamer.co.uk/FCKEditorFiles//Samsung-Galaxy-S4-2.jpg
dirkjesdirk schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:38:
Mijn batterij werd ook steeds beroerder. Had alleen nog niet door dat het aan de batterij zelf lag.
Vanochtend plotseling in een boot loop gekomen toen ik de LED als mn zaklamp gebruikte.

Na een google op het "swollen battery" probleem gestuit. Direct gecheckt en die was echt mega opgezwollen.Voelt ook duidelijk als defect aan.
Na een telefoontje met samsung werd duidelijk dat de BD serie van de batterij een probleem heeft. Die serie heb ik dus ook. Serienummer staat op de batterij vermeld.

Medewerker melde mij dat hij de laatste dagen erg veel meldingen had gehad Hij noemde ook zelf al gelijk de eerste 2 letters van het SN van de batterij (BD dus). Dus iedereen die batterij problems heeft: check eens of die een bolling vertoont en wat het SN is.
Paar pagina's terug gaat het alleen maar om BD batterijen problemen, bekend probleem, wordt kosteloos vervangen via een Service Point of via de Helpdesk van Samsung of via je aanschafpunt (aanbieden voor garantie).

Let wel op, batterij heeft maar 6 maanden garantie vanaf aankoopdatum.
Astratuner schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:27:
Ik heb nu al enkele dagen een vervelend probleem.

's Avonds zet ik mijn S4 uit en als ik op sta zet ik hem terug op. Maar nu staat mijn telefoon telkens ingesteld op de duitse taal 's morgens, terwijl de firmware xx aka netherlands is.

Weet er iemand hier meer van?
WTF!? Ik heb hetzelfde maar dan dat mijn gehele toestel de taal zet op Engels (UK), gebeurt elke keer na opstarten van toestel :? 8)7
Ik heb het idee dat het kwam nadat ik in de Samsung Toetsenbord (invoertalen) naast Nederlands ook Engels had geselecteerd.

[ Voor 68% gewijzigd door EN-IS op 19-11-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:36

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb ook een batterij in de BD1D serie, vlgs mij werkt mijn batterij prima, en is er geen enkele bolling te zien. Mijn S4 is nu bijna 2 maanden oud.

Zal ik een poging wagen om em alvast om te ruilen voordat er problemen komen ?
Of maak ik geen kans omdat mijn batterij (nog) niet bol staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het valt me sinds kort op dat het scherm van mijn s4 af en toe zwart knippert wanneer ik tabs wil switchen bij Chrome. Verder heb ik het nog niet bij een andere app gezien. Chrome bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De stock browser doet dat ook. Maar zeer zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met mijn wifi. Het instellen van de wifi verbinding gaat goed. Na een half uur of minder valt wifi ineens weg en kan ik niks meer. Wifi vervolgens uitzetten en weer aan en er is weer verbinding.

Wat is er mis?

Ik maak gebruik van het Ziggo Ubee EVW 3200 modem, draadloos.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Update: probleem is opgelost met een draadloos Eminent routertje. Verbinding blijft nu behouden en stabiel.
Dat Ubee modem van Ziggo en wifispots zijn zwaar onder de maat. Bereik en verbinding zijn veel te zwak.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
AllSeeyinEye schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:06:
[...]

Scherm 2u 3m (52%)

Batterij 50% na 14u 24min

Scherm 31% 29m
apparaat in standy 21% 13u 55min
google services 20% (deze is nieuw....)
android systeem 9%
mobiel standby 7%
wifi 4%

heb mijn scherm (display) staan op
-2 helderheid
Time out scherm na 30sec geen activiteit
dagdromen uit
schermmodus = adapt display
duur verlichting tiptoetsen 1.5sec
schermtinnt auto aanpassen aan
aanraakgevoeligheid verhogen aan

Serienummer batterij begint trouwens met AA dus niet die foutieve serie

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 20-11-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik denk dat er iets is dat je telefoon wakker houdt. Deze waarden zijn namelijk belachelijk slecht.

Ik heb zelf de helderheid op automatisch, time out ook op 30 sec, dagdromen zit niet in mijn rom. Ook een batterij uit de AA serie (waar geen problemen mee zouden moeten zijn). Ik sync alles automatisch / push, inclusief een exchange account, muv facebook. M'n locatieservices staan aan (gps staat wel uit) en mn bluetooth staat de hele dag aan (omdat ik t anders in de auto vergeet aan te zetten).

Heb je je toestel geroot? Zo ja, installeer dan Better Battery Stats (gratis versie op xda te vinden) eens. Dan heb je in een paar uur al een goed inzicht in processen / apps die jouw telefoon wakker houden. Eveneens geroot zou je Greenify kunnen installeren, om apps (indien nodig) geforceerd in slaap te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gebruik je Google Now? Dat is meestal de Google Services gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:46
Ik vermoed dat het echt niet aan de S4 ligt, maar ik vraag het toch hier maar omdat ik simpelweg de S4 heb.
Mijn 3G verbinding lijkt de laatste tijd wel erg slecht te werken, vooral in de trein is het echt een groot drama. Om de zoveel tijd staat er weer een seconde of 10 ''alleen noodoproepen''. Als er dan 3G staat mag ik van geluk spreken als ik een site kan laden. Ik zit overigens bij Hi/KPN.

Ik gebruik een paar keer per week mijn telefoon als hotspot voor mijn iPad, maar dat lukt zo dus niet echt meer. Ik weet dat 3G in de drukte toch al niet goed werkt, maar ik vermeld het hier omdat ik het idee heb dat het wat erger is geworden.

Een optie zou kunnen zijn om 10 euro per maand extra te betalen voor 4g, maar ik wilde toch weten hoe het bij jullie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:30:
Ik heb ook een batterij in de BD1D serie, vlgs mij werkt mijn batterij prima, en is er geen enkele bolling te zien. Mijn S4 is nu bijna 2 maanden oud.

Zal ik een poging wagen om em alvast om te ruilen voordat er problemen komen ?
Of maak ik geen kans omdat mijn batterij (nog) niet bol staat ?
Ik heb net ook maar even "preventief" gebeld met Samsung. Het verhaal dat mij verteld werd was dat de batterij alleen omgeruild wordt als hij bol is en het toestel mag nog geen jaar oud zijn. Je moet de oude batterij ook terug sturen. Helaas dus. Ik vindt het wel een raar verhaal. Het gebeurd zo vaak dat een fabrikant een slechte batch onderdelen heeft en dat gebruikers die dan ook preventief om kunnen ruilen. Denk bijvoorbeeld aan de batterijen die een aantal jaren geleden in brand vlogen.... Maar ja... Afwachten dus. Ik mocht ook naar een Service Center die konden dan beoordelen of hij bol stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
Meer mensen last van glitches sinds de laatste update?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2mq985y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:38
Digger36 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:49:
[...]

Ik heb net ook maar even "preventief" gebeld met Samsung. Het verhaal dat mij verteld werd was dat de batterij alleen omgeruild wordt als hij bol is en het toestel mag nog geen jaar oud zijn. Je moet de oude batterij ook terug sturen. Helaas dus. Ik vindt het wel een raar verhaal. Het gebeurd zo vaak dat een fabrikant een slechte batch onderdelen heeft en dat gebruikers die dan ook preventief om kunnen ruilen. Denk bijvoorbeeld aan de batterijen die een aantal jaren geleden in brand vlogen.... Maar ja... Afwachten dus. Ik mocht ook naar een Service Center die konden dan beoordelen of hij bol stond.
Ik had ook gebeld naar Samsung voor het vervangen van mijn batterij en die inmiddels ook al binnen.
Alleen is mij niet verteld aan de telefoon dat ik mijn batterij terug moest sturen. Er zat ook niets anders dan een batterij en een business kaartje bij het pakketje van Samsung. Mijn batterij was ook niet echt bol maar hij zat wel in de BD1D serie. Toen de Service medewerker dat hoorde zei ze gelijk ik zal een nieuwe opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei zou ik de sd-kaart eruit halen en testen of het daaraan zou liggen. Hij viel 3 dagen niet uit, dus ik dacht dat het daardoor kwam. Maar nu is hij vandaag weer 2 keer uitgevallen! En ging er ook even opletten of ik hem zelf weer moest aanzetten of dat hij zelf opnieuw startte. Maar hij start dus vanzelf weer op. Iemand enig idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fricandel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 10:37
Asprine schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:12:
Meer mensen last van glitches sinds de laatste update?

[afbeelding]
Ja zeker last van sinds 4.3 vooral een bekende nieuwssite echt storend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:13
Ik werk in een bedrijf waar 800+ man de Samsung gebruiken. Daar werden alle batterijen vervangen. De opbollende exemplaren kwamen uit China. De nieuwe weet ik niet meer exact, Enkele collega's hadden last van uitvallende toestellen.

Android 4.3 update wordt volgende weken vervangen door een nieuwe update vanwege batterije issue. Ik merk er zelf weinig van maar anderen hebben ook 3G problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
mitch123 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:14:
[...]

Ik had ook gebeld naar Samsung voor het vervangen van mijn batterij en die inmiddels ook al binnen.
Alleen is mij niet verteld aan de telefoon dat ik mijn batterij terug moest sturen. Er zat ook niets anders dan een batterij en een business kaartje bij het pakketje van Samsung. Mijn batterij was ook niet echt bol maar hij zat wel in de BD1D serie. Toen de Service medewerker dat hoorde zei ze gelijk ik zal een nieuwe opsturen.
Weet je de naam van die Service Medewerker nog? ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Ik heb nu de firmware versie: i9505xxudmhb

Dit is toch niet de 4.3 Versie? Ik kan me niet herrinneren dat ik zo'n grote update gehad heb.

Maar bij software update op de telefoon en met kies krijg ik de melding dat de telefoon de laatste versie heeft.

Heeft iemand hier een goede verklaring voor?

• thewizard2006
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:03:
Ik denk dat er iets is dat je telefoon wakker houdt. Deze waarden zijn namelijk belachelijk slecht.

Ik heb zelf de helderheid op automatisch, time out ook op 30 sec, dagdromen zit niet in mijn rom. Ook een batterij uit de AA serie (waar geen problemen mee zouden moeten zijn). Ik sync alles automatisch / push, inclusief een exchange account, muv facebook. M'n locatieservices staan aan (gps staat wel uit) en mn bluetooth staat de hele dag aan (omdat ik t anders in de auto vergeet aan te zetten).

Heb je je toestel geroot? Zo ja, installeer dan Better Battery Stats (gratis versie op xda te vinden) eens. Dan heb je in een paar uur al een goed inzicht in processen / apps die jouw telefoon wakker houden. Eveneens geroot zou je Greenify kunnen installeren, om apps (indien nodig) geforceerd in slaap te brengen.
Ik heb hem niet geroot (geen idee hoe dat moet :'()
Ik heb Wifi en bluetooth aanstaan altijd. GPS staat nooit aan. De telefoon is vaak wel "lauw" ipv koud. Merk zeker wel verschil als hij bijv 5min uit is geweest. Heb dus inderdaad het idee dat er wel "iets" de processor bezig houd. Kan alleen niet zien wat :(
Senor Sjon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:16:
Gebruik je Google Now? Dat is meestal de Google Services gebruiker.
nee gebruik ik niet. Die was voor mij nieuw. Staat meestal niet in de lijst.

51% met 19uur nu
Scherm 45% 54min
Standby 22% 18uur
Android 12%
mobiel standy 7%
wifi 4%

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 21-11-2013 15:00 ]

Verwijderd

Enkele dagen geleden merkte ik dat ook mijn toestel opeens wel heel erg snel aan lading verloor, zonder dat ik ook maar iets aan instellingen veranderd had. Zelfs een nachtje idle kostte een leuke 40% batterij. Toch maar even gaan zoeken naar een eventueel euvel. De accu van mijn toestel valt buiten de categorie van mogelijk defecte exemplaren, dus wellicht dat het met de update naar 4.3 te maken had. Uiteraard even de services gecheckt en wat blijkt: In Google Services school ook bij mij de dader. Zo plotseling als het begon, is het echter ook weer verdwenen. Toch vreemd.

• Señor Sjon
Ik heb vanochtend ook opeens Google Services die fanatiek is gaan lurken aan mijn accu:
- Netwerklocatie
- Google accountbeheerder
- Google Play-services
- Google-contacten synchroniseren
- Google Services framework.
Op 7u 23 min pakt ie 26% met 25min36s CPU tijd en houdt mijn telefoon 7u en 18 minuten wakker. Hij is 5 minuten na het uit de carkit halen aangegaan en niet meer uit.

• rednaxvo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10-2023
Lange tijd tevreden over mijn S4 welke ik sinds mei beschik. Echter sinds de laatste update een en al allende.

Na het installeren van de update werkt mijn netwerk om de haverklap niet meer, de telefoon even opnieuw opstarten en hij doet het weer een half uur maar daar is het mee gezegd.. Ik kan niet meer bellen of internetten, alleen nog via WIFI. Inmiddels de telefoon gereset en knox uiteraard niet geïnstalleerd, echter het probleem blijft terug komen. De telefoon heeft verder geen stuiter gemaakt.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:29:
Hallo iedereen,

Tankbuster schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:32:

Hier zelfde probleem. regelmatig spontane reboots! S/N van batterij zit in de BD1D serie.

vanmiddag contact gehad met samsung en deze sturen een nieuwe batterij toe.
Wanneer je bel moet je wel al je gegevens bij de hand hebben zoals imei en s/n van telefoon en batterij.

Mij is wel gevraagd de defecte batterij retour te sturen naar een antwoordnummer.

[ Voor 33% gewijzigd door Jer-r op 22-11-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Volgens geruchten komt Samsung in januari met de update naar KitKat (4.4).

Bron : http://www.sammobile.com/...ote-ii-before-april-2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zit eerst nog te wachten op de GPE 4.4 versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Laatst online: 20-07-2021
rednaxvo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:41:
Lange tijd tevreden over mijn S4 welke ik sinds mei beschik. Echter sinds de laatste update een en al allende.

Na het installeren van de update werkt mijn netwerk om de haverklap niet meer, de telefoon even opnieuw opstarten en hij doet het weer een half uur maar daar is het mee gezegd.. Ik kan niet meer bellen of internetten, alleen nog via WIFI. Inmiddels de telefoon gereset en knox uiteraard niet geïnstalleerd, echter het probleem blijft terug komen. De telefoon heeft verder geen stuiter gemaakt.

Iemand een oplossing?
Ik heb precies dezelfde ervaring, koppelt zelf wifi af omdat de internetverbinding te langzaam zou zijn. Op mijn PC de snelheid via wifi getest en gaf 80MB aan. Dat mag ook wel via glasvezel. Ik snap dus niet waarom wifi zelf beslist om af te koppelen en dit gebeurt om de haverklap terwijl het signaal wel sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:13
Joop557 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:44:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring, koppelt zelf wifi af omdat de internetverbinding te langzaam zou zijn. Op mijn PC de snelheid via wifi getest en gaf 80MB aan. Dat mag ook wel via glasvezel. Ik snap dus niet waarom wifi zelf beslist om af te koppelen en dit gebeurt om de haverklap terwijl het signaal wel sterk is.
Dan is er waarschijnlijk een keer op OK geklikt bij de notificatie dat de wifi verbinding onstabiel is. Gewoon geavanceerde opties van wifi openen en "Autom netwerkwissel" weer uit zetten.

Helaas nog geen optie gevonden om het helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Sinds ik dat uit heb gezet bij geavanceerde wifi instellingen heb ik die melding niet meer gezien dus.. Lijkt op die manier wel te werken!

Zag gisteravond een bericht dat de beveiligingsinstellingen waren bijgewerkt naar versie 0012 oid. Weet niet precies wat dit inhoud, maar ben benieuwd of die Knox melding daarmee is opgelost! Heb m nu voor 30 dagen weggeklikt maar ga even de gegevens wissen van die Knox Notification manager en dan kijken of het terugkomt.

Edit: So far geen melding meer gezien, dat lukt te werken! Wel stonden m'n beide Beautiful Widgets stil ; tijd wwerd niet bijgewerkt. Daar had ik sinds m'n nieuwe batterij geen last meer van dus hoop dat het even een glitch was :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tiroz op 23-11-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Laatst online: 20-07-2021
Er is weer een update. WIFI veel beter nu na de update, ten minste bij mij. En lijkt ook weer sneller.

[ Voor 64% gewijzigd door Joop557 op 24-11-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de officiele rom kan downloaden van vodafone?
Wil van mij Omega rom af, teveel vreemde dingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:58:
Weet iemand waar ik de officiele rom kan downloaden van vodafone?
Wil van mij Omega rom af, teveel vreemde dingen :(
Samfirmware wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Joop557 schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:24:
Er is weer een update. WIFI veel beter nu na de update, ten minste bij mij. En lijkt ook weer sneller.
Heb je die via OTA binnengekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:44
Tiroz schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:24:
[...]

Heb je die via OTA binnengekregen?
Via Kies is er wel een update beschikbaar, niet via OTA. Heb 'm geinstalleerd maar zie nog geen verschillen.

De nieuwe versie is:
AP: I9505XXUEMK8
CP: I9505XXUEMK8
CSC: I9505PHNEMK5

De kernel is van 19 november...

[ Voor 17% gewijzigd door Grumsel op 24-11-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 07:14
Ik heb nu de laatste 4.3 geïnstalleerd met odin. Maar nu viel mij een ding op. Bij de video player heb ik geen bewegende thumbnails meer. Voorheen wel. Is iemand dit al opgevallen? Kan geen instelling vinden die daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Changelog voor de update via Kies: (vertaald uit het Italiaans via Google Translate)

1. Het besturingssysteem (Android 4.3) bijwerking
2. Nieuwe functies beschikbaar (KNOX voor consumenten, enz.)
3. Compatibiliteit met Galaxy Gear
4. Verbeterde prestaties (Graphics, Multimedia, Bluetooth, etc.)
5. Verbeterde gebruikersinterface en stabiliteit
6. De gebruikersinterface veranderen (nieuwe iconen, etc)
7. Betere beveiliging
* Om veiligheidsredenen kunt u niet meer terugkeren naar precende versie na de upgrade.
Pagina: 1 ... 45 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV