Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
Volgens mij schrijven ze dat de verkoop op 27 april start, niet dat het toestel dan daadwerkelijk in de winkel ligt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217197

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:56:
[...]

Niet zonder eerst ook een andere achterkant te kopen met de benodigde onderdelen/aansluitingen daar in.

Boven dat, de wireless charging kit is nogal duur en werkt uitermate brak én traag. Nogal een teleurstelling.
Oei dat is wel een flinke tegenvaller zeg. Niet alleen de prijs maar ook nog eens traag met opladen.
Dat wordt hem niet voor mij. Ik ga wel weer voor een dockingstation die ik nu ook voor mijn S2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:31:
[...]

Volgens mij schrijven ze dat de verkoop op 27 april start, niet dat het toestel dan daadwerkelijk in de winkel ligt.
En vanavond is bekend geworden dat de Galaxy S4 ook echt vanaf volgende week zaterdag in de winkels te koop is:
http://www.allaboutphones...-nederlandse-winkels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:31:
[...]

Het is natuurlijk geen HTC :)

Vanaf 10.00 op 27 april te koop. Kom maarrrr met de aanbiedingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Senor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:33:
[...]

Het is natuurlijk geen HTC :)

Vanaf 10.00 op 27 april te koop. Kom maarrrr met de aanbiedingen.
Hmm, hopelijk versturen ze de pre-orders al iets eerder, anders zit de zondag er tussen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440132

Dit wordt zonder twijfel mijn nieuwe juweeltje.

Ik heb alleen echter 1 vraag en misschien dat 1 van jullie mij hierbij kan helpen, want natuurlijk kon de Klantenservice van Vodafone en T-Mobile er niks over uit de doeken doen.

Ik wil de SGS4 kopen, sowieso. Ik verhuis echter over enkele maanden naar Hong Kong en dus zal ik t.z.t. een andere SIM kaart van een Hong Kong provider moeten plaatsen om excessieve kosten te voorkomen. Hiervoor is dus ook heel belangrijk dat ik een SIM lock vrije SGS4 bemachtig. Zoals ik zei konden Voda/T-Mob hier niks over kwijt, verassend genoeg, maar wat is jullie ervaring met het kopen vanuit webshops zoals DutchComs en Azerty? Zijn hun toestellen per definitie sim lock vrij? Ik hoor het graag. Excuus als het al eerder ergens gevraagd is.

Ervaring betreffende (web)shops worden niet in dit topic besproken. In de www.Tweakers.net/pricewatch kan je (web)winkel reviews vinden. In het levertijden topic van de Samsung Galaxy S4 kan je discussiëren over de verkrijgbaarheid van de S4 bij een bepaald soort abonnement. Al dan niet alsof hij werkt op bepaalde netwerken.

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 17-04-2013 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440132

Ja, want mijn hoofdvraag was dan ook de mogelijke SIM lock als je het goed leest. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zijn ze in Hongkong niet gewoon goedkoper? Maar niemand heeft nog een S4, dus het is niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Volgens Studentmobiel zijn er vier kleuren; de "Black T" en "White T" (beiden €665,-), en de "White Frost" en "Black Mist" (beiden €693,-). Weet iemand al iets meer over deze verschillende kleuren? Wordt anders wel lastig kiezen...

[ Voor 10% gewijzigd door BvdH op 17-04-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

BvdH schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:03:
Volgens Studentmobiel zijn er vier kleuren; de "Black T" en "White T" (beiden €665,-), en de "White Frost" en "Black Mist" (beiden €693,-). Weet iemand al iets meer over deze verschillende kleuren? Wordt anders wel lastig kiezen...
volgensmij klopt daar niks van, had het ook al weekje geleden gezien, naar gegoogled en niks over kunnen vinden. raar is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:48

IkWilbert

Het is mij!

BvdH schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:03:
Die Black T en White T zijn volgens mij T-mobile toestellen. Zelfde kleur verder als White Frost en Black Mist.

Dus eigenlijk maar twee kleuren.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat zijn gewoon branded toestellen. Zoek maar eens rond wat dat inhoud, want dit is niet het topic ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
IkWilbert schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:08:
[...]

Die Black T en White T zijn volgens mij T-mobile toestellen. Zelfde kleur verder als White Frost en Black Mist.

Dus eigenlijk maar twee kleuren.
Klopt, heb hier vandaag een antwoord op gehad:
Ja, wanneer u de S4 Black mist besteld is dit geen branded toestel.
Dus de T is het T-Mobile branded toestel, en de andere niet. Aangezien ik met T-Mobile abonnement heb besteld heb ik maar de €24 extra betaald voor een niet branded toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J0ey schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:33:
Aangezien ik met T-Mobile abonnement heb besteld heb ik maar de €24 extra betaald voor een niet branded toestel. :)
De telefoons worden steeds slimmer en de gebruikers kunnen steeds slechter hoofdrekenen :'(

;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:18:
[...]

De telefoons worden steeds slimmer en de gebruikers kunnen steeds slechter hoofdrekenen :'(

;)
? Ik heb 'm met een iSmart abonnement, daar was het of €235 voor een T-Mobile branded of €259 voor een unbranded. Volgens mij klopt deze berekening toch echt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J0ey schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:27:
? Ik heb 'm met een iSmart abonnement, daar was het of €235 voor een T-Mobile branded of €259 voor een unbranded. Volgens mij klopt deze berekening toch echt! ;)
Standing corrected and rubbing his eyes and sipping another coffee and making an apology! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:32:
[...]

Standing corrected and rubbing his eyes and sipping another coffee and making an apology! :>
Haha geen probleem, ik dacht dat het wel duidelijk was omdat ik abonnement erbij had gezet. ;)

Is er al bekend wanneer mogen de S4 reviews eigenlijk worden "vrijgegeven"? Ik heb van GSMArena en wat kleinere reviewers al veel video's inc. complete review en HTC One vergelijking gezien, maar verder nog vrij weinig video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

J0ey schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:38:
[...]

Haha geen probleem, ik dacht dat het wel duidelijk was omdat ik abonnement erbij had gezet. ;)

Is er al bekend wanneer mogen de S4 reviews eigenlijk worden "vrijgegeven"? Ik heb van GSMArena en wat kleinere reviewers al veel video's inc. complete review en HTC One vergelijking gezien, maar verder nog vrij weinig video's.
Genoeg video's op youtube hoor...

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
FrankGuthrie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:34:
[...]

Genoeg video's op youtube hoor...
Maar niet van de grotere makers (TechnoBuffalo, Pocketnow, Tweakers etc. etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
645 Euro...pfff. ik geef als advies, wacht even 2/3 maanden dan heb je diezelfde s4 voor +- 200 euro minder (als het al niet meer is) de s3 kwam ook in op 650 en was anderhalf maand later te koop voor 459 euro, een verschil van 191 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
marcel23456 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:20:
645 Euro...pfff. ik geef als advies, wacht even 2/3 maanden dan heb je diezelfde s4 voor +- 200 euro minder (als het al niet meer is) de s3 kwam ook in op 650 en was anderhalf maand later te koop voor 459 euro, een verschil van 191 euro.
Ik ben bang dat dat niet helemaal klopt: pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw

Begon op €583 en was in oktober €467. Als je kan wachten moet je dat natuurlijk doen, scheelt toch weer een dikke €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 22:26
J0ey schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:27:
[...]

Jemig, 4 euro goedkoper, wat een jackpot (normaal verschil 28,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bvbal79 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:30:
[...]

Jemig, 4 euro goedkoper, wat een jackpot (normaal verschil 28,-)
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Review Galaxy S4 GSMarena aangepast met final firmware, nog indrukwekkender die S4, zie dit artikel onderaan:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4-review-914.php

Tevens hier wat foto's geschoten met final firmware: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4-review-914p9.php

Ik heb een HTC One, maar die S4 maakt in daglicht echt veel betere foto's dan de One _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door alwaysleft op 18-04-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus interessante fotokwaliteits-test met een overduidelijke en terechte winnaar:

mytheory in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 16:15

CasGas

.

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:56:
[...]

Niet zonder eerst ook een andere achterkant te kopen met de benodigde onderdelen/aansluitingen daar in.

Boven dat, de wireless charging kit is nogal duur en werkt uitermate brak én traag. Nogal een teleurstelling.
En wat ik net lees:

nieuws: Samsung, HTC en LG scharen zich achter PMA-standaard voor draadloos laden
De Galaxy S4 zou zowel Qi als PMA ondersteunen
Maar laat mij raden, dat werkt precies even kut als Qi?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CasGas schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:17:
Maar laat mij raden, dat werkt precies even kut als Qi?
Ik denk/hoop eerder dat gewoon deze specifieke wireless kit van Samsung niet geweldig is maar er voldoende andere apparatuur is/gaat komen die wél gewoon goed werkt. Voor een schappelijke(re) prijs ook gaarne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 21-06 10:39
Bij de introductie wist ik het zeker....geen S4 voor mij maar een One. Ik begin steeds meer te twijfelen, ben nog nooit zo onzeker geweest over de keuze van een telefoon. Waarom heeft Samsung nou geen S4 gemaakt met de looks van de HTC one.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Golf2vr6 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:04:
Bij de introductie wist ik het zeker....geen S4 voor mij maar een One. Ik begin steeds meer te twijfelen, ben nog nooit zo onzeker geweest over de keuze van een telefoon. Waarom heeft Samsung nou geen S4 gemaakt met de looks van de HTC one.
Wat mis je dan aan de One moet je dan denken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:04:
Same here. Anticipatie, introductie, deceptie. De One zou het worden. Paar weken later. De One wordt het definitief niet. Dus toch maar een "plastic" S4 met een leuk hoesje er omheen. Groter scherm, (veel) betere camera, SD-slot, Amoled, happy. Zet er gewoon een andere Rom op zodra die er is, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 21-06 20:10
alwaysleft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:06:
[...]

Wat mis je dan aan de One moet je dan denken?!
Heeeeel misschien de thermometer en barometer? En sommige functies als group play enz?
Verder de verwisselbare batterij en geheugenslot.

Ik ben het overigens er wel mee eens dat de S4 mij flink tegenvalt. Ik wilde eerst voor de S4 gaan, maar toen ze beiden aangekondigd waren toch maar snel de One gepre-orderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:13:
[...]

Same here. Anticipatie, introductie, deceptie. De One zou het worden. Paar weken later. De One wordt het definitief niet. Dus toch maar een "plastic" S4 met een leuk hoesje er omheen. Groter scherm, (veel) betere camera, SD-slot, Amoled, happy. Zet er gewoon een andere Rom op zodra die er is, klaar :P
Hier precies hetzelfde! En ik denk dat ik er geen spijt van ga krijgen als ik alle problemen met de One nu zie, hopen dat Samsung het beter voor elkaar heeft.

2 jaar terug ook voor de HTC Sensation gegaan om zijn "sterke" unibody, ding kraakt al vanaf dag 1 en voelt een stuk minder stevig dan de Galaxy S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat hele unibody verhaal zegt mij sowieso verrekte weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:50:
Dat hele unibody verhaal zegt mij sowieso verrekte weinig.
Nou ja had dolgraag een S4 gehad die van een wat ander materiaal gemaakt zou zijn. Mits de afmetingen, het gewicht en de functionaliteit niet in het geding zouden komen. Met een hoesje merk je er minder van, het gevoel van een metalen/niet plastic apparaat kan mij echter erg bekoren. Alhoewel het spul dat Nokia gebruikt daarentegen (voor mij) wel behoorlijk high-end/premium aanvoelt. Zoiets zou ook fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 22:26
Normaal is het verschil zonder abbonement 28 euro. Nu met abbo is het 24 euro heb je uitgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bvbal79 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:52:
[...]

Normaal is het verschil zonder abbonement 28 euro. Nu met abbo is het 24 euro heb je uitgerekend.
Nee, daar ging het helemaal niet over. :) Lees het nog even terug zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

J0ey schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:24:
[...]

Ik ben bang dat dat niet helemaal klopt: pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw

Begon op €583 en was in oktober €467. Als je kan wachten moet je dat natuurlijk doen, scheelt toch weer een dikke €100.
Echter kan je in oktober beter kijken wat de nexus 5 voor een toestel wordt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:39:
[...]

Echter kan je in oktober beter kijken wat de nexus 5 voor een toestel wordt. :p
De Nexus-lijn zit niet in het hoogste segment he....

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Vind 't wel erg jammer dat we hier de 1.9 GHz Qualcomm krijgen in verband met power consumption en (naar verwachting) Qualcomm audio chip in plaats van Wolfson DAC.

Aan de andere kant heb ik ook prima kunnen leven met de Galaxy S2's slechte Yamaha. Met de equalizer van PowerAmp klinkt het nog heel redelijk. Niet te vergelijken met de hi-fi setup thuis natuurlijk, maar vond het toch wel meevallen. En de Qualcommchip is schijnbaar ook erg goed.

Toch erg benieuwd naar robuuste vergelijkingen in accuduur tussen Exy en S600.

[ Voor 8% gewijzigd door Sua op 18-04-2013 19:58 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Sua schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:55:
Vind 't wel erg jammer dat we hier de 1.9 GHz Qualcomm krijgen in verband met power consumption en (naar verwachting) Qualcomm audio chip in plaats van Wolfson DAC.

Aan de andere kant heb ik ook prima kunnen leven met de Galaxy S2's slechte Yamaha. Met de equalizer van PowerAmp klinkt het nog heel redelijk. Niet te vergelijken met de hi-fi setup thuis natuurlijk, maar vond het toch wel meevallen. En de Qualcommchip is schijnbaar ook erg goed.

Toch erg benieuwd naar robuuste vergelijkingen in accuduur tussen Exy en S600.
Tja die vergelijkingen tussen de Exynos 5 en Snapdragon 600 had ik nu eigenlijk al wel verwacht.
Iets zegt me dat Samsung problemen heeft met de E5 soc..... Anders hadden ze daar namelijk veel meer over laten weten.... Nu moeten ze een soc (wellis waar een hele goede) inkopen, anders zouden ze er prat op kunnen gaan dat ze ook een eigen soc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:09

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb vandaag ook een zwarte SGS4 besteld en gelijk via de facebook actie ervoor gezorgd dat ik een gratis 64GB memory card kan krijgen. Ik heb hier in het topic al verschillende goede hoesjes gevonden. Zelf ga ik waarschijnlijk voor de Belkin Pocket Case. Speciaal voor de SGS4 gemaakt en ook een handig opbergvakje voor je pinpas en eventueel wat papiergeld. Heel handig tijdens het uitgaan.

Waar ik wel nog naar op zoek ben is een goede telefoonverzekering. Ben totaal niet thuis in (telefoon)verzekeringen. Iemand ervaring met een maatschappij die niet al te moeilijk doet wanneer het scherm breekt tijdens een val of wanneer hij in het water is gevallen? Jammer dat ik via Google niet verder kom dan dit als ik zoek op telefoonverzekering vergelijken. Ik krijg bij die vergelijk in de link een raar "wij van wc-eend" gevoel...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 16:09
Paar dagen getest, de S4 en vind het toch minder "vernieuwend" als de concurrentie.

Toestel ligt beter in de hand dan de S3, is iets hoekiger afgewerkt en bevalt mij beter en is iets lichter dan de S3. Mooi toestel, mooi afgewerkt maar zeker geen "wow" gevoel, wat ik bij de HTC One en de Xperia Z wel had. Qua benchmark nog geen sneller toestel tegengekomen :p Ook op vlak van software een paar leuke gadgets maar het enige wat ik een meerwaarde vond, was het automatisch scrollen.

Voor de rest: goed toestel, maar teveel van hetzelfde als de S3 en het kan mij niet bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Stancke schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:11:
Paar dagen getest, de S4 en vind het toch minder "vernieuwend" als de concurrentie.

Toestel ligt beter in de hand dan de S3, is iets hoekiger afgewerkt en bevalt mij beter en is iets lichter dan de S3. Mooi toestel, mooi afgewerkt maar zeker geen "wow" gevoel, wat ik bij de HTC One en de Xperia Z wel had. Qua benchmark nog geen sneller toestel tegengekomen :p Ook op vlak van software een paar leuke gadgets maar het enige wat ik een meerwaarde vond, was het automatisch scrollen.

Voor de rest: goed toestel, maar teveel van hetzelfde als de S3 en het kan mij niet bekoren.
Hoe kom je nu al aan de S4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

En hoe was het scherm?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Techno Overlord schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:06:
Ik heb vandaag ook een zwarte SGS4 besteld en gelijk via de facebook actie ervoor gezorgd dat ik een gratis 64GB memory card kan krijgen. Ik heb hier in het topic al verschillende goede hoesjes gevonden. Zelf ga ik waarschijnlijk voor de Belkin Pocket Case. Speciaal voor de SGS4 gemaakt en ook een handig opbergvakje voor je pinpas en eventueel wat papiergeld. Heel handig tijdens het uitgaan.

Waar ik wel nog naar op zoek ben is een goede telefoonverzekering. Ben totaal niet thuis in (telefoon)verzekeringen. Iemand ervaring met een maatschappij die niet al te moeilijk doet wanneer het scherm breekt tijdens een val of wanneer hij in het water is gevallen? Jammer dat ik via Google niet verder kom dan dit als ik zoek op telefoonverzekering vergelijken. Ik krijg bij die vergelijk in de link een raar "wij van wc-eend" gevoel...
Kijk eens naar de mobiele apparatuur verzekering van Unigarant. Hele goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Heeft de S4 een indicatie ledje net zoals de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Anoniem: 10503 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:27:
Ja. :)

[ Voor 18% gewijzigd door J0ey op 19-04-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Dat is niet de led hoor. Deze zit bij de s4 aan de linker kant van jou afbeelding. Meer in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
DeeSung schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:53:
[...]

Dat is niet de led hoor. Deze zit bij de s4 aan de linker kant van jou afbeelding. Meer in de hoek.
Ik vond 't al een beetje gekke plek inderdaad, maar kon geen ander plaatje vinden. Dit is een plaatje van internet. Nouja, hij heeft iig een LED. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 21:18

Felyrion

goodgoan!

Ik zie dat hij hier ook nog niet gepost is, wel de moeite waard volgens mij:

Hier een leuk filmpje over de functies en mogelijkheden van de S4

Iemand van Samsung op bezoek bij LinusTechTips. Interessant filmpje wel :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09
Waar ik heel erg benieuwd naar ben hoe de ir control app van de S4 gaat werken. Ik kan hier nog niet al te veel info, behalve wat wazige filmpjes, over vinden. Lijkt mij ideaal om mijn logitech harmony te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biedt zo een aluminium bumper eigenlijk bescherming? Want het vangt denk ik minder de klap op dan een rubberen bumper. Echter vindt ik het wel chique uitzien en toch iets meer premium dan alleen plastic.

(voorbeeld zoals bij S3: http://www.imgbox.de/user...r_Samsung_Galaxy_S3_4.JPG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 00:36
mytheory schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:31:
Waar ik heel erg benieuwd naar ben hoe de ir control app van de S4 gaat werken. Ik kan hier nog niet al te veel info, behalve wat wazige filmpjes, over vinden. Lijkt mij ideaal om mijn logitech harmony te vervangen.
Als het dezelfde Peel-app is zoals op de Note 10.1 is het waardeloos. Die krijgt zelfs mijn tv niet aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:54
Miki schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:19:
[...]

.

Ps. Over de bouwkwaliteit van mijn S3 ben ik totaal niet te tevreden. Achterkant ziet er al gehavend uit, twee mooie krassen op mijn Gorilla glas en een lelijke scheur in de rand boven het USB poortje. So far plastic fantastic...
je moet er ook niet mee gooien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506822

[spam = weg]

[ Voor 92% gewijzigd door dusty op 20-05-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513065

Anoniem: 10503 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:27:
Volgens mij heb ik in een video gezien dat het wel een led indicator had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:46
Wat is het dood hier paar dagen voor launch....

Eerste indrukken van Hardware.info:
http://nl.hardware.info/r...y-s4-review-eerste-indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:52
Heb hem gisteren voor het eerst in het echt gezien (en de HTC One ook), was nog bang dat ik niet de juiste keuze gemaakt zou hebben (want ik heb de S4 al even in bestelling) omdat ik echt "scherm geil" ben om het zo maar te zeggen en de One een veel hoger aantal sub-pixels per inch heeft en ook geroemd wordt om zijn geweldige scherm. In de praktijk vond ik het Amoled scherm van de S4 echter toch veel en veel mooier, dit heeft er wellicht ook wat mee te maken dat de HTC One volgens mij net als de Xperia Z een grijzige interface heeft waardoor het nog meer lijkt alsof het scherm gewoon een dramatische zwartwaarde heeft maar in het algemeen gesproken is het contrast en kleurreproductie van een Amoled sowieso niet te benaderen. Kleurechtheid is een ander verhaal maar wat ik gezien heb van de display settings kun je dat eenvoudig aanpassen, maar ik hou wel van een beetje overdreven kleuren (behalve voor huid tinten). Ook zie je door een combinatie van Full HD met de nieuwe Pentile lay-out geen verschil meer met een RGB lay-out.

Voor wat betreft het design was ik echt positief verrast. Ja het is plastic fantastic maar voor zover dat er mooi uit kon zien zag het er echt op recht mooi uit. Ik vond de S3 eerlijk gezegd spuuglelijk, elke winkel waar ik kom zegt ook dat ze geen nieuwe demo's/dummy's nodig hebben omdat hij toch nauwelijks verschilt qua design maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. De filosofie is duidelijk hetzelfde maar waar bij de S3 alles rond was is dit bij de S4 veel minder het geval, zowel door het grotere scherm als de keuze om de zijkant recht te maken in plaats van weg te laten lopen (waardoor hij voor mij wel iets dikker oogde). Qua bouwkwaliteit is er verder ook weinig op aan te merken, de HTC One is weliswaar net iets mooier en ongetwijfeld steviger maar al met al zijn er weinig betere telefoons te vinden.

Wat betreft interface en knoppen is de S4 duidelijk de winnaar, ik ben absoluut geen TouchWiz fan maar HTC heeft er helemaal een beetje een rommeltje van gemaakt met BlinkFeed en twee fysieke toetsen (home en terug) in plaats van drie (home, terug en menu zoals op de S4). Volgens mij heeft Samsung wel wat meer bloatware toegevoegd en ook qua design van de interface vind ik met name Sony in principe een stuk beter maar de telefoon leek er niet onder te lijden want hij reageerde overal perfect en vloeiend op.

Al die extra functies van Samsung heb ik nog niet heel veel tijd voor gehad, AirView werkt aardig maar is toch even wennen en je moet net weten waar het allemaal werkt, Smart Scroll werkt goed maar niet logisch (je moet je hoofd bewegen in plaats van dat hij echt naar de stand van je ogen kijkt), Smart Pause werkt perfect maar of het echt wat toevoegt is weer een heel ander verhaal. Al die gestures zonder het scherm aan te raken lijken erg veel gewenning nodig te hebben, waarschijnlijk moet je net even weten hoe hij het goed registreert want bij mij werkte het de ene keer wel de andere keer niet en dat is gewoon frustrerend.

Als laatste heb ik nog even met de S View Cover kunnen spelen, erg leuk, werkt goed (behalve dat hij als hij nieuw is niet goed op het toestel aansluit als je hem neerlegt, hij blijft gedeeltelijk omhoog staan) maar ik ga het niet kopen. Ik heb niet zo veel behoefte aan een hoesje die eigenlijk niks beschermd. De randen zijn net zo kwetsbaar en het scherm zou niet mogen krassen met Gorilla Glass 3 (en ik stop nooit iets bij mijn telefoon in mijn zak). Een bumper vind ik niet mooi en ik heb mijn telefoon nog nooit tijdens gebruik laten vallen, wel af en toe uit mijn jogging broek een halve meter als ik thuis ben en mijn Xperia toestellen overleefden dat allemaal zonder problemen met een pouch dus ik ga denk ik ook voor de S4 maar op zoek naar een pouch/sleeve.

Voor zover mijn ervaringen... Als er nog vragen zijn hoor ik het graag! Ik ben in ieder geval erg content met mijn keuze voor de S4 :)

(De speakers heb ik geprobeerd te testen maar het was in nogal een rumoerige ruimte en zelfs de BoomSound van de One kwam niet uit de verf, dus daar laat ik mij maar niet over uit want dat zou de beste speaker op een smartphone moeten zijn. Daarnaast heb ik thuis een home-cinema set voor goed geluid en in openbare gelegenheden is een speaker simpelweg asociaal... Voor goed geluid buitenshuis heb ik een Sony MDR-1R headset :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-03 13:53
Thnx Rctworld voor je bijdrage. Ik hoop dat we over een week of twee een review van je kunnen verwachten:P. Hopelijk kun je ons dan meer vertellen over de batterijduur.

Ik had nog wel een vraagje over die extra features als Smart scrolling/ Gestures/view: die zijn, hoop ik, wel uit te schakelen toch? Die zitten dus niet in de weg? En hoe bevalt de email-app van Touchwiz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJburger schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:57:
Ik had nog wel een vraagje over die extra features als Smart scrolling/ Gestures/view: die zijn, hoop ik, wel uit te schakelen toch? Die zitten dus niet in de weg?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Galaxy-S4-Eye-Scroll-01.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Galaxy-S4-Eye-Scroll-02.jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Pictures say more than words:). Thnx Brad pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Rctworld schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:46:
Als laatste heb ik nog even met de S View Cover kunnen spelen, erg leuk, werkt goed (behalve dat hij als hij nieuw is niet goed op het toestel aansluit als je hem neerlegt, hij blijft gedeeltelijk omhoog staan) maar ik ga het niet kopen. Ik heb niet zo veel behoefte aan een hoesje die eigenlijk niks beschermd. De randen zijn net zo kwetsbaar en het scherm zou niet mogen krassen met Gorilla Glass 3 (en ik stop nooit iets bij mijn telefoon in mijn zak). Een bumper vind ik niet mooi en ik heb mijn telefoon nog nooit tijdens gebruik laten vallen, wel af en toe uit mijn jogging broek een halve meter als ik thuis ben en mijn Xperia toestellen overleefden dat allemaal zonder problemen met een pouch dus ik ga denk ik ook voor de S4 maar op zoek naar een pouch/sleeve.
Ik had ook al op diverse video's gezien dat het klepje van de schermkant niet dicht blijft zitten. Of gaat hij op ten duur wel netjes sluiten?.

Wat ik nog wel graag zou willen weten of het kleine schermpje van de S view cover ook altijd aan kunt laten staan zodat je niet op een knopje hoeft te drukken om de tijd te zien. Volgens mij zal dit niet veel accu kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mytheory schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:09:
[...]
Wat ik nog wel graag zou willen weten of het kleine schermpje van de S view cover ook altijd aan kunt laten staan zodat je niet op een knopje hoeft te drukken om de tijd te zien. Volgens mij zal dit niet veel accu kosten.
Scherm aan = geen deep sleep = constante cpu last = accu duur down the drain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Brad Pitt schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:10:
[...]

Scherm aan = geen deep sleep = constante cpu last = accu duur down the drain :)
Ja maar het is maar een heel klein gedeelte dat dan aanstaat.
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, zeker als je witte letters gebruikt voor de tijd.

Ik ga denk ik toch voor deze:
http://www.spigen.com/cel...y-s4-case-neo-hybrid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mytheory schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:14:
Al staat er maar 1 pixel aan... Scherm staat "dus" aan, dus geen deep-sleep mogelijk = accu a goner.

Kijk naar NoLED en dat soort apps, werkt allemaal voor geen meter. Nou ja, het werkt wel, maar het kost gewoon altijd je accu, wat je ook doet. Scherm moet helemaal uit staan voor deep-sleep.
Voor die ga ik ook ja. Heb nu even tijdelijk een ultragoedkope cover besteld voor de tussentijd en wacht nog even op een reseller die niet van die belachelijke verzendkosten rekent en dan bestel ik de gele denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 16:19
Ik zie in de spec lijst dat A2DP ondersteund wordt weet iemand of ook AVRCP ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zed_no1 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:39:
Ik zie in de spec lijst dat A2DP ondersteund wordt weet iemand of ook AVRCP ondersteund wordt?
De Galaxy S heeft het, de S2 heeft het, de SIII heeft het. Zou wonderlijk zijn als de S4 het niet heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
nou ik vind het vreemd dat het niet in de speclijst staat

even als toevoeging de hele Bluetooth lijst:
  • Advanced Audio Distribution (A2DP),
  • Attribute Protocol,
  • Audio/Video Control Transport Protocol (AVCTP),
  • Audio/Video Distribution Transport Protocol (AVDTP),
  • Audio/Visual Remote Control Profile (AVRCP),
  • Bluetooth Network Encapsulation Protocol (BNEP),
  • Device ID Profile (DID),
  • Generic Access (GAP),
  • Generic Audio/Video Distribution (GAVDP),
  • Handsfree (HFP),
  • Headset (HSP),
  • Human Interface Device (HID),
  • Logical Link Control and Adaptation Protocol,
  • Message Access Profile (MAP),
  • Multi-Channel Adaptation Protocol,
  • Object Push (OPP),
  • Personal Area Networking Profile (PAN),
  • Phone Book Access (PBAP),
  • Security Manager Protocol, Serial Port (SPP),
  • Service Discovery Protocol (SDP)

[ Voor 88% gewijzigd door Zed_no1 op 23-04-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506739

Weet iemand of ik de batterij van mijn Galaxy S2 zou kunnen gebruiken als back up voor de Galaxy S4? De batterij ziet er hetzelfde uit (ik snap dat de S4 een betere batterij heeft maar hij lijkt dezelfde vorm en grootte te hebben) dus ik zou het wel handig vinden als ik mijn oude batterij als back up zou kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 506739 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:54:
Weet iemand of ik de batterij van mijn Galaxy S2 zou kunnen gebruiken als back up voor de Galaxy S4? De batterij ziet er hetzelfde uit (ik snap dat de S4 een betere batterij heeft maar hij lijkt dezelfde vorm en grootte te hebben) dus ik zou het wel handig vinden als ik mijn oude batterij als back up zou kunnen houden.
De kans dat dat gaat werken acht ik rond de nul procent. En da's optimistisch nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Afgerond naar boven 0%. De kans dat die accu dezelfde afmeting heeft is bijna nul. We zitten niet meer in het oude Nokia tijdperk waarbij 10 telefoons een accu deelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:52
mytheory schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:14:
[...]

Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, zeker als je witte letters gebruikt voor de tijd.

Ik ga denk ik toch voor deze:
http://www.spigen.com/cel...y-s4-case-neo-hybrid.html
Het is niet zozeer het scherm wat de stroom verbruikt als je maar een paar pixels verbruikt inderdaad... Maar een SoC die niet in deep-sleep gaat trekt gewoon je batterij leeg. Hoewel ik moet zeggen dat ik onder belasting 6-8 uur al heel lang vind, dus als die met enkele pixels een 0,0 "load" aan blijft staan dan zou die zomaar eens 16 uur kunnen halen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 20:03
Zed_no1 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:46:
nou ik vind het vreemd dat het niet in de speclijst staat

even als toevoeging de hele Bluetooth lijst:
  • Advanced Audio Distribution (A2DP),
  • Attribute Protocol,
  • Audio/Video Control Transport Protocol (AVCTP),
  • Audio/Video Distribution Transport Protocol (AVDTP),
  • Audio/Visual Remote Control Profile (AVRCP),
  • Bluetooth Network Encapsulation Protocol (BNEP),
  • Device ID Profile (DID),
  • Generic Access (GAP),
  • Generic Audio/Video Distribution (GAVDP),
  • Handsfree (HFP),
  • Headset (HSP),
  • Human Interface Device (HID),
  • Logical Link Control and Adaptation Protocol,
  • Message Access Profile (MAP),
  • Multi-Channel Adaptation Protocol,
  • Object Push (OPP),
  • Personal Area Networking Profile (PAN),
  • Phone Book Access (PBAP),
  • Security Manager Protocol, Serial Port (SPP),
  • Service Discovery Protocol (SDP)
Het kan aan mij liggen, maar hij staat er toch gewoon tussen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Hij bedoelt denk ik in de TS, "Bluetooth Bluetooth v4.0 met A2DP, EDR, LE"

Mag overigens ook bij dat het LPDDR3 RAM is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 11:00

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
Sua schreef op woensdag 24 april 2013 @ 01:16:
Hij bedoelt denk ik in de TS, "Bluetooth Bluetooth v4.0 met A2DP, EDR, LE"

Mag overigens ook bij dat het LPDDR3 RAM is.
Pcies ik ben daarna verder gaan zoeken naar alle bluetooth specs en deze vervolgens toegevoegd aan mn post zodat deze aan de TS toegevoegd kan worden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:46
Alle grote review sites zijn op dit moment hun reviews aan het publiceren, overal wel zelfde conclusie. Ga je voor snelheid en geweldig scherm en goede camera... Dan is de S4 je keuze. Wil je een premium feel en bouwkwaliteit, dan is de HTC One je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ik de foto's langs zie komen van de retail One, dan kan je bouwkwaliteit wel doorhalen en dan blijft de feel over. Om die te handhaven komt er een hoesje omheen en is dat ook weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Beetje jammer alleen dat bij de 16GB versie er nog maar 8,4 GB voor de user over is... daar koop je toch geen 16GB uitvoering voor?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:19:
Als ik de foto's langs zie komen van de retail One, dan kan je bouwkwaliteit wel doorhalen en dan blijft de feel over. Om die te handhaven komt er een hoesje omheen en is dat ook weg...
Ik denk dat je daar even door heen moet kijken, De bouwkwaliteit van elke telefoon hoort gewoon op een dusdanig niveau te liggen dat je alleen nog kritiek op de gekozen materialen kan hebben. Een HTC One met kieren wordt vast net zo vervangen als een Samsung S4 met dode pixels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die dode pixels komen ook bij de One voor. Natuurlijk kijk ik niet daar doorheen. Jij als voorvechter van de One moet toch ook zien dat dit niet onderdeel is van de premium bouwkwaliteit? Alleen het toestel van aluminium maken is niet genoeg om de claim van bouwkwaliteit te maken. Wel het gevoel, niet de uitvoering.

Ik lees de één na de ander die met de gaps, lijmresten, scheve plaatsing en rafelige randen te maken heeft. Voor een premium die de One wil bereiken én waar HTC en haar adepten mee te koop lopen, is dat natuurlijk onacceptabel. Je stelt de telefoon uit en vervolgens is een deel niet goed. Dan zie ik ook nog de foto's van de binnenkant en dat stelt mij niet gerust op een langdurige werking van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen al twee variaties van de S4 'aangekondigd', nog voordat de S4 überhaupt te koop is... Beetje een tegenvaller, want als ze op dit tempo doorgaan vrees ik dat de S5 al in Augustus te koop zal zijn. :S

Ik wacht nu dus iig wel eerst 2-3 maanden totdat ze die waterdichte hebben aangekondigd. Toch wel benieuwd naar het design...

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 24-04-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:09

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Jeroenneman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:24:
Beetje jammer alleen dat bij de 16GB versie er nog maar 8,4 GB voor de user over is... daar koop je toch geen 16GB uitvoering voor?
Klik hier voor een gratis 64GB memory card.. ;)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:34:
Die dode pixels komen ook bij de One voor. Natuurlijk kijk ik niet daar doorheen. Jij als voorvechter van de One moet toch ook zien dat dit niet onderdeel is van de premium bouwkwaliteit? Alleen het toestel van aluminium maken is niet genoeg om de claim van bouwkwaliteit te maken. Wel het gevoel, niet de uitvoering.

Ik lees de één na de ander die met de gaps, lijmresten, scheve plaatsing en rafelige randen te maken heeft. Voor een premium die de One wil bereiken én waar HTC en haar adepten mee te koop lopen, is dat natuurlijk onacceptabel. Je stelt de telefoon uit en vervolgens is een deel niet goed. Dan zie ik ook nog de foto's van de binnenkant en dat stelt mij niet gerust op een langdurige werking van het toestel.
Lees mijn eerdere reacties nou even door, ik heb nog steeds geen One, ben ook helemaal geen voorvechter, sterker heb geschreven dat ik eerst "zelf" de One tegen over de S4 wil houden. Mocht ik twijfelen kan ik altijd nog op de Nexus 5 wachten.....

Het gene wat ik hier schrijf over de One geld namelijk ook voor de S4.... Er zijn altijd toestellen die minder goed afgewerkt zijn. Zowel Samsung als HTC leveren deze gewoon uit. Vaak houd de eindgebruiker zijn mond, gaat hij/zij toch klagen dan wordt het toestel gewoon omgeruild.

Echter, daar een eind gebruiker recht heeft op een goede telefoon is dit natuurlijk niets nieuws, de verschillende websites die een telefoon reviewen maken gewoon onderscheid in touch en feel bij goede modellen. Dat er een aantal modellen door heen glippen die niet helemaal correct zijn.... Dat wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Anoniem: 328026 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:36:
Ondertussen al twee variaties van de S4 'aangekondigd', nog voordat de S4 überhaupt te koop is... Beetje een tegenvaller, want als ze op dit tempo doorgaan vrees ik dat de S5 al in Augustus te koop zal zijn. :S

Ik wacht nu dus iig wel eerst 2-3 maanden totdat ze die waterdichte hebben aangekondigd. Toch wel benieuwd naar het design...
Vergeet niet dat de nieuwe Note 3 ook binnen een aantal maand te koop zal zijn, Samsung weet de Galaxy S serie altijd als topmodel op de markt te brengen, maar feitelijk is de Galaxy Note serie qua specs altijd een stukje sneller/beter geweest.

Wanneer je de geruchten leest dat de Note wel eens met een aluminium body geleverd kan gaan worden, een 6,1" full hd OLED scherm... Tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Jeroenneman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:24:
8,4gb is echt veel voor apps installeren. Voor video en audio heb je dan de optie om het op een 64gb kaart te zetten. Wat moet dat kosten zo een 64gb kaartje? 60-80 euro? Stel Samsung bracht een 64gb versie van de s4 uit. De 16gb kost los al 699, de 64gb zou dan zeker rond de 900 eu kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Note2 zou ook niet in deze discussie misstaan, die zit altijd een beetje off-sequence met de knallers in het voorjaar.

De Note3 heeft als gerucht ook een kunststof scherm volgens Sammobile. Dit om carglass perikelen te voorkomen en een veel dunnere schermopbouw. Hoe krasvast moet nog blijken. Ik heb gelijk visioen van oude nokia schermpjes die uiteindelijk matglas werden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

IJburger schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:45:
[...]

8,4gb is echt veel voor apps installeren. Voor video en audio heb je dan de optie om het op een 64gb kaart te zetten. Wat moet dat kosten zo een 64gb kaartje? 60-80 euro? Stel Samsung bracht een 64gb versie van de s4 uit. De 16gb kost los al 699, de 64gb zou dan zeker rond de 900 eu kosten
7,6GB voor alleen het OS + basis apps vind ik extreem veel. dit is volgens mij meer dan een Windows installatie op een desktop. gelukkig krijg ik er een 64GB kaart bij, want 8GB zit zo vol met foto's, filmpjes en wat muziek. Qua apps loopt het niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn schoonvader kan op zijn HTC geen apps meer installeren, terwijl er eigenlijk nog genoeg ruimte is. De partities in 2010 waren nou eenmaal anders met kleinere apps. Dat zal wel een trend blijven. Door het extra geheugen via de SD-kaart vind ik het niet zo spannend als bij een Nexus4 of HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
Vergeet ook niet dat je daarnaast dropbox account krijgt van 50GB voor 2 jaar

bron: LinusTechTips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb liever een SD-kaart dan cloud geneuzel. Ik heb daar echt helemaal niets mee. In het buitenland is het ook vrij waardeloos. Maar dit hoort in het discussie topic thuis. De S4 heeft gewoon een SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Anoniem: 151099 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:04:
[...]

7,6GB voor alleen het OS + basis apps vind ik extreem veel. dit is volgens mij meer dan een Windows installatie op een desktop. gelukkig krijg ik er een 64GB kaart bij, want 8GB zit zo vol met foto's, filmpjes en wat muziek. Qua apps loopt het niet zo hard.
Het is inderdaad veel Aladeed, 16GB krijg je soieso nooit, op geen enkel toestel. Als het meevalt zit er nog 10 gb op een toestel. Maja je kan er niks aan doen dus je moet het beste ervan maken. Wie graag zijn toestel root, kan z'n geheugenkaart swappen. Maar wie dat niet aandurft/aankan, kan wat jij zegt alle media het beste op een 64gb kaartje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Zed_no1 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:19:
Vergeet ook niet dat je daarnaast dropbox account krijgt van 50GB voor 2 jaar

bron: LinusTechTips
Dit is in mijn ogen iets anders, dropbox is niets meer of minder dan een back-up account. De gegevens die je in een dropbox account hebt staan zijn natuurlijk altijd via internet bereikbaar, maar je kan vanaf je dropbox account geen apps draaien.

Stel, je hebt een navigatie programma draaien, iets als TomTom of Sygic. De west-europese kaart (wat vrij reeel is met vakanties in het vooruitzicht) heb je al zo'n 2200Mb nodig om dit te kunnen bergen.

Installeer een leuk game, dan heb je al snel minimaal 250 en maximaal 2000Mb nodig..... Geloof me dan gaat het heel hard met de "maar" 8 GB vrije ruimt op een S4....

Je wordt dus gedwongen om een extra geheugenkaartje te nemen, die 8Gb die de S4 standaard aanbied is daarom vooral een was en neus....

Nogmaals, Dropbox is mooi om automatisch foto's en films naar toe te laten uploaden, alsmede een back-up via Titanium Backup. Maar het is zeker niet meer dan dat.... Vooral omdat het geen deel uit maakt van fysiek geheugen op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:29:
[...]
Je wordt dus gedwongen om een extra geheugenkaartje te nemen
Die kost nul Euro via Samsung zelf. Krijg je er 64GB bij. Moet voor de meeste mensen voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Veel van die apps slikken ook de kaarten op SD. Scheelt toch weer ;)

Maar als je de meeste media automatisch naar de SD laat gaan,dan valt het wel mee met het gebruik.
Mijn S2 na bijna 2 jaar:
Apparaatgeheugen
Totaal 1,97 GB
Beschikbaar 497 MB

USB opslag (intern)
Totaal 11,5 GB
Beschikbaar 6,37 GB
En dan staat Sygic West-Europa volledig op het telefoongeheugen. Foto's e.d. staan op de SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
dat klopt maar als we gaan tellen 16GB + 64GB (huidige actie) + 50GB in totaal 130 GB ruimte ter beschikking, minus installatie van 7,6GB blijft er nog steeds 122 GB over..

Blijft staan dat 8,4GB op het apparaat teleurstellend weinig is en dat je aan een SGS 4 niets hebt zonder een extra SD kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou, nou. In mijn geval had ik nog ruim 3GB over gehad. Ik zou eerder kritisch zijn op een Nexus4 bijvoorbeeld, daar kan je niets uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Bullet NL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:29:
[...]

Stel, je hebt een navigatie programma draaien, iets als TomTom of Sygic. De west-europese kaart (wat vrij reeel is met vakanties in het vooruitzicht) heb je al zo'n 2200Mb nodig om dit te kunnen bergen.

Installeer een leuk game, dan heb je al snel minimaal 250 en maximaal 2000Mb nodig..... Geloof me dan gaat het heel hard met de "maar" 8 GB vrije ruimt op een S4....
Tsjah dan hangt het eigenlijk ook af van wat de gebruiker ermee doet. Een "heavy" game installeren zoals Need For Speed etc. en navigatiekaarten vreten het inderdaad op (zijn ook wel verleidelijke games gezien het scherm op de S4). Maar "normale arcade"-games en nieuwsapps nemen niet veel geheugen in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Zed_no1 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:37:
dat klopt maar als we gaan tellen 16GB + 64GB (huidige actie) + 50GB in totaal 130 GB ruimte ter beschikking, minus installatie van 7,6GB blijft er nog steeds 122 GB over..

Blijft staan dat 8,4GB op het apparaat teleurstellend weinig is en dat je aan een SGS 4 niets hebt zonder een extra SD kaartje..
Dit is een goede conclusie. Zonder SD-kaart heb je er niet veel aan, kun je beter de 32GB HTC One nemen (Maar laten we hier niet op een HTC One VS Galaxy S4-sfeertje eindigen)

[ Voor 6% gewijzigd door IJburger op 24-04-2013 11:43 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV