Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:54:
[...]

Wist niet dat ze reeds met deel 5 bezig waren :o
Samsung Galaxy S5, The Poltergeist Version" ;-)
Zeemon123 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:54:
[...]

-------------

Heb je wellicht de "hanschoenmodus" ingeschakeld? Het scherm wordt dan ERG gevoelig... (insecten gevoelig? 8)7 )
Goeie tip!
Maar helaas, de "hoge tikgevoeligheid" staat uit.

------------
Eek2nd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:55:
Dat is wel heel eng...
Gelukkig (nog)niet meegemaakt. . Heb trouwens ook toetsgeluid uit, dus zou ook niet wakkert van worden gemaakt.
Maar het blijft eng.. Had je dat niet gedroomd
Nope, vriendin had het ook gehoord en werd ook wakker. "huh, wat is dat?" :)
En ze wist het vanmorgen nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Is het iemand anders ook opgevallen dat de exchange service na de update veel minder wakelock veroorzaakt? Of is het gewoon toeval?
Olgeros schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:59:
[...]
Samsung Galaxy S5, The Poltergeist Version" ;-)

[...]

Goeie tip!
Maar helaas, de "hoge tikgevoeligheid" staat uit.

------------

[...]
Nope, vriendin had het ook gehoord en werd ook wakker. "huh, wat is dat?" :)
En ze wist het vanmorgen nog.....
Mijn vorige Desire had dat ook een keer dat knoppen etc het uit zichzelf begonnen te doen. Moest een nieuw mainboard in.

[ Voor 65% gewijzigd door The Anarchist op 16-05-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
De NFC tags die ik had gekocht om te experimenteren deden het niet op de S4, wel op mijn LG, Na de update doen deze tags het wel weer, dus de update heeft meer gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 23:48
Olgeros schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:50:
Vannacht iets heel bijzonders meegemaakt:
Ik werd wakker van de blub geluidjes die je telefoon maakt als je cijfers intoetst als je wil bellen.
Ik had voor het slapen gaan mijn telefoon op nachtkastje gelegd, aan de stroom. Rond 2 uur werd ik dus wakker en keek op scherm van de telefoon. Die had de telefoon app geactiveerd en was nummers aan het intoetsen! Onregelmatig tempo en voornamelijk 2, 3 en 4 als getal. Inmiddels had de telefoon al zo'n 7 getallen ingetoetst!

Afijn, ik heb direct de homeknop ingedrukt om het te stoppen.

Zijn er meer mensen die dit spontane gedrag van hun S4 meegemaakt hebben?
Voor duidelijkheid: de S4 heeft scherm unlocked, de telefoon app gestart en is cijfers gaan intoetsen. ZONDER menselijke interventie!!

Erg spooky dit. Enige wat nu anders is dan de nachten daarvoor is dat ik een andere USB lader + kabel gebuik.......
Wat mij wel opvalt is dat als ik de telefoon 's nachts aan de lader zet ieder half uur die even wakker schrijkt en ook een piepje maakt en een paar seconden het scherm aan gaat :? . Ik heb een tijdschakelklok op de lader en de telefoon springt aan en maakt een geluidje terwijl er geen stroom op de lader zit, enkel ingestoken in de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
The Anarchist schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:12:

Mijn vorige Desire had dat ook een keer dat knoppen etc het uit zichzelf begonnen te doen. Moest een nieuw mainboard in.
Oei, maar even goed in de gaten houden dan. Ik hou niet zo van dit soort geintjes. Als het nog keer gebeurd maar eens garantie in gaan schakelen.
Thanks.

------------
fwawer schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:51:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat als ik de telefoon 's nachts aan de lader zet ieder half uur die even wakker schrijkt en ook een piepje maakt en een paar seconden het scherm aan gaat :? . Ik heb een tijdschakelklok op de lader en de telefoon springt aan en maakt een geluidje terwijl er geen stroom op de lader zit, enkel ingestoken in de telefoon...
Huh? Wel bizar dit! Ben blijkbaar niet de enige met een levende telefoon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Volgens mij doet ie dat als de tijdschakelklok uitstaat? Dat is even intelligent als mijn Galaxy Tab
1) waarschuwen voor een bijna lege accu en dan het scherm aanlaten. Jup, dan is ie snel leeg ja.
2) melden dat ie opgeladen is en dan aanblijven...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:57
Olgeros schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:54:
[...]
Huh? Wel bizar dit! Ben blijkbaar niet de enige met een levende telefoon ;-)
Zo bizar is dat anders niet hoor... Als je lader teveel ruis afgeeft kunnen touch-screens daarop gaan reageren... Het kan inderdaad ook dat het in de telefoon zit maar de meeste apparaten hebben er enkel last van aan de lader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Zeemon123 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:58:
[...]

De snapdragon was gewoon gepland voor de S4, dit is juist om wat je zegt; de LTE versie. LTE & Exynos Octa zijn niet zulke vriendjes :9

Echter, wat ik wil zeggen; de One voelt op dit moment sneller aan met dezelfde (zelfs lager geklokte) chip.
Dat betekend dus dat er nog meer uit te halen valt dan wat we nu krijgen en de 9500 en 9505 dan dichter bij elkaar komen.
ik heb nog geen one gehad. Ma voor de rest alle smartphones uitgeprobeerd.

exynos voelt gewoon heel soepel aan.. heel fijn in gebruik tov de i9505 wat ik nu heb.
wat ik ook wil aankaarten is het feit dat de snapdragon erg warm word bij het gamen wat bij exynos minder was.. zelfs de xperia z was beter op dat vlak.Voor een toedtel van deze prijsklasse ben ik echt teleurgesteld. En als exynos 4g ondersteund hier in belgie koop ik deze trg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
Sinds 4 dagen geleden ben ik weer een trotse bezitter van mijn witte S4 zonder dode pixels! :)

Helaas heb ik wel iets gemerkt gisteren en dat is met youtube videos kijken en als mijn toetsenbord open staat..

Dan wordt mijn scherm in plaats van zwart (goed te zien bij hele donkere youtube filmpjes en ook bij de notificatiebalk) een hele donkergroene tint...

het is vrij irritant omdat ik toch veel filmpjes kijk en dan wordt het toch niet echt zwart maar heel donker groenig..

Iemand die hier raad mee weet?

Het is alleen bij het kijken van filmpjes in landscape mode en full screen! (als ik op het scherm tik waar ik het filmpje kan pauzeren etc dan gaat de donkergroene tint weer weg... klik ik weer op fullscreen verschijnt het weer) :( :( |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Knamix op 16-05-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
Olgeros schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:54:
[...]

Oei, maar even goed in de gaten houden dan. Ik hou niet zo van dit soort geintjes. Als het nog keer gebeurd maar eens garantie in gaan schakelen.
Thanks.
------------

Hoezo garantie? :P Volgens mij heb je een klopgeest hoor... :+ WOEHAHAH 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, vraagje,
heb nu tijdje een s4
maar de afstandsbediening werkt niet helemaal lekker.
Ik heb een Samsung TV, daar werkt ie wel top.
Maar heb een KPN box, motorola VIP1853
de knoppen werken wel, maar als ik zap met de 'channel omhoog/omlaag knop' dan zapt ie per 2 kanalen...
en... druk ik gewoon op een getal dan zet ie er 3... bijv als ik op de 3 druk gaat ie naar kanaal 333 :(
klote dus.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02
Meteen je vinger voor de IR blaster wanneer de eerste 3 er staat? :P

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

WTM

Olgeros schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:50:
Vannacht iets heel bijzonders meegemaakt:
Ik werd wakker van de blub geluidjes die je telefoon maakt als je cijfers intoetst als je wil bellen.
Ik had voor het slapen gaan mijn telefoon op nachtkastje gelegd, aan de stroom. Rond 2 uur werd ik dus wakker en keek op scherm van de telefoon. Die had de telefoon app geactiveerd en was nummers aan het intoetsen! Onregelmatig tempo en voornamelijk 2, 3 en 4 als getal. Inmiddels had de telefoon al zo'n 7 getallen ingetoetst!

Afijn, ik heb direct de homeknop ingedrukt om het te stoppen.

Zijn er meer mensen die dit spontane gedrag van hun S4 meegemaakt hebben?
Voor duidelijkheid: de S4 heeft scherm unlocked, de telefoon app gestart en is cijfers gaan intoetsen. ZONDER menselijke interventie!!

Erg spooky dit. Enige wat nu anders is dan de nachten daarvoor is dat ik een andere USB lader + kabel gebuik.......
Weird.... Polter Geist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Knamix schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:56:
Sinds 4 dagen geleden ben ik weer een trotse bezitter van mijn witte S4 zonder dode pixels! :)

Helaas heb ik wel iets gemerkt gisteren en dat is met youtube videos kijken en als mijn toetsenbord open staat..

Dan wordt mijn scherm in plaats van zwart (goed te zien bij hele donkere youtube filmpjes en ook bij de notificatiebalk) een hele donkergroene tint...

het is vrij irritant omdat ik toch veel filmpjes kijk en dan wordt het toch niet echt zwart maar heel donker groenig..

Iemand die hier raad mee weet?

Het is alleen bij het kijken van filmpjes in landscape mode en full screen! (als ik op het scherm tik waar ik het filmpje kan pauzeren etc dan gaat de donkergroene tint weer weg... klik ik weer op fullscreen verschijnt het weer) :( :( |:(
Dat heb ik vorige week inderdaad ook opgemerkt... Geen idee waar het vandaan komt of wat er aan te doen is maar vooralsnog niet echt ernstig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Over afstandsbediening gesproken, iemand toevallig een goede app gevonden zonder all dat extra bla wat WatchON heeft.. gewoon.. een (liefst meerdere) instelbare afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:00:
Hey, vraagje,
heb nu tijdje een s4
maar de afstandsbediening werkt niet helemaal lekker.
Ik heb een Samsung TV, daar werkt ie wel top.
Maar heb een KPN box, motorola VIP1853
de knoppen werken wel, maar als ik zap met de 'channel omhoog/omlaag knop' dan zapt ie per 2 kanalen...
en... druk ik gewoon op een getal dan zet ie er 3... bijv als ik op de 3 druk gaat ie naar kanaal 333 :(
klote dus.

Iemand een oplossing?
Bij mij ook zo en gemeld bij samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:36
Doctor Yes schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:09:
[...]

Ja, ook hier problemen met WiFi. De S4 is kennelijk niet compatibel met D-link routers. Ik heb zelf de dir-855. Die heeft ook hetzelfde probleem. Er is wel een connectie maar dataverkeer ho maar. Je kan het omzeilen door WPA2 AES/TKIP in te stellen. Los van het feit dat deze instelling een lager beveiligingsniveau heeft, zal je ook merken dat je download snelheden van je overige devices aanzienlijk lager worden. Niet ideaal dus.
Er is nog een optie (die gebruik ik momenteel). Als je router een guestzone heeft, stel je die in met WPA2 AES/TKIP. Ik weet echter niet of de 655 een guestzone heeft. Daar laat je dan je S4 mee verbinden en de rest laat je lekker bij het oude en heb je geen problemen meer.
Dit werkt in ieder geval op een 655 ook, heb ik ook zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
De nieuwe vodafone update is in ieder geval niet een verbetering. Heb veel meer battery-drain dan eerder en tevens start Google Play Music standaard op???
Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Rctworld schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:05:
[...]

Zo bizar is dat anders niet hoor... Als je lader teveel ruis afgeeft kunnen touch-screens daarop gaan reageren... Het kan inderdaad ook dat het in de telefoon zit maar de meeste apparaten hebben er enkel last van aan de lader ;)
Een lader die teveel ruis afgeeft????????
Seriously, echt nog nooit van gehoord! (ik geloof je wel hoor!)

Vannacht WEER last van dit verschijnsel gehad. Dit keer ging hij uit zichzelf unlocken, en starte hij na wat heen en weer geschuif zomaar een app op. Toen maar van de stroom gehaald.

Ik ga de USB charger maar niet meer gebruiken icm de S4. Terug naar de originele lader en even geduld tot nieuwe lader binnen is :)

Thanks, blijkbaar kan een USB lader ook vreemde dingen doen met een telefoon......
Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij de S2 had je een serie dat mensen het toestel niet konden gebruiken aan de lader. Maar je hebt een of ander chinees ding van een euro ipv de originele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
WTM schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:47:
[...]

Weird.... Polter Geist?
Ik heb een autolader (wel zo eentje met 2.0A) die hetzelfde doet met mijn Iphone 4. Kan ook liggen aan dat het misschien teveel stroom levert oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:36

misterdjus

hoi2x

Hee grappig. Nu je dit zegt, ik had een lader "merkloos" via ebay besteld voor mij S2 toendertijd en als ik hem aan de lader legde kon ik de S2 niet meer gebruiken. Als ik dan mijn vinger over het scherm haalde dacht de telefoon volgens mij dat ik er met 3 vingers overheen ging ofzo. Hele gekke dingen gebeurde er toen. Ik denk een beetje vergelijkbaar alsof er vocht op je scherm zat en je dan met je vingers erover gaat. Was bij de S2 ook altijd een ramp. Maar goed toen idd lader weg gegooid en nieuwe besteld (iets duurdere :P) en geen problemen meer gehad. Deze lader gebruik ik nu ook probleemloos met de S4 :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:18:
Bij de S2 had je een serie dat mensen het toestel niet konden gebruiken aan de lader. Maar je hebt een of ander chinees ding van een euro ipv de originele lader?
Bij de S2 heb je dit ook met de originele lader. Sterker nog, het staat gewoon in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Watchon kan ik alleen TV's en setopboxen kiezen, weet iemand hoe je DVD players of Tranceivers toe kunt voegen? Op de site van PEEL word je ook niet veel wijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Olgeros schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:50:
[...]
Een lader die teveel ruis afgeeft????????
Seriously, echt nog nooit van gehoord! (ik geloof je wel hoor!)

Vannacht WEER last van dit verschijnsel gehad. Dit keer ging hij uit zichzelf unlocken, en starte hij na wat heen en weer geschuif zomaar een app op. Toen maar van de stroom gehaald.

Ik ga de USB charger maar niet meer gebruiken icm de S4. Terug naar de originele lader en even geduld tot nieuwe lader binnen is :)

Thanks, blijkbaar kan een USB lader ook vreemde dingen doen met een telefoon......
Weer wat geleerd. :)
Waarom gebruik je niet gewoon altijd de originele dan? :P

Iemand trouwens enig idee hoe je alle meldingen uit kunt zetten tijdens het bellen... Ik heb de telefoon normaal altijd op stil maar tijdens het bellen hoor ik allemaal rare tonen tussen door vanwege allerhande notificaties en berichtjes die binnen komen of gaat hij trillen als een malle. Is er nergens een instelling om tijdens het bellen alles maar dan ook alle rotzooi uit te zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rctworld schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:06:
[...]

Iemand trouwens enig idee hoe je alle meldingen uit kunt zetten tijdens het bellen... Ik heb de telefoon normaal altijd op stil maar tijdens het bellen hoor ik allemaal rare tonen tussen door vanwege allerhande notificaties en berichtjes die binnen komen of gaat hij trillen als een malle. Is er nergens een instelling om tijdens het bellen alles maar dan ook alle rotzooi uit te zetten? :P
Dialer kiezen en dan de menutoets. Knock yourself out, want je kan alles instellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:34:
[...]

Bij de S2 heb je dit ook met de originele lader. Sterker nog, het staat gewoon in de handleiding.
Hier nooit last van gehad, niemand die ik ken met een S2 overigens. In het S2 topic kwam dit wel soms voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:30:
[...]Hier nooit last van gehad, niemand die ik ken met een S2 overigens. In het S2 topic kwam dit wel soms voor.
Nou hierbij eentje dan :) Scherm doet het wel maar is minder responsief. Is erg common, staan fora vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
Iemand een idee hoe ik die irritante melding bij zowel aan- als uitzetten van vliegstand kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:24:
Bij Watchon kan ik alleen TV's en setopboxen kiezen, weet iemand hoe je DVD players of Tranceivers toe kunt voegen? Op de site van PEEL word je ook niet veel wijzer...
Open watch on, ga naar instellingen klik kamer aan en dan apparaat toevoegen. Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Senor Sjon schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:18:
Hij is wel "made in China" :) Zou inderdaad wel zo'n Chinees ding kunnen zijn, wete het niet precies meer omdat het niet de nieuwste is.

-----------------------------
Rctworld schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:06:
[...]

Ik heb diverse plekken in huis waar ik de S4 wil kunnen opladen. Ik hou ook graag de originele oplader bij de originele kabel. Als ik in bed lig vind ik een langere kabel handiger. En ik vind het handig om wat USB opladers inclusief kabel links en rechts door het huis te hebben liggen. En een in de auto voor als ik eens ergens ben, idem voor in mijn rugzak.

------------------------------

Zomaar een ideetje: kan het iets te maken hebben met het feit dat ik een screenprotector er op heb zitten? Was niet de duurste :)
Verder nog een alu achterkant er op gezet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Hallo allemaal,

Ben eindelijk aan het einde gekomen van deze topic (na 2 uur te hebben gelezen :z )

Ik heb mijn S4 nu ongeveer twee weken en ben er erg blij mee. Het enige vervelende wat ik tegen ben gekomen zijn de volgende drie punten:
  1. Als ik op bijvoorbeeld het galerij icoontje of whatsapp icoontje druk, het erg lang duurt voordat het wordt opgestart. Na het lezen van deze topic ben ik tegen gekomen dat je de animaties op 0 of 0.5 kan zetten. Heb ik gedaan en dan nog vind ik dat het langer duurt dan ik zou willen. Inmiddels heb ik quickpic erop gezet en dat werkt in elk geval een stuk sneller, maar had het liever gezien dat de originele foto app sneller was.
  2. In mijn contacten hebben sommige contacten een profiel foto. Doet fb dit? Ik heb contacten ertussen zitten waarvan de contact foto erg slecht is qua resolutie. Wie weet hoe je dit beter kan krijgen en kan synchen met de profielfoto's van fb?
  3. In de foto app heb ik de opslag van de foto's op externe geheugen gezet. Bijna alle foto's worden dan ook netjes in map Camera gezet op de externe sd. Behalve als ik continues foto's schiet (dus 20 foto's snel achter elkaar). Deze foto's worden in map Camera gezet op de interne sd. Heeft iemand hier ook last van en hoe kan ik deze continues foto's toch direct op mijn sd krijgen?
Ik heb overigens een sview cover erop zitten en vind deze cover echt super! Gewoon lekker opnemen met de cover dicht en zo nu en dan zien of ik berichten/appjes/fb berichten enz. heb ontvangen zonder de cover open te maken :) :) :)
Zeker een aanrader!

Bedankt tot zover :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:34:
[...]

Weet niet hoe je aan deze info komt, maar slaat nergens op natuurlijk. Heb al 2 jaar twee S II 's in huis, doen het prima aan de lader, ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceze85 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:00:
Weet niet hoe je aan deze info komt, maar slaat nergens op natuurlijk.
Open de handleiding en lees hem? Zal er uiteraard voor de gein in staan neem ik aan d:)b
Heb al 2 jaar twee S II 's in huis, doen het prima aan de lader, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Buiten het lezen van de handleiding ben je blijkbaar ook nog nooit op XDA geweest. Moet je doen, is leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
morscha schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:52:

• In de foto app heb ik de opslag van de foto's op externe geheugen gezet. Bijna alle foto's worden dan ook netjes in map Camera gezet op de externe sd. Behalve als ik continues foto's schiet (dus 20 foto's snel achter elkaar). Deze foto's worden in map Camera gezet op de interne sd. Heeft iemand hier ook last van en hoe kan ik deze continues foto's toch direct op mijn sd krijgen?

De de app geeft aan dat deze altijd standaard op het interne geheugen komen te staan. Ik denk vanwege de benodigde schrijfsnelheid om zoveel foto's kort achter elkaar te weg te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
The Anarchist schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:20:
[...]

De de app geeft aan dat deze altijd standaard op het interne geheugen komen te staan. Ik denk vanwege de benodigde schrijfsnelheid om zoveel foto's kort achter elkaar te weg te schrijven.
Thanks voor je reply! Wel een beetje suf. Op mijn aparte fotocamera heb ik ook een burst mode waarbij er zelfs 30 foto's in 2 seconden worden weggeschreven op de externe sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
morscha schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:31:
[...]

Thanks voor je reply! Wel een beetje suf. Op mijn aparte fotocamera heb ik ook een burst mode waarbij er zelfs 30 foto's in 2 seconden worden weggeschreven op de externe sd kaart.
Waarschijnlijk schrijft die het eerst weg naar een cachegeheugen. Wat overigens ook bij Samsung kan maar kennelijk gewoon niet gedaan is.

Bij het opnemen van HD video schrijft de telefoon ook eerst weg naar intern en schrijft het daarna pas naar de sdkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n camera heeft dan naar alle waarschijnlijkheid een (veel) grotere interne buffer als tijdelijke opslag tijdens het schrijven naar de SD. Hoe groter dat buffer, hoe meer foto's je snel achter elkaar/continu kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
[...]

Als je een snelle kaart hebt zal het misschien wel werken. Ze willen denk ik problemen en gezeur voorkomen als iemand een hele trage sd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
morscha schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:52:
Hallo allemaal,

Ben eindelijk aan het einde gekomen van deze topic (na 2 uur te hebben gelezen :z )

Ik heb mijn S4 nu ongeveer twee weken en ben er erg blij mee. Het enige vervelende wat ik tegen ben gekomen zijn de volgende drie punten:
  1. Als ik op bijvoorbeeld het galerij icoontje of whatsapp icoontje druk, het erg lang duurt voordat het wordt opgestart. Na het lezen van deze topic ben ik tegen gekomen dat je de animaties op 0 of 0.5 kan zetten. Heb ik gedaan en dan nog vind ik dat het langer duurt dan ik zou willen. Inmiddels heb ik quickpic erop gezet en dat werkt in elk geval een stuk sneller, maar had het liever gezien dat de originele foto app sneller was.
  2. In mijn contacten hebben sommige contacten een profiel foto. Doet fb dit? Ik heb contacten ertussen zitten waarvan de contact foto erg slecht is qua resolutie. Wie weet hoe je dit beter kan krijgen en kan synchen met de profielfoto's van fb?
  3. In de foto app heb ik de opslag van de foto's op externe geheugen gezet. Bijna alle foto's worden dan ook netjes in map Camera gezet op de externe sd. Behalve als ik continues foto's schiet (dus 20 foto's snel achter elkaar). Deze foto's worden in map Camera gezet op de interne sd. Heeft iemand hier ook last van en hoe kan ik deze continues foto's toch direct op mijn sd krijgen?
Ik heb overigens een sview cover erop zitten en vind deze cover echt super! Gewoon lekker opnemen met de cover dicht en zo nu en dan zien of ik berichten/appjes/fb berichten enz. heb ontvangen zonder de cover open te maken :) :) :)
Zeker een aanrader!

Misschien is je externe microsd te langzaam. Dat zou zowel de oorzaak kunnen zijn voor de trage gallery als voor de problemen vwb het opslaan van de foto's in continue mode opgenomen.

[ Voor 0% gewijzigd door Joop557 op 17-05-2013 21:25 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marix
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01-2023
Doctor Yes schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:33:
Mijn S4 heeft problemen met WiFi (D-link DIR-855). De verbinding wordt na ongeveer een minuut verbroken en komt daarna niet meer terug. Heb alles al geprobeerd: opnieuw verbinden, zowel handmatig als WPS. Ik heb diverse Android telefoons en daarmee heb ik totaal geen problemen. Ik vermoed dus een bug helaas. Iemand die dit probleem herkend en een oplossing weet? Ga nu wel erg hard door m'n internetbundel heen.
Ook ik heb problemen met een Galaxy S4 en een D-link DIr-855
De ene keer staat volgens de WiFi Analyzer de WiFi verbinding vast als gevolg van een verificatiefout.
Een andere keer loopt een download van een app uit de Play Store vast met fout 923.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
iexip66 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:02:
Iemand een idee hoe ik die irritante melding bij zowel aan- als uitzetten van vliegstand kan uitschakelen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen idee, gebruik dat echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
marix schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:35:
[...]

Ook ik heb problemen met een Galaxy S4 en een D-link DIr-855
De ene keer staat volgens de WiFi Analyzer de WiFi verbinding vast als gevolg van een verificatiefout.
Een andere keer loopt een download van een app uit de Play Store vast met fout 923.
Lees dit topic even iets verder door. Weer niet precies waar, maar is een work-around voor jouw probleem.
Overigens wordt er in de media ook al melding gemaakt van deze bug. Dat kan je hier lezen. Het grote "probleem afschuiven" is begonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:03:
[...]

Open de handleiding en lees hem? Zal er uiteraard voor de gein in staan neem ik aan d:)b

[...]

Buiten het lezen van de handleiding ben je blijkbaar ook nog nooit op XDA geweest. Moet je doen, is leerzaam.
Moeilijk he, begrijpend lezen?

Mijn punt is, jij doet het lijken of ALLE SII's er last van hebben, wat totaal niet het geval is , dus ff dimmen tjappie /3

XDA kom ik inderdaad niet vaak, te veel huilies daar, thanks for proving my point :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Is inderdaad een irritante melding. Ik zie die ook graag verdwijnen. Ik gebruik die functie regelmatig wanneer ik de telefoon als gps tracker gebruik (omdat ik dan vaak slecht bereik heb en de accu dus snel leeg loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:07

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Oké... na twijfel en toch de S4 een kans gegeven te hebben nu mijn exemplaar verkocht... Toch weer terug naar Ios :)

Maar ik loop nog tegen 1 probleem aan:
Hoe reset je het toestel zodat alles, maar dan ook echt alles gewist is en naar factory settings teruggezet wordt?

Pff... heb de search gebruikt, google, maar nergens staat de procedure voor de S4 beschreven :?

Nokia verzamelaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Don't believe that *plop*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Many TNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Weet iemand of ClassNamePath.conf belangrijk is?

Hebben er meer mensen last van één of meerdere dead pixels? Ik heb er één.. en dat is al vervelend..

[ Voor 80% gewijzigd door Chris Smoove op 18-05-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:42

W84

Binnenkort (als het goed is volgende week al) wordt dit mijn nieuwe toestel en ben zeer benieuwd! Op de plaatjes van internet was ik nog niet echt overtuigd, maar na 'm in m'n handen te hebben gehad is dit echt een prachtig toestel en die carbon-achtige look is mooi gedaan. De S4 straalt sowieso meer degelijkheid uit dan z'n voorganger(s) vind ik. Het is jammer dat die rand aan de zijkant niet van metaal is, maar goed alleen met BADA-toestellen gebruikte ze alu geloof ik en verder niet meer helaas. Het display is ook aardig verbeterd zeg en eindelijk een meer wit dan een blauwe waas/tint zoals op de S3.

Trouwens nog 2 vragen: Bij Vodafone zelf krijg je een branded toestel, toch? En hoe zit het met die gratis 64GB SD? Krijg je die meegeleverd of was dat een tijdelijke actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:41

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Chris Smoove schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:25:
Hebben er meer mensen last van één of meerdere dead pixels? Ik heb er één.. en dat is al vervelend..
Ik heb vandaag een nieuw toestel gekregen vanwege een dooie pixel. Is inderdaad erg irritant.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ceze85 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Moeilijk he, begrijpend lezen?

Mijn punt is, jij doet het lijken of ALLE SII's er last van hebben, wat totaal niet het geval is , dus ff dimmen tjappie /3

XDA kom ik inderdaad niet vaak, te veel huilies daar, thanks for proving my point :>
Ik heb voor de grap even in de handleiding van de S2 gekeken en daar staat in dat het touchscreen mogelijk niet reageert als er een onregelmatige stroomvoorziening is. Het probleem ligt dus eerder aan het lichtnet in je huis dan aan het toestel of de lader.

Ik heb zelf een S2 gehad en ik ken een aantal mensen die nog steeds een S2 gebruiken en niemand heeft dit probleem ooit gemerkt. Ik heb het gelukkig ook niet met mijn S4. Peppernoot overdrijft een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
EnigmaNL schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:11:
[...]

Ik heb voor de grap even in de handleiding van de S2 gekeken en daar staat in dat het touchscreen mogelijk niet reageert als er een onregelmatige stroomvoorziening is. Het probleem ligt dus eerder aan het lichtnet in je huis dan aan het toestel of de lader.

Ik heb zelf een S2 gehad en ik ken een aantal mensen die nog steeds een S2 gebruiken en niemand heeft dit probleem ooit gemerkt. Ik heb het gelukkig ook niet met mijn S4. Peppernoot overdrijft een beetje.
Met mijn S2 ook geen last van. Maar met een LG Optimus Black tijdens het opladen niks mee te beginnen met dat toestel............. :-(

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
aveenhuysen schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:13:
[...]

Met mijn S2 ook geen last van. Maar met een LG Optimus Black tijdens het opladen niks mee te beginnen met dat toestel............. :-(
Wellicht is het ene toestel en/of lader gevoeliger voor een "onregelmatige stroomtoevoer" dan het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris Smoove schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:25:
Ik had een hele rij dode/stuck pixels. Dus heb hem gisteren teruggestuurd. Baal als een stekker. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik hem terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik raak een beetje geïrriteerd van Samsung. Allemaal hardware en software bugs...
Zoals dat als ik de standaard muziek app start, er toch een widget op de lockscreen komt die niet goed weergegeven wordt en ik heb zelfs widgets op lockscreen uitgeschakeld!..
Ook hardwarewijs is het ook mis met dode pixels en screen smearing.. Verwacht je toch niet van een telefoon van €650.

De S3 deed het juist zeer goed..

[ Voor 80% gewijzigd door Chris Smoove op 18-05-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Rotte galaxy!!!! Dit is mijn 2 e unit en ik heb hiervoor nog een exynos s4 gehad.
Lag lag lag lag.
Bij deze verkoop ik deze!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

yasin76 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:34:
Rotte galaxy!!!! Dit is mijn 2 e unit en ik heb hiervoor nog een exynos s4 gehad.
Lag lag lag lag.
Bij deze verkoop ik deze!!!
Ik heb geen lag, maar wel andere problemen.

Trouwens, als ik mijn S4 ga inwisselen voor een andere exemplaar, zal dit veel uitmaken mbt dode pixels op andere exemplaren?
Want een dode pixel blijft bij mij niet ongezien...

[ Voor 24% gewijzigd door Chris Smoove op 18-05-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

darkrain schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Ik heb vandaag een nieuw toestel gekregen vanwege een dooie pixel. Is inderdaad erg irritant.
Ben je gewoon naar de desbetreffende winkel gegaan en heb je dan een nieuwe gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:07

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Hoe werkt het eigenlijk met dropbox als je je toestel verkoopt?
Je krijgt van Samsung een 50gb account op dropbox, maar als je het toestel verkoopt, krijgt de nieuwe eigenaar dan ook een account van 50 gb?
Of is dit aan het serienummer van je toestel gekoppeld :?

Ben in ieder geval blij dat ik het ding verkocht heb....

Nokia verzamelaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung heeft -door de briljante strategie- om verschillende versies van de S4 uit te brengen (check o.a. S4 GE en S4 ZOOM), vooral HTC, Sony en vooral Apple fans weten te overtuigen om voor een S4 variant te kiezen, simpelweg door het S4 aanbod uit te breiden (voor ieder wat wils).

Aangezien verwacht wordt dat S4 en de S4 J Active (stof- en waterdichte en impact-bestendige versie van de S4) dezelfde specs hebben (Android 4.2.2 , Samsung’s TouchWiz, en 1920 x 1080 AMOLED scherm) is volgens techtastic alvast 1 -onderscheidend- verschil naar voren gekomen tussen de S4 en de S4 J Active. Alhoewel de CPU ook afkomstig is van Qualcomm en weer is opgevoerd naar 1.9GHz, betreft het in dit geval de Snapdragon S4 Pro (MSM8960). In principe hoeft dat geen verrassing te zijn, omdat de Snapdragon S4 Pro zich al meerder malen heeft bewezen in andere stof- en waterdichte en impact-bestendige toestellen.

Als ze de S4 stof- en waterdicht kunnen maken, zonder noemenswaardige veranderingen aan het ontwerp (niet dikker/lomper en geen rubber gebruiken i.p.v. polycarbonaat), dan volstaat in principe een Titanium (1 - 2 mm dik) rand om het toestel heen (wat nu de alu-kleurige rand in het midframe is) en een dikkere GG3 glas (i.p.v.0,5mm). Titanium is 5 x duurder dan aluminium, maar deukt niet en door oxidatie met zuurstof krijg je een fijn corrosielaagje (1 v.d. eigenschappen van Titanium) d.w.z. dat als je alsnog een kras oploopt,
deze ook weer verdwijnt.m.a.w. Titanium is zelfhelend 8) . In tegenstelling tot alu heeft Titanium een hoge weerstand tegen barsten en scheuren, is het weersbestendig,vormvast en relatief flexibel. Titanium is dus veel hoogwaardiger dan alu en veel beter geschikt voor o.a. smartphones. Een High-End legering voor een High-End toestel. Aangezien we een top-prijs betalen mag je een Innovatief/Top toestel verwachten. m.a.w. veel RAM en multi-cores CPUs is niet onderscheidend meer, de consument verwacht een snappy, goed afgewerkt, duurzaam toestel, op dat vlak is er nog voldoende te innoveren.
Als Samsung in de toekomst een metaallegering gaat gebruiken, dan hoop ik dat ze ondertussen ook de mooie eigenschappen van Titanium ontdekt hebben.

Anyway, another S4 telg, ben benieuwd naar de looks en prestaties van de S4 Active.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Bij wie staat die oog notificatie instant aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
klopt het dat als je zo'n lock patroontje hebt dat je dan geen widgets op je vergrendelscherm kan plaatsen?
op m'n nexus 7 werkt dat gewoon maar op de s4 krijg ik het niet voor elkaar.

ook met een headset via voice control een nummer bellen of andere voice commands doen het niet als hij gelockt is.
ik moet dan eerst het vergrendelscherm unocken met het patroontje.
W84 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:50:
En hoe zit het met die gratis 64GB SD? Krijg je die meegeleverd of was dat een tijdelijke actie?
je had je dan voor 27 april moeten aanmelden op de samsung site.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Chris Smoove schreef op zondag 19 mei 2013 @ 07:14:
Bij wie staat die oog notificatie instant aan?
Ik denk niet dat veel mensen dit allemaal aan hebben staan. leuk voor op een verjaardag te laten zien ;)

Verder werkt mijn S4 als een tierelier sinds de update. Vooral de accu is er flink op vooruit gegaan. Ik heb nu alles aan gezet, mijn scherm op auto brightness +3 staan en verder gebruik ik hem de hele dag en heb aan het eind van de dag telkens nog meer dan 60% over. Ik heb veel op de achtergrond draaien en merk nergens lags op het bladeren door de widgets en scrollen door sommige apps na. Dat laatste heeft vooral met de app zelf te maken want zelfs op mijn Nexus 10 lagged ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je bedoelt daf je het oogje in de notificatiebalk hebt staan, terwijl de oogmeuk uitstaat. Dat lijkt me eeen bug, want ik heb het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Wat? Hoe kom je daar nou weer bij?

Ik heb een titanium horloge en die zit vol met krassen... Titanium is niet zelf helend. Als je titanium krast zal de oxidelaag wel weer terugkomen maar de kras blijft zichtbaar. Een telefoon van titanium zou een en al krassen worden.

[ Voor 22% gewijzigd door EnigmaNL op 19-05-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
In mijn contacten hebben sommige contacten een profiel foto. Doet fb dit? Ik heb contacten ertussen zitten waarvan de contact foto erg slecht is qua resolutie. Wie weet hoe je dit beter kan krijgen en kan synchen met de profielfoto's van fb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:42

W84

[b][message=40263664,noline]
je had je dan voor 27 april moeten aanmelden op de samsung site.
Ja, ik zie het staan nu. Ik kan me wel registreren, maar ik heb dan een actiecode nodig helaas. Jammer, want ik mag nu verlengen en gratis extra geheugen is altijd mooi genomen. Bij de S3 krijg je 32GB gewoon direct meegeleverd en dat hadden ze hier ook wel op die manier mogen doen. ;(

Maar goed, volgende week even bestellen en hopelijk krijg ik een toestel zonder dode pixels... *klopt af*. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02
Senor Sjon schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:24:
Je bedoelt daf je het oogje in de notificatiebalk hebt staan, terwijl de oogmeuk uitstaat. Dat lijkt me eeen bug, want ik heb het ook.
Waarschijnlijk staat smart rotation nog aan. Even schermrotatie aanzetten en via smart screen instelling dat even uitzetten.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

SCARfaceE schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:20:
[...]

Waarschijnlijk staat smart rotation nog aan. Even schermrotatie aanzetten en via smart screen instelling dat even uitzetten.
Ja, ik heb het net uitgevogeld. Stond sneaky aangevinkt, maar toch grijs aangegeven..

Trouwens kan iemand verifiëren dat de trilmotor raar klinkt, zo van dat de plastic een beetje mee rammelt. Als niemand anders dit heeft, dan ga ik hem al helemaal inruilen voor een ander exemplaar.

Weet iemand of het mogelijk is de headset sneltoetsen uit te schakelen, bijv. op de S3 hete dit "vriendenpagina". Ik kan dus nergens zoiets in de instellingen vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Chris Smoove op 19-05-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
Op mijn iphone, als hij standby stond, kreeg ik voorstukjes te zien van berichten die ik op dat moment kreeg. Bij S4 krijg ik alleen maar geluid bij berichten. om te zien wat het is , moet ik het van standby halen, en dan naar de berichten gaan. Is er een programma waar ik ,zoals op de iphone, ook berichten kan zien op de standby scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull72
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 16:46
Ik heb dringend behoefte aan advies / hulp. Ik heb gisteren mijn telefoon geroot. Ik wist niet dat als ik dat deed je geen samkies updates meer kan binnenhalen. Ik zit er nu aan te denken te standaard NL rom te flashen. Twee vragen:
1. Mijn root verdwijnt hiermee?
2. kan ik dan weer officiele firmware updates via Kies binnenhalen?

Zo nee, wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Bull72 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:03:
Ik heb dringend behoefte aan advies / hulp. Ik heb gisteren mijn telefoon geroot. Ik wist niet dat als ik dat deed je geen samkies updates meer kan binnenhalen. Ik zit er nu aan te denken te standaard NL rom te flashen. Twee vragen:

Alvast bedankt.
De mijne was ook geroot en omdat ik zoveel rommel op mijn phone had staan en mijn powerbutton vreemd deed als je hem langer vasthoudt (powermenu) heb ik hem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Hierna heb ik de update (automatisch) binnen gehaald via Kies (niet getest via OTA). De root is nu wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
cgok schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:48:
Op mijn iphone, als hij standby stond, kreeg ik voorstukjes te zien van berichten die ik op dat moment kreeg. Bij S4 krijg ik alleen maar geluid bij berichten. om te zien wat het is , moet ik het van standby halen, en dan naar de berichten gaan. Is er een programma waar ik ,zoals op de iphone, ook berichten kan zien op de standby scherm
Bedoel je smssen? Bij whatsapp kan je bij instellingen/meldingen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Bull72 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:03:

Alvast bedankt.
Bij de S3 had ik op beide vragen bevestigend geantwoord, dus bij de S4 zal dit ook zo zijn (Uiteraard niet helemaal zeker).

Edit: Het beste kan je een officiele rom via Odin erop zetten

[ Voor 5% gewijzigd door Downloads op 19-05-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
330d schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:58:
[...]

Bedoel je smssen? Bij whatsapp kan je bij instellingen/meldingen instellen.
gelukt. thx. was inderdaad bij de instellingen van whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmaNL schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:57:
[...]Wat? Hoe kom je daar nou weer bij?
Zoals je bij polycarbonaat -tig verschillende legeringen kunt samenstellen, afhankelijk van wat de fabrikant v.h. eindproduct verwacht (bvb. Nokia's poly is zeer verschillend dan Samsung's poly), is dat met Titanium niet veel anders, m.a.w. er zijn verschillende legeringen, afwerkingen (o.a. anodiseren) en je kunt het product ook nog'ns onderdompelen in o.a. stikstof om een super harde oppervlakte te creëren. De verschillende eigenschappen van titanium (-legeringen) maken het mogelijk om titanium te gebruiken in protheses, revolvercilinders, kunst tot schepen, bepantsering,raketten, in de ruimtevaart etc. etc.
[...]Ik heb een titanium horloge en die zit vol met krassen...
Om ff terug te komen op de krassen van je horloge met Titaniumkast; de eisen, die ontwikkelaars van titanium horloges stellen aan 'hun' titanium legering is -in het algemeen- : lichtgewicht, deuk- en corrosieweerstand en duurzaam. Het proces, om het titanium extreem krasvrij te maken, is voor een horlogebouwer dus niet de hoogste prioriteit m.a.w. een titanium horlogekast is krasgevoelig(-er). De titanium rand om een mobiel toestel zou je dus veel harder kunnen maken dan een horlogekast, en daardoor ook krasvaster.
[...] Titanium is niet zelf helend.
Bij een lichte kras -waarbij in principe de titaniumoxide beschadigd is- gaat de kras (indien blootgesteld aan zuurstof) na verloop van tijd, terug oxideren, waarbij de kras verdwijnt (lees: ZelfHelend is).
Bij een diepere kras werkt het oxidatieprocess net wat anders. In dat geval werkt de titaniumoxide 'camouflerend' waarbij een diepere kras onopvallend wordt.
[...]Een telefoon van titanium zou een en al krassen worden.
Enkel een harde titanium rand (5 - 7 mm breed) drukt de kosten en is veel minder krasgevoelig dan een toestel die volledig vervaardigd is uit titanium. Als je voor een harde titanium legering kiest dan kun je in elk geval de kans om diepe krassen te voorkomen.

Maar goed, het is nog koffiedik kijken wat Samsung voor 2014 in de pijplijn heeft, een nieuwe productie lijn(-en) opzetten en optimaliseren duurt ook verschillende maanden, ik bedoel; 10 miljoen S4 toestellen per maand uitspugen is een operatie die op verschillende fronten kan misgaan. Samsung moet dus alle productieprocessen met een militaire precisie uitvoeren, en dat hebben ze aardig onder controle.

In geval van de S4 hebben ze de productielijnen van de S3 -waarschijnlijk- aangepast en geoptimaliseerd voor de S4, dat kan nml. veel sneller dan een nieuwe productie lijn(-en) opzetten. Dat, het hoogwaardig toestel, innovatieve features, de uitgekiende logistiek (duidelijke afspraken met de leveranciers -Hofleverancier van Samsung, of niet- en slim voorraadmanagement) en de marketing, maakt dat Samsung -binnen de eerste maand al- meer dan 10 miljoen S4 toestellen verwacht te verkopen. Ze laten zien dat ze alles onder controle hebben, dat schept vertrouwen bij de consument en weer een nieuwe verkoop record. Impressive.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nog eens, hebben jullie ook dat het lijkt alsof de trilmotor een raar geluid maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Nee, geen rare geluiden hier :? Kan je het opnemen en op Youtube zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed.. ik overweeg om na jaren iphone te hebben een S4 te kopen.
Ik heb 2 vragen..

1/ Is het slim om te wachten op de S4 zonder samsung troep, maar een kale android?
2/ Hoe zit het met "lag" waar jullie het soms over hebben?
Ik ben tamelijk verwend met mijn iphone, en ik wil absoluut geen hangende schermen...

Dus kortom, wachten op de kale S4? of is de huidige S4 een prima toestel zonder lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 21:29

WTM

Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:25:
Ik heb 2 vragen..

1/ Is het slim om te wachten op de S4 zonder samsung troep, maar een kale android?
Ik ben tamelijk verwend met mijn iphone, en ik wil absoluut geen hangende schermen...

Dus kortom, wachten op de kale S4? of is de huidige S4 een prima toestel zonder lag?
Ik ben erg tevreden, kan geen lag bespeuren. Ook op stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik heb 2 vragen..

Ik heb ook altijd een iPhone gehad (3, 3S, 4). Sinds 2 weken nu de S4 en ik vind het een geweldig toestel!
Het overschakelen is natuurlijk altijd even wennen, maar je kan bij een android toestel zoveel dingen instellen... _/-\o_
Ik heb zelf totaal geen last van lag... Toch heb ik veel zaken aan staan zoals air view, air gesture enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt steve!

Nog 1 vraagje, als strak de "kale" S4 uitkomt,
zouden wij dan met de samsung editie niet de kale rom er gewoon op kunnen knallen?
Toestel is gewoon hetzelfde namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 23:48
Vraagje, is er al iemand op dit forum die last had van lag en na een factory reset hier helemaal van af was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:19

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:07:
Bedankt steve!

zouden wij dan met de samsung editie niet de kale rom er gewoon op kunnen knallen?
Bindt je er niet op vast, maar zover mij bekend is wel. Dat heeft te maken met de processor. En de Nederlandse versie heeft de Qualcomm processor, dus niet de eigen van Samsung. Hierdoor moet het vrijwel geen probleem zijn en is het een kwestie van tijd voordat er roms te vinden zijn (op bijvoorbeeld XDA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:27
Ik heb 2 vragen..

Iets over punt 2, een Android toestel is niet lag-vrij en is niet te vergelijken met iOS/WPhone. Ik heb diverse android toestellen gehad en bij allemaal zag ik lag, langere laadtijden, af en toe schokkende animaties, af en toe schokkende scroll-lijsten, enz. Zo ook op mijn S4 en alle S4's die ik gezien heb. Ik stoor me er nog steeds aan, ondanks dat het al wel een heel stuk beter is dan bij een HTC One X bijvoorbeeld. Mensen die zeggen dat ze geen lag op hun android toestellen zien, hebben:
a) Of geen iOS ervaring want het verschil is namelijk overduidelijk (ik heb een 4S en iPhone 5 gehad);
b) Of men ziet het niet (maar dat wil dus niet zeggen dat het er niet is). Niet iedereen is er gevoelig voor of ervaart het op dezelfde manier;
c) Of men denkt dat het aan de applicaties ligt en niet aan Android (wat maar ten dele waar is). De home-screen is vrijwel lag-vrij. Echter vele apps niet. Nu ligt dit deels aan de apps, maar ook deels aan hoe het Android Graphics-subsystem werkt. Fundamenteel zitten er nog foute keuzes in. Het is veel makkelijker om schokvrije iOS/Wphone apps te maken dan voor Android. Je ziet dat dus terug in de apps waarbij bv Facebook een drama is. Verder zie je af en toe schokken in apps omdat het lijkt dat de S4 ff wat onderwater aan het doen is (bv flash scrubbing, memory management, etc) waardoor soms een app een paar tiende van een seconde hangt. Zoiets ervaar je dan meteen aan schokken, hangs en onregelmatigheden.

Nee, Android heeft veel goeds, maar qua performance is het nog steeds een draak van een OS. Je hebt een Quad-core 1.9GHz CPU met 2GB geheugen nodig om bijna net zo snel te kunnen browsen, task-switchen, apps opstarten, etc. als een dual-core 1.3GHz iPhone 5 met 1GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:07:
Bedankt steve!

Daar hoef je echt niet op te wachten, deze S4 kun je toch ook bewerken en zelf alles eraf gooien zo gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Is het met de S4 weer mogelijk om autocorrect aan te zetten? Ik bedoel dus dat als je spatie drukt, de S4 uit zichzelf de fouten verbeterd. Dit is er om de 1 of andere reden uitgehaald met een update bij de S3, wat ik erg frustrerend vind. Ik weet dat er keyboards zijn in de Store, maar ik wil dat dit out of the box goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Anteros schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:56:
[...]

Iets over punt 2, een Android toestel is niet lag-vrij en is niet te vergelijken met iOS/WPhone. Ik heb diverse android toestellen gehad en bij allemaal zag ik lag, langere laadtijden, af en toe schokkende animaties, af en toe schokkende scroll-lijsten, enz. Zo ook op mijn S4 en alle S4's die ik gezien heb. Ik stoor me er nog steeds aan, ondanks dat het al wel een heel stuk beter is dan bij een HTC One X bijvoorbeeld. Mensen die zeggen dat ze geen lag op hun android toestellen zien, hebben:
a) Of geen iOS ervaring want het verschil is namelijk overduidelijk (ik heb een 4S en iPhone 5 gehad);
b) Of men ziet het niet (maar dat wil dus niet zeggen dat het er niet is). Niet iedereen is er gevoelig voor of ervaart het op dezelfde manier;
c) Of men denkt dat het aan de applicaties ligt en niet aan Android (wat maar ten dele waar is). De home-screen is vrijwel lag-vrij. Echter vele apps niet. Nu ligt dit deels aan de apps, maar ook deels aan hoe het Android Graphics-subsystem werkt. Fundamenteel zitten er nog foute keuzes in. Het is veel makkelijker om schokvrije iOS/Wphone apps te maken dan voor Android. Je ziet dat dus terug in de apps waarbij bv Facebook een drama is. Verder zie je af en toe schokken in apps omdat het lijkt dat de S4 ff wat onderwater aan het doen is (bv flash scrubbing, memory management, etc) waardoor soms een app een paar tiende van een seconde hangt. Zoiets ervaar je dan meteen aan schokken, hangs en onregelmatigheden.

Nee, Android heeft veel goeds, maar qua performance is het nog steeds een draak van een OS. Je hebt een Quad-core 1.9GHz CPU met 2GB geheugen nodig om bijna net zo snel te kunnen browsen, task-switchen, apps opstarten, etc. als een dual-core 1.3GHz iPhone 5 met 1GB geheugen.
Waarom kop je dan een S4 als je zo slechte ervaringen hebt met android? Lijkt me beter dat je gewoon de niewste Iphone kan kopen?

Je hebt wel gelijk dat de haperingen af af en toe eigenlijk niet voor mogen komen met zulke snelle hardware.

De interface (android) is dan niet altijd even snel, maar de rekenkracht voor de apps is er zeker wel en daar kan je echt met veel plezier gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
  • Laatst online: 30-08 19:11
ik heb een probleempje met de airview.
Als ik de mail app gebruik dan geeft hij geen voorbeeld meer.
ik zie wel een vierkantje met een driehoekje naar voren komen(heel klein) alsof dit het kader is van het voorbeeld, maar dat is alles.
Airview werkt wel in de galerij en bij foto's maar dus niet meer bij de email app of bij gmail
Iemand anders dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
-Edwin- schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:29:
Is het met de S4 weer mogelijk om autocorrect aan te zetten? Ik bedoel dus dat als je spatie drukt, de S4 uit zichzelf de fouten verbeterd. Dit is er om de 1 of andere reden uitgehaald met een update bij de S3, wat ik erg frustrerend vind. Ik weet dat er keyboards zijn in de Store, maar ik wil dat dit out of the box goed werkt.
Zoekt en u zult vinden ;)
DeeSung in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 13-09 16:27
The Anarchist schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Waarom kop je dan een S4 als je zo slechte ervaringen hebt met android? Lijkt me beter dat je gewoon de niewste Iphone kan kopen?

Je hebt wel gelijk dat de haperingen af af en toe eigenlijk niet voor mogen komen met zulke snelle hardware.

De interface (android) is dan niet altijd even snel, maar de rekenkracht voor de apps is er zeker wel en daar kan je echt met veel plezier gebruik van maken.
Zoals ik al zei, Android heeft ook veel goede dingen. Echt multi-tasken, grote schermen, hoge resoluties, makkelijk delen van info tussen apps, snellere technologische vooruitgang, customisability, mogelijkheid tot het streamen van 1080p zonder re-encoden, enz. Vele dingen die ik belangrijk en fijn vind. Er zijn twee zaken van Android waar ik me echt aan stoor:
a) Updates duren erg lang als ze al komen;
b) De slechte GUI performance;

Als ze dat (snel) fixen binnen Android, dan ben ik een very happy user :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Misschien niet het juiste topic om dit te vragen, maar met mijn iPhone kon ik via airplay Youtube video's streamen naar XBMC. Kan ik dit op één of andere manier ook nog met mijn S4? Ik kan wel vinden hoe je normale video's kan streamen van Android naar XBMC maar niet hoe dit gaat met Youtube video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Als vragen om codes verboden is, dan is het aanbieden hiervan dat natuurlijk ook!!!

[ Voor 81% gewijzigd door 13art op 21-05-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zo.. eindelijk ook aan het einde van het topic gekomen ;)

Geluk bij ongeluk mijn htc one omgeruild voor een S4 'White Frost' ;) En iemand op het forum was zo lief om mijn code voor de 64Gb kaartje te schenken.. dus die hoop ik ook binnenkort te verwachten

Al met al.. wat vond ik TW in het begin toch onhandig.. maar wat hebben ze naast veel onzin functies toch ook hele goede functies toegevoegd
- multiwindow <3 (jammer dat er root nodig is om het overal op te laten werken
- video slepen en doorkijken op t schermpie.. awesome!

Hier naast i love coloured LED's <3, heb mn telefoon nu in een flipcover, maar miste de kleurtjes toch wel bij de HTC One

@senor sjon, hoe bouw ik mn vodafone CSC om ?:) ik moet nog het rooting/rom topic doorlezen, dus misschien dat het daar al staat
@stef nog bedankt voor het aanbod:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de besproken "lag" is discutabel en gaat tussen de verschillende android toestellen (Samsung,Sony, HTC, etc.)
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:25:Ik ben tamelijk verwend met mijn iphone, en ik wil absoluut geen hangende schermen...
In jouw geval, m.b.t. "hangende schermen...", No Issue.
Dat wil niet zeggen dat Android niet verder geoptimaliseerd moet worden. Ook al worden steeds weer nieuwe features toegevoegd/geintegreerd, software optimalisatie is een doorlopend proces. In dat opzicht loopt IOS KILOMETERS achter. m.a.w. IOS is gewoon een -door de jaren heen- verfijnd UNIX-based-schil.

Android vs. appple verschillen:
- Android is i.t.t apple's beleid,Open, je bent vrij m.a.w. je bent niet afhankelijk van Apple's regels zoals o.a. verplicht itunes gebruik, en bij android worden steeds weer vernieuwende features toegevoegd.
- GROTER en duidelijk leesbaarder scherm, meer pixels, smallere randen (less 2 hold, more 2 C).
- Meer RAM, meer Cores, keuze uit tig verschillende toestellen, keuze uit verschillende android-schillen, meer Innovaties (met maar 2 cores beperk je jezelf apple, hoe wil je innoveren ?)
- meer Hihg-EndHardware vergt meer accuverbruik (eye-opener)
- alu is out-dated ! Back 2 Poly or what ?
- A simple (i)OS doesn't need advanced hardware, Big Battery nor high PPI. hence apple's 5S Dual-core will do.
- Apple addicts are bored, switching 2 android. That's a sign,Right ?
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:25:of is de huidige S4 een prima toestel zonder lag?
zoals eerder beschreven zijn android en ios soft- en hardwarematig- 2 verschillende platforms. Android is steeds weer vernieuwend en innoverend. De constante vernieuwingen en verschillende hardware, moeten steeds weer geoptimaliseerd worden. Apple hoeft enkel maar bestaande software te verfijnen, snappier maken. In dat opzicht is "lag" subjectief. Rekening houdende met de steeds weer nieuwe features. In dat opzicht mag je er vanuit gaan dat de SGS4 vernieuwend en -mede dankzij de updates- supersnel is.
[...]Iets over punt 2, een Android toestel[...]is niet te vergelijken met iOS/WPhone.
Exactly, met deze uitspraak tref je de spijker op de kop! Waarom vergelijk je android dan met ios ???
[...]Je hebt een Quad-core 1.9GHz CPU met 2GB geheugen nodig om bijna net zo snel te kunnen browsen, task-switchen, apps opstarten, etc. als een dual-core 1.3GHz iPhone 5 met 1GB geheugen.
Neen hoor, daar heb je absoluut geen High-End hardware voor nodig, enkel software-optimalisatie. Zoals je weet, krijgt android -in tegenstelling 2 ios- steeds weer nieuwe features, die op hun beurt rekenkracht en optimalisatie vergen. Brute RekenKracht is in dat geval wel een luxe :) Wat IOS betreft....No Changes. d.w.z.geen optimalisatie nodig m.a.w. een simpele CPU will do. As Simple as that 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 12-09 17:23
Voor wat het waard is: mijn iPhone 4S lagged ook wel eens.

[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 21-05-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rylo schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 03:20:
Zo.. eindelijk ook aan het einde van het topic gekomen ;)

Geluk bij ongeluk mijn htc one omgeruild voor een S4 'White Frost' ;) En iemand op het forum was zo lief om mijn code voor de 64Gb kaartje te schenken.. dus die hoop ik ook binnenkort te verwachten

Al met al.. wat vond ik TW in het begin toch onhandig.. maar wat hebben ze naast veel onzin functies toch ook hele goede functies toegevoegd
- multiwindow <3 (jammer dat er root nodig is om het overal op te laten werken
- video slepen en doorkijken op t schermpie.. awesome!

Hier naast i love coloured LED's <3, heb mn telefoon nu in een flipcover, maar miste de kleurtjes toch wel bij de HTC One

@senor sjon, hoe bouw ik mn vodafone CSC om ?:) ik moet nog het rooting/rom topic doorlezen, dus misschien dat het daar al staat
@stef nog bedankt voor het aanbod:)!
CSC veranderen vereist root en maakt een volledige wipe van je telefoon. Ook handig voor mensen die via de goedkopere aanbieders opeens een Pools toestel hebben en naar de NL firmware willen. Ondanks de Vodafone CSC kan je wel de generieke NL (PHN) versie draaien, je kan alleen niet meer OTA/KIES updaten maar alleen via Odin. Dit is echt iets voor het Root topic overigens. Vroeger kon je de CSC veranderen met een sneltoets in je dialer, maar dat is sinds JellyBean niet meer mogelijk.

Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV