Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Brad Pitt schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:21:
[...]

Geen idee... In CM zit die uiteraard ingebakken dus draai zelf deze versie:

[afbeelding]
Thanks!

Hmm ja dat is de 4.3 versie, ik heb de 4.2.2. Die knaap op XDA heeft het topic verder niet geüpdate en heb een versie van februari volgens mij, dus dat zal niet de laatste zijn. De AOSP installer app op Google Play geeft aan de S4 niet te ondersteunen en btw ook dat de AOSP browser al is geïnstalleerd, verder geen info over updates.

Vraag me af of hij iets met de apk had gedaan en of het eventueel ook zou moeten werken met de nieuwste (4.2.2?) browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Hoe zit het met de camera van de galaxy S4? Ik zie verschillende reviews dat hij niet direct scherpt stelt. Dus een slechtere camera dan de iPhones van deze tijd?

Heb nu een S2 en erger mij eraan dat als ik in de auto rij en even een foto van een plaatsbord oid wil maken hij hem niet pakt, om maar een voorbeeld te nemen.
diquan2001 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:58:
Nou nogmaals weer de Uitgebreide review van de Samsung Galaxy S4 (met geluid)

Na mijn vorige review waar het geluid uit verwijderd was heb ik weer een nieuwe gemaakt.
Hopelijk hebben jullie er iets aan.

[video]
Dank voor je review! Wat is dat blauwe ledje dat de hele tijd knippert als ik vragen mag?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Leoon. schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:41:
Hoe zit het met de camera van de galaxy S4? Ik zie verschillende reviews dat hij niet direct scherpt stelt. Dus een slechtere camera dan de iPhones van deze tijd?

Heb nu een S2 en erger mij eraan dat als ik in de auto rij en even een foto van een plaatsbord oid wil maken hij hem niet pakt, om maar een voorbeeld te nemen.

[...]

Dank voor je review! Wat is dat blauwe ledje dat de hele tijd knippert als ik vragen mag?
Dat is een notificatie, e-mail of iets dergelijks bijvoorbeeld..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

furian88 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:09:
[...]

Dat is een notificatie, e-mail of iets dergelijks bijvoorbeeld..
Ah oke! Ik dacht in reviews gezien te hebben dat dat de linker rondje was. Maar er zullen dus wel meerdere (notificatie)ledjes zijn?

Het gaat denk ik toch de SGS4 worden en dan direct maar weer CM er op zetten, wat ik nu ook op mijn SGS2 heb. Alleen heb ik dan weer een kronkel in mijn hoofd of het de zwarte of de blauwe versie wordt haha..

Vanmiddag al de stad in geweest maar hadden ze nergens de blauwe versie. De zwarte versie wel gezien, wat een lelijk grijs achterkantje heeft die zeg!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leoon. schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:27:
Maar er zullen dus wel meerdere (notificatie)ledjes zijn?
Nope, heeft dan ook niets met een notificatie LED te maken hoor, da's inderdaad alleen de linker :)
De zwarte versie wel gezien, wat een lelijk grijs achterkantje heeft die zeg!
Mee eens, puur vanwege die reden een witte genomen. Die nu in een cover zit dus mja :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Brad Pitt schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:34:
[...]

Nope, heeft dan ook niets met een notificatie LED te maken hoor, da's inderdaad alleen de linker :)

[...]

Mee eens, puur vanwege die reden een witte genomen. Die nu in een cover zit dus mja :P
Wat is die andere knipperende led dan? Verbinding met internet oid?
Ik vind persoonlijk de witte versie nogal iets voor vrouwen. Het is dus echt zwart of blauw.
Maar die blauwe moet ik nog steeds in het echt zien. Verder ziet de zwarte er echt wel classy uit aan de voorkant. Heb al gekeken op ebay voor andere (back)covers voor de S4. Kost geen drol en zien er prima uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leoon. schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:34:
Wat is die andere knipperende led dan? Verbinding met internet oid?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/04/galaxy-s4-sensors/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:50
Het blauwe licht wat je ziet knipperen is van de gesture sensor en normaal zie je dat niet maar een camera pikt het wel op.
Infrarood zien wij mensen niet maar met een camera kun je dit goed bekijken.

Ik test zelf ook weleens sensoren met de telefooncamera om te zien of de sensor nog goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20
EN-IS schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:59:
Na 6 jaar ben ik overgestapt van iPhone/iOS naar Android, heb nu de Galaxy S4, het is even wennen :)

Ik heb me rot gezocht, ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen. Hoe kan ik in de Mail app de mappen aanpassen?

Ik heb op dit moment bijvoorbeeld een POP3 account en 1 IMAP account, in het geval van de IMAP account maakt de mail app een eigen map Verzonden aan, wanneer al op de server een standaard verzonden map bestaat genaamd Verzonden Items.

Hoe kan ik deze wijzigen van de map 'Verzonden' naar 'Verzonden Items'?
Niemand die mail/imap gebruikt? Wow!? :+

Tevens een ander (bekend?) probleem, mijn toestel blijft de standaard applicaties negeren en vraagt telkens/bij elke mogelijkheid, om een applicatie te kiezen. Bijvoorbeeld ik wil iemand berichten, via mijn favorieten (contacten) swipe ik naar links, ik krijg een pop up scherm om een applicatie te selecteren, ik selecteer SMS en klik op ALTIJD.

Alleen dit heb ik al 136x ingesteld, zelfs met een app (default app manager (pro)), het werkt niet |:( , iemand enig idee voor een fix/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik gebruik de gmail app, wat imap is, en voor pop3 de standaard mail app. Kan het wel eens testen.

Met berichten/sms heb ik geen problemen. Met geen enkele app trouwens. Misschien toch iets niet goed ingesteld. Vraag me niet wat.

Harde reset proberen?

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 17-09-2013 21:37 ]

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
Niemand?
BW83 schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:12:
Ik heb deze telefoon nu een maand of twee, helemaal tevreden en bijna geen problemen. In die tijd ben ik twee keer naar het stadion geweest voor een voetbalwedstrijd, en tijdens beide wedstrijden reboot mijn toestel zichzelf spontaan aan de lopende band. Telkens een korte tril, en als ik dan op de telefoon kijk zie ik het Samsung-logo en mag ik mijn pincode weer geven.
Aangezien het alleen tijdens de voetbal is heb ik het idee dat het iets te maken heeft met het feit dat het dan natuurlijk uber druk is op het netwerk, zo druk dat je niet kan internetten en nauwelijks bereikbaar bent. Zodra de wedstrijd is afgelopen en we het stadion-terrein verlaten hebben doet ie weer normaal.

Klinkt dit iemand bekend in de oren en wat is er aan te doen?

• EN-IS
Garret1410 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:32:
Ik gebruik de gmail app, wat imap is, en voor pop3 de standaard mail app. Kan het wel eens testen.

Met berichten/sms heb ik geen problemen. Met geen enkele app trouwens. Misschien toch iets niet goed ingesteld. Vraag me niet wat.

Harde reset proberen?
Dank, laat maar weten wat er uit komt :)

Ik heb mijn toestel nu ongeveer 3 maanden, deze tevens geroot alleen geen rare dingen mee gedaan, ik zou ook niet weten hoe, Ik ben nieuw met Android :) (ik wil wel een keer een andere rom op zetten, zoals GE of Miui, maar dat is voor een andere keer).

Een harde reset? Is dat wat hier gebeurt?;
- YouTube: Samsung Galaxy S4 Factory Reset Hard Reset

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 18-09-2013 11:50 ]

• Garret1410
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Gewoon een factory reset. Nadeel is wel dat je alles kwijt bent dus wel een backup maken. Ga ervan uit dat het bij een toestel die geroot is hetzelde gaat.

Misschien dat iemand anders een betere oplossing heeft maar dit is wat ik kan bedenken

• EN-IS
Garret1410 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:34:
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Gewoon een factory reset. Nadeel is wel dat je alles kwijt bent dus wel een backup maken. Ga ervan uit dat het bij een toestel die geroot is hetzelde gaat.

Misschien dat iemand anders een betere oplossing heeft maar dit is wat ik kan bedenken
Dat dacht ik al, dat ik alles kwijt zou zijn. Het is alleen zo veel werk om alles er weer op te zetten en netjes te krijgen :9 Ik ga vanmiddag een harde reset uitvoeren, hopen dat het een en ander verhelpt.

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Hiernet de Galaxy S4 gekocht, lijkt allemaal vlotjes te gaan.
Wat ik me wel afvraag is het volgende: de verlichte toetsen onderaan het scherm (de "terug" knop en die andere home knop) die zijn zo lelijk verlicht? :( Je ziet kleine led lichtjes erdoor en het is gewoon niet zo schoon afgewerkt.

Is dit enkel bij mij zo of ben ik gewoon te nauwoplettend? :)

[ Voor 1% gewijzigd door mrgoolie op 18-09-2013 22:57 . Reden: typo ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
EN-IS schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:54:
[...]

Dat dacht ik al, dat ik alles kwijt zou zijn. Het is alleen zo veel werk om alles er weer op te zetten en netjes te krijgen :9 Ik ga vanmiddag een harde reset uitvoeren, hopen dat het een en ander verhelpt.
Software zou in principe automatisch moeten terug komen nadat je je gmail er terug op instelt. Da's toch al een hoop werk gespaard :)
mrgoolie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:50:
Hiernet de Galaxy S4 gekocht, lijkt allemaal vlotjes te gaan.
Wat ik me wel afvraag is het volgende: de verlichte toetsen onderaan het scherm (de "terug" knop en die andere home knop) die zijn zo lelijk verlicht? :( Je ziet kleine led lichtjes erdoor en het is gewoon niet zo schoon afgewerkt.

Is dit enkel bij mij zo of ben ik gewoon te nauwoplettend? :)
Hier geen ledjes te zien, alles mooi egaal verlicht.
Fire69 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:16:
[...]
Hier geen ledjes te zien, alles mooi egaal verlicht.
Witte SGS4 hier, uiteraard met zichtbare LEDjes ja, zoals op elke witte versie :)

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Dit was me nog nooit opgevallen bij een S4.
Nu heb ik de zwarte S4 en dit valt me direct op :)
Brad Pitt schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:35:
[...]

Witte SGS4 hier, uiteraard met zichtbare LEDjes ja, zoals op elke witte versie :)
mrgoolie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:39:
Dit was me nog nooit opgevallen bij een S4.
Nu heb ik de zwarte S4 en dit valt me direct op :)
Ja ook al over gelezen op XDA, elke S4 heeft het gewoon. Als je het niet ziet: mooi. Stoor mij er niet aan hoor, alleen als het erg donker is zie je het duidelijk, overdag eigenlijk nooit ;)

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik gebruik Blokkeerstand regelmatig, handig om 's nachts wel telefonisch bereikbaar te zijn maar geen appmeldingen te krijgen. Helaas lijkt Whatsapp hier zich niks van aan te trekken, die meldingen komen wel gewoon binnen. Iemand een idee of dit aan te passen is..of is dit iets wat aan Whatsapp ligt...? Bijv omdat de berichten ook gewoon gepusht blijven worden als Autosync uistaat..?

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:15
Tiroz schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:47:
Ik gebruik Blokkeerstand regelmatig, handig om 's nachts wel telefonisch bereikbaar te zijn maar geen appmeldingen te krijgen. Helaas lijkt Whatsapp hier zich niks van aan te trekken, die meldingen komen wel gewoon binnen. Iemand een idee of dit aan te passen is..of is dit iets wat aan Whatsapp ligt...? Bijv omdat de berichten ook gewoon gepusht blijven worden als Autosync uistaat..?
Dat vind ik ook raar idd. Het haalt het hele nut van de blokkeerstand onderuit.

Overigens gisteren mijn S4 zonder hoesje op steen laten vallen :(
De schade valt gelukkig mee, maar het ziet er heel lelijk uit als dat chromen lak eraf is en het wit eronder zichtbaar is.

• EN-IS
Fire69 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:16:
Software zou in principe automatisch moeten terug komen nadat je je gmail er terug op instelt. Da's toch al een hoop werk gespaard :)
Dat zeg je wel, maar toch gaat een en ander niet goed, it is just evil >:)

Voordat ik alles had verwijderd (wipe data/cache) heb ik in Kies een backup gemaakt, tevens in Titanium Backup voor de zekerheid een backup gemaakt. Na het resetten van mijn toestel, gehangen aan Kies en de update terug willen zetten, de helft van de gegevens (onderdelen) worden niet hersteld, Kies geeft (verbaast me ook niet) geen info over waarom een en ander niet is gelukt.

Misschien lag het aan de root (dacht ik), daaarom heb heb ik de stock rom gedownload via SamMobile, alleen heb ik door een misverstand de t-mobile (branded) stock rom gedownload en hersteld :| :F

Toen ik daar achter kwam, juiste stock rom opgezocht (staat in de op - I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN.zip) en vervolgens via Odin opnieuw hersteld, opnieuw harde reset gegeven. Ben terug naar de fabrieksinstellingen alleen werkt mijn Wifi niet (ik heb nog geen nieuwe (firmware) updates uitgevoerd. :( Wifi wil maar niet inschakelen, ik ga nu eerst de laatste updates via Kies bijwerken. (ik ben niet de enige die hier last van heeft blijkbaar alleen blijkt dat de problemen ontstaan bij een custom rom :? die ik dus niet heb hersteld).

Tevens heb ik, omdat dat hier een aantal keren is gevraagd, een snelle MIRROR gemaakt, deze werkt alleen als je registreert op pccloud.com, als iemand hier behoefte aan heeft DM me - werkt zonder registratie :9 ;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Anders deze in de OP zetten?

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:38:
[...]

Dat zeg je wel, maar toch gaat een en ander niet goed, it is just evil >:)

Voordat ik alles had verwijderd (wipe data/cache) heb ik in Kies een backup gemaakt, tevens in Titanium Backup voor de zekerheid een backup gemaakt. Na het resetten van mijn toestel, gehangen aan Kies en de update terug willen zetten, de helft van de gegevens (onderdelen) worden niet hersteld, Kies geeft (verbaast me ook niet) geen info over waarom een en ander niet is gelukt.

Misschien lag het aan de root (dacht ik), daaarom heb heb ik de stock rom gedownload via SamMobile, alleen heb ik door een misverstand de t-mobile (branded) stock rom gedownload en hersteld :| :F

Toen ik daar achter kwam, juiste stock rom opgezocht (staat in de op - I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN.zip) en vervolgens via Odin opnieuw hersteld, opnieuw harde reset gegeven. Ben terug naar de fabrieksinstellingen alleen werkt mijn Wifi niet (ik heb nog geen nieuwe (firmware) updates uitgevoerd. :( Wifi wil maar niet inschakelen, ik ga nu eerst de laatste updates via Kies bijwerken. (ik ben niet de enige die hier last van heeft blijkbaar alleen blijkt dat de problemen ontstaan bij een custom rom :? die ik dus niet heb hersteld).

Tevens heb ik, omdat dat hier een aantal keren is gevraagd, een super-snelle MIRROR gemaakt, deze werkt alleen als je registreert op pccloud.com, als iemand hier behoefte aan heeft DM me - werkt zonder registratie :9 ;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Anders deze in de OP zetten?
Als je via Sam mobile de laatste versie download voor je telefoon, en dan flashed met odin moet je wiffi gewoon werken. Wel goed opletten dat je de PHN versie pakt omdat de rest gelieerd is aan vodafone t mobile en kpn.
Je telefoon eerst een hard reset geven Wipe cache>Dalvic cache> Wipe factory reset.Dan opstarten met de 3 toetsen combinatie power>menu>volume down. Als je zip bestand gedownload is uitpakken en dan de tar file in PDA sectie zetten van Odin dan start, en na 5 minuten zou het toestel op moeten starten en ook wiffi zou moeten werken.
Succes :)

• EN-IS
pappaleone schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:01:
Als je via Sam mobile de laatste versie download voor je telefoon, en dan flashed met odin moet je wiffi gewoon werken. Wel goed opletten dat je de PHN versie pakt omdat de rest gelieerd is aan vodafone t mobile en kpn.
Je telefoon eerst een hard reset geven Wipe cache>Dalvic cache> Wipe factory reset.Dan opstarten met de 3 toetsen combinatie power>menu>volume down. Als je zip bestand gedownload is uitpakken en dan de tar file in PDA sectie zetten van Odin dan start, en na 5 minuten zou het toestel op moeten starten en ook wiffi zou moeten werken.
Succes :)
Thanx voor de tip, ik ga het proberen, eerst de laatste firmware downloaden :)

//EDIT;
helaas werkt het niet om naar de laatste firmware via Odin (I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN) te gaan. Ik had al dus I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN hersteld, en vervolgens de laatste firmware erop proberen te zetten, ik krijg in Odin bij aboot een fail. Ik krijg nu "firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again.". Effe gezocht en ik begrijp dat ik via Odin terug moet naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN anders start toestel niet.

//EDIT2; hersteld naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN en nu via Kies een update van de laatste firmware aan het uitvoeren, Kies is aan het downloaden :)

//EDIT3; Pfff, kreeg een foutmelding in Kies, dat update I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN gefaald is en ik via Kies een Firmware emergency recovery moet uitvoeren. Het is eigenlijk allemaal best simpel maar waarom het steeds faalt :( :X Maar goed, Kies is nu een emergency recovery aan het uitvoeren, ben benieuwd.

//EDIT4; ;( &@@@"$%%$^@!£, tijdens het herstellen in Kies is iets niet goed gegaan, krijg ik het volgende melding (zie plaatje), batterij eruit gehaald en opnieuw gestart, (medling: firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again.) geniaal;
Afbeeldingslocatie: http://files.en-is.com/files/Images/kies-screenshot.jpg

Iemand nog tips?

//EDIT5, ik dacht misschien doe ik iets niet goed in de volgorde, dus wederom hersteld (voor de zoveelste keer) naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN en toen een harde rest gegeven (wipe data and cache en wipe cache partition), direct in download mode gezet en I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN proberen op te zetten, wederom dikke faal, dit is wat Odin zegt;
<ID:0/005> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_I9505XXUBMGA_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> sbl2.mbn
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> sbl3.mbn
<ID:0/005> rpm.mbn
<ID:0/005> aboot.mbn
<ID:0/005> FAIL! (Auth)
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Emergency recover mode geeft aan:
- Current Binary: Samsung Official
- System Status: Official

[ Voor 66% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2013 15:18 ]

Kies is geheel en utter k*t. Gebruik Odin.

Oh wacht, heb je ook al gedaan :$ Je zet het bestand toch wel in PDA hè, bij Odin?

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2013 15:35 ]

• pappaleone
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:33:
[...]

Oh wacht, heb je ook al gedaan :$ Je zet het bestand toch wel in PDA hè, bij Odin?
Ik ben ook even sprakeloos, heb dit gisteren nog geprobeerd en zo gepiept. 8)7

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:33:
[...]

Yups, ik kan herstellen naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN zonder problemen, wifi werkt dan niet (al 7x hersteld naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN), daarna updaten via Kies geeft dus problemen -> dan moet je naar emergency recover mode doen en dat geeft ook alleen maar problemen en dan is het advies van Kies om contact op te nemen met Samsung Helpdesk. ;w

Met Odin hetzelfde verhaal, herstellen naar het originele I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN firmware gaat goed, updaten of een andere stock rom updaten/herstellen lukt niet. ;(
pappaleone schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:47:Ik ben ook even sprakeloos, heb dit gisteren nog geprobeerd en zo gepiept. 8)7
Ik zou echt niet weten wat ik vervolgens moet doen :) Ik kwam op XDA dit tegen;
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477

Ik ga de stappen (eigenlijk heb ik dit al gedaan maar goed, ben wanhopig) die daar worden genoemd eens uitvoeren (en dit keer daar de genoemde stock rom I9505XXUAME2_I9505PHNAMDB_PHN gebruiken ipv diegene die ik al die tijd heb gebruikt).

[ Voor 25% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2013 16:03 ]

EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:57:
[...]
Ik ga de stappen (eigenlijk heb ik dit al gedaan maar goed, ben wanhopig) die daar worden genoemd eens uitvoeren.
Waarom niet gewoon een custom (stock) Rom er op en klaar dan? Nu ben je eeuwig bezig met resultaat nul.

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:01:
Waarom niet gewoon een custom (stock) Rom er op en klaar dan? Nu ben je eeuwig bezig met resultaat nul.
Ehm :) Leg uit aub, ik weet namelijk niet wat een 'custom (stock) rom' is.

Het enige wat voor mij van belang is, dat ik mijn gegevens (contacten, sms, enzv.) er weer op kan krijgen via backup restore (via Kies misschien of dat kan met een custom stock rom het via titanium backup :)))

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2013 16:08 ]

EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:04:
[...]
Het enige wat voor mij van belang is, dat ik mijn gegevens (contacten, sms, enzv.) er weer op kan krijgen via backup restore (via Kies misschien))
Contacten gaan via Google, inloggen en na een paar seconden zijn die terug. SMS backuppen met Kies vind ik niet handig, aangezien Kies "een beetje waardeloos" is. Een custom stock Rom is een niet-officiële Rom grotendeels gebaseerd op een standaard Samsung Rom. Zie ook het andere S4 topic daarvoor.

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:09:
[...]

Contacten gaan via Google, inloggen en na een paar seconden zijn die terug. SMS backuppen met Kies vind ik niet handig, aangezien Kies "een beetje waardeloos" is. Een custom stock Rom is een niet-officiële Rom grotendeels gebaseerd op een standaard Samsung Rom. Zie ook het andere S4 topic daarvoor.
Ah zo, ik ben bekend met deze topic (probeer me erin te verdiepen :)), Begrijp ik het goed als ik zeg dat Cyanogenmod/Miui/Omega zo'n custom (stock) rom is/zijn?
EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:12:
Ah zo, ik ben bekend met deze topic (probeer me erin te verdiepen :)), Begrijp ik het goed als ik zeg dat Cyanogenmod/Miui/Omega zo'n custom (stock) rom is/zijn?
Nee Cyanogen en Miui geheel niet, dat zijn pure custom Roms. Omega, Echo en dat soort Roms zijn wel gebaseerd op Samsung stock Roms. Je kan ook hier kijken, dat zijn sowieso (rooted) stock Rom versies :)

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:15:
Nee Cyanogen en Miui geheel niet, dat zijn pure custom Roms. Omega, Echo en dat soort Roms zijn wel gebaseerd op Samsung stock Roms. Je kan ook hier kijken, dat zijn sowieso (rooted) stock Rom versies :)
Dank je, het wordt mij steeds duidelijker :) Op de een of andere manier heb ik de overtuiging dat hoe origineler de rom, hoe beter het is, daarom wilde ik gewoon weer terug naar de originele stock rom van Samsung. Ik zal eens een gokje wagen met de custom (stock) roms.

Ik heb mijn toestel zojuist, via de XDA link wat ik hiervoor heb genoemd, kunnen herstellen, zelfde problemen (herstelt naar stock rom I9505XXUAME2_I9505PHNAMDB_PHN);
- WiFi werkt niet
- Audio werkt niet
- Heb bereik (3G) maar kan niet bellen
- Camera app werkt niet, crasht
- Video app of videos werken niet
- YouTube app opent alleen opent geen video
- Toestel reageert zeer traag en is duidelijk buggy

Wat een vage gedoe, niets aangepast, niets gedaan, alleen herstelt, 2x opnieuw opgestart, en wat een shit resultaat :o 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2013 18:36 ]

EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:25:
[...]
Wat een vage gedoe, niets aangepast, niets gedaan, alleen herstelt, 2x opnieuw opgestart, en wat een shit resultaat :o 8)7
Factory reset/wipe data in recovery wel gedaan?

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:27:
Factory reset/wipe data in recovery wel gedaan?
Yups. Na het herstellen, start toestel op, kreeg welkom scherm (wizard), uitgezet en reset/wipe data en wipe cache partition gedaan :) en toestel herstart.

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2013 16:31 ]

EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:30:
Yups. Na het herstellen, start toestel op, kreeg welkom scherm (wizard), uitgezet en reset/wipe data en wipe cache partition gedaan :) en toestel herstart.
Probeer dan voor de lol "even" zo'n zip-based custom Rom, als je toch bezig bent. Ben nu zelf Echo v3 aan het downloaden, is een kleine 700MB dus dat moet ook nog wel kunnen ;)
Als dat dan wel gewoon werkt ligt het i.i.g. niet aan je telefoon/verbinding/drivers/weet ik het.

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:32:Probeer dan voor de lol "even" zo'n zip-based custom Rom, als je toch bezig bent. Ben nu zelf Echo v3 aan het downloaden, is een kleine 700MB dus dat moet ook nog wel kunnen ;)
Als dat dan wel gewoon werkt ligt het i.i.g. niet aan je telefoon/verbinding/drivers/weet ik het.
Weet je wat, je hebt gelijk :) Ik ga het proberen, nadat ik mijn laatste wanhoopsherstel uitvoer :) Alleen wat een chaos is het altijd in de XDA topics, vooral de OP's, Zo freaking onduidelijk :')

//EDIT1; ik wil niet als een idioot klinken, maar welke van de vele uit de volgende topic kan ik downloaden/gebruiken? En ik neem aan dat ik Echo ergens anders kan vinden?
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2250824

//EDIT2, lol, de goden zijn vandaag niet goed gehumeurd!
- Via Odin hersteld naar I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN om helemaal weer vers te beginnen (niets aangepast)
- Philz Recovery via (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201860) geinstalleerd
- Uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2250824 de volgende rom genomen GT-I9505 Modified Stock ROM - CWM/TWRP/PhilZ flashable ZIP en dan de Model: GT-I9505 (4.2.2) / PDA: XXUBMGA
- Vooraf wipe data - factory reset, en wipe cache partition via Philz Recovery
- Dan de gedownloade firmware hersteld op SD kaart gezet en via Philz Recovery hersteld
- Reboot toestel en alles lijkt goed te gaan
- Toestel herstart; wipe data - factory reset, en wipe cache partition via Philz Recovery
- alleen wederom zelfde problemen;
EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:25:
- WiFi werkt niet
- Audio werkt niet
- Heb bereik (3G) maar kan niet bellen
- Camera app werkt niet, crasht
- Video app of videos werken niet
- YouTube app opent alleen opent geen video
- Toestel reageert zeer traag en is duidelijk buggy
Ik heb het idee dat er iets corrupt is (ik ben geen kenner, dat moge wel duidelijk zijn, maar bijvoorbeeld een corrupte baseband/kernel/enzv?), waardoor elk freaking rom, of dat nou stock of custom is, niet werkt!?!!!

Ik weet het niet meer, fuck it. Ik denk dat ik toestel maar ga inleveren bij t-mobile (nadat ik alles op stock heb gezet). :r

//EDIT3
- Echoe v3 SLIM Version http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2372286 op gezet.
- WTF? :o
- Wifi werkt
- Video werkt niet, geluid werkt niet, youtube werkt niet (door deze problemen lijkt het traag en buggy te zijn, in ieder geval is de rest van de telefoon deels rap en functionerend).

[ Voor 64% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2013 18:38 ]

De MD5 sums kloppen wel elke keer van de Roms die je download?

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2013 18:20 ]

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:17:
De MD5 codes kloppen wel elke keer van de Roms die je download? Zo ja, wellicht toestel brak of zo.
Ik heb de roms telkens proberen te downloaden via officiele wegen, dus via SamMobile heb ik alle 4 PHN roms gedownload, en alleen via de juiste XDA topics en daar de download links van, dus niet via omwegen en of snelle mirrors.

Je zou ook kunnen zeggen, je pakt de verkeerde roms steeds!?, verkeerd model nummer misschien!?, nope, (zit nu in Echoe) toestel is (via toestel info) GT-I9505, baseband versie I9505XXUAMDF, kernel 3.4.6.1-Google-Edition.

//EDIT, ah zo, md5sums, effe checken van bijvoorbeeld Echoe, huh :|
- Echoe MD5 (752F9497904FF9AE15F48B66FB60268D) is hier te vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2372286, beiden via de download link gedownload (full en slim)
- MD5 checker geeft aan dat beiden niet kloppen 8)7 |:(

En oh jah, ik kom er net achter, ook al heb ik bereik en 3G, ik kan niet bellen, telefoon flipt helemaal.

//EDIT, wederom Echoe gedownload via de download link in officiële topic, md5 checker geeft aan dat het niet overeenkomt.

//EDIT; of bedoelde jij de md5 check in Odin?

[ Voor 31% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2013 21:33 ]

• Garret1410
Laatste t-mobile rom is mh7

• EN-IS
Ik weet niet wat dat betekent. Ik heb een T-mobile toestel gekregen bij mijn zak. abbo. alleen deze was unbranded (kwam zo uit de doos).

Verwijderd

Een week of wat geleden was er een firmware update waar blijkbaar nogal problemen mee waren. Nu krijg ik weer de melding van een firmware update. Inmiddels veilig om te installeren of?

Verwijderd

Ik zit met een probleem.

Heb vandaag me telefoon geroot. Daarna via Odin het TWRP recovery er op gekregen met moeite. Ik wou de ROM flashen maar kreeg steeds foutmeldingen van: E: Unable to mount system.

De originele software is er ook af. Ik heb de orginele versie van de beginpost gedownload en aan PDA het tar bestand toegevoegd. Het heeft gewerkt maar ik kan hem nog steeds niet opstarten. Ik zie alleen het beginscherm met: Samsung.

Als ik hem opnieuw probeer te flashen lukt het ook niet, weer de foutmeldingen.

Me telefoon is nu dus onbruikbaar en geen idee wat ik nu moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:24:
[...]
//EDIT, wederom Echoe gedownload via de download link in officiële topic, md5 checker geeft aan dat het niet overeenkomt.
Nou daar heb je het dan... De downloads zélf gaan gewoon niet goed. Verkeerde MD5 = doomed to fail.
//EDIT; of bedoelde jij de md5 check in Odin?
Nee gewoon direct na de download moét die overeenkomen anders echt niet flashen. Is geheel zinloos...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/echoemd5.PNG

Even als voorbeeld. Draai deze Rom niet maar stond toevallig nog op de HD :P Zó mag je flashen.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 20-09-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:55:

Nou daar heb je het dan... De downloads zélf gaan gewoon niet goed. Verkeerde MD5 = doomed to fail.

Nee gewoon direct na de download moét die overeenkomen anders echt niet flashen. Is geheel zinloos...

[afbeelding]

Even als voorbeeld. Draai deze Rom niet maar stond toevallig nog op de HD :P Zó mag je flashen.
Nadat ik je post zag, heb ik eens gekeken waarom het niet overeen kwam; ik heb de md5 van de oude versie 2.1 genomen :F

Juiste MD5 opgezocht, wat blijkt, het komt overeen, daar lag het dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25

KL643

beeldaandemuur

Geen idee of dit wat uit maakt maar eventueel een andere kabel proberen?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KL643 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:11:
Dan zou ik gewoon even kijken of de MD5 van de Rom op je toestel overeenkomt. Zo ja, dan "dus" okay :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/1379672109_picsay-1379672109_crmsgs42013-09-20_12-15-18s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
ik heb op mn S4 steeds dat als ik bijv wil gaan browsen of andere data opvraag dat het seconden duurt en steeds verspringt van 3G naar Hsdpa..... heel irritant.

Dus ik start een app. vraag wat op en moet ik wachten tot ie van 3G naar H springt. Wie weet wat dit is?
Lijkt wel of ie in rust stand altijd op 3G staat terwijl er hsdpa beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
struik978 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:35:
Lijkt wel of ie in rust stand altijd op 3G staat terwijl er hsdpa beschikbaar is.
Dat hoort ook zo. Springt als er geen data wordt gebruikt altijd weer terug naar 3G. Da's met 4G niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
KL643 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:11:
Had ik geprobeerd ja :)

Zojuist toestel bij een Samsung Service Point ingeleverd (niet bij T-mobile), deze gaan de komende uur een en ander proberen, als daar niets uit komt, ga ik weer terug naar de T-mobile shop.

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 20-09-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Iemand een idee of de MHL poort van de S4 uit kan staan?

Ik heb deze MHL-to-HDMI kabel gekocht:
http://www.ebay.de/itm/Mi...apter&hash=item4ac791df36

maar krijg geen beeld op zowel de Samsung UE40ES550 tv als mijn Dell computer monitor.

Ik heb iets gelezen over verschillen tussen de standdard 5- en Samsung 11-pins versies van HML, maar ging er na het lezen van veel reviews vanuit dat het zou moeten gaan werken.
Anderen hier misschien betere ervaringen mee op een i9505?

EDIT (verduidelijking na onderstaande tip)
De TV ziet wel een HDMI device, HDMIx is selecteerbaar in de lijst met sources.

Echter de telefoon reageert niet op het aansluiten van de USB/MHL connector:
  • geen indicatie van het aansluiten op de S4
  • geen beeld noch geluid van de S4 (die een film speelt) op de monitor
  • S4 wordt niet opgeladen
Lijkt dus aan de MHL connector te liggen?

[ Voor 27% gewijzigd door emmerx op 20-09-2013 15:47 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
emmerx schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:00:

maar krijg geen beeld op zowel de Samsung UE40ES550 tv als mijn Dell computer monitor.

Ik heb iets gelezen over verschillen tussen de standdard 5- en Samsung 11-pins versies van HML, maar ging er na het lezen van veel reviews vanuit dat het zou moeten gaan werken. Anderen hier betere ervaringen mee op een i9505?
Voeding aangesloten? Zonder voeding werkt het namelijk niet, dit kan een adapter zijn of via een USB aansluiting/voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
EN-IS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:48:
[...]

Ik weet niet wat dat betekent. Ik heb een T-mobile toestel gekregen bij mijn zak. abbo. alleen deze was unbranded (kwam zo uit de doos).
Ik bedoel dat de firmware eindigt met MH7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Garret1410 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:19:
Ik bedoel dat de firmware eindigt met MH7.
Ik kwam het tegen ja, dank voor het meedenken, alleen mijn toestel was unbranded en de problemen ontstonden juist nadat ik bij misverstand de t-mobile stock rom had hersteld ipv de PHN rom die ook in de op wordt genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 20-09-2013 21:27 ]

• fwawer
  • Laatst online: 22-04 23:48
Weet iemand waar ik een verlengkabel kan kopen voor het opladen en hoe dit type kabel heet? Het moet er wel eentje zijn die het snelle laden van de S4 ondersteund want dat doen de meeste niet

Verwijderd

fwawer schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:16:
Weet iemand waar ik een verlengkabel kan kopen voor het opladen en hoe dit type kabel heet? Het moet er wel eentje zijn die het snelle laden van de S4 ondersteund want dat doen de meeste niet
Voor accessoires is er een apart topic.Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV

• EN-IS
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:09:Contacten gaan via Google, inloggen en na een paar seconden zijn die terug. SMS backuppen met Kies vind ik niet handig, aangezien Kies "een beetje waardeloos" is. -knip-
Om hier even op terug te komen, ik heb zojuist een toestel ruil gedaan, en heb de welkoms wizard doorlopen, helaas krijg ik mijn contacten niet terug.

Via mijn Samsung Account (ook in de welkoms wizard) mijn SMS enzo automatisch hersteld, vervolgens krijg je de vraag of je een Google account heb, ik log in (backuppen en herstellen stonden aangevinkt), Google hersteld ongeveer 60 apps, hersteld Contacten niet, hersteld app gegevens/instellingen ook niet.

Mis ik iets?

[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 21-09-2013 11:50 ]

Als je je contacten laat synchroniseren, hetgeen automatisch aangevinkt staat, en je ze niet alleen maar op je simkaart had staan worden ze automatisch terug gezet na het installeren van een Rom/het kopen van een telefoon en het invullen van je Gmail gegevens. Als ze alleen op je sim stonden gebeurt dat uiteraard niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
kan iemand mij een usb lader voor in de auto aanraden?
ik heb een 2,1a lader van dx in gebruik (de reviews waren lyrisch), maar die laadt niet eens genoeg om de mp3 speler van genoeg juice te voorzien.. laat staan als je de navigatie gebruikt.

de galaxy charging current app geeft ook maar 300 aan terwijl de thuislader 1200 aangeeft.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
EN-IS schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:40:
[...]

Om Google hersteld ongeveer 60 apps, hersteld Contacten niet, hersteld app gegevens/instellingen ook niet.

Mis ik iets?
zover ik weet worden instellingen van apps ook niet opgeslagen. Ook krijg ik apps die ik al eerder verwijderd had.

contacten gaat wel goed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik met Kies en de S4 weinig ervaring heb. Heb hiervoor een Xperia S en Z gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door Garret1410 op 22-09-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:39:Als je je contacten laat synchroniseren, hetgeen automatisch aangevinkt staat, en je ze niet alleen maar op je simkaart had staan worden ze automatisch terug gezet na het installeren van een Rom/het kopen van een telefoon en het invullen van je Gmail gegevens. Als ze alleen op je sim stonden gebeurt dat uiteraard niet nee.
Nope, had ze niet op simkaart staan, wel in toestel (via smart transfer synchronisatie destijds op gezet (van iphone backup naar s4)). Dat had ik dus, automatisch synchronisatie, dat is helaas niet gebeurd (herstellen na eerste keer instellen), vervolgens via Kies alleen mijn contacten hersteld, alleen krijg ik bij het herstellen van mijn Contacten in Kies een vreemde vraag (middels een pop-up);
Selected file contains 3 types of contact. Please select which contact to transfer.
- Mobile phone
- Google account (mail adres)
- Samsung account (mail adres)

Ik selecteer alle 3 en klik op OK. Na synchronisatie ga ik naar mijn contacten, alles in orde. Ik ga naar Cloud en backup/restore onder instellingen, bij mijn Google account staat Contacten synchronisatie aangevinkt, ook bij Samsung account.

Ik klik onder elk specifiek account onder, 'synchroniseer alles nu', en vervolgens check ik onder mijn Samsung account 'gebruikte opslag' (om te zien hoeveel ruimte elk synchroniseerde onderdeel in beslag neemt), surprise surprise, contacten 0,00 B. :/

Waarschijnlijk gebeurt dat ook bij de Google synchronisatie, het lijkt erop dat mijn contacten, ook al heb ik alles aangevinkt (was automatisch al aangevinkt) niet gebackupt.

Ik heb niets veranderd :) Nieuwe toestel in ontvangst genomen, gegevens ingevuld en contacten verschenen maar niet, vervolgens contacten via Kies hersteld. Nu wil het mijn contacten maar niet backuppen. Heb wel het volgende geprobeerd, alles uitgevinkt (contacten), gesynchroniseerd, verolgens toestel opnieuw opgestart, alles aangevinkt (contacten), gesynchroniseerd. Helpt ook niet.

Soms denk ik, hhmmm, dit moet toch wel aan mij liggen :9 iPhone logica zal op Android niet werken O-) Maar steeds meer denk ik het ligt niet aan mij maar aan Android! :P
Garret1410 schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:35:zover ik weet worden instellingen van apps ook niet opgeslagen. Ook krijg ik apps die ik al eerder verwijderd had.Contacten gaat wel goed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik met Kies en de S4 weinig ervaring heb. Heb hiervoor een Xperia S en Z gehad.
Ben ik nu ook achter, gelukkig had ik een standaard backup laten doen door Titanium Backup, geniale app, sommige apps die onmisbaar waren had ik binnen een aantal seconden terug :)

[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 22-09-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
EN-IS schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:14:
[...]

Nope, had ze niet op simkaart staan, wel in toestel (via smart transfer synchronisatie destijds op gezet (van iphone backup naar s4)). Dat had ik dus, automatisch synchronisatie, dat is helaas niet gebeurd (herstellen na eerste keer instellen), vervolgens via Kies alleen mijn contacten hersteld, alleen krijg ik bij het herstellen van mijn Contacten in Kies een vreemde vraag (middels een pop-up);
Selected file contains 3 types of contact. Please select which contact to transfer.
- Mobile phone
- Google account (mail adres)
- Samsung account (mail adres)

Ik selecteer alle 3 en klik op OK. Na synchronisatie ga ik naar mijn contacten, alles in orde. Ik ga naar Cloud en backup/restore onder instellingen, bij mijn Google account staat Contacten synchronisatie aangevinkt, ook bij Samsung account.

Ik klik onder elk specifiek account onder, 'synchroniseer alles nu', en vervolgens check ik onder mijn Samsung account 'gebruikte opslag' (om te zien hoeveel ruimte elk synchroniseerde onderdeel in beslag neemt), surprise surprise, contacten 0,00 B. :/

Waarschijnlijk gebeurt dat ook bij de Google synchronisatie, het lijkt erop dat mijn contacten, ook al heb ik alles aangevinkt (was automatisch al aangevinkt) niet gebackupt.

Ik heb niets veranderd :) Nieuwe toestel in ontvangst genomen, gegevens ingevuld en contacten verschenen maar niet, vervolgens contacten via Kies hersteld. Nu wil het mijn contacten maar niet backuppen. Heb wel het volgende geprobeerd, alles uitgevinkt (contacten), gesynchroniseerd, verolgens toestel opnieuw opgestart, alles aangevinkt (contacten), gesynchroniseerd. Helpt ook niet.

Soms denk ik, hhmmm, dit moet toch wel aan mij liggen :9 iPhone logica zal op Android niet werken O-) Maar steeds meer denk ik het ligt niet aan mij maar aan Android! :P

[...]

Ben ik nu ook achter, gelukkig had ik een standaard backup laten doen door Titanium Backup, geniale app, sommige apps die onmisbaar waren had ik binnen een aantal seconden terug :)
Hoi Waarom stop je niet met kies< dit is gewoon een klote programma.
Als je een google account hebt is het synchroniseren van je contacten en mail een fluitje van een cent.Ik heb al zoveel rom's geflashed en nooit een probleem. Als je met kies gaat lopen klooien gaat hetgegarandeerd een keer fout, dit programma is zo brak als iets. En ik denk dat Samsung dit nooit goed gaat krijgen. Ook met Rom's flashen lekker via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Webjunkie schreef op zondag 22 september 2013 @ 07:22:
kan iemand mij een usb lader voor in de auto aanraden?
ik heb een 2,1a lader van dx in gebruik (de reviews waren lyrisch), maar die laadt niet eens genoeg om de mp3 speler van genoeg juice te voorzien.. laat staan als je de navigatie gebruikt.

de galaxy charging current app geeft ook maar 300 aan terwijl de thuislader 1200 aangeeft.
Ik gebruik een lader van PDAplus. De GS-32H met een input van 12/24V en een output van 5V/2A. Volgens Galaxy charging app doet deze 1,9A.

Mijn thuisladers doen trouwens ook 1,9A.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
ok thx.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Zojuist een nieuwe update binnen van 44 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ook hier een update. Kan nergens vinden wat deze update verbetert. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:50
Weet wel dat ik nu constant meldingen krijg van SE for Android. Hij kan het update beveilingsbeleid niet binnenhalen. Ook mekkert hij over Whatsapp :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2849/9893192654_3a56c8c7df.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5456/9893192814_919c2722ab.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door jordy5 op 23-09-2013 10:58 . Reden: Beeldjes bijgevoegd[ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:08
jordy5 schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:00:
Weet wel dat ik nu constant meldingen krijg van SE for Android. Hij kan het update beveilingsbeleid niet binnenhalen. Ook mekkert hij over Whatsapp :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij omschrijft na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jordy5 schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:00:
Uiteraard off-topic hier maar: rooten en alle Knox-onzin e.d. er af halen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 23-09-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Laatst online: 14-09-2023
Heb wel eens begrepen dat het helemaal niet kwaad kan af en toe een 'wipe cache' uit te voeren.
Deed dit ook zo af en toe met m'n S3.
Wanneer ik dit echter op de S4 probeer (3 hardware-buttons ingedrukt houden etc), krijg ik wel het menuutje waar de Wipe cache-optie tussenstaat, maar als ik die kies krijg ik altijd een melding 'fout'.
Schijnt wel makkelijk te kunnen wanneer de foon geroot is, maar dat is de mijne niet en dat moet ik ook zo houden.
Iemand een tip hoe je wel een 'Wipe cache' op de S4 kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:54:
Iemand een tip hoe je wel een 'Wipe cache' op de S4 kan uitvoeren?
Buiten jouw methode/rooten/custom recovery om kan dit niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
emmerx schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:00:

Ik heb iets gelezen over verschillen tussen de standdard 5- en Samsung 11-pins versies van HML, maar ging er na het lezen van veel reviews vanuit dat het zou moeten gaan werken.
Anderen hier misschien betere ervaringen mee op een i9505?

EDIT (verduidelijking na onderstaande tip)
De TV ziet wel een HDMI device, HDMIx is selecteerbaar in de lijst met sources.

Echter de telefoon reageert niet op het aansluiten van de USB/MHL connector:
  • geen indicatie van het aansluiten op de S4
  • geen beeld noch geluid van de S4 (die een film speelt) op de monitor
  • S4 wordt niet opgeladen
Lijkt dus aan de MHL connector te liggen?
Je moet een mhl 2.0 kabel hebben.

Ik had voorheen een S2 met mhl kabel dat werkte perfect.
Ik wilde dezelfde kabel met mn s4 gebruiken maar dat werkt niet.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Laatst online: 17-04-2023
Julius schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij omschrijft na de update.
Heb ik dus ook.. zou opnieuw installeren van whatsapp helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eek2nd schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:00:
Heb ik dus ook.. zou opnieuw installeren van whatsapp helpen?
Probleem van het even zelf testen is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:50
Whatsapp werkt gewoon nog. Je kan hem gewoon negeren voor 30 dagen :) Alleen die stomme update melding blijft wel terugkomen. Annuleren werkt het best :) Blijft de melding een tijd weg

[ Voor 19% gewijzigd door jordy5 op 23-09-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
pappaleone schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:03:Hoi Waarom stop je niet met kies< dit is gewoon een klote programma.
Als je een google account hebt is het synchroniseren van je contacten en mail een fluitje van een cent.Ik heb al zoveel rom's geflashed en nooit een probleem. Als je met kies gaat lopen klooien gaat hetgegarandeerd een keer fout, dit programma is zo brak als iets. En ik denk dat Samsung dit nooit goed gaat krijgen. Ook met Rom's flashen lekker via Odin.
Ik begrijp wat je zegt, alleen het gaat hier niet om een of andere shit software (Kies), het gaat erom dat het hoort te werken, dat mijn contacten horen te worden geback-upt en te worden hersteld. Dat gebeurt niet.

Ik kan Kies geheel weglaten (niet gebruiken), en dat ben ik ook van plan nu dat ik Titanium Backup heb ontdekt en gebruikt (geniaal app).

Ik heb mijn contacten wel uit Kies moeten herstellen (alleen contacten), vervolgens heb ik mijn contacten gesynchroniseerd (Outlook), toen mijn Samsung account volledig verwijderd van de S4 en me van deze dienst afgemeld/uitgeschreven. Toestel opnieuw opgestart, Samsung account aangemeld en toegevoegd (alles is standaard al aangevinkt) en een backup gemaakt, en wat denk je dat er gebeurt, er wordt geen backup gemaakt van mijn contacten, dit gebeurt ook niet in mijn Google account nadat ik contacten uitvink, weer aanvink en backup/synchronisatie start.

Als je nog tips hebt hoor ik het graag, anders weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:24:
[...]
Samsung account aangemeld en toegevoegd (alles is standaard al aangevinkt) en een backup gemaakt, en wat denk je dat er gebeurt, er wordt geen backup gemaakt van mijn contacten
Geen ervaring mee, haal altijd eerst álle Samsung-account meuk uit een Rom voor het flashen.
dit gebeurt ook niet in mijn Google account nadat ik contacten uitvink, weer aanvink en backup/synchronisatie start.
Contacten via Google backuppen en restoren werkt altijd. Van telefoon merk X naar Y, van telefoon OS X naar Y etc. Mits er uiteraard één maal een goede backup is gemaakt. Eenvoudig te checken op de PC bijv.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 23-09-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:29:Geen ervaring mee, haal altijd eerst álle Samsung-account meuk uit een Rom voor het flashen.
Kijk, dit zal in de loop van tijd ook wel gebeuren, maar na 6 jaar iOS gebruikt te hebben, kun je voorstellen dat het even duurt (ik gebruik Android nog maar 2 maanden) voordat ik inzie wat Android allemaal te bieden heeft :) Als alle standaard functionaliteit eens werkt zoals het hoort te werken, kan ik verder ;)
Brad Pitt schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:29:Contacten via Google backuppen en restoren werkt altijd. Van telefoon merk X naar Y, van telefoon OS X naar Y etc. Mits er uiteraard één maal een goede backup is gemaakt. Eenvoudig te checken op de PC bijv.
Ik ben hier niet bekend mee, hoe check ik dat op de PC? (ik heb al geprobeerd online onder mijn google account dit te verifiëren alleen heb ik dit niet kunnen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:33:
Als alle standaard functionaliteit eens werkt zoals het hoort te werken, kan ik verder ;)
Mee eens... Zou OOTB allemaal gewoon fluitend en soepel moeten werken ja, true...
Ik ben hier niet bekend mee, hoe check ik dat op de PC? (ik heb al geprobeerd online onder mijn google account dit te verifiëren alleen heb ik dit niet kunnen vinden).
Ga naar mail.google.com, log in en verander Gmail in Contacten, door daar op te klikken:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/gmailcontacts.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:36:Mee eens... Zou OOTB allemaal gewoon fluitend en soepel moeten werken ja, true...

Ga naar mail.google.com, log in en verander Gmail in Contacten, door daar op te klikken:

[afbeelding]
:) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Goede avond mensen,

ik wilde mijn S4 update via kies op de PC.
Maar nu geeft mijn telefoon aan dat hij in Odin modus is en zegt dat hij aan het downloaden is.
Maar dit doet hij al een half uur.

iemand enig idee of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:36:

[afbeelding]
Helaas, mijn contacten worden niet gesynchroniseerd. :(

Wat ik gedaan heb;
- Naast mijn huidige google account (geen gmail account) een nieuwe* bestaande gmail account toegevoegd op mobiel
- Dit Gmail account online ingesteld (mails, filters, account info (naw), en een aantal andere voorkeuren ingesteld)
- Alle stappen doorlopen op toestel (alles staat standaard aangevinkt en zelfs Google Now ingeschakeld)
- Contacten worden gesynchroniseerd (dat lijkt zo natuurlijk)
- Onder Gmail -> Contacten -> 0 contacten (behalve mijn mail contacten)
-- "Starred in Android"** = 0

*met nieuwe bedoel ik, een gmail account wat ik tot op heden niet had ingesteld/toegevoegd op mijn S4.
** Starred in android vind ik ook een rare label.

Uur of 4 mee bezig geweest, ik kom er niet uit, er is niks vreemds aan mijn contacten of mijn instellingen, aan mijn google/gmail account zal het ook niet liggen. ;w

Afbeeldingslocatie: http://img547.imageshack.us/img547/5079/3vdz.png

//EDIT; ik ben er achter wat het probleem is, en eigenlijk ook best wel logisch is. Mijn contacten staan op mijn APPARAAT, zie afbeelding (bij het toevoegen van een nieuwe contact kreeg ik de volgende pop-up);
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/3145/bj4f.png

Dus lijkt me dat al mijn huidige contacten op mijn apparaat staan en niet zijn gekoppeld met/op mijn Google account, nu is de vraag, hoe koppel/zet ik mijn huidige contacten met mijn Google account?

//EDIT2; had gelijk, contacten stonden op apparaat en google contacten stonden onder google account, ze waren gescheiden, oplossing gevonden;
http://webcazine.com/6307...phone-to-google-contacts/

Voor iedereen die tegen soortgelijke problemen loopt, het kan dus zijn dat je contacten met een bepaald account wordt gesynchroniseerd maar niet met Google of andersom, je kunt dit controleren in Kies (niet lite), maak verbinding met je toestel, kies onder je toestel voor Contacten en zie daar de verschillende accounts die je hebt ingesteld in tabbladvorm, onder elk tabblad zul je de contacten zien die met dat ene account wordt gesynchroniseerd.

[ Voor 37% gewijzigd door EN-IS op 23-09-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:07:
[...]
Dus lijkt me dat al mijn huidige contacten op mijn apparaat staan en niet zijn gekoppeld met/op mijn Google account
Hetgeen gisteren al was gezegd uiteraard ;) Maar goed, fijn dat het alsnog opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 15-09 14:02
Hallo,

Ik heb een samsung galaxy s4 en heb er zo hard mee liggen klooien dat ik er een simlock/networklock heb opgekregen (Was zonder simlock :P).
Kan dit hersteld worden door samsung of is het game over? De herstelling mag iets kosten, maar niet teveel. (Ja, het is een officieel gekochte phone met factuur).

Heb reeds een nieuwe galaxy S4 gekocht omdat ik het toch wel een goede phone vind, maar deze blijft standaard :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 06:52:
Kan dit hersteld worden door samsung of is het game over? De herstelling mag iets kosten, maar niet teveel. (Ja, het is een officieel gekochte phone met factuur).
Download mode bereiken en een stock Rom flashen is onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:25:
[...]

Download mode bereiken en een stock Rom flashen is onmogelijk?
Het was ook 1 of ander obscuur settingmenu waar ik in zat te prullen :D. Vrees dat dat iets is dat niet met een andere rom overschreven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:53:
Vrees dat dat iets is dat niet met een andere rom overschreven wordt...
Dat lijkt mij onmogelijk. Maar goed, blijkbaar al een andere Rom geflashed dus en dat werkte niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Nee, heb na het naar de knoppen gegooid eigenlijk niet geprobeerd. Was wat lastig op mezelf en ben dan maar een ander toestel gaan kopen, het gelockte toestel ligt al 2 weken in de kast.
Maar kan dat wel eens proberen deze avond.

Als er geen oplossing is dan heb ik mijn lesje wel geleerd en zal het een enkeltje naar de vuilnisbak worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:01:
Nee, heb na het naar de knoppen gegooid eigenlijk niet geprobeerd. Was wat lastig op mezelf en ben dan maar een ander toestel gaan kopen, het gelockte toestel ligt al 2 weken in de kast.
Maar kan dat wel eens proberen deze avond.

Als er geen oplossing is dan heb ik mijn lesje wel geleerd en zal het een enkeltje naar de vuilnisbak worden...
Als je in de download mode kan komen, welke kans 99% is, kan je altijd weer een Rom er op knallen.

Of was het meer een soort opmerking dat je gefaalt had i.p.v. daadwerkelijk een oplossing wilde, want zo komt het wel over. In ieder geval, succes, mocht het niet lukken mag een ander het overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:09:Hetgeen gisteren al was gezegd uiteraard ;) Maar goed, fijn dat het alsnog opgelost is :)
Mwoah, :) dat was niet zo duidelijk dan ;) Een en ander wordt steeds duidelijker en ja gelukkig is het opgelost, overkomt me niet nog eens.
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:39:Als je je contacten laat synchroniseren, hetgeen automatisch aangevinkt staat, en je ze niet alleen maar op je simkaart had staan worden ze automatisch terug gezet na het installeren van een Rom/het kopen van een telefoon en het invullen van je Gmail gegevens. Als ze alleen op je sim stonden gebeurt dat uiteraard niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:37

jerry_a

doei

Samsung Knox doet (dus deed) het prima. Het hield dingen tegen die nodig had dus ik heb het maar snel buiten gevecht gesteld.

hoi

• fwawer
  • Laatst online: 22-04 23:48
Heeft iemand tips waar ik een verlengkabel voor de s4 lader kan kopen? Eentje die het snel-laden niet belemmerd want met de standaard kabeltjes duurt het laden behoorlijk lang.

Verwijderd

fwawer schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:56:
Heeft iemand tips waar ik een verlengkabel voor de s4 lader kan kopen? Eentje die het snel-laden niet belemmerd want met de standaard kabeltjes duurt het laden behoorlijk lang.
Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV

• Engineer Stewie
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:04:
[...]

Als je in de download mode kan komen, welke kans 99% is, kan je altijd weer een Rom er op knallen.

Of was het meer een soort opmerking dat je gefaalt had i.p.v. daadwerkelijk een oplossing wilde, want zo komt het wel over. In ieder geval, succes, mocht het niet lukken mag een ander het overnemen :)
Gefaald heb ik wel, maar niets belet mij om het te proberen recht te zetten natuurlijk.
Zal mij er volgende week eens aanzetten, nu ff concentreren op mijn hobby. Dit weekend is het de laatste wedstrijd van het seizoen >:) .

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
Sinds gisteren een trotse bezitter van de S4..
Man, wat is die accu snel leeg zeg..
Queros schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:02:
Sinds gisteren een trotse bezitter van de S4..
Man, wat is die accu snel leeg zeg..
Nieuwe telefoon = veel spelen = accu "snel" leeg inderdaad. Na een uurtje of vier/vijf kan 'ie al leeg zijn ja :)

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:12:
[...]

Nieuwe telefoon = veel spelen = accu "snel" leeg inderdaad. Na een uurtje of vier/vijf kan 'ie al leeg zijn ja :)
Ik heb hem ook pas. Maar had de verlichting vol gezet en dan is ie zo leeg. Nu in het midden , is het beter + van dat spelen is true.

Krijg alleen notificaties niet goed. Ik wil dat whatsapp berichten in lock screen te zien zijn. Ik had Nils geinstalleerd, dat werkte, totdat ik een vergrendelingsbeveiliging erop zette, waardoor ik ze niet meer op lockscreen ontvang.

Iemand een idee?

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Zit er op de doos van de S4 een sticker die zegt dat het ding alleen werkt met de SIM van een Europese provider?

Ik was van plan dit toestel simlockvrij te kopen. Maar als ik op vakantie niet een simkaart van een lokale simboer kan gebruiken, is dat best balen zeg...

[ Voor 41% gewijzigd door GentiLi op 26-09-2013 16:14 ]

GentiLi schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:10:
Zit er op de doos van de S4 een sticker die zegt dat het ding alleen werkt met de SIM van een Europese provider?

Ik was van plan dit toestel simlockvrij te kopen. Maar als ik op vakantie niet een simkaart van een lokale simboer kan gebruiken, is dat best balen zeg...
Dit is wat er op staat, verder staan er nul dingen op die van enige waarde (SIM-related) voor jou zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/CameraZOOM-20130926161324763s.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/CameraZOOM-20130926161340852s.jpg

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
@Brad Pitt. Da's supper man. Bedankt voor je snelle reactie ;) Heb je wel een simlockvrij toestel??

Ik vroeg me eigenlijk af of dat ook voor de S4 het geval was want het is wel zó met de Note3 www.androidbeat.com/2013/...hase-fully-unlocked-unit/

En ja hoor, hier komt-ie http://twk.rs/nmmh

[ Voor 81% gewijzigd door GentiLi op 26-09-2013 18:44 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV