Ik wil toch ff reageren, want in mijn ogen ga je iets te kort door de bocht

.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 05:00:
[...]
de besproken "lag" is discutabel en gaat tussen de verschillende android toestellen (Samsung,Sony, HTC, etc.)
[...]
In jouw geval, m.b.t. "hangende schermen...",
No Issue.
Dat wil niet zeggen dat Android niet verder geoptimaliseerd moet worden. Ook al worden steeds weer nieuwe features toegevoegd/geintegreerd, software optimalisatie is een doorlopend proces. In dat opzicht loopt IOS KILOMETERS achter. m.a.w. IOS is gewoon een -door de jaren heen- verfijnd UNIX-based-schil.
Je hebt af en toe wel hangende schermen in Android. Zelf gezien op diverse toestellen, ook op de mijne. Maar definieer eerst de tijd voordat je iets classificeert als "hangend". Ik vind hangend al <0.5s.
Verder loopt iOS mijlen voor als je kijkt naar optimalisatie. Doordat ze idd relatief weinig nieuwe features toevoegen in elke iteratie van iOS, kunnen ze de software goed optimaliseren. Door de jaren heen verfijnd dus

. Je hebt gelijk vwb toegevoegde features, dat is bija niet bestaand in iOS.
Android vs. appple verschillen:
- Android is i.t.t apple's beleid,Open, je bent vrij m.a.w. je bent niet afhankelijk van Apple's regels zoals o.a. verplicht itunes gebruik, en bij android worden steeds weer vernieuwende features toegevoegd.
- GROTER en duidelijk leesbaarder scherm, meer pixels, smallere randen (less 2 hold, more 2 C).
- Meer RAM, meer Cores, keuze uit tig verschillende toestellen, keuze uit verschillende android-schillen, meer Innovaties (met maar 2 cores beperk je jezelf apple, hoe wil je innoveren ?)
- meer Hihg-EndHardware vergt meer accuverbruik (eye-opener)
- alu is out-dated ! Back 2 Poly or what ?
- A simple (i)OS doesn't need advanced hardware, Big Battery nor high PPI. hence apple's 5S Dual-core will do.
- Apple addicts are bored, switching 2 android. That's a sign,Right ?
Meer ram en meer cores is een kul argument. Waarom zou je dat zoeken in een telefoon? Je wilt de beste en snelste user experience en dat kan je ook eventueel bereiken met een minder aantal cores en geheugen. De Android high-end toestellen hebben idd meer Raw power maar android is veeeeeeeeel minder efficiënt. Dit komt mede door de fundamentele architectuur van Android. Alle apps runnen in een Virtual machine en bestaan uit byte-codes. Tijdens het runnen worden byte-codes omgezet naar de actuele machinetaal die een onderliggende CPU begrijpt. Dit kost tijd en vergt meer geheugen. iOS apps bestaan uit native code wat veel sneller kan zijn. Er is geen conversie-slag. Je hebt daardoor minder geheugen en processing power nodig. Beiden hebben zo zijn voor- als nadelen maar daar ga ik nu niet op in. Feit is dat vele apps sneller zijn op iOS dan op Android. Browsen op iOS is sneller, "Camscanner" is sneller op de iPhone 5, dan op mijn S4. Apps starten sneller op in iOS dan met Android. Dit heeft echt niet met het aantal feautures te maken, maar meer hoe je je bestaande hardware platform gebruikt.
[...]
zoals eerder beschreven zijn android en ios soft- en hardwarematig- 2 verschillende platforms. Android is steeds weer vernieuwend en innoverend. De constante vernieuwingen en verschillende hardware, moeten steeds weer geoptimaliseerd worden. Apple hoeft enkel maar bestaande software te verfijnen, snappier maken. In dat opzicht is "lag" subjectief. Rekening houdende met de steeds weer nieuwe features. In dat opzicht mag je er vanuit gaan dat de SGS4 vernieuwend en -mede dankzij de updates- supersnel is.
Het klopt dat Android vernieuwend is en sneller innoveert dan iOS. Echter zijn de hardware platformen vergelijkbaar. De hardware architectuur is zo verschillend nog niet. Het zijn meer de software architecturale verschillen. Het is goed te verklaren waarom Android zoveel trager is dan iOS op vergelijkbare platformen. Het is ook goed te verklaren waarom de iOS GUI vloeiend is en waarom Android dat niet is. Het heeft met de architectuur van het, in dit geval, fundamentele graphics sub-system te maken. Apple doet graphics compleet anders dan Android. Kort door de bocht komt het erop neer dat iOS meer frame-buffers gebruikt voor elk GUI element. Alle manipulaties zoals scrollen, animeren, vergroten/verkleinen, composition, enz gebeurt in hardware. Android gebruikt in het algemeen een enkel frame-buffer en daar moet de applicatie zelf alle GUI elementen opnieuw tekenen bij het scrollen, animeren of scalen. Dit kost veel meer tijd en gaan vaak niet altijd even vloeiend. Ze kunnen de GUI performance nog wel wat verbeteren, maar het kost veel meer moeite (ook voor app developers) om de GUI schokvrij te krijgen zonder een nieuwe graphics architectuur te ontwikkelen.
Btw, ik heb de S4 en deze is zeker niet "supersnel". Ik heb het gevoel dat de S4 constant op zijn tenen aan het lopen is. Vergelijkbaar met de S3 (ook gehad) is de S4 marginaal sneller. Dit in tegenstelling tot mijn vorige iPhone 5 die wel "Supersnel" is.
Beide zijn operating systems waar gebruikers mee te maken krijgen. Beide gebruiken de GUI om interactie met de gebruiker mogelijk te maken. Vandaar de vergelijking.
[...]
Neen hoor, daar heb je absoluut geen High-End hardware voor nodig, enkel software-optimalisatie. Zoals je weet, krijgt android -in tegenstelling 2 ios- steeds weer nieuwe features, die op hun beurt rekenkracht en optimalisatie vergen. Brute RekenKracht is in dat geval wel een luxe

Wat IOS betreft....No Changes. d.w.z.geen optimalisatie nodig m.a.w. een simpele CPU will do. As Simple as that

Veel te kort door de bocht. Zoals ik al zei, het zijn niet de features die Android vertragen. Of bij gebrek, iOS versnellen. Uiteraard speelt echt multi-tasken (android) en task-switchen (iOS) een rol, maar andere architecturale verschillen zijn meer bepalend voor performance verschillen. Software-optimalisatie is maar deels de oplossing voor prestatieverbeteringen.
Even voor de goede orde, ik ben fan van beide operating systemen om diverse redenen. Beide OSen hebben hun voors en tegens. Ieder moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij belangrijk vindt om vervolgens "hun" operating systeem te kiezen. Op dit moment kies ik voor Android doordat Android sneller nieuwe features krijgt, echt multi-tasking biedt, grotere schermen ondersteunt en goed integreert met Google apps. Het kan goed zijn dat ik tzt weer switch naar iOS. Ik ben zeg maar een "zwevende kiezer"