Sinds enige tijd ook de S4 en ben best tevreden. Er zijn alleen 2 dingen die mij storen.
- Batterijverbruik
- Internet verbruik
- Ik doe niet veel bijzonders met mijn mobiel (FB, AD.nl, ING.nl, Outlook en dat was het wel ongeveer) Toch vind ik dat mijn batterij behoorlijk snel gaat. Als ik hem bijv om 20:00 heb opgeladen dan moet hij de volgende dag om 20:00 echt weer aan de stroom. Zal tussen de 20-40% nog over zijn van de batterij. Of ben ik nu aan het zeuren en is dit normaal?
Als ik kijk naar de batterij indicatie die er op zit staat er nu 13u 50min en zit op 60% batterij.
Scherm - 43%
Android systeem - 20%
Apparaat in standystand 19%
Mobiel standy 7%
Wifi 4%
Android systeem 2%
Mediaserver 2%
Hier kan ik dus helemaal niets uithalen.
Verder volg ik het internet verbruik niet. Ik heb de MB Meter van KPN geinstalleerd. Als ik kijk naar mij verbruik van apps zonder wifi is dat ongeveer
Outlook 15% 45MB
Facebook 15% 44MB
AD.nl 10% 30MB
Reddit 7% 20MB (1x opgestart)
Internet 4% 11MB
Overig 48.9% 145 MB
Wat valt er onder overig

Dit is even de helft van mijn verbruik en zou ik toch wel graag willen weten aangezien mijn bundel 500MB is. Zijn dat al die samsung apps die je toch niet gebruikt?
Ga ik kijken naar Wifi dan is het nog extremer
DRM beschermde inhoudsopslag 7.6% 71MB (wat dit ook mag zijn)
Downloadmanager 1.6% 15MB
Google play store 1.1% 11MB
Facebook 1.0% 9MB
Dropbox 0.5% 5MB
Overig 88.1% 824.6MB (the fuck.....).
Daaronder staat dan een disclaimer dat alleen de top 5 apps worden getoond en onder overig valt ook de processen van Android. Maar is dit zo ontzettend veel dan? Is er niet ergens een document waarin staat wat ik allemaal gewoon probleemloos kan uitzetten of weggooien. Je krijgt namelijk vaak allemaal waarschuwingen als je dingen wilt uitzetten of weggooien dus dan doe je dat voor de zekerheid maar niet.