pappaleone schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:01:
Als je via Sam mobile de laatste versie download voor je telefoon, en dan flashed met odin moet je wiffi gewoon werken. Wel goed opletten dat je de PHN versie pakt omdat de rest gelieerd is aan vodafone t mobile en kpn.
Je telefoon eerst een hard reset geven Wipe cache>Dalvic cache> Wipe factory reset.Dan opstarten met de 3 toetsen combinatie power>menu>volume down. Als je zip bestand gedownload is uitpakken en dan de tar file in PDA sectie zetten van Odin dan start, en na 5 minuten zou het toestel op moeten starten en ook wiffi zou moeten werken.
Succes

Thanx voor de tip, ik ga het proberen, eerst de laatste firmware downloaden
//EDIT;
helaas werkt het niet om naar de laatste firmware via Odin (I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN) te gaan. Ik had al dus I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN hersteld, en vervolgens de laatste firmware erop proberen te zetten, ik krijg in Odin bij aboot een fail. Ik krijg nu "firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again.". Effe gezocht en ik begrijp dat ik via Odin terug moet naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN anders start toestel niet.
//EDIT2; hersteld naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN en nu via Kies een update van de laatste firmware aan het uitvoeren, Kies is aan het downloaden
//EDIT3; Pfff, kreeg een foutmelding in Kies, dat update I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN gefaald is en ik via Kies een
Firmware emergency recovery moet uitvoeren. Het is eigenlijk allemaal best simpel maar waarom het steeds faalt

Maar goed, Kies is nu een emergency recovery aan het uitvoeren, ben benieuwd.
//EDIT4;

&@@@"$%%$^@!£, tijdens het herstellen in Kies is iets niet goed gegaan, krijg ik het volgende melding (zie plaatje), batterij eruit gehaald en opnieuw gestart, (medling: firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again.) geniaal;
Iemand nog tips?
//EDIT5, ik dacht misschien doe ik iets niet goed in de volgorde, dus wederom hersteld (voor de zoveelste keer) naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN en toen een harde rest gegeven (wipe data and cache en wipe cache partition), direct in download mode gezet en I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN proberen op te zetten, wederom dikke faal, dit is wat Odin zegt;
<ID:0/005> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_I9505XXUBMGA_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> sbl2.mbn
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> sbl3.mbn
<ID:0/005> rpm.mbn
<ID:0/005> aboot.mbn
<ID:0/005> FAIL! (Auth)
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Emergency recover mode geeft aan:
- Current Binary: Samsung Official
- System Status: Official
[
Voor 66% gewijzigd door
EN-IS op 19-09-2013 15:18
]